Hardlopen - Deel 7 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 109 Laatste
Acties:
  • 515.084 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:12
Wat een wedstrijden allemaal :)
Ik heb sinds vorige week niet meer gelopen. Een beetje geïrriteerde knie dus heb het maar effe gelaten. Dit heb ik al vaker gehad wat gek genoeg weer weggaat door het hardlopen.
Ik ga dinsdag eens een kort rondje doen en als het goed gaat dan ga ik weer trainen voor de dwars door Dordt op 2 april (5km) en anders neem ik nog meer rust en zie ik wel hoe ver ik dan kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptar
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik heb na mijn laatste run aardige pijn aan mijn kuit bij het rechterbeen (linkerkant/binnenkant, zo'n 6 centimeter onder de knie). De afgelopen maand voelde ik het al een beetje zeuren maar dacht dat het spierpijn was, helaas wordt het nu alleen wat "erger". Als ik ook maar even aanzet voel ik gelijk een soort stekende pijn. Het is niet zo dat ik niet kan rennen, maar het voelt niet lekker. Morgen staat er weer een 12km loop op het programma, zou toch wel even weten of dit geen kwaad kan.

Ben benieuwd naar jullie antwoorden.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat een snelheden komen hier voorbij zeg, pfff :P

Ik heb wel een nieuw PR gehaald op mijn 5K: 28:24
Ben er wel trots op. Niet alleen vanwege de PR, maar vooral omdat dit de eerste keer was dat ik een negative split heb gerend. Da's best moeilijk. Maar wel gelukt, eerste drie km 6min/km, laatste twee km 5min/km. Ik ben er blij mee :)

Over een week mijn eerste 'race'. 5K in Zandvoort. Je moet binnen 45 minuten binnen zijn, dat moet te doen zijn.
Mijn doel is 30 minuten. Maar ik weet niet hoe vlak het is, of dat er ook ergens een helling is.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:05

Rudedadude

Maybe we were born to run

Raptar schreef op zondag 19 maart 2017 @ 19:57:
Ik heb na mijn laatste run aardige pijn aan mijn kuit bij het rechterbeen (linkerkant/binnenkant, zo'n 6 centimeter onder de knie). De afgelopen maand voelde ik het al een beetje zeuren maar dacht dat het spierpijn was, helaas wordt het nu alleen wat "erger". Als ik ook maar even aanzet voel ik gelijk een soort stekende pijn. Het is niet zo dat ik niet kan rennen, maar het voelt niet lekker. Morgen staat er weer een 12km loop op het programma, zou toch wel even weten of dit geen kwaad kan.

Ben benieuwd naar jullie antwoorden.
En dat is niet een soort zweepslag / kramp / kleine spierschering? Oftewel: kun je je kuitspieren rekken, of voel je het dan juist opkomen? In dat geval gaat het alleen maar erger worden als je er mee door blijft lopen totdat het echt acuut en ernstiger is (maar dat is zo iets meestal meteen al, dus ik twijfel).

Fijne resultaten komen weer voorbij. Iedereen die dit weekend geen wedstrijd heeft gerend heeft volgens mijn strav overzicht de laatste lange duurloop voorafgaand aan de Rotterdam marathon gelopen :P

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:45
anandus schreef op zondag 19 maart 2017 @ 20:12:
Wat een snelheden komen hier voorbij zeg, pfff :P

Ik heb wel een nieuw PR gehaald op mijn 5K: 28:24
Ben er wel trots op. Niet alleen vanwege de PR, maar vooral omdat dit de eerste keer was dat ik een negative split heb gerend. Da's best moeilijk. Maar wel gelukt, eerste drie km 6min/km, laatste twee km 5min/km. Ik ben er blij mee :)

Over een week mijn eerste 'race'. 5K in Zandvoort. Je moet binnen 45 minuten binnen zijn, dat moet te doen zijn.
Mijn doel is 30 minuten. Maar ik weet niet hoe vlak het is, of dat er ook ergens een helling is.
Als je bij een training de 28:24 al hebt aangetikt, is het dan niet leuker en logischer om voor de race écht alles eruit te halen en als doel in ieder geval een <28 te stellen? Kennelijk zit dat al in je (getuige je training-PR), en ervaring leert dat een race-omgeving er meestal ook voor zorgt dat je een PR wat makkelijker breekt dan in een training. Nou ja, just my 2 cents, hoe dan ook veel plezeier volgende week!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Valorian schreef op zondag 19 maart 2017 @ 21:02:
[...]

Als je bij een training de 28:24 al hebt aangetikt, is het dan niet leuker en logischer om voor de race écht alles eruit te halen en als doel in ieder geval een <28 te stellen? Kennelijk zit dat al in je (getuige je training-PR), en ervaring leert dat een race-omgeving er meestal ook voor zorgt dat je een PR wat makkelijker breekt dan in een training. Nou ja, just my 2 cents, hoe dan ook veel plezeier volgende week!
Oh, ja, zeker, maar ik wil mezelf ook niet teleurstellen ofzo. Het is mijn eerste race, dus ik heb echt geen flauw idee hoeveel het anders is dan in je eentje in de polder rennen, zeg maar :)

Maar op zich heb je gelijk, hoor, eigenlijk moet ik gewoon voor een PR gaan :Y En om eerlijk te zijn, volgens mij kan ik er zonder al te veel moeite meer uit persen, het was gewoon een zondagavondloopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptar
Rudedadude schreef op zondag 19 maart 2017 @ 20:23:
[...]

En dat is niet een soort zweepslag / kramp / kleine spierschering? Oftewel: kun je je kuitspieren rekken, of voel je het dan juist opkomen? In dat geval gaat het alleen maar erger worden als je er mee door blijft lopen totdat het echt acuut en ernstiger is (maar dat is zo iets meestal meteen al, dus ik twijfel).

Fijne resultaten komen weer voorbij. Iedereen die dit weekend geen wedstrijd heeft gerend heeft volgens mijn strav overzicht de laatste lange duurloop voorafgaand aan de Rotterdam marathon gelopen :P
Als ik mijn kuit strek voel ik er helemaal niks van, echt alleen bij aanzetten. Ik ben niet zo snel zeikerig met spierpijntjes ofzo, vind een beetje pijn in de kuiten wel lekker juist. Alleen deze is toch wel wat feller, zit net naast het scheenbeen zeg maar. Hoe dan ook, het kan dus weinig kwaad dan begrijp ik? Goed om te horen, kan ik morgen gewoon lekker de schoentjes aantrekken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:57

Sport_Life

Solvitur ambulando

Dat verklaart idd een hoop! Kom ook heel veel 30k+ trainingen tegen op Strava. Ben benieuwd of er hier nog mensen mee doen? ;).

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Raptar schreef op zondag 19 maart 2017 @ 22:47:
[...]

Als ik mijn kuit strek voel ik er helemaal niks van, echt alleen bij aanzetten. Ik ben niet zo snel zeikerig met spierpijntjes ofzo, vind een beetje pijn in de kuiten wel lekker juist. Alleen deze is toch wel wat feller, zit net naast het scheenbeen zeg maar. Hoe dan ook, het kan dus weinig kwaad dan begrijp ik? Goed om te horen, kan ik morgen gewoon lekker de schoentjes aantrekken!
Ho! Ik ben geen arts, fysiotherapeut of iemand met een glazen bol. Ik heb dus geen idee wat er bij je aan de hand is. Op basis van wat je schrijft zoals u het nog een 'knoop' in je spieren kunnen zijn, maar dan zou je het los moeten kunnen masseren. Maar beter is het om er iemand naar te laten kijken die er verstand van heeft :)

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
Raptar schreef op zondag 19 maart 2017 @ 22:47:
[...]

Volgens mij begrijp je het verkeerd, ik hoor niemand stellen dat het 'weinig kwaad kan' en zou het overigens ook erg merkwaardig vinden als iemand dat zou stellen op basis van alleen je post. Ik zou zelf als leek overigens zeggen: blijft de pijn aan of wordt deze zelfs erger: dan rust of fysio tot er beterschap optreed.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 20:49
Hier ook de 5km in utrecht gelopen. Was van plan de 10 te lopen maar een maand geleden peesblessure bij mijn enkel opgelopen. Veel bij fysio geweest en die zei dat 5 km wel zou moeten kunnen.
Uiteindelijk toch nog pijnvrij in 27.00 kunnen finishen, nieuw PR want had nog maar een keer eerder een wedstrijd gelopen. Hopen dat blessure wegblijft en doortrainen naar een 10 km run ergens later dit jaar, smaakt naar meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Hier 2 testloopjes gedaan. Heb 2 weken geleden last gekregen van m'n dikke teen (rechtervoet). Het gaat nu al beter overigens, kan er weer gewoon mee lopen, maar of ik er mee kan hardlopen is de vraag. Afgelopen weekend voor het eerst sinds zaterdag 6 maart weer gelopen.
- zaterdag ; 3.5km met tape om m'n voet. Tape zat niet in de weg en voelde veel stabieler. De druk was ook van m'n teen weg.
- zondag ; 2km zónder tape. Voelde nog een druk op m'n teen en toen ik thuiskwam voelde het als een lichte pijn.

In de wetenschap dat ik zondag 21km moet lopen lijkt het me dus verstandig om er een tapje om te laten zetten. Nu alleen maar hopen dat m'n conditie niet al te veel heeft geleden. Was eigenlijk van plan om voor een nieuw PR te gaan...

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hooiopdevork
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-05-2023
Gisteren de Stevensloop halve marathon gelopen in 1:46, niet geheel ontevreden na een terugval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-10 12:00

Pathogen

Shoop Da Whoop

Fontainemelon schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 18:07:
Vandaag een degelijk loopje gehad, 16km in 1:12:04 met een average pace van 4:30. De eerste pakweg 10km gingen heel vlot, en ik dacht eindelijk tot de sub-20min op 5km-club te behoren. Kijk ik na afloop op Strava, staat er 20:01. |:( Endomondo zegt wel 19:40, en bij Strava staat voor 5 achtereenvolgende km volgende intervallen:

4:00 - 3:56 - 3:58 - 3:57 - 3:53.

Dat telt op tot 19:44, en ook de Grade Adjusted Pace zit onder de 20 minuten. Iemand enig idee hoe Strava dan toch aan een >20min 5km PR komt, zowaar 21 seconden trager dan wat Endomondo zegt op hetzelfde traject?

Ik was al zo lang aan het hopen op een mooie sub 20min, krijg ik dit voorgeschoteld. Nu goed, op naar de volgende poging en dan maar meteen mikken op 18:00 ofzo, dan kan ik tenminste zeker zijn. :P
Strava heeft waarschijnlijk niet het stuk van je loopje gepakt waar je het snelst bent gegaan. Die estimates werken vaak door met enige intelligentie een stukje uit je run te kiezen, maar dit lijkt erop alsof ze gewoon km 1 tm 5 hebben gepakt.

