Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2016/2017 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1
Acties:
  • 34.430 views

• JanW
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 20:31

Seizoen 2016/2017: Buitenlandse Voetbalcompetities

Voor Champions League & Europa League kun je in het volgende topic terecht: [Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2016/2017

De vakanties zijn voorbij en de voorbereiding is alweer begonnen, tijd voor een nieuw topic dus. De transfermarkt is nog niet op volle toeren maar een aantal spraakmakende of schrikwekkende transfers is al in de maak. Genoeg voer voor discussie dus. ;)

Engeland

Duitsland, Spanje en Italië zijn nog niet bekend.

Voor de rest kan je hier terecht: fcupdate.nl

offtopic:
Mocht iemand zich geroepen voelen om deze TS wat mooier vorm te geven, stuur dan een bericht en dan maak ik je mede-auteur van het topic.

JanW wijzigde deze reactie 27-06-2016 17:57 (9%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aquila
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 18:21
quote:
Deadsy schreef op zondag 17 juli 2016 @ 11:40:
[...]

Denk dat voor Gotze de centen vrij belangrijker zijn en heb het gevoel dat de prikkel bij hem wel een beetje minder is dan enkele jaren geleden.
Ja, dat kan. Hij is in ieder geval wel binnen :+
Bij Dortmund zal hij de prikkel wel weer krijgen. Als dit niet gebeurd heeft hij het toch echt verpest.

Zag gisteren dat de jongste Götze mee speelde (Felix Götze). Ik lach me kapot als hij dalijk over 1 jaar vaste waarde wordt 8)7

\\ XBOX // AMD \\ VoetbalShirtjes Topic // FC Bayern \\

• apis29
  • Niet online
Ondertussen lijkt Wijnaldum op weg naar Liverpool (misschien na het misgrijpen van Götze?) ... en Schürrle naar Dortmund.

en Sam Allardyce wordt de nieuwe bondscoach van Engeland :+

apis29 wijzigde deze reactie 22-07-2016 12:07 (60%)

• JeroenNietDoen
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 20:34

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

Ondertussen bij Arsenal...

"Oooh Jeroen!"

• Aquila
:'( :'(
Nu zie je echt dat hij een dikkertje is geworden, dat zegt ook wat over zijn vorm denk ik ;(

• Aquila
Snap het leuke idee van Tuchel wel, maar het heeft zijn nadelen hoor en niet zo'n beetje. Het team gevoel kan daarintegen ook goed verkloot worden door dit. Bron: http://www.fcupdate.nl/vo...ssels-in-plaats-van-drie/

Hij komt ook niet bepaald slim over met deze uitspraak. Hij heeft dus al tijd tekort om zijn talenten eventueel aan te spreken (?). Hij weet donders goed dat Bayern amper te kloppen is. Even goed wordt het met Ancelotti ook nog even aanzien, maar verwacht geen problemen met 1 van de betere defensies op de wereld. Alaba - Hummels - Boateng - Lahm Dat is toch een behoorlijke achterlinie :D _/-\o_

EDIT:
Even iets anders. Ben ik de enigste die dit logo zo ongelofelijk fout vind? Beetje Nazi achtig maar oke..

Aquila wijzigde deze reactie 09-08-2016 15:08 (11%)

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

quote:
Napo schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 11:59:
Dan kan je of beter de club opdoeken want die "fans" gaan met een ander logo echt niet weg of die "fans" verbannen van enige connectie met de club, wat ook niet gaat lukken en derhalve kan je de club beter opdoeken...

Beetje simplistisch om zo veel aandacht aan een logo te besteden die diep in hun verleden zit.
Ah, neo-fascisme en racisme is geen probleem als ze het vroeger al waren. "Traditie". Het verdwijnen van Lazio Roma zou geen enkel gemis zijn gezien de hardleersheid van de "fans". Clubs moeten gewoon eens verantwoordelijkheid nemen voor hun aanhang en die keihard aanpakken, net zoals Ajax vak 410 kapot moet maken, enzovoort.

Match of the Day @BBCMOTD 1h1 hour ago
Are you ready for the return of #MOTD on Saturday night on @BBCOne at 10.30pm?

++?????++ Out of Cheese Error. Redo From Start.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Toch jammer dat "de beste voetbalcompetitie" nog niet de scheidsrechters heeft die daarbij horen. Da's er eentje die een paar weken op lager niveau mag oefenen.

Probeerde de bal te spelen...

gambieter wijzigde deze reactie 15-08-2016 23:11 (23%)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Everton Fan Zone Presenter Jennifer Jewell Promises to Present Show in Bikini if Toffees Win League
quote:
Everton Fan Zone Presenter Jennifer Jewel is looking to go one better than the ex-England international, promising to present next season's show in a bikini if Everton can win their first Premier League title since 1987.
Allemaal kijken als het gebeurt, kom op Koeman :+

• apis29
  • Niet online
quote:
Aquila schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 14:23:
Hopelijk ziet Schweinsteiger vandaag het ligt en komt hij terug naar München. Wie wil er uberhaupt nog naar Manchester gaan om te voetballen? United heeft zijn respect wel verloren bij mensen, met die akelige kerel als trainer.

;) http://www.patternsofplay.co.uk/shop/shinesteiger

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Mooi in ieder geval dat die domme "modieuze" blondjes verloren hebben. Misschien wat meer op het voetbal concentreren ipv op de tatoeages en de haardracht...

• chim0
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 22:15
Southampton genaaid met die penalty. Was niks aan de hand. Voor de rest echt dramatisch slechte wedstrijden gezien bij MOTD, dus niveau in Engeland is ook niet altijd denderend.

Ronaldo weer terug en gescoord! _/-\o_

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Voetballers zijn soms wel heel erge huilies, zoals de Watford spelers. De tweede goal van West Ham bij de door Watford met 2-4 gewonnen wedstrijd afgelopen zaterdag (van 2-0 naar 2-4) was een beauty van een voorzet van Payet, achter het standbeen langs (een rabona):
.
Nou zijn de Watford spelers gaan klagen dat de West Ham spelers ze voor l*l wilden zetten daarmee, en moet Payet zich verdedigen voor een mooie actie: http://www.skysports.com/...ds-rabona-against-watford

• Aquila
quote:
Noiz schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 09:50:
[...]

Helaas staat het op dit moment nog niet helemaal, maar dat vind ik ook niet vreemd als je kijkt dat de as voor een groot gedeelte nieuw is. Het is nog zoeken naar de meest ideale opstelling en dat heeft simpelweg wat tijd nodig. Had wel al meer verwacht van een Pogba, maar die heeft ook de juiste speler naast zich nodig om echt tot uiting te komen. Fellaini is niet de ideale partner voor Pogba, maar met een Herrera naast zich (die mij positief heeft verrast dit seizoen tot nu toe) vind ik een ideale partner voor hem.
Ik zie ze dit seizoen nog niet meteen voor het kampioenschap strijden uiteindelijk, maar wel er redelijk (althans, hoop ik ook :P ) dicht tegenaan. Maar het is en blijft de Premier League waar gekke dingen gebeuren, zie de nederlaag van afgelopen week. Of bijvoorbeeld Tottenham dat min of meer over City dendert. Of een Arsenal dat de grootste moeite heeft met Burnley (en onterecht gewonnen) na een week eerder magistraal gespeeld te hebben tegen Chelsea.

[...]

Familie hoort zich simpelweg niet te bemoeien met de professionele carrière van de voetballer. Zij zullen ook nooit het hele verhaal horen en de dingen oppakken uit de media en ongefundeerde uitspraken doen. Helpt vaak niet mee in de situatie waarin iemand zich bevindt.
Ja, de PL is soms echt een niet te begrijp competitie haha :+ Daar win je volgens mij geen 10 wedstrijden achter elkaar (of deed Leicester dat wel vorig seizoen?). Vorig jaar had Pogba, Dybala naast zich staan. Die gozer is ook van een andere niveau dan Fellaini en Herrera. Misschien nieuwe aankoop voor United :P
Je zult ze inderdaad wat tijd moeten geven, maar de club die Mourinho traint is voor mij een echte no-go. Real speelde veeel agressiever onder hem en Chelsea was ook niet mis. In ieder geval valt het me wel tegen, ondanks dat ze geen heel slecht team hebben.

Naja, ik denk dat daar de meningen wel erg verdeelt over zijn. Opzich snap ik het wel, maar wat jij aangeeft snap ik ook wel. Als ik een mening moet vormen op basis van wat ik van beide personen weet, zou ik denken dat het probleem toch echt bij Mourinho ligt. Zoals ik zei krijgt Schweini niet eens de kans om een wedstrijd te spelen en dat gebeurd nu toch al eventjes. Dan vind ik het niet gek dat mensen daar niet vrolijk van worden. Ik hoop heel erg graag dat hij in de winter weg gaat bij United, maar United was toch al stiekem een kleine droom club voor hem.

Zuur dat hij dan net deze coach heeft..

• Aquila
Troll: Volgens mij kreeg Xhaka een vraag over het kampioenschap :+

• chim0
quote:
Bossie schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 10:57:
[...]

Mijn eigen wedstrijd is afgelast, dus ik pak denk ik Arsenal ff mee.
Hier ook. Het is bekerweekend geloof ik. We zouden een inhaal hebben, maar die is er weer afgehaald (was een foutje). Misschien dat ik bij het derde ga kijken als het zulk weer blijft.
quote:
Atletico - Real is kan wel een leuke pot worden, als Real durft te gaan te voetballen.
Hey uuuh, beetje dimmen jij he! Ze gaan die pot gewoon winnen. Moet! :P

Mwa, moet lukken zou je zeggen. Alleen jammer dat Kroosje er niet bij is.

chim0 wijzigde deze reactie 19-11-2016 11:13 (12%)

• knakworst
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 21:32

knakworst

Get Dilberted!

quote:
JanW schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 19:11:
[...]

Slechte wedstrijd die boven alles nog volledig werd verpest door meneer Schelvis. :X Dat is gewoon een Barcelona supporter die daar met een microfoon zit, compleet ongeschikt.
Weer eens wat anders dan vorige week, vosje de Atletico fan ;w

Dit afval zullen ze niet nog een keer dragen. Zo doorzichtig dat zelfs Fly Emirates niet te zien is.

• Coltrui
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Arsenal net paar minuten voor tijd 1-0 voorgekomen tegen WBA.

Ik weet niet hoor, maar wordt - nu de vanishing spray tot de standaard uitrusting van de refs behoort - het eens geen tijd voor een soort conventie waar je dat ding wegsteekt? :P

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

En een verdiende nederlaag. In de eerste helft was het gelijkwaardig en scoorde Everton uit de enige kans, maar de tweede helft heeft Man City niets meer gedaan, geen echte kansen meer gekregen en ze werden afgestraft voor elke fout. De 3-0 van Davies was een fraaie.

Al gaat Lukaku niet populair worden zo, door te proberen de goal van zijn ploeggenoot Davies te stelen.

Deze is wel mooi:
quote:
SPORF ‏@Sporf 1h1 hour ago
#ThatMomentWhen You realise there is no Darmstadt or Osasuna in the Premier League. 🤔
quote:
Claudio Bravo for Man City:

- Shots On Target Faced: 20 👋
- Goals Conceded: 14 ⚽️

"Best goalkeeper in the world" 😳

:p

gambieter wijzigde deze reactie 15-01-2017 16:57 (39%)

• chim0

Moet je kijken waar de keeper staat. Tja, dan verdien je het niet ook. Die eerste goal was ook onnodig trouwens. Keeper moet gewoon uitkomen, die bal wegboksen en alles en iedereen meenemen.

Was weer een lekker weekendje! :X

• Sjurm
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 23:38
Wat een lelijk nieuw logo van Juventus trouwens. Lijkt totaal geen voetballogo meer, veel te simplistisch. Een beetje moderniseren, liever niet, maar dat kan ik begrijpen. Dit nieuwe logo valt echter totaal uit de toon in vergelijking met vorige logo's. Supporters zijn er ook niet echt blij mee geloof ik.

• dutchgio
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 23:58
Of deze: :+

| Apple iPad 3rd generation 16GB | Synology DS112J | iOcean X7 | ZTE Nubia Z7 Mini | Xiaomi Redmi Note 3 | ZTE Axon 7 | XDA Recognized developer |

• JeroenNietDoen

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

Is het zo zwartwit :?

Ik heb even de regels vanaf de FA site geplukt en 3 regeltjes dik gedrukt:
quote:
Handling the ball involves a deliberate act of a player making contact with the ball with the hand or arm.

The following must be considered:
-the movement of the hand towards the ball (not the ball towards the hand)
-the distance between the opponent and the ball (unexpected ball)
-the position of the hand does not necessarily mean that there is an infringement

-touching the ball with an object held in the hand (clothing, shinguard, etc.) is an infringement
-hitting the ball with a thrown object (boot, shinguard, etc.) is an infringement

The goalkeeper has the same restrictions on handling the ball as any other player outside the penalty area. Inside their penalty area, the goalkeeper cannot be guilty of a handling offence incurring a direct free kick or any related sanction but can be guilty of handling offences that incur an indirect free kick.
Lees ook even de openingszin, handsbal gaat in de FA regels over het opzettelijk aanraken van de bal. Vervolgens een opsomming van waar rekening mee te houden om te bepalen of het op- of onopzettelijk hands is. Er wordt nergens gesproken over onopzettelijk hands, daarmee lijkt het dus dat onopzettelijk hands op voorhand geen overtreding is. In onze beleving als niet-speler / niet-scheids oogt elke vorm van hands als een overtreding, dat lijkt dus bij de FA zeker niet zo te zijn.

Het moment nog een keer:

Voor de actie die hij doet met zijn linkerbeen en onderlichaam naar voren, om de bal nog in te zetten alvorens hij afketst op de keeper, is de rechterarm naar boven juist normaal voor je balans. Dit is niet eens iets wat je bewust doet, dit is motoriek. Volgens de FA regels kun je puntje 1 dus doorstrepen, is er van puntje 2 sprake en is puntje 3 ook van toepassing. Op basis daarvan maakt ie dus een beslissing, en dat is precies wat Howard Webb ook uitlegt.

JeroenNietDoen wijzigde deze reactie 13-02-2017 06:47 (85%)

"Oooh Jeroen!"

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Het moment van Sutton United-Arsenal: toen Sutton 3x gewisseld had, vond de reservekeeper het tijd voor een pie:

Die 3e keeper van Ajax (Verhoeven of zo?) was toch wat slanker :+

Nu blijkt er op gewed te zijn, en dat kan een staartje krijgen. En Sutton United is er ook niet blij mee, http://www.bbc.co.uk/sport/football/39037401:
quote:
Sutton manager Paul Doswell said after the game: "I don't think it shows us in the best light."

Club chairman Bruce Elliott told 5 live: "I didn't know anything about it. He has got himself in the papers again and the fame obviously has gone to his head a little bit, but we will soon bring him back down to earth, don't worry about that."
Straftraining?

Edit: en hij is opgestapt bij de club. Dom dom dom.

gambieter wijzigde deze reactie 21-02-2017 17:08 (3%)

• toolkist
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
De familie Bacuna is weer lekker bezig de laatste tijd. Afgelopen weekend de Bacuna van Groningen, dus Leandro zal gedacht hebben dat ie niet achter kon blijven:

• knakworst
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 21:32

knakworst

Get Dilberted!

NOS is lekker objectief.

http://nos.nl/artikel/216...al-madrid-ontsnappen.html

Niet noemen dat tweede goal Villarreal buitenspel is.

De lichte handsbal is op de borst geworden.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

LOL:

Dat zeiden we ook altijd, we winnen de derde helft in de kantine wel! :+

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Humor:

Herrera met 2x geel eraf in de eerste helft, Kante scoort de 1-0 in de tweede helft :p

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Tweet van de dag:

Waar is de trainer die weer wat nederigheid en common sense in dergelijke spelers trapt? :p

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Cristiano Ronaldo heeft een vliegveld naar zich vernoemd gekregen: http://www.skysports.com/...-airport-raises-questions

Maar dat standbeeld, daar kan hij toch niet blij mee zijn?

En de meme's beginnen:

:+

gambieter wijzigde deze reactie 29-03-2017 18:39 (13%)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

quote:
Vos schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 18:53:
[...]

Haha, wat slecht! Ik geloofde het pas toen ik de video bekeek.
Ze zeggen dat het meer op Niall Quinn lijkt:

_O-

• JeroenNietDoen

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

quote:
v8power67 schreef op zondag 23 april 2017 @ 22:38:
Whahhahaah messi met zn shirt uit en die aan publiek tonen. Normaal haat ik zulk gedrag maar van hem kan ik het hebben hahaha
Ja, heel fijn dat Messi zich inzet voor de #WengerOUT protesten :Y

"Oooh Jeroen!"

• v8power67
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 22:32

v8power67

Seat leon 1.8t 20v !

quote:
Aquila schreef op donderdag 27 april 2017 @ 10:23:
[...]

Typical Messi fans. Alles wat meneer doet is bijzonder #not.

PSN/XBL: hjallo/RiCeBoY NL CORSA HUIDIGE STAAT!/ 4770k@4.4ghz||EVGA 1070 FTW2 stock|| 16gb @1600mhz||850evo 256gb||

• Gunner
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Gunner

#ArtetaIn

Ezechiël 25:17 | 10x295wp Pal Zuid | PVoutput

• Gunner
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Gunner

#ArtetaIn

quote:
Aquila schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 16:23:
[...]

Hmm, dan moet Arsenal wel bij geven aan een Duitse prijs. Geen idee of ze dat gaan doen.
Hoezo zou het contract uit laten dienen een probleem moeten worden? Of bedoel je soms dat Alexis gaat janken daarover?
Nu cashen of volgend seizoen loopt ie voor niets weg. Dat is een lastige keuze. Bij RvP durfden ze dat niet.

Intussen is Lacazette officieel;

Ezechiël 25:17 | 10x295wp Pal Zuid | PVoutput

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor Champions League & Europa League, zie [Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2016/2017 - Deel 2

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True