Dan mis je de belangrijkste reden om de communicatie erin te houden: veiligheid.Lekker Ventje schreef op zondag 10 juli 2016 @ 18:29:
[...]
Ik ben bang dat je een grijs gebied blijft houden in dit soort gevallen. Beter is om helemaal geen communicatie meer te hebben, behoudens aankondigingen van de rijder over een pitstop en een ja of nee van het team.
En laat dat nu precies het gebied zijn dat grijs is..
In dit geval dus een failure die wel of niet plaats zou vinden. Dat kan gevaarlijk zijn als de auto na die failure ergens in de weg staat. Maar ik zou het in deze situatie onzin vinden. Rosberg had als hij er niet uit kwam gewoon rustig de auto naar de pits kunnen brengen.
Een gevaarlijk situatie is niet dat je enkel plaatsen verliest.
Wolff gaf zelf ook aan dat de voornaamste reden wat hem betreft is dat de electronics te complex zijn. Als er iets vreemds gebeurt zoals nu heb je dan niet de mogelijkheid als team om een coureur te helpen in een uitzonderlijke situatie.
Wat mij betreft: regels zijn regels. 5s penalty en plaatsje kwijt aan VES.
En dan direct die regel aanpassen en soepeler maken.
Als ze nu zeggen dat dit mag, dan is die regel over 'failure' heel breed op te vatten. Een failure om je plekje veilig te stellen is dan dus ook genoeg om aanwijzigingen te geven.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams