Met de nieuwe keuken met Bora Puxa inductie mag ik me hier ook melden om een aantal nieuwe pannen aan te schaffen. Voorheen ook inductie gehad en onze pannenset is een verzameling van pannen vanaf de studententijd. De grootste aankoop zo'n 8 jaar geleden is denk ik de Braadpan Le Creuset Signature Ovaal & Le Creuset Geëmailleerde Soeppan met Deksel.
De laatste gebruik ik niet vaak. De Braadpan gebruik ik voor stoofpotjes en pastasausen, etc meerdere keren per week.
Omdat van de overige pannen de deksels missen en of de onderkant al mimder vlak is, en de koekenpan kapotte aanbaklaag heeft, wil ik eens kijken hoe mijn set uit te breiden. En hiermee ook een stap te maken in kwaliteit.
Nu dacht ik eerst aan een set zoals
- Le Creuset Magnetik 5-delige set 399,-
- Koekenpan groot: Demeyere Essential 5 RVS Koekenpan 32cm
- Liefst nog een koekenpan of hapjespan of wok?
Zeker na het lezen van laatste pagina's, waar ook de hapjes pannen / wok? langskomen, kan ik nog geen goede keuze maken.
Ook denk ik dat de 5 delige set wellicht too much is. Ben ik beter af met alleen twee middelformaat pannen en een sauspan.
Wellicht kunnen jullie wat tips geven?
Gebruik:
- met name vegetarisch (die x dat ik vlees bereid doe ik dat op de kamado)
- aardappels bakken en tegelijk vega burgers / worst etc kunnen maken
- noodles / pasta / ook wel wat wokgerechten die we dus nooit in de wok maken

. Ik zou zeggen veel buitenlandse gerechten.
Eigenlijk niet heel bijzonder, behalve dat het dus niet per sé goed vlees moet kunnen bakken.
Die demeyer koekenpan kan je wel voor het leven kopen toch?