Ik ben dit weekend achter gekomen dat een Marathon misschien toch iets is waar je van moet bijkomen
. Dit weekend was naast de Kadeloop namelijk ook de Rotterdam Ekiden, een marathon in Estafettevorm die je samen met 6 personen loopt. Daar doe ik al 4 jaar aan mee want het blijft leuk. Het parkoers is 2,5 kilometer lang (start en eind op een atletiekbaan) en je loopt dus heen en weer en ziet met 224 deelnemende teams dus genoeg lopers onderweg (en je haalt in en wordt ingehaald). Afstand is 5 - 10 - 5 - 10 - 5 - 7,195. In mijn team heb ik altijd de 10 kilometer gelopen en zo ook dit jaar weer. Het weer viel mee, niet te warm en de regen was precies op tijd opgehouden. Dit jaar was ons teamdoel om onder de 3 uur te lopen. Nu durf ik mezelf wel redelijk fanatiek te noemen, de andere 10 kilometerloper is ook fanatiek (en nog wat sneller dan ik), en de rest houdt het allemaal wat beter binnen de perken, dus het was vooraf nog geen uitgemaakte zaak.
Ik had het doel om onder de 38 minuten te lopen, want vorig jaar had ik al 38.12 gelopen en dit jaar gaat over het algemeen een stukje sneller. Nou... dat is toch wat tegengevallen. Mijn eindtijd is 38.36 geworden. Mijn ademhaling lijkt de beperkende factor te zijn geweest, want voor m'n gevoel ben ik best diep gegaan en ik heb mezelf redelijk lopen pushen (en als ik een foto van mij terugzie van halverwege dan ziet het er ook wel zo uit
) . Ondanks Ventolin / Salbutamol (gevalletje inspanningsastma) was m'n ademhaling niet helemaal vrijuit, misschien omdat het net wat benauwd was vanwege het verdampende regenwater. Op een gegeven moment liep ik bijna 1 op 1 (stappen en ademhaling) en moest ik opletten niet te kokhalzen. Onderweg heb ik soms even op m'n horloge gekeken en toen leek het allemaal nog wel mee te vallen, maar na afloop zag ik de 'schade' pas.
Maar goed, de max is de max, nu een rustige zomer en proberen veel kilometers te maken en in september weer vrolijk verder met de wedstrijden. @Infinchible was ook nog aanwezig, alhoewel hij reserve was en uiteindelijk niet gelopen heeft. Als team hebben we net onder de 2:56 gelopen, dus het was een geslaagde middag en eigenlijk een stuk leuker dan in je eentje een 10k wedstrijd lopen.
@driedees 12/13 augustus gaat mij niet lukken, ik heb nog wel goede hoop voor 26/27 voor een gezamenlijke zomertrail van ergens naar verderop
.
Ik had het doel om onder de 38 minuten te lopen, want vorig jaar had ik al 38.12 gelopen en dit jaar gaat over het algemeen een stukje sneller. Nou... dat is toch wat tegengevallen. Mijn eindtijd is 38.36 geworden. Mijn ademhaling lijkt de beperkende factor te zijn geweest, want voor m'n gevoel ben ik best diep gegaan en ik heb mezelf redelijk lopen pushen (en als ik een foto van mij terugzie van halverwege dan ziet het er ook wel zo uit
Maar goed, de max is de max, nu een rustige zomer en proberen veel kilometers te maken en in september weer vrolijk verder met de wedstrijden. @Infinchible was ook nog aanwezig, alhoewel hij reserve was en uiteindelijk niet gelopen heeft. Als team hebben we net onder de 2:56 gelopen, dus het was een geslaagde middag en eigenlijk een stuk leuker dan in je eentje een 10k wedstrijd lopen.
@driedees 12/13 augustus gaat mij niet lukken, ik heb nog wel goede hoop voor 26/27 voor een gezamenlijke zomertrail van ergens naar verderop
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.