Net de derde Woolderesloop (lokale trimloop, 4 wedstrijdjes, snelste 3 tijden is je klassement) gelopen. Ik had me enigszins positief over het weer (de zon schijnt!) vrij 'licht' aangekleed. Bovenlichaam hemdje, armstukken, longsleeve en een winddicht vestje (zo van als ik t warm krijg kan ik de armstukken afdoen en heb ik niet meteen koude armen), onder een trailrokje (met broekje en dat extra laagje stof houdt stiekem ook wat wind tegen, altijd fijn op de bips) en m'n compressiekousen. Mijn knieën waren bloot. Handschoentjes aan en een cap tegen de zon (zonder bovenkant).
Dat was wel KOUD bij t wachten op de start. Had mezelf warmgelopen met mijn fleece vest en mijn stripperbroek (ik weet niet hoe ik dat beter moet beschrijven, heeft twee flapjes en een rits langs t hele been en als je aan de flapjes trekt neem je je hele broek mee. Ideaal!) en die uitgedaan voor ik in het startvak ging staan. Nou viel de wind daar nog wel mee gelukkig (en ik ben klein dus vang minder wind!) maar merkte wel dat ik al weer begon af te koelen. Meh.
Gelukkig ging de toeter voor de start vrij voordat ik in een ijsblokje was veranderd en we gingen. Deze loop is 5.1km (want dan kan je precies twee rondjes lopen en een heen/terug). Eerste km voelde ik dat mijn onderbroek afzakte. Super. Maja ik ga ook niet 4km mijn onderbroek terug omhoog trekken dus ik had mezelf voorgenomen dat zolang de buitenste laag bleef zitten ik me er niets van moest aantrekken (en dat is vrij moeilijk want het is echt een naar gevoel). Het rondje dat je twee keer moet lopen begon en eindigde met wind tegen (op
strava wel te zien hoe t parcours loopt). Die eerste km ging dat wel lekker tussen de mensen maar natuurlijk was een groot gedeelte te snel gestart (ik stiekem ook maar goed..) toen ik na 2km weer terugkwam met de wind vol tegen was t wel even

. Vooral toen ik achter me iemand gigantisch hoorde hijgen, het gevoel had dat deze persoon niet op hardloopschoenen maar op klompen liep, en die tegen een jongen die me probeerde in te halen zei 'nee joh, lekker uit de wind blijven lopen, dat spaart je krachten' thanks eh, meneer die groter is. Zo'n tiener ok, maar volwassen mannen die achter een dame uit de wind gaan lopen

. Toen we uit de wind waren ging hij er als een haas vandoor en ik hield m niet bij. Daar ging mijn windschild voor de laatste 2 km. Ik liep toen ook helemaal alleen, met een groepje zo'n 300m voor me dat ik maar niet kon inhalen leek het.
Ik begon t ook wel wat moeilijk te krijgen. Had ik maar meer ontbeten. Had ik maar wat meer water gedronken. Had ik maar een kop koffie moeten drinken. Had ik maar een betere onderbroek gepakt. Had ik maar... Nee, Poekie, daar heb je nu niets aan. DOOR! LEKKER IN DE WIND YAAAY VRIESKOU!!!!

Probeer die ene dame in t grijs 200m (ze is al afgezakt van t groepje waar ze in liep! score voor jou!) voor je nog maar even in te halen. Mijn hoofd weer uit de negatieve spiraal en vol ingezet om wat een vrij jong meisje bleek in te halen en toen nog een mooie eindsprint naar de finish, naar bleek met haar op mijn hielen (de speaker zei nog 'het wordt nog spannen wie dit gaat winnen!' - ik dus

niet dat we prijzen liepen, maar ach ) Ik had niet door dat ze al weer zo kort achter me zat maar als hij dat niet had gezegd had zij waarschijnlijk gewonnen.
Even staan afkoelen (dom...) en sportdrank bij de finish gedronken, nog gewacht tot de eerste dame op de 10km was binnengekomen (aaah, zo snel!) en toen vond ik t echt tijd om mijn warme fleecekleertjes weer op te zoeken.
En nu net lekker warme choco en een warme douche gehad, dus nu weer helemaal opgewarmd.
Lessons learned:
* Als ze zeggen gevoelstemperatuur -10 is het handig te controleren dat je zo min mogelijk blote huid blootstelt aan de wind
* Als je iemand achter je hoort klompendansen laat hem lekker voor gaan, dan kan jij in zijn kielzog je energie sparen want hij gaat je niet voorbij tot de wind weg is blijkbaar en dan heb je dat gehijg ook niet in je nek
* Ook met je onderbroek op half zeven kan je nog best hard lopen
* Ik kan toch nog best ok hardlopen en dat had mijn zelfvertrouwen wel even nodig. Geen PR maar wel boven verwachting (ik had gehoopt op ~26:50, net als vorige keer).
Strava that totally proves it happened