RoyK schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 12:33:
[...]
Oei, je neemt dit veel te persoonlijk (we zitten toch gewoon op een tweakers forum waar discussiëren leuk en belangrijk is? Althans ik vind het heerlijk om met andere F1 fanaten te praten en dingen te lezen die ik nog niet wist) . Het is nogal super pro Max hier, wat natuurlijk mag. Maar het is al snel not done om iets in een minder positieve manier te uiten over Max. Ik ben ook een max fan boy. Maar ik heb nog nergens uitzonderlijke regen race kwaliteiten gezien. Alleen maar van horen zeggen. En dat is allemaal papegaaien praat. "ik hoop dat het gaat regenen want dan kan Max...." Alsof de rest nietsnutten zijn in de regen. De meeste coureurs reden al vele jaren internationaal in lagere klassen ook door het kut weer. Die hebben ook gekart en rijden niet sinds gisteren een bolide.
Met andere woorden.. ik neem Max zijn superpowers in de regen met een kerel zout.

Haha nee ik neem het niet persoonlijk. Of ik super pro Max ben? Moa ik ben voor Max net als Nederland in het EK/WK (indien ze überhaupt meespelen natuurlijk), echter vind ik F1 iets interessanter dan tegen een bal aantrappen. Max vertegenwoordigd vind ik gewoon Nederland in de F1. Neemt niet weg dat ik bijv Vettel ook een onwijs gave coureur vind (zoals in Canada:
http://www.ziggosporttota...s-goed-weg-bij-start.html )
Maar het is natuurlijk extra leuk om een Nederlander te zien, die en goed is, en de jongste coureur ooit en er ook nog een persoonlijk aspect bij zit. Maar ik ben er absoluut niet op tegen indien iemand voor Vettel of Mercedes juicht (zoals Ajax vs Feyenoord oid).
We hebben dan ook nog maar weinig ''echte'' regen gezien, ja Monaco maar dat is zonder regen al een circuit die vraagt om crashes.
Ik probeer nergens te zeggen dat andere coureurs slecht zijn in regen of dat andere nooit in regen gereden hebben.. Maar Max heeft gewoon een voordeel (net als dat andere dat misschien hebben met regen)..
Vooral Mercedes is iets waar Max moeilijk tegenop kan, voornamelijk om 1 reden: Mercedes heeft snellere auto's. Wat gebeurt er met regen? Kans is dat Mercedes dat voordeel kwijt raakt.. Dan hoef Max niet ineens als een watergod te rijden, maar heeft al voordeel puur doordat Mercedes een nadeel heeft.
Dat heeft niks met de coureur van Mercedes te maken die misschien bang voor water zou zijn, maar met zijn auto die minder kan uitblinken.
Ik weet niet wat daar raar aan is?

alexbl69 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 12:41:
[...]
Knappe was dat Max zijn snelste ronde op 3 ronden voor het eind reed. Zijn achterligger (Raikkönen) was sneller, maar Max had blijkbaar toch nog net dat beetje reserve in de banden gehouden waardoor hij op het eind toch nog kon pareren.
En volgens mij heb ik de beelden nog meegekregen na afloop dat de banden nog niet eens zo afgetrapt uitzagen (ja uiteraard niet nieuw, maar kijkend naar de aantal rondes dat ze gereden hebben zagen ze nog netjes uit).
[
Voor 13% gewijzigd door
LopendeVogel op 07-07-2016 12:50
]