Zoals sommige van jullie weten heb ik via Kickstarter de
Wetsleeve campagne gebacked. Ik was eigenlijk op zoek naar een manier om water mee te kunnen nemen tijdens het snelheidswerk. IK heb een
Salomon S lab 5 2013, maar dat is niet helemaal ideaal voor het snelle werk. Met een capaciteit van 350ml dacht ik in de Wetsleeve de perfecte intermediair te hebben gevonden!
Gisteren stond dan eindelijk de postbode voor de deur om het pakket te overhandigen! Hooray.
De Wetsleeve wordt geleverd in een nette verpakking. Niet heel classy, had eigenlijk een kartonnen doos verwacht om het iets meer body te geven. Zelf heb ik maat "M". (gemeten op basis van omtrek adv een door hun opgestelde tabel
Achterzijde niet zo heel spanned, beetje Social Media meuk en standaard (Amerikaanse) copyright gewauwel
Eenmaal de verpakking geopend heb je uiteraard de Wetsleeve met waterzak, een extra mondstuk (netjes in de plastic) en een quick start guide met tips over eerste gebruik, standaardgebruik en hoe de waterzak & sleeve te reinigen.
Zoals gezegd, de waterzak zit standaard in de sleeve. Eenmaal ui de sleeve ziet de zak er als volgt uit. Het eruit halen is vrij simpel met behulp van een ritssluiting. Terug is een beetje pielen. Maar ik weet niet of dat te maken heeft met het feit dat de rek er nog niet inzit of dat het gewoon een beetje pielen blijft.
De sleeve om de arm is groter dan ik eigenlijk had verwacht. Hij neemt de hele lengte van mijn arm in. En ondanks het feit dat ik me netjes heb gehouden aan de maten zoals ze hebben opgegeven, heb ik het gevoel dat de sleeve vrij los zit. Mondstuk zit aan de bovenzijde. Kan ook aan de onderzijde, heb nog niet in de praktijk kunnen testen wat het beste is.
Qua materiaal en gewicht lijkt het erg op een
enkelbrace die je in de standaard sportzaak kunt halen.
Onderzijde. Niet zo heel spannend. Je kunt de sleeve op spanning zetten met een klittenband strap.
Waterzak gevuld tot volledige capaciteit
En gevuld vanaf de zijkant. Het moge duidelijk zijn dat deze zak terug in de sleeve gaat waardoor deze automatisch de dikte van de zak overneemt
De sleeve zelf is gisteren binnengekomen en aangezien het er qua weer niet veel warmer op gaat worden, verwacht ik de sleeve de komende 6 maanden niet nodig te gaan hebben. De vraag is of ik nog van het bestaan van de sleeve afweet als de dagen langer en heter worden.

De eerste indruk is goed, de bouw is prima, hij zit op het eerste gezicht prima om de arm, al vraag ik me wel af of ik geen S had moeten nemen in verband met schokken, met tot gevolg dat de waterzak gaat stuiteren waardoor de zak om de arm heen gaat glijden.
Dat is voor nu afwachten, maar de eerste indruk is goed. Is het niks, dan is het in ieder geval een handig product om mee te nemen op de fiets en tijdens een heuveltraining ergens neer te leggen oid. Dus, ik zie wel een plek voor dit product. De vraag is alleen hoe warm gaat mijn arm straks worden als ik 'm
in de volle zon met een intensieve training om heb.