"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Volgens mij niet hoor. Met een drag gingen ze veel harder. En die blokken lopen ook 15k rpm als het moet.XyritZz schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 10:41:
[...]
Klopt maar volgens mij reden ze in Baku ruim voor het einde van het rechte stuk al op topsnelheid en hangen ze in de ingestelde toerenlimiet. Dus ik denk dat ze op Monza harder gaan omdat ze daar nog minder downforce zetten; maar we gaan het zien.
Ze mogen 15k rpm draaien, maar daar is er geen een voor ontworpen. De meeste motoren zullen boven de 13k rpm behoorlijk inefficienter worden.MikeyMan schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 10:46:
[...]
Volgens mij niet hoor. Met een drag gingen ze veel harder. En die blokken lopen ook 15k rpm als het moet.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

even een foto tussendoor van de achtervleugel van ALO. Lijkt wel een kaasrasp..
Komt ook grotendeels door de 100L/uur fuelflow limiet. Als die limiet hoger was zou het wel mogelijk moeten zijn om meer rpm te draaien.SnowDude schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 10:48:
[...]
Ze mogen 15k rpm draaien, maar daar is er geen een voor ontworpen. De meeste motoren zullen boven de 13k rpm behoorlijk inefficienter worden.
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Ja dat zou dan wel kunnen, maar daar is de huigige nokken-as niet op afgesteld. Als je 20% meer toeren wil maken zal die timing toch behoorlijk aangepast moeten worden.derx666 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 10:50:
[...]
Komt ook grotendeels door de 100L/uur fuelflow limiet. Als die limiet hoger was zou het wel mogelijk moeten zijn om meer rpm te draaien.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
[ Voor 80% gewijzigd door StealthyPeanut op 01-07-2016 11:01 ]
Iets meer context?StealthyPeanut schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:00:
Aiiii MAX! Lijkt alsof zijn wiel iets uit het lood staat ook. En z'n vleugel (weer) kapot.
Voor de mensen die hier de FP moeten volgen
Over een gele curbstone, ophanging afgebroken en eindigt in de grindbakJBplap schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:01:
[...]
Iets meer context?
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Die hebben Max' rechtervoorwielophanging gesloopt.
JBplap schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:01:
[...]
Iets meer context?

U roept!
Hij ging wijd; daarna over de gele curbs gegaan; rechtsvoor ophanging afgebroken.
Bij simracen kom je er wel mee weg
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Uiteraard. Maar hij heeft er al over geklaagd en weet dus heel goed dat je hier echt niet overheen moet gaan. Dan liever wijd door het grind, maar niet over die gele baguettes.Polbeer91 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:05:
Weet niet ik wat ik er van vind. Ja, hij is buiten de track en hoort daar dus in principe niet te zijn, maar als je tijdens de race weer terug het circuit op gaat en dan klapt je ophanging eraf dan kun je zeer lelijke ongelukken krijgen.
Maakt best wat schade sinds hij bij RB zit. Hij moet de MAX opzoeken (
Eens, dit is 100% zijn fout.StealthyPeanut schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:07:
[...]
Uiteraard. Maar hij heeft er al over geklaagd en weet dus heel goed dat je hier echt niet overheen moet gaan. Dan liever wijd door het grind, maar niet over die gele baguettes.
Maar dan vraag ik me nog steeds af of die dingen zo'n goed idee zijn in de huidige vorm. Kunnen ze daar niet een strook grind leggen ofzo? Daar gaat de auto iig niet kapot van
Wat een gelul, er is helemaal niks aan de hand met hem.alwaysleft schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:07:
Max begint teveel foutjes te maken, wat is er met hem aan de hand?
Ja akkoord. Hij is te ver aan het gaan. Hij wil te graag wat hij blijkbaar toch (nog) niet kan. Teveel in de limiet om proberen een voordeel te pakken over anderen. Dan ben je stoer als het lukt, maar als je het op de normale manier niet tegen de rest redt...dan ben je toch niet zo goed. Op dit onderdeel dan he, en op dit moment in tijd. (Geen Max bash post.)kevlar01 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:04:
Blijft jammer dat hij toch elk weekend wel iets kapot maakt... Begrijp me niet verkeerd, ben echte een grote fan van m maar dit is wel een puntje van aandacht.
Na het weekend in Monaco zou je verwachten dat hij weet dat hij helemaal niet zo hoeft te pushen in een vrije training.Jackson6 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:09:
[...]
Wat een gelul, er is helemaal niks aan de hand met hem.
Oh en in Baku reed hij niet foutloos wil je zeggen?alwaysleft schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:10:
[...]
Na het weekend in Monaco zou je verwachten dat hij weet dat hij helemaal niet zo hoeft te pushen in een vrije training.
whahaha, houdt toch op man. Hamilton stond net achterstevoren, Rosberg vol door het grind.alwaysleft schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:09:
Ben fan van Max, maar kom op zeg. Dit mag gewoon allemaal niet in een top team.
Max heeft de pech dat hij over die gele dingen stuitert
Noem 1 rijder die wel foutloos rijdt.Jackson6 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:10:
[...]
Oh en in Baku reed hij niet foutloos wil je zeggen?
Wat een gezeur zeg
Dit.wicked1980 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:11:
[...]
whahaha, houdt toch op man. Hamilton stond net achterstevoren, Rosberg vol door het grind.
Wat een onzin. Max zoekt zelf de verkeerde limieten op. Niemand anders. Geen excuses deze keer.wicked1980 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:11:
[...]
whahaha, houdt toch op man. Hamilton stond net achterstevoren, Rosberg vol door het grind.
Misschien kunnen ze net zo goed gelijk deze dingen ook overal neerleggen

[ Voor 4% gewijzigd door RoyK op 01-07-2016 11:12 ]
Ik zou er niet zo'n drama van te maken; doet het team ook niet hoor.
Gelukkig doen de remmen van RIC het wel, met die leuke actie van HAR om weer de baan op te komen

Waiting on the world to change
Hij komt een beetje wijd de bocht uit, pakt een strookje grind. had normaal helemaal niets uitgemaakt.alwaysleft schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:12:
[...]
Wat een onzin. Max zoekt zelf de verkeerde limieten op. Niemand anders. Geen excuses deze keer.
Door die gele verkeersdrempels breekt zijn complete wielophanging af.
Hoe kan je dat hem nou aanrekenen
Behalve het feit dat dit de tweede keer is dat hij er overheen gaat en de vorige keer al aangaf dat het auto slopers zijn?wicked1980 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:13:
[...]
Hij komt een beetje wijd de bocht uit, pakt een strookje grind. had normaal helemaal niets uitgemaakt.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
wicked1980 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:13:
[...]
Hij komt een beetje wijd de bocht uit, pakt een strookje grind. had normaal helemaal niets uitgemaakt.
pinda powerrr schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:13:
Niet alles zo onder een vergrootglas leggen zeg. ROS heeft ook een ritje grind gedaan, nu is het toch ook niet ineens een coureur die te hard pusht? FP1 is toch juist een soort "baanverkenning"? VES doet het alleen iets te letterlijk![]()
Gelukkig doen de remmen van RIC het wel, met die leuke actie van HAR om weer de baan op te komen
1 keer nog in herhaling;wicked1980 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:11:
[...]
Hij heeft er al over geklaagd en weet dus heel goed dat je hier echt niet overheen moet gaan. Dan liever wijd door het grind, maar niet over die gele baguettes. Gewoon zijn eigen inschattingsfout en verantwoordelijkheid. Van niemand anders.
Het is geen ramp, maar gewoon niet slim van Max.
Ja, dus?Phydomir schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:14:
[...]
Behalve het feit dat dit de tweede keer is dat hij er overheen gaat en de vorige keer al aangaf dat het auto slopers zijn?
Dan maar naar pitten en wachten tot Charley ze weghaalt?
Het is balen dat het hem gebeurd, maar een fout is een fout.. Je kan die kerbs ook zien als een muur in Monaco /Baku, dat is gewoon de grens.
Elk weekend? Monaco was uiteraard dramatisch, maar in Canada en Baku is er volgens mij niks geks gebeurd hoor.kevlar01 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:04:
Blijft jammer dat hij toch elk weekend wel iets kapot maakt... Begrijp me niet verkeerd, ben echte een grote fan van m maar dit is wel een puntje van aandacht.
Dit. Limiet opzoeken is prima, maar Max is aan het overdriven.Phydomir schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:14:
[...]
Behalve het feit dat dit de tweede keer is dat hij er overheen gaat en de vorige keer al aangaf dat het auto slopers zijn?
Oke beetje gechargeerd... Monaco was teveel van het goede, de andere races zijn inderdaad beter verlopen gelukkig. En het is ook maar free practice, maar toch. Je wilt niet in een keer een stempel 'brokkenpiloot' krijgen. Je weet hoe de media is, het resultaat van vorig weekend is alweer vergeten.Arrne schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:17:
[...]
Elk weekend? Monaco was uiteraard dramatisch, maar in Canada en Baku is er volgens mij niks geks gebeurd hoor.
Cube Nuroad Race (2022)
Uhm nee, gewoon zorgen dat je er niet overheen gaat. Zoals de rest doet zeg maar...wicked1980 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:16:
[...]
Ja, dus?
Dan maar naar pitten en wachten tot Charley ze weghaalt?
Ricciardo hing nog eerder in de muur in FP1 vorige race.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Kirtiek mag best, maar dit noem ik janken en geen onderbouwde kritiekalwaysleft schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:21:
Ik ben fan van Max, maar kritiek geven mag niet hier lijkt het wel. Humor.
Als hij wijder was gegaan en in het grind vast kwam te staan dan was ook de wereld te klein geweest. Feit is gewoon dat die ophanging daar tegen zou moeten kunnen.
[ Voor 24% gewijzigd door SnowDude op 01-07-2016 11:24 ]
Jawel hoor, maar als je van elke scheet iets vreselijks maakt kun je reactie verwachten. Iets van mug en olifant m.i..alwaysleft schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:21:
De meest ervaren coureurs en meervoudig wereldkampioenen gaan er wel eens af en maken wel eens een fout. Niks vreemds aan als je op de limiet rijdt.
Sterker nog, het moet af en toe, anders rijdt je niet genoeg op de limiet.
Hoe ver moet ik het nog onderbouwen dan?SnowDude schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:22:
[...]
Kirtiek mag best, maar dit noem ik janken en geen onderbouwde kritiek
Als hij wijder was gegaan en in het grind vast kwam te staan dan was ook de wereld te klein geweest. Feit is gewoon dat die ophanging daar tegen zou moeten kunnen.
Hij heeft er al over geklaagd en weet dus heel goed dat je hier echt niet overheen moet gaan. Dan liever wijd door het grind of je gas los, maar niet over die gele baguettes.
Zoals gezegd; Totaal geen RAMP, maar wel onnodig.
Gewoon kin omhoog, leermoment pakken en doorgaan.
[ Voor 7% gewijzigd door StealthyPeanut op 01-07-2016 11:28 ]
Het zijn geen curbs maar drempels die achter de curbs liggen, en dan nog bijna haaks op de rij richting. Ik ben het eigenlijk wel met max eens, die dingen zijn gevaarlijk.vhal schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:22:
iemand die ff een foto kan posten van die 'curbs of doom' ?
Voorlopig ben jij degene die hem dat stempel geeft op basis van één race, en niet de media.kevlar01 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:18:
[...]
Oke beetje gechargeerd... Monaco was teveel van het goede, de andere races zijn inderdaad beter verlopen gelukkig. En het is ook maar free practice, maar toch. Je wilt niet in een keer een stempel 'brokkenpiloot' krijgen. Je weet hoe de media is, het resultaat van vorig weekend is alweer vergeten.
Wellicht was het niet heel handig (geen idee, heb het niet zien gebeuren), maar het is niet dat andere coureurs dit nooit hebben. Twee weken geleden hing RIC ook nog in de muur tijdens FP1, om maar iemand te noemen.
Vettel werd "the crashkid" genoemd. Niet de minste....kevlar01 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:18:
[...]
Oke beetje gechargeerd... Monaco was teveel van het goede, de andere races zijn inderdaad beter verlopen gelukkig. En het is ook maar free practice, maar toch. Je wilt niet in een keer een stempel 'brokkenpiloot' krijgen. Je weet hoe de media is, het resultaat van vorig weekend is alweer vergeten.
"Van een mug een olifant maken" is echt van toepassing hier!
Kritiek mag wel. maar het lijkt nu net alsof ie in Canada en Baku ook 5x in de muur hing als je het zo leest. Paar voorbeelden:alwaysleft schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:21:
Alsof ie elke keer onstuimig is.alwaysleft schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:02:
Max begint slecht aan het weekend. Doe gewoon eens rustig aan Max.
alwaysleft schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:07:
Max begint teveel foutjes te maken, wat is er met hem aan de hand?
Elk weekend? Spanje niet, Monaco wel, Canada niet, Baku niet en nu dus een les die beter in FP1 kan dan in Q1.kevlar01 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:04:

[ Voor 53% gewijzigd door wicked1980 op 01-07-2016 11:29 ]
Hahahawicked1980 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:29:
Ricciardo er weer af! doe toch eens rustig man!
Schandalig dat ie zo op de limiet rijdt!wicked1980 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:29:
Ricciardo er weer af! doe toch eens rustig man!
Waiting on the world to change
Yamaha MT-09
Ik heb echt het idee dat sommigen hier niet snappen waar ze daar mee bezig zijn. Het is meteen een grove fout als een curb te wijd pakt en door de broodjes je ophanging aan gort rijdt. Er wordt hier gereageerd alsof hij maar meteen feilloos moet zijn, en als er een fout gemaakt wordt, meteen maaien met die handel, alsof hij rijdt als Taki Inoue... zucht...
Max rijdt sinds z'n 7e ofzo races, en zit sinds z'n 4e in een kart, die weet echt wel waar hij mee bezig is.
Cube Nuroad Race (2022)
Basement Bios ---- Exo-S
vhal schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:22:
iemand die ff een foto kan posten van die 'curbs of doom' ?

Waarom voel je je zo aangesproken? Volgens mij is iedereen het hier met jouw kritiek eens. Het is zonde van de tijd in practice en niet zo slim om twee keer over dezelfde kerb te stuiteren.StealthyPeanut schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:24:
[...]
Hoe ver moet ik het nog onderbouwen dan?
Dus wat je daar quote slaat ook op jou:
Kirtiek mag best, maar dit noem ik janken en geen onderbouwde kritiek
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Onzin dat ze gevaarlijk zijn. Ze liggen notabene bijna een meter van het circuit af. Max (en elke coureur die ze raakt) zit daar gewoon NAAST de baan.SnowDude schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:25:
[...]
Het zijn geen curbs maar drempels die achter de curbs liggen, en dan nog bijna haaks op de rij richting. Ik ben het eigenlijk wel met max eens, die dingen zijn gevaarlijk.
Wat mij betreft mogen ze in de Q en race streng controleren op de track limits, want het begint echt van de zotte te worden.... Er ligt een uitloopstrook met grind erachter, en ze lijken die uitloopstrook maar als baan te zien. Ze rijden weer bijna meer naast de baan als erop...
My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP
Dit heet het testen van de baan en de limieten opzoeken, zodat je tijdens Q en race weet wat wel en nog net kan en wat niet. En hier wordt echt wel opgelet tijdens de Q en Race zie de 5sec penalty van Raik voor het rijden over de witten lijn bij de pit entry.Hoogie2004 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:41:
[...]
Onzin dat ze gevaarlijk zijn. Ze liggen notabene bijna een meter van het circuit af. Max (en elke coureur die ze raakt) zit daar gewoon NAAST de baan.
Wat mij betreft mogen ze in de Q en race streng controleren op de track limits, want het begint echt van de zotte te worden.... Er ligt een uitloopstrook met grind erachter, en ze lijken die uitloopstrook maar als baan te zien. Ze rijden weer bijna meer naast de baan als erop...
Daar heb je inderdaad gelijk in. Ik probeer twee dingen tegelijk te doen op m'n werk en dan reageer je nogal eens te enthousiast en onoplettend. Excuus!JvS schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:40:
[...]
Waarom voel je je zo aangesproken? Volgens mij is iedereen het hier met jouw kritiek eens. Het is zonde van de tijd in practice en niet zo slim om twee keer over dezelfde kerb te stuiteren.
Dus wat je daar quote slaat ook op jou:
[...]
Op naar FP2 Max!
Ik snap goed dat ze de limiet opzoeken, en dat is ook prima. Maar ze moeten dan niet gaan klagen dat ze verdorie een auto-breedte buiten de baan (zie foto hierboven), een flinke hobbel tegenkomen. Dat is ruim over de limiet, je moet gewoon 2 wielen op het circuit houden...Axente schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:44:
[...]
Dit heet het testen van de baan en de limieten opzoeken, zodat je tijdens Q en race weet wat wel en nog net kan en wat niet. En hier wordt echt wel opgelet tijdens de Q en Race zie de 5sec penalty van Raik voor het rijden over de witten lijn bij de pit entry.
Er wordt tijdens Q echt bijna nooit iets mee gedaan. Alleen in de opstap klasses. In de GP2 of GP3 heb ik wel eens gezien dat ze in een sessie 10 tijden schrappen omdat mensen buiten de baan komen. in de F1 zie je het bijna nooit, terwijl ze daar exact even ver buiten de baan komen als in die opstap-klasses.
En de penalty van Raikkonen was niet voor track limits, maar een 'onveilige' situatie met een pit-entry-line...
Verder, in India was het pas helemaal erg, daar reden ze echt meer buiten de baan als erop... Maar die uitloopstroken... ik ben er alleen fan van als er iets achter ligt dat echt nadeel oplevert (zoals een grindbak, stukje superglad kunstgras, etc), zoals vroeger toen er meteen een grindbak lag.
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ga je te wijd, verlies je tijd. Ga je eraf, ben je klaar. Simpel, veilig, geen gezeur...
Cube Nuroad Race (2022)
Ik heb in de F1 regelmatig gezien dat een tijd werd afgenomen vanwege tracklimits (uit mijn hoofd vorig jaar ook nog in precies die bocht waar Max er afging).Hoogie2004 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:50:
[...]
Er wordt tijdens Q echt bijna nooit iets mee gedaan. Alleen in de opstap klasses. In de GP2 of GP3 heb ik wel eens gezien dat ze in een sessie 10 tijden schrappen omdat mensen buiten de baan komen. in de F1 zie je het bijna nooit, terwijl ze daar exact even ver buiten de baan komen als in die opstap-klasses.
Dat valt in principe ook onder tracklimitsEn de penalty van Raikkonen was niet voor track limits, maar een 'onveilige' situatie met een pit-entry-line...
Denk niet dat Joyce graag van haar dingen af wil.derx666 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:55:
Eigenlijk moeten ze gewoon van die dingen af. Gewoon een standaard curbs, daarna een strook kunstgras, grind of iets dergelijks (wat weinig grip geeft iig), en daarna een grindbak of als het echt moet asfalt (liever gewoon grind).
Ga je te wijd, verlies je tijd. Ga je eraf, ben je klaar. Simpel, veilig, geen gezeur...
never argue with a moderator, he will shut your account down.
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
Volgens mij is dat Max zijn nieuwe vriendin als we de media mogen geloven iig.
Ik denk inderdaad dat 'ie te veel met z'n gedachten elders zit
http://www.rtlnieuws.nl/b...eeft-geen-nieuwe-vriendin
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Ze hebben deze 'doom-kerbs' er juist neer gelegd omdat je tijd kon pakken door wijd te gaan.derx666 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:55:
Eigenlijk moeten ze gewoon van die dingen af. Gewoon een standaard curbs, daarna een strook kunstgras, grind of iets dergelijks (wat weinig grip geeft iig), en daarna een grindbak of als het echt moet asfalt (liever gewoon grind).
Met deze kerbs is er nu risico op schade, waardoor ze hopen dat de drivers de tracklimits beter zullen respecteren.
Laten we het maar positief inzien, Max heeft in P1 deze les al geleerd. We zullen zien wie er in Q of in de race z'n ophanging naar de gort rijdt...
[ Voor 10% gewijzigd door JackBol op 01-07-2016 12:11 ]
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Meeste reacties komen manisch danwel depressief over. Maar dat is tegenwoordig op internet niet gelimiteerd tot F1 ben ik bangderx666 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:18:
Jees... wat een dramaqueens hier zeg....
Ik ben benieuwd wat FP2 ons gaat brengen
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Als er grind zou liggen zouden ze ook wel 2x nadenken om er doorheen te rijden hoorJackBol schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 12:10:
[...]
Ze hebben deze 'doom-kerbs' er juist neer gelegd omdat je tijd kon pakken door wijd te gaan.
Met deze kerbs is er nu risico op schade, waardoor ze hopen dat de drivers de tracklimits beter zullen respecteren.
Cube Nuroad Race (2022)
Ik ben meer voorstander van nat kunstgras, ook bij het uitkomen van de Variante Ascari op MonzaJackBol schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 12:10:
[...]
Ze hebben deze 'doom-kerbs' er juist neer gelegd omdat je tijd kon pakken door wijd te gaan.
Laten we het maar positief inzien, Max heeft in P1 deze les al geleerd. We zullen zien wie er in Q of in de race z'n ophanging naar de gort rijdt...
Het is gewoon niet handig. Dat hij een toptalent is staat buiten kijf.Arrne schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:26:
[...]
Voorlopig ben jij degene die hem dat stempel geeft op basis van één race, en niet de media.
Wellicht was het niet heel handig (geen idee, heb het niet zien gebeuren), maar het is niet dat andere coureurs dit nooit hebben. Twee weken geleden hing RIC ook nog in de muur tijdens FP1, om maar iemand te noemen.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben echt fan van hem, het is gewoon jammer dat dit gebeurd.
Beetje jammer dat kritiek op Max meteen in het verkeerde keelgat schiet. Lijkt wel F1Today waar iederen Sainz haat
Dat hij eraf gaat is geen ramp natuurlijk, maar het is gewoon munitie voor tegenstanders(media) en dat is gewoon jammer.
Overigens is er gisteren tijdens de trackwalk al aangegeven dat die kerbs niet veilig zijn (door ik meen Eriksson).
Komt allemaal goed, als hij maar in de Q en Race vlamt
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Klopt ook wel en ben ik met je eens.derx666 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 12:12:
[...]
Als er grind zou liggen zouden ze ook wel 2x nadenken om er doorheen te rijden hoor
De trend is momenteel om meer uitloopstroken neer te leggen.
Ik denk dat de track designers niet kiezen voor grind naast de baan omdat het voor hen zal voelen als een stap terug in de tijd.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Vorig jaar werd tijdens de Q in Oostenrijk juist veel rondetijden geschrapt voor het overschrijden van de track limits.Hoogie2004 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:50:
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Max heeft 2 vriendinnen:

never argue with a moderator, he will shut your account down.
Dit topic is gesloten.
Dit topic sluit woensdag 6 juli. Een nieuw racetopic wordt de donderdag voor de race geopend.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2016 - Deel 2 besproken worden.
GP2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1