Onderstaand stukkie gietijzer van Lodge doet al 25 jaar trouwe dienst. Niet alleen op de gaspitten maar ook op de bbq. Echt allround gereedschap en voor biefstuk/kipfilet prima geschikt.woutur schreef op zondag 26 november 2017 @ 15:24:
Ik wil een kleine pan voor het bakken van een enkele of twee biefstukjes of kipfilets. Nu zat ik te denken aan de Lodge 8 inch skillet of een DeBuyer 22 cm. Ik heb al een DeBuyer en vind dat voor daarvoor geschikt voedsel een fijne pan. De Lodge trekt mij ook wel. Klein, met een schenktuit. Wel erg kort handvat. Iemand ervaring met de Lodge?

Plaatstaal ook prima voor steak etc. Deze is van de Sligro en merk maakt me niet uit. Alle plaatstalen pannen zijn prima, mits je ze goed inbrand en weet te gebruiken. Veel belangrijker dan een merk -waar je sowieso de naam moet betalen-. Ben niet vies van merken maar als het om een plaatstaal gaat.....

Wil je grill marks moet je deze nemen maar is puur luxe

Ligt er maar net aan hoe of wat. Vaak rvs omdat het laagje wat op de bodem achterblijft een prima basis is om een saus te maken. Plaatstaal en gietijzer vind ik minder fijn werken om een saus in te laten koken want daarmee doe je de ontstane laag geen goed.

Het meest belangrijke is om de pan op de juiste temperatuur te brengen en zou ik er maar 1 mogen gebruiken dan zonder aarzelen de Lodge skillet. Het meest allround want ook op een stapeltje houtskool of briketten kan je nog een lekkere hap bereiden. Onverwoestbaar !!!!!!!