Hardlopen - Deel 7 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 59 ... 109 Laatste
Acties:
  • 515.731 views

Onderwerpen

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:20
Je kunt je al inschrijven voor volgend jaar :)
Ik ga dan voor de 10km.

• TheZoo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-11 13:58

TheZoo

Animals Behind Bars

tlpeter schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 21:13:
Je kunt je al inschrijven voor volgend jaar :)
Ik ga dan voor de 10km.
:>
Die 10 had ik eigenlijk voor dit jaar staan, maar vond ik toch nog te zwaar. Dus hoogstwaarschijnlijk volgend jaar wel de 10, maar ik hobbel lekker mee met de bedrijvenloop: meer luxe, geen kosten O-)

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:39
Goed, de spanning begint al een beetje te komen voor de marathon over 2 weken. Zondag laatste lange training afgerond, 21km op marathontempo. Ging me prima af, alleen de laatste paar km opeens toch last van wat verkrampte bovenbenen (heb ik nog nooit gehad). Mn tempo heel vlak kunnen houden op gemiddeld 5:36, dus dat ziet er wel goed uit. Dan is nu de taperperiode officeel begonnen. Deze week nog wel 4x lopen, maar nooit langer dan 1 uur. Ben erg benieuwd hoe goed ik het vol ga houden over 2 weken... Aim is onder 4 uur, maar uitlopen zou ook al mooi zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Bartske op 03-10-2017 22:01 ]

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:52
Bartske schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 22:01:
Goed, de spanning begint al een beetje te komen voor de marathon over 2 weken. Zondag laatste lange training afgerond, 21km op marathontempo. Ging me prima af, alleen de laatste paar km opeens toch last van wat verkrampte bovenbenen (heb ik nog nooit gehad). Mn tempo heel vlak kunnen houden op gemiddeld 5:36, dus dat ziet er wel goed uit. Dan is nu de taperperiode officeel begonnen. Deze week nog wel 4x lopen, maar nooit langer dan 1 uur. Ben erg benieuwd hoe goed ik het vol ga houden over 2 weken... Aim is onder 4 uur, maar uitlopen zou ook al mooi zijn.
Succes! Amsterdam neem ik aan?

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:23

JJJ

Roozzz schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 21:25:
[...]

Absoluut.
Maar of dat voor jou werkt is natuurlijk een andere vraag. Deze zijn in principe gemaakt voor onverhard, om daar vooral asfalt op te lopen en af en toe wat schaatsprongen is misschien niet ideaal. Maar een schoen met weinig profiel zou volgens mij prima kunnen werken. Die zullen de zijwaartse belasting in principe prima verwerken, bij technisch dalen zijn er namelijk heel veel zijwaartse bewegingen.

Een cross-over, zoals bijvoorbeeld deze, zou denk ik een optie zijn.
Bedankt, ik heb deze besteld, ben benieuwd of ie gaat bevallen :)

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Heeft hier iemand al een keer de 10km van Eindhoven gelopen? Wat me opvalt is dat de 10km om 19.30 start, de 5km start om 19.50.
Naar verwachting ben ik dan op het 5km punt. Op het 7km punt worden de lopers van de 5km & 10km samengevoegd, vanwaar we gezamenlijk 3km terug moeten lopen naar de eindstreep.

Wat is de te verwachten drukte op dit punt? En hoe gaat deze samenvoeging precies? Waar ik dus niet op zit te wachten is dat ik straks 7 km heb lopen bikkelen en dan in 1x tussen allemaal langzamere lopers terecht ga komen, die ik niet voorbij kom, waardoor mijn tempo afzakt :)

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• W.Wonderland
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-12 20:04
Calitomnication schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 12:29:
Wat is de te verwachten drukte op dit punt?
Als jij de eerst 5km in 20min. doet start je dus gelijk aan jouw laatste 5km als de echte 5km groep.
Indien je 4 min/km blijft lopen kom je 2 km verder in de groep die ook 4min/km loopt (op de 5) dat zullen er niet heel veel zijn dus van oponthoud zal weinig sprake zijn.

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 28-12 21:30

McMiGHtY

- burp -

Pathogen schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 10:54:

Na afloop is er bij de prijzen nog een uitreiking voor diegenen zoals ik, die alle 9 races hebben gedaan dit jaar :) Een dikke medaille, hardloopshirt, -broek, -sokken en een mooie bos bloemen rijker en érg trots en tevreden.
Welk Circuit is dit?

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

W.Wonderland schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 13:01:
[...]

Als jij de eerst 5km in 20min. doet start je dus gelijk aan jouw laatste 5km als de echte 5km groep.
Indien je 4 min/km blijft lopen kom je 2 km verder in de groep die ook 4min/km loopt (op de 5) dat zullen er niet heel veel zijn dus van oponthoud zal weinig sprake zijn.
Klopt, Qua snelheid weet ik dat wij hier weinig last van gaan krijgen, omdat we zelf bij de snellere lopers horen. Van de lopers van de 5km verwacht ik echter wel een aantal terugvallers op dat punt. Je hebt altijd enthousiastelingen die het tempo 2 tot 3 km vol kunnen houden, op het punt waar wij dan samenkomen vallen die langzaam terug.Echter, wij gaan met meerdere mensen van onze loopvereniging. Daar zitten ook lopers tussen die op 4.30 / 4.45 gaan lopen. Voor deze lopers zal het een heel ander verhaal gaan worden. :)

tips voor New York

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-12 16:15
Agium Run Circuit, kwam ik te zoeken op "Rijk Zwaan Loop" en daarna door te klikken.
Had er nog nooit van gehoord, maar wel mooie attentie.

Ik zit zelf dit seizoen op:
7 x 5km (waarvan één een obstakel run), 1 x 4mijl, 1x5mijl, 1x 2 rondes TT-assen (totaal 9km), 2x 10km, 1x 12km (obstakel run), 1x 8mijl en 1x18km (obstakel run)

Rond de 133 wedstrijd kilometers, ik ben pas in maart begonnen met hardlopen.

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Ah ja, crossloopjes! Het seizoen is weer nabij, nog mensen in het oosten van het land die mee gaan doen aan het Sallands Cross Circuit of Het Crosscircuit van het Oosten? Ik ben niet van plan me in te schrijven voor één van deze competities. Wel ga ik proberen eens in de 2/3 weken aan een van de loopjes van deze competities mee te doen.

• acidd91
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-12 15:43
Arie- schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 14:36:
Ah ja, crossloopjes! Het seizoen is weer nabij, nog mensen in het oosten van het land die mee gaan doen aan het Sallands Cross Circuit of Het Crosscircuit van het Oosten? Ik ben niet van plan me in te schrijven voor één van deze competities. Wel ga ik proberen eens in de 2/3 weken aan een van de loopjes van deze competities mee te doen.
Sallands Cross Circuit loop ik al wat jaren mee, vaak de 5 km maar ga dit jaar wat meer 10 km's doen!

• Arie-
  • Niet online
Ah, leuk, ik doe eigenlijk alleen maar tien kilometer loopjes. Ik vind het nogal zonde om twee keer 20 minuten in de auto te zitten om vervolgens maar 20 minuten aan het sporten te zijn. Komende zaterdag 'de eerste' cross. Geen onderdeel van het Sallands Cross Circuit, maar staat wel op de agenda op die website: De Ravijnloop in Nijverdal. Een van de zwaarste parcoursen die ik ken, het parcours bestaat uit rondjes van iets meer dan vijf kilometer. Met twee lopende klimmen, 1 trap van zo'n 50 treden en 500 meter op/af over een stuk single track mtb route langs een steile zandwand.

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-10 14:26
Als we het dan toch over cross circuits hebben. Ik kwam deze gisteren tegen: http://runnersworld.crosscircuit.nl/pages/home.php
Ben benieuwd of hier meer mensen aan mee doen of al eens hebben mee gedaan. Zie dat het vooral kleinere routes zijn. Zo tussen de 7 en 10 km voor de mannen. Het enige jammere er aan vind ik dat de locaties erg ver uit elkaar liggen. Tussen Den Helder en Grootebroek reizen kost al bijna een uur enkele reis.

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-12 13:45

Galois

1811 - 1832

W.Wonderland schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 13:01:
[...]

In dat geval zal het wel meevallen voor @Calitomnication. Maar ik snap deze keuze van de organisatie niet.
Want als je bv 4:15-4:30/km loopt, dan kom je bij de samenvoeging wel meer lopers tegen. Lopers die allen net langzamer, rond de 5:00/km, lopen dan jij. Die zul je dus allenaam voorbij moeten lopen. De vraag is of dat er teveel zijn. Dat zou idd wel erg irritant zijn...

Rare keuze van de organisatie.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02:16
Vanavond mijn eerste avond training van het off season. In het donker dus. En man man man wat heb ik mij weer eens mogen verbazen om de domheid van de medemens. Ik zelf heb een hoofdlampje, reflecterend shirt en een rood lampje dat naar achter schijnt bij mij. Je zou dus kunnen stellen dat ik goed te zien ben.

Op de een of andere manier heeft de rest van de mensheid besloten om dat maar eens even collectief niet te doen en als je ze er op aanspreekt dan worden ze nog boos ook? Kan iemand mij uitleggen wat er precies veilig is aan het hardlopen op een onverlichte dijk in het donker met zwarte kledij?

Strava | AP | IP | AW

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:43
Vreselijk als iemand anders daar wat van zegt. Stukje eigen verantwoording toch...

• tlpeter
Nee. Gisteren reed ik bijna zio'n klapmongool voor zijn donder.
Vanuit een auto heb je altijd minder zicht en zie je mensen in het donker gewoon niet.
Als ik iemand dood rij dan is dat niet alleen de verantwoording van jou of iemand anders maar ook meteen de mijne want ik rij in een auto en ben meteen schuldig.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:05
tlpeter schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 06:40:
Als ik iemand dood rij dan is dat niet alleen de verantwoording van jou of iemand anders maar ook meteen de mijne want ik rij in een auto en ben meteen schuldig aansprakelijk.
Maar verder heb je wel een punt. ;)

Punctuality is the politeness of kings

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Galois schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 17:21:
[...]

In dat geval zal het wel meevallen voor @Calitomnication. Maar ik snap deze keuze van de organisatie niet.
Want als je bv 4:15-4:30/km loopt, dan kom je bij de samenvoeging wel meer lopers tegen. Lopers die allen net langzamer, rond de 5:00/km, lopen dan jij. Die zul je dus allenaam voorbij moeten lopen. De vraag is of dat er teveel zijn. Dat zou idd wel erg irritant zijn...

Rare keuze van de organisatie.
Juist, dát is precies mijn punt. Anderzijds kan het ook een bewuste keuze van de organisatie zijn. Organisatorisch gezien is dit natuurlijk een perfecte oplossing.
Want logisch gezien, op het moment dat wij op het 7km punt zijn, zijn de lopers van de 5km op het 2km punt. Dus, theoretisch gezien moeten alle lopers van alle snelheden zich hier mengen, ongeacht het tempo.
Voor de laatste 3km is het dan ideaal. De weg hoeft niet langer dicht te blijven dan noodzakelijk, de hele meute komt er in 1x doorheen en 45 minuten later is het allemaal voorbij en kunnen de auto's weer door.
Dus, vanuit dat oogpunt kan ik het wél begrijpen.

Maar ik ben gewoon "bang" dat je, zeker gezien de afstand van de 5km, veel lopers voor je gaat krijgen die té snel uit de startblokken zijn geschoten om vervolgens op kilometer punt 3 een inkakker te krijgen, waardoor ze terugvallen.

Nu zal dat in de categorie 4.00 / 4.10/km nog wel meevallen, maar als je met 4.30/km looot, kan ik me voorstellen dat je niet blij bent met de samenvoeging.

@Hierboven
Mensen die zonder hesjes lopen kan ik gewoon niet gebruiken. Ik ben er als hardloper zelf vaak genoeg bijna bovenop geknald. Ze lopen vaak aan de verkeerde kant van de weg, zwarte schoenen, zwarte broek, zwart jasje en vaak ook nog een zwarte pet. Op het moment dat je dan met je interval bezig bent schrik je je toch echt de pleuris. Op het moment dat je er iets van zegt krijg je vaak nog een grote mond terug ook.

Het klinkt lullig en hard, maar zo'n mensen verdienen gewoon een keer een fietsband achter op de achillespezen, zijn ze in ieder geval voor de rest van de winter uitgeschakeld en weer een gevaar op de weg minder. Kunnen ze in de zomer gewoon weer lekker zonder hesje naar buiten.

tips voor New York

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:58

Sport_Life

Solvitur ambulando

Nou ja, het zijn vaak de minder frequente amateur lopers die er zo bij lopen, en dan denk ik: dat is beter dan met een zak chips op de bank zitten ;).
We lopen gelukkig niet allemaal 3x per week en onder de 40 min op de 10km.. Zou wel erg druk worden bij de finish, dan :P.

[ Voor 29% gewijzigd door Sport_Life op 05-10-2017 08:15 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Sport_Life schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 08:13:
Nou ja, het zijn vaak de minder frequente amateur lopers die er zo bij lopen, en dan denk ik: dat is beter dan met een zak chips op de bank zitten ;).
We lopen gelukkig niet allemaal 3x per week en onder de 40 min op de 10km.. Zou wel erg druk worden bij de finish, dan :P.
Klopt, maar ook frequente amateur lopers hebben wel ergens een hesje liggen. Als ik zonder verlichting naar de stad fiets en meneer agent gaat even een praatje met me maken kom ik er ook niet mee weg door te zeggen "ik ben een gelegenheidfietser".

Dat het beter is dan met een zak chips op de bank zitten ben ik helemaal met je eens. Maar zorg er in ieder geval voor dat je veilig over de weg kunt gaan en stel je niet kwetsbaar op. Wat als een auto je toevallig niet ziet? Kun je helemaal niet meer de weg op en kun je met een zak chips in je rolstoel blijven zitten ;)

Bij ons op de club zijn ze daar heel fel op; heb je geen hesje bij? Dan ga je niet mee de weg op.

[ Voor 4% gewijzigd door Calitomnication op 05-10-2017 08:21 ]

tips voor New York

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-12 08:45

racoon

mooowwww

Als het donker is en ik moet die avond trainen dan doe ik een veiligheids vest aan en een petzel nao hoofdlamp op, anders ga ik niet eens de weg op.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-12 00:23

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Ik heb van die rode schoenlampjes gekocht die je er op klemt, super zichtbaar van achter, alleen vallen ze iedere 2km.. een no-go dus.. iemand hier een beter alternatief voor??

Verder 2x een armband met groen licht, ook niet zo duidelijk..
Hesje heb ik ook al klaar liggen voor de volgende keer..

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-12 14:28

Pathogen

Shoop Da Whoop

https://www.agium.nl/runcircuit/

Voorheen gesponsord door Fides, zijn allemaal loopjes in Westland en omstreken, vandaar ook meteen mijn interesse :)
Blijkbaar is er in de regio Rotterdam ook nog een stratenloopcircuit:
http://wprotterdam.nl/nl/...workx-stratenloopcircuit/
en er is vast wel meer te vinden.

Het Agium circuit kent een 5km-klassement en een 10-en-meer klassement. Ik heb dit jaar ook nog het bestaan van het Ruijtenburg Halve Marathon Circuit ontdekt:
http://westlandsehalvemarathon.nl/joomla3/westlandse-lopen

Vind het meedoen aan een circuit wel een leuke toevoeging op de beleving :Y maar dan vooral als je ook weet dat je daar de tijd voor kunt maken.
Komend jaar bijvoorbeeld zal ik eerder een paar op zichzelf staande evenementen uitzoeken.
Rudedadude schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 22:52:
[...]
  • van elke race een leuk verslag op Tweakers schrijven ;)
Ik vond de raceverslagen altijd erg motiverend om zelf ook te gaan lopen, dus als ik daaraan kan bijdragen doe ik dat graag! :Y

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-12 22:31

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Sport_Life schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 08:13:
Een hesje heb je voor bijna niks bij de Action, een domme reden om onzichtbaar in het donker te lopen.
Ik kom ze ook wel tegen, het liefst dan ook nog in het zwart gekleed...

Ik heb alleen een hesje aan, ik twijfel een beetje of ik zichtbaar genoeg ben maar ik loop met het (fiets)verkeer mee dus kunnen ze me ruim op tijd zien. En ik loop in het donker vrijwel alleen over paden die verlicht zijn.

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Xaverius schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 09:57:
[...]

Een hesje heb je voor bijna niks bij de Action, een domme reden om onzichtbaar in het donker te lopen.
Ik kom ze ook wel tegen, het liefst dan ook nog in het zwart gekleed...

Ik heb alleen een hesje aan, ik twijfel een beetje of ik zichtbaar genoeg ben maar ik loop met het (fiets)verkeer mee dus kunnen ze me ruim op tijd zien. En ik loop in het donker vrijwel alleen over paden die verlicht zijn.
Alleen een hesje is in mijn ogen niet voldoende. Die reflecteert namelijk alleen maar, dus fietsers zonder licht, en andere hardlopers zien jou nog steeds niet omdat er niets te reflecteren valt.

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-12 18:32
P.O. Box schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 10:45:
[...]

Alleen een hesje is in mijn ogen niet voldoende. Die reflecteert namelijk alleen maar, dus fietsers zonder licht, en andere hardlopers zien jou nog steeds niet omdat er niets te reflecteren valt.
Dit. Als ik in het donker ga hardlopen ga ik met minimaal een hesje en een band om de arm met knipperend licht (zoals deze). Die band doe ik dan aan de kant waar het overige verkeer mij passeert en die LEDs zijn aardig fel.

• tlpeter
frankwopereis schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 09:14:
Ik heb van die rode schoenlampjes gekocht die je er op klemt, super zichtbaar van achter, alleen vallen ze iedere 2km.. een no-go dus.. iemand hier een beter alternatief voor??

Verder 2x een armband met groen licht, ook niet zo duidelijk..
Hesje heb ik ook al klaar liggen voor de volgende keer..
Dit:

https://nl.decathlon.be/l...run-light-id_8283426.html

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

[...]

Een hesje alleen is inderdaad vrij karig, maar volstaat in veel gevallen gelukkig wel. Als je binnen een woonwijk loopt of op een fietspad waar om de x-aantal meter zo'n ledlamp hangt val je gelukkig al sneller op.
Maar zelf hang ik ook altijd zo'n ledstrip rond mijn arm, ik wil ook weer niet veranderen in een lopende kerstboom. Bij ons op de club loopt er iemand met een lichtgevend hesje, weel duidelijk maar mij nét iets te veel van het goede :)

Enkel een hesje is in ieder geval beter dan zwart op zwart op zwart :).

Moet ik wel bekennen... ik train 4x per week,
1x op de baan, gelukkig geen hesje nodig :P, al zijn er wel lopers die met een hesje op de baan lopen 8)7
1x op de weg, maar dan in groepsverband. 12 hesjes bij elkaar valt wel op zeg maar :P en er is er altijd wel een bij die een lamp heeft ofzo
1x op zaterdag, maar loop van overdag
1x op zondag, maar loop dan overdag

Dus, persoonlijk heb ik ook een hekel aan lopen in het donker. Onbewust gaat mijn tempo dan iets omlaag. Heb dan toch het idee dat ik eerder over een stoeprand val ofzo.

[ Voor 6% gewijzigd door Calitomnication op 05-10-2017 11:47 . Reden: Foutje met copy & pasten ]

tips voor New York

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ben dit jaar (in februari) begonnen met hardlopen. Paar evenementen gedaan, nu aan het oriënteren voor volgend jaar.

Maar hoe bepaal je welke evenementen de moeite waard zijn? En hoeveel doen jullie er eigenlijk?
Ik zit zelf te denken aan 1 per maand.

[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 05-10-2017 11:29 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:21
Mint schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 10:51:
[...]

Dit. Als ik in het donker ga hardlopen ga ik met minimaal een hesje en een band om de arm met knipperend licht (zoals deze). Die band doe ik dan aan de kant waar het overige verkeer mij passeert en die LEDs zijn aardig fel.
Die heb ik ook, maar dan met rode LED's. Inderdaad aardig fel!
Daarnaast heb ik ook fel gekleurde shirts waarin ik loop (bijv. bijna fluor geel) en reflecterende strips op mijn broek.

In mijn vaste rondje dat ik loop, zit een +/- 400m stuk fietspad zonder verlichting. Ik zag gisteravond in de verte iemand aan komen lopen met zo'n compleet verlicht vest (rode pijlen bewegend naar beneden zeg maar), niet te missen! Bleek er op het laatste moment ook nog een iemand vóór te lopen (compleet in zwart gekleed :F ) die echt in ene uit het niets voor me opdoemde. Niet handig...

• Xaverius

Xaverius

[...]Alleen een hesje is in mijn ogen niet voldoende. Die reflecteert namelijk alleen maar, dus fietsers zonder licht, en andere hardlopers zien jou nog steeds niet omdat er niets te reflecteren valt.
Tja, ik heb een hekel aan extra elementen die om mijn arm heen moeten. Dus bandjes vallen bij mij af, ik ben daar geen fan van. In mijn ogen horen fietsers gewoon hun licht aan te hebben. ;)

Maar het klinkt alsof jullie allemaal in druk verkeer hardlopen. Als ik 's avonds in het donker alleen train zoek ik routes die niet druk befietst zijn en allemaal goed verlicht zijn. Idioten die zonder licht fietsen heb ik dan ook nooit last van. Ik zie ze of zelf eerder, of hoor ze vaak wel (tenzij ik een interval doe en te hard hijg) Eerder verwacht ik last van idioten die alleen maar op hun schermpje kijken in plaats van een voertuig aan het besturen zijn. (gelukkig heb ik dat nog maar één keer morgen ervaren)

En geloof me, dan helpt een schijnwerper ook niet veel hoor. :+

Overigens, dat er zo nu gereageerd wordt op het als kerstboom :+ hardlopen, hoeveel zijn er dan die in het donker rustig met muziek op gaan trainen? :X

Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:21

vhal

ಠ_ಠ

anandus schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:29:
Maar hoe bepaal je welke evenementen de moeite waard zijn? En hoeveel doen jullie er eigenlijk?
De uitslagen van vorig jaar, inschrijfkosten en aantal deelnemers van vorige edities zijn wel punten waar ik naar kijk. Daarnaast heb ik geen zin om twee uur in de auto te zitten voor een wedstrijd, meestal filter ik op alles binnen een straal van 20 km op hardloopkalender.nl De grote, massale evenementen zijn mij wel redelijk bekend in de omgeving (Bruggenloop, Golden10run Delft, CPC, etc).
Denk dat ik eerder 1 per kwartaal/half jaar zit. Dit jaar staat er slechts 1 op de agenda :P

Over verlichting gesproken, groene LED's vallen m.i. meer op dan rood of wit. Ik bestel die armbanddingen gewoon via Ali-E of Banggood. Hesjes zijn leuk maar je ziet ze eigenlijk nog slecht als fietser of automobilist zijnde. De mensen die in het donker geheel in het zwart hardlopen mogen wat mij betreft een schop krijgen. :P

[ Voor 17% gewijzigd door vhal op 05-10-2017 13:29 ]

Strava

• Mint
Xaverius schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 13:10:
[...]

Tja, ik heb een hekel aan extra elementen die om mijn arm heen moeten. Dus bandjes vallen bij mij af, ik ben daar geen fan van. In mijn ogen horen fietsers gewoon hun licht aan te hebben. ;)

Maar het klinkt alsof jullie allemaal in druk verkeer hardlopen. Als ik 's avonds in het donker alleen train zoek ik routes die niet druk befietst zijn en allemaal goed verlicht zijn. Idioten die zonder licht fietsen heb ik dan ook nooit last van. Ik zie ze of zelf eerder, of hoor ze vaak wel (tenzij ik een interval doe en te hard hijg) Eerder verwacht ik last van idioten die alleen maar op hun schermpje kijken in plaats van een voertuig aan het besturen zijn. (gelukkig heb ik dat nog maar één keer morgen ervaren)

En geloof me, dan helpt een schijnwerper ook niet veel hoor. :+

Overigens, dat er zo nu gereageerd wordt op het als kerstboom :+ hardlopen, hoeveel zijn er dan die in het donker rustig met muziek op gaan trainen? :X
Ik loop eigenlijk alleen maar in rustigere gebieden, maar soms zit ik een paar kilometer op een 60 km/u weg zonder gescheiden fietspaden. Dan ben ik toch erg blij met mijn LEDband om de arm als er een vrachtauto van 50 ton langs komt gereden. :)

Verder voorkomt een kerstboom om je lijf natuurlijk niet altijd alle ongevallen. Het ligt ook aan andere weggebruikers, maar als ik voor een paar tientjes de kans op een ongeval (waar ik zelf eigenlijk altijd de zwakkere partij ben) kan minimaliseren is dat een erg kleine moeite.

• Xaverius

Xaverius

Zoals ik zei, ik weet precies waar ik moet lopen om niet als "kerstboom" :+ verkleed te hoeven trainen. Wegen waar auto's op rijden probeer ik bij daglicht al te vermijden, laat staan in het donker. Lange goed verlichte fietspaden is mijn winterdomein als ik alleen loop.

Meestal train ik met een groep en daar zijn er altijd een paar met lampjes, naast het vele gekletst wat wel opvalt. Maar ik zit nu in een marathontraining en pak dan mijn eigen schema. Gevolg, veelal op de zelfde paden trainen vanwege de genoemde redenen. Maar nog maar 4 weekjes en ik kan weer los met de groep!

Stop de verwelking!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Gisteren m'n eerste training bij DTC gehad. Eerst rondgekeken in Alkmaar, maar op een of andere manier trok AV Hylas me niet echt aan.

Wat een enthousiasme zeg toen ik aankwam. Heerlijk.
En wat een verschil met m'n recreanten training bij AV Atos waar ik mezelf klaarstoomde voor de Damloop.Stukje pittiger dan ik gewend was, maar wel super heerlijk.

Net mezelf maar ingeschreven bij de vereniging, en binnen 5 minuten bericht terug met alle gegevens en m'n ntb licentie (die tegenwoordig ook aan Ateletiek licentie is)

• Mint
Xaverius schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 15:00:
Zoals ik zei, ik weet precies waar ik moet lopen om niet als "kerstboom" :+ verkleed te hoeven trainen. Wegen waar auto's op rijden probeer ik bij daglicht al te vermijden, laat staan in het donker. Lange goed verlichte fietspaden is mijn winterdomein als ik alleen loop.

Meestal train ik met een groep en daar zijn er altijd een paar met lampjes, naast het vele gekletst wat wel opvalt. Maar ik zit nu in een marathontraining en pak dan mijn eigen schema. Gevolg, veelal op de zelfde paden trainen vanwege de genoemde redenen. Maar nog maar 4 weekjes en ik kan weer los met de groep!
Misschien dat het dan meer over verkeersveiligheid gaat en niet meer zozeer over hardlopen, maar je kunt nog zo goed je best doen met weten waar je moet lopen, in een groep gaan waar anderen goed verlicht zijn etc. Je ontneemt de variabele daarmee niet weg die jij niet beheerst, en dat is het overige verkeer. @Gaargod geeft een mooi scenario daarvoor:
Gaargod schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 13:06:
In mijn vaste rondje dat ik loop, zit een +/- 400m stuk fietspad zonder verlichting. Ik zag gisteravond in de verte iemand aan komen lopen met zo'n compleet verlicht vest (rode pijlen bewegend naar beneden zeg maar), niet te missen! Bleek er op het laatste moment ook nog een iemand vóór te lopen (compleet in zwart gekleed :F ) die echt in ene uit het niets voor me opdoemde. Niet handig...
Gaargod was in deze zelf ook een hardloper, maar wat nou als hij een automobilist was en daardoor een verkeerde inschatting maakt? Hij zou een deuk in zijn auto hebben, maar die hardloper die hij niet had gezien zou zelf in de kreukels liggen.

Persoonlijk zou ik het niet teveel afschuiven op argumenten zoals een bekende en rustige omgeving, maar nogmaals: dat gaat meer over verkeersveiligheid in het algemeen en niet over hardlopen. :)

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:58
Xaverius schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 09:57:
[...]

Ik heb alleen een hesje aan, ...
Daar vind ik het toch te fris voor :+ ik heb er zo’n decathlon runlight overheen ;)
anandus schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:29:
In het begin liep ik vooral grote evenementen (gesponsord door het werk) en enkele daarvan blijven op mijn kalender staan ter vergelijking. Verder is het echt persoonlijk. Ik doe dit jaar meer dan één evenement per maand, maar daar zitten ook in
- urban trails met het vrouwtje. Zeg maar veredelde stadswandelingen
- lange trails die eerder mooie georganiseerde duurlopen zijn dan echte wedstrijden
- effectieve wedstrijden waar tijd en plaats alle aandacht opeisen

Aantal hangt ook samen met recuperatie. Elke week een marathon kan (elke dag ook), maar je zal mij niet horen denken dat je daar beter van wordt. Zorg dat je tussendoor ook nog kan trainen als je vooruitgang wil boeken.

Maar het hangt er allemaal vanaf wat je graag doet, wat je motiveert, wat je leuk vindt. Grootschalig geeft veel supporters maar is ook slalommen, kleinschalig kan eenzaam zijn maar net ook charmant. Groot of klein zegt ook niet altijd iets over toptijden, hier was laatst een run met maar 20 deelnemers en ik zou voorlaatste geworden zijn moest ik meegedaan hebben. En ik vind mezelf lang niet traag.

Meestal hoor je door aan wedstrijden deel te nemen ook tips van andere lopers, of hier op het forum. Of gewoon hier posten als je er eentje op het oog hebt, hier hangt behoorlijk wat ervaring rond.

• Xaverius

Xaverius

Heel persoonlijk qua evenementen. Ik loop eigenlijk al jaren geen wegwedstrijd meer in Nederland. In het buitenland wel omdat dan mijn vrouw dan de marathon loopt. Als ik er toch ben... maar max een halve.

Nu begin ik net aan trailevenementen mee te doen. Vuurtorentrail, 4parkentrail, montferlandtrail. Zondag de hoge veluwetrail van 28km, nog de Viking outdoortrail 30km, berenloop en daarna nog twee trails dit jaar. Vooral het feit dat het niet op de weg is maar in de natuur zorgt er voor dat ik weer plezier vind in de wedstrijden.

Stop de verwelking!

• lowfi
  • Laatst online: 29-12 08:14
Iemand die morgen de marathon van eindhoven loopt? Zo ja wat doe je aan? Enkel een shorts-tshirt?

15gr regen voorspellen ze...

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-12 16:21
lowfi schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 13:15:
Iemand die morgen de marathon van eindhoven loopt? Zo ja wat doe je aan? Enkel een shorts-tshirt?

Ah, lastig. En persoonlijk ook. Normaliter zou ik zeggen met 15 graden bij een race gewoon zo min mogelijk (short/shirt), zelfs bij regen. Maar i.c.m. een marathon en het lagere tempo wat daarbij hoort misschien wat meer oppassen en toch voor lang? Hoe dan ook: succes en veel plezier!

• tlpeter
De meeste marathon lopers hebben een tempo dat hoger ligt dan mijn 5km tempo en met 15 graden loop ik in een echt korte broek en een mouwloos shirt

• lowfi
Ja denk dat hem dat ook wordt... Nou loop ik ook weer niet overdreven hard maar minder dan 4 uur moet toch wel lukken :P

Ben een mooiweer loper dus die regen zit ik een beetje mee ;)

[ Voor 21% gewijzigd door lowfi op 07-10-2017 13:43 ]

• nogeeninlog
  • Laatst online: 26-12 19:52
Heb ik mij maandenlang voorbereid op de marathon van Amsterdam, hoef ik de laatste weken alleen maar heel te blijven, ga ik vanochtend door mijn enkel! :(
Wat een ramp; dit is precies waar ik al die tijd bang voor ben geweest.

• Valorian
tlpeter schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 13:37:
De meeste marathon lopers hebben een tempo dat hoger ligt dan mijn 5km tempo en met 15 graden loop ik in een echt korte broek en een mouwloos shirt
Ik ben ook maar een leek, maar denk dat je niet moet kijken naar de snelheid an zich, maar meer naar tempo t.o.v. iemands eigen max.

Dus als persoon A een 5km-tempo heeft van 15km/u en een marathon-tempo van 12km/u en persoon B een 5km-tempo van 12km/u en een marathon-tempo van 9km/u dan is het niet zo dat persoon A tijdens een marathon net zo warm blijft als persoon B tijdens een 5km-race ;) .. Persoon A loopt dan immers op een voor hem duurloop-tempo, terwijl persoon B met datzelfde tempo voor zijn eigen doen zeer hard loopt (want 5-km race-tempo).

@lowfi Maar denk dat alles kort geen slechte keuze is. 15 graden is nog best warm om bij te lopen. Wel slim om even een oud vest of jasje mee te nemen voor bij de start om warm te blijven. Liefst iets wat weg mag, dan kan je hem aan houden tot vlak van tevoren en vervolgens weggooien/over een hek hangen. Alternatief is zo'n vuilniszak/poncho waarin je mensen vaak ziet staan.

[ Voor 6% gewijzigd door Valorian op 07-10-2017 14:06 ]

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:51

Niku

Alagaesii

Morgen de halve marathon van Eindhoven lopen. Ga ook in kort-kort denk ik. Afwachten hoe het gaat, want ben niet helemaal blessure vrij helaas.

• Galois

Galois

1811 - 1832

nogeeninlog schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 13:47:
Heb ik mij maandenlang voorbereid op de marathon van Amsterdam, hoef ik de laatste weken alleen maar heel te blijven, ga ik vanochtend door mijn enkel! :(
Oei! Dat is erg vervelend... Maar wat is er gebeurd? Zo erg dat het voorbij is? Sterkte!

Ik zal extra goed opletten. Ook ik hard getraind voor Amsterdam. Van de week had iedereen hier in huis last van buikgriep, ik kneep 'm wel, maar het lijkt erop dat ik ben overgeslagen door de virussen.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Loop morgen ook de halve marathon in Eindhoven en ga voor kort-kort.
Dat doe ik eigenlijk bijna altijd bij wedstrijden, zelfs nog half november (Zevenheuvelenloop).

Hoop inderdaad wel zoals anderen hier dat het droog blift en niet winderig. Dan belooft het weer een mooi dagje te worden!

• nogeeninlog
Galois schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 16:20:
[...]

Oei! Dat is erg vervelend... Maar wat is er gebeurd? Zo erg dat het voorbij is?
Ik liep een trail met een groep, een rondje van 3-400 meter. Bij de derde omloop heb in een afdaling mijn voet verkeerd neergezet en verzwikt. Een klein deel van de enkel is opgezwollen en doet flink pijn.

• tlpeter
Veel koelen en pootje omhoog. Kun je er op staan?
Ik had twee weken geleden hetzelfde en heb vorige week een 5km gelopen (singelloop Breda) al is dat peanuts vergeleken bij een marathon uiteraard.
Het verzwikken was zijwaarts en daar had ik tijdens het lopen geen last van.
Wel had mijn fysio mijn enkel ingetaped met kinesiotape.

• Tigertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-02 18:50
tlpeter schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 17:43:
[...]

Veel koelen en pootje omhoog. Kun je er op staan?
Ik had twee weken geleden hetzelfde en heb vorige week een 5km gelopen (singelloop Breda) al is dat peanuts vergeleken bij een marathon uiteraard.
Het verzwikken was zijwaarts en daar had ik tijdens het lopen geen last van.
Wel had mijn fysio mijn enkel ingetaped met kinesiotape.
Dit en vooral rust houden de komende dagen.
Tape alleen doen wanneer je wel kan lopen maar een extra steuntje wil (vanwege risico op huidreactie).

• Galois

Galois

1811 - 1832

nogeeninlog schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 17:24:
[...]

Ik liep een trail met een groep, een rondje van 3-400 meter. Bij de derde omloop heb in een afdaling mijn voet verkeerd neergezet en verzwikt. Een klein deel van de enkel is opgezwollen en doet flink pijn.
Vervelend man!

Een verzwikte enkel dat meevalt, doet in het begin ook erg veel pijn, maar gaat wel snel over is mijn ervaring... maar goed één week is wel erg kort.

Sterkte.

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Gisteren 11 km in de wind en regen gelopen en was wel blij met mijn shirt met lange mouwen. Temperatuur was wel wat lager, graad of 12 denk ik. Wel in de korte broek.

• TheZoo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-11 13:58

TheZoo

Animals Behind Bars

Dat is balen zeg :|
Ik hoop dat het niet al te erg is en dat de tips die ik hieboven voorbij heb zien komen je helpen om hem alsnog te lopen.

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Warm/koud wisselbaden om de doorbloeding zo goed mogelijk te maken (afvalstoffen) en idd mss fysio voor juiste taping
En. probeer zo normaal als mogelijk te wandelen. Stil zitten krijg je verstijving van de enkel van..
Beterschap.

• tlpeter
Ik heb ook nog steeds last hoor maar alleen als ik mijn voet te ver beweeg in de richting van de verzwikking. Het wordt met de dag wel minder pijnlijk gelukkig. Zaterdag ga ik een obstacle run doen en heb al een rol tape in mijn tas gedaan. Puur als extra ondersteuning want als je de tape nodig hebt om te kunnen lopen dan ben je verkeerd bezig.

• Tigertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-02 18:50
route99 schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 12:55:
Warm/koud wisselbaden om de doorbloeding zo goed mogelijk te maken (afvalstoffen) en idd mss fysio voor juiste taping
En. probeer zo normaal als mogelijk te wandelen. Stil zitten krijg je verstijving van de enkel van..
Beterschap.
Even ingrijpen hier: wisselbaden is geen evidentie voor en warmte op een acute enkel wil je niet. Koelen kan wel maar ook daarvoor is niet veel evidentie maar kan wel bijdragen aan pijnvermindering en dat is heilzaam.
Of er gelopen kan worden hangt af van de intrinsieke schade. Daar hebben wij geen zeggenschap over. Het herstelproces ervan kun je niet versnellen, alleen vertragen.
Als kapsel is gescheurd (blauwe plek/gebied op de buitenzijde van de enkel, (net) onder die knobbel) wordt het heel lastig om pijnvrij te lopen.

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:19
Ik begin interesse te krijgen voor trail running! Via de dwMap app voor Garmin Forerunner 235 kan ik nu leuke natuurwandelroutes eenvoudig volgen!

Hierdoor zal ik ook meer aandacht gaan besteden aan hoogtemeters. Ik zie echter een groot verschil tussen de berekening ervan op het Garmin en Strava platform.
Garmin zegt 214m en Strava zegt 312m: https://www.strava.com/activities/1204529231

Wie moet ik vertrouwen? :>
Better safe than sorry en Garmin's data volgen?

Bij Garmin platform staat Elevation Corrections aan. En hoort blijkbaar zo want m'n Forerunner heeft geen barometer.

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Tigertje schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 14:53:
[...]Even ingrijpen hier: wisselbaden is geen evidentie voor en warmte op een acute enkel wil je niet. Koelen kan wel maar ook daarvoor is niet veel evidentie maar kan wel bijdragen aan pijnvermindering en dat is heilzaam.
Of er gelopen kan worden hangt af van de intrinsieke schade. Daar hebben wij geen zeggenschap over. Het herstelproces ervan kun je niet versnellen, alleen vertragen.
Als kapsel is gescheurd (blauwe plek/gebied op de buitenzijde van de enkel, (net) onder die knobbel) wordt het heel lastig om pijnvrij te lopen.
Ook dus even ingrijpen hier................... |:(
Alles wat je in dit soort zaken doet vind dat je met een professional moet overleggen. Vrijwel altijd gaat zulke inspanning "op geleide van" belastbaarheid. Lijkt me zo evident voor mensen die zich een beetje serieus nemen.... Kan geen kwaad om het wellicht toch even te noemen....
Zodra er een zwaar trauma is, zoals bij een gescheurd kapsel,wordt het een heel ander verhaal, maar dan zit je so wie so al bij de professional... Zelf aanmodderen komt niet in het woordenboek voor, zelfs als je zelf pro bent, een collega kijkt er altijd neutraler naar dan jezelf.
Als @nogeeninlog zo een zwaar trauma had.. dan had ie dat vast vermeld en was de M over en uit geweest om hem te lopen zoals gepland.....

• Arie-
  • Niet online
Gisteren 't eerste crossloopje van het seizoen gehad, 2 rondjes van 5km met redelijke hoogteverschillen. Tevens een kleine kilometer mtb parcours. Zeker het mtb parcours was héél erg lastig om te lopen, een aantal maal ~3 meter steil omhoog en weer omlaag, met ook nog eens scherpe bochten. Ondanks het slechte weer en de (door het weer?) lage deelnemersaantallen wel genoten. Met 43 en een halve minuut wel tevreden voor een loopje over 10,2 kilometer over zo'n zwaar parcours.
Nu twee weken geen wedstrijden en dan de 29 oktober de halve marathon afstand als onderdeel van de Diepe Hel Holterbergloop: zin in :D.

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:58

Sport_Life

Solvitur ambulando

Vandaag weer eens 25km gelopen, blegh wat ging dat kut :). Loop ook geen 3x per week meer tegenwoordig, dat merk ik wel. Snel vergeten en naar de volgende training. Wel lekker loopweer trouwens, heerlijk zonnetje. Doelstelling voor dit jaar een beetje naar boven (dus negatief ;)) bijgesteld :D.
Galois schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 09:52:
[...]

Vervelend man!

Een verzwikte enkel dat meevalt, doet in het begin ook erg veel pijn, maar gaat wel snel over is mijn ervaring... maar goed één week is wel erg kort.

Sterkte.
Erg vervelend idd! Om je gerust te stellen: de laatste keer dat ik enorm door mijn enkel ging kon ik 2 dagen niet wandelen, zo stijf was het! Was overigens op weg naar de start van een 10km wedstrijd. Wonderwel gewoon uit kunnen lopen. Herstel ging idd heel snel, met een week weer een rustig rondje gelopen. Maar ben het wel eens met hierboven, bij twijfel niet gaan lopen, er komen nog wel meer wedstrijden en sowieso met een arts overleggen (alhoewel je dan het antwoord al weet eigenlijk, hij zal nooit adviseren te gaan lopen om zichzelf in te dekken).

[ Voor 18% gewijzigd door Sport_Life op 08-10-2017 16:11 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:27
Halve Marathon Eindhoven in 1:49:25. Eindelijk eens onder een gesteld doel gelopen (1:50)!

Ik voel me conditioneel verrassend goed. Perfect weer met 14/15 graden en bewolkt (geen regen, hooguit een keer een mini miezer buitje). Mijn heupen zijn wel ontzettend stijf. Eerste split 5:16 min/km. De volgende splits met 5:09, 5:11, 5:09, 5:11. Dus rustig kunnen beginnen en super super strak een tempo blijven lopen.

Ik voel me goed! Hartslag gemiddeld 186 :9. Ik kan maar niet met een hartslag van 180 gemiddeld of lager een wedstrijd lopen. Laatste 3km een beetje buikpijn. Maar hé, toen pas. Vorig jaar zat ik er bij de 10km eigenlijk al doorheen. Nu pas bij de finish.

De 1:50 ballonnen liepen ook bij de start iets van 20 seconden voor mij. Heel langzaam kwam ik steeds dichter bij ze. Ze na iets van 14km kunnen inhalen en toen proberen door te lopen. Op 1km voor de finish haalden ze me in. Maar toen begon ik mijn eindsprint en haalde ik ze meteen weer in. Erg fijn lopen op die manier.

Ondanks alles denk ik niet dat er veel meer in zat. Misschien een 1:49 laag als ik wat eerder zou gaan versnellen. Voor volgend jaar 1:45!

Edit: Wel nog 2x bijna letterlijk voor mijn neus iemand ter aarde zien storten. Eerste keer man die er al ontzettend uitgeput bij liep (helemaal voor over) en hij lande volgens mij half met zijn hoofd op een stoeprand.
Tweede keer een vrouw die wat rustiger viel maar wel bewegingsloos bleef liggen. Een hardloper (terwijl dit dus midden in de stad was (3 rijen publiek en EHBO in de buurt)) stopte om haar te helpen. Respect. Ik denk niet dat ik dat snel doe. Of ja, ik heb het ook niet gedaan. Maar het was op 19,5km ongeveer. Om dan te stoppen dan ben je een hele grote _/-\o_

Ik hoop dat het goed met beide gaat :/

[ Voor 21% gewijzigd door Fleximex op 08-10-2017 17:57 ]

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:24

Roozzz

Plus ultra

Asgaro schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 14:53:
Ik begin interesse te krijgen voor trail running! Via de dwMap app voor Garmin Forerunner 235 kan ik nu leuke natuurwandelroutes eenvoudig volgen!

Hierdoor zal ik ook meer aandacht gaan besteden aan hoogtemeters. Ik zie echter een groot verschil tussen de berekening ervan op het Garmin en Strava platform.
Garmin zegt 214m en Strava zegt 312m: https://www.strava.com/activities/1204529231

Wie moet ik vertrouwen? :>
Better safe than sorry en Garmin's data volgen?
Simpel: geen van beide. Beiden zijn tamelijk ruk :+

Wil je je hoogtemeters nauwkeurig bijhouden dan zal je een horloge met barometer moeten aanschaffen. :> Wil je een indicatie hebben van wat je ongeveer geklommen hebt, kies dan een van beide platforms uit. Dan heb je in ieder geval een aardige indruk, maar correct zal het zelden zijn :P

Een algemeen advies welke beter is durf ik niet te geven. Strava zit voor mij standaard te hoog (ik heb een barometer), maar uitzonderingen waar de hoogtemeters te laag zijn zie ik ook wel eens. Garmin lijkt meestal lager dan Strava, maar doet soms volstrekt bizarre dingen (zo ligt er een heuveltje van ~5000m hoog nabij het Montferland).

Een renner (terwijl dit dus midden in de stad was (3 rijen publiek en EHBO in de buurt) stopte om haar te helpen. Respect. Ik denk niet dat ik dat snel doe. Of ja, ik heb het ook niet gedaan. Maar het was op 19,5km ongeveer. Om dan te stoppen dan ben je een hele grote
Dat lijkt mij niet meer dan normaal :?

Maar feli met een mooie vlakke loop :)

[ Voor 12% gewijzigd door Roozzz op 08-10-2017 17:02 ]

If you can see, look. If you can look, observe

• lowfi

Kort-kort werd het uiteindelijk. Eindtijd 4:10. Vond het wel Ok voor mijn eerste :)

• Niku

Niku

Alagaesii

Net terug uit Eindhoven, halve marathon gelopen. Voor deze race was mijn verste trainingsafstand 17k, dus ik wist niet precies hoe ik er voor stond. Tijdens de race voelde ik al snel dat ik goed liep, wat resulteerde in een eindtijd van 1:50:49. Eerste halve marathon, voor het eerst verder dan 17k, en bijna 20 seconde per kilometer sneller dan tijdens de Tilburg Ten Miles een maand geleden. Safe to say dat ik een hele goede dag had! :)

• anandus
  • Niet online
Het weer voor aankomend weekend (TCS Marathon Amsterdam, al doe ik maar de 8K) ziet er veelbelovend uit:
19 á 20 graden, halfbewolkt, geen neerslag en windkracht 3.

Volgens mij komt dat in de buurt van het ideale hardloopweer :)

Vandaag in Leiden een 'fun run' gedaan, de Glibbertreel. 6½ kilometer door de stad.
Langs en door gebouwen, kroegen, kerkhof, park, etc.
Echt heel grappig, heel apart. Onderweg werd er vanalles getrakteerd (cake, bier, worstjes, etc).
Er waren mensen verkleed als historische figuren bij bepaalde plaatsen, her en der bandjes, etc.

Bij het geboortehuis van Rembrandt was er iemand, verkleed als Rembrandt die iedereen schminkte (nouja, een streep op de wang gaf).

Heel leuk en sfeervol :)
Het was de eerste keer, maar mocht het volgend jaar weer zijn dan doe ik mee.

Het was ook hier en daar lopen, daar was ik niet op ingesteld, maar het is een fun run en geen wedstrijd ;)

[ Voor 59% gewijzigd door anandus op 08-10-2017 23:33 ]

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Mijn 1ste week HM training zit er op, ipv de geplande 4x maar 2x gelopen.

Ma Rust / XT - Nailed it!
Dit lukte me heel erg goed.

Di Tempoloop  Afstand: 8 km, inclusief warming-up en uitlopen;4,8 km in 5.45 min/km - Niet gedaan :(
Weekeinde hiervoor m'n dochter d'r verjaardag gevierd en iets van een griepjeachtigiets opgepikt..of de dagen ervoor (kan ook nog). Voelde me niet heel erg top en zowel zondag als maandag en dinsdag op tijd gaan slapen. Op zondag nog wel 10km gelopen bij Twiskemolen Loop in de hoop het griepje er uit te zweten maar helaas.

Wo Duurloop Afstand: 6,4 km in 6.24 min/km
Ipv een duurloop m'n 1ste training bij DTC gehad en na inlopen, oefeningen en loopscholen 4x een 1000tje gedaan.

Do Rust / XT
Zonder probleem gehaald.
Vr Rustige duurloop  Afstand: 12,8 km in 6.45 min/km - Nopes, eten bij Loetje
Bij thuiskomst bleek dochterlief uit logeren en werd ik verzocht om te douchen en nette kleren aan te doen door vrouwlief. Vervolgens liet ze me een aantal rondjes rijden en kwamen we uiteindelijk aan bij Loetje, waar mijn vrienden me opwachten met gezang, versieringen en cadeaus. Eind mei 40 geworden en dat werd dus nu gevierd. De proteine invoer die avond was erg goed, een biefstuk xl met piripiri/knoflook saus is heerlijk kan ik je melden.

Za Rust / XT
Met een volle biefstuk buik lukt dat

Zo Duurloop  Afstand: 6,4 km in 6.24 min/km - Nopes
Dat werd een iets andere duurloop, 15km op 6.20/km gemiddeld. Heerlijk gelopen, was heerlijk weer en nu net als toetje nog een paar stukkies sushi.

• Galois

Galois

1811 - 1832

anandus schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 20:14:
Het weer voor aankomend weekend (TCS Marathon Amsterdam, al die ik maar de 8K) ziet er veelbelovend uit:
19 á 20 graden, halfbewolkt, geen neerslag en windkracht 3.

Volgens mij komt dat in de buurt van het ideale hardloopweer :)
Hmmm... beetje warm om een marathon te lopen bij 20 graden en een zonnetje.

Heb liever 12 graden, windstil, droog, maar volledig bewolkt :)

Ik heb wel eens gelezen dat voor de toppers zelfs een temperatuur van 5 graden (dus echt koud) optimaal is bij een marathon. Ze kunnen de warmte dan beter kwijt en zuurstofopname is dan ook optimaler (oid). Vind 5 graden toch wel erg koud...

Verder ben ik het wel met je eens dat voor een trainingsrondje bovenstaande wel in de buurt komt van ideaal hardloopweer :D

• anandus
  • Niet online
Galois schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 20:58:
[...]

Hmmm... beetje warm om een marathon te lopen bij 20 graden en een zonnetje.
Ja, misschien is het inderdaad wel iets aan de warme kant :)

• nogeeninlog
route99 schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 15:09:
[...]

Als @nogeeninlog zo een zwaar trauma had.. dan had ie dat vast vermeld en was de M over en uit geweest om hem te lopen zoals gepland.....
Vanmiddag heb ik een paar kilometer gewandeld. Dat voelt aan alsof er een stokje onder mijn schoenzool geplakt zit. De enkel is opgezwollen, maar er is geen bloeduitstorting.

Een soort van gelukje: ik had al een afspraak bij de manueel therapeut omdat mijn bekken vast zat. Morgenochtend weet ik meer.

De kans dat ik de marathon uitloop is nog altijd groter dan de kans dat Nederland de wk voetbal 2018 haalt.

[ Voor 8% gewijzigd door nogeeninlog op 08-10-2017 21:49 ]

• Galois

Galois

1811 - 1832

Voor de Amsterdam marathon van volgende week (doel <2:59:59) zondag twijfel ik nog over twee zaken:

1) als je naar uitslagen kijkt van marathonlopers (ik heb vooral gekeken naar lopers van rond de 2:55-3:00), dan zie je dat de laatste twee 5 km-splits een verval zit. Bij vrijwel allemaal. Je ziet dat de eerste 30 km steeds in <4:16/km worden afgelegd en dan die laatste 10-12 km in (veel) meer dan 4:16/km.
Het overbekende 30 km-punt waar je brandstof op is en het echt pijn gaat doen.
De theorie zegt dat een negatieve split lopen op de marathon voor de beste resultaten zorgt, maar dat slechts 10% van de lopers dat doet :) We lopen kennelijk allemaal te hard van stapel in het begin.
Is het dus verstandig om echt rustig van start te gaan, of krijg je die problemen toch wel rond km 35 en zijn die 5 seconden per kilometer langzamer lopen in het begin van weinig invloed?

Het is maar de vraag of het mij gaat lukken om onder de 3 uur te lopen. Ik ga in ieder geval proberen een vrij vlakke loop te doen. Dus ik start op 4:15/km en dat probeer ik vol te houden en de laatste 8-10 km misschien nog wat te versnellen mocht het er nog in zitten. Volgens mij is dit de beste strategie.

Iemand ervaring op dit gebied en tips?

2) ik twijfel nog steeds op welke schoenen ik ga lopen. Of op mijn Nike Free Rn (wedstrijdschoenen) of toch op mijn Asics Cumulus (trainingsschoenen met goede demping). Ik neig toch voor de wedstrijdschoenen met minimale demping, maar ben wel bang dat ik het na km 30 wel zwaar ga krijgen op deze schoenen. Wat zou het verschil zijn?

Iemand ervaring met het lopen van een marathon op wedstrijd- of trainingsschoenen?
(beide schoenen zijn goed ingelopen, alleen heb ik op de wedstrijdschoenen nooit meer dan ongeveer 20 km achter elkaar gelopen, op de trainingsschoenen alle 35k-duurlooptrainingen gedaan. Achteraf gezien had ik misschien zo'n lange duurloop op de wedstrijdschoenen moeten doen... daar is het nu te laat voor :))

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:43
Galois schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 21:35:
Voor de Amsterdam marathon van volgende week (doel <2:59:59) zondag twijfel ik nog over twee zaken:

1) als je naar uitslagen kijkt van marathonlopers (ik heb vooral gekeken naar lopers van rond de 2:55-3:00), dan zie je dat de laatste twee 5 km-splits een verval zit. Bij vrijwel allemaal. Je ziet dat de eerste 30 km steeds in <4:16/km worden afgelegd en dan die laatste 10-12 km in (veel) meer dan 4:16/km.
De theorie zegt dat een negatieve split lopen op de marathon voor de beste resultaten zorgt, maar dat slechts 10% van de lopers dat doet :) We lopen kennelijk allemaal te hard van stapel in het begin.
Is het dus verstandig om echt rustig van start te gaan, of krijg je die problemen toch wel rond km 35 en zijn die 5 seconden per kilometer langzamer lopen in het begin van weinig invloed?

Het is maar de vraag of het mij gaat lukken om onder de 3 uur te lopen. Ik ga in ieder geval proberen een vrij vlakke loop te doen. Dus ik start op 4:15/km en dat probeer ik vol te houden en de laatste 8-10 km misschien nog wat te versnellen mocht het er nog in zitten. Volgens mij is dit de beste strategie.

Iemand ervaring op dit gebied en tips?

2) ik twijfel nog steeds op welke schoenen ik ga lopen. Of op mijn Nike Free Rn (wedstrijdschoenen) of toch op mijn Asics Cumulus (trainingsschoenen met goede demping). Ik neig toch voor de wedstrijdschoenen met minimale demping, maar ben wel bang dat ik het na km 30 wel zwaar ga krijgen op deze schoenen. Wat zou het verschil zijn?

Iemand ervaring met het lopen van een marathon op wedstrijd- of trainingsschoenen?
(beide schoenen zijn goed ingelopen, alleen heb ik op de wedstrijdschoenen nooit meer dan ongeveer 20 km achter elkaar gelopen, op de trainingsschoenen alle 35k-duurlooptrainingen gedaan. Achteraf gezien had ik misschien zo'n lange duurloop op de wedstrijdschoenen moeten doen... daar is het nu te laat voor :))
Geen antwoord op je vragen, maar wel heel erg benieuwd hoe je avontuur gaat verlopen volgende week.

Houd ons op de hoogte! :).

Ps, als ik in jouw schoenen stond (pun intendend), zou ik voor de wedstrijdschoenen gaan ivm mentaal voordeel. Qua pace zou ik dan misschien net paar tellen langzamer lopen om het verval tegen te gaan. Maar dit is gut feeling zonder onderbouwing. Hopelijk zien de echt snelle jongens je post nog :)

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:15
Ik heb geen ervaringen met dit niveau, maar ik zou dan juist weer kiezen voor de schoenen waar ik vertrouwd mee ben en dan met een training de wefstrijdschoenen op lange afstand uitproberen.

• jurjen81
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-12 13:02
Ik heb ook een keer een poging gewaagd onder de 3 uur te komen, maar brak op 30 kilometer compleet, dat ging van anderhalf uur op de eerste halve naar 2 en een half uur op de 2e helft. Ik denk dat een vlakke race een mooie taktiek is, want ik startte toen maximaal, verder is het gewoon afwachten hoe je lichaam reageert.

Ik ben nu een beetje een herintreder, na jaren alles op een laag pitje ben ik de afgelopen 3 maanden flink bezig geweest, maar 3 uur is voorlopig geen doel voor mij. Ik heb ook de Free Run RN's, maar de voorvoetlanding zit er nog niet voldoende ingebakken, dus ik krijg op lange afstanden last van de enkel/achilles pees, daarom kies ik zondag voor (iets zwaardere) trainingsschoenen. Ik zou de Free Run's pakken als ik echt heel comfortabel zou lopen met die dingen, gewicht aan de voeten scheelt enorm. Als je er dus trainingen van 30km op mee hebt gelopen en het was top, dan zou ik ze gewoon pakken, maar als je wel eens klachten hebt dan echt niet :)

3 uur is een pittig, maar mooi doel, en als je na de finish niet meer kunt staan is er soep en een massage in de ehbo tent, dus winnen doe je sowieso.

• P.O. Box
  • Niet online
Galois schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 21:35:

De laatste 10 km begint met 5 km over de grachten, wellicht dat dat ook nog meespeelt met dat het zwaarder is?

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:41

Rudedadude

Maybe we were born to run

Gisteren was weer de Kustmarathon! En wat voor 1. Regen en zuid-westen wind windkracht 6. En laat het parkoers nu net een heel eind zuid-west zijn, omdat je van Burgh-Haamstede naar Zoutelande loopt.
Het was mijn derde keer, dus het parkoers ken ik inmiddels uit mijn hoofd. Het is eigenlijk 20 kilometer inlopen en daarna begint het (ok, wel wat heuvelen in de bossen bij Westenschouwen en een stukkie strand net voor de Oosterscheldekering) Na 20 kilometer ga je voor 7 kilometer het strand op, om daarna vanaf Oostkapelle grotendeels over de duinkam te lopen met veel stijgen en dalen en ook nog een aantal stevige trappen, zoals de hoge hil bij Domburg en de trappen bij het KNMR reddingsstation. En na 40 kilometer nog even een kilometertje over het strand net voor Zoutelande. 2 jaar terug liep ik hier 3:50, vorig jaar 3:43. Tijden die zeker 20 minuten boven mijn reguliere marathontijd lagen toen. Aangezien ik in juni 3:10 heb gelopen had ik de hoop om onder de 3:30 te komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Z6eReAmbFiYgtSQSXa8NlFxB/full.jpg
Net na de start in Burgh-Haamstede

Mijn voornemen was om dit jaar wat voorzichtiger te starten dan vorig jaar, toen ik mezelf in het eerste deel met 4:30/km kapot had gelopen. Dit jaar ging het echter heel anders. Door de wind moest je wel in een groep lopen, want anders was er geen doorkomen aan. Een goede groep vormde zich aan de voet van de Oosterscheldekering, net na een drankpost. Ik had de groep dus bijna gemist, want ik wandel altijd even bij een post om voldoende vocht binnen te krijgen en dat deed ik ook in deze regen. Door even aan te zetten kwam ik er toch nog bij en in een mooie grote waaier gingen we de Oosterscheldekering over in een heel behoorlijk tempo (4:30-4:40/km). Op basis daarvan wist ik ook meteen dat dit een afvaltocht zou gaan worden. De groep was meer dan 30 personen groot en om hier in deze omstandigheden 3:10 te lopen zou naar mijn idee weinigen gegeven zijn. De kunst was het om lang genoeg bij te blijven.

Dit hobbelde prettig voort tot aan het strand. Telkens bij een drankpost moest ik daarna weer aanzetten om weer in een goede positie te komen. Ik had niet het idee dat er al veel mensen afvielen. Niet dat ik het had kunnen zien, want de regen in combinatie met mijn zonnebril maakte mijn wereldje wel erg klein. Maar ik had weinig zin in regen / en of zand in m'n ogen, dat vinden mijn lenzen niet zo fijn...

Op het strand begon een eerste schifting te komen. Verschillende groepjes kozen verschillende sporen. Ondanks de tegenwind was het strand best ok. Het was de vorige dag springtijd geweest en grote stukken strand waren dus best aardig verhard. De kunst is het hier om zo vlak mogelijk te landen om zo te voorkomen dat je voorvoet of hiel wegzakt en je hierdoor extra kracht moet zetten. Dat ging me eigenlijk best goed af en gevoelsmatig was het strand zo voorbij en was ik op het punt waar ik al 2 jaar op rij kapot was gegaan: bij de strandovergang naar een stukje duingebied. Hier kon ik redelijk vooraan de duinenrij oversteken en liep net achter Leonie Ton, Nederlands kampioene op de 100km. Direct na de duinen was weer een drankpost en dat betekende vervolgens wel weer aanzetten om bij de al uitgedunde groep te komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bnVkoOEzWNx0Ct3MyOVrAd3w/full.jpg
De duinen voor Domburg
Tijdens het stijgen en dalen door de duinen richting Domburg voelde ik me sterk, de stukken omhoog kon ik prima opvangen door wat kracht bij te zetten. De eerste grote trap voor Domburg ging ook nog snel omhoog en daarna kon ik me goed blijven handhaven in de groep. Vanaf hier loop je echt over de duinenrand zonder enige bescherming. We begonnen hier ook de eerste lopers op te rapen die waren ingestort. Ik moet er heel eerlijk bij zeggen dat ik weinig moeite heb gedaan om kopwerk te verrichten. Voorin de groep waren een aantal sterke lopers en direct daarachter liepen 2 sterke dames (De eerder genoemde Leonie en een dame die uiteindelijk derde zou worden).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sykQIPJvYiewLfsr91wNkg7A/full.jpg
Richting Westkapelle

Het laatste stuk voor Westkapelle was echt beestachtig (en tegelijkertijd echt heel gaaf!). De wind kwam volle kracht van opzij en je liep voor je gevoel echt schuin om in evenwicht te blijven. Dit was het punt waarop de groep uit elkaar viel. De sterkste 8 lopers liepen weg en ik kwam ergens in een tweede groep te zitten. Ik liep nog even in een groepje van 3, maar al snel liep ik alleen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lLa364ay3IePHOUqHR5UZqgG/full.jpg
Net voor de bocht bij Westkapelle

Vanaf hier maakt het parkoers een 90 graden bocht en opeens was er dus meewind. Dat was echt fijn lopen en ik kon het tempo weer verhogen naar sneller dan 4:30/km. Vanaf hier kon ik toch weer een aantal voorlopers oppikken en voorbij gaan. Mijn grootste voordeel was hierbij dat ik alle plekken die heuvelaf gingen ik me behoorlijk goed naar beneden kon laten gaan en daarbij pakte ik nog een stuk of 6 lopers voor me.

Het laatste stuk op het strand zag ik nog een tweetal lopers dichterbij komen. Eentje merkte dat ik er aan kwam en kon nog wat bijzetten en mij zo voorblijven in het laatste stuk en de hoofdstraat van Zoutelande. De ander pakte ik in de laatste paar honderd meter. Bij de finish zag ik dat ik nog heel ruim binnen de 3:30 zat, namelijk 3:22. Mijn eindtijd is 3:22:30 geworden en daarmee was ik meer dan 20 minuten sneller dan vorig jaar. Bovendien 62ste van de 1400 deelnemers. En ohja, voor wat het waard is: ruim voor Michael Boogerd, Gerard en Dennis de Nooijer :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/v6beMEu8lRu6fFBI2f1yLNIO/full.jpg
Laatste stukje strand bijZoutelande

Ondanks de omstandigheden heb ik nog nooit een marathon gelopen die zo soepel ging. Mentaal klopte het en fysiek heb ik onderweg niet echt ergens last van gehad. De lagere temperatuur ligt mij wel, ik ben na 30 kilometer ook gestopt met drinken omdat ik geen dorst meer kreeg en ik dacht dat ik bij meer last van m'n blaas zou krijgen. M'n doe-het-zelf-gel had ik iets vloeibaarder gemaakt (meer citroensap) en dat werkte goed en kon ik ook drinken zonder aanvullend water of sportdrank erbij te moeten nemen. Dit geeft me wel de moed om me eind deze maand in te schrijven voor de Salland trail 75 km :)

@Galois Ik liep gisteren bewust op een wat zwaardere, comfortabele schoen (Topo Flylite, 240gram en 3mm drop dus nog altijd relatief). In juni liep ik wel meer op een 'wedstrijdschoen'. Ik denk dat je naar je beoogd tempo moet kijken en moet bepalen op welke schoen je het prettigst dat tempo loopt. En wat hierboven is gezegd: idealiter weet je al of je Nikes nog prettig lopen na 30 kilometer.

[ Voor 3% gewijzigd door Rudedadude op 08-10-2017 22:41 ]

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-12 08:45

racoon

mooowwww

Gisteren mijn training voor aanstaande zondag gedaan, dan loop ik de HM van Amsterdam, ik liep 17 km in 1:42

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Afgelopen zaterdag dan eindelijk dé wedstrijd waar wij al die tijd naartoe hebben getraind, de 10km van Eindhoven. Het doel van de trainer was duidelijk, iedereen zou een PR gaan lopen. Door weer en wind hebben we getraind en afgelopen zaterdag moest het dus gebeuren.

Het format van deze editie van de 10km was door de organisatie compleet overhoop gegooid. Tot vorig jaar vertrok de 10km voorheen ná de finish van de marathon (om 15.00 op zondag), maar dit jaar had de organisatie het idee om er een avondwedstrijd van te maken.
Tijdens het inlopen viel het ons op dat iedereen zich verbaasde over het feit dat wij in aan het lopen waren en riepen "succes morgen hé". Het leek erop alsof niemand wist dat de 5 & 10km naar voren waren gehaald. in het startvak zelf was het dringen, maar al snel hadden wij een plekje helemaal vooraan weten te bemachtigen. Achteraf maar goed ook, want er liepen toch ruim 3000 lopers mee zo heb ik vernomen.

Om precies half 8 klonk het startschot en werden we losgelaten. De eerste kilometer lag ik goed en zelfs een beetje voor op schema, 3.50/km. Op kilometer 2 (voor Strijp S) moesten we in een keer van de weg op de busbaan, maar hiervoor moesten we een vrij hoge stoeprand op. Bij gebrek aan licht ging ik daar al bijna op mijn gezicht (1e keer).
Op kilometer 2,5 moesten wij links van de weg gaan lopen (omdat rechts de route van de weg terug was, maar een of andere ster had bedacht om een pylon op een donkere plek neer te zetten, geen verlichting, geen medewerker, dus ik ging bijna op mijn gezicht (2e keer).
Op de 3km (achter de Herdgang) moesten we een scherpe bocht naar rechts maken, schijnbaar lag hier ook nog 2 vierkante meter gras (nat door de regen) waar ik op ging staan, dus mijn rechtervoet schoot onder me weg waardoor ik juist, bijna op mijn gezicht ging (3e keer). Het stuk dat volgde ging helemaal nergens over, we liepen over een zeer slecht verlicht plein om vervolgens over een onverlichte weg van (ik schat) 200/300 meter te lopen. Je zag geen steek, maar op het eind van de weg hadden ze 2 van die evenementenlampen onze kant op gericht. Conclusie, ik voelde me een hert midden op een snelweg, maar goed, gewoon doorgelopen.
Direct na dit bombardement van 10.000 lumen moesten wij een scherpe bocht naar rechts. Mijn pupillen waren inmiddels zo klein dat er totaal geen licht naar binnen kwam, dus tempo terug, een pylon en... bijna op mijn gezicht (4e keer).

Tot aan km 5 ben ik NIET op mijn gezicht kunnen gaan, want het was een mooie rechte weg, geen pylon, geen stoeprand, geen gras.. Heerlijk! Vervolgens ging het terug richting Eindhoven, de route was soms slecht verlicht en totaal niet duidelijk. Voor de Mediamarkt was het rechtsaf centrum in, schijnbaar lag hier ook een stoeprand want ik ging weer bijna op mijn gezicht (5e keer). Inmiddels liep ik helemaal alleen, want er zat niemand voor me, maar ook niemand achter me.
De laatste 1 of 2 kilometer (ik weet het niet eens) gingen door het centrum van Eindhoven, dwars door winkelend publiek. Nog nooit zoiets meegemaakt. Je moest echt dwars tussen mensen met koffers of HEMA-tassen lopen. Op een t-splitsing moest je maar uitzoeken welke kant je op moest. Het is een wonder dat ik de eindstreep heb kunnen vinden.
Over eindstreep gesproken; deze was uitgerust met 4 stroboscopen in onze looprichting, heel fijn om naartoe te moeten lopen. Toen ik eenmaal over de eindstreep was, wist niet zeker of ik er überhaupt was.

Maar goed, het was geen fijn parcours, slechte organisatie en heb stiekem veel tijd verloren met bijna struikelen (schat al met al zo'n 6 a 7 keer) en tempo verloren doordat ik in het centrum tussen de mensen liep, geen idee had waar ik naartoe moest en daardoor niet durfde en kon versnellen. Normaal gooi ik de laatste km het tempo flink omhoog met een flinke eindsprint, maar dat kon hier gewoon niet.

Eindtijd 41.42, wel een PR met een gemiddelde tijd van 4.10/km. Strak gelopen op tempo, was totaal niet moe en had er veel meer uit kunnen halen, maar door alle omstandigheden zoals hierboven aangegeven zat er gewoon niet meer in. Misschien toch nog maar eens een wedstrijd overdag inplannen om er echt uit te halen wat erin zit :)

tips voor New York

• P.O. Box
  • Niet online
Calitomnication schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 08:19:
Afgelopen zaterdag dan eindelijk dé wedstrijd waar wij al die tijd naartoe hebben getraind, de 10km van Eindhoven. Het doel van de trainer was duidelijk, iedereen zou een PR gaan lopen. Door weer en wind hebben we getraind en afgelopen zaterdag moest het dus gebeuren.

Het format van deze editie van de 10km was door de organisatie compleet overhoop gegooid. Tot vorig jaar vertrok de 10km voorheen ná de finish van de marathon (om 15.00 op zondag), maar dit jaar had de organisatie het idee om er een avondwedstrijd van te maken.
Tijdens het inlopen viel het ons op dat iedereen zich verbaasde over het feit dat wij in aan het lopen waren en riepen "succes morgen hé". Het leek erop alsof niemand wist dat de 5 & 10km naar voren waren gehaald. in het startvak zelf was het dringen, maar al snel hadden wij een plekje helemaal vooraan weten te bemachtigen. Achteraf maar goed ook, want er liepen toch ruim 3000 lopers mee zo heb ik vernomen.

Om precies half 8 klonk het startschot en werden we losgelaten. De eerste kilometer lag ik goed en zelfs een beetje voor op schema, 3.50/km. Op kilometer 2 (voor Strijp S) moesten we in een keer van de weg op de busbaan, maar hiervoor moesten we een vrij hoge stoeprand op. Bij gebrek aan licht ging ik daar al bijna op mijn gezicht (1e keer).
Op kilometer 2,5 moesten wij links van de weg gaan lopen (omdat rechts de route van de weg terug was, maar een of andere ster had bedacht om een pylon op een donkere plek neer te zetten, geen verlichting, geen medewerker, dus ik ging bijna op mijn gezicht (2e keer).
Op de 3km (achter de Herdgang) moesten we een scherpe bocht naar rechts maken, schijnbaar lag hier ook nog 2 vierkante meter gras (nat door de regen) waar ik op ging staan, dus mijn rechtervoet schoot onder me weg waardoor ik juist, bijna op mijn gezicht ging (3e keer). Het stuk dat volgde ging helemaal nergens over, we liepen over een zeer slecht verlicht plein om vervolgens over een onverlichte weg van (ik schat) 200/300 meter te lopen. Je zag geen steek, maar op het eind van de weg hadden ze 2 van die evenementenlampen onze kant op gericht. Conclusie, ik voelde me een hert midden op een snelweg, maar goed, gewoon doorgelopen.
Direct na dit bombardement van 10.000 lumen moesten wij een scherpe bocht naar rechts. Mijn pupillen waren inmiddels zo klein dat er totaal geen licht naar binnen kwam, dus tempo terug, een pylon en... bijna op mijn gezicht (4e keer).

Tot aan km 5 ben ik NIET op mijn gezicht kunnen gaan, want het was een mooie rechte weg, geen pylon, geen stoeprand, geen gras.. Heerlijk! Vervolgens ging het terug richting Eindhoven, de route was soms slecht verlicht en totaal niet duidelijk. Voor de Mediamarkt was het rechtsaf centrum in, schijnbaar lag hier ook een stoeprand want ik ging weer bijna op mijn gezicht (5e keer). Inmiddels liep ik helemaal alleen, want er zat niemand voor me, maar ook niemand achter me.
De laatste 1 of 2 kilometer (ik weet het niet eens) gingen door het centrum van Eindhoven, dwars door winkelend publiek. Nog nooit zoiets meegemaakt. Je moest echt dwars tussen mensen met koffers of HEMA-tassen lopen. Op een t-splitsing moest je maar uitzoeken welke kant je op moest. Het is een wonder dat ik de eindstreep heb kunnen vinden.
Over eindstreep gesproken; deze was uitgerust met 4 stroboscopen in onze looprichting, heel fijn om naartoe te moeten lopen. Toen ik eenmaal over de eindstreep was, wist niet zeker of ik er überhaupt was.

Maar goed, het was geen fijn parcours, slechte organisatie en heb stiekem veel tijd verloren met bijna struikelen (schat al met al zo'n 6 a 7 keer) en tempo verloren doordat ik in het centrum tussen de mensen liep, geen idee had waar ik naartoe moest en daardoor niet durfde en kon versnellen. Normaal gooi ik de laatste km het tempo flink omhoog met een flinke eindsprint, maar dat kon hier gewoon niet.

Eindtijd 41.42, wel een PR met een gemiddelde tijd van 4.10/km. Strak gelopen op tempo, was totaal niet moe en had er veel meer uit kunnen halen, maar door alle omstandigheden zoals hierboven aangegeven zat er gewoon niet meer in. Misschien toch nog maar eens een wedstrijd overdag inplannen om er echt uit te halen wat erin zit :)
slechte organisatie, maar ik heb het proestend gelezen :) dank voor de leuke bijdrage aan dit topic _/-\o_

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-12 14:41
Gisteren heb ik de halve marathon van Eindhoven gelopen. Voor het eerst een HM. Mijn doel was om onder de 01:55:00 te finishen en dat is gelukt :) 01:52:22. *O*
Mijn plan was om niet te snel te starten, maar door het wedstrijdgevoel en de mensen om mij heen toch een beetje te hard gestart. Dit merkte ik vooral rond KM 13 waarbij ik een klein verval kreeg van ongeveer 5 seconde langzamer per km tov de vorige km's. Vanaf KM 16 herpakte ik mij goed en ben ik alleen maar gaan versnellen om er op het eind nog een mooie sprint uit te gooien :+
Het was mijn eerste ervaring met een groot evenement en ik vond het erg tof. De organisatie had het allemaal keurig voor elkaar. Veel drinkposten, geen idioten die net voor je oversteken etc.

Het weer had beter gekund, misschien een paar graden warmen en geen regen. Maar ten opzichte van de afgelopen weken, was het best aardig weer.

PSN: Curvaa_

• il_mostro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-12 22:28
Afgelopen 3 weekenden, 2 halve marathons gelopen.

De eerste was 24 september: Texel Halve Marathon.
Dit was inmiddels de 4e keer oprij dat ik deze loop. Dit jaar gestart op het eiland en geen gebruik gemaakt van de traditionele boot start (starten vanaf het autodek van de veerboot). Doelstelling was om te genieten en twee weken later te knallen bij de volgende halve marathon (zie deel 2 van deze post).

Tijdens de start was het nog redelijk fris en mistig. De eilandstart was een stuk rustiger dan starten vanaf de boot, waardoor ik redelijk vooraan kon staan. In een rustig tempo gestart en daarbij geprobeerd mijn hartslag rond de 165 te houden. Dit liep eigenlijk heerlijk, langs de duinen, naar Den Hoorn. Na ongeveer 6km splitsen de halve marathon en de 10k, waardoor het weer een stukje rustiger werd. Op dit stuk stak de wind een beetje op, en begon de mist minder te worden. Vervolgens het bos in, met de eerste stukjes onverhard en de ongelijke klinkerwegen, en hier ging het bij kilometer 11 bijna mis. Ik stapte met mijn ene voet in een kuiltje en met mijn andere voet bleef ik hangen achter een klinker die (waarschijnlijk) door een boomwortel iets omhoog was geduwd. Met veel moeite kon ik overeind blijven maar er schoot een lichte steek in mijn kuit. Rustig doorgelopen, een gelletje genomen met in het achterhoofd dat het zwaarste stuk nog moest komen. De kilometer over het strand ging eigenlijk verrassend goed. Vervolgens het strand af een duin omhoog (het zwaarste stukje) voor het eerst rennend kunnen doen, maar de spanning in mijn kuit bleef aanhouden. Hierdoor vanaf kilometer 15 steeds langzamer gaan lopen, waardoor de hartslag daalde en conditioneel voelde het alsof ik net was begonnen. Echter begonnen mijn benen steeds zwaarder te worden. Ik weet niet helemaal hoe ik het met beschrijven, maar het voelde alsof ieder moment de kramp er in kon schieten als ik ook meer iets zou aanzetten. Na 17 kilometer kwamen we het bos weer uit, en was nu in het zonnetje met een beetje tegenwind naar de Den Burg lopen, op naar de finish. De laatste kilometer toch nog wat geprobeerd te versnellen.

Splits:
1 km 5:05
2 km 4:32
3 km 4:35
4 km 4:36
5 km 4:37
6 km 4:46
7 km 4:51
8 km 4:52
9 km 4:56
10 km 4:45
11 km 5:03 (struikel momentje)
12 km 5:06
13 km 5:15 (strand)
14 km 5:57 (duin)
15 km 5:15
16 km 5:20
17 km 5:27
18 km 5:29
19 km 5:58
20 km 5:48
21 km 5:19

Het was jammer dat mijn benen niet meer wilde in de laatste 5 kilometer, maar met een nettotijd van 1:46:55, gelukkig geen (lang blijvende) blessures en het gevoel dat de conditie wel goed zit ben ik niet ontevreden.

Gisteren de Halve Marathon Oldenzaal gelopen en meegedaan als bedrijventeam. Dit was de eerste keer dat ik aan deze loop meedeed. Ik had al gehoord dat het een pittig parcours was met veel glooiing en onverhard. Het was een hele mooie ochtend, aangename temperatuur en zelfs een beetje zon. Aan de start (gelijkertijd met de 10k) was het verrassend rustig. 's Ochtends een aantal oefeningen gedaan en de foam roller gebruikt om de kuiten zo los mogelijk te krijgen zodat het beter zou gaan dan op Texel.

Ik voelde me topfit aan de start en ben op gevoel vertrokken. We waren Oldenzaal nog maar net uit of de eerste stukken onverhard kwamen al voorbij. Werkelijk prachtige omgeving om doorheen te lopen. Het eerste stuk had ik het niet zo in de gaten, maar we gingen aardig omhoog en weer omlaag. Vanaf kilometer 10 begon ik te merken dat ik beter ben in dalen dan de meeste, maar iets minder in het klimmen. Eigenlijk de tweede helft van de route, van groepje naar groepje gesprongen. Bij het klimmen in de luwte gelopen, dan rustig ervoor bij de lopers even bedankt en succes gewenst en door naar het volgende groepje in de afdaling. Vanaf kilometer 14 of 15 kwam er een oudere man van de lokale atletiek vereniging achter me lopen. Ik was even bang dat ik hem afsneed en zei sorry. Hij zei: "Maak je niet druk, je loopt hard genoeg. Laten we samen naar de finish gaan kop om kop." We raakte aan de praat en hij vertelde me dat we bijna op het zwaarste stuk van de route waren. Daar was geen woord aan gelogen, wat een klim was dat er leek maar geen einde aan te komen. Hij bleek een goede klimmer te zijn dus de stukjes omhoog deed hij en de stukjes omlaag deed ik op kop. Lachend zei hij nog: "De laatste 2 kilometers lopen af naar de finish, dus nog even volhouden." Uiteindelijk na de klim op kilometer 19 merkte ik dat ik best wel in het rood aan het lopen was en liet ik nog een gaatje vallen. Bij het dalen kwam ik weer langzaam in de buurt van hem, maar het gat bleef een metertje of 15. Na de afloop bij het drinkkraampje heb ik hem nog even bedankt voor het laatste stukje en een fijne zondag gewenst.

1 van mijn teamgenoten was al ruim gefinisht in ongeveer 1 uur en 29 minuten. Mijn andere teamgenoot finishte zo'n 8 minuten na mij (dit was zijn eerste halve marathon als wedstrijd).

Splits en (hoogteverschil):
1 km 4:57 (5m)
2 km 4:54 (2m)
3 km 4:45 (18m)
4 km 4:45 (-9m)
5 km 4:41 (-17m)
6 km 5:14 (16m)
7 km 4:50 (-3m)
8 km 4:46 (-13m)
9 km 5:00 (3m)
10 km 4:54 (-18m)
11 km 4:51 (7m)
12 km 4:53 (4m)
13 km 4:52 (-4m)
14 km 4:58 (6m)
15 km 4:53 (4m)
16 km 5:26 (28m)
17 km 5:04 (-6m)
18 km 4:43 (-6m)
19 km 5:22 (11m)
20 km 4:41 (-21m)
21 km 4:38 (-8m)

Uiteindelijk een nettotijd van 1:42:35. Net geen PR, maar wel dik tevreden 8) aangezien dit waarschijnlijk de zwaarste halve marathon was die ik tot nu toe heb gelopen. Na afloop stonden wij nog even een drankje te doen en na te praten toen iemand van de organisatie langs kwam om te vragen of wij richting het podium konden gaan, blijkbaar waren wij ook nog eens eerste geworden in de bedrijven competitie. Achteraf bleken er maar 3 bedrijven een halve marathon team te hebben (de meeste deden de 10k), waarvan er minimaal 3 lopers moeten finishen. Van die andere twee was er maar één team dat aan die doelstelling had voldaan, maar zij waren niet meer bij de prijsuitreiking.

Nu eerst maar even een poosje rustig aan, en kijken wat de volgende uitdaging gaat worden. Doelstelling is nog steeds om op een iets sneller parcours onder de 1:40:00 te komen.

• Drawer
  • Niet online
Calitomnication schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 08:19:

Ik ben voor de start van de 10K en de 5K4ALL ff de stad ingegaan zaterdagavond. Ik heb beide starts gezien + de finish. De regen heeft natuurlijk ook niet geholpen, maar ik vond het ook wat amateuristisch eruit zien. Zeker het gedeelte in de stad, waar inderdaad veel mensen op het parcours liepen, alsmede de finish in een dun straatje, vol grote plassen water. De stroboscopen bij de finish waren de flitsers van de fotografen by the way.

Het verplaatsen van de 10k naar de zaterdagavond heeft het er zeker niet beter op gemaakt.

Heb zelf de halve marathon gelopen op zondag in Eindhoven. Het weer was ons goed gezind en m'n lichaam ook. Ben niet diep gegaan, heb redelijk rustig gelopen en toch een nieuw PR van 1.42.11 kunnen aantikken.
De sfeer was weer heerlijk. Overal mensen langs de kant en vanaf de oirschotsedijk eigenlijk rijen dik. En dan eindigen over de markt en over stratumseind blijft dit toch wel een heerlijke halve marathon om te lopen.

Ook de aftellende borden dit jaar met een motiverende tekst eronder waren een leuke afwisseling. Al is een bord met '21km to go, that's less than 50%' wel wat raar op de halve. :+

• anandus
  • Niet online
Komen weer mooie tijden voorbij :)

En manmanman, wat klinkt dat klunzig van die 10K in Eindhoven zeg, jemig!
Ik hoop dat er geen mensen daadwerkelijk gemeen gevallen zijn.

• Drawer
  • Niet online
anandus schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 10:02:
Komen weer mooie tijden voorbij :)

En manmanman, wat klinkt dat klunzig van die 10K in Eindhoven zeg, jemig!
Ik hoop dat er geen mensen daadwerkelijk gemeen gevallen zijn.
Ik stond ook nog een tijdje te kijken voor de Mediamarkt. En daar moest men of om een verkeersheuvel heenlopen, of eroverheen. Daar stond een agent met z'n zaklamp te schijnen op de verkeersheuvel. Was wel netjes gedaan, maar heel hard nodig...

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Die 10km run in Eindhoven klinkt wel heel erg amateuristisch zeg, heb wel wat beelden gezien op TV Brabant, die ik al bedenkelijk vond, maar als ik dit zo hoor..

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-12 14:28

Pathogen

Shoop Da Whoop

Zo, anderhalve week na mijn laatste race en nog geen meter gelopen. De lichte verkoudheid vooraf is omgeslagen in een diepzittende hoest en afwisselende snotterbuien. Hard hoesten geeft meteen een koortsgevoel en de trap oplopen zorgt ervoor dat ik eerst een tijdje bij moet komen, hoesten en dan weer daarvan bij moet komen.
Op deze manier hoesten valt toch echt in de categorie "onder de keel". Denk ook echt dat als ik zou proberen te gaan hardlopen (en ik het aankleden overleef) ik binnen 100m ergens zou staan/zitten te hoesten :P

Gelukkig zit er wel verbetering in. Nu maar weer eens op kantoor na een week ziek, de hoest begint te zakken en ik hoop vrijdag toch echt weer eens wat stapjes te doen. Mijn "longest break" record van dit jaar zal iig nog even verbeterd worden :P

Omdat mijn doelen voor dit jaar "op" zijn, behalve het halen van de gewenste trainingskilometers, zit er verder geen druk achter snelheidswerk ofzo, dus we gaan maar voorzichtig aan doen en het virusje er daadwerkelijk uit laten gaan voordat er echt zweetwerk aan te pas komt.

Ben erg benieuwd hoever ik achteruit ben gegaan na zo'n periode en het ziek zijn.

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Drawer schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 10:21:
[...]

Ik stond ook nog een tijdje te kijken voor de Mediamarkt. En daar moest men of om een verkeersheuvel heenlopen, of eroverheen. Daar stond een agent met z'n zaklamp te schijnen op de verkeersheuvel. Was wel netjes gedaan, maar heel hard nodig...
Heb je daar toevallig iemand met een zwart Nike shirt en felgele armstukken bijna zien vallen? Ik zag die verkeersheuvel dus niet en raakte hem ongelukkig met de onderkant van mijn schoen, waardoor je zo'n halve slag, voorover gevallen effect krijgt. Heb daar wel mijn gedachten en gevoelens bij een medewerker met geel hesje geventileerd.
G*dverdomme wat een klote parcours!!!
Dat was ik dus :P

En een loper uit onze loopgroep heeft op de het 3 km dus wel zijn enkel omgeslagen, die is op de onverlichte parkeerplek in een kuil gestapt ofzo.

Heb de organisatie overigens al een dikke mail gestuurd

[ Voor 8% gewijzigd door Calitomnication op 09-10-2017 11:42 . Reden: Smiley was kapot ]

tips voor New York

• Niku

Niku

Alagaesii

Overigens nog een compliment voor de medaille van de (halve) marathon van Eindhoven. De mooiste die ik tot nu toe gezien heb.

(En gelukkig waren ze er ook op tijd :+)

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-12 14:41
Jammer om te lezen dat het niet zo goed geregeld was zaterdagavond bij de 10KM in Eindhoven. Ik vond het zondag juist super geregeld. Nergens last van gehad. Alles was netjes afgezet waardoor er dus niet zomaar mensen overstaken en waar de mensen wel konden oversteken stond er altijd wel iemand van de organisatie bij, of 2. Verder was het parcours ook duidelijk aangegeven en geen rare overstapjes van stoep naar weg of vice versa.
Dus toch nog even de kudos voor de organisatie van zondag :+

PSN: Curvaa_

• anandus
  • Niet online
offtopic:
Kudo's? Wat zou een kudo moeten zijn? :P
Kudos komt uit het Grieks. Je zegt toch ook geen chao's? ;)

• Xaverius

Xaverius

Gisteren deed ik mee aan de Hoge Veluwe trail, 28 kilometer. En met een slechte voorbereiding kwam ik daar aan de start. Conditioneel was ik namelijk prima in staat om daar te lopen maar de afgelopen werkweek was vermoeiend. En vrijdagavond ook nog naar het concert van Nick Cave geweest, hierna een paar uurtjes geslapen en zaterdag een dag fotograferen en ondersteunen bij Joostock. Toen ik zaterdagavond uit Eindhoven (ik ben er nog langs de 10km gewandeld omdat de bussen niet reden) weer thuis in Arnhem kwam viel ik vrijwel meteen in slaap.

Dus de trail zondag, het plan was lopen als een training voor de Berenloop. De eerste paar kilometer ging ook lekker rustig, langzaam aan haalde ik wat anderen in (ik was redelijk achterin gestart) en het voelde allemaal goed. Vlak voor de eerste verversing kwamen we over een stijl heuveltje en dan is er altijd wel iemand die gaat wandelen, aangezien het een single track was kon iedereen daarachter ook wandelend omhoog en bovenop schoot het ook maar niet op.

Dat is dus een dingetje in mijn hoofd, want bij wegraces pak je ergens de ruimte en dat kan hier niet. Ik heb het ook maar benut om weer mijn hartslag omlaag te krijgen. De kilometers daarna bleven goed gaan. Inmiddels had ik bos, zandvlaktes, en weer bos gehad en kwamen we bij wat omgeploegde paden (door zwijnen) en flinke plassen uit maar niks waar je echt voor moest uitkijken. Rond de 20km moesten we dwars door de hardlopers van een ander afstand heen gaan, echt een zwaar minpunt!

Na de tweede verversing was ik er al een beetje doorheen qua energie, de vermoeidheid van de afgelopen dagen begon toch zijn tol te eisen. En natuurlijk kwamen toen de traptreden over de heuvels heen, lekker ongelijk en kans op gladde traptreden. De laatste 3-4 kilometer kon ik alleen nog maar aan de finish denken, ik voelde mijn bovenbenen krachteloos worden bij de heuvels. Uiteindelijk verbaasde ik me er over dat ik het tempo met wat moeite toch nog redelijk heb kunnen volhouden tot aan de streep.

Al met al, een mooie trail, mooie uitzichten, leuke route, gevaarlijke kruising met andere hardlopers en een mooie finish. Grootste nadeel na de finish was dat er alleen Heineken te bestellen was qua bier. :+
28km Hoge Veluwe trail
Hoge Veluwe trail 28km

Stop de verwelking!

• Drawer
  • Niet online
Curva schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 12:12:
Jammer om te lezen dat het niet zo goed geregeld was zaterdagavond bij de 10KM in Eindhoven. Ik vond het zondag juist super geregeld. Nergens last van gehad. Alles was netjes afgezet waardoor er dus niet zomaar mensen overstaken en waar de mensen wel konden oversteken stond er altijd wel iemand van de organisatie bij, of 2. Verder was het parcours ook duidelijk aangegeven en geen rare overstapjes van stoep naar weg of vice versa.
Dus toch nog even de kudo's voor de organisatie van zondag :+
Ik blijf toch steeds wel goed opletten bij die overstap van Mathildelaan naar het 18 Septemberplein. Heb daar al vaak mensen onderuit zien gaan. :/

• anandus
  • Niet online
Kent iemand nog een site waar je interactief een hardloopschema kan maken, zoals My Asics?
Ik had gelezen over de Nike+-app, maar ik heb liever een website.

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-12 15:00
anandus schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 15:17:
Kent iemand nog een site waar je interactief een hardloopschema kan maken, zoals My Asics?
Ik had gelezen over de Nike+-app, maar ik heb liever een website.
TrainAsOne?
Gratis en betaalde versie (https://www.trainasone.com/plan-feature-matrix/).
Instellen wat je doel is, aangeven op welke dagen je hoeveel tijd hebt en hoe vaak per week je wilt trainen er er rolt een schema uit. Doe je toch wat anders dan wordt je schema direct daarop aangepast.
Let wel: je doeltijd is voor TaO slechts een indicatie, geen garantie dat je die ook haalt, ze richten er vooral op dat je goed voorbereid aan de start verschijnt.
Target time is entirely optional. TrainAsONE will use it to adjust the predicted physiological load. Your schedule is designed to maximise your performance improvement, getting you to the start line in the best shape possible given your training commitments, all whilst reducing risk of injury.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• Valorian
Jammer om te lezen dat de Eindhoven 10km slecht georganiseerd was. Zeker met betrekking tot verlichting zou je denken dat Eindhoven toch wel een naam hoog te houden heeft ;) .. Gefeliciteerd iedereen met de tijden, en @Calitomnication knap dat je er toch nog een PR uit hebt weten te slepen. Tijd voor een kleinschalige 10km op een polderweggetje denk ik, wellicht dan een optie om onder de 40 te komen of zit dat er nog niet in?

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Een Sub-40 zou er nu zeker in moeten zitten. Vorige week een 5k op 19.20 gelopen, afgelopen zaterdag de 10 op 41.42, maar had nog genoeg over. Heb ook tot 5km de voorspelling 39.20 op mijn Garmin staan, maar toen begon dat geklooi.
Om mezelf te beschermen (lees; bang om ergens tegenaan te lopen) heb ik het tempo bewust laten zakken. In de binnenstad was versnellen geen optie. Straten waren nat (en glad), lichten reflecteerden op de natte klinkers. Je zou inderdaad denken dat de lichtstad het beter voor mekaar moet hebben.

Wat wél heel tof was gedaan, was de verlichting van het Philips Stadion, dat moet ik ze nageven. Die hadden tijdens de start een complete lichtshow op aan de buitenzijde van de tribune. :)

tips voor New York

• Yupiler
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 20-11 19:27
Hallo Tweakers/Sporters,

Ik ben een onervaren hardloper, sterker nog.. heb niet eens hardloopschoenen.
Volgende maand heb ik een wedstrijd (5 november). Een Duathlon waar ik eerst 7km moet lopen 40 km fietsen en 3,5km lopen.
Heeft iemand tips voor trainingen hiervoor? Fietsen gaat wel want ik doe wielrennen. Dus de conditie is er ook het zal vooral ff wennen aan de spieren zijn die ik bij het lopen gebruik.

Het gaat vooral langs weilanden en kan dus modderig zijn. Dus daarbij ook tips over wat voor schoenen...
Hoeven geen dure te zijn ivm dat dit waarschijnlijk de enige maand is dat ik ga hardlopen. Zolang ze maar grip hebben en een redelijke demping ben ik al tevreden.

Het is vooral voor de plezier maar ik wil wel als uitdaging een goed resultaat halen, naar mijn gevoel dan.

Ik hoop trouwens 4 minuten over 1 km te doen.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:05
Dus je wilt zonder ervaring binnen een maand op het niveau zitten (qua duurvermogen en belastbaarheid) dat je 7 + 3,5 km kunt lopen tegen 4 min/km?

Je zou niet de eerste zijn die stevige blessures oploopt omdat je wel de conditie hebt, maar je spieren en gewrichten die belasting nog niet aankunnen.

Volgens mij denk je er iets te gemakkelijk over... Maar wellicht ben je onbewust een natuurtalent, dat kan natuurlijk ook :)

[ Voor 9% gewijzigd door dreamscape op 09-10-2017 18:37 ]

Punctuality is the politeness of kings

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Yupiler schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 16:37:
Ik hoop trouwens 4 minuten over 1 km te doen.
En de overige 9,5 kilometer...?

Het is zeg maar een nogal ambitieus streven om in vier weken op te bouwen van nul naar ruim tien kilometer, zeker met dat tempo in acht genomen. Conditioneel zal het waarschijnlijk geen probleem zijn, maar hardlopen is een bijzonder eenzijdig belastende sport, waarbij de belasting van spieren, gewrichten en pezen aanmerkelijk zwaarder is dan bij fietsen. Het is niet zo verstandig om in zo'n korte tijd op te bouwen naar tien kilometer. Overigens niet onmogelijk en wanneer je daarna niet meer van plan bent om te gaan lopen, zou je eventuele schade voor lief kunnen nemen.

Trainingen hebben waarschijnlijk zeer beperkt toegevoegde waarde, in een maand kan je belasting, omvang noch tempo trainen.
Pagina: 1 ... 59 ... 109 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic