[F1] Seizoen 2016-09 - GP van Oostenrijk Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 24 Laatste
Acties:
  • 56.041 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Kiwi schreef op maandag 04 juli 2016 @ 16:14:
Hier een korte video van vlak na de finish op de Verstappen tribune.
Niet echt top gefilmd, maar juichen was belangrijker dan filmen ;)
[video]
Het was fantastisch idd! Krijg er weer kippenvel van als ik de momenten terug zie _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstraat
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06:48
MikeyMan schreef op maandag 04 juli 2016 @ 17:21:
[...]

Als dat zo is, is het wel slim aangepakt van hem :)
Het gele stuk daar zijn wel broodjes. Kvyat reed zijn auto er zaterdag nog op kapot :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
PauseBreak schreef op maandag 04 juli 2016 @ 16:15:
Welke gek staat daar nou al op de baan met zijn vlag? :|
Die hingen in de hekken 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:38
Jackal131 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 17:44:
[...]

Zijn youtube kanaal is verwijderd vanwege rechtenclaims! Inmiddels heeft hij een nieuw kanaal geopend onder de naam Bucks Vds!
Dat is iemand anders. De juiste is YouTube: SeventyFiveBucks

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

The_Scarabial schreef op maandag 04 juli 2016 @ 18:56:
[...]
En in die link zie je de inhaal actie van max op RIC ook terugkomen
...en zijn verdedigende actie op Rosberg, die het op dezelfde wijze in die bocht zo ook met Hamilton had moeten doen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
hardware-lover schreef op maandag 04 juli 2016 @ 19:42:
[...]

...en zijn verdedigende actie op Rosberg, die het op dezelfde wijze in die bocht zo ook met Hamilton had moeten doen.
Even voor de duidelijkheid: Jij gelooft de verklaring van Niki Lauda over brake by wire problemen niet?
Zoals ook in Canada en wat andere races?
En je gelooft de verklaringen van Hamilton wel volledig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Er komt ook nog wel 's zo'n canal+ filmpje met on boards vrij. Iemand die al ergens zien opduiken?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:45

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Geen idee of deze al voorbij gekomen is .. maar best wel legendarisch :P

die slot-cars zijn trouwens weer een mooi voorbeeld waarom we NIET de Formule-E kant op moeten |:(

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Op deze foto kun je het trouwens perfect zie hoe ie uit komt ..

(klik voor hi-res)

Afbeeldingslocatie: http://static.origos.hu/s/img/i/1607/20160703forma1-max-verstappen-daniel-ricciardo.jpg?w=644&h=429

imho heeft iemand ontzettend veel mazzel gehad of een engeltje op z'n schouder gehad :X

[ Voor 13% gewijzigd door Alfa Novanta op 04-07-2016 20:43 ]

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
The_Scarabial schreef op maandag 04 juli 2016 @ 18:56:
[...]

En in die link zie je de inhaal actie van max op RIC ook terugkomen _/-\o_
Je ziet dat RIC hem daar echt niet verwachtte _/-\o_

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:59

The_Scarabial

MTB for life!

SnowDude schreef op maandag 04 juli 2016 @ 20:50:
[...]

Je ziet dat RIC hem daar echt niet verwachtte _/-\o_
Klopt je ziet RIC zo denken van, ik ga insturen, ownee toch niet :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 16:29
Wel met iets meer dan 2 wielen buiten de baan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Alfa90_Buttje schreef op maandag 04 juli 2016 @ 20:14:
die slot-cars zijn trouwens weer een mooi voorbeeld waarom we NIET de Formule-E kant op moeten |:(
Formule E-auto's lijken daar voor geen meter op, hoezo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 10:04

Martinspire

Awesomeness

Ziggosport heeft nog de post-race press conference:
http://www.ziggosporttota...e-met-max-verstappen.html
Al is het raar dat het alleen de quotes achteraf zijn en niet de echte persconferentie

Oh en kijk deze Verstappenfans eens juichen:

[ Voor 43% gewijzigd door Martinspire op 04-07-2016 21:10 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Zit de herhaling van de race te kijken, maar Ricciardo is 3x achter elkaar op hetzelfde punt gepasseerd, door achtereenvolgens Rosberg, Verstappen en Vettel.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

albino71 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 20:05:
Er komt ook nog wel 's zo'n canal+ filmpje met on boards vrij. Iemand die al ergens zien opduiken?
Is er nooit voor woensdag na de race, de laatste tijd ook soms op de donderdag.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ANdrode schreef op maandag 04 juli 2016 @ 19:46:
[...]
Even voor de duidelijkheid: Jij gelooft de verklaring van Niki Lauda over brake by wire problemen niet?
Zoals ook in Canada en wat andere races?
En je gelooft de verklaringen van Hamilton wel volledig?
Ik geloof wat ik zelf zie. En Hr. Wolff gaf aan dat beide auto's remproblemen hadden, waar bij Rosberg het Brake by Wire niet meer werkte. Dat wil ik ook best geloven, maar dan begin je normaal gesproken eerder met remmen, en zeker niet later. En sturen bij niet blokkerende wielen kan ook altijd nog. Heb geen blokkerend wiel gezien, maar wel een hele late stuurbeweging.

Hamilton gaf na de race aan totaal geen remproblemen gehad te hebben wat niet gemanaged kon worden.
Of Wolff of Hamilton (of Lauda) de waarheid sprak doet er voor mij helemaal niet toe. Ik zie wat ik zie, en vaak klopt dat aardig met de werkelijkheid als ik de reacties achteraf lees en zie (niet in dit topic bedoel ik dan).

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 21:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

hardware-lover schreef op maandag 04 juli 2016 @ 21:55:
[...]

Ik geloof wat ik zelf zie. En Hr. Wolff gaf aan dat beide auto's remproblemen hadden, waar bij Rosberg het Brake by Wire niet meer werkte. Dat wil ik ook best geloven, maar dan begin je normaal gesproken eerder met remmen, en zeker niet later. En sturen bij niet blokkerende wielen kan ook altijd nog. Heb geen blokkerend wiel gezien, maar wel een hele late stuurbeweging.

Hamilton gaf na de race aan totaal geen remproblemen gehad te hebben wat niet gemanaged kon worden.
Of Wolff of Hamilton (of Lauda) de waarheid sprak doet er voor mij helemaal niet toe. Ik zie wat ik zie, en vaak klopt dat aardig met de werkelijkheid als ik de reacties achteraf lees en zie (niet in dit topic bedoel ik dan).
Zat daarover nog te denken. Misschien is het best wel automatisme om pas in te sturen als je voldoende vertraagd bent. Als je nog te snel gaat heeft insturen ook geen zin. Maar op de beelden lijkt het inderdaad een bewuste actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Afbeeldingslocatie: https://image3.redbull.com/rbx00498/0010/1/660/372/445/gallery/images/vlad_austria_08_0.jpg

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
Alfa90_Buttje schreef op maandag 04 juli 2016 @ 20:41:
Op deze foto kun je het trouwens perfect zie hoe ie uit komt ..

(klik voor hi-res)

[afbeelding]

imho heeft iemand ontzettend veel mazzel gehad of een engeltje op z'n schouder gehad :X
Poeh, dat is wel heel ver buiten de baan en die gele hobbels lijken me toch vrij agressief als je daar overheen stuitert. Rij de boel daar stuk en je bent de schlemiel van de dag.

Hero of zero, het verschil kan soms zo klein zijn...

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
Head to head VES vs RIC: http://en.mclarenf-1.com/...en&dr2=Daniel%20Ricciardo

Max was 48 keer de snellere, Ricciardo 23 keer.

Ander opvallend feitje: Max' snelste ronde reed hij in ronde 69, 3 ronden voor het eind op bijna versleten banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-09 17:25
Maar met een auto die grofweg 100kg lichter is...

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Er is een FE topic allen: Formule E - Deel 1 :) Ik heb wat posts gemoved die kant op. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:05

vhal

ಠ_ಠ

XyritZz schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 09:04:
[...]

Poeh, dat is wel heel ver buiten de baan en die gele hobbels lijken me toch vrij agressief als je daar overheen stuitert. Rij de boel daar stuk en je bent de schlemiel van de dag.

Hero of zero, het verschil kan soms zo klein zijn...
Tsja, wat ik eerder al zei, een vrij lompe inhaalactie die op een 'conventionele' baan zonder uitloopstroken ws. afgestraft werd. Het verbaasde mij dat er niks over werd gezegd vanuit de wedstrijdleiding of vanuit Ricciardo.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-09 13:52

RoyK

Hobby tekenaar

Señor Sjon schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 09:29:
[mbr]Er is een FE topic allen: Formule E - Deel 1 :) Ik heb wat posts gemoved die kant op. :)[/]
Het gaat nog wel even duren voordat ik daar mijn neus eens in steek. Ik zag van de week beelden van de start. Met zn allen op een rommelige hobbelige baan.. het zag er zo ontzettend droevig uit :| Dat helpt ook niet om mensen geïnteresseerd te krijgen. Mij in ieder geval niet. Ik hoop dat de sport zich blijft ontwikkelen. Maar tot die tijd ben ik nog ver van weg daar.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-09 08:59

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

http://www.formula1.com/e...ria_-_Max_Verstappen.html

In dit filmpje zie je de inhaalactie op Ricciardo vanuit een andere hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beecee_R
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15-09 09:31
alexbl69 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 09:13:
Head to head VES vs RIC: http://en.mclarenf-1.com/...en&dr2=Daniel%20Ricciardo

Max was 48 keer de snellere, Ricciardo 23 keer.

Ander opvallend feitje: Max' snelste ronde reed hij in ronde 69, 3 ronden voor het eind op bijna versleten banden.
Haal er bij RIC nog 4 vanaf tijdens de SC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:37
Beecee_R schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 09:52:
[...]

Haal er bij RIC nog 4 vanaf tijdens de SC :)
en 10 door het verse setje banden de laatste 10 rondjes.

ik tel eigenlijk maar 8 rondjes dat hij sneller was, waarvan een paar slechts 0,050 ofzo

[ Voor 17% gewijzigd door Driek op 05-07-2016 09:58 ]

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
Miesjh schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 09:51:
http://www.formula1.com/e...ria_-_Max_Verstappen.html

In dit filmpje zie je de inhaalactie op Ricciardo vanuit een andere hoek.
Met een oranje bril op zou ik zeggen 'dat was op het randje', als neutraal toeschouwer moet je echter zeggen dat het een vrij riskante manoeuvre was. Op je teamgenoot, op een plek waar er al zoveel schade is gereden... Hij krijgt uiteraard het voordeel van de twijfel omdat hij een weergaloze race reed met een fantastisch resultaat, maar dit had in een heel groot tranendal kunnen eindigen.

Let ook op dat het 'exit'-shot dat erna komt van een bocht later is. Bij het inhalen van Ricciardo zat hij daarentegen vrij ver buiten de baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-09 13:52

RoyK

Hobby tekenaar

alexbl69 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 09:57:
[...]

Met een oranje bril op zou ik zeggen 'dat was op het randje', als neutraal toeschouwer moet je echter zeggen dat het een vrij riskante manoeuvre was. Op je teamgenoot, op een plek waar er al zoveel schade is gereden... Hij krijgt uiteraard het voordeel van de twijfel omdat hij een weergaloze race reed met een fantastisch resultaat, maar dit had in een heel groot tranendal kunnen eindigen.

Let ook op dat het 'exit'-shot dat erna komt van een bocht later is. Bij het inhalen van Ricciardo zat hij daarentegen vrij ver buiten de baan.
Zeker. Als dit op een ander geweest zou zijn en het team had geklaagd, had hij de plaats terug moeten geven. Aangezien RBR hier geen klacht over indient is er niets mee gedaan. Maar deze move verdiend geen schoonheidsprijs hehe.. hij had ook zijn eigen auto stuk kunnen rijden en RIC mee kunnen nemen daar. Met de kennis van nu had hij RIC anders ook een bocht later in kunnen halen.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 17:26

Bosmonster

*zucht*

RoyK schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 11:00:
[...]

Zeker. Als dit op een ander geweest zou zijn en het team had geklaagd, had hij de plaats terug moeten geven.
Waarom zou die die plek terug geven? Hij vliegt uit de bocht NA de inhaalactie. Hij haalt niet in buiten de baan (zoals met Button vorig jaar)

Het enige wat hij hier fout deed was rijden buiten de track limits en tenzij die dat ronde op ronde doet, gaat niemand daar iets van zeggen.

Er was hier dus helemaal niks aan de hand, oranje bril of niet.

[ Voor 26% gewijzigd door Bosmonster op 05-07-2016 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
Bosmonster schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 11:06:
[...]

Waarom zou die die plek terug geven? Hij vliegt uit de bocht NA de inhaalactie. Hij haalt niet in buiten de baan (zoals met Button vorig jaar)
Hij had die inhaalactie niet kunnen maken *zonder* uit de baan te gaan, het is m.i. niet zo relevant of dat buiten de baan geraken dan voor, tijdens of direct na de manoeuvre gebeurt. Ben het met RoyK eens... als het niet z'n teamgenoot was geweest had hij die positie waarschijnlijk terug moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Bosmonster schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 11:06:
[...]

Het enige wat hij hier fout deed was rijden buiten de track limits en tenzij die dat ronde op ronde doet, gaat niemand daar iets van zeggen.

Er was hier dus helemaal niks aan de hand, oranje bril of niet.
Met de willekeurigheid van de stewards weet je maar nooit wat er uit komt als ze zo'n onderzoekje starten... :/

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
alexbl69 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 11:09:
[...]

Hij had die inhaalactie niet kunnen maken *zonder* uit de baan te gaan, het is m.i. niet zo relevant of dat buiten de baan geraken dan voor, tijdens of direct na de manoeuvre gebeurt. Ben het met RoyK eens... als het niet z'n teamgenoot was geweest had hij die positie waarschijnlijk terug moeten geven.
Hij gaat uit de baan door een soort van tankslapper na de inhaalactie, waarschijnlijk door de vuilere banden na het inhalen. Dan nog ga je liever niet over die gele krengen heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Op dat driver of the dat filmpje is de actie amper te zien :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
alexbl69 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 09:57:
[...]

Maar is het niet de Max waarvan we stiekem houden? Max gaat er voor, en soms mislukt het.

Dat is zijn manier van racen, ben het voor de rest helemaal met je eens hoor, maar dit is Max en zo zal hij altijd blijven rijden. Ene Schumacher en Senna reden ook wel vaker zo. Tsja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik vind het alleen maar prima zo, als iedereen berekenend gaat rijden wordt het erg saai :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:42

Arfman

Drome!

*knip* nee dus. Je weet waar het feedbacktopic is, maar dit is wel erg kansloos.

[ Voor 148% gewijzigd door gambieter op 05-07-2016 12:56 ]

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
Die gele curbs zijn genoeg afschrikking om niet buiten de baan de gaan als je enigszins die mogelijkheid hebt.
Ze hebben tijdens de vrije training al lang gemerkt wat de gevolgen zijn. En je zag in de race dan ook dat iedereen keurig netjes op de baan bleef. Dat was vorig jaar wel anders.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

alexbl69 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 11:09:
[...]

Jouwsinziens is dat niet relevant misschien, maar voor de regels, die bepalen of je een plek terug moet geven of niet, wel.

Hij haalt niet in buiten de baan (geen unfair advantage op dat moment). Hij vliegt simpelweg uit de bocht na een inhaalactie. Hij weet hem ondanks dat wel ervoor te houden, wederom zonder regels te overtreden.

Dit was dus wel "op het randje", maar van zijn auto en kunnen, niet van de regels.

[ Voor 21% gewijzigd door Bosmonster op 05-07-2016 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Feitelijk is het een gevalletje 'exceeding track limits'. Hij had er voor gewaarschuwd kunnen worden, of zelfs gestraft(of hij dan wel of niet ingehaald heeft maakt dan niet direct wat uit)

Het kan ook zijn dat hij in zijn boordradio te horen heeft gekregen om een move te maken op RIC omdat hij sneller was, en dat hij daarom wat risico nam. Het kan ook zo zijn dat hij gewoon zichzelf was en gewoon een 'verstappentje' deed :)

Mij hoor je sowieso niet klagen, de uitkomst van de race was iig top :)

[ Voor 25% gewijzigd door kevlar01 op 05-07-2016 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

kevlar01 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 13:22:
Feitelijk is het een gevalletje 'exceeding track limits'. Hij had er voor gewaarschuwd kunnen worden, of zelfs gestraft(of hij dan wel of niet ingehaald heeft maakt dan niet direct wat uit)
Volgens mij krijg je een waarschuwing als het de regel wordt i.p.v. de uitzondering. Als het je een keer overkomt is het niet zo dat Whiting gelijk bij het team op de deur staat te kloppen.

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
RocketKoen schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 13:04:
Die gele curbs zijn genoeg afschrikking om niet buiten de baan de gaan als je enigszins die mogelijkheid hebt.
Ze hebben tijdens de vrije training al lang gemerkt wat de gevolgen zijn. En je zag in de race dan ook dat iedereen keurig netjes op de baan bleef. Dat was vorig jaar wel anders.
Vond dat wel grappig. Tijdens de voorbeschouwing werd iedereen gevraagd hoeveel auto's er tijdens de race schade zouden rijden door die curbs. Allemaal zeiden ze 4 of 5.

Dacht toen al direct; gaat niet gebeuren. Die coureurs zijn niet gek, en leren echt wel van wat ze zien en meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 16:24
Bosmonster schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 13:04:
[...]

Jouwsinziens is dat niet relevant misschien, maar voor de regels, die bepalen of je een plek terug moet geven of niet, wel.

Hij haalt niet in buiten de baan (geen unfair advantage op dat moment). Hij vliegt simpelweg uit de bocht na een inhaalactie. Hij weet hem ondanks dat wel ervoor te houden, wederom zonder regels te overtreden.

Dit was dus wel "op het randje", maar van zijn auto en kunnen, niet van de regels.
Is niet juist. Als je bijvoorbeeld bij het uitkomen van de tunnel in Monaco de andere al voorbij bent maar je vliegt toch rechtdoor aan de chicane, moet je ook je plaats terug geven.
Een inhaalmanoeuvre is niet voorbij op het moment dat je er voorbij bent maar op het moment dat je je positie terug hebt ingenomen.
McBoom schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 13:30:
[...]

Volgens mij krijg je een waarschuwing als het de regel wordt i.p.v. de uitzondering. Als het je een keer overkomt is het niet zo dat Whiting gelijk bij het team op de deur staat te kloppen.
Hangt ervan af of Whiting er tijdens de briefing voor gewaarschuwd heeft. Op Silverstone is er zo'n bocht (dacht bocht 1 of zo) waar er vooraf tijdens de briefing wordt gewaarschuwd. Dan zou je zo'n manoeuvre niet moeten proberen of je krijgt direct een waarschuwing. Dacht zelfs in de kwalificatie dat je zonder pardon je tijd kwijt bent.

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

Kenhas schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 13:56:

[...]

Hangt ervan af of Whiting er tijdens de briefing voor gewaarschuwd heeft. Op Silverstone is er zo'n bocht (dacht bocht 1 of zo) waar er vooraf tijdens de briefing wordt gewaarschuwd. Dan zou je zo'n manoeuvre niet moeten proberen of je krijgt direct een waarschuwing. Dacht zelfs in de kwalificatie dat je zonder pardon je tijd kwijt bent.
We gaan het komend weekend beleven. En de kwalificatie is een hele andere situatie dan de race. Logisch dat ze dan feller op de tracklimits zijn, zeker als je er voordeel uit kan halen.

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Bosmonster schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 13:04:
[...]

Daar ben ik het niet mee eens. Zo kun je dus iemand uitremmen voor een chicane (die je helemaal niet van plan bent te halen), voor de apex ben je er al voor en na de chicane (die je afsnijdt, maar hey, je bent er toch al voorbij) mag je dus gewoon doorrijden? Ik denk niet dat het zo werkt :)

Je mag geen voordeel halen uit het buiten de baan rijden en je kunt erover discussieren of hij op normale snelheid Ricciardo wel voorbij was gekomen. Maar goed, gebeurd is gebeurd, het is binnen het team en gezien de resultaten gaat niemand bij RB klagen en zal de FIA er echt niks aan doen. Een team order "laat Max erlangs" had ook gekund en het resultaat was hetzelfde geweest, al hadden wij dan een mooie inhaalactie gemist ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wicked1980
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-03-2024
Beelden van Max op Ric vanaf zijn voorvleugel:

http://www.formula1.com/e...-action-from-austria.html

En in het filmpje van Perez op Sainz, verandert Sainz ook 2 keer van richting volgens mij, waardoor Perez bijna het gras in moet.

[ Voor 31% gewijzigd door wicked1980 op 05-07-2016 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
Het had zomaar einde race kunnen zijn voor Max met die actie. Als het niet bij zijn teammaat was geweest, dan had ie waarschijnlijk het plekje terug moeten geven. Wel raar dat Ricciardo hier niks over gezegd heeft na de race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 05:24
Leuk verhaal er bij ook. Briljant instinctieve actie is een hele mooie omschrijving. Die houden we er in. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked1980
Rosberg’s Turn 2 troubles - take 1

Hier doet hij eigenlijk hetzelfde als in het laatste rondje, alleen zat er toen niemand naast hem.

Neig nu toch meer naar "driver-error" als naar een "bewussie" :P

[aanvulling]

Dit is toch de beste/mooiste analyse tot nu toe:

http://www.formula1.com/e..._collision_explained.html

Wat me vooral verbaasd is hoe lang Rosberg al weet dat Hamilton ernaast zit. En dan nog verbaasd zijn dat hij instuurt, waar moet ie anders heen dan ? 8)7

[ Voor 45% gewijzigd door wicked1980 op 05-07-2016 14:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
MaXeRs schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 14:37:
[...]

Leuk verhaal er bij ook. Briljant instinctieve actie is een hele mooie omschrijving. Die houden we er in. :9~
En vol over de gele hobbels die hem vrijdag al wat kostte. Ik vind het toch vrij riskante move zo vroeg in de race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-09 08:59

Miesjh

Erapaz schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 14:36:
Het had zomaar einde race kunnen zijn voor Max met die actie. Als het niet bij zijn teammaat was geweest, dan had ie waarschijnlijk het plekje terug moeten geven. Wel raar dat Ricciardo hier niks over gezegd heeft na de race.
Wat een onzin. Sinds wanneer is het een regel dat als je je teammaat onreglementair inhaalt, je die positie niet hoeft terug te geven? Wat Max doet mag gewoon. Zijn straf is dat hij op de gele 'baguette' kerbs rijd. Dit vind je auto niet zo prettig en je gaat er echt niet harder van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 12:53
bvbal79 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 14:49:
[...]

En vol over de gele hobbels die hem vrijdag al wat kostte. Ik vind het toch vrij riskante move zo vroeg in de race.
Het verschil zit hem meer in dat hij vrijdags alleen met zijn banden over de broodjes gaat, in de race ging hij meer in het midden van de auto over de hobbels(niet fijn voor de bodem plaat maar ovlgens mij maar weinig schade).

Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wicked1980
bvbal79 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 14:49:
[...]

Als je weet dat je sneller bent, dan kan je er maar beter snel voorbij gaan ook. Als je banden nog op zijn best zijn. Nu had hij een kleine wobble, maar met oudere banden had dat ook erger geweest.

Wellicht had hij het beter op een ander punt kunnen doen, maar hij zag een gat en duikt erin (geen pun richting zijn nieuwe vriendin overigens O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
wicked1980 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 14:51:
[...]

Als je weet dat je sneller bent, dan kan je er maar beter snel voorbij gaan ook. Als je banden nog op zijn best zijn. Nu had hij een kleine wobble, maar met oudere banden had dat ook erger geweest.

Wellicht had hij het beter op een ander punt kunnen doen, maar hij zag een gat en duikt erin (geen pun richting zijn nieuwe vriendin overigens O-) )
Ja begrijpelijk, maar dat maakt het niet minder risicovol. Het had ook fout kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked1980
bvbal79 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 14:53:
[...]

Ja begrijpelijk, maar dat maakt het niet minder risicovol. Het het ook fout kunnen gaan.
Tja, het blijft toch racen denk ik...

Dat hij zo wijd ging zal hij zelf ook niet bedacht hebben van tevoren denk ik. Maar toch vind ik het feit dat hij het probeert wel vóór hem spreken en niet tegen...

Risico's durven nemen maakte in dit geval de overgang van P8 naar P2 mogelijk. Zolang het maar vaker goed dan fout gaat...

Kan trouwens nog steeds nergens de post-race pressco vinden, duurt dat altijd zo lang?

[ Voor 7% gewijzigd door wicked1980 op 05-07-2016 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Miesjh schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 14:51:
[...]

Wat een onzin. Sinds wanneer is het een regel dat als je je teammaat onreglementair inhaalt, je die positie niet hoeft terug te geven? Wat Max doet mag gewoon. Zijn straf is dat hij op de gele 'baguette' kerbs rijd. Dit vind je auto niet zo prettig en je gaat er echt niet harder van.
Inhalen met 4 wielen buiten de baan mag niet. Als de wedstrijdleiding het door te vingers ziet en er is geen team dat klaagt, wordt er niks mee gedaan. Als het niet op zijn teamgenoot was geweest , dan had er wel een team geklaagd en had hij de plek moeten teruggeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Erapaz schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 15:07:
[...]

Inhalen met 4 wielen buiten de baan mag niet. Als de wedstrijdleiding het door te vingers ziet en er is geen team dat klaagt, wordt er niks mee gedaan. Als het niet op zijn teamgenoot was geweest , dan had er wel een team geklaagd en had hij de plek moeten teruggeven.
Die tracklimit waar jij het over hebt geld pas al 4 wielen over de groene lijn zouden zijn geweest, Max had 2 wielen over de groene lijn. Niets aan het handje dus.....

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Laatst online: 23:01

Blokker_1999

Full steam ahead

Bullet NL schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 15:10:
[...]

Die tracklimit waar jij het over hebt geld pas al 4 wielen over de groene lijn zouden zijn geweest, Max had 2 wielen over de groene lijn. Niets aan het handje dus.....
Incorrect. De rand van de baan wordt bepaald door de witte lijnen. Indien alle 4 de banden zich buiten de witte lijnen bevinden, bevindt men zich dus buiten de baan. Elk voordeel dat daar uit gehaald wordt kan bestraft worden.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:11

sjaool

Every life should have 9 cats

Blokker_1999 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 15:13:
[...]

Incorrect. De rand van de baan wordt bepaald door de witte lijnen. Indien alle 4 de banden zich buiten de witte lijnen bevinden, bevindt men zich dus buiten de baan. Elk voordeel dat daar uit gehaald wordt kan bestraft worden.
Wel correct maar het is onzin dat hij het plekje terug had moeten geven. Hij heeft niet afgesneden en er verder eerder nadeel dan voordeel van gehad.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
[...]

Zoals ook door Sky uitgelegd voor de race: de witte lijnen bepalen de baan. Daar mag je niet met 4 banden overheen. Dat we daar onderhand aan gewend zijn is wat anders... Ze legden ook uit dat de kerbs vroeger iets waren waar je als coureur graag vanaf bleef, maar dat de platte dingen van tegenwoordig maken dat men nog net met de buitenste banden op de baan probeert te blijven (of als je de bocht al door bent met de binnenste banden) en dat de grenzen behoorlijk worden opgezocht in de race. Wat dat betreft waren deze "broodjes" even wennen, maar niet meer dan een stel muren langs de kant. Daar ga je bij voorkeur ook niet tegenaan ;)
sjaool schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 15:30:
[...]

Wel correct maar het is onzin dat hij het plekje terug had moeten geven. Hij heeft niet afgesneden en er verder eerder nadeel dan voordeel van gehad.
Dat is een andere discussie dan waar de track limits liggen. Wat nu beargumenteerd is, is als beweren dat de bal bij voetbal pas uit is als hij over de reclameborden is 8)7 Ik wil niet beargumenteren dat Max zijn plekje terug moet geven. Er wordt (terecht) niet geklaagd, maar je kunt niet zeggen dat je direct na een inhaalactie de baan mag verlaten omdat je er dan toch al langs bent. Als je iemand nml uitremt, de bocht niet haalt en dan maar rechtdoor gaat (in Canada bijvoorbeeld waar Rosberg spinde toen hij Max voorbij wilde) mag je die positie ook niet behouden, ook al was je er al voorbij voor je de baan verliet.

Zo kun je ook beargumenteren dat Max de bocht nooit had gehaald op deze snelheid en al hij hem wel had gehaald, de snelheid omlaag moest waardoor hij Ricciardo niet voorbij was gekomen.

[ Voor 37% gewijzigd door Grrrrrene op 05-07-2016 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

wicked1980 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 14:32:
Beelden van Max op Ric vanaf zijn voorvleugel:

http://www.formula1.com/e...-action-from-austria.html

En in het filmpje van Perez op Sainz, verandert Sainz ook 2 keer van richting volgens mij, waardoor Perez bijna het gras in moet.
Die laatste is niet het geval. Twee keer van de racelijn mag niet. Hij volgt eerst de racelijn en gaat daarna één keer opzij. Geen probleem.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Moet wel zeggen; Verstappen had het met wat minder snelheidsverschil ook nog wel gehaald. MIsschien zelfs zonder de baan te verlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:23
Ik dacht dat de wedstrijdleiding vooraf had gezegd dat de gele broodjes al voor hinder genoeg zorgen als je buiten de baan komt (en eroverheen gaat), waardoor extra straffen niet worden uitgedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

StealthyPeanut schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 16:00:
Ik dacht dat de wedstrijdleiding vooraf had gezegd dat de gele broodjes al voor hinder genoeg zorgen als je buiten de baan komt (en eroverheen gaat), waardoor extra straffen niet worden uitgedeeld.
Yup, dat ook....

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:05

PauseBreak

derp!

Erapaz schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 15:07:
[...]

Ik betwijfel het. Heb net de race herhaling gezien en iedere coureur, ging iedere ronde wel ergens met 4 wielen volledig over de track limits heen. Daar is geen enkele keer een straf voor uitgedeeld.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Toch prima zo? Als jij buiten de lijntjes gaat is het eigen schuld, dikke bult. Maakt het juist spannend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Erapaz schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 14:36:
Het had zomaar einde race kunnen zijn voor Max met die actie.
w000t .. egwel ! :o
Wel raar dat Ricciardo hier niks over gezegd heeft na de race.
misschien hoopte hij dat niemand het gemerkt zou hebben dat Max hem om de oren reed :+

of hij is zelf nog gewoon in denial :P

.. of beide >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
[...]

sjaool schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 15:30:
[...]

Zoals iemand al gezegd heeft, het zijn de witte lijnen die het circuit afbakenen. 4 wielen over de witte lijn mag niet.

Had hij er nadeel van ondervonden, dan had hij dus snelheid verloren en had hij daar de volledige rechte lijn last van gehad en dan had Ricciardo weer kunnen inhalen.

Als "neutrale" kijker is er niet veel discussie over. Het overschrijden van de witte lijn is een rechtstreeks gevolg van de snelheid die hij nodig had om Ricciardo in te halen. Maar er is niet over geklaagd door "de tegenstander", dus heeft men het laten passeren. Had het een ander team geweest, had het wel eens een ander resultaat kunnen hebben.
Heb hierboven al eens het voorbeeld gegeven van Monaco als voorbeeld
Iemand anders spreekt over Canada wat ook klopt. Ben je iemand voorbij, geeft je dat nog niet het recht om de chicane af te snijden. Daar hebben ze proberen op te lossen met het paaltje waar ze moeten achter door rijden. Vind het wel een elegante oplossing maar jammer genoeg niet op ieder circuit mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Kenhas schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 16:32:
[...]

[...]

Zoals iemand al gezegd heeft, het zijn de witte lijnen die het circuit afbakenen. 4 wielen over de witte lijn mag niet.

Had hij er nadeel van ondervonden, dan had hij dus snelheid verloren en had hij daar de volledige rechte lijn last van gehad en dan had Ricciardo weer kunnen inhalen.
Hij heeft er nadeel van ondervonden. De gele broodjes liggen er om te zorgen dat je nadeel hebt in de situatie. Dat is bestraffing en risico genoeg.

RIC liet gewoon ook zijn gas een beetje los omdat hij ook wel merkte dat VES sneller was. Je ziet RIC stoeien met die wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:33
Zelfs als het bij Ricciardo was opgekomen om te klagen over de inhaalactie denk ik dat hij het niet gedaan zou hebben. Max had dan de plek terug moeten geven, waarmee het gevecht om die positie nog langer zou duren. Uiteindelijk zou Max er dan toch voorbij zijn maar beide meer bandenslijtage en lagere rondetijden. Max had dan waarschijnlijk P3 niet gehaald en ik vraag mij af of Ricciardo een plek naar voren zou zijn geëindigd.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
StealthyPeanut schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 16:00:
Volgens de BBC heeft Verstappen gezegd dat er niet echt over de kerbs gesproken is tijdens de briefing
Verstappen said the issue had not been discussed extensively in the drivers' briefing on Friday afternoon
http://www.bbc.com/sport/formula1/36695160

Iets anders vind ik niet.
StealthyPeanut schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 16:39:
[...]

Hij heeft er nadeel van ondervonden. De gele broodjes liggen er om te zorgen dat je nadeel hebt in de situatie. Dat is bestraffing en risico genoeg.

RIC liet gewoon ook zijn gas een beetje los omdat hij ook wel merkte dat VES sneller was. Je ziet RIC stoeien met die wagen.
Stoeien ?? :?

Net onboard filmpje gezien van bij Vettel. Zal hier wel al voorbij gekomen zijn maar had het zelf nog niet gezien.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=miABX_NOj98]
Verstappen is dus inderdaad moeten vertragen maar omdat de volgende bocht er al is, kan Ricciardo er dus niet meer voorbij of wou het het risico niet nemen (verstandiger dan Hamilton/Rosberg ;) )

Blijf bij mijn standpunt dat hij voordeel heeft gehaald uit het overschrijden van de track limits maar aangezien er toch niets op volgde, heeft het eigenlijk geen belang ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Kenhas schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 16:58:
*knip*

Blijf bij mijn standpunt dat hij voordeel heeft gehaald uit het overschrijden van de track limits maar aangezien er toch niets op volgde, heeft het eigenlijk geen belang ;)
Nou, dan ben jij de enige eigenwijze hier op tweakers! :+

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 10:33
Grrrrrene schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 15:30:
[...]

Zoals ook door Sky uitgelegd voor de race: de witte lijnen bepalen de baan. Daar mag je niet met 4 banden overheen. Dat we daar onderhand aan gewend zijn is wat anders... Ze legden ook uit dat de kerbs vroeger iets waren waar je als coureur graag vanaf bleef, maar dat de platte dingen van tegenwoordig maken dat men nog net met de buitenste banden op de baan probeert te blijven (of als je de bocht al door bent met de binnenste banden) en dat de grenzen behoorlijk worden opgezocht in de race. Wat dat betreft waren deze "broodjes" even wennen, maar niet meer dan een stel muren langs de kant. Daar ga je bij voorkeur ook niet tegenaan ;)
Maar dat is dus ook de reden waarom max zei: of weg die gele bende of een muur plaatsen, maar niet dit. Ik kan me indenken dat een pro coureur het circuit op een andere manier ziet als ons, ook al weten ze dat het daar tricky is, je neemt het mee.. Een muur zie je als een totaal ander object wanneer je met 300km/u aan komt race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Kenhas schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 16:58:
[...]

Volgens de BBC heeft Verstappen gezegd dat er niet echt over de kerbs gesproken is tijdens de briefing

[...]

http://www.bbc.com/sport/formula1/36695160

Iets anders vind ik niet.

[...]

Stoeien ?? :?

Net onboard filmpje gezien van bij Vettel. Zal hier wel al voorbij gekomen zijn maar had het zelf nog niet gezien.
[video]
Verstappen is dus inderdaad moeten vertragen maar omdat de volgende bocht er al is, kan Ricciardo er dus niet meer voorbij of wou het het risico niet nemen (verstandiger dan Hamilton/Rosberg ;) )

Stoeien ja; https://www.facebook.com/...7/videos/818819091584814/

Je ziet RIC veel minder snelheid uit die snelle linkers en je ziet zijn achterkant een paar keer onrustig schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
albino71 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 16:59:
[...]

Nou, dan ben jij de enige eigenwijze hier op tweakers! :+
iemand moet het zijn (voor een keer) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 13:33

StarWing

Huh ?!?

Doe eens niet.

[ Voor 83% gewijzigd door DaniëlWW2 op 05-07-2016 18:10 ]

Page intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Kenhas schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 17:20:
[...]

iemand moet het zijn (voor een keer) ;)
Ik doe met je mee hoor! Als het RIC niet was geweest had ie het plekje terug moeten geven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Kenhas schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 13:56:
[...]

Is niet juist. Als je bijvoorbeeld bij het uitkomen van de tunnel in Monaco de andere al voorbij bent maar je vliegt toch rechtdoor aan de chicane, moet je ook je plaats terug geven.
Een inhaalmanoeuvre is niet voorbij op het moment dat je er voorbij bent maar op het moment dat je je positie terug hebt ingenomen.
Daar heb je het over het afsnijden van een stuk track (of een binnenbocht). Behoorlijk andere situatie natuurlijk.

Uit de onboard van Max hieronder zie je ook dat er echt niks aan de hand is. Hij rijdt de ideale lijn, haalt RIC in en schiet een beetje wijd en dat is het. Er gebeurt daar echt helemaal niks.

Maar goed, meningen kunnen verschillen.

[ Voor 24% gewijzigd door Bosmonster op 05-07-2016 18:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
http://www.formula1.com/e...-action-from-austria.html , onboard vanaf max zijn wagen. Gaat er wel vol over heen zo lijkt, interessant dat het heel bleef deze keer dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wel een flink verschil tussen de race en de vrijdag; waar hij op vrijdag een heel stuk er overheen reed met zijn band, kruist ie hem nu. De vibraties die voor de breuk zorgden konden dus niet opbouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
JeroenC schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 17:04:
[...]

Maar dat is dus ook de reden waarom max zei: of weg die gele bende of een muur plaatsen, maar niet dit. Ik kan me indenken dat een pro coureur het circuit op een andere manier ziet als ons, ook al weten ze dat het daar tricky is, je neemt het mee.. Een muur zie je als een totaal ander object wanneer je met 300km/u aan komt race.
Ik denk dat het net is als bij de muren in Baku. Als iedereen ziet dat het in de GP2 compleet fout gaat door ongelukken (zoals iedereen nu in de practise sessies zag dat je niet over de broodjes moest rijden) doet men vanzelf wat voorzichtiger aan in die kritieke bochten. Dit zijn de beste coureurs ter wereld, die weten prima wanneer ze even iets rustiger aan moeten doen :)

Zoals Max het zei: gewoon even op 95% rijden ipv 100%.
MikeyMan schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 18:06:
Wel een flink verschil tussen de race en de vrijdag; waar hij op vrijdag een heel stuk er overheen reed met zijn band, kruist ie hem nu. De vibraties die voor de breuk zorgden konden dus niet opbouwen.
Ik weet niet of je het filmpje zonder geluid hebt geluisterd, maar ik hoor ieder "broodje" onder z'n auto door gaan :o Wel heel bijzonder om daar in te halen inderdaad :)

[ Voor 21% gewijzigd door Grrrrrene op 05-07-2016 18:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

hij houdt hem wel meesterlijk onder controle, z'n achterkant gaat ook iets bij zo lijkt het, prachtig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Touwens wel grappig dat tijdens het remmen de achterkant bottomt.
Je zou zeggen dat de gewichtsverplaatsing juist naar voren is, en de achterkant omhoog gaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

MikeyMan schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 18:06:
Er werd, vooral op Sky, nogal lacherig over gedaan, en dat het "jonge menneke" gewoon niet genoeg ervaring had bij dit soort zaken, en niet moest mauwen. Een oudgediende en ervaren coureur zou er geen problemen mee hebben en wist waar deze wel en niet moet rijden. De volgende dag.... ;)

Alonso was een van die ervaren coureurs die ook een onderdeel verloor over de gele broodjes, en hij was blijkbaar niet de enige ervaren coureur die problemen had met die gele rakkers. En de meest jonge coureur van het veld heeft zijn rijstijl voor de zaterdag keurig aangepast, maar menig ander coureur dus niet. Hoezo ervaring?

Man o man, wat sta je dan met je mond vol tanden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dijkstraat
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06:48
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=0-yR4QTe8c0]

Peter Windsor heeft een eerste debrief geüpload over de race in Oostenrijk. nu geeneens in de auto maar met iemand anders die zijn geluid heeft opgenomen met een aardappel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:11

sjaool

Every life should have 9 cats

Mercedes was niet zo blij met de verkiezing van Max als rijder van de dag. :P
Travesty! #JusticeForPascal ;)
@PWehrlein @ManorRacing #F1
MERCEDES AMG F1 July 4, 2016

[ Voor 29% gewijzigd door sjaool op 05-07-2016 21:42 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:09
Dijkstraat schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 21:33:
[video]

Peter Windsor heeft een eerste debrief geüpload over de race in Oostenrijk. nu geeneens in de auto maar met iemand anders die zijn geluid heeft opgenomen met een aardappel :P
Niet alleen jammer van het geluid van mr. Potatohead.. In de filmpjes alleen in de auto is Peter een stuk duidelijker en dieper in de analyse..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Niet te doen dit. Versta er echt niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:09

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Weer met een aardappel opgenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

thijszor schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 18:03:
http://www.formula1.com/e...-action-from-austria.html , onboard vanaf max zijn wagen. Gaat er wel vol over heen zo lijkt, interessant dat het heel bleef deze keer dan..
Bijzonder dat deze move verder nog niet breed uitgemeten wordt in de media .. het kon best wel eens een klassieker blijken te zijn .. de plek, de wijze waarop, en hoe ie hem afrond .. stuff of legends !! d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Ben eigenlijk wel benieuwd nu naar de reactie van max, want hij dacht op dat moment wellicht ook van ai, shit en hope for the best

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Op de valreep... :)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 22:51:
[...]

Bijzonder dat deze move verder nog niet breed uitgemeten wordt in de media .. het kon best wel eens een klassieker blijken te zijn .. de plek, de wijze waarop, en hoe ie hem afrond .. stuff of legends !! d:)b
Nou ben ik wel een Max fan, maar het is zoals ik het zie een gewaagde poging waar ie uitglijdt en gewoon veel mazzel heeft dat ie niet stuk is gegaan. Een klassieker is het pas als het een gewaagde actie is die verloopt zoals de coureur denkt dat het zou verlopen.

Lekker op de bank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 05:24
ZaZ schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 01:15:
[...]

Nou ben ik wel een Max fan, maar het is zoals ik het zie een gewaagde poging waar ie uitglijdt en gewoon veel mazzel heeft dat ie niet stuk is gegaan. Een klassieker is het pas als het een gewaagde actie is die verloopt zoals de coureur denkt dat het zou verlopen.
De beste coureurs denken niet die reageren instinctief.
De redbulls zijn indentiek dus moet je alles uit de kast halen om er voorbij te komen zonder te ''denken'' dat dat vervolgens niet overeenkomt met sommige primadonna's op een forum. :+

Met eau rouge als prachtig en alom geprezen voorbeeld.
Zeg eens eerlijk hoe vaak hebben we niet gedacht Hij zet hem er naast !!?? Als dat maar goed gaat. Tot nu toe heeft hij aardig het voordeel van deze besproken twijfel.

Puur op het randje racen dat maakt de sport de koningsklasse wat zij is en dat maakt Max gelukkig de uitzondering op een groot gedeelte van de startopstelling.

[ Voor 12% gewijzigd door MaXeRs op 06-07-2016 08:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• creapYYY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 20:30
[...]

Vind ik dikke onzin. In mijn optiek vergen zulke inhaalacties lef ipv op de standaard locaties een inhaalmanouvre in te zetten. Wanneer zo'n actie lukt zit ik op het puntje van mijn stoel, Max zal wss hetzelfde voelen ondanks dat het maar allemaal net goed ging. Niet alles moet 100% perfect zijn om er een klassieker van te maken.

Kijk de actie van Massa op Singapore 2012, gewaagde actie en waarschijnlijk (mag ik wel vanuit gaan) had hij niet de intentie om de auto zo te laten swieperen, wel is dit voor mij een klassieker omdat hij inhaalt op een moment waar niemand het verwacht en het maar NET goed ging.

Maar dit is mijn mening en niet die van andere :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Het is achteraf best jammer dat toen de regie net de herhaling van de start liet zien, ipv live de inhaalactie van VES. Daardoor is het waarschijnlijk aan de grote menigte ontsnapt... Volgens mij hebben alleen wij oranje bril dragers het over deze actie...
Hopelijk komt het aan het eind van het jaar nog wel terug bij de FIA awards :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

[...]

Nou ben ik wel een Max fan, maar het is zoals ik het zie een gewaagde poging waar ie uitglijdt en gewoon veel mazzel heeft dat ie niet stuk is gegaan.
Ja dat is zéker waar .. ik vraag mij ook af of hij hem weer zou plaatsen ..

(Max een beetje kennende nu, denk ik van wel) :P
creapYYY schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 08:01:
[...]

Vind ik dikke onzin. In mijn optiek vergen zulke inhaalacties lef ipv op de standaard locaties een inhaalmanouvre in te zetten. Wanneer zo'n actie lukt zit ik op het puntje van mijn stoel, Max zal wss hetzelfde voelen ondanks dat het maar allemaal net goed ging. Niet alles moet 100% perfect zijn om er een klassieker van te maken.
nouja .. daarom ben ik wel benieuwd wat de mening van de "geleerden" gaat zijn.. hij flikte het hem maar wel even .. maar de move moet wel legaal zijn imho .. hoewel Michael Schumacher ook legendarische moves had waar nog iedereen het over heeft terwijl ook daar het de vraag is of ze wel door de beugel konden ..

Maar echt, dit is écht wel een mega klap in het gezicht van Ricciardo die hij volgens mij nog wel even blijft voelen .. hij is écht om de oren gereden door Verstappen deze race .. volgens mij was dat nog niet eerder zo duidelijk als in Oostenrijk !! Dat moet de Riacciardo fan-base nu toch ook zien lijkt me!! B)
Kijk de actie van Massa op Singapore 2012, gewaagde actie en waarschijnlijk (mag ik wel vanuit gaan) had hij niet de intentie om de auto zo te laten swieperen, wel is dit voor mij een klassieker omdat hij inhaalt op een moment waar niemand het verwacht en het maar NET goed ging.
Qua legaliteit is daar natuurlijk niets mee aan de hand en dus een terechte klassieker idd !!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon

Pagina: 1 ... 23 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit woensdag 6 juli. Een nieuw racetopic wordt de donderdag voor de race geopend.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2016 - Deel 2 besproken worden.
GP2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1