Goed bezig allemaal! wat een km's zeg!
ik heb dus sinds 09-08 een Garmin Forerunner 25 en heb sindsdien ook 52 totaal km gemaakt..
ik zet hem wel alleen met tempo's aan dus inloop km's reken ik niet mee(ik weet niet of iedereen hier dat wel doet). en doe ook eigenlijk tot nu toe redelijk kort werk als ik mijn trainingen vergelijk met vele van hier.
Aankomende zaterdag wil ik mijn eerste 5km wedstrijd sinds jaren weer lopen(ik heb altijd baanatletiek sprint gedaan). Hiermee kan ik mooi kijken waar ik sta op dit moment want mijn eerste doel is 20min op de 5km, daarna zien we wel weer verder wat voor doel ik mezelf ga voornemen.
Hier een training van gister:
Dit was bij ons op de trimbaan die 1200m zou moeten zijn..
na een vol rondje kom ik erachter dat hij ongeveer 1140m is

er zal vast wat afwijking in mijn GPS zitten maar met een baan training was dat maar 2m op 400m
de training was volgens de bordjes die er stonden 10x400m hard met 200m dribbel rust.
zoals je ziet zijn de 400m iets korter
Voor de mensen die op hartslag trainen heb ik wel een vraag.
ik ben 28 jaar 1,86m en 67kg. en moet met z'n training aardig bikkelen voor dit tempo en vind mijn hartslag hoog.. gemiddeld was deze 181.
tijdens de 400m zaten de pieken telkens rond de 185+ en de laatste zat ik zelfs op 195 als piek.
na deze 400m zakt de hartslag ongeveer 10 slagen t.o.v. de piek voordat we weer moesten lopen.
ik moet zeggen dat ik wel merk dat ik het "zwaar" heb maar eerlijk gezegd kan ik me ook nooit echt in houden. maar na de training hijg je even uit en voel ik me eigenlijk weer top fit
2 weken terug bij een duurloopje van 4km in 4:15min/km zat ik met een gemiddelde hartslag van 180.
dus mijn vraag is zijn dit normale hartslagen en is dit goed om te trainen?
toen ik nog sprintte liep ik een 400m altijd onder de 50sec dus bijna 2x zo snel.. maar dat hoefde maar 2x op een hele dag

toen liep helaas nooit met een HS meter.
alvast bedankt voor de info:)