Hardlopen - Deel 7 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 109 Laatste
Acties:
  • 515.090 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-10 13:43

Pathogen

Shoop Da Whoop

Mijn lokale AV is op sterven na dood, als je tenminste de website mag geloven... Zo'n typische verenigingswebsite waar voornamelijk geleurd wordt om vrijwilligers voor van alles en nog wat te vinden.

Goed nieuws wordt kort gebracht, slecht nieuws met foto's om alles te verduidelijken :P
Ik zou niet op de website afgaan, die worden vaak beheerd door mensen die denken dat PR alleen maar staat voor Persoonlijk Record.

Wat ik buiten de website om zo af en toe meekrijg is het namelijk een prima lopende AV met voldoende leden en allerlei disciplines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheewai
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-10 10:12
mijn ervaring met een atletiekvereniging is heel positief.Op een baan kun je echt heel gestructureerd intervallen lopen.en de groepsdruk en een goede trainer zorgen er dan voor dat je het maximale uit jezelf perst.Het is heel intensief en je moet het wel met mate doen anders brand Je op

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05:56
tlpeter schreef op maandag 1 mei 2017 @ 15:37:
Zijn er hier ook die lopen bij een atletiek vereniging?
Ik wil wat meer structuur en gerichter lopen en dan ook wat loop scholing er bij.
Ik doe nu maar wat ik merk dat de motivatie af en toe daardoor weg zakt.
Mijn ervaringen met een AV zijn ook positief. Ik ben in januari begonnen, om meer een stok achter de deur te hebben én meer gericht training te krijgen (betere techniek en snelheid omhoog). Ben erg tevreden over wat je krijgt. Zal per AV verschillen, maar in Utrecht kun je kiezen tussen je aansluiten bij een wedstrijdgroep of bij een recreantengroep. Die laatste zit ik nu bij en komt neer op:

- elke woensdag training op de atletiekbaan (loopscholing, beetje kracht en als kern een stevige interval)
- elke di/do optie om 'in te halen' als je op woe niet kan
- elke maandag optie om mee te doen met een core-stability klasje elders in utrecht
- elke zondag optie om mee te doen met een bostraining
- een schema met 'huiswerk'
- een op maat gemaakt schema bij een bepaalde wens/doel/race
- aparte trajecten voor bepaalde races/marathons

Bottom line, als je wilt kun je in een keer helemaal los en heel veel trainen ;) .. Maar gewoon 1x per week op de baan is ook prima. Verder vind je (hier in ieder geval) altijd wel aansluiting bij een paar mensen die 'jouw tempo' lopen. Dat is erg fijn voor de intervallen, die je dan samen kan doen. Je leert er ook mooi tempo-vast van lopen.

De recreantengroep in Utrecht loopt uiteen van mensen die +/- 36-37min op de 10km lopen (enkelingen) tot aan mensen die dezelfde afstand net onder het uur lopen. Mensen die écht snel zijn zitten in de wedstrijdgroep, die hebben geloof ik ook 2x per week een baantraining ipv 1x. Verder heb ik even vraagtekens bij wat @Cheewai zegt over 'met mate doen', juist dat is mijns inziens toch iets bij een goede trainer / AV bewaakt wordt, d.m.v. traininen en schema's die afgestemd zijn op wat mensen kunnen en willen? Als je als recreant over de kling gejaagd wordt dan is er echt iets niet goed volgens mij 8)7 Of ging het bij jou om echte atleten?

Nou ja, heb zelf dus pas 4 maandjes ervaring, dus wellicht hangt ook dat af van AV / trainer en hoe je erin stapt (recreant, wedstrijdloper, etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:15

Rudedadude

Maybe we were born to run

Fleximex schreef op maandag 1 mei 2017 @ 14:21:
Voor de mensen die met zero drop schoenen lopen: het viel mij op dat de blauwe variant van de Merrell Vapor Glove 2 nog 'maar' 70 euro is en de oranje variant 80 euro (bij Zalando, Amazon, e.a.). Het kan best zijn dat die prijsdaling komt doordat ze misschien de Vapor Glove 3 gaan aankondigen of iets.

Ik heb deze schoenen al even op het oog omdat ik geswitcht ben naar forefoot running en vooral ook omdat de schoen een Vibram zool heeft. Een hele duurzame en stevige zool die ook onder mijn wandelschoenen zitten. Bij de lichte 6mm drop Reebok schoenen die ik nu heb merk ik dat de zool nu al flink aan het slijten is en dat er constant steentjes en takjes in vast komt te zitten.

Alleen is het nog steeds zo'n uitgave. De meeste zero drop schoenen zijn belachelijk duur (100+ euro). Dus effe testen doe je niet zonder veel geld uit te geven. Hoewel Zalando meestal niet lullig doet over het terugsturen van gebruikte schoenen.
Het nadeel van de vapors is dat ze niet alleen zero drop, maar ook zero demping zijn. En de pasvorm is (voor mijn voeten) niet ideaal Maar de spoeling is behoorlijk dun met zero drop schoenen. Anderzijds heb ik nog een ruime voorraad in rotatie, dus meestal wacht ik geduldig een aanbieding af. Het is zelden dat ik meer dan 70 euro voor een paar schoenen uitgeef.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:49
Rudedadude schreef op maandag 1 mei 2017 @ 22:53:
[...]

Het nadeel van de vapors is dat ze niet alleen zero drop, maar ook zero demping zijn. En de pasvorm is (voor mijn voeten) niet ideaal Maar de spoeling is behoorlijk dun met zero drop schoenen. Anderzijds heb ik nog een ruime voorraad in rotatie, dus meestal wacht ik geduldig een aanbieding af. Het is zelden dat ik meer dan 70 euro voor een paar schoenen uitgeef.
Het is jammer dat veel merken er op inspringen en van die mesh gympies die normaal 20-50 euro kosten opeens voor 100+ euro verkopen enkel en alleen omdat ze zero of een lage drop hebben. Zoals die Nike Flyknit. Het zou me niet verbazen als dat qua productiekosten nog geen 10 euro kost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheewai
@Valorian Ik ben een groot aanhanger van Fitzgerald 80/20 training. Dat betekent dat ik intervallen op de baan in Zone 4 / 5 loop. ik draaf dan 8 kilometer bij elkaar en dan mag ik dus de rest van de week 32 kilometer in Zone 2 rennen. De AV biedt twee baan trainingen per week en alleen de echte Snelle Jelle kilometervreters trainen dus twee keer per week.

Maar Fitzgerald is natuurlijk maar een mening van de velen dus ieder mag voor zich zelf bepalen hoe vaak ie op de baan ttaint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Fleximex schreef op maandag 1 mei 2017 @ 23:03:
[...]

Het is jammer dat veel merken er op inspringen en van die mesh gympies die normaal 20-50 euro kosten opeens voor 100+ euro verkopen enkel en alleen omdat ze zero of een lage drop hebben. Zoals die Nike Flyknit. Het zou me niet verbazen als dat qua productiekosten nog geen 10 euro kost.
Tja, productiekosten vertellen nooit het complete verhaal. Denk aan telefoons en huizen. Maar veel verder dan Altra, Topo, Vibram FF en een verdwaalde Merrell kom ik op het moment niet met zero drop. Tenzij je de echt 'obscure' merken gaat meenemen. Maar ik loop prima op 4mm en daar is er een hoop van te krijgen :)

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06:05

vhal

ಠ_ಠ

Persoonlijk vind ik 8mm-10mm al laag zat :P Mijn huidige schoen (Brooks Ravenna 7 - ~440 km ) zit nu op 10mm maar daar krijg ik nu aan mijn rechter enkel vervelende pijntjes door daar de demping/ondersteuning begint te verslechteren. Gisteravond ben ik even langs Starshoe Zoetermeer gereden om toch even er naar te laten kijken. Links was nog prima maar mijn zwakkere rechter enkel maakte een dusdanige enge beweging naar binnen dat het niet goed kon zijn :P Bleek dus toch aan mijn schoen te liggen welke niet meer goed ondersteunde. Ws speelt mijn gewicht (89kg) ook wel mee in de 'snelle' slijtage.

Voorlopig leg ik even op advies van de winkel die mysole zooltjes erin tot de nieuwe schoenen binnen zijn.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

vhal schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 08:46:
Persoonlijk vind ik 8mm-10mm al laag zat :P Mijn huidige schoen (Brooks Ravenna 7 - ~440 km ) zit nu op 10mm maar daar krijg ik nu aan mijn rechter enkel vervelende pijntjes door daar de demping/ondersteuning begint te verslechteren. Gisteravond ben ik even langs Starshoe Zoetermeer gereden om toch even er naar te laten kijken. Links was nog prima maar mijn zwakkere rechter enkel maakte een dusdanige enge beweging naar binnen dat het niet goed kon zijn :P Bleek dus toch aan mijn schoen te liggen welke niet meer goed ondersteunde. Ws speelt mijn gewicht (89kg) ook wel mee in de 'snelle' slijtage.

Voorlopig leg ik even op advies van de winkel die mysole zooltjes erin tot de nieuwe schoenen binnen zijn.
Heel drop is geen garantie voor demping he? Je hebt Hoka's met weinig (geen?) drop maar wel mega-demping, maar ook schoenen met een flinke hak, terwijl de demping best hard is.

Ik ben geen fysio, maar is je enkel momenteel zwakker dan "normaal"? Dat zou namelijk wel verklaren waarom er nu méér pronatie plaatsvindt ("eng veel") en wellicht betekenen dat als je enkel weer wat op sterkte is, je beter weer zonder extra versteviging kunt gaan lopen.

Naar mijn mening moeten zulke spiergroepen niet continu beschermd worden, anders bouwen ze nooit kracht op om je enkel goed te ondersteunen en blijf je afhankelijk van de bescherming van de schoen.
Misschien kun je, als het voelt dat je het aankunt, proberen af te wisselen tussen wél en niet ondersteunende schoenen.

Waarom ik hier zo op inga?
Ik heb het gevoel dat mijn enkels het deel zijn dat er het allerlangst over heeft gedaan om op te bouwen qua hardlopen. Misschien omdat ik tijdens mijn allereerste loopje, op het circuit van Zandvoort, meteen een flinke blessure aan mijn enkel te pakken had, misschien omdat ik jarenlang op kisten heb gelopen, misschien heb ik gewoon lang zwakke enkels gehad. Hoe het ook komt, zwakke enkels heb ik echt niet meer.
En heb ik absoluut te danken aan het wegdoen van schoenen die mijn voet te stevig in een positie proberen te dwingen. Dat heb ik vast niet op de beste manier gedaan, ik heb ook absoluut last gehad van een overgangsperiode, maar voor mij nooit meer van die stevige stappers.
Die stevigheid laat je namelijk ook onvoorzichtiger lopen en landen. Hiel vooruit en klappen maar! Heb ik ook gedaan :P Was helemaal niet zo goed voor mijn voetjes. Totdat ik daar vanaf stapte kon ik eigenlijk nooit zo goed tegen niet compleet waterpas gelegde paadjes. Een paar kilometer op een hellend vlak voelde ik wel in de enkels.
Tegenwoordig loop ik met enige regelmaat over het Noordereiland hier, en dan expres stukjes over de kasseien. Traint de enkels lekker. Mijn voeten en enkels hebben nog nooit zo zeker gevoeld, mijn kuiten en schenen wennen ook steeds beter aan het midden/voorvoet lopen en qua tempo ben ik er, behalve de overgangsperiode, ook gewoon op vooruitgegaan.

Disclaimer; dit is en blijft een persoonlijk verhaal. Ik heb van alles gelezen, maar ben geen expert in fysiologie, hardlopen of bewegingsleer.

Nu ik het er zo over heb, ik zou de skeelers weer eens moeten opzoeken... Kon ik vroeger eigenlijk ook niet hebben (ik heb van die lage, modelletje Noren).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Laatst online: 06:05

vhal

ಠ_ಠ

@Pathogen Alvorens mijn bezoek aan de winkel, ben ik langs 1 van de fysio's op het werk op de afd sportgeneeskunde langsgeweest (altijd handig werknemer in het zkh te zijn) om mijn klachten te bespreken. Met mijn enkel was weinig mis qua fysiologie, alleen de enige neiging om wat te proneren. Nu is proneren niet per definitie slecht maar in mijn geval was het advies om naar mijn schoeisel te lijken. Schoenen voor de neutrale loper is geen aanrader voor mij, ik zwabber dan met rechts alle kanten op waardoor mijn heup/rug de boel lopen te overcorrigeren.

Nu ben ik absoluut geen heelstriker, eerder een midvoetlander (na enige transitietijd) als ik de filmpjes mag geloven van gisteren. Nu zijn de superslo-mo beelden behoorlijk confronterend, vandaar de term 'eng veel'. Wellicht valt het allemaal wel mee daar mijn referentiekader niet verder reikt tot mijn eigen persoon :P

Je zou denken als midvoetlander dat je weinig hebt aan een anti-pronatieschoen maar gek genoeg lijkt het mij wel te helpen. Gisteravond heb ik met mijn oude schoenen icm mysole zooltjes een klein rondje gelopen en dit voelde al beter dan voorheen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ha, dat is nou precies waarom ik slagen om de arm houd :P Je landt juist al midvoet en hebt toch profijt van pronatiecontrole, die had ik niet verwacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-10 08:17
Ik loop zelf, als recreant, tussen de voetbalseizoenen door. Dus iets meer lopen tijdens winter/zomer-stop en gedurende het wedstrijd seizoen iets minder. In de zomer loop ik altijd een halve marathon en heb een PR staan van 1:40:26.

Welnu de zomerstop staat weer voor de deur dus ik loop me weer de benen uit het lijf. Ik zou graag mijn PR wat willen aanscherpen door eens een echt trainingsplan op te stellen of één of andere methode toe te passen, maar heb geen idee waar ik moet beginnen. Er zijn zoveel methodes die elkaar ook nog eens tegenspreken. Vooralsnog doe ik maar wat en loop ik eigenlijk al mijn trainingen in zone 4 (volgens mijn TomTom Runner2). Als ik meer tijd heb loop ik wat langer en als ik nog veel te doen heb op een avond (of m'n vriendin sleept me ergens heen) loop ik korter en intensiever. Ik heb het idee dat ik dit misschien wel iets slimmer kan aanpakken.

Wat zou een goed startpunt zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

scrappy.doo schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 13:05:
Ik loop zelf, als recreant, tussen de voetbalseizoenen door. Dus iets meer lopen tijdens winter/zomer-stop en gedurende het wedstrijd seizoen iets minder. In de zomer loop ik altijd een halve marathon en heb een PR staan van 1:40:26.

Welnu de zomerstop staat weer voor de deur dus ik loop me weer de benen uit het lijf. Ik zou graag mijn PR wat willen aanscherpen door eens een echt trainingsplan op te stellen of één of andere methode toe te passen, maar heb geen idee waar ik moet beginnen. Er zijn zoveel methodes die elkaar ook nog eens tegenspreken. Vooralsnog doe ik maar wat en loop ik eigenlijk al mijn trainingen in zone 4 (volgens mijn TomTom Runner2). Als ik meer tijd heb loop ik wat langer en als ik nog veel te doen heb op een avond (of m'n vriendin sleept me ergens heen) loop ik korter en intensiever. Ik heb het idee dat ik dit misschien wel iets slimmer kan aanpakken.

Wat zou een goed startpunt zijn?
Ik stond te kijken van je zone 4, dus ik zou iig:

1. Hartslagzones bepalen, aan de hand van Max HR of HR-V. Ik vermoed dat je zones niet kloppen.
2. Langere duurlopen in Z2, hooguit laag Z3 doen ipv Z4

Verder, wat vind je fijn? Blijkbaar kun je al best iets met een HM, dus je duurvermogen is vast niet slecht. Eigenlijk kun je dus kiezen wat je wil doen.

Ik ben voorstander van zelf je schema maken, en daar is de basis heel handig bij.
Basisregeltjes:
- Intervallen kun je gebruiken om je tempo te verbeteren.
- Duurlopen, liefst in een lage hartslagzone, kun je gebruiken om je duurvermogen te trainen (duh).
- Wisselduurlopen (lange loop, om de zoveel tijd even een versnelling tussendoor) zitten daar ergens tussenin en zijn goed voor soepel lopen en tempohardheid

- Leg je focus op afstand uitbouwen óf tempo verbeteren, allebei tegelijk brengt beduidend meer risico op blessures met zich mee.
Dus loop je nu 20km per week en wil je daar 30km van maken, doe daar dan geen slopend tempowerk bij, maar bouw eerst je afstand op.
En vice versa, loop je nu 5:30 op je gemakje, maar wil je 5:20 met datzelfde gemak kunnen lopen? Ga lekker aan het tempowerk, maar niet tegelijk je afstand opbouwen.

Een vuistregel die ik hanteer, is maximaal 1x per week hard tempowerk, de andere loopjes op lagere intensiteit. Van tempowerk moet je nou eenmaal herstellen.

Tot zover de zaken waar je nog een touw aan vast kunt knopen :P
Verder loop ik persoonlijk veel op gevoel. Als ik frisse benen heb en twee dagen rust in het vooruitzicht ga ik harder dan als ik moeie benen heb en maar 1 dag rust tegemoet kan zien. En soms heb je gewoon zin om even te knallen, of extra ver te gaan. Prima, als dat maar niet élke training gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Cheewai schreef op maandag 1 mei 2017 @ 23:09:
Maar Fitzgerald is natuurlijk maar een mening van de velen dus ieder mag voor zich zelf bepalen hoe vaak ie op de baan ttaint
TRIGGERED :P

Je kunt van een serieuze onderzoeksjournalist als Matt Fitzgerald die uitgebreid ingaat op onderzoeksresultaten en -kwaliteit toch niet beweren dat het maar een mening van de velen is?

Misschien is het in aantal maar één mening van de velen maar een geïnformeerde mening is veel meer waard dan een ongeïnformeerde en Fitzgerald scoort behoorlijk goed op het geïnformeerd zijn.

En natuurlijk mag je zelf bepalen hoe en hoe vaak je traint maar als je een beetje rendement wil halen kan het geen kwaad een beetje te luisteren naar mensen die er verstand van hebben, zoals jij zelf ook doet :)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juhet
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05:34
Cheewai schreef op maandag 1 mei 2017 @ 23:09:
@Valorian Ik ben een groot aanhanger van Fitzgerald 80/20 training. Dat betekent dat ik intervallen op de baan in Zone 4 / 5 loop. ik draaf dan 8 kilometer bij elkaar en dan mag ik dus de rest van de week 32 kilometer in Zone 2 rennen. De AV biedt twee baan trainingen per week en alleen de echte Snelle Jelle kilometervreters trainen dus twee keer per week.

Kun je hier voor 'intervallen' ook '10K wedstrijd' lezen?

3 leuke cadeautips voor een theeliefhebber!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-10 08:17
Pathogen schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 13:28:
[...]

Ik stond te kijken van je zone 4, dus ik zou iig:

1. Hartslagzones bepalen, aan de hand van Max HR of HR-V. Ik vermoed dat je zones niet kloppen.
2. Langere duurlopen in Z2, hooguit laag Z3 doen ipv Z4
Sta ik zelf ook van te kijken. Heb de zones nu bepaald aan de hand van Max HR, maar blijkbaar is dat niet erg nauwkeurig. Ik moet mezelf ook echt dwingen om in Z3 te lopen, voel me echt een slak dan als ik ook maar iets van tempo maak kom ik in Z4. Heb vorige week nog 1,5 uur gelopen waarvan 86% in Z4, 9% in Z5 en 5% in Z3. Zal eens kijken hoe dat bepalen met HR-V werkt.
Pathogen schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 13:28:
[...]
Dus loop je nu 20km per week en wil je daar 30km van maken, doe daar dan geen slopend tempowerk bij, maar bouw eerst je afstand op.
Ik loop 40+ km in de week in aanloop naar de HM. Beter dus wat korter en hoger tempo? Vind dat zelf altijd zo tegennatuurlijk en maak vooral veel kilometers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:47

Roozzz

Plus ultra

scrappy.doo schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 15:31:
[...]
Sta ik zelf ook van te kijken. Heb de zones nu bepaald aan de hand van Max HR, maar blijkbaar is dat niet erg nauwkeurig. Ik moet mezelf ook echt dwingen om in Z3 te lopen, voel me echt een slak dan als ik ook maar iets van tempo maak kom ik in Z4. Heb vorige week nog 1,5 uur gelopen waarvan 86% in Z4, 9% in Z5 en 5% in Z3. Zal eens kijken hoe dat bepalen met HR-V werkt.
[...]
Ik loop 40+ km in de week in aanloop naar de HM. Beter dus wat korter en hoger tempo? Vind dat zelf altijd zo tegennatuurlijk en maak vooral veel kilometers.
Dat klinkt alsof er geen bal klopt van HR zones :P
Hoe kom je aan je Max HR? Heb je die getest, of is dat de standaard 220 min leeftijd vuistregel? Deze is behoorlijk matig, hij zit er bij mij slechts zo'n 25 slagen naast :+

Kan je nog een gesprek voeren als je dit soort tempo's loopt? Zo ja, dan loop je niet boven Z3. Zo nee, dan loop je je lange trainingen te hard :>

Algemeen advies is om ieder geval 1 lange rustige duurloop te doen en 1 interval (kort en hard dus). Zie ook de hierboven aangehaalde 80-20 regel. Het merendeel van je kilometers zouden vrij relaxed moeten zijn en de rest juist zeer intensief.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

scrappy.doo schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 15:31:
[...]

[...]

De cijfers waren als voorbeeld bedoeld :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheewai
kenneth schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 15:06:
[...]
TRIGGERED :P

Je kunt van een serieuze onderzoeksjournalist als Matt Fitzgerald die uitgebreid ingaat op onderzoeksresultaten en -kwaliteit toch niet beweren dat het maar een mening van de velen is?

Misschien is het in aantal maar één mening van de velen maar een geïnformeerde mening is veel meer waard dan een ongeïnformeerde en Fitzgerald scoort behoorlijk goed op het geïnformeerd zijn.

En natuurlijk mag je zelf bepalen hoe en hoe vaak je traint maar als je een beetje rendement wil halen kan het geen kwaad een beetje te luisteren naar mensen die er verstand van hebben, zoals jij zelf ook doet :)
uiteraard heb ik Fitzgerald hoog zitten. Ik wil echter meegeven dat ik slechts in een korte pist een heel basale samenvatting geef van een boek van Fitzgerald dat vol staat met theorie, schema's en adviezen. Het boek van Fitzgerald mag eigenlijk niet ontbreken in de boekenkast van een hardloper, net zoals Pfitzinger of Daniels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Laatst online: 22:43
juhet schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 15:18:
[...]

Kun je hier voor 'intervallen' ook '10K wedstrijd' lezen?
Lijkt me dat je een 10K wedstrijd niet als training kan gebruiken. Als je echt een wedstrijd loopt zal je waarschijnlijk niks trainen maar eerder dingen kapot maken (omdat je op/tegen je max loopt). Je kan juist beter intervallen lopen om te trainen voor een 10K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juhet
  • Laatst online: 05:34
Bartske schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 17:09:
[...]

Lijkt me dat je een 10K wedstrijd niet als training kan gebruiken. Als je echt een wedstrijd loopt zal je waarschijnlijk niks trainen maar eerder dingen kapot maken (omdat je op/tegen je max loopt). Je kan juist beter intervallen lopen om te trainen voor een 10K.
eens, maar stel dat je in een periode van een maand 3 wedstrijden van 10 kilometer hebt staan. Volstaat het dan om daar tussenin alleen rustig aan te doen, of is het ook nodig/gewenst/mogelijk om intervallen te doen?

3 leuke cadeautips voor een theeliefhebber!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Laatst online: 22:43
juhet schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 17:20:
[...]

eens, maar stel dat je in een periode van een maand 3 wedstrijden van 10 kilometer hebt staan. Volstaat het dan om daar tussenin alleen rustig aan te doen, of is het ook nodig/gewenst/mogelijk om intervallen te doen?
Dat is moeilijk te zeggen zonder te weten hoeveel je normaal belast. Als je niet gewend bent 2 zware trainingen per week te doen zou ik zeker geen intervallen na die wedstrijden gaan lopen. Zelf doe ik de week na een wedstrijd altijd rustig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptar
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-09-2024
Heerlijk rondje vanavond gehad, 19.4km in 1 uur en 40 minuten. Wilde eigenlijk de HM lopen, alleen m'n telefoon viel uit op 18km, dat vond ik wel echt ontzettend balen. Had me er echt op vastgepint namelijk, voelt zo'n rondje achteraf toch net iets anders. Natuurlijk tevreden, maar die HM had helemaal prachtig geweest.

Misschien echt eens tijd om een horloge te kopen zodat ik niet meer zo afhankelijk ben van die iPhone met rare batterij, hij stond nog op 50% namelijk.

Ik kom van rond de 10 á 12 km. Zeggen jullie vrijdag gelijk weer die HM proberen, of een rustig rondje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 26-10 07:42
Zijn hier nog mensen die graag s'nachts of heel vroeg in de ochtend lopen ? Heerlijk om de hele weg voor jezelf te hebben. En te kunnen aantrekken wat je wilt... nou ja bijna dan.

[ Voor 18% gewijzigd door Bartosy op 02-05-2017 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Raptar schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 20:13:
Heerlijk rondje vanavond gehad, 19.4km in 1 uur en 40 minuten. Wilde eigenlijk de HM lopen, alleen m'n telefoon viel uit op 18km, dat vond ik wel echt ontzettend balen. Had me er echt op vastgepint namelijk, voelt zo'n rondje achteraf toch net iets anders. Natuurlijk tevreden, maar die HM had helemaal prachtig geweest.

Misschien echt eens tijd om een horloge te kopen zodat ik niet meer zo afhankelijk ben van die iPhone met rare batterij, hij stond nog op 50% namelijk.

Ik kom van rond de 10 á 12 km. Zeggen jullie vrijdag gelijk weer die HM proberen, of een rustig rondje?
Misschien een rare vraag, maar wat weerhield je ervan om na die 18km, en vanaf het moment dat je track niet meer gelogd werd door je telefoon, niet gewoon alsnog die 3km te lopen? En wat heb je gedaan toen de telefoon uitviel, gestopt met rennen en een bus naar huis gepakt? :|
Bartosy schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 20:19:
Zijn hier nog mensen die graag s'nachts of heel vroeg in de ochtend lopen ? Heerlijk om de hele weg voor jezelf te hebben. En te kunnen aantrekken wat je wilt... nou ja bijna dan.
's ochtends is een soort utopia voor mij: ik zie er alle voordelen in maar het lukt me niet qua discipline om vóór werk al te lopen ;) .. 's nachts nooit gedaan, wel laat op de avond (zo net na middernacht thuis komen) maar dat was meestal niet ideaal ivm pas veel later gaan slapen en 's ochtends weer vroeg op voor werk.

Ik neem aan dat het een grapje was, maar toch: "Kunnen aantrekken wat je wilt"? Loop je bij daglicht dan in hardloopkleding die je eigenlijk niet fijn vind omdat de kleur in de mode is? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raptar
Valorian schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 20:30:
[...]

Misschien een rare vraag, maar wat weerhield je ervan om na die 18km, en vanaf het moment dat je track niet meer gelogd werd door je telefoon, niet gewoon alsnog die 3km te lopen? En wat heb je gedaan toen de telefoon uitviel, gestopt met rennen en een bus naar huis gepakt? :|
Ja true heb je een punt, ik baalde gewoon. Zeg dat het een tik is, een stoornisje of gewoon iets anders raars, maar ik moet me runs loggen :9 . Hij viel op de dijk uit, 400 meter rechtdoor is m'n huis, over 25 meter naar links is 3 kilometer om. Ik ben toen voor het eerste gegaan, baalmomentje ofzo. Daarnaast wilde ik graag me telefoon aanzetten om me run te "eindigen".

Als ik het zo type wel een beetje weird inderdaad ja oOo .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Valorian
Raptar schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 20:56:
[...]

Ja true heb je een punt, ik baalde gewoon. Zeg dat het een tik is, een stoornisje of gewoon iets anders raars, maar ik moet me runs loggen :9 . Hij viel op de dijk uit, 400 meter rechtdoor is m'n huis, over 25 meter naar links is 3 kilometer om. Ik ben toen voor het eerste gegaan, baalmomentje ofzo. Daarnaast wilde ik graag me telefoon aanzetten om me run te "eindigen".

Haha, ieder zijn ding hoor ;) .. Er is hier ook iemand die zijn maand-kilometrage omhoog heeft laten schieten sinds de Pokemon-go app bestaat. Het loggen van run's is uiteindelijk toch ook weer een soort gamification met in een app/site zichtbare resultaten als incentive. Zo ben ik zelf eens naar de spoorbrug gelopen hier een km verderop om een aanval te doen op de snelste tijd in een strava-segment van 600m. Dat ik dan mensen achter me laat in het bewuste segement-klassement die een 10k lopen in <32 minuten (maar nooit de moeite genomen hebben om dat bewuste sprintje op max te lopen) is bijzaak 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-02 18:50
Ik loop altijd vroeg (07:00 uur) in de ochtend: opstaan, twee glazen water, sportkleren aan en gaan. Meestal loop ik anderhalf tot twee uur dus aan het einde gelijk even naar de supermarkt om boodschappen te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-10 13:14
Soms loop ik 's ochtend vroeg < 07:00, soms in de ochtend, middag, of avond. 's nachts niet. Dan slaap ik :Z
En me druk maken om wat ik aan heb tijdens het hardlopen, behalve dat het comfortabel zit, doe ik sowieso niet.

Ik loop hard. Geen modeshow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:16
Raptar schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 20:13:

Heel herkenbaar, ik heb zelf een sporthorloge.
Eens keurig mijn loopkleding aangedaan, wil mijn sporthorloge om doen blijkt ie leeg te zijn.
Toen ben ik maar Insanity gaan doen. Ik loop of met mijn sporthorloge of ik loop niet :)
Ik heb ook een eigen Excelsheet om alles bij te houden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Yeah, gisteren een nieuw PR gezet op de 1 en 5km *O*

Een 4:46 op 1km en een 26:02min op de 5km. Het lukte nèt niet om < 26min te komen...liep de laatste km ook die snelle 4:46 maar aan het einde wel op mijn maxHR....moet een keer kunnen toch? _O-
De 1e km's gingen gewoon lekker...had helemaal niet het doel om een snelle 5 te gaan lopen, maar gaandeweg merkte ik dat de splits beter werden...bij km 3 dacht ik 'kom, laat ik eens kijken of ik iig onder de 27min kan komen (oude PR was 27:20)

Splits:
#1 5:24
#2 5:20
#3 5:08
#4 5:14
#5 4:56

Ben hier erg happy mee, vooral omdat ik nog aan het einde van 1.5e week verkoudheid zit en dus nog niet 100% fit.

Dit jaar gaat het ongetwijfeld wel lukken op de 25min te komen.....sprak hij hoopvol haha

[ Voor 24% gewijzigd door Tallguy op 03-05-2017 11:53 ]

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002

Investig8or

What goes up, could come down

Tallguy schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 08:51:
Yeah, gisteren een nieuw PR gezet op de 1 en 5km *O*

Een 4:46 op 1km en een 26:02min op de 5km. Het lukte nèt niet om < 26min te komen...liep de laatste km ook die snelle 4:46 maar aan het einde wel op mijn maxHR....moet een keer kunnen toch? _O-
De 1e km's gingen gewoon lekker...had helemaal niet het doel om een snelle 5 te gaan lopen, maar gaandeweg merkte ik dat de splits beter werden...bij km 3 dacht ik 'kom, laat ik eens kijken of ik iig onder de 27min kan komen (oude PR was 27:20)

Splits:
#1 5:24
#2 5:20
#3 5:08
#4 5:14
#5 4:46

Ben hier erg happy mee, vooral omdat ik nog aan het einde van 1.5e week verkoudheid zit en dus nog niet 100% fit.

Dit jaar gaat het ongetwijfeld wel lukken op de 25min te komen.....sprak hij hoopvol haha
Als je splits kloppen liep je volgens mij een 25:52. Gefeliciteerd? :+

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:18
Valorian schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 21:42:
[...]
Zo ben ik zelf eens naar de spoorbrug gelopen hier een km verderop om een aanval te doen op de snelste tijd in een strava-segment van 600m. Dat ik dan mensen achter me laat in het bewuste segement-klassement die een 10k lopen in <32 minuten (maar nooit de moeite genomen hebben om dat bewuste sprintje op max te lopen) is bijzaak 8)7
Toch heerlijk :) Nog geweldiger is om dat in een wildvreemd land te doen. Zo ben ik 2 jaar geleden een heuvel opgeknald in Oslo voor een Strava CR. Ondertussen ruim voorbijgestoken terug, maar het idee dat er ook maar één Noor moet gedacht hebben "WTF??? Rare Belg!" maakt op zo'n moment mijn week goed :)

Ik ben bang dat ik toch ook gek wordt als mijn hardloophorloge mij in de steek laat. Ik denk niet dat ik zou stoppen, maar mijn hartslag zou spontaan een zone hoger zitten.
Investig8or schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 10:14:
[...]

Jij rekent zoiets na? Bewondering!

Komend weekend een beetje onvoorzien mij ingeschreven voor een "georganiseerde duurloop" (ga er geen wedstrijd van maken in mijn hoofd, want daar ben ik niet klaar voor): Vlaamse Ardennenloop 26km met 400+ hoogtemeters. Ik zeg altijd dat ik liever iets al rennend doe dan op de fiets, nu mag ik de Koppenberg "langs alle kanten" op. Mocht er nog iemand die kant op gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 26-10 07:42
Roadman schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 08:00:
[...]

Soms loop ik 's ochtend vroeg < 07:00, soms in de ochtend, middag, of avond. 's nachts niet. Dan slaap ik :Z
En me druk maken om wat ik aan heb tijdens het hardlopen, behalve dat het comfortabel zit, doe ik sowieso niet.

Ik loop hard. Geen modeshow.
Bedoelde eigenlijk meer zonder shirt lopen met de opmerking en geen modeshow. Stuk minder moeite mee als er niemand op straat loopt. Minder aan hebben voelt vaak beter voor veel mensen als ze sporten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
nokie schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 10:35:
[...]
Komend weekend een beetje onvoorzien mij ingeschreven voor een "georganiseerde duurloop" (ga er geen wedstrijd van maken in mijn hoofd, want daar ben ik niet klaar voor): Vlaamse Ardennenloop 26km met 400+ hoogtemeters. Ik zeg altijd dat ik liever iets al rennend doe dan op de fiets, nu mag ik de Koppenberg "langs alle kanten" op. Mocht er nog iemand die kant op gaan...
Ik rij vrijdagavond van Utrecht naar Maastricht (AirBNB, @ Berg en Terblijt, om precies te zijn) en zondag denk einde middag ofzo weer naar Utrecht. Voor de "Koning van Spanje"-trail. @Rudedadude gaat geloof ik ook die kant op, en @Roozzz dacht ik ook. Als er nog mensen willen car-poolen op heen, terug of beide routes hoor ik het graag. Pick-ups en drop-offs in Maastricht CS horen ook wel tot de opties.

[ Voor 5% gewijzigd door Valorian op 03-05-2017 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Investig8or schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 10:14:
[...]

Ah, goed dat je het narekent! ik zie dat er een typo zat... de laatste is een 4:56 (inmiddels fixed). Thx!

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002

Investig8or

What goes up, could come down

Tallguy schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 11:53:
[...]

Ah, goed dat je het narekent! ik zie dat er een typo zat... de laatste is een 4:56 (inmiddels fixed). Thx!
Heeft niet zozeer met narekenen te maken, maar ik loop op een vergelijkbaar tempo met hetzelfde 5km doel en dan vallen splits me snel op :+

Ik combineer nu 2x fitness met 2x hardlopen (soms nog 1x) per week, bevalt goed! Morgen een wat kortere loop met wat tempo wisseling, zondag wil ik weer eens richting de 13 km gaan (loop nu steeds 11km). Dam-tot-dam voorbereiding is dit jaar eerder begonnen dan vorig jaar, doel is dan ook om mijn tijd van vorig jaar te verbeteren :)

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Een artikel dat ik tegenkwam op reddit over het al dan niet nuttig zijn van arch support in schoenen: https://runrepeat.com/arch-support-study
Conclusie: alleen als t op aanraden van een podiatrist is

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Valorian schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 11:25:
[...]

Ik rij vrijdagavond van Utrecht naar Maastricht (AirBNB, @ Berg en Terblijt, om precies te zijn) en zondag denk einde middag ofzo weer naar Utrecht. Voor de "Koning van Spanje"-trail. @Rudedadude gaat geloof ik ook die kant op, en @Roozzz dacht ik ook. Als er nog mensen willen car-poolen op heen, terug of beide routes hoor ik het graag. Pick-ups en drop-offs in Maastricht CS horen ook wel tot de opties.
Ik ga zaterdag-ochtend en rij na afloop door naar Friesland. Eigenlijk een autorij dagje met een klein stukje hardlopen :+
Iedereen die ik ken die zaterdag doet overigens aan de ultimate mee :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• samo
  • Laatst online: 24-10 20:35

samo

yo/wassup

Ik rij zaterdag ochtend vanuit Uitrecht naar Gulpen en heb zojuist een campingplaats geboekt bij camping gulperberg. Dus ik vertrek lekker met de vouwwagen. Klap 'm zondagochtend weer in en ga dan lekker de 22 km lopen. Ook hier is nog plek in de auto en zelfs een slaapplek mocht iemand dat nog zoeken.
Ik heb sinds de 2de kleine hier in huis (nu 1 jaar) echt moeite met plannen van lange loopjes, of loopjes uberhaupt. Helaas gebeurt het te vaak dat ik 's avonds al blij ben even op de bank te zitten, dat lopen er niet meer van komt. Dus de 22 km wordt een flinke uitdaging.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roodey
Vanmiddag rond 17:00 de laptop van werk dichtgeklapt en de hardloopkleding aangedaan.
Zowaar mijn PR op de 5KM aangescherpt, namelijk van 0:21:26 naar 0:21:16.

* Roodey = happy! Tijd voor een wedstrijd om te zien of er nog meer uit te halen valt!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Wat is dat met al die PR's in trainingen? Ga eens fatsoenlijk trainen allemaal :P

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fontainemelon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:04

Fontainemelon

Zuiderbuur

Mooi om de sense of community hier te zien onder de vorm van carpooling naar loopwedstrijden. Allen alvast veel succes gewenst dit weekend! :)
kenneth schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 21:24:
Wat is dat met al die PR's in trainingen? Ga eens fatsoenlijk trainen allemaal :P
Ik ben ook schuldig. :P Heb m'n loopjes zondag en maandag overgeslagen, omdat ik zeer lichte last had van een pijntje in m'n rechter scheenbeen. In plaats daarvan gaan MTB'en en fietsen (op zondag zat ik per ongeluk tussen een georganiseerde MTB rondrit, en dat op de oude €89 kostende MTB uit de lokale supermarkt van toen ik pakweg 18 jaar was :+ ) Vandaag dus na drie dagen 'rust' terug gaan lopen, en een PR gezet op de 10k, 15k en 10EM. Was niet de bedoeling, maar het ging nu eenmaal vlot. :P Ik kom steeds dichter bij die gedroomde 15km in <59:59, al duurt het waarschijnlijk nog even voor ik dat ook daadwerkelijk haal (huidig PR 1:04:11, maar heb ook niet alles gegeven vandaag en in totaal 18km gelopen ipv 15).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Zojuist op de baan voor het eerst een kern gehad met hele korte explosieve intervallen, beetje het type wat je op 90% loopt. Heftig. Schema was als volgt:

100m hoog tempo / 100m rust
120m hoog tempo / 120m rust
140m .. / ..
160m .. / ..
180m .. / ..
200m .. / ..

En dat 3 sets. Moeilijk om in te schatten hoe hard je die hele korte blokken kunt lopen met de wetenschap dat je de laatste set ook op die snelheid wilt kunnen blijven volhouden. Uiteindelijk gemiddeld de tempo-blokken net ver van de 3:00/km kunnen houden. En dan loop je in totaal dus nog géén 3km op hoog tempo maar toch een heftige training!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:16

Galois

1811 - 1832

Raptar schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 20:56:
[...]

Die tik heb ik ook :)

Zelfs dat ik aan het einde van een maand toch meer km maak dan aan het begin. Dit sinds ik als doel 200+ maandelijkse kms gesteld heb :)

En het motiveert mij. Dus het werkt! :)
Over 1,5-2 weken ga ik alweer over de 1000 km grens dit jaar :D

Nee, ik zal niet snel lopen zonder horloge. Mocht deze onverwachts leeg zijn, dan stel ik m'n training wel uit :)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Vraagje voor de KvS lopers: (bijv. @Rudedadude @samo @nokie ) zit er in de laatste mails over KvS nog iets noodzakelijks? Ik heb een startnummer van iemand overgenomen maar alleen zijn naam, deze loper zou nog een mailtje sturen met de laatste info maar die blijft uit. Ik zie dat de startnummers ook online staan, dus wellicht is dat genoeg info om het nummer op te kunnen halen? (dus naam + nr) - of mis iik dan nog iets noodzakelijks?

Parcours heb ik dus ook niet (begrijp dat die ook per mail komt), maakt dat nog uit of loop je in praktijk gewoon achter een massa aan?

[ Voor 14% gewijzigd door Valorian op 03-05-2017 23:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Infinchible
  • Laatst online: 23:00

Infinchible

Woef!

Valorian schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 23:20:
Vraagje voor de KvS lopers: (bijv. @Rudedadude @samo @nokie ) zit er in de laatste mails over KvS nog iets noodzakelijks? Ik heb een startnummer van iemand overgenomen maar alleen zijn naam, deze loper zou nog een mailtje sturen met de laatste info maar die blijft uit. Ik zie dat de startnummers ook online staan, dus wellicht is dat genoeg info om het nummer op te kunnen halen? (dus naam + nr) - of mis iik dan nog iets noodzakelijks?

Parcours heb ik dus ook niet (begrijp dat die ook per mail komt), maakt dat nog uit of loop je in praktijk gewoon achter een massa aan?
Je kan daar voor 3 euro nog je startnummer op naam laten zetten. Voor de rest dat het een bekervrije trail is en er weinig posten zijn. 2 op de 42, de rest van de afstanden 1 post.
Voor de rest is het parkoers wel heel goed aangegeven altijd, ben daar nooit foutgelopen. Heel soms is het wel eens gebeurd dat er bordjes waren gesaboteerd (1e 4 lopers) maar dat was snel weer verholpen.

Ik loop zaterdag de 32km, ga zaterdagmorgen heel vroeg vanuit Ermelo die kant op. Ook een startnummer overgenomen. Zondag (helaas) een feest met familie, dus geen NK dit jaar voor mij. ;( Vorig jaar nog 4e in Schoorl, door afwezigheid van WK-lopers ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• samo
  • Laatst online: 24-10 20:35

samo

yo/wassup

Valorian schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 23:20:

Uit de email:
Starttijden
De starttijden voor de afstanden op zondag zijn:

• 11 km: 11.15 uur: (tijdslimiet 1,5 uur)
• 22 km: 11.00 uur (tijdslimiet 3 uur)
• 42 km: 10.00 uur (tijdslimiet 6 uur)

[...]

Route

De link naar de 11km route is: http://www.afstandmeten.nl/index.php?id=1960540

De link naar de 22km route is: http://www.afstandmeten.nl/index.php?id=1960545

Je kunt vanuit daar ook de route als .Gpx bestand downloaden voor op je horloge.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
kenneth schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 21:24:
Ja, als je main sport voetbal is varieert het aantal keer dat je gaat hardlopen per week enorm.
Ene week 0 x, de andere week 1 x, daarna weer 3 x. Geen schema voor te maken voor fatsoenlijk trainen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Om het lijstje compleet te maken:
15 km
32 km
42 km
Valorian schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 11:25:
[...]

Bedankt voor het aanbod, maar past helaas niet helemaal in mijn programma. Zie je daar!

Mijn voorbereiding is ronduit matig, dus ik ga ervan uit dat de ultimate wel enigszins pijnlijk gaat worden :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Gisteren mijn ouderschapsverlof maar eens gebruikt om met de kinderwagen bijna 14 km af te tikken :) Lekker nieuwe grond verkennen, kleine meid sliep heerlijk en ik kan weer eens een echte duurloop doen. Win-win!

Wel begonnen met een regenbuitje, wat ervoor zorgde dat ik na 10km toch wel iets begon te voelen op de tepels (eenzijdig armzwaaien helpt daar ook niet bij), maar dat is gelukkig niet genoeg om het na de douche nog te voelen.
Met zulke afstanden kom ik ook weer dichterbij mijn jaardoel :)

Trouwens wel erg wennen om een rondje op de Skechers te doen. Stiekem best andere schoenen, veel minder demping, directere feel. Alleen dat fabricagefoutje blijft irriteren, plus dat ik steeds zekerder begin te zijn dat ie eigenlijk een halve tot hele maat te groot is. (Na 370km... ik weet het)
Denk dat ik deze misschien maar ga inwisselen voor een ander "thuis-paar" en dan alle oude schoenen eens echt wegdoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:03
Ik heb nu juist na ook zo'n 400km soms het gevoel dat een schoen eigenlijk net iets te klein is omdat ik best een gevoelige teen krijg bij een nagel.
Dit heb ik niet eens zo vaak maar het komt voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raptar
Pathogen schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 12:01:
Gisteren mijn ouderschapsverlof maar eens gebruikt om met de kinderwagen bijna 14 km af te tikken :) Lekker nieuwe grond verkennen, kleine meid sliep heerlijk en ik kan weer eens een echte duurloop doen. Win-win!

Wel begonnen met een regenbuitje, wat ervoor zorgde dat ik na 10km toch wel iets begon te voelen op de tepels (eenzijdig armzwaaien helpt daar ook niet bij), maar dat is gelukkig niet genoeg om het na de douche nog te voelen.

Trouwens wel erg wennen om een rondje op de Skechers te doen. Stiekem best andere schoenen, veel minder demping, directere feel. Alleen dat fabricagefoutje blijft irriteren, plus dat ik steeds zekerder begin te zijn dat ie eigenlijk een halve tot hele maat te groot is. (Na 370km... ik weet het)
Denk dat ik deze misschien maar ga inwisselen voor een ander "thuis-paar" en dan alle oude schoenen eens echt wegdoe.
Ik krijg het niet helemaal rond in mijn hoofd (ligt waarschijnlijk aan mij hoor :9), maar jij gaat hardlopen en tegelijkertijd de kinderwagen voortduwen? Als ik dat zou zien in het echie zou ik toch twee keer omkijken, het zou een glimlach op mijn gezicht creëeren.

Mooi man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Raptar schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 13:37:
[...]

Ik krijg het niet helemaal rond in mijn hoofd (ligt waarschijnlijk aan mij hoor :9), maar jij gaat hardlopen en tegelijkertijd de kinderwagen voortduwen? Als ik dat zou zien in het echie zou ik toch twee keer omkijken, het zou een glimlach op mijn gezicht creëeren.

Mooi man!
Of hij liep 14km rondjes om zijn huis met de intercom op zijn oortje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

[...]

Mooi man!
Haha, ja het heeft ook wel invloed op je tempo, maar ik heb er een speciale wagen voor. Rijdt superlicht en heeft een vast voorwiel, maar is zo gebalanceerd dat je hem goed kunt sturen door het voorwiel iets op te tillen.
Klinkt als gedoe, maar het went heel snel en loopt echt prima.
http://www.bobgear.com/strollers/sport-utility-stroller

Oh, en blijkbaar heeft DCRainmaker ook zo'n ding :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

[...]

Mooi man!
Ik vergeet nooit meer de blikken die een vriend van mij kreeg toen hij met kinderwagen meeliep bij het lokale boscross rondje (10k, 200d+). Bij de start keek men al wat vreemd, toen hij een minuut of 40 later op plek 5/6 binnen kwam wist men het helemaal niet meer :D

In ieder geval een mooie manier om te trainen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Roozzz schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 14:53:
[...]

Ik vergeet nooit meer de blikken die een vriend van mij kreeg toen hij met kinderwagen meeliep bij het lokale boscross rondje (10k, 200d+). Bij de start keek men al wat vreemd, toen hij een minuut of 40 later op plek 5/6 binnen kwam wist men het helemaal niet meer :D

In ieder geval een mooie manier om te trainen :)
Helaas is het lang niet overal toegestaan... En terecht, zeker tijdens de start rijd je makkelijk een paar enkels stuk.
Als ik me daar safe bij had gevoeld hadden we vast al een keer samen geraced :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online

m-vw

Dus?

[...]

Mooi man!
Ben tijdens de 10 miles ingehaald door iemand die een aangepaste rolstoel/buggy aan het duwen was. Tring tring en weg was hij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Ik had net toch iets vreemds.
Ik ben gaan inlopen en voelde de onderkant van mijn voet. Dat ging na een minuutje weer weg, daarna heel even een paar steken in mijn scheenbeen (zelfde been) en ook weer weg. Verder geen last meer van gehad.
Nog iets vreemds, het lopen ging opzich lekker maar het voelde erg moeizaam. Ik ben ook al de hele week moe, niet fit en toch lag mijn hartslag lager dan normaal tijdens een aantal fartleks.
Na het lopen een beetje last van buikkramp.

Allemaal vaag en ik heb nu nergens meer last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:03

Sport_Life

Solvitur ambulando

Pathogen schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 12:01:

Klinkt goed, zodra mijn kleine kan zitten ook eens zoiets proberen! Lijkt me echt fantastisch om middellange afstanden mee te lopen. Interval training lijkt me iets minder geschikt :D.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Sport_Life schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 00:18:
[...]

Klinkt goed, zodra mijn kleine kan zitten ook eens zoiets proberen! Lijkt me echt fantastisch om middellange afstanden mee te lopen. Interval training lijkt me iets minder geschikt :D.
Als je een afgelegen recht stuk hebt, en je durft het aan: duw de wagen een stuk voor je uit en haal hem in :P
Of de wagen neerzetten, versnellen, double back en weer met wagen doorlopen. Maar ik ben geen fanatiek intervaller, dus dat doe ik eigenlijk niet.

Puntje bij paaltje kun je van alles verzinnen om er een goede training van te maken :) Ik dacht eerst dat het met een kind sowieso een probleem zou zijn om te gaan lopen. Ik doe bedtijd, mevrouwtje is daar lang niet altijd even snel mee en ik liep altijd 's avonds mijn rondjes.
Nu loop ik standaard in mijn lunchpauze en als ik in het weekend wil lopen kan ze gewoon mee!

Overigens, nummer twee is onderweg! :D Ik moet nog eens goed creatief gaan denken hoe ik volgend jaar een marathontraining zou kunnen doen zonder thuis te verzaken, want thuis blijft toch wel mijn eerste prioriteit.

Vandaag eens kijken hoe het gaat na een kleine aanrijding op de scooter gisteren... Ik voel nu op zich niks, klein beetje mijn knie en de kleine schaafwondjes. Beter dan onderuit gaan door de gladheid begin vorig jaar, toen was ik letterlijk maanden uit de running.

EDIT: mocht iemand trouwens eens zo'n wagen willen proberen, kom gerust eens langs met je hardloopgear :) Ze zijn niet goedkoop, dus een hands-on is dan misschien wel prettig.

[ Voor 5% gewijzigd door Pathogen op 05-05-2017 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Pathogen schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 08:48:
[...]

Als je een afgelegen recht stuk hebt, en je durft het aan: duw de wagen een stuk voor je uit en haal hem in :P
Of de wagen neerzetten, versnellen, double back en weer met wagen doorlopen. Maar ik ben geen fanatiek intervaller, dus dat doe ik eigenlijk niet.

Puntje bij paaltje kun je van alles verzinnen om er een goede training van te maken :) Ik dacht eerst dat het met een kind sowieso een probleem zou zijn om te gaan lopen. Ik doe bedtijd, mevrouwtje is daar lang niet altijd even snel mee en ik liep altijd 's avonds mijn rondjes.
Nu loop ik standaard in mijn lunchpauze en als ik in het weekend wil lopen kan ze gewoon mee!

Overigens, nummer twee is onderweg! :D Ik moet nog eens goed creatief gaan denken hoe ik volgend jaar een marathontraining zou kunnen doen zonder thuis te verzaken, want thuis blijft toch wel mijn eerste prioriteit.

Vandaag eens kijken hoe het gaat na een kleine aanrijding op de scooter gisteren... Ik voel nu op zich niks, klein beetje mijn knie en de kleine schaafwondjes. Beter dan onderuit gaan door de gladheid begin vorig jaar, toen was ik letterlijk maanden uit de running.

EDIT: mocht iemand trouwens eens zo'n wagen willen proberen, kom gerust eens langs met je hardloopgear :) Ze zijn niet goedkoop, dus een hands-on is dan misschien wel prettig.
Voor een intervaltraining kan ik me (als kinderloze overigens) ook voorstellen dat je een park uitzoekt met een rondje van +/- 200-400m eromheen, je kind in het midden op het grasveld zet en gaat intervallen. Dan ben je in praktijk max +/- 50-75m van je kind vandaan en kan je af en toe een stukje doorsteken over het gras om te checken of het niet nukkig wordt ;) ..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Valorian schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 09:14:
[...]

Voor een intervaltraining kan ik me (als kinderloze overigens) ook voorstellen dat je een park uitzoekt met een rondje van +/- 200-400m eromheen, je kind in het midden op het grasveld zet en gaat intervallen. Dan ben je in praktijk max +/- 50-75m van je kind vandaan en kan je af en toe een stukje doorsteken over het gras om te checken of het niet nukkig wordt ;) ..
Ik kan je als kinderrijke vertellen dat het zo niet werkt ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Valorian schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 09:14:
[...]

Het "probleem" is dat kinderen meestal zijn uitgerust met EigenWil™ en, enigzins vergelijkbaar met katten, het waarschijnlijk niet eens zijn met hoe handig die mooie plek midden in het grasveld is :P
Dan ben je de kleine continu in de gaten aan het houden, wat dan ook weer prut traint.

Trouwens, voor mijn wagen zijn schijnbaar ook car seat adapters te koop. Dan zou je zelfs gewoon je Maxi Cosi mee kunnen nemen op een loopje :)
Zit er wel aan te denken voor #2.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bert74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-10 14:34
Na maanden opbouwen met voorvoetlanding, terugval/kuitblessure als gevolg van verkeerde schoenen, heb ik afgelopen week weer eens 16,5 km gelopen.

Dit keer een andere strategie: ipv 2 keer per week lopen, 5-10km per loop, heb ik 4 keer gelopen met afstandjes van 3-5 km per keer en op een lage intensiteit. Tot dusver geen last van scheenbenen/kuiten gehad.

Ik vermoed dat 3-4 keer per week lopen, beter voor me is dan diezelfde totale afstand lopen in 2 loopjes. Dus dat ga ik doen en heel langzaam verder uitbouwen. Al blijft het frustrerend dat mijn conditie veel beter is dan mijn belastbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Gisteravond ingeschreven voor een lokaal 5KM wedstrijdje.
Deze wedstrijd is vanavond. Aangezien ik altijd op gang moet komen wil ik een warming-up doen.

Een collega gaf aan dat hij 1 a 2KM inloopt. Daarnaast trekt hij sprintjes voor de hartslag.
Als ik het goed heb onthouden.

Wat doen jullie?
Een koude start zie ik niet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Roodey schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 12:39:
Gisteravond ingeschreven voor een lokaal 5KM wedstrijdje.
Deze wedstrijd is vanavond. Aangezien ik altijd op gang moet komen wil ik een warming-up doen.

Een collega gaf aan dat hij 1 a 2KM inloopt. Daarnaast trekt hij sprintjes voor de hartslag.
Als ik het goed heb onthouden.

Wat doen jullie?
Vergelijkbaar. Voor korte intensieve dingen: kwartiertje rustig inlopen en enkele versnellinkjes (geen sprint) op het einde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Ik loop meestal een 3tal rondjes op de baan als dit kan en dan in het laatste rondje af en toe een beetje aanzetten.
Dit doe ik ongeveer 3 kwartier tot een half uur van te voren en dan 5 tot 10 minuten van te voren dribbel ik nog wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Laatst online: 26-10 16:55

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Meer mensen die activities vanuit Runkeeper exporteren?
Bij mij werkt dit sinds gisteren niet meer, alleen een .csv bestand, maar de andere 2 niet. En juist de .gpx heb ik nodig om weer in Strava te importeren..

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-10 14:34
Roodey schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 12:39:

Wat doen jullie?
Ik ben diverse keren door mijn fysio/hardloopcoach om mijn vingers getikt dat ik altijd moet warmlopen. Ook voor een langzaam trainingsrondje. De achterliggende gedachte is dat spieren, ademhaling en hart moeten wennen aan belasting. Verder geldt hoe hoger de intensiteit (b.v. 5KM) hoe beter er warmgelopen moet worden.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Voor de geïnteresseerden, Nike laat morgenochtend hels vroeg Eliud Kipchoge, Lelisa Desisa en Zersenay Tadese een poging laten doen sub 2hr te rennen op de marathon:
http://news.nike.com/news...ing_breaking2_cs_to111518

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Een verschrikkelijk doorzichtige reclamestunt maar waarschijnlijk zit ik morgenochtend om half zes met een bord ugali voor de tv :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

kenneth schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 15:39:
Een verschrikkelijk doorzichtige reclamestunt maar waarschijnlijk zit ik morgenochtend om half zes met een bord ugali voor de tv :P
Je kan ook lui in je bed blijven liggen om de twitterfeed te kijken! :P
En idd, het is een dikke reclamestunt, maar ze doen in ieder geval hun best om er wat van te maken. De atleten worden gelukkig ook gesponsord op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-10 20:25

McMiGHtY

- burp -

Als je je twitterfeed in bed bekijkt..kun je ook de stream bekijken natuurlijk :)

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
@Roozzz, @tlpeter en @bert74 bedankt voor de tips.
Ik ga vanavond goed warmlopen :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

McMiGHtY schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 16:10:
Als je je twitterfeed in bed bekijkt..kun je ook de stream bekijken natuurlijk :)
Eh, ja, die stream waar je niet voor bij facebook hoefde in te loggen was twitter dus in mijn hoofd werd het een twitterfeed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Poekie schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 15:22:
Voor de geïnteresseerden, Nike laat morgenochtend hels vroeg Eliud Kipchoge, Lelisa Desisa en Zersenay Tadese een poging laten doen sub 2hr te rennen op de marathon:
http://news.nike.com/news...ing_breaking2_cs_to111518
5:45 zou de poging moeten starten, ik ga zéker om 7:30 even inschakelen of het gaat lukken!
Er is een livestream via Nike's facebook en dus een Twitter feed.

Er is geen enkele reden waarom het niet mogelijk zou kunnen zijn in de perfecte omstandigheden, en 2 uur is natuurlijk gewoon een arbitraire grens als je het heel nuchter bekijkt. Ik ben vooral benieuwd hoe ver ze kunnen komen in een zo perfect mogelijke setting als deze.

Overigens zal het geen IAAF approved record betreffen, (onder andere) omdat IAAF niet toestaat dat er tijdens de race verse pacers instappen. Daarnaast blijft natuurlijk de schoen zelf ter discussie staan, maar die discussie is niet relevant voor deze poging, omdat het sowieso geen erkend record gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Pathogen schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 16:23:
[...]

5:45 zou de poging moeten starten, ik ga zéker om 7:30 even inschakelen of het gaat lukken!
Er is een livestream via Nike's facebook en dus een Twitter feed.

Er is geen enkele reden waarom het niet mogelijk zou kunnen zijn in de perfecte omstandigheden, en 2 uur is natuurlijk gewoon een arbitraire grens als je het heel nuchter bekijkt. Ik ben vooral benieuwd hoe ver ze kunnen komen in een zo perfect mogelijke setting als deze.

Overigens zal het geen IAAF approved record betreffen, (onder andere) omdat IAAF niet toestaat dat er tijdens de race verse pacers instappen. Daarnaast blijft natuurlijk de schoen zelf ter discussie staan, maar die discussie is niet relevant voor deze poging, omdat het sowieso geen erkend record gaat zijn.
Gaaf! Ik wist niet dat er een live-stream kwam, leuk! NB: Ik ben geen pessimist hoor, maar ik zie wel een 'enkele reden waarom het niet mogelijk zou zijn onder perfecte omstandigheden', en dat is dat 3 minuten eraf gewoon best veel is en de omstandigheden in de afgelopen jaren meer dan eens 'nagenoeg perfect' waren. De vraag is dus of het perfectioneren van de omstandigheden genoeg meerwaarde gaat opleveren om echt nog die laatste minuten te killen.. Want 1:59:59 is wel echt f*ckin' hard :)

Overigens las ik vandaag op Runnersworld een review van de schoen waarmee ze het gaan doen, met die carbon plaat. Die review was ronduit lyrisch, iets over 4% energiebesparing etc. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ja ik vind het ook echt f*cking interessant! Echt niveautje SpaceX wat mij betreft.

Maar wat ik bedoel, er is absoluut nog marge op zoveel afstand. Het zou zeker een enorme verbetering zijn, maar met écht ideale omstandigheden, bijvoorbeeld door de hele race lang verse pacers te hebben, is het wereldrecord zeker te breken.
Of het te breken is met 3 minuten? Poe. Die testrun was wel veelbelovend, maar het zal sowieso het uiterste van iedereen vergen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luchtenburger
  • Laatst online: 20:20
Aj, record poging net niet gelukt....

http://www.nu.nl/sport/46...ort-bij-recordpoging.html

24 seconden te langzaam, eindtijd: 2:00:24

Nibe S2125-12, VVMS320 / Home Assistant (MinisForum U700; CONBEE II; RF-LINK)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Luchtenburger schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 07:59:

25" te langzaam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Luchtenburger schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 07:59:
Aj, record poging net niet gelukt....

http://www.nu.nl/sport/46...ort-bij-recordpoging.html

Is toch een nieuw record, maar niet snel genoeg om onder de twee uur te komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Ongelooflijke prestatie! Het zou ondenkbaar dat dit in Berlijn gebeurd zou zijn. Wat een verschil met het WR!

Wat zou Kipchoge trouwens van Nike hiervoor gekregen hebben? Praten we over tienduizenden euro's? Honderdduizend? Miljoen? :)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
De Guardian noemt een miljoen, bijvoorbeeld omdat hij Londen niet kon lopen en startgelden misliep, plus een miljoen bonus als hij onder de twee uur had gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Dat Nike er zoveel voor over heeft. Hun doel blijft toch dat ze er minstens de investering voor terugkrijgen, aangezien ze geen filantropische instelling zijn :)
Dat deze 'bekendheid' Nike zoveel oplevert...

Die gasten hebben het trouwens niet slecht... :)

Startgeld voor een marathon is al iets van 200k, met een even hoge premie bij winst. Daar komt nog de merksponsor bij...

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Over een paar weken doe ik een 10K (bij de Leiden marathon).

Ben nu aan het oefenen met zo'n MyAsics-schema. Dat werkt wel fijn, zeg. Veel variatie, etc.
Paar weken geleden eerste 10K gedaan (moest 8K doen, maar was zo lekker aan het lopen dat ik maar doorliep :P ). Ik deed er 1:06 over.
Vanochtend weer een 10K gedaan (nu moest het trouwens wel van het schema :P ) en die gedaan in 57 minuten. Ik ben zo trots als een aap met zeven lullen. Een 10K onder het uur :)

Ik weet dat het voor sommigen hier niet zo indrukwekkend is, en dat begrijp ik best :P , maar ik ben er heel blij mee. Het is leuk om te merken hoe snel je vooruitgang boekt (edit: als beginnende loper).

Oh, en tegenwoordig loop ik zingend (ik zing gewoon de hele tijd met de muziek mee :D ), zodat ik niet te hard ga lopen en niet buiten adem raak :) En dat is heel fijn. Vooral omdat je gewoon voelt dat er nog genoeg benzine in de tank overblijft als je een sprintje wil trekken ofzo. Bijvoorbeeld voor een laatste kilometer ofzo.
Denk dat ik dat op de 10K-race ook ga doen, gewoon zodra ik bij de 9K ben de laatste kilometer knallen 8)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Altijd mooi een grens voorbij! Gefeliciteerd. En het mooie van hardlopen is dat het altijd een wedstrijd tegen jezelf is. Als jij van een 10k boven het uur naar een 10k onder het uur gaat, dan heb je jezelf verslagen. Dat voor Kipchoge dit geen mijlpaal is, doet er gelukkig niet toe :) Geniet er dus van en kijk niet naar 'anderen hier...' :)

Maar als je nog kunt zingen tijdens het hardlopen, dan ga je wel wat te langzaam hoor... Een vuistregel is dat je tijdens de lange duurlopen je kunt praten. Als je nog net kunt praten, dan lukt zingen vaak niet meer. Daarvoor moet je hartslag nog wat lager zijn. Een 10k waar je het maximale uit wilt halen, dan kun je hoogstens een aantal woorden zeggen. Praten, een gesprek voeren, moet zeker niet meer gaan. Als bv.: "Het gaat goed." of "Het gaat lukken!" maar niet veel meer dan dat... Bij intervaltraining (of een goede, lange sprint) dan kun je hoogstens nog 'JA' of 'NEE' zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:03

Sport_Life

Solvitur ambulando

Trenchdog schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 12:17:
De Guardian noemt een miljoen, bijvoorbeeld omdat hij Londen niet kon lopen en startgelden misliep, plus een miljoen bonus als hij onder de twee uur had gelopen.
Zijn wel 25 hele dure seconden dan!!

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Sport_Life schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 18:51:
[...]

Zijn wel 25 hele dure seconden dan!!
Ik moet opeens aan een oude show van Finkers denken ... dus die Afrikanen zijn ZO lui ... :X :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tlpeter
Zo net thuis van de Rotterdam urban trail run en ik moet zeggen dat het een leuk evenement is. Het is geen wedstrijd maar een leuke route door en langs allerlei gebouwen zoals het wtc en het groothandelsgebouw. De start was bij het Nederlands instituut waar we als eerste doorheen moesten. Ik liep meteen vooraan wat eigenlijk niet eens de bedoeling was dus ik ben maar een beetje vaart gaan maken. Ook zijn we nog door een metrostation gelopen wat toen nog makkelijk ging met al die trappen. Soms moest ik even wachten door de drukte maar dat kwam meestal wel goed uit. Het zwaarste stuk was de parkeergarage van het wtc. Een stuk of 6/7 verdiepingen draaiend omhoog maar gelukkig ook weer naar beneden aan de andere kant.
Uiteindelijk ergens tussen de 12 en 13 en halve km gelopen waarschijnlijk. Gps logt een beetje rot door al die gebouwen waar je doorheen gaat.
Volgend jaar doe ik waarschijnlijk weer mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

anandus schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 16:35:
Over een paar weken doe ik een 10K (bij de Leiden marathon).

Ben nu aan het oefenen met zo'n MyAsics-schema. Dat werkt wel fijn, zeg. Veel variatie, etc.
Paar weken geleden eerste 10K gedaan (moest 8K doen, maar was zo lekker aan het lopen dat ik maar doorliep :P ). Ik deed er 1:06 over.
Vanochtend weer een 10K gedaan (nu moest het trouwens wel van het schema :P ) en die gedaan in 57 minuten. Ik ben zo trots als een aap met zeven lullen. Een 10K onder het uur :)

Ik weet dat het voor sommigen hier niet zo indrukwekkend is, en dat begrijp ik best :P , maar ik ben er heel blij mee. Het is leuk om te merken hoe snel je vooruitgang boekt (edit: als beginnende loper).

Oh, en tegenwoordig loop ik zingend (ik zing gewoon de hele tijd met de muziek mee :D ), zodat ik niet te hard ga lopen en niet buiten adem raak :) En dat is heel fijn. Vooral omdat je gewoon voelt dat er nog genoeg benzine in de tank overblijft als je een sprintje wil trekken ofzo. Bijvoorbeeld voor een laatste kilometer ofzo.
Denk dat ik dat op de 10K-race ook ga doen, gewoon zodra ik bij de 9K ben de laatste kilometer knallen 8)
Let wel op dat de laatste km van Leiden (ongeacht de afstand) over enkele bruggetjes gaat - en bij de 10km ga je daarvoor over de singels met ook wat bruggen. Het stuk van t Galgewater tot aan de oude V&D is redelijk vals plat en kan je flink opbreken :) Maak gebruik van de stukken dat je naar beneden gaat! En train wat op viaducten zodat je weet hoe je al die bultjes lekker kan lopen - je hebt nog even :P

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

kramerty88 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:45:
Conclusie; het potentieel van Galois is veel groter dan 38', of hij er iets mee wil doen... Zelf weten. Het moet ook leuk blijven ;)
kramerty88 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 08:49:
In jouw geval zou ik zeker een 33 niet uitsluiten, maar daarvoor is wel de benodigde trainingsarbeid nodig. Met iets recreatiever lopen zou nog steeds een sub35 'eenvoudig' te doen moeten zijn.
Enige tijd geleden met oa. @kramerty88 en @kenneth een discussie gehad over VO2max en haalbare tijden op de 10k. Mijn PR op de 10 stond op 38:30 en in maart heb ik een sportmedisch onderzoek gedaan waar een VO2max van 63 uitgekomen is.

Ik ben momenteel fitter dan toen ik die 38:30 gelopen had, dus dit was het moment om een mooie PR op de 10k te zetten. Vorige maand in Hilversum geprobeerd, maar blijven steken op 38:11. Het parcours in Hilversum is wel wat bochtig en met wat hellingen, dus op een 'sneller' parcours zou een sub38 toch moeten lukken.

Vandaag weer een poging gedaan. Op een door de atletiekunie gecertificeerde 10 km en best snel (één keerpunt en een bruggetje wat irritant is). Die 11 seconden zouden er toch vandaag wel af kunnen...

Helaas, heb alles gegeven maar ben uitgekomen op 38:09 (zelf gemeten, officiële uitslag staat nog niet online, maar zal niet veel schelen).

Ik loop puur voor de fun en recreatief. Niet aangesloten bij een atletiekclub of ooit loopscholing gehad. Daar zou dan wellicht nog wat winst te boeken zijn. Maar aangezien ik dit puur voor de fun doe, heb ik daar ook niet zo'n zin in. Maar toch vind ik het jammer dat een sub38 er kennelijk (momenteel?) niet in zit...

(ga voorlopig geen 10k meer doen, mijn training is gericht op een sub3 op de marathon in Amsterdam (15 oktober) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Poekie schreef op zondag 7 mei 2017 @ 15:54:
[...]

Let wel op dat de laatste km van Leiden (ongeacht de afstand) over enkele bruggetjes gaat - en bij de 10km ga je daarvoor over de singels met ook wat bruggen. Het stuk van t Galgewater tot aan de oude V&D is redelijk vals plat en kan je flink opbreken :) Maak gebruik van de stukken dat je naar beneden gaat! En train wat op viaducten zodat je weet hoe je al die bultjes lekker kan lopen - je hebt nog even :P
Dank voor de tip! Ik ben een polderloper, dus bruggetjes enzo niet gewend.
Zal kijken of ik dat de komende weken nog een beetje in kan passen in mijn lopen.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Gisteren de Koning van Spanje 32K gelopen :) Pleuris vroeg opgestaan (voor een zaterdag) en om 7:30 afgesproken ergens bij Zaltbommel om samen met @Infinchible naar Gulpen te rijden. Mooi om 9:00 aangekomen, vroeg genoeg om hemelsbreed 100m van de finish te parkeren. Alleen al het laatste stuk rijden zorgt voor een instant vakantiegevoel met de glooiende heuvels met kleine dorpjes en bossen. Ruim voldoende tijd voor omkleden, sanitaire stops inlopen (dat doe ik nooit voor trails) en bekenden te spreken.

10 minuten van te voren naar de start lopen is bij trails ruim voldoende om overmoedig (nagenoeg) vooraan te staan. Lekker warm weer, dus singlet en de waterrugzak met een mengsel van water en maltodextrine. En nog een flesje met zelfmaak gel die ik heel de zestig van Texel ook al bij me had, maar toen niet had verbruikt. Vanaf de start kon ik meteen lekker doorlopen. Voor mij zag ik de echt snelle lopers langzaam uit beeld verdwijnen, maar ik kon zelf in een groepje van ongeveer 5-10 lopers lekker doorlopen. Ik herkende nog iemand die vorig jaar een half uur voor me was geëindigd bij de Lommel trail, 55k, maar nu achter me bleef (dat had me iets moeten zeggen natuurlijk). Het landschap glooiede, maar dat viel allemaal goed te doen. Na een aantal kilometer begon daar wat verandering in te komen. De heuvels duurden een stuk langer dan dat ik normaal tegenkom en ik merkte dat de snelheid waarmee ik aan een heuvel begon niet vol te houden was tot bovenaan. De stukken die weer wat vlakker waren moest ik ook meteen gebruiken om wat te drinken, want heuvelop had ik al mijn ademhaling daarvoor nodig. Langzaamaan begon ik posities te verliezen en haalden lopers van achterop me bij en in.

Rond kilometer 11 mochten we een mooie aangeharkte heuvel op met bovenop een bosje. Pas in het bosje bleek dat dit helemaal niet de top was, maar dat dit pas halverwege de heuvel was, die van 150 naar 215 meter ging. Het was best een eind doorlopen en vooral afzien. Opeens aan het eind zag ik een groep weer terugkomen. Er bleek een bordje naar links verdwenen te zijn. Voor mij was de schade maar een meter of 50, maar ik zag personen terug die eerder al aardig uit beeld waren. Opeens liepen we weer in een groep van zo'n 20 personen. Ook hierbij liep ik redelijk snel weer achteraan. We kwamen langs een grenspaal en net in Belgie was een verzorgingspost. Met een stuk banaan achter de kiezen begon ik aan wat de grootste beklimming was: van zo'n 150 meter naar 233 meter binnen het tijdsbestek van ongeveer een kilometer. Dat ging op de stijle stukken niet snel, maar wel volledig hardlopend. Hier zag ik voor het eerst dat in de groep voor mij er ook mensen waren die niet zo fris meer waren. Ik kwam samen te lopen met iemand, maar na een halve kilometer ging ik hem voorbij. Binnen gezichtsafstand liep de eerste dame met nog 2 heren. Het parkoers ging vervolgens afwisselend weer flink naar beneden (te stijl om er in snelheid echt voordeel bij te hebben) en daarna vaak weer stijl omhoog. Ik ben er in deze trail tegenaan gelopen dat mijn schoenen wat te minimaal waren voor de ondergrond. Zeker op de afdelingen lagen vaak veel stenen, van grind tot 10-20 centimeter en alles ertussen. Mijn inov-8's 220's zijn er licht, maar bieden hier nauwelijks bescherming tegen. Goede reden om nog een keer schoenen met een rotsplaat te kopen :P . Aan het eind zaten gelukkig ook wat meer glooiende onderdelen, waarbij ik het tempo op de dalende stukken tussen de 4:30 – 5:00 kon houden. Ik was inmiddels weer een tweetal lopers voorbij gegaan en tegen het eind zag ik ook nog wat lopers die ik al een hele tijd daarvoor had moeten laten gaan. In een overtoch dwars over een weiland ging ik nog bijna onderuit doordat m'n voeten bleven haken achter versgemaaid gras, maar dat bleef me gelukkig bespaard. In de aanloop naar camping de Gulperberg, de laatste klim, moest ik voor het eerst even wandelen. De loper voor me deed het ook en dat is dan wel heel aanstekelijk. Op het vlakkere gedeelte kon ik hem alsnog voorbij. Vanaf de camping was het alleen nog de heuvel afrollen (stenen ontwijkend) en daarna de finish over.

Uiteindelijk bleek ik 22ste te zijn geworden met een gemiddeld tempo van 5:06/km. Gezien de 700 hoogtemeters helemaal niet zo gek, al had ik vooraf gehoopt (gebaseerd op niks eigenlijk) dat ik onder de 5:00/km zou kunnen komen. Achteraf nog gezellig wat nagepraat en ook @Roozzz nog binnen zien komen en gesproken. Daarna was het weer 3 uur autorijden met als eindbestemming Drachten.

En ohja, na de wedstrijd ben ik voor dit jaar ook boven de 1000km hardlopen gekomen. Daarnaast ook nog 450km op de Elliptigo gestaan. In totaal iets van 100 uur vertelt Strava me.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7De8ZpHyDXczPyN0mpDYZJCK/full.jpg
(foto Zout fotografie)

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Valorian
Hier nog een Koning-van-spanje-ganger. Vrijdagavond al naar Berg en Terblijt gereden waar ik een kamertje gereserveerd had via AirBNB. Enkele km's van Gulpen, ideaal dus en geen vroeg opstaan voor mij ;)

Zaterdag tijdig op en rond 9:00 uur bij de start. Omdat de Koning van Spanje 32KM mijn "my first trail" zou worden kwamen er een hoop vragen boven, dus het uur tot de start zou ik zeker nodig hebben. Eén puntje van aandacht was al dat ik met al mijn duizenden asfaltkilometers nog nooit ook maar een mililiter water mee heb genomen (want bij events op asfalt staat elke 5km een post en bij trainingen kan ik zonder). En nu dan een wedstrijd waar ik minimaal 3 uur over doe, bij 20 graden, wat te doen? Natuurlijk kwam de vraag al eerder dan een uur voor de start, dus in al mijn wijsheid (en vooral ook omdat ik straks in Italië gaan rennen) heb ik gekozen om een Salomon Skin 5 vest te kopen, die was goed afgeprijs via MST en heb ik mee laten nemen naar het event. Zat gelukkig meteen als gegoten en ook de softflasks werkten fijn. Om die te vullen moest ik overigens wel langs een enorme rij wc-gangers om bij één kraan te komen (in Rocca). Hoop dat al die wachtenden nog op tijd bij de start waren... Maar goed, vervolgens de rest van de tijd opgemaakt met bedenken wat ik aan eten mee wilde en wat niet en dit net zo lang gewisseld tot het tijd was. Restanten snel in auto gedumpt en naar de start. 60 seconden voor de start bedacht dat ik misschien toch geen zonnebril op wilde (dus in vest gestopt) zorgde ervoor dat ik uiteindelijk letterlijk bij het startschot pas klaar voor vertrek was ;) .. Gelukkig is inlopen niet nodig op zo'n trail, zullen we maar zeggen.

Ik startte in de middenmoot, en dat ging niet snel. Inhalen was geen optie, maar ergens had ik ook het idee dat deze langzame start misschien wel goed was. En als ik kijk hoe mijn tempo zich zou ontwikkelen in de rest van de 32km dan had ik zeker niet harder moeten starten ;)

Even wennen aan de ondergrond. Kost toch veel kracht, zeker die stukken door gras. Eerste heuvels gingen nog best aardig, maar al snel gaf ik me over aan 'even wandelen' op de stijlere stukken. En hoe langer ik liep, hoe eerder de stukken door mij als 'te stijl' werden gekwalificeerd. Na een km of 15 werden alle heuvels wandel-stukken.. Waar ik nog wel in slaagde was knetterhard naar beneden knallen. Waar veel medelopers zich inhielden besloot ik vol gas de greppels en paden af te schieten. Daar kwamen mijn schoenen (met rotsplaat en mega-noppen) ook goed van pas. Nooit ook maar een glibber gevoeld.

Na een km of 25 werd het wel echt heel zwaar, en moest ik mijzelf dwingen niet ook nog de horizontale stukken te gaan wandelen. Gelukkig vaak mensen tegengekomen in dezelfde situatie en vaak ook samen weer even opgetrokken en elkaar aangemoedigd te blijven dribbelen.

Na de laatste berg en het laatste stijle stuk naar beneden was het wel heel gaaf om omringd door applause van de al gefinishte lopers in het gras de laatste meters af te leggen. Toen ik aan dit plan begon had ik nog het idee dat een <3:00 uur wel mogelijk zou moeten zijn, maar dat zat er gewoon niet in. Ik heb echt flink onderschat hoe zwaar zo'n trail is. Mijn tijd werd uiteindelijk 3 uur en 20 minuten. Daarmee eindigde ik in de middenmoot. Niet gek voor een 'first trail' leek mij zo. En als ik om mij heenkeek had ik ook wel het idee dat deze trail een behoorlijk sterk deelnemersveld had.

Vervolgens nog een nachtje gebleven in Limburg en vandaag een rondje gefietst. 50+ km met 700 hoogtemeters, de "Kastelenroute" vanuit Valkenburg, met een extra lusje over de Cauberg :) .. Omdat de route door Gulpen kwam nog even gestopt bij de KvS en gekeken hoe de laatste lopers binnenkwamen. Respect voor de Ultra-lopers die zomaar even 74km in een weekend weg tikten.

@Rudedadude Waar heb jij die foto vandaan? Staan die ergens openbaar of ken je de fotograaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Valorian schreef op zondag 7 mei 2017 @ 21:50:

@Rudedadude Waar heb jij die foto vandaan? Staan die ergens openbaar of ken je de fotograaf?
Geluk hebben dat je precies op de foto wordt gezet door de door MST ingehuurde fotograaf voor de sfeerrapportage :P
https://www.facebook.com/...lbum_id=10155282961749231

Maar 3:20 is nog best een nette tijd! Ik vroeg me al af hoe je het er vanaf gebracht had, omdat mij die hoogtemeters toch ook wel weer tegenvielen en het op dat punt onvergelijkbaar is met bijvoorbeeld de UHT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Rudedadude schreef op zondag 7 mei 2017 @ 22:04:
[...]

Geluk hebben dat je precies op de foto wordt gezet door de door MST ingehuurde fotograaf voor de sfeerrapportage :P
https://www.facebook.com/...lbum_id=10155282961749231

Maar 3:20 is nog best een nette tijd! Ik vroeg me al af hoe je het er vanaf gebracht had, omdat mij die hoogtemeters toch ook wel weer tegenvielen en het op dat punt onvergelijkbaar is met bijvoorbeeld de UHT.
Ja, de UHT was ook de laatste keer dat ik de 30km had aangetikt. Maar heb wel sinds de UHT flink getraind, loop sinds januari bij de lokale atletiekvereniging en maak nu zo'n 140km / maand (ongeveer het dubbele van wat ik de 2e helft van 2016 per maand liep), waaronder elke week een pittige interval op de baan.

NB: Fraaie foto's trouwens, die sfeerrapportage. Ik zie dat Jeroen Vink ook weer vastgelegd is. Dat is denk ik ook het voordeel van als je bij de eerste reeks lopers zit ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Valorian op 07-05-2017 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Valorian schreef op zondag 7 mei 2017 @ 22:20:
[...]

Ja, de UHT was ook de laatste keer dat ik de 30km had aangetikt. Maar heb wel sinds de UHT flink getraind, loop sinds januari bij de lokale atletiekvereniging en maak nu zo'n 140km / maand (ongeveer het dubbele van wat ik de 2e helft van 2016 per maand liep), waaronder elke week een pittige interval op de baan.
En toch is er naar mijn idee weinig 'vervangends' wat je goed voorbereid op hoogtemeters en duurinspanningen zoals dit. Intervallen helpen volgens mij meer voor je snelheid en niet voor uithoudingsvermogen. De duurinspanning heb ik dankzij de wat langere trails wel goed voor elkaar tegenwoordig en daar heb ik ook echt profijt van gehad in de tweede helft van deze trail.
Echte krachttraining voor je bovenbenen / kuiten zal ongetwijfeld ook helpen, maar bijvoorbeeld zo'n stuk waarbij je meer dan een kilometer aan het klimmen bent is gewoon moeilijk na te doen omdat je in Rotterdam (of Utrecht :) ) gewoon niet zulke hoge heuvels hebt. Of ik moet de sleutels van het trappenhuis van de Montevideo toren krijgen ofzo. Hoe dan ook, ik heb een stuk meer spierpijn in m'n kuiten dan na eerdere wedstrijden dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Rudedadude schreef op zondag 7 mei 2017 @ 22:33:
[...]

En toch is er naar mijn idee weinig 'vervangends' wat je goed voorbereid op hoogtemeters en duurinspanningen zoals dit. Intervallen helpen volgens mij meer voor je snelheid en niet voor uithoudingsvermogen. De duurinspanning heb ik dankzij de wat langere trails wel goed voor elkaar tegenwoordig en daar heb ik ook echt profijt van gehad in de tweede helft van deze trail.
Echte krachttraining voor je bovenbenen / kuiten zal ongetwijfeld ook helpen, maar bijvoorbeeld zo'n stuk waarbij je meer dan een kilometer aan het klimmen bent is gewoon moeilijk na te doen omdat je in Rotterdam (of Utrecht :) ) gewoon niet zulke hoge heuvels hebt. Of ik moet de sleutels van het trappenhuis van de Montevideo toren krijgen ofzo. Hoe dan ook, ik heb een stuk meer spierpijn in m'n kuiten dan na eerdere wedstrijden dit jaar.
Klopt, zelfs de stukken heuvel- en trappentraining waren niet te vergelijken. Dan liep ik wel 500 hoogtemeters maar steeds stukjes van 6 meter intensief omhoog naar een brugdek of eentrap op, en dat 100x, ipv gewoon 1km achter elkaar omhoog onder een hoek van 5-10 procent. Ik denk dat bij Amerongen nog het beste te trainen is, binnen een actieradius van een km of 40 van Utrecht. Maar zelfs daar zijn de stukken die echt omhoog gaan nog beperkt tot een meter of 600 denk ik..

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Infinchible
  • Laatst online: 23:00

Infinchible

Woef!

Ik dus net als @Valorian en @Rudedadude de Koning van Spanje 32km gelopen. Zoals @Rudedadude al vertelde samen met hem er heen gereden vanaf Zaltbommel, gezellig en een stuk beter dan 2.5 uur alleen in de auto!
Heerlijk weer gehad, had mijn arm-sleeves en handschoenen nog meegenomen, maar dat was totaal niet nodig. Bij de start was het eigenlijk zelfs al iets te warm ;). Dat heeft me ook heel erg opgebroken later, samen met de te snelle start (15km). Ik hoopte vandaag eindelijk een keer op het podium te komen van een van de afstanden van de Koning van Spanjetrail, wat me nog niet gelukt is. Dus meteen aangehaakt bij het kopgroepje van 4 man. Waaronder de latere winnaar Geordie Klein, hij liep alleen vlot bij het groepje weg.
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/18278212_10155282961989231_3915951720513863253_o.jpg?oh=01b8e811de8abda77f9f5c70f7c761f7&oe=59876928

De nummer 2 ging ook wat harder dan mij en de nummer 3, dus maar bij de nummer 3 blijven hangen. Dit volgehouden tot een km of 20. Maar eigenlijk voelde het na 15km al veel te zwaar aan. Na 20km dus ook behoorlijk ingestort en op de steilere klimmen ook moeten wandelen. De hitte hielp niet echt mee ook, maar gelukkig had ik nog wel een litertje water mee, die ik nog voor een halve liter heb bijgevuld bij de post. Verder wel tevreden met de uitslag, op het laatst nog ingehaald door de nummer 4, dus uiteindelijk 5e geworden met een tijd van 2.25. Gemiddeld ongeveer even snel als vorig jaar op de 38km, maar nu dus veel warmer en te hard gestart. Leerpuntje voor volgend jaar, hopelijk kan ik dan wel weer meedoen met het NK. :)

Daarna nog even gezellig met alle bekenden gekletst waaronder uiteraard @Roozzz en @Rudedadude .

Erg tof weekend!

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/18238504_10155282970639231_1931176663268263646_o.jpg?oh=aba2cd86bb5780d2a4177b363d984532&oe=5981306F

Jammer van die ogen dicht ;) .
Pagina: 1 ... 36 ... 109 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic