Hardlopen - Deel 7 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 109 Laatste
Acties:
  • 515.088 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnOeFz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-10 17:09

KnOeFz

no comment...

Ik zoek een advies over het zelf bepalen van je maximale hartslag.

Sinds kort ben ik de trotse bezitter van een FR735XT. :)
Garmin bepaalt standaard de max HR volgens 220-leeftijd formule iirc... maar ik lees overal dat dit niet zo nauwkeurig is. Ik zou hem graag wat nauwkeuriger bepalen om mijn trainingen wat effectiever te krijgen (zonder meteen een sportarts te bezoeken). Over hoe je deze zelf bepaald lees ik allerlei verschillende oefeningen... vaak gepaard met heuvel op lopen... Je raad het al, nu heb ik hier in de buurt geen heuvels :X ... hooguit een viaduct(je) de snelweg over. Als ik het goed begrijp gaat het er vooral om een maximale inspanning te leveren voor een bepaalde tijd (hoe lang?) en dan te kijken wat je maximale bereikte hartslag was. Please correct me if I'm wrong. :?

Werkt het dan ook om bijvoorbeeld een rondje van ca 5 km te lopen, steeds te versnellen waarvan bijvoorbeeld de laatste 1 a 2 km zo hard als ik kan? Of zijn er betere schema's/oefeningen hiervoor?
Hoe hebben jullie je max HR bepaald?

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06:06
Kijk hier eens naar:
https://sporttracks.mobi/...ne-your-lactate-threshold
Met je LTHR kan je je zones herleiden

Wel met deze opmerking:
Is a 30 minute test really accurate?

Sort of. In my experience, there are many factors that cause errors. Even lab tests have discrepancies, such as: your motivation, fatigue level, caffeine intake, the temperature, etc. My first lab test showed a result that was 5bpm lower than what I found in the 30 minute test. That’s a significant difference.
TheOmen zet deze exercitie op zijn ToDo lijstje :o

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnOeFz

KnOeFz

no comment...

TheOmen schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 14:47:
Kijk hier eens naar:
https://sporttracks.mobi/...ne-your-lactate-threshold
Met je LTHR kan je je zones herleiden

Wel met deze opmerking:

[...]

TheOmen zet deze exercitie op zijn ToDo lijstje :o
Daar heb ik nog wat hulp bij nodig... wat is dan de relatie tussen je lactaat drempel en je max HR/HRzones?

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
KnOeFz schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 15:14:
[...]

Daar heb ik nog wat hulp bij nodig... wat is dan de relatie tussen je lactaat drempel en je max HR/HRzones?
Zie laatste plaatje in de link die ik gaf, Zones zijn % van LTHR
Z1 < 81%
Z2 81 - 89%
Z3 90 - 93%
Z4 94 - 99%
Z5 >= 100%

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnOeFz

KnOeFz

no comment...

TheOmen schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 15:20:
[...]

Zie laatste plaatje in de link die ik gaf, Zones zijn % van LTHR
Z1 < 81%
Z2 81 - 89%
Z3 90 - 93%
Z4 94 - 99%
Z5 >= 100%
even checken of ik het snap hoor... :X
gemiddelde van zijn laatste 20 min is 175 bpm
die 175 is de LTHR, de max HR is dan in dit voorbeeld 188 (=1,07*LTHR?)

Dus samengevat.. ik pak de gemiddelde HR van de laatste 20 minuten tijdens een 30 minuten run op maximale inspanning (gevoelsmatig). Dat vermenigvuldig ik met 1,07 en dat getal voer ik in mijn Garmin in als max HR?

edit:
of kan ik in mijn garmin ook de LTHR ingeven? (nog niet gezien, ik ga ff zoeken)

Het klinkt wel betrouwbaarder/logischer om vanuit een gemiddelde een bepaling te doen om evt spikes in je HR uit te sluiten die misschien een verkeerd beeld geven.

[ Voor 4% gewijzigd door KnOeFz op 24-03-2017 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
KnOeFz schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 15:35:
[...]

even checken of ik het snap hoor... :X
gemiddelde van zijn laatste 20 min is 175 bpm
die 175 is de LTHR, de max HR is dan in dit voorbeeld 188 (=1,07*LTHR?)

Dus samengevat.. ik pak het gemiddelde van de laatste 20 minuten tijdens een 30 minuten run op maximale inspanning (gevoelsmatig). Dat vermenigvuldig ik met 1,07 en dat getal voer ik in mijn Garmin in als max HR?

edit:
of kan ik in mijn garmin ook de LTHR ingeven? (nog niet gezien, ik ga ff zoeken)

Het klinkt wel betrouwbaarder/logischer om vanuit een gemiddelde een bepaling te doen om evt spikes in je HR uit te sluiten die misschien een verkeerd beeld geven.
Tjemig je stelt wel lastige vragen hoor :P
Zo ik het lees, maar ik ben ook maar een leek, is zijn tekst niet helemaal 1-op-1 met de afbeelding.
De schrijver bepaald zijn LTHR als 175. Dan zou dat m.i. de onderste grens moeten zijn voor Z5 (en dus niet 173 die in de afbeelding staat)
Dan kom je op
Z5 >=- 100% 175 - (oneindig, doe es gek)
Z4 164 - 174
Z3 163 - 147
Z2 146 - 141
Z1 0 - 140
(afrondingsfouten daargelaten)

Maar wellicht lees ik het helemaal verkeerd, garantie tot de deur of totdat je hart het begeeft, which ever comes first ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnOeFz

KnOeFz

no comment...

TheOmen schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 15:48:
[...]

Tjemig je stelt wel lastige vragen hoor :P
Zo ik het lees, maar ik ben ook maar een leek, is zijn tekst niet helemaal 1-op-1 met de afbeelding.
De schrijver bepaald zijn LTHR als 175. Dan zou dat m.i. de onderste grens moeten zijn voor Z5 (en dus niet 173 die in de afbeelding staat)
Dan kom je op
Z5 >=- 100% 175 - (oneindig, doe es gek)
Z4 164 - 174
Z3 163 - 147
Z2 146 - 141
Z1 0 - 140
(afrondingsfouten daargelaten)

Maar wellicht lees ik het helemaal verkeerd, garantie tot de deur of totdat je hart het begeeft, which ever comes first ;)
Ha, ja, lekker dan ben ik weer terug bij af... oneindig kan ik niet invoeren in mijn garmin als max HR :+
Ik zal binnenkort die oefening eens lopen en kijken wat er uit komt (als mijn hart het niet begeeft :9 )

Zal dan deze percentages van LTHR dan eens afzetten tegen de percentages afgeleid van de max HR die ik dan aflees ( z1=50-60% van max, z2=60-70 t/m z5=90-100%)
Er zal nog wel een weekje overheen gaan voordat ik hieraan begin... beetje pijnlijke knie waar ik even voorzichtig mee ben na 10 mile loop van afgelopen woensdag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

KnOeFz schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 16:04:
[...]

Ha, ja, lekker dan ben ik weer terug bij af... oneindig kan ik niet invoeren in mijn garmin als max HR :+
Ik zal binnenkort die oefening eens lopen en kijken wat er uit komt (als mijn hart het niet begeeft :9 )

Zal dan deze percentages van LTHR dan eens afzetten tegen de percentages afgeleid van de max HR die ik dan aflees ( z1=50-60% van max, z2=60-70 t/m z5=90-100%)
Er zal nog wel een weekje overheen gaan voordat ik hieraan begin... beetje pijnlijke knie waar ik even voorzichtig mee ben na 10 mile loop van afgelopen woensdag.
Je kan als %LT je zones invoeren. Dit zit onder je device settings -> user settings.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnOeFz

KnOeFz

no comment...

Poekie schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 12:08:
[...]

Je kan als %LT je zones invoeren. Dit zit onder je device settings -> user settings.
Top, dank je wel. Er zitten overal zoveel instellingen dat ik veel over het hoofd zie. En dan ook nog op 3 platformen... horloge, app en website 8)7 Maar op de Connect website krijg ik het gevonden :)

[ Voor 6% gewijzigd door KnOeFz op 25-03-2017 17:06 ]

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Jeej, de 5K van Zandvoort gedaan in 24:50 :) Nieuw (en eerste officiële) PR.
Toen ik in januari begon met couch-to-5K en nog geen 30 seconden achter elkaar kon rennen had ik dit niet kunnen dromen :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
anandus schreef op zondag 26 maart 2017 @ 12:47:
Jeej, de 5K van Zandvoort gedaan in 24:50 :) Nieuw (en eerste officiële) PR.
Toen ik in januari begon met couch-to-5K en nog geen 30 seconden achter elkaar kon rennen had ik dit niet kunnen dromen :)
Goed gedaan zeg! Mooi PR ook, onder de 25 minuten grens. Ik heb ook meegedaan. Ik heb er precies 2.5 minuut langer over gedaan, ook een prima tijd vind ik zelf. Het was wel een pittig heuvelachtig circuit hoor, de zon scheen ook netjes op het net nieuw gelegde asfalt. Al met al een prima loop!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-10 13:14
Vandaag ook op Zandvoort over het Circuit en omgeving gerend. De halve marathon. Tot 17 KM ging alles goed, daarna hadden de darmen er geen zin meer in. :( ;w Beetje teleurstellend omdat ik tot toen op een schema liep van een PR. Laatste stukje kon ik dus lekker aan de wandel want zodra ik weer begon te rennen begon de boel van binnen hevig te protesteren. Helaas! Even uithuilen en maar weer doorgaan :(:)

Nog meer mensen hier de halve gelopen in Zandvoort? Wat vonden jullie van die strandafgang? Iemand überhaupt rennend dat kreng opgekomen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03:40
Vanmiddag genoten van het mooie weer in het bos bij Amerongen. Heb zo'n anderhalf uur hardgelopen in de omgeving van de berg en het karrewiel (bij de eenzame eik die met dit weer overigens verre van eenzaam was). In totaal 17km met 330 hoogtemeters en een gemiddelde van 5:30/km. Niet ontevreden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Krasloos schreef op zondag 26 maart 2017 @ 17:12:
[...]

Goed gedaan zeg! Mooi PR ook, onder de 25 minuten grens. Ik heb ook meegedaan. Ik heb er precies 2.5 minuut langer over gedaan, ook een prima tijd vind ik zelf. Het was wel een pittig heuvelachtig circuit hoor, de zon scheen ook netjes op het net nieuw gelegde asfalt. Al met al een prima loop!
Ja, die heuvels kwamen een beetje als een verrassing. Als polderloper is dat niet mijn ding, hahaha :P

Overigens was mijn doel om onder de 30 te komen, en ik zag de klok bij de finishlijn langzaam richting de 30 minuten kruipen dus de laatste paar honderd meter ben ik nog vol gas gegaan om binnen de 30 minuten te blijven... Was ik vergeten dat ik in het derde vak was gestart en dus met 5 minuten vertraging vertrokken was _o- (al had ik ook zonder die sprint een PR gehaald, maar nog, alle beetjes helpen ;) )

Maar echt prachtig weer vandaag en het was prima georganiseerd vond ik. Was mijn eerste loop, maar nergens hoeven wachten, overal wc's, kledinginname geen rijen, etc, etc.

[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 26-03-2017 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:03

Roozzz

Plus ultra

Valorian schreef op zondag 26 maart 2017 @ 18:43:
Vanmiddag genoten van het mooie weer in het bos bij Amerongen. Heb zo'n anderhalf uur hardgelopen in de omgeving van de berg en het karrewiel (bij de eenzame eik die met dit weer overigens verre van eenzaam was). In totaal 17km met 330 hoogtemeters en een gemiddelde van 5:30/km. Niet ontevreden.
Dan hebben we elkaar misgelopen. Ik liep daar vanochtend nog :)
Erg fijn hardloopweertje ondertussen!

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:54
Zozo, pittig weekendje achter de rug. Na de meerdaalwoudtrail in januari en de Enclusatrail in februari gisteren de crêtes de Spa 21km gelopen (Strava linkjes). Én vandaag ook nog Gent Urban Trail (10km maar heel rustig uiteraard).

Gelukkig supermooi weer, Spa uiteraard een heel mooie omgeving om te vertoeven dus ik heb er echt voluit van genoten. Ik had me voorgenomen niet te wandelen maar het laatste stukje van de skipiste was er even teveel aan, en op de volgende helling werd ik gehinderd door teveel wandelaars waardoor rennen gewoon niet meer lukte (eerlijk is eerlijk, ik zat ook wel een beetje dood). Gefinished in 1:54:20, en daar was ik best fier op! En vooral ook dat dit waarschijnlijk mijn zwaarste inspanning ooit was, en ik toch deze morgen goed gerecupereerd was en nog eens 10k kon rennen.

Maar komende week toch goed rusten :) Trails zitten er even op, nu nog wat snelheid aanscherpen tegen de Antwerp 10 Miles en dan zien we wel. Als iemand een leuk evenement in mei (in België of niet te ver daarvan) weet, ik wil elke maand iets doen en mei is nog blanco.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• il_mostro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-10 20:39
Roadman schreef op zondag 26 maart 2017 @ 17:57:
Vandaag ook op Zandvoort over het Circuit en omgeving gerend. De halve marathon. Tot 17 KM ging alles goed, daarna hadden de darmen er geen zin meer in. :( ;w Beetje teleurstellend omdat ik tot toen op een schema liep van een PR. Laatste stukje kon ik dus lekker aan de wandel want zodra ik weer begon te rennen begon de boel van binnen hevig te protesteren. Helaas! Even uithuilen en maar weer doorgaan :(:)

Nog meer mensen hier de halve gelopen in Zandvoort? Wat vonden jullie van die strandafgang? Iemand überhaupt rennend dat kreng opgekomen?
Balen. Ik heb ook de halve marathon gelopen. Dat stukje het strand af was inderdaad behoorlijk pittig, dit had ik al verwacht en was vergelijkbaar met de strandafgang bij de halve marathon van Texel. Het stuk dat daarna kwam met duin op, duin af en de tegenwind was ook pittig. Stukje op het circuit vond ik echt gaaf om een te doen, het strand en duin stuk was iets minder. Hier had iets meer variatie in gemogen, geen 8km heen en 8 km terug. Verder met een tijd van 1:51 uur en nog wat seconde ben ik redelijk tevreden voor de eerste halve marathon dit jaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• artharpe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Vanmiddag de Anner Bos Cross gelopen. Hoeveelheid cross en de zwaarte viel enorm mee, er zaten behoorlijke stukken verhard in en de zandvlaktes waren aardig verhard. Tevens de eerste keer dat ik een 10km heb gelopen, ben vooral van de incourante afstanden :) Uiteindelijk gefinished in 48.53, verschil tussen de eerste en tweede 5 km waren drie seconden, ben wel van het vlakke lopen :D Qua kleding had ik het ook goed gekozen, eerste keer in korte broek en daarop strak t-shirt met korte mouw shirt, warm krijg ik het wel van het lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-10 17:01
Misschien een domme vraag, maar ik vraag ze toch maar: als je voet op de grond landt, moet je je voet dan net ontspannen of net opspannen?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jero_B
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:39
Gister ook de zandvoort circuit run gelopen, 12k in 1:11,17, met mijn geringe voorbereiding toch wel tevreden. Vorig jaar liep ik 1:05 maar was het zwaar afzien. Gister heb ik ervan genoten :D

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Gisteren de halve marathon gelopen in Zandvoort. Kort samengevat een geslaagde dag, mede door de organisatie/sfeer en het lekkere weer :).

Het circuitgedeelte (kleine 4 KM) was erg leuk om te lopen. Ik merkte al wel dat er veel mensen flink hard startte (inclusief zwaar hijgen en zweten) waardoor ik me al begon af te vragen of ze de finish wel gingen halen.

Daarna het strand, dat viel me eigenlijk alles mee - maar een paar stukjes was het zand wat mul. Godzijdank het lage water/eb waardoor het goed lopen was, plus de wind die in de rug stond. Maar toen kwam het laatste stuk, de strandafgang. Er werd al verteld dat je het hier rustig aan moest doen omdat het een verraderlijk stukje zou zijn. Nou, in de verte zag ik al dat iedereen aan het lopen/klimmen was om boven te komen, alles stroopte daar op (echt een knelpunt). Maar goed eenmaal boven werd het duinpad vrij snel verhard en dat liep dan opeens weer héél lekker.

Het laatste stuk terug naar het centrum viel een soort tegen. Het was allemaal best heuvelachtig (logisch, duinen) en dat in combinatie met de tegenwind en een oude blessure die ik wat begon te voelen. Toch maar even de spreekwoordelijke knop omgezet en hetzelfde tempo door kunnen lopen. Het viel me wel op dat des te dichterbij de finish we kwamen des te meer mijn horloge begon af te wijken van de kilometer bordjes langs de kant.

Uiteindelijk gefinisht met een officiële tijd van 2:01:41. Mijn "doel" was 2 uur of iets minder en aangezien het parcours (en de 3 minuten die ik verloren ben bij het knelpunt/de strandafgang) ben ik tevreden. Ik durf wel te stellen dat op een vlak(ker) asfalt parcours ik <2 uur moet kunnen lopen.

Ik las ook dat van meerdere mensen dat de bordjes afweken, en zelfs ook de lengte van het parcours. Zelf gaf mijn horloge 21,73 KM aan als totale lengte. Al kan ik me voorstellen dat als net een andere lijn loopt op het circuit dat zomaar een paar honderd meter kan schelen.

Trouwens ook zonder water/flesjes/gel gelopen en dat beviel prima - genoeg posten om even bij te vullen. Op naar de volgende HM en dan voor een <2 uur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
Grotvoltrollen. Gisteren het plan om met het mooie weer een eind de bos en de hei op te gaan. Kon ik na 700 meter iets anders gaan bedenken omdat een blessure waarvan ik dacht dat ie weg was, toch weer z'n kop op stak.
De inhouse fysio concludeerde direct een lichte vorm van zweepslag. Dus... komende twee weken op de crosstrainer en de fiets om de conditie op peil te houden, en de buitenschoenen maar even in de kast laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Asgaro schreef op zondag 26 maart 2017 @ 23:53:
Misschien een domme vraag, maar ik vraag ze toch maar: als je voet op de grond landt, moet je je voet dan net ontspannen of net opspannen?
Vooral niet over nadenken. Dit is typisch zoiets dat je gewoon aan je lichaam moet overlaten om het automatisch goed te doen :>

Ik zou oprecht het antwoord niet weten, maar vermoed dat het in een combi van beide zit :P
TheOmen schreef op maandag 27 maart 2017 @ 09:18:
Grotvoltrollen. Gisteren het plan om met het mooie weer een eind de bos en de hei op te gaan. Kon ik na 700 meter iets anders gaan bedenken omdat een blessure waarvan ik dacht dat ie weg was, toch weer z'n kop op stak.
De inhouse fysio concludeerde direct een lichte vorm van zweepslag. Dus... komende twee weken op de crosstrainer en de fiets om de conditie op peil te houden, en de buitenschoenen maar even in de kast laten.
Balen! :(

Hier optimaal gebruik gemaakt van het mooie weekend: vrijdagavond hardlopen, zaterdag mountainbiken, zondag hardlopen. Laat het voorjaar maar komen :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tinuz___
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-10 16:57
Roadman schreef op zondag 26 maart 2017 @ 17:57:
[...]
Ik heb de 12K gelopen, voor mij was het na 2013 de 2e keer. Vond het strand dit keer echt killing, omlaag durfde ik in de drukte niet helemaal vrijuit te gaan en dat inhouden is eigenlijk gewoon energieverlies. Maar terug omhoog was veruit het zwaarst, vooral omdat over de volle breedte mensen af en toe ineens stilvielen. Dus zigzaggend door het mulle zand :X
Geloof dat ik op de boulevard nog wel een kilometer nodig had om weer op adem te komen. Uiteindelijk 1:05:16 erover gedaan. Had gezien mijn trainingstijden ingezet op 1:03, maar had het mulle zand dus even over het hoofd gezien 8)7
In ieder geval wel ruim 3 minuten sneller dan in 2013 :)

[ Voor 3% gewijzigd door Tinuz___ op 27-03-2017 09:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kramerty88
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 18:48

kramerty88

Soms geniaal... (meestal niet)

Asgaro schreef op zondag 26 maart 2017 @ 23:53:
Roozzz schreef op maandag 27 maart 2017 @ 09:20:
[...]

Vooral niet over nadenken. Dit is typisch zoiets dat je gewoon aan je lichaam moet overlaten om het automatisch goed te doen :>

Ik zou oprecht het antwoord niet weten, maar vermoed dat het in een combi van beide zit :P
Totaal geen domme vraag ;). Eigenlijk een hele goede. Antwoord: Op spanning zetten. Probeer je tenen op te trekken (richting de knie) als je land. Zo land je met een gespannen boog die de energie loslaat bij afzet. Met ontspannen voet gebruik je die spierelasticiteit nauwelijks.
Bijkomend voordeel is dat je je voet vrijwel onmogelijk voor je lichaamsgewicht kan plaatsen als je tenen optrekt doordat je je kuitspier activeert en je dus geen overstride kan maken.

[ Voor 3% gewijzigd door kramerty88 op 27-03-2017 10:51 ]

http://team450.nl/ | 31:39 10k | 2:33:02 Marathon

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Gister weer de Venloop gedaan (3e jaar op rij), wat blijft dat toch een leuk en goed georganiseerd evenement!
En wat een gezelligheid langs de kant!

De race zelf had ik echt slecht ingeschat.. op basis van trainingen had ik 4"40-4"45/k moeten kunnen lopen (eindhoven lukte op 4"50"). Echter ging het zo lekker dat ik de eerste 10K op 4"30 liep..
Ik dacht we zien wel hoe lang ik dit volhoud.. anders zak ik wel wat terug..
Nou goede les gehad.. bij 12K was het klaar, kreeg lichte pijn/kramp net onder m'n ribben en kon het tempo met moeite op 5"15 houden.. uiteindelijk nog stukken moeten lopen..
Eindtijd was 1"46:40.. Volgende keer toch maar gewoon de 1e 10 op 4"45 houden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:25
kramerty88 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 10:17:
[...]

[...]

Op spanning zetten. Probeer je tenen op te trekken (richting de knie) als je land. Zo land je met een gespannen boog die de energie loslaat bij afzet. Met ontspannen voet gebruik je die spierelasticiteit nauwelijks.
Bijkomend voordeel is dat je je voet vrijwel onmogelijk voor je lichaamsgewicht kan plaatsen als je tenen optrekt doordat je je kuitspier activeert en je dus geen overstride kan maken.
Dat doe ik inderdaad ook. Nadeel is wel dat in 1 m'n Asics na amper 300km al een gat begint te komen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-10 22:31
Iemand nog tips voor een laatste week voor een pr poging op de 10k? Ik heb gisteren even een rondje gelopen over het parcours voor aanstaande zondag. Ben van plan deze week nog 1x een klein rondje op tempo te lopen. Zaterdag heb ik een voetbalwedstrijd maar zit te denken om deze over te slaan en voor mijzelf een kort stukje te lopen.

Wat wel belangrijk is is dat ik op dit moment redelijk wat last heb van mijn achillespezen (overbelast) en ik daarom dus wat extra rust wil inbouwen deze week. Ik merk dat vooral voetbal en de daarbij behorende korte sprints veel vergen van mijn achillespezen. Het gewoon hardlopen op tempo gaat vrijwel pijnloos.

Zero.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-10 13:01
Gister ook de Zandvoort Circuitrun gelopen de 12km en moet zeggen dat het een top evenement is. Alles goed geregeld en een leuke route. Ik heb prima gelopen en was in een 59,54 weer terug. Strand op en af was pittig, en mede door een late start (startvak Wit) enorm veel mensen in gehaald. Wat op sommige stukken lastig is vanwege breed lopende groepen en de wat smallere stukken. Wel erg tevreden met de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

[...]
[...]
Op spanning zetten. Probeer je tenen op te trekken (richting de knie) als je land. Zo land je met een gespannen boog die de energie loslaat bij afzet. Met ontspannen voet gebruik je die spierelasticiteit nauwelijks.
Gaan we eens op letten. Geen idee hoe ik dit nu exact doe :P

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-10 12:00

Pathogen

Shoop Da Whoop

Zo, eindelijk weer eens tijd voor een race report!

Afgelopen zaterdag de 10k gedaan tijdens de Ruitenburg Westland Halve Marathon (De van der Windt verpakking run dus).
Doel: ergens in de 51 minuten komen, kijken waar mijn 10k-vorm überhaupt staat.

Zoals ik al eerder heb vermeld heb ik dit jaar eigenlijk amper 10k-achtige afstanden in de benen (2 stuks totaal) dus had ik van tevoren echt geen idee hoe ver ik zou kunnen komen.
Het weer was heerlijk, ik kon redelijk dichtbij parkeren en een slapende dochter overleggen in de buggy, zodat ik die vervolgens bij mijn ouders langs de kant kon afgeven :)

Even wat babbelen met mijn ouders, wat drinken en inlopen (had ik al gezegd dat het lekker weer was?), laatste keer afwateren en maar eens naar de start gegaan, aangezien er zo langzamerhand wat meer mensen begonnen te verzamelen.
In het startvak zag ik pacers staan, voor de HM, dus even snel (verkeerd) uit mijn hoofd rekenend ben ik in de buurt van de 1:40 pacer gebleven waar ik toevallig al vlakbij stond.
Twee keer met zijn allen doorschuiven naar de streep later ging het schot. Het eerste stuk was lekker op een tweebaans plak asfalt, dus totáál geen last van dringen en drukte. Nog even uitgezwaaid door pa, ma en een slapend meisje, die zou ik bij het 2km punt nog een keertje zien.

Die eerste paar kilometer was het even zoeken naar een lekker tempo. Die 1:40 pacer was wel bij te houden, maar ik had het gevoel dat het net te snel ging. Gelukkig vond ik twee mensen die samen liepen en een erg stabiele pace leken te houden, dus daar heb ik mezelf achter geïnstalleerd.
Bij het 2 km punt (vlakbij de start) sliep mijn dochter nog steeds lekker, maar ondertussen was ook mijn broer er met zijn gezin. Leuk!
Even zwaaien en dan toch echt de andere kant op om Naaldwijk uit te gaan. Ik ken de omgeving goed, maar niet als hardloper, dus een besef van kilometers was wel nieuw voor me hier.
Kreeg zo ondertussen al een droge mond, maar dat heb ik snel de laatste tijd. Ik geef stress van werk en verbouwing de schuld, want ik had zeker niet slecht gedronken.

Na 3,5km draaiden we linksaf, vol in de zon en uit de wind. Ik ken mezelf, dus ik heb meteen een heel klein stapje terug gedaan. Echt totaal geen zin om me al vóór het 5km-punt op te blazen. Gelukkig werd het niet té heet, dus door de tuinderslaantjes lopende kon ik nog steeds wel een lekker tempo vasthouden.
Ik begon eens wat aandachtiger op mijn horloge te kijken. Tot dan toe had ik alle kilometers onder de 5:00 gelopen en ging het eigenlijk wel soepeltjes. Maar ja, met normaliter alleen 5-6km-rondjes in de benen durfde ik het nog niet aan om sneller te gaan.

Toen ik weer wat afkoeling van de wind kreeg ging ik mijn twee "pacers" voorbij (bedankt nog!). Ik merkte dat ze in begonnen te zakken en hoorde ze ook praten over of ze door gingen zetten of niet, dus hoog tijd om mijn eigen tempo door te pakken.
24:31 zag ik vlak voordat de 5km notificatie kwam. Dat klonk wel als een fijne tijd. Niet meteen richting een 5k-PR, maar wel ruim op schema voor een 10k-PR. Ik besloot het tempo van dat moment te blijven lopen tot de HM af zou splitsen, rond kilometer 7, en dan te kijken wat ik nog bij kon schakelen.

De waterpost rond km 6 kwam mooi op tijd. Ik pakte blijkbaar een bekertje sportdrank, en doelbewust een spons. Geen mierzoet spul, dus het maakte me niet zoveel uit achteraf of het water of sportdrank was geweest.
Één bocht later liep ik vól in de wind en vroeg ik me af wat ik in godsnaam met een spons deed :P Desondanks dacht ik al dat ik hem later vast nog kon gebruiken en hij zat me niet in de weg, dus ik besloot hem maar gewoon vast te houden.

Na de volgende bocht kwam de afsplitsing in zicht. Ik heb nog even de 1:45 pacer voor me zien lopen (die ging dus iets aan de snelle kant nu ik het nareken), maar met het afzwaaien van de HM-deelnemers was de weg mooi open voor me. Tijd om te versnellen dus. Zat er nog wat in? Zeker! Ik voelde me alsof ik op mijn huidige tempo de HM had kunnen lopen, dus daar kon echt nog wel een tandje bij.

Zo goed mogelijk gedoseerd bijschakelend kwam ik ineens structureel lopers voorbij. Dat is leuk! Wel uit blijven kijken om niet té hard te gaan, want 3 kilometer is géén sprintafstand, maar mijn ademhaling voelde goed genoeg.
De spons begon van pas te komen :) Zo fijn om dan gewoon even je lippen nat te kunnen maken, dan lijkt het net alsof je wat gedronken hebt :P Polsen zijn bij mij ook een vast nummer, dat is een belangrijk deel van mijn warmtebeleving.

Nu kwam het voordeel dat ik de omgeving ken van pas: ik kon goed inschatten waar ik nog precies moest lopen en kon dus mijn tempo op het juiste peil houden. Ik wist dat het na de sporthal nog 500m was en vond het een mooi punt om de bocht daarvoor nog een klein tandje bij te zetten.
De laatste 250m waren klinkers - wát een verschil is dat als je voluit probeert te lopen! - die iets gladder waren dan in mijn herinnering. Desondanks kon ik mijn footing daar ook redelijk snel op vinden en heb ik er nog uitgeperst wat kon.
Vlak voor de finish een wakkere dochter en familie langs de kant :) en rond de 49 minuten bruto de finish over. Wauw! De laatste kilometer zelfs nog even een 4:34 kunnen klokken!

(Oh, kunnen mensen álsjeblieft NIET direct na de finish stil gaan staan! Vloekerdevloek wat is het irritant om ineens af te moeten remmen als je probeert voluit te gaan :( Ik kon één persoon maar echt met heel veel moeite ontwijken...)

Ik geloof dat ik wel drie minuten rondgelopen heb en "allejezus" tegen mezelf zei :P Onder de 49 minuten! Uiteindelijke tijd was hetzelfde als op mijn eigen klokje: 48:52.
Dus, allereerste race van het jaar, meteen 2 doelstellingen gehad. 10km PR, check!, sub-50, check!
*O*

Vlak na de race was ik trouwens nog best OK in de benen. Ik denk ook dat er nog wel enkele tientallen seconden te pakken waren als ik beter op de hoogte geweest was van mijn vorm, dus kun je nagaan. De winter door blijven lopen heeft dus echt wel zijn vruchten afgeworpen, ook al zijn het maar kleine afstanden.
Uiteraard was ik gisteren en vandaag wel stijf, maar dat is meestal heftiger dan nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Razr schreef op maandag 27 maart 2017 @ 09:13:
Ik las ook dat van meerdere mensen dat de bordjes afweken, en zelfs ook de lengte van het parcours. Zelf gaf mijn horloge 21,73 KM aan als totale lengte. Al kan ik me voorstellen dat als net een andere lijn loopt op het circuit dat zomaar een paar honderd meter kan schelen.
Ikzelf heb alleen de 5K, dus het circuit, gedaan en dat klopt aardig met mijn telefoon (welke ik iets eerder aan en later uitzet).
5,00K in 24:50 volgens officiële tijd
5,07K in 25:13 volgens mijn telefoon

Maarja, da's het circuit en maar 1 klok, dus da's niet gek dat dat wel klopt :P
En inderdaad, zeker op het circuit op drukke punten kan je aardig van de ideale lijn afwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Laatst online: 25-10 19:34

Galois

1811 - 1832

Pelox schreef op maandag 27 maart 2017 @ 10:29:
Iemand nog tips voor een laatste week voor een pr poging op de 10k? Ik heb gisteren even een rondje gelopen over het parcours voor aanstaande zondag. Ben van plan deze week nog 1x een klein rondje op tempo te lopen. Zaterdag heb ik een voetbalwedstrijd maar zit te denken om deze over te slaan en voor mijzelf een kort stukje te lopen.

Wat wel belangrijk is is dat ik op dit moment redelijk wat last heb van mijn achillespezen (overbelast) en ik daarom dus wat extra rust wil inbouwen deze week. Ik merk dat vooral voetbal en de daarbij behorende korte sprints veel vergen van mijn achillespezen. Het gewoon hardlopen op tempo gaat vrijwel pijnloos.
- goed eten
- goed slapen
- geen alcohol
- enthousiast worden/raken/zijn, er zin in hebben!
- trainen wat je in een normale week doet, alleen korter.
- twee dagen ervoor nog een korte training doen, met versnellingen in wedstrijdtempo (pas op: niet teveel, je mag geen spierpijn of vermoeide benen krijgen de volgend dag).
- op de dag zelf tot 2 uur voor de wedstrijd: heel veel drinken!! Dat je urine helemaal wit is... va. 1,5u voor de wedstrijd niets meer drinken (erg vervelend als je tijdens het lopen moet plassen). Wat ik nog wel vaak doe is in het startvak nog 1/2 flesje water drinken. Op je eten hoef je niet echt te letten voor een 10 km. Gewoon goed eten en ook tot 2u voor de wedstrijd, daarna niets meer eten.
- en uiteraard: ook je grote boodschap vooraf gedaan hebben...

Maar vooral het mentale aspect is van belang... Tijdens een wedstrijd loop je ook altijd harder door de adrenaline die je dan extra aanmaakt (en ook omdat iedereen om je heen ook pijn heeft.. :) )

Succes! Ik ga zondag ook voor een PR (<38:30, maar ik hoop sub38).

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
Galois schreef op maandag 27 maart 2017 @ 12:07:
[...]

- goed eten
- goed slapen
- geen alcohol
- enthousiast worden/raken/zijn, er zin in hebben!
- trainen wat je in een normale week doet, alleen korter.
- twee dagen ervoor nog een korte training doen, met versnellingen in wedstrijdtempo (pas op: niet teveel, je mag geen spierpijn of vermoeide benen krijgen de volgend dag).
- op de dag zelf tot 2 uur voor de wedstrijd: heel veel drinken!! Dat je urine helemaal wit is... va. 1,5u voor de wedstrijd niets meer drinken (erg vervelend als je tijdens het lopen moet plassen). Wat ik nog wel vaak doe is in het startvak nog 1/2 flesje water drinken. Op je eten hoef je niet echt te letten voor een 10 km. Gewoon goed eten en ook tot 2u voor de wedstrijd, daarna niets meer eten.
- en uiteraard: ook je grote boodschap vooraf gedaan hebben...

Maar vooral het mentale aspect is van belang... Tijdens een wedstrijd loop je ook altijd harder door de adrenaline die je dan extra aanmaakt (en ook omdat iedereen om je heen ook pijn heeft.. :) )

Succes! Ik ga zondag ook voor een PR (<38:30, maar ik hoop sub38).
ooh 2 uur voor de start niks meer drinken doe ik eigenlijk nooit.. ik drink eigenlijk heel de tijd nog wel kleine slokjes.. Ik hoop op een tijd onder 43 (dat zou een pr zijn) en het liefst zo dicht mogelijk richting de 40 :) Mits mijn pezen niet gevoelig worden want dan schakel ik een tandje terug.

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

@Pelox heb je dan geen 'last' tijdens het lopen?

Ik drink tot 1,5 uur voor de start heel veel (in een periode van minstens 2 uur). Water, melk, sap, van alles. En dan stop ik 1,5u voor de start. Anders krijg ik echt 'last' tijdens het lopen. Vlak voor de start nog 250 mL water naar binnen gieten (niet meer, want dan gaat het klotsen) en als het niet warm is tijdens een 10k, dan drink ik tijdens het lopen eigenlijk ook niet. Soms dat ik een bekertje grijp en dan 1 of 2 slokken.

Hoe doen anderen dit?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
@Galois
Meeste races die ik gedaan heb zijn einde ochtend/begin middag. Meestal ontbijt ik gewoon normaal en drink ik niet meer of minder dan anders, dat komt neer op 0,5 of 1,0 liter tussen opstaan en race denk ik. Kort voor start drink ik niet veel meer. Ik zorg dat ik naar wc ga voor de start. Als het kan neem ik nog een dubbele espresso een half uurtje van tevoren ofzo.

PS: Heeft dat 'heel veel drinken' nu nog invloed op je wedstrijdprestatie, of alleen op je gesteldheid na afloop en je herstel? Ofwel, kan je jezelf binnen die 38min van een jouw 10km zodanig 'uitdrogen' dat je er diezelfde race al last van hebt?

@Pelox
Hoop tips zijn al langsgekomen hierboven. Nog een aanvulling: zorg dat je goed ingelopen bent. Als je je 10km op PR-tempo van start gaat kan het zijn dat de eerste kilometers erg zwaar aanvoelen. Bij mij helpt het altijd om van tevoren nog een meter of 500-1000 in te lopen, rustig. Dan is de 'versnelling' in een keer naar race-tempo een stuk minder heftig.

[ Voor 14% gewijzigd door Valorian op 27-03-2017 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Inlopen is inderdaad ook van belang. Om twee redenen:

1) warming-up (blessurepreventie)
2) je spieren (en longen) laten weten dat ze straks hard aan het werk moeten

Ik loop ongeveer 35 minuten voor de start 10-15 minuten in. Met korte stukjes (50-100m) op wedstrijdtempo. Heel licht doe ik nog wat rekoefeningen... Ik heb het gevoel dat als ik mijn hartslag al ver boven de 150 heb laten gaan, dat mijn lichaam 'gespannener' is en er klaar(der :) ) voor is.
Ach, details die volgens mij vooral mentaal zijn :)

Oh ja, wel een hele belangrijke: zorg ervoor dat je schoenen goed gestrikt zijn. Niet te strak, niet te los, niet dat ze na een paar km losraken, enz.

Zorg er verder voor dat je niet te warm bent aangekleed. Zeker bij een 10k voluit, zal je het echt eerder veel te warm hebben, dan te koud.

En je weet het: de eerste paar km gaan goed, daarna ga je heel veel pijn hebben aan het begin van de tweede helft. En het einde gaat ook weer goed, omdat het 'einde in zicht' is. Alles is mentaal...
Wat ik vaak probeer als ik na bv. km 6 het zwaar heb, is om iemand te volgen of kleine doelen te stellen als 'ik ga dit tempo in ieder geval vasthouden tot dat paaltje/die bocht/enz'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
@Valorian @Galois Bij mij heeft drinken voornamelijk veel nut tijdens voetbalwedstrijden. Dit omdat je dan eigenlijk continu aan het intervallen bent. Ik persoonlijk krijg dan vaak last van mijn kuiten, door voldoende te drinken en extra megnesium te nemen heb ik dit veel minder. Tijdens het hardlopen (tot 17km) heb ik eigenlijk nog nooit iets gedronken tijdens een wedstrijd. Ik loop gewoon door en drink nadien vaak direct iets.

Ik zal inderdaad een goede warming up doen voor de wedstrijd. normaal ga ik gewoon rustig wat lopen met een paar korte versnellingen tussendoor. Verder wat rekken etc.

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Zo. Auw. Aan mijn rondje van daarnet te merken heeft zaterdag me toch echt wel wat gedaan :P
Gelukkig zijn de pijntjes beperkt tot de kuiten en daar net onder. Geen centje last van knieën, bovenbenen, liezen, heupen, enkels, tenen, of geschuurde tepels.
Dat deze schoenen zo goed zitten helpt ook zeker mee, pasvorm is echt perfect voor me.

@Pelox 10km-tips dus he? Ik vond 10km genoeg wedstrijd om wel een beetje te taperen. In de laatste week géén runs op snelheid gedaan en iets minder kilometers gemaakt. De meeste dingen die ik over taperen had gelezen hebben het overigens wel over stukjes op wedstrijdtempo.
Als mijn benen 2 dagen van tevoren niet fris genoeg hadden gevoeld had ik nog een keer goed over de foamroller gegaan, maar dat bleek niet nodig.

En voor de wedstrijd:
- genoeg drinken en naar de WC van tevoren (gelukt)
- inlopen, niet zo belangrijk hoeveel maar wel dóen, liefst even een stukje voluit knallen om de hartslag op gang te helpen (gelukt)
- begin op, of een paar seconden boven, je gewenste tijd (niet gelukt, sneller gestart dan gepland maar het voelde goed)
- evalueer na 2-3km of je het tempo vol kunt houden (gelukt)
- ik heb expres gemikt op een negatieve split. De eerste 5km absoluut niet voluit lopen, de tweede helft goed evalueren wat er nog inzit qua versnelling. (gelukt! 24:32 vs 24:20)

Inlopen heeft nog een voordeel: normaliter duurt het even voordat je HR omhoog gaat. Dit is volgens mij ook één van de redenen waarom je tijdens een wedstrijd zo makkelijk te hard van start gaat. Als je dat doet heb je een probleem wanneer je HR op gang is. De rek is er dan uit en je zult te snel in je max HR zone belanden.
Ik houd dat niet 10km lang vol, 5 gaat dat misschien nog net maar loopt het ook niet prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-10 21:39
Ik dacht van mn last van mn scheenbeen af te zijn, maar helaas :(. Heb 2 weken rust genomen vanwege een lichte pijn in mn scheenbeen (buitenste spier), ik dacht dat alles weg was en afgelopen week weer 3x gelopen op rustig tempo en max 5-7km. Maar helaas nu is het weer terug...

Allemaal geen heftige pijn, maar je voelt gewoon dat het geen gewone spierpijn is. Tijdens het lopen heb ik er ook totaal geen last van, komt echt pas uren na de training lanzaam opzetten en juist als ik in bed lig voel ik er het meeste van (nog steeds geen echte pijn maar meer een wat zeurend gevoel in die spier).

Nu maar het zeker voor het onzekere nemen en voorlopig rust houden. Misschien volgende week maar korte stukjes (1km) heel rustig gaan lopen om het weer wat op te bouwen als ik geen last meer heb maar dat zien we wel. Over 2 maanden halve marathon dus kan beter nu wat meer herstel pakken zodat ik wel weer fit kan worden voor die wedstrijd.

De pijn komt waarschijnlijk door het te snel opvoeren van intensiteit van mn trainingen overigens... Geen slecht schroeisel oid.

[ Voor 6% gewijzigd door Bartske op 27-03-2017 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-10 14:21
Sta op het punt om bluetooth headset aan te schaffen voor het hardlopen. Zit zelf te kijken naar de Plantronics Backbeat Fit serie en zag tot mijn verbazing dat er een versie 2 in omloop is? op de site van Plantronics komt dit niet echt naar voren (of ik kijk erg scheel). Zag deze bij CoolBlue voorbij komen :
https://www.hoofdtelefoonstore.nl/vergelijken/766243/532641

Het lijkt erop dat deze mindere specs heeft maar een hogere prijs? Iemand die mij aan meer info kan helpen of ervaring met de Backbeat fit 2?
Of eventueel tips voor een alternatief?

Dank!

[ Voor 4% gewijzigd door GroeneThee op 27-03-2017 15:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• il_mostro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-10 20:39
GroeneThee schreef op maandag 27 maart 2017 @ 15:04:
Sta op het punt om bluetooth headset aan te schaffen voor het hardlopen. Zit zelf te kijken naar de Plantronics Backbeat Fit serie en zag tot mijn verbazing dat er een versie 2 in omloop is? op de site van Plantronics komt dit niet echt naar voren (of ik kijk erg scheel). Zag deze bij CoolBlue voorbij komen :
https://www.hoofdtelefoonstore.nl/vergelijken/766243/532641

Het lijkt erop dat deze mindere specs heeft maar een hogere prijs? Iemand die mij aan meer info kan helpen of ervaring met de Backbeat fit 2?
Of eventueel tips voor een alternatief?

Dank!
Als ik op de site van Plantronics naar de afbeeldingen van de Backbeat Fit kijk en het linkje dat jij stuurde lijkt het erop dat de nieuwere kleuren van de Backbeat Fit bij CoolBlue als Backbeat Fit 2 vermeld worden.

Verder ben ik nog steeds tevreden met mijn Backbeat Fit, moest alleen erg wennen aan de 'klempunten' op mijn oor. Gelukkig was dat slechts een kwestie van tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
Pathogen schreef op maandag 27 maart 2017 @ 14:26:
Zo. Auw. Aan mijn rondje van daarnet te merken heeft zaterdag me toch echt wel wat gedaan :P
Gelukkig zijn de pijntjes beperkt tot de kuiten en daar net onder. Geen centje last van knieën, bovenbenen, liezen, heupen, enkels, tenen, of geschuurde tepels.
Dat deze schoenen zo goed zitten helpt ook zeker mee, pasvorm is echt perfect voor me.

@Pelox 10km-tips dus he? Ik vond 10km genoeg wedstrijd om wel een beetje te taperen. In de laatste week géén runs op snelheid gedaan en iets minder kilometers gemaakt. De meeste dingen die ik over taperen had gelezen hebben het overigens wel over stukjes op wedstrijdtempo.
Als mijn benen 2 dagen van tevoren niet fris genoeg hadden gevoeld had ik nog een keer goed over de foamroller gegaan, maar dat bleek niet nodig.

En voor de wedstrijd:
- genoeg drinken en naar de WC van tevoren (gelukt)
- inlopen, niet zo belangrijk hoeveel maar wel dóen, liefst even een stukje voluit knallen om de hartslag op gang te helpen (gelukt)
- begin op, of een paar seconden boven, je gewenste tijd (niet gelukt, sneller gestart dan gepland maar het voelde goed)
- evalueer na 2-3km of je het tempo vol kunt houden (gelukt)
- ik heb expres gemikt op een negatieve split. De eerste 5km absoluut niet voluit lopen, de tweede helft goed evalueren wat er nog inzit qua versnelling. (gelukt! 24:32 vs 24:20)
Ja ik ga ook minder lopen deze week maar wel even een stukje tempo hier en daar.

Negatieve split moet ik nog zien aangezien ik ga proberen aan te sluiten bij iemand die normaliter een stukje harder dan ik loop.. we gaan kijken waar het schip strand.

Zero.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-10 19:53
Ik had bij de singelloop dat ik enorm moest pissen net voor de start :) dus heb ik juist een beetje harder gelopen zodat ik eerder naar de WC kon :)
Noem het een stok achter de deur voor een PR.

[ Voor 14% gewijzigd door tlpeter op 27-03-2017 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
il_mostro schreef op maandag 27 maart 2017 @ 16:11:
[...]

Als ik op de site van Plantronics naar de afbeeldingen van de Backbeat Fit kijk en het linkje dat jij stuurde lijkt het erop dat de nieuwere kleuren van de Backbeat Fit bij CoolBlue als Backbeat Fit 2 vermeld worden.

Verder ben ik nog steeds tevreden met mijn Backbeat Fit, moest alleen erg wennen aan de 'klempunten' op mijn oor. Gelukkig was dat slechts een kwestie van tijd.
Heb ze beide inclusief de Go3 naar de winkel in de buurt laten komen. Dan ga ik het wel zien.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Afgelopen zondag, 26 maart, de Venloop halve marathon gelopen. Voor mij als inwoner van Gemeente Venlo is dit toch hét sportevenement van het jaar. Voor mij is de Venloop speciaal want:
1. Hij heeft mij aan het hardlopen gebracht.
2. De Venloop komt voorbij mijn voordeur, dus ik woon letterlijk aan het parcours

De voorbereiding voor deze editie van de Venloop kon niet beter. Vorig jaar stond mijn PR op 1.43.59, later in het jaar de halve van Eindhoven op 1.38.30 gelopen. Aan de voorbereiding kan het niet liggen. Heb netjes iedere week mijn 4 trainingen afgewerkt. Tot ik 3 weken geleden in 1x pijn kreeg aan mijn dikke teen, rechtervoet. Afwikkelen ging niet meer, gewoon wandelen deed pijn, hardlopen was onmogelijk. De fysio heeft mijn voet ingetaped om het herstel iets te versnellen en in totaal heb ik 12(!!) cruciale trainingen gemist. Vorige week ben ik weer voor het eerst gaan lopen
Zaterdag met tape: 3.2km
Zondag zonder tape: 2.3km (deed pijn)
Dinsdag met tape: 9km
Donderdag met tape: 6km

Daarna moest ik aan de start voor de Venloop staan. Conditioneel was ik goed op peil en ik heb toch, tegen beter weten in, geprobeerd om een PR van 1.37.00 te lopen. De loop zelf ging goed. Tot de 9km was er niks aan de hand en kom ik het tempo mooi vasthouden. Daarna kreeg ik het (mentaal) zwaar. Ik ging me afvragen of ik het wel kon omdat ik te veel trainingen had gemist. Op het uur een gel naar binnen gewerkt en door, maar het tempo begon al af te zakken. Heel langzaam, iedere kilometer 1 of 2 seconden eraf.

Tot het punt van 14 km kon ik het tempo nog vrij goed vasthouden, maar toen ik eenmaal over de 5.00/km was gekomen, was het gewoon voorbij... Mijn bovenbenen werden zwaar, m'n knieën week, in plaats van mooie voorvoet landing kwam ik steeds vaker op de hak terecht. Ik heb nog geprobeerd om het om te buigen, maar het zat er echt niet in. Ik kon merken dat ik de omvang niet (meer) in de benen had.
De laatste kilometers heb ik, zoals ze dat zo mooi kunnen zeggen, op karakter uitgelopen. Met een tijd van 1.43.48 ben ik over de eindstreep gekomen.

Terugkijkend heb ik mixed feelings. Enerzijds ben ik heel blij dat ik de Halve Marathon toch heb kunnen lopen, zeker omdat ik tot 2 weken terug niet eens zonder pijn van mijn auto naar kantoor kon lopen. Toch heb ik mijn PR op de Venloop weten te verbeteren, 11 seconden eraf gelopen én vorig jaar was ik goed getraind, dit jaar had ik een alles behalve perfecte voorbereiding én ik heb met een getaped voetje/pijnlijke teen gelopen.

Anderzijds ben ik niet tevreden want ja... sportman en ik had zo graag 1.37.xx gehad. Maar, het heeft niet zo mogen zijn,

De Venloop zelf was overigens warm! De thermometer in Venlo stond op de, ik schat 17/18 graden. Ontzettend lekker loopweer, alleen als je uit de winterperiode komt is dat even schakelen. Zo heb ik meerdere deelnemers op de grond zien liggen. Wat ik altijd een verschrikkelijk gezicht blijf vinden... Je loopt daar tegen jezelf te vechten terwijl een andere persoon door ambulancepersoneel wordt behandelt. Komt wel even confonterend aan.
In totaal zijn er op de halve marathon 2 reanimaties geweest, waarvan 1 Duitse jongen van 23 jaar oud. Hij heeft Venloop uigelopen, is direct in elkaar gezakt en in de ambulance naar het ziekenhuis helaas overleden.. :|

Als je dan gaat relativeren, dan valt het niet halen van een PR natuurlijk keihard weg. Een jongen, 23 jaar.. gaat lekker een stukje lopen en komt er nooit meer van terug. Als organisatie kun je hier natuurlijk vrij weinig aan doen, maar het blijft gewoon kl*te om zoiets te moeten vernemen.

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooiopdevork
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-05-2023
Ik heb ook de venloop gelopen en zag je deelnemer ook liggen toen ik aan de finish kwam, echt verschrikkelijk als je dan later hoort dat hij overleden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Beetje googlen over hardlopen en schoenen en zo, kwam ik ook vetertechnieken tegen. Ook dat is een studie op zich :)

(zie bv http://www.runinfo.nl/veters.htm)

Ik heb hier nooit aandacht aan besteed. Ik heb m'n veters af fabriek :) Nooit aan gedacht dat dit anders, misschien beter kan.

Wie doet dit wel? Strikt/rijgt z'n veters op een bepaalde manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Ik moet ze altijd crosslocken zodat m'n hiel niet slipt. Verder heb ik één stel (gewone) sneakers apart geveterd zodat ze beter zitten.

[ Voor 3% gewijzigd door Poekie op 28-03-2017 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
Galois schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 20:37:
Wie doet dit wel? Strikt/rijgt z'n veters op een bepaalde manier?
Mijn Salomon XAs: Nee (hebben quicklace vetersysteem :) )
Mijn Saucony Triumphs: Ja, wat @Poekie al schreef, die extra gaatjes gebruiken om de schoen wat strakker om mijn hiel te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Hmm, nooit anders gestrikt omdat ik het nodig had eigenlijk. Ik heb een keer de standaard lockmethode geprobeerd en vond dat idd wel steviger zitten, maar niet interessant genoeg om te blijven doen :)
Mijn huidige schoenen passen echt zo goed dat ik mijn veters nog zou kunnen vergeten te strikken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnOeFz

KnOeFz

no comment...

Ik gebruik idd ook die extra gaatjes om een lusje mee te maken waar ik doorheen strik... zoal in de link ook wordt verteld. Verder kruislinks geveterd. Zo zitten ze het lekkerst aan mijn voeten. Stevig zonder te strak te zitten. Weet niet of het er mee te maken heeft maar ik heb nog nooit een losse veter gehad tijdens het hardlopen... blijf het dus zo doen.

[ Voor 18% gewijzigd door KnOeFz op 29-03-2017 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-10 19:38

m-vw

Dus?

KnOeFz schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 10:44:
Ik gebruik idd ook die extra gaatjes om een lusje mee te maken waar ik doorheen strik... zoal in de link ook wordt verteld. Verder kruislinks geveterd. Zo zitten ze het lekkerst aan mijn voeten. Stevig zonder te strak te zitten. Weet niet of het er mee te maken heeft maar ik heb nog nooit een losse veter gehad tijdens het hardlopen... blijf het dus zo doen.
Idem.

Deed het bij mijn vorige schoenen (Asics GT-2140) altijd. In eerste instantie bij mijn nieuwe New Balance niet gedaan, maar prompt lichte irritatie/beginnende blaar op mijn hiel. Dus ook bij de nieuwe schoenen hebben de lusjes weer hun intreden gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Grappig leesvoer, ik zal me eens inlezen over het strikken. Wat ik nu eigenlijk altijd doe is een dubbele knoop, hiermee weet ik zeker dat het goed blijft zitten, verder let ik op dat het niet te strak zit omdat dit gaat irriteren bij het lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilltris
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06-2023
Zijn er nog Tweakers die op tweede paasdag de Halve van de Haar gaan lopen? Ik ga nu de laatste weken van voorbereiding in en hoop onder de 1:50:00 uit te komen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Razr schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 12:18:
Grappig leesvoer, ik zal me eens inlezen over het strikken. Wat ik nu eigenlijk altijd doe is een dubbele knoop, hiermee weet ik zeker dat het goed blijft zitten, verder let ik op dat het niet te strak zit omdat dit gaat irriteren bij het lopen.
Met een turquoise turtle of deze variant daarop, hoef je geen dubbele knoop te doen en zitten je veters wel erg secure. Ze zijn alleen uiteindelijk wel veel makkelijker los te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:28
m-vw schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:54:
[...]

Idem.

Deed het bij mijn vorige schoenen (Asics GT-2140) altijd. In eerste instantie bij mijn nieuwe New Balance niet gedaan, maar prompt lichte irritatie/beginnende blaar op mijn hiel. Dus ook bij de nieuwe schoenen hebben de lusjes weer hun intreden gedaan.
Ik probeerde het deze week omdat ik de vorige keer een dove voet had, maar nu kreeg ik weer (net als de vorige keer dat ik het probeerde) last van stijven kuiten en enkels. Ben er nog niet helemaal uit of dat met elkaar samenhangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Zo hallo, vandaag zat er echt geen kracht in mijn benen. Ik heb er met moeite nog ruim 5 kilometer uit geperst :P Niet eens echt spierpijn, ja achteraf, maar de benen waren gewoon moe en druk bezig met andere dingen (herstel).
Als het vrijdagochtend net zo voelt als vanochtend toch maar even een (veel) korter rondje lopen. Het herstel hoeft allemaal niet supersnel, maar het moet wel kunnen herstellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidd91
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-10 13:50
Nilltris schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 12:50:
Zijn er nog Tweakers die op tweede paasdag de Halve van de Haar gaan lopen? Ik ga nu de laatste weken van voorbereiding in en hoop onder de 1:50:00 uit te komen
Ik twijfel er nog over. Misschien wel, maar ben de laatste tijd eigenlijk niet meer aan het trainen op langere afstanden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Nog mensen in voor de halve van marathon in Hengelo zondag aanstaande? Ik ben nog onzeker: twee weken niet hardgelopen i.v.m. een potentieel slijmbeursprobleem bij m'n heupen. Gisteren rustig 4km getest, dat ging goed. Vanavond nog een keer 4km testen en als dat goed gaat vrijdag nog een keer 10km proberen. Als ik geen reactie voel ga ik er voor :D. Een paar weken terug zou ik voor een tijd onder de 1:35 zijn gegaan, maar nu heb ik alles bij elkaar al een maand niet meer regelmatig gelopen, ik ben namelijk ook een weekje op vakantie geweest. Eerst maar eens zien of ik geen fysieke problemen heb, daarna zie ik wel hoe ik me zondag voel mocht ik aan de start staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:05

Sport_Life

Solvitur ambulando

Pasgeleden vader geworden, dus de trainingen worden korter en sneller. Hopelijk komend weekend weer eens 20km+ lopen. En eens kijken of er in april/mei nog een leuke HM is, de laatste wedstrijd smaakt naar meer :D !
Nilltris schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 12:50:
Lijkt me een leuke loop, als het uitkomt loop ik wel mee.

[ Voor 44% gewijzigd door Sport_Life op 29-03-2017 23:53 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Normaal gesproken neem ik 2 of 3 dagen rust voor een wedstrijd, zonder specifieke ideeën er achter.

As. zondag ga ik 10k lopen en elke seconde telt dan :)

Nu las ik dat de dag voor de wedstrijd (zaterdag dus) het erg goed is om je spieren even 'op spanning' te zetten door bv (in mijn geval, met als doel <38:00):

- 10 min warmlopen 5:30/km
- 3 keer 2 min 4:30/km
- 3 keer 1 min 4:00/km

Gisteren (woensdag) voor het laatst gelopen (9 km met 5:00/km), donderdag en vrijdag helemaal rust.

Iemand meningen met onderbouwing? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Ik heb zondag ook een wedstrijd (5KM) en ga vanavond nog intervallen.
Wel zijn dit er dan minder dan normaal en verder tot zondag helemaal niks.
Dit leverde mij vorige keer nog een PR op al staat die nog niet echt scherp :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bartske
  • Laatst online: 24-10 21:39
Galois schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 14:24:
Normaal gesproken neem ik 2 of 3 dagen rust voor een wedstrijd, zonder specifieke ideeën er achter.

As. zondag ga ik 10k lopen en elke seconde telt dan :)

Nu las ik dat de dag voor de wedstrijd (zaterdag dus) het erg goed is om je spieren even 'op spanning' te zetten door bv (in mijn geval, met als doel <38:00):

- 10 min warmlopen 5:30/km
- 3 keer 2 min 4:30/km
- 3 keer 1 min 4:00/km

Gisteren (woensdag) voor het laatst gelopen (9 km met 5:00/km), donderdag en vrijdag helemaal rust.

Iemand meningen met onderbouwing? :)
http://www.runnersworld.com/race-training/the-last-48-hours

Wat leesvoer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gkoers
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21-10 13:29
Calitomnication schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 11:25:
Tot ik 3 weken geleden in 1x pijn kreeg aan mijn dikke teen, rechtervoet. Afwikkelen ging niet meer, gewoon wandelen deed pijn, hardlopen was onmogelijk. De fysio heeft mijn voet ingetaped om het herstel iets te versnellen en in totaal heb ik 12(!!) cruciale trainingen gemist. Vorige week ben ik weer voor het eerst gaan lopen.
Ik heb sinds een dikke week hetzelfde. Ik twijfel of ik zondag kan gaan lopen(Groningen Urban Trail- iets van 11 km). Hoeveel last had jij toen je nog ging lopen? Inmiddels loop ik weer redelijk normaal, maar zeurt het nog een beetje nadat ik een stukje heb gelopen.

Running \ Cycling: Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

gkoers schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 16:20:
[...]

Ik heb sinds een dikke week hetzelfde. Ik twijfel of ik zondag kan gaan lopen(Groningen Urban Trail- iets van 11 km). Hoeveel last had jij toen je nog ging lopen? Inmiddels loop ik weer redelijk normaal, maar zeurt het nog een beetje nadat ik een stukje heb gelopen.
Ik heb het ook al een tijdje (twee maanden). Maar niet zo erg als bij jullie lijkt.

Ik probeer na elke training te rekken (hurken met tenen op de grond en hakken zo hoog mogelijk). Lijkt bij mij wel goed te helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Best interessant.
Ik zal morgen avond nog eens dat lopen. Ik heb net nog wat gelopen met 6x2min fartlek en 1min rust. Totaal 4,2 km. Dit heb ik juist op een wat warmer moment gedaan omdat ik zondag om 13:00 en wedstrijd ga lopen. Ik merk dat mijn kuiten het steeds beter aankunnen dus ga ik wat minder rust nemen dan voorheen. Jouw link bevestigd het eigenlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Gisteravond intervaltraining in het water gevallen door een leeglopend horloge. Hij gaf aan dat de batterij bijna leeg was, dus ik hing hem aan de oplader. Aan de oplader kroop hij van 84% naar 78% 8)7 Tijdens de training dus uitgevallen en aangezien ik in het eerste snelle stuk alweer last kreeg van mijn hamstring maar naar huis gehobbeld. Thuis wilde het horloge ook niet verder opladen: van 20% naar 18% ... hard reset gedaan en toen was alles verholpen :?

Het goede nieuws: zojuist maart afgesloten met een dik maandrecord: van 250km naar 275km. Daarmee blijf ik op koers voor 3000km dit jaar. Fijn!

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Laatst online: 23:54

Rudedadude

Maybe we were born to run

kenneth schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 07:03:

Het goede nieuws: zojuist maart afgesloten met een dik maandrecord: van 250km naar 275km. Daarmee blijf ik op koers voor 3000km dit jaar. Fijn!
Ik zit na dit eerste kwartaal op 698 kilometer (244 deze maand). Ik heb elke maand weer net wat meer kilometers gemaakt dan dezelfde maand in 2016. Het totaal aantal kilometers op de Elliptigo ernaast hou ik niet bij, maar dat is telkens 0-2 x per week en dus 0-50 km per week geweest. Had ik die omgezet naar hardloopkilometers dan was ik nog een stuk hoger uitgekomen. Maar het lijkt een goede aanvulling te zijn op het hardlopen, dus ik hou de mix voorlopig zo: 3-4x hardlopen en daarnaast 2-1x op de Elliptigo.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

kenneth schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 07:03:
Gisteravond intervaltraining in het water gevallen door een leeglopend horloge. Hij gaf aan dat de batterij bijna leeg was, dus ik hing hem aan de oplader. Aan de oplader kroop hij van 84% naar 78% 8)7 Tijdens de training dus uitgevallen en aangezien ik in het eerste snelle stuk alweer last kreeg van mijn hamstring maar naar huis gehobbeld. Thuis wilde het horloge ook niet verder opladen: van 20% naar 18% ... hard reset gedaan en toen was alles verholpen :?

Ach, eigenlijk jammer, zou een goede reden zijn geweest om de nieuwe Forerunner 935 aan te schaffen 8)

Maar goede keuze om te stoppen als je hamstring moeilijk gaat doen... Ik ben dan toch vaak geneigd om 'het even aan te kijken'. Vroeger meer dan nu trouwens. Maar valt het mee met je hamstring? Sterkte.

Nette afstanden! Mijn doel voor dit jaar heb ik op 2500 km gezet en daar ben ik ook ruim voor op schema. Zit nu op 692 km :) Maar heb deze week een rustige week (ipv 50-60, zit in nu op 25 ivm wedstrijd zondag, maar wat ook wel goed uitkomt, beetje last van scheenbeen en heup, kleine overbelasting denk ik).

Hopelijk lukt het de komende maanden dit vol te houden (vooral de combi met thuis/werk) aangezien ik ook meer zal fietsen (vooral sociale uitjes, maar pittige tochten. Fiets eigenlijk nooit alleen).

Sprak van de week één van mijn fietsmaatjes trouwens. Hij heeft vroeger heel veel hard gelopen, fietst nu eigenlijk alleen maar. Tien jaar geleden was hij in training voor een marathon onder de 3u (zoals ik nu) en ik vertelde hem dat ik een kleine 250 km per maand loop. Hij vertelde dat hij op de piek van zijn trainingsomvang hij 150 km per week deed. Wow! Ken weinig amateurlopers die dat doen... (overigens heeft hij de marathon, ondanks deze omvang, in 3:01 :'( gelopen... dan baal je wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

gkoers schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 16:20:
[...]

Hmmm. Bij mij was het zo erg dat ik gewoon niet meer kón lopen. Afwikkelen ging gewoon echt niet meer. Heb ook een dikke week met een gedraaide voet gelopen. Zeg maar je rechtervoet helemaal naar binnen gedraaid om zo de dikke teen te ontlasten, maar daardoor kreeg ik wel last van mijn wreef en alle kuitspieren die er zijn omdat m;n voet zo raar was gedraaid.

Het hele circus heeft bij mij dik 3 weken geduurd. Ik voel nu wel nog dat ik iets heb gehad, maar het doet geen pijn meer.

Hoeveel last jij ervan hebt, kan ik natuurlijk niet voor je beoordelen, maar ga het niet overbelasten. Bij een wedstrijdtempo komen er natuurlijk andere krachten vrij dan wanneer je lekker gaat duurlopen. Mijn halve marathon heb ik ook in overleg met de fysio gelopen. Voor aanvang hebben ze mijn voet dusdanig getaped dat de teen als het ware "hing" waardoor deze minimaal grondcontact maakte.

Nu gaat het veel beter, dus dik 4 tot 5 weken herstel nodig gehad.

tips voor New York

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Wat een week/maand afstanden joh... :o

Gisteravond nog even 10 km eruit geperst om de gewenste 50 km voor de maand Maart vol te maken *O*

Daarentegen wel 400+ km op de fiets gezeten, dus misschien niet helemaal eerlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Galois schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 08:40:
[...]
Sprak van de week één van mijn fietsmaatjes trouwens. Hij heeft vroeger heel veel hard gelopen, fietst nu eigenlijk alleen maar. Tien jaar geleden was hij in training voor een marathon onder de 3u (zoals ik nu) en ik vertelde hem dat ik een kleine 250 km per maand loop. Hij vertelde dat hij op de piek van zijn trainingsomvang hij 150 km per week deed. Wow! Ken weinig amateurlopers die dat doen... (overigens heeft hij de marathon, ondanks deze omvang, in 3:01 :'( gelopen... dan baal je wel).
Grappig, dan ga je je toch afvragen waar dat door komt. Met zulke getallen ga ik er toch vanuit dat die 3 uur te slechten is als je dat als doel stelt.
- Misschien niet structureel zulke volumes gelopen? Af en toe pieken en verder veel minder lopen is minder effectief dan een constante trainingsopbouw.
- Misschien een niet optimaal trainingsschema? Veel lopen in het grijze midden levert relatief weinig op. Train of langzaam, of hard. Niet teveel ertussenin.
- Gebrek aan talent, maar gecompenseerd door keihard werken?
- Nooit gefocust op deze afstand?
- Nog meer ideeën?

Ikzelf heb volgens mij nog nooit zo weinig kilometers gelopen als dit jaar... Veel te druk op werk en wat persoonlijke shit, zorgt ervoor dat ik maar weinig tijd beschikbaar had.
Laatste weken gaat het weer wat beter. Doordat het nu langer licht is, kan ga ik nu ook weer 's avonds wat doen. Hoewel dat momenteel verrassend veel op de mtb is. Hardlopen beperkt zich tot korte stukjes :P

[...]
Totaal geen domme vraag ;). Eigenlijk een hele goede. Antwoord: Op spanning zetten. Probeer je tenen op te trekken (richting de knie) als je land. Zo land je met een gespannen boog die de energie loslaat bij afzet. Met ontspannen voet gebruik je die spierelasticiteit nauwelijks.
Ik heb het getest. De conclusie is dat ik dit onbewust al doe :+ Weer niks gevonden waar ik snel harder door ga lopen ;) :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ik ga deze maand in ieder geval 80+ afsluiten, waar ik erg tevreden over ben. Voor mijn jaardoel zou ik 75 gemiddeld per maand moeten lopen. De eerste twee maanden zat ik er nog onder, maar nu boven :)

Voel nog wel iets, ergens tussen hamstring en knie, maar een echt pijntje is het niet, dus ik ga gewoon een rustig normaal rondje lopen vandaag. Ben wel benieuwd hoeveel moeite het kost om mijn normale easy pace te halen, woensdag was het echt niet te doen :P
Galois schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 08:40:
[...]

Hopelijk lukt het de komende maanden dit vol te houden (vooral de combi met thuis/werk) aangezien ik ook meer zal fietsen (vooral sociale uitjes, maar pittige tochten. Fiets eigenlijk nooit alleen).

Kans is prima aanwezig dat hij juist dankzij deze omvang de sub-3 niet heeft gehaald... Duurloopmisverstand schiet me direct te binnen, evenals "roofbouw".
>7500km per jaar is bizar veel als je ziet dat de veeltrainenden hier 3000km proberen te halen. De kans is dan groot dat je souplesse en herstel niet voldoende aandacht geeft.
Natuurlijk ken ik de situatie niet verder dan een paar getalletjes, dus misschien sla ik de plank mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Laatst online: 00:25
Ik zit alweer op 107km deze maand en ik ga vandaag nog. Aangezien ik met een paar anderen ga lopen, waarvan er eentje met een schema van 5 naar 10 km bezig is, zal het wel een kilometertje of 7 a 8 worden op een rustig tempo met veel geklets onderweg. Is ook wel lekker af en toe :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kramerty88
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 18:48

kramerty88

Soms geniaal... (meestal niet)

Roozzz schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 09:53:
[...]

Grappig, dan ga je je toch afvragen waar dat door komt. Met zulke getallen ga ik er toch vanuit dat die 3 uur te slechten is als je dat als doel stelt.
- Misschien niet structureel zulke volumes gelopen? Af en toe pieken en verder veel minder lopen is minder effectief dan een constante trainingsopbouw.
- Misschien een niet optimaal trainingsschema? Veel lopen in het grijze midden levert relatief weinig op. Train of langzaam, of hard. Niet teveel ertussenin.
- Gebrek aan talent, maar gecompenseerd door keihard werken?
- Nooit gefocust op deze afstand?
- Nog meer ideeën?
Dat zijn ook een beetje mijn gedachten. Als je zo'n omvang draait zou de 3 uur een eitje moeten zijn. Ik ken namelijk ook niemand die die omvang draait en niet onder de 3u kan komen, dus trainen of veel minder, of lopen veel harder. Ik zou het wel interessant vinden om zijn verder aanpak te weten te komen.

Het kan natuurlijk zo zijn dat het iemand is met minder talent die hardlopen wel heel leuk vindt. Die zie je echter niet vaak. 150km draaien op 5.00 tempo (er vanuit gaande dat hij zich aan zijn duurlooptempo's hield) betekent toch al 12,5u netto hardlopen per week. Zo'n committent zie je toch meestal alleen bij wedstrijdlopers met een hoog doel. Dus diep respect voor hem als hij er zoveel voor over had en jammer dat hij nooit de 3u brak. :'(

http://team450.nl/ | 31:39 10k | 2:33:02 Marathon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juhet
  • Laatst online: 22:55
Hier de maand maart gisteren afgesloten met 137 km totaal. Erg blij mee!

Volgende week zaterdag loop ik een 10K waar ik 12 weken voor getraind heb met behulp van een trainingsschema van Garmin. Op 27 april wil ik weer een 10K lopen, wat voor schema kan ik daarvoor gebruiken?
Pak ik dan de laatste 3 weken uit ditzelfde schema? Daar zit ook een stukje afbouw/taper in. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met trainen tussen wedstrijden door :-)

3 leuke cadeautips voor een theeliefhebber!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Deze maand zit ik ivm de blessure lager. Ik zit nu "slechts" op 71 kilometer, maar gezien 't feit dat ik 12 trainingen heb gemist is dat eenvoudig te verklaren.
Normaliter heb ik een omvang van +/- 150 km per maand. In de winter meestal iets minder, maar in de zomer gaat mijn omvang altijd drastisch omhoog!.
* Calitomnication is een echte zomerloper

tips voor New York

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

juhet schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 11:00:
Hier de maand maart gisteren afgesloten met 137 km totaal. Erg blij mee!

Volgende week zaterdag loop ik een 10K waar ik 12 weken voor getraind heb met behulp van een trainingsschema van Garmin. Op 27 april wil ik weer een 10K lopen, wat voor schema kan ik daarvoor gebruiken?
Pak ik dan de laatste 3 weken uit ditzelfde schema? Daar zit ook een stukje afbouw/taper in. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met trainen tussen wedstrijden door :-)
Wat ik persoonlijk zou doen:
- week 1 geen snelheidswerk, afstand beperken als je benen het niet trekken, om te herstellen
- week 2 een gewone trainingsweek, 1x intervallen, misschien een lage-hartslag-loopje, rustige (wissel)duurloop als het kan.
- week 3 een manier van taperen die je bevalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-10 15:25
Ik loop al een goede maand ook veel te weinig. Komt voornamelijk omdat ik veel 'pijntjes' heb. Daarom denk ik dat ik maar nieuwe schoenen ga halen, heb 1000km gelopen op mijn Lunarglides 7 dus lijkt me weer mooi.

Wie heeft er een mooi alternatief voor de Nike Lunarglide 7? Deze bevielen mij heel erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

KaiseRRuby schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 12:19:
Ik loop al een goede maand ook veel te weinig. Komt voornamelijk omdat ik veel 'pijntjes' heb. Daarom denk ik dat ik maar nieuwe schoenen ga halen, heb 1000km gelopen op mijn Lunarglides 7 dus lijkt me weer mooi.

Wie heeft er een mooi alternatief voor de Nike Lunarglide 7? Deze bevielen mij heel erg goed.
Wat is je loopstijl en wat zoek je precies? Ik ben zelf begonnen op de Lunarglides (4 & 5). Maar ben daarna overgestapt op de Nike Air Zoom Elite.. is overigens wel een compleet andere beleving. Reden, ik wilde een snellere loopstijl ontwikkelen en had het gevoel dat de Glides me teveel naar de hak bleven drukken.

Lunarglide = 12mm drop
Air zoom = 6mm drop

:)

tips voor New York

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hooiopdevork
  • Laatst online: 25-05-2023

Ik heb ook een aantal Lunarglides versleten maar heb sinds jaren de Asics gt-2000, bevallen me super.
Deze heb ik aan laten meten bij hardloopcentrum in Horst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan_Germs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-10 16:27
Ook maar een keer mijn 1e post.

Na een paar jaar achter elkaar de 4-mijl in Zwolle gelopen te hebben laatste 2 jaar bijna niet gelopen.
Sinds januari weer begonnen met als doel om 15 april 10-mijl in Zwolle Zuid te lopen onder de 1:30:00. Gezien mijn huidige tempo moet dat geeen probleem zijn.

Ik gebruik een schema van My Asics, maar het valt me op dat daar in het geheel geen interval training in zit.

Ik ga na de 15e verder richting de Halve Marathon in Zwolle op 10 juni. Doel nog te bepalen, mede afhankelijk van hoe de 10 mijl me af gaat.

Deze maand 100km gelopen op de Asics Nimbus-17. Erg fijn schoen, maar wel met een drop van 10mm.

Als deze bijna aan vervanging toe zijn, maar een paar met lagere drop ernaast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-10 15:25
Calitomnication schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 12:32:
[...]

Wat is je loopstijl en wat zoek je precies? Ik ben zelf begonnen op de Lunarglides (4 & 5). Maar ben daarna overgestapt op de Nike Air Zoom Elite.. is overigens wel een compleet andere beleving. Reden, ik wilde een snellere loopstijl ontwikkelen en had het gevoel dat de Glides me teveel naar de hak bleven drukken.

Lunarglide = 12mm drop
Air zoom = 6mm drop

:)
Dit vind ik een interessante gedachtegang. Mogelijk ga ik ook wel richting de Zoom om een andere stijl aan te meten.
Hooiopdevork schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 13:10:
[...]

Ik heb ook een aantal Lunarglides versleten maar heb sinds jaren de Asics gt-2000, bevallen me super.
Deze heb ik aan laten meten bij hardloopcentrum in Horst.
Ik heb zelf ook op Asics gelopen, hiervoor. De drop was toen veel hoger, mogelijk ga ik toch richting een lagere drop.

[ Voor 25% gewijzigd door KaiseRRuby op 31-03-2017 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Johan_Germs schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 13:46:
Ook maar een keer mijn 1e post.

Na een paar jaar achter elkaar de 4-mijl in Zwolle gelopen te hebben laatste 2 jaar bijna niet gelopen.
Sinds januari weer begonnen met als doel om 15 april 10-mijl in Zwolle Zuid te lopen onder de 1:30:00. Gezien mijn huidige tempo moet dat geeen probleem zijn.

Ik gebruik een schema van My Asics, maar het valt me op dat daar in het geheel geen interval training in zit.

Ik ga na de 15e verder richting de Halve Marathon in Zwolle op 10 juni. Doel nog te bepalen, mede afhankelijk van hoe de 10 mijl me af gaat.

Deze maand 100km gelopen op de Asics Nimbus-17. Erg fijn schoen, maar wel met een drop van 10mm.

Als deze bijna aan vervanging toe zijn, maar een paar met lagere drop ernaast!
Welkom!

Ik vermoed dat je schema is om de kilometers uit te breiden? Volumeopbouw en snelheidswerk tegelijk doen brengt extra blessurerisico met zich mee, daarom wordt het vaak geadviseerd niet tegelijk te doen.
Dat zou wel verklaren waarom je schema geen snelheidswerk in zich heeft :)

Hoe dan ook, met 100km in de maand lijkt me dat je nu wel aan voldoende volume zit om je 10EM zonder problemen uit te lopen :)

Hier nog wel wat pijntjes, maar wel weer normaal kunnen lopen zonder dat de koek echt op was. Woensdag was duidelijk zo moeilijk door vermoeide benen :) Maandtotaaltje van 84 km is iig prima op schema!

April wordt een rommelige maand. Laatste restjes verbouwing, verhuizing, daar weer verder dingen afklussen en wennen... We gaan ons best doen, maar ik verwacht dat april niet aan de 75km gaat komen.

[ Voor 8% gewijzigd door Pathogen op 31-03-2017 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan_Germs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-10 16:27
Pathogen schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 14:31:
[...]
Ik vermoed dat je schema is om de kilometers uit te breiden? Volumeopbouw en snelheidswerk tegelijk doen brengt extra blessurerisico met zich mee, daarom wordt het vaak geadviseerd niet tegelijk te doen.
Dat zou wel verklaren waarom je schema geen snelheidswerk in zich heeft :)
Dat zal het zijn. Om eerlijk te zijn loop ik het tempo van 5:35/km ook al zonder problemen in training over 16km. Zondag de laatste keer 16km volgens het schema.

Straks maar niet te snel starten en dan versnellen als ik het gevoel heb nog wat over te hebben.

Met nog 2 maanden te gaan naar de Halve moet er nog wel een stuk versnelling inzitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroeneThee
il_mostro schreef op maandag 27 maart 2017 @ 16:11:
[...]

Heb uiteindelijk gekozen voor de Backbeat Fit. Zit op zich prima, geluid is beter dan verwacht en stream alles vanaf het horloge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian

Waarom zoek je eigenlijk een alternatief voor een schoen die goed beviel, kan je niet gewoon de opvolger van de lunarglides nemen? Of zijn die erg veel veranderd in de tussentijd?

Als je een niet al te courante maat hebt of niet zo kritisch bent over kleuren heb je zelfs kans je 7's nog te vinden in een outlet of online shop voor weinig. Heb zelf geen ervaring met Nikes, dus weet niet bij welk nr ze nu zijn maar meestal zijn de wijzingen binnen een modelserie steeds minimaal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wezep
  • Laatst online: 22:37
Iemand die morgen nog gaat hardlopen in Nunspeet?
5,10k of de halve marathon?
Ik ga de halve lopen en hoop mn PR van 2 jaar geleden te verbeteren, staat op 1:26. We zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

wezep schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 19:57:
Ik ga de halve lopen en hoop mn PR van 2 jaar geleden te verbeteren, staat op 1:26. We zullen zien.
Nette tijd! Succes.

2017 wordt mijn jaar van de PR's :) As. zondag een PR op de 10k neerzetten (<38) en ik ben ook op zoek naar een halve marathon (tips?). Heb nu een PR staan van 1:27:(nog wat), maar ik denk dat ik sneller moet kunnen nu... En in oktober in A'dam de marathon onder de 3 uur :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
Galois schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 20:31:
[...]

Nette tijd! Succes.

2017 wordt mijn jaar van de PR's :) As. zondag een PR op de 10k neerzetten (<38) en ik ben ook op zoek naar een halve marathon (tips?). Heb nu een PR staan van 1:27:(nog wat), maar ik denk dat ik sneller moet kunnen nu... En in oktober in A'dam de marathon onder de 3 uur :D
Thanks.
Hardlopen gaat de laatste 2 jaar steeds beter sinds ik met schema's train.
Doel uiteindelijk is om snelle triathlon's te volbrengen.
Na 1,5km zwemmen en 40km fietsen is het nog de kunst om een 10km in 40min te lopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

KaiseRRuby schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 14:03:
[...]

Dit vind ik een interessante gedachtegang. Mogelijk ga ik ook wel richting de Zoom om een andere stijl aan te meten.

[...]

Ik heb zelf ook op Asics gelopen, hiervoor. De drop was toen veel hoger, mogelijk ga ik toch richting een lagere drop.
Ben van Glides af en van Air Zoom 6 naar 7 gegaan. Als ik nu weer terug ga naar de Glides, dan kan ik daar niet meer op Hardlopen.
Heb naast de Air Zoom nog andere schoenen, maar de Zoom is toch de primaire schoen met trainen etc.

tips voor New York

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
Zag deze weer reclame voor "Wings for life" langskomen. Heb vooralsnog nooit meegedaan, maar vind het wel een gaaf concept. In plaats van een vaste afstand loop je in feite tegen een soort 'bezemwagen' die met een vaste snelheid het parcour aflegt. Zodra je ingehaald wordt ben je 'af', hoe sneller je loopt hoe verder je dus komt... Via de 'goalcalculator' kan je uitrekenen hoe ver je gaat lopen bij een bepaalde snelheid (of hoe snel je moet lopen om afstand x te halen).

http://www.wingsforlifeworldrun.com/nl/nl/doelcalculator/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
KaiseRRuby schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 14:03:
[...]
Waarom zou je een andere stijl aan willen meten? Wanneer je geen last hebt van blessures lijkt me dat nergens voor nodig. Wanneer je sneller loopt, ga je naar mijn idee vanzelf ook meer op je voorvoet lopen, indien je van nature geen voorvoetlander bent. Bij mij is dat in elk geval wel het geval.

Wanneer je geforceerd een andere techniek aan gaat meten, krijg je naar mijn idee alleen een onnatuurlijke belasting en verhoog je de kans op blessures. Wanneer je toch een andere techniek aan wilt meten, is het vaak belangrijk dat je weer helemaal opnieuw op gaat bouwen, om je lichaam aan de nieuwe belasting te laten wennen.

En waarom niet de Lunarglide 8 nemen/proberen wanneer de 7 heel erg goed bevallen?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• wezep
wezep schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 19:57:
Ondanks dat de 5km knap zwaar waren, mag ik niet klagen met een tijd van 1:23:41!
Waarschijnlijk te snel gestart: eerste 5km in 19:22, 10km in goed 39min.
En daardoor mn hartslag direct bovenin D4.
Masr ben dik tevreden met mn tijd.
Nu een weekje rustig aan doen, vervolgens een trainingsweekend met de vereniging en dan doortrainen na de eerste teamtriathlon op 30 april in Arnhem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:31

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Valorian schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 12:25:
Zag deze weer reclame voor "Wings for life" langskomen. Heb vooralsnog nooit meegedaan, maar vind het wel een gaaf concept. In plaats van een vaste afstand loop je in feite tegen een soort 'bezemwagen' die met een vaste snelheid het parcour aflegt. Zodra je ingehaald wordt ben je 'af', hoe sneller je loopt hoe verder je dus komt... Via de 'goalcalculator' kan je uitrekenen hoe ver je gaat lopen bij een bepaalde snelheid (of hoe snel je moet lopen om afstand x te halen).

Ja is erg leuk! Goed georganiseerd hier in Breda, heb al 2 edities mee gedaan. En is natuurlijk voor het goede doel! Dit jaar proberen we met een groep van 100 man mee te doen.

Alleen bizar dat vorig jaar niemand de rollers de bus in wilde helpen (daar rennen we toch ook voor), ik als sympathieke jongen dat natuurlijk wel gedaan.

Geloof dat hier ook een roller zit die eerste was in Breda.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• tlpeter
Loopt er hier nog iemand de dwars door Dordt?
Ik ga zo de 5km lopen en mijn zoon de 10km.

Edit: gelopen met de gedachte om lekker te lopen en geen hoge verwachtingen te hebben. Ik had twee weken niet gelopen tot vorige week en had maar twee keer gelopen.
Het was ongeveer 15 graden en ik had dus lekker en korte broek aan gedaan zoals ik na de vorige keer had bedacht.
Ondanks dat ik het wel zou zien ben ik blijkbaar hard van start gegaan en ik kon het tempo best goed volhouden. De eerste kilometer in 5.54 waar voor mijn doen snel is. Daarna het tempo goed vast kunnen houden en zelfs iets versneld naar 5.43 in de tweede kilometer en 5.47 in de derde. Daarna ging het ietsje omhoog en werd het zwaar maar ik kon aanklampen bij iemand anders en hield 5.55 aan want ik wist dat ik een pr kon lopen en dan kun je maar beter proberen.
De laatste kilometer ging weer iets naar beneden en net voor de baan de dijk nog even af dus ook daar lekker gas gegeven. De laatste 500 meter was erg zwaar maar toch kon ik het nog volhouden en de laatste kilometer ging in 5.23 met als resultaat een pr van 28.57. toch 1 minuut 43 er af kunnen lopen en eindelijk onder de 30 minuten.

[ Voor 85% gewijzigd door tlpeter op 02-04-2017 15:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-10 19:38

m-vw

Dus?

Ter voorbereiding op de 10 mile van Antwerpen vandaag nog eens een keer de volle afstand gelopen. Mijn ronde is iets groter, maar omgerekend kwam ik uit op 1:39:11.

Er loopt de 23e een pacer mee op 1:40:00 dus die ga ik proberen te volgen. Alleen de drie tunnels, daar ben ik wel bang voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Sinds dit weekend zijn de inschrijvingen voor de Bridge 2 Bridge in Arnhem ook weer geopend. Iemand zich al ingeschreven?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Valorian schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 12:25:

Is een van de leukste evenementen waar ik aan heb mee gedaan de afgelopen twee jaar. Het parcours van dit jaar is iets minder interessant dan vorig jaar maar dat mag de pret niet drukken. Als het een beetje mooi weer is dan is dit een evenement om nooit te vergeten :)

Strava | AP | IP | AW

Pagina: 1 ... 32 ... 109 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic