Hardlopen - Deel 7 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 80 ... 109 Laatste
Acties:
  • 515.657 views

Onderwerpen

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:59

vhal

ಠ_ಠ

Ach ja, barefoot...zo volg ik soms de FB-hardloopgroepen en daar was zo'n barefootmeneer die onlangs een flinke portie sepsis in zn mik kreeg doordat een wondje was gaan infecteren. Die lag een poos aan de AB-IV in het ziekenhuis.

Nee, aan mij niet is dat besteed :P
Pathogen schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:25:

Vorig jaar 800km gedraaid, het jaar ervoor bijna 600km, nu ruim op schema voor 1000km.
Volgens mij lopen we redelijk gelijk op als ik Strava mag geloven (y) Ik had als jaardoel de 800KM :P

[ Voor 43% gewijzigd door vhal op 19-02-2018 15:53 ]

Strava

• bert74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-12 12:03
Ik ben al ruim een half jaar aan het klooien met mijn linkeronderkuit. Een jaar geleden ben ik overgestapt van extreme haklanding naar midvoetlanding. De pijn in m'n scheenbenen is volledig over, maar mijn linkeronderkuit blijft stijf en gevoelig.

De situatie is zeker niet beter geworden nadat ik van de Asics Nibums 18 naar de Adidas Supernova ben overgestapt. Ik kan nu maar 10-12km per week lopen, doe ik meer dan vindt mijn kuit dat niet leuk en moet ik herstellen.

Afgelopen zaterdag voor het eerst weer gelopen op mijn nieuwe Brooks ghost 10, die ik nog in de kast had liggen. Deze zijn een stukje steviger, maar wel een stuk sneller. Tot mijn verbazing nauwelijks last van mijn kuit! Tijdens het lopen helemaal niet, de volgende dag een klein beetje. Het zou toch niet waar zijn dat de Adidassen mijn kuitproblemen zo nadelig beïnvloeden? Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben?

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:28

Roozzz

Plus ultra

bert74 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 17:30:
Het zou toch niet waar zijn dat de Adidassen mijn kuitproblemen zo nadelig beïnvloeden? Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben?
Ik heb jouw diverse schoenen niet helemaal scherp op het netvlies, maar hoe verhouden de "drops" van deze schoenen tot elkaar?

Een lagere drop veroorzaakt namelijk meer spanning op de kuit. Dus zodra je drop hoger is kan ik me prima voorstellen dat je minder last van je kuit hebt. Mogelijk zijn die adidassen relatief vlak?

If you can see, look. If you can look, observe

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:00
Een vergeet niet regelmatig effe de kuiten te rekken. Ik heb snel last van mijn kuiten en dat verminderd door te rekken.

• bert74
Roozzz schreef op maandag 19 februari 2018 @ 17:42:
[...]

Ik heb jouw diverse schoenen niet helemaal scherp op het netvlies, maar hoe verhouden de "drops" van deze schoenen tot elkaar?

Een lagere drop veroorzaakt namelijk meer spanning op de kuit. Dus zodra je drop hoger is kan ik me prima voorstellen dat je minder last van je kuit hebt. Mogelijk zijn die adidassen relatief vlak?
Adidas is mega zacht en heeft een drop van 10mm. De Brooks Ghost is wat steviger, volgens mij ook stabieler en heeft een drop 12mm.

• bert74
tlpeter schreef op maandag 19 februari 2018 @ 17:52:
Een vergeet niet regelmatig effe de kuiten te rekken. Ik heb snel last van mijn kuiten en dat verminderd door te rekken.
Ik helaas de ervaring dat rekken bij mij eerder averechts werkt dan dat het helpt, zowel bij de grote kuitspier (gastrocnemius) als de diepe kuitspier (soleus = scholspier) waar ik last van hebt.

• Tazzie79
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:05
bert74 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 18:57:
[...]

Ik helaas de ervaring dat rekken bij mij eerder averechts werkt dan dat het helpt, zowel bij de grote kuitspier (gastrocnemius) als de diepe kuitspier (soleus = scholspier) waar ik last van hebt.
Bij mij helpen compression sleeves (ik heb er gewoon van Decathlon). Ik heb geen pijn, maar ik voel mijn rechterkuit soms wel tijdens en na het lopen. Vorige week voelde ik mijn kuit meer na een loopje van 6km zonder sleeves, dan na 30km tegen hogere snelheid met sleeves. Het is allemaal niet bewezen, maar ik merk toch een serieus verschil. ☺️

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:31

Rudedadude

Maybe we were born to run

bert74 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 18:48:
[...]

Adidas is mega zacht en heeft een drop van 10mm. De Brooks Ghost is wat steviger, volgens mij ook stabieler en heeft een drop 12mm.
Ik denk dat de afwikkeling of de stabiliteit van je landing ermee te maken kan hebben. Ook als je voorvoet / middenvoet loopt zal je hak de grond raken en per schoen kan dat een verschil geven hoe dat is of voelt. Per type schoen kan dat net weer een andere beweging / belasting voor je kuit geven. Ik had ergens eind vorig jaar een periode last van de achterkant van m'n scheenbeen en ik merkte per schoen een verschil, waarbij zero-drop bij mij vaak, tegen de intuïtie in, beter werkt dan meer drop.

@barefoot discussie met of zonder blote reet. Voor de mensen die ik ken is het zeker geen aandachtstrekkerij. Het is in elk geval niet de boodschap, hoe het ontvangen wordt is altijd je eigen keuze :) Verder zijn Vibrams leuke schoenen om op hard te lopen, maar ik wissel wel af / loop te veel om alleen op zero-drop-geen-demping te lopen (en naast m'n Vibrams heb ik nog 3 paar zero-drop-geen-demping schoenen). In het dagelijk leven loop ik wel ook vrijwel altijd op zero-drop-geen-demping schoenen van Lems . Die hebben exact dezelfde pasvorm als al m'n Topo's (behalve de Tributes, die zijn smaller). Ik heb afgelopen zaterdag weer een marathon gelopen op schoenen met wat een smallere pasvorm bij de voorvoet, maar na 30 kilometer begon m'n grote teen serieus pijn te doen van het klemzitten (en was meteen na de finish weer over).

Dus ohja: zaterdag heb ik de Texeltrail marathon gelopen :) Onderweg kwam ik @Xaverius nog tegen. Helaas had hij ook een hamer bij zich, dus daarna was het wel gedaan met mijn snelheid :P Uiteindelijk na 3:29 binnengekomen als 2e, uiteindelijk maar een half minuutje na de nummer 1, die minstens zo erg was ingestort als ik. Als ik dat had geweten had ik er aan het eind nog iets meer uitgeperst denk ik :)

En ohja, ik had dwMap op m'n horloge gezet. Ik heb nu zelfs een stukje teruggelopen omdat het parkoers iets anders uitgezet was dan de gpx track 8)7

De beelden dit keer met mij vooraan bij de start @ 0:30, glibberend door de slufter @ 2:15 en na 15km over een duinpaadje @6:00

[ Voor 3% gewijzigd door Rudedadude op 19-02-2018 20:27 ]

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-12 13:34

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Zo, dan nu een stukje over de Texeltrail 26km. :+
Ik was met Mrs Xaverius hiervoor naar Texel gereden. Jammer genoeg had ik een lichte bloedneus vlak voor de start, mijn plan om alleen kort even met vrouwlief te lopen werd daardoor omgezet tot wanneer ik er zin in had om sneller te gaan. Zo snel na een bloedneus loop ik dan toch liever rustig.

In ieder geval vond ik het een mooie trail, de enorme lappen strand waren meer dan goed te doen en de natuur was om van te genieten. Ik was blij dat ik @Rudedadude na zo'n 7km tegenkwam want ik kon toen eindelijk die hamer kwijt die ik meezeulde... ;)

Uiteindelijk heb ik tot het laatste stuk strand met de Mrs gelopen, ze zat er iets doorheen en ze wilde me al eerder wegsturen maar zo op het strand dan was het alleen nog maar rechtdoor voor haar. Vlak daarvoor had ik nog een Cliffbar aan iemand gegeven die er goed door zat, hij zou dat hij ook last van zijn peesplaat had maar die jongen had zeker zich qua drinken en eten niet goed gedragen.

Na het afscheid op het strand pakte ik een leuk tempo op van ongeveer 5.00 min/km, dat liep eigenlijk prima op een paar natte stukken na waar ik voor mijn gevoel even vastgezogen werd. Al met al vind ik het een leuke tocht en zou ik die prima nog een keer doen, de marathon denk ik niet eerlijk gezegd.

Na de finish nog even met @Rudedadude gekletst die nog op zijn portie koolhydraten aan het wachten was in de kantine. Leuk om je gezien te hebben! En de volgende dag zijn wij nog even op de fiets geocaches aan het zoeken geweest voordat we weer naar huis gingen. Jammer genoeg was ik niet 100% maar ik was aan het blaffen en had weinig energie. Ik lag zondag er ook al om 20uur in bed. Geen idee wie me aangestoken heeft, maar bedankt!
Texeltrail 26km

[ Voor 10% gewijzigd door Xaverius op 20-02-2018 09:54 ]

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

is die Texeltrail zo populair? Nog nooit van gehoord maar door jullie post eens op de site gaan neuzen.. 350 deelnemers, 1 uur 35 na opening inschrijving alle plekken al vergeven en 75 mensen op de wachtlijst.
Wat maakt deze trail zo speciaal tov andere trails? Is dat puur het feit dat je over Texel loopt?

Daarnaast valt het me op dat (bijna) alle deelnemers met een rugzak / camelbak lopen, dat terwijl er op de site is aangegeven dat er verzorgingsposten incl. sportdrank, koek etc aanwezig zijn. Is hier een aparte reden voor of is het meer "tijdens de training lopen we er ook mee, dus nu ook".

* Calitomnication is geen trailert, maar het is wel bijster interessant allemaal :)

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Ik heb aan de Texeltrail nooit meegedaan maar hoor er altijd goede verhalen over. Mooie omgeving, strakke organisatie en relatief kleinschalig. Volgens mij is er inmiddels op bijna alle waddeneilanden wel een trailwedstrijd. Om de een of andere reden voelen wedstrijden daar toch als een soort dagje weg :P Texel is voor de meeste mensen het makkelijkst aan te rijden, dus ik begrijp de populariteit wel een beetje.

Rugzak komt vooral voort uit het (semi-)zelfvoorzienend zijn bij het trailen. De kans is vrij groot dat er op een marathon 2 posten zijn, voor de meeste lopers is dat te ver en die nemen dus ook zelf wat mee. Daarnaast is het zeker in dit seizoen erg praktisch om een jasje, mutsje en evt handschoenen ergens weg te kunnen steken.

bert74 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 18:48:
[...]

Hmm dan zal het de drop niet heel snel zijn. Dan zou ik inderdaad denken aan stabiliteit, zoals @Rudedadude al aangaf. Ik zou voorlopig de adidassen even lekker in de kast laten staan en kijken of het op de andere structureel beter gaat.
Mocht het inderdaad in de stevigheid/stabiliteit zitten dan zou je hier aan kunnen werken mbv oefeningen.

[ Voor 28% gewijzigd door Roozzz op 20-02-2018 15:39 ]

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-12 13:34

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Ik liep daar voornamelijk door mijn vrouw, zelf richt ik liever mijn blik op andere gebieden met wat meer hoogteverschil. maar ik moet zeggen dat ik het wel een mooi parkoers vind. :)
Ja, ik heb gewoon tegenwoordig een rugzak om als ik wat langer ga lopen, ik had er een extra shirtje (wachten na de finish) en mijn jasje in zitten (het was warmer dan ingeschat). Daarnaast een liter water en twee repen. Tegenwoordig zit er bij mij standaard ook zo'n gouden reddingsdeken en poncho er in.

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:50
Vraagje.

Afgelopen dagen gesloopt in mijn huis (huh, dit is toch het hardlooptopic). Veel met hamer en beitel.
Ik heb een chronische slijmbeursontsteking in mijn schouder (hee, hardlopen doe je met je voeten).

Vandaag 12 km gelopen en onderweg merkte ik dat ik door het bewegen met arm langzaam aan steeds meer last kreeg van mijn schouder.
Normaal moet ik dan rust pakken en ontstekingsremmers. Maaar dat eerste gaat dus niet, ik moet gewoon over 2 dagen weer lopen.
Iemand tips hoe dit op te pakken? Zodat ik zonder pijn kan lopen? En ik loop niet op pijnstillers.

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:05
maartend schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 21:27:
Vraagje.

Afgelopen dagen gesloopt in mijn huis (huh, dit is toch het hardlooptopic). Veel met hamer en beitel.
Ik heb een chronische slijmbeursontsteking in mijn schouder (hee, hardlopen doe je met je voeten).

Vandaag 12 m gelopen en onderweg merkte ik dat ik door het bewegen met arm langzaam aan steeds meer last kreeg van mijn schouder.
Normaal moet ik dan rust pakken en ontstekingsremmers. Maaar dat eerste gaat dus niet, ik moet gewoon over 2 dagen weer lopen.
Iemand tips hoe dit op te pakken? Zodat ik zonder pijn kan lopen? En ik loop niet op pijnstillers.
Je moet helemaal niks.

• maartend
Geloof me, ik moet in deze tijd van het jaar. Als ik mijn schema los laat zit ik zo weer thuis met een winterdepressie.

• Bobmeister
maartend schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 21:38:
[...]

Geloof me, ik moet in deze tijd van het jaar. Al sik mijn schema los laat zit ik zo weer thuis met een winterdepressie.
Nou, dan loop je je schouder toch lekker naar de tering? Of spuit je zelf anders vol met morfine, dan voel je over 2 dagen niks, over een week misschien wel iets meer dan nu.

Iets met luisteren naar je lichaam.

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Vraagje.

Vandaag 12 km gelopen en onderweg merkte ik dat ik door het bewegen met arm langzaam aan steeds meer last kreeg van mijn schouder.
Rust. Dus de komende dagen zo min mogelijk doen en dan over 2 dagen kijken of het al beter wil. Zo niet, dan kan je of domweg gaan lopen (allicht niet heel fijn, maar goed er zijn mensen die 100 mijlers winnen met hun schouder uit de kom :+ ). Of je gaat lekker wat anders doen, een keertje fietsen of wat crosstraining binnen is ter afwisseling best een keer te doen...

• Rudedadude

Rudedadude

Calitomnication schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 14:14:
is die Texeltrail zo populair? Nog nooit van gehoord maar door jullie post eens op de site gaan neuzen.. 350 deelnemers, 1 uur 35 na opening inschrijving alle plekken al vergeven en 75 mensen op de wachtlijst.
Wat maakt deze trail zo speciaal tov andere trails? Is dat puur het feit dat je over Texel loopt?

Daarnaast valt het me op dat (bijna) alle deelnemers met een rugzak / camelbak lopen, dat terwijl er op de site is aangegeven dat er verzorgingsposten incl. sportdrank, koek etc aanwezig zijn. Is hier een aparte reden voor of is het meer "tijdens de training lopen we er ook mee, dus nu ook".

* Calitomnication is geen trailert, maar het is wel bijster interessant allemaal :)
De trail is duidelijk gemaximaliseerd en daardoor kleinschalig. Verder goed georganiseerd (bijv. busvervoer van en naar de boot, handgemaakt aandenken en 42km hardlopen met verzorging onderweg en warme douches achteraf voor 17 euro, zoek dat eens met een stadsmarathon).
Op 42km waren er 5 verzorgingsposten. Dat is al meer dan gemiddeld bij een trail van deze afstand, maar daar red ik het in elk geval niet op. Ik had ruim een liter drinken, mijn zelfmaak gel bij me en een reddingsdekentje. Verder ben ik wel van het motto: onder de 25km geen rugzak tenzij het te warm is en je water nodig hebt.

Verder heb ik er goede verhalen gehoord over de trail op terschelling, vond ik de Amelandtrail ook erg mooi en is Texel idd nog redelijk bereikbaar. Maar bijvoorbeeld de trails van RunForestRun, MST en volgende maand de Sallandtrail zijn een stuk groter dan deze, maar het kleinschalige is juist fijn.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:06
maartend schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 21:38:
[...]

Geloof me, ik moet in deze tijd van het jaar. Als ik mijn schema los laat zit ik zo weer thuis met een winterdepressie.
Hardlopen doe je zeker ook met je armen. Wees verstandig en luister naar je lichaam, anders zit je over een tijdje helemaal stil. Is wandelen of fietsen niet een optie? Lijkt me rustiger voor je schouder.

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Vraagje.

Normaal zou ik zeggen; pak je rust en laat het voldoende herstellen. Maar aangezien het chronisch is zul je er altijd last van blijven houden. Met hardlopen gebruik je zeker ook je bovenlichaam. Weet nog goed dat ik bij mijn eerste halve marathon meer last had van m'n armen & schouders dan van mijn benen.
Is het een optie om te gaan werken aan core-stabiliteit? Bijvoorbeeld via een fysio of sportschool een programma volgen waardoor je de pijngrens iets kunt verleggen (als dat al mogelijk is).

Maar voor nu toch je rust pakken. Pijn is een indicatie van het lichaam dat er iets niet helemaal klopt, doorlopen met pijn is wel bikkelen, maar je maakt eigenlijk alleen maar meer kapot.
Overigens, ik begrijp je heel goed. Vorig jaar had ik 8 weken voor dé halve marathon van het jaar een blessure aan mijn teen waardoor ik niet kon afwikkelen. Heb toen bij een fysio gelopen om het weer in orde te krijgen.

Dus, wil je echt lopen.. Breng een bezoek aan een fysio of voor mijn part huisarts. Die mensen hebben er voor gestudeerd en kunnen de gevaren (en gevolgen) beter voor je inschatten.

tips voor New York

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-11 23:44

Pathogen

Shoop Da Whoop

@bert74 misschien zijn de adidasjes wel té zacht voor je. Voor mij bleken het uiteindelijk ook geen goede schoenen (hielspoor want veel te zacht)

Anderzijds, mijn overgang naar midvoetlanding ging ook echt niet zonder slag of stoot, maar 10-12km per week zonder klachten vind ik toch wel aan de lage kant. Houd je het tempo wel laag? Land je niet té ver naar voren, met je tenen onder spanning? Dan maak je flinke klappen op je kuitspier.

Probeer tijdens het lopen eens je benen en voeten bewust ontspannen te houden en je benen naar voren te laten zwaaien door je tegenovergestelde arm naar achter te zwaaien? In theorie zou meer ontspanning in je benen betekenen dat je minder last van je kuiten krijgt.

• bert74
Hmm dan zal het de drop niet heel snel zijn. Dan zou ik inderdaad denken aan stabiliteit, zoals @Rudedadude al aangaf. Ik zou voorlopig de adidassen even lekker in de kast laten staan en kijken of het op de andere structureel beter gaat.
Mocht het inderdaad in de stevigheid/stabiliteit zitten dan zou je hier aan kunnen werken mbv oefeningen.
Ik heb gisteren weer een kort rondje van 3km gelopen op mijn Brooks. Tijdens het lopen helemaal geen last, nu wel een beetje stijf, maar veel minder dan anders. Ga de kuiten nu maar consequent een beetje rekken.

Ik vind Brooks Ghost 10 tot nu toe wel heel fijn lopen. Mooie combinatie tussen comfort en stevig contact met de ondergrond. De Adidassen blijven in de kast.

• bert74
Pathogen schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 09:02:
@bert74 misschien zijn de adidasjes wel té zacht voor je. Voor mij bleken het uiteindelijk ook geen goede schoenen (hielspoor want veel te zacht)

Anderzijds, mijn overgang naar midvoetlanding ging ook echt niet zonder slag of stoot, maar 10-12km per week zonder klachten vind ik toch wel aan de lage kant. Houd je het tempo wel laag? Land je niet té ver naar voren, met je tenen onder spanning? Dan maak je flinke klappen op je kuitspier.

Probeer tijdens het lopen eens je benen en voeten bewust ontspannen te houden en je benen naar voren te laten zwaaien door je tegenovergestelde arm naar achter te zwaaien? In theorie zou meer ontspanning in je benen betekenen dat je minder last van je kuiten krijgt.
Eind 2016 heb ik 3 maanden gebruikt om over te stappen naar voorvoetlanding, onder begeleiding van een uitstekende sportpysio. Dat deed ik op mijn Acics. Dat ging best goed af en toe last van mijn kuiten, maar niet echt veel. In mei 2017 heb ik de Adidassen er bij gekocht, ter afwisseling en later ook ter vervanging omdat mijn Acics af waren. Tegelijkertijd ging ik ook naar ~15 km per week lopen. In die periode kreeg ik veel meer last van mijn linkeronderkuit. In het najaar heb ik niet meer dan ~10km per week kunnen lopen op mijn adidassen.

Ik heb de indruk dat de adidassen gewoon te zacht zijn en daardoor wat te instabiel.

Ik loop nu ongeveer 3 keer in de week 10-12km totaal, om te hoge belasting te vermijden. Ik loop rustig 6:00 -6:30 per km, mijn snelste 5km trainingstijd is dik 25 minuten, 10km 53 minuten. Ik weet dat ik wel sneller kan, maar ja dan moet ik eerst meer km kunnen lopen zonder pijntjes en blessures.

Ik heb goede hoop dat mijn Brooks gewoon beter bij mijn voeten passen. Ik probeer rustig naar de 15km per week te gaan.

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Heb ook een keer Adidas geprobeerd, maar kom daar ook niet mee weg. Voor mijn voeten te breed en ik had ook het idee dat ze heel zacht waren, zelf ben ik meer de harde landing. Het kan zijn dat bepaalde schoenen gewoon niet bij je passen, maar je moet je idd geen blessures lopen.

Gisteren overigens een training gehad waarbij ik bijna dacht, ik stop ermee! Of het de temperatuur was (Calitomnication + koud = drama) of dat de wedstrijd van zaterdag nog in mijn benen zat, misschien wel een combinatie van die 2 of ik had gewoon mijn dag niet.

Bij de warming up (vrij intensief overigens) had ik de tong al bijna op de schoenen hangen, (te) hoge hartslag en kortademig. Tijdens de rondjes op de baan (6x 600m op 23"/100m, +/- 3.50 / 3.55/km) werd het alleen maar zwaarder. De eerste 300 meter gingen nog wel, maar daarna zware & vermoeide benen (wedstrijd) en heel veel moeite met ademhalen. De koude lucht sneed als glas in mijn keel en longen, na 600 meter voelde ik me net een astmapatiënt op steroïden, geen lucht, licht & draaierig gevoel in m'n hoofd. De eerste 50 meter van herstel waren dramatisch, de 2e 50 meter gingen wel weer en dan was het weer gas erop.

Tijdens de 4e serie dacht, ik kap ermee, stap eruit, over en sluiten, dit heeft geen zin. Heb tijdens de 6e serie het tempo voor mijn gevoel iets omlaag gezet, maar als het terugkijken in Garmin Connect zijn het "maar" 5 tot 10 seconden op de kilometer. Maar achteraf gezien ben ik blij dat ik de training af heb gemaakt, alleen maar goed voor je mentale kracht zullen we maar zeggen :).

tips voor New York

• tlpeter
Soms is het gewoon te vroeg voor dit soort trainingen.
Was jij niet al een paar keer ziek geweest of was dat een ander?
Dat hakt er ook enorm in.

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

tlpeter schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 10:18:
Soms is het gewoon te vroeg voor dit soort trainingen.
Was jij niet al een paar keer ziek geweest of was dat een ander?
Dat hakt er ook enorm in.
Daar was ik er ook 1 van ja! 1x in November en nu 3 weken terug, maar dat moet er eigenlijk wel uit zijn lijkt mij. :).
Denk vooral het weer + wedstrijd, een collega loper had exact dezelfde problemen, ook hij had zaterdag de wedstrijd gelopen. Lijkt erop dat de inspanning gewoon te hoog was, hadden beter een duurloopje kunnen doen. Maar goed, heb 'm overleefd :P

tips voor New York

• maartend
@alles en iedereen die me even terecht op mijn donder gaven omdat ik zo nodig door wilde lopen met pijn in mijn schouder. Zat even in het balen.

Jullie hebben gelijk. Punt.

Ga maar eens naar de HA om te kijken om te laten tapen. En idd even rust pakken. En ontstekingsremmers.
Fietsen is lastig, want ook dat doe je met je hele lijf. Zal wel kijken wat ik aan beweging kan doen.

Thnx for wake-up call.

edit ; pijn is trouwens na een nacht rust al wel een eind weg, maar dus geen idee hoe hard het terug komt met lopen. Niet dat ik er eerder last van had, kwam gewoon door het slopen thuis (wat nu even klaar is)

[ Voor 20% gewijzigd door maartend op 21-02-2018 11:24 ]

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

maartend schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 11:11:
@alles en iedereen die me even terecht op mijn donder gaven omdat ik zo nodig door wilde lopen met pijn in mijn schouder. Zat even in het balen.

Jullie hebben gelijk. Punt.

Ga maar eens naar de HA om te kijken om te laten tapen. En idd even rust pakken. En ontstekingsremmers.
Fietsen is lastig, want ook dat doe je met je hele lijf. Zal wel kijken wat ik aan beweging kan doen.

Thnx for wake-up call.

edit ; pijn is trouwens na een nacht rust al wel een eind weg, maar dus geen idee hoe hard het terug komt met lopen. Niet dat ik er eerder last van had, kwam gewoon door het slopen thuis (wat nu even klaar is)
De meeste in dit topic zullen je maar al te goed begrijpen ;). Je wilt koste wat kost blijven lopen, ongeacht de consequenties of je denkt.. "ach, dat valt voor mij nog wel mee, het is niet zo erg".
Maar als het een ander betreft geven we allemaal het advies om te stoppen en absoluut niet te gaan forceren.
Daarom is het in dit geval idd beter om naar iemand anders te luisteren en eerlijk is eerlijk, als ik in jouw schoenen zou staan zou ik waarschijnlijk ook op zoek gaan naar dat ene antwoord waaruit blijkt dat je gewoon kunt gaan en dat het allemaal wel meevalt ;)

tips voor New York

• maartend
Calitomnication schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 11:32:
[...]
Maar als het een ander betreft geven we allemaal het advies om te stoppen en absoluut niet te gaan forceren.
Daarom is het in dit geval idd beter om naar iemand anders te luisteren en eerlijk is eerlijk, als ik in jouw schoenen zou staan zou ik waarschijnlijk ook op zoek gaan naar dat ene antwoord waaruit blijkt dat je gewoon kunt gaan en dat het allemaal wel meevalt ;)
Dat was idd waar ik mee bezig was. Dat iemand zei, plak er een pleister op en gaat gewoon weer lopen. En neen, geen morfinepleister.

• bert74
Pathogen schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 09:02:

Ik keek vanochtend een test van de Adidas terug op Solereview, deze zin:

"Because of the Glide 9’s soft midsole, the heel compresses a lot more than the 7 and 8. So there is a slight possibility that you might encounter mild soreness along the Achilles or Calf muscle."

Vrij vertaald naar mijn situatie: doordat de schoen zo zacht is, zak je bij iedere stap een behoorlijk stuk in, is de actuele drop een stuk kleiner en krijg je veel duw- en drekbelasting op mijn onderste kuitspier.

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Das duidelijk @bert74...

Hier begin ik langzaam aan op het punt te komen dat ik de (hardere) Topo Fli-Lytes lekkerder vind lopen dan de (zachtere) Kinvara's :) en dat terwijl die laatste deze week de nummer 1 positie van meest gebruikte schoen hebben overgenomen.
Die Topo's passen gewoon zó lekker! En met de juiste techniek is mijn landing sowieso al een stuk zachter, dan maakt het ook niet veel meer uit wat voor schoenen ik gebruik.

Mocht iemand hier ooit een leuke sale voor Vibrams tegenkomen houd ik me aanbevolen. Dat lijkt me erg leuk lopen en wil ik nog wel eens proberen. Al werd ik bij de laatste sale die ik zag duizelig van de hoeveelheid modellen die ze hadden.

• tlpeter
Ook ik ksn het bevestigen. Ik heb gloednieuwe Saucony Triumph ISO4 met veel demping.
Geen last meer van mijn peesplaten maar nu mijn achillespezen.
Je zal hier echt effe aan moeten wennen door veel minder kilometers te maken op deze schoenen en dit op te bouwen.

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

6x1,5km op beoogd 10k-tempo met 400m pauze. Twee jaar geleden mocht ik deze ook doen en nu was hij net zo zwaar. Piepklein verschil was dat hij destijds in 3'45/km ging en nu in 3'36/km. Erg blij mee, zeker gezien de omstandigheden (slecht geslapen en mentaal slopende werkdag). Die eindeloze hoeveelheid kilometers begint langzamerhand z'n vruchten af te werpen ...

Strava or it didn't happen.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
kenneth schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 22:25:
6x1,5km op beoogd 10k-tempo met 400m pauze. Twee jaar geleden mocht ik deze ook doen en nu was hij net zo zwaar. Piepklein verschil was dat hij destijds in 3'45/km ging en nu in 3'36/km. Erg blij mee, zeker gezien de omstandigheden (slecht geslapen en mentaal slopende werkdag). Die eindeloze hoeveelheid kilometers begint langzamerhand z'n vruchten af te werpen ...

Strava or it didn't happen.
Het verschil tussen 3:45/km en 3:36/km is enorm. En dan ook nog eens met maar 2:30/2:40 rust tussendoor. Mooie 'breakthrough workout' - gefeliciteerd! _/-\o_

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

@kenneth ontnuchterend om te zien hoe je er, inclusief pauzes, een 10km-tijd uitknalt waar ik de komende 1-2 jaar zeker nog niet bij kom :P
Maar dit ziet er behoorlijk goed uit joh! Klinkt alsof de vorm weer lekker terug aan het komen is :Y

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

MrAcid schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 09:29:
[...]

Het verschil tussen 3:45/km en 3:36/km is enorm.
Hoezo, dat zijn maar 9sec/KM :P

* vhal "rent" snel weg met 5:30/KM :+

@kenneth d:)b

Strava

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

vhal schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 12:31:
[...]
* vhal "rent" snel weg met 5:30/KM :+
Dit klinkt als het begin van een wiskunde som:
Hoe ver komt @vhal als hij voor @kenneth wegrent met een voorsprong van 5 minuten, als Vhal maximaal 5:30/km loopt en Kenneth 3:36/km?

:+

• maartend
Roozzz schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 13:51:
[...]

Hoe ver komt @vhal als hij voor @kenneth wegrent met een voorsprong van 5 minuten, als Vhal maximaal 5:30/km loopt en Kenneth 3:36/km?

De eerste de beste kroeg?

• MrBerger
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-12 14:52
Tijdje weggeweest van het forum. En heel druk privé, en een waardeloze blessure aan mijn knie. Ik loop op dit moment slechts 15-20 minuten en dan vaak iets van 1-2 min lopen, 1 minuut wandelen. Ik merk dat langzaamaan mijn knie begint te herstellen, maar ik vind het nogal frustrerend hoe langzaam. Ik was zo lekker bezig eind afgelopen jaar, dan is het jammer dat er nu bijna niks van komt.
ArnevdS schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 16:33:
[...]

Even inhaken op het bloed doneren: ik denk niet dat hier erg serieuze lopers zijn die met enige regelmaat donoren. Zelf vorig jaar bijna 600km gelopen en wel 3x bloed gegeven. Hoe gaan jullie daarmee om? Gewoon een tijdje lager tempo lopen zodat je een beetje in je hartslagzones blijft, interval skippen, langere tijd tussen het hardlopen voor herstel, e.d.?
Als ik echt een wedstrijd ga lopen waarop ik wil presteren stel ik het bloedgeven even uit, maar ik raak toch een beetje gefrustreerd dat je iedere keer weer zo'n 6 weken nodig hebt om op je oude niveau te zitten.
Ter referentie: afgelopen jaar 1500k gelopen en ik geef zelf al jaren zeer regelmatig bloed. Af en toe komt daar ook een donatie van bloedplaatjes tussendoor. Ik train op de dag dat ik bloed ga geven OF in de ochtend of gewoon niet. De dag erna ben ik weer hersteld en kan ik gewoon weer doen wat er volgens mijn schema gedaan moet worden. Alleen als ik een heel belangrijk doel heb (afgelopen jaar bijv. de marathon van Utrecht), dan wil ik de donatie nog wel eens uitstellen.

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

[...]

Vergeet niet dan de 3:36/km geldt voor een interval van 1,5km. Daarna wordt een pauze genomen van 400m in de helft van de snelheid, gevolgd door een nieuw interval :P

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-12 08:51
[...]

Leuk, sommetje!

@vhal doet dus 1000 meter in 5.5 minuten, ofwel 1000 meter in 330 seconden, ofwel 3.03 m/s
@kenneth doet dus 1000 meter in 3.36 minuten, ofwel 1000 meter in 216 seconden, ofwel 4.63 m/s

Dan komt @vhal iets verder dan 2600 meter.
Na 868 seconde , ofwel 13:28 minuten, heeft @vhal met 3.03 m/s 2630 meter afgelegd, en @kenneth na 300 seconden stilstaan en 568 seconden lopen met 4.63 m/s 2629 meter.

Mij zou ie eerder inhalen trouwens. Ik loop (of eigenlijk liep) net onder 6/km.

Ben van plan om na 10 maanden de draad weer op te pakken na een te hard van stapel na C25K en een voetbalblessure waar ik lang last van gehad heb. Maar weer overnieuw met C25K beginnen dus....
Pathogen schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 14:26:
[...]

Vergeet niet dan de 3:36/km geldt voor een interval van 1,5km. Daarna wordt een pauze genomen van 400m in de helft van de snelheid, gevolgd door een nieuw interval :P
Kan ik weer overnieuw beginnen

Edit: 3381 meter na 1116 seconden.

[ Voor 14% gewijzigd door robkrekel op 22-02-2018 14:43 ]

7x 410 pw op zuid met enphase IQ8M -- Marstek A + extra baterij onderweg, wellicht pv er aan op O en W -- 2x MHI SRK20ZS-WF -- Zonneplan -- Homey -- Houtkachel tbv hoofdverwarming

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

• maartend
robkrekel schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 14:29:
[...]
Leuk, sommetje!

De hele berekening
Toch vind ik ontmoeten in de kroeg beter.

Lachen, dit doe ik over een week of 3;
Aan het einde van het parcours ga je rennen door het pand van De Persgroep. Het grootste mediabedrijf van Nederland met nieuwsmerken zoals Het Parool, De Volkskrant en het AD, maar ook Q-music en Tweakers. Je zal hier de trap moeten nemen om op de 3de verdieping uit te komen. Je rent over de afdelingen van Tweakers

[ Voor 47% gewijzigd door maartend op 22-02-2018 18:33 ]

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Kijken jullie ook al uit naar de komende weersverwachtingen? :/ Ik begin het nu wel weer een beetje zat te worden en als ik de temperaturen voor komende week bekijk lijkt het niet veel beter te worden :-(

Strava

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-12 17:07
vhal schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 11:53:
Kijken jullie ook al uit naar de komende weersverwachtingen?
Yep, beetje afzien maakt epische runs :-)

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Kijken jullie ook al uit naar de komende weersverwachtingen? :/ Ik begin het nu wel weer een beetje zat te worden en als ik de temperaturen voor komende week bekijk lijkt het niet veel beter te worden :-(
Hardlopen in koud, droog en zonnig weer vind ik niet heel erg eigenlijk; en met een beetje mazzel kunnen we nog ergens een rondje schaatsen. Ook wel een leuke vorm van crosstraining :P

Maar met dit weer op de fiets... :X

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Heerlijk! Vrieskou vind ik zoveel beter dan hitte :P

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

Pathogen schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 11:59:
Heerlijk! Vrieskou vind ik zoveel beter dan hitte :P
Idem als Pathogen! De eerste kilometer is ondanks tight best fris te noemen, maar daarna is het zo heerlijk! In de zomer wil ik mezelf nog wel eens opblazen en daar heb ik nu geen last van. :)

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:25
MrBerger schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 14:19:
[...]

Ter referentie: afgelopen jaar 1500k gelopen en ik geef zelf al jaren zeer regelmatig bloed. Af en toe komt daar ook een donatie van bloedplaatjes tussendoor. Ik train op de dag dat ik bloed ga geven OF in de ochtend of gewoon niet. De dag erna ben ik weer hersteld en kan ik gewoon weer doen wat er volgens mijn schema gedaan moet worden. Alleen als ik een heel belangrijk doel heb (afgelopen jaar bijv. de marathon van Utrecht), dan wil ik de donatie nog wel eens uitstellen.
Hmmm. Ben na de keuring gevraagd voor mijn eerste donatie. Ben benieuwd hoe mijn lichaam reageert. Ben geen enorm snelle loper maar hoop wel dat het niet teveel impact gaat hebben. Planning is net zoals jij doet op donatiedag zelf vroeg te gaan lopen en dan de volgende keer een dag of 2/3 later.

Heb in ieder geval wel gemerkt dat een buikgriep er stevig inhakt. Weekje na herstel weer begonnen te lopen. Eerste training ging op zich nog wel maar de 2e training 2 dagen later was het flink pet met hoge hartslag en vechten om het einde van het rondje te halen. Hardlopen is voor mij echt de meest meedogenloze sport die ik heb gedaan wat betreft het effect op je lichaam na ziekte.

"Better ask questions before you shoot"

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:13
Ja heb er ook een hekel aan. Het lukt me altijd om slecht in te schatten wat ik aan moet doen. Dan weer te warm gekleed dat ik gekookt wordt in me eigen kleding daarna weer te koud en moet naderhand een half uur onder de douche om op te warmen.

Geef me gewoon 25+ graden alsjeblieft!

Ps. Spaanse roots :P

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Miki schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 13:17:
[...]

Ja heb er ook een hekel aan. Het lukt me altijd om slecht in te schatten wat ik aan moet doen. Dan weer te warm gekleed dat ik gekookt wordt in me eigen kleding daarna weer te koud en moet naderhand een half uur onder de douche om op te warmen.

Geef me gewoon 25+ graden alsjeblieft!

Ps. Spaanse roots :P
Wat je vaak ziet is dat mensen 3- of 4-laags gaan lopen, met een windbreker of gewoon jack als buitenlaag. Doordat deze niet altijd ventileren krijg je het warm, maar je zweet kan niet weg. Om af te koelen trek je het jack uit, maar doordat je bezweet bent koel je meteen met je eigen vocht weer af en krijg je het koud.

Niet weten wat ik aan moest heb ik ook heel lang last van gehad, maar in deze omstandigheden loop ik altijd 2 laags. Thermo (longsleeve) en een longsleeve shirt (iets dikker materiaal). Verder handschoenen en een muts. Heb het sinds ik met thermo loop nooit meer koud gehad. Maar het duurt gewoon een tijd (en is vrij kostbaar) om deze garderobe bij elkaar te sparen.
disclaimer ik ben een ontzettende kou kleum en heb een ontzettende hekel aan de kou!!

Ik kijk wel uit naar warmere omstandigheden. In een korte broek lopen is gewoon heerlijk, eerlijk is eerlijk. Waar ik in de winter zo'n hekel aan heb is het inpakken! Voordat ik weg ben is het...

horloge af, borstband voor hartslag, thermo shirt, longsleeve, langebroek, sokken, schoenen aan en strikken, duimgaten van shirt over de duimen, horloge om de pols (ander kan ik de tijd niet aflezen en krijg ik koude handen, duimgaten weer van duimen, muts op, naar buiten, deur op slot, poort op slot, sleutel wegstoppen, handschoenen aan, duimgaten over duimen... zooooo, we kunnen!!!!

In de zomer, horloge, borstband shirt, korte broek, schoenen, sleutel en gaan!!

Nu de dagen weer aan het lengen zijn merk ik gewoon dat ik dit koude weer niet kan matchen, voor mijn gevoel moet het nu al langzaam warmer worden, heb helemaal niks met de winter.
Over 1 maand is de eerste echte wedstrijd van het jaar. Deze wedstrijd wordt mede gemaakt door de mensen langs de kant. Dus ik kijk wel naar de weersverwachting en hoop dat het warmer gaat worden. Niet voor mezelf, ik kan me er wel op kleden, maar voor de mensen langs de kant. Mensen blijven langer hangen als het zonnetje schijnt met een gevoelstemperatuur van +14, dan wanneer het vriest, regent met een gevoelstemperatuur van +2. :)

tips voor New York

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Zo. Eens in de zoveel tijd heb je gewoon zo'n training ertussen zitten die gewoon niet lekker loopt. Vandaag was er zo een.
De juiste versnelling was niet te vinden. Het was of praktisch stilstaan, of een tandje te hard. Uiteraard kies je dan voor een tandje te hard, maar dan zeggen je benen op een gegeven moment van "hee, dat is wel wat veel he?". Techniek stabiel houden ging moeizaam, het voelde behoorlijk als stoempen allemaal.

Op papier valt het allemaal wel mee. Nette HR vs pace eigenlijk.

Maar goed, ik weet ook wel waar het door komt. Dit gebeurt eigenlijk standaard als ik 1-2 weken bezig ben met veranderingen in mijn techniek. Nieuw aangesproken spiergroepen zijn het gewoon even zat. In dit geval dus voornamelijk mijn core, wat meteen verklaart waarom alles instabiel voelde.

Dus, het resultaat: ik heb mijn rondje weer gedaan :)

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-12 09:25

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Vandaag was mijn afspraak met het Saucony Stride Lab. Bij aankomst stond er al een mooie opstelling klaar. Een loopband, een aantal camera's inclusief lampen om je echt in de schijnwerpers te zetten :).

Inderdaad eerst een korte kennismakeing en gesprek met de reden van inschrijving en wat andere randzaken. Daarna op de loopband. Voor mij was het lopen om een loopband echt een jaar of 15 geleden, dus ik mocht eerst even inwandelen. Vervolgens werd het duurlooptempo opgezocht en op dit tempo is uiteindelijk een opname gemaakt voor analyse.

Echt leuk om een keer te zien hoe je loopt. Ik liep nog aardig stabiel en goed. Ik liep goed rechtop, klein beetje voorover, daar is aan te werken. Verder vrij stabiel, geen uitzwaaiers met de heupen en mijn lichaam schijnt zelf al aardig wat te kunnen dempen.

Conclusie is dat een schoen voor mij neutraal mag zijn. Geen grote ondersteuning is nodig en over/onder-proneren doe ik eigenlijk niet. Ook de demping van de schoen hoeft niet groot te zijn, omdat ik zelf al goed in staat ben schokken op te vangen.

Ik had mijn huidige schoenen meegenomen. Asics Cumulus 18 en Nike LunarGlide 8. Beide schoenen kunnen nog wel even mee volgens het Stride Lab. Netjes dat dit gewoon eerlijk gezegd wordt! Ik heb uiteindelijk een paar Saucony Kinvara 8 meegenomen, deze zijn wat betreft ondersteuning ongeveer gelijk aan de Asics, echter hebben een wat lagere demping. De Kinvara's vullen de collectie zo dus goed aan :). Ik hoop weer aardig wat kilometers te gaan maken op dit paar.

Battle.net || Strava

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

retlaw schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 15:08:
Vandaag was mijn afspraak met het Saucony Stride Lab. Bij aankomst stond er al een mooie opstelling klaar. Een loopband, een aantal camera's inclusief lampen om je echt in de schijnwerpers te zetten :).

Inderdaad eerst een korte kennismakeing en gesprek met de reden van inschrijving en wat andere randzaken. Daarna op de loopband. Voor mij was het lopen om een loopband echt een jaar of 15 geleden, dus ik mocht eerst even inwandelen. Vervolgens werd het duurlooptempo opgezocht en op dit tempo is uiteindelijk een opname gemaakt voor analyse.

Echt leuk om een keer te zien hoe je loopt. Ik liep nog aardig stabiel en goed. Ik liep goed rechtop, klein beetje voorover, daar is aan te werken. Verder vrij stabiel, geen uitzwaaiers met de heupen en mijn lichaam schijnt zelf al aardig wat te kunnen dempen.

Conclusie is dat een schoen voor mij neutraal mag zijn. Geen grote ondersteuning is nodig en over/onder-proneren doe ik eigenlijk niet. Ook de demping van de schoen hoeft niet groot te zijn, omdat ik zelf al goed in staat ben schokken op te vangen.

Ik had mijn huidige schoenen meegenomen. Asics Cumulus 18 en Nike LunarGlide 8. Beide schoenen kunnen nog wel even mee volgens het Stride Lab. Netjes dat dit gewoon eerlijk gezegd wordt! Ik heb uiteindelijk een paar Saucony Kinvara 8 meegenomen, deze zijn wat betreft ondersteuning ongeveer gelijk aan de Asics, echter hebben een wat lagere demping. De Kinvara's vullen de collectie zo dus goed aan :). Ik hoop weer aardig wat kilometers te gaan maken op dit paar.
Tenzij je een beetje krom loopt is een beetje voorover toch juist goed?

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Pathogen schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 15:56:
[...]

Tenzij je een beetje krom loopt is een beetje voorover toch juist goed?
Dat ligt eraan hoe. Sommige mensen hangen juist met hun hoofd en schouders naar voren en buigen bij de heupen. Dat is niet echt ideaal.
Maar in het algemeen is een beetje voorover prima ja :)

• maartend
Die kou vind ik niet zo erg, de wind maakt het zwaarder. Ben blij dat het niet grijs,, grauw en nat is, maar gewoon heerlijk blauw en zonnig.

Gewoon thermoshirt (lang) en shirt (lang of kort, hangt wat van de win af) en thermo broek lang en gewone dunne broek lang. Muts mee die makkelijk af kan en mijn handen wennen er wel aan.

[ Voor 17% gewijzigd door maartend op 23-02-2018 16:19 ]

• tlpeter
Nou ik haat kou en ik vind dit te koud.
Ik sla volgende week lekker effe over zodat ook mijn achillespezen effe rust krijgen. Deze zijn niet blij met mijn nieuwe schoenen in combinatie met een zachte atletiekbaan.
Dus effe rust op het juiste moment denk ik dan maar zo.
@Pathogen ik had gisteren ook zo'n training, elke minimale versnelling voelde alsof ik 200 kilo woog. Daarbij die achillespezen heb ik maar besloten om voortijdig te stoppen.
Soms heb je gewoon van die dagen.

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Nou ja, ik had de intentie om vanavond een rondje te gaan lopen maar ik werd vandaag toch min of meer overvallen door griepachtige verschijnselen. Ik plak er nog even een rustdag aan vast, beter dat dan gaan forceren. Met dit weer ws wel het beste :P

Strava

• Tazzie79
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:05
Voorlopig heb ik nog geen plannen om het trainingsprogramma te verminderen. Zeker als de zon schijnt, vind ik het nu super om te lopen (na de donkere maanden). Even doorbijten bij de start, maar tot nu toe nog niet echt te koud gehad. De handschoenen en muts gaan wel altijd mee met deze temperaturen (maar niet altijd aan).

[ Voor 16% gewijzigd door Tazzie79 op 23-02-2018 19:56 ]

• minimaLL
  • Laatst online: 25-11 12:56
Handschoenen en buff (als hoofdband voor oren) altijd aan, terwijl ik gerust altijd in korte broek kan lopen. Toch raar dat dit zo per persoon kan verschillen. Daarnet ook gelopen in lang thermoshirt en korte tshirt + korte broek terwijl ik sommigen harlopers tegenkom ingepakt als een eskimo (thermo,gewoon shirt,vest,windjack,...)... maar zonder handschoenen...

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-12 09:25

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Vanochtend was ik ook vroeg wakker en de rest van het huis (vrouw en 3 kids) nog niet. In plaats van me om te draaien en proberen de slaap te vatten heb ik me maar omgekleed en ben een rondje gaan lopen. Zonder eerst te eten, op een nuchtere maag dus. Ergens op dit forum gelezen, dat af en toe nuchter trainen goed kan zijn. Uiteraard wel eerst een groot glas water gedronken .).

Waar ik het normaal echt niet snel koud heb moest ik vanochtend wel even inkomen hoor. Ik loop eigenlijk altijd in de avond en bijvoorbeeld afgelopen week gewoon korte broek en longsleeve aan. Geen muts of handschoenen oid. Vandaag was ik blij dat ik wel handschoenen mee had! Of het komt omdat mijn lichaam nog niet helemaal wakker was, of in de ochtend lopen voelt gewoon kouder...

Het is wel lekker zo lopen in de ochtend. Beginnen in het donker en dan de zonsopkomst tegemoet! Uiteindelijk een lange langzame duurloop gelopen, 16,5 km en een lekker begin van de dag.

Battle.net || Strava

• maartend
Behalve dat het kneiterhard waait hier in de polder, waardoor het verschil in km tijd opliep tot meer dan 30 seconden en het grootste deel van de afstand wind tegen of zijwind had, was het best wel lekker lopen. Niet koud, heerlijk zonnetje.

En merk dat mijn wandeling van gisteren ook nog in mijn benen zit.
Dat is soms wel lastig.
Ik wil hardlopen, maar maak ook graag lange wandelingen door de natuur. Km of 20 of zoiets.

[ Voor 28% gewijzigd door maartend op 24-02-2018 18:42 ]

• MrBerger
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-12 14:52
Chocovla schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 13:01:
[...]

Hmmm. Ben na de keuring gevraagd voor mijn eerste donatie. Ben benieuwd hoe mijn lichaam reageert. Ben geen enorm snelle loper maar hoop wel dat het niet teveel impact gaat hebben. Planning is net zoals jij doet op donatiedag zelf vroeg te gaan lopen en dan de volgende keer een dag of 2/3 later.
Succes! Ik kan me van mijn eerste donatie nog herinneren dat het me iets meer moeite kostte. Dat kwam vooral omdat mijn lichaam het niet gewend was. Maar bloed doneren went snel, na de 2e keer nergens meer last van. Ondertussen iets van 45 donaties gedaan in ongeveer 11 jaar :)

• Rudedadude

Rudedadude

maartend schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 13:19:
Behalve dat het kneiterhard waait hier in de polder, waardoor het verschil in km tijd opliep tot meer dan 30 seconden en het grootste deel van de afstand wind tegen of zijwind had, was het best wel lekker lopen. Niet koud, heerlijk zonnetje.

En merk dat mijn wandeling van gssiteren ook nog in mijn benen zit.
Dat is soms wel lastig.
Ik wil hardlopen, maar maak ook graag lange wandelingen door de natuur. Km of 20 of zoiets.
Blijven combineren. Juist het goed kunnen lopen icm vermoeidheid is een hele goede training. En op deze manier doe je het nog verantwoord ook.

Lopen was vandaag trouwens goed te doen! Nu heb ik tegenwoordig ook een soort ski-jasje wat alleen draagbaar is met hardlopen bij de temperaturen rond of onder het vriespunt, maar de buff kon al snel af. Ik heb tot nu toe niet gelopen bij temperaturen kouder dan ergens tussen -5 en -10. Ging ook nog prima, alleen in de wind begonnen ten m'n oogleden langzaam te bevriezen. Maar te koud om te hardlopen is het eigenlijk nooit.

[ Voor 23% gewijzigd door Rudedadude op 24-02-2018 16:50 ]

• maartend
Rudedadude schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 16:43:
[...]

Blijven combineren. Juist het goed kunnen lopen icm vermoeidheid is een hele goede training. En op deze manier doe je het nog verantwoord ook.
Thnx. Prettig te horen. Mijn km tijd is wel heerlijk stabiel bij gelijke omstandigheden. Ook vandaag.Dus daar was ik dan wel weer tevreden over.

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:33
Vanmorgen meegedaan met de trainingsloop van Road2Rotterdam in het Twiske (bij Amsterdam) en voor het eerst de 30km grens gepasseerd.. Ik was nog niet verder geweest dan 24km, dus weer een aardige overwinning. Het weer was eigenlijk wel perfect, begon met handschoenen en een buff, maar deze kon ik ik na een kilometer of 7 al uitdoen.

Ik moet vooral rustiger leren lopen, tot de halve marathon gaat het wel met 5:00 per kilometer, maar dan zie ik me niet nog een halve erachteraan lopen. Vandaag met het groepje van 05:15 meegelopen en dat ging tot 28km erg goed, daarna kreeg ik het wel wat zwaarder.. Maar al met al ging het best lekker en zitten we nog steeds lekker op schema voor de eerste marathon in Rotterdam.. :)

[ Voor 13% gewijzigd door M@cer op 24-02-2018 20:03 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Net de derde Woolderesloop (lokale trimloop, 4 wedstrijdjes, snelste 3 tijden is je klassement) gelopen. Ik had me enigszins positief over het weer (de zon schijnt!) vrij 'licht' aangekleed. Bovenlichaam hemdje, armstukken, longsleeve en een winddicht vestje (zo van als ik t warm krijg kan ik de armstukken afdoen en heb ik niet meteen koude armen), onder een trailrokje (met broekje en dat extra laagje stof houdt stiekem ook wat wind tegen, altijd fijn op de bips) en m'n compressiekousen. Mijn knieën waren bloot. Handschoentjes aan en een cap tegen de zon (zonder bovenkant).
Dat was wel KOUD bij t wachten op de start. Had mezelf warmgelopen met mijn fleece vest en mijn stripperbroek (ik weet niet hoe ik dat beter moet beschrijven, heeft twee flapjes en een rits langs t hele been en als je aan de flapjes trekt neem je je hele broek mee. Ideaal!) en die uitgedaan voor ik in het startvak ging staan. Nou viel de wind daar nog wel mee gelukkig (en ik ben klein dus vang minder wind!) maar merkte wel dat ik al weer begon af te koelen. Meh.
Gelukkig ging de toeter voor de start vrij voordat ik in een ijsblokje was veranderd en we gingen. Deze loop is 5.1km (want dan kan je precies twee rondjes lopen en een heen/terug). Eerste km voelde ik dat mijn onderbroek afzakte. Super. Maja ik ga ook niet 4km mijn onderbroek terug omhoog trekken dus ik had mezelf voorgenomen dat zolang de buitenste laag bleef zitten ik me er niets van moest aantrekken (en dat is vrij moeilijk want het is echt een naar gevoel). Het rondje dat je twee keer moet lopen begon en eindigde met wind tegen (op strava wel te zien hoe t parcours loopt). Die eerste km ging dat wel lekker tussen de mensen maar natuurlijk was een groot gedeelte te snel gestart (ik stiekem ook maar goed..) toen ik na 2km weer terugkwam met de wind vol tegen was t wel even :( . Vooral toen ik achter me iemand gigantisch hoorde hijgen, het gevoel had dat deze persoon niet op hardloopschoenen maar op klompen liep, en die tegen een jongen die me probeerde in te halen zei 'nee joh, lekker uit de wind blijven lopen, dat spaart je krachten' thanks eh, meneer die groter is. Zo'n tiener ok, maar volwassen mannen die achter een dame uit de wind gaan lopen |:( . Toen we uit de wind waren ging hij er als een haas vandoor en ik hield m niet bij. Daar ging mijn windschild voor de laatste 2 km. Ik liep toen ook helemaal alleen, met een groepje zo'n 300m voor me dat ik maar niet kon inhalen leek het.
Ik begon t ook wel wat moeilijk te krijgen. Had ik maar meer ontbeten. Had ik maar wat meer water gedronken. Had ik maar een kop koffie moeten drinken. Had ik maar een betere onderbroek gepakt. Had ik maar... Nee, Poekie, daar heb je nu niets aan. DOOR! LEKKER IN DE WIND YAAAY VRIESKOU!!!! 8) Probeer die ene dame in t grijs 200m (ze is al afgezakt van t groepje waar ze in liep! score voor jou!) voor je nog maar even in te halen. Mijn hoofd weer uit de negatieve spiraal en vol ingezet om wat een vrij jong meisje bleek in te halen en toen nog een mooie eindsprint naar de finish, naar bleek met haar op mijn hielen (de speaker zei nog 'het wordt nog spannen wie dit gaat winnen!' - ik dus O-) niet dat we prijzen liepen, maar ach ) Ik had niet door dat ze al weer zo kort achter me zat maar als hij dat niet had gezegd had zij waarschijnlijk gewonnen.
Even staan afkoelen (dom...) en sportdrank bij de finish gedronken, nog gewacht tot de eerste dame op de 10km was binnengekomen (aaah, zo snel!) en toen vond ik t echt tijd om mijn warme fleecekleertjes weer op te zoeken.
En nu net lekker warme choco en een warme douche gehad, dus nu weer helemaal opgewarmd.

Lessons learned:
* Als ze zeggen gevoelstemperatuur -10 is het handig te controleren dat je zo min mogelijk blote huid blootstelt aan de wind
* Als je iemand achter je hoort klompendansen laat hem lekker voor gaan, dan kan jij in zijn kielzog je energie sparen want hij gaat je niet voorbij tot de wind weg is blijkbaar en dan heb je dat gehijg ook niet in je nek
* Ook met je onderbroek op half zeven kan je nog best hard lopen _O-
* Ik kan toch nog best ok hardlopen en dat had mijn zelfvertrouwen wel even nodig. Geen PR maar wel boven verwachting (ik had gehoopt op ~26:50, net als vorige keer). *O*

Strava that totally proves it happened

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:00
Wat een heerlijk hardloopweer vanochtend! Heerlijk stukje polder gelopen. Met wind tegen was het erg koud en best bikkelen, maar verder niets anders gedaan dan genieten! Uiteindelijk 22,5 km gelopen en toen was het wel weer mooi geweest. Zit deze maand al weer op 115 km, dus de 1200 km aan het eind van het jaar is nog altijd haalbaar.. :)

Afbeeldingslocatie: https://trip-photo.runkeeper.com/7dEjTYwdeycLKgHPFzSlC3zc.jpg

Strava; https://www.strava.com/activities/1424898117

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:00
Poekie schreef op zondag 25 februari 2018 @ 13:40:
Net de derde Woolderesloop..KNIP..lang verhaal ;)
Joh..je moet een boek gaan schrijven. Zag het al helemaal voor me Poekie al sjorrend aan d'r onderbroek in een ultieme poging om de klompendanser kwijt te raken..haha...

_/-\o_

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

bvsteyn schreef op zondag 25 februari 2018 @ 14:05:
[...]

Joh..je moet een boek gaan schrijven. Zag het al helemaal voor me Poekie al sjorrend aan d'r onderbroek in een ultieme poging om de klompendanser kwijt te raken..haha...

_/-\o_
Ik ben technisch auteur maar dan is t juist de bedoeling zo kort en bondig mogelijk te blijven. Met dit soort posts leef ik me gewoon uit :D

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-12 08:45

racoon

mooowwww

Vandaag een Duurloop gedaan, wat was het koud, ik liep 32,07 km in 3:15:00

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• maartend
-20 gevoelstemperatuur. Nog een beetje verantwoord om te gaan lopen als je afgelopen dagen ook hebt gelopen? Als ik ging wandelen wist ik het wel, gewoon 3 lagen en steeds wisselen, maar ja, dat gaat tijdens het lopen niet. Loop deze dagen met thermo onder en boven, lange broek onder, t-shirt boven en muts. Dat gaat goed. Met wind mee, zon tegen, muts af, mouwen omhoog. Maar aankomende dagen/ Geen idee.

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Wind tegen brrrrrr, wind mee zweten en heet. Toch weer 15 km in de benen ondanks dat het twee weken geleden was. Wel wat pijnlijk maar dat is mijn straf voor verzaken.

• Bobmeister
Kou is emotie, mensen. :P Emotie schakel je uit.

[ Voor 31% gewijzigd door Bobmeister op 25-02-2018 17:06 ]

• maartend
Bobmeister schreef op zondag 25 februari 2018 @ 17:06:
Kou is emotie, mensen. :P Emotie schakel je uit.
Emoties zijn keuzes.

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

pjlgt schreef op zondag 25 februari 2018 @ 16:28:
Wind tegen brrrrrr, wind mee zweten en heet.
Dat is het vervelendste. Je kan je prima kleden tegen de kou als het (nagenoeg) windstil is, je weet dat je wel wat opwarmt met t lopen. Maar als je dan zoals vandaag opeens de (behoorlijk harde) wind in de rug hebt is je laagjessysteem weer veel te warm, denk je wat uit te moeten doen, kom je weer met wind tegen in je gezicht is t weer te koud en moet je weer wat aandoen.
Mijn oplossing: genoeg ritsjes en schuifbare kleding aandoen die met wind mee open/weggeschoven kunnen en met wind tegen weer dicht/omlaag. Armstukken extra ipv volledige extra laag, vestjes ipv jasjes, open/mesh achterkantjes. Zorg dat je zweet zsm weggevoerd wordt en dan is het wel te doen. Je core blijft wel warm zodra je je tempo lekker te pakken hebt.
Oh, en niet te lang stilstaan :)

Ik ben vandaag nog verbrand op m'n neus ook. Half uurtje lopen + wat fietsen. |:( Maja, zonnebrand ga je weer zo hard van zweten :X

• minimaLL
Yihaaa, super blij hier!
Vandaag stond er in mijn schema een Halve Marathon op het programma. Aangezien ik rond deze periode in de buurt niet echt een wedstrijd gevonden had, heb ik er maar een 'Training Race' van gemaakt...Nieuw PR gelopen! *O* 1u31.25

Ik verafschuw vaak de kou en vind mezelf wel een koukleum, maar mijn 10K PR liep ik in sneeuwtoestanden met veel gesmolten brij & wind en vandaag toch ook wel ijskoud. Ik ga nog moeten terugkomen op mijn mening.

Zowaar ook een negatieve split. Terwijl dit ook nog wel een werkpuntje voor me is. Dit geeft wel vertrouwen met het oog op de marathon...Nog een paar weekjes!

https://www.strava.com/activities/1424979691

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:53
Vandaag de Enclusatrail (15km) gelopen. Na een toch wel behoorlijke rotmaand februari mezelf toch opgepept om erheen te gaan, hopend dat het zonnetje me goed zou doen.

In tegenstelling tot al die lachende selfies op Strava (geen idee waarom ook ik in de valkuil trap om mezelf beter voor te stellen op sociale media dan ik me voel) en de schijnbaar flinke trainingen, was februari echt balen. Bij mijn allereerste skiles (een mens wil al eens iets nieuws) bleek mijn lichaam absoluut niet geschikt voor de sport. Na de MRI bleek dat het kraakbeen in mijn heup aan één kant uitrafelt (impingement), en dat zorgt voor toch behoorlijk wat pijn. De dokters zijn er nog niet uit waarom ik absoluut geen last had bij het hardlopen.

Had, want dankzij hun masochistische methodes (doet het pijn als ik dit doe?) heb ik mijn trainingen serieus mogen terugschroeven, ook geen kracht meer. En ik weet het, ik mag niet klagen, mijn totale volume in 2018 ligt nog steeds voor op 2017, en 130km deze maand is geen ramp, tenzij je er 200+ in gedachten had.

Tot overmaat van ramp ging tijdens het weinige skieën - de vakantie was al geboekt - dan ook nog eens fout: een persoon op de sleeplift voor mij viel, waardoor ikzelf - beginner/stoethaspel - er nog net in slaagde om erachter te blijven hangen voor ik zelf loskwam. Rechterknie net teveel graden gedraaid (gelukkig alleen pijn, geen schade). Oh ja, en op de laatste dag van de vakantie kreeg ik buikgriep. Die 2kg gewichtsverlies was zowat het enige lichtpuntje!

Terug naar vandaag. Dus toch maar aan de start, met bijzonder weinig ambities. Gewoon proberen uit te lopen, en hopen op nergens pijn. En wonderwel viel het allemaal nog wel mee. Waar mijn Garmin me zowat mee de dieperik in duwt (steevast trainingsstatus "niet productief" of "onttrainen", wat wil je), is de opgebouwde conditie van januari toch niet helemaal weg. Integendeel, in vergelijking met vorig jaar ging het 12 minuten sneller (1:13 versus 1:25), al vermoed ik dat het parcours een beetje korter was. De klimmetjes gingen zoals ik had gehoopt, afdalen was ik vooral voorzichtig voor mijn knie, maar dat bleek (tot nu toe) niet te hoeven. Hopelijk zeg ik morgen nog hetzelfde.

Maart moet terug beter, met 2 stevige 30plussers op het programma (Koksijde en Cretes De Spa). Ik ben blij dat de goesting wat terug is, en dat ik nog steeds gewoon kan hardlopen. Alleen is er ook nog een nieuwe MRI gepland, en ik ben de marteltuigen in het ziekenhuis wat beu. Hopen op beterschap.

Strava: https://www.strava.com/activities/1425199513

• minimaLL
Poekie schreef op zondag 25 februari 2018 @ 17:18:
[...]

Ik ben vandaag nog verbrand op m'n neus ook. Half uurtje lopen + wat fietsen. |:( Maja, zonnebrand ga je weer zo hard van zweten :X
Verbrand? UV-index is toch nagenoeg nihil nu? En ik weet best wel wat verbranden is...want op dat vlak heb ik ook een gevoelige huid maar in de winter toch totaal geen last van. Zeker dat het niet gewoon rood is van de koude?

• minimaLL
nokie schreef op zondag 25 februari 2018 @ 18:07:

Terug naar vandaag. Dus toch maar aan de start, met bijzonder weinig ambities. Gewoon proberen uit te lopen, en hopen op nergens pijn. En wonderwel viel het allemaal nog wel mee. Waar mijn Garmin me zowat mee de dieperik in duwt (steevast trainingsstatus "niet productief" of "onttrainen", wat wil je), is de opgebouwde conditie van januari toch niet helemaal weg. Integendeel,

Maart moet terug beter, met 2 stevige 30plussers op het programma (Koksijde en Cretes De Spa). Ik ben blij dat de goesting wat terug is, en dat ik nog steeds gewoon kan hardlopen. Alleen is er ook nog een nieuwe MRI gepland, en ik ben de marteltuigen in het ziekenhuis wat beu. Hopen op beterschap.
Ik heb ook al geleerd om niet te veel naar die training status te kijken. Lijkt me niet altijd in het verlengde te liggen van mijn gevoel. Vandaag liep ik dus een pr op de HM met vrij stabiele hartslag...toch krijg ik de melding 'onproductief' (last stijgt, fitness daalt) terwijl die eerder deze week nog stijgend was met slechter gevoel. Wat wil je... VO2Max overschat die enorm bij mij en die tijden van de race predictor haal ik in de verste verte nooooooit.

Heb je Cretes de Spa al eens gelopen? SWat zijn uw bevindingen daarover? Mooi/zwaar parcours? Wil Staat hier ook op het verlanglijstje, maar 2 weken nadien loop ik Rotterdam. Dat doet me nog een beetje twijfelen.

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:53
minimaLL schreef op zondag 25 februari 2018 @ 18:23:
[...]

Ik heb ook al geleerd om niet te veel naar die training status te kijken. Lijkt me niet altijd in het verlengde te liggen van mijn gevoel. Vandaag liep ik dus een pr op de HM met vrij stabiele hartslag...toch krijg ik de melding 'onproductief' (last stijgt, fitness daalt) terwijl die eerder deze week nog stijgend was met slechter gevoel. Wat wil je... VO2Max overschat die enorm bij mij en die tijden van de race predictor haal ik in de verste verte nooooooit.

Heb je Cretes de Spa al eens gelopen? SWat zijn uw bevindingen daarover? Mooi/zwaar parcours? Wil Staat hier ook op het verlanglijstje, maar 2 weken nadien loop ik Rotterdam. Dat doet me nog een beetje twijfelen.
Ik heb m'n Garmin nog maar pas, VO2max lijkt hoog, maar de voorspelde tijden liggen in de lijn van de verwachtingen (behalve de marathon misschien), dus ik kijk er voorlopig nog naar. Het is vooral deprimerend. Sleur je je uit je huis om toch maar te gaan rennen, kom je terug en zegt Garmin dat het niet productief was. Tjah…

Vorig jaar liep ik de 21km in Spa. Qua trail eigenlijk iets te grootschalig (mist de "gezelligheid" van kleinere evenementen, al merk je daar na een paar km niet veel meer van omdat het peloton zo verspreid is), maar ik vind de omgeving wel prachtig. Ik ga nu de 32 doen, mij lijkt dat pittig 2 weken voor Rotterdam (afhankelijk van je ambities daar). De hoogtemeters kunnen wel pijn doen (ik neem aan dat je daar nu niet mee bezig bent) of spierpijn achterlaten.

[ Voor 33% gewijzigd door nokie op 25-02-2018 18:32 ]

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

minimaLL schreef op zondag 25 februari 2018 @ 18:16:
[...]

Verbrand? UV-index is toch nagenoeg nihil nu? En ik weet best wel wat verbranden is...want op dat vlak heb ik ook een gevoelige huid maar in de winter toch totaal geen last van. Zeker dat het niet gewoon rood is van de koude?
Praktisch rood haar en al wel vaker verbrand in Nederland in januari/februari. Ik ben zo'n melkfles die maar naar buiten hoeft te kijken en al rood is. :*)

• kwakke01
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-12 10:38

kwakke01

Koga / Canon / Diablo 4ever

ook gelopen vandaag; net als zo ongeveer iedereen geloof ik :o 't ws druk onderweg; veel fietsers tegengekomen en in 't dorp ook veel lopers. Vandaag had ik in het teken gezet van afstand maken, en niet zozeer tempo lopen. ik ging dan ook weg met in het achterhoofd een tempo van 6 m/km en een afstand van 30km. Die had ik nog niet gelopen, en als ik dit jaar een marathon wil lopen, moet je af en toe wel prikken natuurlijk om te kijken of het erin zit. Leek me niet te snel, maar omdat het aardig waaide leek het me handig om iig eerst tgen de wind in te lopen. Na eerst een paar km om te zijn gelopen, omdat ik nog niet precies wist hoe ik zou gaan lopen, zat ik na een km of 5 op het goede spoor. tempo was aardig, al merkte ik al wel meteen dat die 6m/km niet vanzelf kwamen. na 10 km lag ik nog mooi op schema (59:30) maar na nog 7 km wind tegen was ik er toch wel uit dat ook 6m/km te hoog gegrepen was vandaag. De energie ebte langzaam weg, en na een km of 20 was het beste er wel af. toen kwam ik nog een soort uitkijkheuvel tegen waarvan ik het bestaan niet wist, dus daar zijn we nog even tegenop gerend om even een pica (zie strava) te maken en even van het uitzicht te genieten. daarna weer verder, maar de benen waren al aardig volgelopen. Na 27 km was de koek echt wel op. toen heb ik besloten om maar even een stuk te wandelen en van de omgeving te genieten, want het was echt heerlijk weer! na een km toch maar weer begonnen met rennen, maar wat ging dat bagger zeg.. mn lijf was het er duidelijk niet mee eens, en gaf dat duidelijk aan, maar ik moest nog 5 km, en stapvoets kostte me dát teveel tijd. dus maar weer proberen door te stoempen. uiteindelijk thuis gekomen en strava op de 32 km afgeklokt. Daarna voor pampus in bad gelegen om de beentjes de nodige ontspanning te geven. Inmiddels doen ze het weer (zij het met tegenzin; zee liggen liever op de bank volgens mij). Al met al niet ontevreden, maar voorlopig hou ik het maar bij 1/2 marathons :)
https://www.strava.com/activities/1425487256

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:11
Vorig weekend heb ik nieuwe schoenen gekocht: een paar Newton Fate II:

Afbeeldingslocatie: https://s14.postimg.org/41ub5cncd/CIMG1580.jpg

De laatste jaren heb ik gelopen op Nike Structure 17/18 en Saucony Guide 8, met drops van 11/9 en 8 mm. Deze schoenen hebben een drop van 4,5 mm, dus dat is wel een grote stap, maar mijn pasritme is hoog genoeg en op de loopband landde ik goed op de schokdemping. Ik heb ze gekocht bij Tri-Run in Hilversum. Daar doen ze een 3D-analyse op de loopband en dat was wel interessant.

In de praktijk heb ik er nu een keer 5 en een keer 7 minuten op gelopen. Ik moet echt nog leren om dat ontspannen te doen, want ik kreeg flinke spierpijn in mijn kuiten. Die is nu weg, dus misschien dat ik morgenavond nog even een kort loopje doe.

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-12 18:45
Leuk om alle verhalen weer te lezen, het was echt perfect loopweer! Ben gisteren op pad geweest voor een goede 7km. met 200m souplesse intervallen, en vanochtend nog maar een mooie 14+km duurloop gedaan (zie Strava link hieronder). Kon niet binnen blijven zitten met deze omstandigheden :). Het was beide dagen ook echt superdruk in het duin / bosgebied rond Castricum met wandelaars / lopers / fietsers.

https://www.strava.com/activities/1425121586

Qua kleding heb ik het prima uitgehouden met een hardloop T-Shirt met daarover dit longsleeve shirt: https://www.decathlon.nl/...165411?mc=8394838&c=ZWART
Verder lange (dunne) broek, wel op m'n wat dikkere sokken. Prima te doen.

Na het lezen van de goede ervaringen hier, heb ik overigens ook een afspraak bij het Saucony Stride Lab gemaakt. Mag over 2 weken langskomen, benieuwd wat dat me gaat brengen.

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:18
Gaargod schreef op zondag 25 februari 2018 @ 21:44:
Leuk om alle verhalen weer te lezen, het was echt perfect loopweer! Ben gisteren op pad geweest voor een goede 7km. met 200m souplesse intervallen, en vanochtend nog maar een mooie 14+km duurloop gedaan (zie Strava link hieronder). Kon niet binnen blijven zitten met deze omstandigheden :). Het was beide dagen ook echt superdruk in het duin / bosgebied rond Castricum met wandelaars / lopers / fietsers.

https://www.strava.com/activities/1425121586
Erg mooi gebied inderdaad, de duinen van Castricum. Afgelopen zaterdag daar ook wezen lopen. Hopeloos verdwaald :+ Verschillende campings tegen gekomen, stukje strand en een stuk route van de halve van Egmond mee gepakt (de strandafgang en het deel duinen daarna). Gelukkig wel mijn telefoon meegenomen dus na een kilometertje of 20 maar eens gekeken waar ik was en nog eens 4 km terug naar de auto gerent. Was er na 24 KM ook wel klaar mee met die kou.

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:51

Tazzios

..

MrAcid schreef op maandag 19 februari 2018 @ 14:06:
Ik vind het persoonlijk nogal aandachttrekkerij om over asfaltwegen op blote voeten te gaan lopen.
Het verschilt per persoon. Ik heb in september de helft van de meegelopen van de barefoot marathon (was afgelopen jaar in r`dam). Er was inderdaad wel een aandachtstrekker persoon bij die tegen andere mensen ging roepen dat die gek waren met hun schoenen aan. :F
Pathogen schreef op maandag 19 februari 2018 @ 14:07:
[...]
Ik zou het toch liever op asfalt doen dan op bospaadjes, met alle dennenappels en takken enzo. Op de weg zie je de ondergrond een stuk makkelijker aankomen...
Bospaadjes zijn fijner; door de afwisselende ondergrond is de belasting op je voet telkens anders waardoor het wat vergeeflijker is als je (barefoot) techniek niet optimaal is. Dennenappels en takjes zijn goed te doen en bij pijnlijke voorwerpen merk je het pas terwijl je je voet alweer omhoog hebt.

Ik train verder eigenlijk alleen op de baan zonder schoenen om mijn techniek te verbeteren en enkel sterker te maken. Dat de huid steviger wordt is een bijkomend voordeel.

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-12 18:45
Roadman schreef op maandag 26 februari 2018 @ 07:49:
[...]

Erg mooi gebied inderdaad, de duinen van Castricum. Afgelopen zaterdag daar ook wezen lopen. Hopeloos verdwaald :+ Verschillende campings tegen gekomen, stukje strand en een stuk route van de halve van Egmond mee gepakt (de strandafgang en het deel duinen daarna). Gelukkig wel mijn telefoon meegenomen dus na een kilometertje of 20 maar eens gekeken waar ik was en nog eens 4 km terug naar de auto gerent. Was er na 24 KM ook wel klaar mee met die kou.
Lekker bezig!

Ik volg zelf meestal de uitgezette routes: groene bordjes is route van zo'n 7,5km, en de oranje route is zo'n 12km. Deze beide routes komen langs (of beginnen bij ;)) het Johanesshof restaurant in Bakkum / Castricum. Ik heb de paden wel steeds meer in m'n hoofd dus af en toe plak ik er hier en daar een extra stuk aan vast.
Laatst heb ik ook de zwarte route daar gelopen, die is 17+ km. Loopt van Bakkum / Castricum naar Egmond en weer terug, een aanrader met redelijk wat hoogteverschil!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Dit weekend gewoon NIET kunnen lopen door griepachtige verschijnselen :( En dan zie je al die mooie foto's op Strava etc terwijl jij thuis ziek in huis rondloopt. Jammer want het was wel mooi weer om een lange loop te doen maar het is even niet anders. Aankomend weekend zitten we op de Veluwe dus ik hoop daar 'ergens' een kort rondje te kunnen lopen.

Strava

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

- Alle lopers die weer een wedstrijd hebben gelopen; feli d:)b
- Heb je een lekkere training gedraaid, super d:)b
- Heb je een klote wedstrijd en of training gehad, komt wel goed schatje :(:)

Het was afgelopen weekend inderdaad heerlijk loop weer, beetje aan de koude kant, maar tenminste droog!
Afgelopen zaterdag een lekkere duurloop van 70 minuten afgewerkt, wat is dat duurlopen toch heerlijk soms. Gewoon op een lekker tempo beetje lopen, afstand is ondergeschikt. Onderweg contact maken met andere lopers en genieten van de omgeving. Enige punt waar het niet genieten was, dat was de dijk richting Venlo. Hier had de wind vrij spel en probeerde me ook regelmatig van de dijk af te beuken, wat af en toe een voor een corrigerende pas heeft gezorgd :P.

Gisteren een heuveltraining afgewerkt; 5x 850 meter in 3.58 naar boven, met een herstelpauze van 4.00 naar beneden. De herstelpauze is dus 2 (!!) *O* -O- seconden langer dan het intensieve gedeelte. Maar heuvel af, dus minder zwaar, dat dan weer wel ;) :P.

Overigens heb ik hier (mede door tijdsgebrek) een alternatief ontbijt genomen en dat is me super goed bevallen, zeker voor herhaling vatbaar!

het gerecht van chef la Calitomnicatión
- 1 kom!
- bodem bedekken met (gedroogde) cranberries
- 1 banaan in schijfjes en hopseflop, zo erboven op!
- milde kwark en lekker vullen dat kommetje
- theelepel lijnzaad
- goed roeren en eten maar!

Anyway, voor mijn gevoel zit ik er goed in! Over minder dan één maand is de Venloop. Dit is toch wel de wedstrijd waar we (de loopgroep van de atletiekvereniging) het allemaal voor hebben gedaan. Dit wordt mijn 6e keer dat ik hem ga lopen maar heb ieder jaar nog een breekpunt gehad. Meestal zo rond de 15 á 16 km. Vanaf hier zijn er best veel vals-plat elementen in het parcours. Het breken was te wijten aan niet- , verkeerd of onder trainen. Vorig jaar liep ik met een blessure, waardoor ik in deze periode veel trainingen (13 in totaal) heb moeten missen. Killing natuurlijk!

Omdat ik een goede prestatie wil neerzetten én mijn trainingen nog allemaal wil afwerken heb ik besloten om vanaf gisteren tot na de finish géén alcohol meer te gaan drinken. Nu ben ik niet zo'n hele grote zuipert, dus het zal niet zorgen voor afkickverschijnselen, maar toch wordt het in bepaalde sociale kringen verwacht dat je alcohol drinkt!

[ Voor 4% gewijzigd door Calitomnication op 26-02-2018 11:19 ]

tips voor New York

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:18
Calitomnication schreef op maandag 26 februari 2018 @ 08:28:

Gisteren een heuveltraining afgewerkt; 5x 850 meter in 3.58 naar boven, met een herstelpauze van 4.00 naar beneden. De herstelpauze is dus 2 (!!) *O* -O- seconden langer dan het intensieve gedeelte. Maar heuvel af, dus minder zwaar, dat dan weer wel ;) :P.
Waar in Nederland heb je heuvels van 850 meter? Of hoe doe je dat? Ervan uitgaande dat je in Nederland liep dan natuurlijk...

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Roadman schreef op maandag 26 februari 2018 @ 08:32:
[...]

Waar in Nederland heb je heuvels van 850 meter? Of hoe doe je dat? Ervan uitgaande dat je in Nederland liep dan natuurlijk...
Limburg! Richting het Duitse bos begint het hier mooi te glooien.
Beneden aan goede stijging tot de 400 meter met af en toe iets steiler, vanaf hier gaat het 150 á 200 meter pittig naar boven; voorbeeld, wij gaan als lopers gaan sommige fietsers voorbij omdat ze niet de kracht hebben om boven te komen :). Bovenaan maak je een klein dipje, maar dit is op de een of andere reden altijd heel zwaar. De weerstand van de heuvel valt weg en zorgt voor een licht gevoel in de benen, hierna gaat het weer vals plat rechtdoor. Als je dan iets te hard doorloopt ren je zo de paaltjes voorbij en sta je in Duitsland te koekeloeren. :)
Het zijn uiteraard geen stijgingspercentages te vergelijken met de Alpen, maar gaat geleidelijk maar toch soms pittig omhoog. . Overigens als je naar Zuid Limburg gaat, omgeving Valkenburg, daar zijn genoeg heuvels die zich lang trekken én pittig zijn. (Keutenberg -> 22% (eerste gedeelte, daarna 16%), Dodemansberg -> 18% (over een afstand van 500 á 600 meter).

Heb op foto's gezocht, maar kan geen goede vinden, ook geen streetview overigens.

[ Voor 4% gewijzigd door Calitomnication op 26-02-2018 08:49 ]

tips voor New York

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-12 09:51

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Ik voel na m'n run van afgelopen maandag een (lichte) zeurende pijn in m'n knieholte, als ik voel zijn het echt die 'stengeltjes' aan de buitenkant. (spieren/pezen?) Vooral bij het zitten gaat het een beetje zeuren..
Na het oprekken van de hamstrings, dus m'n been op tafel leggen en lichtelijk naar voren buigen voelt het fijn.

Na de run al m'n andere hardloopactiviteiten even vervangen door krachttraining.

Heeft iemand hier ervaring mee? Toch iets overbelast? Tijdens het lopen zelf heb ik weinig last.

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:12
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook geen grote fan ben van de kou, maar voor mij is de beloning wel groter, het voldane gevoel als je terug komt zeg maar.

Goede kleding scheelt echt enorm, heb goede thermo kleding en dat zorgt er dus voor dat je behalve warmte vast kunt houden in het begin, ook wat warmte weg kunt laten vloeien. Heb nu ook nieuwe handschoentjes die ook mijn handen heerlijk warm houden, dat zorgt er echt voor dat je fijner loopt.

Dat goedkope Primark of H&M spul werkt prima in de zomer vind ik, maar in de winter wil ik gewoon goed spul aan.

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:24
Haha, afgelopen zaterdag dus de eerste 'meters' gemaakt in mijn FiveFingers. Zoals overal op internet staat ben ik maar rustig begonnen met iets van 500m-1km maar man wat een spierpijn in mijn kuiten :').

Ik train mijn kuiten regelmatig met fitness, maar rennen met deze schoenen rekt die spier echt wat verder op dan normaal. Het is overigens gewoon spierpijn, geen blessurepijn ofzo. Ben wel blij dat ik maar zo'n korte afstand genomen heb in plaats van meteen 5km, want dan kun je waarschijnlijk inderdaad 2 weken niet lopen.

Voelt overigens wel érg relaxed aan je voeten, die stenen enzo :)

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

dreameater schreef op maandag 26 februari 2018 @ 09:34:
Ik voel na m'n run van afgelopen maandag een (lichte) zeurende pijn in m'n knieholte, als ik voel zijn het echt die 'stengeltjes' aan de buitenkant. (spieren/pezen?) Vooral bij het zitten gaat het een beetje zeuren..
Na het oprekken van de hamstrings, dus m'n been op tafel leggen en lichtelijk naar voren buigen voelt het fijn.

Na de run al m'n andere hardloopactiviteiten even vervangen door krachttraining.

Heeft iemand hier ervaring mee? Toch iets overbelast? Tijdens het lopen zelf heb ik weinig last.
Zou idd een gevalletje overbelasting kunnen zijn. Hoe kom je neer bij het landen? Zet je de voet direct onder je lichaam om landt je iets vóór je lichaam? Bij dit laatste krijgen je knieën bij iedere landing een enorme opdoffer te verduren, wat kan leiden tot blessures.
Heb je iets anders in je loopstijl aangepast? Meer omvang, andere schoenen, andere ondergrond, hogere snelheid?

tips voor New York

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-12 09:51

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Calitomnication schreef op maandag 26 februari 2018 @ 11:53:
[...]

Zou idd een gevalletje overbelasting kunnen zijn. Hoe kom je neer bij het landen? Zet je de voet direct onder je lichaam om landt je iets vóór je lichaam? Bij dit laatste krijgen je knieën bij iedere landing een enorme opdoffer te verduren, wat kan leiden tot blessures.
Heb je iets anders in je loopstijl aangepast? Meer omvang, andere schoenen, andere ondergrond, hogere snelheid?
Ik loop al een tijdje met een vrij hoge pasfrequentie (rond de 178 , ook op lagere tempo's) Wel iets meer km's aan het maken de laatste weken. Had die zaterdag ervoor 7k gelopen op een wat hoger tempo. Wellicht was die 48 uur toch (nog) niet voldoende qua rust.

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Kan het zijn dat niet alle segmenten in Strava zichtbaar zijn? Oude segmenten die ik ooit heb gelopen op mijn vakantieadres kan ik via de verkenner niet meer terug vinden. Wel via mijn oude activities maar normaal gesproken zou je ze gewoon terug moeten zien via de verkenner. Gek genoeg staan er wel weer pogingen van anderen uit 2018 in. Zo kan ik https://www.strava.com/segments/5466043 echt niet terugvinden in de verkenner 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door vhal op 26-02-2018 12:19 ]

Strava

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

@vhal mijn vrouw was het ook al opgevallen dat een segment ineens foetsie was. Ik dacht dat iemand hem wellicht terug op Private had gezet, maar als het bij meer mensen en segmenten gebeurt geloof ik dat niet helemaal meer.

Hier was vandaag, ondanks dat alles stijf en moe voelde vanochtend, de juiste Z2-versnelling weer terug in het arsenaal. Na een kilometer of 4-5 zelfs weer even echt het "effortless running" gevoel te pakken gehad, wat bruut werd onderbroken door een versnelling om de brug te halen voordat ie open ging :P

Komende woensdag is mijn Stride Lab afspraak, dus mijn kilometers voor februari zijn gemaakt :Y Met 81km nét onder gemiddeld voor de 1000, maar dat is niet gek met zo'n korte maand.

185 is wel echt mijn ding blijkbaar. Elke keer als ik een beetje warm ben en ik loop lekker staat mijn cadence op 185 tegenwoordig, dus dat is vast een teken dat het me bevalt :P

• acidd91
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-12 13:58
Pathogen schreef op maandag 26 februari 2018 @ 13:56:
@vhal mijn vrouw was het ook al opgevallen dat een segment ineens foetsie was. Ik dacht dat iemand hem wellicht terug op Private had gezet, maar als het bij meer mensen en segmenten gebeurt geloof ik dat niet helemaal meer.

Hier was vandaag, ondanks dat alles stijf en moe voelde vanochtend, de juiste Z2-versnelling weer terug in het arsenaal. Na een kilometer of 4-5 zelfs weer even echt het "effortless running" gevoel te pakken gehad, wat bruut werd onderbroken door een versnelling om de brug te halen voordat ie open ging :P

Komende woensdag is mijn Stride Lab afspraak, dus mijn kilometers voor februari zijn gemaakt :Y Met 81km nét onder gemiddeld voor de 1000, maar dat is niet gek met zo'n korte maand.

185 is wel echt mijn ding blijkbaar. Elke keer als ik een beetje warm ben en ik loop lekker staat mijn cadence op 185 tegenwoordig, dus dat is vast een teken dat het me bevalt :P
Vraagje over Stride Lab: is dat nou geheel vrijblijvend? Hun winstmodel is puur de hoop/verwachting dat je dan ooit Saucony producten gaat kopen? Voor mij gaat die vlieger niet echt op, ik heb al vier paar Guide's versleten inmiddels, dus ik zit al vast... :P
Pagina: 1 ... 80 ... 109 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic