"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Hun goed recht (letterlijk), dat besef ik.bacardicoconut schreef op maandag 20 maart 2017 @ 08:14:
[...]
Ga er maar vanuit dat je 10% moet betalen, ook al staan er honderd in de rij. Verkopende partij zal echt niet zomaar 20-30k? weggeven.
Ook nog 'n mogelijkheid.Hoedje schreef op maandag 20 maart 2017 @ 08:27:
En als er zoveel mensen staan te wachten. Is het dan niet interessanter om het af te laten bouwen en dan door te verkopen?
Waar we in ieder geval niet mee zitten is een of ander beding in de KAO wat zegt dat je bijv. pas na 2 jaar boetevrij mag doorverkopen (om speculaten uit projecten te weren). Dat is een fijne gedachte...
Afhankelijk van de ontwikkelaar/aannemer etc, moet je hier wel rekening mee houden.Bakkenist schreef op maandag 20 maart 2017 @ 08:40:
[...]
Hun goed recht (letterlijk), dat besef ik.
[...]
Ook nog 'n mogelijkheid.
Waar we in ieder geval niet mee zitten is een of ander beding in de KAO wat zegt dat je bijv. pas na 2 jaar boetevrij mag doorverkopen (om speculaten uit projecten te weren). Dat is een fijne gedachte...
Wij mogen straks als wij willen direct weer verkopen, maar tijdens de bouw is dit verboden.
Vele werken idd met een minimum woonduur van X jaar om de "handelaren" weren, maar dat is ook een beetje afhankelijk van de regio denk ik.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Is dit echt zo? Zie al een huis dat binnen een jaar verkocht is van een project. Wat als je uit elkaar gaat?Señor Sjon schreef op maandag 20 maart 2017 @ 15:57:
Dat is eerder een regel die de gemeente oplegt. Tijdens de bouw zijn we er overigens ook niet happig op, omdat het administratief een hoop ellende veroorzaakt.
Wat is de reden dat je er onder uit wil?
Wij mogen de eerste twee jaar niet verkopen. Tenminste mag wel, maar dan krijg je een boete.Wackmack schreef op maandag 20 maart 2017 @ 19:29:
[...]
Is dit echt zo? Zie al een huis dat binnen een jaar verkocht is van een project. Wat als je uit elkaar gaat?
Er zijn uitzonderingen genoemd in de overeenkomst. Je moet dan inderdaad denken als een echtscheiding of een overlijden.
Wij kregen op onze vorige nieuwbouwwoning (oplevering in 2012) €5.000 subsidie van de gemeente, geen enkele voorwaarde zat daar aan vast. Vond het al bijzonder, maar als we hadden gewild, hadden we het huis direct weer kunnen verkopen.Wackmack schreef op maandag 20 maart 2017 @ 19:29:
[...]
Is dit echt zo? Zie al een huis dat binnen een jaar verkocht is van een project. Wat als je uit elkaar gaat?
Edit: Er was toen ook een stel wat tijdens de bouw uit elkaar ging. Tijdens de bouw hadden ze de woning alweer te koop gezet. Het huis werd opgeleverd aan de eerste kopers en ging daarna direct door naar de volgende kopers.
[ Voor 18% gewijzigd door Nuevocasa op 21-03-2017 18:01 ]
Wij hebben een nieuwbouwhuis gekocht in Uden. In september zijn ze begonnen en hopelijk wordt het net voor of na de bouwvak opgeleverd.
Nu ben ik vandaag op de bouw geweest en ik zie iets vreemds, maar kan nergens vinden of dit normaal is of niet. Het betreft de isolatie tussen de garage en het huis. Daar waar er geen garage is, zie je de isolatie uitsteken boven het metselwerk. Daar waar de garage is, zie je geen isolatie. Mijn conclusie is al snel dat er dus geen isolatie tussen zit. Dat lijkt mij vreemd.
Helaas kan ik geen foto toevoegen aangezien ik geen idee heb hoe dat moet.
Heeft iemand enig idee of dit normaal is en waar ik mogelijk informatie over dit soort punten kan vinden?
Wat misschien wel een goeie vraag is om te stellen aan de installateur: is er rekening gehouden met de lagere temperatuur aan de kant van de garage? (daarbij neem ik aan dat de garage niet verwarmd is) Dat kan namelijk nog best wel wat schelen in de transmissieberekening. Je zit effectief namelijk je garage warm te stoken met het vermogen in je woonkamer (aangenomen dat de garage grenst aan de woonkamer).
Toevallig nog tweakers aanwezig die ook een nieuwbouwwoning hebben gekocht in Zwanenburg?
[ Voor 134% gewijzigd door Tremio op 23-03-2017 11:15 ]
Aangezien wij voor het Nul op de Meter pakket monitoring nodig gaan hebben kan ik waarschijnlijk ook nog domotica door de aannemer laten aanleggen binnen de prijs van dit pakket
27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition
Dit soort dingen zijn nou niet echt de scope van het topic. Daar loopt al een ander topic over in WVB.Tremio schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 23:34:
Ik wil voor de woonkamer zoiets (laten) maken:
[afbeelding]
[afbeelding]
Iemand enig idee waar ik apparatuur voor bijvoorbeeld iptv of mediaplayers kan plaatsen? Iemand die dit eerder heeft laten maken en tips heeft?
Toevallig nog tweakers aanwezig die ook een nieuwbouwwoning hebben gekocht in Zwanenburg?
Ziet er goed uit. Deze foto heb ik 3 weken geleden ook gemaakt. 3 weken later zijn ze al aan de muren begonnen op de 1e etage. Leuk om de snelle voortgang te zien.Tassadar32 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 08:31:
Bij ons begint het ook al aardig op te schieten.
[afbeelding]
Aangezien wij voor het Nul op de Meter pakket monitoring nodig gaan hebben kan ik waarschijnlijk ook nog domotica door de aannemer laten aanleggen binnen de prijs van dit pakket
Ik heb ze nu om een specificatie van de die st gevraagd, maar ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Flickr PSN ID= cheironnl
VEH keuring? ronde de 220 en doen waarschijnlijk hetzelfde als die jij hebt gevonden....cheiron schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 18:26:
Hebben jullie ervaringen met een opleverkeuring en wat daarvoor een reële prijs is? Een partij die ons door een bekende wordt aangeraden komt met een bedrag van €425 Inc. BTW. Dat vind ik nogal wat voor 2 uurtjes meelopen in huis en misschien nog wat administratie.
Ik heb ze nu om een specificatie van de die st gevraagd, maar ben benieuwd naar jullie ervaringen.
[ Voor 8% gewijzigd door ThatsHollywood op 23-03-2017 18:33 ]
Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)
Ik heb het wel gevraagd, maar moet nog even wachten of ze er daadwerkelijk liggen.leecher schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 19:52:
Iemand hier die een of meerdere reserve dakpannen (heeft) gevraagd? Zal niet de eerste zijn die in een lelijke schade oploopt en dat er vervolgens geen pan meer te krijgen is.
Je plaatje doet het niet?Tassadar32 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 08:31:
Bij ons begint het ook al aardig op te schieten.
[afbeelding]
Anders gewoon een paar los bestellen?Rubman schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 19:57:
[...]
Ik heb het wel gevraagd, maar moet nog even wachten of ze er daadwerkelijk liggen.
Wij plaatsen zelf nog 3 dakramen dus houd ik er straks voldoende over.
VEH doet alleen puur een opleverkeuring en daar krijg je een pdf-je van met geconstateerde punten, voor die € 425,- krijg je waarschijnlijk voorschouw, oplevering en afschouwen.ThatsHollywood schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 18:31:
[...]
VEH keuring? ronde de 220 en doen waarschijnlijk hetzelfde als die jij hebt gevonden....
Post is inmiddels wat ouder maar ik heb dezelfde aannemer dus vandaar. Hoe breed is je uitbouw?willy1986 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 17:01:
Hier ook een prijzige aannemer (Aan de Stegge Roosendaal).Gisteren een gesprek gehad met de verkoopbegeleider van de aannemer over het meerwerk;
Uitbouw 1,8 meter kost 12550
Openslaande deuren achtergevel 1475
Vloerverwarming 50m2: 4850
Buitenkraanachter 350
Nu vind ik de prijs voor de uitbouw nog wel behapbaar maar die vloerverwarming komt niet eens in de buurt van offerteprijzen die ik heb gevraagd. Ook via internet zitten de prijzen rond de 1500 euro. Aannemer hier ook op aangesproken maar die schuilt zich achter garantie, voorbereidingen in tekenwerk en installateurs die ook moeten worden betaald. Ze gaan de prijs nog overleggen omdat meerdere kopers van het project dit hebben aangegeven maar ik denk dat ze zich gaan verschuilen achter de vaste prijzen.
Heb vandaag ook meer- en minderwerk prijzen gekregen, nogal van geschrokken(met name uitbouw).
Betreft een eengezinswoning 5,1 m breed, standaard 9,15 m diep met daarachter nog een bijkeuken van 1,8 x 2,1 m. De uitbouw komt dan naast de bijkeuken, om deze gelijk te trekken, gaat dus effectief om een uitbouw van 3,3 x 2,1 m diep.
Hier vragen zij €16.500,- voor. Vind dit echt een absurd bedrag. Vooral omdat in fase 1(dit is fase 4) de uitbouw €10.000 kostte
Iemand nog ervaringen/tips om hier eventueel wat af te praten? Zou bijna uit principe het niet doen maar daar heb je vooral jezelf mee.
verspilde moeite is mijn ervaring (al deed ik er geen moeite voor), het gaat je ws toch niet lukken...Kubusje schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 17:57:
[...]
Iemand nog ervaringen/tips om hier eventueel wat af te praten? Zou bijna uit principe het niet doen maar daar heb je vooral jezelf mee.
De prijs is overigens vrij marktconform met wat ik her en der lees, zie en hoor
[ Voor 10% gewijzigd door vhal op 24-03-2017 18:29 ]
Als het nu 5,1m breed was zou de prijs redelijk normaal zijn... vind dit ook aan de prijs.Kubusje schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 17:57:
[...]
Post is inmiddels wat ouder maar ik heb dezelfde aannemer dus vandaar. Hoe breed is je uitbouw?
Heb vandaag ook meer- en minderwerk prijzen gekregen, nogal van geschrokken(met name uitbouw).
Betreft een eengezinswoning 5,1 m breed, standaard 9,15 m diep met daarachter nog een bijkeuken van 1,8 x 2,1 m. De uitbouw komt dan naast de bijkeuken, om deze gelijk te trekken, gaat dus effectief om een uitbouw van 3,3 x 2,1 m diep.
Hier vragen zij €16.500,- voor. Vind dit echt een absurd bedrag. Vooral omdat in fase 1(dit is fase 4) de uitbouw €10.000 kostte(andere aannemer toen).
Bij ons was de uitbouw van 5,1m breed normaal €14.625 en we kregen ook nog eens €1000 korting omdat de buren ook een uitbouw namen. Daarnaast voor een bijkeuken van 3x3 (verlenging van de berging met tussenmuur) wat niet op de meerwerklijst stond €8.700 moeten betalen.
De bouw van m'n nieuwbouwwoning in Pijnacker gaat rap. Hierdoor wat laat achter een paar oepsjes (van mij
Wel heb ik een vraagje over de casco badkamer. Mijn plan was een douchegoot voor een inloopdouche te monteren. Nu ik echter kijk zie ik vanuit de douchebak naast de afvoer electraleidingen omhoog komen en van daaruit onder de dekvloer gaan.

Is dit gebruikelijk? Het is in principe vanuit de bouwer gezien nu 'af'. Volgens mij beperkt dit de mogelijkheden wel (de vergeten vloerverwarming alsnog aan laten leggen is iig niet mogelijk)
Alvast dank
Waar wilde je de goot plaatsen eventueel? Want als je hem tegenkomt de achterwand wil hebben, dan zou het natuurlijk een minder groot probleem zijn, voor zover ik kan zien op deze foto.
Edit: overigens is vloerverwarming in je douchehoek ook niet heel gebruikelijk. Dus daar zou ik me niet druk om maken.
[ Voor 13% gewijzigd door Runner15 op 24-03-2017 21:39 ]
Als je meterkast er onder zit kan je er vanuit gaan dat het er ongeveer zo uit ziet denk ikfvschie schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 20:36:
Hallo allen,
De bouw van m'n nieuwbouwwoning in Pijnacker gaat rap. Hierdoor wat laat achter een paar oepsjes (van mij) gekomen, zodat ik die niet meer kan aanpassen. Soit, gebeurt.
Wel heb ik een vraagje over de casco badkamer. Mijn plan was een douchegoot voor een inloopdouche te monteren. Nu ik echter kijk zie ik vanuit de douchebak naast de afvoer electraleidingen omhoog komen en van daaruit onder de dekvloer gaan.
[afbeelding]
Is dit gebruikelijk? Het is in principe vanuit de bouwer gezien nu 'af'. Volgens mij beperkt dit de mogelijkheden wel (de vergeten vloerverwarming alsnog aan laten leggen is iig niet mogelijk)
Alvast dank

Dat is mijn casco badkamer
[ Voor 26% gewijzigd door jip_86 op 24-03-2017 23:03 ]
Vind de uitbouw nog wel mee vallen voor de prijzen nu.Kubusje schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 17:57:
[...]
Post is inmiddels wat ouder maar ik heb dezelfde aannemer dus vandaar. Hoe breed is je uitbouw?
Hier vragen zij €16.500,- voor. Vind dit echt een absurd bedrag. Vooral omdat in fase 1(dit is fase 4) de uitbouw €10.000 kostte(andere aannemer toen).
Voorbeeldje
Onze woning, gekocht zomer 2016, 12K voor 2.4M
2-1 kap nu in dezelfde straat, 25K voor 2.4M
Eengezinswoning achter ons, 2.4M voor 17K
Flinke toename voor die woning tov jullie woning toen.Wackmack schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 10:38:
[...]
Vind de uitbouw nog wel mee vallen voor de prijzen nu.
Voorbeeldje
Onze woning, gekocht zomer 2016, 12K voor 2.4M
2-1 kap nu in dezelfde straat, 25K voor 2.4M
Eengezinswoning achter ons, 2.4M voor 17K
Als dit voor de eengezinswoning een uitbouw over de gehele breedte is, scheelt dat nog aanzienlijk met onze prijs nu, aangezien het bij ons minder diep is(2,1 m ipv 2,4 m) en een stuk minder breed(3,3 m ipv bijv. 5,1 m). Dat scheelt bijna de helft qua vierkante meter. Of is dit ook een smallere uitbouw?
Wij hebben 17800 betaald voor uitbouw met binnenvoering van 300 x 550cm (vloerverwarming, inpandige bijkeuken, electra, behangklare muren en spac op plafond.
Dat is dus inclusief vloerverwarming doodleggen, elektra etc.
Prachtigjip_86 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 21:49:
[...]
Als je meterkast er onder zit kan je er vanuit gaan dat het er ongeveer zo uit ziet denk ik![]()
Dat is mijn casco badkamer
De meterkast zit echter 1-3 meter verderop (leidingschacht 3 meter). Alleen er loopt al een gat voor de waterafvoer, die ze zo te zien hebben gebruikt voor de elektra.
Zelf zou ik eerst de muren doen, dan kun je vrij zorgeloos rondbanjeren met verftroep
Beide zeggen dus wat anders, ook Google geeft duidelijke discussie zonder een duidelijk antwoord wat de beste oplossing is. Voor beide zijn voors en tegens. Onze eigen voorkeur / planning was eerst plafond, muren en dan de vloer maar hierdoor gaan twijfelen (van boven naar beneden werken)jip_86 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 21:43:
Als je het door partijen laat doen gewoon vragen wat zij het liefst hebben
Zelf zou ik eerst de muren doen, dan kun je vrij zorgeloos rondbanjeren met verftroep
Idem wat boven je post wordt gezegd.lubbertkramer schreef op zondag 26 maart 2017 @ 22:05:
[...]
Beide zeggen dus wat anders, ook Google geeft duidelijke discussie zonder een duidelijk antwoord wat de beste oplossing is. Voor beide zijn voors en tegens. Onze eigen voorkeur / planning was eerst plafond, muren en dan de vloer maar hierdoor gaan twijfelen (van boven naar beneden werken)
Ik ga het ook van boven naar beneden laten uitvoeren. Zo kan je lekker knoeien met de verf zonder dat het een risico vormt voor je pas gelegde vloer.
Het is namelijk zo dat parallel aan de achtertuin een rij bomen staat (daarachter weer een fietspad). Er is nog geen perceelgrens afgezet (alleen een random geplaatst hek om het bouwterrein) en een van de bomen staat iets meer in de richting van onze achtertuin. Ik verwacht dat deze strak tegen de perceelgrens staat of misschien zelfs daarop. Het is een fraaie boom, ik dacht een beuk met stam diameter 30-40cm en ik zou het eeuwig zonde vinden als deze wordt gekapt om de tuin kaal op te kunnen leveren.
Kan je zo'n ding adopteren?
Wij doen/hoeven niks met het plafond te doen en laten eerst de vloer doen en dan de muren (glasvlies +verven). Daarbij moeten we wel de vloer goed afdekken maar het voorkomt dat je muren vies worden of beschadigen. Bijvoorbeeld als er nog geëgaliseerd moet worden. Tot slot wordt dan de keuken geplaatst.lubbertkramer schreef op zondag 26 maart 2017 @ 22:05:
[...]
Beide zeggen dus wat anders, ook Google geeft duidelijke discussie zonder een duidelijk antwoord wat de beste oplossing is. Voor beide zijn voors en tegens. Onze eigen voorkeur / planning was eerst plafond, muren en dan de vloer maar hierdoor gaan twijfelen (van boven naar beneden werken)
Maar andere volgorde valt ook zeker wat voor te zeggen.
Daarna/tijdens verven komt de keuken erin en dan de vloer en gordijnen.
Hopelijk zijn wij dan klaar met schilderen anders moeten de gordijnen er weer even af.
Al met al niet heel ruim ingepland.
5-4 sleutel en direct klussen
12-4 keuken (dan moet beneden klaar zijn)
18-4 vloer/gordijnen dan moet nagenoeg
alles wel in de verf staan.
Daarna nog klussen als de trap/kozijnen verven en kabels trekken etc.
Weekend 22-4 verhuizen of week later.
maar moet te doen zijn imho
Ben absoluut nog geen expert/evaringsdeskundige maar zag bij vrienden van ons dat ze ook hebben moeten wachten/drogen tot de muur en vloer droog genoeg waren. Heb je daar rekening mee gehouden of speelt dat bij jullie niet?Rubman schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 06:36:
Bij ons gaan we eerst de muren licht opschuren en verven na voorbehandeling met egaliserende primer
Daarna/tijdens verven komt de keuken erin en dan de vloer en gordijnen.
Hopelijk zijn wij dan klaar met schilderen anders moeten de gordijnen er weer even af.
Al met al niet heel ruim ingepland.
5-4 sleutel en direct klussen
12-4 keuken (dan moet beneden klaar zijn)
18-4 vloer/gordijnen dan moet nagenoeg
alles wel in de verf staan.
Daarna nog klussen als de trap/kozijnen verven en kabels trekken etc.
Weekend 22-4 verhuizen of week later.
maar moet te doen zijn imho
Dat zou ik niet in mijn nieuwe woonkamer doen maar lekker in de stal als je het per sé nodig acht. Ik vind het persoonlijk nogal onnodig en zelfs een beetje zielig..jaguarxj16 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 19:25:
[...]
Wij doen/hoeven niks met het plafond te doen en laten eerst de vloer doen en dan de muren (glasvlies +verven). Daarbij moeten we wel de vloer goed afdekken maar het voorkomt dat je muren vies worden of beschadigen. Bijvoorbeeld als er nog geangliseerd moet worden.
Tuurlijk moet het drogen. De muren dan, de vloer wordt laminaat dus dat hoeft imho niet te drogenWNT schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 07:37:
[...]
Ben absoluut nog geen expert/evaringsdeskundige maar zag bij vrienden van ons dat ze ook hebben moeten wachten/drogen tot de muur en vloer droog genoeg waren. Heb je daar rekening mee gehouden of speelt dat bij jullie niet?
We hebben wel spullen gehaald die echt snel overschilderbaar zijn en we kunnen in fases werken. Die egaliserende primer bijvoorbeeld is met 6 uur overschilderbaar, theoretisch kan je met 3-4 dagen klaar zijn met schilderen, Afplakken even niet meegenomen
Eerst beneden starten, dat klaar en drogen. Boven verder dat klaar en beneden nog niet droog, doen we eerst de zolder.
Prioriteit is de keuken want die komt als eerste na de oplevering en daar moet Sigma Clean tegen de muren zodat we gewoon kunnen kliederen en het af kunnen vegen
Wij zijn dat ook van plan, eerst die muren voorstrijken en verven dan keuken dan vloer. Wat gaan jullie doen met de muren die nog niet strak genoeg zijn om te verven? Gewoon egalisatiepleister ertegenaan?Rubman schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 08:26:
[...]
Tuurlijk moet het drogen. De muren dan, de vloer wordt laminaat dus dat hoeft imho niet te drogen
We hebben wel spullen gehaald die echt snel overschilderbaar zijn en we kunnen in fases werken. Die egaliserende primer bijvoorbeeld is met 6 uur overschilderbaar, theoretisch kan je met 3-4 dagen klaar zijn met schilderen, Afplakken even niet meegenomen
Eerst beneden starten, dat klaar en drogen. Boven verder dat klaar en beneden nog niet droog, doen we eerst de zolder.
Prioriteit is de keuken want die komt als eerste na de oplevering en daar moet Sigma Clean tegen de muren zodat we gewoon kunnen kliederen en het af kunnen vegen
Vorige week vrijdag werd gezegd dat onze oplevering in de eerste week van april zou zijn (volgende week).
Vandaag te horen gekregen dat het nu lijkt op de derde week van april. Zwaar belachelijk, ze wisten al een paar weken dat ze de eerste week toch niet gingen halen.
Het ergste is nog wel dat het huis gewoon af is. Water, stroom gas, alles werkt al. Tuin is opgehoogd. Het is totaal onduidelijk waar we op wachten. De straat wordt na oplevering aangelegd zodat de oplevering sneller kon gaan.
Vrije dagen al ingezet die nu niet meer kunnen worden gewijzigd.
[ Voor 7% gewijzigd door Kodess op 28-03-2017 10:54 ]
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Wij gaan er even met een harde bezem overheen om de grove spetters te verwijderen en daarna met fijn schuurgaas aan de gang (koop de 3M variant want verschil met standaard gamma is enorm) licht opschuren om de grote oneffenheden weg te krijgen.Kodess schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 10:51:
[...]
Wij zijn dat ook van plan, eerst die muren voorstrijken en verven dan keuken dan vloer. Wat gaan jullie doen met de muren die nog niet strak genoeg zijn om te verven? Gewoon egalisatiepleister ertegenaan?
De Sigma Wallprim is een egaliserende primer die nog resterende oneffenheden weghaalt en tegelijk fungeert als grondverf. Duur spul, maar omdat mijn vriendin bij PPG werkt kan ze het tegen schappelijke prijzen aanschaffen.
Daarna verven we eroverheen met muurverf.
Hier was het ook raak met verplaatsen van opleveren, de gemeente wilde perse eerst de straat af hebben voor er opgeleverd kon worden.Vorige week vrijdag werd gezegd dat onze oplevering in de eerste week van april zou zijn (volgende week).
Vandaag te horen gekregen dat het nu lijkt op de derde week van april. Zwaar belachelijk, ze wisten al een paar weken dat ze de eerste week toch niet gingen halen.
Het ergste is nog wel dat het huis gewoon af is. Water, stroom gas, alles werkt al. Tuin is opgehoogd. Het is totaal onduidelijk waar we op wachten. De straat wordt na oplevering aangelegd zodat de oplevering sneller kon gaan.
Eerst straat is vaak ook een eis vanuit VEH en Woningborg.Rubman schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 11:02:
[...]
Wij gaan er even met een harde bezem overheen om de grove spetters te verwijderen en daarna met fijn schuurgaas aan de gang (koop de 3M variant want verschil met standaard gamma is enorm) licht opschuren om de grote oneffenheden weg te krijgen.
De Sigma Wallprim is een egaliserende primer die nog resterende oneffenheden weghaalt en tegelijk fungeert als grondverf. Duur spul, maar omdat mijn vriendin bij PPG werkt kan ze het tegen schappelijke prijzen aanschaffen.
[...]
Hier was het ook raak met verplaatsen van opleveren, de gemeente wilde perse eerst de straat af hebben voor er opgeleverd kon worden.
Bij mijn bouwer krijg je minimaal drie weken van tevoren een brief met een datum. Zodra die datum genoemd is is die hard, en zal een eventuele vertraging een boete opleveren. Als je had gehoord "naar verwachting week X", dan heb je helaas pech, is geen harde datum. Als ze zeggen "1 april", dan moeten ze leveren.Kodess schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 10:51:
[...]
Vorige week vrijdag werd gezegd dat onze oplevering in de eerste week van april zou zijn (volgende week).
Het is inderdaad gewoon veel pech.fvschie schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 14:47:
[...]
Bij mijn bouwer krijg je minimaal drie weken van tevoren een brief met een datum. Zodra die datum genoemd is is die hard, en zal een eventuele vertraging een boete opleveren. Als je had gehoord "naar verwachting week X", dan heb je helaas pech, is geen harde datum. Als ze zeggen "1 april", dan moeten ze leveren.
Originele oplevering zou derde week van december zijn.
Toen werd het eerste twee weken februari.
Toen eind februari.
Toen begin maart.
Toen begin april, en dan 2 weken ervoor zouden we de brief krijgen.
Vorige week vrijdag gebeld omdat we nog steeds geen brief hadden: ja nee, het wordt echt die eerste week van april.
Vandaag de brief: 14 april.
Bij ons is de oplossing nu dus dat er een 'puinweg' wordt aangelegd. Dan gaan ze achter de echte weg aanleggen, en als die klaar is gaan ze het fietspad voor aanleggen.Señor Sjon schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 14:47:
[...]
Eerst straat is vaak ook een eis vanuit VEH en Woningborg.
[ Voor 6% gewijzigd door Kodess op 28-03-2017 14:59 ]
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Ik dacht dat mijn vertraging erg was toen het bed gepland stond voor 28 december en momenteel nog geen oplevering in het zicht. Vooroplevering om punten te verzamelen voor de aannemer 10 april maar ze kunnen nog geen concrete planning geven wanneer de laatste zaken opgepakt worden of wanneer de nuts bedrijven aangesloten worden. Houden oplevering op april maar wanneer? Hier inmiddels alleen wel buiten de 200 werkbare dagen gelopen dus het is nu wel elke dag cashen op de laatste factuurKodess schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 14:57:
[...]
Het is inderdaad gewoon veel pech.
Originele oplevering zou derde week van december zijn.
Toen werd het eerste twee weken februari.
Toen eind februari.
Toen begin maart.
Toen begin april, en dan 2 weken ervoor de brief.
Vorige week vrijdag gebeld: ja nee, het wordt echt die eerste week van april.
Vandaag de brief: 14 april.
[...]
Bij ons is de oplossing nu dus dat er een 'puinweg' wordt aangelegd.
Het was ook vrij snel duidelijk eerste kwartaal 2017. Maar ja, toen gingen ze opeens specifiek zijn, wat ook ik deels logisch vind als de datum dichterbij komt.Señor Sjon schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 15:00:
Ik geef een kwartaal van oplevering aan, nooit teleurstelling.
Bij ons staat in het woningborg certifacaat volgens mij iets van 255 werkbare dagen, en veel van de vertraging is vorst. Ze zijn begonnen april 2016. Dus helaas geen cash hierlubbertkramer schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 15:00:
[...]
Ik dacht dat mijn vertraging erg was toen het bed gepland stond voor 28 december en momenteel nog geen oplevering in het zicht. Vooroplevering om punten te verzamelen voor de aannemer 10 april maar ze kunnen nog geen concrete planning geven wanneer de laatste zaken opgepakt worden of wanneer de nuts bedrijven aangesloten worden. Houden oplevering op april maar wanneer? Hier inmiddels alleen wel buiten de 200 werkbare dagen gelopen dus het is nu wel elke dag cashen op de laatste factuur
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Hier 200 werkbare dagen in contract met woningborg (voorlopig koopcontract al getekend juni 2015, omgezet naar definitieve feb 2016 en 21 maart 2017 uit de 200 werkbare dagen gelopen). Hier kwam het helaas door problemen bij de aannemer waardoor de bouw compleet stil heeft gelegen voor maanden terwijl de buitenkant al zo goed als klaar was op de laatste puntjes na.Kodess schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 15:04:
[...]
Het was ook vrij snel duidelijk eerste kwartaal 2017. Maar ja, toen gingen ze opeens specifiek zijn, wat ook ik deels logisch vind als de datum dichterbij komt.
[...]
Bij ons staat in het woningborg certifacaat volgens mij iets van 255 werkbare dagen, en veel van de vertraging is vorst. Ze zijn begonnen april 2016. Dus helaas geen cash hier
Edit:
Keuken en alles moesten we ineens met spoed uitzoeken in okt 2015, achteraf had dat best wat minder spoed mogen hebben. Nu laatst weer langs geweest want de gekozen apparatuur was niet meer leverbaar dus nieuwe uit moeten zoeken, gelukkig tegen dezelfde afgesproken prijs
[ Voor 14% gewijzigd door lubbertkramer op 28-03-2017 15:19 ]
Dat is wel lang wachten zeg, bijna 2 jaarlubbertkramer schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 15:09:
[...]
Hier 200 werkbare dagen in contract met woningborg (voorlopig koopcontract al getekend juni 2015, omgezet naar definitieve feb 2016 en 21 maart 2017 uit de 200 werkbare dagen gelopen). Hier kwam het helaas door problemen bij de aannemer waardoor de bouw compleet stil heeft gelegen voor maanden terwijl de buitenkant al zo goed als klaar was op de laatste puntjes na.
Edit:
Keuken en alles moesten we ineens met spoed uitzoeken in okt 2015, achteraf had dat best wat minder spoed mogen hebben. Nu laatst weer langs geweest want de gekozen apparatuur was niet meer leverbaar dus nieuwe uit moeten zoeken, gelukkig tegen dezelfde afgesproken prijs
Dan heb je ook echt recht op compensatie.
Bij ons precies hetzelfde met de keuken. Behalve dan dat ze bij ons niet weten wat communiceren is.
Meer dan een jaar geleden keuken met spoed moeten uitzoeken.
Maand geleden daar weer heen met de vraag of we wat aan mochten passen, antwoord: Nee helaas, alles is al besteld.
Meteen boos geworden, dat ze eerst druk zetten en dan niet meer communiceren.
"Ja sorry, maar jullie hadden een jaar de tijd om dingen aan te passen."
Tja, als de bouw nog zo lang duurt ben je er na een tijdje niet meer mee bezig he
Waarom ze het zo vroeg hebben besteld zonder het ons te vragen, geen idee. Als de opleverdatum nog niet eens duidelijk is, ga ik ervan uit dat ik de keuken die ik ook bij hen heb gekocht nog kan aanpassen...
Het kan bij ons dus ook zijn dat apparatuur anders is, ik had alleen verwacht dat ze dat dan zouden aangeven, dus ben benieuwd wat ik over een paar weken binnen krijg.
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Jeez dat is wel erg zuur!Kodess schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 15:46:
[...]
Dat is wel lang wachten zeg, bijna 2 jaar![]()
Dan heb je ook echt recht op compensatie.
Bij ons precies hetzelfde met de keuken. Behalve dan dat ze bij ons niet weten wat communiceren is.
Meer dan een jaar geleden keuken met spoed moeten uitzoeken.
Maand geleden daar weer heen met de vraag of we wat aan mochten passen, antwoord: Nee helaas, alles is al besteld.
Meteen boos geworden, dat ze eerst druk zetten en dan niet meer communiceren.
"Ja sorry, maar jullie hadden een jaar de tijd om dingen aan te passen."
Tja, als de bouw nog zo lang duurt ben je er na een tijdje niet meer mee bezig he
Waarom ze het zo vroeg hebben besteld zonder het ons te vragen, geen idee. Als de opleverdatum nog niet eens duidelijk is, ga ik ervan uit dat ik de keuken die ik ook bij hen heb gekocht nog kan aanpassen...
Het kan bij ons dus ook zijn dat apparatuur anders is, ik had alleen verwacht dat ze dat dan zouden aangeven, dus ben benieuwd wat ik over een paar weken binnen krijg.
Bij ons communiceren ze juist wel goed hierin. Keukenleverancier belde laatst dat de oplevermaand eraan zat te komen, wanneer wij verwachtte dat zij de keuken kwamen plaatsen.
Zolang wij niet aangeven dat hun de keuken kunnen komen plaatsen, kunnen wij nog altijd wijzigen.
Ik zit overigens wel zelf met een probleem bij de aannemer.
Badkamer uitgezocht bij leverancier, aangegeven dat de koof bij het bad uitgebreid moest worden tot en met het toilet. Vervolgens deze week erachter gekomen dat dit niet mogelijk is door een gat (fout geboord door aannemer) en waarbij wij met spoed een alternatief moesten doorgeven, aangezien de tegelzetter voor de deur stond.
Weet iemand in hoeverre ik hier recht heb op enige vorm van compensatie/vergoeding?
Heb dit bij de aannemer neergelegd, maar tot op heden nog geen reactie vernomen.
Je hebt recht op hetgeen je overeengekomen bent, dat is de basis. Is het constructief/technisch niet mogelijk kan de aannemer dit in overleg wijzigen of dmv een erratum.rkvvkevin schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 18:04:
Weet iemand in hoeverre ik hier recht heb op enige vorm van compensatie/vergoeding?
De aannemer kan prima het gat opnieuw boren..
Waar meen je dan recht op te hebben qua vergoeding? Wat is je schade (te kwantificeren schade uiteraard)?
[ Voor 11% gewijzigd door De Rikster op 29-03-2017 06:19 ]
Hoe worden jullie muren opgeleverd? Hoeft er niet meer gestuukt te worden.Rubman schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 11:02:
[...]
Wij gaan er even met een harde bezem overheen om de grove spetters te verwijderen en daarna met fijn schuurgaas aan de gang (koop de 3M variant want verschil met standaard gamma is enorm) licht opschuren om de grote oneffenheden weg te krijgen.
Onze muren worden behangklaar opgeleverd, maar ik hoorde van eerdere opleveringen binnen project dat de muren dan niet recht hoeven staan, er kan een lichte kromming of bolling in de muur zitten.
Net als de vloer, deze wordt recht opgeleverd maar dat kan licht aflopend zijn, is niet per se waterpas.
Wil je dan tegels leggen moet de vloer geegaliseerd worden.
Hier hetzelfde, maar metingen tussendoor en woningen in de buurt van zelfde aannemer zijn superstrak en eigenlijk overschilderbaar.miles schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 06:26:
[...]
Hoe worden jullie muren opgeleverd? Hoeft er niet meer gestuukt te worden.
Onze muren worden behangklaar opgeleverd, maar ik hoorde van eerdere opleveringen binnen project dat de muren dan niet recht hoeven staan, er kan een lichte kromming of bolling in de muur zitten.
Net als de vloer, deze wordt recht opgeleverd maar dat kan licht aflopend zijn, is niet per se waterpas.![]()
Wil je dan tegels leggen moet de vloer geegaliseerd worden.
Keukenleverancier heeft de hele koof van de keuken gemeten en na vragen ook even wat andere muren en zijn echt zo goed als recht.
Stucen doen we niet gezien er echt nog flink in de buurt gebouwd wordt en we daar lekker even mee wachten, behangen mêh en krijg je er zo goed als niet meer af en deze muur verven schijnen het zeker voor een jaar of 4 echt prima op te lossen zonder lelijke dingen te zien.
Dit is je mening m.i. maar wordt neergezet als een feit. renovlies verwijderen uit de jaren 90 is inderdaad te moeilijk, maar tegenwoordig is het er makkelijker af te halen dan je zo neerzet. En de afwerking is voor mij bijna gelijk aan een gladde stuc muur als je het goed laat doen.Rubman schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 06:40:
[...]
behangen mêh en krijg je er zo goed als niet meer af en deze muur verven schijnen het zeker voor een jaar of 4 echt prima op te lossen zonder lelijke dingen te zien.
Dat doen ze bij mij ook... maar net zo makkelijk wordt de oplevering nu al 2 kwartalen later dan gepland. Althans voorlopig natuurlijk. Ze hebben nu nagenoeg de ruwe BG vloer klaar van alle 30 woningen en dan beginnen de 200 werkbare dagen natuurlijk pas te tellen. Dus als ze willen kunnen ze het nog minimaal 1 kwartaal naar achteren schuiven.Señor Sjon schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 15:00:
Ik geef een kwartaal van oplevering aan, nooit teleurstelling.
Als ze nou eens meer dan 4-6 man aan de 30 woningen laten bouwen, dan schiet het misschien nog wat op.
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Yes! 7 April vooroplevering en 24 april oplevering!bvbal79 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 22:00:
Hier ook een nieuwbouwwoning aangeschaft
http://www.allure-blaricum.nl/fase-6/fase-6/
[afbeelding]
hoekwoning van linker blok.
Standaard badkamer en een bon van 5000 euro bij de keukenboer (totalprojects in Lelystad). Tuin en erfafscheiding zijn inclusief.
We willen op zolder slapen en daar moet dus een dakkappel komen. Helaas zijn er strenge regels bij de gemeente voor deze wijk en mag er geen kunsstof zijn, dus daar gaat 8000 euro naar een houten dakkappel.
overig meerwerk:
- uitbouw 1,2 m
- langere muur keuken en trap in hal ipv woonkamer met dichte kast
- zolder 2 kamers
- grotere berging in de tuin
- 2 x velux dakraam op zolder
- veel kabelwerk en verplaatsing lichtpunten etc
Keuken naar ons wens ingericht, kookeiland, grote kastenwand en Amerikaanse Koelkast --> 13000 euro extra kosten. Badkamer kwam ook nog 5000 euro bovenop de standaard prijs (wilden een bad en een luxere badmeubel)
Muren gaan we ook voor renovlies maar dan bij www.jpg-inrichters.nl, was voor ons het goedkoopst. 230 m2 muur voor 4000 euro
We hebben vloerverwarming op de begane grond en 1ste verdieping
Beneden leggen we tegels via http://www.tegelprijsvechter.nl/ 4500 euro
Boven en de trap wordt PVC ook weer via JPG, gratis leggen en korting icm met de muren. 50 m2 vloer 2000 euro en de trap 1500 euro
Zolder wordt een goedkoop laminaatje van de gamma
Uitbouw is maar 1,2 m omdat we later een tuinkamer willen realiseren (of als het budget het nog toelaat gelijk maar dan via www.tuinmaximaal.nl en niet de hovenier die de tuin gaat doen)
Al met al zijn we uiteindelijk 80.000 euro meer kwijt dan de vraagprijs von, maar dat is deels ingecalculeerd in de hypotheek en deels zal een persoonlijke lening worden waar nog renteaftrek voor geldt en die we versnelt willen aflossen, want ga na verhuizing aardig in salaris omhoog)
De raamdecoratie hebben we ook al geregeld via www.inhuisplaza.nl Zij hadden in mei 10% korting op de gehele collectie.
Nu mailt de aannemer dat ze zelf een onafhankelijke persoon hebben ingehuurd voor een opleveringskeuring en dat deze man ons de sleutel gaat geven. Meer mensen ervaring met deze constructie?
Ja hoor, is gewoon een freelancer ingehuurd door de aannemer die ook optreedt áls vertegenwoordiger van de aannemer (blijkt wel uit het feit van de gedelegeerde verantwoordelijkheden die bij de aannemer horen).bvbal79 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 22:22:
[...]
Yes! 7 April vooroplevering en 24 april oplevering!
Nu mailt de aannemer dat ze zelf een onafhankelijke persoon hebben ingehuurd voor een opleveringskeuring en dat deze man ons de sleutel gaat geven. Meer mensen ervaring met deze constructie?
De enige echt onafhankelijke persoon die er zou kunnen zijn wordt door een aannemer noch door een koper betaald maar ik denk niet dat daar veel vrijwilligers voor zijn...
Laat je niet van de wijs brengen en neem gewoon zelf een deskundige mee. VEH laat zich al jaren niet meer door de aannemer hiervoor inhuren ivm (de schijn van) belangenverstrengeling.
Aangezien je vriendin bij PPG werkt moet ze maar eens vragen naar het ProGold behangRubman schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 06:40:
behangen mêh en krijg je er zo goed als niet meer af en deze muur verven schijnen het zeker voor een jaar of 4 echt prima op te lossen zonder lelijke dingen te zien.
Wij gaan ook (laten) behangen. De argumenten die jij aanhaalt zijn geen argumenten meer tegenwoordig. Plus, als het er strak op is het toch goed? Kun je er altijd nog overheen stuccen.
Nu ga je jezelf 2x werk op de hals halen. Het behang is scheuroverbruggend dis dat moet het probleem niet zijn. Woon je direct in een afgewerkte woning ipv getexte muren.
Plus dat je het over 4 jaar gemakkelijker gaat uitstellen.
Had ook nog een optie geweest echter is alle verf al besteld en om nu nog (een week voor de oplevering) naar een behanger te gaan zoeken die het er snel op kan doen.JaMaaT schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 06:24:
[...]
Aangezien je vriendin bij PPG werkt moet ze maar eens vragen naar het ProGold behang![]()
Wij gaan ook (laten) behangen. De argumenten die jij aanhaalt zijn geen argumenten meer tegenwoordig. Plus, als het er strak op is het toch goed? Kun je er altijd nog overheen stuccen.
Nu ga je jezelf 2x werk op de hals halen. Het behang is scheuroverbruggend dis dat moet het probleem niet zijn. Woon je direct in een afgewerkte woning ipv getexte muren.
Plus dat je het over 4 jaar gemakkelijker gaat uitstellen.
Gisteren door de woning geweest met vooroplevering samen met inspecteur. Muren zijn echt strak en we hebben nu eenmaal deze keuze gemaakt. Pakt het niet goed uit dan moeten we het dan wel zien.
Ik snap dat als je een regulier huis laat bouwen dat je alvast betaalt voor de grond die je in bezit hebt. Maar omdat ik een appartement krijg, zou ik nu ik nu feitelijk betalen voor een stukje lucht.
Dat voelt toch raar. Iemand ervaring hiermee? Heeft het nut gezien bovenstaande om bezwaar te maken?
Knowledge reigns supreme over nearly anything
De berging zal gebruikt worden als berging voor (tuin)gereedschap en fietsen. Moet zo'n vloer uberhaupt afgewerkt worden of kan het gewoon beton blijven?
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Kan gewoon beton blijven maar je zou ook een vinyl vloer kunnen leggen, makkelijk schoon te houden en kan tegen een stootje.ari3 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 15:16:
Ik ben nog op zoek naar afwerkmogelijkheden voor de betonvloer van een inpandige berging.
De berging zal gebruikt worden als berging voor (tuin)gereedschap en fietsen. Moet zo'n vloer uberhaupt afgewerkt worden of kan het gewoon beton blijven?
In de overeenkomst staat dat de achtertuin wordt geëgaliseerd met de aanwezige grond. Nu ligt er niet veel grond meer, ik denk dat het qua hoogte die 20cm tekort komt. Wij waren niet van plan de tuin volledig te gaan bestraten, eerder 70-80% gras of beplanting.
Wat is tactisch? Aannemert vragen of hij die 20cm vult met tuinaarde? Vullen met zwarte aarde? Of gewoon regelen na oplevering?
Je bent toch eigenaar. De eigenaar en gebruiker betalen beidencvs79 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 14:46:
Ehm, een ozb voor een woning waar je nog geen sleutel van hebt is raar? Lijkt me dat je eerst op dat adres ingeschreven moet staan voordat je rekeningen krijgt.
ozb. Als je eenmaal in je huis woont ben je ook gebruiker, en betaal je meer.
Je bent voor een bepaald aandeel eigenaar van de gehele opstal als lid van de VvE en hebt straks het recht op èèn te bewonen appartement. Er is geen aanwijsbaar deel van het gebouw wat 'van jou' is.Malfunctions schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 11:19:
Vraagje, Ik heb zojuist een aanslag voor de OZB ontvangen voor mijn nog te bouwen appartement. Nu vraag ik me af of deze terecht is, gezien het feit dat mijn appartement nog niet bestaat. Mijn verdieping moet namelijk nog aangelegd worden.
Ik snap dat als je een regulier huis laat bouwen dat je alvast betaalt voor de grond die je in bezit hebt. Maar omdat ik een appartement krijg, zou ik nu ik nu feitelijk betalen voor een stukje lucht.
Dat voelt toch raar. Iemand ervaring hiermee? Heeft het nut gezien bovenstaande om bezwaar te maken?
Ik zou je adviseren om je eens te verdiepen in wat een appartementsrecht nou daadwerkelijk inhoudt.
Nee hoor, ik heb hem ook gehad, maar dan niet voor het volledige bedrag.cvs79 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 14:46:
Ehm, een ozb voor een woning waar je nog geen sleutel van hebt is raar? Lijkt me dat je eerst op dat adres ingeschreven moet staan voordat je rekeningen krijgt.
Ik ook niet voor het hele bedrag... nota was € 0,00jip_86 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 21:39:
[...]
Nee hoor, ik heb hem ook gehad, maar dan niet voor het volledige bedrag.
* Bastien klaagt niet...
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Hou er wel rekening mee dat met deze inschatting van de WOZ-waarde de belastingdienst niet akkoord gaat. Zij willen dat je gaat middelen, anders krijg je bij een eventuele controle een naheffing.Bastien schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 23:01:
[...]
Ik ook niet voor het hele bedrag... nota was € 0,00Er was wel een WOZ waarde opgegeven, da's niet meer dan de geschatte grondprijs volgens mij aangezien het perceel op 1-1-2015 nog een zandbak/parkeerplaats was.
* Bastien klaagt niet...
[ Voor 0% gewijzigd door GerjanT op 01-04-2017 07:57 . Reden: kromme zin... ]
Het is niet de WOZ waarde die op 0 is gesteld, enkel de aanslag op zich. Daar heeft de BD niets over te zeggen.GerjanT schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 00:07:
[...]
Hou er wel rekening mee dat met deze inschatting van de WOZ-waarde de belastingdienst niet akkoord gaat. Zij willen dat je gaat middelen, anders krijg je bij een eventuele controle een naheffing.
En als er geen WOZ waarde beschikbaar is maakt het het voor mij ook lastig hè. De grond is rond de kerst vorig jaar pas gesplitst dus nergens is die waarde op te vragen. Kan ik niets aan doen, dat is nalatigheid van de overheid/gemeente. Heb nu maar mijn eigen waarde bepaald, ze doen het er maar mee of ik zie een aanpassing van ze wel tegemoet.
[ Voor 29% gewijzigd door Bastien op 01-04-2017 09:41 ]
De planning voor wat er daarna allemaal moet gebeuren (Stucen, schilderen, keuken, vloer, gordijnen, lampen) ligt ook al klaar. De enige onbekende daar is de keuken, die nu alleen nog een weeknummer voor plaatsing door kan geven.
Ik heb ook een vooropleveringsmoment. Echter, alleen bij het oplevermoment staat dat ik een expert mee kan nemen voor de inspectie, en dat daar het Procesverbaal wordt opgesteld. Ik had verwacht dat dit bij de vooroplevering zou zijn, zodat de punten voor de oplevering opgelost kunnen worden.
Flickr PSN ID= cheironnl
Als we de sleutel krijgen mogen we verschillende maten mee nemen en leggen. Na een dag kunnen we ze evalueren en zo de juiste keuze maken. We twijfelen tussen reuze visgraat of een maatje er onder.
Top service. De kleur van de vloer wordt pas als laatste gemaakt. Verder nog even kijken hoe vocht de vloer is. Kan zo een paar weken duren. Voordeel is dat de woning rond de zomer wordt opgeleverd.
De uitbouw is 5100mm breed en 1800 mm lang. Prijzen voor meerwerk zijn inderdaad adsurd. Probeer samen met andere kopers de prijs te drukken. Eventueel zelf offertes aanvragen bij lokale aannemers.Kubusje schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 17:57:
[...]
Wil je je planning en overweging waarom deze volgorde met ons delen?cheiron schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 10:05:
Jeej, ik heb ook een opleverdatum gekregen; 4 mai mag ik de sleutel in ontvangst nemen.
De planning voor wat er daarna allemaal moet gebeuren (Stucen, schilderen, keuken, vloer, gordijnen, lampen) ligt ook al klaar. De enige onbekende daar is de keuken, die nu alleen nog een weeknummer voor plaatsing door kan geven.
Ik heb bij de papieren van de keukenboer een lijstje met welke dag in welke regio geplaatst wordt. Kan de keukenboer daar niets over zeggen?
Als het om wit zand was gegaan, dan heb ik een gelijksoortige vraag al ooit eerder proberen te beantwoorden.leecher schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 20:01:
Wij hebben bericht gehad van de aannemer dat de achtertuin kan worden gevuld met 20cm zand. Dit wordt verdicht zodat er later meteen tegels kunnen worden gelegd. Gaat om ca 45m2 en kost €300.
In de overeenkomst staat dat de achtertuin wordt geëgaliseerd met de aanwezige grond. Nu ligt er niet veel grond meer, ik denk dat het qua hoogte die 20cm tekort komt. Wij waren niet van plan de tuin volledig te gaan bestraten, eerder 70-80% gras of beplanting.
Wat is tactisch? Aannemert vragen of hij die 20cm vult met tuinaarde? Vullen met zwarte aarde? Of gewoon regelen na oplevering?
Maar omdat je 70/80% niet wilt bestraten, ligt het wat anders.
Zwart zand is meestal gratis. Dat heeft namelijk iedereen over, en kun je zo ophalen. Soms komen ze het zelfs brengen als ze er echt graag vanaf willen. Misschien dat je ook wat met je buren kunt regelen.
Het ligt er dan een beetje aan hoe dat zand in je tuin komt. Als die goed bereikbaar is, en je kunt er een aanhanger in leeg laten storten, of big bags in laten zetten, dan is het makkelijk.
Anders kost het je heel veel met kruiwagens rijden (en vullen/legen), en dat is rotwerk.
Misschien wil de aannemer het voor minder nog wel doen met zwart zand, omdat hij dan geen kosten heeft voor het witte zand, maar alleen voor de arbeid?
Verwijderd
Wanneer u na oplevering een uitval zonnescherm wilt gaan plaatsen, dient u gevelondersteuning op te laten nemen in de achtergevel.
Zou dit ook gelden voor terrasoverkappingen die van zichzelf al een ondersteuning hebben, zoals deze:

Ik wil namelijk ooit wel zoiets, maar niet direct. Een uitvalscherm is een scherm wat volledig leunt op de achtergevel, dacht ik.
Iemand hier een idee?
Wij hadden 5800 x 2500 uitbouw voor 12800, leek mij best een redelijke prijs (inc vloerverwarming).willy1986 schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 15:59:
[...]
De uitbouw is 5100mm breed en 1800 mm lang. Prijzen voor meerwerk zijn inderdaad adsurd. Probeer samen met andere kopers de prijs te drukken. Eventueel zelf offertes aanvragen bij lokale aannemers.
27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition
Volgens mij geef ik aan dat ik het principe van eigenaar zijn van de grond begrijp, maar dat het raar voelt omdat mijn appartement nog niet bestaat. En uiteindelijk lijkt het me dat het deel van van het gebouw dat mijn appartement wordt toch duidelijk 'van mij' is. Anders betaal ik een hoop geld voor niksDe Rikster schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 21:34:
[...]
Je bent voor een bepaald aandeel eigenaar van de gehele opstal als lid van de VvE en hebt straks het recht op èèn te bewonen appartement. Er is geen aanwijsbaar deel van het gebouw wat 'van jou' is.
Ik zou je adviseren om je eens te verdiepen in wat een appartementsrecht nou daadwerkelijk inhoudt.
Dan een belastingtechnisch vraagje, is de OZB voor een perceel waarop een enkele woning staat hetzelfde als die waar meerdere appartementen op staan? Logica zou mij doen denken dat het voor appartementen goedkoper zou moeten zijn, omdat zij hetzelfde stukje grond 'delen'. Lijkt mij dat de gemeente hetzelfde stuk grond niet meerdere keren bij verschillende mensen in rekening kan brengen.
Klopt deze aanname, of reken ik hier buiten de hebberigheid van de overheid?
Knowledge reigns supreme over nearly anything
En toch is het zo, de betonnen muur tussen jouw appartement en de buren is net zoveel 'van jou' als dat tussen de buren vijf en zes appartementen verderop en drie lagen hoger.Malfunctions schreef op maandag 3 april 2017 @ 13:32:
[...]
Volgens mij geef ik aan dat ik het principe van eigenaar zijn van de grond begrijp, maar dat het raar voelt omdat mijn appartement nog niet bestaat. En uiteindelijk lijkt het me dat het deel van van het gebouw dat mijn appartement wordt toch duidelijk 'van mij' is. Anders betaal ik een hoop geld voor niks
In zijn algemeenheid klopt je aanname wel maar is afhankelijk van het totale perceeloppervlakte. Binnentuinen, groenstroken en dergelijke zijn 'dure' vierkante meters in stedelijk gebied.Dan een belastingtechnisch vraagje, is de OZB voor een perceel waarop een enkele woning staat hetzelfde als die waar meerdere appartementen op staan? Logica zou mij doen denken dat het voor appartementen goedkoper zou moeten zijn, omdat zij hetzelfde stukje grond 'delen'. Lijkt mij dat de gemeente hetzelfde stuk grond niet meerdere keren bij verschillende mensen in rekening kan brengen.
Klopt deze aanname, of reken ik hier buiten de hebberigheid van de overheid?
Tuin is in dat opzicht niet goed bereikbaar. Zal wel eens peilen wat zwarte grond kost.Dirtbiter schreef op maandag 3 april 2017 @ 08:35:
[...]
Als het om wit zand was gegaan, dan heb ik een gelijksoortige vraag al ooit eerder proberen te beantwoorden.
Maar omdat je 70/80% niet wilt bestraten, ligt het wat anders.
Zwart zand is meestal gratis. Dat heeft namelijk iedereen over, en kun je zo ophalen. Soms komen ze het zelfs brengen als ze er echt graag vanaf willen. Misschien dat je ook wat met je buren kunt regelen.
Het ligt er dan een beetje aan hoe dat zand in je tuin komt. Als die goed bereikbaar is, en je kunt er een aanhanger in leeg laten storten, of big bags in laten zetten, dan is het makkelijk.
Anders kost het je heel veel met kruiwagens rijden (en vullen/legen), en dat is rotwerk.
Misschien wil de aannemer het voor minder nog wel doen met zwart zand, omdat hij dan geen kosten heeft voor het witte zand, maar alleen voor de arbeid?
Tenminste: ik lees hier en daar andere benamingen. Tuingrond/zwarte grond/tuingrond/tuinaarde is neem ik aan allemaal hetzelfde?
Ik help je nog wel met inladen op aanhanger
Bij tuingrond/tuinaarde denk ik aan van die zakken die je bij de bouwmarkt koopt, om in potten te doen. Dat is rijke aarde, met veel voedingsstoffen voor je plantjes. En kost dus geld.leecher schreef op maandag 3 april 2017 @ 17:55:
[...]
Tuingrond/zwarte grond/tuingrond/tuinaarde is neem ik aan allemaal hetzelfde?
Zwarte grond is gewoon zand.
Nou, nee. Zwarte grond zie ik als teelaarde, zand/klei met redelijk veel organische stof. Zand is geel en heeft weinig organische stof.Dirtbiter schreef op maandag 3 april 2017 @ 19:58:
[...]
Bij tuingrond/tuinaarde denk ik aan van die zakken die je bij de bouwmarkt koopt, om in potten te doen. Dat is rijke aarde, met veel voedingsstoffen voor je plantjes. En kost dus geld.
Zwarte grond is gewoon zand.
STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock
Hij is in principe niet zo opvallend:miles schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 20:54:
[...]
Wil je je planning en overweging waarom deze volgorde met ons delen?
- 4 mei de sleutel
- 4,5,6,7 mei alle voorbereidingen om houtwerk te schilderen
- Vanaf 8 mei 3 weken stucadoor + muurschilder over de vloer
- Tegelijkertijd rond deze tijd de tuin
- Wanneer de stucadoor klaar is kan de keukenleverancier er in
- En als de keuken er in zit kan de vloer gelegd worden. Dat duurt 3 dagen + 3 dagen drogen van de lak
- Weekje later -> verhuizen
En vooraf nog een hele waslijst aan zaken als elektriciteit omzetten, internet aanvragen, gemeente inschrijven, water aanmelden etc. etc.
Flickr PSN ID= cheironnl
Huh, je laat de vloer doen na je keuken? Dat klinkt voor mij niet logisch, ik zou eerst de vloer laten leggen en dan de keuken erin. Wat is je redenatie hierachter?cheiron schreef op maandag 3 april 2017 @ 22:13:
[...]
Hij is in principe niet zo opvallend:
- 4 mei de sleutel
- 4,5,6,7 mei alle voorbereidingen om houtwerk te schilderen
- Vanaf 8 mei 3 weken stucadoor + muurschilder over de vloer
- Tegelijkertijd rond deze tijd de tuin
- Wanneer de stucadoor klaar is kan de keukenleverancier er in
- En als de keuken er in zit kan de vloer gelegd worden. Dat duurt 3 dagen + 3 dagen drogen van de lak
- Weekje later -> verhuizen
En vooraf nog een hele waslijst aan zaken als elektriciteit omzetten, internet aanvragen, gemeente inschrijven, water aanmelden etc. etc.
Wat is jouw redenatie dan om het andersom te doen? En waarom is dat dan de juiste maniersmartie89 schreef op maandag 3 april 2017 @ 22:28:
[...]
Huh, je laat de vloer doen na je keuken? Dat klinkt voor mij niet logisch, ik zou eerst de vloer laten leggen en dan de keuken erin. Wat is je redenatie hierachter?
Allebei hebben hun voor en nadelen om in die volgorde te doen.
Gaan wij ook doen, en de vloerenman reageerde ook niet zo van wat raar, hij vond het juist logisch. Hij legt de vloer gewoon net tot voorbij de plint. Kan de keukenmonteur de vloer ook niet beschadigensmartie89 schreef op maandag 3 april 2017 @ 22:28:
[...]
Huh, je laat de vloer doen na je keuken? Dat klinkt voor mij niet logisch, ik zou eerst de vloer laten leggen en dan de keuken erin. Wat is je redenatie hierachter?
Dit ja. Wij doen het ook andersom.Nuevocasa schreef op maandag 3 april 2017 @ 23:18:
[...]
Gaan wij ook doen, en de vloerenman reageerde ook niet zo van wat raar, hij vond het juist logisch. Hij legt de vloer gewoon net tot voorbij de plint. Kan de keukenmonteur de vloer ook niet beschadigen
Hoe zijn jullie vloeren bij oplevering qua vocht. Iemand problemen mee gehad of viel het bij iedereen mee? Lees hier eigenlijk zelden klachten over.
Al een voorinspectie gedaan en de uitvoerder was heel concreet, dit gaan we allemaal op lossen voor oplevering.
Woningen eerder in het blok ook weinig aandachtspunten met oplevering dus ziet er tot nu toe goed uit.
Alle verf is eindelijk binnen
Dan is het schuren, primen, verven, keuken, verder verven, vloer en dan de trap in de lak zetten en verhuizen. Lekker druk schema maar volop zin in
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in [Ervaringen met het bouwen van een huis - Deel 2