Die estimates werken eigenlijk pas echt als je een activity gebruikt in zo goed als exact de afstand waarop je het PR wil zien.
Je kunt dus gerust zeggen dat je een sub-20 zou kunnen neerzetten in een race :)

[ Voor 6% gewijzigd door Pathogen op 20-03-2017 09:05 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• acidd91
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:50
Gisteren de 10 km gelopen op de Utrecht marathon. Al een tijdje wat specifieker aan het trainen op snelheid, dus hopelijk zat een PR (46.30) er in! Ik moest helaas beginnen in een wat trager startvak (E), maar een loper naast mij zat te klagen en daardoor konden we naar voren, waardoor we opeens bij de eerste 20 man konden starten. Heerlijk vrijuit gelopen, en dat was ook te zien aan de snelheid in het begin (3.45/km op de eerste 500 meter.. ). Eerste 5 km gelopen zoals ik wou (21.45) en hoopte deze snelheid door te kunnen trekken. Helaas vanaf km 6 vol de wind tegen, waardoor ik net onder de 44 minuten eindigde. Uiteindelijk een dik pr, dus zeker tevreden!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• artharpe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik zie hier altijd veel afstanden en tempo's voorbij komen die ik in de verste verte niet haal. Daarom was ik benieuwd naar de factor tijd, hoeveel trainingen en hoe lang doet men? Kick-off: ik doe ongeveer vier trainingen per week. 2x een uur, 1x drie kwartier en 1x anderhalf uur (gemiddeld >6min/km).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

artharpe schreef op maandag 20 maart 2017 @ 09:25:
Ik zie hier altijd veel afstanden en tempo's voorbij komen die ik in de verste verte niet haal. Daarom was ik benieuwd naar de factor tijd, hoeveel trainingen en hoe lang doet men? Kick-off: ik doe ongeveer vier trainingen per week. 2x een uur, 1x drie kwartier en 1x anderhalf uur (gemiddeld >6min/km).
Dan mis je nog de andere vorm van tijd: hoe lang ben je al bezig?

Ik train "maar" 3x per week, 20km (per week!) is momenteel de max, maar loop wel alweer een jaartje of 3 écht regelmatig. Rustig-tempo ligt rond de 5:40, een echte easy/recovery run kan richting de 6:00 gaan.

Daarnaast, ook niet belangrijk, ben ik 1.80m en weeg ik op dit moment 78 kilo, wat al aan de zware kant begint te worden voor mijn doen :)

Maar, ook bij mensen die op papier hetzelfde zouden moeten lopen, als je naar lichaamsbouw, gewicht, leeftijd en ervaring kijkt, zit gewoon verschil. Soms véél. Want, hoe cliché ook, iedereen loopt anders. Fysiek, mentaal, qua tempoverdeling, techniek, trainingsmethode, voeding, aanleg, noem het maar op :P

Ik heb het ook nog wel eens, maar ik heb geleerd me niet teveel aan anderen te spiegelen. De mensen die me het meest inspireren zijn vaak ook nog eens diegenen die kilometers en tempo's lopen waar ik bij lange na niet aan kom.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ook ik heb gisteren meegedaan aan de halve marathon van Utrecht. En erg tevreden met het resultaat. 1.54, gemiddeld 5.24 per/km gelopen. Daarmee 4 minuten van mijn PR afgehaald. En vooral, erg lekker gelopen. En erg constant. Al mijn kilometers zaten tussen de 5.15 en 5.29. Met twee uitzonderingen, bij de drinkposten was het een beetje dringen, daardoor waren die beide 5.36. Het is een erg prettig en leuk parcours, voornamelijk wind vrij (wel stukjes wind mee) en afwisselend tussen de stad en de bossen.

Ik merkte vooral rond de 15k dat ik nog erg soepel liep en kon gevoelsmatig zelfs een beetje versnellen richting de finish. Dat blijkt trouwens ook echt zo te zijn, want al die kilometers waren onder de 5.20.

Voorlopig geen halve marathons meer voor mij, ik wil nu proberen bij training-PR van 5.00 per km door te trekken van de 5k naar de 10k. Ik verwacht ook dat het binnenkort te warm gaat worden voor echt lange afstanden. Maar wie weet laat ik me nog een keer verleiden.

Over de trainingsvraag, voor de universiteit van Utrecht toevallig net de vragenlijst ingevuld. Ik heb de afgelopen twee weken 7 keer gelopen, voor een totaal van 110 kilometer. Gemiddeld rond de 5.20 per km.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik ben echt nét begonnen, twee maanden couch-to-5K, een maandje 'gewoon'.
Hardlopen doe ik driemaal per week. Tweemaal half uur (~5K), eenmaal drie kwartier á uur (~7½K).
Mijn gemiddelde tempo ligt rond de 5:50, al wordt dat langzaam, maar merkbaar sneller.

Ik heb korte beentjes (1,67m), een hoog BMI (29.4, 82kg) en ben de jongste niet (38), dus ik vind dat ik nog redelijk vlot ga voor mijn situatie, haha :P

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 20-03-2017 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:39
Ik loop gemiddeld 2x per week. 1x ongeveer 7km en 1x ongeveer 10km. Het is wel zo dat ik dit al jaren doe en daarnaast ook nog met regelmaat op het voetbalveld sta. Ik ben trouwens 36 jaar, 1.76m lang en weeg ongeveer 68kg. Gemiddeld tempo dat ik loop op trainingsdagen is 4.30/40 wedstrijdtempo is een halve minuut sneller. Ik loop iets van 3 a 4 10km wedstrijden per jaar. VO2Max 56/57 op dit moment.

Ik hoop trouwens dit jaar iets meer, 2x zoveel :P , km's te maken (vorig jaar in totaal 550km). Verder is mijn doel voor dit jaar om 1x onder de 40 min op de 10 te lopen.

[ Voor 10% gewijzigd door Pelox op 20-03-2017 12:05 ]

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Ik loop 4x per week, Door de week bij een atletiekvereniging. In het weekend draai ik het programma alleen.
Dinsdag; intensieve interval op de baan (19:00 / 20:30 incl. warming up etc)
Donderdag; duurloop icm interval op de weg (19:00 / 20:30 incl. warming up etc)
Zaterdag: duurloop tempo 1, tijd afhankelijk van het schema; ergens tussen de 60 en 90 minuten
Zondag: duurloop tempo 2, tijd afhankelijk van het schema; ergens tussen de 40 en 70 minuten

statistieken
  • Geslacht : man
  • Leeftijd : 36
  • Lengte : 1.80m
  • Gewicht : 60kg
  • VO2: 50
  • sneltste HM : 1.38:30

[ Voor 10% gewijzigd door Calitomnication op 20-03-2017 13:53 . Reden: stats ]

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• securitymayo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-10 19:58
anandus schreef op maandag 20 maart 2017 @ 09:52:
Hardlopen doe ik driemaal per week. Tweemaal half uur (~5K), eenmaal drie kwartier á uur (~7½K).
Mijn gemiddelde tempo ligt rond de 5:50, al wordt dat langzaam, maar merkbaar sneller.

Ik heb korte beentjes (1,67m), een hoog BMI (29.4, 82kg) en ben de jongste niet (38), dus ik vind dat ik nog redelijk vlot ga voor mijn situatie, haha :P
Damn, ik ben al blij met 6.40 gemiddeld.. Zelfde lengte, 87kg en eigenlijk nog maar net begonnen met hardlopen. Zit wel op voetbal (keeper) en train maar 1x per week gemiddeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:00
Ik ben eind 2015 begonnen met Evy 0-5km in 27 lessen ofzo, als stok achter de deur om gestopt te blijven met roken. Daarvoor eigenlijk nooit echt heel sportief bezig geweest. Evy heb ik netjes afgemaakt en daarna zonder schema oid af en toe een loopje van 5 a 6 km gedaan om het afgelopen zomer weer (zo goed als) te laten liggen.
In september toch weer wat serieuzer aan de gang gegaan en me vervolgens in december aangesloten bij een hardloopgroepje in de buurt. Nu loop ik 3 keer in de week: zondagochtend ca 60min intervallen (bepaald door trainer, totale afstand 8-10km inc. in- en uitlopen) en doordeweeks een keer een 5km op tempo en een 10km+ afstand. 5km red ik nu op < 5.30 min/km en als ik wat rustiger loop zit ik op > 6.00 min/km.

Oh, ik ben 38 en 78kg @ 1.80m.

[ Voor 23% gewijzigd door InZane op 20-03-2017 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Voorgeschiedenis: in de afgelopen vijf jaar ruim 7900km gelopen. In die tijd op de 10k van 44' naar 36'28 gegaan.

Momenteel vijf of zes trainingen per week, doorgaans tussen 60 en 70 kilometer, dus tussen 5 en 6 uur. In een typische week zitten een snelheidstraining van 60', een VO2max-training van 70' en verder alleen maar omvang met onder andere een lange duurloop van 90'.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artharpe
  • Niet online
Ik loop sinds dit jaar 4x per week en een keer tennis. Van 2009 t/m 2016 gem. drie keer per week gelopen, 2x een uur en anderhalf uur. Met een lengte van 1.89, 36 jaar en zo'n 82kg, meest recente sporttest gaf een vo2max van 52.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Laatst online: 17:05
25 jaar, 186cm en 75kg. Tot vorig jaar de 16 jaar daarvoor gekorfbald, eigenlijk altijd 3x pw.

Toen ik begon met hardlopen was conditie vanzelfsprekend geen probleem, spier/pees versterking wel. Loop nu eigenlijk vanaf september regelmatig (het jaar daarvoor ook al wel het een en ander gelopen) en nu probeer ik 3x pw te lopen totaal 25-30km. Loop in Z2 ongeveer 5.50/km wedstrijdtempo is voor de. 10km 4.30/km en de 5km 4.15/km (dat is volgens mn laatste wedstrijden maar kan waarschijnlijk wel sneller nu ik meer train).

[ Voor 9% gewijzigd door Bartske op 20-03-2017 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

33 jaar, 66kg en 1m60 (en vrouw - vrijwel iedereen hier is man denk ik). Loop afgelopen drie jaar pas redelijk consistent, maar totaal al wel 13 jaar bezig (vooral lopen van de Batavierenrace elk jaar en dan de 2 maand ervoor trainen...). Flinke achterstanden gehad door een raar niet weggaand hoestje eind 2015 en een doorgescheurde enkelband begin 2016, dus toen lange tijd niet gelopen. Flink aan t afvallen *O*

Op t moment loop ik te streaken (dag 21 gehad vandaag!), normaliter loop ik 3 of 4x per week, 1 lange run van >10km (of een wedstrijd) en twee/drie kortere, soms intervallen (zoals nu omdat trainingsschema).
Z2 tempo is zo'n 6:30/km. PR op de 10km is 51:37, op 10EM is 1:26:46. Niet recent een 5km-wedstrijd gedaan eigenlijk. Over 2 weken eerste halve marathon.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

37 jaar. 1.86 en 72 KG. Bijna 5 jaar gelden 'echt' begonnen met hardlopen. Ik koppel dat maar aan het kopen van mijn eerste gps-hardloophorloge. Sindsdien ruim 9000 kilometer gelopen.
M'n eerste met een hardloophorloge geklokte 10km was in 59:10 (oke, geen wedstrijd, wel een Z3-hartslag), afgelopen zaterdag in 37:36. Ik loop 3-4 keer in de week en sinds begin dit jaar probeer ik daarnaast 2x per week te fietsen. Weekomvang is 40-100 km en maandomvang is was de afgelopen 14 maanden boven de 200km. Ook heb ik sinds 1 januari 2016 maximaal 2 dagen rust gehad tussen mijn hardloopsessies van minimaal 5km, mijn vorm van een streak :P . Gemiddeld liep ik in 2016 14,6 km per sessie. Dit jaar is dat al opgelopen tot 16,1 km :)
Ik heb geen trainingsschema's, maar laat veel afhangen van de vorm en het gevoel van de dag.

[ Voor 8% gewijzigd door Rudedadude op 20-03-2017 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:05
[...]
Haha. Ik heb toevallig gisteren ook mijn langste duurloop ooit gelopen, maar ben helemaal niet aan het trainen voor een marathon (hou ik mezelf voor :) ). Komend weekend trouwens wel een pittig weekend voor de boeg: zaterdag Crêtes de Spa 21km (nog iemand die gaat?) en dan zondag Gent Urban Trail. Maar mijn doel is genieten, tempo is niet van belang.

Voor de statistieken: 37 jaar (sinds vorige vrijdag :) ), 73kg voor 1,84m. Ik ren sinds eind 2012 maar wel met "vallen en opstaan", het laatste jaar 4 keer per week (interval, VO2max, vogels kijken met de collega's en een duurloop), tegenwoordig 40+km per week (and rising, zit dit jaar al aan 500km!). Ik doe sinds kort ook krachtoefeningen (maar niet echt goed, to be fair) en ga terug regelmatiger naar de duiktraining.

5K PR 19:36, 10K PR 41.04 beide van vorig jaar. VO2Max zou volgens Movescount 54 zijn (momenteel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Programma voor deze week: "soort van taper"

Vandaag ruim 6km gedaan op gevoel, tempo waarop ik het totaal niet moeilijk krijg. Blijkt uiteindelijk voornamelijk zone 2 en wat zone 3 te zijn geweest, dus dat gevoel klopte wel :)
Komende donderdag nog een relaxt rondje max 4km, op zo'n zelfde gevoel of nog ietsje langzamer

Zaterdag: met zo fris mogelijke beentjes kijken hoe goed ik tegenwoordig een 10km verteer met alleen maar 5-6km trainingsrondjes :P
Overigens in Naaldwijk, westlandsehalvemarathon.nl, meer Tweakers die daar gaan lopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raptar
@Rudedadude @Valorian
Ik begrijp dat mijn bericht makkelijk verkeerd geïnterpreteerd kan worden, zo bedoel ik het niet helemaal. Het is niet zo dat ik volledig op jullie oordeel afga en jullie "verantwoordelijk" hou voor als het niet goed zo gaan, ga natuurlijk op mijn eigen gevoel af. Het was voor mij gewoon meer een extra zekerheidje van dat het wel goed zou zijn. Als er bij jullie ervaren lopers niet direct een alarmbelletje (misschien een tikkeltje overdreven) gaat rinkelen bij mijn klacht zal het wel goed zitten denk ik. Bedankt voor de antwoorden in ieder geval ;).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• illus!0n
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:33
anandus schreef op maandag 20 maart 2017 @ 09:52:

Volg dit topic nu toch al een tijdje, had nog niets gepost. Ik ben ook 1.67cm kort trouwens :P .
Vorig jaar in mei begonnen met hardlopen, knop bij mezelf omgedraaid. Woog 83.5 kilo (veel te veel) wanneer ik startte en liep toen 9.5km in een uur.
In december mijn eerste wedstrijd ooit gelopen, 15k, woog toen 73.5 kilo, pace in die wedstrijd 4:37 :) .
Momenteel zit mijn gewicht iets onder de 70kg en eind april loop ik een 10 miles wedstrijd. Benieuwd welke tijd ik dan ga lopen 8) . Wel grappig dat mijn gewicht blijft dalen zonder dat ik specifiek iets veranderd heb aan mijn voeding, enkel mijn alcoholgebruik volledig op 0 gezet :9, en veel te lopen ;) .

Heb mij lid gemaakt van de strava GOT running club :) .
Jürgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-10 20:38
Fontainemelon schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 18:07:
Vandaag een degelijk loopje gehad, 16km in 1:12:04 met een average pace van 4:30. De eerste pakweg 10km gingen heel vlot, en ik dacht eindelijk tot de sub-20min op 5km-club te behoren. Kijk ik na afloop op Strava, staat er 20:01. |:( Endomondo zegt wel 19:40, en bij Strava staat voor 5 achtereenvolgende km volgende intervallen:

4:00 - 3:56 - 3:58 - 3:57 - 3:53.

Dat telt op tot 19:44, en ook de Grade Adjusted Pace zit onder de 20 minuten. Iemand enig idee hoe Strava dan toch aan een >20min 5km PR komt, zowaar 21 seconden trager dan wat Endomondo zegt op hetzelfde traject?

Ik was al zo lang aan het hopen op een mooie sub 20min, krijg ik dit voorgeschoteld. Nu goed, op naar de volgende poging en dan maar meteen mikken op 18:00 ofzo, dan kan ik tenminste zeker zijn. :P
inkloppen in runalyze, dan kan je per afstand je beste tijd laten weergeven. De tool geeft precies aan tussen welke km's dat gebeurd is.
Geeft soms leuke effecten op bijvoorbeeld 7heuvelenloop. Waar de 9e km als losse km het snelste is, waar tussen 1,5 tot 3KM het snelste segment aan het einde zit en 5KM weer terug van 5 naar 10KM.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:57

Sport_Life

Solvitur ambulando

Pathogen schreef op maandag 20 maart 2017 @ 15:35:

Zaterdag: met zo fris mogelijke beentjes kijken hoe goed ik tegenwoordig een 10km verteer met alleen maar 5-6km trainingsrondjes :P
Overigens in Naaldwijk, westlandsehalvemarathon.nl, meer Tweakers die daar gaan lopen?
Hoewel hij in de buurt is, sla ik hem over. Afgelopen maanden genoeg wedstrijden gelopen :D.

Voor de stats: 31 jaar, 1.78, 70kg, mei 2016 "fanatiek" gestart met hardlopen 2 à 3x per week, toen ik even geen werk had. Daarvoor liep ik af en toe een rondje. Wel tijdens en voor mijn studententijd enorm veel gesport, dus conditioneel niet helemaal op 0 begonnen. Ik zat voor mijn werk vaak in België en dat is niet goed voor de lijn zal ik maar zeggen :D. Inmiddels is al mijn kleding te groot geworden en moet mijn trouwring kleiner worden gemaakt.

PR 2007: 10km 45 min, 21,1km 1:45
PR 2017: 10km 39:30, 21,1km 1:30:46

2007 zonder specifieke hardlooptraining, 2017 met ;).

[ Voor 8% gewijzigd door Sport_Life op 20-03-2017 21:14 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gkoers
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21-10 13:29
Als veelvuldig meelezer ook maar voorzichtig mengen en stats posten:

37 jaar, 1.88, 77-78kg. Ruim 3 jaar geleden de dartssport vaarwel gezegd en geswitched naar hardlopen. Na wat opstartproblemen met shinsplints inmiddels redelijk mijn eigen weg gevonden qua training en 20 kg afgevallen :D. Begonnen met Evy ooit en nu zonder schema voorzichtig de kms aan het oprekken. Doe een duurloop in het weekend en sindskort een looptechniektraining doordeweeks of een kort loopje als ik de training mis. Eerder deze maand voor het eerst 10km gelopen. Loop nooit een specifiek tempo, maar gewoon ahv hoe de dag voelt, dat zit meestal tussen de 5:45 en de 6:00. Ik doe af en toe een wedstrijdje en dan gaat het wel wat harder, 4mijl PR is 33:23, 10 km ging in 56:33. Erg tevreden mee voor een eerste keer.

Running \ Cycling: Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Vanmorgen heeft de fysio mijn voet ingetaped, mag vanavond weer een stukje gaan lopen *O* *O*

Eindelijk na 2 weken niks te hebben gedaan. Afgelopen weekend weer 2 testloopjes gedaan. 1 met en 1 zonder tape. Die met tape ging stukken beter dan die zonder, vandaar tapen die hap.

Aanstaande zondag is de Halve marathon, die wil ik lopen. Daarna pak ik mijn herstel :)

tips voor New York

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kramerty88
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 18:48

kramerty88

Soms geniaal... (meestal niet)

Statistiekjes:

Leeftijd: 29
Atletenleeftijd: 2,5jaar
Voorgeschiedenis: couch (incl 12kg overgewicht en pakje sigaretten per dag rokend) to 2.34 marathon in 1,5 jaar
Trainingsomvang: trainingsweek 100, rustweek 60-70
Aantal trainingen: 7-10 bijv. 2x kracht 3x interval (intensief, extensief, vo2max), 2x duur(40'-90'), 1x lange duur (>90')
Afgelopen 2 maand echter geblesseerd, dus huidige trainingsomvang 9-10 uur alternatief (crosstrainer hoofdzakelijk)
Gehele historie te vinden op: https://runalyze.com/athlete/henkkramer

http://team450.nl/ | 31:39 10k | 2:33:02 Marathon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17:04

m-vw

Dus?

illus!0n schreef op maandag 20 maart 2017 @ 19:29:
[...]
eind april loop ik een 10 miles wedstrijd.
Toevallig Antwerpen?
Die ga ik voor het eerst sinds 2013 ook weer lopen. Toen was mijn tijd 1:47:24.

Ben trouwens 36jr 1.79m en 93kg.
Loop ongeveer 2x per week.
Tot afgelopen zondag was de laatste keer buiten vorig jaar juli.

Begin van het jaar mijzelf op de band gesleept en rustig begonnen, dwz 10km in 8.5km/u.
Inmiddels is het 9.4km/u. Ook 2x 16km op de band gelopen. 8.2km/u.

Afgelopen zondag mijzelf naar buiten geschopt voor een rondje van 10km, maar het ging beter dan verwacht. Dus ipv linksaf richting huis werd het rechtsaf. Eindresultaat 16.35km in 1:49:18.

Deze week voor het eerst intervallen, ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Infinchible
  • Laatst online: 12:42

Infinchible

Woef!

kramerty88 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 20:11:
[...]

Statistiekjes:

Leeftijd: 29
Atletenleeftijd: 2,5jaar
Voorgeschiedenis: couch (incl 12kg overgewicht en pakje sigaretten per dag rokend) to 2.34 marathon in 1,5 jaar
Trainingsomvang: trainingsweek 100, rustweek 60-70
Aantal trainingen: 7-10 bijv. 2x kracht 3x interval (intensief, extensief, vo2max), 2x duur(40'-90'), 1x lange duur (>90')
Afgelopen 2 maand echter geblesseerd, dus huidige trainingsomvang 9-10 uur alternatief (crosstrainer hoofdzakelijk)
Gehele historie te vinden op: https://runalyze.com/athlete/henkkramer
Dat is echt bizar hoe snel dat is gegaan! :o
Hoop dat je snel weer van die blessures af komt, ben heel benieuwd hoe ver je je nog kunt ontwikkelen!

Ik heb mijn top bijna 1.5 jaar geleden alweer gehaald :P , 2011 begonnen met lopen. Vanaf 2013 via schema. 2015 ging alles nog heerlijk, overal PR's gelopen en na Marathon Spijkenisse (2.46) ging het bergafwaarts. Sindsdien geen PR's meer gelopen, maar ook wel iets meer gefocust op langere trails, dus dan is dat ook weer niet zo'n probleem, maar hoop dat die vorm wel weer een keer verschijnt. Gisteren in lange tijd weer eens een serieus schema gekregen die ik ga proberen op te pakken. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valorian
Ook mijn stats dan maar.

36 jaar. 75kg. 3 jaar 'echt' aan het hardlopen.

Ik ben in 2009 begonnen met hardlopen, maar heb tussen 2009 en 2013 eigenlijk maar bar weinig gelopen, hooguit enkele honderden km's per jaar. Langste afstand was een Damloop in 2009 (10EM) in 1:30 uur inclusief een blessure. Snelste tijd op de 10km was in die jaren rond de 50 minuten.

Vanaf voorjaar 2014 besloten om het iets serieuzer aan te pakken. In verband met blessurepreventie en omdat ik toen alweer een tijd niet gelopen had begonnen met een 0-5km clinic, met loopscholing, etc. Daarmee vrij snel weer doorgepakt naar 10km en de rest van het jaar zo'n 2x per week gelopen (max). Aan het eind van dat jaar liep ik mijn eerste 15km (Zevenheuvelenloop) in 1:11:27 en 21,1km (Linschotenloop) in 1:42:11. De PR op de 10 wist ik nét onder de 50min te krijgen.

In 2015 iets meer gaan lopen, maar nog steeds 'maar' zo'n 500km totaal. Wel mijn PR's verbeterd naar 10km<45min, 15km<1:11 en 21,1<1:38.

In 2016 flink opgeschaald en tevens marathon-debut gehad. Totaal 1.000km gelopen en PR's verbeterd naar respectievelijk <43, <1:08 en <1:36 op de 10, 15 en 21,1km. Marathon ging na een mega-griep in 3:50

2017 de lat weer iets hoger gelegd. Per 1-1 lid van de atletiekvereniging en probeer nu minimaal 3x per week te lopen en mik op een kilometrage van 125+ km per maand. Eerste PR is alweer gesneuveld: 21,1 <1:33 :) .. En de doorkomsttijd op de 15km in die run zat rond de 1:05. Misschien toch maar eens een 'platte' 15km run uitzoeken om te kijken wat daar mogelijk is als ik er echt alles uit pers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valorian
artharpe schreef op maandag 20 maart 2017 @ 10:39:

Ik loop sinds dit jaar 4x per week en een keer tennis. Van 2009 t/m 2016 gem. drie keer per week gelopen, 2x een uur en anderhalf uur. Met een lengte van 1.89, 36 jaar en zo'n 82kg, meest recente sporttest gaf een vo2max van 52.
Ik ben eigenlijk ook wel oprecht verbaasd over jouw hardloopverleden/heden icm jouw huidige tempo. Als je al 8 jaar lang loopt en (de laatste jaren?) dan 3x per week en in totaal zo'n 3,5 uur per week, dan verwacht je toch dat het tempo ook omhoog gaat. 6min/km verwacht je eigenlijk vooral bij beginners of mensen die weinig meters maken. Wat 'beperkt' jou vooralsnog als je probeert je snelheid te vergroten? Je conditie (ademhaling), bepaalde spieren/gewrichten/etc.?

Zeker nu met 4x per week lopen + 1x tennis zou je toch wel progressie moeten kunnen maken, als dit je doel is natuurlijk. Loop je eigenlijk wel ook wisseltempo's en intervallen, of voornamelijk 'een tempo' met als enige nuance hoe lang je dit aanhoudt? In het laatste geval is intervallen wel een must om je vaste tempo te doorbreken. Je lichaam wordt anders lui en geheel geconditioneerd naar dat ene tempo (zelfs langzamer lopen dan dat kan dan vermoeiender aanvoelen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
Dan zal ik ook maar :)

Ik ben 42 jaar (komend weekend) en ben begonnen met hardlopen door de zomer trainingen voor het schaatsen.
In 2015 de singelloop in Breda gelopen in 38 minuten. Ik had nog nooit een 5km gelopen in één keer en het beviel mij goed. Verder in 2016 zo af en toe gelopen maar lang bij de fysio gelopen ivm en hamstring blessure. Deze is drie maal ingescheurd en na de laatste keer mocht ik even niks meer van de fysio anders dan in de oefenzaal oefeningen doen :)
Uiteindelijk mocht ik rustig aan weer wat lopen en dat elke week wat uitgebreid. Uiteindelijk de singelloop in Breda weer echt doorgelopen met een tijd van 31 minuten.
Totaal aantal kilometers in 2016 was 200 kilometer.
Voor dit jaar heb ik de lat op 400km gelegd met wat meer structuur.
Ik ben benieuwd wat dat gaat brengen en hopelijk gaat het een beetje blessure vrij want nu voel ik mijn linkerknie af en toe maar vooral wanneer ik niet loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooiopdevork
  • Laatst online: 25-05-2023
Helemaal mooi man, ben benieuwd wat je er van vindt! Hoor het graag ;).
Vanmorgen voor het eerst deze oortjes gebruikt en ze bevallen me prima, zijn niet uitgevallen.
Bedankt voor je tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Hoe gaan jullie eigenlijk om met rust na een zware en lange wedstrijd (21km of langer) waarbij je echt diep gegaan bent?

Ik hoor om mij heen dat onderzoeken (heb even geen bron helaas) het er unaniem over eens zijn dat de béste manier om te herstellen is om echt even minimaal een week helemaal géén loopjes of 'schokbelasting' te plannen.

Veel hardlopers (waaronder ikzelf) en ook atletiekverenigingen houden er echter de methodiek op na om wel te lopen, maar 'rustig' , in het kader van 'in beweging blijven' ..

Wat denken jullie? Zijn de groep onderzoek-negeerders gewoon koppig en volgt het beste herstel en de kleinste kans op blessures bij (minimaal) een week helemaal niets doen? Of houden jullie er een andere mening op na? Of ben ik niet juist geinformeerd en zijn er ook onderzoeken die juist stellen dat je in beweging moet blijven?

Ik doel overigens op wedstrijden waarbij je echt diep gaat en minimaal zo'n 15 km aflegt. De marathon en ultra's laat ik even buiten beschouwing, omdat het bekend is dat dat echt roofbouw is op je lichaam en om vaak nog veel langer herstel gaat. In korte wedstrijden (tot 10km) kun je natuurlijk ook helemaal stuk gaan, maar doe je denk ik ook minder 'schade' aan je lichaam, en is de vraag ook minder relevant lijkt me (maar correct me if wrong ;) ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Ik neem meestal een week rust maar ik loop dan maar 5KM.
Maar vaak ga ik dan wel echt diep met een hardslag die voor mij echt in het rood is.
In december de 5KM gelopen bij de Spijkenisse marathon en daar kon ik de laatste paar honderd meter niet eens meer versnellen. Ik voelde toen echt mijn lichaam protesteren :-)
Als ik dan een aantal dagen later ga lopen dan kost mij dat echt veel meer energie.
Je kunt prima een weekje niet lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16:00
Hier ook maar weer eens melden. Ik ben vandaag via werk ingeschreven voor de dam tot dam. Dus heb mezelf voorgenomen om tot die tijd maar eens minimaal 2x per week te gaan lopen.

Ben normaal een zomer (lees: mooi weer) hardloper, waarbij ik het rondje om de plas voor mijn deur loop van ~6KM. Mijn PR daar op is 28:30, maar denk als ik hem nu loop dat ik eerder rond de 33 min zit.

Momenteel voetbal ik 2x per week en ga ik nog 1-2x naar de sportschool. Helemaal ongetraind ben ik dus niet. Heb voor de grap via de Asics site een schema aangemaakt, maar heb momenteel moeite om dat serieus te nemen. Heb ingegeven dat 1:30 mijn doel is (zomaar uit de lucht gegrepen), en dat ik nu 5KM in 30 minuten zou kunnen lopen. Volgens hun schema moet ik dan nu beginnen met joggen waarbij ik 8:21 min/KM aan moet houden. Dat lijkt me wat al te langzaam.

Iemand tips?

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, ik heb zelf 10 jaar gevoetbald en daarnaast de sportschool ingeweest 5 jaar. Toen recent gestopt. Maar ik wil weer beginnen en dan met hardlopen. Enige tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:39
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 11:23:
Vraagje, ik heb zelf 10 jaar gevoetbald en daarnaast de sportschool ingeweest 5 jaar. Toen recent gestopt. Maar ik wil weer beginnen en dan met hardlopen. Enige tips?
Ik zou zeggen gewoon lekker beginnen :)

Ik heb ook een vraag. Wie doet weleens een vaartspel en hoe lang doe je dat dan ongeveer? Ik ben van plan om naast mijn duurloop in het weekend de ene week een vaartspel te doen, dan weer een interval en soms een tempoloopje. Komende weken zal ik max 2x per week kunnen lopen maar in de zomer kan ik dit weer opvoeren naar 4x waardoor ik alles in 1 week kan doen. Is het handig om nu met 2 trainingen door de weeks verschillende trainingen te doen of vasthouden aan een vast patroon? Mijn doel is uiteraard sneller worden.

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Malfunctions schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 11:16:
Hier ook maar weer eens melden. Ik ben vandaag via werk ingeschreven voor de dam tot dam. Dus heb mezelf voorgenomen om tot die tijd maar eens minimaal 2x per week te gaan lopen.

Ben normaal een zomer (lees: mooi weer) hardloper, waarbij ik het rondje om de plas voor mijn deur loop van ~6KM. Mijn PR daar op is 28:30, maar denk als ik hem nu loop dat ik eerder rond de 33 min zit.

Momenteel voetbal ik 2x per week en ga ik nog 1-2x naar de sportschool. Helemaal ongetraind ben ik dus niet. Heb voor de grap via de Asics site een schema aangemaakt, maar heb momenteel moeite om dat serieus te nemen. Heb ingegeven dat 1:30 mijn doel is (zomaar uit de lucht gegrepen), en dat ik nu 5KM in 30 minuten zou kunnen lopen. Volgens hun schema moet ik dan nu beginnen met joggen waarbij ik 8:21 min/KM aan moet houden. Dat lijkt me wat al te langzaam.

Iemand tips?
De Asicsschema's beginnen, in mijn ervaring, als je genoeg tijd hebt (lees je hebt nog 10 weken voor je wedstrijd en je schema is 8 weken) altijd met ongeveer een week 'wennen' aan trainingsbelasting, met hele rustige duurlopen.
Je kan dit sneller lopen, maar zeker niet te hard - probeer het 'kunnen praten' idee vast te houden. Dat je wellicht sneller dan 8:21/km loopt kan daarbij dan misschien wel. Als je op hartslag loopt dus een rustige Z2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nokie
Valorian schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 10:55:
Wat denken jullie? Zijn de groep onderzoek-negeerders gewoon koppig en volgt het beste herstel en de kleinste kans op blessures bij (minimaal) een week helemaal niets doen? Of houden jullie er een andere mening op na? Of ben ik niet juist geinformeerd en zijn er ook onderzoeken die juist stellen dat je in beweging moet blijven?
Absoluut op niets wetenschappelijks gebaseerd, maar ik geloof wel dat in beweging blijven beter is dan stilzitten (dat zie ik ook bij "medische ingrepen").

Ik pak mijn training niet ten volle op the week after (lukt eerlijk gezegd ook niet na een wedstrijd van die afstand waarbij ik tot het gaatje ben gegaan), maar ik ga wel terug hardlopen. Als mijn knoken en/of spieren echt zwaar protesteren, ga ik zwemmen of fietsen, worst case sla ik een training over maar gewoonlijk niet meer dan dat.

Waarmee ik niet gezegd heb dat het lichaam niet de nodige rust moet hebben... Dit is _voor mij_ genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
Poekie schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 11:34:
[...]

De Asicsschema's beginnen, in mijn ervaring, als je genoeg tijd hebt (lees je hebt nog 10 weken voor je wedstrijd en je schema is 8 weken) altijd met ongeveer een week 'wennen' aan trainingsbelasting, met hele rustige duurlopen.
Je kan dit sneller lopen, maar zeker niet te hard - probeer het 'kunnen praten' idee vast te houden. Dat je wellicht sneller dan 8:21/km loopt kan daarbij dan misschien wel. Als je op hartslag loopt dus een rustige Z2.
Hmm misschien had ik even moeten vermelden dat ik geen verstand heb van hardloopjargon :P

Z2 zegt me niet zoveel. En buiten dat ik vorig jaar al veel te dure hardloopschoenen heb gekocht, ben ik niet echt van plan om er 'speciale' apparatuur voor aan te schaffen. Eigenlijk vind ik het meenemen van m'n mobiel voor runkeeper oid al teveel moeite. Het ding past niet in die speciale zak die er in m'n hardloopbroekje zit en als zou het wel passen, dan voelt het irritant. En zo'n armbandgeval vind ik ook niks.

Ik ben de moeilijkste verder niet hoor ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Malfunctions schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 11:39:
[...]

Hmm misschien had ik even moeten vermelden dat ik geen verstand heb van hardloopjargon :P

Z2 zegt me niet zoveel. En buiten dat ik vorig jaar al veel te dure hardloopschoenen heb gekocht, ben ik niet echt van plan om er 'speciale' apparatuur voor aan te schaffen. Eigenlijk vind ik het meenemen van m'n mobiel voor runkeeper oid al teveel moeite. Het ding past niet in die speciale zak die er in m'n hardloopbroekje zit en als zou het wel passen, dan voelt het irritant. En zo'n armbandgeval vind ik ook niks.

Dan dus zo hard lopen dat je nog een gesprek moet kunnen voeren. Zingen lukt net niet, dat idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Laatst online: 17:05
[...]

Z2 staat voor zone 2, wat gaat over hartslagzones. Om dit te kunnen bepalen moet je een hartslagband dragen en je max hartslag weten. Maar zoals eerder gezegd is er een veel makkelijkere manier om dit (ongeveer) te bepalen zonder hartslagband, het is namelijk het tempo waarop je rustig loopt (op je vetverbranding) en nog een gesprek kan voeren. Na een Z2 loop is het niet de bedoeling dat je buiten adem finished maar juist nog een rustige ademhaling hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
Bedankt voor de toelichting.

Moet wel zeggen dat het heel tegennatuurlijk lijkt om op een dergelijk tempo te beginnen. Heb het idee dat dat zou aanvoelen alsof ik niet heb gesport als ik op dat tempo m'n rondje loop.

Ik ga het proberen, en zie wel hoe het gaat. Heb het vermoeden dat ik wel iets sneller zal lopen, maar ga wel bewust rustig aan proberen te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinuz___
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:16
[...]
En buiten dat ik vorig jaar al veel te dure hardloopschoenen heb gekocht, ben ik niet echt van plan om er 'speciale' apparatuur voor aan te schaffen.
[...]
Goede hardloopschoenen kosten inderdaad een paar centen, maar zijn de investering meer dan waard, voor optimaal loopgenot en ter voorkoming van blessures. Bovendien zijn dat ook de voornaamste kosten die je "moet" maken, qua gear, kleding en voeding kun je het verder natuurlijk zo gek maken als je maar wil.
Ik heb zelf eerst jaren met hartslagmeter gelopen, maar kwam er op een gegeven moment achter dat een blik op mijn horloge zelden of nooit een verrassing opleverde, dus heb toen besloten de borstband in de wilgen te hangen. Wat een ondingen zijn dat.
Een andere tip die ik hier al vaker voorbij heb zien komen: probeer tijdens zo'n training alleen door je neus te ademen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kramerty88

kramerty88

Hoe gaan jullie eigenlijk om met rust na een zware en lange wedstrijd (21km of langer) waarbij je echt diep gegaan bent?

Ik hoor om mij heen dat onderzoeken (heb even geen bron helaas) het er unaniem over eens zijn dat de béste manier om te herstellen is om echt even minimaal een week helemaal géén loopjes of 'schokbelasting' te plannen.

Veel hardlopers (waaronder ikzelf) en ook atletiekverenigingen houden er echter de methodiek op na om wel te lopen, maar 'rustig' , in het kader van 'in beweging blijven' ..

Ik doel overigens op wedstrijden waarbij je echt diep gaat en minimaal zo'n 15 km aflegt. De marathon en ultra's laat ik even buiten beschouwing, omdat het bekend is dat dat echt roofbouw is op je lichaam en om vaak nog veel langer herstel gaat. In korte wedstrijden (tot 10km) kun je natuurlijk ook helemaal stuk gaan, maar doe je denk ik ook minder 'schade' aan je lichaam, en is de vraag ook minder relevant lijkt me (maar correct me if wrong ;) ..
Alles t/m halve marathon pas ik geen extra herstel voor toe. Maar meestal laat ik die wel samenvallen met een rustweek. Tempo's gaan daarin wel 'normaal' hard, maar de omvang is minder (60-70 ipv 100, dus grofweg 2/3e).

Wat hierin wel een belangrijke kanttekening is: een recentie studie naar herstel heel sterk afhankelijk is van de duur. In mijn geval loop ik een halve marathon in grofweg 70-75 minuten. Een meer recreatieve loper gaat net zo diep voor een duur van 110 minuten dus anderhalf keer zo lang. Het gaat dan ook niet om de kilometers, maar over de duur. Daarbij is ook nog niet meegerekend dat recreatieve lopers vaak veel minder omvang draaien, dus het lichaam minder goed getraind is in herstellen (ook dat bereik je door trainen). Dus de benodigde herstelperiode is sterk afhankelijk van je conditie en duur van de afstand. Voor een ieder is dit dus anders.

Gouden regel bij herstel: Beter een week te veel dan een dag te weinig ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

In korte wedstrijden (tot 10km) kun je natuurlijk ook helemaal stuk gaan, maar doe je denk ik ook minder 'schade' aan je lichaam, en is de vraag ook minder relevant lijkt me (maar correct me if wrong ;) ..
Na mijn laatste 10k kwam ik de eerste zes dagen niet onder de 4'55/km :P

Mijn vuistregel is een dag rust(iger) voor elke mijl die de wedstrijd duurt. Voor een 10k dus zes dagen. Maar alleen als ik alles geef. Voor een gecontroleerde wedstrijdinspanning houd ik het op de helft.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:09
Ik heb zondag niet helemaal alles gegeven, maar voelde gisteravond toch nog wat spierpijn in mijn linkerkuit. Normaal is dinsdagavond de vaste avond voor intervaltraining bij onze atletiekvereniging, maar die heb ik toch maar even overgeslagen.

Ik heb wel ontzettend zin om te lopen, maar zeker bij intervallen lukt het me gewoon nooit om een beetje rustiger aan te doen.

Misschien doe ik vanavond een rustig rondje solo of anders wordt het morgenavond interval bij de vereniging. In ieder geval de gouden regel van kramterty88 hierboven maar opvolgen :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• artharpe
  • Niet online
Valorian schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 00:14:
[...]

[...]

Ik ben eigenlijk ook wel oprecht verbaasd over jouw hardloopverleden/heden icm jouw huidige tempo. Als je al 8 jaar lang loopt en (de laatste jaren?) dan 3x per week en in totaal zo'n 3,5 uur per week, dan verwacht je toch dat het tempo ook omhoog gaat. 6min/km verwacht je eigenlijk vooral bij beginners of mensen die weinig meters maken. Wat 'beperkt' jou vooralsnog als je probeert je snelheid te vergroten? Je conditie (ademhaling), bepaalde spieren/gewrichten/etc.?

Zeker nu met 4x per week lopen + 1x tennis zou je toch wel progressie moeten kunnen maken, als dit je doel is natuurlijk. Loop je eigenlijk wel ook wisseltempo's en intervallen, of voornamelijk 'een tempo' met als enige nuance hoe lang je dit aanhoudt? In het laatste geval is intervallen wel een must om je vaste tempo te doorbreken. Je lichaam wordt anders lui en geheel geconditioneerd naar dat ene tempo (zelfs langzamer lopen dan dat kan dan vermoeiender aanvoelen).
Vergeten te vermelden dat het om mijn Z1 tempo ging. PR op de halve staat op 1.47.30 en een 4 mijl van 29.22 (verder veel trails en ongewone afstanden). Om een idee te geven van mijn schema:

Ma 60 in Z1 waarin 4 x 8 in Z3 p = 3
Wo 45 in Z1 + 10 in Z1 + 5 in Z3
Do tennisles
Vr 45 in Z1
Zo 1h30 in Z1

Vorig jaar een Sprttest gedaan, alles was wel ok maar de aanrader was om meer tegen de omslagzone aan te trainen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
In ieder geval duidelijk dat de meeste hier (net als ikzelf) wel blijven doorlopen maar alleen iets rustiger en/of minder. Vrijwel niemand neemt dus de "volledige rust" die her en der wordt aangeraden (maar weer haaks staat op het ook logisch klinkende "in beweging blijven").

@kramerty88 Die kanttekening mbt duur van een event is wel interessant. Afgelopen jaar liep ik eens met iemand mee die graag in voorbereiding op een HM zo'n 20km wilde aantikken maar veel langzamer liep dan ik. Liep toen voor het eerst sinds 6 maanden meer dan 2 uur in een training en had het idee dat qua belasting onverwacht zwaar viel. Nooit bedacht dat "duur" daar ook een rol in speelt (en een snellere training met gelijke aantal km's me misschien makkelijker was afgegaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illus!0n
  • Laatst online: 16:33
m-vw schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 20:44:
[...]

Toevallig Antwerpen?
Die ga ik voor het eerst sinds 2013 ook weer lopen. Toen was mijn tijd 1:47:24.

Ben trouwens 36jr 1.79m en 93kg.
Loop ongeveer 2x per week.
Tot afgelopen zondag was de laatste keer buiten vorig jaar juli.

Begin van het jaar mijzelf op de band gesleept en rustig begonnen, dwz 10km in 8.5km/u.
Inmiddels is het 9.4km/u. Ook 2x 16km op de band gelopen. 8.2km/u.

Afgelopen zondag mijzelf naar buiten geschopt voor een rondje van 10km, maar het ging beter dan verwacht. Dus ipv linksaf richting huis werd het rechtsaf. Eindresultaat 16.35km in 1:49:18.

Deze week voor het eerst intervallen, ben benieuwd.
Nope, vijfkerkenloop in Elsegem. Ik hoop van hem onder 1uur 10min te lopen. We shall see :) .
Ben ook zo begonnen, de eerste 2 maanden op de loopband thuis. Minder belastend als je teveel weegt voor je gewrichten en pezen. Wel in het begin de fout gemaakt om op trainingen veel te hoog in hartslag te gaan. Nu blijf ik gemiddeld rond de 70-75% van mijn max HR op mijn trainingen. Vroeger lag dit soms op meer dan 80% als ik naar mijn trainingslog kijk op strava 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17:04

m-vw

Dus?

illus!0n schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 19:47:
[...]
Nu blijf ik gemiddeld rond de 70-75% van mijn max HR op mijn trainingen. Vroeger lag dit soms op meer dan 80% als ik naar mijn trainingslog kijk op strava 8)7.
Tja, die hartslag.
Tegen beter weten ging ik toch altijd in het rood. Nu probeer ik wat gestructureerder te trainen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Poekie schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 11:41:
[...]
Dan dus zo hard lopen dat je nog een gesprek moet kunnen voeren.
Jemig, zeg, dat mensen dat kunnen :o
Voor mij is er geen enkel hardlooptempo, behalve gewoon lopen, dat ik dat zou kunnen :P

Maar misschien komt dat later, ik heb net pas net een maandje mijn couch-to-5K-training afgerond.

Speaking of which, ik heb twee lopen in het vooruitzicht staan. Op 14 april een 6,7K en op 21 mei een 10K.
Zondag ook een 5K, maar 5K kan ik nu wel (zonder 'dood te gaan')

Hoe kan ik het beste naar die races/afstanden toe trainen? Langzaam tijd/afstand opbouwen vanaf 5K?
Of gelijk vol gaan op zo'n afstand en het uiterste eruit persen? Met wat moeite haal ik een 6,7K nu wel, maar het is niet van harte.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bal130
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:00
Ik zal mezelf ook maar eens voorstellen, nog nooit iets gepost want ik ben ook geen 'lange-afstandsatleet' maar ik lees wel al een tijdje mee. Ik vind het leuk om jullie sportieve prestaties en ervaringen te lezen.

Ik ben 21 jaar, 1.89 m - 70 kg en doe sinds m'n 14e ongeveer aan atletiek. Ik loop in tegenstelling tot de rest van jullie maximaal 400m in wedstrijdverband met af en toe een tempo van 600m. Ik heb vorig jaar wel sporadisch een 5km gelopen, eenmalige tunnelrun in Maastricht. Ik zou in eerste instantie alleen helpen bij de jeugd als 'voorloper' (max 1km dus :+) maar stond toen alsnog vooraan bij de volwassenen en dacht waarom ook niet, misschien nog goed voor de conditie ook. Uiteindelijk +/- 5km gelopen in 25-26 minuten.

Ik heb sindsdien wel last van m'n rechterscheenbeen :/. Ik heb daar vervolgens nog tot eind december eigenwijs mee door getraind. Vervolgens heb ik 6 weken thuis gefietst op een tacx om daarna weer rustig te beginnen. Drie weken geleden heb ik wel nog een kleine terugval gehad. Ik loop sindsdien met compressiekousen en doe ik ook de oefening die @Rudedadude een hele tijd terug had gepost. De combinatie van beide maakt het trainbaar alhoewel ik geen sprongetjes moet maken en ook niet op het asfalt moet lopen maar zoveel mogelijk op het gras of in ieder geval op de atletiekbaan zelf.

Misschien dat ik in de toekomst nog een post zal maken als ik nog een nieuw persoonlijk record loop op een sprintafstand. 8)

Hetgeen wat je soms dus leest over wielrenners of zwemmers die dus even gaan hardlopen is wel degelijk waar in verband met blessures en misschien in het bijzonder wel shin splints. Bij mijzelf zal het er misschien ook wel mee te maken hebben gehad dat ik als sprinter altijd voorvoet landing heb en tijdens 5km haklanding en dit ook nog eens gecombineerd met op asfalt te rennen.

EDIT; ohja PB's zijn voorlopig 51,68s op 400m en 22,97s op de 200m. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nokie
anandus schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 21:26:
[...]
Jemig, zeg, dat mensen dat kunnen :o
Voor mij is er geen enkel hardlooptempo, behalve gewoon lopen, dat ik dat zou kunnen :P

Maar misschien komt dat later, ik heb net pas net een maandje mijn couch-to-5K-training afgerond.

Speaking of which, ik heb twee lopen in het vooruitzicht staan. Op 14 april een 6,7K en op 21 mei een 10K.
Zondag ook een 5K, maar 5K kan ik nu wel (zonder 'dood te gaan')

Hoe kan ik het beste naar die races/afstanden toe trainen? Langzaam tijd/afstand opbouwen vanaf 5K?
Of gelijk vol gaan op zo'n afstand en het uiterste eruit persen? Met wat moeite haal ik een 6,7K nu wel, maar het is niet van harte.
Er zijn 5K naar 10K schema's die een beetje het zelfde principe volgen van de CouchTo5K. Als je dat leuk vond, kan je nog wel even verder. Anders zijn er schema's genoeg om naar een 10K toe te werken, of kan je zelf een opbouwend schema maken.

Pas de races daar in en geniet er gewoon van, ze zullen misschien wat extra pijn doen (rust voldoende!), maar je zal er ook geen buil aan vallen. Je zit wat mij betreft nog heel erg in een opbouwfase (tenzij je buiten hardlopen nog veel andere sport doet, maar dat lijkt me niet op het eerste zicht) dus ik zou vooral niet te hard van stapel lopen. De laatste 2km half dood of met pijn op rare plaatsen afwerken, zou mij alleszins geen boost geven om door te gaan.

En ik zou toch de "oefening" eens doen om "zo traag" te rennen dat je nog kan praten. Ik ben er bijna zeker van dat je het kan, én dat je er baat bij hebt om het ook te doen. In elk schema zitten behoorlijk wat trage minuten (bij mij dit jaar ~60% van de 500km+ zingend afgelegd, en ik ben zeker niet de beste leerling), en die zijn op elk "niveau" nuttig.

En nee, het ziet er misschien niet uit. En de atleet in u gaat stilletjes dood als je voorbij gerend wordt door een hijgend paard met duidelijk minder talent. Maar over een jaar dartel je als een veulen, en hijgt dat paard nog steeds. Been there, done that :)
bal130 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 21:34:
Ik zal mezelf ook maar eens voorstellen, nog nooit iets gepost want ik ben ook geen 'lange-afstandsatleet'
Ik wist niet dat er een minimumafstand was voor dit forum :) Eerlijk gezegd mis ik de sprinters hier zelfs een beetje (zelf geraakte ik vroeger nooit verder dan 200m). Welkom!
Misschien dat ik in de toekomst nog een post zal maken als ik nog een nieuw persoonlijk record loop op een sprintafstand. 8)

Hetgeen wat je soms dus leest over wielrenners of zwemmers die dus even gaan hardlopen is wel degelijk waar in verband met blessures en misschien in het bijzonder wel shin splints. Bij mijzelf zal het er misschien ook wel mee te maken hebben gehad dat ik als sprinter altijd voorvoet landing heb en tijdens 5km haklanding en dit ook nog eens gecombineerd met op asfalt te rennen.

EDIT; ohja PB's zijn voorlopig 51,68s op 400m en 22,97s op de 200m. ;)
Hmm, heel herkenbaar. Ik ben op 23,03 blijven steken op de 200m (gestopt op mijn 18e na zowel links als rechts mijn hamstrings te hebben gescheurd, en toen ging ik naar de universiteit, euh... bar :) ).

Ik ben ook als "haklander" (na mijn studententijd) begonnen op de langere afstanden, maar na (oa. hier) wat te hebben rondgelezen (en een hoop klachten aan mijn knie) beseft dat dat niet "moet", nu alleen nog voorvoet. En dat loopt zoveel beter (voor mij).

Alleszins veel beterschap, en ik ben benieuwd naar jouw PR's (zeker op die 400m moet toch wel nog wat af :9 ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
bal130 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 21:34:
[...]
Ik ben 21 jaar, 1.89 m - 70 kg en doe sinds m'n 14e ongeveer aan atletiek. Ik loop in tegenstelling tot de rest van jullie maximaal 400m in wedstrijdverband met af en toe een tempo van 600m. Ik heb vorig jaar wel sporadisch een 5km gelopen, eenmalige tunnelrun in Maastricht. Ik zou in eerste instantie alleen helpen bij de jeugd als 'voorloper' (max 1km dus :+) maar stond toen alsnog vooraan bij de volwassenen en dacht waarom ook niet, misschien nog goed voor de conditie ook. Uiteindelijk +/- 5km gelopen in 25-26 minuten.
[...]
Hier ben ik wel een beetje verbaasd over. Ondanks dat je korte wedstrijd afstanden loopt, had ik wel verwacht dat je lichaam gewend zou zijn om grotere afstanden te lopen en dat je dat tijdens je training ook wel regelmatig zou doen. Was dat echt één van de weinige keren dat je 5 kilometer liep, ook nooit tijdens een training? Een goede kennis van me, voormalig 800 meter topper, liep op z'n top meer dan 100 kilometer per week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-10 15:25
Ik heb een vervelend pijntje opgedaan, niet voor het eerst overigens. Afgelopen zondag en maandag gelopen en nu last van mijn voet. Lijkt vooral te komen doordat ik dan de dag erna redelijk strakke, nette, leren schoenen draag. De pijn komt ook vooral aan de onderkant van mijn voet, beetje in het midden aan de zijkant. Vreemd..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

<knip>
Ik denk dat dit mede afhankelijk is van je doel ná de wedstrijd. Volledige hardlooprust zorgt er natuurlijk voor dat je spieren en botten zo snel mogelijk hersteld zijn, maar doet ondertussen wel afbreuk aan je fitheid.

Dus wil je binnen afzienbare tijd wéér een wedstrijd gaan lopen, dan is het waarschijnlijk belangrijk om je fitheid niet te ver te laten zakken, anders moet je die weer op gaan bouwen. Daarnaast creëer je met volledige rust de situatie dat je lichaam daarna weer moet gaan wennen aan de trainingsarbeid, waardoor je eerder kans hebt om te hard van stapel te lopen.

Als je tot doel hebt om zo snel mogelijk hersteld te zijn, ongeacht wat dat betekent voor je fitheid of trainingscapaciteit, dan is volledige rust natuurlijk het beste.

Ik zou in dit geval echter altijd verkiezen om zo snel mogelijk weer in het trainingsritme te komen en dus de intensiteit omlaag schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Zijn er nog meer mensen die de HM op Zandvoort gaan doen zondag? Ik heb er zin in, en helemaal omdat het weer er ook goed uitziet. Het wordt mijn eerste HM (in de trainingen heb ik de afstand wel een paar keer gelopen) en ik hoop op een <2 uur. Al ga ik wel rustig beginnen om even wat energie te sparen voor het strand gedeelte, daar heb ik nog geen ervaring mee.

Een vraag voor de mensen met ervaring; zal ik mijn riem met drinkflesjes meenemen? Normaliter (bij 10/15 KM lopen) heb ik dit niet nodig, maar voor een 21,1 KM / ~2 uur lopen is het wellicht wel aan te raden? Ook zijn er natuurlijk wel drinkposten.. Hoe pakken jullie dit aan voor een HM?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik ga zondag de 5K in Zandvoort doen. Mijn eerste prestatieloop. Spannend :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-10 15:25
Razr schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 11:12:
Zijn er nog meer mensen die de HM op Zandvoort gaan doen zondag? Ik heb er zin in, en helemaal omdat het weer er ook goed uitziet. Het wordt mijn eerste HM (in de trainingen heb ik de afstand wel een paar keer gelopen) en ik hoop op een <2 uur. Al ga ik wel rustig beginnen om even wat energie te sparen voor het strand gedeelte, daar heb ik nog geen ervaring mee.

Een vraag voor de mensen met ervaring; zal ik mijn riem met drinkflesjes meenemen? Normaliter (bij 10/15 KM lopen) heb ik dit niet nodig, maar voor een 21,1 KM / ~2 uur lopen is het wellicht wel aan te raden? Ook zijn er natuurlijk wel drinkposten.. Hoe pakken jullie dit aan voor een HM?
Ik heb twee relatief kleine flesjes bij me in mijn riem op een HM. Het is zo'n riem van Decathlon. Hou zelf niet van veel eten voor een lange run dus ik eet vaak enkel een banaan van tevoren (als het tenminste een run in de ochtend is). Eerst veel slapen, dan erheen. Banaan eten. Energiereep in mijn riem en die flesjes mee. Om de vijf kilometer neem ik een hapje van die energiereep en dat spoel ik weg met een slokje water. Die drinkposten halen me uit mijn ritme, daar hou ik niet van.

Dit is voor mij ideaal, het is een soort 'beloningssysteem' voor iedere vijf km. Puur persoonlijk he. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Zandvoort is gaaf lopen, zeker met dit weer. Let wel op, op het circuit en zeker bij de paddock en start is het behoorlijk beschut, maar over het strand (12km en HM) zul je wel volop de wind koppen.

Bij mij heeft dat in mijn eerste loopje, ook de 5km, ervoor gezorgd dat ik véél te warm aan de start stond, want het was zo windig, maar op het circuit merk je dat amper.

Succes zondag! Ik ga zaterdag kijken waar mijn 10k-vorm staat :)

Qua drinken: ik vind zowel een riem als waterposten irritant, meestal kies ik er dan voor om de waterposten te doen, dan hoef ik in ieder geval die riem niet mee te sjouwen.

Als er iig elke 5-6km wat te drinken is, en dat is eigenlijk wel de standaard, dan kan ik het wel af met de waterposten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Dat is het precies :) Zelf vind ik het niets om iets mee te nemen, nu heb ik een wegwedstrijd nooit verder dan een halve marathon gelopen en voor mij zijn de drankposten voldoende. Al bedenk ik me nu dat ik bij mijn laatste halve marathon een belletje op had, maar die stak ik gewoon ergens in mijn broek.

Bij trails heb ik wel (iets) verder dan halve marathonafstanden gelopen en dan neem ik meestal wel wat meer gelletjes mee en verder zijn de posten over het algemeen wel goed voorzien qua eten en drinken (bij de niet hele lange afstanden, volgens mij. Bij langere afstanden wordt meestal wel meer meegenomen, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:14
Pathogen schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 11:42:
Zandvoort is gaaf lopen, zeker met dit weer. Let wel op, op het circuit en zeker bij de paddock en start is het behoorlijk beschut, maar over het strand (12km en HM) zul je wel volop de wind koppen.
Wind staat zondag uit het NO dus in dat geval windje mee op het strand...

Zelf loop ik de halve in Zandvoort. Neem geen drinken mee. Afhankelijk van hoe het gaat zie ik wel of ik drinken neem bij een drankpost of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinuz___
Ik loop zondag de 12K in Zandvoort, weersverwachting ziet er prima uit! Heb één keer eerder meegedaan, in 2013. Stervenskoud was het toen (voor de tijd van het jaar), kan me herinneren dat ik toen na een km of 3 pas mijn voeten weer voelde. Destijds deed ik er ruim 1:08 over, met een matige voorbereiding. Loop de laatste maanden een stuk meer en dus ook sneller, mijn streeftijd is 1:03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Roadman schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 11:53:
[...]

Wind staat zondag uit het NO dus in dat geval windje mee op het strand...

Zelf loop ik de halve in Zandvoort. Neem geen drinken mee. Afhankelijk van hoe het gaat zie ik wel of ik drinken neem bij een drankpost of niet.
Op de 12km wel ja, op het HM parcours moet je ook weer een stuk terug, dus met tegenwind :)

Maar sowieso een leuke run vind ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
KaiseRRuby schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 11:37:
[...]

Ik heb twee relatief kleine flesjes bij me in mijn riem op een HM. Het is zo'n riem van Decathlon. Hou zelf niet van veel eten voor een lange run dus ik eet vaak enkel een banaan van tevoren (als het tenminste een run in de ochtend is). Eerst veel slapen, dan erheen. Banaan eten. Energiereep in mijn riem en die flesjes mee. Om de vijf kilometer neem ik een hapje van die energiereep en dat spoel ik weg met een slokje water. Die drinkposten halen me uit mijn ritme, daar hou ik niet van.

Dit is voor mij ideaal, het is een soort 'beloningssysteem' voor iedere vijf km. Puur persoonlijk he. :)
Ik heb begrepen dat een banaan vlak voor het lopen niet zo handig is, maar dat je die ruimer van tevoren moet nemen. Je lichaam is namelijk in een soort "overlevingsstand" tijdens het hardlopen en geeft een vrij lage prioriteit aan het verteren van een banaan. Beter is het dus om voor het lichaam makkelijk te verteren voedsel te eten (gels bijv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinuz___
P.O. Box schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 12:01:
[...]
Ik heb begrepen dat een banaan vlak voor het lopen niet zo handig is, maar dat je die ruimer van tevoren moet nemen. Je lichaam is namelijk in een soort "overlevingsstand" tijdens het hardlopen en geeft een vrij lage prioriteit aan het verteren van een banaan. Beter is het dus om voor het lichaam makkelijk te verteren voedsel te eten (gels bijv).
Zal ook sterk afhangen van de zone waar je in loopt. Zelf was ik vroeger nogal spastisch met voeding voor het lopen, minimaal een uur niets. Soms was die tijd veel langer, en kreeg ik dus een soort hongerklop onderweg bij lange trainingen (10K of meer). Tegenwoordig eet ik vaak nog een paar boterhammen of een goed belegd broodje voor ik ga rennen, gaat voor mij prima samen. Nooit last van oprispingen of steken onderweg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roadman
Pathogen schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 11:56:
[...]

Op de 12km wel ja, op het HM parcours moet je ook weer een stuk terug, dus met tegenwind :)

Maar sowieso een leuke run vind ik :)
.
Het stuk terug loop je toch in de luwte van de duinen? Ik verwacht (hoop) daar niet zoveel wind tegen.

Plaatje zie er wel verwarrend uit..

Maar als ik de tekst lees op de website...
Na het Circuit wordt richting de Boulevard gelopen en gaat men over het strand in zuidelijke richting. Na 7 km strandparcours volgt een behoorlijk steile strandafgang met uitzicht op het duingebied en de stad Haarlem in het vergezicht. Via het slingerende en heuvelachtige fietspad met in de verte uitzicht op de markante watertoren van Zandvoort wordt de Zuid-Boulevard bereikt. Waarna vervolgens het parcours door het sfeervolle centrum van Zandvoort loopt. Hierna vormt het centrum van Zandvoort door muziekbands en veel publiek een onvergetelijke doorkomst. De finish van de 21,1 km wordt daarna weer bereikt op het Circuit op het lange rechte stuk voor de eretribune.
Wat is het nou :?

Even op Google maps gekeken. Terug naar Zandvoort over fietspad in de duinen. Komt goed dus d:)b

[ Voor 62% gewijzigd door Roadman op 23-03-2017 12:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
Razr schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 11:12:

Ik hou van zo licht en 'vrij' mogelijk lopen, geen polonaise aan mijn lijf dus. Zolang ik op straat loop staat bij vrijwel elke wedstrijd om de 5km een waterpost. Na wat oefening lukt het me daar zonder verslikken al doorlopende een paar slokken per post te consumeren. Verder neem ik soms één belletje mee bij de 21,1km, maar vooral ook omdat ik ze toch nog heb liggen van de marathon vorig jaar. Over een 21,1km (in ruim 1,5 uur) krijg ik denk ik nog geen 250ml water binnen, en dat bevalt tot vooralsnog prima. Van tevoren en achteraf drink ik uiteraard goed.

Pas als ik lange trails zonder waterposten ga lopen zal ik zelf water meenemen denk ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Valorian op 23-03-2017 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bal130
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:00
nokie schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 09:15:
Alleszins veel beterschap, en ik ben benieuwd naar jouw PR's (zeker op die 400m moet toch wel nog wat af :9 ).
Ja dat is wel het doel om dit jaar toch nog een stuk van m'n PR op de 400m af te doen.
Arie- schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 09:55:
[...]

Hier ben ik wel een beetje verbaasd over. Ondanks dat je korte wedstrijd afstanden loopt, had ik wel verwacht dat je lichaam gewend zou zijn om grotere afstanden te lopen en dat je dat tijdens je training ook wel regelmatig zou doen. Was dat echt één van de weinige keren dat je 5 kilometer liep, ook nooit tijdens een training? Een goede kennis van me, voormalig 800 meter topper, liep op z'n top meer dan 100 kilometer per week.
Misschien dat het er al een beetje aan zat te komen, geen idee eerlijk gezegd en dat die run toen net even te veel was.

Ja, dit was een van de enige keren dat ik een duurloop heb gedaan. Het zou misschien beter zijn om inderdaad eenmaal per week een duurloop te doen, de trainer heeft al een aantal keer gezegd dat ik daar eens mee moet beginnen :9 . Ondanks dat je toch iedere keer weer wat harder wilt lopen, train ik ook nog altijd een beetje voor m'n plezier en om 'fit' te blijven en dan kom ik toe met twee tot drie keer per week een baantraining te doen.

Verder is de 400m eigenlijk de laatste sprint afstand, het is ook de langste afstand dat er nog uit startblokken wordt gestart. 800m is de volgende officiële wedstrijdafstand op de baan en die moet je toch al wat meer op inhoud lopen. Alhoewel... wereldtop bij de mannen komt in +/- 50s door na een rondje :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Misschien een rare vraag, maar wat voor onderbroeken dragen jullie tijdens het hardlopen? Dragen jullie überhaupt onderbroeken?

Ik heb gewoon mijn boxers, maar ik merk dat ik ze niet fijn vind zitten tijdens het rennen. Vandaar mijn vraag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:25
anandus schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 15:15:
Misschien een rare vraag, maar wat voor onderbroeken dragen jullie tijdens het hardlopen? Dragen jullie überhaupt onderbroeken?

Ik heb gewoon mijn boxers, maar ik merk dat ik ze niet fijn vind zitten tijdens het rennen. Vandaar mijn vraag.
Decathlon hardloopondergoed. Naadloos, ademend en betaalbaar. Heb er een stuk of vier en die gaan al een hele lange tijd mee.

Gewone boxers zijn veelal deels katoen, dat is inderdaad niet fijn na een tijdje, net als katoenen shirts.

[ Voor 10% gewijzigd door TheOmen op 23-03-2017 15:18 ]

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Geen.
Hardloopbroek met een binnenbroek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

TheOmen schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 15:17:
[...]

Decathlon hardloopondergoed. Naadloos, ademend en betaalbaar. Heb er een stuk of vier en die gaan al een hele lange tijd mee.

Gewone boxers zijn veelal deels katoen, dat is inderdaad niet fijn na een tijdje, net als katoenen shirts.
Ik draag dezelfde onderbroeken als TheOmen :X :+

Overigens draag ik tegenwoordig tijdens het hardlopen ook regelmatig compressie halftights (ik heb ze inmiddels van Skins, 2xu en Under Armour), daar heb ik geen ondergoed bij nodig. Ik moet zeggen dat ik nog altijd geen idee heb of dat echt een voordeel oplevert, maar het zit prettig en lijkt iets bevorderlijk voor het herstel achteraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Rudedadude schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 22:48:
[...]

Overigens draag ik tegenwoordig tijdens het hardlopen ook regelmatig compressie halftights (ik heb ze inmiddels van Skins, 2xu en Under Armour), daar heb ik geen ondergoed bij nodig. Ik moet zeggen dat ik nog altijd geen idee heb of dat echt een voordeel oplevert, maar het zit prettig en lijkt iets bevorderlijk voor het herstel achteraf.
Ik heb tijdje terug ook 3 compressie "onderbroeken" (in praktijk eigenlijk gewoon half tights) gekocht in een outlet sale van Under Armour. Zitten er fijn, draag ze nu bijna altijd. Pas voor wintersport wat decathlon sport onderbroeken gekocht in Frankrijkomdat ik mijn ondergoed vergeten was 😬 , die zaten ook prima.

Denk dat het ook afhangt van of je snel ergens last van hebt. Ik had nooit last van ondergoed of sokken maar vind de Under Armour gewooon fijn zitten, net als Herzog compressiesokken. En dan wordt het een vaste gewoonte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramerty88

kramerty88

Geen. Binnenbroekje of korte tight houdt het zaakie op de plek ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheOmen
Rudedadude schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 22:48:
[...]

:D

Dat zouden we toch onder ons houden?

:9

Om even snel een ander onderwerp aan te snijden: Zalando Lounge heeft Saucony in de uitverkoop, oa, Triumph, Kinvara en Ride schoenen (in de 'RunPop' uitvoering) en kleding.

[ Voor 27% gewijzigd door TheOmen op 24-03-2017 08:24 ]

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn gewone boxers, nergens last van gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
TheOmen schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 08:21:
[...]

Om even snel een ander onderwerp aan te snijden: Zalando Lounge heeft Saucony in de uitverkoop, oa, Triumph, Kinvara en Ride schoenen (in de 'RunPop' uitvoering) en kleding.
Thanks!

NB: Keuzestress: de állerlelijkste kleur Kinvara 7 schoenen ooit voor 69 euro of mijzelf gewoon op nieuwe Kinvara 8's in een gaaf kleurtje trakteren voor 120 euro elders..

PS: Ben jij bekend met die Triumph ISO's? Die vallen altijd op door de hoge prijs (normaal tegen de 160-170 euro), nu hier ook flink in de sale... Ik ken zelf alleen de Ride's en Kinvara's. Die laatste bevallen met tot nu toe het beste (net 1.000km afgetikt op de Kinvara 5's, die zijn nu écht op ..

[ Voor 41% gewijzigd door Valorian op 24-03-2017 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

[...]

Wat een kleuren! Maar wel mooie prijzen als je nog een paar zoekt :)
Valorian schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 08:30:
[...]

Thanks!

NB: Keuzestress: de állerlelijkste kleur Kinvara 7 schoenen ooit voor 69 euro of mijzelf gewoon op nieuwe Kinvara 8's in een gaaf kleurtje trakteren voor 120 euro elders..

PS: Ben jij bekend met die Triumph ISO's? Die vallen altijd op door de hoge prijs (normaal tegen de 160-170 euro), nu hier ook flink in de sale... Ik ken zelf alleen de Ride's en Kinvara's. Die laatste bevallen met tot nu toe het beste (net 1.000km afgetikt op de Kinvara 5's, die zijn nu écht op ..
Als ik de reviews mag geloven heeft de 7 een aantal onhebbelijkheden die niet in de 8 zitten, en de 8 zit bij mij iig echt supergoed.
Ik heb met hetzelfde dilemma juist voor de 8 gekozen omdat ik anders waarschijnlijk altijd een "what-if" in mijn hoofd gehad zou hebben :P

[ Voor 51% gewijzigd door Pathogen op 24-03-2017 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Pathogen schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 08:46:
[...]

Wat een kleuren! Maar wel mooie prijzen als je nog een paar zoekt :)

[...]

Als ik de reviews mag geloven heeft de 7 een aantal onhebbelijkheden die niet in de 8 zitten, en de 8 zit bij mij iig echt supergoed.
Ik heb met hetzelfde dilemma juist voor de 8 gekozen omdat ik anders waarschijnlijk altijd een "what-if" in mijn hoofd gehad zou hebben :P
Ah, ik kom van de 5 dus er zal sowieso wel wat veranderd zijn in de tussentijd ;) .. Ik vind de zilvergrijs-blauw-oranje kleurstelling van de 8 wel erg gaaf (en iets exclusiever, veel winkels verkopen alleen de geel-zwart combi) .. Maar goed, als het gaat om de kleur van je schoen ipv het loopcomfort dan ben je eigenlijk al aan het afdwalen he ... :)

Afbeeldingslocatie: https://www.hardloopshop.nl/media/catalog/product/cache/7/image/540x480/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/s/a/saucony-s20356-1_7575619.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Valorian schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 08:53:
[...]

Ah, ik kom van de 5 dus er zal sowieso wel wat veranderd zijn in de tussentijd ;) .. Ik vind de zilvergrijs-blauw-oranje kleurstelling van de 8 wel erg gaaf (en iets exclusiever, veel winkels verkopen alleen de geel-zwart combi) .. Maar goed, als het gaat om de kleur van je schoen ipv het loopcomfort dan ben je eigenlijk al aan het afdwalen he ... :)

[afbeelding]
Nou... ik heb expres gewacht totdat de kleurenversies beschikbaar waren ipv de grijze Special Edition :P Ik vind dat je best een beetje mag opvallen met hardlopen.
Overigens ben ik voor de geel/zwart gegaan :)

Het grootste heikele punt in de reviews van de 7 is overigens het pro-lock systeem dat irriteert, dat zit niet meer in de 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
Valorian schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 08:30:
[...]
Via HLA heb ik onlangs ISO2's gekocht (daar wel de keuze tussen de RunPops en normale kleuren...hoewel ik ook voor die lage prijs geen bezwaar zou hebben om in de knalgele te lopen....

Heb er nu zo'n 40 kilometer op gelopen, voornamelijk intervallen op asfalt. Nog geen echte lange afstanden, dus langdurig comfort kan ik niet veel over zeggen.
Heb hiervoor op Asics Gel-cumulus 16 gelopen en in vergelijking voelen de Saucony's lichter en smaller.
De zachte bovenkant van de hiel doet je de eerste paar km's denken dat je schoenen (te) los zitten, maar dat is bedrog. Wel is het zo dat de veters soms wat los lijken te schuiven.
Demping is egaler, lijkt het, of je nu hak, midden of voorvoet landt, het gevoel is hetzelfe, iets wat bij de Asics minder was, zeker de haklanding dreunde meer door dan voorvoet of midden. Nu ben ik zelf een voorvoet/middenlander, dus het is voor mij niet zo'n punt, maar toen ik bij een testje van de Milestone Pod opzettelijk haklandingen deed viel het me op.

Ps. voor de volledigheid: de RunPops en normale uitvoering zijn alleen verschillend qua kleurstelling, andere (belangrijker ;) ) eigenschappen zijn gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:05
[...]

Waarom? Waarom mij zo in verleiding brengen? Ik had me voorgenomen dat ik het nu wel tot de zomerkortingen kon uitzingen zonder nieuwe schoenen. Maar nu zit er toch alweer een babyblauwe Kinvara 7 in mijn winkelmandje. Ik houd het toch nog even in beraad voor ik op bestellen klik.
Gisterenavond nog eens op mijn Kinvara 5 gelopen; 1150 km op de teller en twee duimdikke gaten bovenaan, maar eigenlijk lopen ze nog altijd goed.
Ik kom gewoon voeten te kort voor al die schoenen, dat is het...

It's just technology, not religion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:44

vhal

ಠ_ಠ

Sinds vorige week ben ik begonnen met functional training / crossfit-achtige training in de sportschool. Bij de eerste sessie ging ik zo ongeveer door maar gisteren ging het al ‘iets’ beter. Ik merk dat ik nog wel een lange weg te gaan heb gezien mijn core van pudding lijkt te zijn :X Maar het zijn wel leuke oefeningen met die battle ropes, kettlebells en andere dingen, ik merk wel dat het ‘iets’ doet met mijn lichaam/stabiliteit wat hopelijk het hardlopen verbetert. Momenteel is het niet veel door mijn vage enkelklachten (rechts)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
chaola schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 09:22:
[...]

Waarom? Waarom mij zo in verleiding brengen? Ik had me voorgenomen dat ik het nu wel tot de zomerkortingen kon uitzingen zonder nieuwe schoenen. Maar nu zit er toch alweer een babyblauwe Kinvara 7 in mijn winkelmandje. Ik houd het toch nog even in beraad voor ik op bestellen klik.
Gisterenavond nog eens op mijn Kinvara 5 gelopen; 1150 km op de teller en twee duimdikke gaten bovenaan, maar eigenlijk lopen ze nog altijd goed.
Ik kom gewoon voeten te kort voor al die schoenen, dat is het...
Ik heb ongeveer een jaar geleden baby-groene Kinvara 5's gekocht bij Zalando Lounge voor 60 euro. Topdeal en de fijnste (en lichtste!) schoenen uit mijn collectie. Nu ook 1000 km verder. Was net van plan de 8 te kopen (want de 5 is wel echt op .. ) maar nu dus babyblauwe 7's gekocht. De ratio (50 euro verschil met de 8's) wint het in dit geval van de emotie (8 vast nóg beter ;) , mooiere kleur). Het pro-lock probleem argument van Pathogen laat ik ook links liggen, want die dingen zaten ook al op de 5 en vond ik daar ook geen probleem. Als ik op deze manier voor 60-70 euro per paar schoenen kan blijven vinden ben ik een erg blij hardloper. Bij ZL trouwens ook al eens mijn North Face Ultra MT trailrunners gekocht voor 1/2 prijs , Under Armour sportkleding, een Columbia donsjas voor een weggeefprijs, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Valorian schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 10:07:
[...]

Ik heb ongeveer een jaar geleden baby-groene Kinvara 5's gekocht bij Zalando Lounge voor 60 euro. Topdeal en de fijnste (en lichtste!) schoenen uit mijn collectie. Nu ook 1000 km verder. Was net van plan de 8 te kopen (want de 5 is wel echt op .. ) maar nu dus babyblauwe 7's gekocht. De ratio (50 euro verschil met de 8's) wint het in dit geval van de emotie (8 vast nóg beter ;) , mooiere kleur). Het pro-lock probleem argument van Pathogen laat ik ook links liggen, want die dingen zaten ook al op de 5 en vond ik daar ook geen probleem. Als ik op deze manier voor 60-70 euro per paar schoenen kan blijven vinden ben ik een erg blij hardloper. Bij ZL trouwens ook al eens mijn North Face Ultra MT trailrunners gekocht voor 1/2 prijs , Under Armour sportkleding, een Columbia donsjas voor een weggeefprijs, etc.
Als die Pro-Lock geen probleem is, groot gelijk! Veel plezier met je nieuwe Kinvara's :)
Heb me ook maar eens ingeschreven voor ZL, kijken of er nog eens leuke hardloopdingen voorbijkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:18
Van saucony kinvara heb ik 3 paar van de serie-3 versleten. Sinds november de kinvara 7, alweer dik 500km op gelopen en echt 0 last van dat prolock systeem. Straks maar eens kijken op ZL voor de aanbieding!

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kars
  • Laatst online: 09:58
Cool, een hardloop-topic :)

Ik ben nu net een paar weken geleden begonnen met hardlopen en ben begonnen met het 'Van de bank naar 5KM' schema zoals deze ook in de OP staat.

Zelf was ik ooit (lang geleden) redelijk fanatiek mountainbiker, conditioneel is het nog wel redelijk moet ik zeggen. Met mijn 1.85 m en 65 kg beweeg ik gelukkig wel makkelijk.

De uitdaging: op 6 mei loop ik de Mudmasters 6KM op Weeze Airport (bedrijfsteam). Dus ik mag aan de bak. Maar rustig aan opbouwen ;-)

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Pagina: 1 ... 31 ... 109 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic