Ik heb de fissler en ik ben er blij mee. Gekocht met glazen deksels en in de set zat een sautese pan en een inzet met gaatjes voor 330 euro orzo 2 jaar in de Amazon prime deal. Vorige week was hij daar in de aanbieding voor 350. Nu is hij duurder maar hij komt vast wel weer voorbij voor 400 euro of minder in de toekomst.Fuske schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 07:55:
Volgende maand krijgen we onze nieuwe keuken met inductiekookplaat en willen we graag een nieuwe pannenset aanschaffen.
Momenteel koken we nog met een cheap Sola setje die inmiddels meer dan 10 jaar oud is, dus het mag dan ook wel.
Koekenpannen hebben we al van DeBuyer, en voor dingen met saus/zuur hebben we Le Creuset Les Forgees koekenpan en hapjespan. Die bevallen echt goed. Maar na dit topic doorgelezen te hebben zie ik ook dat deze niet helemaal pfoa/pfte vrij zijn.
Maar goed eerst een goede pannenset, en daarna kan ik die koekenpan/hapjespan nog altijd vervangen.
Enige optie die we tegenkwamen maar we komen er niet uit, bij veschillende sites lezen we vaak verschillende meningen:
Fissler Original Profi
WMF Function 4 (wellicht ook handig met downdraft afzuigkap door het systeem in de deksel??)
Le Creuset Magnetik
Demeyere Atlantis
Daarnaast lees ik ook wel goeie reacties over de vele goedkopere Ikea en BK pannen.
Maar we willen ook wel wat kwaliteit en vragen ons af hoe deze zich tot elkaar verhouden.
Ons budget ligt rond de €400 waardoor de Fissler en Demeyere al eigenlijk wat buiten budget vallen, maar wellicht vinden we nog een mooie aanbieding de komende tijd.
Hopelijk kunnen jullie ons helpen
De WMF ook wel naar gekeken. Maar die siliconen waren toch minder duurzaam wat ik terug las in reviews en of gingen kapot. In iedergeval met sauzen ben ik bang dat het niet rood blijft….
Andere opties die je aanhaalt kan ik niks over zeggen.