Hardlopen - Deel 7 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 100 ... 109 Laatste
Acties:
  • 515.607 views

Onderwerpen

• Tweakarim
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-12 16:12

Tweakarim

PSN: Karimineel3

De eerste helft van het jaar afgesloten met een toch iets of wat teleurstellende 434km. Vooral januari en juni waren geen beste maanden. In januari slechts 16km gelopen wegens blessure en vakantie. Juni was ook geen beste maand met een totaal van 53km, vooral het weer en ook wat pijntjes speelden me parten. Om de beoogde 1000km dit jaar te halen zal ik mn beste beentje voor moeten zetten. Pijn in de heup lijkt weg dus kan er deze nieuwe maand weer tegen aan.

[ Voor 5% gewijzigd door Tweakarim op 01-07-2018 08:12 ]

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Weekje rust genomen, vandaag even klein rondje, maar helaas toch nog wat last van de hamstring. Trekt ook wat richting de kont. Iemand enig idee? Sowieso tijd voor een nieuw paar schoenen. Deze gaan richting de 800km en ik heb het idee dat ze wat minder worden kwa demping. Profiel is bij de hak en de voorvoet ook al flink minder aan het worden.

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:03
pjlgt schreef op zondag 1 juli 2018 @ 11:59:
Weekje rust genomen, vandaag even klein rondje, maar helaas toch nog wat last van de hamstring. Trekt ook wat richting de kont. Iemand enig idee? Sowieso tijd voor een nieuw paar schoenen. Deze gaan richting de 800km en ik heb het idee dat ze wat minder worden kwa demping. Profiel is bij de hak en de voorvoet ook al flink minder aan het worden.
Ja, ga naar de fysio!
Ik heb in totaal anderhalf jaar lopen kloten met een hamstring blessure omdat ik het in het begin genegeerd heb en dacht dat het vanzelf wel overging.
Tot drie keer to opnieuw ingescheurd en uiteindelijk op het einde nog effe 6x dry needling. Dat is geen pretje met zo'n naald in de spier vrotten.

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Wel een fysio die goed is om naar het complete beeld van jou te kijken. Heb je er geen, vraag rond bij loopmakkers lokaal waar je het best terecht kunt.
Neem je schoenen mee, want uit het slijt patroon kunnen ze ook info halen, zeker omdat het "maar" 800 km is. Die 800 km kan wel, maar ik red zelf soms wel het dubbele. Dus daar zit een flink gat tussen. Waardoor?????

• jscholte
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-12 22:58
Net een flipbelt gekocht, top ding maar eigenlijk net eentje die een maat te klein is. Het is een M antraciete kleur en met ritsen, misschien dat iemand hier er belang bij heeft ? Dan bestel ik weer een L.

And as final touch god created the Dutch

• route99

route99

flipbelt : ... weer wat geleerd, wist niet dat ze zo heten....
Ik vrees dat ik nu L nodig heb en als er nog 9 kg af is weer M... Afbeeldingslocatie: https://www.helpmij.nl/forum/images/smilies/redface.gif
Succes met de verkoop!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:59

Sport_Life

Solvitur ambulando

Inmiddels loop ik ook al weer enige tijd om de dag, soms 2 of 3 dagen achter elkaar. Volgens mijn Garmin zou ik een marathon net boven de 3 uur kunnen lopen (en 10 km 39min,dat klopt wel). Alleen qua afstand durf ik dat nog niet aan, bang om weer mijn knie te forceren.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-11 23:44

Pathogen

Shoop Da Whoop

route99 schreef op zondag 1 juli 2018 @ 12:59:
Wel een fysio die goed is om naar het complete beeld van jou te kijken. Heb je er geen, vraag rond bij loopmakkers lokaal waar je het best terecht kunt.
Neem je schoenen mee, want uit het slijt patroon kunnen ze ook info halen, zeker omdat het "maar" 800 km is. Die 800 km kan wel, maar ik red zelf soms wel het dubbele. Dus daar zit een flink gat tussen. Waardoor?????
Om het even in Formule 1 stijl te bewoorden:

Het is ook een kwestie van bandenmanagement. Als je bij de landing je voet al zoveel mogelijk evenwijdig aan de grond kunt laten bewegen scheelt dat wrijving en slijtage ten opzichte van elke pas moeten driften of je gewicht te moeten opvangen/afremmen.
Maar óók flink versnellen brengt extra slijtage natuurlijk (wheelspin).

Dus, als je wilt hypermilen met je schoenen: véél rustige gelijkmatige kilometers maken en scherp op techniek blijven :)

• route99

route99

Das het F1 ideaal beeld: nu aan de fysio om te zien "hoever" hij er vandaan zit.
De slijtage kan immers toch wijzen op een verkeerde houding met als gevolg/samen gaande met een verkeerde loopstijl met in F1 stijl: uitvallen met "pech"... ;) in loperstaal "een blessure"...

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Zelf trouwens: na een wat onhandig gepland gesprek waar ik wel graag bij wilde zijn heb ik woensdag niet kunnen lopen. Eigenwijs genoeg (maar ook goed aangevoeld en snelheidswerk teruggeschroefd!) dan maar donderdag, vrijdag én zaterdag gelopen, waarvan de zaterdag de langste duurloop sinds tijden is geweest.

Was prachtig weer om lui in de tuin te zitten, om te lopen... mja.

Na een erg lichte maaltijd zag ik het al aankomen: dit gaat een moeilijke run worden. Gelukkig ben ik dan wel slim genoeg om daar iets voor te verzinnen :P In plaats van puur water heb ik de flesjes gevuld met water, een flinke kneep citroensap en een schep suiker. Gewoon limonade dus eigenlijk.

Het eerste deel van de loop heb ik, enigzins expres, tegen de zon in gelopen, in de hoop dat het tweede deel dan makkelijker zou zijn. Gelukkig was dat ook zo :) Netjes mijn slokjes op rantsoen gedronken, na een kleine 50 minuten was flesje 1 leeg en ik had nog niet het gevoel dat ik (veel) tekort kwam.
Na ruim een uur, 1u15, begon er een klein hongergevoel te komen (met een "normale" maaltijd voel ik dat nooit rond deze tijd van een loop) en heb ik nog maar even een paar flinke slokken genomen. Dat hielp genoeg om de run zonder koolhydraatloos gevoel te voltooien met in totaal 17,5km op de teller :Y
Zelfs nog netjes afgesloten met een aantal strides (tel kwijtgeraakt, maar ergens tussen de 5-10 dus dat is goed genoeg).

Over dat koolhydraatloos, of lege, gevoel: ik kan dan echt niet meer normaal nadenken. Vooral op woorden komen en praten lijkt bijna onmogelijk. Na een stevige race heb ik dat ook, ongeacht of dat 50 of 90 minuten is.
Is dit gewoon wat ik denk dat het is? Glycogeenvoorraadje op en bloed dat betere dingen te doen heeft dan zuurstof naar mijn hersenen transporteren?
Hoe voelt het bij jullie na een langere stevige inspanning?

Niet hypochondrisch ingesteld gelukkig, maar ik weet wel graag of ik mijn lichaam aan het opbouwen of ook afbreken ben... Wil tenslotte nog een marathon kunnen lopen!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Pathogen schreef op maandag 2 juli 2018 @ 10:47:
Zelf trouwens: na een wat onhandig gepland gesprek waar ik wel graag bij wilde zijn heb ik woensdag niet kunnen lopen. Eigenwijs genoeg (maar ook goed aangevoeld en snelheidswerk teruggeschroefd!) dan maar donderdag, vrijdag én zaterdag gelopen, waarvan de zaterdag de langste duurloop sinds tijden is geweest.

Na een erg lichte maaltijd zag ik het al aankomen: dit gaat een moeilijke run worden. Gelukkig ben ik dan wel slim genoeg om daar iets voor te verzinnen :P In plaats van puur water heb ik de flesjes gevuld met water, een flinke kneep citroensap en een schep suiker. Gewoon limonade dus eigenlijk.

Het eerste deel van de loop heb ik, enigzins expres, tegen de zon in gelopen, in de hoop dat het tweede deel dan makkelijker zou zijn. Gelukkig was dat ook zo :) Netjes mijn slokjes op rantsoen gedronken, na een kleine 50 minuten was flesje 1 leeg en ik had nog niet het gevoel dat ik (veel) tekort kwam.
Na ruim een uur, 1u15, begon er een klein hongergevoel te komen (met een "normale" maaltijd voel ik dat nooit rond deze tijd van een loop) en heb ik nog maar even een paar flinke slokken genomen. Dat hielp genoeg om de run zonder koolhydraatloos gevoel te voltooien met in totaal 17,5km op de teller :Y
Zelfs nog netjes afgesloten met een aantal strides (tel kwijtgeraakt, maar ergens tussen de 5-10 dus dat is goed genoeg).

Over dat koolhydraatloos, of lege, gevoel: ik kan dan echt niet meer normaal nadenken. Vooral op woorden komen en praten lijkt bijna onmogelijk. Na een stevige race heb ik dat ook, ongeacht of dat 50 of 90 minuten is.
Is dit gewoon wat ik denk dat het is? Glycogeenvoorraadje op en bloed dat betere dingen te doen heeft dan zuurstof naar mijn hersenen transporteren?

Niet hypochondrisch ingesteld gelukkig, maar ik weet wel graag of ik mijn lichaam aan het opbouwen of ook afbreken ben... Wil tenslotte nog een marathon kunnen lopen!
Afgelopen zaterdag stond voor mij een 20k op het programma. En hoewel ik doorgaans niet van het meenemen van drinken ben, ben ik toch maar tot de conclusie gekomen dat en 20k in deze omstandigheden gewoon te ver is om zonder water oid te gaan lopen. Om 17.40 de weg op, dus de ergste hitte was al weg, maar het was evengoed nog ontzettend warm zeg. Had een 500ml Salomon flacon met water gevuld en dat had ik ook wel nodig. Merkte wel dat het fijn is om water mee te hebben, maar dat je na verloop van tijd toch de zouten gaat missen waardoor je alsnog een week gevoel in je knieën gaat krijgen. De laatste 4 kilometer merk je aan je loophouding dat het niet meer zo soepel gaat :).

Gisteren een compleet andere training op het programma; 30 minuten fartlek. Nu hebben wij hier in de buurt niet echt een goede plek om deze training uit te voeren. De plekken die er zijn liggen allemaal op fietsafstand, maar door andere afspraken hier helaas geen tijd voor. Heb langs de maas, daar is het ook redelijk heuvelachtig, een alternatieve training gedaan. Heuvels op, heuvels af, hard lopen, langzaam lopen. Allemaal met fartlek in gedachten, maar dan voornamelijk hard en hoge intensiteit.

Omdat het fietspad hier vrij smal is kom je regelmatig fietsers tegen en je merkt gewoon dat die totaal niet zijn gewend dat een loper met 3:30 aan komt zetten. Datzelfde voor wandelaars. Ze zien je wel aankomen, maar schatten de snelheid compleet verkeerd in waardoor ze op het laatste moment nog een pas opzij maken mo ruimte te maken. :).

Ergens begrijp ik het wel, de gemiddeldeloper die ik tegenkom doet zo tussen de 5 en 7 per kilometer, dus zodra er een idioot onder de 4 komt aanzetten, dan zijn ze daar niet op bedacht nee :)
Moet wel bekennen dat ik er steeds meer ga bekennen dat dit korte werk mij veel meer ligt. Hard lopen, korte afstanden, snel herstellen en nog een keer. Loop ik een 20km op 5.50, dat is ook leuk en mooi, maar rond de 15/16km merk ik dat mijn energievoorraden opraken en kan ze dan bijna niet meer aanvullen :)

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Die stap van 90 naar 120 minuten is de fase die ik over 2 weken ga beginnen... Heb het gevoel dat een beetje limonade dan niet genoeg gaat zijn, dus maar weer eens kijken wat ik dan ga eten.
Gedroogde abrikozen vind ik heerlijk thuis :Y

• Dey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:38

Dey

Calitomnication schreef op maandag 2 juli 2018 @ 10:58:
[...]

Moet wel bekennen dat ik er steeds meer ga bekennen dat dit korte werk mij veel meer ligt. Hard lopen, korte afstanden, snel herstellen en nog een keer. Loop ik een 20km op 5.50, dat is ook leuk en mooi, maar rond de 15/16km merk ik dat mijn energievoorraden opraken en kan ze dan bijna niet meer aanvullen :)
Probeer eens vooraf aan een duurloop iets stevigs te eten als een stuk appeltaart of een pannenkoek met stroop of suiker.
Afgelopen vrijdagavond heb ik dat gedaan voorafgaand aan een 21,5km loop en ik heb alleen 250ml water en 250ml AA-Drink meegenomen. Gelukkig was dit precies voldoende, gemiddelde snelheid kwam op 5.15 per km uit.

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:01
Loop je gewoon niet te hard/intensief wanneer je bij 90/120 minuten al voedsel nodig hebt?

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:51

vhal

ಠ_ಠ

Pathogen schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:01:
Die stap van 90 naar 120 minuten is de fase die ik over 2 weken ga beginnen... Heb het gevoel dat een beetje limonade dan niet genoeg gaat zijn, dus maar weer eens kijken wat ik dan ga eten.
Gedroogde abrikozen vind ik heerlijk thuis :Y
uitdeelzakje Haribo winegums voor de snelle suikers :P Of anders toch maar een gelletje?

Strava

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

vhal schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:17:
[...]

uitdeelzakje Haribo winegums voor de snelle suikers :P Of anders toch maar een gelletje?
Goede reden om die crap te confisceren van mijn dochter :P
(Ja, ik ben zo'n ouder die niet snapt waarom je een kind van nog geen 4 jaar snoep zou willen geven. Andere ouders op de PSZ vinden smarties prima om uit te delen aan kindjes van 2... zeg maar die er nog prima in kunnen stikken.)

[ Voor 15% gewijzigd door Pathogen op 02-07-2018 11:22 ]

• route99

route99

@Pathogen lukt het je om 's morgens (vroeg) te lopen. De lucht is dan relatief veel schoner, zie txt-p711 met dit soort weer en de warmte is een stuk minder, vaak net onder of rond de 20 graden. Dat put je een stuk minder uit en met de veel lagere waarden stof/ozon/NOx wordt jouw metabolische systeem veel minder aangetast/op de proef gesteld. Je put jezelf dus minder uit dus je herstelt ook weer sneller.
Als de waarden te hoog werden mochten we in de wedstrijdgroep niet eens trainen, zeker geen harde en lange tempo's. Soms deden we nog wel gezamenlijk wat heel licht vaartspel. Die situatie was(meen ik zo uit het hoofd) in 2003 heel extreem. Diverse trainingen compleet uitgevallen. Het enig wat je kon doen wat in de ochtend toen het nog redelijk was maar ook nog niet echt best (de troep kwam uit het oosten, dus het duurt even voordat het hier is..) een rustig duurloopje, mist de waarden niet echt op oranje/rood stonden.

Daarna heb ik alleen maar sneller gelopen... dus zo'n relatieve korte tijd wat meer rust hoeft niet verkeerd te zijn.

@Calitomnication Inderdaad die snelheidsonderschatting is best gevaarlijk... Niet alleen op de weg, maar op de baan zie je dat ook wel dat sommigen geen idee hebben hoe hard 3.20/km is... (18 km/u).

Op de fiets naar mijn werk (19 km enkele reis) zie ik het ook en dan ben ik niet eens een wielrenner en heb ik een geel hesje aan, toch onderschatten andere verkeersdeelnemers, incl automobilisten de snelheid, iig harder dan de max 25 km/u van de normale e-bikes, terwijl ik alles nog met man power doe ;) , maar niet zo hard meer als voor mijn huidige blessure. Ook dat weer opbouwen. Het hoeft absoluut niet maximaal want ik moet nog energie voor het lopen overhouden... 8) en ik kom te bezweet aan op mijn werk....

[ Voor 0% gewijzigd door route99 op 02-07-2018 11:52 . Reden: jou...=jouw metabolische ]

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:35

Tazzios

..

Wordt nog flink je energiehuishouding trainen je wilt op een marathon (of eigenlijk bij elke afstand) niet al na 1:15 honger krijgen, je kan het nooit bij eten.

• route99

route99

Of je komt er achter dat je geen M-type loper bent (geldt voor mij...).

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Tazzios schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:24:
Wordt nog flink je energiehuishouding trainen je wilt op een marathon (of eigenlijk bij elke afstand) niet al na 1:15 honger krijgen, je kan het nooit bij eten.
Ik het geval van @Pathogen zal het ws wel een kwestie van gewenning trainen, hetzelfde geldt voor mij ook wel. Normaliter loop ik maximaal een uur maar de 90/100min loopjes zijn nu nog andere koek. Maar dit zal ws. wel een kwestie van tijd zijn voordat dit soort loopjes normaal aanvoelen. Vroeger voelde een half uur als een complete overwinning waar ik helemaal naar de klote was :P
Pathogen schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:21:
[...]

Goede reden om die crap te confisceren van mijn dochter :P
(Ja, ik ben zo'n ouder die niet snapt waarom je een kind van nog geen 4 jaar snoep zou willen geven. Andere ouders op de PSZ vinden smarties prima om uit te delen aan kindjes van 2... zeg maar die er nog prima in kunnen stikken.)
offtopic:
Doet mij denken aan die krentjes die de jongste eet en nagenoeg in 'compleet maar iets wat verteerde' staat er weer uitkomt aan de andere kant :+

[ Voor 30% gewijzigd door vhal op 02-07-2018 11:31 ]

Strava

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

@route99 nee, helaas. Met 1 kind was dat nog wel eens te doen, maar de ochtendspits met 2 kinderen is teveel voor 1 ouder.
Nog eerder op gaan staan is wat mij betreft ook geen optie. Ik zit voor mijn gevoel nog nét aan genoeg slaap om mezelf daar niet mee stuk te lopen.

Ik wil wel een aantal keer de hele lange duurloop op zondagochtend vroeg doen, ipv zaterdagavond laat. Een duurloop van 2,5-3u beginnen om 20:00 is wel erg laat, zeker als tegen die tijd ook het licht weer een stuk minder lang aanwezig is.

@Tazzios dat was dus ook uitzonderlijk snel, kwam door een erg lichte avondmaaltijd die dag. De week ervoor met alléén water geen enkel probleem gehad om 1,5u vol te lopen.

En idd, het kan heel goed dat ik hierna nooit meer een hele M loop :Y maar tenzij ik mezelf nu schade aan ga doen ga ik deze wel voltooien.

• route99

route99

In die tijd moest ik met 3 kids (6-9j) ook laveren, tis niet anders, je kunt niet van 2 walletjes eten. Mss dat daarom de M bij mij geen succes was icm gevoeligheid voor ijzertekort.
We gaan het vast lezen; succes met de kids en de (voorbereiding van de) M.

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Thanks! Hier 0-3j dus ik heb nog wat laveertijd :P

Gelukkig vind ik het een (leuke!) sport om met beperkte middelen maximaal resultaat te halen. Dit soort uitdagingen liggen me dus wel. Zo sport ik doordeweeks in mijn middagpauze om de impact op gezinstijd te minimaliseren. Voorkomt tegelijkertijd dat ik doelloos ga lopen shoppen in Rotterdam Centrum, dus dat is mooi meegenomen :Y
Dus tsja, als ik het moet doen met de mogelijkheden die ik heb, dan doe ik dat. Maar die 42,195 KM gaan er komen en uitlopen onder de 4 uur voelt wel als een must.

Ik ben wel van plan om straks, met de ervaring van 2+ uur duurlopen, nog eens te bekijken of die 4 uur een makkelijk, moeilijk of niet haalbaar doel is. Op basis van 3 weken met duurloop achter elkaar ga ik geen definitieve uitspraken doen. Uitlopen blijft een véél belangrijker doel, als ik dat serieus in gevaar breng door op 4 uur te mikken, dan gaat het uitlopen voor.

Overigens heb ik al wat nagedacht over een tactiek met deze zaken in het achterhoofd. Ik zit eraan te denken vooraf een structured workout te maken van 43km en daarbij tijden neer te zetten die resulteren in een rustige start en een negatieve split die me onder de 4u moet brengen. Kan ik altijd nog beslissen om die doeltijden te laten voor wat het is.

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Dey schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:06:
[...]

Probeer eens vooraf aan een duurloop iets stevigs te eten als een stuk appeltaart of een pannenkoek met stroop of suiker.
Afgelopen vrijdagavond heb ik dat gedaan voorafgaand aan een 21,5km loop en ik heb alleen 250ml water en 250ml AA-Drink meegenomen. Gelukkig was dit precies voldoende, gemiddelde snelheid kwam op 5.15 per km uit.
Voor een lange duurloop eet ik altijd en banaan en in de meeste gevallen ook 2 pistolets met vijgenjam, kaas, groene pepers en spinazie. Deze combinatie heb ik overigens niet zelf bedacht maar komt uit een hardloopkookboek. Dit is mijn standaard prestatie-maaltijd. Maar dan nog merk ik dat ik, ondanks dat ik van te voren goed heb gegeten en de week ervoor ook goed heb gegeten, tijdens de wedstrijd (en dat met name rond het 16/17k punt) begin in te kakken, Ben meer een loper gemaakt voor het korte, snelle en explosieve werk :) ZO'n HM is leuk, maar eigenlijk is dat niks voor mij :P

@route99 Eens, maar dat zorgt er wel voor dat jezelf extra bewust bent van wat er om je heen gebeurd, dus het zorgt daarmee ook direct voor een extra alertheid waardoor je (ik althans) veel langer je concentratie en snelheid kunt vasthouden. :).

* Calitomnication had eigenlijk sprinter moeten worden :)
* Calitomnication is nu 37 dus kan het nooit meer winnen van de broekies van 24 :P

tips voor New York

• bert74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-12 12:03
Pathogen schreef op maandag 2 juli 2018 @ 10:47:

Ik loop af en toe 's ochtends voor mijn werk op een nuchtere maag. https://www.strava.com/activities/1669027826 afgelopen vrijdag voor het laatst. Mijn ervaring is dat dit goed gaat zolang ik niet de snel loop, dwz niet sneller dan Z2 die bij mij tot 164 slagen gaat. Als ik sneller loop, dan wil ik nog wel eens "licht" in mijn hoofd worden.

De theorie is dat ik in Z2 voornamelijk op vetverbranding loop, waar je na het opstaan nog volledig in zit. Ga je sneller lopen dan worden er meer koolhydraten verbrandt, waardoor het mis kan gaan omdat de koolhydraat verbranding nog niet lekker werkt net na het opstaan.

Klopt ook wel ongeveer met mijn tochtjes op de racefiets, t/m 160 slagen, krijg ik niet echt honger en kan ik moeiteloos 2 uur zonder eten. Daarboven ga ik " vreten" en veel zoetige sportdrank drinken.

Ik zou proberen het tempo heel iets te laten zakken om nog wat meer de vetverbranding aan te spreken. Trainen op een nuchtere maag, wat ik doe schijnt ook te helpen om je lichaam te laten wennen op meer op vet te lopen ipv. op suiker.

• bert74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-12 12:03
Calitomnication schreef op maandag 2 juli 2018 @ 12:29:
[...]

Voor een lange duurloop eet ik altijd en banaan en in de meeste gevallen ook 2 pistolets met vijgenjam, kaas, groene pepers en spinazie. Deze combinatie heb ik overigens niet zelf bedacht maar komt uit een hardloopkookboek. Dit is mijn standaard prestatie-maaltijd. Maar dan nog merk ik dat ik, ondanks dat ik van te voren goed heb gegeten en de week ervoor ook goed heb gegeten, tijdens de wedstrijd (en dat met name rond het 16/17k punt) begin in te kakken, Ben meer een loper gemaakt voor het korte, snelle en explosieve werk :) ZO'n HM is leuk, maar eigenlijk is dat niks voor mij :P

@route99 Eens, maar dat zorgt er wel voor dat jezelf extra bewust bent van wat er om je heen gebeurd, dus het zorgt daarmee ook direct voor een extra alertheid waardoor je (ik althans) veel langer je concentratie en snelheid kunt vasthouden. :).

* Calitomnication is nu 37 dus kan het nooit meer winnen van de broekies van 24 :P
Ik ontbijt altijd met havermout in combinatie met soja melk (naturel licht gezoet). Verhouding 70 gram havermout, 250 gram sojamelk. Door de grote hoeveelheid vezels komen de koolhydraten lekker langzaam vrij, waardoor ik geen suikerpieken meer krijg.

Ondanks dat het zit als een "bom" kan ik na ~45 minuten prima gaan hardlopen zonder dat ik er last van heb. Ook wielren ritten van +2uur zijn geen probleem.

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

Galois

1811 - 1832

Man, man, man... Mijn peesplaatontsteking onder mijn linker voet, blijft maar zeuren.

Sinds 15 april niet meer hardgelopen, had gehoopt dat met 2 maandjes rust ik wel weer zou kunnen hardlopen. Maar er gebeurt weinig. Wordt niet erger, maar dus ook niet minder. 's Ochtends bij het opstaan is het flink gevoelig (typisch voor deze blessure) en gedurende de dag heb ik er weinig last van.

Heb er al sinds augustus 2017 last van. Gas terug genomen, maar wel blijven lopen, maar ik bleef aanmodderen. De fysio kon er verder ook niets mee. Ik heb een echo gehad en hij zag niets ernstigs. 5x shockwave heeft ook niets gedaan (misschien zelfs erger gemaakt).

Ik vermaak mij nu met dit mooie weer wel op de fiets (heb mijn 200 km hardlopen per maand, omgewisseld voor 200 km fietsen per week :) ), maar ik mis het hardlopen wel.

Fysio en orthopeed zeggen beide: het is een vervelende blessure en het heeft tijd nodig... ik ben er klaar mee :(

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Galois schreef op maandag 2 juli 2018 @ 14:20:
Man, man, man... Mijn peesplaatontsteking onder mijn linker voet, blijft maar zeuren.

Sinds 15 april niet meer hardgelopen, had gehoopt dat met 2 maandjes rust ik wel weer zou kunnen hardlopen. Maar er gebeurt weinig. Wordt niet erger, maar dus ook niet minder. 's Ochtends bij het opstaan is het flink gevoelig (typisch voor deze blessure) en gedurende de dag heb ik er weinig last van.

Heb er al sinds augustus 2017 last van. Gas terug genomen, maar wel blijven lopen, maar ik bleef aanmodderen. De fysio kon er verder ook niets mee. Ik heb een echo gehad en hij zag niets ernstigs. 5x shockwave heeft ook niets gedaan (misschien zelfs erger gemaakt).

Ik vermaak mij nu met dit mooie weer wel op de fiets (heb mijn 200 km hardlopen per maand, omgewisseld voor 200 km fietsen per week :) ), maar ik mis het hardlopen wel.

Fysio en orthopeed zeggen beide: het is een vervelende blessure en het heeft tijd nodig... ik ben er klaar mee :(
Ik ben even kwijt wat er allemaal al aan gedaan is, dus excuus voor dubbele suggesties... Dry needling was je geloof ik al mee bezig geweest.
Heb je ook zo'n sok/brace gehad die je voet op 90 graden houdt 's nachts? Een "Strassburg sock" heet dat blijkbaar. Zie het vaak voorbijkomen bij mensen die met PF/hielspoorklachten kampen.

Vanwaar deze kennis: sinds dat vervloekte paar adidas Supernova's heb ik altijd een heel licht gevoeletje gehouden in de regio net voor mijn hak tot onderkant achillespees. Ik kan het redelijk onder controle houden door veel aandacht te besteden aan mijn voethouding (zoveel mogelijk 90 graden), tenen spreiden, krommen, liften als oefening en zo af en toe (te weinig) te stretchen door op de grond te zitten, been plat en tenen naar me toe te trekken.

Een tijdje niet opletten + meer hardlopen = meer last.
Tweakarim schreef op zondag 1 juli 2018 @ 08:11:
De eerste helft van het jaar afgesloten met een toch iets of wat teleurstellende 434km. Vooral januari en juni waren geen beste maanden. In januari slechts 16km gelopen wegens blessure en vakantie. Juni was ook geen beste maand met een totaal van 53km, vooral het weer en ook wat pijntjes speelden me parten. Om de beoogde 1000km dit jaar te halen zal ik mn beste beentje voor moeten zetten. Pijn in de heup lijkt weg dus kan er deze nieuwe maand weer tegen aan.
OK, ik heb dit bericht eerder vanochtend even bewust genegeerd, maar hoe is 434km teleurstellend voor iemand die (eind?) vorig jaar is begonnen met lopen? Je gaat te hard, getuige je heup en andere pijntjes.

[ Voor 17% gewijzigd door Pathogen op 02-07-2018 14:39 ]

• Galois
  • Nu online

Galois

1811 - 1832

Nee, geen dry needling.
Die Strassburg sock vroeg ik wel naar bij de fysio, maar het zou niet genezend werken, hoogstens de pijn verlichten. Maar goed, ik heb geen last van de pijn. Zo erg is het gelukkig niet...

De conclusie was: rust, maar wel blijven belasten en duurt lang.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Sowieso behoorlijk crap, het is een irritante plek :Y

Maar rust + gedoseerde beweging is dus blijkbaar gewoon niet afdoende om het te verhelpen. Een ontsteking die nu al een maand of 10 last geeft gaat niet met dit huidige regime opgelost worden.

Stomme vraag, maar als iets verlichting geeft, hoe kan het dan niet bevorderlijk zijn voor de genezing? Pijnstillers uitgezonderd, er is daar gewoon iets dat continu geïrriteerd is in één of andere mate. Die irritatie tijdelijk wegnemen zal toch wel íets doen voor de signalen die de voet naar je hersenen stuurt en vice versa?

Stomme vraag: hoeveel fysio's/sportartsen heb je bezocht? Resultaten verschillen blijkbaar nog steeds per fysio/arts en met een blessure die al zo lang aanhoudt kan een second of third opinion zéker geen kwaad.

Disclaimer: ik practice niet wat ik preach. Heb een schijthekel aan het inschakelen van dokters en dergelijke.

• Galois
  • Nu online

Galois

1811 - 1832

Misschien moet ik inderdaad wel naar een andere fysio... Kijken wat die dan zegt.

Maar vreselijk irritant dat ik ook het gevoel niet heb dat het vooruit gaat...

• tlpeter
Galois schreef op maandag 2 juli 2018 @ 14:20:

Het duurt inderdaad erg lang.
Ik durf nu eindelijk te zeggen dat ik er vanaf ben.
Heel soms nog gevoelig maar als ik niet teveel loop dan blijft de pijn weg.
Ik heb wekenlang shockwave gehad voor denk ik zeker 3 maanden en daarna om de twee weken.

• Janet_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-12-2022
Mocht iemand nog een flipbelt maat L in oranje willen, bij Amazon.de is hij 14.50 en gratis verzenden met prime.

FlipBelt TM + up®-Multifunktionstuch (Laufgürtel Running Belt Fitness Yoga Outdoor Trekking Gürtel), Farbe:Neon-Punch;Größe:L https://www.amazon.de/dp/B018IM6CC6

[ Voor 51% gewijzigd door naitsoezn op 03-07-2018 13:10 . Reden: referral weggehaald ]

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
zojuist nog even in de beginnende warmte 5k geprobeerd na een overbelasting van de hamstring.. ging eigenlijk wel prima zonder echte pijn.. voelde hem wel... conditie gelukkig na twee weken nog wel op orde:)

• route99

route99

Calitomnication schreef op maandag 2 juli 2018 @ 12:29:
[..]
* Ik ook... maar toen ik begon was de eerste sprintgroep voor Masters bijna 80km weg...
* Als je atletiekunie lid wordt kun je wel in jouw Master klasse winnen van Master-genoten... !

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

route99 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 10:34:
[...]
* Ik ook... maar toen ik begon was de eerste sprintgroep voor Masters bijna 80km weg...
* Als je atletiekunie lid wordt kun je wel in jouw Master klasse winnen van Master-genoten... !
Ik zit sinds 2015 bij de atletiekunie, heb wel geen wedstrijdlicentie, dat dan weer niet. :).
Zal eens kijken, de trainer van de MILA groep loopt nu aan me te trekken en probeert me ervan te overtuigen de overstap naar zijn groep te maken. Lijkt me wel tof, maar ook weer minder aangezien er veel jongeren (rond de 18) trainen, Qua sprinten win ik daar niet meer van, qua duur wel, dus op de 1500 merk je dat je meer inhoud hebt, maar je mist ook aansluiting qua gespreksonderwerpen. Ik kan helaas niet meer meepraten over de laatste proefwerkweek :P

tips voor New York

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:08
Mijn hardloopschema begint een beetje in de soep te lopen. Afgelopen week was week 3 en ik heb maar 1 keer kunnen lopen. Dit was aan het begin van de week.

Sindsdien helaas niet meer kunnen lopen door een zware verkoudheid. :(
Heb echt nul energie en echt geen puf om met deze warmte te gaan lopen. Best wel balen want ging wel lekker.

Nu maar hopen dat verkoudheid snel weg is en ik weer aan de slag kan.

Verwijderd

Ik moet zeggen dat ik de warmte echt wel merk. Heb 6% zachter gelopen dan normaal en dat moest echt uit mijn tenen komen. Ook herstel duurt ietsjes langer.

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:37
Highfive95 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 13:57:
Mijn hardloopschema begint een beetje in de soep te lopen. Afgelopen week was week 3 en ik heb maar 1 keer kunnen lopen. Dit was aan het begin van de week.

Sindsdien helaas niet meer kunnen lopen door een zware verkoudheid. :(
Je bent de enige niet. Zelf ben ik ook getroffen en ik hoorde behoorlijk wat gesnotter in de trein.

Verwijderd

Galois schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:22:
Misschien moet ik inderdaad wel naar een andere fysio... Kijken wat die dan zegt.

Maar vreselijk irritant dat ik ook het gevoel niet heb dat het vooruit gaat...
Heel herkenbaar helaas. Sinds augustus 2017 heb ik last van mijn knie nadat ik bij een intervaltraining een klein sprintje getrokken heb en sindsdien ook aanmodderen met fysio en krachttraining en het minderen van de duur en intensiteit van het hardlopen. Ook 4 maanden helemaal niet hardgelopen in de hoop dat dat zou werken toen bleek dat minderen niks hielp.

Na deze rustperiode weer begonnen met een opbouwschema wat ik van de fysio heb gekregen en dat ging eigenlijk erg goed, ondanks dat de knie af en toe wat stijf aanvoelde heb ik er verder geen last van gehad.

Sinds ik weer aan het opbouwen ben richting de 10km begint mijn knie weer te zeuren. Een tijd lang heeft het combineren van hardlopen met mountainbiken geholpen omdat ik toch de knie op een andere manier kon belasten.

Vreemd genoeg lijkt het bij mij bijna onverklaarbaar wanneer de pijn optreedt. Zo heb ik vorige week 3 keer 5 kilometer op een rustig tempo gelopen zonder enig probleem en vervolgens een 10 kilometer gelopen waarin ik mijn pr bijna heb geëvenaard. Tijdens en na het lopen geen enkel probleem met mijn knie en ook de dag erna nergens last van. Vervolgens 2 dagen rust genomen om dit weekend te mountainbiken en na 35 kilometer voelde ik mijn knie en ben naar huis gefietst. Vervolgens de rest van de dag en vooral de avond een gruwelijk zeurend gevoel tussen mijn knie en quadriceps. Na twee dagen rust is het gevoel weer compleet weg, lijkt geen peil op te trekken wanneer de knie nu wel of niet pijn gaat doen en ook niet of rust nu wel of niet bevorderlijk is.

Ik overweeg nu een sportarts en podotherapeut om eens naar mijn loophouding te laten kijken. Mijn normale schoenen slijten allemaal schuin af bij de hak, wellicht dat dat ook invloed heeft maar buiten dat heb ik ook geen flauw idee wat nu wel of niet verstandig is om te doen en ik merk dat de ene fysio een ander advies geeft dan de ander en ook dat maakt het lastig. Ook het stellen van een diagnose blijft lastig. Zo zegt de een dat het een jumpers knee is terwijl de ander zegt dat het dat zeker niet is.

Je hebt er verder niks aan maar je bent in elk geval niet de enige met blessures die niet eenvoudig blijken te genezen helaas.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2018 20:17 ]

• route99

route99

Calitomnication schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 11:04:
[...]

Ik zit sinds 2015 bij de atletiekunie, heb wel geen wedstrijdlicentie, dat dan weer niet. :).
Die heb je wel nodig voor officiele Master wedstrijden.
Qua sprinten win ik daar niet meer van, qua duur wel, dus op de 1500 merk je dat je meer inhoud hebt,
Je loopt in wedstrijden dan officieel in je eigen Master wedstrijdklasse. Ook al is de wedstrijd gemengd, de uitslag is per klasse, dus je kunt in jouw klasse bij de eerste drie komen, maar in de series oid niet eerste ervan zijn geworden...
maar je mist ook aansluiting qua gespreksonderwerpen. Ik kan helaas niet meer meepraten over de laatste proefwerkweek :P
ik was 43 toen ik naar de wedstrijdgroep overstapte, maar er werd vaker over het hardlopen en dat er om heen gesproken dan de proefwerkweek.... ze waren wellicht juist erg blij dat dit niet HET onderwerp was... want dat deed ze wellicht teveel herinneren aan dito vragen van hun ouders... Juist blij dat het ergens anders over gaat..... (is mijn ervaring dan)....

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Verwijderd schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 18:58:
Ik moet zeggen dat ik de warmte echt wel merk. Heb 6% zachter gelopen dan normaal en dat moest echt uit mijn tenen komen. Ook herstel duurt ietsjes langer.
Bij mij werkt het juist andersom. Zodra we deze temperaturen hebben begin ik pas lekker te lopen :). Geef mij maar 25+ ipv 5 graden, Dit is toch heerlijk, singlet, korte broek en gaan!
Gisteren stonden 5x 1000 op het programma, maar ivm de hitte is dat teruggeschroefd naar 3x 1000. Als je perse wilde mocht je er ook 4 lopen. Prima, dan draai ik er 4. Heb ze achteraf ook nog allemaal harder gelopen dan eigenlijk de bedoeling was. Geef mij maar dit zomerse weer :)

tips voor New York

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
Ik loop met dit weer pas na 22 uur 's avonds als het kwik onder de 20 graden gedaald is. Lekker in de schemering. Enige nadeel is de hoeveelheid beestjes die je mond in vliegen.

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:13
Calitomnication schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 08:29:
[...]

Bij mij werkt het juist andersom. Zodra we deze temperaturen hebben begin ik pas lekker te lopen :). Geef mij maar 25+ ipv 5 graden, Dit is toch heerlijk, singlet, korte broek en gaan!
Gisteren stonden 5x 1000 op het programma, maar ivm de hitte is dat teruggeschroefd naar 3x 1000. Als je perse wilde mocht je er ook 4 lopen. Prima, dan draai ik er 4. Heb ze achteraf ook nog allemaal harder gelopen dan eigenlijk de bedoeling was. Geef mij maar dit zomerse weer :)
Maar daarmee zeg je toch zelf ook dat het trainingsschema aangepast is vanwege de hoge temperaturen? Als jij met deze warmte veel lekkerder loopt dan normaal, dan had je ook 6x 1000 kunnen lopen. Ik denk dat iedereen nu juist minder hard/lang loopt vanwege de hitte.

Zelf ga ik ook pas na 21:00 uur de deur uit, en dan gaat het nog niet zo lekker als bij 15 graden. Die droge lucht helpt trouwens ook niet.

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

slow whoop schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 09:37:
[...]

Maar daarmee zeg je toch zelf ook dat het trainingsschema aangepast is vanwege de hoge temperaturen? Als jij met deze warmte veel lekkerder loopt dan normaal, dan had je ook 6x 1000 kunnen lopen. Ik denk dat iedereen nu juist minder hard/lang loopt vanwege de hitte.

Zelf ga ik ook pas na 21:00 uur de deur uit, en dan gaat het nog niet zo lekker als bij 15 graden. Die droge lucht helpt trouwens ook niet.
Kleine nuance, schema was aangepast ivm vergadering op de club :). Na goed, laat ik het anders formuleren.
Zelf merk ik dat ik geen moeite heb met deze temperaturen :)

tips voor New York

Verwijderd

Net even naar Runnerworld geweest vanwege mijn aanhoudende knieblessure die ontstaan is na nieuwe schoenen die niet door hen aangemeten zijn, in tegenstelling tot mijn vorige 2 paar en waarbij ik nooit last gehad heb. Ik loop afwisselend op Nike Lunarglide 8 (Lichte ondersteuning - Runnersworld) en Nike Pegasus 33 (Neutraal - lokale sportzaak). Een nieuwe loopanalyse gemaakt en de Lunarglide helpt qua correctie zodat ik iets beter loop. Blijkbaar land ik op mijn hak en 'knakt' mijn enkel licht op de Pegasus 33 en een stuk minder op de Lunarglide. Verder loop ik met kleine passen in een goede cadans wat in elk geval goed zou zijn voor de knie belasting.

De eigenaar gaf aan dat hij bij blessures wat sneller een ander merk dan Nike zou aanraden vanwege de correctie en demping en zei dat de Asics Kayano die ik eerder gehad heb dan een verstandigere schoen zou zijn. Maar hij vond dat ik eerst de oorzaak van de blessure moet achterhalen voordat hij me een paar schoenen verkoopt waarmee hij niet weet of het ook mijn probleem op lost. Hij heeft me doorgestuurd naar een gespecialiseerde fysio-podo therapeut.

Ik ben benieuwd :)

• tlpeter
Een goede verkoper dus.
Elke schoen is anders en elke schoen heeft inlooptijd nodig.
Ik zweer bij mijn Brooks launch 4.
Er is al een 5 en ik denk dat ik deze erbij ga kopen na passen uiteraard.
Een neutrale schoen waar mijn zooltjes (correctie) goed inpassen.

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:57

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

tlpeter schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:38:
Een goede verkoper dus.
Elke schoen is anders en elke schoen heeft inlooptijd nodig.
Ik zweer bij mijn Brooks launch 4.
Er is al een 5 en ik denk dat ik deze erbij ga kopen na passen uiteraard.
Een neutrale schoen waar mijn zooltjes (correctie) goed inpassen.
Grappig de Launch 4 heb ik twee weken geleden voor een mooi prijsje op de kop weten te tikken. (nadat ik aangaf dat de 5 al uit was ;) #onderhandelmodus)
Nu 25 km mee gelopen en bevalt heel erg goed. De demping is aanzienlijk meer aanwezig dan bij m'n asics DS trainers 22's maar ze zijn nog steeds erg reactief. Korte pas frequentie is echt top op dit schoentje.. je loopt als een ninja! serieus ik wist niet wat me overkwam. Op de asics loop ik langs; tak , tak , tak ,tak .. echt tikken op het asfalt. Op de Launch 4 hoor je echt amper iets!

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• tlpeter
dreameater schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:44:
[...]

Grappig de Launch 4 heb ik twee weken geleden voor een mooi prijsje op de kop weten te tikken. (nadat ik aangaf dat de 5 al uit was ;) #onderhandelmodus)
Nu 25 km mee gelopen en bevalt heel erg goed. De demping is aanzienlijk meer aanwezig dan bij m'n asics DS trainers 22's maar ze zijn nog steeds erg reactief. Korte pas frequentie is echt top op dit schoentje.. je loopt als een ninja! serieus ik wist niet wat me overkwam. Op de asics loop ik langs; tak , tak , tak ,tak .. echt tikken op het asfalt. Op de Launch 4 hoor je echt amper iets!
Ik zou de hele dag op deze schoenen kunnen lopen.
Dit heb ik gedaan toen ik nog last had van mijn peesplaten en ik net de steunzolen had.
Binnen een week was de pijn de helft minder terwijl ik al een paar maanden fysio had gehad voor dit probleem.
Misschien moet ik ook nog maar eens kijken voor een extra paar van de 4.

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Even over sportdrank. Gisteren heb ik geëxperimenteerd met Maurten 160. Volgens de verkoper van Run2Day wordt dit nóg beter en sneller door je lichaam opgenomen omdat je maag het direct doorstuurt naar je darmen en bla bla. Veel maketinggezwets dus, maar was benieuwd en heb 1 zakje 160 meegenomen.

Qua smaak, ja, die is er eigenlijk niet. Het smaakt heel neutraal, bijna smaakloos en droog. Qua prestatie, ik heb tijdens de training (4x 1000) een hele bidon (500ml) op en geen last van klotsende maag of haperende darmen. Of dit een toevalstreffer is of dat het spul echt zo goed is, daar kun je na 1 training natuurlijk geen oordeel over vellen, maar de eerste indrukken zijn ok. Ik heb er geen last van gehad, dus dat is al mooi meegenomen. Of het voor een betere prestatie heeft gezorgd, niet na 1x innemen en 1 training, daar geloof ik niet zo in :P.

Iemand hier ervaring met deze sportdrank? Zelf gebruik ik voor, tijdens en na de inspanning altijd de sportdrank van Born, Zelfde principe, paar schepjes in bidon en zelf aanlengen met water. :)

tips voor New York

• tlpeter
Ik drink omdat ik dorst heb dus als het "droog" smaakt dan heb ik er niks aan.
Ik merk juist door een droge mond dat ik vocht nodig heb.

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ik probeer het te negeren door de ernstig irritant uitspreekbare naam :P

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Ik gebruik poeder van SportVoedingWebshop (link http://www.sportvoedingwe...webshop-drink-p-2612.html)

Hoofdzakelijk gebruik ik het voor tijdens survivalruns, na een km of 5/6 merk ik dat ik wat suffer wordt alleen op water. M'n meisje fietst wel eens met me mee en overhandigt me dan deze drank. Werkt goed en er zit citrus smaak aan maar niet te overheersend.

Na of voor de activiteit drink ik het ook wel eens alleen wat meer aangemengd met water. Dan is het een fijne dorstlesser. Maar het beste is toch wel een halve liter (KOUDE!!) melk na inspanning!

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• tlpeter
Die heb ik even gebookmarked.

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

dreameater schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:59:
Ik gebruik poeder van SportVoedingWebshop (link http://www.sportvoedingwe...webshop-drink-p-2612.html)

Hoofdzakelijk gebruik ik het voor tijdens survivalruns, na een km of 5/6 merk ik dat ik wat suffer wordt alleen op water. M'n meisje fietst wel eens met me mee en overhandigt me dan deze drank. Werkt goed en er zit citrus smaak aan maar niet te overheersend.

Na of voor de activiteit drink ik het ook wel eens alleen wat meer aangemengd met water. Dan is het een fijne dorstlesser. Maar het beste is toch wel een halve liter (KOUDE!!) melk na inspanning!
Deze site ben ik inderdaad al eens vaker tegengekomen maar nog nooit een order geplaatst. Wel vaker aan gedacht, maar als puntje bij paaltje komt stap ik toch op de fiets richting Run2Day. Maar dat is meer te wijten aan mijn planningskills denk ik. Ga pas kijken of ik nog wat als ik het echt nodig heb, dan is het meestal te kort dag om nog een webshop order de deur uit te doen :P.

- Voor of tijdens de activiteit - Born Energy
- Na de activiteit - Whey Perfection
Deze laatste kan met 250ml water, maar doe er zelf alstijd 250ml melk bij. Komt dan in de buurt van een Milkshake. Wil je deze proberen, blijf dan weg van de pindakaas smaak, als je kapot bent en je hebt het gevoel dat je een hele pot pindakaas aan het schoonlikken bent, niet heel prettig zeg maar ;)

tips voor New York

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:52
Calitomnication schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:49:
Iemand hier ervaring met deze sportdrank? Zelf gebruik ik voor, tijdens en na de inspanning altijd de sportdrank van Born, Zelfde principe, paar schepjes in bidon en zelf aanlengen met water. :)
Geen ervaring mee. Ik drink sowieso helemaal geen sportdrank :)

Ik drink 's ochtends bij het ontbijt een beker melk, verder alleen maar water en koffie en in het weekend eens een biertje.

• tlpeter
Zojuist maar eens extra steunzolen besteld bij de podotherapeut.
Het is niet heel handig om het ene paar dat ik heb ook te gebruiken tijdens een obstacle run met modder :)
Nu drogen ze prima met dit weer maar in de winter heeft buiten leggen niet zoveel zin als ze nat zijn.

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Rustweken. Vervelende dingen. Ben je voor je gevoel net een nieuw niveau aan het bereiken, zegt je schema dat je een weekje rustiger aan moet doen. Gelukkig is dat met een 5km-wedstrijd in de rustweek goed op te vangen, dan taper je mooi een beetje en loop je in het weekend ook gewoon minder ver.

Dat gezegd hebbende, afgelopen maandag een kort, maar intensief genoeg rondje afgewerkt, zoals het hoort. Vandaag was het plan ongeveer hetzelfde, maar een kleine afwisseling in de route om het leuk te houden.
De zin was ergens in Scheveningen achtergebleven na een heerlijke vrije dag gisteren met vrouwlief om ons 5-jarig jubileum te vieren en met de moed, maar uiteindelijk ook de voeten, in de schoenen ging ik dan toch maar op pad. Het plan: een lekker temporondje bruggen van 4km.

Voor diegenen die niet bekend zijn met het "rondje bruggen" in Rotterdam: de route bevat twee hoge bruggen (Erasmus- en Willemsbrug), een optioneel rondje op het Noordereiland en twee vlakke bruggen die open kunnen.
Vandaag was de Binnenhavenbrug aan de beurt. Toen ik de Erasmusbrug af was gestuiterd richting zuid (heerlijk om daar voluit te gaan!) en de bocht omkrulde, zag ik al auto's en rode lichten: de brug was omhoog. Gelukkig bleek dat ie ook alweer net beneden was en iedereen in spanning aan het afwachten was tot de bomen open gingen. Terwijl ik vaart minderde tot een wandelpas om me gezellig in het gedruis te mengen bleven mijn ogen op de rode lichten gericht.

Dat was mijn fout. Zwik!

Wat hierna volgde kan ik nog het best omschrijven als het ten gehore brengen van het Rotterdamse volkslied in al zijn culturele finesse. Menig voorbijganger zal zich hebben afgevraagd of dit wel de originele versie was.

Gelukkig bleken de omhoggaande bomen in staat de aandacht van het publiek af te leiden. Zo kon ik even rustig doorstrompelen en voelen. Ja, de schrik zat er wel even in, maar na een paar honderd meter leek het erop dat ik in ieder geval normaal rechtdoor kon wandelen. Een dribbeltje hierna bevestigde dat hetzelfde gold voor hardlopen. Ik vervolgde mijn weg rustig aan terug richting kantoor.

Conclusie: alles wat draait en zijwaarts gaat is kut. Rechtdoor gaat eigenlijk gewoon pijnloos. Heb na het douchen mijn schoen extra stevig vastgeveterd, dat voelt fijn.
Maar sjongejongejonge... Wie doet dat nou, 3 dagen voor een race door zijn enkel gaan?

• MrAcid
  • Niet online
Een 4km trainingsloopje met een langer verslag dan na menig marathon. :+

Klote van je enkel, maar gelukkig loop je in principe rechtdoor met hardlopen.

• MrAcid
  • Niet online
Calitomnication schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:49:
Even over sportdrank. Gisteren heb ik geëxperimenteerd met Maurten 160. Volgens de verkoper van Run2Day wordt dit nóg beter en sneller door je lichaam opgenomen omdat je maag het direct doorstuurt naar je darmen en bla bla. Veel maketinggezwets dus, maar was benieuwd en heb 1 zakje 160 meegenomen.

Qua smaak, ja, die is er eigenlijk niet. Het smaakt heel neutraal, bijna smaakloos en droog. Qua prestatie, ik heb tijdens de training (4x 1000) een hele bidon (500ml) op en geen last van klotsende maag of haperende darmen. Of dit een toevalstreffer is of dat het spul echt zo goed is, daar kun je na 1 training natuurlijk geen oordeel over vellen, maar de eerste indrukken zijn ok. Ik heb er geen last van gehad, dus dat is al mooi meegenomen. Of het voor een betere prestatie heeft gezorgd, niet na 1x innemen en 1 training, daar geloof ik niet zo in :P.

Geen ervaring mee - maar het is volgens mij vooral in (veel) langere races/trainingen interessant omdat je 90g koolhydrathen uit alleen maar vocht kunt halen. Dit is tevens min of meer de maximale hoeveelheid die je per uur kunt opnemen, dus je hoeft geen gels meer te gebruiken.

• MrAcid
  • Niet online
dreameater schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:59:

Hebben prima spul, maar sommige dingen zijn vrij duur (de recovery drink en carbo loader bijvoorbeeld).
Kijk je gewoon naar de ingrediënten - dan zie je dat het vrij standaard spullen zijn die ze goed vermarkten. Niks mis mee.

Powerbar, SiS, Born, Amacx, Enervit, Sportvoedingwebshop, etc. - allemaal nagenoeg hetzelfde spul.

Melk is trouwens 'ok' als hersteldrank, maar je zou beter wat Whey Protein kunnen gebruiken (meer eiwitten, minder vet). Met een schep Whey Protein pak je de maximale eiwitopname per uur (20-23gr) en werkt bevorderlijk voor spierherstel. Linkje eerder in het topic is één van de goedkoopste hierin en is prima spul - goedkopere hersteldrank is er niet. Als alternatief voor melk zou je chocomelk kunnen gebruiken. Niet zoveel eiwitten als Whey Protein maar wel wat extra koolhydraten (en lekker).

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:35

Tazzios

..

MrAcid schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 14:45:

het parcour bevat een rondje baan,zigzag de baan af,scherpe bocht, u turn, scherpe bocht en zigzag de baan weer op. })

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

MrAcid schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 14:45:

Na zo weinig looptijd had ik zin in het schrijven van een episteltje :Y

Kan er prima gewicht op zetten en wandelen, dus ik denk dat het, desnoods ingetaped ofzo, wel goedkomt.

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
MrAcid schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 14:55:
[...]

Hebben prima spul, maar sommige dingen zijn vrij duur (de recovery drink en carbo loader bijvoorbeeld).
Kijk je gewoon naar de ingrediënten - dan zie je dat het vrij standaard spullen zijn die ze goed vermarkten. Niks mis mee.

Powerbar, SiS, Born, Amacx, Enervit, Sportvoedingwebshop, etc. - allemaal nagenoeg hetzelfde spul.

Melk is trouwens 'ok' als hersteldrank, maar je zou beter wat Whey Protein kunnen gebruiken (meer eiwitten, minder vet). Met een schep Whey Protein pak je de maximale eiwitopname per uur (20-23gr) en werkt bevorderlijk voor spierherstel. Linkje eerder in het topic is één van de goedkoopste hierin en is prima spul - goedkopere hersteldrank is er niet. Als alternatief voor melk zou je chocomelk kunnen gebruiken. Niet zoveel eiwitten als Whey Protein maar wel wat extra koolhydraten (en lekker).
Ik dronk tot voor kort alleen magere chocomelk (of 0% vet heet dat tegenwoordig) na een training. Sinds kort mik ik er een schep whey protein door. Moeten toch genoeg eiwitten zijn dacht ik zo :)

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

MrAcid schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 14:55:
[...]

Ik dacht dat ze qua prijs nog wel redelijk ' ok' zaten iig onder de grote merken. Welk product zou jij aanraden qua carbo loader dan? Die van hen is mij goed bevallen maar wil natuurlijk niet afgezet worden.
Ik moet er wel bijzeggen ik de carbo loader incidenteel gebruik. Dus kan er best lang mee.

Die Whey protein ga ik eens proberen, wel erg veel smaken zeg. Kan haast niet kiezen en hou niet echt van een overheersende smaak. Tips?

Zo'n proteine bar na is trouwens ook koning, merk echt verschil qua herstel indien ik dit niet doe.
Laatst liep ik serieus 3 dagen met spierpijn in de schouders / bovenarmen rond omdat m'n repen op waren |:(

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:38
Hmmm, nemen jullie na elke training/loop zoiets? Of echt alleen bij de hele lange of inspannende... Moet zeggen dat ik er vrij slecht ik ben namelijk, ben al trots als ik na een loopje een glas water en plakje ontbijtkoek neem.

Maar ik doe over het algemeen geen extreme afstanden (zeg gemiddeld tot een 15km ofzo) maar wel intensief op zijn momenten (als in 5x1200/400 intervallen of een 10k tempo).

Toen ik voor mn marathon bezig was wel van tevoren van die carboloader genomen en na de LDL van 25+ km iets van een hersteldrank, maar over het algemeen eigenlijk vrij matig.

Misschien toch maar eens gaan kijken of ik dat ook in mn routine opneem...

• MrAcid
  • Niet online
mrwolf schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 15:21:
[...]

Ik dronk tot voor kort alleen magere chocomelk (of 0% vet heet dat tegenwoordig) na een training. Sinds kort mik ik er een schep whey protein door. Moeten toch genoeg eiwitten zijn dacht ik zo :)
Ja, teveel eigenlijk. Kan je lichaam niet verwerken. Beter in 2uur 2x een half glas.

• MrAcid
  • Niet online
dreameater schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 15:25:
[...]

Ik dacht dat ze qua prijs nog wel redelijk ' ok' zaten iig onder de grote merken. Welk product zou jij aanraden qua carbo loader dan? Die van hen is mij goed bevallen maar wil natuurlijk niet afgezet worden.
Ik moet er wel bijzeggen ik de carbo loader incidenteel gebruik. Dus kan er best lang mee.

Die Whey protein ga ik eens proberen, wel erg veel smaken zeg. Kan haast niet kiezen en hou niet echt van een overheersende smaak. Tips?

Zo'n proteine bar na is trouwens ook koning, merk echt verschil qua herstel indien ik dit niet doe.
Laatst liep ik serieus 3 dagen met spierpijn in de schouders / bovenarmen rond omdat m'n repen op waren |:(
Whey Protein: vanille, de rest is goor en extreem nep (imo).

Carbo loader: Amacx van Duursport.nl https://www.duursport.nl/amacx/malto-dextrine-2-0-kg-60050

Spierpijn in schouders en bovenarmen na het lopen...? Of andere sport?

• MrAcid
  • Niet online
m0ridin schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 15:51:
Hmmm, nemen jullie na elke training/loop zoiets? Of echt alleen bij de hele lange of inspannende... Moet zeggen dat ik er vrij slecht ik ben namelijk, ben al trots als ik na een loopje een glas water en plakje ontbijtkoek neem.

Maar ik doe over het algemeen geen extreme afstanden (zeg gemiddeld tot een 15km ofzo) maar wel intensief op zijn momenten (als in 5x1200/400 intervallen of een 10k tempo).

Toen ik voor mn marathon bezig was wel van tevoren van die carboloader genomen en na de LDL van 25+ km iets van een hersteldrank, maar over het algemeen eigenlijk vrij matig.

Ja, ik neem eigenlijk altijd wel 1 shake achteraf. Vocht + eiwitten aanvullen. Goedkoop, lekker en het werkt. Daarnaast onderdrukt het hongergevoel (een beetje althans) dus het voorkomt snaaibuien na het sporten. :+

• pjlgt
  • Niet online
Afspraak bij de fysio staat voor maandag. Had eerst een afspraak gemaakt bij de huisarts voor een verwijzing, maar dat kon ook pas as. maandag. Schiet ook niet op. Dus daarna nog even rechtstreeks de fysio benaderd. Scheelt weer een tussenstap. Dokter afgebeld en maandag maar zien. Merk wel dat het minder prominent aanwezig is, maar toch wel irritant. Ook idee dat het in beide hamstrings speelt nu ik er wat meer op let. #ikwilgewoonweerhardlopen ;(

• tlpeter
@pjlgt rustig hardlopen kan opzich wel maar wacht de fysio maar effe af.
Nu 5 dagen niet lopen of misschien minstens een half jaar niet lopen?

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:09

Roozzz

Plus ultra

Nee, absoluut niet. In principe loop ik tot een uur of 3 op water. Na afloop eet ik ook gewoon een normale maaltijd. Mocht ik verder lopen dan dat, dan begin ik een stuk eerder met aanvullen.

Zojuist terug van een dagtochtje (hike) van 7 uur op een paar liter water en een paar broodjes met salami op de top :P

Maar doe vooral waar jij je goed bij voelt, zoveel mensen zoveel meningen. Eea hangt ook sterk af van het tempo en getraindheid.

If you can see, look. If you can look, observe

• pjlgt
  • Niet online
tlpeter schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 16:27:
@pjlgt rustig hardlopen kan opzich wel maar wacht de fysio maar effe af.
Nu 5 dagen niet lopen of misschien minstens een half jaar niet lopen?
Ik wacht de fysio wel even af (y)

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:13

Rudedadude

Maybe we were born to run

Ik doe het wel. Helpt tegen andersoortige vreetbuien en helpt bij het herstel. Bij intensievere trainingen neem ik wey (ongezoet maar met cacao) en anders caseine (ongezoet met cacao). Als carboloader (voorafgaand aan langere wedstrijden) gebruik ik pure maltodextrine. Veel goedkoper dan dat vindt je het denk ik niet. En onderweg wanneer ik eigen drinken bij me heb een poeder sportdrank, zodat er ook nog wat zouten inzitten.

Ik heb voor de rest niet echt een vleesrijk dieet en melk (los van soms magere chocomelk) drink ik niet. Kwark en yoghurt wel vaker trouwens.

[ Voor 5% gewijzigd door Rudedadude op 04-07-2018 20:57 ]

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Het oordeel na een nachtje slapen:

Enkel is niet dik geworden, mobiliteit is niet slecht en wat pijn doet, doet minder pijn.
Ik houd me maar even aan het standaard fysioadvies: mobiel houden en bewegen tot aan de pijngrens. Hopelijk bouw ik dan snel vooral weer voldoende zekerheid op om zaterdag op een verantwoorde manier een lekker tempo te maken :Y

• route99

route99

@Rudedadude Welke maltrodextrine gebruik je? Heb zelf vaak die Fantomalt heet, bij Etos e.d gewoon oa als baby bijvoeding te koop. IIg ook voordelig tov sportdranken met dezelfde samenstelling.

Edit: voor alle duidelijkheid zoals @TheOmen als schreef op medisch voorschrift van artsen e/o diëtiste.
Omdat het in die hoek staat, zul je het ook niet snel vinden, als je het niet weet dat het pure maltodextrine is.
In de supermarkten vind je het nooit (ik heb het iig nooit gezien). Bij de Etos hebben ze het vaak en anders vraag ik om het te bestellen, ik wissel af met Isomax.
Gebruik het qua dosering als een sport drank op poeder basis en dan heb je geen problemen, wil je meer gebruiken ... dan huisarts/diëtiste.

Kosten: Ca 6 euro voor 400 gram (effe surfen) in een blik met afsluitbare plastic deksel.
Powerbar isomax 1200 gram potten zijn een alternatief, zit nog wat mineralen in, amper eiwit, met een smaakje, zat zit niet in Fantomalt: vanaf 19 euro ex verzend kosten maar je moet dan wel zoeken, 25-27 euro zie je vaker. Decathlon had het ook maar ik kan het niet meer vinden.

3x6 euro voor Fantoma (3x400g=ook 1200g)l=18 euro, dus die is het goedkoopste. Bij de Etos is ie duurder (prijs even kwijt uit mijn hoofd)
Reken voor de Isomax minimaal op 22 incl verzendkosten, tenzij je een adresje in de buurt hebt....

Edit2:
Bij Etos niet on line te bestellen, bij onze Etos hebben ze hem bijna altijd en anders bestellen ze het.
Kruidvat 5.99 euro online (niet op voorraad nu).
Bij da.nl 6.79 euro on line (ex verzendkosten)
Daily health shop.nl Fantomalt-poeder kost 5.32 euro ex verzendkosten, die zijn hoog, 5.65 euro tot 100 eur0

[ Voor 90% gewijzigd door route99 op 05-07-2018 15:48 ]

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Wtf. Maltodextrine als baby-bijvoeding? :o Dat strijkt echt keihard tegen mijn natuurlijk-ouderschap-haren in...

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Pathogen schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 08:15:
Het oordeel na een nachtje slapen:

Enkel is niet dik geworden, mobiliteit is niet slecht en wat pijn doet, doet minder pijn.
Ik houd me maar even aan het standaard fysioadvies: mobiel houden en bewegen tot aan de pijngrens. Hopelijk bouw ik dan snel vooral weer voldoende zekerheid op om zaterdag op een verantwoorde manier een lekker tempo te maken :Y
Doe maar lekker rustig aan, je hoeft je voor ons geen blessure te lopen :). Zo'n Ekiden is leuk, maar als het niet gaat, dan gaat het niet hé. Pak je rust, dat is zeker belangrijk voor het herstel van je bandjes. En ik spreek uit ervaring, mijn enkelbandjes zijn totaal niks meer waard! Een fysio heeft ooit eens gezegd "die bandjes zitten er bij jou puur op voor de show, ze doen niet veel meer". Dus, ben er voorzichtig mee!

En als je zaterdag lekker komt duurlopen is dat toch ook prima? Voor mijn part loop je de rechte stukken hard, zodra je een scherp bocht hebt ga je wandelen :)

tips voor New York

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:25
Pathogen schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 09:27:
Wtf. Maltodextrine als baby-bijvoeding? :o Dat strijkt echt keihard tegen mijn natuurlijk-ouderschap-haren in...
Mag alleen als er een medische noodzaak is, hoor...

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

@Calitomnication
Juh, dat is ook ongeveer het plan hoor. Maar komende van eenzelfde soort enkelbandjes als wat jij opnoemt en dan nu zulke sterke enkels hebben... ik verbaas me er behoorlijk over!

Eigenlijk heb ik al sinds jonge leeftijd veel in "stevige" schoenen gelopen. Kan me nog herinneren dat ik wandelschoenen ging kopen voor een scoutingkamp en echt gruwelde bij het idee dat dat een lage schoen zou kunnen worden :P Schaatsen vond ik ook niet leuk, want binnen twee minuten stonden mijn enkels en kuiten in de fik en zwabberde mijn voet alle kanten op.

Ik ben in 2010/2011 een keer zo kneiterhard door mijn enkel gegaan dat ik het echt helemaal zat was. Heeft meer dan 3 maanden geduurd tot ik redelijk pijnloos kon wandelen.
Geen legerkisten meer, geen bergschoenen, geen extra support. Die enkels moesten het maar eens gaan leren :Y
Zo zijn ze in een jaar of 3 van flimsy pimsy enkeltjes naar redelijk normale enkels gegaan. Ik tevreden :P

Maar met haklanding en schoenen die zelf een afrolpatroon voorstellen ipv het aan de voet over te laten bleef de belasting toch altijd wel aan de licht zorgwekkende kant. Dus ik ben eerst begonnen met de landing aan te passen en, zo'n 2 jaar terug ondertussen, schoenen gekocht die daar beter bij passen.
Zoals ik wel vaker heb verteld ben ik steeds meer fan van steeds minder support :) met blote voeten en VFF's als toppunt. Thuis draag ik ook geen sloffen meer en ook sokken gaan steeds sneller uit (betere feedback van de vloer).

En blijkbaar heeft de som van dit alles ervoor gezorgd dat mijn enkel de klap heeft kunnen opvangen zonder al te veel stuk te gaan! Ik ben nu best wel trots op mijn lichaam :Y

@TheOmen
Ja, dat klinkt eigenlijk wel logisch :P Vind het dan wel weer gek dat het gewoon bij de drogist ligt. Genoeg onzeker gemaakte ouders die er dan toch wel eens met een oogje naar kijken me dunkt.

Weliswaar offtopic, maar met dit soort onderwerpen kan ik echt boos worden hoe ver de commercie het natuurlijke instinct en uitgaan van eigen kracht heeft verdrongen. Tot het punt waar de natuurlijke, al eeuwenlang bestaande oplossing als "raar", "fout", "vies" of zelfs "pervers" wordt bestempeld (denk bijvoorbeeld aan borstvoeding) :(

Eigenlijk wel enigzins parallel aan de overdaad aan stabiliserende schoenen en grote hoeveelheden demping als ik erover nadenk. Het lopen op blote voeten is niet meer "normaal", terwijl dit juist precies het loopgereedschap is waar je mee wordt geboren :P De grootste reden dat die stabilisatie en demping nodig is, is omdat je voeten het niet gewend zijn om zonder te lopen.
Natuurlijk heb je nog het segment mensen met een aangeboren afwijking, en mensen met een ontwikkelde afwijking die niet meer terug te draaien is, maar het gros van de stabiliteitsschoenen wordt gekocht door mensen die het niet nodig zouden hebben als ze de tijd namen hun voeten sterker te maken.

/rant... misschien ;)

• kwakke01
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-12 18:28

kwakke01

Koga / Canon / Diablo 4ever

afgelopen week even geen lopen voor mij, en de komende weken wss ook niet ivm verhuizen. De laatste loop weer last gekregen van knie, en de pijn leek wel erg veel op de pijn die ik had als voorbode op mn meniscus operatie... ik doe het dus even voorzichtig aan, want het zal er niet beter op worden als ik weer onder het mes zou moeten. Pijn is na een week wel weer weggetrokken, maar ik forceer liever niet aangezien ik over een weekje de sleutel krijg van ons nieuwe huisje; dan ga ik mn knien nog voldoende overbelasten ;)
het jeukt wel, maar heb gelukkig te veel andere dingen te regelen waardoor ik niet eens tijd heb om te lopen :)

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

• Rudedadude

Rudedadude

route99 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 09:12:
@Rudedadude Welke maltrodextrine gebruik je? Heb zelf vaak die Fantomalt heet, bij Etos e.d gewoon oa als baby bijvoeding te koop. IIg ook voordelig tov sportdranken met dezelfde samenstelling.
https://www.bulkpowders.nl/maltodextrine-nl.html

Deze: 2,5 kilo voor minder dan 8 euro. Mijn sportdrankpoeder en eiwitpoeders komen daar ook vandaan.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• route99

route99

Tnx. El cheapo adres, kende het nog niet.

https://www.trustpilot.co...lkpowders.nl?languages=nl
Lees zelf voor wie ze nog niet kende. Ze houden de beoordelingen goed in de gaten.
Tel nr is een 020 type, maar geen NL-adres erbij; het is een UK clubje...

Wel met grote hoeveelheden: als het eenmaal open is, wel heel goed uitkijken met de opslag.
Ook kruis contaminatie voorkomen met alles wat er in aanraking mee kan komen.
Anders staat het maanden te broeien op een prima voedingsbodem....

Je kunt uiteraard minder bestellen, dat wel.
Ik gebruik als ik weer volledig train ca 1200 gram per 6 weken. Nu gebruik ik in de opbouw amper wat, ik gebruik nu vers fruit na afloop. Anders krijg ik veel teveel KH binnen...heb eerst nog ca 8 kg af te vallen, energie genoeg nog in huis... ;)

• Rudedadude

Rudedadude

route99 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 20:57:
Tnx. El cheapo adres, kende het nog niet.

https://www.trustpilot.co...lkpowders.nl?languages=nl
Lees zelf voor wie ze nog niet kende. Ze houden de beoordelingen goed in de gaten.
Tel nr is een 020 type, maar geen NL-adres erbij; het is een UK clubje...

Wel met grote hoeveelheden: als het eenmaal open is, wel heel goed uitkijken met de opslag.
Ook kruis contaminatie voorkomen met alles wat er in aanraking mee kan komen.
Anders staat het maanden te broeien op een prima voedingsbodem....
Bestellingen worden geleverd vanuit Duitsland. Mijn eerste 2,5kg heb ik 1,5 jaar mee gedaan, al had ik ook nog 2,5kg fructose. Door de hersluitbare zak is opslag niet echt een probleem.(alhoewel, voor mijn verhuizing sliep ik in bed boven 5kg suiker omdat onder het bed de enige beschikbare opslagplek was :P )

• route99

route99

Ok. Wel een prima tip, op een of andere manier was ik ze nog nooit tegengekomen.
Ik liep toen zekere 3000 km per jaar en met 5-7 trainingen per week ging het met 1.2 kg/6 weken nog redelijk snel....

Imho kunnen mensen die 500-1000km / jaar lopen wel beter oppassen met zulke innames, het is al snel teveel tov de gedane inspanning. Voldoende water icm met soep en vers fruit is dan vaak al genoeg. Anders word je zwaarder door de hersteldrank... kan niet de bedoeling zijn.
Maak maar eens een paar weken in inname prestatie tabel en kijk maar eens of de balans op nul uitkomt of tekort of teveel is.....

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Vandaag even proef op de som. Rustig inlopen, kilometertje op 5km pace en dat was het weer.

Eigenlijk voelt alles goed. Ik moet niet nog een keer mijn voet op een rare plek neerzetten morgen, maar blijkbaar kan ik gewoon snelheid lopen en zelfs een bochtje maken viel me niet tegen.
Snap echt de ballen van deze blessure, maar dat ie zo snel overgaat ben ik alleen maar enorm blij mee :Y

• tlpeter
Pathogen schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 14:23:
Rustweken. Vervelende dingen. Ben je voor je gevoel net een nieuw niveau aan het bereiken, zegt je schema dat je een weekje rustiger aan moet doen. Gelukkig is dat met een 5km-wedstrijd in de rustweek goed op te vangen, dan taper je mooi een beetje en loop je in het weekend ook gewoon minder ver.

Dat gezegd hebbende, afgelopen maandag een kort, maar intensief genoeg rondje afgewerkt, zoals het hoort. Vandaag was het plan ongeveer hetzelfde, maar een kleine afwisseling in de route om het leuk te houden.
De zin was ergens in Scheveningen achtergebleven na een heerlijke vrije dag gisteren met vrouwlief om ons 5-jarig jubileum te vieren en met de moed, maar uiteindelijk ook de voeten, in de schoenen ging ik dan toch maar op pad. Het plan: een lekker temporondje bruggen van 4km.

Voor diegenen die niet bekend zijn met het "rondje bruggen" in Rotterdam: de route bevat twee hoge bruggen (Erasmus- en Willemsbrug), een optioneel rondje op het Noordereiland en twee vlakke bruggen die open kunnen.
Vandaag was de Binnenhavenbrug aan de beurt. Toen ik de Erasmusbrug af was gestuiterd richting zuid (heerlijk om daar voluit te gaan!) en de bocht omkrulde, zag ik al auto's en rode lichten: de brug was omhoog. Gelukkig bleek dat ie ook alweer net beneden was en iedereen in spanning aan het afwachten was tot de bomen open gingen. Terwijl ik vaart minderde tot een wandelpas om me gezellig in het gedruis te mengen bleven mijn ogen op de rode lichten gericht.

Dat was mijn fout. Zwik!

Wat hierna volgde kan ik nog het best omschrijven als het ten gehore brengen van het Rotterdamse volkslied in al zijn culturele finesse. Menig voorbijganger zal zich hebben afgevraagd of dit wel de originele versie was.

Gelukkig bleken de omhoggaande bomen in staat de aandacht van het publiek af te leiden. Zo kon ik even rustig doorstrompelen en voelen. Ja, de schrik zat er wel even in, maar na een paar honderd meter leek het erop dat ik in ieder geval normaal rechtdoor kon wandelen. Een dribbeltje hierna bevestigde dat hetzelfde gold voor hardlopen. Ik vervolgde mijn weg rustig aan terug richting kantoor.

Conclusie: alles wat draait en zijwaarts gaat is kut. Rechtdoor gaat eigenlijk gewoon pijnloos. Heb na het douchen mijn schoen extra stevig vastgeveterd, dat voelt fijn.
Maar sjongejongejonge... Wie doet dat nou, 3 dagen voor een race door zijn enkel gaan?
Wij kunnen handjes schudden.
Nadat ik vorige week bij de Spartan race verschillende mensen hinkelend heb gezien en zelfs recht voor mijn neus iemand door een enkel zag gaan heb ik dat gisteren ook gedaan op een heel laag stoeprandje.
Meteen een stekende pijn in mijn rechter enkel (links is eindelijk pijnvrij)

Ik heb het vandaag maar effe ingetaped en dan kan ik redelijk lopen.
Het houd niet op zo. Net klaar met de fysio voor mijn linker kuit :(

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Bagger. Doe je dat tapen zelf?

• tlpeter
Ja, gewoon youtube en kinesiotape.

• route99

route99

[OFF TOPIC...]

Woensdag nog 3 zeearends gezien in de buurt van de Weerribben-de Wieden.
Helaas had ik mijn telelens op de fiets niet bij me, maar gelukkig vloog er nog eentje boven me, maar wel heeeel hoog...
Twee dagen er voor hebben we er bij het info station van Natuurmonumenten Weerribben-de Wieden er nog een gezien, die kwam heel laag over, maar ik was net te laat buiten.Volgens de ecoloog was het een jonge ZA ca 2 jaar. Spanwijdte dan al bijna 2 meter....

Net even snel op de PC een foto deels ingezoomd, foto gemaakt met een 18-55 mm lens, camera Samsung systeem camera NX30.

Edit: Als die ff op je hoofd krabt... :(

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/cFbsMd/zeearend.jpg

Voor liefhebbers de originele data voor het inzoomen.
Fabrikant: SAMSUNG
Model: NX30
Software: 1.31
Datum/Tijd: 2018-07-04 10:59:01
Belichtingstijd: 1/250 sec
Belichtingsprogramma: Normal
Belichtingsbias: 0 EV
F nummer: F 7.1
Diafragma: F 5.62
ISO-waarde: ISO 100
Flits: Flash did not fire
Brandpuntafstand: 55 mm
35mm equivalent: 84 mm
Meting mode: Multi-segment
[/OFF TOPIC...]

[ Voor 8% gewijzigd door route99 op 07-07-2018 17:43 ]

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Succes Ekidenlopers! Al zijn jullie vast al klaar... Dan maar succes met de afterparty :)

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

• Rudedadude

Rudedadude

Poekie schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 13:32:
Succes Ekidenlopers! Al zijn jullie vast al klaar... Dan maar succes met de afterparty :)
Team Gathering of Tweakers heeft 2:55:07 gelopen! Uitdaging voor volgend jaar :*) Gelukkig hadden we een sterwissel tussen @Calitomnication en @Pathogen , waardoor we nog wat speling in hebben gebouwd :P

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Het prachtige weer heeft ons ook minuten gekost ;) Limburgse vlaai heeft dan wel weer bijgedragen aan het herstel, evenals de worteltjes.

Hieronder de laatste meters:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cXoZt1gZiSutbUThiJHUlpzq/thumb.jpg

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:59

Sport_Life

Solvitur ambulando

Nog meer mensen die meedoen aan Noordwijk volgende week? Vorig jaar liep ik 42,xx, dit jaar hoop ik op een pr onder de 39 minuten. Met wind mee gaat dat lukken, denk ik. Train tegenwoordig vrij regelmatig.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Zo, met een duurloop van 23km eindigt de week met 90km in de benen. Hoe houden mensen dit elke week vol???

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• route99

route99

Voor de zomer is dit best veel per week (voorbereiding op??) , in de winter is dit ook voor afstanden tot 1/2 M als training vrij gebruikelijk. Uiteraard geperiodiseerd...
Gemiddeld zat ik rond de 60 km/week dus rond of over de 3000 km/jaar met 5x trainen (+2x kracht)

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Trenchdog schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 18:33:
Het prachtige weer heeft ons ook minuten gekost ;) Limburgse vlaai heeft dan wel weer bijgedragen aan het herstel, evenals de worteltjes.

Hieronder de laatste meters:

[afbeelding]
met dit weer in een lange broek? die is gek....

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

kenneth schreef op zondag 8 juli 2018 @ 12:01:
Zo, met een duurloop van 23km eindigt de week met 90km in de benen. Hoe houden mensen dit elke week vol???
nog meer lopen! :+

* vhal is blij dat hij die 90KM in één maand haalt :'(

Strava

• route99

route99

Yep.... je wordt vooral beter van meer lopen, niet van alleen harder trainen..

• Rudedadude

Rudedadude

P.O. Box schreef op zondag 8 juli 2018 @ 12:30:
[...]

met dit weer in een lange broek? die is gek....
Hoho, naar goed gebruik kom je met z'n allen tegelijk over finish en loop je dus de laatste 100 meter nog even mee, maar sta je, tenzij je de laatste lopert bent, eerst nog een tijdje te wachten. En we hadden een mooie plek in de schaduw.

Pagina: 1 ... 100 ... 109 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic