Hardlopen - Deel 7 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 69 ... 109 Laatste
Acties:
  • 515.701 views

Onderwerpen

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
kenneth schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 10:48:
Ik had zaterdagavond (1° C) drie paar handschoenen over elkaar en na 1h45 begonnen mijn vingertoppen alsnog pijn te doen.

Maar ik hik toch nog steeds tegen de prijs van winddichte fietshandschoenen aan :{
Plastic wegwerp handschoenen aandoen - onder je handschoenen (1 laag, lijkt me dan voldoende). Binnen, als je handen nog warm zijn.

Niet zelf geprobeerd - maar is een tip uit het wielrentopic.

Dit dus: https://www.ah.nl/product...887/ah-latex-handschoenen

[ Voor 12% gewijzigd door MrAcid op 05-12-2017 10:59 ]

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Haha +1, ik doe altijd boterhamzakjes om m'n voeten op de racefiets. Tijdens hardlopen heb ik gelukkig geen last van te koude handen. Tenslotte zou je ook nog aliexpress replica's kunnen proberen voor een fractie van de Nederlandse prijs.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:23

vhal

ಠ_ಠ

Ik had zaterdagavond (1° C) drie paar handschoenen over elkaar en na 1h45 begonnen mijn vingertoppen alsnog pijn te doen.

Maar ik hik toch nog steeds tegen de prijs van winddichte fietshandschoenen aan :{
Of kijk eens anders naar handschoenen met verwarming, de meeste motorrijders die doorrijden in de winter gebruiken ze wel. Gerbing is zo'n fabrikant die goede handschoenen maakt, helaas zijn ze wel prijzig.

Strava

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Thanks @MrAcid en @vhal! Vooral die oplossing met latex is zo geprobeerd. Komend weekend gelijk proberen!

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
:D

* naitsoezn piekert er niet over om handschoenen of lange broek te dragen. Gewoon korte broek en t-shirt of desnoods een jasje-met-lange-mouwen als het echt koud begint te worden :P . Toegegeven, de laatste paar keer toen ik in de sneeuw met korte broek liep kreeg ik wel een paar opmerkingen en rare blikken :+

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Trouwens..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TjWZI9qZQnd5lo1jxYfGz05T/full.jpg

Gaan ze echt 12000 lopers over het versmalde (ivm werkzaamheden) fietspad laten lopen :? :P ...hetzelfde bord staat ook op de Maasboulevard. Of het moet voor het publiek zijn....hoop ik :+

Strava

• Calitomnication
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Wij kunnen elkaar de hand geven (mits die niet te koud is natuurlijk) ;). Heb echt een ple*rishekel aan de winter! Vanavond mogen we weer, baantraining! Lekker thermo aan en tegen de wind beuken...brrrr.

* Calitomnication is meer een 25+ graden loper :P

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

kenneth schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 11:17:
Thanks @MrAcid en @vhal! Vooral die oplossing met latex is zo geprobeerd. Komend weekend gelijk proberen!
Wel zorgen dat je er met warme handen in gaat, anders werkt het voor geen meter! Eenmaal koud warmen ze nooit meer op :P

If you can see, look. If you can look, observe

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Calitomnication schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 11:32:

* Calitomnication is meer een 25+ graden loper :P
Korte intervallen op de baan bij 25 graden. Oh man O+ O+ O+
Roozzz schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 11:36:
[...]

Wel zorgen dat je er met warme handen in gaat, anders werkt het voor geen meter! Eenmaal koud warmen ze nooit meer op :P
Preheaten, net als met F1-banden :P

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

kenneth schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 11:37:
[...]

Korte intervallen op de baan bij 25 graden. Oh man O+ O+ O+
[...]

Preheaten, net als met F1-banden :P
Exact ;)

If you can see, look. If you can look, observe

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Maar warmen jullie handen dan niet juist op tijdens het lopen? :?

Zelfs als het echt heel koud is, dan start ik met handschoenen, maar doe ze na een kilometertje (of twee) uit, omdat mijn handen dan echt te warm zijn.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• TheZoo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-11 13:58

TheZoo

Animals Behind Bars

vhal schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 11:16:
Of kijk eens anders naar handschoenen met verwarming, de meeste motorrijders die doorrijden in de winter gebruiken ze wel. Gerbing is zo'n fabrikant die goede handschoenen maakt, helaas zijn ze wel prijzig.
Ik heb nog een setje liggen en ook nog sokken met verwarming, maar ik heb niet echt de behoefte om een accu mee te slepen tijdens het hardlopen. :+
anandus schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 12:03:

Zelfs als het echt heel koud is, dan start ik met handschoenen, maar doe ze na een kilometertje (of twee) uit, omdat mijn handen dan echt te warm zijn.
Zondagochtend merkte het heel goed het verschil tussen wind mee en tegen. Op een stuk met de wind in de rug waren mijn handen wel goed op temperatuur. Maar toen ik later tegen de wind indraaide, koelde ze toch weer flink af. En weer de wind mee hebbende, werden ze weer warmer.

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-10 14:26
Ik heb ook echt helemaal niks met de kou. Loop al een tijdje met lange broek en thermo shirt, heb daar over alleen een t-shirt tenzij het heel hard waait. Handschoenen zijn echt een must. Heb al vanaf minuut 1 koude handen. Zeker als er een beetje wind staat, wat in Den Helder altijd zo is :)

Mijn fysiotherapeute kwam met de tip om tijdens het hardlopen je vingers te blijven bewegen. Dus continue een vuist maken en weer strekken. Maar dan wel heel soepel en zonder kracht (bijna net als hardlopen). Dit zorgt er voor dat de doorbloeding van je vingers beter is. Heb het zelf nog niet getest maar er zit wel wat in.

• anandus
  • Niet online
Grappig, hoor :)
Ik krijg, ook in dit weer, echt behoorlijk warme (zweet)handen.
Misschien heeft het met mijn bouw te maken? Ik ben best klein en stevig gebouwd (BMI van 28 á 29).
Hoeft het bloed niet zo ver te reizen om bij mijn handen te komen :P

Afgelopen zaterdag 2½ uur gelopen in de koude regen. Merkte wel dat ik een koude buik kreeg, maar koude handen in ieder geval niet :P

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:42

Tazzios

..

Tijdens hardlopen hebben de meeste het minder snel koud door de inspanning maar ook omdat ze beter blijven ademen(diep) en niet hun schouders verkrampen ten opzichte van gewoon buiten staan.

Koude handen
In het begin probeert je lichaam warmt te bewaren en wordt de door bloeding minder (aderen vernauwen). Na een tijdje in de kou besluit het lichaam er toch maar weer bloed naar toe te sturen (aderen gaan weer open). Ook te merken met handschoenen, in het begin krijg je altijd koude handen en daarna ben je er in aan het zweten.
Het open en dicht gaan werkt niet bij iedereen even goed maar is net als met hardlopen ook te trainen;
Hand 1-2 minuten in ijskoud water (aderen vernauwen). hand er uit en aderen gaan weer open (hand wordt rood) en dan er weer in, je aderen blijven dan open.

[schaamteloze reclame]
*knip* Doe eens niet.
[/reclame]

[ Voor 11% gewijzigd door naitsoezn op 05-12-2017 13:18 ]

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

anandus schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 12:03:

Als ik zonder handschoenen ga lopen bij een temperatuur van alles onder de 5 graden, dan krijg ik bij thuiskomst mijn eigen deur niet meer open. Heb dan letterlijk geen kracht meer in de vingers / handen om de sleutel om te draaien. Sta ik eerst een 10 minuten in m'n handen te blazen om hem überhaupt vast te kunnen pakken :(

Lengte; Lengte, Gewicht; ergens tussen de 60 en 63. BMI. Absolute ondergrens 18.5 / 19, meer zal het niet zijn. :)
Vet, nee... :P

tips voor New York

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:16
Ik heb dat ook @Calitomnication BMI 18.0 met 66 kilo op 1.92
Toch vind ik dit de beste temperatuur om mee te lopen.

• anandus
  • Niet online
tlpeter schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 12:52:
[...] BMI 18.0 met 66 kilo op 1.92 [...]
offtopic:
Kom ik dan met mijn 80/82 kilo op 1.67m :P Ben bijna een-derde van je lichaamsgewicht zwaarder :D

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
vhal schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 11:23:
Gaan ze echt 12000 lopers over het versmalde (ivm werkzaamheden) fietspad laten lopen :? :P ...hetzelfde bord staat ook op de Maasboulevard. Of het moet voor het publiek zijn....hoop ik :+
Viel me van de week ook al op, maar ben bang dat ze dat inderdaad gaan doen, daarvoor moet iedereen ook al door smalle ‘trechters’. De organisatie noemt het uitdagingen, het hoogte verschil is niet zo zeer de uitdaging, maar over de brug aan de overkant dan weer wel :P

Een snelle tijd lopen zit er dit jaar denk ik niet echt in of je moet echt snel zijn en voor de massa uit kunnen lopen. Nu had ik zelf al het idee om niet voor een snelle tijd te gaan, maar om een vriendin te hazen, denk dat ik dat nu zeker maar ga doen. Met zulke wegversmallingen en zo veel deelnemers is een snelle tijd niet bepaald realistisch.

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

Pathogen

Shoop Da Whoop

vhal schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 11:23:
Trouwens..

[afbeelding]

Ik liep daar maandag (Maasboulevard) en zojuist (je had me op die foto kunnen zetten) ook al over te fronsen.
Helemaal het fietspad rechts op je foto... Het "fiets"gedeelte is momenteel hooguit anderhalve fiets breed en het loopgedeelte net twee personen. Inhalen is behoorlijk crap als je de brug op aan het knallen bent :P

• W.Wonderland
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-12 20:04

Niet de meest logische richting maar misschien ook even kijken naar neopreen zwem handschoenen, zijn qua prijs goedkoper dan de grote merk fietshandschoenen die ik even snel via Google vindt.
Zag bij de zwem reviews namelijk staan dat er mensen zijn die neopreen handschoenen en sokken gebruiken voor andere doeleinden.
Zijn naast winddicht ook waterdicht, dit wekend voor het eerst een paar getest en kan me niet voorstellen dat iemand hier op het droge ooit koude handen in kan krijgen.

• kwakke01
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-12 10:38

kwakke01

Koga / Canon / Diablo 4ever

W.Wonderland schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 13:31:
[...]

Niet de meest logische richting maar misschien ook even kijken naar neopreen zwem handschoenen, zijn qua prijs goedkoper dan de grote merk fietshandschoenen die ik even snel via Google vindt.
Zag bij de zwem reviews namelijk staan dat er mensen zijn die neopreen handschoenen en sokken gebruiken voor andere doeleinden.
Zijn naast winddicht ook waterdicht, dit wekend voor het eerst een paar getest en kan me niet voorstellen dat iemand hier op het droge ooit koude handen in kan krijgen.
heb gelukkig voor het winterweer mijn 'uitzet' voor op de fiets, dus ik ben gecovered: neopreen fietshandschoenen met reflectie voor tegen de koude handjes komen van de decathlon af; werken zo goed dat ik ze af en toe even uit moet doen om mn handen te luchten, maar daarna weer lekker aan, liever te warme handen dan te koude.. windjack/regenjas voor als het straks gaat vriezen of voor als het regent, maar voorlopig loop ik gewoon met loopshirts met fleece body en dunne mouwen (ook decathlon); das warm genoeg voor nu. spullen kosten daar bijna niks, en voldoet voor mij prima. wil nu alleen op zoek naar goede (compressie)sokken, want ik heb toch wel erg snel last van mn kuiten.. kijken of dat helpt.

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

• Raptar
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-09-2024
Die kou blijft een dingetje bij het hardlopen, hoewel ik juist door het hardlopen van de kou ben gaan "houden". Ik was een paar jaar geleden echt een koukleum, hekelde het zo erg en kon al tegen een fietstocht van 2 minuten waanzinnig opzien. Door het over de jaren heen hardlopen in de winter ben ik de kou juist lekker en verfrissend gaan vinden. Merk ook dat ik het veel minder sneller koud heb en het me niet meer irriteert. Weet niet of het nou direct door het hardlopen komt, maar het is sindsdien wel drastisch veranderd.

Ik heb een compleet andere vraag aan jullie. Ik kamp nu al een tijdje met een peesplaatontsteking, helaas duurt het herstel langer dan gehoopt en zie ik ook niet direct veel progressie. Nu hoor ik hier en daar weleens wat over Shockwave therapie. Iemand hier die daar ervaringen mee heeft? Ik ben erg benieuwd!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

lateef schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 13:17:
[...]

Viel me van de week ook al op, maar ben bang dat ze dat inderdaad gaan doen, daarvoor moet iedereen ook al door smalle ‘trechters’. De organisatie noemt het uitdagingen, het hoogte verschil is niet zo zeer de uitdaging, maar over de brug aan de overkant dan weer wel :P

Een snelle tijd lopen zit er dit jaar denk ik niet echt in of je moet echt snel zijn en voor de massa uit kunnen lopen. Nu had ik zelf al het idee om niet voor een snelle tijd te gaan, maar om een vriendin te hazen, denk dat ik dat nu zeker maar ga doen. Met zulke wegversmallingen en zo veel deelnemers is een snelle tijd niet bepaald realistisch.
Trechters vind ik tot daar aan toe, die juich ik alleen maar toe maar voor zo’n event (en het bijbehorende prijskaartje) had ik wel verwacht om juist niet op het fietspad te lopen. Een snel parcours zal het wellicht niet zijn maar een goede doorstroming hoop ik wel. Wellicht scheelt het nu ze 4 aparte startwaves hebben (ieder kwartier), hoe ze dat nu gaan doen met de tijdregistratie is mij nog een raadsel, er zal ws. een gigantisch verschil zijn tussen bruto en netto tijden :P als de eerste renner start om 15:00 en jij eens mag gaan lopen om 15:30 of later :P
Pathogen schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 13:31:
[...]
Het "fiets"gedeelte is momenteel hooguit anderhalve fiets breed en het loopgedeelte net twee personen. Inhalen is behoorlijk crap als je de brug op aan het knallen bent :P
Ik voorzie een roadblock daar :P

Strava

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:50

Tja, zo is iedereen anders. Ik liep zaterdagochtend met -3 zonder handschoenen. Dat is de eerste kilometer misschien wat frisjes, maar daarna had ik perfect warme handen. Degene met wie ik liep begon de laatste paar kilometer juist te klagen dat ie z'n vingertoppen niet meer voelde :?
Blijkbaar heb ik goed doorbloede handen :)

Vanavond wordt het in ieder geval geen lopen voor mij. Werd afgelopen zaterdagochtend al wakker met keelpijn, maar had verder weinig last. Helaas heb ik afgelopen nacht voor mijn gevoel alleen maar liggen draaien en zweten en constateerde ik vanochtend 39 koorts ;(

• anandus
  • Niet online
Ben trouwens bezig met een "Santa streak": De hele maand december elke dag lopen.

De eerste vijf dagen zijn in ieder geval gelukt :P

• lateef
vhal schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 14:17:
[...]

Trechters vind ik tot daar aan toe, die juich ik alleen maar toe maar voor zo’n event (en het bijbehorende prijskaartje) had ik wel verwacht om juist niet op het fietspad te lopen. Een snel parcours zal het wellicht niet zijn maar een goede doorstroming hoop ik wel. Wellicht scheelt het nu ze 4 aparte startwaves hebben (ieder kwartier), hoe ze dat nu gaan doen met de tijdregistratie is mij nog een raadsel, er zal ws. een gigantisch verschil zijn tussen bruto en netto tijden :P als de eerste renner start om 15:00 en jij eens mag gaan lopen om 15:30 of later :P
Even op de link klikken, zijn niet de trechters zoals je die bij sommige grote evenementen ziet, maar twee smalle bruggen waar iedereen redelijk aan het begin al overheen moet. Vind normaal gesproken Laan op Zuid al iets aan de smalle kant, maar ben bang dat dit echt dringen gaat worden.

Tot je de Maas bent overgestoken, is het parcours helemaal anders en naar mijn idee zeker niet sneller (smaller, meer bochten). Ben wel benieuwd hoe ze dat aan gaan pakken, vrees voor de doorstroming.

Vier aparte startwaves waren er altijd al, dus in dat opzicht is dat geen verbetering. Voor wat betreft bruto en netto tijden, wellicht doen ze iets met de tijden van de wave, maar buiten de voorste groep, in een apart vak in wave 1, zal men zich vooral druk maken om de nettotijd.

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

lateef schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 16:44:
[...]

Even op de link klikken, zijn niet de trechters zoals je die bij sommige grote evenementen ziet, maar twee smalle bruggen waar iedereen redelijk aan het begin al overheen moet. Vind normaal gesproken Laan op Zuid al iets aan de smalle kant, maar ben bang dat dit echt dringen gaat worden.

....

Vier aparte startwaves waren er altijd al, dus in dat opzicht is dat geen verbetering. Voor wat betreft bruto en netto tijden, wellicht doen ze iets met de tijden van de wave, maar buiten de voorste groep, in een apart vak in wave 1, zal men zich vooral druk maken om de nettotijd.
Toch hebben ze het op hun site over een versmalde start en een extra wave? De bruggen waar jij naar linkt zijn pas een paar KM verderop. Nou ja, we zien het wel :P

Het eerste gedeelte van het nieuwe parcours bevat een aantal smalle stukken. Met een extra vierde startwave en een versmalde start spelen wij hier zo goed mogelijk op in.

Strava

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Vervelend probleem hier, wellicht hebben jullie goede adviezen of bruikbare tips...

Vorige maand nieuwe schoenen gekocht, Gel Kayano 24 black phantom. Voor een hele leuke prijs op de kop kunnen tikken, en kwam af van Gel Kayano 22.

Goed, schoenen zaten prima en de verbetering tov de 22 (wijdere neus) voelde meteen goed. Zondag morgen: Lopen met die handel. Ik had een 10-15 gepland, maar de combinatie van lekker lopen, goede zin en prachtig herstweer zorgde ervoor dat ik gelijk maar 22 km deed, flinke afstand gezien mn langste run 16 was.. na afloop wel last van mijn knie.. behoorlijk maar trok na twee dagen weg en de knie voelde sterk.

Hierna een aantal runs gelopen op een combi van oude en nieuwe schoen ( max 10 km) en tijdens de eerste runs last van mijn knie tegen het einde van de loop, maar na afloop pijnvrij... ongelooflijk (paar keer ook intervallen en merkte dat hoe harder ik ging, hoe minder last).

Nu vorige week donderdag een rustige duurloop van 11 km op de Kayano 24. ik probeerde 6:00/km wat extreem langzaam voelde en ik kreeg wederom last van de knie, maar kon er prima mee door. Echter toen ik 5 min. thuis was ging het mis. Kon hem amper buigen van de pijn (deed me denken aan een lopersknie, maar dan anders)

Na wat Ibuprofen (tja kon niet (trap-)lopen) ging het beter.. en weer trok de pijn weg.

Vandaag (5 dagen verder) opnieuw proberen maar even op de oude schoenen. Dacht een 5 km wel vol te houden. Gezien ik me echt goed voelde meteen toen ik de poort uitliep, het gas erop gegooid en gelopen op 5:00/km. Dit ging echt goed en liep er een PR mee. Geen last ook niet achteraf.

Nu lijkt het me het meest waarschijnlijk te zitten in de schoenen. Kan dit bij nieuwe schoenen? Het gaat om twee modellen later ( 24 tov 22) en heeft dezelfde eigenschappen.

Het tweede wat door mijn hoofd schiet is het tempo. Ik merk dat ik op tempo ( mijn bijna max) veel soepeler en natuurlijker loop... kan dit dergelijk klachten oproepen?

Het enige wat ik hoop is dat ik lekker kan door blijven lopen :O

• MrBerger
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-12 14:52
Klinkt een beetje hetzelfde als mijn verhaal na de marathon. Toen had ik ook last van mijn knie en hoe langzamer ik liep hoe meer last. Wat het voor mij heeft opgelost is een foam roller en een massage stick. Ik rol nu elke dag een paar minuten met de massage stick als ik op de bank zit. En als ik zin heb doe ik na het lopen een rondje foam rollen. Geen centje pijn meer

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

ThatsHollywood schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 18:15:
Vervelend probleem hier, wellicht hebben jullie goede adviezen of bruikbare tips...

Vorige maand nieuwe schoenen gekocht, Gel Kayano 24 black phantom. Voor een hele leuke prijs op de kop kunnen tikken, en kwam af van Gel Kayano 22.

Goed, schoenen zaten prima en de verbetering tov de 22 (wijdere neus) voelde meteen goed. Zondag morgen: Lopen met die handel. Ik had een 10-15 gepland, maar de combinatie van lekker lopen, goede zin en prachtig herstweer zorgde ervoor dat ik gelijk maar 22 km deed, flinke afstand gezien mn langste run 16 was.. na afloop wel last van mijn knie.. behoorlijk maar trok na twee dagen weg en de knie voelde sterk.

Hierna een aantal runs gelopen op een combi van oude en nieuwe schoen ( max 10 km) en tijdens de eerste runs last van mijn knie tegen het einde van de loop, maar na afloop pijnvrij... ongelooflijk (paar keer ook intervallen en merkte dat hoe harder ik ging, hoe minder last).

Nu vorige week donderdag een rustige duurloop van 11 km op de Kayano 24. ik probeerde 6:00/km wat extreem langzaam voelde en ik kreeg wederom last van de knie, maar kon er prima mee door. Echter toen ik 5 min. thuis was ging het mis. Kon hem amper buigen van de pijn (deed me denken aan een lopersknie, maar dan anders)

Na wat Ibuprofen (tja kon niet (trap-)lopen) ging het beter.. en weer trok de pijn weg.

Vandaag (5 dagen verder) opnieuw proberen maar even op de oude schoenen. Dacht een 5 km wel vol te houden. Gezien ik me echt goed voelde meteen toen ik de poort uitliep, het gas erop gegooid en gelopen op 5:00/km. Dit ging echt goed en liep er een PR mee. Geen last ook niet achteraf.

Nu lijkt het me het meest waarschijnlijk te zitten in de schoenen. Kan dit bij nieuwe schoenen? Het gaat om twee modellen later ( 24 tov 22) en heeft dezelfde eigenschappen.

Het tweede wat door mijn hoofd schiet is het tempo. Ik merk dat ik op tempo ( mijn bijna max) veel soepeler en natuurlijker loop... kan dit dergelijk klachten oproepen?

Het is een vrij natuurlijk dat je bij een lager tempo je pasfrequentie omlaag gooit, waardoor je misschien ook nog eens voor je lichaam landt (overstrekking knie), wat weer voor klachten zorgt, want bij iedere stap krijgen je knieën een ontzettende klap, probeer eens op je loophouding te letten. :)
Maar het kan ook zeer zeker in je nieuwe schoenen zitten. Voorbeeld; enkele jaren geleden had ik ook last van mijn knie. Op hoge snelheden echt steken aan de pezen, alsof ze met naalden naar binnen aan het prikken waren. Ging in wandelen niks aan de hand, maar zodra ik ging rennen.. pijn. De reden was dat ik mijn schoenen niet goed vast heb gemaakt, waardoor mijn stabiliteit weg was en mijn knie alle klappen moest opvangen 8)7 (althans, dit is mijn eigen (onbewezen) theorie, heb hier 2 trainingen last van gehad, toen de veters strakker en nergens last van).

Daarnaast, ondanks dat de schoen een opvolgend nummer heeft (24 ipv 22) wil dit niet zeggen dat het dezelfde schoen is. Het is niet voor het eerst dat een schoen uit dezelfde serie compleet anders is dan de schoen die een serie eerder op de markt was. Voorbeeld van de Lunarglide 7 vs 8

tips voor New York

• lateef
vhal schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 17:05:
[...]

Toch hebben ze het op hun site over een versmalde start en een extra wave? De bruggen waar jij naar linkt zijn pas een paar KM verderop. Nou ja, we zien het wel :P
Dat laatste vooral, denk niet dat je er nu nog veel aan kunt veranderen.

En de start is in elk geval op een andere locatie, dus een versmalde start is dan ook goed mogelijk. En die extra wave klopt toch wel, of in elk geval is het startschema meer uitgerekt. Het huidige schema was namelijk niet mogelijk met het oude parcours, dan zouden de eerste finishers geblokkeerd worden door de laatste starters :D

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-12 09:47

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Na advies van de sportarts wil ik wat meer gaan trainen op hartslagzones en meer in een lagere hartslag. Om dit een beetje fatsoenlijk te kunnen doen is een hartslagmeter wel prettig. Nou loop ik al een tijdje met een meter van Sigma inclusief borstband maar in de praktijk krijg ik heel vaak een onjuiste hartslagweergave. Voor mijn gevoel zit ik op 190 en krijg ik vervolgens doodleuk 85 te zien op het horloge.

Nou lijkt het probleem mij te zitten in de borstband, ik trek deze behoorlijk strak aan maar kan me niet aan de indruk onttrekken dat de sensor toch verplaatst tijdens het lopen of minder contact maakt waardoor de meting dus onnauwkeurig wordt.

Zijn er hier meer mensen die problemen met een dergelijke borstband herkennen en kan het bijvoorbeeld nut hebben om een duurdere variant te zoeken of kan bijvoorbeeld lichaamsbouw ook een dilemma vormen?

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-12 17:07
tuinïnen schreef op woensdag 6 december 2017 @ 13:36:
Na advies van de sportarts wil ik wat meer gaan trainen op hartslagzones en meer in een lagere hartslag. Om dit een beetje fatsoenlijk te kunnen doen is een hartslagmeter wel prettig. Nou loop ik al een tijdje met een meter van Sigma inclusief borstband maar in de praktijk krijg ik heel vaak een onjuiste hartslagweergave. Voor mijn gevoel zit ik op 190 en krijg ik vervolgens doodleuk 85 te zien op het horloge.

Nou lijkt het probleem mij te zitten in de borstband, ik trek deze behoorlijk strak aan maar kan me niet aan de indruk onttrekken dat de sensor toch verplaatst tijdens het lopen of minder contact maakt waardoor de meting dus onnauwkeurig wordt.

Zijn er hier meer mensen die problemen met een dergelijke borstband herkennen en kan het bijvoorbeeld nut hebben om een duurdere variant te zoeken of kan bijvoorbeeld lichaamsbouw ook een dilemma vormen?
Maakt je de band vochtig voor je 'm omdoet? dat verbetert de geleiding van het signaal. Kan evt. ook met speciale gel, maar bij mij is een beetje spuug voldoende.

en hier nog wat verplicht leesvoer :P https://www.dcrainmaker.c...strap-dropoutsspikes.html

[ Voor 6% gewijzigd door TheOmen op 06-12-2017 13:40 . Reden: dcrainmaker...natuurlijk ]

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-12 09:47

tuinïnen

Eventus stultorum magister

TheOmen schreef op woensdag 6 december 2017 @ 13:39:
[...]

Maakt je de band vochtig voor je 'm omdoet? dat verbetert de geleiding van het signaal. Kan evt. ook met speciale gel, maar bij mij is een beetje spuug voldoende.

en hier nog wat verplicht leesvoer :P https://www.dcrainmaker.c...strap-dropoutsspikes.html
Ik maak deze inderdaad vochtig tbv het contact, maar ook dan is het niet consistent helaas wel iets beter dan zonder.

Bedankt voor het leesvoer, lijkt dus toch wel enig verschil te zitten in de banden en misschien een gel. Dat wordt dus mogelijk mezelf proberen om te praten om voor nieuw materiaal te kijken.

• frietsje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-12 10:36
Ik heb altijd een haat-liefde verhouding gehad met hartslagbanden. Mijn ervaring is dat na een jaar 't ding niet meer betrouwbaar werkt, terwijl ik hem wel goed onderhoud. Nu loop ik alweer jaren zonder, wellicht toch maar weer eens doen.

Onlangs bij de decathlon nog zo'n strak shirt met ingebouwde sensoren gekocht, eens kijken of dat wat is.

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-12 16:43
ThatsHollywood schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 18:15:

De kayano22 schijnt een hele andere schoen te zijn tov zijn voorgangers/opvolgers.
Op solereview is hij uitermate slecht ontvangen..
https://www.solereview.com/asics-gel-kayano-22-review/
https://www.solereview.com/asics-gel-kayano-23-review/

Bij de opvolgende review, gaan ze vaak in op de verschillen.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• tlpeter
Bij nieuwe schoenen zou ik altijd beginnen met korte stukjes. Je zal er toch aan moeten wennen.

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:53

Rudedadude

Maybe we were born to run

tuinïnen schreef op woensdag 6 december 2017 @ 13:36:

Laaaaang lang geleden had ik een sigma borstband. Die was niet gecodeerd en stoorde om de een of andere reden als ik langs de plaatselijke moskee liep. Garmin borstbanden heb ik nooit problemen mee gehad, de mijne doet het al 5 jaar goed. Ik zou nu liever een armband hebben zoals onlangs uitgekomen van polar of die van scosche, vanwege het lichte ongemak wat zo'n borstband toch geeft. Polsmeting heb ik nog nooit uitgeprobeerd trouwens.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:35
Ben me op het moment aan het voorbereiden op de kwart van Egmond. Eerste loopwedstrijd ooit dus nog zoekende wat wel en niet werkt.

Loop op het moment rond de 7,5km in zo’n 57 minuten. Niet wereldschokkend maar voor iemand die dik 30kg is afgevallen, en nog wel zo’n 10-15 kwijt wil, voelt het goed.

Heb een hardloopschema voor de 10k gepakt van MacMillan in Strava die mij drie loopjes per week adviseert. Herstelloop op maandag lukt zonder problemen. Pace van iets onder de 8 minuten per km op een hartslag van rond de 140. De long run op zaterdag lukt op zich ook prima, hartslag gemiddeld iets onder de 160.

Waar ik mezelf alleen iedere keer opblaas zijn de fartlek/tempo runs op woensdag. Zo gauw ik tempo onder de 7:00 per km gooi ben ik binnen een paar minuten kapot.

Volgens het schema zou ik 10 minuten snel, 10 langzaam moeten doen of in een tempo run 10 minuten rond de 7:00.

Ben ik te ambitieus en kan ik beter een iets snellere zaterdag run op woensdag plannen? Of gewoon kort lopen en accepteren dat het in 15-20 minuten op is?

Edit: snelle bestudering Strava lijkt er op dat ik teveel heb versneld. Eerste kilometer op 6:50 ging redelijk goed qua hartslag. Versnellen naar 6:30 is denk ik het euvel geweest. Handig die grafiekjes :-)

[ Voor 8% gewijzigd door Chocovla op 06-12-2017 19:31 ]

"Better ask questions before you shoot"

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:52

Gotez

42

Chocovla schreef op woensdag 6 december 2017 @ 19:23:
Loop op het moment rond de 7,5km in zo’n 57 minuten. Niet wereldschokkend maar voor iemand die dik 30kg is afgevallen, en nog wel zo’n 10-15 kwijt wil, voelt het goed.
Dit alleen al is veel complimenten waard! Heel netjes. Gaaf om te lezen. Ik zou me niet zo druk maken op snelheid en gewoon zo hard lopen als dat je kan volhouden. Dan maar wat langzamer toch?

• kwakke01

kwakke01

Ben me op het moment aan het voorbereiden op de kwart van Egmond. Eerste loopwedstrijd ooit dus nog zoekende wat wel en niet werkt.

Heb een hardloopschema voor de 10k gepakt van MacMillan in Strava die mij drie loopjes per week adviseert. Herstelloop op maandag lukt zonder problemen. Pace van iets onder de 8 minuten per km op een hartslag van rond de 140. De long run op zaterdag lukt op zich ook prima, hartslag gemiddeld iets onder de 160.

Waar ik mezelf alleen iedere keer opblaas zijn de fartlek/tempo runs op woensdag. Zo gauw ik tempo onder de 7:00 per km gooi ben ik binnen een paar minuten kapot.

Volgens het schema zou ik 10 minuten snel, 10 langzaam moeten doen of in een tempo run 10 minuten rond de 7:00.

Ben ik te ambitieus en kan ik beter een iets snellere zaterdag run op woensdag plannen? Of gewoon kort lopen en accepteren dat het in 15-20 minuten op is?

Edit: snelle bestudering Strava lijkt er op dat ik teveel heb versneld. Eerste kilometer op 6:50 ging redelijk goed qua hartslag. Versnellen naar 6:30 is denk ik het euvel geweest. Handig die grafiekjes :-)
Als je nog niet echt een gevoel hebt opgebouwd voor wat betreft de gemiddelde snelheid die je loopt, dan is het actief lopen met een app aan best handig. Strava laat tijdens het lopen de snelheid van de huidige km zien in minuten per km; dat is best heel handig als je weet waar je omslagpunt ongeveer ligt. als je in jouw voorbeeld dan onder de 6:40 loopt voor die km, dan weet je dat je jezelf aan het opblazen bent. dan kan je qua tempo beter iets dichter naar de 7 min/km gaan, en het langer volhouden, dan richting de 6:30 willen en na een km helemaal kapot bent.

qua hartslagmeters ben ik best heel tevreden met de polar H7 die ik heb aangeschaft; ik gebruik hem alleen niet altijd; vind het toch weer meer gedoe en voel redelijk aan waar mn grenzen qua conditie liggen. Hj werkt in ieder geval goed samen met strava en is geschikt voor bluetooth 4.x

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

• InZane
Ik heb nooit een hartslagband gehad en het lijkt me ook helemaal niks. Loop nu ruim een jaar met een TomTom horloge met hartslagmeting op de pols en ik moet zeggen dat ie het prima doet! Heel tevreden mee en kostte verder ook niet veel.

Mijn koorts is vandaag gelukkig aardig gezakt, maar die rusthartslag van 73 is nog steeds veel te hoog :(
Wel een rondje gewandeld vanavond om er toch even uit te zijn geweest.

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:09

Ten eerste: goed bezig!

Ik zou je niet teveel op die tempoloop gaan focussen, ik gok zo dat uitlopen je doel is voor de kwart van Egmond en dan zul je primair die 10.5 uit moeten kunnen lopen. Dan zou ik eerder een 30 min duurloop inplannen dan 15 minuten tempo op die donderdag. Voor beginners gaat kilometers maken altijd voor tempowerk imho. Van al die langzame kilometers worden je pezen ook lekker sterk en ga je ook nog eens minder snel blessures krijgen. Je zou begin januari nog eens wat tempoblokjes kunnen proberen om te kijken of je bijvoorbeeld 6:45/km wat langer vol kan houden (ik zeg maar wat) en dan voor dat tempo gaan op de 10.5. Succes!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

InZane schreef op woensdag 6 december 2017 @ 22:36:
Ik heb nooit een hartslagband gehad en het lijkt me ook helemaal niks. Loop nu ruim een jaar met een TomTom horloge met hartslagmeting op de pols en ik moet zeggen dat ie het prima doet! Heel tevreden mee en kostte verder ook niet veel.

Mijn koorts is vandaag gelukkig aardig gezakt, maar die rusthartslag van 73 is nog steeds veel te hoog :(
Dat valt nog wel mee om eerlijk te zijn! Heb ooit via marktplaats een 2e hands Forerunner 610 met band op de kop weten te tikken. Die band was inderdaad helemaal niks, schuurde, zakte af, zat gewoon niet fijn. Heb toen gekozen voor de Forerunner 235 met meting op de pols. Maar kwam er na verloop van tijd achter dat deze polsmeting toch niet zo goed werkt. Bij duurloopjes doet deze het redelijk, maar bij intervallen merk je gewoon dat het horloge het niet kan bijhouden. Op een 400 meter reageert de meter pas op het moment dat je alweer in je 100 meter rust zit. Heb toen een band erbij genomen, maar dan geen standaard maar 1 uit de premium serie van Garmin. Ik moet zeggen, je voelt hem totaal niet zitten, heel zacht, goede rek in de band, snel en eenvoudig om te doen. Ik loop eigenlijk nooit meer zonder nu :).

tips voor New York

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Pffff gisteren weer moeten Joggen van Evy.
Wat is dat toch saai.

Heeft dat nu echt nut voor een beginnend loper?
Ik heb loop nu 6,6Km/u bij het joggen en dan schiet mijn hartslag nog steeds boven mijn gewenste zone.
Extensieve duurloop zit ik ook maar rond de 8Km/u.
In heel het programma van Evy nog geen Intensieve duurloop gehad.
dit is over 2 trainingen pas en dan mag ik van de 40 minuten 10 minuten Intensief lopen.

Doe ik het Joggen wel goed of is er een manier om voor een beginner met een lage hartslag toch nog vooruit te komen?
Het is nu echt saai om te lopen, dus de motivatie om met dit weer te gaan lopen ook niet echt hoog. :'(

• InZane
Calitomnication schreef op donderdag 7 december 2017 @ 07:44:
[...]

Dat valt nog wel mee om eerlijk te zijn! Heb ooit via marktplaats een 2e hands Forerunner 610 met band op de kop weten te tikken. Die band was inderdaad helemaal niks, schuurde, zakte af, zat gewoon niet fijn. Heb toen gekozen voor de Forerunner 235 met meting op de pols. Maar kwam er na verloop van tijd achter dat deze polsmeting toch niet zo goed werkt. Bij duurloopjes doet deze het redelijk, maar bij intervallen merk je gewoon dat het horloge het niet kan bijhouden. Op een 400 meter reageert de meter pas op het moment dat je alweer in je 100 meter rust zit. Heb toen een band erbij genomen, maar dan geen standaard maar 1 uit de premium serie van Garmin. Ik moet zeggen, je voelt hem totaal niet zitten, heel zacht, goede rek in de band, snel en eenvoudig om te doen. Ik loop eigenlijk nooit meer zonder nu :).
Hier een Strava voorbeeldje van een interval onlangs (inc. wat in- en uitlopen):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ROiOWb1UYYQUYEROd9pa1UkB/full.png

Voor de niet Strava kenners: Blauw is tempo, rood is hartslag.

Ik moet zeggen dat ik dat beeld op zich niet slecht vind. De hartslag ijlt wat na op het tempo, maar dat klopt op zich ook. Hartslag en tempo lopen nou eenmaal niet precies 1 op 1 aan elkaar.
Maar nou heb ik helemaal geen ervaring met hartslagbanden, dus ik kan het niet vergelijken. Misschien moet ik er eens eentje zien te lenen :)

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
kwakke01 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 22:21:
[...]
qua hartslagmeters ben ik best heel tevreden met de polar H7 die ik heb aangeschaft; ik gebruik hem alleen niet altijd; vind het toch weer meer gedoe en voel redelijk aan waar mn grenzen qua conditie liggen. Hj werkt in ieder geval goed samen met strava en is geschikt voor bluetooth 4.x
Ik heb een klassieke Polar en een Polar H7. Ik vind de Polar H7 als HRM beter werken dan een horloge. Het ermee lopen (gevoel) is wel een acquired taste.

De Polar sensor is nadat hij eenmaal aan gaat (vocht) erg betrouwbaar. Bij mij reageert de Polar sneller op een stijgende hartslag en werkt hij beter bij een lage hartslag. Daar lijkt mijn horloge toch wat filtering toe te passen waardoor ik soms eerst een tiental seconden hf*2 zie.
Wel een verschil in gebruik: De borstband gebruik je bijna nooit bij hfrust

• tlpeter
Crxtreem schreef op donderdag 7 december 2017 @ 09:15:
Pffff gisteren weer moeten Joggen van Evy.
Wat is dat toch saai.

Heeft dat nu echt nut voor een beginnend loper?
Ik heb loop nu 6,6Km/u bij het joggen en dan schiet mijn hartslag nog steeds boven mijn gewenste zone.
Extensieve duurloop zit ik ook maar rond de 8Km/u.
In heel het programma van Evy nog geen Intensieve duurloop gehad.
dit is over 2 trainingen pas en dan mag ik van de 40 minuten 10 minuten Intensief lopen.

Doe ik het Joggen wel goed of is er een manier om voor een beginner met een lage hartslag toch nog vooruit te komen?
Het is nu echt saai om te lopen, dus de motivatie om met dit weer te gaan lopen ook niet echt hoog. :'(
Dit wordt vanzelf beter. Juist als het bij joggen nog zo omhoog schiet betekend dat het nodig is.

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:35
Bartske schreef op woensdag 6 december 2017 @ 22:41:
[...]

Ten eerste: goed bezig!

Ik zou je niet teveel op die tempoloop gaan focussen, ik gok zo dat uitlopen je doel is voor de kwart van Egmond en dan zul je primair die 10.5 uit moeten kunnen lopen. Dan zou ik eerder een 30 min duurloop inplannen dan 15 minuten tempo op die donderdag. Voor beginners gaat kilometers maken altijd voor tempowerk imho. Van al die langzame kilometers worden je pezen ook lekker sterk en ga je ook nog eens minder snel blessures krijgen. Je zou begin januari nog eens wat tempoblokjes kunnen proberen om te kijken of je bijvoorbeeld 6:45/km wat langer vol kan houden (ik zeg maar wat) en dan voor dat tempo gaan op de 10.5. Succes!
Ga denk ik richting een korte loop met een iets hoger tempo dan de maandag en ongeveer gelijk aan de zaterdag long run. Het MacMillan schema is volgens mij gericht op mensen die al een vrij vlotte 5km lopen. Mijn snelste 5km is op het moment 34:21m dus denk dat dit schema iets te hoog gegrepen is inderdaad.

Had gisteren een tempo van ongeveer 7:00 voor een kilometer voor ogen maar was na de eerste kilometer veel sneller gaan lopen. Een van de dingen waar je als beginner een keer tegenaan moet lopen denk ik :)

Doel voor Egmond is in eerste instantie uitlopen en de volgende stap is niet op de laatste bladzijde van de uitslag komen :+

"Better ask questions before you shoot"

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Crxtreem schreef op donderdag 7 december 2017 @ 09:15:
Tip: beloon jezelf aan het einde met bijvoorbeeld drie gecontroleerde sprints van 60-80 meter (met volledig herstel tussen de sprints). Dan heb je nog een beetje een voldaan gevoel en het is ook nog eens nuttig (alle hardlopers doen dat regelmatig of zouden dat moeten doen :P)

Er zit een verborgen voordeel in dat langzame joggen: conditioneel merk je gelijk of het wel of niet lekker gaat. Of je jezelf overbelast merk je niet zo gauw. Als je sneller of meer loopt dan je aankunt (en dat is als beginner best weinig) dan heb je na een paar weken opeens allemaal vage pijntjes omdat je gewrichten, pezen en banden het niet kunnen bijhouden. Gedwongen rustig aan is niet leuk maar hardlopen is iets waar je jaren plezier aan kunt beleven, die paar weken ben je over een half jaar vergeten.

Dus tlpeter heeft helemaal gelijk: het wordt vanzelf beter, echt.

Hoe bepaal je trouwens hoe hard je mag lopen? Het gebeurt namelijk nog wel eens dat er generieke hartslagformules worden gebruikt en die zijn individueel bijna altijd incorrect. Idealiter doe je een maximaaltest om je hartslagzones te bepalen maar die is zelfs voor ervaren hardlopers zwaar. Nog maar even niet doen dus. De praktische vuistregel is zo vlot lopen dat je nog wel een gesprek zou kunnen voeren met iemand. Of dat je een paar seconden probleemloos door je neus ademt.

• TheZoo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-11 13:58

TheZoo

Animals Behind Bars

kenneth schreef op donderdag 7 december 2017 @ 10:49:
[...]

Tip: beloon jezelf aan het einde met bijvoorbeeld drie gecontroleerde sprints van 60-80 meter (met volledig herstel tussen de sprints). Dan heb je nog een beetje een voldaan gevoel en het is ook nog eens nuttig (alle hardlopers doen dat regelmatig of zouden dat moeten doen :P)
Echt een aanrdaer idd. Ik doe hem regelmatig en is erg lekker om te doen.

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-12 08:47

ElkeBxl

Tassendraagster

[...]

Daar heb ik nog nooit van gehoord. Ga ik zeker eens uitproberen, thx voor de tip! :)

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

• Pathogen
  • Nu online

Pathogen

Shoop Da Whoop

Nou, zoals ik door de volgordelijkheid al vermoedde heb ik tóch de schoenen gekregen die ik in eerste instantie had besteld bij RunnerInn :Y Dus jeej, ik heb een paar Fli-Lytes! (moet nog steeds wennen dat het niet Fly-lite is, typ het blijkbaar al een tijdje mis).

Eerste indruk (thuis even rondlopen): die pasvorm, dat is dus precies wat overal beloofd en gereviewed wordt: perfect. Zit goed vast om de hiel en wreef, zonder te knellen, en de voorvoet heeft echt ruimte.
Superlicht trouwens! Voor mijn gevoel nog lichter dan de Kinvara zelfs. Maatvoering klopt in ieder geval :)
De zool voelt behoorlijk slijtbestendig en dat gecombineerd met het gewicht, de flexibilieteit en de pasvorm is echt te gek.

Dan natuurlijk het belangrijkste gedeelte: hardlopen!

Zo'n eerste loopje met nieuwe schoenen vertekent natuurlijk altijd een beetje. Toch valt me het nodige op. Zo loop ik bijna automatisch een paar passen per minuut sneller. Dat komt omdat de schoen echt een rubberige demping heeft. Niks geen plush, kussens, wolken of whatever maar een heel directe reactie van de zool. Vergeleken hiermee zijn de Kinvara's een paar luxe schoentjes :P
Maar met de hierboven al beschreven kwaliteiten voelen de Topo's alsof ik een laag rubber aan mijn voeten geplakt heb. Dat betekent natuurlijk dat de impact op mijn enkels en benen wat hoger is, maar dat had ik wel verwacht.
Grip is redelijk goed. Vlakbij mijn werk ligt zo'n mooi glad rooster. Als ik daar met de Kinvara overheen ga moet ik echt uitkijken. Met de adidas Supernova's totaal niet, maar die grip is debiel goed, met deze Topo's gaat het goed zolang ik niet overdreven gek ga proberen of ik grip heb :)
Het enige punt waarop ik de Kinvara wat fijner vind is de road feel. Door de steviger zool voel je toch net wat minder wat er onder je voeten gebeurt. Niet slecht hoor, maar wel anders.

Oh, en de schoen is comfortabel warm in dit weer. Hopelijk betekent dat niet een broeinest in de zomer.

Conclusie: vet goeie aankoop. Volgende keer als ik schoenen nodig heb zou ik ze ook voor volle prijs kopen.

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:18

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

TheZoo schreef op donderdag 7 december 2017 @ 11:27:
[...]

Echt een aanrdaer idd. Ik doe hem regelmatig en is erg lekker om te doen.
Vanavond weer een Z2-training, dus deze neem ik dan even mee. Al ga ik niet tot het naatje, mijn hamstring wil ik graag nog even goed houden nu hij weer redelijk functioneert. :+
Thanx @kenneth

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-12 16:43
Pathogen schreef op donderdag 7 december 2017 @ 14:45:

Conclusie: vet goeie aankoop. Volgende keer als ik schoenen nodig heb zou ik ze ook voor volle prijs kopen.
Kan je ze beter nu niet inslaan dan :P

Ik heb ze trouwens ook besteld, ik ben benieuwd

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• MrBerger
Net terug van een uurtje lopen. 45 minuten zone 1 en 15 zone 2, bijna 12k. Had totaal geen zin, maar ben nu toch wel voldaan

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:43

thijsco19

KTM 990 SMT

Maandag lekker stukje gelopen.
Ik dacht ga het eens proberen en het is me gelukt.
De 2.4km onder de 12 minuten :).

Vandaag bericht het gehad dat de brandweer selectie test opgeschoven is naar begin februari, geeft mij dus meer tijd om te trainen oOo .

Hoe kan je trouwens via de Strava app een linkje delen?

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• kwakke01

kwakke01

thijsco19 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 21:00:
Maandag lekker stukje gelopen.
Ik dacht ga het eens proberen en het is me gelukt.
De 2.4km onder de 12 minuten :).

Vandaag bericht het gehad dat de brandweer selectie test opgeschoven is naar begin februari, geeft mij dus meer tijd om te trainen oOo .

Hoe kan je trouwens via de Strava app een linkje delen?
als je op je activiteit klikt, dan staat er rechts-boven een icoontje om te linken; je kan dan kiezen voor email, of invoegen in een blog, maar je kan ook gewoon de url uit je nav-bar copieren ;)

https://www.strava.com/activities/1304659885

• InZane
InZane schreef op woensdag 6 december 2017 @ 22:36:
Vandaag koortsvrij en net een rusthartslag van 47. I'm back! :D

Morgenavond maar een voorzichtig rondje doen en hopelijk van het weekend weer mijn intervalletjes doen!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:43

thijsco19

KTM 990 SMT

kwakke01 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 22:15:
[...]

als je op je activiteit klikt, dan staat er rechts-boven een icoontje om te linken; je kan dan kiezen voor email, of invoegen in een blog, maar je kan ook gewoon de url uit je nav-bar copieren ;)

https://www.strava.com/activities/1304659885
Dat is alleen op de website, niet in de app? Die optie zie ik namelijk nergens in de app.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• tlpeter
In de app, jouw activiteit geopend, rechts bovenin

• Pathogen
  • Nu online

Pathogen

Shoop Da Whoop

Sinned123 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 19:14:
[...]

Kan je ze beter nu niet inslaan dan :P

Ik heb ze trouwens ook besteld, ik ben benieuwd
Ze zijn nu niet meer op voorraad :P Maar ik heb nog genoeg schoen om minimaal een jaar vooruit te kunnen nu, dus nog meer is niet nodig.

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
[...]

Er zit een verborgen voordeel in dat langzame joggen: conditioneel merk je gelijk of het wel of niet lekker gaat. Of je jezelf overbelast merk je niet zo gauw. Als je sneller of meer loopt dan je aankunt (en dat is als beginner best weinig) dan heb je na een paar weken opeens allemaal vage pijntjes omdat je gewrichten, pezen en banden het niet kunnen bijhouden. Gedwongen rustig aan is niet leuk maar hardlopen is iets waar je jaren plezier aan kunt beleven, die paar weken ben je over een half jaar vergeten.

Dus tlpeter heeft helemaal gelijk: het wordt vanzelf beter, echt.

Hoe bepaal je trouwens hoe hard je mag lopen? Het gebeurt namelijk nog wel eens dat er generieke hartslagformules worden gebruikt en die zijn individueel bijna altijd incorrect. Idealiter doe je een maximaaltest om je hartslagzones te bepalen maar die is zelfs voor ervaren hardlopers zwaar. Nog maar even niet doen dus. De praktische vuistregel is zo vlot lopen dat je nog wel een gesprek zou kunnen voeren met iemand. Of dat je een paar seconden probleemloos door je neus ademt.
Ik zal de sprints eens proberen.

De harslagzone heb ik idd een beetje als richtlijn met een formule gepakt.
Dit omdat ik mijn hartslag ook meet met een fitbit horloge dus die zal ook niet 100% kloppen.
Maar om ergens aan vast te houden had ik daarvoor gekozen.
Bij het joggen kan ik zeker normaal praten en ook alleen door mijn neus ademen.
Bij de extensieve duurloop is het kan ik dat ook nog redelijk, maar wel minder lang.

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Als ik zo eens naar buiten kijk en de weersvoorspellingen zie voor as. zondag, dan belooft het een leuke editie te worden van de Bruggenloop :+
Ook lekker voor mijn huidig gestel, ik praat momenteel als Barry White en heb al een paar dagen last van een kriebelhoest :/

Maar eens kijken wat voor hardloopkleding ik zondag aantrek...

Strava

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23-12 15:33
hallo allemaal,

ik moet echt wat aan mijn gezondheid gaan doen. NU ga ik vanaf januari weer trainen in de sportschool. Beetje met gewichten spelen vind ik altijd leuk om te doen. Leuke combinatiesetjes enz. Maar conditie heb ik helemaal niet.
Als ik op de sportschool ben vind ik dingen als hardlopen/fietsen enz niks aan.

Nu wil ik graag buiten gaan hardlopen. Lijkt me veel leuker en een mooie aanvulling om uiteindelijk gezonden te worden.

Ik ben 38 en 105 kilo (174 lang)
Als ik nu begin verwacht ik echt geen wonderen. Maar een programma als Evi op mn oren doet het voor mij niet.

Wat raden jullie aan? beginnen met heel langzaam joggen totdat ik moe ben of kortere stukjes echt hardlopen (echt korte stukjes)
Of andere tips?

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Goed voornemen! En begin vooral vandaag al met bewegen ;)

Ik raad je aan veel te zwemmen, wandelen en fietsen tot je bmi ruim onder de 30 zit. Hardlopen is voor mensen met een gezond gewicht al vrij zwaar voor je gewrichten, pezen en banden. Het zal vast kunnen en er zullen vast succesverhalen zijn maar ik zou zelf het risico niet nemen tenzij je echt heel graag wilt hardlopen.

In dat geval, kijk naar een programma als Hardlopen met Evy of Couch to 5k. Doe het rustig aan en probeer geen weken over te slaan, doe liever een week nog een keer als het niet helemaal lekker gaat.

Veel succes en plezier!

• ejsp
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-12 09:57
jaydenjarno schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 14:02:

Als ik nu begin verwacht ik echt geen wonderen. Maar een programma als Evi op mn oren doet het voor mij niet.

Wat raden jullie aan? beginnen met heel langzaam joggen totdat ik moe ben of kortere stukjes echt hardlopen (echt korte stukjes)
Of andere tips?
Ik zou een schema aanraden. Ik ben vorig jaar januari met ongeveer hetzelfde postuur begonnen met Couch-to-5k. Wat ik daar verslavend aan vond was de progressie die ik bijna per rondje (3x per week) bemerkte: waar ik in week 1 na 100 meter al bekaf was, merkte ik dat ik in week 3 al 500m kon hardlopen. Dan komt de motivatie bijna vanzelf.
Wat voor mij ook werkte was het doel van afvallen een beetje los te zien naast het fitter worden en het bereiken van die 5km. Ik heb in het begin lang niet elke week op de weegschaal gestaan, waardoor je geen gefrustreerde gevoelens hebt bij een weekje geen daling en je na een maand of 3 bijna verrast bent door je gewichtsverlies :)

En inderdaad zoals Kenneth zegt rustig aan beginnen, niet forceren als je merkt dat je wel harder kunt, met goed materiaal.

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23-12 15:33
ik vind het fitter worden belangrijker dan het afvallen (al gaat dat gecombineerd) maar dat ik fitheid mis vind ik het ergst.

Misschien toch die couch to 5k proberen maar.

Dank jullie wel alvast voor de motivatie en hulp

• Pathogen
  • Nu online

Pathogen

Shoop Da Whoop

Als je ervan houdt is Zombies! Run! een leuke couch to 5k variant

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-12 13:55
Lekker die zon die zo op het wegdek scheen waardoor ik die diepe plas niet zag... plons! :+

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:06
@Pathogen @Rudedadude en aan alle andere Topo-eigenaren: kunnen jullie eens (her-)bevestigen dat die FliLytes qua maatvoering gelijk zijn aan de Saucony Kinvara’s? Ik heb daarvan al tig paar en uitvoeringen in 44,5 versleten, vandaar mijn vraag.

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:53

Rudedadude

Maybe we were born to run

driedees schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 15:33:
@Pathogen @Rudedadude en aan alle andere Topo-eigenaren: kunnen jullie eens (her-)bevestigen dat die FliLytes qua maatvoering aan de Saucony Kinvara’s? Ik heb daarvan al tig paar en uitvoeringen in 44,5 versleten, vandaar mijn vraag.
@Pathogen heeft ook kinvara's. Ik niet, die zijn te smal voor mijn (voor)voeten. Ik zou wel afgaan op de US maatvoering, niet op de europese. Zie deze conversietabel http://www.topoathletic.c...mages/mens-size-chart.jpg
Voordeel van Topo is tot nu toe wel dat de maatvoering over alle schoenen heen wel gelijk is. Ik heb overal een maat 46,5 (of US12) en die valt, los van wat kleine breedteverschillen allemaal nagenoeg gelijk.

Het wordt nog wat met het toch redelijk onbekende merk Topo zo :P

[ Voor 19% gewijzigd door Rudedadude op 08-12-2017 15:51 ]

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

O+

Niets (horloge, kleding, schoeisel, accessoires) aan mijn hardloopuitrusting maakt me blijer dan Topo!

• Pathogen
  • Nu online

Pathogen

Shoop Da Whoop

driedees schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 15:33:
@Pathogen @Rudedadude en aan alle andere Topo-eigenaren: kunnen jullie eens (her-)bevestigen dat die FliLytes qua maatvoering aan de Saucony Kinvara’s? Ik heb daarvan al tig paar en uitvoeringen in 44,5 versleten, vandaar mijn vraag.
Hoi, Kinvara 8 in EU43/US9.5/UK8.5 en Fli-Lyte ook in EU43/US9.5/UK8.5.
Ik heb in de winkel de Kinvara's ook in 42,5 geprobeerd en dat was nét niet fijn. Fli-lytes vallen ook precies goed.

• kwakke01

kwakke01

jaydenjarno schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 14:02:
hallo allemaal,

ik moet echt wat aan mijn gezondheid gaan doen. NU ga ik vanaf januari weer trainen in de sportschool. Beetje met gewichten spelen vind ik altijd leuk om te doen. Leuke combinatiesetjes enz. Maar conditie heb ik helemaal niet.
Als ik op de sportschool ben vind ik dingen als hardlopen/fietsen enz niks aan.

Nu wil ik graag buiten gaan hardlopen. Lijkt me veel leuker en een mooie aanvulling om uiteindelijk gezonden te worden.

Of andere tips?
Het allerbelangrijkste is: begin gewoon. creëer een routine die goed bij je past (en je directe leefomgeving) structuur heb je nodig om het langere tijd vol te houden. niets is funester om zonder doel & structuur te beginnen. Wat voor mij erg helpt is om zowel korte-termijn doelen als langere termijn doelen te stellen. toen ik begon wat mijn eerste doel: 2x in de week gaan lopen; hoe ver het ook was, maar iig de routine erin krijgen dat ik 2x per week mn schoenen aantrok en gewoon ging lopen. Dat was eerst een rondje van 2.8km, waarin ik dan 4x op adem moest komen omdat dat al Fucking ver was! Nu loop ik standaard rond de 6min/km, en is de afstand afhankelijk van hoeveel tijd ik heb, en hoe mn lijf aanvoelt (energie, pijntjes tijdens het lopen)

ik ben nu veel meer bezig met naar mn lijf te luisteren en te kijken wat ik er uit kan halen. Soms is dat een kortere afstand (5k) op (voor mij) hoog tempo, soms is dat een stukje om de pijntjes eruit te lopen, en lekker rustig van de natuur te genieten. maar dat kan ook de drang zijn om te kijken hoe ver ik kan komen qua afstand, bv een 1/2 marathon of een nieuw pr op de kilometer, de 5k, 10k, 15k de km, de mijl, de 5mijl, 10 mijl, een segment wat om de hoek ligt, of wat dan ook. Alles wat motivatie geeft om net even dat stapje meer te zetten is het waard ;)

Ik zat begin dit jaar op een soortgelijk punt als jij; geen conditie; ruim 2 jaar lang weinig tot geen sporten gedaan, en veels te zwaar; (ik heb op mn 'hoogtepunt' de 119 aangetikt toen bij mij de maat vol was)
inmiddels loop ik (fietsen gaat nog steeds moeizaam omdat ik dan weer last krijg van nekklachten) regelmatig, en heb ik voor deze maand het absurde doel in mn hoofd gehaald om 200km te lopen. Tegen beter weten in wil ik het toch gaan doen; en 7 km per dag is op zich ook niet eens zoveel denk ik dan maar.
daarnaast heb ik nog genoeg doelen voor 2018 over , pr op de 10, op de halve marathon, ik wil in 2018 de afstand van een marathon lopen. Of ik ze allemaal ga halen? geen idee, maar ik ga er wel voor. en tot die tijd blijf ik gewoon trainen. veel km maken en proberen mn lijf daarbij zoveel te ontzien (maar niet altijd, want een beetje pijn mag best, soms is het best lekker om bijna niet meer op je benen te kunnen staan, maar het wél gedaan hebben ;)

Succes! Overigens, hier veel lezen over het lopen, en af en toe zelf wat laten weten van hoe het gaat kan ook enorm helpen, er wordt hier eigenlijk altijd positief & opbouwend gereageerd op wie dan ook.

• tlpeter
vhal schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 11:05:
Als ik zo eens naar buiten kijk en de weersvoorspellingen zie voor as. zondag, dan belooft het een leuke editie te worden van de Bruggenloop :+
Ook lekker voor mijn huidig gestel, ik praat momenteel als Barry White en heb al een paar dagen last van een kriebelhoest :/

Maar eens kijken wat voor hardloopkleding ik zondag aantrek...
Dus veel slechter kan het niet worden :)
Er is kans op sneeuw maar ik verwacht niet veel aan deze kant van het land.
Ik wel voor je dat het droog blijft.

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:06
Dank @Rudedadude @Pathogen en @kenneth, dan ga ik me maar eens wagen aan de Topo Fli Lyte via Runnerinn.

Om ook wat bij te dragen aan 't topic: een link voor de beginnende hardloper. Schema's vanuit het Universitair Medisch Centrum Groningen, Groningen Novice Run, kortweg Gronorun die voor iedereen toegankelijk zijn op HardloopOnderzoek.nl. Extreem voorzichtig en behoudend inderdaad, perfect als je 0 km in de benen hebt imho.

[ Voor 51% gewijzigd door driedees op 08-12-2017 22:12 ]

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

• MrBerger
kwakke01 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 16:32:
[...]

Het allerbelangrijkste is: begin gewoon. creëer een routine die goed bij je past (en je directe leefomgeving) structuur heb je nodig om het langere tijd vol te houden. niets is funester om zonder doel & structuur te beginnen.
+1

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

vhal schreef op maandag 4 december 2017 @ 21:19:
[...]

Goede reminder om deze even te bestellen, ik twijfel nog even of ik een flipbelt kies met of zonder rits...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LEED4C6qNwtOctahIi3ppBJp/full.jpg

uiteindelijk gekozen zonder rits, eerste indruk is goed. :Y

Strava

• MrBerger
En er weer anderhalf uur opzitten. Volgens mijn Garmin een nieuw VO2max bereikt: 57!

Morgen een welverdiende rustdag, nadat ik de afgelopen week elke dag heb gelopen. Lekker ontspannen in de sauna :z

• kwakke01

kwakke01

vandaag aan het einde van de middag nog even kunnen lopen tussen de buien door; voor december staat de teller nu op ruim 50 km. Net iets minder als geplanned, maar das nog wel in te halen ;) so far so good :)

https://www.strava.com/activities/1308150167

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Iets in mij zegt dat die Bruggenloop niet door gaat.... :/

[ Voor 4% gewijzigd door vhal op 10-12-2017 07:51 ]

Strava

• MazZz
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 24-12 14:43
Voor mij staat de bruggenloop ook op de agenda maar twijfel heel erg of ik nu wel of niet moet gaan.

Paar dagen al een ontzettend zere keel en een droge hoest, maar aan de andere kant geen koorts. :/

Denk wel dat de loop door gaat. Woon net onder Rotterdam en er ligt hier helemaal niets aan sneeuw.

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-12 13:55
MazZz schreef op zondag 10 december 2017 @ 08:36:
Voor mij staat de bruggenloop ook op de agenda maar twijfel heel erg of ik nu wel of niet moet gaan.

Paar dagen al een ontzettend zere keel en een droge hoest, maar aan de andere kant geen koorts. :/

Denk wel dat de loop door gaat. Woon net onder Rotterdam en er ligt hier helemaal niets aan sneeuw.
Nee, die sneeuw komt er allemaal nog aan. Organisatie zal wel nauw contact hebben met het KNMI.

• MazZz
Roadman schreef op zondag 10 december 2017 @ 08:51:
[...]

Nee, die sneeuw komt er allemaal nog aan. Organisatie zal wel nauw contact hebben met het KNMI.
Je hebt gelijk, zit net buienradar te kijken en er komt inderdaad nogal wat aan. Iets te voorbarig geweest.

Dan maakt het de keuze om niet te gaan wellicht iets makkelijker :)

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Hetzelfde hier afgezien dat mijn keel nu wel een stuk beter aanvoelt dan 3 dagen terug. Mijn rusthartslag ligt nog wel 5 slagen hoger dan normaal, als het allemaal doorgaat loop ik hem gewoon rustig uit. Een PR komt een andere keer wel :P

Eerst maar eens zien of het te doen is met het OV, gelukkig is het maar een klein stukje

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5wrB2UhnzJBRPpSSqeP0SuIQ/full.jpg
Lijkt wel een gore bende te worden :+

[ Voor 10% gewijzigd door vhal op 10-12-2017 09:27 ]

Strava

• MazZz
vhal schreef op zondag 10 december 2017 @ 09:24:
[...]

Hetzelfde hier afgezien dat mijn keel nu wel een stuk beter aanvoelt dan 3 dagen terug. Mijn rusthartslag ligt nog wel 5 slagen hoger dan normaal, als het allemaal doorgaat loop ik hem gewoon rustig uit. Een PR komt een andere keer wel :P
Mijn hartslag ligt ook hoger, maar bij mij is het pas gisterenochtend begonnen. Hoesten valt nu wel mee, maar als ik hoest dat het nog wel pijn. Deze loop zit in mijn marathon training, dus voor een PR ging ik toch al niet. Rustig aan tussen 6:14-5:44. Maar goed, nog ff aankijken.

Als ik nog ga, ben ik wel van plan met de auto te gaan en dan bij Pathe de Kuip te parkeren, maar zal wel drama gaan worden. We gaan het vanmiddag wel zien. Eerst nog maar een citrosan naar binnen werken :+

• tlpeter
Guys, in West Brabant sneeuwt het lichtjes maar blijft niks liggen. Rotterdam zal niet veel anders zijn. Gewoon gaan, er is niks aan de hand.
Ik zou juist gaan als er sneeuw ligt. Het lijkt mij juist waanzinnig.

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

MazZz schreef op zondag 10 december 2017 @ 09:41:
[...]

Als ik nog ga, ben ik wel van plan met de auto te gaan en dan bij Pathe de Kuip te parkeren, maar zal wel drama gaan worden. We gaan het vanmiddag wel zien. Eerst nog maar een citrosan naar binnen werken :+
Er lijkt wel een ontmoedigingsbeleid te zijn om met de auto te komen, op hun site staat er barweinig waar men kan parkeren..

Strava

• tlpeter
Parkeer bij een metro station zoals Slinge en neem de metro. Is veel makkelijker.

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Hoppa! Urban Trail Eindhoven gelopen. Volgens Garmin 10,3km en 21 verdiepingen. Ondanks wat pijntjes en slechte voorbereiding toch in 1:10 gelopen.

En koud jongen. Aanslag op je spieren steeds die warme gebouwen in. En dan ook nog bier drinken in de Stadsbrouwerij.

Mooie ervaring, in de zomer weer in Utrecht.

• tlpeter
Ik heb net effe een rondje gedaan in de sneeuw.
Ik twijfelde of ik een pet op zou doen, niet gedaan.
Ik ben begonnen tegen de wind in zonder beschutting dus ik had spijt en ik had meteen het ijs aan mijn voorhoofd hangen :)
Gelukkig ging daarna alles met bijna wind mee dus dat was best lekker.
Ik hoop voor de bruggenloop lopers dat de wind wat minder wordt mocht het nog sneeuwen want die is niet fijn van voren. Maar waarschijnlijk regent het dan al.

Verwijderd

Hier aan de juiste kant van de rivier ligt toch echt een paar centimeter.

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:25
Gisteren “de kroon op het werk” gezet van mijn 2017 doelstelling: veel lopen, lang lopen en genieten. Een beetje gek ook, maar goed.

Na een erbarmelijke voorbereiding (diarree de hele week, en een stuk tand afgebroken waardoor ik rotslecht slaap), de dag begonnen gisterochtend met een stevig ontbijt, dan de auto in richting Maasmechelen voor mijn eerste Terhills Trail. Mijn vrouw overtuigd om het shoppen rechts te laten liggen en haar eerste trail te lopen. De 10k voor haar, voor mij mijn eerste 30km.

Dat het koud was, wist ik wel. Dat het parcours er zo modderig bij zou liggen en de 500 hoogtemeters van de pittige soort gingen zijn, heb ik onderweg mogen ondervinden. Na 20km was ik blij dat ik mij had voorgenomen om pas in de laatste 10km te versnellen. Want dat kon ik toch niet meer :+ héél mooi parcours, mij echt geamuseerd downhill (bergop soms iets minder). Onderweg ook één keer een schoen kwijtgeraakt in de modder (oeps). Enig minpuntje blijft eten: het eerste gelletje op 10km kwam al niet zo goed aan maar dat op 20km zorgde weer voor flinke buikkrampen en ligt daar nu nog ergens in het bos (waarna ik me gelukkig weer beter voelde).

Eindtijd 2u50 was ik best tevreden mee (doeltijd onder de 3 uur netjes gehaald ondanks de omstandigheden). Ook het vrouwtje liep een nette 1u17 voor haar eerste trail. Ze was wel één keer flink onderuit gegaan, dus ze zit voorlopig in “nooit meer” modus.

Daarmee zat de dag er echter niet op. Na een veel te lange autorit (wat omwegen langs familie) deel twee van de dag: Mechelen Urban Trail. Alles deed pijn bij de start, zowel bij mij als bij vrouwlief. Het werd een superrustig rondje, met veel wandelpauzes en ook wel veel geklaag, maar een dikke high five (en nog wat meer :P) voorbij de aankomst. Tijd onbelangrijk, we did it!

Daarmee zit 2017 er op. Rustweek deze week waar ik een evaluatie ga maken, en de doelen voor volgend jaar vastleggen. Sowieso heb ik al mijn doelen bereikt, en dat zonder noemenswaardige blessures. Topjaar!

Strava linkjes:
https://www.strava.com/activities/1308448275
https://www.strava.com/activities/1308448296

[ Voor 0% gewijzigd door nokie op 10-12-2017 13:14 . Reden: Taalfoutjes ]

• lateef
De Bruggenloop is afgelast...

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Ik las het net, beste besluit wel gezien de omstandigheden

Strava

• lateef
Dat denk ik ook, met deze omstandigheden met zoveel mensen lijkt me inderdaad een te groot risico.

• MazZz
Goed besluit inderdaad. Net met mn dochter even met de auto naar zwemles en was echt wel glad op de weg. Had dus al besloten om zelf niet te gaan als het wel had doorgegaan. Jammer maar helaas.
Verwijderd schreef op zondag 10 december 2017 @ 12:30:
[...]

Hier aan de juiste kant van de rivier ligt toch echt een paar centimeter.
Hier inmiddels ook :)

• tlpeter
In west Brabant is het gestopt met sneeuwen en over gegaan in regen.
Waarschijnlijk is het verstandig maar wel jammer.

[ Voor 27% gewijzigd door tlpeter op 10-12-2017 13:48 ]

Pagina: 1 ... 69 ... 109 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic