[F1] Seizoen 2016-10 - GP van Engeland Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 23 Laatste
Acties:
  • 59.817 views

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-05 22:32
British Grand Prix
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/4tDqaZhJ3HCsCPMafUzYirjA/full.jpg
Data
8 Jul
Free Practice 1:11:00(10:00)
Free Practice 2:15:00(14:00)
9 Jul
Free Practice 3:11:00(10:00)
Quali:14:00(13:00)
10 Jul
Race:14:00(13:00)

CircuitSilverstone Circuit
LocatieSilverstone, Verenigd Koninkrijk
Lengte5891 m
Aantal race ronden52
Total race afstand306,198 km
Laatste winnaarLewis Hamilton (Mercedes) 1:31:27.729
Lap record1:33.401 - Mark Webber (2013)
LinksFormula1.com Google maps

Weersvoorspelling voor het weekend

Bandenkeuzes:
These are the tyres that Pirelli has said must be used at some point in the race:
One set of P Zero Orange hard
One set of P Zero White medium
Each driver must have both these sets available for the race, and must use at least one of them.

There are the tyres assigned for Q3 in qualifying:
One set of P Zero Yellow soft
Over the course of a race weekend the teams have to hand back tyres according to a certain schedule, though they can decide which tyres to give back at the following times:
- One set after the first 40 minutes of FP1
- One set at the end of FP1
- Two sets at the end of FP2
- Two sets at the end of FP3

F1-2016 Silverstone tires

[ Voor 5% gewijzigd door Señor Sjon op 05-07-2016 22:22 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-06 10:06
Om de vaart er even in te houden: Ben benieuwd, en heb er zin in ! Mooi historisch circuit met altijd wisselend weer :) hup Max! en altijd een schuin oog naar de Merc kemphanen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:40

Wom

Even geleden dat we de harde band hebben gezien. Veel 1-stoppers te verwachten dus lijkt me.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:17

sjaool

Every life should have 9 cats

Ook maar even hier de tijden en deelnemers van de persconferenties neerzetten.
Thursday, July 7, 1500 hours local time (1400 GMT)

Jenson Button (McLaren), Valtteri Bottas (Williams), Romain Grosjean (Haas), Lewis Hamilton (Mercedes), Jolyon Palmer (Renault), Pascal Wehrlein (Manor)

Friday, July 8, 1600 hours local time (1500 GMT)

Maurizio Arrivabene (Ferrari), Eric Boullier (McLaren), Vijay Mallya (Force India), Dave Ryan (Manor), Claire Williams (Williams), Toto Wolff (Mercedes)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Sauber is iets spannends van plan met al die Soft banden :o

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Sniffels schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 09:08:
Om de vaart er even in te houden: Ben benieuwd, en heb er zin in ! Mooi historisch circuit met altijd wisselend weer :) hup Max! en altijd een schuin oog naar de Merc kemphanen.
Las dat Red Bull nieuwe achter en voorvleugel meenam dit weekend. Zou mooi zijn als ze 2de team zijn zoals in Oostenrijk, dan kunnen ze vechten voor het podium en Max dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-05 11:28
hmm persco ziet er niet zo boeiend uit, zal voornamelijk vragen zijn voor lewis, pascal en jenson

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-05 08:03
Zaterdag een druppeltje volgens de voorspellingen en zondag droog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 01-06 13:51
alwaysleft schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 09:34:
[...]

Las dat Red Bull nieuwe achter en voorvleugel meenam dit weekend. Zou mooi zijn als ze 2de team zijn zoals in Oostenrijk, dan kunnen ze vechten voor het podium en Max dus ook.
Hmm in Oostenrijk waren ze volgens mij toch echt het derde team achter Merc en Ferrari, ware het niet dat die laatste recentelijk lijken uit te blinken in het selecteren van de slechtst mogelijke strategieen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
Snowdog schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 09:48:
[...]

Hmm in Oostenrijk waren ze volgens mij toch echt het derde team achter Merc en Ferrari, ware het niet dat die laatste recentelijk lijken uit te blinken in het selecteren van de slechtst mogelijke strategieen...
Onzin. Max was meer dan de helft van zijn rondjes sneller dan Raikkonen en Vettel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
alwaysleft schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 10:14:
[...]

Onzin. Max was meer dan de helft van zijn rondjes sneller dan Raikkonen en Vettel.
Probleem is dat Vettel op een belachelijke strat zat en zn banden voor nop aan het sparen was ten koste van track position en Raikonen zat heel lang klem achter Ric en ook dat was dankzij de briljante strategie van Ferrari m.b.t. track position. Edit: Ik had zelf iig het idee dat ze (Ferrari's) sneller waren.

[ Voor 6% gewijzigd door Snowdog op 07-07-2016 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Snowdog schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 10:16:
[...]

Probleem is dat Vettel op een belachelijke strat zat en zn banden voor nop aan het sparen was ten koste van track position en Raikonen zat heel lang klem achter Ric en ook dat was dankzij de briljante strategie van Ferrari m.b.t. track position. Edit: Ik had zelf iig het idee dat ze (Ferrari's) sneller waren.
Tsja, het gaat om de cijfers niet om denken dat. Feit is dat Red Bull sneller was in de race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Snowdog schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 10:16:
[...]

Het kan natuurlijk zijn dat Vettel weer heeft gezegd dat zijn banden goed waren en daarom, al dan niet samen met het team, heeft besloten buiten te blijven. Is al eerder gebeurt, alleen dit keer hield de band het niet (of kon de band niet tegen rommel op de baan).

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
albino71 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 10:22:
[...]

Het kan natuurlijk zijn dat Vettel weer heeft gezegd dat zijn banden goed waren en daarom, al dan niet samen met het team, heeft besloten buiten te blijven. Is al eerder gebeurt, alleen dit keer hield de band het niet (of kon de band niet tegen rommel op de baan).
Zou kunnen, maar het was hoe dan ook een slechte beslissing lijkt me (zelfs als zn band niet was opgeblazen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Ik ben erg benieuwd waar we dit jaar op uit zullen komen voor de snelste rondetijd. Gezien de ontwikkeling van de afgelopen jaren en de extra Pk's lijkt het mij dat we richting de 1.28/1.29 moeten kunnen gaan. Ik refereerde daar al even aan in mijn eerdere bericht in het algemene topic, zie:
Woudloper schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 13:14:
Vandaag even de geschiedenis van Silverstone doorgenomen. Wat is dat circuit ontwikkeld door de jaren heen. Het circuit heeft door de jaren heen 19 verschillende configuraties gehad. Alles samenvattend in één plaatje is het als volgt weergegeven:

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d3/Evolution_of_Silverstone_Grand_Prix_Circuit_1949_to_present.png/640px-Evolution_of_Silverstone_Grand_Prix_Circuit_1949_to_present.png

Bijzonder hoe zo'n voormalige luchthaven zo'n ontwikkeling heeft doorgemaakt. Veel ontwikkelingen zijn er doorgevoerd om de snelheid uit Woodcote te halen, mede omdat daar ook de oude pitlane zat.

Benieuwd of we dit jaar weer tijden zullen zien die onder de 1.30 zullen uitkomen.
Wat denken jullie waar we op uit zullen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:22
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cmv3csNWIAANCOD.jpg:large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cmvo7q7XYAA6tQI.jpg:large

Naast het racen zelf denk ik dat we dit weekeinde ook heel veel nieuws en berichten rond de baan gaan horen.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CmswtwVWcAAAT4u.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CmvpDajVMAAb660.jpg:large

laat het gezegde:
"Wanneer twee honden vechten om een been, loopt de derde ermee heen."
Dit weekeinde maar eens in het voordeel van anderen uitkomen.
* nachtnet heeft geen bezwaar tegen een Spanje scenario, waar de beide MERC niet verder komen dan ronde 1.
Wie er dan wint maakt niet zo veel uit.

Veel plezier met dit racetopc.. :9

Oh ja mijn voorspelling:
Q:
  1. ROS
  2. VET
  3. HAM
  4. VES
  5. RIC

[ Voor 7% gewijzigd door nachtnet op 07-07-2016 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Laatst online: 21:42
alwaysleft schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 10:22:
[...]

Tsja, het gaat om de cijfers niet om denken dat. Feit is dat Red Bull sneller was in de race.
Precies, en de cijfers lieten zien dat RBR alleen sneller dan Ferrari was op (ruim) nieuwere banden. Feit is dat RBR nog steeds 2 a 3 tienden achter Ferrari ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-05 08:31

RoyK

Hobby tekenaar

Is dat zijn eigen prive vliegtuig?

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Grimmie187 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:14:
[...]

Precies, en de cijfers lieten zien dat RBR alleen sneller dan Ferrari was op (ruim) nieuwere banden. Feit is dat RBR nog steeds 2 a 3 tienden achter Ferrari ligt.
Maar aan het einde van de rit was 1 van de red bulls sneller dan de ferrari :P strategie van red bull was voor het eerst sinds een paar GP's op niveau terwijl ferrari nog steeds stomme fouten maakt :+

Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06:07
vind het bizar dat zo'n groot team, dat al zolang meedoet als ferrari zulke slechte strategische keuzes maakt race na race na race.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Grimmie187 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:14:
[...]

En nu de feiten, Max was rond de 65% van de race sneller dan Raikkonen. Hier de laptimes
http://en.mclarenf-1.com/...ppen&dr2=Kimi%20Raikkonen

Hier met Vettel vergeleken. http://en.mclarenf-1.com/...en&dr2=Sebastian%20Vettel

I rest my case :O

[ Voor 16% gewijzigd door alwaysleft op 07-07-2016 11:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het weer zal wel weer een grote invloed hebben. BBC geeft vrijdag en zaterdag regen, maar zondag droog. Al weet je dat bij Silverstone nooit ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
gambieter schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:25:
Het weer zal wel weer een grote invloed hebben. BBC geeft vrijdag en zaterdag regen, maar zondag droog. Al weet je dat bij Silverstone nooit ;)
Nu hopenlijk eens een echt natte kwalificatie en niet zoals in Oostenrijk met een opdrogende baan. Max op pole dan? Zou zomaar eens kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

alwaysleft schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:27:
Nu hopenlijk eens een echt natte kwalificatie en niet zoals in Oostenrijk met een opdrogende baan. Max op pole dan? Zou zomaar eens kunnen.
Eh, weet je vorig jaar nog met nattigheid op Silverstone? Max na 1 rondje foetsie :p

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-06 16:39

spartacusNLD

This is Sparta!!

RoyK schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:20:
zal best.. :P

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
gambieter schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:28:
[...]

Eh, weet je vorig jaar nog met nattigheid op Silverstone? Max na 1 rondje foetsie :p
Yep, maar Max leert snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
[...]

Weet jij vorig jaar USA nog max op 4 in de TR beide ferrari's van plek 4 af houden ;)

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
Snowhite0901 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:24:
vind het bizar dat zo'n groot team, dat al zolang meedoet als ferrari zulke slechte strategische keuzes maakt race na race na race.
Nja ''zolang meedoet'' zegt natuurlijk weinig, het is niet meer meneer Schumacher achter het stuur met zijn bijbehorende team.. Ja het is het Ferrari team maar daar is het ook zo goed als mee gezegd :)
Maar goed ook natuurlijk anders was het nog altijd standaard Ferrari op Nr1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
JeroenC schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:31:
[...]

Nja ''zolang meedoet'' zegt natuurlijk weinig, het is niet meer meneer Schumacher achter het stuur met zijn bijbehorende team.. Ja het is het Ferrari team maar daar is het ook zo goed als mee gezegd :)
Maar goed ook natuurlijk anders was het nog altijd standaard Ferrari op Nr1.
Wikipedia: Scuderia Ferrari
ferrari zit al sinds 1950 in de F1. Uiteraard hebben ze veel successen gehaald met Schumacher, maar om het "meneer Schumacher achter het stuur met zijn bijbehorende team" te noemen is niet echt waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:13
Ik ben benieuwd naar de race dit jaar! Ga deze race in Montfort kijken met mijn Amerikaanse collega, eens kijken wat hij er van vindt. Lijkt wel altijd een goede sfeer op de filmpjes! Al is dat natuurlijk zeer afhankelijk hoe Max rijdt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-06 17:49
Van Hamilton, ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Nu online
Snowhite0901 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:38:
[...]

Wikipedia: Scuderia Ferrari
ferrari zit al sinds 1950 in de F1. Uiteraard hebben ze veel successen gehaald met Schumacher, maar om het "meneer Schumacher achter het stuur met zijn bijbehorende team" te noemen is niet echt waarheid.
Maar het Ferrari team van NU is ook niet die van een x aantal jaar geleden. Het enige wat ik doe is een verklaring vinden voor het andere rij/tactiek gedrag van Ferrari.. Waarvan die wat ik noem toch wel een zeer logische is toch?
Teams veranderen, coureurs veranderen, tactieken veranderen. Het is niet omdat Ferrari altijd de top was, dat ze dat nu nog altijd moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
alwaysleft schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:24:
[...]

En nu de feiten, Max was rond de 65% van de race sneller dan Raikkonen. Hier de laptimes
http://en.mclarenf-1.com/...ppen&dr2=Kimi%20Raikkonen

Hier met Vettel vergeleken. http://en.mclarenf-1.com/...en&dr2=Sebastian%20Vettel

I rest my case :O
Echt veelzeggende 'feiten' ja :+

-Oude/nieuwe banden?
-Geen pitstop Vettel?
-Verschillende strategie?

En dan laat ik de kwalificatie nog even buiten beschouwing.. :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Nu online
I-King schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:39:
Ik ben benieuwd naar de race dit jaar! Ga deze race in Montfort kijken met mijn Amerikaanse collega, eens kijken wat hij er van vindt. Lijkt wel altijd een goede sfeer op de filmpjes! Al is dat natuurlijk zeer afhankelijk hoe Max rijdt :P
Klopt mijn oom kent de Opa en zit daar inderdaad samen ''elk'' weekend te kijken. Mijn oom was laatst ook nog op de telegraaf (video) haha. Mijn pa gaat dit weekend ook samen met mijn oom en opa verstappen de race kijken, schijnt inderdaad een geweldig leuke sfeer te hangen.

Ik zit nog altijd te wachten om met kennissen en Max mee te gaan, maar goed die hebben het te druk met zichzelf :(
(goede vrienden van mijn moeder hebben een zoontje die jarenlang met Max getraind heeft (veelal beiden standaard op het podium) en kennen de ouders van Max uiteraard persoonlijk).

Oa hier een leuke foto van mijn kennisje (Fazio) en maxje
https://www.google.nl/url...yDXg&ust=1467971068992243

Kleine kids in zwaar opgefokte karts :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
JeroenC schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:41:
[...]

Maar het Ferrari team van NU is ook niet die van een x aantal jaar geleden. Het enige wat ik doe is een verklaring vinden voor het andere rij/tactiek gedrag van Ferrari.. Waarvan die wat ik noem toch wel een zeer logische is toch?
Teams veranderen, coureurs veranderen, tactieken veranderen. Het is niet omdat Ferrari altijd de top was, dat ze dat nu nog altijd moeten zijn.
mwah, meestal geven de ervaren mensen wel hun kennis over aan de nieuwe. Ik heb niet het idee dat de fouten die ze nu maakten heel anders zijn dan vroeger en dat dus juist de jongere meer vernieuwende teams in het voordeel zouden zijn. Maar goed ik ben benieuwd hoe het dit weekend gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-06 18:11
Boinkie schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 09:44:
Zaterdag een druppeltje volgens de voorspellingen en zondag droog.
Volgens weather.com in de ochtend tot een uur of 13:00 regen, daarna droog:

https://weather.com/nl-NL/weer/10dagen/l/UKXX1916:1:UK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Nu online
Snowhite0901 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:45:
[...]

mwah, meestal geven de ervaren mensen wel hun kennis over aan de nieuwe. Ik heb niet het idee dat de fouten die ze nu maakten heel anders zijn dan vroeger en dat dus juist de jongere meer vernieuwende teams in het voordeel zouden zijn. Maar goed ik ben benieuwd hoe het dit weekend gaat!
Ja dat zal vast en zeker zo zijn, ik bedoel.. Ferrari rijd nog altijd met de top mee, dat doen ze al jarenlang.. Echter waar ze eerst vrijwel foutloos rijden zie je nu af en toe wel een foutje voorbij komen.. Ik vind het persoonlijk niet vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

JeroenC schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:41:
[...]

Er zijn meer teams die qua strategie de plank misslaan.

Misschien heeft dat wel te maken met de bandenkeuze die ver van te voren moet worden ingeleverd. Er zijn nu eenmaal meer variabelen die nu meespelen.

Daarnaast denk ik dat veel van achter het beeldscherm wordt bepaald en er niet meer wordt nagedacht met het hoofd tijdens een race.
Misschien wat overtrokken, maar de balans is wellicht een beetje zoek.
Ik onderschat het niet hoor trouwens!

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Martin0 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:22:
[...]

Maar aan het einde van de rit was 1 van de red bulls sneller dan de ferrari :P strategie van red bull was voor het eerst sinds een paar GP's op niveau terwijl ferrari nog steeds stomme fouten maakt :+
Ik zeg niets over de strategie he? ;)

Was namelijk inderdaad om te huilen, risico's nemen om enkele rondjes langer te gaan was totaal onnodig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Laatst online: 01-06 12:11
Grimmie187 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:44:
[...]

Echt veelzeggende 'feiten' ja :+

-Oude/nieuwe banden?
-Geen pitstop Vettel?
-Verschillende strategie?

En dan laat ik de kwalificatie nog even buiten beschouwing.. :w
Dat de vergelijking met Vettel misschien niet helemaal eerlijk is klopt een beetje omdat hij de race niet heeft uitgereden. Maar goed dat is dan ook zijn fout dat hij hem niet heeft uitgereden.

Wat betreft race pace maken alle zaken die jij aanhaalt helemaal niks uit als ze beide finishte. Iedereen moet dezelfde afstand afleggen en degene die dat het snelst doet die wint. Dus degene de de meeste rondjes het snelste is en in totaal meer sneller dan langzamer als de nummer 2 die wint.

Het gaat er tijdens de race IMHO niet om "hoe snel je theoretisch kan" maar hoe snel je gezien de omstandigheden/banden/verkeer je elke ronde rijd. Moeten Vettel en Raikkonen theoretisch sneller kunnen dan Max elke ronde? Ja, in principe wel. Maar als ze dat niet zijn dat is dat Max zijn verdienste die dan beter met banden, verkeer kan omgaan en korter achter voorgangers blijft zitten.

Zou nog wel eens een statistiek willen zien van Max t.o.v. Raikkonen hoeveel rondjes beide gemiddeld klem zitten achter een voorganger voordat ze er voorbij gaan. Ik durf te wedden dat die statistiek in het voordeel is van Max. :P :)

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Nu online
Grimmie187 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:48:
[...]

Was namelijk inderdaad om te huilen, risico's nemen om enkele rondjes langer te gaan was totaal onnodig..
Haha en ik zat bijna 50 rondjes op de punt van de bank (kan dat? volgens mij niet maar goed..) wegens Max met zijn oeroude banden. Ik dacht serieus een P5 - P6 aangezien die nog een pit zou nemen, nee hij nam het risico om gewoon door te knallen, met een zeer leuk resultaat. Ook werd het steeds spannender natuurlijk doordat zijn ronde tijden steeds verder achteruit gingen vergeleken zijn achterliggers.

Ik zit dan ook te wachten op het moment dat ze het voor elkaar krijgen dat je zelf kan kiezen welke coureur / camera je volgt en dat je de optie krijgt dat die omschakelt wanneer iemand een crash of inhaal actie maakt.

Zoals beelden van een flinke vrouw op een waterscooter (Monaco?) of het publiek van Oostenrijk hoef ik niet te zien, gaat gelukkig maar om een paar sec maar kan wel vervelend zijn wanneer je helemaal into aan het kijken bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-05 13:31
Grimmie187 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:48:
[...]

Achteraf gezien wel ja, als ik vooraf een 1 stopper had bedacht zou ik ook zeggen 25-30 op supersoft en 41-46 op soft. Niemand had van tevoren gedacht dat de stints op de softs zo lang konden zijn (de safetycar hielp ook mee natuurlijk). Maarja, daarom zit ik hier achter de computer en niet in een Formule 1 team :+
JeroenC schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:54:
[...]

Haha en ik zat bijna 50 rondjes op de punt van de bank (kan dat? volgens mij niet maar goed..) wegens Max met zijn oeroude banden. Ik dacht serieus een P5 - P6 aangezien die nog een pit zou nemen, nee hij nam het risico om gewoon door te knallen, met een zeer leuk resultaat. Ook werd het steeds spannender natuurlijk doordat zijn ronde tijden steeds verder achteruit gingen vergeleken zijn achterliggers.

Ik zit dan ook te wachten op het moment dat ze het voor elkaar krijgen dat je zelf kan kiezen welke coureur / camera je volgt en dat je de optie krijgt dat die omschakelt wanneer iemand een crash of inhaal actie maakt.

Zoals beelden van een flinke vrouw op een waterscooter (Monaco?) of het publiek van Oostenrijk hoef ik niet te zien, gaat gelukkig maar om een paar sec maar kan wel vervelend zijn wanneer je helemaal into aan het kijken bent.
Even nieuwsgierig, wie waren er sneller achter hem? Ik dacht alleen Raikkonen en Ricciardo op verse banden. Zelfs me een stop was hij ruim voor Ricciardo gekomen, dus P4 was het minimale volgens mij.

[ Voor 50% gewijzigd door Racierox op 07-07-2016 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

ik vind het frappant dat iedereen maar denkt dat als het regent niemand meer goed kan rijden behalve onze Max dan natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Nu online
RoyK schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:56:
ik vind het frappant dat iedereen maar denkt dat als het regent niemand meer goed kan rijden behalve onze Max dan natuurlijk.
Iedereen kan goed rijden met regen:P Ze hebben het allemaal meegemaakt en allemaal mee geoefend.
Max is ermee opgegroeid en probeert met regen zijn voordeel te halen, men rijd standaard ''langzamer'', iets waar Max met zijn auto dus gelijk profijt van heeft aangezien hij niet de snelste van de snelste auto heeft.

Maar waar wordt hier gezegd dan dat niemand met regen kan rijden behalve Max? Of is dat een conclusie die je waarschijnlijk foutief ergens uit haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-05 13:31
Dat is inderdaad geen juiste conclusie, Silverstone 2015 en Monaco 2016 lieten anders zien.
Het zorgt er echter wel voor dat het veld meer gelijk getrokken wordt en gezien het goede chassis van de Red Bull (daar is iedereen het wel over eens volgens mij) is de kans op een hogere finish groter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-06 10:06
Alleen maar goed dat het zondag niet regent, komen er ook nog wat extra "dagjes mensen" naar de race, en kan het circuit financieel gezond blijven. Hoeven we niet alles te verhuizen naar woestijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-06 12:13
RoyK schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:56:
Dat zat ik me ook al af te vragen, wanneer heeft hij laten zien dat hij zo uitzonderlijk goed in de regen kan rijden in vergelijking tot de rest van het veld? Vorig seizoen ofzo?

(Gewoon interesse trouwens, kan prima dat ik dat niet meegekregen heb aangezien ik nog niet zo heel lang F1 volg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Nu online
Racierox schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:55:
[...]

Achteraf gezien wel ja, als ik vooraf een 1 stopper had bedacht zou ik ook zeggen 25-30 op supersoft en 41-46 op soft. Niemand had van tevoren gedacht dat de stints op de softs zo lang konden zijn (de safetycar hielp ook mee natuurlijk). Maarja, daarom zit ik hier achter de computer en niet in een Formule 1 team :+

[...]

Even nieuwsgierig, wie waren er sneller achter hem? Ik dacht alleen Raikkonen en Ricciardo op verse banden. Zelfs me een stop was hij ruim voor Ricciardo gekomen, dus P4 was het minimale volgens mij.
Ik doelde voornamelijk op Ricciardo die de hele tijd uitgelicht werd tijdens de race (althans, op het einde qua rondetijd verschillen).
Volgens mij zou het juist een P5 worden indien Max nog een pit zou nemen, kan ernaast zitten hoor.. Enja indien de banden geklapt waren was het helemaal einde oefening geweest, en dat was ook zeer spannend (althans voor mij). Een pit had hem plekken kunnen kosten, een klapband was helemaal game-over geweest. Zat je dus met 2 zaken in je achterhoofd tijdens de race wat het voor mij echt spannend maakte.
Dat de race zo mooi geëindigd zou worden, had ik in ieder geval niet gedacht (niemand denk ik).
Arrne schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 12:02:
[...]

Dat zat ik me ook al af te vragen, wanneer heeft hij laten zien dat hij zo uitzonderlijk goed in de regen kan rijden in vergelijking tot de rest van het veld? Vorig seizoen ofzo?

(Gewoon interesse trouwens, kan prima dat ik dat niet meegekregen heb aangezien ik nog niet zo heel lang F1 volg)
Zie mijn reactie hierboven, daarbij zullen vast en zeker nog andere factoren een rol spelen (aanwezige banden en etc)

[ Voor 17% gewijzigd door LopendeVogel op 07-07-2016 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Oei, was ik iets te kritisch betreft het gegeven van Max zijn bijzondere gave als regenracer? Mijn excuus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arrne
Sniffels schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 12:01:
Alleen maar goed dat het zondag niet regent, komen er ook nog wat extra "dagjes mensen" naar de race, en kan het circuit financieel gezond blijven. Hoeven we niet alles te verhuizen naar woestijn.
Volgens mij is de race uitverkocht, dus dat zal echt niet zoveel uitmaken in dit geval.

Vraag me sowieso af hoeveel mensen op de dag zelf besluiten een F1 race te bezoeken, dat zullen er niet zo heel veel zijn. En er zullen ook maar weinig mensen met een ticket wegblijven omdat het regent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:01
Arrne schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 12:02:
[...]

In de FIA Formula 3 was hij super in de regen. DE reden waarom Red Bull hem wilde :)
Norisring 2014. Hij heeft alle 3 de races gewonnen in de regen met een enorme voorsprong!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Nu online
RoyK schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 12:04:
Oei, was ik iets te kritisch betreft het gegeven van Max zijn bijzondere gave als regenracer? Mijn excuus.
Waarom? Omdat ik het normaal vind indien ik ergens serieus op reageer dat ik het ook enigszins onderbouw?

Ik bedoelde het in ieder geval echt niet vervelend of aanvallend? Mijn excuus dat je zo snel op je tenen getrapt bent zonder reden.

Max rijd sinds peuter af aan in de regen, wat wil je als je een Limburger bent en op de buiten banen in België je meeste tijd doorbrengt als peuter zijne (volgens mij waren ze 4-5 jaar oud toen ze begonnen)?
Dan heb je ook nog alle andere factoren van de regen die in het voordeel zijn van de RedBull auto (Mercedes moet opletten qua snelheid, snelheid wat juist de kracht van Mercedes is. Daar heeft Max dus ook direct voordeel aan, buiten zijn ervaringen met regen natuurlijk).

Ik snap niet waarom je dit zo fout opvat, dit is toch gewoon een normale / gezonde reactie of mis ik iets? :P

[ Voor 39% gewijzigd door LopendeVogel op 07-07-2016 12:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-05 22:32
[...]

Toen was het nog droog. Er was tijdens de Q al iets stuk in de auto (in FP1-3 zat ie elke keer ruim binnen de top 8 ). Tijdens de race was het waarschijnlijk hetzelfde probleem. Overigens was hij de enige op de hardere band bij de start. Was leuk geweest hoe die tactiek zich ontvouwd zou hebben.

De Williamsen hebben niet zomaar P3 en P4 zoals vorig jaar denk ik, dat team staat redelijk stil.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayazis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:34
Ik ben ook nog niet zo te spreken over de prestaties van Max in de regen. Ook niet dat hij het niet kan ofzo, maar dit seizoen heeft hij nog niet zo veel laten zien in de regen, toch? Ik ben eerder bang dat hij met een opdrogende baan weer eraf vliegt.. (Monaco geloof ik..?)

Hoe dan ook, ik hoop wel op wat regen want dat maakt de race nou eenmaal wat leuker. En misschien kan Max mij en anderen dan overtuigen van zijn regentalent.. :)

Sowieso heel erg veel zin in de race. Kan eindelijk weer eens live kijken :)

Was silverstone van vorig jaar leuk? Zit er over na te denken deze ergens terug te kijken, is dat de moeite waard?

