Herkenbaar...Raymond schreef op maandag 30 april 2018 @ 23:38:
Ik had met hardlopen last van mn knieschijf. Die bleek overbelast (blijkbaar kan dat)
De sportmedisch arts heeft tips meegegeven voor de fysio. Uiteindelijk moest ik ervoor zorgen dat mn benen sterker werden, zodat er minder belasting op de knieschijf kwam.
Na een paar sessies was de overlast al weg. Terwijl ik maanden zelf heb lopen aanmodderen met rust houden en voorzichtig trainen enzo.
Dus er iemand met verstand naar laten kijken heeft bij mij goed effect gehad. En de oorzaak bleek ook iets heel anders te zijn dan goedbedoelende medesporters dachten.
Hier ook altijd veel last gehad van mijn knie (in die zin dat ik zelf geen 2km kon lopen voordat het echt teveel pijn ging doen) en ook hier was de oplossing 'kracht en balans oefeningen'. En zo uiteindelijk zelfs een marathon kunnen lopen.
Probleem is dat ik die oefeningen allemaal echt geen drol aan vind en ze dus bijna nooit meer doe, maar dat stemmetje op de achtergrond blijft schreeuwen 'begin er weer mee!'. Niet alleen voor de knie, maar natuurlijk in het algemeen voordelig...
Toch maar weer eens een schema opstellen denk ik maar