Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 102 Laatste
Acties:
  • 1.037.222 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 08:35
Tsurany schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 14:20:
[...]

Dat snap ik. Echter garages gaan uit van auto's die tot een meter of vijf lang kunnen zijn en vaak is een garage nog net wat langer zodat je rondom de auto ruimte hebt. Dus laten we een goede zes meter nemen.
Is het dan niet praktischer om een stuk van pak em beet twee en een halve meter te nemen voor motoren/fietsen en de rest bij het huis zelf te betrekken als grotere woonkamer of eventuele bijkeuken?

Ik vind het vooral apart dat we bij een garage altijd van het formaat van een auto uit gaan terwijl vrijwel niemand meer zijn auto in een garage plaatst.
Hier bij ons moet je bij een huis met een garage en/of oprijlaan tekenen (tegelijk met het koopcontract) dat je beide auto's (indien je die hebt) in de garage of op de oprijlaan parkeert. Alleen de tussenwoningen en gasten mogen de auto in de parkeerzones parkeren. Of er actief op gecontroleerd gaat worden, weet ik niet. Bij twee auto's vervalt de optie dus om er een vrije ruimte van te maken.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-09 18:55

watercoolertje

Untertitel

Ik zal mij binnenkort ook aan dit topic voegen, als we de hypotheek rond hebben/krijgen dan...

Die daken worden gedeeld met 2 huizen en wij hebben er 1 met het dak op het zuiden en de (achter)tuin op het westen!

Het gaat om de linker huisjes, die donkere had ik zelf mooier gevonden maar die waren niet meer vrij (loting was al in september).
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/072/086/777_2160.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/072/086/776_2160.jpg

Morgen gesprek bij de hypotheekadviseur en hoop dat het allemaal snel gaat gezien de bouwrente (5%) voor de grond sinds gisteren is begonnen.

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AnthonyR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05:59
Dat ziet er uit als een flinke inhoud! Wel uniek design. :)

Bij ons zijn ze na de kerst begonnen me de opbouw vanaf de fundering. Gaat vrij vlot. Wij hebben het 6e huis van rechts.

Foto van begin januari:
Afbeeldingslocatie: https://i6.photobucket.com/albums/y243/safrane/HD20170112-2.jpg

Foto van vandaag :*)
Afbeeldingslocatie: https://i6.photobucket.com/albums/y243/safrane/_VKV6789.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:19

vhal

ಠ_ಠ

watercoolertje schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 16:31:
Ik zal mij binnenkort ook aan dit topic voegen, als we de hypotheek rond hebben/krijgen dan...

Die daken worden gedeeld met 2 huizen en wij hebben er 1 met het dak op het zuiden en de (achter)tuin op het westen!

Het gaat om de linker huisjes, die donkere had ik zelf mooier gevonden maar die waren niet meer vrij (loting was al in september).
[afbeelding]
[afbeelding]

Morgen gesprek bij de hypotheekadviseur en hoop dat het allemaal snel gaat gezien de bouwrente (5%) voor de grond sinds gisteren is begonnen.
De postbode zal daar vaak omhoog moeten kijken :+ Het trappetje lijkt mij persoonlijk vrij onhandig, snap niet zo dat men dat nog steeds ontwerpt in zn algemeenheid. Het lijkt mij zo'n beperking/ergenis voor mindervaliden, kinderwagens, boodschappen, etc

[ Voor 10% gewijzigd door vhal op 09-03-2017 20:54 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-09 18:55

watercoolertje

Untertitel

AnthonyR schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 18:38:
Het design is 1 van de redenen dat we hiervoor gegaan zijn, soort grachtenpandje/stads maar dan in een klein dorpje, het grachtje ervoor dient ook nergens voor helaas, hoewel dat in de toekomst misschien nog kan veranderen, maar daar ga ik niet van uit.

Het is 125m2, ruim zat voor een stelletje zonder kinderen maar volgens mij ook niet overdreven groot, maar we kopen het vooral voor de toekomst, want we zitten nu in een 3-kamer appartement van ongeveer 75m2 wat eigenlijk prima voldoet, alleen voor het hobbyen hebben we net te weinig ruimte (3D printers).

En wat een voortgang bij jouw huis, in maar ~2 maanden. Ons is verteld dat de bouw bijna een jaar gaat duren, en ze zijn nu nog bezig met het bouwrijp maken van de grond.
vhal schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 20:50:
De postbode zal daar vaak omhoog moeten kijken :+ Het trappetje lijkt mij persoonlijk vrij onhandig, snap niet zo dat men dat nog steeds ontwerpt in zn algemeenheid. Het lijkt mij zo'n beperking/ergenis voor mindervaliden, kinderwagens, boodschappen, etc
Nog geen seconden over de postbode nagedacht, maar hij zal het gauw uit z'n hoofd leren, komen dagelijks meerdere (brievenbus)pakketjes uit China binnen ;)

Dat trappetje heb ik wel over nagedacht inderdaad dat het niet bepaald praktisch is, maar de huizen van deze fase staan in een blok met in het midden ruimte om te parkeren, in de praktijk zullen we dus bijna altijd via de achterdeur gaan en mensen die de trap niet op kunnen dus ook. De tuin is namelijk niet dieper dan de begaande grond (tussen de huizen door loopt de weg omhoog).

[ Voor 6% gewijzigd door watercoolertje op 09-03-2017 22:24 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robino007
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:41
AnthonyR schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 18:38:

Bij ons zijn ze na de kerst begonnen me de opbouw vanaf de fundering. Gaat vrij vlot. Wij hebben het 6e huis van rechts.

Foto van begin januari:
[afbeelding]

Foto van vandaag :*)
[afbeelding]
Komt me bekend voor waar is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Rubman

Retarded or just overjoyed!

@AnthonyR leuk he zo als het opschiet met de "ruwbouw" hier ook binnen 4 maanden lijkt het zowat te staan.
Helaas daarna veel werk wat je niet 123 ziet en het dus bijna lijkt stil te staan.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinYang
  • Laatst online: 31-08 14:42
Even advies gevraagd, omdat er hier mensen zijn die dit wellicht eerder mee hebben gemaakt.

Wij zijn bezig met een nieuwbouwwoning, wat nog gebouwd moet worden. Voor de badkamer zitten we vast aan van Wanrooij, voor de keuken zijn we "vrij" waar we dat afnemen. Nu is het "vrij" omdat:
- Ik een €3000 cheque krijg bij van Wanrooij bij aankoop huis
- Als ik het leidingwerk neer moet laten leggen waar ik zelf wil, betaal je ook nog eens €1000-2000, afhankelijk van wat je wil. Als je de keuken bij van Wanrooij afneemt is het "gratis". Zo dwingen ze je dus om daar ook de keuken af te nemen, al neem ik die €3000 cheque niet heel serieus, omdat dat toch een sigaar uit eigen doos is.

Het 2e punt vind ik dan ook echt schandalig. Ik wilde dat dan ook eerst duidelijk hebben voordat ik de aankoopovereenkomst ga tekenen. Heb met de verkopersbegeleider van van Wanrooij gesproken en die zegt dat we wel aan kunnen geven waar we het leidingwerk willen, maar dat dat dus extra geld kost. Dit terwijl we al €1200 betalen om het leidingwerk van de achterkant van de woning willen laten verleggen naar de voorkant van de woning. Voor die €1200 wordt het leidingwerk wel op een standaardplek geplaatst en mag je dus niets zelf bepalen. Als je de keuken bij van Wanrooij afneemt kunnen de aansluitingen dan wel opeens "gratis" verlegd worden, maar als je de keuken daar niet afneemt zal het sowieso toch weer €1000 extra kosten!!

Hoe hiermee om te gaan? Aan de ene kant erger ik me nu al kapot aan die criminele praktijken van zulke organisaties en zou ik uit principe overweging de woning daarom al niet willen kopen. Aan de andere kant is het een erg mooie woning en heeft iedereen uit de wijk hiermee te maken. Als ik alles zelf wil doen, moet ik zelf een huis bouwen, maar dan ben je al gauw mer dan €400K kwijt, omdat je dan alsnog alles uit moet besteden (kan zelf niet veel).

Hebben jullie dit ook meegemaakt? Wat hebben jullie toen gedaan? De verkoperbegeleider heeft na meerdere keren vragen aangegeven dat hier niet over onderhandeld kan worden. Nu weet ik dat je daar al gauw €15000 voor een keuken kwijt bent met de zogenaamde €3000 cheque (eigenlijk dus €18K) en weet zeker dat ik ergens anders voor max €10K klaar ben. Dan kom ik dus uit op ongeveer €11K, wat nog steeds €4K goedkoper is dan bij van Wanrooij.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
YinYang schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 17:51:
Even advies gevraagd, omdat er hier mensen zijn die dit wellicht eerder mee hebben gemaakt.

Wij zijn bezig met een nieuwbouwwoning, wat nog gebouwd moet worden. Voor de badkamer zitten we vast aan van Wanrooij, voor de keuken zijn we "vrij" waar we dat afnemen. Nu is het "vrij" omdat:
- Ik een €3000 cheque krijg bij van Wanrooij bij aankoop huis
- Als ik het leidingwerk neer moet laten leggen waar ik zelf wil, betaal je ook nog eens €1000-2000, afhankelijk van wat je wil. Als je de keuken bij van Wanrooij afneemt is het "gratis". Zo dwingen ze je dus om daar ook de keuken af te nemen, al neem ik die €3000 cheque niet heel serieus, omdat dat toch een sigaar uit eigen doos is.

Het 2e punt vind ik dan ook echt schandalig. Ik wilde dat dan ook eerst duidelijk hebben voordat ik de aankoopovereenkomst ga tekenen. Heb met de verkopersbegeleider van van Wanrooij gesproken en die zegt dat we wel aan kunnen geven waar we het leidingwerk willen, maar dat dat dus extra geld kost. Dit terwijl we al €1200 betalen om het leidingwerk van de achterkant van de woning willen laten verleggen naar de voorkant van de woning. Voor die €1200 wordt het leidingwerk wel op een standaardplek geplaatst en mag je dus niets zelf bepalen. Als je de keuken bij van Wanrooij afneemt kunnen de aansluitingen dan wel opeens "gratis" verlegd worden, maar als je de keuken daar niet afneemt zal het sowieso toch weer €1000 extra kosten!!

Hoe hiermee om te gaan? Aan de ene kant erger ik me nu al kapot aan die criminele praktijken van zulke organisaties en zou ik uit principe overweging de woning daarom al niet willen kopen. Aan de andere kant is het een erg mooie woning en heeft iedereen uit de wijk hiermee te maken. Als ik alles zelf wil doen, moet ik zelf een huis bouwen, maar dan ben je al gauw mer dan €400K kwijt, omdat je dan alsnog alles uit moet besteden (kan zelf niet veel).

Hebben jullie dit ook meegemaakt? Wat hebben jullie toen gedaan? De verkoperbegeleider heeft na meerdere keren vragen aangegeven dat hier niet over onderhandeld kan worden. Nu weet ik dat je daar al gauw €15000 voor een keuken kwijt bent met de zogenaamde €3000 cheque (eigenlijk dus €18K) en weet zeker dat ik ergens anders voor max €10K klaar ben. Dan kom ik dus uit op ongeveer €11K, wat nog steeds €4K goedkoper is dan bij van Wanrooij.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen! :)
Leidingen laten leggen op de standaard plaatsen voor of achter waar je de keuken wilt hebben en ergens anders een keuken kopen en het leiding werk daar mee bedingen in de totaalprijs. Dat hebben wij ook gedaan.

Hetzelfde met stopcontacten verlagen/verhogen, loze leidingen, andere lichtpunten en buitenkranen. Hier proberen ze straks ook nog een keer fors te vangen. Wij hebben uit laten rekenen wat het kost bij een normaal iemand en dat voorgelegd aan de aannemer. En ze konden akkoord gaan met dat bedrag, of anders niet. Op de laatste dag van de dealine zijn ze akkoord gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinYang
Jumpman schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 18:05:
[...]

Leidingen laten leggen op de standaard plaatsen voor of achter waar je de keuken wilt hebben en ergens anders een keuken kopen en het leiding werk daar mee bedingen in de totaalprijs. Dat hebben wij ook gedaan.

Hetzelfde met stopcontacten verlagen/verhogen, loze leidingen, andere lichtpunten en buitenkranen. Hier proberen ze straks ook nog een keer fors te vangen. Wij hebben uit laten rekenen wat het kost bij een normaal iemand en dat voorgelegd aan de aannemer. En ze konden akkoord gaan met dat bedrag, of anders niet. Op de laatste dag van de dealine zijn ze akkoord gegaan.
Ja voor de meeste leidingen kan een kennis het ook voor ons doen, alleen de waterleiding en afvoer moeten naar het keukeneiland. Achteraf is dat geen doen meer ivm vloerverwarming etc. Daar wil je niet meer aan gaan lopen klooien.

Is het jullie bij van wanrooij gelukt om te onderhandelen over loze leidingen etc? Van de mensen die al in de nieuwbouwwijk wonen hoor ik van iedereen dat er totaal niet te onderhandelen valt over meerwerk. De makelaar gaf dat ook al aan bij ons en de verkoopbegeleider dus ook.... :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
YinYang schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 20:04:
[...]

Ja voor de meeste leidingen kan een kennis het ook voor ons doen, alleen de waterleiding en afvoer moeten naar het keukeneiland. Achteraf is dat geen doen meer ivm vloerverwarming etc. Daar wil je niet meer aan gaan lopen klooien.

Is het jullie bij van wanrooij gelukt om te onderhandelen over loze leidingen etc? Van de mensen die al in de nieuwbouwwijk wonen hoor ik van iedereen dat er totaal niet te onderhandelen valt over meerwerk. De makelaar gaf dat ook al aan bij ons en de verkoopbegeleider dus ook.... :-/
Wij hadden een andere aannemer, keuken en badkamer leverancier. Natuurlijk zullen ze altijd zeggen dat het niet lukt, want als er één het wel lukt, dan gaat iedereen het proberen. Wij zijn eigenwijs geweest en hebben gewoon onze prijs neergelegd en voet bij stuk gehouden (nog verschillende keren gebeld door het bedrijf tussendoor, of ik het wel zeker wist en wat de nadelen waren), uiteindelijk belden ze de laatste dag dat ze het voor de werkzaamheden deden voor de prijs die wij hadden neergelegd. Maar ja, natuurlijk bewust gewacht tot alle andere kopers al getekend hadden. Maar ja, elke aannemer werkt anders, dus ik kan die keuze voor jou niet maken of je ook voor deze benadering moet gaan. Als je laat berekenen wat je kwijt bent bij iemand anders en die prijs neerlegt, weet je in ieder geval wat het je minimaal kost. Het fijne van alles door de aannemer laten doen is, dat je een aanspreekpunt hebt voor de (garantie) afhandeling en bij fouten zijn zij ook aansprakelijk. Ze kunnen niet gaan wijzen.

Trouwens nog een tip: Je moet sowieso van je meerwerk, badkamer en keuken factuur de laatste 10% niet betalen en die pas betalen als alle manco's zijn opgelost. Je zult zien dat ze veel harder lopen om alles op te lossen, zo snel mogelijk. Juridisch mag dit ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyR
  • Laatst online: 05:59
robino007 schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 00:08:
[...]

Komt me bekend voor waar is dit?
Gorinchem
Rubman schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 06:47:
@AnthonyR leuk he zo als het opschiet met de "ruwbouw" hier ook binnen 4 maanden lijkt het zowat te staan.
Helaas daarna veel werk wat je niet 123 ziet en het dus bijna lijkt stil te staan.
Buitenom de berging is het buiten zo goed als af bij ons huis. 22 maart is er weer een kijkdag, en dan 2 maanden verder hopelijk de oplevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi Mede Tweakers,

Ik ben bezig om een nieuwbouwhuis te kopen inclusief een bouwdepot gezien het een casco oplevering betreft. Nu heb ik bij mijn hypotheker aangegeven dat ik een flexibele bank wil en zij kwam met twee opties :

Aegon : Goedkoopste , app voor declaraties uit bouwdepot
Delta Lloyd: 0,26% duurder, app voor declaraties uit bouwdepot, laatste €7500 uit het bouwdepot word direct uitgekeerd zonder bonnen wat fijn is!

Heeft iemand ervaringen met Delta Lloyd als hypotheekverstrekker of Aegon? De keus gaat denk ik naar Delta...

Bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 16:17
Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 15:48:
Hi Mede Tweakers,

Ik ben bezig om een nieuwbouwhuis te kopen inclusief een bouwdepot gezien het een casco oplevering betreft. Nu heb ik bij mijn hypotheker aangegeven dat ik een flexibele bank wil en zij kwam met twee opties :

Aegon : Goedkoopste , app voor declaraties uit bouwdepot
Delta Lloyd: 0,26% duurder, app voor declaraties uit bouwdepot, laatste €7500 uit het bouwdepot word direct uitgekeerd zonder bonnen wat fijn is!

Heeft iemand ervaringen met Delta Lloyd als hypotheekverstrekker of Aegon? De keus gaat denk ik naar Delta...

Bedankt
Met Aegon super goede ervaringen mee. Zij betalen een bepaald bedrag aan het eind ook gewoon uit. Zou gewoon voor Aegon gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-09 20:15
Wij hebben tot tweemaal toe een nieuwbouwwoning gekocht in een project. De eerste keer in 1997, de tweede keer in 2000. Dat heeft ons indertijd geen windeieren gelegd. Beide woningen gingen in de tijd dat we er gewoond hebben over de kop (werden 2x meer waard dan de prijs die we er oorspronkelijk voor betaalden).

Waarom de keuze nieuwbouw?
Vooral een prijstechnische overweging. Relatief 'veel huis' voor een scherpe prijs. Bovendien heb ik 2 linkerhanden dus is het vooruitzicht van lage onderhoudskosten aantrekkelijk.

Wat hebben jullie overschat en onderschat?
Er komt veel kijken bij een nieuwbouw woning. Echt alles vraagt aandacht dus is het zaak om die aandacht goed te verdelen.

Hoeveel meerwerk waren jullie voor de bouw kwijt?
Ca 20% van de koopsom ex btw. Bepaalde zaken, uitbouwen, dakkapel, geven veel extra wooncomfort. Daarnaast is het vwb isolatiewaarden slim om het in de oorspronkelijk bouw mee te nemen. Ook werken dit soort zaken waardeverhogend.

Hoeveel geld heeft het totaal gekost naast de hypotheek?
Eerste woning ca 90000€, de tweede 190000€

Hoe hebben jullie de muren aangepakt, stucwerk of toch behangen?
Stuc- en spuitwerk.

Wanneer zijn jullie begonnen met de tuin?
Het ontwerp maakten we voor de oplevering. Bestrating zsm, aanleg tuin was seizoensafhankelijk.

Onlangs hebben we ons nogmaals georiënteerd op een project in de buurt. Wat ons opviel was dat de prijzen enorm gestegen zijn en dat daarmee voor ons een belangrijke overweging om nieuwbouw te kopen ( verwachte waardeontwikkeling) is weggevallen. Dit maakt dat de nadelen meer voelbaar worden; nauwelijks groen, kleine kavels en in eerste instantie wonen in de zooi. Voor ons waarschijnlijk geen nieuwbouw meer om deze reden. Wel bied ik graag mijn expertise aan in dit draadje mocht daar behoefte aan zijn.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinYang
Hoe hebben jullie je verlichtingsplannen gemaakt? Zelf gedaan of wellicht iemand voor ingehuurd? Moet zeggen dat ik het namelijk erg lastig vind om nu al te bepalen waar de verlichting moet komen. Indirecte koofverlichting rondom de gehele woonkamer/keuken vind ik wel erg mooi moet ik zeggen. Iemand daar ervaringen mee. Heb je dan wel genoeg verlichting of zijn er bijvoorbeeld nog steeds spotjes nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 12:05
YinYang schreef op zondag 12 maart 2017 @ 11:13:
Hoe hebben jullie je verlichtingsplannen gemaakt? Zelf gedaan of wellicht iemand voor ingehuurd? Moet zeggen dat ik het namelijk erg lastig vind om nu al te bepalen waar de verlichting moet komen. Indirecte koofverlichting rondom de gehele woonkamer/keuken vind ik wel erg mooi moet ik zeggen. Iemand daar ervaringen mee. Heb je dan wel genoeg verlichting of zijn er bijvoorbeeld nog steeds spotjes nodig?
Lichtplan hebben we hier zelf gedaan inclusief rekening houdend met inval van zonlicht. Daar zit gewoon simpele logica achter. Het is een relatief donkere woning want langwerpig met de voorgevel op het oosten en achtergevel op het westen. Met sketchup en schaduwen gecheckt wat het zonlicht doet en op basis daarvan bepaald dat er een kozijn groter moest, glas in de woonkamerdeur en spotjes bij de achtergevel. Verder de standaard lichtpunten en een aantal wandspots.

Grappig genoeg zijn de kozijnen inmiddels geplaatst op dat ene custom kozijn na :+

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
Helaas geen plan gemaakt voor het licht. Dacht dat ik achteraf (makkelijk) spotjes kon maken maar dat kan alleen met een verlaagd plafond. Nu echt spijt dat we straks nergens spotjes hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:42
Wij hebben vanwege de kosten niet gekozen voor spotjes en wandlampen. Daar hebben we nu een klein beetje spijt van. Gelukkig hebben we een mooi railssysteem gevonden dat erg strak lijkt. Verder komt het voornaamste licht in ons huidige huis voornamelijk van vloerlampen, en dat bevalt goed.

Ik was al snel verliefd op bepaalde eettafellampen (Kelly van studio italia) en daar proberen we de andere lampen omheen te laten passen.

Overigens wordt ons huis "in april" opgeleverd, maar ik begin mij toch wel een beetje zorgen te maken of dit gaat lukken. De hele badkamer, meterkast, warmtepomp, tuin, schuur, buitenmuur-verf en afwerking van de muren op de bovenste verdieping moet nog gebeuren. Als ik zie wat er in de afgelopen 2 maanden is gebeurd wordt het spannend.

De lekkage in een van de dakkapellen heeft niet geholpen denk ik..

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenKi
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Onlangs ingeloot voor een woning in een nieuwbouw appartement :D Wordt mijn eerste huis. Ze wilden in februari beginnen met bouwen, maar we wachten nog steeds op de bouwvergunning, die wordt nu pas half april verwacht. Ach ja :O .

Aangezien ik vrij weinig weet over huizen en interieur, zit ik er aan te denken om een binnenhuisarchitect in te schakelen. Heb er met een gesproken, die vraagt €2500 voor het maken van de ontwerp. Een andere was veels te duur en mijn budget was te klein. Ik ben nog aan het twijfelen, aangezien het maar een woning is van 73m2. De binnenhuisarchitect zei ook dat met mijn budget (€40.000 voor alles) niet veel maatwerk kan. Dus misschien gewoon advies aan vrienden en familie vragen.

Hebben jullie ervaringen met binnenhuisarchitecten voor de wat kleinere woningen?

[ Voor 5% gewijzigd door StevenKi op 14-03-2017 19:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:08
Kun je ook de indeling en dergelijke aanpassen? Zo niet, zou ik niet zo'n bedrag er aan uitgeven.

Wat verwacht je van je binnenhuisarchitect?

Anders wellicht zoiets:

https://www.eijerkamp.nl/interieuradvies/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenKi
  • Niet online
Volgens mij kan er maar één muurtje eruit, om van een slaapkamer een groter woonkamer te maken. Voor de rest kan de rest niet wijzigen denk ik.

Ik verwacht advies m.b.t. materiaal en kleuren. Bijvoorbeeld wat voor soort vloer, welke kleur muren en kleur/materiaal meubilair. Ik heb natuurlijk een paar ideeën, maar heb een aantal stylen die ik mooi vind. Kan er niet echt een keuze in maken. Misschien heb ik inderdaad niet echt een binnenhuisarchitect nodig, maar een stylist, zoals in jouw link. Maar ik dacht, aangezien binnenhuisarchitecten er een diploma voor hebben, zullen ze er wel beter in zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door StevenKi op 12-03-2017 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinYang
Wackmack schreef op zondag 12 maart 2017 @ 18:52:
[...]

Helaas geen plan gemaakt voor het licht. Dacht dat ik achteraf (makkelijk) spotjes kon maken maar dat kan alleen met een verlaagd plafond. Nu echt spijt dat we straks nergens spotjes hebben.
Achteraf/nu nog een verlaagd plafond nemen is geen optie? Ik denk dat ik sowieso een verlaagd plafond ga nemen en daar een paar loze leidingen naartoe laat leggen, dan heb ik sowieso een aantal plaatsen waar ik spotjes kan plaatsen en mocht het echt niet bevallen dan kan het altijd nog open gehaald worden, al denk ik niet dat je dat nog snel gaat doen achteraf....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14-09 19:19
YinYang schreef op zondag 12 maart 2017 @ 22:10:
[...]

Ik denk dat ik sowieso een verlaagd plafond ga nemen en daar een paar loze leidingen naartoe laat leggen, dan heb ik sowieso een aantal plaatsen waar ik spotjes kan plaatsen.
Ik ga de begane grond ook uitvoeren met een verlaagd plafon, installateur van aannemer vraagt 200 euro per spot. Denk in totaal 16 spotjes nodig te hebben, wordt een duur geintje dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hutch
  • Laatst online: 07:02
Hier is ook al e.a. over geschreven in het zelfbouw topic. Wij hebben een lichtarchitect een plan laten maken. Verrassend om te zien wat je met licht wel en niet kan doen. Onze lichtarchitect is een fel tegenstander van spotjes. De basisverlichting zal bij ons daarom worden opgezet door te werken met strakke wandarmaturen. Daarnaast zal functionele verlichting worden aangebracht boven de eettafel en sfeerverlichting d.m.v. vloerlampen. Mocht de woning straks klaar zijn is het nog optioneel bepaalde schilderijen extra uit te lichten.

[ Voor 3% gewijzigd door hutch op 12-03-2017 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een offerte van een stukadoor gekregen. Hij maakt verschil in glad dun overpleisteren en "echt" stuccen.

Ik wist niet dat daar verschil in zat. Voor 198m2 betaal ik voor glad pleisterwerk 2200 euro en voor stuccen 4500.

In de offerte staat als beschrijving:

Een prijs om de wanden dun over te pleisteren, dit wil zeggen dat we de wanden saus klaar maken maar wel met de krommingen van de wanden mee gaan. De tweede prijs is gebaseerd om de wanden in zijn geheel over te stukadoren, dit wil dan zeggen dat we de wanden saus klaar maken en ook de wanden weer recht maken waar nodig is. We hebben in ons bedrijf een 3 fase behandeling ontwikkeld om de scheuren in uw woning te reduceren. Deze behandeling komt ook het beste tot zijn recht als u de wanden in zijn geheel over stukadoort, omdat we dan body hebben om deze behandeling toe te passen.

Ik vind het maar vreemd. Alsof mijn muren niet recht zijn :P Is dit gelul of heeft die man gelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
bacardicoconut schreef op zondag 12 maart 2017 @ 22:26:
[...]

Ik ga de begane grond ook uitvoeren met een verlaagd plafon, installateur van aannemer vraagt 200 euro per spot. Denk in totaal 16 spotjes nodig te hebben, wordt een duur geintje dan.
Ja hier ook, dacht zelfs € 250,- per spotjes echter een verlaagd plafond is ook niet goedkoop.

Ben zelf niet handig genoeg om een verlaagd plafond te maken.
Als ik hier kijk http://www.interieurdesig...n/detail/verlaagd-plafond zie ik zo op 40m2 x 40e, dus € 1600,- Dat vind ik toch vrij duur voor wat spotjes. Dan maar licht vanaf grond of een grote hanglamp boven de salontafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-08 15:50
Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2017 @ 07:35:
Ik vind het maar vreemd. Alsof mijn muren niet recht zijn :P Is dit gelul of heeft die man gelijk?
Zonder de situatie te kennen kan ik wel zeggen dat deze man, in de basis, gelijk heeft. Of dat daadwerkelijk ook zo is is alleen in situ te beoordelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hutch
  • Laatst online: 07:02
StevenKi schreef op zondag 12 maart 2017 @ 20:59:
Ik ben nog aan het twijfelen, aangezien het maar een woning is van 73m2. De binnenhuisarchitect zei ook dat met mijn budget (€40.000 voor alles) niet veel maatwerk kan. Dus misschien gewoon advies aan vrienden en familie vragen.

Hebben jullie ervaringen met binnenhuisarchitecten voor de wat kleinere woningen?
Je kan m.i. twee routes bewandelen. Route 1 bezoek een professionele meubelzaak (uit het midden of hoge segment) waar ze meubels naar jouw smaak verkopen. Grote kans dat ze daar 'gratis' een tekening maken voor je interieur wanneer je daar ook de meubels afneemt. Dit heb ik bij mijn eerste woning gedaan, en heb daar echt jarenlang plezier van gehad. Route 2 zoek een interieurarchitect met een lager tarief (evt. student). Ik denk dat je voor 75 vierkante meter zeker voor <750 euro een compleet ontwerp moet kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
Wackmack schreef op maandag 13 maart 2017 @ 09:14:
[...]

Ja hier ook, dacht zelfs € 250,- per spotjes echter een verlaagd plafond is ook niet goedkoop.

Ben zelf niet handig genoeg om een verlaagd plafond te maken.
Als ik hier kijk http://www.interieurdesig...n/detail/verlaagd-plafond zie ik zo op 40m2 x 40e, dus € 1600,- Dat vind ik toch vrij duur voor wat spotjes. Dan maar licht vanaf grond of een grote hanglamp boven de salontafel.
Ik kan het zelf wel en heb maar een paar cm nodig voor de leidingen en spotjes, daarbij wil ik ook stroom leggen voor sonos speakers die aan de wand c.q. plafon moeten komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Onlangs ingeloot voor een woning in een nieuwbouw appartement :D Wordt mijn eerste huis. Ze wilden in februari beginnen met bouwen, maar we wachten nog steeds op de bouwvergunning, die wordt nu pas half april verwacht. Ach ja :O . Gaat er zo uitzien.
[afbeelding]
Aangezien ik vrij weinig weet over huizen en interieur, zit ik er aan te denken om een binnenhuisarchitect in te schakelen. Heb er met een gesproken, die vraagt €2500 voor het maken van de ontwerp. Een andere was veels te duur en mijn budget was te klein. Ik ben nog aan het twijfelen, aangezien het maar een woning is van 73m2. De binnenhuisarchitect zei ook dat met mijn budget (€40.000 voor alles) niet veel maatwerk kan. Dus misschien gewoon advies aan vrienden en familie vragen.

Nee. Maar waarom zou je in godsnaam 2500 euro uitgeven voor een "advies" voor een appartement van 73 m2? Zulke dingen doe je lekker bij een villa. Hou die 2500 euro lekker bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Onlangs ingeloot voor een woning in een nieuwbouw appartement :D Wordt mijn eerste huis. Ze wilden in februari beginnen met bouwen, maar we wachten nog steeds op de bouwvergunning, die wordt nu pas half april verwacht. Ach ja :O . Gaat er zo uitzien.
[afbeelding]

Er zijn best wel wat zaken waar je bijvoorbeeld je vloer/muren/raamdecoratie/inbouwkast kan laten afwerken, oftewel je woning woonklaar laat maken na het opleveren. Het verschilt een beetje, maar heel vaak kan je hier dan gratis of tegen een betaling van circa 200 euro een stijladvies van krijgen van een styliste. Gaat dan een beetje zoals in al die woonprogramma's. Lijkt me een veel betere deal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
BFmango schreef op maandag 13 maart 2017 @ 19:59:
[...]
Nee. Maar waarom zou je in godsnaam 2500 euro uitgeven voor een "advies" voor een appartement van 73 m2? Zulke dingen doe je lekker bij een villa. Hou die 2500 euro lekker bij.
Als je geen ervaring hebt waarom dan wel commentaar geven. Alsof een appartement van 73m2 geen aandacht behoeft, maar een villa wel? Dat is gewoon puur op individuele basis en een bias die je zelf nu maakt.

[ Voor 7% gewijzigd door bvbal79 op 14-03-2017 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poehee
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-09 14:14
BFmango schreef op maandag 13 maart 2017 @ 19:59:
[...]
Er zijn kleinere appartementen die als ze goed en met smaak zijn ingericht een stuk leuker en mooier zijn dan vele villa's

You're either part of the solution or you're part of the problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
bvbal79 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 10:32:
[...]

Als je geen ervaring hebt waarom dan wel commentaar geven. Alsof een appartement van 73m2 geen aandacht behoeft, maar een villa wel? Dat is gewoon puur op individuele basis en een bias die je zelf nu maakt.
Klopt. Maar komt daar misschien ook een deel van de crisis vandaan? Massa's geld uitgeven aan zaken die eigenlijk niet boeien of zaken die je eigenlijk zelf wel een beetje kan doen met wat creativiteit of hulp van internet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 09:23

jeka

Support your local club.

Kijk op internet/ woonwinkels wat voor stijl je mooi vindt. Ik zou er ook geen 2500 euro aan uitgeven.
Als je een vriendin krijgt moet toch alles weer anders ;)

FCG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaMaaT
BFmango schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 10:52:
[...]

Klopt. Maar komt daar misschien ook een deel van de crisis vandaan? Massa's geld uitgeven aan zaken die eigenlijk niet boeien of zaken die je eigenlijk zelf wel een beetje kan doen met wat creativiteit of hulp van internet?
Ja, hier komt inderdaad een deel van de crisis vandaan. Mensen die investeren en geld uitgeven 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
JaMaaT schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 12:45:
[...]

Ja, hier komt inderdaad een deel van de crisis vandaan. Mensen die investeren en geld uitgeven 8)7
Dat is inderdaad een van de oorzaken. Duizenden huizen zijn in de executieverkoop gegaan omdat mensen hun hypotheeklasten niet meer konden dragen vanwege ontslag o.i.d. Als je al je spaargeld over de balk smijt voor zaken als interieuradvies dan is het inderdaad niet gek dat je max. 3-6 maanden werkloos mag zijn voordat je geen rooie cent meer hebt om uit te geven en daardoor je huis verliest.

Ik zou die 2500 euro liever op de bankrekening houden en gewoon Google raadplegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaMaaT
Goed punt! En iedereen die z'n brood verdient met interieuradviseur verdient het om ontslag te krijgen.

Even voorop gesteld, ik zou nooit € 2500,00 voor interieuradvies betalen. Alleen jouw beredenering is wel erg kort door de bocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
BFmango schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 13:22:
[...]

Dat is inderdaad een van de oorzaken. Duizenden huizen zijn in de executieverkoop gegaan omdat mensen hun hypotheeklasten niet meer konden dragen vanwege ontslag o.i.d. Als je al je spaargeld over de balk smijt voor zaken als interieuradvies dan is het inderdaad niet gek dat je max. 3-6 maanden werkloos mag zijn voordat je geen rooie cent meer hebt om uit te geven en daardoor je huis verliest.

Ik zou die 2500 euro liever op de bankrekening houden en gewoon Google raadplegen.
ja dat zet zoden aan de dijk...2500 euro op je bankrekening.... 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leecher
Los van of €2500 een redelijk bedrag is snap ik wel dat mensen interieur advies inkopen ipv gewoon wat te googelen. Sommige mensen hebben gewoon geen smaak/inspiratie/creativiteit en weten dit van zichzelf, maar willen wel een leuk ingericht huis. Die betalen dan iemand om het voor ze te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StevenKi
  • Niet online
Gelukkig zit ik in een positie waarbij het missen van dat bedrag verder geen bijzondere financiële consequenties heeft :). Maar ik heb hier heel veel goede tips gekregen hoe het voor veel minder kan. Dank daarvoor! Ik zal eerst eens bij zo een meubelzaak langsgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartie89
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-07 21:50
Wij kunnen voor €165 de V-groeven in ons plafond dicht laten zetten en mee laten spuiten vanuit de bouw. We krijgen geen garantie op scheuren.
Heeft iemand hier ervaring mee? Zouden jullie het ook doen en/ of denken jullie dat het snel gaat scheuren?

Verder kan ik voor 110€ een loze leiding in het plafond laten leggen voor een UTP/ AP. Helaas wil de WAF het niet toelaten :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
smartie89 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 21:17:
Wij kunnen voor €165 de V-groeven in ons plafond dicht laten zetten en mee laten spuiten vanuit de bouw. We krijgen geen garantie op scheuren.
Heeft iemand hier ervaring mee? Zouden jullie het ook doen en/ of denken jullie dat het snel gaat scheuren?

Verder kan ik voor 110€ een loze leiding in het plafond laten leggen voor een UTP/ AP. Helaas wil de WAF het niet toelaten :-(
Bij mijn vorige woning ook gedaan. Geen scheuren gekregen. Bij huidige woning ook gekozen maar was dik 220 euro per verdieping. Wordt nog gebouwd. Lekker doen dus, die V-naden zijn verschrikkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
Toevallig dacht ik nog aan die V naden. Ik stoor me er niet erg aan maar vd vind het erg lelijk. Nu was ik vandaag bij familie en die hebben toevallig ook een kanaalplaten plafond (bj jaren 80) en die is destijds ook dicht gezet. Nooit een scheurtje gezien.

Hoe vaak komt het nu werkelijk voor dat zoiets scheurt? Hebben jullie voor de bouw aangegeven dat de naden dicht moesten worden gezet of tijdens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartie89
Bedankt voor de reacties! Wij gaan ze dan ook laten dichtzetten :-)

@leecher Wij hadden de tip gekregen van familie. Daar ziet het er ook erg goed uit.
Vandaar dat wij het aangevraagd hebben bij de kopersbegeleider, nu voor de bouw.
Maar ik kan me indenken dat als de spuiter nog niet is geweest dat je het ook tijdens de bouw nog kunt aangeven

[ Voor 11% gewijzigd door smartie89 op 15-03-2017 05:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 12:04
smartie89 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 21:17:
Moet ze later niet zeuren dat de wifi niet in heel het huis goed werkt.

Ik wil ze inde gang beneden, overloop 1e en 2e verdieping en overleg het niet eens. Laat er gewoon een buis naar toe leggen en dan is het een gat of een AP :)

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-09 07:54

RUFFNECK

Poentje

jacovn schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:57:
[...]

Ik wil ze inde gang beneden, overloop 1e en 2e verdieping en overleg het niet eens. Laat er gewoon een buis naar toe leggen en dan is het een gat of een AP :)
Ik doe exact hetzelfde :P Vrouwlief is zich er volgens mij niet eens van bewust dat die dingen er komen... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 12:04
Ik wil wel een mooier acces point dan ik nu heb overigens (Dlink DAP2695) dus iets van Ubiquiti Networks denk ik.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Ja daar ben ik sowieso al van uit gegaan vanaf het begin (Ubiquiti).

Dus voor @smartie89 , gewoon doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Zo'n ubiquiti access point lijkt precies een rookmelder. Gewoon zeggen dat het voor de veiligheid is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
jacovn schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:57:
[...]

Goeie teksten! Zo doe ik hetook. Wel in overleg hoor maar zo'n mooie AP stoort toch niet. Wordt nu helemaal gek van de WiFi hier. Altijd schakelen tussen WiFi en 4G. Nog een half jaar en dan overal WiFi, UTP en een dikke glasvezel lijn van 500mbit.

Het huis gaat lekker snel nu. In 3 dagen de beneden muren gedaan.

Viel wel op dat de voordeur er al in zit terwijl ze nog zeker een half jaar bezig zijn, is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

BFmango schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 21:27:
[...]
Bij mijn vorige woning ook gedaan. Geen scheuren gekregen. Bij huidige woning ook gekozen maar was dik 220 euro per verdieping. Wordt nog gebouwd. Lekker doen dus, die V-naden zijn verschrikkelijk.
Het is persoonlijk, hier werkelijk geen seconde over nagedacht...het bedrag spendeer ik liever aan LL
Wackmack schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 19:36:
[...]

Goeie teksten! Zo doe ik hetook. Wel in overleg hoor maar zo'n mooie AP stoort toch niet. Wordt nu helemaal gek van de WiFi hier. Altijd schakelen tussen WiFi en 4G. Nog een half jaar en dan overal WiFi, UTP en een dikke glasvezel lijn van 500mbit.
Hier was Wi-Fi ook drama op de eerste verdieping, uiteindelijk voor 50€ bij de KPN een versterker/AP gekocht die wonderbaarlijk goed werkt. Daar kan geen dure Ubuquiti tegen op qua prijskwaliteitverhouding
Het huis gaat lekker snel nu. In 3 dagen de beneden muren gedaan.

Viel wel op dat de voordeur er al in zit terwijl ze nog zeker een half jaar bezig zijn, is dit normaal?
Kan een bouwdeur zijn maar hier zat de deur er ook al vrij vroeg in.

[ Voor 50% gewijzigd door vhal op 15-03-2017 19:49 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Laatst online: 13-09 11:57
Grrr, ik merk nu toch wel dat je wel om heel veel dingen moet denken bij een (nieuwbouw)huis...eindelijk een keuken laten samenstellen (veel te laat) en de persoon voor het inmeten is langs geweest in het appartement. De inmeter had niet zo best nieuws...hij betwijfelt of de wand van de keuken sterk genoeg is voor bovenkasten (klepkasten). Volgens hem klonk het alsof er gipsplaten gebruikt waren voor de wand waardoor er geen bovenkasten geplaatst kunnen worden. Ik stond er nooit bij stil dat dit ook nog een probleem kon zijn eigenlijk :| .

Het betreft een woningscheidende MS-wand en volgens de inmeter zijn er dus gipsplaten gebruikt. Ik probeer nu al de hele dag de uitvoerder te bereiken maar uiteraard nog niet gelukt. Damn, zou wel een tegenslag zijn als bovenkasten inderdaad geen optie zijn want zo groot is de keuken al niet :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
We hadden de optie om de garage automatisch te maken echter was dit €1500,- vrij duur.

Nu kan dit volgens mij best achter af. Heeft iemand dit wel eens gedaan? Zo ja, moeilijk? Duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-09 19:47
RUFFNECK schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:25:
Ja daar ben ik sowieso al van uit gegaan vanaf het begin (Ubiquiti).
Heb je ook al duidelijk welk type je ophangt?
Ik wil een model met POE (woonkamer?, garage/buiten 1e etage en zolder)
Een pro (UAP-PRO heeft 2.4 en 5 Ghz) is rond de 200 euro ps.
Vraag me nu af hoe graag ik boven dualband wil hebben voor YouTube filmpjes van zoonlief en Facebook voor het slapen gaan.....

@ Wackmack
Wij laten een basisgaragedeur plaatsen (zo'n afzichtelijk kantelding) en als het budget het toelaat laten we in een later stadium een andere deur naar onze wens plaatsen. Kwam met luxe extra's nog steeds goedkoper uit dan in de bouw meenemen en dit lijkt me echt iets dat "later" altijd nog kan.
Deze leverancier claimt voor onder de 700 euro een deur automatisch te kunnen maken.

[ Voor 32% gewijzigd door miles op 15-03-2017 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Cubic X schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 20:01:
Grrr, ik merk nu toch wel dat je wel om heel veel dingen moet denken bij een (nieuwbouw)huis...eindelijk een keuken laten samenstellen (veel te laat) en de persoon voor het inmeten is langs geweest in het appartement. De inmeter had niet zo best nieuws...hij betwijfelt of de wand van de keuken sterk genoeg is voor bovenkasten (klepkasten). Volgens hem klonk het alsof er gipsplaten gebruikt waren voor de wand waardoor er geen bovenkasten geplaatst kunnen worden. Ik stond er nooit bij stil dat dit ook nog een probleem kon zijn eigenlijk :| .

Het betreft een woningscheidende MS-wand en volgens de inmeter zijn er dus gipsplaten gebruikt. Ik probeer nu al de hele dag de uitvoerder te bereiken maar uiteraard nog niet gelukt. Damn, zou wel een tegenslag zijn als bovenkasten inderdaad geen optie zijn want zo groot is de keuken al niet :X .
Om op mezelf terug te komen: contact gehad met de uitvoerder en die bevestigde inderdaad dat het een gipsplaat is met een blikken achterframe. Niet stevig genoeg voor bovenkasten dus, lekker kut want nu kan de keuken niet doorgaan zoals ik hem wil. Wel bijzonder is dat de projectkeuken ook een bovenkast heeft, vraag me dan wel af hoe ze dat gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WNT
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-08 09:26

WNT

Cubic X schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 09:38:
[...]

Om op mezelf terug te komen: contact gehad met de uitvoerder en die bevestigde inderdaad dat het een gipsplaat is met een blikken achterframe. Niet stevig genoeg voor bovenkasten dus, lekker kut want nu kan de keuken niet doorgaan zoals ik hem wil. Wel bijzonder is dat de projectkeuken ook een bovenkast heeft, vraag me dan wel af hoe ze dat gaan doen.
Balen zeg. Je zou kunnen kijken of je achterhout kunt plaatsen oid. Dus of je de muur op één of andere manier wel stevig genoeg kunt maken. Keukenzaak geen tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
miles schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:07:
[...]

Vraag me nu af hoe graag ik boven dualband wil hebben voor YouTube filmpjes van zoonlief en Facebook voor het slapen gaan.....

@ Wackmack
Wij laten een basisgaragedeur plaatsen (zo'n afzichtelijk kantelding) en als het budget het toelaat laten we in een later stadium een andere deur naar onze wens plaatsen. Kwam met luxe extra's nog steeds goedkoper uit dan in de bouw meenemen en dit lijkt me echt iets dat "later" altijd nog kan.
Deze leverancier claimt voor onder de 700 euro een deur automatisch te kunnen maken.
Voor rond de € 700,00 heb je een compleet nieuwe sectionaaldeur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

miles schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:07:
[...]

Yep, had ook gewoon de Pro in gedachten. 3x dus, op BG, 1e, en zolder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
WNT schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 09:49:
[...]

Balen zeg. Je zou kunnen kijken of je achterhout kunt plaatsen oid. Dus of je de muur op één of andere manier wel stevig genoeg kunt maken. Keukenzaak geen tips?
Jep, kom ik net vandaan om dit te bespreken. Waarschijnlijk wordt bij montage inderdaad achterhout geplaatst om toch voldoende stevigheid te bieden, hopen dat dat lukt :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
RUFFNECK schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 11:48:
[...]

Zo'n heel netwerk tik nog best aan
Patch kast
6 x loze leidingen
3 x AP
2 x switch, met PoE
150m utp?

Zit je zo op €1000,-+ naja, het zorgt voor nooit meer ergernissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 20:46
Kan iemand mij vertellen of dit naar onzin ruikt:
Het zonnetje schijnt! Wat een bouwweer! Na heel wat regen de afgelopen weken, kunnen we nu dan ook vooruit en zijn we met extra mankracht volop aan het lijmen en metselen bij de ***, *** en *** in het plan *** te ***. Hopen dat de weersomstandigheden zo blijven en dat we wat opgelopen vertraging door het weer kunnen wegwerken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:49
Mja waarom niet. Vorige maand vroor het nog al, toen konden ze onder andere niet het dak op. Zand voor de dekvloeren was ook bevroren, al dat soort dingen. Ze waren toen bezig met plaatsen van de binnenwanden. Woensdag was ik er weer en toen waren alle binnenwanden klaar (moet nog iets overheen om het echt behangklaar te maken begreep ik), maar vloeren zijn gestort, installatiewerk zit er in en een groot deel van het metselwerk op de begane grond is klaar. Kan hard gaan dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Uitsmijter
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-07 09:59
Wackmack schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 16:24:
[...]

Zo'n heel netwerk tik nog best aan
Patch kast
6 x loze leidingen
3 x AP
2 x switch, met PoE
150m utp?

Zit je zo op €1000,-+ naja, het zorgt voor nooit meer ergernissen.
Ik zat ook aan zo'n setup te denken, maar waarom 2 switches?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Arnold schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 16:29:
Kan iemand mij vertellen of dit naar onzin ruikt:

[...]
Waarom denk je dat? Vorst en regen helpen de kwaliteit niet.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
De Uitsmijter schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 18:05:
[...]

Ik zat ook aan zo'n setup te denken, maar waarom 2 switches?
Heb in het huis straks 16/18 patch punten. 5 kamers, 4 puntjes in de woonkamer en 3 AP dus dan zit je al op 17. Een switch per PoE is volgens mij vrij beperkt in het aantal aansluitingen. Wil een kleine patchkast in de meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartie89
@jacovn @RUFFNECK @Haribo112

Haha thanks voor de mooie teksten! Ik heb de leiding die net in de entree van woonkamer uit zou komen naar de hal laten verplaatsen, bij de rookmelder. Laat het onderwerp nu even rusten en dan hoop ik dat het d'r niet opvalt tussen al het andere meerwerk ;-)

Verder heb ik nog even een vraagje hoe jullie voorbereiding hebben laten doen voor elektrische rolluiken/ zonnescherm. Bij ons willen ze nml het pijpje uit laten komen in een wcd op de buitengevel terwijl ik eigenlijk gewoon een pijpje wil laten uitkomen in de hoek van het kozijn. Wat is netter? Of laten vervallen en later zelf doorboren naar buiten? Deze voorbereiding kost nml wel 130 euro per rolluik.

Dan heb ik nog een ringleiding toe laten voegen t.b.v. home cinema voor 350 euro. Fair price? Moet de precieze plaatsing nog aangeven/ intekenen.

Afbeeldingslocatie: http://steijlmedia.nl/tweakers/ringleiding.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
JaMaaT schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 11:16:
[...]

Voor rond de € 700,00 heb je een compleet nieuwe sectionaaldeur
Wij willen zoiets.
De garage zal bij ons gebruik worden voor fietsen/speelgoed/opslag ed. Een half deel kunnen openen lijkt ons practisch. Mocht het eventueel nodig zijn is er wel de mogelijkheid de auto binnen te plaatsen.

[ Voor 7% gewijzigd door miles op 16-03-2017 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
Ahh ok, ik dacht omdat je een elektrische deur wou aan een sectionaaldeur.

Ik zie bij een gewone deur hier de meerwaarde niet zo van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:04

Milmoor

Footsteps and pictures.

smartie89 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 18:48:
@jacovn @RUFFNECK @Haribo112

Haha thanks voor de mooie teksten! Ik heb de leiding die net in de entree van woonkamer uit zou komen naar de hal laten verplaatsen, bij de rookmelder. Laat het onderwerp nu even rusten en dan hoop ik dat het d'r niet opvalt tussen al het andere meerwerk ;-)

Verder heb ik nog even een vraagje hoe jullie voorbereiding hebben laten doen voor elektrische rolluiken/ zonnescherm. Bij ons willen ze nml het pijpje uit laten komen in een wcd op de buitengevel terwijl ik eigenlijk gewoon een pijpje wil laten uitkomen in de hoek van het kozijn. Wat is netter? Of laten vervallen en later zelf doorboren naar buiten? Deze voorbereiding kost nml wel 130 euro per rolluik.

Dan heb ik nog een ringleiding toe laten voegen t.b.v. home cinema voor 350 euro. Fair price? Moet de precieze plaatsing nog aangeven/ intekenen.

[afbeelding]
Ik zou of buiten een WCD doen, of aan de binnenkant en zelf later doorboren. Dat pijpje zit altijd fout. Bij onze buren valt in de regen af en toe de stroom uit omdat de stekkers niet waterdicht genoeg blijken.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
RUFFNECK schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 11:48:
[...]

Moet ook zo'n dergelijke setup regelen. Waarom de Pro en niet de Lite?
Oplevering is pas over 6 maanden denk ik, maargoed alvast maar eens in verdiepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

EJPostema schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 10:36:
[...]

Moet ook zo'n dergelijke setup regelen. Waarom de Pro en niet de Lite?
Oplevering is pas over 6 maanden denk ik, maargoed alvast maar eens in verdiepen
Met name om de 3x3 mimo techniek en hogere (theoretische) doorvoersnelheid dus op beide banden.
Verder heeft de Lite "slechts" een 24V Passive PoE port, hoeft geen issue te zijn, maar let er wel op bij kiezen van je PoE switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
Señor Sjon schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 18:20:
[...]

Waarom denk je dat? Vorst en regen helpen de kwaliteit niet.
Omdat ze al 8 maanden vertraagd zijn momenteel (na tekenen bij notaris.. maar dat was niet moment dat bouwdagen ingingen) ;) Het lijkt me wel kunnen met dit weer, maar we zijn als kopers een beetje achterdochtig geworden over werkelijke redenen...

edit:

Ook de belofte (voor tekenmoment notaris) dat er eerst 6 en later de andere 6 woningen gebouwd zouden worden komen ze (door de flinke vertraging) niet meer na. Vanaf tekenmoment bij notaris in mei 2016 ging de bouwrente in. Omdat toen nog net de helft van de woningen was verkocht besloot de bouwer tot splitsing (ook met woningborg garantie). Alle kopers op dat moment tekenen direct op dat moment dus er was verder geen bouwrente verschuldigd.

Echter door de vertraging gaan ze nu gelijk de andere woningen ook meebouwen (ze waren wel 2 maanden eerder begonnen met onze fundering/begane grondvloer, maar dat verschil is nu ook weg). Daardoor hebben de andere 6 woningen in ons project ongeveer 6 maanden later bij de notaris hoeven tekenen, geen extra bouwrente hoeven betalen en waardoor ze bijvoorbeeld een stuk minder maanden dubbele lasten hebben.

Natuurlijk heb je onvoorziene omstandigheden en we hadden in principe onder de woning uit gekund omdat ze 3 maanden na tekenen bij notaris nog niets gedaan hadden.. maarja dat wil je ook weer niet natuurlijk...

Gewoon beetje jammer deze situatie omdat ie flink wat extra geld kost, wat achteraf niet had gehoeven al we 1 van de andere 6 woningen hadden gekocht....

[ Voor 61% gewijzigd door Arnold op 17-03-2017 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 20:48
Arnold schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 13:09:
[...]

Omdat ze al 8 maanden vertraagd zijn momenteel (na tekenen bij notaris.. maar dat was niet moment dat bouwdagen ingingen) ;) Het lijkt me wel kunnen met dit weer, maar we zijn als kopers een beetje achterdochtig geworden over werkelijke redenen...
Terecht hoor! Hier in juni 2015 voorlopig koopcontract, okt 2015 onder druk de keuken etc uit moeten zoeken want we zouden starten. Passeren notaris uiteindelijk pas februari 2016 en start in maart 2016. Daarna ging het langzaam en vervolgens bleken er financiële problemen te zijn en lag onze bouw stil. Inmiddels zijn wij de 200 werkbare dagen gepasseerd (gelukkig woningborg garantie :) ) en staat voorlopige oplevering in week 15/16 met een hoop maren en nog geen definitieve planning waardoor die nog niet realistisch is. Enig pluspunt is dat gisteren dan eindelijk de steigers voor de woning weg zijn en dat geeft toch wel een goed gevoel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dogooder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:19

Dogooder

dus...

Op http://www.bouwendnederland.nl/bouwweer kan je zien of het weer daadwerkelijk te slecht is om te bouwen. Voor zover ik weet is dat deze winter niet voorgekomen, mijn aannemer is in ieder geval gewoon door gegaan (Rijswijk, Zuid Holland).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
Dogooder schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 13:31:
Op http://www.bouwendnederland.nl/bouwweer kan je zien of het weer daadwerkelijk te slecht is om te bouwen. Voor zover ik weet is dat deze winter niet voorgekomen, mijn aannemer is in ieder geval gewoon door gegaan (Rijswijk, Zuid Holland).
Thanks! Wat het wel is dat mijn zusje haar nieuwbouw woning komende week opgeleverd wordt, welke op zolder behoorlijk wat schimmelvorming had omdat ze te snel zijn gaan bouwen. Dus te snel is ook niet goed natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Dogooder schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 13:31:
Qua bouwen zou dat heel goed kunnen, maar door de vorstperiode in februari is er toch hier en daar wat last geweest.

Zo kan er niet aan (gas)leidingen gewerkt worden met dergelijke temperaturen door Nuts bedrijven en ook graafwerkzaamheden zijn lastig.

Bij ons is het mede daarom wat uitgesteld, ook kon er een tegel niet gelijmd worden omdat de lijm niet goed uithardt onder de 5 graden bijvoorbeeld.

Algehele ruwbouw of binnen werk kan voor het overgrote deel gewoon gedaan worden.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberttt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 22:12
Hier ook twee weken vertraging opgelopen door de vorst. Als goed is wel de brief met definitieve oplevering datum en tijdstip vandaag bezorgd :D. Kunnen we eindelijk alles definitief gaan inplannen.

[ Voor 15% gewijzigd door Roberttt op 17-03-2017 16:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wackmack
Vandaag voor het eerst in de woning geweest, was heel vet! Veel ruimer dan ik dacht en lekker hoge plafonds. Nog tot de zomer wachten, zzzzzz

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/1zmjodc.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 13:47
Hoe hoog is dat plafond dan? Lijkt een stuk meer dan 2.6m?
(of hoe klein ben jij? :+)

Maar super tof! En ook bijzonder om te zien hoe die ruimteperceptie tijdens het proces iedere keer helemaal anders is :)

[ Voor 9% gewijzigd door bartvb op 17-03-2017 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
Roberttt schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 16:05:
Hier ook twee weken vertraging opgelopen door de vorst. Als goed is wel de brief met definitieve oplevering datum en tijdstip vandaag bezorgd :D. Kunnen we eindelijk alles definitief gaan inplannen.
Gefeliciteerd!

Als je nu de brief krijgt, hoelang duurt het dan nog tot oplevering?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13-09 01:33
RUFFNECK schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 11:22:
[...]

Met name om de 3x3 mimo techniek en hogere (theoretische) doorvoersnelheid dus op beide banden.
Verder heeft de Lite "slechts" een 24V Passive PoE port, hoeft geen issue te zijn, maar let er wel op bij kiezen van je PoE switch.
Dit is natuurlijk geen Ubiquiti topic, maar ik heb zelf voor de Lite gekozen, vooral omdat deze beduidend goedkoper is dan de Pro (85 tov 150 euro per stuk) en dat je genoemde voordelen eigenlijk alleen ook maar voordelen zijn als je daadwerkelijk ook apparaten hebt die die hogere (3x3 mimo) snelheden aankan en als het echt een issue is om de meegeleverde PoE injector te gebruiken.

Om het ontopic te houden heb ik het spul wel gekocht voor een nieuwbouwwoning waarvoor deze week (als het goed is) de eerste palen zijn geslagen. We gaan morgen even bij de bouwplaats kijken of dat echt zo is. Volgende week woensdag hebben we in ieder geval het '1e paal feestje'.

Ons project "Waterhof" komt in de nieuwbouwwijk De Volgerlanden in Hendrik-Ido-Ambacht. Specs en pics zal ik binnenkort wel even plaatsen. Ik hoop morgen wat leuke foto's te kunnen maken als ze palen geslagen hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door EdwinB op 17-03-2017 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
bartvb schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 21:55:
Hoe hoog is dat plafond dan? Lijkt een stuk meer dan 2.6m?
(of hoe klein ben jij? :+)

Maar super tof! En ook bijzonder om te zien hoe die ruimteperceptie tijdens het proces iedere keer helemaal anders is :)
Plafond in de woonkamer is 310cm, het is splitlevel dus daarom ligt de woonkamer 50cm lager.

Hoe hebben jullie je TV opgehangen? Zwevend? Lees namelijk tegenstrijdige verhalen over het infrezen van een simpele tv kabel. Wil de TV netjes weg werken dus moet een buis infrezen. Hier gaat de stroom, utp en HDMI door. Nu kan je frezen of toch met een boot en beitel aan de gang. Hoe zijn de ervaringen met frezen in een nieuwbouw woning?

@EdwinB Goeie top voor de lite versie, die ga ik ook aanschaffen.

[ Voor 33% gewijzigd door Wackmack op 18-03-2017 06:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Wackmack schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 06:36:
[...]

Plafond in de woonkamer is 310cm, het is splitlevel dus daarom ligt de woonkamer 50cm lager.

Hoe hebben jullie je TV opgehangen? Zwevend? Lees namelijk tegenstrijdige verhalen over het infrezen van een simpele tv kabel. Wil de TV netjes weg werken dus moet een buis infrezen. Hier gaat de stroom, utp en HDMI door. Nu kan je frezen of toch met een boot en beitel aan de gang. Hoe zijn de ervaringen met frezen in een nieuwbouw woning?

@EdwinB Goeie top voor de lite versie, die ga ik ook aanschaffen.
Afhankelijk vd muur.

Kalkzandsteen : sleuvenfrees en gaan
Beton: succes :P

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

EdwinB schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 23:13:
[...]

Dit is natuurlijk geen Ubiquiti topic, maar ik heb zelf voor de Lite gekozen, vooral omdat deze beduidend goedkoper is dan de Pro (85 tov 150 euro per stuk) en dat je genoemde voordelen eigenlijk alleen ook maar voordelen zijn als je daadwerkelijk ook apparaten hebt die die hogere (3x3 mimo) snelheden aankan en als het echt een issue is om de meegeleverde PoE injector te gebruiken.
Helemaal mee eens en goed beredeneerd, als de Lite in iemands specifieke situatie prima kan, dan vooral doen!
Wackmack schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 06:36:
[...]

Ik laat dat tijdens de bouw al door de elektricien doen dmv een wat stuggere (en iets groter in diameter dan standaard) mantelbuis met de openingen op de juiste hoogte en netjes afgewerkt. Alles zou moeten passen, maar de kans bestaat dat de stekker misschien net niet pas, maar goed, afknippen en weer aansluiten dan :).

In m'n vorige woning ook laten doen (bij een renovatie, achteraf dus), gingen we met een diamantzaag aan de slag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robino007
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:41
Wackmack schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 21:39:
Vandaag voor het eerst in de woning geweest, was heel vet! Veel ruimer dan ik dacht en lekker hoge plafonds. Nog tot de zomer wachten, zzzzzz

[afbeelding]
Gaat snel dan. Bij ons zeggen ze nog steeds eind van het jaar, maar is al een stuk verder als bij jou. De bg heeft de kozijnen al en de muren zijn al opgebouwd tot aan de zolder.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
robino007 schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 11:39:
[...]

Gaat snel dan. Bij ons zeggen ze nog steeds eind van het jaar, maar is al een stuk verder als bij jou. De bg heeft de kozijnen al en de muren zijn al opgebouwd tot aan de zolder.. |:(
Hmmmm apart. Bij ons hebben ze vier blokken. Dit is blok C. Blok A is al een stuk verder, die zijn in juni klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberttt
miles schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 23:07:
[...]

Gefeliciteerd!

Als je nu de brief krijgt, hoelang duurt het dan nog tot oplevering?
Thanks, de oplevering is 11 april. We wisten de voorlopige oplever week wel al een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMorgan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 12:01
Wackmack schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 21:39:

[afbeelding]
Waar is Dit? Hoofddorp toevallig?

C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
CptMorgan schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 18:57:
[...]

Waar is Dit? Hoofddorp toevallig?
Apeldoorn...

Kom er net achter dat we een best grote hoek hebben zonder stopcontact. Nu moet hier dus toch een stopcontact komen. Hebben Tweakers die ook achteraf gedaan?

Is toch een kwestie van frezen, stroomkabel verlengen en een wandcontactdoos erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Wackmack schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 19:06:
[...]

Apeldoorn...

Kom er net achter dat we een best grote hoek hebben zonder stopcontact. Nu moet hier dus toch een stopcontact komen. Hebben Tweakers die ook achteraf gedaan?

Is toch een kwestie van frezen, stroomkabel verlengen en een wandcontactdoos erin?
Ik heb mijn aannemer gebeld nog voor de stroomvoorziening erin ging. Was geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leecher
Door het verhaal van Wackmack moet ik opeens denken aan onze stopcontacten. Wij krijgen een uitbouw van 1,2m maar ik weet niet of de aannemer automatisch de stopcontact/cai punten 1,2m opschuift. Zal ik nog maar eens even checken.

-edit
tekening opgevraagd bij de aannemer en alles gaat goed :)

[ Voor 13% gewijzigd door leecher op 20-03-2017 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberttt
Bij ons schuift niets op, krijg er wel extra punten bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartie89
@leecher wij mogen ze gratis op de plaats intekenen waar we willen, omdat die toch binnen een aangepaste installatietekening vallen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Bij ons is het opgeschoven alleen daar door is er bij de trap in de woonkamer geen wandcontactdoos, zie onderstaande afbeelding. Extra stroompunt is gelukkig zo geregeld.

Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/camo/fdf8b769f3e432e71b9091ab222d24e6bf59f9c9/?url=http%3A%2F%2Fi66.tinypic.com%2F2d971hj.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-09 20:44
Wij mochten vorige week met de installeur door ons huis heen (standaard procedure bij onze aannemer), om alle wcd's en spotjes op de tekening na te lopen. Waarnodig aan te passen voor ze deze week echt aan slag gaan met frezen en aanleggen.

Zodoende kon ik bij enkele loze leidingen een extra stroompunt plaatsen (vergeten mee te nemen), opsplitsen en verplaatsen van sommige wdc's om rekening te houden met o.a. kasten en het bespreken van specifieke wensen (dikkere leidingen en aanpassingen voor Philips Hue spots, altijd stroom en schakelaar aanpassen naar stroompunt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
BeZaX schreef op zondag 19 maart 2017 @ 13:46:
Wij mochten vorige week met de installeur door ons huis heen (standaard procedure bij onze aannemer), om alle wcd's en spotjes op de tekening na te lopen. Waarnodig aan te passen voor ze deze week echt aan slag gaan met frezen en aanleggen.

Zodoende kon ik bij enkele loze leidingen een extra stroompunt plaatsen (vergeten mee te nemen), opsplitsen en verplaatsen van sommige wdc's om rekening te houden met o.a. kasten en het bespreken van specifieke wensen (dikkere leidingen en aanpassingen voor Philips Hue spots, altijd stroom en schakelaar aanpassen naar stroompunt).
Dat is pas service! Hoor je volgens mij niet vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakkenist
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-09 15:04
Weet niet zeker of dit te juiste plaats is, maar ik heb een "dingetje" m.b.t. een Koop-/Aannemingsovereenkomst voor een projectnieuwbouwwoning die we hebben getekend. Bouw is gepland om net na de bouwvak te starten.

Situatie is als volgt: eind januari een KOA getekend, enthousiast, echter zijn we nu 2 maanden verder en slaat de twijfel toe. "Is dit wel de juiste beslissing geweest?", etc. etc., verdere details zijn niet zo van belang. Niet dat we er ineens koste wat het kost onderuit willen komen, maar ik wil wel de opties verkennen.

Opties zijn mijns inziens:

- Simpelweg ontbinden en 10% van totaalbedrag als "boete" betalen (dom)

- Financiering niet rond krijgen (ontbindende voorwaarde, maar die krijgen we wel rond, dus valt af)

- Open kaart spelen naar verkoper en hopen op coulance (er is nl. een wachtlijst voor dit type woningen, dus de kans dat een nieuwe koper de KOA overneemt en tekent is behoorlijk groot)

M.b.t. dat laatste... wij hebben in dezen natuurlijk geen poot om op te staan en als de verkoper zegt "eehhh, nee zo werken we niet" dan is daarmee de kous dan ook af.

Iemand ervaringen met deze situatie, of een adviesje over deze kwestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
Bakkenist schreef op maandag 20 maart 2017 @ 08:06:

- Simpelweg ontbinden en 10% van totaalbedrag als "boete" betalen (dom)
Ga er maar vanuit dat je 10% moet betalen, ook al staan er honderd in de rij. Verkopende partij zal echt niet zomaar 20-30k? weggeven.

Pagina: 1 ... 17 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in [Ervaringen met het bouwen van een huis - Deel 2