[ Voor 10% gewijzigd door Ayazis op 07-07-2016 12:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:22
Trackwalks zijn begonnen:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CmwSGhMXEAA1VIk.jpg:large
Renault Sport F1 ‏@RenaultSportF1 · 3m ago

Into turn 2 and Mercedes have already secured the lead. Wrong car though potentially...
#Trackwalk #BritishGP
_/-\o_ _/-\o_

Ayazis schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 12:11:

Was silverstone van vorig jaar leuk? Zit er over na te denken deze ergens terug te kijken, is dat de moeite waard?
Silverstone 2015 was prima race om terug te kijken
spoiler:
Team order in het begin, regen in het laatste deel,

[ Voor 36% gewijzigd door nachtnet op 07-07-2016 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Net zo'n flauwe opmerking als dat de safety car de enige mercedes aan de leiding was in Barcelona _/-\o_

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Nu online
Ayazis schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 12:11:
Ik ben ook nog niet zo te spreken over de prestaties van Max in de regen. Ook niet dat hij het niet kan ofzo, maar dit seizoen heeft hij nog niet zo veel laten zien in de regen, toch? Ik ben eerder bang dat hij met een opdrogende baan weer eraf vliegt.. (Monaco geloof ik..?)

Hoe dan ook, ik hoop wel op wat regen want dat maakt de race nou eenmaal wat leuker. En misschien kan Max mij en anderen dan overtuigen van zijn regentalent.. :)

Sowieso heel erg veel zin in de race. Kan eindelijk weer eens live kijken :)

Haha nja Monaco heeft niet perse regen nodig om mensen eruit te laten vliegen, het is gewoon een baan die vraagt om kapotte auto's :D Monaco zie ik dan ook gewoon als een circuit die er is omdat er veel geld in Monaco rond gaat.. Is hetzelfde als dat je ineens in hartje Amsterdam een circuit maakt, dat werkt gewoon niet lekker :P Monaco vond ik zelf wel tof om te zien want het is gewoon wachten totdat er iemand weer finaal eruit knalt.

Silverstone is altijd wel een leuk circuit om te zien, dus ik zou zeggen: ja dat is de moeite waard.
Ga ik zelf vanavond ook even doen denk ik nu je erover begint :D

[ Voor 12% gewijzigd door LopendeVogel op 07-07-2016 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

JeroenC schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 12:06:
[...]

Waarom? Omdat ik het normaal vind indien ik ergens serieus op reageer dat ik het ook enigszins onderbouw?

Ik bedoelde het in ieder geval echt niet vervelend of aanvallend? Mijn excuus dat je zo snel op je tenen getrapt bent zonder reden.

Max rijd sinds peuter af aan in de regen, wat wil je als je een Limburger bent en op de buiten banen in België je meeste tijd doorbrengt als peuter zijne (volgens mij waren ze 4-5 jaar oud toen ze begonnen)?
Dan heb je ook nog alle andere factoren van de regen die in het voordeel zijn van de RedBull auto (Mercedes moet opletten qua snelheid, snelheid wat juist de kracht van Mercedes is. Daar heeft Max dus ook direct voordeel aan, buiten zijn ervaringen met regen natuurlijk).

Ik snap niet waarom je dit zo fout opvat, dit is toch gewoon een normale / gezonde reactie of mis ik iets? :P
Oei, je neemt dit veel te persoonlijk. Het is nogal super pro Max hier, wat natuurlijk mag. Maar het is al snel not done om iets in een minder positieve manier te uiten over Max. Ik ben ook een max fan boy. Maar ik heb nog nergens uitzonderlijke regen race kwaliteiten gezien. Alleen maar van horen zeggen. En dat is allemaal papegaaien praat. "ik hoop dat het gaat regenen want dan kan Max...." Alsof de rest nietsnutten zijn in de regen. De meeste coureurs reden al vele jaren internationaal in lagere klassen ook door het kut weer. Die hebben ook gekart en rijden niet sinds gisteren een bolide.

Met andere woorden.. ik neem Max zijn superpowers in de regen met een kerel zout. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:57
RoyK schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 12:33:
[...]

Oei, je neemt dit veel te persoonlijk. Het is nogal super pro Max hier, wat natuurlijk mag. Maar het is al snel not done om iets in een minder positieve manier te uiten over Max. Ik ben ook een max fan boy. Maar ik heb nog nergens uitzonderlijke regen race kwaliteiten gezien. Alleen maar van horen zeggen. En dat is allemaal papegaaien praat. "ik hoop dat het gaat regenen want dan kan Max...." Alsof de rest nietsnutten zijn in de regen. De meeste coureurs reden al vele jaren internationaal in lagere klassen ook door het kut weer. Die hebben ook gekart en rijden niet sinds gisteren een bolide.

Met andere woorden.. ik neem Max zijn superpowers in de regen met een kerel zout. O-)
Hoewel ik het met je eens ben qua fanboyisme hier (is dat een woord? :+ ) Zijn er wel wat regenraces geweest waarin hij heeft laten zien dat hij het echt wel kan.

http://www.fiaf3europe.co...n-unbeatable-in-the-rain/
YouTube: European Formula 3 Norisring - Race 2 Full

Ook in Austin vorig jaar liet hij zien goed met de veranderende omstandigheden om te kunnen gaan.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 23:12
JeroenC schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:54:
[...]

Knappe was dat Max zijn snelste ronde op 3 ronden voor het eind reed. Zijn achterligger (Raikkönen) was sneller, maar Max had blijkbaar toch nog net dat beetje reserve in de banden gehouden waardoor hij op het eind toch nog kon pareren.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Maverick schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 12:39:
[...]

Hoewel ik het met je eens ben qua fanboyisme hier (is dat een woord? :+ ) Zijn er wel wat regenraces geweest waarin hij heeft laten zien dat hij het echt wel kan.

http://www.fiaf3europe.co...n-unbeatable-in-the-rain/
YouTube: European Formula 3 Norisring - Race 2 Full

Ook in Austin vorig jaar liet hij zien goed met de veranderende omstandigheden om te kunnen gaan.
Ik ga ook niet beweren dat hij niet prima kan rijden in de regen. Alleen doen we dan net alsof er niemand anders meer op de baan rijdt die ook prima weet wat hij moet doen met zijn bolide als het nat is. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
RoyK schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 12:42:
[...]

Ik ga ook niet beweren dat hij niet prima kan rijden in de regen. Alleen doen we dan net alsof er niemand anders meer op de baan rijdt die ook prima weet wat hij moet doen met zijn bolide als het nat is. O-)
om je punt even te versterken:
Jenson button : voorbeeld Canada 2011
Jos verstappen was ook een goede Regen rijder.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Nu online
RoyK schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 12:33:
[...]

Oei, je neemt dit veel te persoonlijk (we zitten toch gewoon op een tweakers forum waar discussiëren leuk en belangrijk is? Althans ik vind het heerlijk om met andere F1 fanaten te praten en dingen te lezen die ik nog niet wist) . Het is nogal super pro Max hier, wat natuurlijk mag. Maar het is al snel not done om iets in een minder positieve manier te uiten over Max. Ik ben ook een max fan boy. Maar ik heb nog nergens uitzonderlijke regen race kwaliteiten gezien. Alleen maar van horen zeggen. En dat is allemaal papegaaien praat. "ik hoop dat het gaat regenen want dan kan Max...." Alsof de rest nietsnutten zijn in de regen. De meeste coureurs reden al vele jaren internationaal in lagere klassen ook door het kut weer. Die hebben ook gekart en rijden niet sinds gisteren een bolide.

Haha nee ik neem het niet persoonlijk. Of ik super pro Max ben? Moa ik ben voor Max net als Nederland in het EK/WK (indien ze überhaupt meespelen natuurlijk), echter vind ik F1 iets interessanter dan tegen een bal aantrappen. Max vertegenwoordigd vind ik gewoon Nederland in de F1. Neemt niet weg dat ik bijv Vettel ook een onwijs gave coureur vind (zoals in Canada: http://www.ziggosporttota...s-goed-weg-bij-start.html )
Maar het is natuurlijk extra leuk om een Nederlander te zien, die en goed is, en de jongste coureur ooit en er ook nog een persoonlijk aspect bij zit. Maar ik ben er absoluut niet op tegen indien iemand voor Vettel of Mercedes juicht (zoals Ajax vs Feyenoord oid).

We hebben dan ook nog maar weinig ''echte'' regen gezien, ja Monaco maar dat is zonder regen al een circuit die vraagt om crashes.

Ik probeer nergens te zeggen dat andere coureurs slecht zijn in regen of dat andere nooit in regen gereden hebben.. Maar Max heeft gewoon een voordeel (net als dat andere dat misschien hebben met regen)..
Vooral Mercedes is iets waar Max moeilijk tegenop kan, voornamelijk om 1 reden: Mercedes heeft snellere auto's. Wat gebeurt er met regen? Kans is dat Mercedes dat voordeel kwijt raakt.. Dan hoef Max niet ineens als een watergod te rijden, maar heeft al voordeel puur doordat Mercedes een nadeel heeft.
Dat heeft niks met de coureur van Mercedes te maken die misschien bang voor water zou zijn, maar met zijn auto die minder kan uitblinken.
Ik weet niet wat daar raar aan is?:P
alexbl69 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 12:41:
[...]

Knappe was dat Max zijn snelste ronde op 3 ronden voor het eind reed. Zijn achterligger (Raikkönen) was sneller, maar Max had blijkbaar toch nog net dat beetje reserve in de banden gehouden waardoor hij op het eind toch nog kon pareren.
En volgens mij heb ik de beelden nog meegekregen na afloop dat de banden nog niet eens zo afgetrapt uitzagen (ja uiteraard niet nieuw, maar kijkend naar de aantal rondes dat ze gereden hebben zagen ze nog netjes uit).

[ Voor 13% gewijzigd door LopendeVogel op 07-07-2016 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Nu online
Oeh, dan ben ik benieuwd wat Button zal gaan doen met de kwalificatie... Maar goed kijkend naar wat ze zelf aangeven moet de upgrade voor een pk boost zorgen, maar ze verwachten zelf niet een heel groot verschil. Hoe dan ook ben ik benieuwd wat Button zal gaan doen met deze ''kleine'' upgrade.

[ Voor 22% gewijzigd door LopendeVogel op 07-07-2016 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:43

PauseBreak

derp!

Jep. Een Embraer Legacy 500 zo te zien :P

En Honda neemt een update mee naar Silverstone. Ander luchtinlaattraject volgens Autosport. Het wordt interessant om te zien of Honda zo lekker mee kan blijven doen als in Oostenrijk het geval was.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-05 17:39

Bergie

Lekker belangrijk...

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CmwgA05W8AAx2SQ.jpg:large

Verstappen zit ook al aan zijn 5e CE? Daar zal ook een 5 plaatsen penalty op zitten bij de volgende unit neem ik aan?

Yamaha MT-09

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:14
PauseBreak schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 13:12:
[...]

Jep. Een Embraer Legacy 500 zo te zien :P

En Honda neemt een update mee naar Silverstone. Ander luchtinlaattraject volgens Autosport. Het wordt interessant om te zien of Honda zo lekker mee kan blijven doen als in Oostenrijk het geval was.
Het toestel van Lewis is een Bombardier Challenger 605 ;)
Komt vaak voorbij op zijn Twitter account.

[ Voor 4% gewijzigd door Hoyden op 07-07-2016 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Bergie schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 13:24:
[afbeelding]

Verstappen zit ook al aan zijn 5e CE? Daar zal ook een 5 plaatsen penalty op zitten bij de volgende unit neem ik aan?
10 plaatsen penalty.
Dus mogelijk als hij naar een nieuwe ICE gaat dat dan de CE ook vervangen moet worden.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Davidshadow13 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:53:
[...]

Dat de vergelijking met Vettel misschien niet helemaal eerlijk is klopt een beetje omdat hij de race niet heeft uitgereden. Maar goed dat is dan ook zijn fout dat hij hem niet heeft uitgereden.

Wat betreft race pace maken alle zaken die jij aanhaalt helemaal niks uit als ze beide finishte. Iedereen moet dezelfde afstand afleggen en degene die dat het snelst doet die wint. Dus degene de de meeste rondjes het snelste is en in totaal meer sneller dan langzamer als de nummer 2 die wint.

Het gaat er tijdens de race IMHO niet om "hoe snel je theoretisch kan" maar hoe snel je gezien de omstandigheden/banden/verkeer je elke ronde rijd. Moeten Vettel en Raikkonen theoretisch sneller kunnen dan Max elke ronde? Ja, in principe wel. Maar als ze dat niet zijn dat is dat Max zijn verdienste die dan beter met banden, verkeer kan omgaan en korter achter voorgangers blijft zitten.

Zou nog wel eens een statistiek willen zien van Max t.o.v. Raikkonen hoeveel rondjes beide gemiddeld klem zitten achter een voorganger voordat ze er voorbij gaan. Ik durf te wedden dat die statistiek in het voordeel is van Max. :P :)
Amen to that. Max was gewoon ruim sneller dan de beide Ferrari coureurs dus was Red Bull het 2de team in Oostenrijk qua racepace. Zo simpel als 1,2,3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Hoyden schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 13:28:
[...]

Het toestel van Lewis is een Bombardier Challenger 605 ;)
Komt vaak voorbij op zijn Twitter account.
Dan lijken die verdomd veel op elkaar. Ik ging gewoon af op Discovery kennis :+

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:03
YakuzA schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 13:29:
[...]

10 plaatsen penalty.
Dus mogelijk als hij naar een nieuwe ICE gaat dat dan de CE ook vervangen moet worden.
Voor de volledigheid. Volgensmij is het zo dat het eerste 6e onderdeel 10 plekken op de grid "kost". De volgende "6e" onderdelen kosten dan maar 5 plekken. Pak je van eender welk onderdeel een 7e kost het je weer 10 plekken en vervolgens weer 5 voor de andere onderdelen waar je een 7e van pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
Hoe komt het trouwens dat de auto van Max aan de 5e CE bezig is? Zijn daar veel problemen mee geweest toen Kvyat daar nog in reed? Het lijkt me niet het meest slijtage gevoelige onderdeel van de auto namelijk, en alle andere onderdelen staan nog op 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:27

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Arrne schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 13:49:
Hoe komt het trouwens dat de auto van Max aan de 5e CE bezig is? Zijn daar veel problemen mee geweest toen Kvyat daar nog in reed? Het lijkt me niet het meest slijtage gevoelige onderdeel van de auto namelijk, en alle andere onderdelen staan nog op 2.
Ik weet niet meer precies waar ik het vandaan had, maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat die eerste 4 niet per se afgeschreven zijn. Dus die kunnen ook gewoon nog gebruikt worden.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
Orion84 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 13:53:
[...]

Ik weet niet meer precies waar ik het vandaan had, maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat die eerste 4 niet per se afgeschreven zijn. Dus die kunnen ook gewoon nog gebruikt worden.
Ja ok, maar het lijkt me dat die units wel vervangen zijn met een reden. Bij de motor zelf zou ik het begrijpen dat je een nieuwe gebruikt als de rest nog niet is afgeschreven aangezien sommige circuits daar meer van vergen dan andere, maar dat lijkt me niet iets wat direct speelt met dit onderdeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Arrne schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 13:57:
[...]

Ja ok, maar het lijkt me dat die units wel vervangen zijn met een reden. Bij de motor zelf zou ik het begrijpen dat je een nieuwe gebruikt als de rest nog niet is afgeschreven aangezien sommige circuits daar meer van vergen dan andere, maar dat lijkt me niet iets wat direct speelt met dit onderdeel.
Het is een elektronisch component, die kunnen om zoveel redenen beschadigd raken of uit voorzorg worden vervangen. Juist ook omdat het zo'n soort component is, is de kans wel aanwezig dat het ook weer kan worden gerepareerd of kan worden verholpen met een softwarefix.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
alwaysleft schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 13:39:
[...]
Amen to that. Max was gewoon ruim sneller dan de beide Ferrari coureurs dus was Red Bull het 2de team in Oostenrijk qua racepace. Zo simpel als 1,2,3.
Lol! En als Kimi Max voorbij was gegaan op het eind was Ferrari ruim sneller dan Red Bull geweest zeker? En hoe zit het dan met de pace van Ricciardo? En het feit dat Vettel halverwege uitviel?

Je bent appels met straatstenen aan het vergelijken..

[ Voor 18% gewijzigd door Grimmie187 op 07-07-2016 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Grimmie187 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 14:18:
[...]

Lol! En als Kimi Max voorbij was gegaan op het eind was Ferrari ruim sneller dan Red Bull geweest zeker? En hoe zit het dan met de pace van Ricciardo? En het feit dat Vettel halverwege uitviel?

Wel handig als je vergelijkingen maakt met diegenen die over de finish zijn gekomen. Ander ga je er zo nog Kvyat bijslepen.. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
210667 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 14:30:
[...]

Wel handig als je vergelijkingen maakt met diegenen die over de finish zijn gekomen. Ander ga je er zo nog Kvyat bijslepen.. >:)
Zucht.. dat is precies wat ik bedoel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 11:46

Bosmonster

*zucht*

Orion84 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 13:53:
[...]

Sterker nog, in een interview met Olav vertelde die dat er helemaal geen issues zijn wat motorvoorraad betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Nu online
Grimmie187 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 14:18:
[...]

Wow er ging iets mis, ik heb mijn reactie verwijdert, had jij toevallig jouw reactie aangepast??
Had een heel 'verhaal' neergezet die kant noch wal slaat nu ik jouw reactie opnieuw lees haha

[ Voor 47% gewijzigd door LopendeVogel op 07-07-2016 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01 08:26

ATS

Bosmonster schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 14:33:
[...]

Sterker nog, in een interview met Olav vertelde die dat er helemaal geen issues zijn wat motorvoorraad betreft.
Een nadeel met vroeg in het seizoen al 5 exemplaren gebruikt hebben, afgeschreven of niet, is dat je ze ook niet kan upgraden zonder een penalty te pakken.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
ATS schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 14:39:
[...]

Een nadeel met vroeg in het seizoen al 5 exemplaren gebruikt hebben, afgeschreven of niet, is dat je ze ook niet kan upgraden zonder een penalty te pakken.
Is niet iets waar max veel aan kan doen, kvyat had er al 3 of 4 gebruikt en dat heeft max van hem over geërft.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Misschien praten we wat langs elkaar heen haha.

Ik reageer op iemand die zegt: Max is voor Kimi gefinished dus RBR heeft duidelijk betere racepace dan Ferrari in Oostenrijk.

Dat is toch totale onzin? Hoe kun je nou het vergelijk maken op basis van de pace van alleen Max en maar 1 Ferrari die de finish haalt?..

*excuus voor de ninja edit, het stond misschien eerst wat vaag omschreven*

[ Voor 11% gewijzigd door Grimmie187 op 07-07-2016 14:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Dames, dit is het Engeland topic, niet het Oostenrijk topic :Y)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Zal ik vragen of ze het Oostenrijk-topic voor jullie weer even open doen ? Kunnen we hier verder praten over Silverstone. :p

Ik vind de progressie die RedBull dit seizoen heeft gemaakt wel indrukwekkend. Hopelijk komend weekeinde weer kansen op podiumplaatsen.

En hopen dat die nieuwe motor voor Button een beetje werkt. Eindelijk kan dan mcLaren ook weer (een beetje) meedoen.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
ATS schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 14:39:
[...]

Is die CE unit in die afbeelding hetzelfde als de ECU? In dat geval is er namelijk niet zoveel te upgraden, dat zijn standaard units die hetzelfde zijn voor alle teams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Ik verwacht dit weekend niet veel verschuiving in de onderlinge verhoudingen. Ik vermoed dat de voorsprong van Mercedes iets groter is dan in Oostenrijk. Verder brengt Ferrari een ICE upgrade en Red Bull iets van aero dacht ik dus dat wordt ook interessant onderling.

Iemand al een indicatie van het weer dit weekend gezien trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Nu online
Grimmie187 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 14:40:
Misschien praten we wat langs elkaar heen haha.

Ik reageer op iemand die zegt: Max is voor Kimi gefinished dus RBR heeft duidelijk betere racepace dan Ferrari in Oostenrijk.

Dat is toch totale onzin? Hoe kun je nou het vergelijk maken op basis van de pace van alleen Max en maar 1 Ferrari die de finish haalt?..

*excuus voor de ninja edit, het stond misschien eerst wat vaag omschreven*
Ja het stond inderdaad zeer vaag omschreven, en volgens mij heb je 1 zin toegevoegd wat alles in 1x veranderde haha.
15 minuten van mijn leven weggegooid omdat jij binnen 30 sec een hele andere draai weet te geven, hulde haha :D (flauwekul hé)

Die vergelijking kan je natuurlijk van 2 kanten bekijken....

- Het klopt wat hij zegt, indien Ferrari sneller / beter reed, dan moesten ze wel voor Max eindigen.. Hebben ze niet gedaan dus over de algehele race was Max beter / sneller (ook een groot verschil: beter of sneller).
- Was Ferrari NIET gecrasht, hadden we een heel ander verhaal gehad en was Ferrari hoog waarschijnlijk beter uit de bus gekomen want Vettel KAN sneller en reed snel (tot de crash, en die crash verandert alles in hun discussie).

Dusja wat moeten we nou zeggen? Max reed beter of Max reed sneller? Dan zal beter denk ik duidelijker / gepaster zijn,.

Trouwens even ontopic:
Wie denkt dat Mercedes elkaar weer with love uit de baan gaan knallen in Silverstone? En misschien wel de belangrijkste vraag (althans voor mij :+ ): wat denken jullie wat Max gaat doen? Het is wel een baan die leuker voor hun auto is dan Oostenrijk..

[ Voor 13% gewijzigd door LopendeVogel op 07-07-2016 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:40

Wom

Horner heeft verklaard dat hij vind dat Max nog wel wat mag verbeteren in de kwalificatie.

http://nl.motorsport.com/...alificatie-werken-796025/

Iets wat natuurlijk ergens wel klopt gezien de 5-0 stand. Als hij de kwali goed onder de knie zou krijgen dan wordt het helemaal een complete coureur natuurlijk.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Silverstone zou de Red Bulls beter moeten liggen dan de Red Bull ring, dus dat kan niets anders worden dan een simpele 1-2. :+

#wishfulthinking

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
Mercedes rijders mogen vrijuit blijven racen. Goed nieuws http://www.motorsport.com...main-free-to-race-796318/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-06 12:02

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Hamilton gaat dus écht niet in zijn thuisrace verliezen van Rosberg he... terwijl Rosberg toch écht niet aan de kant gaat voor Hamilton...

Dus mijn advies voor Toto en de zijnen zou zijn: draai ff een boutje los bij 1 vd 2 vlak voor de race ofzo. Heb je naderhand tenminste geen gezeik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Nu online
MegaTronics schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 15:01:
Silverstone zou de Red Bulls beter moeten liggen dan de Red Bull ring, dus dat kan niets anders worden dan een simpele 1-2. :+

#wishfulthinking
Ja dat was ook zojuist mijn vraag, wat denken jullie wat er gaat gebeuren qua posities op het Silverstone circuit?
Max zijn auto is beter geschikt voor Silverstone dan de RedBullRing..
Maar wat bedoel je met 1-2? Max eindigt op 1e of 2e plek? Want dat denk ik van niet, tenzij de 2 schatjes uit het Mercedes team elkaars auto kapot willen maken.. Max moet het van veel bochten en weinig rechten stukken hebben wegens zijn auto.. Maar Mercedes knalt net zo goed hard door de bochten.
Wat mij dan wel opvalt, Mercedes neemt de bochten rustiger (gecontroleerd / minder risico aangezien hun dat op rechte stukken inhalen). Max vind ik zeer veel risico's nemen in de bochten, ja hij kan het maar we hebben ook al een paar keer blik schade mogen zien.
Max zal naar mijn gevoel weer veel risico's nemen op Silverstone, dit om wederom een podium plek te halen door tijd te winnen in de bochten (met een rugtas vol risico's)..

We will see :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Señor Sjon schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 12:08:
[...]
Toen was het nog droog. Er was tijdens de Q al iets stuk in de auto (in FP1-3 zat ie elke keer ruim binnen de top 8 ). Tijdens de race was het waarschijnlijk hetzelfde probleem. Overigens was hij de enige op de hardere band bij de start. Was leuk geweest hoe die tactiek zich ontvouwd zou hebben.

De Williamsen hebben niet zomaar P3 en P4 zoals vorig jaar denk ik, dat team staat redelijk stil.
Prima geheugen Mr. Sjon, helemaal goed d:)b

Edit: hij vloog er trouwens na de herstart af, niet in de eerste ronde, ronde nummer 4 ;)

[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 07-07-2016 15:13 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Nu online
Icephase schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 15:07:
Hamilton gaat dus écht niet in zijn thuisrace verliezen van Rosberg he... terwijl Rosberg toch écht niet aan de kant gaat voor Hamilton...

Dus mijn advies voor Toto en de zijnen zou zijn: draai ff een boutje los bij 1 vd 2 vlak voor de race ofzo. Heb je naderhand tenminste geen gezeik.
Oh hell no...

Als je een boutje los wilt draaien, dan bij beiden maar niet bij 1 van de 2.. Persoonlijk hoop ik dat ze bij elkaar niet een boutje los draaien, maar dat ze weer met een kaal geplukte auto stranden.
Wat wel ruig is van deze 2 jongens, het zijn wel even echte strijders hoor.. Ja ze zitten in hetzelfde team, maar wanneer het erop aankomt is het ieder voor zich (niks mis mee in mijn ogen)..
Toch zoals Oostenrijk, nja dat vond ik persoonlijk wel iets tever gaan, elkaar geen 1e plek gunnen omdat je die zelf wilt.. Ze hadden zo easy 1e en 2e kunnen worden samen.. Maar goed, van mij mogen ze het gerust herhalen aankomend weekend, laat ze elkaar maar wederom eruit knallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:16
Kunnen we dan nu inzetten op het rondenummer waarin ze elkaar van de baan rijden? :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Nu online
RocketKoen schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 15:13:
[...]

Kunnen we dan nu inzetten op het rondenummer waarin ze elkaar van de baan rijden? :P
Of zoals een andere slimmerik: ronde + bocht nummer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68880

JeroenC schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 15:07:
[...]

Ja dat was ook zojuist mijn vraag, wat denken jullie wat er gaat gebeuren qua posities op het Silverstone circuit?
Max zijn auto is beter geschikt voor Silverstone dan de RedBullRing..
Maar wat bedoel je met 1-2? Max eindigt op 1e of 2e plek? Want dat denk ik van niet, tenzij de 2 schatjes uit het Mercedes team elkaars auto kapot willen maken.. Max moet het van veel bochten en weinig rechten stukken hebben wegens zijn auto.. Maar Mercedes knalt net zo goed hard door de bochten.
Wat mij dan wel opvalt, Mercedes neemt de bochten rustiger (gecontroleerd / minder risico aangezien hun dat op rechte stukken inhalen). Max vind ik zeer veel risico's nemen in de bochten, ja hij kan het maar we hebben ook al een paar keer blik schade mogen zien.
Max zal naar mijn gevoel weer veel risico's nemen op Silverstone, dit om wederom een podium plek te halen door tijd te winnen in de bochten (met een rugtas vol risico's)..

We will see :D
Met een 1-2 wordt meestal bedoelt dat de rijders van één team op plek 1 en 2 eindigen.

Als er iemand gecontroleerd bochten neemt, een enkele uitzondering zoals op Monace uitgezonderd misschien, is het VES wel. Daardoor spaart hij zijn banden ook zo goed. Iets met wrijving, rubber, slijtage en hoek van insturen. Ooit eens perfect door Jan Lammers uitgelegd op TV. Door mijn gebrek aan kennis, ga ik niet hier niet eens proberen te herhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Grimmie187 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 14:50:
Ik verwacht dit weekend niet veel verschuiving in de onderlinge verhoudingen. Ik vermoed dat de voorsprong van Mercedes iets groter is dan in Oostenrijk. Verder brengt Ferrari een ICE upgrade en Red Bull iets van aero dacht ik dus dat wordt ook interessant onderling.

Iemand al een indicatie van het weer dit weekend gezien trouwens?
Ben je in de war met Oostenrijk? Daar heeft Ferrari namelijk een motorische upgrade ingezet en het lijkt mij sterk dat ze een week later alweer een motorische upgrade klaar hebben staan. Het kan natuurlijk, maar ze hebben nog maar 3 tokens over en er komen nog een flink aantal races aan. Misschien tactisch niet het meest verstandig om die 3 tokens nu al te gebruiken.

Nee, merp!

Pagina: 1 2 ... 23 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit woensdag 13 juli. Een nieuw racetopic wordt de donderdag voor de race geopend.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2016 - Deel 2 besproken worden.
GP2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1