Koken: De juiste pan kiezen - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 79 ... 86 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Raymond P schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 12:05:
Je bakt een laagje polymeer erop zodat er minder aan je pan plakt. Als je wat er toch aan geplakt is niet eraf haalt dan zal dat tijdens de volgende kookbeurt los (kunnen) laten.
Altijd sop dus, en bij twijfel kan je ook boenen met een spons. Wat eraf komt hoort er niet op te zitten. :)
@CAPSLOCK2000

Oké zal ik hem even op zijn donder geven met een sopje en ruwe borstel. Die zwarte deeltjes kon ik inderdaad met nagel vrij makkelijk loskrabben. Die zwarte spikkeltjes zullen niet super gezond zijn maar vast gezonder dan teflon;)
Had hem wel volgens instructies van dit forum ingebrand. Heb het idee wel oké want de pan heeft bijna geen olie nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxhill
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18-09 21:59
Prima voor roerbakken en pasta’s. Lekker groot. Mijn vrouw wil wel nog zo’n duurdere pan met grotere bodem voor gerechten die je aanbraad en daarna de pan verder vult. Maar zij is kookgek en ik koop graag tools, dus dat wijt ik niet aan de pan. We wokken op het moment niet zo veel. Dat gaat er wel uiteraard ook prima in.

[ Voor 17% gewijzigd door Foxhill op 15-12-2024 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-09 16:35
@Foxhill als in een Demeyere Atlantis sauteerpan 24 of 28cm? Of iets van gietijzer ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foxhill
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18-09 21:59
Megalomania schreef op zondag 15 december 2024 @ 13:18:
@Foxhill als in een Demeyere Atlantis sauteerpan 24 of 28cm? Of iets van gietijzer ?
Ja, zoiets. Van een iets goedkopere lijn dan. Gietijzeren pan hebben we al.

Maar ze moet even wat we nu hebben uitproberen en daarna zeggen wat ze nog mist. Komt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:13

Exirion

Gadgetfetisjist

Na alles overwogen te hebben ben ik voor bakken uitgekomen op de Les Forgées serie van Le Creuset. We hebben nu een 24cm en 30cm koekenpan, en een 32cm wok. Daarnaast hebben we ook de 21 jaar oude BK kookpannen maar eens vervangen. Daarvoor is het de Le Creuset Magnet 5-delig geworden. Allemaal erg mooi spul :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jhr27
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Zonde van je geld. Les Forgées van Le Creuset slijt net zo snel als een goedkope Teflon pan maar kost het viervoudige. Heb er helaas zelf ervaring mee (daardoor gebruik ik de pannen nog zelden ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:30

Dennis1812

Amateur prutser

Ik dacht er ook een goede koop mee gedaan te hebben. Valt toch tegen ja. Volgende wordt gewoon RVS

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XQ!
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 14-08 21:44

XQ!

Vraagje voor de experts:

Onlangs een carbon steel wokpan gekocht bij Oriental, zie link: https://www.orientalwebsh...m-30cm-black-carbon-steel

Na de eerste keer seasoning zag ik bruine aanslag op de wok. Heb de wokpan maar direct van de inductieplaat gehaald. Het stonk ook behoorlijk. Hoort dit zo?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gjw-CGtnhxkc9Jr0raEQgkcPbv8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d0kt6QWm50mtAKCEPIPyMSzK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekhapperrr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 18-09 12:10
XQ! schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 22:00:
Vraagje voor de experts:

Onlangs een carbon steel wokpan gekocht bij Oriental, zie link: https://www.orientalwebsh...m-30cm-black-carbon-steel

Na de eerste keer seasoning zag ik bruine aanslag op de wok. Heb de wokpan maar direct van de inductieplaat gehaald. Het stonk ook behoorlijk. Hoort dit zo?

[Afbeelding]
Zou het kunnen dat er vanuit de fabriek ter bescherming een (bijen)waslaag op zat die je er niet afgewassen hebt voor het inbranden? Hoewel dat tijdens het inbranden ook al naar boven had moeten komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Amazing Oriental geeft normaliter een vrij duidelijk A4tje met instructies bij plaatstaal.
Als die netjes gevold zijn zit er geen af-fabriek machine vetlaag op. :)

Een (dikke) laag olie in je pan zal gaan roken, stinken en bruin kleuren als je voldoende door stookt.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XQ!
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 14-08 21:44

XQ!

Ik heb de wokpan meedere keren (5 of 6 keer) goed geschrobd met afwasmiddel, dat zou wel voldoende moeten zijn. Wellicht komt het inderdaad door de wat dikkere laag olie en lang doorstoken

Ik vind het overigens nogal lastig in te schatten wanneer het klaar is om de eerste laag olie te smeren met een zwarte plaatstalen wokpan (= pre seasoned?). Hoort het te verkleuren of is het al klaar bij de eerste rookvorming, ondanks dat het nog zwart is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
Wanneer het klaar is hangt af van de gebruikte olie.
Een drogende olie zal na katalyseren door blijven polymeriseren, een niet drogende olie moet je blijven verhitten op het rookpunt om een vergelijkbaar resultaat te krijgen.
Het verkleuren hoort er wel bij, maar als het zo bruin wordt dan is er waarschijnlijk te veel olie gebruikt.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
Met de nieuwe keuken met Bora Puxa inductie mag ik me hier ook melden om een aantal nieuwe pannen aan te schaffen. Voorheen ook inductie gehad en onze pannenset is een verzameling van pannen vanaf de studententijd. De grootste aankoop zo'n 8 jaar geleden is denk ik de Braadpan Le Creuset Signature Ovaal & Le Creuset Geëmailleerde Soeppan met Deksel.

De laatste gebruik ik niet vaak. De Braadpan gebruik ik voor stoofpotjes en pastasausen, etc meerdere keren per week.

Omdat van de overige pannen de deksels missen en of de onderkant al mimder vlak is, en de koekenpan kapotte aanbaklaag heeft, wil ik eens kijken hoe mijn set uit te breiden. En hiermee ook een stap te maken in kwaliteit.

Nu dacht ik eerst aan een set zoals
- Le Creuset Magnetik 5-delige set 399,-
- Koekenpan groot: Demeyere Essential 5 RVS Koekenpan 32cm
- Liefst nog een koekenpan of hapjespan of wok?

Zeker na het lezen van laatste pagina's, waar ook de hapjes pannen / wok? langskomen, kan ik nog geen goede keuze maken.
Ook denk ik dat de 5 delige set wellicht too much is. Ben ik beter af met alleen twee middelformaat pannen en een sauspan.

Wellicht kunnen jullie wat tips geven?

Gebruik:
- met name vegetarisch (die x dat ik vlees bereid doe ik dat op de kamado)
- aardappels bakken en tegelijk vega burgers / worst etc kunnen maken
- noodles / pasta / ook wel wat wokgerechten die we dus nooit in de wok maken :). Ik zou zeggen veel buitenlandse gerechten.
Eigenlijk niet heel bijzonder, behalve dat het dus niet per sé goed vlees moet kunnen bakken.

Die demeyer koekenpan kan je wel voor het leven kopen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04:49
Plint schreef op woensdag 18 december 2024 @ 14:45:
Met de nieuwe keuken met Bora Puxa inductie mag ik me hier ook melden om een aantal nieuwe pannen aan te schaffen. Voorheen ook inductie gehad en onze pannenset is een verzameling van pannen vanaf de studententijd. De grootste aankoop zo'n 8 jaar geleden is denk ik de Braadpan Le Creuset Signature Ovaal & Le Creuset Geëmailleerde Soeppan met Deksel.

De laatste gebruik ik niet vaak. De Braadpan gebruik ik voor stoofpotjes en pastasausen, etc meerdere keren per week.

Omdat van de overige pannen de deksels missen en of de onderkant al mimder vlak is, en de koekenpan kapotte aanbaklaag heeft, wil ik eens kijken hoe mijn set uit te breiden. En hiermee ook een stap te maken in kwaliteit.

Nu dacht ik eerst aan een set zoals
- Le Creuset Magnetik 5-delige set 399,-
- Koekenpan groot: Demeyere Essential 5 RVS Koekenpan 32cm
- Liefst nog een koekenpan of hapjespan of wok?

Zeker na het lezen van laatste pagina's, waar ook de hapjes pannen / wok? langskomen, kan ik nog geen goede keuze maken.
Ook denk ik dat de 5 delige set wellicht too much is. Ben ik beter af met alleen twee middelformaat pannen en een sauspan.

Wellicht kunnen jullie wat tips geven?

Gebruik:
- met name vegetarisch (die x dat ik vlees bereid doe ik dat op de kamado)
- aardappels bakken en tegelijk vega burgers / worst etc kunnen maken
- noodles / pasta / ook wel wat wokgerechten die we dus nooit in de wok maken :). Ik zou zeggen veel buitenlandse gerechten.
Eigenlijk niet heel bijzonder, behalve dat het dus niet per sé goed vlees moet kunnen bakken.

Die demeyer koekenpan kan je wel voor het leven kopen toch?
Met hoeveel mensen ben je in je huishouden? Heb je echt een 32cm grote koekenpan nodig? Zijn je inductie spoelen groot genoeg voor zo'n pan? Of blijf je zitten met een hete middenstuk en minder warme buitenste rand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
duvekot schreef op woensdag 18 december 2024 @ 16:13:
[...]

Met hoeveel mensen ben je in je huishouden? Heb je echt een 32cm grote koekenpan nodig? Zijn je inductie spoelen groot genoeg voor zo'n pan? Of blijf je zitten met een hete middenstuk en minder warme buitenste rand?
Belangrijke vraag idd.
We zijn met zijn 5-en. Weliswaar drie jonge kinderen, maar die zullen niet kleiner worden,

De Bora Puxa heeft 14cm - 24cm per zone maar heeft wel de flexinductie functie. Dan is 32cm max.
De vraag is dan of de 28cm ook voldoet. Ik zal mijn huidige koeknpan eens nameten.

Zou de 28cm wel goed gaan op de 24cm kookzone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:14
Ik had als kado een (ongebruikte) mini kookset van Demeyere overgekocht van iemand. (link)

Dit zijn 3 kookpotjes van 12cm uit de Resto 3 reeks.
Nu is 1 kookpotje helemaal niet magnetisch, mijn kookplaat detecteert de pot niet en ook een magneet trekt helemaal niet aan. De andere 2 potten leveren geen probleem op mijn kleinste kookvlak op.

Iemand een idee hoe dit mogelijk is?
Een constructiefout lijkt mij toch zeer raar, dan zou de magnetische laag gewoon niet aanwezig zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jhr27
  • Niet online
@Plint Mocht je voor de Demeyere gaan, dan raad ik de Ecoline 5 32cm aan. Die heeft een ingekapselde rand en kan dus in de vaatwasser zonder dat het aluminium opgevreten wordt. En anders kun je natuurlijk altijd nog voor de duurdere Multiline en Proline gaan.

• Plint
@jhr27 bedoel je dat de Essential 5 RVS koekenpan dat niet heeft?

@all; waar bakken jullie het liefst aardappeltjes in?
En kan je de pan benoemen die je gebruikt?

Ik ga dit weekend eens inlezen en kan ik meerdere opties meenemen, ook welke ik nog niet overwogen had :)

[ Voor 38% gewijzigd door Plint op 19-12-2024 09:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duvekot
Plint schreef op donderdag 19 december 2024 @ 08:32:
@jhr27 bedoel je dat de Essential 5 RVS koekenpan dat niet heeft?

RVS pan ... Nu de deze

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
Plint schreef op donderdag 19 december 2024 @ 08:32:
[...]

De gietijzeren koekenpan. :)

- knip -

• Sjamo
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 08:02
Hier ook gietijzer.

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

De oven, lekker roosteren.
Als het op fornuis moet dan gietijzer.

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 14:42
M'n vriendin en ik zijn op zoek naar een nieuwe pannenset. Hebben best een lijstje aan eisen en aangezien we in Duitsland wonen hebben we de hier alom bekende en veel verkrijgbare merken al doorgestpit:

- WMF, heeft niet echt wat we zoeken
- Zwilling, niet echt wat we zoeken
- Fissler, boven budget
- Rösle, ook niet echt een lijn die ons bevalt

Nu zijn we met kerst weer eens in Nederland en dacht, misschien kunnen we dan voor wat pannen van in NL verkrijgbare merken shoppen want had al wat sets van Sola en BK gezien die dus niet in DE te koop zijn (althans niet in een fysieke winkel).

Maar heb geen idee of dat wat is qua kwaliteit. Herinner me die merken nog wel van toen ik nog in Nederland woonde maar heb me er destijds niet mee bezig gehouden.

Is dat wat qua kwaliteit? Andere pannenmerken die ik nog zou kunnen overwegen?

Lijstje met eisen:
- Geen glazen deksels
- Geborsteld uiterlijk
- Maataanduiding aan binnenkant (dat dit niet standaard is bij pannen snap ik niet).
- (subjectief/gevoel) niet de dikke grepen, niet te veel poespas
- Inductie nu geen must maar misschien wel voor de toekomst.
- Budget max. 300 euro (WMF/Zwilling sets vaak in de sale voor rond de 200)

[ Voor 4% gewijzigd door Malfoi op 19-12-2024 10:36 ]

www.flickr.com/malvlex

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Ik heb BK kookpannen, die voldoen voor mij dikke prima en zit 30jaar garantie op meen ik. Wel glazen deksels. Maar zijn ook met RVS deksels te krijgen.
Je hebt heel veel BK sets en varianten.

Sola ken ik niet echt eigenlijk.

• Malfoi
Dennis1812 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 10:34:
Ik heb BK kookpannen, die voldoen voor mij dikke prima en zit 30jaar garantie op meen ik. Wel glazen deksels. Maar zijn ook met RVS deksels te krijgen.
Je hebt heel veel BK sets en varianten.

Sola ken ik niet echt eigenlijk.
Sola is/was volgens mij een "oer Hollands" bedrijf uit Zeist. Deze set spreekt ons wel aan: https://sola1922.com/de/p...-deluxe-topfset-4-teilig/ maar gezien de prijs heb ik zo mijn twijfels bij de kwaliteit.

Het liefst ga ik in wat fysieke winkels kijken, maar jammer dat de Blokker falliet is natuurlijk. :P

www.flickr.com/malvlex

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Malfoi schreef op donderdag 19 december 2024 @ 10:54:
[...]

Sola is/was volgens mij een "oer Hollands" bedrijf uit Zeist. Deze set spreekt ons wel aan: https://sola1922.com/de/p...-deluxe-topfset-4-teilig/ maar gezien de prijs heb ik zo mijn twijfels bij de kwaliteit.

Het liefst ga ik in wat fysieke winkels kijken, maar jammer dat de Blokker falliet is natuurlijk. :P
Bijenkorf? Ikea?
Of echte kookwinkels?

• Malfoi
Dennis1812 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 10:56:
[...]

Bijenkorf? Ikea?
Of echte kookwinkels?
Bijenkort zou een optie zijn. Ikea ook maar daar hebben we alle pannen al doorgespit en niet echt iets gevonden wat ons bevalt.

www.flickr.com/malvlex

• duvekot
Malfoi schreef op donderdag 19 december 2024 @ 10:58:
[...]

Bijenkort zou een optie zijn. Ikea ook maar daar hebben we alle pannen al doorgespit en niet echt iets gevonden wat ons bevalt.
Kom gezellig naar Zwolle en loop bij Oldenhof binnen (geen idee waar in Duitsland je woont .. maar Zwolle is altijd wel een keertje leuk om langs te gaan)

• Malfoi
duvekot schreef op donderdag 19 december 2024 @ 11:13:
[...]

Kom gezellig naar Zwolle en loop bij Oldenhof binnen (geen idee waar in Duitsland je woont .. maar Zwolle is altijd wel een keertje leuk om langs te gaan)
In het verre zuiden, en verblijf in Nederland ook in het zuiden. Maar geeft niet, een dagje Zwolle is wel een optie. En zie ook dat Oldenhof meerdere vestigingne in Nederland heeft.

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Malfoi schreef op donderdag 19 december 2024 @ 10:32:
M'n vriendin en ik zijn op zoek naar een nieuwe pannenset. Hebben best een lijstje aan eisen en aangezien we in Duitsland wonen hebben we de hier alom bekende en veel verkrijgbare merken al doorgestpit:

- WMF, heeft niet echt wat we zoeken
- Zwilling, niet echt wat we zoeken
- Fissler, boven budget
- Rösle, ook niet echt een lijn die ons bevalt

Nu zijn we met kerst weer eens in Nederland en dacht, misschien kunnen we dan voor wat pannen van in NL verkrijgbare merken shoppen want had al wat sets van Sola en BK gezien die dus niet in DE te koop zijn (althans niet in een fysieke winkel).

Maar heb geen idee of dat wat is qua kwaliteit. Herinner me die merken nog wel van toen ik nog in Nederland woonde maar heb me er destijds niet mee bezig gehouden.

Is dat wat qua kwaliteit? Andere pannenmerken die ik nog zou kunnen overwegen?

Lijstje met eisen:
- Geen glazen deksels
- Geborsteld uiterlijk
- Maataanduiding aan binnenkant (dat dit niet standaard is bij pannen snap ik niet).
- (subjectief/gevoel) niet de dikke grepen, niet te veel poespas
- Inductie nu geen must maar misschien wel voor de toekomst.
- Budget max. 300 euro (WMF/Zwilling sets vaak in de sale voor rond de 200)
Net iets boven budget: https://bestekenpannen.nl...premium/4-delige-startset
Deze begin van het jaar gekocht, bevallen zeer goed.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

jhr27 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 21:06:
Zonde van je geld. Les Forgées van Le Creuset slijt net zo snel als een goedkope Teflon pan maar kost het viervoudige. Heb er helaas zelf ervaring mee (daardoor gebruik ik de pannen nog zelden ).
Onze Tefal pannen zien er na 6 jaar nog als nieuw uit, maar kleven inmiddels wel. We gebruiken alleen siliconen kookgerei. Ik denk dat het dus wel meevalt met die slijtage, tenzij je ze veel te heet laat worden.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1961
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 01-07 22:14
Inderdaad wij zoeken ook naar Mr muscle cerafix.
Nergens meer te koop.
Stond ergens dat het oogbeschadiging kon opleveren.
Wie weet waar het nog te koop is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 17:25

woutur

Klauwtjes uit!

Omdat hier veel kennis van schoonmaken zit: hoe maken jullie de glazen plaat in een combi-oven schoon? Ik heb het met ovenreiniger geprobeerd maar er blijven bruine vlekken op de glasplaat zitten. Met dezelfde ovenreiniger krijg ik wel de bruine aanslag in de oven zelf weg.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
@woutur Langer erop laten zitten en/of voorverwarmen naar 60 graden. :)
Zelf een sterkere concentratie natronloog mengen dan in de welbekende Kruidvat spuitbus zit, of een flesje Suma D9 als je echt makkelijk wilt doen.

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 17:53

-d-

Ik gebruik ook de ovenreiniger van Ecover, en die werkt voor ons stukken beter dan andere. En nog "iets" beter voor het milieu ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
* Raymond P staart naar de ingredientenlijst...

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Raymond P schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 14:12:
Zelf een sterkere concentratie natronloog mengen dan in de welbekende Kruidvat spuitbus zit, of een flesje Suma D9 als je echt makkelijk wilt doen.
Ik heb de glasplaat nu met baking soda en azijn ingewikkeld met folie. Dat laat ik een nachtje staan. Werkt dat niet, dan gaat ie in de ovenreiniger en een nachtje met folie. Ik heb ook al wat geprobeerd met as uit de openhaard (niet echt succesvol) en scheermesjes (krabben werkt wel maar de plaat is niet overal glad).

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Raymond P schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 16:49:
* Raymond P staart naar de ingredientenlijst...
Kun je er wat van maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
Een schoon milieu gok ik. :p

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:45
Mijn pannen van Sola vind ik allemaal top..

Hier heb ik -al jaren- een pannenset van Sola Profiline Deluxe, ooit bij de Action gekocht, ik denk 9 jaar geleden, voor een euro of €50? Heeft z’n geld wel opgebracht denk ik. Zijn op de website dus een €90 nu. Dunne rvs grepen, rvs deksels, maataanduiding aan de binnenkant

In de vouwwagen vorig jaar hetzelfde gedaan, ook Sola bij de Action. Maar dan deze Pannenset Blizz die ik tegenkwam: voor een euro of €40. Deze is wel echt minder kwalitatief, minder zwaar. Maar voor de vouwwagen wellicht high end :+.

Verder heb ik deze wok met deksel, bij Sola zelf gekocht, euro of 70 https://sola.nl/product/tri-ply-wokpan-32-cm-met-deksel/

Serieus fantastisch ding als soort hapjespan, deksel is wel een keer kapot gevallen, maar kan je gewoon los bestellen bij Sola.

Gisteren deze braadpan gehaald bij Action voor €24 iirc: https://sola.nl/product/g...aadpan-24-cm-blauw-groen/

Is 4,5kg en voelt prima, afwerking is minder dan de Le Creuset die we ook hebben, maar dat mag natuurlijk voor dit geld

[ Voor 21% gewijzigd door GAIAjohan op 01-01-2025 12:37 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Raymond P schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 14:12:
De azijn/baking soda overnacht haalde niet heel veel uit. Nu met ovenreiniger geplasticwrapped weer in de oven gedaan. Kijken of dat morgen beter resultaat oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
woutur schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 14:27:
[...]

De azijn/baking soda overnacht haalde niet heel veel uit. Nu met ovenreiniger geplasticwrapped weer in de oven gedaan. Kijken of dat morgen beter resultaat oplevert.
Wrappen/afsluiten is niet nodig. Even voorverwarmen had meer gedaan.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Raymond P schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 15:07:
[...]

Wrappen/afsluiten is niet nodig. Even voorverwarmen had meer gedaan.
Ook dat station is al gepasseerd en hielp niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:12

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Als het te dik is of te veel aangekoekt heb je soms ook gewoon meerdere iteraties nodig voordat het weg is. Kwestie van doorzettingsvermogen, uiteindelijk gaat het eraf. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 14:17
Mijn vrouw en ik zijn aan het uitkijken naar een plancha voor ons inductie vuur.
De shortlist bestaat momenteel uit een plancha van
- Le Creuset (geëmailleerd gietijzer) : https://www.lecreuset.nl/...erd-gietijzer/CI0203.html
- De Buyer (plaatstaal) : https://www.debuyer.com/e...acier-mineral-b-1486.html

Heeft iemand van jullie ervaring met deze producten?
We hebben zelf ervaring met beide merken en zijn er tevreden van.
Enige praktische voordeel dat we zien zijn de handvaten van Le Creuset.
Deze steken niet zo omhoog, waardoor de plancha mogelijk beter op te bergen is in de kast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Topicstarter
@wiemelen waarom niet RVS? Bijvoorbeeld https://www.hetkookeiland...i-plancha-39-x-27-cm.html

lijkt mij het makkelijkste materiaal om schoon te krijgen.

edit en je kan gewoon met RVS spatels en messen werken om ingrediënten te flippen, beetje Japanse stijl zeg maar.

[ Voor 54% gewijzigd door franssie op 02-01-2025 16:27 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Ik weet niet hoe de kwaliteit van Le Creuset tegenwoordig is, maar de afgelopen weken heb ik mijn 40 jaar oude Doufeu pan (met zo'n hol deksel waar je water in kan gieten) na jaren weer eens gebruikt en het verbaast me nog steeds hoe makkelijk die schoon te maken is. Even weken, zacht sponsje erover, klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiemelen
franssie schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 16:16:
@wiemelen waarom niet RVS? Bijvoorbeeld https://www.hetkookeiland...i-plancha-39-x-27-cm.html

lijkt mij het makkelijkste materiaal om schoon te krijgen.
Schoonmaken zal niet zozeer het probleem zijn.
Ik had deze van Demeyer ook gezien, maar we hebben niet zo'n goede ervaringen met rvs braadpannen.
Het zal vast aan onze kennis en kunde liggen, maar onze ervaring met (goed ingebrand) plaatstaal en keramiek is vele malen beter dan rvs. Eitjes, vlees en vis plakt gewoon aan de pan, ongeacht wat we proberen, terwijl dit niet zo is met de andere materialen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Gonadan schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 09:37:
Als het te dik is of te veel aangekoekt heb je soms ook gewoon meerdere iteraties nodig voordat het weg is. Kwestie van doorzettingsvermogen, uiteindelijk gaat het eraf. :P
Check!

Na een nacht gewrapped met ovenreiniger ben ik nu toch wel een heel eind. Paar kleine vlekjes over maar dat mag geen naam hebben.

Dus voor de zoekers in het topic: oven glasplaat bruine aangekoekte aanslag verwijderen oplossing.

Kruidvat ovenreiniger, in afgesloten plastic tas of wrappen met huishoudfolie en een nachtje laten staan. Herhalen tot schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 12:53
Ik probeer steeds meer te koken in mijn RVS pannen, maar loop toch tegen het volgende aan.

Gisteren met succes wat vegetarische kipstukjes en een sjalotje gaar gebakken in de pan. Kwestie van voldoende olie gebruiken…Ik bak dit echter altijd op met wat fijngesneden courgette. Deze bak ik normaal bruin in de reguliere pannen. Het gaat dan lichtjes karameliseren en wordt heerlijk zoet. In de RVS pan krijg ik het echter niet voor elkaar de courgette te bakken tot het een bruin randje krijgt.

Ben uiteindelijk blijven bakken, maar de groente bleef groen en begon uit elkaar te vallen. Toen maar gestopt.

Iemand nog tips?

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Klinkt alsof je pan niet heet genoeg was en je meer aan het koken/garen was dan bakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 12:53
Dennis1812 schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 22:41:
Klinkt alsof je pan niet heet genoeg was en je meer aan het koken/garen was dan bakken.
Ik vind dat dus bijzonder lastig bij groenten. Bij proteinen gaat het allemaal wel omdat die op een gegeven moment vanzelf loslaten. Maar bij groenten of, zoals in dit geval, een roerbakgerecht gaat alles toch snel aanbakken bij te hoge temperatuur of uit elkaar vallen. De courgette was duidelijk te lang doorgegaard.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 02:12
wiemelen schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 16:12:
Mijn vrouw en ik zijn aan het uitkijken naar een plancha voor ons inductie vuur.
- Le Creuset (geëmailleerd gietijzer) : https://www.lecreuset.nl/...erd-gietijzer/CI0203.html

Deze steken niet zo omhoog, waardoor de plancha mogelijk beter op te bergen is in de kast.
Op inductie zou ik niet voor een plaatstalen plancha gaan, de kans is groot dat het ergens gaat kromtrekken vanwege het warmteverschil. De gietijzeren variant lijkt me dan dan ook de betere keuze, met als bijkomend voordeel dat je je ook geen zorgen hoeft te maken over eventuele zuren die de inbrandlaag aantasten (bijvoorbeeld gemarineerd vlees, supermarkt bacon/spek, tomaten etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
Schweino schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 01:16:
[...]
Op inductie zou ik niet voor een plaatstalen plancha gaan, de kans is groot dat het ergens gaat kromtrekken vanwege het warmteverschil. De gietijzeren variant lijkt me dan dan ook de betere keuze, met als bijkomend voordeel dat je je ook geen zorgen hoeft te maken over eventuele zuren die de inbrandlaag aantasten (bijvoorbeeld gemarineerd vlees, supermarkt bacon/spek, tomaten etc).
Zou dat warmteverschil anders/groter zijn dan bij een braadpan van De Buyer? Daar zijn we namelijk zeer tevreden van. Wat zuren betreft heb je natuurlijk wel gelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjamo
wiemelen schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 16:12:

Lukt het je zo'n grote plaat gelijkmatig warm te krijgen/houden op inductie?

Verder zou ik voor inductie in principe niet meer voor plaatstaal gaan zelf. Temperatuur is wat mij betreft een issue, juist op inductie, en onze eigen ervaring is beter met gietijzer dan met plaatstaal.

We zijn hier zelf oa van een 26cm pannenkoekenpan van debuyer naar een 26cm cm pannenkoekenpan van gietijzer gegaan (Lodge, ongeëmailleerd) en daar merkten we duidelijk een verschil dat de gietijzeren pan de warmte beter vasthoudt en verdeelt/afgeeft. Nou zal dat voor pannenkoeken misschien anders zijn, maar ook met andere pannen van gietijzer zijn onze ervaringen wat betreft bakken beter.

Zelf gebruiken we een 23cm grillpan van Staub (geëmailleerd} en die werkt zo goed (en maakt zo makkelijk schoon), dat we die zeer geregeld en met plezier gebruiken (vlees,tosti's, gegrilde groenten).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mollos_
  • Laatst online: 16-09 10:14
Ik ben recent voor deze van Siemens gegaan:

https://www.siemens-home....om/nl/nl/product/17007161

Bij mijn ouders laten bezorgen vanwege afwezigheid dus moet deze in de komende week nog ophalen. Kon ik een paar weken geleden voor 77 euro bestellen via amazon. Daar wilde ik het wel voor proberen.

Strava profiel | Bewust + Bourgondisch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-09 16:35
Schweino schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 01:16:
[...]

Nu ik dit zo lees bedenk ik me: veel vleesvervangers zijn best zuur en bevatten vaak azijn. Dat gaat de laag ook van kapot lijkt me of zijn die hoeveelheden dermate laag dat het niet uit maakt?

Bv beyond meat - hack

Water, erwteneiwit* (15%), raapzaadolie, aroma, rijsteiwit, kokosolie, gedroogde gist, conserveermiddel (kaliumlactaat), azijn, stabilisatoren (methylcellulose, calciumchloride), aardappelzetmeel, zout, appelextract, kleurstof (bietenrood), geconcentreerd granaatappelsap, kaliumzout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 09:15
GAIAjohan schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 11:59:
Mijn pannen van Sola vind ik allemaal top..

Hier heb ik -al jaren- een pannenset van Sola Profiline Deluxe, ooit bij de Action gekocht, ik denk 9 jaar geleden, voor een euro of €50? Heeft z’n geld wel opgebracht denk ik. Zijn op de website dus een €90 nu. Dunne rvs grepen, rvs deksels, maataanduiding aan de binnenkant

In de vouwwagen vorig jaar hetzelfde gedaan, ook Sola bij de Action. Maar dan deze Pannenset Blizz die ik tegenkwam: voor een euro of €40. Deze is wel echt minder kwalitatief, minder zwaar. Maar voor de vouwwagen wellicht high end :+.

Verder heb ik deze wok met deksel, bij Sola zelf gekocht, euro of 70 https://sola.nl/product/tri-ply-wokpan-32-cm-met-deksel/

Serieus fantastisch ding als soort hapjespan, deksel is wel een keer kapot gevallen, maar kan je gewoon los bestellen bij Sola.

Gisteren deze braadpan gehaald bij Action voor €24 iirc: https://sola.nl/product/g...aadpan-24-cm-blauw-groen/

Is 4,5kg en voelt prima, afwerking is minder dan de Le Creuset die we ook hebben, maar dat mag natuurlijk voor dit geld
Mooi ding voor €24, goeie tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
Alexander1961 schreef op maandag 30 december 2024 @ 13:39:
Inderdaad wij zoeken ook naar Mr muscle cerafix.
Nergens meer te koop.
Stond ergens dat het oogbeschadiging kon opleveren.
Wie weet waar het nog te koop is??
Wij gebruiken al tijden Bref. Mijn ouders nog langer. Werkt perfect. Liggen in Duitsland in de supermarkten. (Edeka o.a). Mocht je in de buurt wonen misschien de moeite waard.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zI4XThfVNw9eCjzxEPONXM2jkgs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0Ox8qZfq8YbBUcyJO2XMIxZY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Clavis
jhr27 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 23:52:
@Plint Mocht je voor de Demeyere gaan, dan raad ik de Ecoline 5 32cm aan. Die heeft een ingekapselde rand en kan dus in de vaatwasser zonder dat het aluminium opgevreten wordt. En anders kun je natuurlijk altijd nog voor de duurdere Multiline en Proline gaan.
De rest kunnen toch ook in de vaatwasser zonder dat ze slijten? (Dacht ik)

Ik heb een 2x een Industry koekenpan en een Essential 5, maar ik stop ze gewoon in de vaatwasser. Af en toe even met azijn of citroensap boenen, zodat ze weer glimmen.

Edit:

Ik zie dat het inderdaad om de randen gaat. Blijkbaar hebben alle 3 m’n pannen geen ingekapselde rand. Goed om rekening mee te houden, voortaan maar met de hand.

Lees dit overigens nog op hun website:

NIEUW: Gesloten rand
Sinds juli 2024 leveren wij de Industry 5 serie met gesloten rand. Waar hiervoor nog, door de jaren heen, de pan aangetast kon worden door de vaatwasser, is dit nu niet meer het geval.

[ Voor 25% gewijzigd door Clavis op 03-01-2025 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
wiemelen schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 01:57:
[...]

Zou dat warmteverschil anders/groter zijn dan bij een braadpan van De Buyer? Daar zijn we namelijk zeer tevreden van. Wat zuren betreft heb je natuurlijk wel gelijk.
Ik neem aan dat je braadpan van een kleiner formaat is en op 1 inductiespoel past. Een plancha zal meerdere spoelen bedekken en daardoor krijg je verschillende hotspots bij plaatstaal. Tenzij je een inductieplaat met flexzones hebt die de volledige plancha bedekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
@wiemelen hoewel ik het niet eens ben dat plaatstaal perse slecht is op inductie staat de door jou gelinkte variant daar wel om bekend. Trekt snel krom. Als je wel voor plaatstaal wil gaan moet je een dikkere/zwaardere hebben. Zoiets zal wel goed gaan: https://madeincookware.co...-steel-griddle/griddle-nl (4,5kg dikte zie ik niet)

Geëmailleerd gietijzer loop je bij hoge temperaturen wat meer risico dat de laag kapot gaat. Niet-geemailleerd niet, maar heb je natuurlijk dezelfde nadelen/beperkingen als plaatstaal en inbranden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjamo
defusion schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 08:50:
@wiemelen hoewel ik het niet eens ben dat plaatstaal perse slecht is op inductie staat de door jou gelinkte variant daar wel om bekend. Trekt snel krom. Als je wel voor plaatstaal wil gaan moet je een dikkere/zwaardere hebben. Zoiets zal wel goed gaan: https://madeincookware.co...-steel-griddle/griddle-nl (4,5kg dikte zie ik niet)

Geëmailleerd gietijzer loop je bij hoge temperaturen wat meer risico dat de laag kapot gaat. Niet-geemailleerd niet, maar heb je natuurlijk dezelfde nadelen/beperkingen als plaatstaal en inbranden.
Waarom zou de emaille-laag op gietijzer kapot gaan wanneer je volgens voorschriften op hogere temperatuur verhit? Heb je daar ervaring mee?

Ik zou trouwens niet weten wanneer we hier hoger nodig zouden hebben dan 5,5 a 6 van 9, dat is hier voldoende om bij niet uitkijken de boel zelfs te verbranden, maar ik zou verwachten dat goede pannen geschikt zouden zijn voor temperaturen die een gemiddelde kookplaat kan produceren.

[ Voor 15% gewijzigd door Sjamo op 04-01-2025 09:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Sjamo schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 08:59:
[...]

Waarom zou de emaille-laag op gietijzer kapot gaan wanneer je volgens voorschriften op hogere temperatuur verhit? Heb je daar ervaring mee?
Het is meer de temperatuurschok van snel afkoelen, en mogelijk bij wat hogere temperaturen dan voorgeschreven ;)
Denk aan relatief koud vlees op een hete pan, of een vloeistof om af te blussen.

Heb zelf een staub die flink misbruikt wordt wat dat betreft, en nog een intacte binnenlaag heeft, maar de buitenlaag is "gesprongen".

Komt best regelmatig voor, het zgn spiderwebbing, en biedt iig le creuset geen garantie op / stelt dan dat het je eigen schuld is.

[ Voor 6% gewijzigd door defusion op 04-01-2025 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
defusion schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 09:05:
[...]
Komt best regelmatig voor, het zgn spiderwebbing, en biedt iig le creuset geen garantie op / stelt dan dat het je eigen schuld is.
Het standaard antwoord van Le Creuset zelf is altijd "eigen fout". Maar je kan nooit bewijzen dat je je pan wél correct gebruikt hebt . Dus daar gaat je lange garantie. Hebben we al met 2 anti-kleef pannen gehad die krom trokken. Gelukkig kopen wij keukengerei altijd in een lokale winkel en zij wisselden de pan wel gelijk om, zelfs ná de wettelijke garantie. Ná de 2de keer, geen Le Creuset meer genomen, maar De Buyer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
@wiemelen De fout bij jezelf leggen is totaal geen optie?

Als een stuk staal tijdens verwarmen niet (bijna) direct krom trekt, scheurt of andere mankementen vertoont en problemen zich pas (veel) later voor doen dan is het aannemelijk dat de gebruiker iets fout heeft gedaan...

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Raymond P schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 18:06:
@wiemelen De fout bij jezelf leggen is totaal geen optie?

Als een stuk staal tijdens verwarmen niet (bijna) direct krom trekt, scheurt of andere mankementen vertoont en problemen zich pas (veel) later voor doen dan is het aannemelijk dat de gebruiker iets fout heeft gedaan...
Is dat zo? Ik heb een Pyrex (toen nog made in France) gietijzeren pan gehad waarbij na een jaar of 5 intensief gebruik het deksel niet meer goed aansloot.

Ik kan me niet bedenken wat ik er mee gedaan kan hebben om dat voor elkaar te krijgen.

Gelukkig is de pan zonder al te veel moeite vervangen door Pyrex (mail gestuurd met foto's en de nieuwe pan werd opgestuurd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
defusion schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 09:05:
Het is meer de temperatuurschok van snel afkoelen, en mogelijk bij wat hogere temperaturen dan voorgeschreven ;)
Denk aan relatief koud vlees op een hete pan, of een vloeistof om af te blussen.

Heb zelf een staub die flink misbruikt wordt wat dat betreft, en nog een intacte binnenlaag heeft, maar de buitenlaag is "gesprongen".

Om eerlijk te zijn zou ik dat ook denken. Ik heb ook een Staub en ga echt niet moeilijk doen met koud vlees of afblussen maar het email is gewoon nog intact. Zelfs pan of deksel laten vallen doet meer met je vloer dan de pan.
Ik zou niet weten hoe je dat stuk moet krijgen. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Begin dit jaar hebben wij i.v.m. een nieuwe keuken met inductieplaat ook nieuwe pannen aangeschaft. Een Demeyere Multiline 7 Ø28cm koekenpan werkt perfect voor de meeste (groente)gerechten en sauzen. Speciaal voor de pannenkoeken ook 2 deBuyer Mineral B Black crepespannen Ø24cm gekocht. Daar heb ik meerdere keren in de oven een seasoning van zonnebloemolie op aangebracht voor gebruik. Tijdens gebruik wordt de binnenkant van deze pannen nog steeds beter (behalve bij appel, dus die doen we voorlopig maar weer op een pfas-pan).

Echter, na een half jaar begint de onderkant van de pannen er wel een beetje wittig en ruw uit te zien. Hebben jullie tips hoe ik dit weer glad krijg? Ergens mee schuren en een nieuwe seasoning aanbrengen?
Daarnaast blijft er op de kookplaat na gebruik van deze pannen een lichte aanslag achter, vermoedelijk van de seasoning. Deze krijg ik er met geen mogelijkheid af. Heb al HG kookplaatreiniger en weken in pure azijn geprobeerd. Nog tips hoe ik dit weer fatsoenlijk krijg?

Pannen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TRRh4Hs2zBKet4iyw6mCFT2So3Q=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/VSlxUMziApJt7H9uKAQVqlAQ.png?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ckq36tcpOn0TFAzRykgDWpOgbLs=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/F5XY90P2ArDq7MiUUMn8x4De.png?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ddJ9hbzoZ28Mxrl9MCPmx5cEUc4=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/n1wPDF30zLFX2nxFl7NdLyu4.png?f=fotoalbum_small

Kookplaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LFfltvWdphD9aXMh3WRPgJW5SzE=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/km5DMrGTxFOjwIyvBK9eYESH.png?f=fotoalbum_small

Ik denk er nu over om maar kookmatjes te kopen zodat de seasoning daarop achterblijft i.p.v. op de kookplaat zelf.

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
Schweino schreef op zondag 5 januari 2025 @ 11:11:
[...]

Is dat zo? Ik heb een Pyrex (toen nog made in France) gietijzeren pan gehad waarbij na een jaar of 5 intensief gebruik het deksel niet meer goed aansloot.

Ik kan me niet bedenken wat ik er mee gedaan kan hebben om dat voor elkaar te krijgen.

Gelukkig is de pan zonder al te veel moeite vervangen door Pyrex (mail gestuurd met foto's en de nieuwe pan werd opgestuurd).
Ja, daar mag je wel van uit gaan. In jouw geval mag je het waarschijnlijk zoeken bij ongelijkmatig verwarmen.
Zulke thermische stress is bijvoorbeeld prima te veroorzaken door de pan in een niet-modulerende heteluchtoven te slingeren waar de warmte vaak maar van 1 kant komt. Op een vol (gas)fornuis heb ik ook wel eens een pan die aan 1 kant significant warmer is dan de andere.
Een stuk staal vervormt of scheurt veel sneller (dan na 2-5 jaar) als er sprake is van een fabricagefout. Denk aan verkeerd getemperd of een onjuiste legering.

Of een pan wel of niet bestand moet zijn tegen "verkeerd gebruik" is een andere discussie. En of een fabrikant/winkel garantie zou moeten geven is óók weer een apart verhaal.

fwiw: ik vind dat vooral de prijzige merken zeker wel beter bestand moeten zijn tegen ongunstige gebeurtenissen én ik vind dat garantie op laagjes etc wat makkelijker toegekend moet worden. Ook al ligt de schuld bij de (onwetende) gebruiker.

@Winnetou Is er een specifieke reden waarom je een (dikke) laag op de onderkant wilt hebben?
Laat het lekker afslijten en doe er pas wat mee als je een roestplekje gaat zien. Inductiematjes zijn de beste oplossing als je je plaat wilt beschermen.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Raymond P schreef op zondag 5 januari 2025 @ 16:13:
@Winnetou Is er een specifieke reden waarom je een (dikke) laag op de onderkant wilt hebben?
Laat het lekker afslijten en doe er pas wat mee als je een roestplekje gaat zien. Inductiematjes zijn de beste oplossing als je je plaat wilt beschermen.
Nee hoor, puur tegen het roesten. Meende gelezen te hebben dat je de pannen helemaal moest seasonen. Bij nadere bestudering lijken er toch kleine roeststipjes in de wittige aanslag te zitten.

[ Voor 9% gewijzigd door Winnetou op 05-01-2025 17:13 ]

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
@Winnetou Als er roest op de buitenkant zit dan kan je dat eraf boenen met een pannenspons. Een druppeltje olie uitsmeren na het afwassen voorkomt dat, maar daar wordt je plaat wel viezer van.

Een stipje roest aan de buitenkant is imho niet zo erg zolang je de pannen niet stapelt.
Ik vraag mij wel af wat de rest van de aanslag is, het lijkt haast op een reactie met een schoonmaakmiddel...

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
De nijntje poffertjespan is weer te koop bij de Hema. <3

Toch twijfel ik nog wel een beetje, want het is maar een dun aluminium dingetje. Poffers horen natuurlijk in gietijzer, maar 't is ook weer niet dat je ze in zo'n ding niet lekker klaar kunt maken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Laatst online: 09:41
Gonadan schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 21:28:
De nijntje poffertjespan is weer te koop bij de Hema. <3

Toch twijfel ik nog wel een beetje, want het is maar een dun aluminium dingetje. Poffers horen natuurlijk in gietijzer, maar 't is ook weer niet dat je ze in zo'n ding niet lekker klaar kunt maken.
Ik heb er eentje (wel eens eerder hier gepost). Het is niet een dun alu-dingetje. Het is gewoon een kleine cm dikke pan.

Op onze inductieplaat doet'ie het eigenlijk best wel prima. De binnenste rij gaat wel sneller dan de buitenste rij. Maar daar valt prima mee te werken.

Het enige is, dat ik de poffertjes die eruit komen wat aan de kleine kant vind. Maar verder valt die pan me 100% mee qua kwaliteit. Ik kan er iig beter poffertjes mee bakken dan met mn gietijzeren poffertjespan, omdat die aan de buitenkant op onze inductieplaat gewoon niet warm genoeg wordt (of als ik hem heter maak, wordt'ie aan de binnenkant te heet)

Ik doe m'n poffertjesbeslag altijd in zo'n spuit/knijpfles. Dat is wel een uitkomst met doseren, anders is het lastig om de oortjes goed te vullen.

* Raymond is eigenlijk behoorlijk tevreden over die nijntje pan. D'r zijn veel slechtere te krijgen.

Mocht ik van diezelfde uitvoering een "gewone" poffertjespan tegenkomen en de poffertjes hebben een beetje formaat, dan koop ik die er gewoon bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Raymond schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 21:35:
Ik heb er eentje (wel eens eerder hier gepost). Het is niet een dun alu-dingetje. Het is gewoon een kleine cm dikke pan.

Op onze inductieplaat doet'ie het eigenlijk best wel prima. De binnenste rij gaat wel sneller dan de buitenste rij. Maar daar valt prima mee te werken.

Het enige is, dat ik de poffertjes die eruit komen wat aan de kleine kant vind. Maar verder valt die pan me 100% mee qua kwaliteit. Ik kan er iig beter poffertjes mee bakken dan met mn gietijzeren poffertjespan, omdat die aan de buitenkant op onze inductieplaat gewoon niet warm genoeg wordt (of als ik hem heter maak, wordt'ie aan de binnenkant te heet)

Ik doe m'n poffertjesbeslag altijd in zo'n spuit/knijpfles. Dat is wel een uitkomst met doseren, anders is het lastig om de oortjes goed te vullen.

* Raymond is eigenlijk behoorlijk tevreden over die nijntje pan. D'r zijn veel slechtere te krijgen.

Mocht ik van diezelfde uitvoering een "gewone" poffertjespan tegenkomen en de poffertjes hebben een beetje formaat, dan koop ik die er gewoon bij.
Ja jouw post sloeg ik vorig jaar juist op aan, maar toen was 65 piek op marktplaats nog de enige optie. :P

Maar 1 cm is in mijn referentiekader een dun ding, heb zelf voornamelijk vrij lompe pannen. :+

En ja, een poffer is eigenlijk wel een beetje van formaat en dik, maar als ze wel gewoon lekker zijn is het goed toch? Of heb je ook het gevoel dat de smaak anders is?
Ik zou hem zelf gewoon op gas gebruiken, dus dat is een stuk egaler te verwarmen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Gonadan schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 21:48:
[...]

Ja jouw post sloeg ik vorig jaar juist op aan, maar toen was 65 piek op marktplaats nog de enige optie. :P

Maar 1 cm is in mijn referentiekader een dun ding, heb zelf voornamelijk vrij lompe pannen. :+

En ja, een poffer is eigenlijk wel een beetje van formaat en dik, maar als ze wel gewoon lekker zijn is het goed toch? Of heb je ook het gevoel dat de smaak anders is?
Ik zou hem zelf gewoon op gas gebruiken, dus dat is een stuk egaler te verwarmen.
Dit vind ik een dun ding: https://www.kookwinkel.nl...n-o-25-cm-aluminium-zwart

Ik krijg de poffertjes er prima uit, hij is best wel op de goede temperatuur te krijgen. En omdat er toch wel wat massa in zit, kan je gewoon bakken.
Kijk, uiteindelijk is het een anti-aanbak alu pan, dus niet te vergelijken met een goede gietijzeren. Maar zoals ik schreef: Er zijn ook veel slechtere te krijgen.

Ik gebruik dit recept en dat levert met deze pan prima poffertjes op:
https://rutgerbakt.nl/bas...bakken-makkelijk-en-snel/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Anti aanbak is niet per se een probleem, ik smeer er toch wel boter overheen. :9

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Laatst online: 08:14
Ik heb onlangs volgende gietijzeren exemplaar gekocht, op zich vrij tevreden van al vergt het wel enige oefening om er mooie poffertjes uit te krijgen (zeg ik als Belg die nooit eerder poffertjes maakte).
Bovengenoemd recept ga ik alvast nog eens uitproberen.
Vond deze prijs/kwaliteit wel aantrekkelijk.

https://www.bbqexperience.../poffertjespan-gietijzer/

Is geemailleerd gietijzer, toch is het nodig om hem een ingebrand laagje te geven om betere resultaten te bekomen.

[ Voor 6% gewijzigd door BlackShadow op 08-01-2025 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 19:48
We beginnen tegenwoordig steeds vaker stukjes anti-aanbaklaag op te eten, dus we moeten de pannen maar eens gaan vervangen.

Zowel mijn vrouw als ik koken, dus het moeten pannen zijn zonder handleiding. Geen gietijzer (heb ik sowieso al enkele voor mezelf) of RVS. Vrouwlief wil gewoon zoals gewend eten kunnen bakken/koken/grillen.

Ter vervanging: grote en kleine koekenpan, grillpan en "wok" (ja met zo'n platte bodem om aardappeltjes te bakken).

Gewoon voor een merk als Tefal gaan, of iemand andere suggesties?

---edit---
En schoonmaken moet eenvoudig zijn. Dus direct na koken (of evt. eten) onder de kraan, afwasmiddel erin en snel schoonmaken, afdrogen en in de kast.

[ Voor 13% gewijzigd door barrymossel op 08-01-2025 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik kook ook graag in de aluminium koekenpan van Dille & Kamille maar qua anti-aanbak vorige week deze aangeschaft: Demeyere Alu Pro Ceraforce koekenpan en zeer tevreden over tot zover. Ikea begon hier toch al vaak na n paar maanden slechter te worden, benieuwd hoe deze het volhoudt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-09 13:44
barrymossel schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 08:16:
We beginnen tegenwoordig steeds vaker stukjes anti-aanbaklaag op te eten, dus we moeten de pannen maar eens gaan vervangen.

Zowel mijn vrouw als ik koken, dus het moeten pannen zijn zonder handleiding. Geen gietijzer (heb ik sowieso al enkele voor mezelf) of RVS. Vrouwlief wil gewoon zoals gewend eten kunnen bakken/koken/grillen.

Ter vervanging: grote en kleine koekenpan, grillpan en "wok" (ja met zo'n platte bodem om aardappeltjes te bakken).

---edit---
En schoonmaken moet eenvoudig zijn. Dus direct na koken (of evt. eten) onder de kraan, afwasmiddel erin en snel schoonmaken, afdrogen en in de kast.
Ben wel even nieuwsgierig: hoe lang doe je nu met die pannen? Wij hebben zowel "gewoon" Tefal gehad maar nu bijvoorbeeld ook wat duurdere pannen (geloof BK, weet niet meer zeker). Maar ook deze pannen gaan inmiddels achteruit. Dit na een jaar of 3, valt me toch tegen. Of heb ik misschien verkeerde verwachtingen. Vandaar de vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Cartman! schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 08:29:
Ik kook ook graag in de aluminium koekenpan van Dille & Kamille maar qua anti-aanbak vorige week deze aangeschaft: Demeyere Alu Pro Ceraforce koekenpan en zeer tevreden over tot zover. Ikea begon hier toch al vaak na n paar maanden slechter te worden, benieuwd hoe deze het volhoudt :)
Werkt dat keramische nou een beetje? Heb er altijd een beetje m'n twijfels bij. Misschien dan eens met één enkele beginnen om te proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
MitchellHearth schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 08:50:
[...]

Ben wel even nieuwsgierig: hoe lang doe je nu met die pannen? Wij hebben zowel "gewoon" Tefal gehad maar nu bijvoorbeeld ook wat duurdere pannen (geloof BK, weet niet meer zeker). Maar ook deze pannen gaan inmiddels achteruit. Dit na een jaar of 3, valt me toch tegen. Of heb ik misschien verkeerde verwachtingen. Vandaar de vraag :)
Poeh, ik gok dat we er nu zo'n 4-5 jaar mee hebben gedaan en dat we ongeveer een half jaar anti-aanbaklaag eten... ;) Echt geen idee...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
barrymossel schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 08:59:
[...]

Werkt dat keramische nou een beetje? Heb er altijd een beetje m'n twijfels bij. Misschien dan eens met één enkele beginnen om te proberen...
Het is echt heel glad, veel meer dan ik bij Ikea pannen heb ervaren. In alle eerlijkheid heb ik die pannen ook nooit goed onderhouden en nu gepland dit wel te doen. Even uitnemen met de zachte (!) kant van een sponsje en wat warm water, helemaal top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Vrouwlief wil gewoon zoals gewend eten kunnen bakken/koken/grillen.
Doe jezelf een plezier en koop dan gewoon weer anti-aanbak. Wat je ook kiest, het zal niet exact hetzelfde zijn. En als je vrouw geen behoefte heeft aan verandering, waarom daar dan extra geld en moeite in steken?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan

---edit---
Ben eigenlijk wel benieuwd waar voor jullie de handleiding zit met RVS, behalve dan goed op temperatuur laten komen en een klein beetje temperatuur management. Want zolang de temperatuur goed is, bakt ie niet aan :p.

Alles wat je vraagt onder de -edit- voldoet een RVS pan direct aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
Qua gemak en anti-aanbak vind ik idd rvs onverslaanbaar. Het enige wat je hoeft aan te leren (wat sowieso al een goede gewoonte is, bij alle pannen) is de pan op temp laten komen.
En dat kost niet eens moeite. Wanneer ik start met koken, zet ik eerst de pannen op de kookplaat, bij ons op standje 5-6.

Daarna begin ik met snijden enzo. Tegen de tijd dat het de pan in gaat, zijn die op temperatuur.

Hoewel ik je probleem wel snap, om eerlijk te zijn. Tot op de dag van vandaag waarschuwt mn vrouw me: "je hebt per ongeluk de pit aangezet".
Nee lieverd, de pan is aan het voorverwarmen.
En dan trekt ze een gezicht alsof ik gevaarlijk bezig ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online

---edit---
Niks wint van een pan met antiaanbaklaag qua gemak. Zeer weinig vetstof nodig, direct op hoge temperatuur knallen en ingrediënten vanuit de koelkast meteen de pan in.

Nadelen zijn natuurlijk de korte levensduur, slecht voor gezondheid en je moet erg voorzichtig zijn met de breekbare laag.

Ik zou geen hele dure antiaanbak pannen aanschaffen. Ze gaan allemaal na een jaar of 3 tot 4 vaker aanbakken of de laag begint te chippen. Ik heb een dure van Demeyere en ook die wordt na een jaar of 4 minder goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
GAIAjohan schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 09:04:
[...]

Ben eigenlijk wel benieuwd waar voor jullie de handleiding zit met RVS, behalve dan goed op temperatuur laten komen en een klein beetje temperatuur management. Want zolang de temperatuur goed is, bakt ie niet aan :p.

Alles wat je vraagt onder de -edit- voldoet een RVS pan direct aan.
RVS is alles behalve anti-aanbak, dat bakt juist als de nete aan en is ook dé reden dat ik wel graag RVS gebruik. Wanneer je een tefalletje gewend bent en je stapt zo over op RVS dan wordt dat voornamelijk vloeken en tieren. Zie alleen al de hoeveelheid mensen die problemen hebben met ei/kip/vis in een RVS pan bereiden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Gonadan schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 09:47:
[...]

RVS is alles behalve anti-aanbak, dat bakt juist als de nete aan en is ook dé reden dat ik wel graag RVS gebruik. Wanneer je een tefalletje gewend bent en je stapt zo over op RVS dan wordt dat voornamelijk vloeken en tieren. Zie alleen al de hoeveelheid mensen die problemen hebben met ei/kip/vis in een RVS pan bereiden.
Als de temperatuur niet goed is, te laag of te hoog ga je aanbakken ja, maar eerst even op temperatuur. (Testen kan bv met waterdruppels).

Dan je olie en zalmpje erin, lekker even laten bakken tot half. Dan omdraaien, en er is niks aan de hand. Niks aangebakken. Je moet alleen vooral niet de neiging hebben steeds te willen draaien.

Zelfde voor kip, schnitzel etc

Ei is wel lastiger ja, doe ik zelf op staal ipv rvs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjamo
Rvs vind ik ideaal voor makkelijke gerechten met veel groenten, zoals macaroni, soepen, bami, bruine bonen schotel, die dingen. Soms vlees. Maar het meeste vlees, en zeker steaks, varkenshaas etc. vind ik veel makkelijker en lekkerder uit ongeëmailleerd gietijzer. Ook pizza, pannenkoeken, gebakken aardappelen en eieren vind ik makkelijker en lekkerder uit ongeëmailleerd gietijzer.
Geëmailleerd gietijzer gebruik ik vooral nog voor stoofpotten etc., maar ik denk dat dat ook in de rvs-pan zou kunnen.

Plaatstaal gebruiken we hier eigenlijk niet meer. Ik vond dat op gas ideaal, maar op inductie is het voor mij z'n voornaamste voordeel (spelen met temperatuur) kwijt.

[ Voor 19% gewijzigd door Sjamo op 08-01-2025 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
GAIAjohan schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 09:52:
[...]

Als de temperatuur niet goed is, te laag of te hoog ga je aanbakken ja, maar eerst even op temperatuur. (Testen kan bv met waterdruppels).

Dan je olie en zalmpje erin, lekker even laten bakken tot half. Dan omdraaien, en er is niks aan de hand. Niks aangebakken. Je moet alleen vooral niet de neiging hebben steeds te willen draaien.

Dit dus en wat @Gonadan zegt. Voor mij is een beetje moeite doen voor het eten geen issue. En ook ietwat aanpassen in de werkwijze niet. Maar mijn vrouw wil gemak en koken is voor haar meer omdat het moet. En voor mij eerlijk gezegd ook op een normale doordeweekse dag. Als iets dan 10 keer aanbakt voordat ze weet hoe het werkt... nou ja, dan haalt ze die 10e keer niet eens ben ik bang.

Ik denk echt dat het gewoon anti-aanbak moet worden, of eventueel keramisch, maar dat zou ik dan gewoon eens moeten testen. En als er qua anti-aanbak niet echt verschil zit in kwaliteit tussen de verschillende merken, kan ik net zo goed bij de Action de aanbieding daar halen (Greenchef dacht ik). Dat is dus keramisch... maar wel leuk om te testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
GAIAjohan schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 09:52:

Dat is dus aanbakken, je moet alleen weten hoe je het weer los laat komen. Een kwestie van ervaring en techniek en dan kan je prima met RVS werken. (al mijn bakpannen zijn bewust RVS, je hoeft het mij niet uit te leggen ;) )
Anti-aanbak bakt dus níet aan, echt níet. En dat maakt het ook meteen minder lekker, maar alles blijft los en je hoeft helemaal nergens over na te denken. Dat is echt heel anders dan RVS.

Werken in een anti-aanbakpan vind ik dan ook niet echt bakken, het voelt voor mij meer als opwarmen in een gladde pan.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jhr27
  • Niet online
Ik vind het leuke juist bij rvs dat je er steeds beter in wordt. Het is net alsof je begint met rijlessen. Ja het kan makkelijker in teflon maar ik had ook zo mijn irritaties met teflon zoals het extreem voorzichtig zijn, niet weten hoe ver de pan voorverwarmd is, olie die zich ging verdelen in plasjes, de krokante korst die ontbrak en de stank die soms na 2x soppen nog niet wegging. Ja rvs heeft zeker z'n nadelen en vereist veel oefenen, maar het is zeker een leuke uitdaging. Mijn eerste echte omelet in een rvs pan bleef niet plakken en ik lachte me rot omdat ik niet begreep hoe dat kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-09 10:46
Mijn koekenpannen (24/28cm) zijn aan vervanging toe. Ik heb nu BK, maar die zijn toch wel snel kapot..
Inbranden van pannen zie ik niet zitten dus wil gewoon weer pannen met een anti-aanbaklaag - denk ik..
Ik heb beschikking over een pas van de Sligro, wat zou een aanrader zijn op basis van bovenstaande criteria?

https://www.sligro.nl/c.6...eForHeatSource%3AInductie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Waarom wil je geen RVS? Dat hoef je niet in te branden en je eet geen PFAS.

Als je perse PFAS wil voldoet de pan van de action ook. Is dan 1 pot nat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-09 10:46
Dennis1812 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 16:57:
Waarom wil je geen RVS? Dat hoef je niet in te branden en je eet geen PFAS.

Als je perse PFAS wil voldoet de pan van de action ook. Is dan 1 pot nat.
Goed punt! Dan is RVS een wijze keuze en een goede middenweg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Nou geen middenweg. Gewoon een goede en gezonde keuze.

Plaatstaal, gietijzer of RVS zijn gangbare gezonde keuzes.

Dan heb je nog wat exotische materialen zoals koper wat je niet veel ziet.
Hexclad/keramiek etc is allemaal uiteindelijk vaak toch PFAS of niet werkend.

Prima RVS serie is de Ikea 365+. Andere merken zijn veelvuldig besproken in het topic of kan je in de schappen kijken bij de Sligro. Die hebben ook e.e.a hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
@-Muncky- pak de startpost er eens bij en lees wat ervaringen over de verschillende materialen in dit topic. Dan krijg je een wat beter beeld wat je kunt verwachten, en weet je waarschijnlijk ook beter wat je zoekt. En kunnen wij je beter helpen. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
-Muncky- schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 17:00:
[...]

Goed punt! Dan is RVS een wijze keuze en een goede middenweg?
RvS hoef je niet in te branden. Veel mensen mikken die ook gewoon in de vaatwasser. (ikzelf doe ze ff met een borstel en wat afwasmiddel, anders zit m'n vaatwasser zo snel vol).
Het vergt iets meer aandacht dan een nieuwe anti-aanbak. Maar In vergelijking met een 2jr oude anti-aanbak zijn de verschillen minimaal en in het voordeel van de RvS pan :)
Pagina: 1 ... 79 ... 86 Laatste