Jazeker. De halve.
Voorbereiding.
[Doel was < 2uur]
In februari voor het eerst 16km gelopen. [doel werd 1:50] Daarna door voetbal, pijntjes en een druk leven niet veel gelopen. 6weken terug wou ik dat oppakken toen kwam net de griep.. 2 weken kwijt, 3 weken om op niveau te komen waar ik was, kortom 5 weken kwijt.. [doel werd uitlopen] Toch een 18km run kunnen doen 2e paasdag. Daarna weer te druk met voetbal.. bagger voorbereiding..
De dag zelf.
Na een nacht waarin ik ieder uur gezien heb (denk zenuwen van “red ik het wel”) kwart over 8 in het autootje. Volgas naar Enschede om daar vervolgens in een file aan te sluiten. Gelukkig hoefde ik niet totaan de parkeergarage in net centrum Marjon ik bij mijn werk afslaan en parkeren (+ een schoon en “vrij” toilet gebruiken).
Verzameld met collega’s, startnummer vastmaken met speldjes omdat mijn bibits er niet in zaten

paar keer heen en weer en ff strekken en toen richting het startvak van 2uur. Eerste 1,5km met collega’s gelopen op 9,5km/u, daarna iets bij ze weg gelopen rond de 10,25-10,5. Ik moest mij telkens inhouden want het was o zo heet en ik loop het fijnst op 11KM/u maar dat zou ik nooit volhouden..
Uiteindelijk iets boven de 10km blijven lopen, veel drinken, en totaan 17km geen grote problemen. Mijn voeten en kuiten waren er al wel klaar mee, en bij het opdraaien van het van heekplein ging het mis. Een veel te krappe bocht vanuit de winkelstraat en het schoot mij in de kuit.. Toen was het drama, lopen, drafje, lopen, afzien.. Bij de laatste waterpast, een goede km voor het eind dacht ik nu moet het wel lukken, en sukkelde ik uiteindelijk over de finish met 10km/u.
Tijd 2:06:58 volgens de tijdwaarneming. Ik zat op 2:06:41 (maakt het het verschil van 5:59 of 6:01 per km. Heel blij dat ik mijn doel van “uitlopen” heb gehaald.
Zijn er veel afgehaakt en mijn collega’s hadden het mega druk. De medische tent werd te klein en vervangen door winkelcentrum de Klanderij, en heel veel zijn er rechtstreeks naar het ziekenhuis gegaan. Langs de kant lagen veel deelnemers. Ambulances reden af en aan.. Petje af voor mijn collega’s die keihard hebben gewerkt.
Op naar de Singelloop!
PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er