Hardlopen - Deel 7 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 68 ... 109 Laatste
Acties:
  • 515.706 views

Onderwerpen

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-12 16:32

Pathogen

Shoop Da Whoop

Mwoh, 5km in 27,5 minuut na een paar maanden training is gewoon normaal hoor :Y Ik denk dat het tempo op de lange duurlopen wel erg laag ligt, maar als je op dit tempo kunt lopen zonder dat het voelt alsof je zowel wil wandelen als hardlopen kan dat prima.

Een tip die ik wel eens gehoord heb bij schema's met "hele lage" duurlooptempo's is om die tempo's als gemiddelde te gebruiken en je loop in te delen met lopen/wandelen. Betekent uiteraard niet dat je dan 5 minuten kunt wandelen en dan 5 minuten knallen :P

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ik onderschrijf het gepolariseerd trainen helemaal (80% rustig, 20% hard) maar deze man overdrijft wel heel erg en gaat tegen zo'n beetje alle adviestempo's en onderzoeken in die ik ken. 35' op de 10k en overwegend trainen op 5'40-6'40/km?? Ik ben anderhalve minuut langzamer en loop zelfs mijn hersteltrainingen rond 5'15/km. Zijn advies om minimaal 1'/km langzamer te lopen dan je 10k-tempo klinkt een stuk zinniger dan wat hij zelf doet.
Om het neurologische aspect van je loopeconomie goed te trainen (metabool zal het bij hem vast helemaal in orde zijn) zullen ook je rustige trainingen op hardlopen moeten lijken. Ruim twee minuten per kilometer langzamer dan 10k-tempo heeft er m.i. helemaal niets meer mee te maken.

Maar, met de geest van zijn verhaal wel eens. Belangrijke voetnoot is wel dat je dan ook zoveel mogelijk loopt zonder je geestelijke en lichamelijke gezondheid te verliezen. Duurvermogen opbouwen vraagt om veel tijd op de benen.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• juhet
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-12 21:50
TheZoo schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 14:36:
[...]

Eigenlijk beide, maar in het eerste geval heeft dat inderdaad niets met m'n hartslagzone te maken :P
En ja, 7:15 min/km is niet snel, maar ik ben dan ook een beginnende hardloper (sinds april), zoals ik al aangaf, doe ik de 5km net wat trager dan 5:30 min/km, dus dat is al niet heel snel. Maar ik doe het wel. :Y)
haha, dan was die 7:15 zonder verdere aanduiding dus wel correct :-)

ga zo door!

3 leuke cadeautips voor een theeliefhebber!

• TheZoo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-11 13:58

TheZoo

Animals Behind Bars

kenneth schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 15:06:
[...]

Ik onderschrijf het gepolariseerd trainen helemaal (80% rustig, 20% hard) maar deze man overdrijft wel heel erg en gaat tegen zo'n beetje alle adviestempo's en onderzoeken in die ik ken. 35' op de 10k en overwegend trainen op 5'40-6'40/km?? Ik ben anderhalve minuut langzamer en loop zelfs mijn hersteltrainingen rond 5'15/km. Zijn advies om minimaal 1'/km langzamer te lopen dan je 10k-tempo klinkt een stuk zinniger dan wat hij zelf doet.
Om het neurologische aspect van je loopeconomie goed te trainen (metabool zal het bij hem vast helemaal in orde zijn) zullen ook je rustige trainingen op hardlopen moeten lijken. Ruim twee minuten per kilometer langzamer dan 10k-tempo heeft er m.i. helemaal niets meer mee te maken.

Maar, met de geest van zijn verhaal wel eens. Belangrijke voetnoot is wel dat je dan ook zoveel mogelijk loopt zonder je geestelijke en lichamelijke gezondheid te verliezen. Duurvermogen opbouwen vraagt om veel tijd op de benen.
Ik neem adviezen ook niet letterlijk hoor, maar een combinatie van die artikelen en het advies van de sportarts, zorgden er wel voor dat ik meer op m'n zones ging letten. Ik loop dan ook niet specifiek op een snelheid, maar probeer in een zone te blijven.

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-10 14:26
InZane schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 14:00:
[...]

Heb er ook weleens aan zitten denken, maar aan de andere kant vraag ik me af of ik er wat mee opschiet als recreantje.
De km teller voor dit jaar staat op 992km voor mij, dus ik ga vanavond de 1000 passeren *O*
Ik heb het vorig jaar voor het eerst gedaan nadat ik er achter was gekomen dat mijn zorgverzekering dit 1x per kalenderjaar vergoed tot een maximum van €250,00. Oftewel de meest uitgebreide test kostte mij uiteindelijk €20,00 of zo.

Wat ik erg prettig vind is dat je lichaam even gemeten wordt en of alle functies goed werken en de waarde's allemaal binnen de normen liggen. Daarnaast krijg je een overzicht van je omslagpunten in combinatie met je hartslag. Dit zijn waarde's die je lastig/niet zelf kunt bepalen maar die wel erg handig zijn bij je trainingen.

• deamosreapos
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:10
Even vanuit interesse, welke zorgverzekering vergoedt dit? Zelf heb ik mijn hartslagzones vast gesteld aan hoe ik me voel en wat er gemiddeld bij mensen rond mijn fitheid/leeftijd in de buurt gebeurd. (Plus wat hulp van een coach) Maar tijdens mijn zone 2 hardloop training moet ik bijvoorbeeld mijn cadans aanpassen om niet over de 158 te gaan.

Dan de loopjes in de ochtend, gevast hardlopen is ontzettend saai, maar daardoor leert je lijf wel te kiezen voor vet ipv koolhydraten. Zone 1 all the way (6:00-7:30 tempo)

Dadelijk 40 min warm lopen, dan twee keer een 5k interval op 4:08.
The_Ghost16 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 10:02:
[...]

Ik heb het vorig jaar voor het eerst gedaan nadat ik er achter was gekomen dat mijn zorgverzekering dit 1x per kalenderjaar vergoed tot een maximum van €250,00. Oftewel de meest uitgebreide test kostte mij uiteindelijk €20,00 of zo.

Wat ik erg prettig vind is dat je lichaam even gemeten wordt en of alle functies goed werken en de waarde's allemaal binnen de normen liggen. Daarnaast krijg je een overzicht van je omslagpunten in combinatie met je hartslag. Dit zijn waarde's die je lastig/niet zelf kunt bepalen maar die wel erg handig zijn bij je trainingen.

• The_Ghost16
deamosreapos schreef op woensdag 29 november 2017 @ 10:18:
Even vanuit interesse, welke zorgverzekering vergoedt dit? Zelf heb ik mijn hartslagzones vast gesteld aan hoe ik me voel en wat er gemiddeld bij mensen rond mijn fitheid/leeftijd in de buurt gebeurd. (Plus wat hulp van een coach) Maar tijdens mijn zone 2 hardloop training moet ik bijvoorbeeld mijn cadans aanpassen om niet over de 158 te gaan.

Dan de loopjes in de ochtend, gevast hardlopen is ontzettend saai, maar daardoor leert je lijf wel te kiezen voor vet ipv koolhydraten. Zone 1 all the way (6:00-7:30 tempo)

Dadelijk 40 min warm lopen, dan twee keer een 5k interval op 4:08.

[...]
Ik zit bij Anderzorg en heb als aanvullend het Jong pakket. Als je wilt weten wat jouw zorgverzekering vergoed kun je even hier zo kijken: https://www.sportzorg.nl/.../vergoeding-sportarts.pdf

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

deamosreapos schreef op woensdag 29 november 2017 @ 10:18:
De glycogeenvoorraad in je spieren wordt 's nachts amper gebruikt. Als je echt 'leeg' wilt lopen zul je of je avondmaaltijd moeten overslaan, of 's avonds na het eten ook een training moeten doen.

En koolhydraten zijn fijn. Je lichaam kan er snel en veel arbeid mee leveren. Ideaal om hard mee te lopen dus. Vetverbranding is enorm traag en komt ook nog eens traag op gang. Hoe langer je training of race duurt, hoe belangrijker het wordt (te beginnen bij ~90 minuten).

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Update van mijn kant: Vanochtend mijn 1e EPTE behandeling gehad bij de fysio (stroom door een naaldje op de plek van de peesaanhechting op mijn hielbot). Alleen prikje is even vervelend, daarna merkte ik er niks van. Mag alleen de komende periode niet meer hardlopen. Afgelopen periode wel om de dag de souplesses (400m, 600m, 800m) mogen doen. Dat ging prima zolang de pees warm was, maar zodra die weer was afgekoeld kwam de irritatie terug.
Balen, want ik heb de Bruggenloop al moeten laten schieten in Rotterdam (mocht er nog interesse zijn in het overnemen van de ticket, PM me even (bestelde shirt ga ik wel ophalen als ik een vriend van me die dag ga aanmoedigen). Marathon april in R'dam staat nog op losse schroeven. En dat terwijl de snelheid tijdens de souplesse er ècht wel is (zo goed zelfs dat als mijn horloge me niet 'terugfluit' ik onder de 4:00m/km zou kunnen gaan lopen (wat voor mijn doen best vlot is).

specs | 3360wP met SE3000

• deamosreapos
Inderdaad blijft er veel glycogeen beschikbaar. Maar met 6-10 trainingsuren per week vrij gering. Koolhydraten zijn handig voor alles onder het uur. Daarboven wordt vet kunnen verbranden fijn. Zeker na 3-4 uur. Met een max van 90 gram koolhydraten opname per uur wordt het vervelend als je lijf dan niet wil vetverbranden en je niet weet hoe het voelt.
kenneth schreef op woensdag 29 november 2017 @ 10:35:
[...]
De glycogeenvoorraad in je spieren wordt 's nachts amper gebruikt. Als je echt 'leeg' wilt lopen zul je of je avondmaaltijd moeten overslaan, of 's avonds na het eten ook een training moeten doen.

En koolhydraten zijn fijn. Je lichaam kan er snel en veel arbeid mee leveren. Ideaal om hard mee te lopen dus. Vetverbranding is enorm traag en komt ook nog eens traag op gang. Hoe langer je training of race duurt, hoe belangrijker het wordt (te beginnen bij ~90 minuten).

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-12 20:25
kenneth schreef op woensdag 29 november 2017 @ 10:35:
[...]

Ik snap het nog niet helemaal.
Wat is nu precies de bedoeling, dat je je lichaam stimuleert meer aan vetverbranding te doen?
En om dat te bewerkstelligen moet je zorgen dat je glycogeenvoorraard leeg is?
Dus dan loop je de ochtend als een vaatdoek je rondje en verbruik je meer vet.
Met het idee dat je tijdens een marathon of meer, meer vet verbrand?
Ik neem aan dat bovenstaande dan een structureel onderdeel moet zijn van je programma?
Maak je dan niet meer kapot dan je lief is?

Ik bedoel na een marathon heb je ook wel "even" nodig om te herstellen.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

De basis is gewoon veel rustige kilometers en veel kilometers op M-tempo. Nuchter trainen is een extra prikkel en zou m.i. niet de kern van een marathonvoorbereiding moeten zijn. Het kan best helpen maar als je je er niet prettig bij voelt moet je het niet (vaak) doen.

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-12 13:18

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Toevallig dinsdagavond een clinic "Trainen met hartslagmeter en HRV" geweest. Ik train op zich niet verkeerd, kan perfect op ongeveer 5.45 min/km trainen maar langzamer loopt niet echt lekker met wat langere afstanden. Intervallen vind ik meestal weer lekker om te doen, dus afwisselingen zijn er wel.

Maar sinds ik nu een FR 935 heb wil ik ook wat met de/mijn hartslag doen en aangezien ik de Great Wall marathon ga doen volgend jaar heb ik besloten om te kijken of ik in mijn Z2 kan gaan trainen. Mijn max. hartslag zou daar 137 mogen zijn als ik me niet vergis en dat is nog best een uitdaging om daar onder te blijven.

En ik hoop maar dat het klopt dat als je langer in die Z2 traint je tempo hoger kan worden met een zelfde hartslag. :)

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Urgh, mijn bestelling bij RunnerInn is "Vertraagd of niet meer op voorraad". Ja wat is het nou?
De schoenen zijn volgens de website nog wel op voorraad...

Vertraging kan me niet zoveel boeien, daar reken ik wel op.

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Oh, vervelend. Geprobeerd om contact op te nemen?

Die van mij waren gister binnen. Vanavond uitproberen met 3x10' tempo d:)b

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Chatkanaal geprobeerd, maar de chat werd direct afgesloten na 45 minuten wachten met de mededeling dat het product er niet meer is. Nu nog maar een contactformulier ingevuld, zolang zij het product op voorraad melden wil ik ze gewoon krijgen.

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Ik weet niet of het hier mag, maar ik wil eventueel geïnteresseerde dit aanbod toch niet onthouden:

Brooks Adrenaline GTS 17, voor € 49,95.

http://www.topshopbladel....aline-gts-17-running.html

Fijne overpronatie schoenen, voor echt geen geld nu, ik kwam ze toevallig tegen. Misschien voor de die-hard marathonlopers hier geen optie, maar de standaard-rondjes een prima schoen. Ik loop er zelf sinds kort op en heb een tweede paar besteld voor in de sportschool op de loopband.

[ Voor 10% gewijzigd door Hoppa! op 30-11-2017 13:25 ]

• Calitomnication
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Brooks kan ik niet op lopen, maar wát een marge zit er op die schoen zeg, van € 149 voor € 49 8)7
Overigens valt Brooks volgens mij in de categorie, of het is helemaal je ding, of je kunt er werkelijk waar helemaal niks mee. Normaal dan heeft ieder merk wel een schoen waar je iets mee kunt, maar Brooks heeft echt een voor- en tegenkamp. :)

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:37
Ik heb de Brooks launch 4 en ik heb nog nooit zulke goed zittende schoenen gehad.

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-12 21:49

Rudedadude

Maybe we were born to run

Pathogen schreef op donderdag 30 november 2017 @ 10:49:
Urgh, mijn bestelling bij RunnerInn is "Vertraagd of niet meer op voorraad". Ja wat is het nou?
De schoenen zijn volgens de website nog wel op voorraad...

Vertraging kan me niet zoveel boeien, daar reken ik wel op.
Staat me iets van bij dat ik ook wel eens zo'n melding heb gehad. Die schoenen moeten eerst vanuit ik dacht Barcelona naar het distributiepunt komen (duurt een week ofzo) en dan vanuit daar naar je huis (spanje-nl). Ik zou het nog even geven. Als het in Spanje met pakketjes net zo druk is als hier...

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• deamosreapos
Het idee is niet dat je perse meer vet verbrandt, maar je lijf aanleert dat vet verbranden een optie is. Uiteindelijk is het een rekensom wat je gebruikt qua energie. Alleen de bron verschilt. Na anderhalf uur is je glycogeen voorraad op. (Gemiddeld bezien misschien 2 uur) dus als je lijf eerder vet gaat verbranden omdat er gewenning is heb je langer glycogeen wat lekkerder verbrand. Want vet verbranden kost energie.

Ik heb gemiddeld 1 sessie hiervan per week. 40 minuten Z1 lopen of 1 uur zone 1 fietsen.
Sinned123 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 17:25:
[...]

Ik snap het nog niet helemaal.
Wat is nu precies de bedoeling, dat je je lichaam stimuleert meer aan vetverbranding te doen?
En om dat te bewerkstelligen moet je zorgen dat je glycogeenvoorraard leeg is?
Dus dan loop je de ochtend als een vaatdoek je rondje en verbruik je meer vet.
Met het idee dat je tijdens een marathon of meer, meer vet verbrand?
Ik neem aan dat bovenstaande dan een structureel onderdeel moet zijn van je programma?
Maak je dan niet meer kapot dan je lief is?

Ik bedoel na een marathon heb je ook wel "even" nodig om te herstellen.

• Hoppa!
Calitomnication schreef op donderdag 30 november 2017 @ 14:43:
Brooks kan ik niet op lopen, maar wát een marge zit er op die schoen zeg, van € 149 voor € 49 8)7
Overigens valt Brooks volgens mij in de categorie, of het is helemaal je ding, of je kunt er werkelijk waar helemaal niks mee. Normaal dan heeft ieder merk wel een schoen waar je iets mee kunt, maar Brooks heeft echt een voor- en tegenkamp. :)
Tja, mijn eerste paar bij runnersworld gekocht in combinatie met een looptest, dus topdollar voor betaald. Dan is het wel heel lekker als het tweede paar (voor op de loopband in de sportschool) zo goedkoop is.

Ik vind ze heerlijk zitten, heel comfortabel.

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

tlpeter schreef op donderdag 30 november 2017 @ 18:53:
Ik heb de Brooks launch 4 en ik heb nog nooit zulke goed zittende schoenen gehad.
Hoppa! schreef op donderdag 30 november 2017 @ 22:29:
[...]

Tja, mijn eerste paar bij runnersworld gekocht in combinatie met een looptest, dus topdollar voor betaald. Dan is het wel heel lekker als het tweede paar (voor op de loopband in de sportschool) zo goedkoop is.

Ik vind ze heerlijk zitten, heel comfortabel.
Ik zeg ook niet dat het geen goede schoenen zijn ;), zeg alleen dat Brooks in mijn ogen een verdeeld voor- en tegen kamp heeft ;). Althans, van de mensen in mijn omgeving. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat dit voor heel Nederland zo is ;).

Voorbeeld. Wij hebben 1 loper in de groep die loopt alleen maar op Brooks, niks anders. Andere lopers in de groep lopen op verschillende merken (Saucony, Nike, New Balance) en wisselen deze schoenen ook af. Maar zodra ze dan een Brooks proberen, vinden ze het helemaal niks.

Gisteren overigens een duurloop 2 gedaan. 14km op een donderdag avond, waar halen we de lol en motivatie vandaan 8)7 . Omdat wij het afgelopen jaar vooral hebben getraind voor 10 km wedstrijden, merk ik dat ik nu moeite heb met de omvang, moet dat echt weer terug in mijn systeem krijgen. In Maart is mijn eerste beproeving tijdens de Halve Marathon, hoop dat de omvang dan weer terug is (en de snelheid behouden).

tips voor New York

• tlpeter
Calitomnication schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 07:18:
[...]

[...]

Ik zeg ook niet dat het geen goede schoenen zijn ;), zeg alleen dat Brooks in mijn ogen een verdeeld voor- en tegen kamp heeft ;). Althans, van de mensen in mijn omgeving. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat dit voor heel Nederland zo is ;).

Voorbeeld. Wij hebben 1 loper in de groep die loopt alleen maar op Brooks, niks anders. Andere lopers in de groep lopen op verschillende merken (Saucony, Nike, New Balance) en wisselen deze schoenen ook af. Maar zodra ze dan een Brooks proberen, vinden ze het helemaal niks.

Gisteren overigens een duurloop 2 gedaan. 14km op een donderdag avond, waar halen we de lol en motivatie vandaan 8)7 . Omdat wij het afgelopen jaar vooral hebben getraind voor 10 km wedstrijden, merk ik dat ik nu moeite heb met de omvang, moet dat echt weer terug in mijn systeem krijgen. In Maart is mijn eerste beproeving tijdens de Halve Marathon, hoop dat de omvang dan weer terug is (en de snelheid behouden).
Ik beweer ook niet dat je dat gezegd hebt :)
Ik paste deze schoenen en het was meteen raak.
Ik heb nog andere schoenen geprobeerd zoals Nike, Asics en ook saucony, welke ik ook al heb, maar die zaten allemaal niet zo goed als deze.
Ik loop nu met steunzolen en dus deze neutrale schoen. Ik zou er de hele dag op kunnen lopen.

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:11
Gisteren na een ziekbed van een week weer mijn training opgepakt. Heb meteen weer twee dingen erbij geleerd ( dacht toch dat ik alles al wist)

1) Nooit voor dat je gaat trainen veel avond eten naar binnen werken
2) Als het buiten 2 graden is betekend dat niet dat je je moet kleden alsof het 40 graden vriest..

Zaterdag weer een training op de baan. Hopen dat het dan beter gaat.

Strava | AP | IP | AW

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Rudedadude schreef op donderdag 30 november 2017 @ 20:23:
[...]

Staat me iets van bij dat ik ook wel eens zo'n melding heb gehad. Die schoenen moeten eerst vanuit ik dacht Barcelona naar het distributiepunt komen (duurt een week ofzo) en dan vanuit daar naar je huis (spanje-nl). Ik zou het nog even geven. Als het in Spanje met pakketjes net zo druk is als hier...
Oh ja, delayed vind ik ook helemaal niet erg, al duurt het tot februari... Ze moeten alleen niet zeggen dat er geen voorraad is als de website zegt van wel :P

Voorlopig heb ik, in volgorde:
- bevestiging van verzending
- bevestiging dat ze echt niet op voorraad zijn

Ik heb ze succes gewenst met de Black Friday madness en aangegeven dat als ze nou echt niet verzonden zijn, ik anders wel een paar Magnifly wil. De Fli-Lytes staan nú iig echt niet meer op voorraad in maatje 43.

Denk ook niet dat dit hun normale gang van zaken is, maar dat het gewoon bizar druk is... Plus dat zowel de Fli-Lyte (1) en de Magnifly niet meer gemaakt worden, dus op=op.

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:26

Gotez

42

Gisteren mijn pr op de 10k verbeterd!

Ik volg een garmin beginner schema voor de HM. Daarin zit twee keer een 10k "race", gister dus een ongeveer 3 weken voor het einde van het schema. Weinig hoopvol. net de drie zwaarste weken gehad met twee keer 21km gelopen. Daarnbij kreeg ik net na het eten een hypo (diabetes). na een uurtje rust toch maar de (stoute) schoenen aangetrokken en gaan rennen. Het was echt berekoud die eerste km warmlopen! daarna ging het toch prima en uiteindelijk bovenverwachting goed gescoord. Kon zelfs iets sneller dan ik in gedachte had. 54 minuten! Sinds juni aan het rennen en blijf vooruitgang zien, das altijd leuk. Nu op naar de HM wedstrijd!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Pathogen schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 08:53:
[...]

Oh ja, delayed vind ik ook helemaal niet erg, al duurt het tot februari... Ze moeten alleen niet zeggen dat er geen voorraad is als de website zegt van wel :P

Voorlopig heb ik, in volgorde:
- bevestiging van verzending
- bevestiging dat ze echt niet op voorraad zijn

Ik heb ze succes gewenst met de Black Friday madness en aangegeven dat als ze nou echt niet verzonden zijn, ik anders wel een paar Magnifly wil. De Fli-Lytes staan nú iig echt niet meer op voorraad in maatje 43.

Denk ook niet dat dit hun normale gang van zaken is, maar dat het gewoon bizar druk is... Plus dat zowel de Fli-Lyte (1) en de Magnifly niet meer gemaakt worden, dus op=op.
De reviews van die site(s) doet mij juist geloven dat dit wél de normale gang van zaken is. Was dan ook verbaasd dat er Tweakers waren die hier al een aantal keer succesvol besteld hadden.

• Rudedadude

Rudedadude

MrAcid schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 09:15:
[...]

De reviews van die site(s) doet mij juist geloven dat dit wél de normale gang van zaken is. Was dan ook verbaasd dat er Tweakers waren die hier al een aantal keer succesvol besteld hadden.
Ik was voor mijn eerste bestelling idd ook huiverig op basis van de reviews, maar bij mij is het een stuk of 4 keer gewoon goed gegaan. Maar ja, daar laat ik nooit een review van achter :P

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:22

vhal

ಠ_ಠ

Calitomnication schreef op donderdag 30 november 2017 @ 14:43:
Ik heb zowel op Brooks Ravenna als op Saucony Omni gelopen, ik merk wel een redelijk verschil ja qua comfort. De Brooks zijn een stuk smaller dan de Saucony's maar voor mij zijn ze prima loopbaar. De Adrenaline vond ik echter echt een blok beton aan je poten :X

Strava

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Webgnome schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 08:46:
Gisteren na een ziekbed van een week weer mijn training opgepakt. Heb meteen weer twee dingen erbij geleerd ( dacht toch dat ik alles al wist)

1) Nooit voor dat je gaat trainen veel avond eten naar binnen werken
Klassieke fout nummer 1! :*) Zelf eet ik 2 uur voor de training/wedstrijd, daarna niet meer. Wat ik eet is licht, makkelijk verteerbaar. In onze loopgroep zit iemand die dacht dat het verstandig was om 1 uur voor de training nog een flinke portie kibbeling, saus en friet naar binnen te werken.. Dat heeft ie ook geweten ook en hij is het nog niet vergeten. Mocht hij dat overigen wel zijn, willen wij hem er zeker 2 wekelijks wel even aan helpen herinneren ;)
2) Als het buiten 2 graden is betekend dat niet dat je je moet kleden alsof het 40 graden vriest..
Gisteren gelopen met thermo (lang), daarover een shirt met lange mouwen & handschoenen. Probeer altijd 2 laags te gaan in de winter. Alleen als het echt héél koud is, wil ik er nog wel een laag overheen doen.
Thermoshirt zorgt voor warmte + windbreker, shirt erover is extra laag. Heb het dan eigenlijk nooit koud.
Zaterdag weer een training op de baan. Hopen dat het dan beter gaat.
Op de baan is wel lekker makkelijk om te experimenteren. Laagje te veel aan? Uittrekken, naast de baan kwakken en op het einde van de training ophalen :)

tips voor New York

• kwakke01
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-12 10:38

kwakke01

Koga / Canon / Diablo 4ever

Calitomnication schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 09:48:
[...]

Klassieke fout nummer 1! :*) Zelf eet ik 2 uur voor de training/wedstrijd, daarna niet meer. Wat ik eet is licht, makkelijk verteerbaar. In onze loopgroep zit iemand die dacht dat het verstandig was om 1 uur voor de training nog een flinke portie kibbeling, saus en friet naar binnen te werken.. Dat heeft ie ook geweten ook en hij is het nog niet vergeten. Mocht hij dat overigen wel zijn, willen wij hem er zeker 2 wekelijks wel even aan helpen herinneren ;)

[...]

Gisteren gelopen met thermo (lang), daarover een shirt met lange mouwen & handschoenen. Probeer altijd 2 laags te gaan in de winter. Alleen als het echt héél koud is, wil ik er nog wel een laag overheen doen.
Thermoshirt zorgt voor warmte + windbreker, shirt erover is extra laag. Heb het dan eigenlijk nooit koud.

[...]

Op de baan is wel lekker makkelijk om te experimenteren. Laagje te veel aan? Uittrekken, naast de baan kwakken en op het einde van de training ophalen :)
gister ook even de benen gestrekt. Ging gelukkig beter als woensdag; de hele week al niet echt lekker (grieperig, maar niet ziek genoeg om op bed te gaan liggen). waarik woendag nog behoorlijk hoog in mn ademaling zat, en met een veel hogere hartslag liep dan dat me lief was, kon ik gister lopen wat ik vooraf in gedachten had (tussen de 5:40-5:50) doel was om 14 km te lopen (zodat ik november met 100km af kon sluiten). al met al lekker gelopen; met handschoenen aan was de kou goed te managen thermoshirt met een katoenen ( :? )shirt eronder... vergeet steeds dat dat gaat schuren als je langer dan een uur bezweet en al loopt... |:( voorlopig hou ik het bij duurtrainingen, gericht op het opbouwen van conditie en het verliezen van overtollig gewicht. sinds mei 20kg kwijt nu, en ik wil/moet nog iig 10 eraf. Daarna maar eens kijken of we ook wat snelheid kunnen winnen op de kortere afstanden. maar daarvoor zal ik ook weer aan de interval training moeten, en das de laatste keer niet zo goed bevallen (binnenmeniscus ingescheurd)..

strava or it didnt happen ;) https://www.strava.com/activities/1297079426

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

• Hoppa!
vhal schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 09:42:
[...]

Ik heb zowel op Brooks Ravenna als op Saucony Omni gelopen, ik merk wel een redelijk verschil ja qua comfort. De Brooks zijn een stuk smaller dan de Saucony's maar voor mij zijn ze prima loopbaar. De Adrenaline vond ik echter echt een blok beton aan je poten :X
De Adrenaline is wat breder dan de Ravenna, heb ik het idee. Ik snap denk ik wel wat je bedoelt met dat 'beton'. Ik houd daar juist wel van, ik vind dat wolkerige gevoel van sommige Asics en Adidas schoenen helemaal niks.

Ieder zijn ding, natuurlijk. Al zou de Brooks Adrenaline voor mijn gevoel qua demping wel ietsje meer merkbare vering mogen geven. Maar goed, ik kon geen overpronatie schoenen vinden die dichter bij het gevoel kwamen wat ik zocht dan deze (en in mijn prijsklasse lagen...).

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Hoppa! schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 10:37:
[...]

De Adrenaline is wat breder dan de Ravenna, heb ik het idee. Ik snap denk ik wel wat je bedoelt met dat 'beton'. Ik houd daar juist wel van, ik vind dat wolkerige gevoel van sommige Asics en Adidas schoenen helemaal niks.

Ieder zijn ding, natuurlijk. Al zou de Brooks Adrenaline voor mijn gevoel qua demping wel ietsje meer merkbare vering mogen geven. Maar goed, ik kon geen overpronatie schoenen vinden die dichter bij het gevoel kwamen wat ik zocht dan deze (en in mijn prijsklasse lagen...).
Vorig jaar heb ik de Adrenaline ook even getest, de vorige versies waren een stuk minder qua ondersteuning en bij de toenmalige versie merkte ik echt een blok ‘beton’ onder mijn voet (het ondersteuningsblok). De Ravenna leek een stuk beter te lopen maar was inderdaad een stuk smaller. De Saucony is vergelijkbaar qua demping.

Maar voor 49€ is het eigenlijk geen geld, het is dat ze mijn maat niet meer hebben…

Strava

• Hoppa!
vhal schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 10:51:
[...]

Vorig jaar heb ik de Adrenaline ook even getest, de vorige versies waren een stuk minder qua ondersteuning en bij de toenmalige versie merkte ik echt een blok ‘beton’ onder mijn voet (het ondersteuningsblok). De Ravenna leek een stuk beter te lopen maar was inderdaad een stuk smaller. De Saucony is vergelijkbaar qua demping.

Maar voor 49€ is het eigenlijk geen geld, het is dat ze mijn maat niet meer hebben…
Wat ik heb begrepen is dat ze voor het ontwerp van de GTS 17 weer terug hebben gegrepen op de GTS 15. De 16 lijkt een mispeer te zijn geweest als ik de reviewsites moet geloven. Zelf zou ik het niet weten, want ik loop pas een paar maanden, allemaal ver voor mijn tijd.

Ik heb bij Runnersworld een 5-tal overpronatie schoenen getest en me vooral geërgerd aan veel te 'wollige' schoenen, waarbij ik niet het gevoel had gesteund te worden. Met name de Asics GT-3000, ik kan daar niet op lopen, net of je op sloffen probeert te rennen. Maar dat blijkt toch een heel populair model, dus ligt het ongetwijfeld aan mijn :D.

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:36
Hoppa! schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 11:31:
Ik heb bij Runnersworld een 5-tal overpronatie schoenen getest en me vooral geërgerd aan veel te 'wollige' schoenen, waarbij ik niet het gevoel had gesteund te worden. Met name de Asics GT-3000, ik kan daar niet op lopen, net of je op sloffen probeert te rennen. Maar dat blijkt toch een heel populair model, dus ligt het ongetwijfeld aan mijn :D.
Ik heb 2 paar GT-2000's. Die bevallen me iig prima :)

• Hooiopdevork
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-05-2023
Ik gebruik ook al jaren de GT-2000's ooit aan laten meten en altijd perfect mee gelopen.

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Geeft maar weer aan hoe persoonlijk een hardloopschoen is :Y Zoveel verschillende soorten voeten, technieken, landing, gewicht en voorkeur.
De één houdt van veel "road feel", de ander loopt het liefst op wolken. Met steun, of juist zo min mogelijk, correctie of niet.

Één tip kan ik iedereen geven: als je schoenen aandoet en ze zitten nèt niet helemaal lekker, niet doen. Gewoon niet. Ook niet als je ze mooi vindt. Als er een plekje niet lekker werkt ga je daar last van krijgen. Misschien niet meteen, misschien niet met korte loopjes, maar het gaat niet vanzelf weg.

Brr, wat is het koud buiten trouwens! Met die mist erbij is het behoorlijk verkoelend, maar gelukkig weinig wind.
November afgesloten als maand met de minste kilometers van dit jaar, maar compleet logisch. Het is overigens wel mijn beste november ooit :D
Nog 1 maand op de kalender om een superfijn hardloopjaar af te sluiten :) Mijn eerste run is in ieder geval alweer binnen.

EDIT:
@kenneth @Rudedadude naar aanleiding van het verdwijnen van Natural Born Runners heb ik een mail gestuurd naar Topo NL met de vraag of er meer stenen winkels in het verschiet zijn om Topo's te proberen.

Blijkbaar is Natural Born Runners == Topo Athletic NL en gaat Topo NL per 1-1-2018 over naar een nieuwe distributeur. Hierbij is de doelstelling en verwachting dat er méér fysieke verkooppunten gaan komen.

[ Voor 18% gewijzigd door Pathogen op 01-12-2017 15:18 ]

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Pathogen schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 14:33:

Brr, wat is het koud buiten trouwens! Met die mist erbij is het behoorlijk verkoelend, maar gelukkig weinig wind.
Hou maar op :D Gisteravond was het ook frisjes met een lichte natte sneeuw. Dat was de eerste keer vh jaar dat ik met handschoenen en een buff heb gelopen. Verder ben ik tot twee keer toe bijna op mijn plaat gegaan door opvriezend wegdek van een bruggetje... :X Toen was ik het zat en ben ik maar via een andere route naar huis gelopen... :(
Pathogen schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 14:33:

November afgesloten als maand met de minste kilometers van dit jaar, maar compleet logisch. Het is overigens wel mijn beste november ooit :D
Nog 1 maand op de kalender om een superfijn hardloopjaar af te sluiten :) Mijn eerste run is in ieder geval alweer binnen.
Na een rotstart in 2017 heb iksinds sept nu redelijk constant hetzelfde aantal km's per maand kunnen lopen. Ok, sommigen lopen dit in 1 week maar ik ben allang blij dat ik zonder gezeik dit vol kan houden :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/eXxGJAECBU5IHWMhp3vRWdo7/full.png

In 2016 heb ik meer gelopen dan 2017 maar echt regelmaat zat er niet in.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HibPb7lcATCAgcoxoz3esori/full.png

[ Voor 41% gewijzigd door vhal op 01-12-2017 15:30 ]

Strava

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

vhal schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 15:18:
[...]

Hou maar op :D Gisteravond was het ook frisjes met een lichte natte sneeuw. Dat was de eerste keer vh jaar dat ik met handschoenen en een buff heb gelopen. Verder ben ik tot twee keer toe bijna op mijn plaat gegaan door opvriezend wegdek van een bruggetje... :X Toen was ik het zat en ben ik maar via een andere route naar huis gelopen... :(

[...]

Na een rotstart in 2017 heb iksinds sept nu redelijk constant hetzelfde aantal km's per maand kunnen lopen. Ok, sommigen lopen dit in 1 week maar ik ben allang blij dat ik zonder gezeik dit vol kan houden :P
[afbeelding]

In 2016 heb ik meer gelopen dan 2017 maar echt regelmaat zat er niet in.
[afbeelding]
Natte sneeuw? In welk gedeelte van Nederland woon je dan? Wij hadden wel miezelregen, maar dat was gelukkig in de laatste meters van de training.
Het gladde wegdek begon ik ook wel te merken, maar gelukkig geen last van gehad!

Handschoenen heb ik al dik 2 weken aan, lekker warme handjes, heerlijk :P. Muts had gisteravond overigens in mijn broekzak zitten maar niet nodig gehad, Ben sinds de zomer bezig met het laten groeien van mijn haren, waardoor mijn oren nu redelijk bedekt zitten. Heerlijk :*)
(ben overigens nog een van de weinige die geen kale knikker heeft (bij ons in de loopgroep) en dat kun je goed zien aan het aantal mutsen :D

tips voor New York

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

@vhal Ah, statjes :) Smashrun is zo leuk voor de grafiekjes!

Dit jaar de focus gelegd op zo regelmatig mogelijk lopen (2-3x per week zolang het kan) en op een paar griepjes en een kersvers kindje na is dat perfect gelukt :Y

Vorig jaar april eigenlijk al begonnen met die basis. Niet meer incidenteel in de avond lopen, maar in de lunchpauze met wat woon-werk uitschietertjes erbij
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NG4ZAjrTVnlExg3xgmDmTMa5/full.png

Verder dit jaar véél meer runs (10) meegedaan dan vorige jaren in een soort van last-ditch-effort omdat ik er gewoon vanuit ga dat het komende jaar geen enkele run op het program komt, omdat de ervaring met ons eerste kind was dat álle (ja, alle) niet-werk-tijd in het kind ging zitten. Het lijkt er tot nog toe op dat het niet zo'n zelfde scenario gaat worden gelukkig, maar ik ga gewoon nog even uit van het ergste wat impact op hardlopen betreft.

Dus ik natuurlijk optimistisch bedenken dat ik dan wel kan gaan proberen 4x per week te lopen :') Had alleen even niet meer goed voor ogen hoeveel energie er in de gebroken nachten gaat zitten.

Mijn (voorlopig) doel voor 2018: gemiddeld 2,5x per week (nu 2,2x) en wederom 800km zien te halen. Met de standaard 6+ kilometer rondjes van nu moet dat in theorie kunnen.

• InZane
Oeh, stats! :9~

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/o3JMKHcElwQvVpZ6RBXiPNJo/full.png

De laatste maanden netjes 100+ km gelopen en dat wil ik graag zo doorzetten.

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

@Pathogen
Stiekem vind ik Smashrun leuker dan Strava qua stats :P Strava is behoorlijk magertjes, met de stravistix plugin in Chrome zie je nog wel wat meer maar het blijft 'net niet'.
Calitomnication schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 15:36:
[...]

Natte sneeuw? In welk gedeelte van Nederland woon je dan? Wij hadden wel miezelregen, maar dat was gelukkig in de laatste meters van de training.
Het gladde wegdek begon ik ook wel te merken, maar gelukkig geen last van gehad!
Lansingerland (ZuidHolland), ik zag de natte vlokjes zo voor mijn runlight neer dwarrelen. Diezelfde dag werd ik in de middag ook al verrast door een lading natte sneeuw.

Over die runlight gesproken, wat een fijn ding is dat zeg _/-\o_ Ik kan weer rustig in het buitengebied lopen zonder in een hoop paardenstront te stappen :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9wDFFF1kn2Rj1A5OQ5WjMIFr/full.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door vhal op 01-12-2017 16:12 ]

Strava

• Rudedadude

Rudedadude

kenneth schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 10:27:
Natural Born Runners heeft opheffingsuitverkoop, twee paar voor de prijs van een.

De meest courante maten zijn natuurlijk allang weg maar wie weet zit er nog wat voor je tussen.
En bedankt he :( ;)

En dan heb ik nu van Topo:
De ST (m'n huidige 10k PR op gelopen)
De Fli-lyte (oa. 60 van Texel en Kustmarathon op gelopen)
De MT (50 km en 55km trail op gelopen)
De Magnifly (luie trainingsdagen schoen met maar liefst 5mm drop)
De Tribute (potentiële wedstrijdschoen voor 5k - HM)
De Flylite 2 (nieuw) (omdat m'n Fli-lytes niet het eeuwige leven hebben)
De Terraventure (nieuw) (trailschoen met rotsplaat voor het steviger werk)

De nieuwste 2 hebben eindelijk een kwalitatief betere binnenzool. In bijna al mijn andere Topo's heb ik andere binnenzolen zitten :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qEeaHBqDkbelFoZojyQ8GE0r/full.jpg

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-12 13:55
vhal schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 16:09:
@Pathogen
Stiekem vind ik Smashrun leuker dan Strava qua stats :P Strava is behoorlijk magertjes, met de stravistix plugin in Chrome zie je nog wel wat meer maar het blijft 'net niet'.

[...]

Lansingerland (ZuidHolland), ik zag de natte vlokjes zo voor mijn runlight neer dwarrelen. Diezelfde dag werd ik in de middag ook al verrast door een lading natte sneeuw.

Over die runlight gesproken, wat een fijn ding is dat zeg _/-\o_ Ik kan weer rustig in het buitengebied lopen zonder in een hoop paardenstront te stappen :+

[afbeelding]
Gisteravond een herstelrondje door de wijk gelopen, met bovenstaande runlight aan.
Serieus nog gewoon bijna 2 keer aangereden terwijl ik al over het voetpad rende.
Je moet echt serieus meer je best doen om dat licht, wat dat runlight uitstraalt, niet te zien dan dat je het kunt missen. |:(

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Het blijft inderdaad oppassen. Ik loop zelf nu in 30km gebieden zonder voetpad met een combi van de Noxgear Tracer en een hoofdlamp met rood achterlicht. Dan nog lukt het sommige fietsers om mij bijna te raken, ze zitten gewoon te verdiept in hun eigen gedachten op de fiets. Positieve is wel weer dat ik nu zelfs automobilisten heb die even hun raampje openen om hun dank voor mijn goede zichtbaarheid uit te spreken, zo kan het dan ook wel weer :)

• tlpeter
Vandaag de sporttest gedaan waar ik al een tijdje aan dacht om te doen. Net op tijd want ik denk dat ik ziek aan het worden ben. Ik had de hele week al het gevoel dat ik niet heel fit was.

Om half elf moest ik bij SMC nieuw Rotterdams peil zijn welke in het Sparta stadion zit.
Even door het door mij ingevulde formulier gegaan en daarna begonnen met een bloed testje.
Nog wat andere lichamelijke testjes om vervolgens aangesloten te worden aan allerei kabels.
Vervolgens op de fiets om heel rustig te beginnen met een toerental boven de 70. Ik hield ongeveer 78 aan wat een prettig tempo was voor mij.

In het begin was het zo licht dat ik bijna moest stoppen met trappen om niet te hard te gaan.
Uiteindelijk ging de rem er iets op om steeds swaarder te worden. Ik moest het zo lang mogelijk proberen vol te houden. Voor een niet fietser zat ik uiteindelijk met een wattage net iets onder het gemiddelde.

Eind van de middag had ik al een email met het rapport en de conditie is gewoon goed/normaal en verder geen bijzonderheden qua hart of longen. Longen zelfs iets boven het gemiddelde.
Grappig detail dat VO2 max 43,3 is en mijn garmin 43 aangeeft.

Nu wat serieuzer gaan trainen voor de kwart marathon van Rotterdam want op dit moment ga ik dat niet redden binnen het uur.

• Tinuz___
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-12 16:56
Hoppa! schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 11:31:
[...]

Wat ik heb begrepen is dat ze voor het ontwerp van de GTS 17 weer terug hebben gegrepen op de GTS 15. De 16 lijkt een mispeer te zijn geweest als ik de reviewsites moet geloven. Zelf zou ik het niet weten, want ik loop pas een paar maanden, allemaal ver voor mijn tijd.
Ik kan dit helemaal beamen, loop nu ongeveer 10 jaar en heb 3x een looptest bij Runnersworld gedaan. Wegens overpronatie kwam ik als eerste op de Brooks Adrenaline uit, die vond ik prettiger dan andere merken (kan me niet meer herinneren welke dat destijds waren). Daarna steeds ook wel één of twee andere merken geprobeerd, maar Brooks vond ik het prettigst. Lopen altijd goed vanaf km 1, behalve dus het 2016 model. Wat ik aan de buitenkant kon zien is dat de schoenvetergaatjes bij de 16 ongeveer een cm verder van de neus af zitten, dus je kunt ze minder goed op de breedte van je voet aanpassen. Blijkbaar zijn mijn voeten aan de brede kant, en door het knellen kreeg ik vooral bij langere loopjes tintelingen in mijn voet, alsof ie bijna slaapt zeg maar. Ik heb de schoenen toen laten oprekken (bij een schoenmaker, met een verwarmde leest), daarna liepen ze beter maar voor mijn gevoel niet zo goed als mij voorgaande paren. De 2017 versie is weer helemaal top! Heb nu meteen maar 2 paar besteld in Bladel, voor nog geen 100 euro, lijkt bijna te mooi om waar te zijn! d:)b

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Paar jaar terug fanatiek gelopen en wil het weer oppakken. Alleen heb ik ondertussen een iphone 7 dus mijn houder past niet meer.

Ik wil het liefst bluetooth oortjes die goed blijven zitten, niks irritanter dan dat ze uit je oor vallen. En ik gebruik een hoes om mijn iphone 7 die vast zit. Steekt aan alle kanten 1 mm uit, gaat dit problemen opleveren bij een armhouder? deze bv https://www.bol.com/nl/p/...armband/9200000066369230/

Wat raden jullie aan? Ik las ook dat iemand zo'n flipbelt gebruikte. is dat wat? Kan je dan gewoon runkeeper gebruiken?

Een iWatch 3 lijkt me op zich ook wat maar dat schijnt nogal wat beperkingen te hebben. Hoe is jullie ervaring?

En is Runkeeper nog steeds de beste app of is dat allemaal veranderd?

[ Voor 4% gewijzigd door Tennisbal op 01-12-2017 21:05 ]

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
tlpeter schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 18:58:
Vandaag de sporttest gedaan waar ik al een tijdje aan dacht om te doen.
Ik zit hier ook al een tijdje aan te denken, vanwege mijn leeftijd, omdat er wel wat erfelijke hartkwalen in mijn familie voorkomen en uit nieuwsgierigheid. Maar jouw verslag overtuigt me nog niet helemaal, of roept in elk geval nog wel wat vragen op.

Heb je met reden voor deze gekozen en bijvoorbeeld niet die van Maasstad?

Wordt ook je lactaatdrempel en max hartslag getest en geven ze adviezen over trainingen op basis van je hartslag (en zones)?

Heb je alleen op een fiets getest? Is het dan niet meer een algemene gezondheid-/conditietest en niet zo zeer een sportspecifieke test?

Omdat ik ook fiets, vind ik dat wellicht ook wel interessant, wat wordt er getest qua wattage? Je piekvermogen (wat me voor een duursport niet zo heel belangrijk lijkt) of je FTP?

En - vooral uit nieuwsgierigheid - wat wordt er met de bloed- en andere lichamelijke testjes getest?

• tlpeter
lateef schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 22:50:
[...]

Ik zit hier ook al een tijdje aan te denken, vanwege mijn leeftijd, omdat er wel wat erfelijke hartkwalen in mijn familie voorkomen en uit nieuwsgierigheid. Maar jouw verslag overtuigt me nog niet helemaal, of roept in elk geval nog wel wat vragen op.

Heb je met reden voor deze gekozen en bijvoorbeeld niet die van Maasstad?

Wordt ook je lactaatdrempel en max hartslag getest en geven ze adviezen over trainingen op basis van je hartslag (en zones)?

Heb je alleen op een fiets getest? Is het dan niet meer een algemene gezondheid-/conditietest en niet zo zeer een sportspecifieke test?

Omdat ik ook fiets, vind ik dat wellicht ook wel interessant, wat wordt er getest qua wattage? Je piekvermogen (wat me voor een duursport niet zo heel belangrijk lijkt) of je FTP?

En - vooral uit nieuwsgierigheid - wat wordt er met de bloed- en andere lichamelijke testjes getest?
Waarom niet Maasstad? Geen idee eigenlijk, is er een verschil?

Max hartslag wordt getest op de fiets. Lactaat niet maar ook niet in het Maasstad bij de uitgebreide test.
Ook is de uitgebreide test in het Maasstad 275 euro tegenover 230 euro bij Nieuw Rotterdams peil.

Ik heb alleen op de fiets getest en ik heb gevraagd waarom. Het antwoord is simpel omdat er op de fiets wel een hartfilmpje gemaakt kan worden en op de loopband niet. Dit zou dan met een aparte afspraak wel kunnen maar dan zonder het filmpje.(dus verder alles wel)

Het maximaal vermogen wordt getest inclusief met KG gewicht. Dit kon ik ook zien op de fiets.
De test ansich is licht beginnen en steeds zwaarder en zwaarder.

Bloedtestjes zijn: Hemoglobine, suiker, cholesterol.
Lichamelijke tesjes zijn Hart/longen, Abdomen, Vasculair, Wervelkolom, Bovenste en onderste extremiteit.
Klinkt allemaal technisch maar een kort onderzoek of alles een beetje normaal functioneert.

Ik heb een uitslag gehad met hartslag zones voor fietsen en omgerekend naar hardlopen apart.
Een maximaal en omslagpunt uitslag.

Adviezen over trainingen heb ik niet gehad maar omdat ik aangaf bij een AV te trainen gingen we al snel verder naar het volgende punt.

Ik moet zeggen dat er goed gekeken werd naar oude blesures e.d. en in mijn geval een huidige met vragen wat de fysio daar nu aan doet.

[ Voor 6% gewijzigd door tlpeter op 02-12-2017 10:33 ]

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
@tlpeter, bedankt, wordt iets helderer zo. Heb zelf overigens ook geen idee wat het verschil tussen de twee centra is, buiten de €45. Mijn zorgverzekering vergoed max €250 per jaar, dus in het ‘ergste’ geval moet ik €25 betalen (al twijfel ik ook nog voor een goede bikefitting, die Maasstad wel aanbiedt).

Nut van maximale vermogen zie ik niet helemaal, maar verder lijkt het me wel goed om een keer te laten doen.

• Hoppa!
Tinuz___ schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 19:02:
[...]

Ik kan dit helemaal beamen, loop nu ongeveer 10 jaar en heb 3x een looptest bij Runnersworld gedaan. Wegens overpronatie kwam ik als eerste op de Brooks Adrenaline uit, die vond ik prettiger dan andere merken (kan me niet meer herinneren welke dat destijds waren). Daarna steeds ook wel één of twee andere merken geprobeerd, maar Brooks vond ik het prettigst. Lopen altijd goed vanaf km 1, behalve dus het 2016 model. Wat ik aan de buitenkant kon zien is dat de schoenvetergaatjes bij de 16 ongeveer een cm verder van de neus af zitten, dus je kunt ze minder goed op de breedte van je voet aanpassen. Blijkbaar zijn mijn voeten aan de brede kant, en door het knellen kreeg ik vooral bij langere loopjes tintelingen in mijn voet, alsof ie bijna slaapt zeg maar. Ik heb de schoenen toen laten oprekken (bij een schoenmaker, met een verwarmde leest), daarna liepen ze beter maar voor mijn gevoel niet zo goed als mij voorgaande paren. De 2017 versie is weer helemaal top! Heb nu meteen maar 2 paar besteld in Bladel, voor nog geen 100 euro, lijkt bijna te mooi om waar te zijn! d:)b
De winkel is legit. ;)

Ik heb er eerder besteld en heb er deze week zelf een paar schoenen opgehaald. Leuk winkeltje, precies wat je verwacht van een sportzaak in een dorp.

• tlpeter
lateef schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 10:36:
@tlpeter, bedankt, wordt iets helderer zo. Heb zelf overigens ook geen idee wat het verschil tussen de twee centra is, buiten de €45. Mijn zorgverzekering vergoed max €250 per jaar, dus in het ‘ergste’ geval moet ik €25 betalen (al twijfel ik ook nog voor een goede bikefitting, die Maasstad wel aanbiedt).

Nut van maximale vermogen zie ik niet helemaal, maar verder lijkt het me wel goed om een keer te laten doen.
Al is het maar om te zien of alles in orde is.
Max vermogen wordt vergeleken met het gemiddelde.
Ik zit daar onder als niet fietser maar gek genoeg op gewicht er weer boven.

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Hoppa! schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 11:01:
[...]

De winkel is legit. ;)

Ik heb er eerder besteld en heb er deze week zelf een paar schoenen opgehaald. Leuk winkeltje, precies wat je verwacht van een sportzaak in een dorp.
Ik vraag mij wel af waarom de schoenen zo gigantisch zijn afgeprijsd? Stoppen ze met het aanbieden van hardloopschoenen ?

Strava

• Hoppa!
vhal schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 13:53:
[...]

Ik vraag mij wel af waarom de schoenen zo gigantisch zijn afgeprijsd? Stoppen ze met het aanbieden van hardloopschoenen ?
Als ik het zo hoorde hadden ze gewoon veel te veel voorraad van een aantal oude modellen. Ik ga ze komend jaar wel weer in de gaten houden, want het is wel tamelijk bizar ja.

• MrBerger
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-12 14:52
November afgesloten met 205km op de teller. Meer dan 200k in de maand was me nog niet eerder gelukt, dus ik ben blij! Merk ook dat meer kilometers zijn vruchten afwerpen. Mijn zone 1 snelheid ligt nu rond 5.20-5.30 per k (vorig jaar rond deze tijd rond de 6 minuten).

Ik vind de kou eigenlijk wel lekker. Ik lijk er makkelijker door te lopen. Eerste 20km deze maand zitten er dan ook weer op (15 gister, 5 vandaag). Morgen staat de volgende loop op de planning

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-12 22:01
Met de loop van vandaag (12K) staat het totaal dit jaar al weer op ruim 1015KM. En het is nog maar het begin van de maand.. ;)

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dat je even een stukje gaat hardlopen (10K) en toch zo lekker bezig bent, ondanks de regen, dat je toch opeens de 25K aantikt :P
Een nieuw afstandrecord voor mij (oude record was een halve marathon).

Ik zou bijna de Asselronde overwegen, ware het niet dat ik het in februari even wat rustiger aan wil doen (in januari Egmond en in maart Zandvoort)

Edit:
Oh, en omdat ik maar 10K ging doen, had ik van tevoren natuurlijk niet mijn tepels afgeplakt. Auwwwww ;(

[ Voor 15% gewijzigd door anandus op 03-12-2017 16:27 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Gisteravond ook voor het eerst 25km gelopen, vorig afstandsrecord stond op 24,6 :P Daarmee over de 2600k, mijn oorspronkelijke jaardoel. De 3000 komt volgend jaar wel ... tweede helft van het jaar toch tegenvallend. Geen wedstrijden, wel blessure ... Hopelijk brengt 2018 meer goeds!

• tlpeter
Kom ik met 3,5km vandaag :) wel heb ik dit in Z2 gedaan en het kostte het nog wat moeite om echt langzaam te blijven lopen.

• MrBerger
En mijn loop vandaag ging de mist in. Familie bezoek liep uit. Uiteindelijk samen met mijn vrouw gelopen en daarna eens gedaan wat ik al een tijdje wilde doen: een snelle 1km lopen. Die ging in 3.15. daar ben ik zeer tevreden over! *O*

• InZane
anandus schreef op zondag 3 december 2017 @ 16:24:
Ik zou bijna de Asselronde overwegen, ware het niet dat ik het in februari even wat rustiger aan wil doen (in januari Egmond en in maart Zandvoort)
Dan doe je toch de 10em in februari? :P
Ik heb me iig al ingeschreven. Thuiswedstrijd voor mij, dus een verplicht nummertje.

Vrijdagavond stuurde mn trainer een berichtje of ik zaterdagochtend nog ging lopen. Is uiteindelijk een goeie 14km geworden. Het was lekker koud. Kwam thuis met ijs in mn haren :D
Vanochtend wezen intervallen en nog een stukje uitgelopen met degenen die nog niet genoeg hadden gehad. Werd uiteindelijk een kleine 12km.
Oftewel: De teller voor december staat al op een mooie 26km :)

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-12 08:45

racoon

mooowwww

Vanmiddag in de miezer een heerlijke Duurloop gedaan,stond 80 minuten op het schema, werd 1:24 en 15 km

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Afgelopen weekend niet kunnen lopen :'(, we hebben afgelopen juli een nieuw huis gekocht en daar moeten we nog aan verbouwen. Afgelopen zaterdag boven de laminaatvloer gelegd, gisteren ons bed naar boven gebracht. Ook leuk, maar mis wel mijn duur :(

Maar goed, nog dik 3 maanden tot de halve marathon. Tijd genoeg om de omvang (terug) in de benen te krijgen. :)

Om de spirit er in ieder geval in te houden heeft de hardloop piet mij het volgende cadeau gegeven
Afbeeldingslocatie: https://cdn.dafnelikes.com/wp-content/uploads/2017/03/3D-DafneLikes-GPB-e1489766296847-300x267.jpg
oOo oOo

spoiler:
pic is gewoon een ordinaire images.google search, geen zin om eigen foto te maken enzo. Enfin, je kent het wel

tips voor New York

• InZane
Tennisbal schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 21:03:
Paar jaar terug fanatiek gelopen en wil het weer oppakken. Alleen heb ik ondertussen een iphone 7 dus mijn houder past niet meer.

Ik wil het liefst bluetooth oortjes die goed blijven zitten, niks irritanter dan dat ze uit je oor vallen. En ik gebruik een hoes om mijn iphone 7 die vast zit. Steekt aan alle kanten 1 mm uit, gaat dit problemen opleveren bij een armhouder? deze bv https://www.bol.com/nl/p/...armband/9200000066369230/

Wat raden jullie aan? Ik las ook dat iemand zo'n flipbelt gebruikte. is dat wat? Kan je dan gewoon runkeeper gebruiken?

Een iWatch 3 lijkt me op zich ook wat maar dat schijnt nogal wat beperkingen te hebben. Hoe is jullie ervaring?

En is Runkeeper nog steeds de beste app of is dat allemaal veranderd?
Ik heb persoonlijk een hekel aan die armbanden, maar ben er zelf ook mee begonnen ooit.

Een iWatch 3 bestaat verder niet, maar ik neem aan dat je een Apple Watch bedoelt. Dat schijnt wel aardig te werken, alleen is ie wel zo leeg vanwege het blitse scherm. Verder schijnt ie in zonlicht ook niet zo lekker af te lezen te zijn. Ik zou zelf de voorkeur geven aan een goed horloge met GPS van Polar, TomTom of Garmin.

Ik synchroniseer mijn gegevens oa met Strava en Runkeeper, maar Strava heeft mijn absolute voorkeur. Runkeeper loopt gewoon echt niet lekker op mijn telefoon (Galaxy S6). De app is langzaam en crasht regelmatig bij mij, terwijl Strava als een zonnetje loopt.

• Tennisbal
InZane schreef op maandag 4 december 2017 @ 09:50:
[...]

Ik heb persoonlijk een hekel aan die armbanden, maar ben er zelf ook mee begonnen ooit.

Een iWatch 3 bestaat verder niet, maar ik neem aan dat je een Apple Watch bedoelt. Dat schijnt wel aardig te werken, alleen is ie wel zo leeg vanwege het blitse scherm. Verder schijnt ie in zonlicht ook niet zo lekker af te lezen te zijn. Ik zou zelf de voorkeur geven aan een goed horloge met GPS van Polar, TomTom of Garmin.

Ik synchroniseer mijn gegevens oa met Strava en Runkeeper, maar Strava heeft mijn absolute voorkeur. Runkeeper loopt gewoon echt niet lekker op mijn telefoon (Galaxy S6). De app is langzaam en crasht regelmatig bij mij, terwijl Strava als een zonnetje loopt.
En wat voor oortjes gebruik je?

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Runkeeper is wmb een typisch gevalletje "Wet van de remmende voorsprong"... Ooit was het een erg goede, Go-to app, tegenwoordig vóel je tijdens gebruik de homp aan legacy code die er nog achter zit.

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Afgelopen weekend heb ik mijn startnummer per post gekregen voor de Bruggenloop. Slordigheidje was het begeleidend schrijven wat gericht was voor de businessrun :+ En ik maar afvragen waar nou die consumptiebonnen waren want er zouden er 2 aan mijn startnummer zitten…

In ieder geval ben ik ingedeeld in wave 3 (van de 4), ik hoop richting een 1:22:30 te kunnen lopen ( = 5m30/km ). Misschien dat het wat sneller/langzamer gaat, ik ken het parcours niet goed genoeg om er wat zinnigs over te zeggen. De Brienenoordbrug is bijvoorbeeld ook al een ruime kilometer omhoog maar uiteindelijk moet je toch weer naar beneden waar je het verlies mee kan goedmaken :P

Strava

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

vhal schreef op maandag 4 december 2017 @ 10:37:
Misschien dat het wat sneller/langzamer gaat, ik ken het parcours niet goed genoeg om er wat zinnigs over te zeggen.
Ik was vooraf vooral bang voor de bruggen, achteraf viel het continu stijgen en dalen tussen de bruggen me meer tegen. Een stad als Den Haag is echt veel vlakker. Maar uiteindelijk valt het wel mee, het is geen 7H :P
De Brienenoordbrug is bijvoorbeeld ook al een ruime kilometer omhoog maar uiteindelijk moet je toch weer naar beneden waar je het verlies mee kan goedmaken :P
Precies! Maar dan ook echt doen! Veel lopers gaan vrij behouden naar beneden. Gewoon volle bak omlaag, zeker 20"/km sneller dan je gemiddelde tempo.

• TheZoo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-11 13:58

TheZoo

Animals Behind Bars

Komende zondag weer een lange duurloop, maar i.p.v. deze bij ons achter in het veld te doen, wordt het zondag de Eindhoven Urban Trail. Weer eens wat anders :)

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

• Hoppa!
TheZoo schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:49:
Komende zondag weer een lange duurloop, maar i.p.v. deze bij ons achter in het veld te doen, wordt het zondag de Eindhoven Urban Trail. Weer eens wat anders :)
#Metoo

Al vrees ik dat ik geen lekker tempo zal kunnen lopen. Nog steeds last van mijn scheen en pees aanhechting bij mijn knie. Wordt rustig lopen, maar het is dan ook voor de fun natuurlijk. Daarna even echt een paar weken heel rustig aan doen met opbouwen. Urban Trail komt eigenlijk heel slecht uit nu, maar het is zo leuk om te doen.

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

vhal schreef op maandag 4 december 2017 @ 10:37:
Afgelopen weekend heb ik mijn startnummer per post gekregen voor de Bruggenloop. Slordigheidje was het begeleidend schrijven wat gericht was voor de businessrun :+ En ik maar afvragen waar nou die consumptiebonnen waren want er zouden er 2 aan mijn startnummer zitten…

In ieder geval ben ik ingedeeld in wave 3 (van de 4), ik hoop richting een 1:22:30 te kunnen lopen ( = 5m30/km ). Misschien dat het wat sneller/langzamer gaat, ik ken het parcours niet goed genoeg om er wat zinnigs over te zeggen. De Brienenoordbrug is bijvoorbeeld ook al een ruime kilometer omhoog maar uiteindelijk moet je toch weer naar beneden waar je het verlies mee kan goedmaken :P
Beetje laat, maar zorg ervoor dat je in ieder geval met bruggen hebt getraind :P

De Brienenoord heb ik nooit gedaan, maar de Erasmus- en Willemsbrug zijn toch ook al een ander categorietje dan je standaard fietsbruggetje.

Naar boven vind ik vooral korte, soepele passen fijn, waarbij je moet waken niet kneiterhoog in je ademhaling te gaan zitten.

Naar beneden is het bij iedere afdaling even een pas of 5-10 aanvoelen en daarna net onder de limiet dat het gaat klappen doordenderen. Ik probeer dan vooral lange passen te maken en let nóg meer dan normaal op overstrekken.
De lange pas zorgt ervoor dat je door kunt rollen, het niet-overstrekken dat je niet op je knie remt. Vaart minderen doe ik eigenlijk alleen door de pas korter te maken (minder achterzwaai).
Te hard gaan voel ik als eerst aan mijn bovenbenen (de schokbrekers op dat moment), daarna komen de enkels en soms de schenen (de ophanging).

• The_Ghost16
Pathogen schreef op maandag 4 december 2017 @ 10:17:
Runkeeper is wmb een typisch gevalletje "Wet van de remmende voorsprong"... Ooit was het een erg goede, Go-to app, tegenwoordig vóel je tijdens gebruik de homp aan legacy code die er nog achter zit.
Dit ben ik helemaal met je eens. Ondanks dat zijn ze wel heel hard bezig met veranderingen. En dan met name om de apple watch beter te ondersteunen. Alleen heb ik het idee dat ze echt met de waterval methode werken ipv met scrum. Het duurt zo lang voordat er iets nieuws uit komt.
Ik heb wel eens contact gehad met een UX designer van ze. Best goed gesprek gehad en ze werken er wel echt aan om dingen te verbeteren maar het voelt zo traag. Helaas wordt het custom workout deel niet op korte termijn aangepakt. Maar ja kan niet alles hebben. Voor zover ik weet bied strava dit helemaal nog niet.

• Tennisbal
Pathogen schreef op maandag 4 december 2017 @ 10:17:
Wat is volgens jou de beste app voor ios?

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Is het misschien een idee om een apart topic te starten voor de "hardloop-app-ervaringen"? Net zoals er gedaan is voor de discussie over de sporthorloges. Dat soort discussies werden toen als onwenselijk gezien in dit topic.
Daarnaast denk ik dat veel lopers die hier rondhangen al "geüpgraded" hebben naar een sporthorloge en je hier dus niet gek veel respons zal krijgen. Wat je waarschijnlijk wel zal krijgen in een dedicated topic. Als ik dit met Het grote Sporthorloge met GPS topic vergelijk, dan zie ik daar toch een hoop users die hier niet posten.

Ik erger me er verder niet echt aan, maar het viel me op. Het zijn in ieder geval berichten die ik per direct doorscroll, gezien het voor mij totaal niet relevant is. Ik vermoed dat dit voor velen hier geldt, dus mogelijk zijn er betere oplossingen :)

If you can see, look. If you can look, observe

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Tennisbal schreef op maandag 4 december 2017 @ 12:51:
[...]

Wat is volgens jou de beste app voor ios?
Letterlijk geen idee :D ik heb nog nooit langer dan 10 seconden een iPhone vastgehouden geloof ik.

Desondanks, ik vind het Strava patform wel wat hebben. Qua opnemen voldoet m.i. iedere app die zich normaal gedraagt.

@Roozzz ik houd ook beide topics bij en weet soms echt niet wel topic welke is :P Maakt me niet zoveel uit, maar kan me voorstellen dat het soms verwarrend is.

[ Voor 17% gewijzigd door Pathogen op 04-12-2017 13:14 ]

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-12 13:18

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

kenneth schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:35:
[...]
Ik was vooraf vooral bang voor de bruggen, achteraf viel het continu stijgen en dalen tussen de bruggen me meer tegen. Een stad als Den Haag is echt veel vlakker. Maar uiteindelijk valt het wel mee, het is geen 7H :P

[...]

Precies! Maar dan ook echt doen! Veel lopers gaan vrij behouden naar beneden. Gewoon volle bak omlaag, zeker 20"/km sneller dan je gemiddelde tempo.
Eens is met Kenneth! Toen ik nog de 7H liep ging ik redelijk behoudend omhoog (op de eerste 3km na misschien) en omlaag haalde ik meer mensen in dan omhoog mij inhaalden. Scheelt dat ik in Arnhem woon en bijvoorbeeld op mijn normale duurloop gisteren van 18km ook 123 hoogtemeters heb gepakt. Had er overigens ook prima 200+ kunnen worden op die afstand. ;)

Omlaag is gewoon durven! Mijn looptechniek laat mij ergens boven de 20km/uur mij in de steek (wat apart is want vlak loop ik ietsje harder voor mijn gevoel)

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-12 08:47

ElkeBxl

Tassendraagster

Xaverius schreef op maandag 4 december 2017 @ 15:45:
[...]Scheelt dat ik in Arnhem woon en bijvoorbeeld op mijn normale duurloop gisteren van 18km ook 123 hoogtemeters heb gepakt. Had er overigens ook prima 200+ kunnen worden op die afstand. ;)
Is NL dan zo vlak om te gaan lopen? Ik ben gisteren hier in BE 12,5km gaan lopen en had 163 hoogtemeters wat nog mee viel. Brussel is nogal heuvelachtig en als ik bv. in het Zoniënwoud ga lopen zit ik al snel aan 250 tot 300 hoogtemeters op zo'n 15-20km.

Ik loop tegenwoordig maar 1 keer per week meer. Ik combineer het wel met zwemmen. Het is een andere manier van spieren gebruiken maar dan zit ik tenminste niet een hele week stil :+ Ik zou wel eens moeten werken aan terug regelmatiger te gaan lopen, zeker als ik weer de nodige afstand wil opbouwen.

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

De meeste Nederlanders zien een brug of een heuveltje al als een berg :+
Op enkele uitzonderingen na (duinen, heuvelruggen of Limburg) is het hier hartstikke vlak. En de heuvels die er zijn, zijn vaak ook niet zo heel hoog... 30+ hoogtemeters in een keer moet je hier al naar zoeken...
Ik zie nog wel eens fietsrondjes van 100+ km met minder dan 10 hoogtemeters :P

• InZane
ElkeBxl schreef op maandag 4 december 2017 @ 16:02:
[...]

Is NL dan zo vlak om te gaan lopen? Ik ben gisteren hier in BE 12,5km gaan lopen en had 163 hoogtemeters wat nog mee viel. Brussel is nogal heuvelachtig en als ik bv. in het Zoniënwoud ga lopen zit ik al snel aan 250 tot 300 hoogtemeters op zo'n 15-20km.
Ik heb zaterdag een loopje van een goeie 14km gedaan en had maar liefst 30 hoogtemeters :+
Tennisbal schreef op maandag 4 december 2017 @ 10:16:
[...]

En wat voor oortjes gebruik je?
Ik loop nooit met oortjes.

[ Voor 16% gewijzigd door InZane op 04-12-2017 16:57 ]

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-12 09:57
De enkelverzwikking die ik twee maanden geleden heb opgelopen is nog steeds niet helemaal over. :(
Uiteraard voel ik het minder dan tijdens de marathon van Amsterdam, maar soms voel ik het nog steeds. Daarom weinig gelopen:
September: 215 km
Oktober: 106 km (inclusief marathon)
November: 47 km

Zaterdag ook maar 7 km gelopen, alhoewel dat vooral uit voorzichtigheid is. Ik heb ook al lopen van 18 km gedaan zonder merkbare gevolgen. Maar ik wilde na de marathon ook de overbelasting van mijn lies kwijtraken, dus doe ik het rustig aan. Maar ja, liesblessures zijn hardnekkig. vorig jaar had ik rechts een vergelijkbare blessure, die is als vanzelf verdwenen. Misschien doordat ik in het begin van het jaar weinig heb gelopen.

Maar goed, zaterdag heb ik wel een traject gevonden met 100-meterstrepen! Het ligt langs de A27, tussen Groenekan en Utrecht. Het beginpunt is een afslag links van de Voordorpsedijk, wanneer je van Utrecht naar de Bilt loopt:

Afbeeldingslocatie: https://s17.postimg.org/r3zzgk90b/groenekan3.jpg

Deze afslag ligt tussen de sporen naar Hilversum en Amersfoort in. Het traject begint als je net onder het spoorviaduct uit komt.

Vanuit Groenekan kom je er vanaf de Groenekanseweg, net voor het viaduct van de A27 linksaf, als je in de richting van Groenekan loopt:

Afbeeldingslocatie: https://s17.postimg.org/n7mnkk8l7/groenekan1.jpg

Het traject gaat van 0 tot 1000 meter. Leuk voor intervallen! Denk er wel aan dat het fietspad onverlicht is. Het zijn geplakte strepen met gestanste cijfers.

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-12 20:55
Tennisbal schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 21:03:
Ik ben erg enthousiast over de FlipBelt, ondanks dat ik het wat prijzig vind. Na 1.5 jaar (2-3x per week hardlopen) is die nog steeds prima en elastisch. Het grote voordeel is dat je niet meer iets op je arm hebt. De flipbelt zakt niet af en ik merk eigenlijk helemaal niet meer dat ik een telefoon bij me heb. Een Samsung S8 past er met gemak in en een iPhone 7 zal ook wel passen.

Je kunt natuurlijk wel gewoon alle apps blijven gebruiken, maar je telefoon zit natuurlijk wel in de belt. Ik start hem en berg dan de telefoon op in de belt. GPS ontvangst blijft prima en als ik klaar ben gaat die de belt weer uit en stop ik Runkeeper weer.

Overigens gebruik ik Wahoo Fitness. Dat vind ik een fijnere applicatie en die kan ook gewoon exporteren naar RunKeeper en Strava...

[ Voor 3% gewijzigd door BugBoy op 04-12-2017 20:48 . Reden: Video toegevoegd ]

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

BugBoy schreef op maandag 4 december 2017 @ 20:47:
[...]

Ik ben erg enthousiast over de FlipBelt, ondanks dat ik het wat prijzig vind. Na 1.5 jaar (2-3x per week hardlopen) is die nog steeds prima en elastisch.
[video]
Goede reminder om deze even te bestellen, ik twijfel nog even of ik een flipbelt kies met of zonder rits...

Strava

• BugBoy
vhal schreef op maandag 4 december 2017 @ 21:19:
Goede reminder om deze even te bestellen, ik twijfel nog even of ik een flipbelt kies met of zonder rits...
Ik heb de gewone versie zonder rits en de telefoon is er nooit uitgevallen. Doordat het vrij elastisch is houdt die de telefoon prima op zijn plek.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

• kwakke01

kwakke01

net nog even een rondje op tempo gelopen; wilde graag de 10k binnen de 53 minuten lopen, zodat ik op de 10 weer een nieuw pr neer kon zetten voor dit jaar. Ik kwam uiteindelijk op 53:22; net 2 sec. te kort voor een nieuw pr, dus dat zal volgend jaar moeten gebeuren. Er zat nu ook niet veel meer rek in iig https://www.strava.com/activities/1302012620

Voor dit jaar staat nog de halve < 2 uur op mn verlanglijstje, en daar wil ik nog wel een gooi naar doen :)
dan moet ik 2 minuutjes snelle lopen dan de laatste keer, dus dat moet te doen zijn als het lijf het toelaat ;)

Dit jaar in ieder geval de 5 binnen 25 minuten gelopen, en dat was een bonus want het belangrijkste doel voor dit jaar was het opbouwen van conditie en het verliezen van een hoop overtollig gewicht (ben inmiddels 20kg kwijt)

al met al niet ontevreden over mn loopprestaties, mede gezien het feit dat ik pas in Mei weer actief ben gaan lopen.

Als het even kan wil ik december nog afsluiten met 200km+ en dan zien we volgend jaar wel weer vwb de nieuwe doelen:
10k < 50 min
15 < 1:15:00
halve < 1:45:00
marathon lopen (richttijd 4 uur; maar uitlopen is het doel)

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

• Tennisbal
BugBoy schreef op maandag 4 december 2017 @ 20:47:
[...]

Ik ben erg enthousiast over de FlipBelt, ondanks dat ik het wat prijzig vind. Na 1.5 jaar (2-3x per week hardlopen) is die nog steeds prima en elastisch. Het grote voordeel is dat je niet meer iets op je arm hebt. De flipbelt zakt niet af en ik merk eigenlijk helemaal niet meer dat ik een telefoon bij me heb. Een Samsung S8 past er met gemak in en een iPhone 7 zal ook wel passen.

Je kunt natuurlijk wel gewoon alle apps blijven gebruiken, maar je telefoon zit natuurlijk wel in de belt. Ik start hem en berg dan de telefoon op in de belt. GPS ontvangst blijft prima en als ik klaar ben gaat die de belt weer uit en stop ik Runkeeper weer.

Overigens gebruik ik Wahoo Fitness. Dat vind ik een fijnere applicatie en die kan ook gewoon exporteren naar RunKeeper en Strava...

[video]
Interessant! Met rits lijkt me wel veilig. Kan je ook oortjes bedraad koppelen? Wil wel graag muziek hebben

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:01
Tennisbal schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 00:20:
[...]

Interessant! Met rits lijkt me wel veilig. Kan je ook oortjes bedraad koppelen? Wil wel graag muziek hebben
Werkt bij mij prima. Heb mijn iPhone en huissleutels in de belt. Kabel loopt keurig door naar boven vanuit belt.

Draadloos is misschien voor volgend jaar voor mij, heb gewone AKG over ears die gek genoeg voor mij veel comfortabeler zitten dan allerhande in ear oortjes.

"Better ask questions before you shoot"

• BugBoy
Tennisbal schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 00:20:
Ik heb de gewone versie en dan is het geen probleem. Met rits denik ook niet. Draad is dun genoeg, dus bij het uiteinde van de rits kan die er door. En je hebt retourrecht. Zou het gewoon proberen.

• tlpeter
nogeeninlog schreef op maandag 4 december 2017 @ 20:40:
De enkelverzwikking die ik twee maanden geleden heb opgelopen is nog steeds niet helemaal over. :(
Uiteraard voel ik het minder dan tijdens de marathon van Amsterdam, maar soms voel ik het nog steeds. Daarom weinig gelopen:
September: 215 km
Oktober: 106 km (inclusief marathon)
November: 47 km
.
Ik heb ook nog steeds last maar amper met het lopen. Ik las laatst dat het wel een jaar kan duren dus je hebt nog even.

• MrBerger
kwakke01 schreef op maandag 4 december 2017 @ 22:42:
Als het even kan wil ik december nog afsluiten met 200km+
Dat zou ik een puike prestatie vinden. Heeft mij wel een aantal jaar gekost voordat ik dit een keer in 1 maand heb gelopen!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-12 13:55
Komende zondag de 10 Engelse Mijl bij de Twiske Molenloop.

Hopelijk blijft de sneeuw, die ik op de weerkaarten zie, nog even weg. o<:) 10 EM is de enige afstand waar ik voor dit jaar nog geen PR heb gelopen. Zou mooi zijn om het jaar nog af te kunnen sluiten met ook daar een PR.. Voor alle overige afstanden tot en met de marathon is dat wel gelukt. d:)b

• kwakke01

kwakke01

MrBerger schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 07:48:
[...]

Dat zou ik een puike prestatie vinden. Heeft mij wel een aantal jaar gekost voordat ik dit een keer in 1 maand heb gelopen!
Thanks; kom tot nog toe ook nog niet in de buurt; 100 km is nog wel goed te doen, maar om de 200 aan te tikken zal ik ietsje meer naar mn lichaam moeten luisteren en niet gaan lopen pushen (zoals ik gister wel heb gedaan :x ) rustig aan wordt dus het devies voor de komende weken; liever 7km per dag op een laag tempo, dan 15 km in een tempo waardoor ik drie dagen niet kan lopen van de pijn in mn kuiten :(

maarja, zou wel gaaf zijn als het lukt. Of zoals ik tegen mn kinderen zou zeggen: ga je het proberen of ga je het gewoon doen ;)

• anandus
  • Niet online
Nou, ik heb eraan toegegeven, hoor. Vandaag voor het eerst deze winter met lange broek naar buiten gegaan ;(

Iets anders: Ik begin langzaamaan wat langere afstanden te lopen (>15K).
Nu lees ik her en der over 'gelletjes'. Wat zijn dit? Moet je die zelf maken met agar agar ofzo?

[ Voor 45% gewijzigd door anandus op 05-12-2017 09:03 ]

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

anandus schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 08:59:
Iets anders: Ik begin langzaamaan wat langere afstanden te lopen (>15K).
Nu lees ik her en der over 'gelletjes'. Wat zijn dit? Moet je die zelf maken met agar agar ofzo?
Gelletjes zijn bedoeld om op een snelle manier energie aan te vullen. Dit is vrij compacte energiebron die je (in theorie) makkelijk weg kan krijgen tijdens inspanning. Zo lang je maar voldoende energie in je lichaam stopt kan je in principe eeuwig doorlopen :P
Meestal koop je deze gewoon in de winkel, maar je kan inderdaad ook zelf iets fabriceren.

Er zijn nog een aantal verschillende types, zie hier bijvoorbeeld voor korte intro voor de diverse opties: http://www.sportvoedingwe...g/2011/09/07/energy-gels/

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

anandus schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 08:59:
Nou, ik heb eraan toegegeven, hoor. Vandaag voor het eerst deze winter met lange broek naar buiten gegaan ;
Dat meen je!! Ik loop al ruim 3 weken met lange broek, thermoshirt, overshirt en handschoenen :P

tips voor New York

• anandus
  • Niet online
Calitomnication schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 10:09:
[...]

Dat meen je!! Ik loop al ruim 3 weken met lange broek, thermoshirt, overshirt en handschoenen :P
Nouja, het is op zich nog wel prima te doen om te hardlopen in korte broek en korte mouwen, als je eenmaal opgewarmd bent is het geen probleem. Maar het is het deel totdat ik begin met rennen (naar startpunt lopen, etc) wat nu echt te koud geworden is.

Handschoenen moet ik nog niet aan denken trouwens, lijkt mij veel te warm. Of doe je ze uit tijdens het rennen?

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 05-12-2017 10:18 ]

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:00

Tazzios

..

Wel top dat jullie ook nog zonder schoenen lopen. (die zie ik in ieder geval niet genoemd :+ )

Gister was het voor mij op het randje met korte broek en tshirt, maar dat kwam vooral door de natte ondergrond>koude voeten tijdens warming up. >:)

• tlpeter
Ik loop ook al met een lange broek en thermoshirt. Ook had ik Zondag handschoenen aan.
Ik hou niet van te warm gekleed maar nu is het te koud aan het worden.
Ik heb niet eel vet dus ik heb geen isolatie zeg maar :)

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ik had zaterdagavond (1° C) drie paar handschoenen over elkaar en na 1h45 begonnen mijn vingertoppen alsnog pijn te doen.

Maar ik hik toch nog steeds tegen de prijs van winddichte fietshandschoenen aan :{

Pagina: 1 ... 68 ... 109 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic