Mosin schreef op zondag 19 maart 2017 @ 10:51:
Wie is er verantwoordelijk voor de transfers bij Arsenal? Als Arsene dit zelf doet met zijn mede mensen, dan valt het smerig tegen. Als het bestuur er verantwoordelijk voor is, zie ik geen reden om Wenger te vervangen.
Wat ik me altijd afvraag, is wat Wenger hier nu zelf van denkt. Hij ziet al een tijdje aan hoe slecht het gaat, maar wat betreft de spelers valt het tegen. Ik denk dat het daar fout gaat. Elke keer vierde eindigen in de PL is opzich helemaal niet slecht, maar als je meer wilt moet je ook iets anders van de spelers gaan verlangen en toch flink wat versterking in huis halen. Een aankoop zoals Xhaka vind ik 3x niks, koop dan echt een wereld klasse middenvelder voor op zijn plek.
Als Wenger het wel allemaal zelf beslist, dan zou 'ie beter gewoon iets anders kunnen doen. En dan met name voor zijn zelf respect en voor Arsenal.
Wenger heeft de eindbeslissing, hij stuurt zo'n beetje bijna de hele club (volgens mij ook deels scouting in de jeugd). Dat is ook het probleem zodra Wenger weggaat, valt er een enorm gat in de organisatie.
Het probleem is dat het bestuur van de club daar nooit problemen mee heeft gehad. Zo lang het allemaal goed gaat (je haalt 4e plek voor CL, wint af-en-toe een beker, etc.), dan blijft de club gezond en heb je genoeg inkomsten/winst. Nu gaat het stukken minder, haal je waarschijnlijk geen CL en loopt het contract af van je twee topspelers + manager, en dan slaat de paniek toe. Zie het resultaat en de manier hoe de spelers erbij lopen het veld, het zal me niks verbazen dat dit voelbaar is door de gehele organisatie.
Wenger heeft altijd ongelofelijk veel vertrouwen in zijn spelers en gelooft erin dat ze kunnen groeien. Daarom is Xhaka ook gekocht, een speler met potentie, geweldige passing, en harde werker. Alleen als de rest van het team ontzettend instabiel is en je als manager ook heel laat in de transerwindow zaken gaat doen, is het gewoon wachten tot het mis gaat en je eigen spelers het niet kunnen opbrengen.
Het beste was dat het bestuur na het binnenhalen van de FA Cup twee jaar geleden, afscheid had genomen van Wenger en hem geen nieuw contract had aangeboden. Echter is er nu weer een contractaanbieding, puur omdat het bestuur zo damn langzaam is met het maken van beslissingen.