McMiGHtY schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 09:35:
Zondag RondjeOudorp gelopen, 10km, redelijk kleinschalig en zou erg leuk moeten zijn..
- Smalle Fietspaden,
waar ook nog is redelijk over gefietst werd..
- Startschot was een stukkie te laat
- Erg veel onduidelijkheid wie/waar
- Geen onderscheid tussen de 5 en de 10 (Sta ik nu in het "startvak" voor de 5?)
- Prijsuitreiking..zonder speakers krijg je daar dus niks van mee
-
EHBO.. de massageafdeling was gevraagd om de kleine dingen op te pakken en had een EHBO kit gekregen..zonder schaar..zonder blarenpleisters..zonder handschoentjes..
-
Aantal meldingen van auto's die op het parcours reden (
https://alkmaarcentraal.n...p-hardloper-rondje-oudorp )
Kortom..ik vond hem een beetje rommelig, ondanks dat het een loopje is waar ik op de fiets naar toe kan..denk ik niet dat ik er vaker ga lopen.
Poe, dat vind ik zelfs voor een klein loopje behoorlijk aan de kneuterige kant... Zeg maar gewoon slecht.
Later starten, vaagheid over parcours en rommelige prijsuitreikingen kan ik wel mee leven, maar dit klinkt wel gewoon slecht.
Zelf heb ik zaterdag nummer 4 van de 9 afgetikt van het Agium Runcircuit: de DIOS Lenteloop in Den Hoorn (ZH).
Theoretisch goede omstandigheden: 18-20 graden, licht briesje, maar wel al een tijdje een licht pijntje in de kuit dus het doel bestond voornamelijk uit uitlopen. Uiteraard niet met twee vingers in de neus, dat is me dan ook weer de eer te na
Vrouwlief was een nachtje weg met haar moeder, dus pa en ma waren wederom bereid om als oppas/supporter mee te gaan voor de kleine meid. Den Hoorn is tevens het dorp waar zij allebei zijn opgegroeid en de wedstrijd start twee straten van waar mijn moeders' ouderlijk huis heeft gestaan. Geeft toch altijd weer een stukje nostalgie.
Het parcours was me bekend van vorig jaar, dus ik wist wel wat me te wachten stond. Vorig jaar was het regen en zon (dus flink benauwd) en dit jaar was de regen in ieder geval alleen 's ochtends gevallen.
Omdat ik de kuit al een tijdje voelde ging ik even rustig warmlopen om hem te testen. Ik geloof dat mijn woorden letterlijk waren "tering, dat is echt stijf" en ja, dat ging alleen over mijn linker- en rechterbeen

Duidelijk. Dit werd een kwestie van kijken of het een beetje los wilde lopen.
Klaar voor de start, lekker achteraan maar weer, wat met <300 lopers nog geen 25 seconden vertraging betekende.
En dan gaan we onderweg! Eerst 2-3 bochtjes door de woonwijk, waar ik al snel tussen de echt langzamere lopers door ga, maar daarna over de kade houd ik me al snel in om richting de 5:00 te blijven. Sneller heeft echt geen zin, in ieder geval nu nog niet. Laat ik eerst maar eens een beetje warmlopen.
De eerste 2-3 km probeer ik vooral vlak te lopen en niet teveel te versnellen om mensen in te halen. Eigenlijk is dat ook wel het programma voor het hele eerste rondje. Ik laat de waterposten voor wat het is, geef wat kinderen high-fives (altijd leuk om te doen) en kom in een ruime 25 minuten over start/finish voor rondje twee.
Klinkt prima op papier, maar ik merk eigenlijk rond 4,5km al dat ik mezelf ga opblazen. Dit tempo kan ik niet volhouden vandaag, maar ik vind niet echt een manier om terug te schakelen naar een rustiger tempo. Het wordt dus doorgaan en doorbijten tot de finish...
Ik besluit mezelf af te remmen door dit rondje overal wat te drinken mee te pakken. Er staan wat kinderen met "onofficiële" drankposten, dus dat zijn 3 plekken waar ik even ga lopen. Maar al vóór de eerste post besluit ik even een klein wandelpauzetje te nemen. Mijn ademhaling zit veel te hoog voor het tempo dat ik loop en dat heeft alles te maken met de benen die niet willen, dus die moeten maar even een paar meter rust krijgen. Ik geloof dat het nog geen 20 meter was, maar het helpt wel even om te resetten en een geschikter tempo te lopen.
Ondertussen komt de zon echt door. Tussen de huizen betekent dat een nog pittiger race. Ik ben erop gekleed, maar dat maakt het nog steeds niet makkelijk. Bij het rondje langs de waterpunten wandel ik dan ook eventjes bij elk punt en probeer ik niet te lang daarna weer verder te lopen.
Na de laatste bocht, nog 100-200m voor de finish, besluit ik nog even iets aan te zetten voor het idee en word ik keihard voorbijgesprint, waar ik dan ook meteen na de finish een compliment voor geef
Ik klok mezelf op 53:09, wat achteraf maar 1 seconde scheelt met de tijd op de uitslag (53:08). Tegenvallend, niet onverwacht, maar gelukkig ook weer geen verval naar 55+. Daar had ik écht niet tevreden mee geweest.
Toch maar mooi weer eentje afgetikt. Toch maar weer even 2 races in 10 dagen gedaan. En nog steeds gewoon op schema om alle runs uit het circuit te doen dit jaar
Vandaag staat er een Z1 (5 min) & Z2 (25 min) loopje op het programma. Hopelijk een beetje droog