Laat ik het eens anders formuleren: wil je aan symptoombestrijding doen, of het probleem proberen op te lossen?
Als je last krijgt van je knieën met lopen, zoek een sportarts, fysio, iemand met verstand van looptechniek die naar je kan kijken en verbeteringen kan suggereren.
Meer demping gaat je probleem waarschijnlijk niet oplossen, hooguit ervoor zorgen dat je 10km pijnvrij kunt lopen ipv 5km, wat er dus op neerkomt dat je méér kilometers kan gaan maken op een manier die er potentieel voor zorgt dat je langdurig geblesseerd gaat raken.
Anyway. Mijn eigen weekend

De oudste (3) was logeren en de jongste (0) mocht zondag ook overdag een tijdje bij opa en oma proberen. Dus tijd voor klussen. Veel gebukt, omhoog geboord en dus zaterdagavond allesbehalve flexibel... Toch gaan lopen, want hey, de marathon must go on!
In mijn eindeloze wijsheid besloot ik juist dit moment, een long run, te gebruiken om eens te proberen sokloos te lopen in mijn schoenen. Dat ging ongeveer 8km prima, met lekker rustig duurlooptempootje en elke 2km even de beentjes wakker maken met een kleine versnelling. Daarna begon zich een vervelend hotspotje te vormen.
Bij km 10 was ik het zat. Nog 1 poging gedaan de schoenen opnieuw te veteren, maar het mocht niet baten. En ik had geen zin in blaren als eieren zo groot, dus dan maar de schoenen uit.
Uit? Ja, uit. De 2 kilometer daarop heb ik lekker met de blote voetjes gedaan

Blijft een heerlijk gevoel. Zelfs aan het eind van die 2km nog een versnellinkje gedaan

Maar dat was wel weer lang genoeg schoenloos. Mijn ondertussen uitgedampte schoenen weer goed aangestrikt en de laatste 3km afgetikt. Zat nog steeds niet geweldig, maar het ergste hotspotgevoel was weg.
Wel grappig, elke keer als ik een stukje blootsvoets probeer voelt het super, maar vooraf zie ik het totaal niet zitten. Denk dat ik toch eens iets in de richting van Vibram Fivefingers ga zoeken, nu nog voor een leuk prijsje
[
Voor 50% gewijzigd door
Pathogen op 18-06-2018 10:14
]