Koken: De juiste pan kiezen - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 90 91 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:09
Gonadan schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 18:52:
[...]

Dat heb ik ook gelezen maar dat zal niet zomaar de splinters om je oren doen springen bij een degelijke pan.

Maar ik lees nu iets met spikkels en zo, dat is niet de degelijke BK die ik ken. :P
De schok geeft kans op het loskomen van het emaille, hetzelfde met keramische coatings.
De splinters volgen later pas.

- knip -

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Topicstarter
Het blijft glas, kan wel redelijk wat hebben, maar niet alles dat emaille

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:48
Hennie-M schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 17:40:
Het is inderdaad een zwarte buitenkant met een donkerblauwe binnenkant met heel veel metallic toestanden (dus fel blauwe en donkerblauwe spikkels)
Het is irritant dat er helemaal geen markering of typenummer op de pan staat behalve 082404 (maar dat zou ook het produktiejaar kunnen zijn)
Een foto (of meerdere) kan soms helpen >:)

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:23
duvekot schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 19:05:
[...]

Een foto (of meerdere) kan soms helpen >:)
Goed punt.
Ik geloof ook dat dit een limited edition was. En dit vind ik ook echt een hele mooie kleur voor een pan. Maar als het ‘snel’ kapot gaat, is dat niet handig. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l9r2pmjigsUF2GEZ6e1MJIUeGkY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DV8s3iqCPETgkMicyjzaRJZx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qVWbwH7ZknSRV4fZ_sFcdPlPNq0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ljXEopJnhE1tILvru0BH4tNm.jpg?f=fotoalbum_large
Links van het midden zit de grootste 'chip'. en 45graden naar rechts zit een kleinere chip in de wand van de wok.

Ik weet niet hoe ik de foto's kleiner maak.. excuses.
Raymond P schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 18:49:
[...]

Totaal oneens met deze verkoper.
Het enige laagje dat "geschikt" is voor consumptie is PTFE.

De andere laagjes zijn harder dan je tanden en scherp genoeg om behoorlijke schade aan te richten als je een stukje inslikt dat groot genoeg is.

Je kunt ervan uit gaan dat er nog meer afbreekt. En hoewel dat niet toxisch is (zowel coating als aluminium) is het dus zeker niet onschadelijk.
Inderdaad, leuk dat je er geen kanker van krijgt maar het schijnt dat een darmperforatie ook niet superleuk voor je is.
Oftewel, alsnog tijd voor een nieuwe pan :) / :(

[ Voor 28% gewijzigd door Hennie-M op 05-02-2026 20:36 ]

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:09
@Hennie-M Dat is vrijwel zeker een keramische coating, geen emaille.
Die kunnen inderdaad erg slecht tegen thermische schokken.
Al heb ik een soortgelijk resultaat (x10) gehad door enkel reguliere schokken. :+

- knip -

Pagina: 1 ... 90 91 Laatste