[F1] Seizoen 2016-09 - GP van Oostenrijk Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 24 Laatste
Acties:
  • 55.801 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:16
Mede-auteur:
  • Señor Sjon
  • Laatst online: 31-05 22:32

Señor Sjon

FORMULA 1 GROSSER PREIS VON ÖSTERREICH 2016
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MfrKrFd.png

Afbeeldingslocatie: https://www.fia.com/sites/default/files/styles/panopoly_image_original/public/circuit-f1-08-austria.png

Data en tijden1 jul 2016
10:00-11:30 Eerste vrije training
14:00-15:30 Tweede vrije training

2 jul 2016
11:00-12:00 Derde vrije training
14:00-15:00 Kwalificatie

3 jul 2016
14:00 Race
CircuitRed Bull Ring
LocatieSpielberg
Lengte4.326 meter
Aantal race ronden71
Total race afstand307.146 km
Laatste winnaarNico Rosberg - Mercedes - 1:30:16
Laatste poleLewis Hamilton - Mercedes - 1:08.455 (onboard pole lap)
Ronde record1:08.337 (Michael Schumacher, Ferrari, 2003)

Weersvoorspelling voor het weekend.

Bandenkeuzes::

These are the tyres that Pirelli has said must be used at some point in the race:
One set of P Zero Yellow soft
One set of P Zero Red supersoft.
Each driver must have both these sets available for the race, and must use at least one of them.

Over the course of a race weekend the teams have to hand back tyres according to a certain schedule, though they can decide which tyres to give back at the following times:
- One set after the first 40 minutes of FP1
- One set at the end of FP1
- Two sets at the end of FP2*
- Two sets at the end of FP3

Afbeeldingslocatie: https://www.fia.com/sites/default/files/styles/image_full_wide/public/pirelli_austria_.jpg?itok=DGKhvIw1

[ Voor 12% gewijzigd door Señor Sjon op 01-07-2016 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:48
Heb even de weersverwachting opgezocht. Er valt genoeg regen, maar de zondagmiddag lijkt droog te blijven.

http://www.weeronline.nl/...g-bei-Knittelfeld/4117234

EDIT: grrr, zie nu pas dat er een heel klein regeltje in de openingspost staat m.b.t. de weersverwachtign |:(

[ Voor 22% gewijzigd door B-Real op 30-06-2016 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:33
B-Real schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 09:14:
Heb even de weersverwachting opgezocht. Er valt genoeg regen, maar de zondagmiddag lijkt droog te blijven.

http://www.weeronline.nl/...g-bei-Knittelfeld/4117234

EDIT: grrr, zie nu pas dat er een heel klein regeltje in de openingspost staat m.b.t. de weersverwachtign |:(
Nou mocht ik Max geloven dan is niet zozeer de regen het probleem, maar het droog zijn, vervolgens veel/snel regen, vervolgens weer snel droge banen waardoor je met alles moet opletten dit in combinatie met een ''heuvelachtig'' circuit, moa kan nog wel spannend worden hoor, ondanks dat zijn auto het niet lekker doet op de lange / rechte stukken!.
Een regen circuit oké
Een droog circuit oke
een droog -> nat circuit oke (of andersom)
Maar niet: droog -> regen -> droog -> regen

Stiekem vind ik het ook wel een klein beetje erg (slecht) dat de RedBull auto's niet optimaal zijn voor de RedBull Ring, maar goed dat is dan al jaren het geval ook met rosso.
Thuis haven zou toch moeten zijn: volle bak winnen!?

Laat Mercedes ( oh ik ben voor Max trouwens tijdens de F1 ) maar lekker hard eruit gaan in de eerste beste bocht, zo niet de 2e _/-\o_

Verder ook leuk dat het ronde record nog altijd uit 2003 stamt, je zou zeggen....
Ik kijk erg uit naar morgen en komend weekend!

[ Voor 3% gewijzigd door LopendeVogel op 30-06-2016 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Twee track guides (waarschuwing: red bull promo):

[ Voor 10% gewijzigd door ANdrode op 30-06-2016 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:50

Martinspire

Awesomeness

JeroenC schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 09:21:
[...]

Stiekem vind ik het ook wel een klein beetje erg (slecht) dat de RedBull auto's niet optimaal zijn voor de RedBull Ring, maar goed dat is dan al jaren het geval ook met rosso.
Thuis haven zou toch moeten zijn: volle bak winnen!?
Ik blijf het sowieso raar vinden dat ze voor zoveel circuits zeggen dat ze daar niet optimaal zijn. Krijg het idee dat dat gewoon verkapte excuses is voor "onze auto is gewoon niet snel". Kijk dat je wat mindere en betere banen hebt is prima, maar nu lijken ze maar op 5/21 banen goed te zijn.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Martinspire schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 09:24:
[...]

Ik blijf het sowieso raar vinden dat ze voor zoveel circuits zeggen dat ze daar niet optimaal zijn. Krijg het idee dat dat gewoon verkapte excuses is voor "onze auto is gewoon niet snel". Kijk dat je wat mindere en betere banen hebt is prima, maar nu lijken ze maar op 5/21 banen goed te zijn.
Maar dat is dan ook het probleem hé, dat zeggen ze ook letterlijk: onze auto is niet de snelste (maar wel goed uiteraard!)
Mercedes team heeft gewoon de snelste auto dit zie je op elk recht stuk terug, ze halen de rest met 2 vingers in de neus in, de auto van Max en Daniel is ook snel ( zie je natuurlijk ook terug in de uitslagen van de races), het draait echt om Vettel, Mercedes en Max/Daniel.

Redbull (om zo even max/daniel te combineren) moeten het van oa de bochten hebben, nu heeft de RedBull Ring wel een aantal strakke bochten, maar ook veel lange stukken.

Maar inderdaad, je hoort het ze elke keer zeggen, zo nu zegt Max ook volgende week veel kans te maken op het Silverstone circuit (Groot-Brittannië). Veel bochten en 1 ''lang'' snelheid stukje.

De auto's van RedBull Racing zijn perfect voor de bochten, dit zijn dan ook de punten waar Max iedereen voorbij knalt.
Zelf ga ik er ook vanuit dat bij het volgende F1 seizoen de auto (motor) een flinke beurt zal krijgen om niet het liedje van Jos Verstappen te herhalen ( top coureur, baggere team/auto ).

[ Voor 11% gewijzigd door LopendeVogel op 30-06-2016 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
We hebben dan ook drie races achter elkaar met lange rechte stukken en weinig snelle bochten. Dan lijkt het erger dan het is.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Señor Sjon schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 09:37:
We hebben dan ook drie races achter elkaar met lange rechte stukken en weinig snelle bochten. Dan lijkt het erger dan het is.
Nou Baku viel nog wel mee (19 juni), dit was een race waarbij ik me vanaf ronde 6 (ja ronde 6 al, eerste pit!!!) al zat te ergeren, niet dat max of de auto het slecht deed, maar zeer vreemde team keuzes met hun bandenwissels.
Max had hier prima kunnen score (heeft het niet slecht gedaan, maar ik weet zeker met een beter gekozen pit dat hij beter geëindigd was.

Maar goed deze race is verleden tijd, op naar Oostenrijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-05 11:28
JeroenC schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 09:40:
[...]

Nou Baku viel nog wel mee (19 juni), dit was een race waarbij ik me vanaf ronde 6 (ja ronde 6 al, eerste pit!!!) al zat te ergeren, niet dat max of de auto het slecht deed, maar zeer vreemde team keuzes met hun bandenwissels.
Max had hier prima kunnen score (heeft het niet slecht gedaan, maar ik weet zeker met een beter gekozen pit dat hij beter geëindigd was.

In Baku kon redbull de pace van de mercedes motors niet volgen.
De Renault motor mist toch echt nog topsnelheid cq acceleratie.
Hoger dan 7/8 waren ze niet geeïndigd. De Supersofts die onder onder max en daniel zijn wagen zaten waren schijnbaar ook echt op. Daarnaast hebben ze geprobeert om een soort van undercut uit te halen

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ze zitten vaker mis met de banden

Australië > medium was de beste band, reden ze niet op
Rusland > medium was niet de beste band, reden ze lang op
etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Red Bull heeft altijd al last gehad van hun goede auto op de snelle circuits.
Ze hebben de afgelopen jaren (ook in de hoogtij dagen van Vettel) telkens auto's gehad die enorm veel grip (ook mechanische) hadden en dat werkt ze een beetje tegen op de snelle circuits, dit gecombineerd met de Renault motor die nog altijd niet het sterkste is (en in de tijden van Vettel ook niet)*.

*) relatief gezien. Prima motor natuurlijk, maar niet de motor met het absoluut hoogste topvermogen.

Daarom zie je vaak ook dat de mindere teams op bijvoorbeeld Monza maar ook dit weekend in Oostenrijk relatief minder toeleggen op de topteams dan anders. Die hebben wel de juiste motor Mercedes/Ferrari, maar niet de grip/downforce vanuit de auto zelf welke ze op de snelle rechte stukken tegenwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Martin0 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 09:46:
[...]

In Baku kon redbull de pace van de mercedes motors niet volgen.
De Renault motor mist toch echt nog topsnelheid cq acceleratie.
Hoger dan 7/8 waren ze niet geeïndigd. De Supersofts die onder onder max en daniel zijn wagen zaten waren schijnbaar ook echt op. Daarnaast hebben ze geprobeert om een soort van undercut uit te halen
Helemaal mee eens, Mercedes was zeker snel.
Maar waarom ze niet 3e / 5e zijn geëindigd verwijt ik door de pits en bandenkeuzes. Ik vind het even niet terug maar volgens mij heeft Rosberg #1 maar 1 pit gehad, max en daniel 2 (waarvan de eerste al op Lap6!!!)
Iedereen weet dat Max goed en zuinig met de bandjes omgaat (vandaar dat ik het ook vreemd vind dat ze als enige ineens overstappen op de Medium band). Kijkend naar de uitslagen had Max gewoon 5e moeten worden. Maar again, dit is weer ''achteraf gelul'' waar we niks meer aan hebben haha. Is een groot risico geweest van het RedBull team om deze keuzes te maken, en dat heeft slecht uitgepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
B-Real schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 09:52:
Red Bull heeft altijd al last gehad van hun goede auto op de snelle circuits.
Ze hebben de afgelopen jaren (ook in de hoogtij dagen van Vettel) telkens auto's gehad die enorm veel grip (ook mechanische) hadden en dat werkt ze een beetje tegen op de snelle circuits, dit gecombineerd met de Renault motor die nog altijd niet het sterkste is (en in de tijden van Vettel ook niet)*.

*) relatief gezien. Prima motor natuurlijk, maar niet de motor met het absoluut hoogste topvermogen.

Daarom zie je vaak ook dat de mindere teams op bijvoorbeeld Monza maar ook dit weekend in Oostenrijk relatief minder toeleggen op de topteams dan anders. Die hebben wel de juiste motor Mercedes/Ferrari, maar niet de grip/downforce vanuit de auto zelf welke ze op de snelle rechte stukken tegenwerkt.
Yes, dit zie je ook terug aan de vuurwerk show die Max elke race opnieuw geeft. Perfect voor de bochten, op de lange stukken werkt het tegen, en inderdaad dit gecombineerd met een motor die niet zo sterk is als die van het Mercedes team.

Met dit in het achterhoofd doet Max het natuurlijk gewoonweg geweldig. Echter zullen we daar in dit seizoen niet veel aan hebben ( zolang die maar weer in de top 5 blijft eindigen en het team wel besloten pits maakt ). Hun motor zal hopelijk ( weet het vrijwel zeker ) voor het volgende seizoen een flinke beurt krijgen.

Indien je Max vergelijkt met de rest (Vettel en Mercedes team even daargelaten) is Max natuurlijk wel de beste, kijkend naar de rest die al jaren mee doet op dit niveau is het een diepte schaamte voor de rest (Renault die het leuk vind om eruit te vliegen, om bochten bagger te maken en ook nog eens traag is enz). Er zitten jongens bij die al jaren meedraaien, maar totaal geen partij zijn voor Max :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:50
Martinspire schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 09:24:
[...]

Je zou toch zeggen dat ze hun eigen baan wel eventjes aanpassen met wat extra bochten. :+

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Rivanov schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:00:
[...]

Je zou toch zeggen dat ze hun eigen baan wel eventjes aanpassen met wat extra bochten. :+
Even dat lange stuk weghalen en er eventjes een klaverblad van maken?:P

Maar de RedBull Ring heeft eigenlijk wel een paar leuke bochten waar Max iets van kan maken. Indien Max op de rechte stukken slim gebruik maakt van de DRS (moet dat nog even nakijken) dan kan het nog altijd zeer spannend worden. Je kan Max dan ook niks verwijten op de rechte stukken aangezien het daar 99% om de auto (snelheid / acc) draait, iets waar Max niks aan kan doen. Maar tot nu toe laat Max elke keer opnieuw zien dat hij niet vies is van inhalen, en dan vooral in of bij de bocht. Op de RedBull Ring heeft Max zo meteen een aantal leuke bochten om zijn talenten te laten zien.

[ Voor 50% gewijzigd door LopendeVogel op 30-06-2016 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:22
JeroenC schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:00:
[...]

[..] Echter zullen we daar in dit seizoen niet veel aan hebben ( zolang die maar weer in de top 5 blijft eindigen en het team wel besloten pits maakt ). Hun motor zal hopelijk ( weet het vrijwel zeker ) voor het volgende seizoen een flinke beurt krijgen.
[..]
Die motor upgrade lijkt er dit jaar al aan te komen (zoals ik zojuist ook in het algemene topic gepost heb.)
http://www.motorsport.com...rand-prix-upgrade-793595/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
JeroenC schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:00:
[...]

Yes, dit zie je ook terug aan de vuurwerk show die Max elke race opnieuw geeft. Perfect voor de bochten, op de lange stukken werkt het tegen, en inderdaad dit gecombineerd met een motor die niet zo sterk is als die van het Mercedes team.

Met dit in het achterhoofd doet Max het natuurlijk gewoonweg geweldig. Echter zullen we daar in dit seizoen niet veel aan hebben ( zolang die maar weer in de top 5 blijft eindigen en het team wel besloten pits maakt ). Hun motor zal hopelijk ( weet het vrijwel zeker ) voor het volgende seizoen een flinke beurt krijgen.

Indien je Max vergelijkt met de rest (Vettel en Mercedes team even daargelaten) is Max natuurlijk wel de beste, kijkend naar de rest die al jaren mee doet op dit niveau is het een diepte schaamte voor de rest (Renault die het leuk vind om eruit te vliegen, om bochten bagger te maken en ook nog eens traag is enz). Er zitten jongens bij die al jaren meedraaien, maar totaal geen partij zijn voor Max :D
Toch denk ik dat de oude garde wel met een iets andere mindset rijdt.
Dat Max soms buitenaardse acties uithaalt die er volkomen beheerst uit zien is een feit. Toch denk ik dat een Vettel/Hamilton/Alonso etc zich onbewust minder hoeven te bewijzen en met iets meer behoudenheid/verstand rijden. Dan maar een plek lager eindigen en de auto sowieso heel thuis brengen dan (vroeg in de race) het risico om jezelf uit de race te kegelen.

Ik denk dat de magistrale acties van Max met een paar jaar ook wel wat minder worden en wellicht is het ook wel minder nodig. Want als Max in een winnende auto zit rijdt hij waarschijnlijk net als nu Hamilton/Rosberg op kop en gaat het bij wijze van alleen nog maar om steady ronden te rijden en op P1 finishen , inhalen hoeft dan amper meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:13
JeroenC schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 09:53:
[...]

Maar waarom ze niet 3e / 5e zijn geëindigd verwijt ik door de pits en bandenkeuzes. Ik vind het even niet terug maar volgens mij heeft Rosberg #1 maar 1 pit gehad, max en daniel 2 (waarvan de eerste al op Lap6!!!)
Iedereen weet dat Max goed en zuinig met de bandjes omgaat (vandaar dat ik het ook vreemd vind dat ze als enige ineens overstappen op de Medium band). Kijkend naar de uitslagen had Max gewoon 5e moeten worden. Maar again, dit is weer ''achteraf gelul'' waar we niks meer aan hebben haha. Is een groot risico geweest van het RedBull team om deze keuzes te maken, en dat heeft slecht uitgepakt.
Dit is in het Baku topic uitgebreid besproken, er was hier weinig wat Redbull kon doen. Ze hadden de downforce verlaagd om het op het rechte stuk bij te houden, maar daardoor schoof men meer in de bochten. Na een paar rondjes begonnen de banden enorm hard te slijten, daarom dat het ook niet in de kwalificatie naar boven is gekomen, maar pas na een rondje of 3/4 en daarna waren ze ook heel snel weg. Ze hadden dus weinig keus. En de band die ze na de eerste wissel erop gelegd hadden was volgens mij een verplichte band.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
nachtnet schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:06:
[...]

Die motor upgrade lijkt er dit jaar al aan te komen (zoals ik zojuist ook in het algemene topic gepost heb.)
http://www.motorsport.com...rand-prix-upgrade-793595/
Oelalala!!! Dat is helaas pas na de zomer: 9 okt Japan Suzuka
Ik heb momenteel niet het algemene topic open, ik ben aan het werk en wordt al teveel afgeleid door dit topic haha _/-\o_
B-Real schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:06:
[...]

Toch denk ik dat de oude garde wel met een iets andere mindset rijdt.
Dat Max soms buitenaardse acties uithaalt die er volkomen beheerst uit zien is een feit. Toch denk ik dat een Vettel/Hamilton/Alonso etc zich onbewust minder hoeven te bewijzen en met iets meer behoudenheid/verstand rijden. Dan maar een plek lager eindigen en de auto sowieso heel thuis brengen dan (vroeg in de race) het risico om jezelf uit de race te kegelen.

Ik denk dat de magistrale acties van Max met een paar jaar ook wel wat minder worden en wellicht is het ook wel minder nodig. Want als Max in een winnende auto zit rijdt hij waarschijnlijk net als nu Hamilton/Rosberg op kop en gaat het bij wijze van alleen nog maar om steady ronden te rijden en op P1 finishen , inhalen hoeft dan amper meer :P
Nou buiten dat Max uiteraard steen goed is, moet hij dankzij zijn langzamere auto ook nog eens extra goed presteren natuurlijk. Op het rechte stuk kan hij geen buitenaardse acties verrichten (hij kan moeilijk met zijn armen wapperen om sneller te gaan :D ) dus doet hij dit in de bochten (risico's nemen he, niet met de armen wapperen). Dat het fout kan gaan hebben we in Monaco gezien (wat ook gewoon een achterlijk circuit is, leuk voor de Golf GTI syndroom, maar toch niet voor de F1?)
Maar uiteraard, met de beste auto zou hij minder risico's hoeven te nemen aangezien hij het op de rechte stukken weer kan inhalen.

Ik verwacht dat Max ook in Oostenrijk komend weekend risico's zal nemen.
Indien je kijkt naar de sectors waar DRS toegestaan is, (tussen stukje 2-3 en 9-1) zit hij met een probleem op stuk 1-2.
Maar ook op dezelfde afbeelding (goede foto trouwens topic starter!) zie je dat de top op stuk 1-2 rond de 320 zit, dat kan Max met zijn auto ook wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
[...]

Om het even snel uit te leggen minder vleugel = meer topsnelheid = grotere degradatie op de banden ;)

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Martin0 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:27:
[...]

Om het even snel uit te leggen minder vleugel = meer topsnelheid = grotere degradatie op de banden ;)
Yep, en waar heeft dat toe geleid? Ik had het over het gevolg, jij hebt het over de oorzaak (heeft uiteraard een verband met 1 op 1 met elkaar!).
Ik ben dan ook wel benieuwd naar de settings voor Oostenrijk want wat mij tot nu toe opvalt met Max is hoe langer hij rijd hoe beter hij gaat, zo'n pit is gewoon dodelijk (voor iedereen uiteraard) vooral als je tactiek is om 2x een pit te nemen terwijl veel coureurs het met 1 pit doen, dat is gewoon teveel seconde verlies wat je niet goed kan maken.
Dat RedBull en pits niet altijd goed gaan hebben we helaas ook al een paar keer gezien bij Daniel..
Het is dan ook gewoon dodelijk fout om te zien dat RedBull veel fouten blijft maken wat ten koste gaat van Daniel en Max, is het niet een tactiek fout is het een pit fout.

Dus laten we hopen dat Max niet zijn pa Jos achterna gaat met zijn ''slechte'' team, nu was het bij Jos nog slechter, maar RedBull heeft ondertussen ook al (te)veel fouten op zijn naam staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
JeroenC schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:40:
[...]

Yep, en waar heeft dat toe geleid? Ik had het over het gevolg, jij hebt het over de oorzaak (heeft uiteraard een verband met 1 op 1 met elkaar!).
Ik ben dan ook wel benieuwd naar de settings voor Oostenrijk want wat mij tot nu toe opvalt met Max is hoe langer hij rijd hoe beter hij gaat, zo'n pit is gewoon dodelijk (voor iedereen uiteraard) vooral als je tactiek is om 2x een pit te nemen terwijl veel coureurs het met 1 pit doen, dat is gewoon teveel seconde verlies wat je niet goed kan maken.
Dat RedBull en pits niet altijd goed gaan hebben we helaas ook al een paar keer gezien bij Daniel..
Het is dan ook gewoon dodelijk fout om te zien dat RedBull veel fouten blijft maken wat ten koste gaat van Daniel en Max, is het niet een tactiek fout is het een pit fout.

Dus laten we hopen dat Max niet zijn pa Jos achterna gaat met zijn ''slechte'' team, nu was het bij Jos nog slechter, maar RedBull heeft ondertussen ook al (te)veel fouten op zijn naam staan.
Wat had Redbull dan moeten doen? Doorblijven rijden todat de velgen kaal zijn en helemaal geen punten halen?
Met meer Wing hadden ze nog lager geeindigd, dan werden er 3 rondjes om hun heen gereden tijdens het inhalen, Red bull had geen andere keus.
Op de redbull ring verwacht ik ook dat Redbull met vleugel afstellingen moet gaan toveren gezien het circuit maar 9 bochten kent.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-05 08:03
Weer een nieuw weekend! laat die regen maar komen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Martin0 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:44:
[...]

Wat had Redbull dan moeten doen? Doorblijven rijden todat de velgen kaal zijn en helemaal geen punten halen?
Met meer Wing hadden ze nog lager geeindigd, dan werden er 3 rondjes om hun heen gereden tijdens het inhalen, Red bull had geen andere keus.
Op de redbull ring verwacht ik ook dat Redbull met vleugel afstellingen moet gaan toveren gezien het circuit maar 9 bochten kent.
Nou ik ben het er volledig mee eens dat ze in een lastige situatie zitten... Ze hebben 2 top coureurs maar de auto (en stiekem ook de rest van het team) laat steken vallen.
Ik verwacht ook zeer zeker dat ze de nodige aanpassingen gaan doen voor Oostenrijk, maar in Oostenrijk hebben we ten minste een ''echt'' f1 circuit, en geen street/city race wat de banden vast en zeker ten goede komt.
Niet zoals laatst dat ze gewoon stukke plastic zakken moeten ontwijken, dat putdeksels los zitten (bewijzen van)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-06 10:06
Wat duurt zo'n afwachtende donderdag lang :P op naar een top weekend lekker voor de buis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Boinkie schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:52:
Liever niet, sinds Spanje eindelijk weer een "normaal" circuit. Monaco, Canada waren behoorlijk veel kouder (en natter) dan normaal. Baku was natuurlijk ook een circuit waar het ook nog niet heel erg liep.

Hoewel regen tijdens de race altijd voor extra spanning kan zorgen, mits die Mercedes met oranje knipper lichtjes niet lang op de baan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
nachtnet schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 11:00:
[...]

Liever niet, sinds Spanje eindelijk weer een "normaal" circuit. Monaco, Canada waren behoorlijk veel kouder (en natter) dan normaal. Baku was natuurlijk ook een circuit waar het ook nog niet heel erg liep.

Hoewel regen tijdens de race altijd voor extra spanning kan zorgen, mits die Mercedes met oranje knipper lichtjes niet lang op de baan komt.
Ja we hebben eindelijk een normaal F1 circuit, maar we hebben het in Oostenrijk.. Als ergens het weer onbetrouwbaar is, is het in Oostenrijk wel.
Maar of dat echt een hinder is voor Max? Max heeft natuurlijk veel ervaring met het rijden in de regen ( als kinds af aan trainde hij met een kennis van mij, en dat was voornamelijk op de open (buiten) banen in België, waar natuurlijk ook door het hele jaar genoeg regen valt ). Max is simpelweg opgegroeid met regen, maar ondanks dat blijft regen / natte banen gewoon zeer gevaarlijk.

Hoe dan ook wordt het ontzettend spannend!

[ Voor 25% gewijzigd door LopendeVogel op 30-06-2016 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Boinkie schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:52:
Liever niet! Wij rijden dit weekend aan en staan op de camping dus de regen gewoon lekker op zondag als het kan :+

Helaas zien de voorspellingen er voor de bezoekers niet zo lekker uit.. Hopelijk valt het een beetje mee als we daar zijn :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ha, een nieuw raceweekend topic!

Een post doet wonderen om deze weer bovenaan te krijgen in mijn topics. :)

Veel plezier aan degenen die er heen gaan! Neem een tweakersvlag mee! :)

Dan nog even iets nuttigs posten....

Drivers Persco:
Thursday, June 30, 1500 hours local time (1300 GMT)

Esteban Gutierrez (Haas)
Daniil Kvyat (Toro Rosso)
Kevin Magnussen (Renault)
Felipe Nasr (Sauber)
Kimi Raikkonen (Ferrari)
Daniel Ricciardo (Red Bull)

Teams Perco:
Friday, June 17, 1600 hours local time (1400 GMT)

Luca Furbatto (Manor)
Yusuke Hasegawa (Honda)
Paul Monaghan (Red Bull)
Rob Smedley (Williams)
Graham Watson (Toro Rosso)
Beat Zehnder (Sauber)

[ Voor 5% gewijzigd door albino71 op 30-06-2016 11:30 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
Halo2.0 word morgen in de FP1 getest door Ferrari.. hopelijk ziet het er beter uit dan die eerste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-05 11:58
[...]

Heb je alles wel gelezen?

Ze hadden voor de kwali een low-downforce setup gezet, welke voor een goede rondetijd zorgde. Helaas had dit wel tot gevolg dat de banden er binnen no-time aan gingen. Maar hier kwamen ze pas in de race achter, waardoor ze in moesten spelen op de snelle slijtage. Dus de S eronder, maar die ging er ook binnen notime aan (terwijl ze hierop de race wilden uitrijden met 1 stop). Toen dus naar M en die hield het goed vol en gaf betere rondetijden.

Sidenote; wellicht niet 100% tot in details goed, maar dit las ik van Christian 1 dag na de race geloof ik. Kan iets over het hoofd hebben gezien.

[ Voor 5% gewijzigd door StealthyPeanut op 30-06-2016 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
StealthyPeanut schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 11:42:
[...]

Ze hadden voor de kwali een low-downforce setup gezet, welke voor een goede rondetijd zorgde. Helaas had dit wel tot gevolg dat de banden er binnen no-time aan gingen. Maar hier kwamen ze pas in de race achter, waardoor ze in moesten spelen op de snelle slijtage. Dus de S eronder, maar die ging er ook binnen notime aan (terwijl ze hierop de race wilden uitrijden met 1 stop). Toen dus naar M en die hield het goed vol en gaf betere rondetijden.
Maar wat hebben ze dan in de FP's gedaan? Daar hadden ze er toch achter moeten komen? Ze hebben wat problemen in de FP's gehad, maar toch genoeg rondes kunnen rijden. Of was het een probleem dat de temperatuur op raceday ineens een stuk hoger was? Ze hadden sowieso weinig Medium banden mee, dus volgens mij hadden ze die niet eens tijdens de FP's kunnen testen. Zo weinig mediums mee vind ik trouwens een redelijk rare keuze als je bedenkt hoeveel lange rechte stukken er in Baku zijn. Maar goed, daar hadden ze vast een goede reden voor en hebben ze nu vast van geleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
[...]

Sidenote; wellicht niet 100% tot in details goed, maar dit las ik van Christian 1 dag na de race geloof ik. Kan iets over het hoofd hebben gezien.
Ja dat heb ik zeker gelezen, en ook zeker weten gezien tijdens de race.
Dat ze de race uit wilde rijden werd ook tijdens de race verteld. Kortom, zoals de coureurs zelf ook gezegd hebben: slechte tactiek namens het RedBull Racing team... Dan begin ik nog niet over de fouten die gemaakt worden tijdens het pitten (waar voornamelijk Daniel elke keer de dupe van is). Het banden verhaal dat spreekt voor zich, en dat hadden ze ook kunnen weten. Maar goed het is natuurlijk voor ons gissen wat er gebeurt zou zijn indien ze deze wijzigingen aan de auto NIET toegepast hadden, was het dan beter gegaan of was het dan ''nog'' slechter gegaan? Op hun niveau zijn dit soort ''kleine'' foutjes gewoonweg niet gewenst.

Maar het klopt inderdaad wat je zegt, dat heeft iedereen ook ervaren met het kijken naar de race volgens mij haha.
Laten we hopen dat ze het in Oostenrijk beter aanpakken...
P.O. Box schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 11:50:
[...]

Maar wat hebben ze dan in de FP's gedaan? Daar hadden ze er toch achter moeten komen? Ze hebben wat problemen in de FP's gehad, maar toch genoeg rondes kunnen rijden. Of was het een probleem dat de temperatuur op raceday ineens een stuk hoger was? Ze hadden sowieso weinig Medium banden mee, dus volgens mij hadden ze die niet eens tijdens de FP's kunnen testen. Zo weinig mediums mee vind ik trouwens een redelijk rare keuze als je bedenkt hoeveel lange rechte stukken er in Baku zijn. Maar goed, daar hadden ze vast een goede reden voor en hebben ze nu vast van geleerd :)
Nou of ze echt een goede reden hadden valt nog over te twisten, ik denk dat het voornamelijk een risico was die ze genomen hebben die goed moest uitpakken.
Maar again het is achteraf praten, je weet niet wat er gebeurt zou zijn indien ze het niet op deze manier gespeeld hadden. Misschien dat het slechter uitgepakt had, of juist beter.. Het enige wat we kunnen doen is hopen dat ze het beter gaan doen op de RedBull Ring.

[ Voor 38% gewijzigd door LopendeVogel op 30-06-2016 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Laatst online: 21:42
JeroenC schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 12:05:
[...]

Ja dat heb ik zeker gelezen, en ook zeker weten gezien tijdens de race.
Dat ze de race uit wilde rijden werd ook tijdens de race verteld. Kortom, zoals de coureurs zelf ook gezegd hebben: slechte tactiek namens het RedBull Racing team... Dan begin ik nog niet over de fouten die gemaakt worden tijdens het pitten (waar voornamelijk Daniel elke keer de dupe van is). Het banden verhaal dat spreekt voor zich, en dat hadden ze ook kunnen weten. Maar goed het is natuurlijk voor ons gissen wat er gebeurt zou zijn indien ze deze wijzigingen aan de auto NIET toegepast hadden, was het dan beter gegaan of was het dan ''nog'' slechter gegaan? Op hun niveau zijn dit soort ''kleine'' foutjes gewoonweg niet gewenst.

Maar het klopt inderdaad wat je zegt, dat heeft iedereen ook ervaren met het kijken naar de race volgens mij haha.
Laten we hopen dat ze het in Oostenrijk beter aanpakken...

[...]

Nou of ze echt een goede reden hadden valt nog over te twisten, ik denk dat het voornamelijk een risico was die ze genomen hebben die goed moest uitpakken.
Maar again het is achteraf praten, je weet niet wat er gebeurt zou zijn indien ze het niet op deze manier gespeeld hadden. Misschien dat het slechter uitgepakt had, of juist beter.. Het enige wat we kunnen doen is hopen dat ze het beter gaan doen op de RedBull Ring.
Je kunt (terecht) je twijfels hebben bij de strategie en pitstops van het team maar vooraf was al lang duidelijk dat dit een moeilijk circuit zou worden voor RBR. Net zo goed als dat Oostenrijk en nog een aantal banen gewoon lastig zullen zijn dit jaar. Dit is niet anders dan voorgaande jaren waar ze ook erg kwetsbaar waren op power circuits, dat is met iets meer Renault vermogen niet opeens opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-06 17:49
JeroenC schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 09:40:
[...]

Was iets mis met de setup, aldus post race interviews met Ricciardo had hij wheelspin in de 4e en 5e versnelling bij het uit acceleren bij zowat iedere bocht. Daarom zijn ze op de hardere band gegaan en gokten ze op een 1 stop dacht ik. Maar die hielden het ook korter uit dan verwacht.

Volgens mij mede door de hoge asfalt temperatuur (Olaf noemde 43 graden als ik me het goed herinner), flink warmer als tijdens training en quali.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
FastFred schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 12:55:
[...]

Daarom zijn ze op de hardere band gegaan en gokten ze op een 1 stop dacht ik. Maar die hielden het ook korter uit dan verwacht.
Euh, nee, zo ging het niet ;) Ze zijn op supersofts gestart (logisch gezien dat je Q2 moet doorkomen), daarna over naar softs en die hielden het niet vol (ook geen wonder als je op SSofts maar 6 rondjes kunt rijden) en toen hebben ze de race op mediums uitgereden en reden ze ineens goed mee. Als ze na de supersofts op mediums verder waren gegaan voor een 1-stopper, had het er vast beter uitgezien.

Sowieso vind ik het verbazingwekkend hoe vaak blijkt dat de hardste band helemaal niet zo slecht is. Dat is vaak alleen de eerste paar rondjes zo, daarna droppen de zachtere compounds zo snel in prestaties dat de hardere compound sneller is.

[ Voor 7% gewijzigd door Grrrrrene op 30-06-2016 13:03 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Grrrrrene schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 13:02:
[...]

Euh, nee, zo ging het niet ;) Ze zijn op supersofts gestart (logisch gezien dat je Q2 moet doorkomen), daarna over naar softs en die hielden het niet vol (ook geen wonder als je op SSofts maar 6 rondjes kunt rijden) en toen hebben ze de race op mediums uitgereden en reden ze ineens goed mee. Als ze na de supersofts op mediums verder waren gegaan voor een 1-stopper, had het er vast beter uitgezien.

Sowieso vind ik het verbazingwekkend hoe vaak blijkt dat de hardste band helemaal niet zo slecht is. Dat is vaak alleen de eerste paar rondjes zo, daarna droppen de zachtere compounds zo snel in prestaties dat de hardere compound sneller is.
De band wordt natuurlijk gekozen op de setup van de auto en het weer.
Mercedes heeft flink geknald met zachte banden die hadden nergens geen medium voor nodig. Volgens mij was RBR de enige met medium. Ik snap dan ook niet waarom dit pro team dit niet van te voren zag aankomen en daar van te voren op inspeelde.

Dit maakt het alles natuurlijk een stuk spannender komend weekend, RBR heeft ''fouten'' gemaakt die ze nu hopelijk niet weer maken. En ondanks de ''fouten'' heeft Max nog niet zo bar slecht gereden (goed zelfs..).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-05 08:31

RoyK

Hobby tekenaar

Balen! Vrouw van huis zondag. Ben ik met mn drie kids de klos haha.

even kijken.. dochtertje van bijna 1 schop ik om kwart voor 2 naar bed, zoontje zet ik achter minecraft op de laptop en dochterlief achter de ipad met netflix.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Grrrrrene schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 13:02:
[...]

Volgens mij wordt de race en kwalificatie hier door de war gehaald in jullie discussie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
RoyK schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 13:05:
Balen! Vrouw van huis zondag. Ben ik met mn drie kids de klos haha.

even kijken.. dochtertje van bijna 1 schop ik om kwart voor 2 naar bed, zoontje zet ik achter minecraft op de laptop en dochterlief achter de ipad met netflix.
Hoe houd je de live timing dan nog bij!!??

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-05 08:31

RoyK

Hobby tekenaar

D-Ed schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 13:26:
[...]

Hoe houd je de live timing dan nog bij!!??

:+
Een goeie!... ik denk dat ik haar de tuin op laat ruimen en daarna papa zn auto wassen.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 22:34

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Snap niet zo goed dat ze dat vantevoren niet bedenken.
Waarom voor de race niet al wat meer vleugel zetten als je toch al weet dat het harder gaat slijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
MikeyMan schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 13:29:
[...]

Waarom voor de race niet al wat meer vleugel zetten als je toch al weet dat het harder gaat slijten.
Een risico gewoon. Je weet niet wat er gebeurt was als ze het anders gedaan hadden, top5? Misschien ergens tussen p15 a p20?
Max is ondanks zijn 2 pits, setup en banden toch 7e geworden,zeer knap als je het mij vraagt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Laatst online: 21:42
[...]

Omdat je dan niet op P2 kwalificeert? Parc Fermee regels gelden gewoon na de kwalificatie :P

Het is een vrij simpele afweging:
-Of weinig vleugel, goed kwalificeren en terugvallen in de race (met de mogelijkheid redelijk te verdedigen op de rechte stukken).

-Of veel vleugel, slecht kwalificeren en in de race naar voren rijden (echter erg lastig inhalen op de rechte stukken met veel vleugel).

Ik kan me dus de afweging om met weinig vleugel te rijden en goed te kwalificeren heel goed voorstellen, denk dat dit ook de goede keuze van het team is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Crap, ja, die was ik even vergeten.

Nieuw idee; een niet-flexibele vleugel die na een x aantal tijd zijn setting aanpast? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:43
MikeyMan schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 13:39:
Crap, ja, die was ik even vergeten.

Nieuw idee; een niet-flexibele vleugel die na een x aantal tijd zijn setting aanpast? O-)
A la Mercedes de vleugel in vloeibaar stikstof dompelen en met -180 graden de kwali laten rijden, bij ambient staat de vleugel dan in normale race stand, zoiets?

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Grimmie187 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 13:33:
[...]

Omdat je dan niet op P2 kwalificeert? Parc Fermee regels gelden gewoon na de kwalificatie :P

-Of weinig vleugel, goed kwalificeren en terugvallen in de race (met de mogelijkheid redelijk te verdedigen op de rechte stukken).

-Of veel vleugel, slecht kwalificeren en in de race naar voren rijden (echter erg lastig inhalen op de rechte stukken met veel vleugel).

Ik kan me dus de afweging om met weinig vleugel te rijden en goed te kwalificeren heel goed voorstellen, denk dat dit ook de goede keuze van het team is geweest.
Dit dus. Scheelt mij weer typen :*) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

JeroenC schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 13:32:
[...]
Een risico gewoon. Je weet niet wat er gebeurt was als ze het anders gedaan hadden, top5? Misschien ergens tussen p15 a p20?
Max is ondanks zijn 2 pits, setup en banden toch 7e geworden,zeer knap als je het mij vraagt.
Ze hebben de uitslag aangepast?

Oeps, hoort hier helemaal niet thuis zie ik nu, dacht dat ik in het algemene F1 topic zat.

[ Voor 10% gewijzigd door hardware-lover op 30-06-2016 16:13 . Reden: aan ZZ weer geen gebrek zo te zien ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:02

Theuno

Da Devil Crew

hardware-lover schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 15:37:
[...]

Ze hebben de uitslag aangepast?
Flauwe reactie hoor; je kan ook op een normale manier iets corrigeren.
Max was dus 8e, nog steeds helemaal niets mis mee.

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochpatje
  • Laatst online: 20:38
Theuno schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 15:40:
[...]

Flauwe reactie hoor; je kan ook op een normale manier iets corrigeren.
Max was dus 8e, nog steeds helemaal niets mis mee.
Van 9 naar 8 is nog altijd beter dan van 2 naar 7, als we het niet over punten hebben dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:43

PauseBreak

derp!

[...]

Dat wisten ze niet omdat ze een beperkte run time hebben gehad in de FPs door problemen en Baku een nieuw circuit is waarvan ze dus geen historische data hebben om mee te nemen in hun modellen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Grimmie187 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 13:33:
[...]

Daarbij speelden denk ik de volgende factoren ook een rol;

- Compleet nieuwe baan, zonder ervaring of data van voorgaande jaren.
- VES in FP1 amper gereden
- RIC in FP2 amper gereden

Zijn op een nieuwe baan echt veel kostbare minuten die je verliest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Pirelli verwacht deze race toch over het algemeen een 2-stops pit strategie. Vooral omdat er nieuw asfalt is aangebracht dit jaar en dat schijnt wat agressiever voor de banden te zijn. Supersoft of Soft is de verplichte band, dus zullen er veel teams, die op Ultrasoft Q3 hebben gehaald, in eerste instantie wisselen naar de softs en kijken hoelang die het vol gaan houden? Misschien ook enkele rijders die Q2 proberen door te komen op de Supersoft om daarop te mogen starten. Natuurlijk het e.e.a. alleen onder droge omstandigheden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• trion75
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2024

trion75

Pascal H.

voor wie de persconferentie heeft gemist:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=4YIlA3xsYK4&feature=youtu.be]

CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:12
Geschiedenis van de Oostenrijkse Grand Prix

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=0BsDFohHXGY]

[ Voor 5% gewijzigd door alexbl69 op 30-06-2016 16:42 ]

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
StealthyPeanut schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 16:18:
[...]

Daarbij speelden denk ik de volgende factoren ook een rol;

- Compleet nieuwe baan, zonder ervaring of data van voorgaande jaren.
- VES in FP1 amper gereden
- RIC in FP2 amper gereden

Zijn op een nieuwe baan echt veel kostbare minuten die je verliest.
Wellicht doordat ze niet veel gereden hebben, hadden ze nog de mediums "over" voor de race

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

nvm

[ Voor 122% gewijzigd door albino71 op 30-06-2016 17:10 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstraat
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:06
Ted meld op twitter dat Hamilton zijn 5de motor gaat gebruiken dit weekend en Hamilton verwacht dat hij er nog 2 moet gebruiken dit seizoen. Dus we zullen nog wel een paar keer een grid penalty zien voor Hamilton.

bron: https://twitter.com/tedkravitz/status/748526899253608448

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
JeroenC schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 13:09:
[...]

Volgens mij wordt de race en kwalificatie hier door de war gehaald in jullie discussie?
Volgens mij hebben we het toch allebei over de race? De medium is in de kwalificatie niet gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:12

Bleh!

:)

Dijkstraat schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 17:29:
Ted meld op twitter dat Hamilton zijn 5de motor gaat gebruiken dit weekend en Hamilton verwacht dat hij er nog 2 moet gebruiken dit seizoen. Dus we zullen nog wel een paar keer een grid penalty zien voor Hamilton.

bron: https://twitter.com/tedkravitz/status/748526899253608448
Als ze slim zijn wisselen ze, net als McLaren eerder, meerdere motoren per weekend. Dan sta je één keer helemaal achteraan.

Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06:07
Ik vind vooral het verschil met Rosberg bizar. Een keer een slechte motor kan gebeuren...Maar dit?

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Grrrrrene schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 18:06:
[...]

Volgens mij hebben we het toch allebei over de race? De medium is in de kwalificatie niet gebruikt :)
Maar over welke Q heb je het dan als ik vragen mag? Kan zijn dat ik even volledig het spoor bijster ben maar tijdens de kwalificatie spreken we over de Q 1/2/3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
JeroenC schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 19:24:
[...]

Maar over welke Q heb je het dan als ik vragen mag? Kan zijn dat ik even volledig het spoor bijster ben maar tijdens de kwalificatie spreken we over de Q 1/2/3
Q2 natuurlijk, op die banden start je immers de race. Of volg ik jou nou weer niet? :X

Net de drivers conference gekeken en die hebben weinig steun voor Lewis :D Op de vraag of ze de communicatieregels goed vinden komt een unaniem "het is voor iedereen hetzelfde en ik ben nog niks tegengekomen waar ik het team voor nodig had". Gutierrez doet nog een duit in het zakje dat dit het team (Mercedes dus) misschien stimuleert om het stuur minder ingewikkeld te maken :D "No sympathy for Lewis" waarop Ricciardo antwoord "Nope" _o-

Ben benieuwd wat Sky daar weer van maakt :)

Oh, en Ricciardo's reactie op Kvyat is briljant aan het eind _o-

[ Voor 42% gewijzigd door Grrrrrene op 30-06-2016 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Grrrrrene schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 19:31:
[...]

Q2 natuurlijk, op die banden start je immers de race. Of volg ik jou nou weer niet? :X

Net de drivers conference gekeken en die hebben weinig steun voor Lewis :D Op de vraag of ze de communicatieregels goed vinden komt een unaniem "het is voor iedereen hetzelfde en ik ben nog niks tegengekomen waar ik het team voor nodig had". Gutierrez doet nog een duit in het zakje dat dit het team (Mercedes dus) misschien stimuleert om het stuur minder ingewikkeld te maken :D "No sympathy for Lewis" waarop Ricciardo antwoord "Nope" _o-

Nevermind, error in the brain, computer shut down..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Bleh! schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 18:13:
[...]

Als ze slim zijn wisselen ze, net als McLaren eerder, meerdere motoren per weekend. Dan sta je één keer helemaal achteraan.
Ja, maar dat geldt dan alleen voor die motoren. Als je een nieuwe motor wilt introduceren met verbeteringen, ben je alsnog de sjaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:12

Bleh!

:)

De tokens tellen toch apart?

Mercedes zegt dit:
Hamilton even suggested that he may need to ‘go to the back’ of the grid at two races as he believes that he will need two new power units before the end of the season, but Mercedes team boss Toto Wolff shot that down, saying that he was determined to make sure Hamilton only takes one penalty, likely to be at Spa or Monza, where it is easy to overtake and come through the field in a car as fast as the Mercedes.
https://www.jamesallenonf...ine-reliability-problems/

Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Snowhite0901 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 18:22:
Ik vind vooral het verschil met Rosberg bizar. Een keer een slechte motor kan gebeuren...Maar dit?
Er zit verschil tussen de rijstijl van de coureurs als het op bandenslijtage aankomt, ik kan me zo voorstellen dat dat verschil ook bestaat voor versnellingsbakken en motoren. Misschien schakelt Lewis net iets later op of schakelt hij sneller terug als hij een bocht nadert en doet Rosberg dat wat subtieler. Geen idee, maar dit kan geen toeval meer zijn inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01-06 12:37

Kiwi

Gadgetfreak

In onze tent staat een vergelijkbare laag water *O* -O-

Wel erg gaaf om zo'n pitwalk te doen trouwens, Mercedes ging even wat pitstops oefenen recht voor mij. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Vettel zal komende races niet de enige zijn die af en toe een grid (of Time) penalty gaat krijgen. Seizoen is goed op weg en (ver)(ge)bruikte onderdelen aantallen nemen tot de limiet toe.

Zoals eerder vandaag ook al gezegd over HAM en zijn motoren "probleem"

In de GP van vorig jaar waren er ook velen met grid / drivetrough en time penalty's

Blijft goed om in de gaten te houden komende week.

* nachtnet denkt dat er nu vast al iemand op zoek is naar een actueel lijstje met gebruikte onderdelen per wagen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Versnellingsbak is een ander lijstje en dat is niet de eerste Ferraribak dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-06 11:31
trion75 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 16:31:
voor wie de persconferentie heeft gemist:
[video]
Vergeleken met Kvyat is Raikkonen echt een vrolijke jongen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Señor Sjon schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 22:50:
Versnellingsbak is een ander lijstje en dat is niet de eerste Ferraribak dit jaar.
Een of ander lijstje daarvan heb ik niet kunnen vinden, de regel is dat er voor 6 opeenvolgende races één versnellingsbak gebruikt moet worden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:54
Tokens zijn het aantal veranderingen dat je kunt maken. Dat staat los inderdaad van of je de motor in de auto daadwerkelijk veranderd...je kunt al je Tokens in 1 keer in gebruiken en hoef je maar 1 keer de motor te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:50

Martinspire

Awesomeness

Zo te zien heeft McLaren een nieuwe sponsor: Michael Kors (een mode-merk). Verder interessant interview:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=rv05AhN5Tec]

Vind de kleding overigens totaal niet bijzonder, maar goed. :z

[ Voor 16% gewijzigd door Martinspire op 01-07-2016 01:32 ]

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Mijn god, zelfs bij een sponsorpresentatie komt Sky vragen wat hij vindt van de team radio ban _o- Zoals ze bij Frozen zongen: "Let it go, let it go" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Zo meteen maar eens de eerste vrije training gaan volgen, kijken of de Red bulls een beetje mee kunnen komen.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Grrrrrene schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 19:31:
[...]

Oh, en Ricciardo's reactie op Kvyat is briljant aan het eind _o-
Sky zal het waarschijnlijk wel weer zo draaien dat alle coureurs het met Hamilton eens waren, net als dat ze Ricciardo die kant op probeerden te praten na de vorige race.

Wat was Ricciardo's reactie op Kvyat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:15

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nou laat sky lekker sky oogkleppen hebben, laten wij ook "let it go, let it gooooo" :P.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Wat ik eigenlijk niet snap is dat er bij STR telkens gezegd word dat de motor nu in gaat leveren op de rechte stukken t.o.v. de andere teams (zoals nu door Kvyat in de persco is gezegd, "the straights aren't our friend").

Echter, is dit niet ook een beetje een makkelijke smoes?
De top van de Ferrari vorig jaar op bijv Monza was echt niet verkeerd:
YouTube: F1 2015 -Kimi Raikkonen - Ferrari - 361 Km/h - Monza

Of heeft dit te maken met het compromis chassis / downforce, wat andere teams met nieuwe motoren dus minder hoeven te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:50
Martinspire schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 01:26:
Zo te zien heeft McLaren een nieuwe sponsor: Michael Kors (een mode-merk). Verder interessant interview:
[video]

Vind de kleding overigens totaal niet bijzonder, maar goed. :z
Dat is al oud nieuws hoor. :+
Was vorige week al.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-04 23:18
kevlar01 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 08:41:
Wat ik eigenlijk niet snap is dat er bij STR telkens gezegd word dat de motor nu in gaat leveren op de rechte stukken t.o.v. de andere teams (zoals nu door Kvyat in de persco is gezegd, "the straights aren't our friend").

Echter, is dit niet ook een beetje een makkelijke smoes?
De top van de Ferrari vorig jaar op bijv Monza was echt niet verkeerd:
YouTube: F1 2015 -Kimi Raikkonen - Ferrari - 361 Km/h - Monza

Of heeft dit te maken met het compromis chassis / downforce, wat andere teams met nieuwe motoren dus minder hoeven te maken?
De snelheid is niet slecht, maar als je ziet dat dit jaar in Baku al snelheden van rond de 380 zijn gereden... Tel daarbij op dat ze op Baku nog iets meer vleugel zullen hebben staan dan op Monza, en ik zie de auto's zomaar rond de 385 uit komen.

Dan heb je als STR zijnde toch weer een flinke achterstand. Neemt overigens niet weg dat de achterstand mijns inziens kleiner is dan afgelopen seizoen met die manke Renault motor, en dat Verstappen juist in de tweede seizoenshelft erg mooie dingen heeft laten zien. Het moet dus nog steeds kunnen met de STR denk ik.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:40

Wom

Het verval van STR is wel minder dan ik verwacht had eerlijk gezegd. Maar komt misschien omdat de andere teams nog niet veel tokens hebben ingezet.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
XyritZz schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 08:51:
[...]

De snelheid is niet slecht, maar als je ziet dat dit jaar in Baku al snelheden van rond de 380 zijn gereden... Tel daarbij op dat ze op Baku nog iets meer vleugel zullen hebben staan dan op Monza, en ik zie de auto's zomaar rond de 385 uit komen.

Dan heb je als STR zijnde toch weer een flinke achterstand. Neemt overigens niet weg dat de achterstand mijns inziens kleiner is dan afgelopen seizoen met die manke Renault motor, en dat Verstappen juist in de tweede seizoenshelft erg mooie dingen heeft laten zien. Het moet dus nog steeds kunnen met de STR denk ik.
Het rechte stuk op Monza is geen 2,2km, dat scheelt ook wel een stukje ;)
Ik denk dat ze op Monza net zo hard (of ietsje erboven) gaan als vorig jaar.

Overigens staat het vorige snelheidsrecord nog op naam van Montoya, die heeft in het V10 tijdperk daar circa 370 gehaald, ben benieuwd of de huidige motoren dat nog eens weten te evenaren. Zou toch moeten kunnen met KERS en DRS etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bottas heeft in baku 378 gereden. Vlak achter max aan. Was alleen voorbij de speedtrap.

Denk dat met de iets grotere turbo's Mexico ook nog een leuke gaat worden.

[ Voor 30% gewijzigd door MikeyMan op 01-07-2016 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
Mooie nieuwe overal voor Max en Ricciardo met een lederhose livery :).

Sorry, was te laat om een screenshot te maken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:02
SpaceAce schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 09:55:
Mooie nieuwe overal voor Max en Ricciardo met een lederhose livery :).

Sorry, was te laat om een screenshot te maken.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CmQzw08UIAELXnS.jpg:large

Deze bedoel je? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Haha wat een achtelijk gezicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:40

Wom

Grosjean schrok even van Hamilton zijn spin en moest het gras opzoeken. Tijden zijn wel al zeer snel te noemen. Dat nieuwe asfalt lijkt te werken.

Verstappen is een stukje van zijn auto kwijt door die nieuwe kerbs zo lijkt het.

[ Voor 22% gewijzigd door Wom op 01-07-2016 10:31 ]

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CmRBFYkUkAExk8L.jpg:large
Samen een rondje draaien, lijkt wel synchroonzwemmen..

Is het droog? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Wom schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 10:29:

Verstappen is een stukje van zijn auto kwijt door die nieuwe kerbs zo lijkt het.
Zo is het ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Max rijdt gewoon door met de kapotte voorvleugel. :)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
En RIC die het heel relaxed ff meldt, hee, er ligt een stukje van de endplate van Max op de track. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
Wel gelijk daarna zijn snelste rondetijd verbeterd (zonder wing endplate) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:16
Dus beter niet over die curbs rijden....

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Ondertussen is het wel het meest gefilmde front wing endplate van 2016. Wie kan dat zeggen ?
Alleen Max ;)

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
WTF ERI? Iets met spiegelen?

Ik heb geen audio, dus weet niet wat er gezegd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-04 23:18
B-Real schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 09:30:
[...]

Het rechte stuk op Monza is geen 2,2km, dat scheelt ook wel een stukje ;)
Ik denk dat ze op Monza net zo hard (of ietsje erboven) gaan als vorig jaar.

Overigens staat het vorige snelheidsrecord nog op naam van Montoya, die heeft in het V10 tijdperk daar circa 370 gehaald, ben benieuwd of de huidige motoren dat nog eens weten te evenaren. Zou toch moeten kunnen met KERS en DRS etc.
Klopt maar volgens mij reden ze in Baku ruim voor het einde van het rechte stuk al op topsnelheid en hangen ze in de ingestelde toerenlimiet. Dus ik denk dat ze op Monza harder gaan omdat ze daar nog minder downforce zetten; maar we gaan het zien :).

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustSomeone
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:11
StealthyPeanut schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 10:41:
WTF ERI? Iets met spiegelen?

Ik heb geen audio, dus weet niet wat er gezegd wordt.
Livetiming op formula1.com:

Fantastic reactions from Ricciardo there, as he comes very close to a big incident. He's not blaming Ericsson though - "That wasn't his fault, just the nature of the bend," he says over the Red Bull radio.

En:
The stewards might not be feeling as easy-going as Ricciardo over that incident - they are investigating Ericsson for crossing the white line at the pit lane entry.

[ Voor 16% gewijzigd door JustSomeone op 01-07-2016 10:44 ]

Pagina: 1 2 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit woensdag 6 juli. Een nieuw racetopic wordt de donderdag voor de race geopend.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2016 - Deel 2 besproken worden.
GP2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1