Hardlopen - Deel 7 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 109 Laatste
Acties:
  • 514.800 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:32

Spotter

Lichtnicht

Sport_Life schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 23:19:
[...]
Nog meer regengangers vandaag?!
Yup, hele rondje in de stromende regen. Met 5:16/min op 6,5km wel een dik PR neergezet, maar lekker lopen was het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Tallguy schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 14:53:
Vandaag een nieuw persoonlijk (afstands)record gelopen:24km in 2:37u. Gemiddelde HR van 147 en een cadans van 161. Vandaag de Utrechtse Heuvelrug op en af (5% stijging), vertrekkende vanuit Veenendaal naar Elst, dan Amerongen, Leersum, Overberg en terug naar Veenendaal.
Tot km7 in droog weer gelopen, daarna begon het flink te regenen tot het einde. Was tot op de vezel doorweekt maar ja...ook dat hoort erbij. Af en toe het shirt uitwringen en stug door blijven lopen 😜 Ik liep ook gewoon in kort sportbroeken en shirt.

Score t/m vandaag voor deze maand: 100km zit erop, nog de komende 1,5e week doorlopen maar, nietwaar? 😅

[afbeelding]
Zo'n mooie heuvelrug en dan ga je over het asfalt eromheen lopen... ik zal hardlopers nooit begrijpen :+
Maarre woon je hier in de omgeving? Dit is "mijn" achtertuin namelijk :P
Rudedadude schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 22:09:
Ik ben ook weer terug van mijn vakantie in de Vogezen. Uiteindelijk in 2 weken 7 keer gelopen en in totaal net geen 125 kilometer hardgelopen. daarnaast ook nog veel wandeltochten gemaakt met het gezin en elke keer een hoop meters omhoog en naar beneden gelopen.
Mooie vakantie! Ik heb een paar weken terug ook genoten van de Vogezen (rond La Bresse), heerlijk gebied om wandelend, rennend of fietsend te verkennen :)

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:18
Roozzz schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 09:11:
[...]

Zo'n mooie heuvelrug en dan ga je over het asfalt eromheen lopen... ik zal hardlopers nooit begrijpen :+
In de stromende regen kan ik het wel begrijpen dat je op asfalt wilt lopen, maar anders lekker de bossen in ja!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-08 16:12
Gisteren ter voorbereiding op mijn eventuele deelname aan een 10K wedstrijd volgende week even wat vlotter gelopen dan normaal, maar lang niet voluit. 7KM, pace 5:36, gemiddelde hartslag 171. Met een extra hartslagreserve van minimaal 14 slagen, kan het nog wel een stuk vlotter.

Waar ik nog het meest trots op ben is dat ik dit rondje vorig jaar 1 minuut per km langzamer was, met dezelfde gemiddelde hartslag. https://www.strava.com/activities/683408329/matched-runs 15% conditieverbetering in nog geen jaar tijd. De grootste progressie zit in de laatste maanden gewoon met consequent 3 keer per week lopen en dan vooral rustig tempo.

Nu wel wat pijntjes/spierpijn in m'n onderbenen, scheenbenen voel ik vrijwel niet. Even 2 dagen rust en lijken hoe het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 15:31
Hardlopers, is het normaal dat wij elkaar groeten tijdens het lopen? Zijn wij net als motorrijders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Loev schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 10:18:
HardlopersMensen, is het normaal dat wij elkaar groeten? tijdens het lopen? Zijn wij net als motorrijders?
Fixed. Volgens mij is het vrij normaal om elkaar te groeten, zeker in omgevingen waar het wat rustiger is. Hardlopers, motorrijders, wandelaars, honden uitlaters,... allemaal mensen die elkaar groeten.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:24

Investig8or

What goes up, could come down

Sport_Life schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 23:19:
[...]

Ik gebruik de pace niet om constant te lopen, maar om bij te houden wat mijn conditie doet, waar de meeste lopers hr voor gebruiken. Lopen in de stad vind ik ook verschrikkelijk, gelukkig zit ik hier zo in de duinen. Zijn nu bezig met een andere woning welke iets dichterbij mijn favoriete hardlooprondje zit! O-)

Toen ik vanmorgen mijn krachttraining buiten in de stromende regen aan het doen was, besefte ik me voor het eerst dat de tijd van alleen bij mooi weer lopen verleden tijd is ;). Nog meer regengangers vandaag?!
:Y

Normaal ga ik wat vroeger, maar buienradar beloofde vanaf 9:40 droogte dus daar maar op gewacht. Op de parkeerplaats nog even in de auto blijven zitten want het was pas om 9:50 droog, maar het werd lichter dus lekker op weg gegaan. Na 20 minuten werd het weer nat en 5 minuten later waren de hoosbuien terug. Toen schoot ik weer van "ik hoop dat het meevalt" naar "$#^*% kutzomer hiero"en zoals altijd na een paar minuten kan ik er alleen nog maar om lachen. Ondertussen wel een lekker tempo kunnen lopen en wat ondergelopen paden proberen te ontwijken (om vervolgens natte voeten te halen omdat het alternatief eigenlijk nog dieper was...). Uiteindelijk toch weer 12,5 km kunnen lopen met een PR op de 10km en het douchen was dit keer weer erg prettig. Maar het gaat wel een paar dagen duren voor ik echt opgedroogd ben :+

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoof
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-09 12:31
Gister ook gewacht tot het wat droger werd, 11:00 vertrokken. Na ongeveer een half uur begon het te hozen en dat af en aan het uur erna. Flink doorweekt dus, maar dat hardloopspul droogt snel op, dus het laatste uur was ik weer droog.

En ik groet over het algemeen alleen andere hardlopers op rustige en afgelegen stukken, of als het echt klote weer is (zoals gisteren). Als ik door bijvoorbeeld het Vondelpark loop en struikel over hardlopers groet ik niet ;)

Vorige week 92 kilometer gemaakt en m'n lichaam houdt het nog. Deze week volgens mij weer iets meer dan 90, nog 5 weken te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Roozzz schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 09:11:
[...]
Ja, woon in Veenendaal. En asfalt lopen..tjsa... heb eigenlijk nog geen ervaring met in het bos lopen. Ben misschien beetje nerveus want heb geen zin om op mn plaat te gaan :)

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 13:13

Pathogen

Shoop Da Whoop

Vandaag maar weer eens regenmeters maken zo te zien :P Maar we gaan gewoon! Aangezien ik de afgelopen 10k run heb laten schieten is het nu tijd om uit te bouwen via 10EM naar 21km en dat gaan we doen door 4x per week te lopen \o/

Afgelopen 2 weken met 3x lopen 27km gelogd, ik ben van plan me aan de 10% regel te houden dus deze week niet (significant) meer dan 30km te doen. Vandaag 5k herstel, woensdag op snelheid, vrijdag ergens daar tussenin en dan in het weekend een duurloop voor de resterende kilometers.

Afgelopen weekend overigens weer 15k gedaan achter de buggy. Ik word daar ook steeds beter in, kan nu toch wel een 6:00/km redelijk volhouden waar dat een paar weken terug nog zo'n beetje de max was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:51
Ik ben gisteren gewoon in de regen vertrokken voor een duurloopje. Had mijn horloge onder mijn kleren aan dus geen zin om op de cijfertjes te kijken (voorbije 2 weken ook pittig getraind, dus ik wilde gewoon wat onspanning). Luidop zingend in de regen (er was toch bijna geen kat op het fietspad) en een beetje misbruik makend van de rugwind richting fitness vertrokken waar mijn vrouw me zou oppikken. Doel was 100 minuten, groot was mijn verbazing op mijn keerpunt om te zien dat mijn tempo gewoon strak 4:45 bleek te zijn, helemaal niet de bedoeling (5:00-5:15 is normaal)!

De rugwind bleek bovendien helemaal niet zo sterk te zijn als ik dacht, want rechtsomkeer viel helemaal niet tegen. Kwam ik aan met een nieuw HM (trainings)PR 8)7 Dat belooft als ik binnenkort een eerste HM wedstrijd ga lopen, gemiddelde hartslag lag nog ruim onder mijn omslagpunt, en ik voelde me zo fris als een waterhoentje (want verder wel doorweekt). Geef mij dus maar een paar graden minder, ik ben blij dat het najaar eraankomt.

Ik ben trouwens een enthousiaste groeter, ik breng regelmatig sportieve (jonge)dames aan het blozen :+ Als ze in mijn richting lopen en een pace hebben waar ik me in kan vinden, sla ik zelfs een praatje. Mijn vrouw zegt dat het haar een veilig gevoel geeft als er gegroet wordt wanneer ze alleen op weg is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ik houd ook zeker wel van de afkoeling die regen met zich meebrengt, heb alleen een hekel aan de gevolgen voor mijn tepeltjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Pathogen schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 11:29:
Ik houd ook zeker wel van de afkoeling die regen met zich meebrengt, heb alleen een hekel aan de gevolgen voor mijn tepeltjes...
Niets wat een pleistertje niet kan voorkomen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Een hoop mooie tijden en succesverhalen over de regenachtige zondag! :+

Ging bij mijzelf gisteren ook erg lekker, stond een duurloop van 3uur op het programma. Heb er uiteindelijk 40,5km in kunnen proppen. De eerste keer 40+km zonder kramp (ik heb 4 marathons gelopen, allemaal verkrampt na 32+km). Dat belooft veel goeds voor mijn marathondoel in oktober (Amsterdam)!

Vooral ook erg blij met de gemiddelde hartslag: 141 (HHR = 73%). Een half jaar geleden liep ik op hetzelfde tempo met een hartslag van 153 (en 10km minder). :)

Afbeeldingslocatie: http://image.prntscr.com/image/d724c9ab6a2a45048c084de0e3cd4ab6.png

https://www.strava.com/activities/683405808/pace-analysis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Wauw! Mooi dat jouw "slowest pace" in 40km voor mij op 10km nog te hoog gegrepen is :P

Ik ben zo benieuwd wat ik over twee jaar kan op deze afstand! Heb er echt zin in. Mijn vrouw is overigens van de marathonplannen afgestapt. Ze is (eigenlijk altijd al) meer van de explosievere sport en wil de triathlon gaan ontdekken :) Een 5km knallen (op de 1/8e afstand dan) klinkt voor haar een stuk aantrekkelijker.

Zwemmen is totaal niet mijn ding, fietsen zou ik nog overwegen, maar lekker doorhobbelen vind ik veel aantrekkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Pathogen schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 11:50:
Wauw! Mooi dat jouw "slowest pace" in 40km voor mij op 10km nog te hoog gegrepen is :P
Heb jij de marathon zeker niet gezien gister? Zaterdag heb ik 5km gelopen in 24 en een halve minuut, daarna ook echt kapot (wilde eens weten waar ik ongeveer stond en ben voluit gegaan). Lopen die marathon lopers de eerste 5 km in 15 minuten waarna ze nog 37 km moeten.

Vandaag 2 uur gelopen in de motregen gelopen. Heel kalm tempo en dus maar 17km. Beetje regen toch wel erg lekker.

[ Voor 4% gewijzigd door [Roland] op 22-08-2016 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

[Roland] schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 13:22:
[...]

Heb jij de marathon zeker niet gezien gister. Zaterdag 5km gelopen in 24 en een halve minuut en daarna ook echt kapot (wilde eens weten waar ik ongeveer stond en ben voluit gegaan). Lopen die marathon lopers de eerste 5 km in 15 minuten waarna ze nog 37 km moeten.

Vandaag 2 uur gelopen in de motregen gelopen, best lekker wel. Heel kalm tempo en dus maar 17km. Was wel lekker.
Gekker nog, de 5 km splits tussen 25k en 40k (waar Kipchoge iedereen helemaal naar de klote liep...) gingen in 15:02, 14:25 en 14:44. Dit resulteerde uiteindelijk in een behoorlijke snellere 2e helft. Dat soort tempo's haal ik nog wel eens bij 200 of 400 meter intervallen, ik vind het echt compleet bizar dat er mensen zijn die dat gewoon 2 uur lang kunnen lopen :o
Hoe dan ook; er was gisteren in ieder geval geen enkele discussie wie de beste was _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:13
Inmiddels ben ik al een tijdje bezig met hardlopen. Dit doe ik zonder schema of iets dergelijks.
Gemiddeld loop ik 5 á 6km waarbij ik op z'n snelst rond de 5:30 min/km zit.
Laatst een keer 8,5km in 6 min/km gelopen.

Nu wil ik graag richting een halve marathon gaan.
Via de TS kwam ik op dit schema uit.

Wat ik daarin nog niet begrijp is het tempo waarin ik zou moeten lopen.
11,2km in 7 min/km snap ik nog wel.

3,2km in 6:40 min/km dat lijkt mij heel irritant lopen zo langzaam.

8 km, inclusief warming-up en uitlopen; 4,8 km in 5.59 min/km
Hoe hard moet ik dan lopen in de warming-up?

8 km, inclusief warming-up en uitlopen; 2 x 1600 m in 9.06 min/km met 800 m dribbelpauze
Deze snap ik helemaal niet, dat is bijna wandelen.. En is die 2x1600mm dan de waming-up en uitlopen?

Als laatste vraag, mocht ik uiteindelijk de halve marathon kunnen lopen in de gestelde tijd betekend dit dan ook dat mijn tempo in 5km een stuk verbeterd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Gait schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 16:32:
Inmiddels ben ik al een tijdje bezig met hardlopen. Dit doe ik zonder schema of iets dergelijks.

8 km, inclusief warming-up en uitlopen; 2 x 1600 m in 9.06 min/km met 800 m dribbelpauze
Deze snap ik helemaal niet, dat is bijna wandelen.. En is die 2x1600mm dan de waming-up en uitlopen?

Als laatste vraag, mocht ik uiteindelijk de halve marathon kunnen lopen in de gestelde tijd betekend dit dan ook dat mijn tempo in 5km een stuk verbeterd is?
Ik heb me al eerder verbaasd over dit schema. Dat je een rustige duurloop écht rustig loopt snap ik, maar naar mijn idee is dat juist het moment om kilometers te maken.
En 4,8km hardlopen is met wu/cd 8 kilometer? Niet in mijn boekje.

Maar goed, ik ben absoluut geen expert. Ik doe het alleen zélf compleet anders.

Op je laatste vraag trouwens: je 5k-tempo zal vast wel iets verbeteren, maar je traint nu niet op je snelheid, maar op het voltooien van de afstand. Verwacht geen wonderen in je snelheid.
Deze twee disciplines tegelijk trainen (snelheid verbeteren én afstand uitbouwen) is een stuk zwaarder en maakt je weer gevoeliger voor blessures.

[ Voor 9% gewijzigd door Pathogen op 22-08-2016 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online

Ik zou je paces hier even berekenen: https://www.mcmillanrunning.com/ Wel even op "KM" zetten na afloop (rechtsboven, heel klein knopje) en de "training paces" (linkerkant) aanklikken.

Wat betreft die 1600m: ze bedoelen waarschijnlijk dat je 1600m loopt in 9:06 (dus netto tijd, niet pace). Dat is namelijk iets onder de 6:00/km. Maar het doet mij allemaal wat traag voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

MrAcid schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 17:17:
[...]

Ik zou je paces hier even berekenen: https://www.mcmillanrunning.com/ Wel even op "KM" zetten na afloop (rechtsboven, heel klein knopje) en de "training paces" (linkerkant) aanklikken.

Wat betreft die 1600m: ze bedoelen waarschijnlijk dat je 1600m loopt in 9:06 (dus netto tijd, niet pace). Dat is namelijk iets onder de 6:00/km. Maar het doet mij allemaal wat traag voorkomen.
Ja, dat was mijn idee ook - ze zijn vergeten min/mi over te zetten naar min/km voor die intervallen. En 3 mijl op tempo en dan nog 1 mijl in- en uitlopen is wel enigszins overdreven.

Die 2x 2 mijl loopjes zijn er voornamelijk om meer volume te geven aan je week lijkt het - dan is rustig aan doen slim. En ook gezien hij 'matig' zwaar wil trainen - tja, dan kom je op rustige loopjes uit waarschijnlijk.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluek
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 22:00

Het is me niet helemaal duidelijk hoe vaak je nu loopt en of dat tempo van 5:30 min/km een kort stukje is of de gehele 5 km. Ik ga er even vanuit dat je dat 5km lang volhoud.

Dat schema van Runnersweb gaat uit van een 5 km wedstrijd tijd en niet een 'rustige' training.
Tijdens een wedstrijd gaat het normaal allemaal wat sneller.
Waarschijnlijk is die 27:30 die je als 5 km tijd, redelijk makkelijk te lopen? Of niet.
Wanneer je 2 a 3 keer per week loopt, en die 5:30 redelijk makkelijk gaat, dan zou ik het schema aanpassen gebaseerd op een snellere 5km tijd.
Hoe snel... dat is lastig voor anderen in te schatten wanneer je geen 5 km wedstrijd tijd hebt.
Misschien kan je een 5k tijd van iets van 25:30 nemen en dat schema een week proberen. Dit zal een stuk pittiger zijn. Hier zitten dan ook 5k tempo lopen in van 5:30 min/km. Mocht het te heftig zijn wat betreft tempo, pas het dan aan naar 26:00 of langzamer als 5k tijd.

De 3.2 km rond ik normaal naar minimaal 4k, anders is het niet moeite om om te kleden ;)
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
  • Laatst online: 23:13
Pathogen schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 16:39:
[...]

Ik heb me al eerder verbaasd over dit schema. Dat je een rustige duurloop écht rustig loopt snap ik, maar naar mijn idee is dat juist het moment om kilometers te maken.
En 4,8km hardlopen is met wu/cd 8 kilometer? Niet in mijn boekje.

Maar goed, ik ben absoluut geen expert. Ik doe het alleen zélf compleet anders.

Op je laatste vraag trouwens: je 5k-tempo zal vast wel iets verbeteren, maar je traint nu niet op je snelheid, maar op het voltooien van de afstand. Verwacht geen wonderen in je snelheid.
Deze twee disciplines tegelijk trainen (snelheid verbeteren én afstand uitbouwen) is een stuk zwaarder en maakt je weer gevoeliger voor blessures.
Ah oké dan ga ik mij eerst focussen op de halve marathon.
MrAcid schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 17:17:
[...]

Bedankt is een handige site. Ah zo ja mij ook dus ik ben even aan het kijken naar een ander schema.
Poekie schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 17:31:
[...]

Ja, dat was mijn idee ook - ze zijn vergeten min/mi over te zetten naar min/km voor die intervallen. En 3 mijl op tempo en dan nog 1 mijl in- en uitlopen is wel enigszins overdreven.

Die 2x 2 mijl loopjes zijn er voornamelijk om meer volume te geven aan je week lijkt het - dan is rustig aan doen slim. En ook gezien hij 'matig' zwaar wil trainen - tja, dan kom je op rustige loopjes uit waarschijnlijk.
Ik had gemiddeld ingevuld daar maakt hij matig van, maar het gaat mij erom dat ik graag toe wil werken naar een halve marathon in 2uur. (mits dit realistisch is)
bluek schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 19:16:
[...]

Het is me niet helemaal duidelijk hoe vaak je nu loopt en of dat tempo van 5:30 min/km een kort stukje is of de gehele 5 km. Ik ga er even vanuit dat je dat 5km lang volhoud.

Dat schema van Runnersweb gaat uit van een 5 km wedstrijd tijd en niet een 'rustige' training.
Tijdens een wedstrijd gaat het normaal allemaal wat sneller.
Waarschijnlijk is die 27:30 die je als 5 km tijd, redelijk makkelijk te lopen? Of niet.
Wanneer je 2 a 3 keer per week loopt, en die 5:30 redelijk makkelijk gaat, dan zou ik het schema aanpassen gebaseerd op een snellere 5km tijd.
Hoe snel... dat is lastig voor anderen in te schatten wanneer je geen 5 km wedstrijd tijd hebt.
Misschien kan je een 5k tijd van iets van 25:30 nemen en dat schema een week proberen. Dit zal een stuk pittiger zijn. Hier zitten dan ook 5k tempo lopen in van 5:30 min/km. Mocht het te heftig zijn wat betreft tempo, pas het dan aan naar 26:00 of langzamer als 5k tijd.

De 3.2 km rond ik normaal naar minimaal 4k, anders is het niet moeite om om te kleden ;)
Succes
Het tempo van 5:30 min/km loop ik dan over de gehele 5km. Ik kan misschien wel iets sneller als het moet maar niet veel. Het snelste wat ik nu heb staan in 5:26 min/km over 6km. Dit zijn geen wedstrijden, maar wel dicht tegen m'n huidige max denk ik.

Wanneer ik de tijd iets sneller maak dan wordt het al wat beter, maar ik vind sommige afstanden inderdaad zo kort.

Gisteravond 11km gelopen in gemiddeld 6:32 min/km. Hierbij moesten mijn benen vooral wennen, conditioneel was dit wel te doen.

Dit schema vind ik ook wel interessant.
Alleen weet ik dan niet goed wat ik qua tempo aan moet houden, graag zou ik de halve marathon in 2 uur willen lopen.

Drie dagen lopen vind ik wel prettig aangezien ik ook voetbal.
Inmiddels voetbal ik wel lager (4e klasse) met vrienden, we trainen alleen op donderdag en dan zaterdags een wedstrijd.

Dag 3 van dat schema doe ik dan op ma, dag 1 op wo en dag 2 op vr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Heb je ook al een specifieke HM op het oog? Ik ben ook die kant op aan het trainen en zit voornamelijk te denken om de Westland Halve Marathon te lopen in maart, maar ik ben nog wel op zoek naar andere leuke HM's*

*Onder "leuk" versta ik voornamelijk niet belachelijk druk. Dat is een hele beleving, maar niet mijn definitie van prettig lopen :)

Hetzelfde geldt trouwens voor de marathon op termijn. Rotterdam, Amsterdam, Berlijn, Londen, dat ken ik allemaal wel, maar is me véél te grootschalig. Ook daar moet ik eens even goed gaan zoeken naar een leuke om te lopen, tips zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Gait schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 08:41:

Dit schema vind ik ook wel interessant.
Alleen weet ik dan niet goed wat ik qua tempo aan moet houden, graag zou ik de halve marathon in 2 uur willen lopen.

Drie dagen lopen vind ik wel prettig aangezien ik ook voetbal.
Inmiddels voetbal ik wel lager (4e klasse) met vrienden, we trainen alleen op donderdag en dan zaterdags een wedstrijd.

Dag 3 van dat schema doe ik dan op ma, dag 1 op wo en dag 2 op vr.
Dat schema ziet er op het eerste gezicht prima uit om op te bouwen naar een hm. Tempo's zijn eenvoudig genoeg: dag 1 en 3 loop je rustig op een tempo waarbij je een gesprek kan voeren. Intervallen mag je flink je best doen zolang je alle intervallen in een sessie maar in hetzelfde tempo kan lopen (Meer dan ja of nee krijg je er meestal niet meer uit tijdens het lopen). Je krijgt na een paar trainingen wel een beetje gevoel voor de tempo's die daarbij horen.

Qua trainingsdagen;maandag lange duurloop, woensdag duurloop, donderdag voetbaltraining, vrijdag interval en zaterdag wedstrijd, gaat waarschijnlijk tegenvallen. Met alleen dinsdag en zondag rust geef je jezelf niet heel veel hersteltijd; dus ik zou me kunnen voorstellen dat je benen zaterdags niet al te fris zijn. Hoewel een en ander ook afhangt van hoe serieus je het voetballen neemt... bierteam? ;)

Maar goed, gewoon kijken of het lukt. Zo niet, dan de intervaltraining schrappen (dat is de grootste belasting en geeft je vrijdag rust. Daarbij is voetbal ook een soort intervaltraining).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Gait schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 08:41:
Het tempo van 5:30 min/km loop ik dan over de gehele 5km. Ik kan misschien wel iets sneller als het moet maar niet veel. Het snelste wat ik nu heb staan in 5:26 min/km over 6km. Dit zijn geen wedstrijden, maar wel dicht tegen m'n huidige max denk ik.

Wanneer ik de tijd iets sneller maak dan wordt het al wat beter, maar ik vind sommige afstanden inderdaad zo kort.
Wedstrijden geven je altijd net een extra zetje (is mijn ervaring) dus kan zijn dat je een wedstrijd wel onverwacht sneller loopt. Probeer nog ergens een dorpsloopje mee te pakken misschien? Dan heb je een goed uitgangspunt.

Verder: eerst wennen aan langere afstanden. Tegelijk (i.e. in één training) snel én ver willen is vragen om blessures. Evt. kan je wat korte snelle stukjes doen (strides) - 20-30s nét niet je max, dan weer 'op adem komen', dat paar keer herhalen - aan het eind van je loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Vanmiddag maar een herstelloopje doen van 5km om de beentjes weer wat losser te krijgen na de 24km van zondag. Het zal wel apart aanvoelen...zo langzaam lopen...voelt meer als sjokken.
Donderdag maar weer een tempoloopje erin gooien denk ik.

Het is maar goed dat ik te maken heb met 'vroege dienst' en 'late dienst' op het werk...meteen even geruild voor donderdag dat ik de late dienst neem...kan ik tenminste 's ochtends, voordat het heet wordt, nog even lopen :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CrazyRooster
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-07-2023
Een nieuweling in dit topic. Ik ben 10 augustus gestart met C25K. Dit nadat ik dit jaar besloten heb op een andere manier te gaan leven. Als astmapatiënt zijnde werden mijn klachten afgelopen jaren steeds erger waardoor ik nu onder controle sta bij een longarts. Dat ik februari van dit jaar nog 112KG woog werkte ook niet echt mee. Door anders te gaan eten, voornamelijk minder snoepen en frisdrank drinken en een nieuwe actieve baan, is hier al 17KG vanaf gegaan. Een mooi begin, maar met mijn 1,89m mag hier van mij nog wel 15KG vanaf.

Dat ik al zo goed op weg ben motiveerde mij alleen maar meer om dat doel te halen. Maar ook het vooruitzicht van de longrevalidatie waar ik in oktober mee ga starten. Dit alles zette mij nog meer aan het denken. Waarom wachten tot oktober en niet alvast zelf beginnen door te gaan sporten en zo mijn longen al de nodige training te geven. De rest is ook mooi meegenomen.

Vanmorgen lekker gestart met week 3 van het programma. Had ik twee weken geleden nog moeite met 60 seconden rennen, was het nu al tijd voor 3 minuten. Ikzelf had dit twee weken geleden niet voor mogelijk gehouden. Na de eerste 3 minuten had ik nog lucht over en heb het opgerekt naar 4 minuten en daarna 2 minuten wandelen. Bij de 2e 3 minuten zelfs tot 4,5 minuut. Het ging erg lekker dus.

Vraag mezelf echt af waarom ik het licht niet eerder zelf heb gezien. Als astmapatiënt zijnde weet je dat beweging sowieso al goed is, maar al die jaren (afgelopen 17 jaar niet gesport) ben ik aardig eigenwijs geweest met die informatie niets te doen.

Maar waar het me nu eigenlijk om gaat: De trainingen voelen ongelooflijk goed aan. Heb het gevoel dat ik al meer aan kan dan het programma van me vraagt. Ik vraag me dan serieus af of het verstandig is om week 3 te skippen en door te gaan met week 4. Of vinden jullie dat ik te snel teveel wil? Zijn er dingen waar ik voor moet waken als ik wel besluit naar week 4 te gaan? Of is het toch verstandiger om het programma te volgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

CrazyRooster schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 16:13:
Dat ik februari van dit jaar nog 112KG woog werkte ook niet echt mee. Door anders te gaan eten, voornamelijk minder snoepen en frisdrank drinken en een nieuwe actieve baan, is hier al 17KG vanaf gegaan. Een mooi begin, maar met mijn 1,89m mag hier van mij nog wel 15KG vanaf.
[...]
afgelopen 17 jaar niet gesport
[...]
Maar waar het me nu eigenlijk om gaat: De trainingen voelen ongelooflijk goed aan. Heb het gevoel dat ik al meer aan kan dan het programma van me vraagt. Ik vraag me dan serieus af of het verstandig is om week 3 te skippen en door te gaan met week 4. Of vinden jullie dat ik te snel teveel wil? Zijn er dingen waar ik voor moet waken als ik wel besluit naar week 4 te gaan? Of is het toch verstandiger om het programma te volgen?
Ten eerste: goed bezig!! :)

Pas vooral op voor zeurtjes en pijntjes - hoe klein ook. Je hebt heel lang niets gedaan, ga het nu niet overhaasten waardoor je zometeen op de bank komt te zitten. Zolang je nergens last van hebt - tja, lekker gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik zou niets skippen. Te langzaam opbouwen doe je niet zo snel, te snel opbouwen wel ;) De meeste van de schema's van niets naar 5km houden een zelfde soort schema aan, dat lijkt me met een reden zo.

Ik ren zelf ook met C25K, ik begin straks aan week 6. Nou was mijn conditie niet heel slecht en ik ben ook prima op gewicht maar ik heb nooit iets overgeslagen, ook omdat ik geen zin heb om ineens met pees, knie, spier of andere blessures te zitten omdat het wellicht kracht en conditietechnisch allemaal wel gaat maar het onderstel langdurig rennen nog niet gewend is.Die 8 weken zijn zo voorbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Goed bezig d:)b

Ik zou vooral niks skippen. Er zijn zat mensen die niet te zwaar zijn en 17 jaar niks hebben gedaan en toch last krijgen van (overbelastings)blessures als ze beginnen met hardlopen. Dus ik zou het risico niet nemen en gewoon rustig opbouwen! Liever (te) rustig opbouwen dan te snel. Er is een groot verschil in het tempo waarmee je pezen en gewrichten zich kunnen aanpassen tov je conditie. Take it easy is dan ook het devies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyRooster
Dan gaan we gewoon verder met het programma. Op blessures zit ook niemand te wachten. Ook ik niet. En het is inderdaad maar een week die je skipt. Onder de streep haal ik er eigenlijk ook geen voordeel uit als ik er zo over nadenk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Vergeet niet dat een (te) makkelijke week nog steeds een nuttige week is! Je onderhoudt hoe dan ook je conditie en je gunt je lichaam tijd voor wat extra herstel. Hardlopers van elk niveau nemen daarom iedere periode een week relatieve rust op in hun schema.

Voor een beginner is dat dezelfde week herhalen, voor Eliud Kipchoge is dat 'maar' 100km lopen :X :P

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:19
Drawer schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 11:31:
[...]

Niets wat een pleistertje niet kan voorkomen.
Of een strak ondershirt. Ik droeg zondag tijdens de zondvloed dit shirt van Decathlon. Doordat het strak op je huid zit heb je geen last van schuren. Daar overheen een luchtig shirtje (en rugzak) en gaan. Was niet heel veel warmer dan zonder en ik ben iemand die al heel snel zweet.
Was heerlijk lopen over de heide, alle singletracks waren ondergelopen wat op sommige delen betekende dat ik kilometers door 't water moest stampen :P Linkie
(rechte stuk op kilometer 13 is zo'n uitgesleten paadje omgeven door hoog gras en heidestruiken. Een grote :D op mijn gezicht)

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Vaseline werkt trouwens ook. Prettig voor mensen die geen zin hebben om pleisters van hun harige borst te trekken :P

Net 8x800 gedaan. Damn. 6x800 is al zwaar, dan nog twee extra herhalingen met dit weer en ook nog 's ochtends. Ging gelukkig wel goed maar nu even een dutje op de bank hoor ...

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
Een nieuweling in dit topic. Ik ben 10 augustus gestart met C25K. Dit nadat ik dit jaar besloten heb op een andere manier te gaan leven. Als astmapatiënt zijnde werden mijn klachten afgelopen jaren steeds erger waardoor ik nu onder controle sta bij een longarts. Dat ik februari van dit jaar nog 112KG woog werkte ook niet echt mee. Door anders te gaan eten, voornamelijk minder snoepen en frisdrank drinken en een nieuwe actieve baan, is hier al 17KG vanaf gegaan. Een mooi begin, maar met mijn 1,89m mag hier van mij nog wel 15KG vanaf.

Dat ik al zo goed op weg ben motiveerde mij alleen maar meer om dat doel te halen. Maar ook het vooruitzicht van de longrevalidatie waar ik in oktober mee ga starten. Dit alles zette mij nog meer aan het denken. Waarom wachten tot oktober en niet alvast zelf beginnen door te gaan sporten en zo mijn longen al de nodige training te geven. De rest is ook mooi meegenomen.

Vanmorgen lekker gestart met week 3 van het programma. Had ik twee weken geleden nog moeite met 60 seconden rennen, was het nu al tijd voor 3 minuten. Ikzelf had dit twee weken geleden niet voor mogelijk gehouden. Na de eerste 3 minuten had ik nog lucht over en heb het opgerekt naar 4 minuten en daarna 2 minuten wandelen. Bij de 2e 3 minuten zelfs tot 4,5 minuut. Het ging erg lekker dus.

Vraag mezelf echt af waarom ik het licht niet eerder zelf heb gezien. Als astmapatiënt zijnde weet je dat beweging sowieso al goed is, maar al die jaren (afgelopen 17 jaar niet gesport) ben ik aardig eigenwijs geweest met die informatie niets te doen.

Goed bezig! Ik zou in jou geval zeker niet een week skippen. Met overgewicht heb je alleen maar een extra belasting op je knieën en denk ik dat je echt die rustige opbouw nodig hebt om die spieren daar sterker te maken om zo die klappen op te vangen. Mocht je nog meer willen doen dan alleen lopen kun je bijvoorbeeld wel nog een stuk gaan fietsen, maar als ik jou was zou ik gewoon lekker hersteltijd nemen en niet te snel willen, want dan zit je zeker weten over een paar weken met een blessure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoof
kenneth schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 11:04:
Net 8x800 gedaan. Damn. 6x800 is al zwaar, dan nog twee extra herhalingen met dit weer en ook nog 's ochtends. Ging gelukkig wel goed maar nu even een dutje op de bank hoor ...
Ik had gistermiddag 12 x 800 op het schema staan. Onverantwoord enzo, maar natuurlijk toch gegaan (beetje afzien moet kunnen). De eerste 10 x ging prima, daarna begon ik toch flink oververhit te raken (verrassing :p). Wel de lengte afgemaakt, maar de laatste twee intervallen zonder grote versnelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

kenneth schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 11:04:
Vaseline werkt trouwens ook. Prettig voor mensen die geen zin hebben om pleisters van hun harige borst te trekken :P
Vaseline zorgt er bij mij juist voor dat mijn shirt al direct aan mijn tepels geplakt zit, ipv na een halve KM met slecht weer... Na een uurtje lopen schuurt dat net zo hard.

Een ondershirt is idd wel een idee. Ik heb zo'n ding liggen voor de kou eigenlijk, maar ik kan hem eens met nat weer proberen.

Straks met 30 graden naar buiten voor wat eigenlijk een tempotraining zou moeten zijn... Fles water mee, korter rondje en we gaan wel zien hoe hard het lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ho0f schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 11:13:
[...]

Ik had gistermiddag 12 x 800 op het schema staan. Onverantwoord enzo, maar natuurlijk toch gegaan (beetje afzien moet kunnen). De eerste 10 x ging prima, daarna begon ik toch flink oververhit te raken (verrassing :p). Wel de lengte afgemaakt, maar de laatste twee intervallen zonder grote versnelling.
12x :o Ik neem aan wel iets rustiger? Ik doe normaal 6x800 iets sneller dan 5k-tempo, vandaag ging het precies op 5k-tempo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoof
Rustiger dan jouw 6 x 800 waarschijnlijk ja ;) 800 meter in 3 minuten, dus ongeveer 3:45 per kilometer. Voor mij iets sneller dan marathon-tempo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 22:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zo, me ook maar eens hier melden...

Heb altijd een beetje een haat/liefde verhouding gehad met hardlopen. Ben er nooit perse slecht in geweest, maar het gaat niet vanzelf om me te blijven motiveren. Tot een minuut of 20 gaat het wel, maar daarna wordt het een geestelijke uitdaging.

Doe zelf vooral survivaltraining, in voorbereiding op een survivalrun die ik volgend jaar mei wil gaan doen. Dit houdt dan zoveel in als 12 kilometer met 50-60 hindernissen. Kostte de nodige moeite om genoeg in vorm te komen voor het krachtdeel, maar dat lijkt nu te gaan lukken.

Dus dan toch maar wat gaan werken aan het hardlopen.
Trainde al twee keer in de week voor de survival met 2,5 km aan warming-up door de heuvels. Dit op trailrunning schoenen van Salomon.
Vind dat ik in ieder geval anderhalf uur moet kunnen rennen, dus daar is nog een weg te gaan.

Was begin dit jaar lekker op weg, maar kwam er toen achter dat mijn hardloopschoenen (die ik toch bij Runnersworld had aangeschaft) niet echt goed pasten. Ze waren iets te groot, ik iets te zwaar voor de schoenen en inmiddels waren ze ook versleten. Waren overigens Asics GT-2000's.

Door omstandigheden geen gelegenheid gehad om nieuwe schoenen te kopen, maar onlangs bij StarShoe een paar Asics Foundation aan laten meten. Beter geschikt voor mijn lopen.

Goed, dus dan het hardlopen weer oppakken. Viel dat even tegen zeg. Andere schoenen zorgen wel even voor heel andere manier van lopen ook. Dus rustig opbouwen, paar keer 4km gelopen, maar tijden om te huilen. Inmiddels gaat het langzaam weer wat beter, en heb ik gisteren weer eens meer dan 5 km gelopen.

Heb me zelfs voor het eerst van mijn leven ingeschreven voor een 10km loopje.

Wazig verhaal, maar vraag is nu; wat is een realistisch doel?

Liep begin dit jaar om en nabij de 11 kilometer in 55 minuten als 'duurrecord'.
Daarna in april nog eens 10km in 49:50 gelopen.

Echter, dit is teruggevallen tot gisteren 6,2km in 32m.
Is het haalbaar om eind September weer onder de 50 te lopen denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
Haalbaar lijkt het me zeker, maar misschien is het het beste om tijdens die run op 5min/km te starten en gewoon te kijken hoe het gaat, gaat het lekker dan hou je het vol en loop je 50min, gaat het niet dan doe je er wat langer over, geen man overboord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 22:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

We hebben nog een maandje he... Zit alleen te twijfelen of ik dan vooral lange afstanden, interval of juist combinatie moet gaan trainen, met de korte tijd die ik nog heb.
Basisconditie is goed, dus ik dacht zelf aan duurloop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
MikeyMan schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 22:22:
We hebben nog een maandje he... Zit alleen te twijfelen of ik dan vooral lange afstanden, interval of juist combinatie moet gaan trainen, met de korte tijd die ik nog heb.
Basisconditie is goed, dus ik dacht zelf aan duurloop.
Hoevaak wil je gaan lopen? Bij 3x p/w zou ik 2x duurloop en 1x interval doen en bij 2x p/w 1x duur 1x interval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:32

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ho0f schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 11:13:
[...]

Eind vd middag geprobeerd mijn schema vast te houden, dwz gemiddeld 4:10 p km. De eerste km liep ik in 3;57, tweede 4:29, derde 4;41, en toen donderde alles in elkaar en kwam ik niet meer onder de 5;00 p km. Na 6 km maar gestopt, te warm.. :( ;)

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrazyRooster
Man wat ben ik blij met jullie advies niks te skippen en het programma gewoon te volgend. Vanmorgen om 6 uur een rondje gedaan om de hitte van vandaag voor te blijven. Ging voor mijn gevoel niet zo lekker als dinsdag. Uiteindelijk 4km volgemaakt met een gemiddelde van 7min/km. Voor nu eerst twee rustdagen ingepland.

Anyways... bedankt voor het goede advies! Wat was ik mezelf tegengekomen als ik wel aan het skippen geweest was.

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Ik las laatst dat er best wel wat van jullie met muziek lopen tijdens het hardlopen. Ik deed tot tot nu toe niet, maar nu ik zo'n 30-50km per week aftik, merk ik dat ik er toch wel wat behoefte aan heb.

Op de site van Rizknows (mogelijk bij jullie al bekend) worden een aantal BT headsets besproken. Ik was wel gecharmeerd van de Monster headset (Monster iSport SuperSlim Bluetooth), maar lijk die niet te vinden hier in NL. Mogelijk dat er al weer opvolgers van zijn?

Mijn vraag aan jullie is: wat is jouw ervaring met een BT headset qua merk en prijs/kwaliteit?

Ow ja..Ik loop dan met een Iphone6. Zou niet zoveel mogen uitmaken, maar ik las iets over iControl??

• il_mostro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-09 11:01
Tallguy schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 13:21:
Mijn vraag aan jullie is: wat is jouw ervaring met een BT headset qua merk en prijs/kwaliteit?
Ik loop ongeveer dezelfde afstand per week, met een TomTom Spark Cardio+Music in combinatie met een BT headset Plantronics BackBeat Fit.

Ik heb hier ook een korte review over geschreven. Kort samengevat, deze bluetooth headset bevalt mij heel goed tijdens het hardlopen, maar het comfort had ik iets beter verwacht. Vooral het 'klemmen' in het oor was voor mij heel erg wennen.

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

@il_mostro : ik had die al gelezen, maar (eerlijke mening) ben ik niet happig om die te nemen. Vooral dat wat jij ook al aangeeft: comfort is toch erg belangrijk.
Ik ben ook nog JBL Reflect Mini BT gezien, die schijnt ook wel goed te zijn.

• MrAcid
  • Niet online
Tallguy schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 14:44:
@il_mostro : ik had die al gelezen, maar (eerlijke mening) ben ik niet happig om die te nemen. Vooral dat wat jij ook al aangeeft: comfort is toch erg belangrijk.
Ik ben ook nog JBL Reflect Mini BT gezien, die schijnt ook wel goed te zijn.
http://m.thewirecutter.co...less-exercise-headphones/

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Ik had die inmiddels ook gevonden. JLab Epic2 Bluetooth is wel via Ebay te vinden voor zo'n €90. Nadeel lijkt me toch het over-ear principe.

Jaybird X2 wordt alom geroemd, is stukje duurder en wordt binnenkort opgevolgd door een X3. Het schijnt dat het in september ongeveer moet gebeuren (bedoeling was eerder, maar ik las iets over een overname door Logitech??).

De Jaybird Freedom is zelfs beter dan de X2, maar...nog veel duurder. €180 ong neerleggen is wel erg veel geld.

Dan kan ik beter nog even geduld hebben en wachten op de prijzen en reviews van de X3. Die zou, zegt men, zelfs wat goedkoper moeten zijn dan een X2.

Keuzes maken..altijd lastig 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Koop de beste die beschikbaar is in jouw budget en denk niet meer teveel na over of/hoe het beter had gekund. Goed is goed genoeg - je bent aan het hardlopen, je zit niet in de concertzaal. :)

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:20

vhal

ಠ_ಠ

MrAcid schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 20:37:
Koop de beste die beschikbaar is in jouw budget en denk niet meer teveel na over of/hoe het beter had gekund. Goed is goed genoeg - je bent aan het hardlopen, je zit niet in de concertzaal. :)
met deze temperaturen loop ik liever in een concertzaal :P

Pfff...net een klein rondje gelopen maar dit was zweten geblazen :/

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Haha, dat is waar! Gisteren 8x800m gedaan en dat was echt kneiterhard afzien! Na afloop wilde de warmte ook niet echt weg aan m'n lijf - twee keer koud staan douchen en veel gedronken maar ik heb het nu nóg warm. :+ Doel wel gehaald, want ze gingen allemaal onder de 3 minuten!

Afbeeldingslocatie: http://image.prntscr.com/image/7e92b4b7336f47b4a89c5a6d516d9342.png
https://www.strava.com/activities/688793936

Mooie workout trouwens, die (als je er 10 achter elkaar doet) een goeie voorspeller van je marathontijd is. Info: http://www.runnersworld.com/race-training/yasso-800s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:19
MrAcid schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 08:14:
Mooie workout trouwens, die (als je er 10 achter elkaar doet) een goeie voorspeller van je marathontijd is. Info: http://www.runnersworld.com/race-training/yasso-800s
Aangezien het een Amerikaans artikel is.... hebben ze het hier over 800 meter of yards... scheelt nog al wat qua inspanning :P
Maar, heldere en simpel te onthouden interval. Was al een tijdje aan het zoeken naar een goede intervalset, en deze ga ik maar eens op mijn horloge zetten. Dank.

Oh, gisteravond maar eens wat later gaan rennen in de hoop dat het dan wat zou zijn afgekoeld. Moest wel mijn Runlight weer uit de kast trekken, want 't was al flink donker aan het worden om 21:00...
https://www.strava.com/activities/689249055

[ Voor 17% gewijzigd door TheOmen op 26-08-2016 08:31 ]

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
Haha, dat is waar! Gisteren 8x800m gedaan en dat was echt kneiterhard afzien! Na afloop wilde de warmte ook niet echt weg aan m'n lijf - twee keer koud staan douchen en veel gedronken maar ik heb het nu nóg warm. :+ Doel wel gehaald, want ze gingen allemaal onder de 3 minuten!

[afbeelding]

Pfft moet er niet aan denken met dit weer. Overigens is het beter om niet koud te douchen als je warmte wil kwijtraken, beter kan je lauw/warm douchen, anders springen je bloedvaten dicht en raak je je warmte niet meer kwijt. Glazen koud water drinken is wel weer goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Laatst online: 21:55

polthemol

Moderator General Chat

[afbeelding]

damn dat je die hebt kunnen doen met het weer gisteren :/ Ik wilde een 10k gaan aantikken op mijn gemak, maar het maar gereduceerd naar een 5km. Na 2km had ik al het gevoel uit mijn schoenen te drijven :P

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Bartske schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 08:56:
[...]

Pfft moet er niet aan denken met dit weer. Overigens is het beter om niet koud te douchen als je warmte wil kwijtraken, beter kan je lauw/warm douchen, anders springen je bloedvaten dicht en raak je je warmte niet meer kwijt. Glazen koud water drinken is wel weer goed :)
Mijn truc om 's middags niet mijn overhemd vol te zweten: koud/lauw beginnen en zodra je wat afgekoeld bent de douche wat warmer zetten, totdat je gewoon warm doucht. Dan is de klap naar de warme lucht ook weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Pathogen schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 10:07:
[...]

Mijn truc om 's middags niet mijn overhemd vol te zweten: koud/lauw beginnen en zodra je wat afgekoeld bent de douche wat warmer zetten, totdat je gewoon warm doucht. Dan is de klap naar de warme lucht ook weg.
En eerst even 'uitzweten' als je gelopen hebt - niet meteen onder de douche maar even kwartiertje wachten totdat je lichaam door heeft dat je niet meer heel veel zweet nodig hebt.
Maar inderdaad - koude douche blijf je het juist langer warm houden omdat je haarvaten allemaal dicht gaan staan.
En muntthee drinken! Klinkt stom, maar het helpt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Mja, dat kwartiertje heb ik alleen niet in de lunchpauze :P Thuis damp ik wel altijd goed uit, meestal eet ik eerst nog wat ook.
Muntthee = nom! Zo jammer dat hier alleen zwarte thee met munt ligt, maar goed, beter dan niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Hebben jullie nog tips voor een goeie hersteldrank?

Ik gebruikte dit spul van Sportvoedingwebsop: http://www.sportvoedingwe...vulverpakking-p-2771.html Ben erg enthousiast over de smaak en dat het een wat meer melkachtige drank oplevert (iets dikker dus). Ik ben alleen minder enthousiast over de prijs omdat je er super veel van moet gebruiken (één zak is 9 porties, €1,43 per shake).

Ik heb ook deze geprobeerd maar deze vind ik niet lekker: https://www.duursport.nl/amacx/recovery-drink-750-gr-55466 Vooral omdat deze niet zo lekker melkachtig/dik/romig is als die van Sportvoedingwebshop.

Ik zit nu hier naar te kijken: http://www.bodyenfitshop....utrition/whey-perfection/ Dit is een flink stuk goedkoper (€0,43 per shake) maar de samenstelling is wel anders, aangezien je de koolhydraten mist.

Een heel goed alternatief is natuurlijk om gewoon magere chocomelk te drinken - maar dat is weer wat lastiger inkopen en minder handig om mee te nemen als je niet thuis bent.

Wie heeft een mooie én goedkope tip? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Chocomel staat gewoon in de supermarkt dus dat lijkt me makkelijk zat inkopen. Ik ren nog niet ver genoeg om hersteldrankjes nodig te hebben maar de ontdekking dat chocomel een goede is was de beste promotie om te gaan sporten die ik ooit heb gehoord ;)

Is er geen instant chocomel waar alleen water bij moet? Je hebt Nesquik maar daar moet melk bij, dat is dan ook niet echt handig. Er zijn wel van die zakjes voor warme chocomel waar alleen water bij moet, geen idee of daar nog steeds een goede eiwit/koolhydraatverhouding in zit en of je dat koud ook gemengd krijgt maar je zou het kunnen proberen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
MrAcid schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 10:58:
niet overwogen om te kijken om die goedkope met minder koolhydraten zelf een upgrade te geven? :) Een vriend van me is fanatiek fietser en die maakt zijn eigen omnomnom's voor onderweg zodat het precies naar zijn smaak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoof
Een heel goed alternatief is natuurlijk om gewoon magere chocomelk te drinken - maar dat is weer wat lastiger inkopen en minder handig om mee te nemen als je niet thuis bent.

Chocomel heb je ook om mee te nemen: http://www.ah.nl/producte...5/chocomel-mager-voordeel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:22

Rudedadude

Maybe we were born to run

Ik gebruikte dit spul van Sportvoedingwebsop: http://www.sportvoedingwe...vulverpakking-p-2771.html Ben erg enthousiast over de smaak en dat het een wat meer melkachtige drank oplevert (iets dikker dus). Ik ben alleen minder enthousiast over de prijs omdat je er super veel van moet gebruiken (één zak is 9 porties, €1,43 per shake).

Ik heb ook deze geprobeerd maar deze vind ik niet lekker: https://www.duursport.nl/amacx/recovery-drink-750-gr-55466 Vooral omdat deze niet zo lekker melkachtig/dik/romig is als die van Sportvoedingwebshop.

Ik zit nu hier naar te kijken: http://www.bodyenfitshop....utrition/whey-perfection/ Dit is een flink stuk goedkoper (€0,43 per shake) maar de samenstelling is wel anders, aangezien je de koolhydraten mist.

Waarom speciaal een shake, heeft dat og heel veel extra voordelen? Ik doe het meeste met magere kwark en stroopwafels. Het is geen wey maar caseine, maar ik vraag me af of het voor hardlopen (en op mijn niveau) een wezenlijk verschil maakt.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Die whey perfection van B&F en dan zelf wat dextrose toevoegen. Smaken zijn ook top. En bij B&F krijg je bij elke bestelling gratis samples d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
vandaag mijn camelbak binnengekregen (de dart) en natuurlijk moet dat meteen getest worden. doel was 10km voor het eerst te rennen in een relatief easy pace (ook gezien de warmte nog altijd). Route uitgezet via google maps, 10k en gaan met die banaan.

Resultaat: 1:05uur, 9.33km grrr. Pace van 6:59. Afslag vergeten te nemen, 700 meter te kort. De charmes van garmin alleen op zonescherm te zetten en niet te kijken naar de afstand, maar vertrouwen op geheugen :D

Tijd is nog niet geweldig goed, maar als ik het vergelijk met waar ik vandaan kom van een ~3 maand terug ben ik stiekem toch wel een beetje verbaasd. Van nog geen 200 meter kunnen lopen zonder een pauze, nu bijna een 10km rennen. Wel cool hoe snel je lichaam zich erop aanpast.

Camelbak dart is trouwens wel een fijne drinkzak, drinken gaat prima, zit goed en neemt niet te veel ruimte op mijn rug in beslag. Precies genoeg zakjes om een telefoon, sleutels en nog wat meuk zoals een jasje in kwijt te kunnen (want hey, het weer is verraderlijk, het had wel kunnen vriezen opeens vandaag met die verraderlijke hollandse winters!).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nokie
polthemol schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 21:39:
Camelbak dart is trouwens wel een fijne drinkzak, drinken gaat prima, zit goed en neemt niet te veel ruimte op mijn rug in beslag. Precies genoeg zakjes om een telefoon, sleutels en nog wat meuk zoals een jasje in kwijt te kunnen (want hey, het weer is verraderlijk, het had wel kunnen vriezen opeens vandaag met die verraderlijke hollandse winters!).
Maar is er ook plaats voor kampeermateriaal, aangezien je op zo'n kort rondje al verkeerd liep :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

nokie schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 22:34:
[...]

Maar is er ook plaats voor kampeermateriaal, aangezien je op zo'n kort rondje al verkeerd liep :P
Ook een goed excuus voor een horloge met navigatie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
nokie schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 22:34:
[...]

moet lukken met wat creatief ducktape gebruik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
10km en dan een Camelbak mee. Dan moet je wel héél graag met een rugzak willen lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Rudedadude schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 19:52:
[...]

Waarom speciaal een shake, heeft dat og heel veel extra voordelen? Ik doe het meeste met magere kwark en stroopwafels. Het is geen wey maar caseine, maar ik vraag me af of het voor hardlopen (en op mijn niveau) een wezenlijk verschil maakt.
Lekker en makkelijk in te nemen. Ik eet niet zo makkelijk na veel inspanning, maar drinken gaat prima (en heb ik echt zin in als ik terugkom, dus die neem ik ook echt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
MrAcid schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 12:20:
10km en dan een Camelbak mee. Dan moet je wel héél graag met een rugzak willen lopen.
mwah gezien hoe warm het was was ik er maar wat blij mee. Idee is voor een stukje ook dat ik er fijn aan kan wennen, 10km is maar een tussendoel, einddoel is nog altijd die 45km in België volgend jaar, dan wen ik er nu liever aan, gezien het ook meer gewicht is. Focus ligt uiteindelijk niet op snelheid an sich maar op in goede doen 45km halen en ik wil stug doorgaan nu met uitbouwen van afstand, dus hopelijk over een maandje een 15km aantikken :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Afzien vandaag (toch nog) vanwege de benauwdheid. Wilde een 1/2 marathonafstand lopen, maar het werd een 17,5. Tijd ook niet om over naar huis te schrijven. Het weer is lekker als je wil relaxen, maar geef mij de koelte maar 😀
Ik zit nu op een verdubbeling qua km's tov vorige maand. Als ik dinsdag nog een stukkie kan lopen ga ik mogelijk de maand afsluiten met 130km op de teller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Vandaag vroeg opgestaan zodat ik relaxed kon lopen (was van de week eigenlijk best goed bevallen). Het was vanmorgen echt nog lekker! En het voordeel van zondagochtend vroeg lopen is dat er geen kip op de weg is.

Mijn 9 mijl (US schema, zit op mijlen.. tja) prima afgerond, allemaal beestjes gezien (fazanten, eekhoorntjes, konijntjes en de gebruikelijke katten en vee). Naderhand droop het zweet echt van me af, ondanks dat ik het idee had dat het buiten niet zo warm was (zo zie je maar hoe fijn een klein zuchtje wind kan zijn).

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Gisteren weer een mooie stap gezet richting de marathon van Amsterdam. Duurtraining van 3 uur 30 gedaan en in totaal 46km gelopen. Aangezien ik geen zin had om met een bidon te lopen (lui/ongemak) en me had voorgenomen om geen gelletjes te nemen (vetverbranding nog specifieker trainen) werd het op het laatst wel een beetje een zware bevalling. Heb daar ook een duidelijk hogere hartslag gehad. Op 40km vooral om mentale redenen toch maar een gel gepakt. Ik moest afloop ruim 3,5L vocht aanvullen voordat ik weer naar het toilet hoefde.

Uiteraard is het onverstandig om dit zonder drinken te doen overigens - dus zie dat vooral niet als advies. :)

Afbeeldingslocatie: http://image.prntscr.com/image/48d9b067b45b45188b6c3d145d55211d.png

Een andere take away: Zeeland is mooi, maar ik had dit rondje qua afwisseling beter andersom kunnen lopen: eindeloze polder van km 32 tot 45. Voordeel was het gebrek aan hoogteverschillen, op een paar dijkjes na.

Afbeeldingslocatie: http://image.prntscr.com/image/8cf9f44513854d2c91d335a7d41d465f.png

https://www.strava.com/activities/691613687/overview

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 23:43
Zo, ook ik heb de draad na lange tijd weer opgepakt (lees: +/- 1 jaar). Het viel me niet tegen: afgelopen dinsdag 3 km gelopen aan 1 stuk en in totaal 5,65 km en afgelopen zondag 4 km aan 1 stuk gelopen. Gemiddeld tempo was voor mijn doen aan de hoge kant met 5:45 per km. Voorheen liep ik altijd rond de 6:00 - 6:30 per km, maar dit tempo voelde wel goed aan.

In de tussentijd is mijn gewicht opgelopen van 65 kilo naar 77 kilo, dus het was weer hard nodig om er wat aan te gaan doen.

Edit: misschien dat mensen dit herkennen: ik heb een paar schoenen die ik bij de linkse schoen erg los moet houden, omdat het anders na een aantal km lijkt alsof mijn tenen eraf gehakt worden (erg pijnlijk). Dit had ik bij mij vorige schoenen ook. Beide waren door een hardloopwinkel geadviseerd en waren speciaal op mijn loop gericht. Het lijkt mij dat het komt doordat er te weinig bloedtoevoer naar de tenen is, maar misschien heb ik het mis?

[ Voor 45% gewijzigd door friggler op 29-08-2016 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoof
MrAcid schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 09:16:
Gisteren weer een mooie stap gezet richting de marathon van Amsterdam.
Netjes hoor! Hoe ver onder de 3 uur wil je Amsterdam gaan lopen? Wel een flink stuk lijkt me?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ho0f schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 10:18:
[...]

Netjes hoor! Hoe ver onder de 3 uur wil je Amsterdam gaan lopen? Wel een flink stuk lijkt me?
Mijn precieze pace bepaal ik in de komende weken, afhankelijk van de voortgang. Maar hét doel is onder de 3:00. Als ik op 2:59:59 uitkom dan zou dat geweldig zijn! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Afgelopen weekend is het er door druk schema even bij ingeschoten om mijn duurloop te doen. Nou vinden mijn schenen dat blijkbaar niet zo heel erg. Vandaag maar weer gewoon lunchlopen met de oude schoentjes, kijken of het aan te snel opbouwen met de nieuwe ligt.

De perfectionist in mij moet zich nog wel even over de gemiste training heenzetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artharpe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Ik heb deze wel eens gebruikt: https://www.gezondheidswinkel.nl/its-amazing/raw-organic-vegetable-erwten-proteine-powder-vanilla-

[ Voor 6% gewijzigd door artharpe op 29-08-2016 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-08 16:12
Ik heb afgelopen weekend niet de Bommenberend-loop gelopen (10K). In de eerste plaats omdat mijn onderbenen wat te gevoelig blijven op volle snelheid. In de tweede plaats had ik geen zin in 25+ temperaturen in de volle zon, zonder dat ik daar meer ervaring mee heb. Ik ga op zoek naar een andere 10K.

Overigens afgelopen zaterdag wel 8km gelopen in een wat rustiger tempo: 6:00. Wat een warmte, gemiddelde hartslag 10-15 slagen boven wat ik normaal, wist niet dat de invloed van warmte zo groot was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Wat was het vanmorgen lekker weer om te lopen!! iets van 9 graden, zonnetje er bij.... Mist die uit de weilanden omhoog kwam (witte wieven).
Snelste tijd by far in 3 maanden neergezet (loop op HR).

[ Voor 15% gewijzigd door Poekie op 30-08-2016 09:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
kenneth schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 20:06:
[...]

Die whey perfection van B&F en dan zelf wat dextrose toevoegen. Smaken zijn ook top. En bij B&F krijg je bij elke bestelling gratis samples d:)b
Ik heb nu het sample pack besteld hiervan, en dit is precies wat ik zoek. Gisteren de vanillesmaak geprobeerd en die is erg lekker. Nog 9 smaken te gaan om te kijken wat het beste bevalt. :)

Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:20

vhal

ಠ_ಠ

MrAcid schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 09:45:
[...]

Ik heb nu het sample pack besteld hiervan, en dit is precies wat ik zoek. Gisteren de vanillesmaak geprobeerd en die is erg lekker. Nog 9 smaken te gaan om te kijken wat het beste bevalt. :)

Dank!
het is alleen jammer dat hetgeen wat op het etiket staat afwijkt van de werkelijkheid, althans in 12-2014 :+

http://www.supplementlabt...anoniem-op-bodybuildingnl

de goedkopere prijs heeft een reden...

[ Voor 3% gewijzigd door vhal op 30-08-2016 11:08 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

vhal schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:05:
[...]

het is alleen jammer dat hetgeen wat op het etiket staat afwijkt van de werkelijkheid, althans in 12-2014 :+

http://www.supplementlabt...anoniem-op-bodybuildingnl

de goedkopere prijs heeft een reden...
Aha, vandaar dat de naam me bekend voor kwam. Hier is een flinke discussie over geweest. Voornamelijk omdat deze club de hele boel onder het tapijt probeerden te vegen en absoluut niet adequaat reageerden.

Ander nieuws: Ik heb atm last van "draaiduizeligheid", dus getraind wordt er voorlopig even niet. Aldus de arts kan dit met enkele dagen voorbij zijn, maar ook weken duren :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Ik bestelde vroeger ook bij B&F, maar toen ik een paar maanden geleden dit artikel las, ben ik overgestapt naar xxlnutrition. Iets duurder wellicht, maar kwaliteit is ook beter. Geen 'gerommel' met aminozuren om door testen te komen.

@roozzz : waar komt die duizeligheid vandaan dan? Lage bloeddruk? Tekort aan mineralen? Iets met slakkenhuis vloeistof (oor)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Ik bestel mijn isolaat hier:
http://www.powersupplements.nl/

Op 1 na hoogste eiwitgehalte volgens onafhankelijk onderzoek, plus een goede prijs en service:
http://www.supplementlabtest.com/nl/whey-proteine-ranking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Tallguy schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:46:
Ik bestelde vroeger ook bij B&F, maar toen ik een paar maanden geleden dit artikel las, ben ik overgestapt naar xxlnutrition. Iets duurder wellicht, maar kwaliteit is ook beter. Geen 'gerommel' met aminozuren om door testen te komen.

@roozzz : waar komt die duizeligheid vandaan dan? Lage bloeddruk? Tekort aan mineralen? Iets met slakkenhuis vloeistof (oor)?
Men vermoed een infectie die op het evenwichtsorgaan is geslagen (neuritis vestibularis). En daar doe ik dan ook nog wat vage klachten zoals een lichte vorm van dubbelzien en tunnelvisie bij. Maar dat is waarschijnlijk gerelateerd aan probleem 1.
Conclusie is voorlopig aankijken of het vanzelf verdwijnt en in actie komen als het serieus verslechterd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Nou...het zit erop. Deze maand 131km afgelegd met hardlopen. In Juni was het nog 52km. Juli ging al omhoog naar 75km en nu dit persoonlijk record. 12.500kcals verbrand...daar moet je heel wat Pizza's voor eten :)
Ik ben ook sinds begin mei 16kg kwijt, vetpercentage zit nu op 21,8 en is afgelopen maand alleen al 2% gezakt. Nog een paar kg en dan ben ik op streefgewicht.
Komende maand minder km's, weer meer trainen op snelheid, dus de HIIT en tempoloop (5km) er weer in. En dan maar 1x per week een lange duurloop. Eens kijken of ik mijn 5km PR wat scherper kan stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004

Aight!

'A toy robot...'

Iemand ervaring met Houffatrail? Heb weer eens ergens ja op gezegd, is die zwaarder dan trail des fantomes? Dan ga ik spijt krijgen of ik moet meer oefenen, want deze is 26 km..

Morgen even naar starshoe voor nieuwe schoenen want ik heb een beetje veel trails staan de komende maanden :P. Dan heb ik wel even andere soorten schoenen verdiend (had ze nog niet gekocht).

Trail in Drunen
Trail in Utrecht
Trail in Lommel
Trail in Houfflaise

En dan nog een keer of misschien 2 halve marathons tussen door.

Dat hardlopen begint steeds leuker te worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Oja, die trail in Lommel, ik moet me daar nog inschrijven voor de 55km. En overmorgen voor de 60 van Texel :P

Ik merkte gisteravond hoeveel sneller het loopt als het weer wat koeler is. Aan het eind van een 16km rondje nog een km rond de 4:00/km lopen kostte vrijwel geen moeite. Beetje luchtkoeling onderweg doet wonderen :)

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

55 en 60?

Jezus, ik had het al zwaar met de 19 km van Trail de Fantome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Oh, ik zeg ook niet dat het fluitend zal gaan :P maar de hoogteverschillen zijn bij beiden beperkt, dus dat scheelt al iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag heren,

Had ook last van de warmte vandaag. 'T is een rondje van 11 km geworden met een voor mijn doen lage snelheid van 11 km/h.

Hoe zorgen jullie ervoor dat je toch blijft lopen in de december/januari maanden? Bij mij schiet het er dan een beetje bij in vaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
Tallguy schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 19:09:
Nou...het zit erop. Deze maand 131km afgelegd met hardlopen. In Juni was het nog 52km. Juli ging al omhoog naar 75km en nu dit persoonlijk record. 12.500kcals verbrand...daar moet je heel wat Pizza's voor eten :)
Ik ben ook sinds begin mei 16kg kwijt, vetpercentage zit nu op 21,8 en is afgelopen maand alleen al 2% gezakt. Nog een paar kg en dan ben ik op streefgewicht.
Komende maand minder km's, weer meer trainen op snelheid, dus de HIIT en tempoloop (5km) er weer in. En dan maar 1x per week een lange duurloop. Eens kijken of ik mijn 5km PR wat scherper kan stellen.
Knap zeg d:)b ! Ik heb met juli (179km) en augustus (185km+5km straks nog) ook een absolute "topzomer". Nog 40km en ik heb mijn totaal van 2015 beet. Ik ben er geen 16kg mee kwijt, ik vrees dat ik nog teveel pizza's eet :) (eigenlijk koekjes en chocolade, maar dat is de schuld van mijn werkgever).
Rudedadude schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 21:00:
Oja, die trail in Lommel, ik moet me daar nog inschrijven voor de 55km. En overmorgen voor de 60 van Texel :P
Lommel staat ook ergens op een verlanglijstje, wel de 15km of zo. Of in een zotte bui de 34km.
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 21:36:
Dag heren,

Had ook last van de warmte vandaag. 'T is een rondje van 11 km geworden met een voor mijn doen lage snelheid van 11 km/h.

Hoe zorgen jullie ervoor dat je toch blijft lopen in de december/januari maanden? Bij mij schiet het er dan een beetje bij in vaak :)
Je spreekt jezelf wel een beetje tegen hé :9 . Het is gewoon veel fijner hardlopen in de winter. Ik hoef mezelf eigenlijk niet te overtuigen, de enige keer de laatste 2 jaar dat ik een geplande training heb geskipped omwille van het weer, was toen ik in de buurt van Warschau wou gaan lopen waar de voetpaden bedekt waren met 20cm sneeuw en ijs. Kou deert me echt niet, regen ook niet. Hitte is veel erger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Goed bezig met de kilometers! Ik heb zelf ook een dik maandrecord, van 204 naar 222. En het mooiste is: ik heb een training van ~14km gemist en het voelt niet eens als veel volume. Als 200 het nieuwe normaal wordt dan komen er mooie tijden aan.

Mijn blijdschap maakte plaats voor verbazing toen ik zag dat iemand uit ons team vandaag de 500km haalde 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoof
Zit deze maand op 360, komen er vanavond nog ongeveer 15 bij, dus zou dan 375 in augustus worden *O*

Ik loop ook liever als het fris/koud is, dat vind ik ook het nadeel van een marathon in de herfst, dan moet je in de zomer aan de bak. Bij voorjaarsmarathons kan je in de winter trainen, dat gaat me toch een stuk makkelijker af. Vanavond weer een stevige interval, dat gaat weer afzien worden met dit weer :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

In ieder geval nog 100+ deze maand. Ik had vanmiddag willen lopen, maar ik ben mijn lunch vergeten vandaag dus dat gaat even niet qua tijd. Als de kleine snel slaapt vanavond en er is niet veel méér te doen in huis kan ik misschien nog wel een rondje :)
Nog 3,5 week voordat ik 10EM echt hard ga rennen, dus ook als ik een loopje mis is het geen ramp.

Gelukkig ging het maandag met de oude schoentjes hartstikke soepel, dus ik ga nog maar ietsje rustiger opbouwen met de nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Zo wat een fijne winkel die starshoe.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.running.competitor.com/files/2015/08/Screen-Shot-2015-08-26-at-3.22.18-AM.png

Dit zijn ze geworden, geschikt voor trail/bos maar ook verhard omdat ik daar ook wel eens vaker op loopt. Meestal ronde 3 km verhard, 6 km bos en dan weer 3 km verhard terug.

Nu nog een goede hardloop broek scoren :)

[ Voor 31% gewijzigd door Aight! op 31-08-2016 13:09 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 109 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic