lateef schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 22:50:
[...]
Ik zit hier ook al een tijdje aan te denken, vanwege mijn leeftijd, omdat er wel wat erfelijke hartkwalen in mijn familie voorkomen en uit nieuwsgierigheid. Maar jouw verslag overtuigt me nog niet helemaal, of roept in elk geval nog wel wat vragen op.
Heb je met reden voor deze gekozen en bijvoorbeeld niet die van Maasstad?
Wordt ook je lactaatdrempel en max hartslag getest en geven ze adviezen over trainingen op basis van je hartslag (en zones)?
Heb je alleen op een fiets getest? Is het dan niet meer een algemene gezondheid-/conditietest en niet zo zeer een sportspecifieke test?
Omdat ik ook fiets, vind ik dat wellicht ook wel interessant, wat wordt er getest qua wattage? Je piekvermogen (wat me voor een duursport niet zo heel belangrijk lijkt) of je FTP?
En - vooral uit nieuwsgierigheid - wat wordt er met de bloed- en andere lichamelijke testjes getest?
Waarom niet Maasstad? Geen idee eigenlijk, is er een verschil?
Max hartslag wordt getest op de fiets. Lactaat niet maar ook niet in het Maasstad bij de uitgebreide test.
Ook is de uitgebreide test in het Maasstad 275 euro tegenover 230 euro bij Nieuw Rotterdams peil.
Ik heb alleen op de fiets getest en ik heb gevraagd waarom. Het antwoord is simpel omdat er op de fiets wel een hartfilmpje gemaakt kan worden en op de loopband niet. Dit zou dan met een aparte afspraak wel kunnen maar dan zonder het filmpje.(dus verder alles wel)
Het maximaal vermogen wordt getest inclusief met KG gewicht. Dit kon ik ook zien op de fiets.
De test ansich is licht beginnen en steeds zwaarder en zwaarder.
Bloedtestjes zijn: Hemoglobine, suiker, cholesterol.
Lichamelijke tesjes zijn Hart/longen, Abdomen, Vasculair, Wervelkolom, Bovenste en onderste extremiteit.
Klinkt allemaal technisch maar een kort onderzoek of alles een beetje normaal functioneert.
Ik heb een uitslag gehad met hartslag zones voor fietsen en omgerekend naar hardlopen apart.
Een maximaal en omslagpunt uitslag.
Adviezen over trainingen heb ik niet gehad maar omdat ik aangaf bij een AV te trainen gingen we al snel verder naar het volgende punt.
Ik moet zeggen dat er goed gekeken werd naar oude blesures e.d. en in mijn geval een huidige met vragen wat de fysio daar nu aan doet.
[
Voor 6% gewijzigd door
tlpeter op 02-12-2017 10:33
]