Hardlopen - Deel 7 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 67 ... 109 Laatste
Acties:
  • 515.709 views

Onderwerpen

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Vandaag gelopen met een ander pastempo, 180 ipv 160.
Da's wel even wennen, zeg! Af en toe voelde ik me (ook vanwege de - nu- kleinere pasjes) een dartelende ballerina :P
Maar even paar keer met dit andere pastempo lopen, kijken hoe het bevalt :)
Het was wennen, maar niet perse onprettig

[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 18-11-2017 14:25 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:01

Galois

1811 - 1832

Rudedadude schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 12:10:
[...]

Ik geef het alle kansen. Ik heb richting de 58 minuten gelopen tijdens de bruggenloop 15k en toen was ik echt nog niet in M <3:00 vorm (dat ben ik nog steeds niet :P). Succes!
Ben benieuwd hoeveel last ik nog heb van de marathon en of ik voldoende hersteld ben. De eerste 2-3 weken na de marathon had ik bij vrijwel elke training wel extra vermoeide benen. Nu merk in weinig, lijk ik hersteld. Maar of dat ook zo is als ik voluit ga? We gaan het zien morgen.

Ik heb op basis van mijn tijden van vorig jaar een schema gemaakt en die ga ik op mijn arm schrijven. En dan gewoon heel autistisch zonder nadenken doen wat er op mijn arm staat :)

1 03:50,0
2 03:50,0
3 04:00,0
4 04:00,0
5 04:00,0
6 03:55,0
7 03:45,0
8 04:00,0
9 03:55,0
1003:45,0
1104:10,0
1203:50,0
1303:50,0
1403:40,0
1503:40,0
EINDTIJD0:58:10

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-12 08:45

racoon

mooowwww

Heerlijke Duurloop gedaan 90 minuten 15,37 km, heerlijk pijnvrij gelopen.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Ik wil met Hardlopen met Evy na de 5Km voorbeginners de 7,5 Km voor beginners gaan doen.

Deze gekocht maar heb gelijk vragen erover.

Er worden over 3 verschillende lopen gesproken.

Extensieve duurloop
Intensieve duurloop
Joggen

Nu loop ik nog maar net de 5 Km op een gemiddelde van iets meer dan 10Km/u

Als ik op internet zoek hebben ze het erover dat joggen net onder de 10Km/u is.
Maar dat is met mijn tempo dan toch ook een Extensieve duurloop?

Of hoe zou ik deze 3 fase’s het beste kunnen lopen?

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
4 rondjes van 2Km gelopen tijdens de Baggelhuizercross. Route ging voor een stuk over een mul strand wat echt killing was wat mij betreft. Rondjes van 11 min en laatste wat verval, dus 8.2Km in 45min in de benen. Ondanks de koude wind toch wat te warm aangekleed. Volgende keer toch maar in de korte broek. Warme choco met slagroom was een prima afsluiter.

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:01

Galois

1811 - 1832

Galois schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 20:02:
[...]

Ben benieuwd hoeveel last ik nog heb van de marathon en of ik voldoende hersteld ben. De eerste 2-3 weken na de marathon had ik bij vrijwel elke training wel extra vermoeide benen. Nu merk in weinig, lijk ik hersteld. Maar of dat ook zo is als ik voluit ga? We gaan het zien morgen.

Ik heb op basis van mijn tijden van vorig jaar een schema gemaakt en die ga ik op mijn arm schrijven. En dan gewoon heel autistisch zonder nadenken doen wat er op mijn arm staat :)

1 03:50,0
2 03:50,0
3 04:00,0
4 04:00,0
5 04:00,0
6 03:55,0
7 03:45,0
8 04:00,0
9 03:55,0
1003:45,0
1104:10,0
1203:50,0
1303:50,0
1403:40,0
1503:40,0
EINDTIJD0:58:10
57:45!!! *O*

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Luchtenburger
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
pjlgt schreef op zondag 19 november 2017 @ 17:08:
4 rondjes van 2Km gelopen tijdens de Baggelhuizercross. Route ging voor een stuk over een mul strand wat echt killing was wat mij betreft. Rondjes van 11 min en laatste wat verval, dus 8.2Km in 45min in de benen. Ondanks de koude wind toch wat te warm aangekleed. Volgende keer toch maar in de korte broek. Warme choco met slagroom was een prima afsluiter.
Heb ik ook aan meegedaan, was inderdaad knap pittig. Stukje over het strand van de plas en wat hoogte verschil... Gelukkig was het lekker weer! Eindtijd net iets onder de 38 minuten, maar ik voel het nu wel in het lijf.

Nibe S2125-12, VVMS320 / Home Assistant (MinisForum U700; CONBEE II; RF-LINK)

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
toch niet helemaal autitstisch je arm-schema gevolgd? ;)

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-12 20:25
Mooie tijd zeg _/-\o_

Ik heb zelf ook een pacebandje gemaakt.
Maar iets ingewikkelder :P
Tijden van vorig jaar gepakt, op strava met de ATH tijden gekeken waar ik relatief slecht/goed had gepresteerd en op basis daarvan een gelijke distributie van energieverbruik gemaakt...
Omlaag deed ik relatief langzaam en omhoog juist snel. Daar heb ik vandaag dan extra opgelet.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• TheZoo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-11 13:58

TheZoo

Animals Behind Bars

Crxtreem schreef op zondag 19 november 2017 @ 15:28:
Ik wil met Hardlopen met Evy na de 5Km voorbeginners de 7,5 Km voor beginners gaan doen.

Extensieve duurloop
Intensieve duurloop
Joggen

Volgens mij moet je de termen niet proberen te koppelen aan een specifieke snelheid, maar een voor jouw bepaalde intensiteit. Misschien heb je hier wat aan:
Trainen binnen de juiste oefenvorm en Trainingshandleiding voor hardlopers

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Sport_Life schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 22:26:
[...]

Mijn doel is onder de 60 minuten. Vorig jaar brak ik pr na pr, helaas afgelopen zomer wegens blessures weinig kunnen trainen. Toch afgelopen week weer even een snel rondje gedaan en toen liep ik weer vrij stabiel en zonder echt aan te zetten rond de pace 4:00. Maarja de vraag is houd ik dat gemiddeld 15km vol... Ben heel benieuwd wat eruit komt. Realistisch is 1 uur en 5 minuten.

Pr op de 10km is nu 39:30 en daar ben ik super trots op ;).
Helaas nog niet helemaal mijn vorm te pakken vandaag, 1 uur en 6 minuten over gedaan. Had stiekem wel gehoopt onder het uur te eindigen, en op zich was ik tot 6 km redelijk op weg, maar daarna viel alles in elkaar, het voelde alsof ik een blok beton aan beide benen had zitten.
Ondanks dat wel erg genoten, erg goed georganiseerd ook.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Afgelopen zaterdag weer voor het eerst gelopen nadat ik 1 week met een griep op bed heb gelegen. Best wel interessant om te zien hoe snel je achteruit gaat, maar ook hoe snel je het weer terug op kunt pakken.

Zaterdag stond een duurloop van 100' op het programma, maar wist van te voren al dat ik de omvang nog niet heb. Het lopen zelf viel best wel zwaar eigenlijk. Ondanks het feit dat ik op 75% (zone 1) van het tempo liep, had mijn hartslag daar een ander plan in. Zat de helft van de tijd in zone 3, veel te hoog dus! Ik heb de training afgewerkt tot 70' / 12.78km, wat ik op dat moment meer dan voldoende vond! Had het overigens ijskoud, koude handen door de handschoenen heen :(. Niet echt de duur die ik nodig heb voor een halve marathon, maar dat komt nog wel :P

Zondag ging het gelukkig al iets beter. Korte training, 30', hoger tempo (zone 3) en qua hartslag klopte het nu gelukkig wel :). Dus, hoop dat dit mijn dipje is geweest en dat het vanaf nu alleen maar bergop is.

Nu dus werken aan mijn omvang en dan komt het wel goed :)

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-12 15:17

McMiGHtY

- burp -

Gisteren een paar rondjes in Egmond rondgelopen en uiteindelijk gevonden wat de Bloedweg is waar je iedereen over hoord. Nu kwam ik wel vanaf de kant van de boulevard de Zeeweg op en toen de Bloedweg maar ik vond hem wel meevallen. Ja, vals plat maar ook heerlijk om te lopen daar. Mooie omgeving.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

• 6129(15)
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-12 13:45

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

Crxtreem schreef op zondag 19 november 2017 @ 15:28:

Extensieve duurloop
Intensieve duurloop
Joggen

Zoals @TheZoo zei moet je dat vooral op gevoel doen. Ik heb hier en daar gelezen dat die app met Evy nog niet 100% klaar is. De termen die je ziet eigenlijk bedoeld zijn voor trainingen gekoppeld aan hartslag. In de app zelf zijn hier andere sporen van terug te vinden. Oorspronkelijk moest die app ook kunnen interfacen met hartslagmeters maar dat is er nooit (of nog niet?) van gekomen.

Jammer maar helaas, ik hoop dat het nog ooit in orde wordt gebracht maar ondetussen is het gewoon op gevoel lopen.

• W.Wonderland
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-12 20:04
McMiGHtY schreef op maandag 20 november 2017 @ 14:56:
Gisteren een paar rondjes in Egmond rondgelopen en uiteindelijk gevonden wat de Bloedweg is waar je iedereen over hoord. Nu kwam ik wel vanaf de kant van de boulevard de Zeeweg op en toen de Bloedweg maar ik vond hem wel meevallen. Ja, vals plat maar ook heerlijk om te lopen daar. Mooie omgeving.
Het is iets meer als een vals plat maar zeker niet de grootste helling van het parcours. Zo vindt ik de standopgang zwaarder en de allerlaatste meters langs de vuurtoren zijn zeker steiler (alsmede een paar duinpaden).
Zelf denk ik dat vooral aan het feit ligt dat deze 600m vrijwel aan an het eind van de route liggen waarbij iedereen het beste al gegeven heeft.
Als je vanaf de Zeeweg kant kwam kan je je voorstellen wat voor chaos het altijd was toen de route nog andersom liep en iedereen vanuit de brede starten ineens het smalle pad op moest.
Nu kan je vanaf het begin van de Bloedweg nog even flink aanzetten voor de laatste anderhalve km, ruimte genoeg om nog velen te passeren..

• Crxtreem
  • Niet online
TheZoo schreef op zondag 19 november 2017 @ 22:07:
[...]

Volgens mij moet je de termen niet proberen te koppelen aan een specifieke snelheid, maar een voor jouw bepaalde intensiteit. Misschien heb je hier wat aan:
Trainen binnen de juiste oefenvorm en Trainingshandleiding voor hardlopers
Het lastigste vind ik nog van het hardlopen om rustig te lopen.
Als mijn hartslag wat aan de hoge kant is probeer ik wel in te houden, maar dat voelt dan zo krampachtig aan.
Daarom vraag ik me ook af of het vanavond gaat lukken om langzamer te lopen dan normaal.
Ik zal mijn hartslag ook lager proberen te houden.
Normaal is mijn hartslag 163 als ik voor mijn gevoel lekker loop.
Dus om Extensief te lopen ca.150 aanhouden?

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Crxtreem schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 13:33:
[...]

Als mijn hartslag wat aan de hoge kant is probeer ik wel in te houden, maar dat voelt dan zo krampachtig aan.
Dat heb ik ook, als ik echt verder ga lopen en wil mijn hartslag laag houden, dan moet ik echt rond de 9 km/u lopen. Ik heb dan echt het gevoel alsof ik geforceerd traag loop, ik kan me ook niet voorstellen dat dat goed is voor een mens. Ik heb het wel eens geoefend met een hogere pace, maar dan krijg je helemaal van die trippeltrappel-gevoelens.

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-12 16:32

Pathogen

Shoop Da Whoop

Extensief lopen vind ik juist heerlijk (tegenwoordig). Dan heb ik het over hartslagzone 2 (soms randje 3).
Het is wel iets dat je moet oefenen, en eigenlijk geldt dat voor alles natuurlijk. Ook een hogere pasfrequentie aanleren is echt oefenen.
En ja, in het begin voelt dat krampachtig, je bent het niet gewend, maar het wordt vanzelf normaler en na een tijdje zul je zien dat je snelheid wat toeneemt op hetzelfde hartslagniveau.

De grap is (vind ik) dat ik een half uur relaxed kan lopen, daarna weer normaal aan het werk kan zonder compleet verrot te zijn en toch weet dat het nut heeft voor mijn hardloopconditie.

Voor mezelf trouwens: sodemieters, ik ben behoorlijk uit vorm. Voel me ook niet helemaal fris en de nachten zijn niet zo goed als ze ooit waren, maar ik loop ver onder gemiddeld. Mijn easy pace ligt momenteel rond de 5:50 ipv 5:35...
Is allemaal niet erg, ik train nu toch nergens voor, maar poeh.

• Crxtreem
  • Niet online
Bij Extensief kan ik beter een snellere pasfrequentie gebruiken?
Ik loop nu met Spotify met 155 bpm.

• TheZoo

TheZoo

Animals Behind Bars

Crxtreem schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 13:33:
Dat ken ik, daar had ik in het begin ook moeite mee, maar dat gaat me steeds beter af.
Daarom vraag ik me ook af of het vanavond gaat lukken om langzamer te lopen dan normaal.
Ik zal mijn hartslag ook lager proberen te houden.
Normaal is mijn hartslag 163 als ik voor mijn gevoel lekker loop.
Dus om Extensief te lopen ca.150 aanhouden?
Daar kan ik geen zinnig woord over zeggen, dat is helemaal afhankelijk hoe jou hartslagzones er uit zien. Als je die niet weet, zou je kunnen richten op:
Het tempo is relatief laag, zodat er gemakkelijk kan gepraat worden tijdens de training.
uit 1 van de 2 links die ik gepost had.
Ondanks dat ik met een hartslagmeter loop, doe ik regelmatig nog tegen mezelf praten om te checken hoe makkelijk ik nog kan praten :+

Ik vond dit trouwens ook een interessant artikel.

[ Voor 6% gewijzigd door TheZoo op 21-11-2017 14:28 . Reden: Toevoeging link ]

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Toen mijn easy pace 5'30 - 6'00 was liet ik Z1/Z2 maar graag voor wat het was. Inderdaad krampachtig en niet leuk. De Souplessemethode vond (vind) ik een fijne manier om gestructureerd aan de conditie te werken en nog wel het gevoel te hebben dat je aan het hardlopen bent. Dus misschien een interessant alternatief voor mensen die niet van schuifelen houden.

Gisteravond liep ik 5'10/km in Z1 en mijn normale Z2-tempo is 4'45/km. Dat maakt het mentaal een stuk makkelijker. Maar ja, dat is wel het resultaat van negen jaar trainen (waarvan de laatste vijf serieus). Tevens wil ik nu zoveel mogelijk lopen (because miles make the champions) dus dan ontkom je niet aan veel rustig lopen.

Over zoveel mogelijk lopen gesproken: ik was fluitend op weg naar 3000km maar zoals jullie inmiddels weten gooide een verzwikte enkel roet in het eten. Inmiddels doe ik nog een ultieme poging om het te halen maar dat betekent dat ik in de resterende 41 dagen van het jaar nog 509km moet lopen :o Veel Z1 en veel loopband wordt dat dus. En lange duurlopen van 23, 25, 21, 23, 25 en 20 kilometer. De voorbereiding op mijn debuut op de halve marathon in december 2018 is al volop onderweg :+
Crxtreem schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 14:00:
Bij Extensief kan ik beter een snellere pasfrequentie gebruiken?
Ik loop nu met Spotify met 155 bpm.
Een hoge pasfrequentie is om meerdere redenen verstandig (belasting, loopeconomie). Probeer niet geforceerd een hoge frequentie te halen maar langzaam (neem gerust een paar maanden de tijd) opbouwen ergens richting 170-180 kan zeker helpen. 155 is wel echt laag.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zo, naar een échte sportschoenenwinkel geweest en me schoenen aan laten meten.
Ik heb dit keer schoenen gekocht die bij echt mijn voeten en loop passen (althans, dat hoop ik :P ) in plaats van gewoon de eerste-de-beste sportschoenen in de sale :+
Ben benieuwd hoe het loopt als ik ze ingelopen heb.

Blijkbaar heb ik 'valgusvoeten' met een lichte overpronatie en is mijn rechterbeen een tikkie langer dan mijn linkerbeen, maar werkt het niet door naar mijn kniëen en rug.
En ben ik stevig gebouwd ("Did he just call me fat?" :P )
Ook komen mijn voeten een beetje vlak neer (mooi punt om beetje op mijn afwinkkeling te letten dacht ik zo).
The more you know :)

Ik heb Saucony Guide ISO schoenen aangesmeerd aanbevolen gekregen. Zal mij benieuwen :)
Volgens mij wel prima dingen.
vhal schreef op maandag 13 november 2017 @ 17:51:
[...]

Zie dat je in Leiden woont, ik kan Starshoe in Zoetermeer wel aanraden. Neem wel de tijd, je bent wel even bezig (met wachten als het druk is :P ). De meeste mensen die daar werken zijn fysiotherapeuten of hebben een achtergrond in podotherapie.
Nog bedankt voor de tip :)
Ik ben erheen geweest en voelde me goed geholpen daar. Professioneel.

Iemand nog tips hoe je het beste schoenen in kan lopen (welke afstand, hoe vaak?).
Ik zat te denken aan de rest van de week elke dag even 5K te lopen ofzo?

Ik had voor donderdag een loop van 20K en voor vrijdag eentje van 15K staan, maar ik denk dat ik dat beter even niet kan doen met nieuwe schoenen :P

[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 21-11-2017 15:49 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:59
kenneth schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 14:02:

[...]

Een hoge pasfrequentie is om meerdere redenen verstandig (belasting, loopeconomie). Probeer niet geforceerd een hoge frequentie te halen maar langzaam (neem gerust een paar maanden de tijd) opbouwen ergens richting 170-180 kan zeker helpen. 155 is wel echt laag.
Ik loop nog niet zo lang hard, maar mijn polar registreert ook pasfrequentie. Die geeft echter gemiddeldes van <100. Moet ik die dan nog maal twee doen? Nu geeft die dit namelijk aan:

400m interval op 03:00 - pasfrequentie: 85 - 90
5-10km op 04:10 - pasfrequentie: 78 - 84

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Behoorlijk goeie aanbiedingen voor sportkleding op Zalando vandaag.

Link naar alle hardloop spullen die al 50% afgeprijs zijn (geen referral): https://www.zalando.nl/sp...orting&sport_type=running

Met code SPORT2017 nog 20% extra korting - dat is dus bovenop die 50%.

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Awsom schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 16:17:
[...]

Ik loop nog niet zo lang hard, maar mijn polar registreert ook pasfrequentie. Die geeft echter gemiddeldes van <100. Moet ik die dan nog maal twee doen? Nu geeft die dit namelijk aan:

400m interval op 03:00 - pasfrequentie: 85 - 90
5-10km op 04:10 - pasfrequentie: 78 - 84
Ja, twee keer zo hard lopen, jij :+

Om de een of andere reden hanteert de helft van de wereld frequentie als hoeveel stappen je met links en rechts zet, en de andere helft per been. Polar registreert blijkbaar volledige passen, dus jij zit op 170-180 voor de 400m en 156-168 voor 5-10km.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Rudedadude

Maybe we were born to run

anandus schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 15:46:

Iemand nog tips hoe je het beste schoenen in kan lopen (welke afstand, hoe vaak?).
Ik zat te denken aan de rest van de week elke dag even 5K te lopen ofzo?

Ik had voor donderdag een loop van 20K en voor vrijdag eentje van 15K staan, maar ik denk dat ik dat beter even niet kan doen met nieuwe schoenen :P
Mijn record met inlopen van nieuwe schoenen is een complete marathon als allereerste rondje. (schoenen waren zaterdag binnengekomen en ze leken me wel geschikt voor de Rdam marathon :P) . Bij schoenen die niet goed zitten is het meer dat je voeten daaraan moeten wennen, bij hardloopschoenen zou dat niet moeten mogen gebeuren. Hooguit dat je schoenen iets flexibeler worden na een x aantal kilometer, maar goed, dat terugvoelen zit volgens mij ook meer in je hoofd dan dat dat echt goed merkbaar is.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Gisteren wederom het bewijs dat het toch langer duurt voordat je herstelt van een stom, simepl griepje :(.
Op het programma baantraining, 5x 1000m, 300m pauze. Maar onze trainer was in een goede bui en icm herstelweek hoefden we maar 4x 1000 op 25"/100m, 4.11'/km.

Ronde 1, ik voelde me net een vis op het droge! Constant naar lucht happen, maar kreeg niks binnen. Heb ronde 2 nog proberen te lopen op een lager tempo, maar ging écht voor geen meter. Heb de training ook maar afgebroken.

Aan mijn VO2 is duidelijk te zien dat ik in een dip zit, stond hij 1.5 maand geleden nog op 56, nu staat hij op 50 en ik verwacht dat hij nog wel meer gaat dalen de komende weken. :(. Hoop dat ik deze dip goed ga overleven maar ben er bang voor, aangezien het steeds donkerder en guurder weer gaat worden :'(

* Calitomnication heeft de jaarlijkse winterdip weer te pakken

[ Voor 4% gewijzigd door Calitomnication op 22-11-2017 08:44 ]

tips voor New York

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Calitomnication schreef op woensdag 22 november 2017 @ 08:44:
Gisteren wederom het bewijs dat het toch langer duurt voordat je herstelt van een stom, simepl griepje :(.
Op het programma baantraining, 5x 1000m, 300m pauze. Maar onze trainer was in een goede bui en icm herstelweek hoefden we maar 4x 1000 op 25"/100m, 4.11'/km.

Ronde 1, ik voelde me net een vis op het droge! Constant naar lucht happen, maar kreeg niks binnen. Heb ronde 2 nog proberen te lopen op een lager tempo, maar ging écht voor geen meter. Heb de training ook maar afgebroken.

Aan mijn VO2 is duidelijk te zien dat ik in een dip zit, stond hij 1.5 maand geleden nog op 56, nu staat hij op 50 en ik verwacht dat hij nog wel meer gaat dalen de komende weken. :(. Hoop dat ik deze dip goed ga overleven maar ben er bang voor, aangezien het steeds donkerder en guurder weer gaat worden :'(

* Calitomnication heeft de jaarlijkse winterdip weer te pakken
Ja griep is gewoon k*t. En als je te snel pusht na je griep duurt het des te langer voordat je weer een beetje op normaal niveau bent...
Neem maar aan van iemand die dit, en vorig, jaar uitzonderlijk veel verkoudheidjes en griepjes gepakt heeft: liever 2x teveel rust dan 1 dag te weinig.

• Crxtreem
  • Niet online
Gisteren mijn Extensieve duurloop gedaan met Evy.
Ik had de App ingesteld op hartslag in plaats van op gevoel.
En warempel voordat je start met lopen vertel Evy netjes in welke hartslagzone je moet blijven.

Maar dat is toch moeilijker dan gezegd.
Volgens de app moest ik tussen de 132 en 145 blijven.
Maar met voor mijn gevoel een sukkeldrafje zat mijn hartslag op 150.
Nadeel is wel dat meestal mijn laatste stukje wind schuin van voren is dus mijn hartslag ging nog iets omhoog.

Wel de gehele training een rustige ademhaling gehad.
En ook geprobeerd om met een sneller pas tempo te lopen.
Wel erg wennen ook omdat ik nu echt moest inhouden.

Nu Donderdag Joggen. :O
Volgens de App is dat met een hartslag tussen de 121 en 131.
Vraag me af hoe langzaam ik dit moet gaan doen, of is het dan meer snelwandelen? :?

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
Nou loop ik al een aantal jaar, zonder al te serieuze schema's (loop vooral voor mezelf), maar heb me ook altijd verbaasd over die hartslag-indicaties. 150 zit ik ook zo aan, en dan loop ik echt superlangzaam voor m'n gevoel. Als ik echt aan het blazen ben, dan loop ik rond de 170 (of richting de 180 op het eind van een snelle sessie), maar een tempo wat ik rustig ruim een uur kan volhouden zit ik vaak nog steeds op ~150. Voor mezelf heb ik die richtlijnen qua hartslag dus ook al snel overboord gegooid, aangezien het wel leuk moet blijven. 6 of 7 kmh lopen om maar geforceerd op die 130 te zitten is voor mij niet leuk meer. Dan maar wat minder 'goed' trainen, maar wel gewoon makkelijk 10km kunnen volhouden :)

[ Voor 3% gewijzigd door naitsoezn op 22-11-2017 09:37 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:44

vhal

ಠ_ಠ

Pathogen schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:02:
[...]
Neem maar aan van iemand die dit, en vorig, jaar uitzonderlijk veel verkoudheidjes en griepjes gepakt heeft: liever 2x teveel rust dan 1 dag te weinig.
Ik geef gewoon mijn 2 kinderen de schuld :+ Afgelopen jaar was wel het toppunt met kwaaltjes die uit het 'niets' kwamen. Dat ze een cocktail aan bacteriën en virussen meenemen van het KDV lijkt wel werkelijkheid te zijn :P

Strava

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Trainen op hartslag kost gewoon ontzettend veel tijd voordat je eindelijk resultaat ziet! Daarnaast moet je max hartslag wel goed zijn ingesteld, anders heeft je hele training geen zin. En de standaard berekening van 220-leeftijd is leuk, maar ook niet betrouwbaar.

In mijn geval zou ik dan een max van 184 hebben, maar ik heb een max van 196, dat is 1 hele zone verschil. Zou ik dus de standaardwaarde van mijn horloge aanhouden, dan hebben mijn trainingen geen effect omdat ik altijd te langzaam loop. Dus, als je al gebruik maakt van training op hartslag, zorg er dan voor dat je de max. hartslag weet. Die kun je zelf afnemen door tot het gaatje te gaan, maar toen ik nog niet bij de atletiekvereniging zat heb ik deze door de fysio laten afnemen. Die hebben me op een hometrainer gezet en gaan met die banaan!

Daarnaast is het wel heel frustrerend / lastig om langzaam te lopen. Afgelopen zaterdag ook een duurloop gedaan maar omdat de afstanden langer worden, gaan de tempo's achteruit. Je wordt nu dus sneller door andere lopers ingehaald. Ergens heb je dan altijd ergens de neiging om te schreeuwen "ik kan wel harder hoor" :P, maar het beste is gewoon oogkleppen op en lekker je eigen training afwerken, je weet toch niet wat voor training die andere loper aan het doen is.
Als je een duurloop van 15km doet en een andere loper komt je met een 2x 6' interval voorbij, ja... dat gaat hard... Maar daar moet je je dus niet op blind staren :)

tips voor New York

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

vhal schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:39:
[...]

Ik geef gewoon mijn 2 kinderen de schuld :+ Afgelopen jaar was wel het toppunt met kwaaltjes die uit het 'niets' kwamen. Dat ze een cocktail aan bacteriën en virussen meenemen van het KDV lijkt wel werkelijkheid te zijn :P
Oh ja zeker, de oudste gaat sinds begin dit jaar naar de PSZ :P Maar daarnaast was het vanaf mid-2016 ook gewoon bijzonder druk en stressvol hier, dat helpt ook niet mee.

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:45
vhal schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:39:
[...]

En geloof me, als ze naar school gaan wordt het niet veel beter :+
M'n jongste hoest en snottert alles bij mekaar momenteel en toen ik haar gisteravond naar bed bracht gooide ze nog eens fijn het avondeten eruit :/
Zelf loop ik ook al een paar dagen te snotteren en te hoesten, maar gelukkig ging het lopen afgelopen weekend wel lekker. Zaterdag een duurloopje van bijna 15km en zondag 15x200m interval en totaal ruim 13km gemaakt :)
Vanavond weer een rondje maken. Benieuwd of het dan nog steeds wil. Voel me behoorlijk gaar..

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

InZane schreef op woensdag 22 november 2017 @ 15:27:
[...]

En geloof me, als ze naar school gaan wordt het niet veel beter :+
M'n jongste hoest en snottert alles bij mekaar momenteel en toen ik haar gisteravond naar bed bracht gooide ze nog eens fijn het avondeten eruit :/
Zelf loop ik ook al een paar dagen te snotteren en te hoesten, maar gelukkig ging het lopen afgelopen weekend wel lekker. Zaterdag een duurloopje van bijna 15km en zondag 15x200m interval en totaal ruim 13km gemaakt :)
Vanavond weer een rondje maken. Benieuwd of het dan nog steeds wil. Voel me behoorlijk gaar..
Klinkt me heel bekent in de oren! Als je ademhaling er nu net zo aan toe is als die van mij, dan voel je je vanavond tijdens de run als een astmapatiënt in een wachtruimte met alleen maar zware Van Nelle ketting-rokers :P

tips voor New York

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:22
Hier na ca 2 jaar blessureleed nu de stoute renschoenen aangetrokken en met start to run van Fiere Evy gestart. Damn heb lange weg te gaan, maar koppie leeg en relaxt thuiskomen is al erg fijn :)

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• InZane
InZane schreef op woensdag 22 november 2017 @ 15:27:
Zoals verwacht was ik niet vooruit te branden. Toch een rondje 10km gedaan en niet op de tijd gelet.

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-12 13:55
Iemand nog ergens mooie black friday hardloopdeals gespot? :9
Bij Nike bijvoorbeeld nog eens 30% extra korting met BF30 als code op alle aanbiedingen

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:44

vhal

ಠ_ಠ

Roadman schreef op donderdag 23 november 2017 @ 21:05:
Iemand nog ergens mooie black friday hardloopdeals gespot? :9
Bij Nike bijvoorbeeld nog eens 30% extra korting met BF30 als code op alle aanbiedingen
Ik had gehoopt op een leuke korting voor een Flipbelt; helaas bleef het maar bij 10%....het percentage wat je standaard wel krijgt als je hun FB pagina eens bezocht hebt.

Zojuist 10KM op de loopband gelopen omdat het even niet anders kon, ik kan zeggen dat het voor mij niet geheel mijn ding is :X :z

[ Voor 11% gewijzigd door vhal op 23-11-2017 22:14 ]

Strava

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Daarom noemen ze zo'n ding een dreadmill :P

Ach, kilometers zijn kilometers. Ik heb er vanavond voor de tweede keer op gestaan en met een leuke serie aan is het best te doen. Komende drie dagen gelukkig weer buiten.

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Runnersworld zegt dat ze leuke kortingen hebben vandaag en morgen op winkelvoorraad - ga zo even kijken of ik een goedkoop nieuw setje schoenen kan fiksen.

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-12 16:58
Ben ook weer lekker aan het stappen, daarom mooi met Black Friday een setje nieuwe schoenen gekocht met wat minder drop.

Van:

Asics GT2150
Nike Lunarglide 7
Nike Lunarglide 8

naar

Nike Flex 2016 RN (nieuw)

Iets minder drop dan normaal, benieuwd hoe dat gaat lopen.

[ Voor 3% gewijzigd door KaiseRRuby op 24-11-2017 11:22 ]

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Black Friday! Bedankt voor de herinnering :) Runnerinn geeft 15% korting met code BF15.

Eindelijk de ST-2 in de enige ware schoenenkleur gevonden en dan met verzendkosten (uit Spanje) ook nog goedkoper dan Nederlandse webshops :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HG2cpQ5.jpg

Hopelijk is het bovenwerk iets zachter dan bij de Tribute, mijn kleine teen is continu rood :{ De recensies zijn in ieder geval veelbelovend.

• MrAcid
  • Niet online
kenneth schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 11:40:
Black Friday! Bedankt voor de herinnering :) Runnerinn geeft 15% korting met code BF15.

Eindelijk de ST-2 in de enige ware schoenenkleur gevonden en dan met verzendkosten (uit Spanje) ook nog goedkoper dan Nederlandse webshops :)

[afbeelding]

Hopelijk is het bovenwerk iets zachter dan bij de Tribute, mijn kleine teen is continu rood :{ De recensies zijn in ieder geval veelbelovend.
Heb je ervaring met die webshop(s)? Ze zijn vaak zo goedkoop dat ik het niet vertrouw. Lees ook hele wisselende reviews erover.

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Derde keer dat ik er bestel en @Rudedadude bestelt er ook wel eens.

• MrAcid
  • Niet online
kenneth schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 12:56:
Derde keer dat ik er bestel en @Rudedadude bestelt er ook wel eens.
Thnx, goed om te weten! Ze zijn bijna altijd de goedkoopste (ook met wintersport en fietsspullen).

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Woow, dat zijn nog eens cheap ass fly lites... Denk dat ik die maar gewoon ga proberen voor dat geld.
Even uitzoeken hoe die vallen qua maat ten opzichte van Kinvara's.

EDIT: besteld na wat snel geGoogle in dezelfde maat als de Kinvara 8.

Ben al héél lang benieuwd naar het aanbod van Topo en in het bijzonder de fly-lite. Na het uitkomen van de fly-lite 2 komt ie blijkbaar dik in de aanbieding bij RunnerInn :Y
Hoef ik niet naar die vervelende man hier om de hoek die ik de klandizie niet gun :)

https://www.runnerinn.com/hardlopen/topo-athletic-fli-lyte/1297269/p

[ Voor 83% gewijzigd door Pathogen op 24-11-2017 14:25 ]

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:03

Gotez

42

Ik zie voor de grotere maten (48+) niet zo veel leuks, alleen deze : https://www.runnerinn.com...thletic-mt-2016/1297279/p

iemand ervaring met de Topo athletic MT 2016?

Edit: nevermind, ik zie nu dat het trail schoenen zijn. behalve een weilandje af en toe pak ik weinig trails mee

[ Voor 23% gewijzigd door Gotez op 24-11-2017 14:46 ]

• Rudedadude
  • Nu online

Rudedadude

Ik loop op de Topo athletic MT 2016 :) Zijn ideale schoenen voor wanneer je verder dan een marathon wilt trailen. Ze hebben niet zo ontzettende veel profiel tov normale wegschoenen, dus an sich ook op de weg bruikbaar. Hou er bovendien rekening mee dat Topo's bij grotere maten vrij klein vallen. Ik koop ze in 46,5 en dat is 'omgerekend' US maat 11.5 - 12 .

Al mijn Topo's kom idd van Runnerinn. Duurt ruim een week voordat je het in huis hebt, maar dan kost het ook niet zoveel.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• frietsje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-12 10:36
Leuke schoentjes! Helaas nu even geen budget en pas redelijk nieuwe kinvara's :)

• racoon

racoon

mooowwww

Vandaag weer een heerlijke Duurloop gedaan 10,75 km in 60 minuten.

Maakt een weektotaal van 41,8 km

• minimaLL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-12 10:26
Ik had me eigenlijk voorgenomen nog eens schoenen te laten aanmeten, maar de nieuwere reeks van mijn huidig model met black friday voor €58 euro kunnen kopen. Dit heeft me van gedachten doen veranderen. Hoewel... hoeveel paar schoenen zijn te veel? Mijn huidige loopschoenen zitten aan 1000km, dus theoretisch bijna aan vervanging toe maar kunnen nog wel even mee gaan, heb ik de indruk.

Ook de forerunner 935 gekocht tijdens blackfridaydeal. Tikt wel aan natuurlijk zo.. dus moeten we wel kilometers maken om het te laten renderen.
Vandaag heerlijke tempoblokjes gelopen. Zondag plan ik eindelijk nog eens een +20km loopje. Dat is lang geleden...

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Gisteren mijn 2e loopje gedaan. Door omstandigheden (griep, verkouden) was het er nog niet weer van gekomen. Ik was benieuwd hoe het zou gaan aangezien ik nog steeds moet hoesten. Ging eigenlijk beter dan verwacht. Ik heb een iets grotere ronde gedaan (4,2 t.o.v. 3,5) en was ook iets sneller. De 4,2 in 19 minuten gelopen. Laatste stukje was nog even wennen omdat ik daar een viaduct tegenkwam. Dat is toch wel anders voor de kuiten.

• InZane
wisselwerking schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 11:28:
Gisteren mijn 2e loopje gedaan. Door omstandigheden (griep, verkouden) was het er nog niet weer van gekomen. Ik was benieuwd hoe het zou gaan aangezien ik nog steeds moet hoesten. Ging eigenlijk beter dan verwacht. Ik heb een iets grotere ronde gedaan (4,2 t.o.v. 3,5) en was ook iets sneller. De 4,2 in 19 minuten gelopen. Laatste stukje was nog even wennen omdat ik daar een viaduct tegenkwam. Dat is toch wel anders voor de kuiten.
Aardig tempo voor een 2e loopje. Volg je iets van een schema?

Met verkoudheid is prima te lopen trouwens. Als je maar geen koorts hebt.

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Negen dagen op rij lopen afgesloten met een duurloop van 23km. Hoog tijd voor een rustdag! Gek genoeg geen pijntjes. Waarschijnlijk na de rustdag wel als alles weer is vastgeroest :P

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:27
Gisteren heb ik samen met mijn zoon de hangon run gedaan wat een survival run is en totaal niet in mijn comfortzone.

Eigenlijk zijn we hier ongetraind aan begonnen dus ik wist dat het pijn ging doen :)
Aangezien het lopen niet het probleem is ingeschreven voor de 8km niet wetende dat je dan meer en zwaardere hindernissen moet nemen.

Gisteren ochtend lekker vroeg vertrokken en met een pendelbus vanaf de parkeerplaats naar het vakantiepark waar het werd gehouden.
Meteen de shirts opgehaald met ons startnummer en daarna lekker een bakkie koffie gedronken.
Het was best koud (hier kom ik nog op terug) dus lekker lang binnen gebleven wachtend op onze startwave.

Om 13:00 was het tijd en we gingen lekker rustig van start met eerst een kilometertje hardlopen. De eerste paar hindernissen konden we lekker nemen. Beetje in touwen klimmen, er over heen en weer door. Wat later kwamen er een berg hindernissen tegelijk waar het af en toe een beetje te druk werd. Hier gingen de armen er aan, meteen verzuren omdat je, ondersteboven hangend moest wachten. Omdat we als koppel waren ingeschreven mocht je elkaar helpen wat nodig was omdat het simpelweg niet meer ging. Leuk na net een paar kilometer.

Uiteindelijk de eerste groep met hindernissen genomen dus weer lopen. Nu konden de onderarmen weer effe uitrusten. Ook het lopen was best pittig want het ging af en toe door zand, heuveltje op een af. Uiteindelijk de tweede groep met hindernissen met weer veel touwen klimmen en muren nemen. Hierna kwam de splitsing waar de 4 en 6 kilometer rechtsaf gingen het park weer op een wij linksaf nog effe een extra stuk moesten lopen met nog een paar hindernissen. Effe nog een stukje banaan en sinaasappel en wat water genomen.

Na deze lus terug het park op waar de laatste groep met hindernissen kwam. Dit deel kwamen de echte survival runners boven drijven of liever gezegd kwam ik boven drijven. Ik viel in het water bij de monkeybars en het water was ijskoud. Meteen kreeg ik een deken waardoor ik effe kon opwarmen en we waren ons bandje kwijt. Mijn zoon heeft deze overgeslagen want hij was extra schoenen vergeten dus bleef hij liever droog.

Hierna was het nog een kilometer lopen naar de laatste hindernis bij de finish. Ik kreeg elke paar stappen kramp in mijn kuiten dus effe gestopt om te rekken. Daarna op een lekker rustig tempo verder gelopen. Ik had het ondertussen zo koud dat we de laatste hindernis overgeslagen hebben omdat je hier via touwen over een waterbak moeten. We hadden geen kracht meer in ons armen en mijn kuiten bleven in kramp schieten.

Uiteindelijk 3 uur en 20 minuten over gedaan.
Mijn eerste gedachte, ik doe dit nooit meer!!! Vandaag heb ik veel spierpijn op allerlei rare plekken maar toch begint het weer te kriebelen. Ik kan simpelweg niet zo snel opgeven en ik wil het kunnen doen zonder een onderdeel te missen.
Ik ga hier over een paar weken nog maar eens over nadenken :)

Volgens de voorlopige uitslagenlijst zijn we laatste geworden maar ik geloof nooit dat er geen koppels zijn die het niet hebben opgegeven. Ik heb mensen in het begin al zo zien ploeteren en die hebben ons niet meer ingehaald. Maar het gaat mij niet om de uitslag, ik wilde perse het einde halen en dat is gelukt ondanks het missen van 3 hindernissen van ongeveer 50 tot 60 stuks.

Ik moet zeggen het was allemaal top geregeld, echt alles in de puntjes geregeld.

Een Strava or it dit not happen:

https://www.strava.com/ac...sed?hl=nl-NL&v=1511631524

• Tigertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-02 18:50
kenneth schreef op zondag 26 november 2017 @ 09:47:
Negen dagen op rij lopen afgesloten met een duurloop van 23km. Hoog tijd voor een rustdag! Gek genoeg geen pijntjes. Waarschijnlijk na de rustdag wel als alles weer is vastgeroest :P
Niet zo zuinig met je informatie kenneth: tijden en afstanden?

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Tigertje schreef op zondag 26 november 2017 @ 14:46:
[...]

Niet zo zuinig met je informatie kenneth: tijden en afstanden?
Iets van 114km in totaal, met een keer 21km, een keer 23km, een tempotraining van 2x15', verder allemaal rustig werk met af en toe wat versnellingen. Zie verder Strava :)

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Misschien ergens een afslag gemist tijdens mijn run van vandaag, maar stond op een gegeven moment op een zompig weiland tot over mijn enkels in de blubber. Om weer op een redelijk begaanbaar pad te komen meerdere keren over prikkeldraad en door kuitdiepe plassen. Zelden zulke natte en koude voeten gehad, maar toch nog best lekker 10km binnen een uur gewandeld/geklauterd/gelopen. Omkeren was natuurlijk ook een optie, maar wat is daar nou voor lol aan?

• MrBerger
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-12 14:52
Ik lees al een tijdje mee. Tijd om ook eens wat te posten.

Afgelopen jaar de marathon van Utrecht gelopen, daarna een tijd last van mijn knie gehad, weer hersteld en mee gedaan aan de halve van Amsterdam. Allebei niet naar tevredenheid (Utrecht laatste 2 km in 23 minuten vanwege mijn knie, 4.04, Amsterdam veel te warm voor mij, 1.46). Nu een nieuw doel gesteld: verbeteren 5 km PR. Deze staat al sinds 2012 op 19.50 en het wordt tijd dat ik hem verbreek. Ik loop nu ongeveer 40-50 km per week. Nu nog rustig (veel zone 1 (+- 85%), soms zone 2 (10%), heel af en toe beetje tempo (5%). Over een week of 3 switch ik naar interval. Hoe dat er precies uitzie weet ik niet, krijg mijn schema's van een online coach :)

• racoon

racoon

mooowwww

route99 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 21:11:
Vorden, de kastelenloop 30 km. mooi parcours, vrij vlak.
http://www.hanzesport.nl/...den/achtkastelenloop.html
Goed te doen vanaf Apeldoorn.Je komt vee lotgenoten tegen voor R'dam... nog extra leuk ook.
Wat voor beloning krijg je hier?

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Kijk er even op hun site, vroeger een appel en de eeuwige roem van je eigen prestatie :) Heb een aantal keren gelopen in 20j maar de laatste is al zeker 5 j terug.

[ Voor 30% gewijzigd door route99 op 26-11-2017 20:24 ]

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
InZane schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 21:49:
[...]

Aardig tempo voor een 2e loopje. Volg je iets van een schema?

Met verkoudheid is prima te lopen trouwens. Als je maar geen koorts hebt.
Nee, geen schema. Af en toe even een stukje lopen. En op gevoel afstand/snelheid een klein beetje opvoeren (ik zit in een risicogroep (wielrenner/mountainbiker/voetballer)). Maar heb geen ambitie om echt grote afstanden te lopen (tot nu toe).

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

* Calitomnication is weer terug op het oude niveau oOo

Afgelopen weekend 2 duurloopjes gedaan en het ging perfect d:)b . Al met al heeft een stom griepje (van 4 dagen) me dik anderhalve week herstel gekost. Tel daarbij op dat ik de 4 trainingen vóórdat de griep doorzette ook al zoiets had van "mwah, het loopt niet lekker" = 3 weken kwakkelen...
Nu, training terug oppakken en door!

tips voor New York

• acidd91
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:16
racoon schreef op zondag 26 november 2017 @ 19:49:
[...]

Wat voor beloning krijg je hier?
Mooie gevarieerde route, snel parcours als je aan een PR zit te denken!

• racoon

racoon

mooowwww

acidd91 schreef op maandag 27 november 2017 @ 09:26:
[...]

Mooie gevarieerde route, snel parcours als je aan een PR zit te denken!
Pr word het zeker, krijg je ook een medaille?

• acidd91
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:16
racoon schreef op maandag 27 november 2017 @ 10:24:
[...]

Pr word het zeker, krijg je ook een medaille?
Dat durf ik zo niet meer te zeggen, al weer een tijdje geleden. Kan ook iets van een vaantje zijn..

• frietsje
pjlgt schreef op zondag 26 november 2017 @ 16:46:
Misschien ergens een afslag gemist tijdens mijn run van vandaag, maar stond op een gegeven moment op een zompig weiland tot over mijn enkels in de blubber. Om weer op een redelijk begaanbaar pad te komen meerdere keren over prikkeldraad en door kuitdiepe plassen. Zelden zulke natte en koude voeten gehad, maar toch nog best lekker 10km binnen een uur gewandeld/geklauterd/gelopen. Omkeren was natuurlijk ook een optie, maar wat is daar nou voor lol aan?
Stiekem zijn dat de leukste trainingen ;)
Ik ben een keertje gaan 'zwerven' in een natuurgebied vlakbij, naast de Maas. Super mooi, en toch ook wel spannend tussen de koniks en galloways. In mijn gedachten had ik de terugweg uitgestippeld, maar ik was even vergeten dat er gat zit:
https://goo.gl/maps/W5hgdX3MhkT2. Stond ik daar op die punt, met naast me een topless zonaanbiddende vrouw (die dacht, hier komt toch niemand). De geplande training van +-15km werd zo dus opeens een stuk langer 8)7

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

frietsje schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:41:
[...]
Stond ik daar op die punt, met naast me een topless zonaanbiddende vrouw (die dacht, hier komt toch niemand). De geplande training van +-15km werd zo dus opeens een stuk langer 8)7
Ik heb spontaan het gevoel dat hier het plot van een natuurfilm beschreven wordt :+

If you can see, look. If you can look, observe

• frietsje
Roozzz schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:52:
[...]

Ik heb spontaan het gevoel dat hier het plot van een natuurfilm beschreven wordt :+
Haha was het maar zo :+ Aan de overkant is overigens een naturistenvereniging, maar om daar nou doorheen te rennen

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ben sinds kort ook begonnen met hardlopen. Heb het jarenlang tegengehouden :+ omdat ik wielren en mtb en hardlopen echt niet zag zitten. Maar in de winter is het ieder jaar hetzelfde liedje: 's avonds buiten fietsen zit er niet of nauwelijks in, indoor Tacxen is vreselijk saai en dus doe ik vrijwel niets en kakt de conditie gigantisch in.

Tot dusver valt het me overigens enorm mee, ga het wellicht zelfs nog leuk vinden ook :)

Heeft iemand tips m.b.t. een goede jas? En dan met name tegen de regen. Ik zie jassen van 300 euro goede reviews krijgen op internet (duh...) maar ik was eigenlijk niet van plan om dat eraan uit te geven. Dus goede tips zijn welkom, laten we zeggen max 150-175 euro.

Motor-forum.nl

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

He wat, €150?? Ik heb een windjack van €15 bij Decathlon gehaald. Prima tegen wind en regen.

Het beste wapen tegen de regen is nog altijd een petje. Zodra de neerslag niet meer in je gezicht komt is 90% van het probleem opgelost.

Hou je na het petje nog €120 over voor de rest van je outfit :P

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:02

thijsco19

KTM 990 SMT

Jas voor het hardlopen?? 300 euro???
Wat zijn dat voor speciale jassen?

Van het weekend bij Decathlon geweest om een lekkere broek en vest te halen voor de winter. Zat er aan te denken om een regenjasje mee te nemen maar toch maar niet gedaan.
Een jasje kost daar overigens paar tientjes.

Hoop dat ik vanavond nog effe lekker een rondje kan lopen.
Laatste was de 23ste, ging toen wel lekker :) .
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FyXNXLG.jpg

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Bananeman schreef op maandag 27 november 2017 @ 12:32:
Heeft iemand tips m.b.t. een goede jas? En dan met name tegen de regen. Ik zie jassen van 300 euro goede reviews krijgen op internet (duh...) maar ik was eigenlijk niet van plan om dat eraan uit te geven. Dus goede tips zijn welkom, laten we zeggen max 150-175 euro.
De vraag is altijd wat je exact wilt van een jas. Is het de bedoeling dat je urenlang droogt blijft in de stromende regen? Of maak je rondjes van een half uur en is het vooral om een beetje droog te blijven en de ergste regen buiten te houden?
In geval van het eerste kijk je naar serieuze jasjes (met een bijbehorend prijskaartje). Deze zijn vaak voorzien van een membraan (bijv goretex) wat ervoor zorgt dat vocht wel naar buiten, maar niet naar binnen kan.

Voor korte rondjes is een windstopper of een basaal regenjasje vaak al genoeg. Hierbij is het vaak de vraag waar je eerder nat van wordt: van de regen of je eigen zweet.

Zaken die je wilt checken bij jasjes zijn de waterkolom en de aanwezigheid van een membraan. Een van de goedkope, goede opties in de eerste categorie is de Salomon Bonatti (~€ 150,-). Deze gebruik ik voor mijn ultra avontuurtjes en voldoet aan de UTMB eisen.
Van de 2e soort zijn er legio opties, zoek er eentje uit die je mooi vindt ;)

-edit-
Geen fietsjasje beschikbaar trouwens? Het lijkt me dat dat ook al aardig moet voldoen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Roozzz op 27-11-2017 12:55 ]

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:52
thijsco19 schreef op maandag 27 november 2017 @ 12:52:
Jas voor het hardlopen?? 300 euro???
Wat zijn dat voor speciale jassen?
Vederlicht, ademende materialen en inderdaad UTMB/bergtrail-proof zoals hierboven al genoemd. Van Berghaus heb je deze bijvoorbeeld. Een geweldig ding dat van lopen in de gure regen een guilty pleasure maakt, maar de prijs is er inderdaad naar.

Van Salomon heb je deze S-Lab jas nog. Erg handig als je van je EUR 250 af moet (zie ook de bijpassende broek), maar meer geschikt voor het buiten houden van miezer en wind. De Berghaus houdt je echt droog :)

Afbeeldingslocatie: https://www.mudsweattrailsstore.com/media/thumb/7443/475/365/0/N2FhMzU2ODkxMDQxYmViNTQxMTBmNzM4Mjc0NGViODBhNWM3ZmZmNA==.jpg

• bert74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:55
Bananeman schreef op maandag 27 november 2017 @ 12:32:
Ben sinds kort ook begonnen met hardlopen. Heb het jarenlang tegengehouden :+ omdat ik wielren en mtb en hardlopen echt niet zag zitten. Maar in de winter is het ieder jaar hetzelfde liedje: 's avonds buiten fietsen zit er niet of nauwelijks in, indoor Tacxen is vreselijk saai en dus doe ik vrijwel niets en kakt de conditie gigantisch in.

Tot dusver valt het me overigens enorm mee, ga het wellicht zelfs nog leuk vinden ook :)

In tegenstelling tot wielrennen (wat ik in de zomer er bij doe), is een goede jas voor hardlopen niet zo heel spannend. Met wielrennen vang je met snelheden van 30km/h veel vind en wordt je snel koud. Met hardlopen (10-12 km/h) is vaak een windjack genoeg. Ik heb zelf ook windjack van Decathlon van nog geen €15.

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Mijn enige ervaring met hardloopjasjes is een prul van Asics dat geen druppel regen tegenhoudt maar wel zweterig wordt... Misschien zit het membraan verkeerd om :P

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Pathogen schreef op maandag 27 november 2017 @ 13:54:
Mijn enige ervaring met hardloopjasjes is een prul van Asics dat geen druppel regen tegenhoudt maar wel zweterig wordt... Misschien zit het membraan verkeerd om :P
Eerder een gebrek aan een deugdelijk membraan :P

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Om eerlijk te zijn heb ik helemaal geen regenjas in het assortiment, wel een windbreker van Asics maar doe 'm eigenlijk nooit aan. In de winter loop ik altijd met 2 lagen; thermo + longsleeve. Het nat worden is het ergste, maar als je eenmaal nat bent boeit het eigenlijk ook niet meer. Enige nadeel van lopen zonder regenjas is dat je niet kunt stoppen, dus met een interval waar je moet lopen kan het nadelig zijn. Zodra je stopt koel je meteen af, krijg je het koud et cetera. Maar verder... Heb vaker met een regenjas in de handen gestaan, maar zie het als onnodige toevoeging aan mijn garderobe / zonde van het geld. :)

Koude handen zijn voor mij killing, maar een nat bovenlijf kan ik wel hebben.

tips voor New York

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Roozzz schreef op maandag 27 november 2017 @ 13:55:
[...]

Eerder een gebrek aan een deugdelijk membraan :P
Blijft grappig dat het spul van een merk dat ik vroeger als absoluut topmerk beschouwde achteraf de grootste prulzooi is die ik heb gekocht als hardloopspullen.
Ben begonnen met een lange tight, longsleeve en jasje, en de tight en longsleeve zijn veruit de koudste lange kleren die ik ooit aan heb gehad, het jasje houdt niks tegen en wordt ook gewoon goed koud met wind, houdt hooguit een beetje warmte vast.
En dan heb ik het nog niet eens over die (achteraf) verschrikkelijke schoenen!

Mijn beste en vaste kleding komt allemaal van Lidl en Decathlon :Y Kalenji & Crivit > Asics!

• frietsje
Ook hier thermo shirts van de Aldi en een windjack van de primark :)

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

@Pathogen ik werd altijd beschermd tegen kleding van Asics door de volstrekt hopeloze pasvorm. Ik denk dat de doorsnee jutezak beter zat... Ik kan nog steeds niet begrijpen hoe je dat als "serieus" merk voor elkaar krijgt. En het ligt toch niet helemaal aan mij, andere merken kunnen het probleemloos :+

Het merendeel van mijn kleding is afkomstig van de diverse trailmerken, met name Salomon bevalt mij erg goed :) Als ik weer eens in een run2day/runnersworld/etc sta verbaas ik mij altijd weer over de prijzen én vooral over wat je daar nu voor krijgt. De prijs/kwaliteit verhouding ligt zó scheef in mij optiek. Een "premium" trailmerk als Salomon is dan spontaan behoorlijk goedkoop.

[ Voor 5% gewijzigd door Roozzz op 27-11-2017 14:21 ]

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-12 21:59
Zolang het niet vriest, vind ik een jas veel te warm. Investeer eerst even in wat longsleeves en lange broeken. Jasje is leuk als uitbreiding, imho. Veel valt al op te vangen door buienradar ed goed in de gaten te houden* :+

Als hobbyloper (pr op 10k is 48mins), heb ik al een redelijke collectie kleren. En ook ik ben begonnen met hardloopmerken als asics&co. Maar ik heb er nu geen enkel probleem mee om kleding uit de lidl bakken te trekken.
Ik loop geen seconde sneller in mn asics shirt ten opzichte van mn lidl shirtjes :)

* Raymond heeft geen probleem met kou, maar wel een grafhekel aan regen :P

[ Voor 33% gewijzigd door Raymond op 27-11-2017 14:32 ]

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-12 16:58
Heb ooit een keer een ProTouch jasje gekregen bij een gesponsorde wedstrijd, die zit al jaren heerlijk. Mijn grootste probleem met regen is eigenlijk dat het op mijn bril gaat zitten, de bril koud wordt, mijn gezicht warm en de bril dus beslaat.

Zeker in het donker met regen en een lampje is dat eigenlijk gewoon geen doen, echt een dealbreker voor het lopen. Mensen die dit ook zo ervaren?

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

KaiseRRuby schreef op maandag 27 november 2017 @ 14:42:
Heb ooit een keer een ProTouch jasje gekregen bij een gesponsorde wedstrijd, die zit al jaren heerlijk. Mijn grootste probleem met regen is eigenlijk dat het op mijn bril gaat zitten, de bril koud wordt, mijn gezicht warm en de bril dus beslaat.

Zeker in het donker met regen en een lampje is dat eigenlijk gewoon geen doen, echt een dealbreker voor het lopen. Mensen die dit ook zo ervaren?
Mijn brildragende vrienden zweren bij een petje bij regen :) Precies genoeg om het water van het gezicht en de bril te houden. Deze gebruiken ze ook in het donker.

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-12 15:17

McMiGHtY

- burp -

Ik loop ook zonder dat het regent met een petje :)

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Dank voor de reacties allen :)
kenneth schreef op maandag 27 november 2017 @ 12:48:
He wat, €150?? Ik heb een windjack van €15 bij Decathlon gehaald. Prima tegen wind en regen.

Het beste wapen tegen de regen is nog altijd een petje. Zodra de neerslag niet meer in je gezicht komt is 90% van het probleem opgelost.

Hou je na het petje nog €120 over voor de rest van je outfit :P
Petje is wellicht idd een goede oplossing i.c.m. een eenvoudige jas. Reden waarom ik naar een jas keek is omdat ik er een wil met capuchon omdat ik ook denk dat regen op je hoofd/in je gezicht het vervelendst is. (Een capuchon is dan ook niet voldoende overigens)
Roozzz schreef op maandag 27 november 2017 @ 12:54:
[...]

De vraag is altijd wat je exact wilt van een jas. Is het de bedoeling dat je urenlang droogt blijft in de stromende regen? Of maak je rondjes van een half uur en is het vooral om een beetje droog te blijven en de ergste regen buiten te houden?
In geval van het eerste kijk je naar serieuze jasjes (met een bijbehorend prijskaartje). Deze zijn vaak voorzien van een membraan (bijv goretex) wat ervoor zorgt dat vocht wel naar buiten, maar niet naar binnen kan.

Voor korte rondjes is een windstopper of een basaal regenjasje vaak al genoeg. Hierbij is het vaak de vraag waar je eerder nat van wordt: van de regen of je eigen zweet.
Korte rondjes, 60-90 minuten maximaal. Ik word liever nat van zweet dan van regen ;) maar vanzelfsprekend zijn de jasjes met goretex de duurde jasjes.
Zaken die je wilt checken bij jasjes zijn de waterkolom en de aanwezigheid van een membraan. Een van de goedkope, goede opties in de eerste categorie is de Salomon Bonatti (~€ 150,-). Deze gebruik ik voor mijn ultra avontuurtjes en voldoet aan de UTMB eisen.
Van de 2e soort zijn er legio opties, zoek er eentje uit die je mooi vindt ;)

-edit-
Geen fietsjasje beschikbaar trouwens? Het lijkt me dat dat ook al aardig moet voldoen :)
Heb een fietsjasje, maar dat was tot dusver op de fiets geen succes :+ Misschien dat het beter werkt met lagere snelheid, ga ik eens proberen. En dank voor de andere tip, zal die jas iig eens bekijken.
bert74 schreef op maandag 27 november 2017 @ 13:48:
[...]

In tegenstelling tot wielrennen (wat ik in de zomer er bij doe), is een goede jas voor hardlopen niet zo heel spannend. Met wielrennen vang je met snelheden van 30km/h veel vind en wordt je snel koud. Met hardlopen (10-12 km/h) is vaak een windjack genoeg. Ik heb zelf ook windjack van Decathlon van nog geen €15.
Klopt idd wat betreft die snelheid. Denk dat ik maar een goedkoop jasje aanschaf om te kijken of dat bevalt, iets duurders aanschaffen kan altijd nog.

Motor-forum.nl

• Rudedadude
  • Nu online

Rudedadude

Probleem met de meeste jasjes is dat je ook moet investeren in een spuitbus met waterafstotende spray, want de laag die er bij aankoop op zit verdwijnt vaak snel, tenzij je dus een jasje met wat meer technologie hebt. Ik vind alleen wat windvastheid belangrijk, ik verwacht geen paraplu met mouwen en een rits. Meeste vocht komt bij mij toch van binnen. Gisteren ben ik tijdens een trailtochtje nog goed natgeregend, maar daar heb ik weinig last van gehad onderweg, al was ik redelijk nat. Dan vind ik een goede basislaag belangrijker.

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-12 20:25
gewoon 3/4 goedkope jasjes kopen, het gaat toch om droog te blijven tot je warm bent. Kan de ene jas drogen als je de volgende aan doet.
Daarna maakt het niet meer uit als je doorweekt aankomt, je koelt dan als je het goed doet toch niet meer af.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:53

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Vandaag een uitgebreide sporttest laten doen incl hartecho. Interessante ervaring en zeker om je hart in werking te zien op de echo. Uitslag laat nog weekje op zich wachten maar ECG bij fietstest zag er goed uit. Verwacht zelf ook geen bijzonderheden gezien mijn leeftijd (28) maar je weet het niet he.

Kreeg verder nog wat tips mee van de sportarts voor mijn trainingen. In het kort kwam het erop neer dat de focus wat meer naar de lagere hartslag moest (140) tijdens de duurtraining om vanuit daar mijn basisconditie op en uit te bouwen. Laat de rest maar gek doen was de mededeling.

Ik loop nu ongeveer 9 maanden en ben zelf erg tevreden over de progressie. Volgend jaar de focus op de 10km (nu 7.5km), en nu maar eens de winter gebruiken voor rustige trainingen.

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:27
Wat ben je geweest? Ik ga vrijdag in Rotterdam.

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

tuinïnen schreef op maandag 27 november 2017 @ 23:59:
Vandaag een uitgebreide sporttest laten doen incl hartecho. Interessante ervaring en zeker om je hart in werking te zien op de echo. Uitslag laat nog weekje op zich wachten maar ECG bij fietstest zag er goed uit. Verwacht zelf ook geen bijzonderheden gezien mijn leeftijd (28) maar je weet het niet he.

Kreeg verder nog wat tips mee van de sportarts voor mijn trainingen. In het kort kwam het erop neer dat de focus wat meer naar de lagere hartslag moest (140) tijdens de duurtraining om vanuit daar mijn basisconditie op en uit te bouwen. Laat de rest maar gek doen was de mededeling.

Ik loop nu ongeveer 9 maanden en ben zelf erg tevreden over de progressie. Volgend jaar de focus op de 10km (nu 7.5km), en nu maar eens de winter gebruiken voor rustige trainingen.
Juist door in de lage zone te trainen gaan je andere zones omhoog. Het voelt heel onnatuurlijk om langzaam te moeten lopen, vooral als je aan alle kanten voorbij wordt gelopen heb je toch snel de gedachte van.. even een tandje erbij. Maar op de langere duur ga je hier zeker de vruchten van plukken. Dus idd.. oogkleppen op en lekker langzaam lopen :).

tips voor New York

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Natural Born Runners heeft opheffingsuitverkoop, twee paar voor de prijs van een.

De meest courante maten zijn natuurlijk allang weg maar wie weet zit er nog wat voor je tussen.

• TheZoo

TheZoo

Animals Behind Bars

Calitomnication schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 07:38:
[...]
Maar op de langere duur ga je hier zeker de vruchten van plukken. Dus idd.. oogkleppen op en lekker langzaam lopen :).
Daar ben ik ook aan het werken. Mijn 5k tempo is bijna 5:30 min/km, maar de lange duurlopen die ik op zondag ochtend doe loop ik zo rond de 7:15 om mijn hartslag in de zone te houden.
Stilletjes aan mijn afstand opgevoerd tot 12 km, dat vind ik voorlopig wel ver genoeg.

Overigens kom ik zo 's ochtends vroeg maar weinig hardlopers tegen.

• juhet
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:42
TheZoo schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 11:03:
[...]

Daar ben ik ook aan het werken. Mijn 5k tempo is bijna 5:30 min/km, maar de lange duurlopen die ik op zondag ochtend doe loop ik zo rond de 7:15 om mijn hartslag in de zone te houden.
Stilletjes aan mijn afstand opgevoerd tot 12 km, dat vind ik voorlopig wel ver genoeg.

Overigens kom ik zo 's ochtends vroeg maar weinig hardlopers tegen.
loop je 's morgens om 7:15 uur? of is je tempo dan 7:15 min/km?

in het eerste geval vraag ik me af hoe dat helpt om in de juiste hartslagzone te blijven?

in het tweede geval zou ik zeggen dat het wel erg traag is. Kun je dan nog hardlopen, of is het snelwandelen?

3 leuke cadeautips voor een theeliefhebber!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-12 10:36
juhet schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 11:33:
[...]

in het tweede geval zou ik zeggen dat het wel erg traag is. Kun je dan nog hardlopen, of is het snelwandelen?
7:15 is best een goed tempo om conditie op te bouwen. Als je gaat kijken naar mensen die start to run gebruiken dan zitten ze allemaal rond dit tempo ergens. Het gaat eerst om uithouding, pas daarna om tempo.

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

kenneth schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 10:27:
Natural Born Runners heeft opheffingsuitverkoop, twee paar voor de prijs van een.

De meest courante maten zijn natuurlijk allang weg maar wie weet zit er nog wat voor je tussen.
Opheffing... Jammer zeg, er zijn al zo weinig stenen winkels in dit segment.

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-10 14:26
tuinïnen schreef op maandag 27 november 2017 @ 23:59:

Ook toevallig. Ik ben over 45 minuten aan de beurt :) In Purmerend inclusief adem gas analyse.
Heb dit vorig jaar ook gedaan maar dit jaar beduidend meer getraind (bijna 900km hard gelopen). Eens kijken of we dat effect terug gaan zien in de resultaten.

• InZane
The_Ghost16 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 13:13:
[...]

Ook toevallig. Ik ben over 45 minuten aan de beurt :) In Purmerend inclusief adem gas analyse.
Heb dit vorig jaar ook gedaan maar dit jaar beduidend meer getraind (bijna 900km hard gelopen). Eens kijken of we dat effect terug gaan zien in de resultaten.
Heb er ook weleens aan zitten denken, maar aan de andere kant vraag ik me af of ik er wat mee opschiet als recreantje.
De km teller voor dit jaar staat op 992km voor mij, dus ik ga vanavond de 1000 passeren *O*

• TheZoo

TheZoo

Animals Behind Bars

juhet schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 11:33:
[...]

loop je 's morgens om 7:15 uur? of is je tempo dan 7:15 min/km?

in het eerste geval vraag ik me af hoe dat helpt om in de juiste hartslagzone te blijven?

Eigenlijk beide, maar in het eerste geval heeft dat inderdaad niets met m'n hartslagzone te maken :P
En ja, 7:15 min/km is niet snel, maar ik ben dan ook een beginnende hardloper (sinds april), zoals ik al aangaf, doe ik de 5km net wat trager dan 5:30 min/km, dus dat is al niet heel snel. Maar ik doe het wel. :Y)

Ik vond deze 2 artikelen wel interessant:Naast deze duurlopen doe ik ook nog interval en tempolopen en probeer ik daar een mooie balans in te vinden. Vooralsnog lijkt me dat wel te lukken en ondanks dat ik nooit een hardloper ben geweest, loop ik nu met plezier. Als je me een jaar geleden had verteld dat ik nu door de week 2 dagen 's ochtends om 5 uur opsta, voordat ik met de fiets naar mijn werk ga, en in het weekend zondags om 7 uur, om te gaan hardlopen, had ik je voor gek verklaard. :Y

Pagina: 1 ... 67 ... 109 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic