Hardlopen - Deel 7 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 62 ... 109 Laatste
Acties:
  • 515.726 views

Onderwerpen

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
CornermanNL schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 19:03:
@MrAcid Gefeliciteerd ! Erg scherpe tijd. Even uit nieuwsgierigheid , hoe ziet jouw trainingsschema en voedingsschema eruit ?
12 weekend lang 4x per week tussen de 60 en 110km per week. Op een goeie basis van ongeveer 8 jaar.

Maandag rust
Dinsdag duurloop (1-1,5uur) of fartlek
Woensdag duurloop (1uur)
Donderdag extensieve intervallen
Vrijdag rust
Zaterdag rust
Zondag lange duurloop (2-3,5uur regelmatig met 40/60% marathontempo)

Voeding: gevarieerd en niet teveel. :+

[ Voor 3% gewijzigd door MrAcid op 17-10-2017 21:27 ]

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

MrAcid schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 21:26:

Zondag lange duurloop (2-3,5uur regelmatig met 40/60% marathontempo)
En omdat MrAcid zo bescheiden is zeg ik het maar: dit betekent in zijn geval dat er in zijn voorbereiding ieder geval twee(?) keer meer dan 42km gelopen is :o

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-12 09:23
Voor de geïnteresseerden: nav Raymond in "Hardlopen - Deel 7"

Die lampjes kosten €1,80 bij de Action, wel in een minder goede uitvoering dan die ik had. Maar nog steeds flink licht en goed zichtbaar :)

• Calitomnication
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Het nadeel van een lage pasfrequentie is dat je meestal loopt op kracht en niet zozeer op techniek. Nu kunnen lopers die op kracht lopen dit over het algemeen vrij goed volhouden. Alleen op het moment dat je het lastig krijgt (bijvoorbeeld omdat vermoeidheid toeslaat of omdat het even niet (meer) gaat zoals je gewend bent, dan zak je dus terug. Loop je op techniek, dan kun je dit nog een beetje langer (misschien wel tot de eindstreep) volhouden.

Of 180 echt de ideale pasfrequentie voor iedereen is, daar zijn de meningen inderdaad nog erg over verdeeld. Zelf loop ik op hoge snelheden met een pasfrequentie van 200. De vraag is of dat nog efficiënt te noemen is en of het voor niet juist beter is om iets minder, maar juist langere passen te maken.

Staat je inderdaad niet blind op 180, maar wat @kenneth zegt, let op dat je niet met gestrekte knieën gaat landen, want dan gaat het op de lange duur grandioos fout :)
Daarbij komt ook nog eens kijken dat je met 160 meestal op je hak terecht komt, wat weer minder efficiënt is, een enorme dreun voor je gewrichten en je verliest snelheid en energie.

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
MrAcid schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 16:24:
[...]
maratonverslag
[...]
kramp
[...]
Je loopt veel harder dan ik en zult vast al van alles geprobeerd hebben tegen de kramp, maar toch een mogelijke tip: heb je al van die magnesium ampullen geprobeerd: een dag voor, vlak voor en halverwege de wedstrijd? Je kunt ze bij online sportvoeding shops kopen. Mijn vader gebruikt een andere leverancier: m'n nicht werkt bij een verloskundigenpraktijk en heeft zulke ampullen die ze aan zwangere vrouwen verstrekken afgegeven. De afgelopen twee wielervakanties heeft m'n pa geen kramp meer gehad, de twee fietsvakanties daarvoor wel. Het lijkt hem in ieder geval te helpen.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Prop je dan ook nog ergens krachttraining in je schema of hou je het puur alleen bij lopen?

[ Voor 45% gewijzigd door vhal op 18-10-2017 08:41 ]

Strava

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:31

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

MrAcid schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 17:32:
[...]

+ Pace jezelf realistisch. Gebruik deze calculator om te bepalen wat realistisch is (op basis van je halve marathon tijd), maar veel belangrijker (!): hoe je race in te delen;
+ Start liever wat verder naar achteren dan vooraan. Het tijdsverlies in het begin maak je méér dan goed met de mentale winst van mensen inhalen vanaf kilometer 30. Sterker nog: drukte in het begin is prima, mooie rem op een te snelle start.
Darn, volgens dat schema zou ik 3.35 moeten kunnen lopen. Dat is 17 minuten sneller dan mijn PR op dit moment. Ik doe de Berenloop nog mooi rustig aan denk ik, ik heb geen haast. :+

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb een lijstje gemaakt met de lopen die ik aankomend jaar wil gaan doen met als 'hoofddoel' de halve marathon in oktober (laatst met vrienden in de kroeg afgesproken dat we dat gaan doen).
Laatst Dam tot Dam gedaan, en tijdens een trainings-sessie ook een keer tot de 21 gegaan (op rustig tempo), dus ik weet dat ik dat kan. In tegenstelling tot mijn vrienden :P

Anyway, dit is mijn 'shortlist', het lijkt me leuk om elke maand iets te doen. Of is dat te veel? Het zijn over het algemeen kleine loopjes, ~10K. Wat denken jullie?

Als jullie op of aanmerkingen hebben, of tips voor een andere leuke loop* (ik ben nieuw in deze hobby), laat het dan weten!
Of zijn er lopen die je af zou raden?
Ik zoek ook nog iets in augustus (misschien een leuke avondloop?)
(* in de Randstad of niet te ver ervandaan :P Ik woon in Leiden)

• 14 Januari - Egmond (Kwart Marathon)
• 4 Februari - Acht van Apeldoorn (8K)
• 25 Maart - Zandvoort Circuit Run (12K)
• 8 April - Rotterdam Marathon (Kwart Marathon)
• 27 Mei - Leiden Marathon (10K)
• 10 Juni - Amersfoort Marathon (10K)
• Juli - 10 van Noordwijk (10K)
• 23 September - Dam tot Damloop (16K)
• Oktober - TCS Amsterdam (Halve Marathon)
• November - Zevenheuvelenloop (15K) / Zevenheuvelennacht (7K)

Ben ook nog even aan het kijken welk (interactieve) schema ik ga gebruiken. Asics, Nike+ of Trainasone.

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 18-10-2017 10:52 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:53
Hmm, ik ga ook eens een lijstje maken.
8 april de kwart doe ik ook mee.
Leiden marathon heb ik dit jaar de 5km gedaan.
In januari ga ik denk ik de Mastbos cross lopen maar welk onderdeel weet ik nog niet.
Ik ga wedstrijden einde voorjaar en zomer niet lopen, ik kan erg slecht tegen temperaturen boven de 18 graden.

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:51
anandus schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 10:51:
Ik heb een lijstje gemaakt met de lopen die ik aankomend jaar wil gaan doen met als 'hoofddoel' de halve marathon in oktober (laatst met vrienden in de kroeg afgesproken dat we dat gaan doen).
Laatst Dam tot Dam gedaan, en tijdens een trainings-sessie ook een keer tot de 21 gegaan (op rustig tempo), dus ik weet dat ik dat kan. In tegenstelling tot mijn vrienden :P

Anyway, dit is mijn 'shortlist', het lijkt me leuk om elke maand iets te doen. Of is dat te veel? Het zijn over het algemeen kleine loopjes, ~10K. Wat denken jullie?

Als jullie op of aanmerkingen hebben, of tips voor een andere leuke loop* (ik ben nieuw in deze hobby), laat het dan weten!

Ben ook nog even aan het kijken welk (interactieve) schema ik ga gebruiken. Asics, Nike+ of Trainasone.
Lijkt me een mooi lijstje en prima te doen :), 10K herstel je wel snel van is mijn ervaring. Mocht je al eerder een halve willen lopen kan ik je die van Leiden zeker aanraden. Is echt top geregeld allemaal, een leuk parcours en super enthousiaste supporters aan de zijkant.

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-10 14:26
@anandus Mooi lijstje, zit een aantal in die ik ook wil gaan doen.
Ik keek alleen op dat je de Zandvoort Circuit Run doet in maart. Is het vanuit Leiden niet beter te doen om de City Pier City te lopen? Daar kun je ook een 10km doen.

Ik vind zelf iedere maand een loop doen ook erg leuk. Maar merk dan wel dat je veel minder gericht kan trainen op bijvoorbeeld je snelheid. Omdat je de week voor en de week na een evenement eigenlijk altijd rustig aan doet. Dan houd je effectief 2 weken over om te trainen. Dan kun je denk ik beter iedere 2 maanden een loop doen.

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:51

Sport_Life

Solvitur ambulando

Waar woon je ? :P. Oh Leiden, dan mag CPC niet ontbreken ;) Ik ga zelf voor 10km niet (meer) het hele land doorreizen, 15km is een grensgeval (7 heuvelenloop ;)).

Van jouw lijstje heb ik Egmond, Nijmegen en Noordwijk (high 5 met vd Sar :+ ) gelopen, die zijn alledrie erg leuk. Ik vind het zelf ook leuk om een regionale loop tussendoor te doen om in de top 10 te eindigen :P.

Persoonlijk heb ik een week nodig om van een 10km te herstellen als ik voluit ga. Daarna 1 week rustig aan en daarna weer normal trainen.

[ Voor 4% gewijzigd door Sport_Life op 18-10-2017 11:27 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• MrAcid
  • Niet online
Arie- schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 08:39:
[...]

Je loopt veel harder dan ik en zult vast al van alles geprobeerd hebben tegen de kramp, maar toch een mogelijke tip: heb je al van die magnesium ampullen geprobeerd: een dag voor, vlak voor en halverwege de wedstrijd? Je kunt ze bij online sportvoeding shops kopen. Mijn vader gebruikt een andere leverancier: m'n nicht werkt bij een verloskundigenpraktijk en heeft zulke ampullen die ze aan zwangere vrouwen verstrekken afgegeven. De afgelopen twee wielervakanties heeft m'n pa geen kramp meer gehad, de twee fietsvakanties daarvoor wel. Het lijkt hem in ieder geval te helpen.
6 dagen vantevoren elke dag zo’n ampul genomen. Voor de start nog een magnesium-shot (gel) en op 26km nog eentje.

Dank voor het meedenken!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Sport_Life schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 11:20:
[...]

Persoonlijk heb ik een week nodig om van een 10km te herstellen als ik voluit ga. Daarna 1 week rustig aan en daarna weer normal trainen.
Beginnersvraag: waar merk je als ervaren loper aan dat je nog niet hersteld bent? Ik heb namelijk vorige week vrijdag voor het eerst een 10k gelopen. Dat was weliswaar een training, maar ik liep hem wel redelijk op max tempo. Ik merk dat ik nu nog last van mijn benen heb. Niet zo zeer spierpijn, maar meer het gevoel dat mijn knieën en enkels niet zo stabiel zijn als zou moeten.

Gisteren een kort stukje heel rustig op de loopband gedaan en dat ging op zich prima.

Ik denk dat ik gewoon veel te hard ben gegaan in de opbouw, maar misschien is wat ik voel wel heel normaal?

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:51

Sport_Life

Solvitur ambulando

Na een zware training heb ik hooguit enkele dagen spierpijn of lichte overige pijntjes. Dat is anders als ik een wedstrijd loop op pr, dan heb ik een paar dagen echt extra slaap nodig. Bij een halve marathon zelfs tot een week na de wedstrijd. Dus 1,5 uur voluit gaan betekent een week lang herstellen

[ Voor 10% gewijzigd door Sport_Life op 18-10-2017 13:43 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Tot nu toe ziet mijn loopkalender er als volgt uit:

• 22 Oktober - Bridge to Bridge Venlo (10k)
• 4 Maart - Berden Voorjaarsloop (15k)
• 25 Maart - Venloop (21K)

Hier zullen zeker nog wel een paar wedstrijden aan toe worden gevoegd, maar voor nu is de Venloop hét evenement waar we naartoe aan het werken zijn. Afgelopen periode hebben wij ons vooral gericht op 10k wedstrijden, meer gericht op snelheid, niet zozeer op duur. Nu gaan we de duur langzaam uitbouwen, maar proberen de snelheid zoveel mogelijk vast te houden. Hopelijk zorgt dit voor een knal PR op de halve marathon. d:)b

tips voor New York

• Hoppa!
Sport_Life schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 13:42:
Na een zware training heb ik hooguit enkele dagen spierpijn of lichte overige pijntjes. Dat is anders als ik een wedstrijd loop op pr, dan heb ik een paar dagen echt extra slaap nodig. Bij een halve marathon zelfs tot een week na de wedstrijd.
Okey, thanks. Dit was voor mij natuurlijk een wedstrijd op PR, want nog nooit zo ver hardgelopen :D. Wat lichte pijntjes waren wel te verwachten, maar niet nog na 5 dagen. Ik houd het toch maar op overbelasting en neem nog een week rust. Daarna, als het gaat, weer rustig opbouwen zodat ik in december verantwoord een 10km kan lopen

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:39

Niku

Alagaesii

Calitomnication schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 13:43:
Tot nu toe ziet mijn loopkalender er als volgt uit:

• 22 Oktober - Bridge to Bridge Venlo (10k)
• 4 Maart - Berden Voorjaarsloop (15k)
• 25 Maart - Venloop (21K)

Hier zullen zeker nog wel een paar wedstrijden aan toe worden gevoegd, maar voor nu is de Venloop hét evenement waar we naartoe aan het werken zijn. Afgelopen periode hebben wij ons vooral gericht op 10k wedstrijden, meer gericht op snelheid, niet zozeer op duur. Nu gaan we de duur langzaam uitbouwen, maar proberen de snelheid zoveel mogelijk vast te houden. Hopelijk zorgt dit voor een knal PR op de halve marathon. d:)b
Wie is we? :+

Over het herstel trouwens, ik hoop vandaag pas weer voor het eerst te gaan lopen sinds de halve marathon (volledig in het rood gegaan toen) van Eindhoven. Dus bijna 1,5 week rust.

[ Voor 11% gewijzigd door Niku op 18-10-2017 13:56 ]

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Niku schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 13:55:
[...]

Wie is we? :+

Over het herstel trouwens, ik hoop vandaag pas weer voor het eerst te gaan lopen sinds de halve marathon (volledig in het rood gegaan toen) van Eindhoven. Dus bijna 1,5 week rust.
Me, myself and i :+ (+ de rest van de niveaugroep van de atletiekvereniging ;))

tips voor New York

• MrAcid
  • Niet online
vhal schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 08:40:
[...]

Prop je dan ook nog ergens krachttraining in je schema of hou je het puur alleen bij lopen?
Alleen lopen en in het begin nog wat op de racefiets gezeten. Krachttraining zou ik wellicht nog baat bij kunnen hebben met betrekking tot de kramp.

• MrAcid
  • Niet online
kenneth schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 21:54:
[...]

En omdat MrAcid zo bescheiden is zeg ik het maar: dit betekent in zijn geval dat er in zijn voorbereiding ieder geval twee(?) keer meer dan 42km gelopen is :o
Haha, dat klopt inderdaad.

45km duurloop: https://www.strava.com/activities/1142482010
46km duurloop - maar dan met de laatste 16km in marathontempo: https://www.strava.com/activities/1154335782

Die laatste is wel zo ongeveer de zwaarste training geweest van het hele schema trouwens.

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:01
Hoppa! schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 13:38:
[...]

Beginnersvraag: waar merk je als ervaren loper aan dat je nog niet hersteld bent? Ik heb namelijk vorige week vrijdag voor het eerst een 10k gelopen. Dat was weliswaar een training, maar ik liep hem wel redelijk op max tempo. Ik merk dat ik nu nog last van mijn benen heb. Niet zo zeer spierpijn, maar meer het gevoel dat mijn knieën en enkels niet zo stabiel zijn als zou moeten.

Gisteren een kort stukje heel rustig op de loopband gedaan en dat ging op zich prima.

Ik denk dat ik gewoon veel te hard ben gegaan in de opbouw, maar misschien is wat ik voel wel heel normaal?
Als tweaker is het misschien cool voor je om je herstel wat meer te meten ipv op gevoel.

Voor zover mij bekend kun je herstel op 2 manieren meten:

- Rust hartslag. Als je HR in rust significant hoger is dan normaal, is je lichaam niet fit. Hiervoor moet je wel een baseline rust HR hebben gemeten uiteraard. Veel fitness trackers doen dit al aardig goed
- HRV - heart rate variability. Dit is een iets geavanceerdere manier om je herstel te meten. De wat duurdere fitnesstrackers kunnen dit goed meten.

De variatie in je hartslag laat zien in hoeverre het autonome systeem dominant is ten op zichte van het niet autonome systeem. Als het autonome systeem dominant is, zal er weinig variatie zijn in je HRV. Dit is meestal een teken dat je niet 100% bent (niet hersteld, griepje opkomend, te veel stress).

https://www.firstbeat.com...y/heart-rate-variability/

(Firstbeat is het bedrijf waarvan Garmin de technology koopt voor hun HR meters).

• tlpeter
Mijn lijstje vooralsnog:

25 November - Hang-on run 12KM koppel met mijn zoon.
17 December - Pekkercorss, lekker lokaal
27-28 Januari - Mastboscross. Ik twijfel nog of ik de trail of een cross ga doen.
8 April - kwart marathon Rotterdam
26-27 Mei - Leiden marathon Ik weet nog niet of ik voor de 5 of de 10KM ga.

• Hoppa!
Requiem19 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 14:25:
[...]

Als tweaker is het misschien cool voor je om je herstel wat meer te meten ipv op gevoel.

Voor zover mij bekend kun je herstel op 2 manieren meten:

- Rust hartslag. Als je HR in rust significant hoger is dan normaal, is je lichaam niet fit. Hiervoor moet je wel een baseline rust HR hebben gemeten uiteraard. Veel fitness trackers doen dit al aardig goed
- HRV - heart rate variability. Dit is een iets geavanceerdere manier om je herstel te meten. De wat duurdere fitnesstrackers kunnen dit goed meten.

De variatie in je hartslag laat zien in hoeverre het autonome systeem dominant is ten op zichte van het niet autonome systeem. Als het autonome systeem dominant is, zal er weinig variatie zijn in je HRV. Dit is meestal een teken dat je niet 100% bent (niet hersteld, griepje opkomend, te veel stress).

https://www.firstbeat.com...y/heart-rate-variability/

(Firstbeat is het bedrijf waarvan Garmin de technology koopt voor hun HR meters).
Mijn Vivoactive HR heeft de afgelopen week juist veel lagere rusthartslagen geregistreerd dan de dagen voor mijn run. Dus die vlieger lijkt niet op te gaan. HRV meet hij niet, helaas.

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:01
Hoppa! schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 14:37:
[...]

Mijn Vivoactive HR heeft de afgelopen week juist veel lagere rusthartslagen geregistreerd dan de dagen voor mijn run. Dus die vlieger lijkt niet op te gaan. HRV meet hij niet, helaas.
Dagen voor je run was je misschien wat gestresst? ;).

Of was die rusthartslag voor je run gelijk aan je gemiddelde HR over bijv de afgelopen 3 maanden?

Als je rust HR weer op normale niveau (of zelfs lager!) is, ben je cardiologisch in ieder geval weer klaar voor wat actie. Uiteraard hoeft dit niet het geval te zijn voor je spieren..

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:36
MrAcid schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 14:18:
[...]

Haha, dat klopt inderdaad.

45km duurloop: https://www.strava.com/activities/1142482010
46km duurloop - maar dan met de laatste 16km in marathontempo: https://www.strava.com/activities/1154335782

Die laatste is wel zo ongeveer de zwaarste training geweest van het hele schema trouwens.
Dat is interessant , ik ben zelf nog niet verder dan 36 gegaan, en wellicht loop ik mijn duurlopen toch te langzaam. Onder de 3 uur is wel een magische grens. Ik heb nu mijn PR gebroken maar dan moeten er dus nog minstens 18 minuten af. Ik heb geen idee hoe ik dat kan bereiken vooralsnog.

Misschien is het inderdaad de kunst om voorbij de 42 km te trainen.

• bert74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-12 10:55
Ik heb afgelopen zondag voor het eerst weer een trainings-pr op de 5km en de 10km gelopen. Dit was min of meer ook een test hoe mijn benen het zouden houden op hogere snelheden, omdat ik de afgelopen tijd vooral op duurlopen/belastbaarheid heb getraind.

https://www.strava.com/activities/1231015555

De eerste 5km ging in 25:48 (was 26:32) en ging nog relatief makkelijk, alhoewel mijn hartslag op 190 zat (maximale hartslag is ~200). De tweede helft ging aanzienlijk moeilijker, na 6-7 km had ik het wel gehad, uiteindelijk geëindigd op 53:50 voor de 10km (was 56:31).

Mijn gemiddelde hartslag was hoog 186, met pieken van 194. Maar komt wel overeen met mijn gemeten omslagpunt op ~185.

Vooral afgelopen maandag en dinsdag heel veel spierpijn gehad, en inderdaad de tweede dag is het ergst. Vandaag is het beter aan het worden. Afgelopen maandag was ik nog steeds moe en futloos. In het kader van herstel sla ik mijn trainingsrondje voor vandaag over.

Inzichten: 5K PR kan nog wel iets sneller richting 25:00, m.b.t. 10K nog te weinig inhoud om richting 50:00 te gaan. Blijkbaar ben ik in staat om ~6KM met een hartslag van 190 te lopen. Benen lijken het te houden op de spierpijn na. Tijd nu om naast duurlopen serieus met intervallen aan de slag te gaan.

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

MrAcid schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 16:24:

Ik moet wel zeggen dat ik niet heel blij was met mijn Garmin Fenix 5s en/of hoe de km-bordjes stonden onderweg onderweg: de lap pace was daardoor niet erg accuraat. Er zat soms wel 10/20s (!) tussen het afklokken op de km-bordjes en de lap pace die mijn Garmin aangaf voor die kilometer. Misschien toch eens een footpod overwegen om nog beter te kunnen pacen.

Strava link: https://www.strava.com/activities/1231468970
Natuurlijk gefeliciteerd met je resultaat! _/-\o_

https://www.dcrainmaker.com/2016/12/pacing-races-garmin.html
Misschien is die app wat?
Al is een footpod natuurlijk wel preciezer :)

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Poekie schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:51:
[...]

Dit/deze/de/het data field heb ik een tijdje op mijn FR235 gehad. Het klinkt heel fijn en werkt ook prima. Alleen is het instellen niet helemaal handig.
Je kunt hem alleen instellen via je Connect IQ app op je telefoon. Afstand moet je ingeven in meters (dat is nog te doen), Je streeftijd moet je invullen in secondes. Als je al strak staat van de spanning en je hebt nog maar een paar minuten tot de start, dan zijn mijn hoofdreken-capaciteiten niet meer om over naar huis te schrijven. (als ik niet in een startvak sta overigens ook niet, maar dat terzijde ;)).
Daarnaast werkt deze app het beste als je automatische rondes uit hebt staan, dus op ieder KM punt moet je de ronde handmatig aftikken. De app berekent dan de eindtijd en rondetijd door. Ansich een mooie functie, maar je moet wel op blijven letten :)

Kortom, leuk idee, maar heb hem slechts een paar keer gebruikt. Hij staat er nu nog wel op, maar gebruik hem eigenlijk niet meer :)

tips voor New York

• Hoppa!
Requiem19 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 14:51:
[...]

Dagen voor je run was je misschien wat gestresst? ;).

Of was die rusthartslag voor je run gelijk aan je gemiddelde HR over bijv de afgelopen 3 maanden?

Als je rust HR weer op normale niveau (of zelfs lager!) is, ben je cardiologisch in ieder geval weer klaar voor wat actie. Uiteraard hoeft dit niet het geval te zijn voor je spieren..
Voor de run was redelijk gelijk, na de run is hij een paar dagen gezakt en ook flink. Lijkt me heel raar, eerlijk gezegd. Maar goed.

Het is ook niet mijn hart of conditie waar ik me zorgen over maak. Die is prima in orde. Ik ben gewend om 2 uur meer dan voluit te gaan op de fiets, en dat 2x in de week dus qua vermoeidheid is een uur hardlopen prima te doen. Dat is ook recies mijn probleem, ik ga veel te hard en ver omdat ik het conditioneel kan.

Het zit hem dus meer in pijntjes rondom gewrichten, onderbenen. Maar goed, net nieuwe schoenen laten aanmeten. Ik blijk inderdaad ietwat platvoeten te hebben met wat overpronatie. Het zijn Brooks GTS 17 geworden. Volgende week begin ik met serieus opbouwen. Nu al zin in.

• juhet
  • Laatst online: 08:01
komend weekend ga ik op zoek naar nieuwe schoenen. Mijn huidige hebben een dan een kilometerstand van > 1000 km. Het betreft een paar Adidas Supernova Sequence 9; een anti-overpronatie-schoen met een flinke drop van 10 mm. Ik merk dat ik nu op langere runs last (vermoeidheid) krijg in mijn voorvoet en tenen. Sinds een maand of drie werk ik met een loopvereniging heel bewust aan mijn techniek. Daardoor loop ik meer op mijn midden/voorvoet.
Ik denk dat ik op zoek ga naar schoenen met minder drop en misschien een neutrale schoen ipv een overpronatie-schoen.
Zijn er mensen die deze switch al eens gemaakt hebben? en hoe is dat bevallen?

3 leuke cadeautips voor een theeliefhebber!

• MrAcid
  • Niet online
Poekie schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:51:
[...]

Heb ik gebruikt. :) Maar de GPS van de Fenix 5s is gewoon niet SUPER goed (wel gewoon goed, maar ik heb echt het idee dat die vroeger beter was toen ze nog de SirfStar chipsets hadden). Had hetzelfde met mijn Forerunner 230. Zeker in stedelijk gebied krijg je soms gewoon rare afwijkingen.

Het verschilt erg, soms zelfs per kilometer, hoe nauwkeurig het is. 9/10x klopt het prima, maar die paar afwijkingen zijn irritant. :)

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-12 19:28

Galois

1811 - 1832

MrAcid schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 17:51:
[...]

Heb ik gebruikt. :) Maar de GPS van de Fenix 5s is gewoon niet SUPER goed (wel gewoon goed, maar ik heb echt het idee dat die vroeger beter was toen ze nog de SirfStar chipsets hadden). Had hetzelfde met mijn Forerunner 230. Zeker in stedelijk gebied krijg je soms gewoon rare afwijkingen.

Het verschilt erg, soms zelfs per kilometer, hoe nauwkeurig het is. 9/10x klopt het prima, maar die paar afwijkingen zijn irritant. :)
Ik vind het wel meevallen als je bedenkt dat het per meetpunt GPS wel tot 10-20 meter kan afwijken.
Jij hebt volgens jouw Fenix zag ik 42,6 km gelopen. Dus op de 42,2 km slechts 0,4 km afwijking. Dat is nog geen 1% afwijking. Bij mij is het zelfs 0,5% (Garmin FR630 gaf 42,4 km aan).

Deze afwijking kan er ook inzitten als je niet de ideale lijn loopt.
(als je GPS als perfect zou beschouwen, wat natuurlijk niet zo is)

Verder denk ik niet dat de km-punten echt perfect staan. Het parcours is inderdaad gecertificeerd, maar ik denk niet dat afzonderlijk elke km op de meter nauwkeurig afgemeten is (of is dat wel zo? Geen idee eigenlijk).

Wat sowieso niet klopt is het 21,1 km punt. Als je bij de uitslagen kijkt op de website, dan zie je bij iedereen dat er tussen km 20 en km 21,1 gigantisch versneld is. Onmogelijk dat iedereen dit gedaan lijkt te hebben (zie bv de grafiek van de winnaar, maar klik op de rest en je zult hetzelfde zien).
De conclusie kan niet anders zijn dan dat het 21,1 km punt te dichtbij stond.
CornermanNL schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 14:52:
[...]

Dat is interessant , ik ben zelf nog niet verder dan 36 gegaan, en wellicht loop ik mijn duurlopen toch te langzaam. Onder de 3 uur is wel een magische grens. Ik heb nu mijn PR gebroken maar dan moeten er dus nog minstens 18 minuten af. Ik heb geen idee hoe ik dat kan bereiken vooralsnog.

Misschien is het inderdaad de kunst om voorbij de 42 km te trainen.
Denk het niet hoor. Vrijwel geen marathonloper traint voorbij de 42 km (ik heb heel veel schema's vergeleken en in geen enkel marathon trainingsschema wordt er voorbij de 42 km getraind). Het is gewoonweg ook te belastend en het niet herstellen voor je volgende training is niet goed.

Elke trainingsschema voor een snelle marathon bestaat eigenlijk uit drie belangrijke trainingen:
- lange duurloop
- tempoloop
- intervallen

Deze moet je wekelijks doen en dan nog 2x een rustige middellange loop. En om onder de 3 uur te kunnen komen, heb je naast wat aanleg gewoon ontzettend veel km nodig. Ik denk dat het heel moeilijk wordt als je niet gedurende minstens een jaar elke maand 200+ km maakt.

Ik heb 3x een marathon gelopen, dus niet heel ervaren. Wel veel gelezen :)
De eerste keer was 10 jaar geleden, in 3:40 gelopen. Ik had toen niet langer dan 30 km getraind en ook niet vaak. Dat was gelijk mijn grootste fout, want na km 30 had ik het erg zwaar en over de tweede helft zelfs 20 min langer over gedaan.

De tweede keer was 2 jaar geleden, in 3:10 gelopen. Ik had toen veel meer trainingen gedaan van 30+, maar vooral in de laatste 2 maanden voor de marathon. Ik miste gewoon ervaring in de km na de 30 km. Want tot 30 km komt iedereen wel goed door, maar de laatste 10 km van een marathon, die moet je leren. Daar gaat iedereen het zwaar krijgen en het is m.i. puur ervaring (=vaak meemaken) om hiermee om te gaan.

De laatste keer was afgelopen zondag en die heb ik net onder de 3 uur gedaan. Hard voor getraind, gedurende twee jaar minstens 200 km/maand en vrijwel elke maand een lange duurloop van 25+ km. In de laatste 6 maanden zelfs elke maand een 30 km. En in de laatste 6 weken ook enkele keren 35.

Mijn langste afstand is 35 km geweest. Afgezien van de 3 marathons, nooit meer dan 35 km gelopen.

Voor mij is het heel duidelijk wat bij mij de kans verhoogd om onder de 3 uur te komen:
1) veel km: 200+ per maand
2) regelmatig 30 km duurlopen
3) extensieve intervaltrainingen (ik deed regelmatig de yasso800's)

Het kost dus gewoon veel tijd, minstens 6 uur per week...

Wat helaas bij mij het geval is (ben de 40 gepasseerd) is dat ik niet zo snel meer herstel. Na een lange duurloop of intervaltraining, moet ik gewoon dagen herstellen. Ik red het niet om in één week de drie trainingen te doen (lange duurloop, tempoloop, interval). Ik ben niet voldoende hersteld. Dus in mijn trainingsschema heb ik vaak een intervaltraining moeten vervangen voor een (middellange) duurloop van bv. 15 km. Wel elke week dus 5x getraind, maar een zware training vervangen voor een lichtere.

Waar ik ook positief over was, maar helaas niet veel gedaan, is twee keer op een dag trainen.
Ik geloof er echt in dat iedereen het zwaar heeft na km 35 en dat het puur ervaring is hoe je die pijn verdraagt en 'het ondraaglijke' uitstelt. Dit moet je dus trainen. Ik las een tijdje geleden van een ervaren bekende marathonloper (helaas ben de naam kwijt) die zei dat je na een lange duurloop 's ochtends later op de dag nog een korte duurloop moet doen. Dit omdat je lichaam erg moe is van de lange duurloop en dan leert omgaan met de pijn die hebt bij het doen van nog een tweede loop op dezelfde dag.
Ik heb dit iets van 2x gedaan, maar denk dat het wel goed is (mits je lichaam het aankan en je niet geblesseerd raakt natuurlijk).

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• MrAcid
  • Niet online
Galois schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 20:06:
[...]

Ik vind het wel meevallen als je bedenkt dat het per meetpunt GPS wel tot 10-20 meter kan afwijken.
Jij hebt volgens jouw Fenix zag ik 42,6 km gelopen. Dus op de 42,2 km slechts 0,4 km afwijking. Dat is nog geen 1% afwijking. Bij mij is het zelfs 0,5% (Garmin FR630 gaf 42,4 km aan).

Deze afwijking kan er ook inzitten als je niet de ideale lijn loopt.
(als je GPS als perfect zou beschouwen, wat natuurlijk niet zo is)

Verder denk ik niet dat de km-punten echt perfect staan. Het parcours is inderdaad gecertificeerd, maar ik denk niet dat afzonderlijk elke km op de meter nauwkeurig afgemeten is (of is dat wel zo? Geen idee eigenlijk).

Wat sowieso niet klopt is het 21,1 km punt. Als je bij de uitslagen kijkt op de website, dan zie je bij iedereen dat er tussen km 20 en km 21,1 gigantisch versneld is. Onmogelijk dat iedereen dit gedaan lijkt te hebben (zie bv de grafiek van de winnaar, maar klik op de rest en je zult hetzelfde zien).
De conclusie kan niet anders zijn dan dat het 21,1 km punt te dichtbij stond.

[...]
Goeie toevoegingen en nuance van mijn bericht inderdaad. Op totale afstand is de GPS-afstand en (average) pace prima. Op een km-voor-km basis zaterdag er grote verschillen in wat de lap pace weergaf. Sommige paaltjes zullen ook zeker niet 100% goed hebben gestaan.
Denk het niet hoor. Vrijwel geen marathonloper traint voorbij de 42 km (ik heb heel veel schema's vergeleken en in geen enkel marathon trainingsschema wordt er voorbij de 42 km getraind). Het is gewoonweg ook te belastend en het niet herstellen voor je volgende training is niet goed.
Dit is niet waar. Veel lopers onder de 3 uur lopen wél meer dan 42km in trainingen. Het staat er inderdaad niet vaak expliciet in voorgeschreven. :+
[...]

Waar ik ook positief over was, maar helaas niet veel gedaan, is twee keer op een dag trainen.
Ik geloof er echt in dat iedereen het zwaar heeft na km 35 en dat het puur ervaring is hoe je die pijn verdraagt en 'het ondraaglijke' uitstelt. Dit moet je dus trainen. Ik las een tijdje geleden van een ervaren bekende marathonloper (helaas ben de naam kwijt) die zei dat je na een lange duurloop 's ochtends later op de dag nog een korte duurloop moet doen. Dit omdat je lichaam erg moe is van de lange duurloop en dan leert omgaan met de pijn die hebt bij het doen van nog een tweede loop op dezelfde dag.
Ik heb dit iets van 2x gedaan, maar denk dat het wel goed is (mits je lichaam het aankan en je niet geblesseerd raakt natuurlijk).
Dit is hét punt dat ik anders wil doen voor een volgende marathon. Twee lange duurlopen op één dag, of ‘s avonds (na het eten) en ‘s ochtends voor het ontbijt (dus echt op vetverbranding lopen).

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:36
@Galois Bedankt voor je uitgebreide reactie, deze laatste marathon is mijn 7e en vergeleken met de voorgaande , ook al was het laatste stuk lastig , toch wel de minst moeilijke geweest van allemaal. Ik heb dus , misschien onterecht het gevoel dat er nog rek in zit. En wellicht een tijd onder de 3 uur. De verbetering nu is 5 minuten ten opzichte van mijn oude PR.

Qua kilometers en aantal trainingen kon ik wel op +200 km en 4 a 5 keer in de week. Ik zit vooral met het herstellen, dat heeft soms wat tijd nodig. Wellicht zit daar ook wel de bottleneck zoals je aangeeft.

Ik ga in ieder geval verder onderzoeken of het mogelijk is.

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-12 19:19
Respect hoor voor al die marathonresultaten! Ik blijf er voorlopig nog voor bedanken al merk ik dat mijn trainingsschema meer en meer begint te lijken op wat @Galois beschrijft hierboven. Misschien moet ik toch eens gaan proberen (maar zie nog een extra training niet zitten, denk dat ik persoonlijk meer baat zou hebben met fietsen, eigenlijk).

Ik ben ook bezig met mijn planning voor het komende seizoen. Voor november heb ik me ingeschreven voor de HM van Kasterlee. Een trail, voor alle duidelijkheid. En voor december staat de 30km Terhills trail op de agenda. Mijn eerste 30-er én ik loop 's avonds nog de Mechelen Urban Trail. Als dat geen verdoken marathonvoorbereiding is.

Volgend jaar wil ik voor het eerst wedstrijden "in het buitenland" en dat worden waarschijnlijk de Koning Van Spanje (in Nederland, buitenland voor mij :) ) en de Silvretta 3000 (in Oostenrijk). Stilaan de grens verleggen (meer hoogtemeters, meer kilometers) tot niet kunnen eten echt een probleem wordt (en een belangrijke reden waarom ik de marathon niet aandurf).

@hoppa! Wat die hartslag betreft, theoretisch kan overtrainen ook een lagere rusthartslag opleveren, sommige mensen hebben dat. Maar goed, je verhaal lezend denk ik niet dat het dat zal zijn, maak je maar niet teveel zorgen.

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Mijn trainer laat marathonlopers bijna altijd de 'Canova double' doen, 3wk voor de marathon: AM 21,1km waarvan de laatste 8km op M-tempo en dan PM weer 21,1km met op het einde 4x2km op M-tempo. Loop je op een dag 42,2km met 16km op M-tempo. En dan hebben ze de week ervoor nog 4x6km @ M-tempo gehad.

Er zitten nogal beestachtige trainingen tussen in zijn marathonschema's, een van de redenen dat ik het nog maar even uitstel :+

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-12 20:25
Asgaro schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 00:45:
Ik ga ook maar eens iets van verlichting kopen.

Omdat ik ook een rood achterlicht wens, kom ik op volgende opties uit:
- Kalenji Run Light 250
- Black Diamond Sprinter

Eerste wordt gedragen om de torso; het tweede is een head lamp.
Qua draagcomfort tijdens hardlopen: iemand ervaring met beide types en welke vind je het beste?

Video van die Kalenji Run Light 250:
[video]

Update:
Het wordt de Kalenji Run Light 250: is 250 lumens versus 200 bij Black Diamond Sprinter.
Daarnaast is het meer dan de helft goedkoper.
Ook heb ik al een head lamp ergens liggen thuis, dus als ik nog persé een head lamp wil, doe ik die wel ook aan naast de Kalenji.
Ik wilde hem ook bestellen maar online uitverkocht en ik ga echt geen 2x 30min er voor in de auto zitten.
Even een zoekactie gestart en op Banggood eentje gevonden die er wel heel erg op lijkt.
En dat voor een fractie van de prijs.
Ik geef geen garanties of de kwaliteit ook overeen komt met de Kalenji variant.

Met de code affiliate6 is hij €6,17
https://www.banggood.com/...mmds=cart_middle_products

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• Xaverius

Xaverius

Nou ik zit er aan vast hoor. Gisteren de bevestiging gekregen dat we meedoen met de China marathon. Leuk ook een stuk over de Chinese muur hardlopen. En nu kijken welke trainingen nog meer moet doen behalve de gewone marathontraining.

Ik ga denk ik maar de "het hijgend hert" training introduceren. Veel hoogtemeters in een korte afstand want ook al is niet de gehele afstand over de muur, je moet wel veel (ongelijke) treden lopen.
Hijgend hert

Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-12 08:45

racoon

mooowwww

Gisteren ingeschreven voor de midwintermarathon en wel de Asselronde 25 km.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• bert74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-12 10:55
Hoppa! schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 13:38:
[...]

Zie mijn post over mijn 10km die ik afgelopen zondag heb gedaan.
Mijn ervaring is dat ik van een 10km die ik tegen de max. aanloop een kleine week moet herstellen. Eerste dag, vermoeid gevoel. Een dag of 2-3 flinke spierpijn, tot 3-5 dagen er na nog wat stijf. Ik ga morgen, dag 5 een kilometer of 5 lopen op duurlooptempo.

Als ik een 10km op duurlooptempo doe, dan herstel ik veel sneller en heb ik veel minder spierpijn en kan ik na 2-3 dagen gewoon weer lopen.

Als je vanwege een nog niet optimale conditie alleen een 10K kunt lopen tegen je max aan, dan zal ik gewoon wat minder snel opbouwen en je loopje beperken tot 6-7km. Conditie komt vanzelf wel, belastbaarheid gaat veel langzamer.

• Hoppa!
Xaverius schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 07:38:
Nou ik zit er aan vast hoor. Gisteren de bevestiging gekregen dat we meedoen met de China marathon. Leuk ook een stuk over de Chinese muur hardlopen. En nu kijken welke trainingen nog meer moet doen behalve de gewone marathontraining.

Ik ga denk ik maar de "het hijgend hert" training introduceren. Veel hoogtemeters in een korte afstand want ook al is niet de gehele afstand over de muur, je moet wel veel (ongelijke) treden lopen.
[afbeelding]
Dat is echt super te gek. _/-\o_

Zelf ooit een enorme wandeling over en langs de muur gemaakt, wat een onwaarschijnlijk mooie omgeving om een hardloopwedstrijd te organiseren. Ik kan me weinig indrukwekkendere omgevingen voorstellen voor een marathon.

• MrAcid
  • Niet online
Er speelt een idee in mijn hoofd om zondag een grote afstand te lopen (het wordt lekker kloteweer en mijn vriendin vrouw is een dag weg). Ik heb geen zin in een rondje, dus wil ergens met de trein heen en dan teruglopen naar Utrecht. Ik zat te denken aan ongeveer 75km.

Iemand leuke tips of wilde ideeën? Jammer dat deze op zaterdag is: https://indiansummerultra.nl/

[ Voor 3% gewijzigd door MrAcid op 19-10-2017 11:06 ]

• tlpeter
MrAcid schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 11:05:
Er speelt een idee in mijn hoofd om zondag een grote afstand te lopen (het wordt lekker kloteweer en mijn vriendin vrouw is een dag weg). Ik heb geen zin in een rondje, dus wil ergens met de trein heen en dan teruglopen naar Utrecht. Ik zat te denken aan ongeveer 75km.

Iemand leuke tips of wilde ideeën? Jammer dat deze op zaterdag is: https://indiansummerultra.nl/
Vanaf Apeldoorn door de veluwe heen terug naar Utrecht?

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:46

Roozzz

Plus ultra

Ultra pad Nederland? http://www.mudsweattrails.nl/upnl_2015
Dan vanaf Apeldoorn naar Utrecht oid.

-edit- @tlpeter was me voor :P

[ Voor 3% gewijzigd door Roozzz op 19-10-2017 11:22 ]

If you can see, look. If you can look, observe

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-12 16:32

Pathogen

Shoop Da Whoop

Mijn eigen ervaring van afgelopen jaar is dat een veelvoud aan wedstrijdjes erg fijn is voor je training. Houd er wel rekening mee dat je niet iedere wedstrijd voluit kunt gaan, helemaal niet als er maar 1-2 weken tussen zit. Omdat ik aan een circuit mee wilde doen stonden de wedstrijden al vast, maar 3 wedstrijden in 5 weken is gewoon echt hard werken (helemaal als de eerste van die races al loodzwaar is).

Groot voordeel vind ik wel dat je simpelweg wedstrijdervaring opdoet. Minder nervositeit vooraf, beter leren indelen van je race, en met een beetje geluk leer jij wél hoe je normaal op tijd aan kunt komen zonder te haasten ;)
Met deze afstanden gok ik dat je niet tijdens een race zal experimenteren met eten onderweg, dus dat moet je niet vergeten tijdens je trainingen. Bij een HM ben je toch al gauw richting de 2u onderweg.

Als de Amsterdam HM je primaire doel is, ik zie dat ie 21 oktober is, dus dan heb je voldoende tijd na de DtD om nog even te taperen naar je échte doel. Moet je alleen nog wel even afwegen of de 7H niet te kort daarna is en/of je doel naar beneden bijstellen.

Die 16km als laatste test voor de HM lijkt me ideaal.

EDIT: zo, net weer een heerlijk rondje gedaan op de Kinvara's. Ik ga de Adidasjes wegdoen. Zat nog even te overwegen of ik andere vetermethoden zou proberen maar ik lees dat er meer mensen zijn die een combinatie van heel slip en (beginnend) hielspoor ervaren, zelfs met kleine afstanden.
Dat ligt dus duidelijk aan de schoen (icm met mijn voeten).

Dus, mocht er iemand voor een zacht prijsje een slechts 200km oud paar Adidas Supernova M over willen nemen (EU42,5/US9/UK8.5) hoor ik het graag :) Zodra ik tijd en zin heb gooi ik ze op MP.

[ Voor 9% gewijzigd door Pathogen op 19-10-2017 14:44 ]

• Galois

Galois

1811 - 1832

Je wilt na de marathon van afgelopen zondag, een week later al zo'n afstand lopen? Wow... doe je wel voorzichtig (en verstandig :) )?

Ik hoop dit weekend 2x 10 km te lopen... Ik twijfel of ik vanavond nog even kort 7 km ga doen. Sinds vandaag voelen mijn benen weer redelijk...

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Komend weekend ga ik weer wat rennen in het Ahrtal. Met MudSweatTrails doen we daar een dagtocht. Ik heb er in ieder geval weer zin in :)
@Valorian jij gaat ook mee toch? Nog meer liefhebbers hier?

De omgeving is erg vervelend. Pic van de verkenningstocht:
Afbeeldingslocatie: https://scontent.fams1-1.fna.fbcdn.net/v/t31.0-8/21083502_10154764892861606_1892203400397766549_o.jpg?oh=aa578b9bd48f51dd8cd3722715c928bd&oe=5A2055FE

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:19
Xaverius schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 07:38:
[afbeelding]
Bekende plek :)

Wil zelf weer de Midwinter gaan doen in Apeldoorn begin februari. Zit alleen te twijfelen of ik 16 of 25km ga doen :/

• MrAcid
  • Niet online
Galois schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 14:46:
[...]

Je wilt na de marathon van afgelopen zondag, een week later al zo'n afstand lopen? Wow... doe je wel voorzichtig (en verstandig :) )?

Ik hoop dit weekend 2x 10 km te lopen... Ik twijfel of ik vanavond nog even kort 7 km ga doen. Sinds vandaag voelen mijn benen weer redelijk...
Mijn benen staan echt te popelen om weer te mogen eerlijk gezegd...! Ik loop morgenochtend of zaterdag eerst even een klein rondje om te kijken of het met lopen ook zo goed voelt, maar anders durf ik het wel weer aan - ja! :)

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

MrAcid schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 15:22:
[...]

Mijn benen staan echt te popelen om weer te mogen eerlijk gezegd...! Ik loop morgenochtend of zaterdag eerst even een klein rondje om te kijken of het met lopen ook zo goed voelt, maar anders durf ik het wel weer aan - ja! :)
Al plannen voor volgend jaar? Je lijkt nu behoorlijk de stap naar ultra's te zetten :P (die had je nog niet in wedstrijdverband gelopen toch?)

En met jouw pace kan dat nog wel eens wat leuke resultaten opleveren :)

[ Voor 7% gewijzigd door Roozzz op 19-10-2017 15:26 ]

• MrAcid
  • Niet online
Roozzz schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 15:25:
[...]

Al plannen voor volgend jaar? Je lijkt nu behoorlijk de stap naar ultra's te zetten :P (die had je nog niet in wedstrijdverband gelopen toch?)

En met jouw pace kan dat nog wel eens wat leuke resultaten opleveren :)
Nog niet, maar wel wat ideeën. Eén van de opties is ultra's. Een andere optie is om 6 maanden keihard te gaan trainen voor een Ironman.

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:02

ericplan

5180 Wp PV

Hier iemand met dezelfde ervaring (of een gouden tip)? iPhone heeft geen zin meer in z'n hardlooparmband.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/52939731

[ Voor 18% gewijzigd door ericplan op 19-10-2017 21:55 ]

A'dam PVOutput

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:16
Roozzz schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 14:56:
Komend weekend ga ik weer wat rennen in het Ahrtal. Met MudSweatTrails doen we daar een dagtocht. Ik heb er in ieder geval weer zin in :)
@Valorian jij gaat ook mee toch? Nog meer liefhebbers hier?

De omgeving is erg vervelend. Pic van de verkenningstocht:
[afbeelding]
Ja, klopt, ik ben erbij! Ben wel een beetje zenuwachtig, want heb een maandje geleden e.e.a. overbelast / geblesseerd. Dat zit nog niet helemaal goed helaas, maar op zich durf ik het wel aan en ik heb er vooral ook heel veel zin in. Het zal flink zwaar worden icm de vele hoogtemeters, maar het tempo ligt wellicht wel laag (juist door die hoogtemeters) en de belasting is natuurlijk verre van monotoon. Morgenmiddag nog een laatste fysio-sessie geboekt om de boel nog een keer goed los te maken en dan hoop ik dat het allemaal goed komt.

Nou ja, hoe dan ook lijkt het me in ieder geval een hele gave trail. Tot ik deze trip zag wist ik niet eens dat je op zo'n relatief korte afstand van NL dit soort bijna alpine-achtig terrein kon vinden. Lijkt me echt een perfect oefenlandschap voor sky-running _/-\o_

@Roozzz ik zet nog even iets in een PM aan je.

[ Voor 10% gewijzigd door Valorian op 19-10-2017 23:17 ]

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-12 00:23

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

racoon schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 08:08:
Gisteren ingeschreven voor de midwintermarathon en wel de Asselronde 25 km.
InZane schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 15:21:
[...]

Bekende plek :)

Wil zelf weer de Midwinter gaan doen in Apeldoorn begin februari. Zit alleen te twijfelen of ik 16 of 25km ga doen :/
Ik heb mij vanmorgen ingeschreven voor de 16, enkele collega’s ook, evenals de 25km..
Mij lijkt de 16 ver genoeg omdat ik momenteel nog te weinig kan trainen. En de 16 is een mooie training naar de halve van Enschede..

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

• racoon

racoon

mooowwww

frankwopereis schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 00:07:
[...]

[...]

Ik heb mij vanmorgen ingeschreven voor de 16, enkele collega’s ook, evenals de 25km..
Mij lijkt de 16 ver genoeg omdat ik momenteel nog te weinig kan trainen. En de 16 is een mooie training naar de halve van Enschede..
voor een halve is dat inderdaad een mooie t raining, ik wil de hele lopen en dan past de 25 km beter.

• Niku

Niku

Alagaesii

ericplan schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 21:54:
Hier iemand met dezelfde ervaring (of een gouden tip)? iPhone heeft geen zin meer in z'n hardlooparmband.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/52939731
Flipbelt!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Nou, de langetermijnplanning begint weer vorm te krijgen. 2018 gaat voor mijn in ieder geval één halve marathon in het najaar bevatten. Welke dat wordt weet ik nog niet, een van de criteria is dat het wel een beetje leuk moet zijn voor mijn vrouw en 2 kinderen (dan 4 en nog geen 1) om toeschouwer te zijn.

Mijn vrouw wil 2018 aanpakken als jaar om weer lekker fit te worden na de bevalling van #2 zeer binnenkort. Ik heb in de groep gegooid om dan in 2019 samen (dus naast elkaar) een marathon te doen. Ben heel benieuwd hoe dat plan gaat uitpakken :)
Afgelopen jaar was het plan eigenlijk hetzelfde, maar toen lukte het buiten verwachting om toch om nog een keer zwanger te worden :Y

• Hooiopdevork
  • Laatst online: 25-05-2023
Flipbelt gebruik ik nu ook een aantal weken, echt een aanrader!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Hooiopdevork schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 09:38:
[...]

Flipbelt gebruik ik nu ook een aantal weken, echt een aanrader!
Ik was van plan om 'm aan te schaffen (half jaar geleden), maar er vanaf gezien omdat het zakje niet 'waterdicht' is. In de regen of na heel veel zweten, wordt de telefoon toch wel wat vochtig...

Of is de ervaring anders?

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Pathogen schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 09:18:
Nou, de langetermijnplanning begint weer vorm te krijgen. 2018 gaat voor mijn in ieder geval één halve marathon in het najaar bevatten. Welke dat wordt weet ik nog niet, een van de criteria is dat het wel een beetje leuk moet zijn voor mijn vrouw en 2 kinderen (dan 4 en nog geen 1) om toeschouwer te zijn.
Voorkeur voor een regio?

In regio Rotterdam heb ik zelf (kortere afstanden bij) de Rottemerenloop en de Drechtstadloop gedaan en die hebben beide ook een halve marathon. Zijn beide ook niet zo groot, zeker de Rottemerenloop niet. Vind dat persoonlijk wel prettig en denk dat dat voor je vrouw en kinderen ook wel fijn is als het niet zo druk is.

Rottemerenloop is wat landelijker en loop je constant langs het water. Bij de Drechtstadloop loop je gedeeltelijk door de stad/woonwijken en langs de polder, is redelijk afwisselend qua omgeving. Bij de Rottemerenloop kunnen je kinderen zich wel vermaken wanneer je loopt en ongeveer halverwege kom je redelijk dicht langs de start/finish dus kunnen ze je daar ook nog zien. Dordrecht als stad is leuker dan het klinkt en na afloop kan je dan eten bij Villa Augustus, maak je een goede beurt bij je vrouw en is ook erg leuk voor je kinderen.

Maar misschien is dat helemaal niet de regio die je zoekt :|

Qua grote evenementen heb je natuurlijk Eindhoven en Amsterdam, maar daar moet je van houden en lijkt me persoonlijk niet ideaal om met kleine kinderen naar toe te gaan.

Anders kijken op hardloopkalender.nl. Voor najaar 2018 staat er denk ik nog niet veel op, maar meeste evenementen komen elk jaar weer terug en je kan wel terugkijken in de tijd.

En mooi voornemen d:)b Is je vrouw (buiten de zwangerschap) redelijk fit/getraind? 2019 lijkt me anders nog redelijk ambitieus, zeker in combinatie met twee kleine kinderen.

• Hooiopdevork
  • Laatst online: 25-05-2023
Je zou je telefoon in een plastic zakje kunnen doen.

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:50
Mensen hier ervaring met de spibelt venture series?

https://www.spibelt.nl/product/venture/

Overweeg deze aan te schaffen, hoewel nog niet zeker aangezien mijn eerste marathon ooit over een maand is en ik maar moet afwachten of ik daarna meer van dat soort afstanden ga lopen en ik het zonde vind deze puur voor mijn laatste 35k LDL aan te schaffen...

Voor de marathon zelf zal ik puur gebruik maken van de waterpunten en heb ik al een normale spibelt voor mn gelletjes (deze bevalt prima trouwens!)

Maar just in case, kan nooit kwaad alvast een beetje te polsen ;)

• tlpeter
lateef schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:02:
[...]

Voorkeur voor een regio?

In regio Rotterdam heb ik zelf (kortere afstanden bij) de Rottemerenloop en de Drechtstadloop gedaan en die hebben beide ook een halve marathon. Zijn beide ook niet zo groot, zeker de Rottemerenloop niet. Vind dat persoonlijk wel prettig en denk dat dat voor je vrouw en kinderen ook wel fijn is als het niet zo druk is.

Rottemerenloop is wat landelijker en loop je constant langs het water. Bij de Drechtstadloop loop je gedeeltelijk door de stad/woonwijken en langs de polder, is redelijk afwisselend qua omgeving. Bij de Rottemerenloop kunnen je kinderen zich wel vermaken wanneer je loopt en ongeveer halverwege kom je redelijk dicht langs de start/finish dus kunnen ze je daar ook nog zien. Dordrecht als stad is leuker dan het klinkt en na afloop kan je dan eten bij Villa Augustus, maak je een goede beurt bij je vrouw en is ook erg leuk voor je kinderen.

Qua grote evenementen heb je natuurlijk Eindhoven en Amsterdam, maar daar moet je van houden en lijkt me persoonlijk niet ideaal om met kleine kinderen naar toe te gaan.

Anders kijken op hardloopkalender.nl. Voor najaar 2018 staat er denk ik nog niet veel op, maar meeste evenementen komen elk jaar weer terug en je kan wel terugkijken in de tijd.

En mooi voornemen d:)b Is je vrouw (buiten de zwangerschap) redelijk fit/getraind? 2019 lijkt me anders nog redelijk ambitieus, zeker in combinatie met twee kleine kinderen.
Volgende week zondag is trouwens deze loop (Drechtstadloop) waar ik de 5KM loop. Misschien zou @Pathogen even moeten kijken naar de halve marathon :P

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

lateef schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:02:
[...]

Voorkeur voor een regio?

Rottemeren ziet er mooi uit! In ieder geval mijn thuisregio, maar voor een speciaal evenement wil ik ook best een stukje rijden.
Dordt heb ik zelf niks mee, maar Villa Augustus is leuk. Hebben we ook al eens overnacht toen vrouwlief zwanger was van #1 :) Absoluut een aanrader wat mij betreft.
Parcours ziet er wel aardig uit, dus wie weet is dat ook een leuke optie.
300 m Albert Schweitzer Puppy Run
ziet er ook perfect uit voor #1

Mijzelf is de Oostland HM (Pijnacker en omgeving) ook erg goed bevallen, maar voor de toeschouwers was er praktisch niks te beleven, of je moet lekker naast de keihard tetterende speaker willen blijven staan.

Dat niet, juist last van overgewicht, maar dat heeft ze vroeger lange tijd gecompenseerd door idioot veel te sporten. Aërobe conditie zal naar verwachting wel snel te kweken zijn. Ik zou ook niet op Rotterdam mikken, maar iets in het najaar en puur op uitlopen gaan als ultieme prestatie.

• tlpeter
Pathogen schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:29:
[...]

Rottemeren ziet er mooi uit! In ieder geval mijn thuisregio, maar voor een speciaal evenement wil ik ook best een stukje rijden.
Dordt heb ik zelf niks mee, maar Villa Augustus is leuk. Hebben we ook al eens overnacht toen vrouwlief zwanger was van #1 :) Absoluut een aanrader wat mij betreft.
Parcours ziet er wel aardig uit, dus wie weet is dat ook een leuke optie.

[...]

ziet er ook perfect uit voor #1

Mijzelf is de Oostland HM (Pijnacker en omgeving) ook erg goed bevallen, maar voor de toeschouwers was er praktisch niks te beleven, of je moet lekker naast de keihard tetterende speaker willen blijven staan.

[...]

Dat niet, juist last van overgewicht, maar dat heeft ze vroeger lange tijd gecompenseerd door idioot veel te sporten. Aërobe conditie zal naar verwachting wel snel te kweken zijn. Ik zou ook niet op Rotterdam mikken, maar iets in het najaar en puur op uitlopen gaan als ultieme prestatie.
In December is er ook de Spijkenisser marathon. Is volgens mij best een leuk en uitdagend parcours.

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-12 09:42
Paar jaar terug begonnen met hardlopen, en toen na een half jaar ongeveer gestopt vanwege verhuizing, geboorte kinderen etc. Onlangs het hardlopen weer opgepakt, en gaat op zich wel weer fijn; na enkele weken trainen loop ik met gemak weer een KM of 10 wat me niet tegenvalt na een paar jaar letterlijk stil zitten.

Merk alleen wel dat ik snel blaren loop, heeft iemand tips om dat te voorkomen? Helpen speciale sokken daar tegen o.i.d.? Ze ontstaan op beide voeten precies rond de rand van m'n steunzolen, maar zonder die dingen kan ik helemaal niet fijn hardlopen.

Heeft er daarnaast nog iemand tips voor goede verlichting voor lopen in het donker? Gaat me er puur om dat ik goed zichtbaar ben voor auto's/scooters/fietsers.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

XyritZz schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:43:
Paar jaar terug begonnen met hardlopen, en toen na een half jaar ongeveer gestopt vanwege verhuizing, geboorte kinderen etc. Onlangs het hardlopen weer opgepakt, en gaat op zich wel weer fijn; na enkele weken trainen loop ik met gemak weer een KM of 10 wat me niet tegenvalt na een paar jaar letterlijk stil zitten.

Merk alleen wel dat ik snel blaren loop, heeft iemand tips om dat te voorkomen? Helpen speciale sokken daar tegen o.i.d.? Ze ontstaan op beide voeten precies rond de rand van m'n steunzolen, maar zonder die dingen kan ik helemaal niet fijn hardlopen.

Heeft er daarnaast nog iemand tips voor goede verlichting voor lopen in het donker? Gaat me er puur om dat ik goed zichtbaar ben voor auto's/scooters/fietsers.
Zou dit eens voorleggen bij degene waar je de steunzolen vandaan hebt. Misschien zijn ze net te smal voor je schoen, of niet zo geschikt voor sporten?
Eventueel zou je inderdaad andere sokken kunnen proberen, maar dat is symptoombestrijding.

Ik loop zelf als het écht donker is graag met een Kalenji Runlight, die zorgt er ook nog eens voor dat je zelf wat ziet en heeft een degelijk achterlicht.
In een beter verlichte omgeving zou ik van die lampjes overwegen die je aan de hak van je schoen kan klikken. Die beweging maakt ook meteen duidelijk dat je een loper bent.

• Niku

Niku

Alagaesii

Hooiopdevork schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:03:
Je zou je telefoon in een plastic zakje kunnen doen.
Dat heb ik inderdaad één keer gedaan toen het echt regende, werkte prima. Verder is mijn ervaring dat het sowieso wel meevalt.

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

De meeste telefoons kunnen een spatje wel hebben. Douchen of in een plas vallen is vaak wat minder :P

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-12 09:42
Pathogen schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 11:18:
[...]

Zou dit eens voorleggen bij degene waar je de steunzolen vandaan hebt. Misschien zijn ze net te smal voor je schoen, of niet zo geschikt voor sporten?
Eventueel zou je inderdaad andere sokken kunnen proberen, maar dat is symptoombestrijding.

Ik loop zelf als het écht donker is graag met een Kalenji Runlight, die zorgt er ook nog eens voor dat je zelf wat ziet en heeft een degelijk achterlicht.
In een beter verlichte omgeving zou ik van die lampjes overwegen die je aan de hak van je schoen kan klikken. Die beweging maakt ook meteen duidelijk dat je een loper bent.
Bedankt, steunzolen zijn al weer wat jaren oud dus moeten in principe binnenkort toch vervangen worden. Ik zal dan meteen bespreken of ik ofwel een extra paar nodig heb voor het sporten ofwel of ze er rekening mee kunnen houden dat ze goed passen in de sportschoenen.

Die Runlight ziet er goed uit! Heb nu alleen van die bandjes rond m'n armen maar dat vind ik wel heel minimaal licht geven.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• Hoppa!
Pathogen schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 11:18:
[...]

Ik loop met zo'n haklichtjes. Kreeg ik laatst zelfs een compliment over van een automobilist.

Schijnt enorm goed te zien te zijn en als je ze op AliExpress ofzo koopt, ben je met 2 a 3 euro per stuk klaar.

En in tegenstelling tot andere verlichting, voel je er niets van dat je ze mee hebt. Alleen is mijn ervaring dat ze in een volle sprint niet altijd goed blijven zitten. Voor de echte hardlopers kan het dus zijn dat ze er af vliegen, maar bij mij blijven ze tot 14km/u sowieso zitten.

• lateef
Pathogen schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:29:
[...]

Najaar lijkt me dan ook verstandiger, overigens heeft ze wel de motivatie (gehad) om veel te sporten, dat kan ze vast nog wel weer aanspreken.
tlpeter schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:35:
[...]

In December is er ook de Spijkenisser marathon. Is volgens mij best een leuk en uitdagend parcours.
Wanneer uitlopen vooral het doel is, zou ik persoonlijk eerder kiezen voor een grote marathon met veel publiek. Er lopen dan constant mensen om je heen en het publiek is ook een goede boost. Vier-en-een-half/vijf (?) uur vrijwel alleen lopen lijkt me een flinke opgave, als er constant mensen om je heen zijn, lijkt me de motivatie om door te gaan aanmerkelijk groter.

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Dan is Amsterdam inderdaad een goeie. Eindhoven is ook Oktober zie ik, maar daar hebben we niks mee. Amsterdam is haar geboortestad :)

Maar ik hoor ondertussen een hoop reservering en de wens om eerst maar eens doelen voor komend jaar te stellen, dus we schuiven hem nog even richting achterhoofd.

• lateef
Pathogen schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 14:30:
Maar ik hoor ondertussen een hoop reservering en de wens om eerst maar eens doelen voor komend jaar te stellen, dus we schuiven hem nog even richting achterhoofd.
Tja, ik denk dat beginnen en werken naar een 10k of halve marathon ook al een hele mooie prestatie is. Voor sommigen is de marathon het ultieme hardloopdoel, maar naar mijn idee heeft hardlopen meer dan voldoende andere mooie uitdagingen. Persoonlijk trekt de marathon mij helemaal niet zo, ik sluit niet uit dat ik er nooit één zal lopen, maar op korte termijn zie ik dat eerlijk gezegd niet zo snel gebeuren.

Wat me dan overigens wel weer leuk lijkt - en dat kwam weer in me op na het bericht hier van iemand die in China de marathon ging lopen - is de marathon van Pyongyang. Lijkt me fantastisch om in zo'n surreële omgeving te lopen, maar gezien de huidige politieke situatie lijkt me dat niet zo'n heel goed idee. Lijkt me toch niet echt prettig wanneer je daar loopt en Trump krijgt het ineens in zijn bol :X

• vhal
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Ach, je kan altijd nog de Barkley Marathons lopen, is een eitje :+ Ook een leuke doc hier van te zien op Netflix

Strava

• lateef
vhal schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 15:37:
Ach, je kan altijd nog de Barkley Marathons lopen, is een eitje :+
Gelukkig ben ik daar al te oud voor :+

Maar die is vooral mallotig naar mijn idee, in de ultratrail/-marathon wereld zijn er natuurlijk wel meer absurde lopen die iets toegankelijker zijn.

Overigens liggen daar mijn uitdagingen ook niet. Trails vind ik zeker wel leuk om te doen, maar de ultra-afstanden zeker niet :D

[ Voor 15% gewijzigd door lateef op 20-10-2017 16:33 ]

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Hoppa! schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 13:46:
[...]

Ik loop met zo'n haklichtjes. Kreeg ik laatst zelfs een compliment over van een automobilist.

Schijnt enorm goed te zien te zijn en als je ze op AliExpress ofzo koopt, ben je met 2 a 3 euro per stuk klaar.

En in tegenstelling tot andere verlichting, voel je er niets van dat je ze mee hebt. Alleen is mijn ervaring dat ze in een volle sprint niet altijd goed blijven zitten. Voor de echte hardlopers kan het dus zijn dat ze er af vliegen, maar bij mij blijven ze tot 14km/u sowieso zitten.
Heb jij dan schoenen met "stof" aan de zijkant? De mijne hebben rubber aan de zijkant, precies daar waar die hak-lampjes op moeten vastklemmen.. Dat lukt dus niet (de pinnetjes hebben geen grip op rubber)..

Ik baal daar overigens wel van, want ze geven inderdaad een super duidelijk licht.

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

• racoon

racoon

mooowwww

Vandaag lekker 8,83 km in 50 minuten gelopen, morgen 70 minuten

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Vandaag mijn doelstelling voor 2017, 600km lopen in het jaar, voltooid. Vorig jaar net de 300 niet gehaald, dus nu al een verdubbeling met nog dik 2 maand te gaan. Eens zien waar ik op uit kom en dan een doel stellen voor 2018. Wil sowieso meer gaan trailen en eens die halve lopen. Hele boeit me niet zo.

• tlpeter
Goed bezig. Mijn doel 400 km dit jaar ga ik misschien niet halen. Vanaf mei al aan het klooien met mijn voeten (overbelast) waar ik gelukkig bijna vanaf ben. Maar ik ga niet overhaasten met lopen om dat doel te halen. Ik zie het wel.
Toch blijft het een fijne stok achter de deur als ik eens geen zin heb om te lopen :)

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-12 19:27

thijsco19

KTM 990 SMT

Morgen weer hardlopen.

Helaas, wegens privé redenen, afgelopen week geen gelegenheid en of zin gehad om een aantal keer te hardlopen..
Maar 1x gelopen en merkte ik op dat het wat minder ging.

Morgen dus maar weer verder met het schema.
Hoop dat het nu wel lekker gaat.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• Bartske
  • Laatst online: 20:51
Ik ga het morgen ook weer proberen na de marathon van vorige week. Spierpijn is geheel weg en de paar blaren die ik had ook. Wordt wel een lekker rustig en kort loopje maar de beentjes beginnen alweer te kriebelen :).

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:09

Rudedadude

Maybe we were born to run

De man met de hamer woont in Friesland! Vandaag de 39km Gaasterlandtrail gelopen. Nu voelde ik donderdag opeens een goede verkoudheid opkomen met bijbehorende loopneus (sounds good, doesn't work). Gisteren een lichte koorts en dus alle plannen voor een snelle tijd laten varen. Vanochtend leek het weer wat beter te gaan en dus alles ingepakt om deel te nemen. Toch nog wat gestress, want door een file op de A6 werd het verschil tussen aankomsttijd en starttijd wel erg kort. Aankomen, toiletteren, schoenen aan en de paardenbak in van de start en weg.

De eerste 25 kilometer gingen prima. Ik hing achter een groepje die ik langzaam liet weglopen, maar door allerlei redenen toch telkens weer bijhaalde. Vollop genieten van het parkoers en de omgeving. Leuke verzorgingspost in een koeienstal, waar het parkoers doorheen ging. Links de rij met koeien, rechts drinken en eten en zelfs een ijsco kraam (die ik te laat zag, anders was dat ook nog lekker voor onderweg geweest.

Om de een of andere reden dacht ik dat ik, doordat ik iets langzamer liep, het allemaal wel los zou lopen met mijn voeding. Bij de posten nam ik een banaantje en ik had zelf m'n bidons met sportdrank bij me en 1 portie zelfmaakgel. Maar ik dronk een stuk minder dan anders.

Misschien met name daardoor begon het redelijk op te houden na 25 kilometer. Ik had het idee dat ik zo ongeveer scheel ging kijken en na een sanitaire stop was het tempo er wel uit. Zo sterk zelfs dat ik me even afvroeg hoe ik de overige 14 kilometer zou gaan doen, want ook in een rustig tempo hardlopen zat er niet zo in. Met hangen en wurgen bereikte ik de 30km post. 2 bekertjes cola en een bekertje sportdrank en even lekker op een bankje zitten hielpen wat. Er kwamen 2 andere lopers voorbij en met z'n 3-en gingen we in wat voelde als een echt sjoktempo op weg. De eerste 3 kilometer na de post had ik de sterke neiging om weer te gaan wandelen. Gelukkig verdween dat gevoel uiteindelijk en ik kon nog wat versnellen. De andere 2 liet ik daarmee achter. Ook hier ging ik weer in de fout door niet verder te eten en te drinken en met hangen en wurgen haalde ik de finish. Nog even tot aan de knieën door het water van de paardenbak (er was sowieso al genoeg modder en plassen op het parkoers) en binnen in 3:44.

Het was alweer meer dan een jaar geleden dat ik zo stuk ging rond het 30km punt. Misschien was het lopen net na de koorts niet het meest slimme om te doen, maar ik denk dat onderschatting het belangrijkste was, waardoor ik onderweg te weinig gegeten en gedronken heb. Het weer was ook beter dan ik had verwacht, dus een laagje minder had achteraf ook prima gekund en zorgde nu ook voor extra vochtverlies. Maar goed, van fouten kun je leren :)

https://video.relive.cc/8711760421_strava_1508610872985.mp4

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• Xaverius

Xaverius

Hier nog een trailverslagje. Gisteren hebben mrs. Xaverius en ik de Vikingoutdoor Trailrun gelopen. Dertig kilometer stond op het programma als voorbereiding voor de Berenloop. Dus ging de wekker eens op zaterdagochtend, altijd lekker om dan om 06.45 bruut uit je slaap gehaald te worden. Even ontbijten, wakker worden en niet lang daarna de auto in naar Dieren toe.

Er waren maar 41 hardlopers op de 30km en na de start heb ik de eerste km even met mrs. Xaverius gelopen, ook omdat ik nog wel eens te snel van start wil gaan bij trails. :X Maar ik wilde toch wel wat meer mijn eigen tempo lopen dus liep ik achter een stelletje aan, toen die me wat te langzaam langs plassen en takken gingen heb ik ze maar ingehaald en zo schoof ik langzaamaan wat naar voren totdat ik bij een man kwam die wel redelijk mijn tempo liep.

Samen hebben ze zo een kilometer of tien samengelopen. Heerlijk om zo over de Posbank te kunnen hardlopen zonder dat er veel wandelaars zijn, het weer nodigde namelijk niet echt uit voor een wandeling. Uiteindelijk kwamen we bij een kruising van lintjes en ik herkende niet direct dat we hier al eerder waren uitgekomen. Mijn horloge gaf links af aan, de rood/witte linten terwijl we op dat moment al op de geel/zwarte linten waren gekomen (handig het wisselen van visuele route aanwijzingen) die rechtdoor ging. |:( Gelukkig viel de schade mee, ik heb ongeveer 6-700 meter extra gelopen hierdoor. Maar ik zat daardoor wel weer achter mijn vrouw op het parkoers. Dus toen ik haar in het vizier kreeg heb ik een sprintje gemaakt en zijn we samen verder gegaan.
Vikingtrail-posbank
Heerlijke klimmetjes, grote onhandige treden, mooie afdalingen, bos, heide, graslandschappen, schotse hooglanders. Alles hebben we gezien! Ondanks de wat gekke route (zie Strava link) en dat de waterpost pas op ongeveer 23-24 kilometer zat vind ik deze wel een aanrader! Vooral ook omdat we gisteren toch even 536 hoogtemeters hebben gepakt. 8)
Strava

Stop de verwelking!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Vrijdag een nieuw pr gelopen. Ik had gehoopt iets < 5:30 te lopen op de 10km, maar merkte halverwege dat 5:15 er ook wel in zat, en heb uiteindelijk 5:09 gelopen :)

https://www.strava.com/activities/1238688551

Sowieso wel een lekker weekje, zijn weinig weken dat ik 35km kan lopen (weekje vrij en geen voetbal)

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Gisteren de Bridge to Bridge 10k in Blerick - Venlo gelopen. Omdat het niet het meest ideale parcours is (veel hoogteverschillen en 2 rondjes van 5k heeft was het doel simpel. Lekker uitlopen, misschien een PR, maar dat laaste zou gezien de harde wind een harde opgave zijn. Door de ligging + route van het parcours (direct langs de oever van de maas) loop je ongeveer 7.5 tegen de wind in. Het stuk waar je de wind in de rug hebt ligt tussen de gebouwen en bomen. Zouden ze het parcours omdraaien zou je een heel stuk harder lopen :P.

Direct na de start gingen de koplopers er als een haas vandoor en liepen we met 3 man van de atletiekvereniging kort op elkaar en vrij alleen in het veld. Door elkaar constant af te wisselen konden we goed door de wind beuken en liepen we menig loper voorbij. Het eerste rondje ging boven verwachting goed en op 20.25 passeerden we het 5k punt.
Ronde 2 ging prima, maar zodra we weer over de brug richting Venlo draaiden kreeg je de wind vol van voren. Het groepje begon heel langzaam uit elkaar te vallen en ik raakte een paar meter, maar niet heel ver, achter. Geprobeerd om op kracht door de wind te beuken, maar met 62 kg is dat bijna geen doen :). Toen ik voor de 2e keer de zuiderbrug was opgelopen kwam de wind echt van alle kanten. Op de een of andere manier zorgen de windschermen ervoor dat de wind echt alle kanten op gaat. De ene seconde krijg je een beuk van voren, dan van opzij waarna je direct een zwiep in de rug krijgt. Heel lastig lopen en tempo vasthouden.

Op mijn horloge kon ik zien dat de voorspelde finishtijd 42.05 zou gaan worden. Zodra ik het midden van de brug voorbij was en de wind weer meer in de rug kreeg heb ik voor de laatste 1.5km een versnelling ingezet die op 300 meter voor de eindstreep nog een slag hoger is gegaan. Eindtijd 41.31, een verbetering van mijn PR op de 10k van Eindhoven: 42.42.

Gezien de omstandigheden ben ik zeker niet ontevreden. Als ik mijn PR onder deze omstandigheden al met 1.10 kan verbeteren, dan ben ik benieuwd naar mijn tijd op een geheel vlak parcours en onder "normale" omstandigheden.

[ Voor 0% gewijzigd door Calitomnication op 23-10-2017 08:31 . Reden: typo's en onlogische zinnen.. is nog vroeg ]

tips voor New York

• anandus
  • Niet online
Zo. De eerste inschrijvingen voor komend jaar zijn een feit.
• 14 januari de kwart-marathon in Egmond, waarbij ik al inschrijvend tegen mezelf zei: "Ik lijk wel gek" :P
• 4 februari de Acht van Apeldoorn, lekker lopen door de bossen :)
• 25 maart de 12K in Zandvoort

Zit nog een beetje te twijfelen om ook 10K op de CPC te doen op 11 maart, maar dat ligt wel heel dicht bij Zandvoort, 2 weekjes verschil.

Wat denken jullie, is dat te doen, of misschien beter van niet?
Zandvoort heeft een hogere prioriteit dan de CPC, ook omdat ik met vrienden loop (en natuurlijk, macho dat we zijn, als het even kan een goede tijd neer wil zetten ;) )

Heb me ook ingeschreven bij TrainAsOne. Ben benieuwd naar dat programma. Ziet er in ieder geval interessant uit! Even kijken of het ook werkt :)

Edit:
Egmond heb ik net geüpgraded van kwart naar halve marathon :X
Edit2:
CPC ga ik toch maar niet doen. Een andere keer, en dan doe ik hem helemaal ipv de 10K.
Edit3:
Nu twijfel ik ook nog of ik in Zandvoort misschien niet de halve moet doen ipv de 12K. Het is wel tempting.

[ Voor 14% gewijzigd door anandus op 23-10-2017 10:55 ]

• Xaverius

Xaverius

Ik kreeg via een mede-hardloper, die net als ik de nieuwe "niet-chronologische" feed van Strava maar niks vind, een Survey linkje toegestuurd waar je je feedback kan geven over o.a. deze nieuwe feed. Mocht iemand zijn/haar mening nog willen geven: https://www.surveymonkey.com/r/NewStravaFeed
:)

Edit: Zover ik weet is dit dus een Survey vanuit Strava zelf opgezet, geen feedback vanuit de community.

[ Voor 15% gewijzigd door Xaverius op 23-10-2017 10:31 ]

Stop de verwelking!

• MrAcid
  • Niet online
Xaverius schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 09:49:
Ik kreeg via een mede-hardloper, die net als ik de nieuwe "niet-chronologische" feed van Strava maar niks vind, een Survey linkje toegestuurd waar je je feedback kan geven over o.a. deze nieuwe feed. Mocht iemand zijn/haar mening nog willen geven: https://www.surveymonkey.com/r/NewStravaFeed
:)

Edit: Zover ik weet is dit dus een Survey vanuit Strava zelf opgezet, geen feedback vanuit de community.
Ik moet zeggen dat ik op voorhand erg sceptisch was (bedankt, Facebook en Twitter), maar dat het in de praktijk best wel goed werkt. Ik check zelf toch wel 2 of 3 keer per dag mijn feed (addict-alert :X) en dan merk je er maar weinig van. Eigenlijk tot nu toe alleen maar voordelen: activiteiten die (ver) ná het moment dat ze hebben plaatsgevonden worden geupload komen bovenaan, zodat je ze alsnog ziet. Laatst bijvoorbeeld een vriend die 'pas' op dinsdag zijn halve marathon van Amsterdam online zette: dat staat dan keurig bovenaan, en had ik anders gemist.

Hier hoe ze het zelf beschrijven, in die survey, en wat voor mij overeenkomt met mijn ervaringen:
How it Works:

Every Strava athlete gets a personalized feed; we order the items in your feed to ensure that you don’t miss items that matter to you. When you refresh your feed, any content you haven't seen before will be added to the top of the feed, presented in an order based on the items that should be most interesting to you. Anything you’ve already seen will remain in the order in which you saw it. We don’t hide any activities from you - they're all in your feed. The more you interact with the feed, the more it will learn about the activities and athletes you find most interesting.

Your experience may be different if you check your feed every day or once a week. For example, if you are someone who checks their Strava feed multiple times a day, your feed will be closer to chronological as we only reorder the items that are new since the last time you viewed your feed. If you are someone that only checks the feed once every few days, you’ll have more stories to catch up on so your feed will be ordered accordingly.

We've been collecting feedback from our athletes about the non-chronological Strava feed through surveys and interviews. Learn more about our research and how we used our findings to inform our decisions when building the algorithmic feed here.

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-12 13:55
Klein verslagje van de Haarrijn Trailrun van gisteren:

We starten met een behoorlijk groepje (gok 50 man) om 13.15u. Het evenement vond ik goed opgezet, er waren genoeg mensen en leuke standjes met soep e.d. Iets te weinig toiletten, maar soit.

De start ging me veel te traag, maar had besloten om het eens aan te zien want had nog nooit een 15km trailrun gelopen. We begonnen op wat onverhard en dat ging behoorlijk snel over in blubber en weilanden, glad dus uitkijken. Na een kilometer of vijf zo door te hobbelen kwam de snelheid er bij mij ook wel wat in, kwam ook omdat we uit de blubber kwamen en wat meer grip kregen. Op 5 kilometer kwamen we bij de Haarrijnse plas en liepen we langs het strand uiteindelijk om de plas heen. Mooi trajectje met ook wat klimmen en de wind VOL op kop. Regen erbij dus ik voelde me heerlijk, het leven stroomde door me heen.. :)

Er was een dame die me een tijdje uit de wind hield waarop ik haar als beloning ook een tijd uit de wind hield en ging versnellen. Dat kostte me iets teveel kracht, ook omdat er een nog snellere dame aankwam waar ik bij aanklampte. Maar die wind nekte me wel, dus liet me weer afzakken tot de andere dame weer bij kwam. Rond de 11km kwamen we in een park waar de wind weg was en de bospaadjes iets verhard waren dus daar kon ik de snelheid weer opvoeren en de dame lossen. Kwam in een ander groepje terecht toen we weer bij de weilanden waren en iemand voor mij gleed behoorlijk onderuit. Daar even bij gebleven en toen alleen weg gelopen. Tot mijn stomme verbazing was de finish al op 13,8km dat was wel jammer want ik had nog wat over voor een snelle laatste kilometer.

Gok dat ik rond de 1uur en 15minuten binnen was, zonder echt kapot te zijn gegaan maar zeker met een gevoel van: dit wil ik vaker doen. Dus serieus op zoek naar trailschoenen aangezien ze bij de Four Seasons niet meer mijn maat hadden en bij de Nike Outlet helemaal geen maten meer hadden.

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:14
Van mij ook een klein verslagje van de Haarrijn trilrun van gistermiddag. Behalve ervaring met een obstacle run heb ik niet veel trail-ervaring, maar dat mocht de pret niet drukken.

Helaas van zaterdag op zondag veel last gekregen van verkoudheid en heel slecht geslapen. 's Ochtends bij het opstaan ontstond al twijfel of het wel verstandig is om te gaan lopen. Uiteindelijk besloten om gewoon te gaan en te zien hoe ik me zou voelen voor de start. Uitstappen tijdens de loop was uiteraard ook nog een optie als het niet zou gaan.

Parkeren kon in de buurt en op het terrein zelf was het allemaal goed geregeld! Had helaas mijn portemonnee vergeten, dus een bak koffie zat er niet in. Had wel een banaan en wat te drinken, dus na het ophalen van mijn startnummer en het inleveren van de tas, die maar genuttigd. Ik vond het best fris buiten, maar kon niet helemaal achterhalen of dat kwam doordat ik niet topfit was. Nog even wat warmgelopen en toen was het om13:00 uur tijd om te starten voor de 20k (althans op papier..uiteindelijk bleek het 18,5 km).

Na een rustige start en een stuk onverhard ging het parcours over in weilanden en heel veel plassen en blubber. Heerlijk! Was af en toe wel glad, maar heb wel genoten! Het parcours is zeer wisselend. Naast de weilanden, ook stukken verhard waar ik het tempo weer wat kon opschroeven.
Het stuk langs de haarrijnse plas was pittig. Lekker wat klimmen door het zand en over het strand de wind vol van voren. Hier heel wat lopers gepasseerd. Voelt altijd lekker.

Op een gegeven moment komt het parcours van de 20k weer bij het 8k/15k parcours en daardoor werd het wat drukker, waardoor ik veelal links of af en toe rechts moest passeren. Leukste opmerking onderweg kwam van twee dames waar ik langssnelde; "tjonge, wij doen toch ook gewoon ons best met hard rennen?" .. haha..

Bij de enige drankpost rustig de tijd genomen om een glaasje water te drinken en daarna weer doorgegaan. Ondertussen voelde het lichamelijk eigenlijk wel prima..niet helemaal top, maar kon het tempo -ondanks dat het wat zwaarder werd- eigenlijk best vol houden.

Op een gegeven moment vroeg een lopende deelnemer aan mij hoe ver het nog was. Ik gaf aan dat het nog een km over 3 zou zijn, dus hij haakte bij mij aan. Een van mensen van de organisatie gaf riep iets later dat het nog een 2,5 km zou zijn, dus de man gaf aan dat hij dat nog wel zou redden. Ik heb vervolgens het tempo wat opgeschroefd en al gauw liep ik weer alleen en heb nog wat andere deelnemers bijgehaald. Naar de finish toe het tempo verder opgeschroefd en er nog een behoorlijke eindsprint uitgeperst. Heerlijk!

Zag net dat de uitslagen bekend zijn en ik blijk als 12de te zijn geëindigd met een tijd van 1:27:33 op de 18,5 km. Zeer tevreden mee en niet verwacht dat een dergelijke tijd haalbaar zou zijn. Stel je voor dat ik topfit was geweest.... 8)

En nu? Tja..ik kwam al bibberend thuis en ben direct onder een hete douche gesprongen. Na het douchen was ik iets warmer geworden en werd het tijd om naar een verjaardag te gaan. Daar kreeg ik het eigenlijk alleen maar kouder en kreeg ik koorts. Dus 's avonds om 21:00 uur mijn bed ingedoken en vandaag dus nog ziek in bed..helaas. Blijkbaar was mijn lichaam al aan het strijden tegen een virusje en was het lopen van de trail net iets te veel van het goede.. :(

• tlpeter
Troost je, half Nederland loopt met dit virusje rond.
Je had waarschijnlijk toch al ziek geworden dus nog effe lekker kunnen lopen voordat het doorbrak.

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-12 13:55
bvsteyn schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 15:58:
Van mij ook een klein verslagje van de Haarrijn trilrun van gistermiddag. Behalve ervaring met een obstacle run heb ik niet veel trail-ervaring, maar dat mocht de pret niet drukken.

[...]

En nu? Tja..ik kwam al bibberend thuis en ben direct onder een hete douche gesprongen. Na het douchen was ik iets warmer geworden en werd het tijd om naar een verjaardag te gaan. Daar kreeg ik het eigenlijk alleen maar kouder en kreeg ik koorts. Dus 's avonds om 21:00 uur mijn bed ingedoken en vandaag dus nog ziek in bed..helaas. Blijkbaar was mijn lichaam al aan het strijden tegen een virusje en was het lopen van de trail net iets te veel van het goede.. :(
Mooi zeg, jammer dat we elkaar niet gespot hebben! Ik vind het leuk om zo'n lokale run te steunen dus heb ook een shirt gekocht, dat zag er ook best mooi uit.

Overigens was ik zelf ook verbaasd, mijn tijd was 1.09 voor de 13,5 terwijl ik enorm rustig aan had gedaan, nooit verwacht.

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:14
tlpeter schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 16:18:
Troost je, half Nederland loopt met dit virusje rond.
Je had waarschijnlijk toch al ziek geworden dus nog effe lekker kunnen lopen voordat het doorbrak.
Het was ook wel een beetje te verwachten, want mijn kids waren afgelopen week ook een dag ziek met hoge koorts. De volgende dag was er niks meer aan de hand! Ach..heb 'm maar mooi wel gelopen inderdaad! :)
KaiseRRuby schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 16:20:
[...]

Mooi zeg, jammer dat we elkaar niet gespot hebben! Ik vind het leuk om zo'n lokale run te steunen dus heb ook een shirt gekocht, dat zag er ook best mooi uit.

Overigens was ik zelf ook verbaasd, mijn tijd was 1.09 voor de 13,5 terwijl ik enorm rustig aan had gedaan, nooit verwacht.
Had geen gezicht bij nick, dus heb je inderdaad niet gezien. Ach wellicht een volgende keer..
Ik heb de shirts gezien die zagen er wel mooi uit, maar heb er geen een gekocht. Had tenslotte mijn portemonnee ook niet bij me. Daarnaast kom ik al om in de shirts inmiddels.. :P

Jij ook een zeer nette tijd!

• anandus
  • Niet online
Unknown runner wins Venice Marathon after leaders take wrong turn

Italian Eyob Faniel won the Venice Marathon on Sunday after a bizarre incident in which the leading six runners took a wrong turn.

Favourites Abdulahl Dawud, Gilbert Kipleting Chumba, Kipkemei Mutai and David Kiprono Metto were among the leading group which followed a motorcycle off the course after 25 kilometres, covering several hundred metres before being made aware of their error and turning back.

They lost about two minutes.

Faniel, who runs for the local Venice Marathon Club, was about a minute behind the leaders at the time but found himself leading the race along with Mohammed Mussa.

The 25-year-old went on to become the first Italian to win the race in 22 years
Woops

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:16
Best een knullige actie... 8)7 ... Ook mooi voer voor complotdenkers:
- een land als Italië (toch niet geheel gevrijwaard van corruptie en vriendjespolitiek)
- een motor-escorte ingehuurd door de Venice Marathon club die de kopgroep meeneemt een verkeerde afslag in......
- een Venentiaanse loper en lid van de VM club die daardoor vervolgens de marathon wint en zorgt voor het eerste Italiaanse podium in ruim 20 jaar.

;)

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Iemand nog tips voor een leuk forum (behalve hier natuurlijk duh) voornamelijk over trailrunning? chatnrun.nl is wel heel kleinschalig naar mijn idee. Sommige andere sites worden de fora ook nauwelijks gebruikt. :z

[ Voor 37% gewijzigd door pjlgt op 24-10-2017 13:32 ]

• vhal
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

pjlgt schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:30:
Iemand nog tips voor een leuk forum (behalve hier natuurlijk duh) voornamelijk over trailrunning? chatnrun.nl is wel heel kleinschalig naar mijn idee. Sommige andere sites worden de fora ook nauwelijks gebruikt. :z
Facebook :+ Daar zijn genoeg NL'se groepen te vinden voor hardlopen of specifiek trailrunning. Het medium forum sterft een beetje uit lijkt het wel...

Strava

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

pjlgt schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:30:
Facebook :+

Ik ben niet op de hoogte van serieuze fora op het gebied van trailrunning. Of het moet gaan over niche activiteiten zoals FKT's over bizarre afstanden en dergelijke...

Pagina: 1 ... 62 ... 109 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic