Nou, zoals ik door de volgordelijkheid al vermoedde heb ik tóch de schoenen gekregen die ik in eerste instantie had besteld bij RunnerInn

Dus jeej, ik heb een paar Fli-Lytes! (moet nog steeds wennen dat het niet Fly-lite is, typ het blijkbaar al een tijdje mis).
Eerste indruk (thuis even rondlopen): die pasvorm, dat is dus precies wat overal beloofd en gereviewed wordt: perfect. Zit goed vast om de hiel en wreef, zonder te knellen, en de voorvoet heeft echt ruimte.
Superlicht trouwens! Voor mijn gevoel nog lichter dan de Kinvara zelfs. Maatvoering klopt in ieder geval

De zool voelt behoorlijk slijtbestendig en dat gecombineerd met het gewicht, de flexibilieteit en de pasvorm is echt te gek.
Dan natuurlijk het belangrijkste gedeelte: hardlopen!
Zo'n eerste loopje met nieuwe schoenen vertekent natuurlijk altijd een beetje. Toch valt me het nodige op. Zo loop ik bijna automatisch een paar passen per minuut sneller. Dat komt omdat de schoen echt een rubberige demping heeft. Niks geen plush, kussens, wolken of whatever maar een heel directe reactie van de zool. Vergeleken hiermee zijn de Kinvara's een paar luxe schoentjes

Maar met de hierboven al beschreven kwaliteiten voelen de Topo's alsof ik een laag rubber aan mijn voeten geplakt heb. Dat betekent natuurlijk dat de impact op mijn enkels en benen wat hoger is, maar dat had ik wel verwacht.
Grip is redelijk goed. Vlakbij mijn werk ligt zo'n mooi glad rooster. Als ik daar met de Kinvara overheen ga moet ik echt uitkijken. Met de adidas Supernova's totaal niet, maar die grip is debiel goed, met deze Topo's gaat het goed zolang ik niet overdreven gek ga proberen of ik grip heb

Het enige punt waarop ik de Kinvara wat fijner vind is de road feel. Door de steviger zool voel je toch net wat minder wat er onder je voeten gebeurt. Niet slecht hoor, maar wel anders.
Oh, en de schoen is comfortabel warm in dit weer. Hopelijk betekent dat niet een broeinest in de zomer.
Conclusie: vet goeie aankoop. Volgende keer als ik schoenen nodig heb zou ik ze ook voor volle prijs kopen.