Waarop baseer je die vermoedens?Tomino schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 09:08:
Mooie tips en linkjes..! Inspirerend om eens over vierkante pannen na te denken.
Mijn vermoeden is dat braadsledes dunne onderkanten hebben. Mijn voorgevoel zegt; dunne bodem = slechtere geleiding. Is dat onterechte vrees?
Je kunt een BK fortalit geemailleerd plaatstalen slee van een paar tientjes bekijken die gelijkwaardig presteert als hun sudderpannen.
Die van Ikea is een stuk groter en is inderdaad wat dunner. Die laatste gebruik ik als beater.
De mooiere sledes hebben een dikkere bodem dan de meeste pannen.
Een flinke lap plaatstaal, gietijzer of RVS is gewoon mogelijk. Zoals de slee die @franssie liet zien of een 6mm dikke meerlaagse scanpan.
Meer out of the box: de hoogte in!defusion schreef op maandag 11 november 2024 @ 21:57:
Een (zware) braadslede is nog niet zo'n gek idee. Moet ik ook eens overwegen.
Maar nog een outside the box/kookplaat idee: een losse (elektrische) bakplaat, inductieplaatje, of (wok)brander ernaast?
Ik stapel geregeld RVS serveerschalen en/of lage gastronormbakken op de pannen als ik geen directe hitte nodig heb (en de oven in gebruik is). En die mik ik ook wel eens direct op het gas.
[ Voor 22% gewijzigd door Raymond P op 12-11-2024 09:37 ]
- knip -