Hardlopen - Deel 7 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 71 ... 109 Laatste
Acties:
  • 515.677 views

Onderwerpen

• illus!0n
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-12 22:32
kenneth schreef op maandag 18 december 2017 @ 21:20:
[...]

Eerste advies is altijd meer lopen maar je loopt al aardig wat zo te zien. Nog meer lopen? :P En voor 15k helpt veel drempelwerk wel. Bijvoorbeeld 3x7' op 4'10-4'15/km met 1' pauze. Dat langzaam uitbouwen naar 2x15'. Een goeie training om (bijna) elke week te doen.

Je kunt ook een paar weken in aanloop naar een 15k je lange duurloop vervangen door 18-20km met daarin tempoblokken en 5' pauze. De eerste week doe je 2x3, dan 4x2, dan 3x3, dan 4x3, dan 3x4. Dat zijn redelijk beestachtige trainingen dus dan zou ik eerder aan de langzame kant van je drempelzone zitten (4'15 - 4'20/km). Die 3x4km loop je dan twee weken voor de wedstrijd.
Ok thx zal ik dit jaar proberen toe te passen :) , waarschijnlijk zijn mijn trainingen ook te eentonig dan :? ,
Heb dit jaar eigenlijk echt niet veel intervals gedaan, over het algemeen lange duurlopen. En ook veel tempoduurlopen, meestal is dit dan 15km rond de 80% van mijn max hr op een constante snelheid.

Zal ook als de tijd dat toe laat (vrouw en dochter eisen ook aandacht :P , meestal druk en hectisch op mijn werk ;) ) proberen meerdere wedstrijden te lopen in mijn streek. Heb het gevoel dat je door eens echt diep te gaan, je ook redelijk wat progressie kunt maken...

• MrBerger
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-12 14:52
Winterdip heb ik geen last van. Ik loop lekkerder dan ooit! Net een duurloop van 1 uur, exact 12k en netjes in hartslagzone 1 gebleven. *O*

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-12 17:13

McMiGHtY

- burp -

racoon schreef op zondag 17 december 2017 @ 19:20:
, 4 februari asselronde 25 km , 4 maart 8 kastelenloop 30 km
4 Februari ben ik er ook bij in Apeldoorn.
Dacht ik vervolgens vol goede moed in te schrijven voor de 8Kastelen Loop in m'n geboortedorp, valt die op dezelfde datum als al een geplande wedstrijd.

2019 dan maar!

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:15

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Iemand tips om op een lagere intensiteit te gaan lopen? Als ik de straat uit loop is mijn hartslag al 160 bpm. Tijdens een 'duurloop' lukt het mij niet onder de 160 te komen, meestal rond 165 gemiddeld. Loop dan 6 min/km.

Probeer 2 keer per week te lopen, de ene keer een relatief lage intensiteit en de andere keer wat sneller.
Doe ook regelmatig interval trainingen, daar ga je sneller van lopen, maar de hartslag blijft altijd hoog.

Whatever.

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:15
Harmen schreef op woensdag 20 december 2017 @ 10:39:
Iemand tips om op een lagere intensiteit te gaan lopen? Als ik de straat uit loop is mijn hartslag al 160 bpm. Tijdens een 'duurloop' lukt het mij niet onder de 160 te komen, meestal rond 165 gemiddeld. Loop dan 6km/min. min/km (anders loop je wel erg snel :P )

Probeer 2 keer per week te lopen, de ene keer een relatief lage intensiteit en de andere keer wat sneller.
Doe ook regelmatig interval trainingen, daar ga je sneller van lopen, maar de hartslag blijft altijd hoog.
Loop 3 keer per week om echt op te kunnen bouwen.
Hartslag zegt niet zo heel veel als je maximale hartslag onbekend is, dus dat zou je eerst moeten bepalen. Staan wel testen op internet.

Kun je nog gemakkelijk een gesprek voeren wanneer je rustig aan loopt? En waarmee wordt je hartslag gemeten?

Powered by KPN

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Manmanmanman.

Slecht slapen maakt hardlopen echt een stuk zwaarder zeg! :o

Ik zit hier met een pasgeboren baby (plus een peuter die ook nog paar keer per nacht op is), dus draai nu op iets van 4 uur slaap per nacht.

Gisteren een 21K gelopen en dat was me toch een partij afzien! Na kilometertje 13 was de tank gewoon leeg. Echt op. Wilde bijna stoppen.
Ik liep echt puur op stamina door.
Nouja, dat, plus dat ik in the middle-of-nowhere was en nog 8K moest doen totdat ik thuis was, dus ik moest wel :P
Maar het was echt afzien. Mijn duurlopen zijn soms wel zwaar, maar het blijft altijd wel leuk, maar gisteren was echt geen pretje.
Ik had wel goed ontbeten, denk echt dat het weinige slapen de oorzaak is.

Volgende week weer een 21K doen. Ik neem dan ook voor de zekerheid een gelletje mee, wil ik sowieso een keer uitproberen. Misschien dat dat nog wat helpt.

Ik hoop dat ik wat beter slaap in de aanloop naar Egmond, anders belooft dat nog wat :X

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Egmond..lukt me momenteel nog niet helemaal om m'n lange duurloop uit te breiden richting de 20km..
Iets met griep en verkoudheid (en okay..als er dan zoveel pleurssneeuw ligt en je bent 4 uur onderweg om thuis te komen, was de zin om dan maar in sportschool op de band te gaan lopen ook weg), mijn doel word dus nu ook gewoon uitlopen en genieten, en tot die tijd toch proberen richting die 20km te komen (zit nu rond de 16,5)

En ik ben op zoek naar een HM, vanaf begin juli, met een vlak hoogeprofiel en een beetje leuk..iemand ideeën?

[ Voor 11% gewijzigd door McMiGHtY op 20-12-2017 10:56 ]

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:45

Roozzz

Plus ultra

Harmen schreef op woensdag 20 december 2017 @ 10:39:
Iemand tips om op een lagere intensiteit te gaan lopen? Als ik de straat uit loop is mijn hartslag al 160 bpm. Tijdens een 'duurloop' lukt het mij niet onder de 160 te komen, meestal rond 165 gemiddeld. Loop dan 6km/min.

Alleen een hartslag zegt niet zoveel over intensiteit. Dit is zeer persoonlijk en zegt zonder nadere info erg weinig... Om intensiteit even snel in te schatten kan je kijken of je bij dit tempo nog een normaal gesprek kunt voeren of dat je loopt te hijgen als een paard, of ergens hier tussenin.

Lage intensiteit komt wat mij betreft overeen met het voeren van een normaal gesprek (dit is bijv mooi voor lange duurlopen).

If you can see, look. If you can look, observe

• juhet
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:00
McMiGHtY schreef op woensdag 20 december 2017 @ 10:55:
En ik ben op zoek naar een HM, vanaf begin juli, met een vlak hoogeprofiel en een beetje leuk..iemand ideeën?
wat dacht je hiervan: http://halvemarathon.nl/

geen rondje (dus leuk) en supervlak!

3 leuke cadeautips voor een theeliefhebber!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:28

Galois

1811 - 1832

kenneth schreef op maandag 18 december 2017 @ 14:50:
[...]

Je moet sowieso weer wat 10k-specifieke training doen om echt alles eruit te halen. Er zijn genoeg verhalen over lopers die na een lange marathonperiode met een paar weken specifiek werk hun 10k-pr verpletterden.
Klopt... ook zonder specifiek werk :)

Mijn PR op de 10k was vorig jaar 38:30. Na een jaar marathontraining twee weken voor de marathon een 10k wedstrijd gedaan waar ik niet van plan was om een PR te gaan lopen. Ik wilde een snelle, maar voorzichtige loop doen. 'Helaas' kwam ik in de kopgroep terecht met 5 anderen en ben ik maar meegegaan, met een PR van 37:20 tot gevolg.
Twee weken later mijn doel op de marathon (< 3 uur) ook gehaald :)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• MrBerger
McMiGHtY schreef op woensdag 20 december 2017 @ 10:35:
[...]

4 Februari ben ik er ook bij in Apeldoorn.
Dacht ik vervolgens vol goede moed in te schrijven voor de 8Kastelen Loop in m'n geboortedorp, valt die op dezelfde datum als al een geplande wedstrijd.

2019 dan maar!
Leuk rondje! Vorig jaar meegedaan, mooie omgeving. Dit jaar andere prioriteiten qua lopen. Misschien volgend jaar weer

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:15

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@Packardhell Normaal gesprek voeren lukt dan nog wel. Doe naast het fietsen ook aan wielrennen, daar heb ik last van hetzelfde euvel. Hartslag gaat snel omhoog, maar is ook binnen 20sec weer laag.

Denk dat ik mij minder moet focussen op de hartslag, meer op gevoel lopen zal beter zijn. Wel heb ik na 2 dagen nog spierpijn, dit loop je er meestal na 20min wel uit, maar voelt niet lekker in het begin.

Whatever.

• juhet
  • Laatst online: 06:00
Galois schreef op woensdag 20 december 2017 @ 20:33:
[...]

Klopt... ook zonder specifiek werk :)

Mijn PR op de 10k was vorig jaar 38:30. Na een jaar marathontraining twee weken voor de marathon een 10k wedstrijd gedaan waar ik niet van plan was om een PR te gaan lopen. Ik wilde een snelle, maar voorzichtige loop doen. 'Helaas' kwam ik in de kopgroep terecht met 5 anderen en ben ik maar meegegaan, met een PR van 37:20 tot gevolg.
Twee weken later mijn doel op de marathon (< 3 uur) ook gehaald :)
dit hoor ik vaker. Zou het niet erg vinden als dit mij ook 'overkomt' ;)

3 leuke cadeautips voor een theeliefhebber!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:28

Galois

1811 - 1832

juhet schreef op donderdag 21 december 2017 @ 08:55:
[...]

dit hoor ik vaker. Zou het niet erg vinden als dit mij ook 'overkomt' ;)
Het verhaal is eigenlijk nog leuker.

Ik ben ruim een jaar bezig geweest met de training voor een marathon onder de 3 uur. Het zou die van Amsterdam in oktober worden.

Ben het hele jaar topfit geweest en het was ook HET moment om ook mijn PR op de 10k te verbeteren. Die stond op 38:30. Ik had het gevoel dat ik wel onder de 38 uit moest kunnen komen. Dus in de maanden februari en maart wat meer specifieke 10k trainingen gedaan om in april deze PR te verbreken.

Het was zo ver, ik had alles gegeven in Hilversum, maar helaas op 38:15 uitgekomen. Balen natuurlijk. Maar aangezien Hilversum toch wel een bochtig parcours is met wat vals platte stukjes, gaf ik de schuld toch wat aan het parcours. Ik zou op een sneller parcours wel onder de 38 uit moeten komen.

Maandje later weer een 10k gelopen op een volledig vlak en erg snel parcours. Weer alles gegeven met als resultaat: 38:10. Helaas, het heeft er niet ingezeten.

Sindsdien mij niet meer gericht op 10k's totdat ik met mijn werk een 10k liep, twee weken voor de marathon. Tot mijn stomme verbazing toen wel ruim onder de 38. Heb in de maanden daarvoor elke maand minstens 200 km gelopen. Dus ik ben (net zoals Kenneth :) ) er echt wel van overtuigd dat km maken het allerbelangrijkste is (op ons niveau) om vooruitgang te boeken.

Als de keuze is 100 km per maand met veel intervalwerk, of 200 km per maand met weinig/geen intervalwerk, denk ik haast dat dit tweede effectiever is voor een snellere 10k.

Ik ga nu voor een snelle halve marathon. Ik ga de halve van Madrid lopen (april '18), maar dat is een parcours met 400 hm, dus ik vrees niet snel genoeg. Misschien in het vroege voorjaar nog één uitzoeken (tips?) om een tijd van < 1:22:30.
Heb afgelopen 7H 57:45 gelopen... Dus als ik dat tempo nog 6 km door kan trekken...

Mijn huidige PR op de halve dateert van 4-5 jaar geleden en staat op 1:27:30 (of zo). Daar moet ik momenteel zeker onder kunnen, de vraag is hoeveel? Heb sindsdien geen enkele halve marathon (in wedstrijdverband) gelopen.

[ Voor 13% gewijzigd door Galois op 21-12-2017 10:11 ]

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-12 16:22
Leiden eind Mei heeft een halve marathon.Rotterdam 8 April.

• kwakke01
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-12 10:38

kwakke01

Koga / Canon / Diablo 4ever

MrBerger schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 21:17:
Winterdip heb ik geen last van. Ik loop lekkerder dan ooit! Net een duurloop van 1 uur, exact 12k en netjes in hartslagzone 1 gebleven. *O*
Winterdipje doe ik ook niet aan; de teller staat inmiddels op > 150km voor december, dus nog 50km te gaan om het doel van de 200km te halen... moet nog voor de kerst kunnen zou je zeggen ;)

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:21
Ik loop juist hard in de winter om de winterdip te voorkomen 8)

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ik heb geen winterdip, ik ben gewoon om de haverklap ziek }:|

Tweede helft van 2017 was waardeloos. Nul wedstrijden en mocht ik op tijd weer beter zijn dan haal ik net de 2800km.

Volgend jaar beter dan maar he.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• tlpeter
kenneth schreef op donderdag 21 december 2017 @ 16:26:

Tweede helft van 2017 was waardeloos. Nul wedstrijden en mocht ik op tijd weer beter zijn dan haal ik net de 2800km.

Misschien iets meer rust nemen? Wanneer het lichaam vermoeid is dan is het vatbaarder voor ziektes.
Je kunt ook gewoon pech hebben natuurlijk :)

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

kenneth schreef op donderdag 21 december 2017 @ 16:26:

Welkom bij de club ;w

Ik kwakkel ook al weken...

• anandus
  • Niet online
Heeft iemand hier ervaring met de Amsterdam Urban Trail? 10K Door A'dam Noord.
Vriend van me kwam emee aanzetten. Lijkt me wel leuk om te doen.

Al ben ik wel een klein beetje huiverig, een week later heb ik wel de Zandvoort Circuit Run, dus weet niet of het verstandig is om twee events 'achter elkaar' te doen.

• Bartske
  • Laatst online: 21:10
anandus schreef op donderdag 21 december 2017 @ 16:41:
Heeft iemand hier ervaring met de Amsterdam Urban Trail? 10K Door A'dam Noord.
Vriend van me kwam emee aanzetten. Lijkt me wel leuk om te doen.

Al ben ik wel een klein beetje huiverig, een week later heb ik wel de Zandvoort Circuit Run, dus weet niet of het verstandig is om twee events 'achter elkaar' te doen.
Volgensmij gaat het bij die urban trails niet om de tijd en loopt niemand dus echt op z'n max, je gaat dan een aantal bezienswaardigheden langs/in en je moet dan ook vaak wachten om ergens in te gaan.

• anandus
  • Niet online
Bartske schreef op donderdag 21 december 2017 @ 16:43:
[...]

Volgensmij gaat het bij die urban trails niet om de tijd en loopt niemand dus echt op z'n max, je gaat dan een aantal bezienswaardigheden langs/in en je moet dan ook vaak wachten om ergens in te gaan.
Ja, weet ik, ik maak me meer zorgen om trappen lopen, etc. (en bijbehorende spierpijn :P )

Maar ik heb het wat dat betreft natuurlijk wel zelf in de hand, dat dan weer wel.

• Bartske
  • Laatst online: 21:10
anandus schreef op donderdag 21 december 2017 @ 16:45:
[...]

Ja, weet ik, ik maak me meer zorgen om trappen lopen, etc. (en bijbehorende spierpijn :P )

Maar ik heb het wat dat betreft natuurlijk wel zelf in de hand, dat dan weer wel.
Als je in een training ook 10K kan lopen lijkt me geen probleem. Als je nu bijvoorbeeld maar max 5K loopt zou ik wel gaan trainen voor die 10K.

• anandus
  • Niet online
Bartske schreef op donderdag 21 december 2017 @ 16:47:
[...]

Als je in een training ook 10K kan lopen lijkt me geen probleem. Als je nu bijvoorbeeld maar max 5K loopt zou ik wel gaan trainen voor die 10K.
Oh, nee, 10K loop ik zonder te blikken of blozen, daar hoef ik niet voor te trainen. Dit zou echt een 'tussendoortje' zijn, een event ipv een regulier loopje op die dag.

Ik zit meer een beetje met dat ik spierpijn krijg in mijn kuiten en dergelijke van het traplopen en dat ik daardoor niet helemaal topfit ben de zondag erna.

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:21
Roozzz schreef op donderdag 21 december 2017 @ 16:40:
[...]

Welkom bij de club ;w

Ik kwakkel ook al weken...
Gekke vraag, maar is jullie vetpercentage misschien wat aan de lage kant?

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-12 15:28
anandus schreef op donderdag 21 december 2017 @ 16:45:
[...]

Dit jaar:
- De Brussels Night Trail de dag voor ik mijn PR op de 10km liep (en daar zaten best wat hoogtemeters in)
- Gent Urban Trail de dag na Cretes de Spa
- Mechelen Urban Trail op dezelfde dag (na) Terhills trail

Urban Trails zijn een soort van veredelde stadswandelingen. Ja, je ziet er al eens eentje voorbij vlammen, maar dat vind ik eerder zonde. Als je het leuk vindt, gewoon doen, bij mij heeft het nul impact op mijn prestatie gehad (of heb ik ze gebruikt als actief herstel)

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Requiem19 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 16:56:
[...]

Gekke vraag, maar is jullie vetpercentage misschien wat aan de lage kant?
Misschien, maar dat is helaas een factor die ik niet kan beïnvloeden :P Of ik nu train of enkele weken nagenoeg stil zit, daar verandert niet heel veel aan. Veel meer dan 10% zal ik niet halen...

Anderzijds, het is niet dat dat iets recent is... en gezien ik hier voorheen nooit last van had lijkt het me niet doorslaggevend. Ik zoek het meer in drukte op het werk en diverse kleine koters in mijn omgeving :/

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:15
Harmen schreef op donderdag 21 december 2017 @ 08:33:
@Packardhell Normaal gesprek voeren lukt dan nog wel. Doe naast het fietsen ook aan wielrennen, daar heb ik last van hetzelfde euvel. Hartslag gaat snel omhoog, maar is ook binnen 20sec weer laag.

Denk dat ik mij minder moet focussen op de hartslag, meer op gevoel lopen zal beter zijn. Wel heb ik na 2 dagen nog spierpijn, dit loop je er meestal na 20min wel uit, maar voelt niet lekker in het begin.
Zeker als je nog gewoon kunt praten tijdens het lopen kun je nooit je hart echt hard laten werken. Eventueel een andere HRM proberen. Sowieso rustig opbouwen om spierpijn wat je verminderen, want je conditie zal beter zijn dan je benen 😃

Powered by KPN

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

tlpeter schreef op donderdag 21 december 2017 @ 16:35:
[...]

Misschien iets meer rust nemen? Wanneer het lichaam vermoeid is dan is het vatbaarder voor ziektes.
Je kunt ook gewoon pech hebben natuurlijk :)
Ik ben juist vrij riant met rust nemen geweest, ik train toch even nergens meer voor. En de rest van het huis is ook af en aan ziek, dus ik denk gewoon pech.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• tlpeter
kenneth schreef op donderdag 21 december 2017 @ 23:25:
[...]

Ik ben juist vrij riant met rust nemen geweest, ik train toch even nergens meer voor. En de rest van het huis is ook af en aan ziek, dus ik denk gewoon pech.
Dat kan goed hoor. Gisteren hoorde ik op de radio over een aankomende griep epidemie.
Het is ook de tijd van het jaar, ik ben al een paar weken moe. Geen fut en nergens zin in. De dagen worden vanaf vandaag weer langer. Kom maar op met het voorjaar :)

• Grompie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-04-2024
Nu ongeveer een 10tal maanden aan het lopen een paar weken geleden nog 55min op 10km gelopen. Nu wil ik echter gaan trainen voor een halve marathon voor binnen een half jaar.

Nu ben ik begonnen met een trainingschema van polar (omdat mijn horloge ook een polar is) en daar werkt alles volgens hartslag. Nu begon ik gisteren met de eerste training en moest mijn hartslag telkens onder bepaalde waarden liggen en dat ongeveer een uur lang. In het begin mocht ik zelfs nauwelijks lopen, en de hele tijd aan echt een slakken tempo moeten lopen. Je leest overal wel dat je traag moet lopen om sneller te lopen maar dit vond ik toch wel een tikkeltje extreem.

Iemand ervaringen met de polar programma's of zit ik echt met zo een fysieke achterstand? Heb voor 2017 wel bijna 10 jaar niets van sport gedaan maar dacht na bijna een jaar lopen toch wel iets te kunnen.

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:33

Rudedadude

Maybe we were born to run

Grompie schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:15:
Nu ongeveer een 10tal maanden aan het lopen een paar weken geleden nog 55min op 10km gelopen. Nu wil ik echter gaan trainen voor een halve marathon voor binnen een half jaar.

Nu ben ik begonnen met een trainingschema van polar (omdat mijn horloge ook een polar is) en daar werkt alles volgens hartslag. Nu begon ik gisteren met de eerste training en moest mijn hartslag telkens onder bepaalde waarden liggen en dat ongeveer een uur lang. In het begin mocht ik zelfs nauwelijks lopen, en de hele tijd aan echt een slakken tempo moeten lopen. Je leest overal wel dat je traag moet lopen om sneller te lopen maar dit vond ik toch wel een tikkeltje extreem.

Iemand ervaringen met de polar programma's of zit ik echt met zo een fysieke achterstand? Heb voor 2017 wel bijna 10 jaar niets van sport gedaan maar dacht na bijna een jaar lopen toch wel iets te kunnen.
Heb je je hartslagbereik correct ingesteld? ( hartslag bij rust, max hartslag). Anders klopt er ws. geen hout van.

Bij mij heeft het ruim een week geduurd, maar inmiddels voel ik me wel weer aardig fit. Een marathon tussendoor lopen zal ws. niet geholpen hebben voor het snel herstel. Maar goed, morgen de st. Thomas trail 35km, dus ik ben precies op tijd weer hersteld. Of m'n reserves ook weer aangevuld zijn is een ander verhaal, maar dat zie ik morgen wel weer.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• tlpeter
Grompie schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:15:

Trainen op hartslag zones betekend ook dat je deze moet weten.
Heb je een test gedaan waarbij deze zones zijn bepaald?
5 slagen kunnen zomaar een hele andere zone betekenen.
Maar rustig duurlopen is een tempo waar je heel lang kan volhouden en niet buiten adem raken (grof genomen)
Maar rustig lopen kan erg wennen zijn in het begin.

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Dagje vrij, dus kids voor half 9 naar school brengen, hardloopspullen aan, trailvest voorzien van water en een snelle jelle en tot 12 uur de tijd voor een loopje. Langste was voorheen 17,5 km. Daar vandaag 4,2 aan toegevoegd dus de voor mij magische grens van de halve marathon eindelijk doorbroken. 8) Ongeveer 50/50 trail en verhard. Gewoon echt rustig aan gedaan, gemiddelde van 5:56 per km op het einde. Zal morgen wel pijn doen, maar geeft toch wel een enorm voldaan gevoel dit. Hele marathon hoeft van mij niet, wil me toch meer richten op trailruns tot een km of 25/30. Door het bos etc vind ik persoonlijk toch heel wat leuker.

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-11 23:44

Pathogen

Shoop Da Whoop

Na wederom een crisisweek tóch nog één loopje eruit kunnen persen vanmiddag. Ging niet van harte, maar toch ook wel weer lekker en er moest toch wel even 7km in een pauze worden gepropt om het nog mogelijk te maken komende week, met 2 werkdagen, de 800km-grens te doorbreken :)

• Roadman
Vanmiddag eerst 3 km ingelopen en er daarna er 3 keer 1 km interval uitgegooid gevolgd door 1 km rust. Kijken wat de lies daarvan vond. Dat ging gelukkig goed, maar... man, het lijkt wel of je in een sauna rondloopt buiten. Zo vies vochtig en warm :X

Dit jaar al over de 1700 km heen. _/-\o_
Nog 32,4 te gaan voor de 1750 km.

• anandus
  • Niet online
Vandaag een klein stukje gelopen (9K), even als test voor het eerst een gelletje genomen (beter een korter loopje dan tijdens een 21K ofzo en dat ik dan buikkrampen of schijterij krijg terwijl ik nog 10K naar huis moet :P ).
Da's wel gek, hoor, een heel apart mondgevoel :D

Gelukkig geen last gehad van buikrampen noch schijterij, dus dat komt goed uit. Helaas is zo'n afstand wel te weinig om echt iets ervan te merken, dus daar kan ik niets over zeggen.

Maandag een 21K (met kerstmuts op?) doen en dan kan ik wat meer kijken of zo'n goedje de laatste paar kilometer wat 'frisser' maakt.

Oh, en vandaag over de 100K voor december *O*

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:13

Gotez

42

Vanmiddag was het zover...mijn eerste echte race. De mooie Linschotenloop. Allereerst een heel groot compliment voor de organisatie, alles verliep prima en was uitstekend georganiseerd.

Het begon zo na de lunch. Met de auto naar woerden, geparkeerd en met de pendelbus naar Linschoten. Was redelijk zenuwachtig: eerste race en wist niet precies wat ik moest verwachten. Ik was goed op tijd en heb eerst een beetje rondgewandeld. Aankomst van de 5k gezien. Ongelooflijk, wat gaan die gasten hard. Winnaar in iets van 15 minuten ofzo. Mooi om te zien. Toen trainingsbroek uit en klaar maken voor de start.

Ik ben bewust goed achteraan gaan staan. Mijn game-plan was om te kijken of ik iets boven de 2 uur kon eindigen. Op basis van mijn 10K kreeg ik hier de tip dat het mogelijk was. Dus plan was om rond de 6.00-6.15 min/km te lopen. Normaal hoog in Z3. Ook om mijzelf niet op te blazen, ik had namelijk geen idee wat ik zou kunnen verwachten of wat voor tijd ik zou kunnen doen.

Het was goed druk (geen idee eigenlijk, geen vergelijking), en met ze’n allen rustig gewacht op de start. Pistool, wachten, wachten en wachten. Dan rustig in beweging komen en over de start. Horloge indrukken en gaan. Mijn hartslag zat gelijk op de 175 (z5) en is daar gebleven. Adem halen ging rustig en kon zelfs een praatje doen. Dus voelde als z3 en ben lekker verder gaan rennen. Door Linschoten heen, bruggetje, grachtje, woonwijkje en dan weilanden. Schitterende tocht. Benen voelde goed. Grappig dat zo’n schema echt goed uitkomt en dat je optimaal ben als het moet. Zo rond de 8 km begon ik wat te ontspannen en er lol in te krijgen. Zeker door Oudewater is echt leuk. Tempo volhouden is heel goed en begon na de drinkpost, rond 10km, zelfs mensen in te halen. Langzaam ging ik wat harder rennen. Voorzichtig kijken wat ik kan. Rond de 5:45-5:50 min/km vond ik lekker tempo. Dit verder volgehouden. Begon toen ook wat mensen in te halen en goed in de flow te komen. Dit kan nog leuk worden, dacht ik bij mezelf. Nog geprobeerd naar de 5:30 te gaan, maar met tegenwind ging dat niet lukken. Tussendoor banaan, dextro en knijpfruit eten om suiker op niveau te houden. En nadenken over laatste kilometer. Wilde wat versnellen maar was bang erdoorheen te zakken. Dus gewoon tempo aangehouden. Laatste kilometers gingen goed, beter dan verwacht zelfs. En opeens waren we weer in Linschoten en zag ik de finish. Was verrast want mijn horloge gaf nog extra afstand aan. Blijkbaar is het parcours 300-400 meter te kort. Was tevreden over mijn eerste race: 2.03. Precies wat ik in gedachte had. Achteraf had ik sneller kunnen gaan en inderdaad onder de 2 uur kunnen eindigen. Maar was leuk om te doen. Nu nog een keer een HM schema doen en dan naar de marathon. Iemand nog tips voor een leuk klein evenement?

Baal er wel van dat Garmin en Strava 20.8 aangeven als afstand. Hij telt dus niet in de online records. En garmin pakte mijn hartslag niet zo goed, het voelde niet als Z5, 175.

PS: even een shout-out voor de running blind dame met haar coach achter wie ik de eerste 8 km kon inkomen. Echt mooi om te zien en bedankt voor het meelopen

https://www.strava.com/activities/1324289989

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-12 09:09
Gotez schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 19:20:
Baal er wel van dat Garmin en Strava 20.8 aangeven als afstand. Hij telt dus niet in de online records. En garmin pakte mijn hartslag niet zo goed, het voelde niet als Z5, 175
Ik had je van te voren gewaarschuwd ;(
Maar toch nog enigzins goed nieuws, ik heb mijn Garmin gekoppeld aan mijn Stryd en samen vinden ze het wel wel iets meer dan 21.1KM.
GPS heeft af en toe behoorlijk moeite, zo had ik op de Rotterdam marathon 43,2KM gelopen 8)7 (ik had toen nog geen stryd).
De stryd schijnt vele malen nauwkeuriger te zijn dan welk gps horloge dan ook, dus misschien klopt het parcours dan toch.
Helaas is het niet geijkt, dus we zullen het nooit echt weten.
Wel is het in het verleden een geijkt parcours geweest en zijn er NR (parcours is inmiddels wel licht gewijzigd geloof ik) gelopen.

Ik heb zelf ondanks dat ik dus wel 21.1 heb gelopen geen rare uitschieters.
De KM 1&2 werd ik behoorlijk opgehouden, KM 20&21 was vol in de wind en ik zat zwaar in het rood.
https://www.strava.com/activities/1324277702

[ Voor 10% gewijzigd door Sinned123 op 23-12-2017 21:42 ]

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• Rudedadude

Rudedadude

Vandaag was het tijd voor de tweede wedstrijd in december: de Sint Thomas Trail in Nieuwehorne. 35 kilometer over weilanden en bosgebiedjes. Vorig jaar liep ik hier de 50km, maar aangezien die niet meer op het programma staat heb ik voor de 35km gekozen. Voorafgaand aan de start zag ik al wat sterke lopers. Ik had voor vandaag de ambitie om meer de grens op te zoeken, maar hen bijhouden zou niet gaan lukken.

Dat bleek al direct bij de start: ik ging weg op 4:15/km op het eerste (nog redelijk verharde) stuk, maar alsnog liep er een groepje voor me en langzaam van me weg. Dat was ook wel ok, want ik vind het niet erg om alleen en in een eigen tempo te lopen. Al snel werden de verschillen wat groter en kon ik een eigen tempo pakken, wat rond de 4:40/km lag. Het eerste deel was een lus voor alleen de 35km lopers, het tweede deel van het parkoers ging gelijk op met de 20km lopers, die een uur later zouden starten.

In dit stuk van Friesland zijn er nagenoeg geen hoogtemeters, wat tegelijkertijd ook betekende dat alle regen en sneeuw van de afgelopen periode de ondergrond her en der goed drassig had gemaakt. Toch viel dat in de eerste deel nog wel mee. Er was her en der wel wat blubber, maar niet dramatisch. De eerste 10km gingen dan ook binnen de 46 minuten en na de samenkomst na 15km zat ik al redelijk snel achter de achterste lopers van de 20km. Dat zorgde voor een inhaalrace die enerzijds mentaal wel prettig is, maar waarbij je op de smalle stukken ook opgehouden wordt, of je je door de beter blubber een weg mag banen. En daar hadden de parkoersbouwers zin in gehad, om die op te zoeken. Verschillende stukken gingen schuin over omgeploegde akkers waarbij in elke kuil water stond en de tussenstukken behoorlijk mul waren. Het toetje kwam na een kilometer of 27: eerst een slootje waar je overheen moest springen met een stijle oever aan de andere kant. En dus stond je met een been tot aan je knie in het water. Daarna na een stukje weer rechtsaf, en toen ging het parkoers hierdoorheen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GrU3yMaK83pfzYjHBFYBPmC9/full.jpg
(fot Erik Larkens)

Een maisveld dat onder water stond en waarbij je soms tot bijna je knieën in de blubber stond. Ik was al ternauwernood de man met de hamer misgelopen, maar na dit veld kostte het echt weer moeite om op gang te komen, mede omdat er toch ook wel wat modder in m'n schoenen was gekomen en het niet bijster warm was. Daarmee was het alleen nog niet voorbij. na ruim 30 kilometer ging de route nog een keer eerst tot aan m'n knieën door het water en iets later tot nagenoeg m'n middel. Het spoelde wel mooi de ergste modder van m'n benen, maar dat werd een stukje later weer teniet gedaan door de volgende modderstukken. De combinatie parkoers ondergrond en vermoeidheid zorgde ervoor dat ik niet meer in de buurt van de 5:00/km kwam. Wel haalde ik nog steeds langzaamaan wat 20km lopers in, tot aan net voor de finish. Daar heb ik nog een beetje vaart gemaakt en ik ben uiteindelijk als 8e gefinished in 2:52.

Ik voel me op het moment behoorlijk uitgewoond, eigenlijk meer dan anders. Ik ben an sich best tevreden met een gemiddeld tempo van 5:06 over dit parkoers en als afwisseling was deze veredelde mudrun best grappig. Volgende keer weer wat meer mooie single trails hoop ik dan maar.

Ik 'moet' overigens in de resterende dagen van dit jaar nog zo'n 70 kilometer lopen wil ik aan m'n kilometer jaartotaal van vorig jaar wil komen. Geen idee of dat nog gaat lukken met deze benen :)

https://www.strava.com/activities/1324141219

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• MrBerger
Leuk om zo die verhalen over wedstrijden te lezen!

• Gotez
  • Laatst online: 22:13

Gotez

42

Sinned123 schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 21:39:
[...]

Ik had je van te voren gewaarschuwd ;(
Maar toch nog enigzins goed nieuws, ik heb mijn Garmin gekoppeld aan mijn Stryd en samen vinden ze het wel wel iets meer dan 21.1KM.
GPS heeft af en toe behoorlijk moeite, zo had ik op de Rotterdam marathon 43,2KM gelopen 8)7 (ik had toen nog geen stryd).
De stryd schijnt vele malen nauwkeuriger te zijn dan welk gps horloge dan ook, dus misschien klopt het parcours dan toch.
Helaas is het niet geijkt, dus we zullen het nooit echt weten.
Wel is het in het verleden een geijkt parcours geweest en zijn er NR (parcours is inmiddels wel licht gewijzigd geloof ik) gelopen.

Ik heb zelf ondanks dat ik dus wel 21.1 heb gelopen geen rare uitschieters.
De KM 1&2 werd ik behoorlijk opgehouden, KM 20&21 was vol in de wind en ik zat zwaar in het rood.
https://www.strava.com/activities/1324277702
Leuk! Mooie tijd ook.

Kan ik deze in Strava alsnog als record boeken? Of moet ik dan de afstand van de activiteit aanpassen? Dat voelt als valsspelen.

EDIT: bij garmin connect kun je dit dus wel handmatig instellen. Handig

[ Voor 3% gewijzigd door Gotez op 24-12-2017 11:29 ]

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:42
Ik kwam gisteren ook uit op 20,7 in Linschoten en hoorde er meer die niet de volledige afstand hadden gehaald. Dus ik denk dat het echt wel iets minder was.

Ik kon me nog net 3 minuten voor de start inschrijven (pendelbussen werkten niet optimaal) en kon daarna naar de start en moest gelijk achteraan beginnen. Eerste stuk behoorlijk druk, maar na een km of 5 ging het beter. Probeer wat rustiger te lopen in aanloop naar Rotterdam, maar dat blijft tijdens dit soort evenementen toch altijd lastig.. krijg die waas van het willen inhalen er moeilijk uit. Laatste stuk met tegenwind vond ik wel ff zwaar. Uiteindelijk gefinished in 01:43.

Nu op richting Egmond.

[ Voor 3% gewijzigd door M@cer op 24-12-2017 09:09 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:48
Mensen, ik zit met een vraag. Komend jaar staat de marathon van Berlijn op mijn programma. Dat zal mijn eerste marathon ever zijn. Nu ben ik eigenlijk een beetje zoekende naar hoe ik het beste een hardloopschema hiervoor kan maken. Eigenljik wil ik namelijk niet af gaan op de standaard schema's (immers: ben geen hardloper maar wheeler (link) maar wil eigenlijk op basis van de informatie die ik in de loop der tijd heb verzameld in Endomondo een schema gaan maken.

Ik kan er echter niet veel over vinden hoe dat nou eigenlijk doet. Iemand een tip / idee?

Strava | AP | IP | AW

• kwakke01

kwakke01

gaat me nog aardig wat moeite kosten om de laatste 30km te lopen dit jaar vrees ik; lijkt erop dat het lijf het wel best vind voor deze maand. Heb nu in december 170km gelopen, en donderdag ging het al bagger; geen energie, last van mn kuiten, last van mn knie... na 5 km ben ik omgedraaid en terug gelopen naar huis (een km lang daadwerkelijk gelopen en mezelf heel zielig gevoeld...) daarna toch maar weer geprobeerd en met hangen en wurgen thuis gekomen. De volgende dag leek het allemaal mee te vallen, dus ik d8; kort rondje, iets hoger tempo moet kunnen. toen 4.6 km gelopen in iets boven de 5 m/km. dat deed me achteraf gezien wel de das om. loop nu al 2 dagen met pijn in mn knie, en nu lopen zou echt stom zijn... even afwachten dus hoe het zich ontwikkeld, en hopen dat ik de komende dagen toch nog die 30 km kan binnentikken...
wel een mooi overzichtje van 2017 van strava gescoord :)
https://2017.strava.com/n...422b8f7299ffbb8892480d49/

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Webgnome schreef op zondag 24 december 2017 @ 09:51:
Mensen, ik zit met een vraag. Komend jaar staat de marathon van Berlijn op mijn programma. Dat zal mijn eerste marathon ever zijn. Nu ben ik eigenlijk een beetje zoekende naar hoe ik het beste een hardloopschema hiervoor kan maken. Eigenljik wil ik namelijk niet af gaan op de standaard schema's (immers: ben geen hardloper maar wheeler (link) maar wil eigenlijk op basis van de informatie die ik in de loop der tijd heb verzameld in Endomondo een schema gaan maken.

Ik kan er echter niet veel over vinden hoe dat nou eigenlijk doet. Iemand een tip / idee?
Hardloopschema's zijn in mijn ogen ook gemaakt met blessurepreventie in het achterhoofd. Ik weet niet of dat risico voor jou als wheeler in dezelfde mate bestaat. Als dat niet zo is dan zou ik kijken naar schema's uit de fiets- of roeihoek.

Waarschijnlijk zal dat dan trainen op vermogen of [als alternatief] hartslag zijn. Met een variatie van zwaar -> licht door de week heen + supercompensatie (soms zwaar-zwaar). Omdat het een duurprestatie zou ik naar fietsschema's kijken, ik heb trainingssugesties gezien voor serieuze amateurs die relatief zware relatief korte trainingen deden ipv trainingen met het volledige volume. En dat is handig want het scheelt tijd.

Voor een schema heb je een specialist/trainer nodig waar je op vertrouwd want alleen dan werkt het schema :+
Denk aan (let op, puur ter indicatie, niet uit een schema!) 45 minuten op 90% van FTP/omslagpunt in plaats van zes uur op 75% van FTP/omslagpunt. Dat eerste scheelt tijd :+

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:43
Webgnome schreef op zondag 24 december 2017 @ 09:51:

Mijn eerste gedachte zou zijn om te checken welke principes de basis vormen voor een marathonschema, en waarin een marathonschema verschilt van bijvoorbeeld het schema voor een halve marathon. Aan de hand daarvan zou je je eigen ervaring kunnen extrapoleren naar een marathonschema. Echter, een belangrijk onderdeel van een marathonschema is de long run tot 2,5 uur in het licht van de duur van de marathon voor veel mensen. Wheelers gaan harder in mijn beleving, waardoor de long run mogelijk net wat minder belangrijk is?

Is het geen optie om input te vragen van collega-wheelers die wel al ervaring hebben op de marathon? Misschien dat ook via de KNAU of een lokale atletiekvereniging begeleiding te vinden is. Ik kan mij voorstellen dat krachttraining bijvoorbeeld een belangrijkere rol inneemt bij wheelers.

Anyway, wat losse gedachten op de vroege ochtend. Berlijn is een mooie A-race, jammer genoeg zelf weer uitgeloot dit jaar :+

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:32
Voor het eerst sinds 2 weken weer een rondje hardgelopen. Ik was gemotiveerd vanwege mijn nieuwe sporthorloge, Garmin Vivoactive 3. Het was heerlijk weer om te lopen. Met dat idee speelden meerdere personen. Nog nooit zoveel mensen tegengekomen bij mijn standaard rondje.

Uit de gegevens van de VA 3 blijkt dat ik een gemiddelde loopcadans van 179 spm heb. Dat is goed volgens de berichten in dit topic.
Daarnaast beschik ik nu over de statistieken die ik interessant vind.
Als ik vaker heb gelopen eens kijken of ik wat kan leren van de hartslag data.

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-12 08:45

racoon

mooowwww

Vanmorgen een rondje gelopen als voorbereiding op mijn hm en de asselronde, ik liep 25 km in 2:28

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
racoon schreef op zondag 24 december 2017 @ 14:49:
Vanmorgen een rondje gelopen als voorbereiding op mijn hm en de asselronde, ik liep 25 km in 2:28
Netjes hoor! Ik ben 1e kerstdag begonnen met de 10em (16.1km) eens proberen. Rustig onder de 6.00/km gelopen. Heerlijk hoe je soms enkele km's lang geen enkele levende ziel tegenkwam.

Strava or it didn't happen: https://www.strava.com/ac...sed?hl=nl-NL&v=1514198508

Verwijderd

Vanmorgen ook even gelopen (45min, 7,5km). Was inderdaad echt heerlijk rustig, maar een paar hardlopers tegengekomen. Voor mij in ieder geval een heerlijk rondje om te compenseren voor het teveel eten deze dagen. Daarom ook doelbewust 's ochtends, want na de middag komt er toch niets meer van.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2017 12:34 ]

• MrBerger
Ik ga zelf vanmiddag lopen, maar ben net wel even buiten geweest met het gezin. En inderdaad, op een verdwaald persoon met hond na is er niemand te zien. Ben benieuwd hoe het straks is als ik ga lopen

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-12 11:11
Weet niet of dit het juiste topic is voor mijn vraag, maar probeer het toch:

Ik ben eigenlijk opzoek naar een hardloopbroek/ trainingsbroek die onder mijn knie strak zit maar boven mijn knie iets losser zit. Dus geen running tight want die zit overal strak. Iemand een idee?

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04:17
Dirk0s schreef op maandag 25 december 2017 @ 13:16:

Ik ben eigenlijk opzoek naar een hardloopbroek/ trainingsbroek die onder mijn knie strak zit maar boven mijn knie iets losser zit. Dus geen running tight want die zit overal strak. Iemand een idee?
Lange sokken met een korte broek. :P

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Track pants. Ik heb van Nike, erg fijne broek.

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:10
Zo vanochtend ook even een rondje gemaakt van bijna 16 km. Lekker ruim een uur gelopen. Heerlijk rustig op de weg op een aantal gelijkgezinde na dan.. ;)

Strava:
https://www.strava.com/activities/1326546366

• MrBerger
Ik heb vanmiddag mijn rondje interval gedaan (3 sets van 4x 1.5 min 4.05 per k en 1.5 rustig lopen). Totaal was ik iets meer dan een uurtje weg.. En het was hier best druk. Kwam veel mensen tegen die even aan het uitwaaien waren. Wel veel wind, maar temperatuur was prima.

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Bij de Decathlon een lange trainingsbroek voor voetbal gekocht, van Kipsta. Is rond de kuiten redelijk strak en zit voor de rest ietwat losser. Net even wat relaxter dan een tight. En ook twee broekzakken met rits, zodat je daar nog een reep, sleutels etc in kwijt kunt. Ideaal voor hardlopen wat mij betreft.

[ Voor 0% gewijzigd door pjlgt op 27-12-2017 12:53 . Reden: Loop niet als gevangenisbewaarder rond, dus 1 sleutel is meer dan voldoende ]

• tlpeter
Sleutels in een broekzak en hardlopen gaan bij mij echt niet samen. Ik zie het meer mensen doen maar ik erger mij dood aan dat gerammel en gezwiep. Het liefst heb ik niks bij me maar dat gaat niet altijd.

• anandus
  • Niet online
bvsteyn schreef op maandag 25 december 2017 @ 14:20:
Zo vanochtend ook even een rondje gemaakt van bijna 16 km. Lekker ruim een uur gelopen. Heerlijk rustig op de weg op een aantal gelijkgezinde na dan.. ;)

Strava:
https://www.strava.com/activities/1326546366
Lekker tempo, hoor!

• Roadman
tlpeter schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 12:25:
Sleutels in een broekzak en hardlopen geen bij mij echt niet samen. Ik zie het meer mensen doen maar ik wegen mij dood aan dat gerammel en gezwiep. Het liefst heb ik niks bij me naar dat gaat niet altijd.
Inderdaad.
Als ik al wat mee neem onderweg dan graag zo strak op het lichaam als mogelijk zodat ik er het minste last van heb.

• Tweakarim
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-12 16:12

Tweakarim

PSN: Karimineel3

Sinds 8 weken ook aan het hardlopen met de c25k app. Afgelopen zondag 5km gelopen in 30:17. Bijna mijn eerste doelstelling bereikt van 5km in minder dan 30 min. Sowieso wel trots op mezelf en verbaasd hoe snel er vooruitgang geboekt is. Van met moeite enkele minuten rennen tot 30 min continu in 8 weken. Helaas al paar weken wat last van pijn in mn rechter voet en aangezien dat niet minder wordt mezelf nu met moeite aan het dwingen om het een tijdje rust te gunnen. Maar als ik zo naar buiten kijk zou ik het liefst weer gaan rennen.

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-12 14:29

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

kwakke01 schreef op zondag 24 december 2017 @ 09:58:
gaat me nog aardig wat moeite kosten om de laatste 30km te lopen dit jaar vrees ik; lijkt erop dat het lijf het wel best vind voor deze maand. Heb nu in december 170km gelopen, en donderdag ging het al bagger; geen energie, last van mn kuiten, last van mn knie... na 5 km ben ik omgedraaid en terug gelopen naar huis (een km lang daadwerkelijk gelopen en mezelf heel zielig gevoeld...) daarna toch maar weer geprobeerd en met hangen en wurgen thuis gekomen. De volgende dag leek het allemaal mee te vallen, dus ik d8; kort rondje, iets hoger tempo moet kunnen. toen 4.6 km gelopen in iets boven de 5 m/km. dat deed me achteraf gezien wel de das om. loop nu al 2 dagen met pijn in mn knie, en nu lopen zou echt stom zijn... even afwachten dus hoe het zich ontwikkeld, en hopen dat ik de komende dagen toch nog die 30 km kan binnentikken...
wel een mooi overzichtje van 2017 van strava gescoord :)
https://2017.strava.com/n...422b8f7299ffbb8892480d49/
Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat.. niet forceren zou ik zeggen :)

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

• kwakke01

kwakke01

frankwopereis schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 13:42:
[...]

Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat.. niet forceren zou ik zeggen :)
helemal mee eens; heb drie dagen niet gelopen en vanmorgen weer de stoute schoenen aangetrokken omdat het allemaal wel weer leek te gaan. uiteindelijk een klein rondje gelopen om de boel niet meteen weer te forceren, in een tempo dat goed te doen was zonder mn spieren te veel te belasten. uiteindelijk kwam ik uit op 7km in 5:42. moest daarbij in het begin wel echt met de handrem erop lopen, anders was ik weer veels te snel weggegaan :)

nog 21 km te gaan deze maand; dus ik ben van plan om óf 2x 10.5 te lopen, of 3x 7... even kijken wat het beste uitkomt.

• Arie-
  • Niet online
Vanmiddag aan een prima crossje meegedaan. Iets langzamer dan de vorige keer, maar het waaide wat harder en er was veel meer onverhard. Sommige stukken waren best drassig en daardoor glad. Tevreden met 42 minuten en een paar seconden over de 10 km. Misschien had de drank van afgelopen dagen ook nog wat invloed, maar die handicap zullen de meesten Vanmiddag hebben gehad.

Strava: https://www.strava.com/ac...sed?hl=en-US&v=1514292771

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:53
Sleutels in een broekzak en hardlopen gaan bij mij echt niet samen. Ik zie het meer mensen doen maar ik erger mij dood aan dat gerammel en gezwiep. Het liefst heb ik niks bij me maar dat gaat niet altijd.
Tijd voor een flipbelt ;)

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:09

vhal

ಠ_ಠ

With ^

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LEED4C6qNwtOctahIi3ppBJp/medium.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door vhal op 26-12-2017 21:27 ]

Strava

• tlpeter
Ik heb dan geen flipbelt maar zo'n heuptas (zelfde idee) van de Decathlon.
Noodzakelijk kwaad maar niet irritant

• MrBerger
kwakke01 schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 20:24:
[...]
nog 21 km te gaan deze maand; dus ik ben van plan om óf 2x 10.5 te lopen, of 3x 7... even kijken wat het beste uitkomt.
Dat is voor 200km in de maanden toch? Kwam er zelf gister achter dat ik nog 40k moet om dat te redden. Heb nog 3 loopjes gepland, maar eigenlijk heb ik ook wel zin om die 200km te redden. Even kijken hoe het vandaag gaat :)

• nogeeninlog
  • Laatst online: 20:00
Ik draag mijn sleutels altijd in een sleuteletui van leer. Nooit last van rammelen.

• kwakke01

kwakke01

MrBerger schreef op woensdag 27 december 2017 @ 09:23:
[...]

Dat is voor 200km in de maanden toch? Kwam er zelf gister achter dat ik nog 40k moet om dat te redden. Heb nog 3 loopjes gepland, maar eigenlijk heb ik ook wel zin om die 200km te redden. Even kijken hoe het vandaag gaat :)
yep, voor 200 in december; merk wel dat het tempo daalt doordat ik eigenlijk te weinig hersteltijd heb tussen de lopen door. beter zou zijn als ik 3x per week ~10km zou lopen, maar goed, zo om een keer te kijken of het mogelijk is is natuurlijk ook leuk, het gaat me sowieso niet om het tempo, maar meer om de km in de benen te krijgen. Vanaf volgend jaar zal ik toch weer meer de fiets pakken, want ik mag in april de agr rijden, en om koud 240km weg te trappen is mss iets teveel van het goede ;)

• MrBerger
Agr: die staat ook nog op mijn lijstje. Gaaf hoor!

En ik kan beamen dat kilometers maken werkt. Heb meer km gelopen in de afgelopen 2 maanden dan ooit en ook mijn progressie is beter dan ooit.

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-12 15:39
Sleutels? Als in meervoud? Hoeveel heb je er nodig om weer in je huis te komen dan?

De smartphone is 1,5 jaar geleden vervangen door een TomTom Runner en ik haal de huissleutel altijd even van de sleutelbos. Sleutel kan bij koud weer achter de rits in mijn jasje (1 sleutel rammelt niet) en bij mooi weer kan het koord van de korte broek mooi door het oogje van de sleutel. Heerlijk lopen zonder al die zooi.

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:44
scrappy.doo schreef op woensdag 27 december 2017 @ 12:44:
[...]

Sleutels? Als in meervoud? Hoeveel heb je er nodig om weer in je huis te komen dan?

De smartphone is 1,5 jaar geleden vervangen door een TomTom Runner en ik haal de huissleutel altijd even van de sleutelbos. Sleutel kan bij koud weer achter de rits in mijn jasje (1 sleutel rammelt niet) en bij mooi weer kan het koord van de korte broek mooi door het oogje van de sleutel. Heerlijk lopen zonder al die zooi.
Heb er 2, 1 om gesloten hal in te komen en de andere voor het appartement zelf.
Telefoon nog nooit meegenomen, wel altijd klein mp3-spelertje zo groot als usb stick.

Sinds kort ook een Mighty Audio, klein blokje wat Spotify kan afspelen zonder gebruik van telefoon. Helaas blijkt die van mij defect te zijn en nieuwe is onderweg, dus helaas nog niet echt gebruik van kunnen maken.

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-12 15:39
Marc3l schreef op woensdag 27 december 2017 @ 13:20:
[...]

Heb er 2, 1 om gesloten hal in te komen en de andere voor het appartement zelf.
Telefoon nog nooit meegenomen, wel altijd klein mp3-spelertje zo groot als usb stick.

Sinds kort ook een Mighty Audio, klein blokje wat Spotify kan afspelen zonder gebruik van telefoon. Helaas blijkt die van mij defect te zijn en nieuwe is onderweg, dus helaas nog niet echt gebruik van kunnen maken.
Als je een koord in je sportbroek hebt zou je ze daar alle 2 alsnog aan kunnen bevestigen. Anders misschien met een klein elastiekje de sleutels bij elkaar binden en dan zullen ze ook niet meer rammelen.

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:44
scrappy.doo schreef op woensdag 27 december 2017 @ 13:25:
[...]

Als je een koord in je sportbroek hebt zou je ze daar alle 2 alsnog aan kunnen bevestigen. Anders misschien met een klein elastiekje de sleutels bij elkaar binden en dan zullen ze ook niet meer rammelen.
Ik heb er geen last van, heb sleutelring door mijn vinger en houd ze verder gewoon vast zodat ze niet rammelen. Altijd al zo gelopen dus weet al niet beter maar toch bedankt voor het advies :)

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Meer mensen last van kids die erg zenuwachtig (oid) voor de kerst waren? Ik kon die van mij wel schieten op kerstavond..

Om de stress weg te krijgen maar een rondje gaan rennen wat onzettend hielp:
https://www.strava.com/activities/1326144739

Aangezien we zowel 1ste, als 2de Gourmetdag gingen kersten gistermiddag ook nog maar een klein rondje gedaan om wat kcalorien te verbranden:

https://www.strava.com/activities/1327905052

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
tlpeter schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 21:40:
[...]

Ik heb dan geen flipbelt maar zo'n heuptas (zelfde idee) van de Decathlon.
Noodzakelijk kwaad maar niet irritant
Die heb ik ook. Bevalt me eigenlijk prima. Gebruik hem alleen maar als ik alleen ga lopen zodat ik mijn telefoon mee kan nemen. Je weet maar nooit he. Ik heb er ook standaard een huissleutel in zitten, maar 9 van de 10 keer is er wel iemand thuis om de deur open te doen.

Deze is het:
Afbeeldingslocatie: https://contents.mediadecathlon.com/p550571/k$26619a1d9c92a537926ae6f9f4fd2893/CEINTURE+SMARTPHONE+RUNNING+NOIRE+550571.jpg?f=550x550

• Arie-
  • Niet online
Over een startnummerband: gebruiken jullie deze wel/niet bij een marathon en hangen jullie deze dan ook vol met gelletjes?
Ik heb m'n vorige marathon (iets te laat) de startnummerband van m'n schoonzus geregeld, deze beviel totaal niet, zakte naar beneden. Daarom heb ik er nu zelf een gehaald en heb toch wel wat moeite met afstellen.
De band zit al snel wat te los en zakt dan van m'n kont af. Wat strakker zit ie (voor m'n gevoel) toch wat te strak en krijg ik het idee dat de band m'n darmen in de weg gaat zitten. Als je de band vol hangt met gelletjes zul je 'm wat strakker moeten afstellen om 'm niet van je kont te laten zakken, maar als 'ie dan weer lichter wordt zal het ding omhoogkruipen en m'n darmen in de weg gaan zitten.
Lastig lastig, hoe gaan jullie hier mee om?

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
McMiGHtY schreef op woensdag 27 december 2017 @ 13:44:
Meer mensen last van kids die erg zenuwachtig (oid) voor de kerst waren? Ik kon die van mij wel schieten op kerstavond..

Om de stress weg te krijgen maar een rondje gaan rennen wat onzettend hielp:
https://www.strava.com/activities/1326144739
je hebt de kinderen met je tracker de deur uit gestuurd? :+

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Het blijft een lastig punt voor als je een (snelle) marathon wilt lopen inderdaad.

Opties in mijn persoonlijke voorkeursvolgorde:
1. Iemand mee laten fietsen;
2. Op meerdere punten iemand hebben staan om bidons+gels aan te geven;
3. Tussen de band van je broek stoppen;
4. Flipbelt/spibelt waarbij je het gewicht goed kunt verdelen, om schudden (en afzakken) te beperken;
5. Runningvest (nog nooit gebruikt in een marathon, wel daarbuiten).

Andere belangrijke aandachtspunten:
- Onderzoek wat de verzorgingspunten hebben. Oefen met hun spul (merk, type product), wellicht is het prima!
- Train met wat je wilt gaan gebruiken. En dan ook echt een paar keer, lange afstanden en (vooral) ook op je wedstrijdtempo. Wat lekker zit op 5:30/km schud wellicht heel erg op 4:30/km - zelfde als 5km vs. 30km.
- Spreid het gewicht rondom je lijf en hou het zo dicht mogelijk tegen je lichaam. Een extra elastische band (onderkant afknippen van een oud (te) strak thermoshirt) kan helpen om de boel steady te houden (maar oefen hiermee!).

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

P.O. Box schreef op woensdag 27 december 2017 @ 17:16:
[...]

je hebt de kinderen met je tracker de deur uit gestuurd? :+
Nee niet eens, 2x hetzelfde rondje :)
Loopt dwars door Alkmaar heen met een aantal stukken fijn asfalt, en uit de wind en verlicht.

Als ik hier de andere kant op ga, loop ik dwars door de polder en ondanks dat ik meestal wel uitzie als een kerstboom met m'n lampjes, vind ik het niet zo tof om daar in het donker rond te sjouwen. Als er wat gebeurt word je niet gevonden zeg maar.

Dwars door Alkmaar houd wel in dat je op kerstavond op een gegeven moment de kerkgangers moet ontwijken (die wel wat raar keken want welke malloot gaat er nu op kerstavond lopen).

Na verloop van tijd heb ik dit rondje gevonden, zorgt ervoor dat ik niet vlak langs mn huis kom en minder snel er voor kies om toch maar naar binnen te lopen na 45min ofzo.

Het mag van mij wel weer zomer worden trouwens, heb het wel gehad met die donkere zooi.

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

MrAcid schreef op woensdag 27 december 2017 @ 17:16:
Het blijft een lastig punt voor als je een (snelle) marathon wilt lopen inderdaad.

Opties in mijn persoonlijke voorkeursvolgorde:
1. Iemand mee laten fietsen;
2. Op meerdere punten iemand hebben staan om bidons+gels aan te geven;
3. Tussen de band van je broek stoppen;
4. Flipbelt/spibelt waarbij je het gewicht goed kunt verdelen, om schudden (en afzakken) te beperken;
5. Runningvest (nog nooit gebruikt in een marathon, wel daarbuiten).

Andere belangrijke aandachtspunten:
- Onderzoek wat de verzorgingspunten hebben. Oefen met hun spul (merk, type product), wellicht is het prima!
- Train met wat je wilt gaan gebruiken. En dan ook echt een paar keer, lange afstanden en (vooral) ook op je wedstrijdtempo. Wat lekker zit op 5:30/km schud wellicht heel erg op 4:30/km - zelfde als 5km vs. 30km.
- Spreid het gewicht rondom je lijf en hou het zo dicht mogelijk tegen je lichaam. Een extra elastische band (onderkant afknippen van een oud (te) strak thermoshirt) kan helpen om de boel steady te houden (maar oefen hiermee!).
Je hebt ook nog de " handheld".
En qua gelletjes of drank, train ook het innemen daarvan op race snelheid, kan een wereld van verschil zijn.

• MrAcid
  • Niet online
McMiGHtY schreef op woensdag 27 december 2017 @ 17:22:
[...]

Je hebt ook nog de " handheld".
En qua gelletjes of drank, train ook het innemen daarvan op race snelheid, kan een wereld van verschil zijn.
Handheld? Vasthouden in je hand bedoel je?

Lijkt me niet prestatiebevorderend en niet prettig lopen met 4-8 gels. Maar het kán inderdaad - hij staat alleen niet in mijn voorkeurslijstje. :+

• Arie-
  • Niet online
Bij wedstrijden van 1-2h doe ik altijd een gelletje achter m'n horlogebandje. Als ik iemand langs het parcours heb staan, dan probeer ik daar wel een plek mee af te spreken.
Met een/deze marathon is dat niet echt handig/mogelijk. Ik heb wel een loopvest, maar daar heb ik niet echt een marathon gevoel bij. Toch probeer ik dat nog wel even de komende periode, al is 't maar om eenvoudiger wat 20k+ afstanden te trainen. Ik heb er wel eens aan gedacht om m'n ma te vragen wat vakjes/elastieken aan een hardloopbroek te naaien rond m'n middel, binnenkort maar eens werk van maken.
Nu valt mijn ambitie niet echt in de categorie snelle marathons, wel is het prettig om gewoon door te kunnen lopen zonder geknooi. Ik heb in ieder geval nog 3 maanden tot Rome, dus er valt nog wat te experimenteren.

[ Voor 3% gewijzigd door Arie- op 27-12-2017 18:09 . Reden: zin afgemaakt ]

• MrAcid
  • Niet online
Vind een loopvest bij een (relatief) koude marathon wel echt een goeie optie eigenlijk. Ik loop mijn wedstrijden/marathons het liefst in een singlet - dan zit een vest rottig, maar als je toch mouwen aan gaat doen (strak technisch shirt) dan is zo'n vest toch super handig? Je kunt er goed bij, het schud amper en alles gaat erin! :)

• ArnevdS
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-02-2024
Marc3l schreef op woensdag 27 december 2017 @ 13:28:
[...]

Ik heb er geen last van, heb sleutelring door mijn vinger en houd ze verder gewoon vast zodat ze niet rammelen. Altijd al zo gelopen dus weet al niet beter maar toch bedankt voor het advies :)
Als je met 1 of 2 sleutels loopt, kan je ze ook prima in je sok aan de buitenkant van je voet doen. Zakt misschien een beetje naar beneden dus eruit peuteren is soms een beetje lastig, maar nauwelijks last van tijdens het lopen.

• Rudedadude

Rudedadude

Ik heb een korte trailbroek van Kalenji waar extra rekbare zakken in zitten en waar je prima een hoop extra's in kwijt kunt en waar je zonder problemen genoeg gelletjes in kwijt kunt voor een marathon. Tijdens de 60 van Texel had ik drie bidonnetjes van 120 ml met gel erin bij me en ging dat prima zonder schudden. Had ik eigenlijk niet verwacht van een Decathlonbroek. Een van m'n vesten draag ik alleen als ik ook m'n eigen drinken moet meenemen.

p.s. waar blijven alle jaaroverzichten en voornemens voor 2018? :P Ik ben nog druk bezig om m'n jaartotaal bij te werken, maar anders...

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Eerste helft 2017: *O* sub-37 gehaald, 36'28 zelfs.
Tweede helft 2017: -O- ziek, geblesseerd, ziek, ziek, ziek. De 3000km niet gehaald. 2800 moet wel lukken.

2018: Drie wegwedstrijden en dan focus op de baan, nu er nog iets van snelheid in dit lijf zit. In het najaar, mits doelen gehaald, langzaam richting 10 mijl en halve marathon.

Doelen:
• 10k < 36'
• 5k < 17'20
• 3000m < 10'
• 1500m < 4'40
• 800m < 2'15

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Half april begonnen met hardlopen, in de zomer moest om privé redenen de rem erop. In november tot kerst amper gelopen. Nu weer oppakken om in 2018 meteen goed van start te kunnen (4 feb 10EM Apeldoorn).

Cijfers: 356 km, komt nog ~ 15 bij. 51 activiteiten, komen er nog 2 bij. Bijna 33uur, wordt ~ 34.

Doelen volgend jaar:
- 1000km minimaal
- 25km aan één stuk kunnen lopen
- hele jaar blijven lopen
Optioneel:
- 10km < 50min

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:12

Sport_Life

Solvitur ambulando

Vandaag weer gelopen sinds een maandje,
ziek en een gekneusde rib (met karten uit de bocht gevlogen).

Ging best aardig. Gewoon rustig tempo 15 KM gerend, hopelijk morgen geen spierpijn dan start ik 1 januari weer volle bak!

Eerstvolgende wedstrijd is in maart halve marathon, pr zal er nog niet inzitten ben ik bang, wellicht ergens later dit jaar.

Eind dit jaar hopelijk de 10k een keer onder de 38 minuten!

[ Voor 29% gewijzigd door Sport_Life op 28-12-2017 10:00 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Rudedadude schreef op woensdag 27 december 2017 @ 19:33:
Ik heb een korte trailbroek van Kalenji waar extra rekbare zakken in zitten en waar je prima een hoop extra's in kwijt kunt en waar je zonder problemen genoeg gelletjes in kwijt kunt voor een marathon. Tijdens de 60 van Texel had ik drie bidonnetjes van 120 ml met gel erin bij me en ging dat prima zonder schudden. Had ik eigenlijk niet verwacht van een Decathlonbroek.
Die klinkt opzich dan wel weer interessant..

Prijstechnisch ook goed te doen:
https://www.decathlon.nl/...zwart-oranje/_/R-p-164658

• MrBerger
Afgelopen jaar bijna 1500 km gelopen. Na de marathon van Utrecht en de geboorte van mijn zoon een dip gehad, verder vrij constant kunnen lopen. Ik heb daarnaast ook 3 triathlon wedstrijden gedaan ter afwisseling. Komend jaar gaat de focus iets meer naar het lopen

3 belangrijkste doelstellingen
- niet geblesseerd raken
- 5 km < 18.30 min
- 10 km < 40 min

Fun doelstellingen:
- 1 km < 3 min
- 1 mijl < 5 min
- 1 maand gemiddeld 10 km per dag (dus 300 km in 1 maand, Februari tel ik niet mee ;))

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Plannen voor 2018!

- Halve Marathon Egmond in een beetje redelijke tijd uitlopen (Iets met griep, werktijden die in de wegzaten en een loopdipje)
- 25Km bij de Asselronde in Apeldoorn uitlopen.
- M'n racefiets eindelijk is gaan gebruiken, en in juni 250~300km te fietsen t.b.v de HomeRide (Mocht u willen doneren, ik heb een linkje voor je waarop dat kan)
- Meer kilometers maken dan in 2017
- Meer krachttraining (M'n core moet/mag sterker worden).

En dan wil ik graag m'n tijd op de 10EM bij de Damloop verbeteren en begin 2de helft van het jaar een snelle HM lopen.

• jslaman
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-07 11:16
Plannen voor 2018

1 Blessurevrij blijven.
2 Blessurevrij blijven
3 Slimmer trainen en daardoor blessurevrij blijven

Daarnaast zou het leuk zijn de 10km onder de 34min te lopen en de marathon onder de 2u45.

Verwijderd

Mijn armbandje is kapot gegaan, dus ik neem mijn telefoon niet meer mee. Gelukkig loop ik altijd vlakbij huis.
Sleutel duw ik in mijn onderkleding. Heel charmant eruit graaien, vinden de automobilisten leuk... :P

Binnenkort moet ik preventief steunkousen dragen voor de onderbenen. Vinden jullie dat fijn hardlopen? Of toch even uittrekken?
Eerder eentje gehad voor de hele been, maar dat is slecht te vergelijken omdat het bandje in de lies sneedt.

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2017 @ 12:09:
Mijn armbandje is kapot gegaan, dus ik neem mijn telefoon niet meer mee. Gelukkig loop ik altijd vlakbij huis.
Sleutel duw ik in mijn onderkleding. Heel charmant eruit graaien, vinden de automobilisten leuk... :P

Binnenkort moet ik preventief steunkousen dragen voor de onderbenen. Vinden jullie dat fijn hardlopen? Of toch even uittrekken?
Eerder eentje gehad voor de hele been, maar dat is slecht te vergelijken omdat het bandje in de lies sneedt.
Mijne gaat ook bijna kapot (klittenband..), nieuwe komt vanmiddag aan. Ga echt niet zonder ;)

• Rudedadude

Rudedadude

McMiGHtY schreef op donderdag 28 december 2017 @ 09:05:
[...]

Die klinkt opzich dan wel weer interessant..

Prijstechnisch ook goed te doen:
https://www.decathlon.nl/...zwart-oranje/_/R-p-164658
Die inderdaad. Ik heb de vorige versie 'baggy' variant met 4 vakken.

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Ik vind de "Baggy" variant ook mooier.

Pagina: 1 ... 71 ... 109 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic