Hardlopen - Deel 7 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 109 Laatste
Acties:
  • 515.070 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fontainemelon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:49

Fontainemelon

Zuiderbuur

400km vind ik ook wel enorm snel. Mijn vorige paar (Asics Gel Pulse 4) had ik al sinds 2013 of zo, en daarmee heb ik de voorbije 4 jaar in totaal volgens m'n tracking app zo'n 850km mee gelopen. Daarnaast ook zeker wat loopjes gedaan zonder app, dus ik zou zo'n 1000km schatten. Op zich zien ze er nog zo goed als nieuw uit, maar er was weinig tot geen demping meer merkbaar en de zool (vooral de hiel) was al ver afgesleten.

Ik kon sowieso wel een tweede paar gebruiken gezien ik als kotstudent zowel thuis als in m'n studentenstad ga hardlopen, en niet steeds een paar schoenen wil meezeulen voor één loopje in het weekend. Heb m'n nieuw paar €119 betaald bij de lokale sportwinkel, waar ze je voetzolen ook scannen en dergelijke. Ik hoop hiermee toch ook zo'n 1000-1200km (oftewel een half jaartje) vol te houden. Daarna kan ik gewoon hetzelfde paar kopen, de prijs zal al wel gezakt zijn en nu weet ik ook m'n maat zodat ik online kan kopen. Scheelt ook weer redelijk wat tegenover de winkelprijs.

Al steun ik op zich liever de lokale middenstand dan bijvoorbeeld Amazon.de, en is het proberen van een heel nieuw model ook altijd wel een fijn vooruitzicht. :D Maar goed, dat zijn zorgen voor pakweg 6 maandjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik liep ook altijd 1000km op mijn schoenen (Nike Lunarglide bijvoorbeeld, 260 gram bij 43), maar de zool van de Lunartempo (212gram bij 43) slijt wat harder. Denk dat dit ermee te maken heeft dat ze zo licht zijn - na 400-600km is de koek wel op. En de laatste keren eerder na 400 dan na 600km.

En ik lees nu in de reviews op Runningwarehouse dat de Lunartempo eruit gaat. Booeee! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
De schoenen die ik op dit moment gebruik:
• ASICS GT-2000 3: 1400+ km in anderhalf jaar.
• Saucony Omni 15: 60km in twee maanden.
Ik ben nu m'n volume op de Saucony aan 't vergroten en die op m'n ASICS aan 't afbouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-10 12:00

Pathogen

Shoop Da Whoop

Poekie schreef op maandag 27 februari 2017 @ 16:57:
[...]

Pleisters? Of 'echte' runningshirts? (die zijn bij de hema zelfs te koop... dus hoeven niet heel duur te zijn voor een keer uitproberen.) Ik heb er geen last van - lang leve sportbh's *O*
Je kan ook nog bodyglide proberen, dat gebruik ik aan de binnenkant van m'n bovenbenen bij shorts. Is ook gemaakt voor lui die in hun wetsuit geen blaren willen dus zou ook met nattigheid en wrijving moeten blijven werken (is mijn ervaring ook hoor - je moet echt goed met zeep schrobben om t er weer af te krijgen).
Dit is zo'n "functioneel shirt" van de Golden Tenloop van vorig jaar, met van die mini-gaatjes erin (foto op Strava, de enige foto op mijn profiel). Ik denk dat ik die gewoon echt niet meer aan moet doen, maar ik ben er wel soort van trots op dat ik die loop uberhaupt heb volbracht met 30 graden :P

Ik heb wel eens een body glide achtig spul geprobeerd, maar dat deed niet veel. En met vaseline plakt mijn shirt juist instant aan mijn tepels vast, verder doet het niks nuttigs. Ben serieus aan het nadenken over superlijm :) Nagellak wordt ook wel eens gesuggereerd, maar dat lijkt me niet flexibel genoeg.
Hot glue of kaarsvet lijkt me toch net iets te pijnlijk :P maar zou wel supergoed helpen m.i.

[ Voor 17% gewijzigd door Pathogen op 28-02-2017 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:31
Sport_Life schreef op maandag 27 februari 2017 @ 21:59:
[...]

Tof! Ik heb helaas iets te fanatiek gelopen vrijdag, nu dus last van mijn enkel :(. Lijkt niet zo ernstig, maar wel even rust houden. Ach het is toch slecht weer dus ik mis niet zoveel O-). Hopelijk wel op tijd fit voor de CPC!! Verwacht na 2 pogingen eindelijk onder de 1:30 te komen.
Ah, hoop dat het snel wegtrekt. Zou gaaf zijn, CPC onder de 1:30!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Pathogen schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 08:33:
[...]

Dit is zo'n "functioneel shirt" van de Golden Tenloop van vorig jaar, met van die mini-gaatjes erin (foto op Strava, de enige foto op mijn profiel). Ik denk dat ik die gewoon echt niet meer aan moet doen, maar ik ben er wel soort van trots op dat ik die loop uberhaupt heb volbracht met 30 graden :P

Ik heb wel eens een body glide achtig spul geprobeerd, maar dat deed niet veel. En met vaseline plakt mijn shirt juist instant aan mijn tepels vast, verder doet het niks nuttigs. Ben serieus aan het nadenken over superlijm :) Nagellak wordt ook wel eens gesuggereerd, maar dat lijkt me niet flexibel genoeg.
Hot glue of kaarsvet lijkt me toch net iets te pijnlijk :P maar zou wel supergoed helpen m.i.
Tja, gewoon een hansaplast er over heen dus! :P

Voor als je er al last van hebt (oftewel, schuurplekken) werkt sudocrem best goed (je weet wel voor babybilletjes :') )

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Ik heb zelf normaal _nooit_ last van kapotte tepels, tot vorige week zondag. Slechts 10km gerend, maar het ging maar net goed. Ik had een shirt aan met een 'dikke laag plastic' opdruk, dat shirt heb ik normaal nooit aan. Ik dacht altijd dat m'n borsthaar mij wel in bescherming zou nemen, maar blijkbaar heb ik bijzonder vaak per ongeluk een goede shirt keuze gehad. Mijn conclusie: het moet aan de shirts liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Poekie schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 09:55:
[...]

Tja, gewoon een hansaplast er over heen dus! :P

Voor als je er al last van hebt (oftewel, schuurplekken) werkt sudocrem best goed (je weet wel voor babybilletjes :') )
Gister de calendula babygezichtscreme gebruikt hier, het is nu wel weer over :) Handig hoor, zo'n kleintje!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Zondag mijn zwager even van de bank getrokken voor een rondje (hard)lopen. Hij mooi een stok achter de deur dat er ook daadwerkelijk gelopen word en ik een loopmaatje. Voor beide dus win-win. Zat uiteraard nog niet veel gang in en hebben ook nog wel behoorlijk wat gewandeld, maar hij moet natuurlijk ergens beginnen. Nu elk weekend een hardloopdate :P Daarom gisteravond tussen de buien door nog zelf even een tempoloop gedaan. Helaas na iets meer dan 5 km enorm pijn in de buik. :-( Stuk gewandeld, pijn trok weer weg en daarna weer verder hardlopen Ook totaal geen last meer gehad verder. Eten was ondertussen ook al ruim 2 uur geleden op dat moment, dus mij niet helemaal duidelijk wat het nou was. Had wel voor mijn doen de gang er goed in, dus misschien toch wat te fanatiek. Wel eindelijk de <25min/5km barriëre doorbroken. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Nou...het lopen voor mij gaat wellicht over een poosje weer opgestart worden. nav mijn kuitblessure, opgelopen tijdens de Bruggenloop in december, is het 'verdict' dat er idd een spierscheuring is geweest. Daarna is de boel gaan verkleven wat de kuit weerhield weer normal te gaan reageren.
Gisteravond mijn 1e dry-needling sessie gehad....je kon een pingpongbal op de kuit laten stuiteren, zo heftig reageerden de spiergroepen op de behandeling.
Dat geeft aan dat er ècht werk aan de winkel is om de boel los te krijgen, daarna gaan we werken aan het opbouwen van lopen.

Na het van de behandel bank opstaan, voelde mijn kuit de rest vd avond alsof er 15min lang vrolijk met een honkbalknuppel was geslagen...beurs en pijn! ;(

enfin...als het maar helpt.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tegen pijnlijke tepels kun je tepelpleisters kopen in sommige zaken. Anders een klein topje aan doen. Misschien zelfs even bij dameskleding kijken voor dergelijjke topjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:51
Tallguy schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 13:33:
Nou...het lopen voor mij gaat wellicht over een poosje weer opgestart worden. nav mijn kuitblessure, opgelopen tijdens de Bruggenloop in december, is het 'verdict' dat er idd een spierscheuring is geweest. Daarna is de boel gaan verkleven wat de kuit weerhield weer normal te gaan reageren.
Gisteravond mijn 1e dry-needling sessie gehad....je kon een pingpongbal op de kuit laten stuiteren, zo heftig reageerden de spiergroepen op de behandeling.
Dat geeft aan dat er ècht werk aan de winkel is om de boel los te krijgen, daarna gaan we werken aan het opbouwen van lopen.

Na het van de behandel bank opstaan, voelde mijn kuit de rest vd avond alsof er 15min lang vrolijk met een honkbalknuppel was geslagen...beurs en pijn! ;(

enfin...als het maar helpt.
Uit eigen ervaring (hamstring) wordt het minder na elke behandeling.
Wel werdt het dry needling zelf pijnlijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:19
Heb zelf af en toe ook last van pijnlijke tepels gehad (vooral met slechte shirts) maar sinds ik met een ondershirt loop (http://www.underarmour.nl...l?dwvar_1257468_color=040) nergens meer last van! Dit shirt verspreidt de warmte ook nog eens goed over je lichaam en is dus prettig lopen en als het koud is en ook als het wat warmer is (al zou ik hem met >15 graden niet aantrekken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:04
Wat @Bartske zegt. Ondershirt dragen. Heb er een paar van Decathlon, mouwloos model van Kipsta. Draag ze bijna altijd en nooit meer last van gehad. De extra warmte is prettig bij regen :)

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:45
Bartske schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 14:01:
Heb zelf af en toe ook last van pijnlijke tepels gehad (vooral met slechte shirts) maar sinds ik met een ondershirt loop (http://www.underarmour.nl...l?dwvar_1257468_color=040) nergens meer last van! Dit shirt verspreidt de warmte ook nog eens goed over je lichaam en is dus prettig lopen en als het koud is en ook als het wat warmer is (al zou ik hem met >15 graden niet aantrekken).
Idd en bij warm weer een beetje vaseline smeren en gaan :) Nergens last van!

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:42
Ben ook al een tijdje bezig met het trainen voor de marathon. Zondag 26,7 km gelopen in 2:25. Volgens mijn app rond de 5:34 per km. Nog niet helemaal het niveau waar ik op wil zitten maar gezien mijn moeheid na 26 km mag ik denk ik blij zijn als ik het überhaupt red 9 april. :/

En dan niet eens zozeer conditioneel. Het waren vooral mijn benen die me in de steek begonnen te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
FrankoNL schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 16:14:
Ben ook al een tijdje bezig met het trainen voor de marathon. Zondag 26,7 km gelopen in 2:25. Volgens mijn app rond de 5:34 per km. Nog niet helemaal het niveau waar ik op wil zitten maar gezien mijn moeheid na 26 km mag ik denk ik blij zijn als ik het überhaupt red 9 april. :/

En dan niet eens zozeer conditioneel. Het waren vooral mijn benen die me in de steek begonnen te laten.
Had ik ook last van vorig jaar, voor mijn eerste (en vooralsnog enige) marathon. Heb uiteindelijk maar één keer de 30km aangetikt, en één keer 25. De rest van de trainingen was <25km. Bij de marathon zelf kreeg ik gek genoeg (of door rust-dagen ervoor en mentaal er vertrouwen in hebben) pas na 34km echt pijntjes en kon ik zonder wandelen de marathon uitlopen in mijn beoogde tijd (3:50).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Valorian schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 18:35:
[...]

Had ik ook last van vorig jaar, voor mijn eerste (en vooralsnog enige) marathon. Heb uiteindelijk maar één keer de 30km aangetikt, en één keer 25. De rest van de trainingen was <25km. Bij de marathon zelf kreeg ik gek genoeg (of door rust-dagen ervoor en mentaal er vertrouwen in hebben) pas na 34km echt pijntjes en kon ik zonder wandelen de marathon uitlopen in mijn beoogde tijd (3:50).
Misschien is dat dan toch die extra motivatie die een "wedstrijd" als de marathon met zich meebrengt? Inclusief het hele gebeuren eromheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:26

Roozzz

Plus ultra

FrankoNL schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 16:14:

Hoe zwaar voelt dit tempo? Waarschijnlijk kan je op een lager tempo wel verder lopen. 16km extra is best ver als je al echt stuk zat... Of viel het wel mee?

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
FrankoNL schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 18:42:
[...]

Misschien is dat dan toch die extra motivatie die een "wedstrijd" als de marathon met zich meebrengt? Inclusief het hele gebeuren eromheen.
Ik denk dat dat wel meehelpt. Gewoon netjes je schema volgen, zolang je dat volhoudt is de kans op een succes ook groot denk ik. Ik had bij marathontraining overigens ook nooit conditionele problemen, de snelheid ligt dan ook relatief laag tov je 10 of 21km. Maar qua benen voelde ik het wel, en ook jn heupen, enkels, knieeen etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Roozzz schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 18:53:
[...]

Hoe zwaar voelt dit tempo? Waarschijnlijk kan je op een lager tempo wel verder lopen. 16km extra is best ver als je al echt stuk zat... Of viel het wel mee?
Nou de beentjes waren wel echt op. Maar goed we hebben nog een week of 4. Ik hoop dat het dan wat beter gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
pfff, na zo'n twee maanden eindelijk weer een beetje kilometers in de benen te hebben (heb in de herfst t/m mid-december stil gestaan :$ maar sinds de kerstvakantie weer zo'n 2 tot 3x in de week aan het hardlopen), wilde ik vandaag eens kijken of ik een beetje tempo op de 5km kon volhouden.... M'n rustige loopjes gingen de laatste tijd ongeveer zo rond de 6:05min/km, en af en toe een intervalletje tussendoor gedaan van 6x400 op 5:30, dus ik had een rondje van zo'n 5.5 / 6km uitgestippeld en hoopte daar toch wel een tempo van zo'n 5:45 / 5:50 te behalen....

Stel m'n horloge altijd in op "laps" zodat ik elke km m'n tempo en hartslag zie... Nou, m'n hartslag zag er redelijk uit, maar m'n tempo was dramatisch: 6:15 op de eerste km (terwijl ik me altijd moet inhouden om niet te snel te starten) :| . Toen had ik al een vermoeden dat er iets niet goed geregistreerd werd, en toen ik op een bepaald moment volgens m'n herinnering al op 3.5 / 3.6km moest zitten, gaf m'n horloge pas 3.2 aan. De vierde kilometer ging zogenaamd in 7:01min / km, en aan het einde van het rondje stond er 5.4km op de teller (terwijl ik via afstandmeten.nl kom tot een dikke 6.0km) :?

Nou weet ik vrij zeker dat er iets mis was met de GPS-metingen, maar echt motiverend is het niet om tijdens je run geconfronteerd te worden met zulke bizar slechte tempo's.... Ondanks dat 6km een nette 5:48min / km zou zijn en ik best ontspannen gelopen heb, heb ik toch niet het lekkere gevoel dat ik anders wel heb :-(

[ Voor 5% gewijzigd door naitsoezn op 28-02-2017 20:38 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
FrankoNL schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 18:58:
[...]

Nou de beentjes waren wel echt op. Maar goed we hebben nog een week of 4. Ik hoop dat het dan wat beter gaat :)
Veel kilometers maken nog. Niet alleen lange duurlopen - maar ook door de week heen! Loop een keertje 30km op zondag en dan 20 op maandag of dinsdag. Word je sterk van!

Je hebt overigens nog bijna 6 weken, geen 4. :) Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-10 14:45
En zo is dit frontpage nieuws: nieuws: Storing bij Amazon S3 zorgt voor problemen bij veel websites en diensten ook voor een deel hardlopende tweakers relevant want Strava ligt er ook uit...
Edit: Runkeeper ook blijkbaar.

[ Voor 4% gewijzigd door chaola op 28-02-2017 21:05 ]

It's just technology, not religion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
MrAcid schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 20:57:
[...]

Veel kilometers maken nog. Niet alleen lange duurlopen - maar ook door de week heen! Loop een keertje 30km op zondag en dan 20 op maandag of dinsdag. Word je sterk van!

Je hebt overigens nog bijna 6 weken, geen 4. :) Succes!
Ohh dat doe ik ook wel hoor :) meestal is het maandag een kort loopje rond de 6 km, woensdag interval, vrijdag 10-15 km en dan het weekend een langere duurloop. Rond de 4 keer per week dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:35
FrankoNL schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 21:18:
[...]

Ohh dat doe ik ook wel hoor :) meestal is het maandag een kort loopje rond de 6 km, woensdag interval, vrijdag 10-15 km en dan het weekend een langere duurloop. Rond de 4 keer per week dus.
Klinkt als mijn schema! _/-\o_
Hoewel, afhankelijk van hoe ik me voel wel eens de woensdag met de vrijdag omdraai.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
FrankoNL schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 21:18:
[...]

Voor een marathon is het juist wel goed om een aantal dagen achter elkaar te lopen, zodat je er een vermoeidheidsopbouw in verstopt (over de dagen heen). Nu is je herstel elke keer een dag.

Wat je zou kunnen doen is het wel zo houden - maar dan op maandag een 15+km te lopen, op rustig tempo. Je pakt dan de vermoeidheid van je zondagsloop nog mee en bouwt zo beter aan de kracht in je benen.

Enkel een goedbedoelde tip/eigen ervaring van wat werkt overigens - geen kritiek. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
chaola schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 21:03:
En zo is dit frontpage nieuws: nieuws: Storing bij Amazon S3 zorgt voor problemen bij veel websites en diensten ook voor een deel hardlopende tweakers relevant want Strava ligt er ook uit...
Edit: Runkeeper ook blijkbaar.
Vanmorgen eindelijk mijn run kunnen uploaden.. gelukkig _/-\o_

Zero.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Hop, in nét iets meer dan 2 maanden over mijn jaartotaal van 2014 heen! En dat met de nodige onderbrekingen in mijn 3x per week schema...
Ik loop nog wel achter op mijn jaardoel, maar ik heb zo'n vermoeden dat dat nog wel goed gaat komen. Na mei hoop ik bij te zijn of zelfs voor te lopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Zegt dat iets over 2014 of over 2017? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-10 10:14
Afgelopen maandag voor het eerst in 3 weken (sinds de Midwintermarathon) weer een 5km gelopen. Die vijf kilometer in slakkengang was zwaarder dan mijn PR op de 10EM..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

MrAcid schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 14:42:
Zegt dat iets over 2014 of over 2017? ;)
Beiden :) het zegt iets over vooruitgang! Voorlopig is mijn running total van 2017 > 2016 > 2015 > 2014, daarvoor liep ik zó onregelmatig dat het niet meer te vergelijken valt.

Moet soms wel lachen als ik hier mensen zie posten dat ze mijn maandtotaal in een week hebben gehaald :P Er is altijd wel een andere klasse hardloper te vinden wat dat betreft. Ik zit nu net over de 115km dit jaar en ik vind het helemaal niet slecht gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Pathogen schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 14:48:
[...]

Beiden :) het zegt iets over vooruitgang! Voorlopig is mijn running total van 2017 > 2016 > 2015 > 2014, daarvoor liep ik zó onregelmatig dat het niet meer te vergelijken valt.

Moet soms wel lachen als ik hier mensen zie posten dat ze mijn maandtotaal in een week hebben gehaald :P Er is altijd wel een andere klasse hardloper te vinden wat dat betreft. Ik zit nu net over de 115km dit jaar en ik vind het helemaal niet slecht gaan.
Piekweek zit dit jaar op ruim 125kilometer. Anderzijds is er ook een week waar ik in het geheel niet gelopen heb... dus de regelmaat is momenteel ver te zoeken :P Gelukkig blijft de conditie nog redelijk op peil :)

Maar dat is in mijn optiek wel exact het fijne van hardlopen; ieder kan dat lekker op zijn eigen niveau en intensiteit doen. Je meten met anderen is een optie, maar hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
Even een vraagje. Hoe zit het met jullie hartslag in rust? Een aantal jaar geleden ben ik behandeld door een cardioloog ivm met een zeer lage hartslag sub 30 in rust. Uiteindelijk, buiten extra monitoring, geen actie ondernomen. Nu merk ik dat ik weer vrij laag zit met mijn hartslag nog niet zo laag als destijds trouwens. Ik vraag geen medisch advies ben enkel benieuwd naar jullie rust hartslag en eventueel ervaringen. Mijn max is ongeveer 190. M36, 176cm, 68Kg.

krijg mijn screenshot niet gepost dus dan maar een linkje.

http://imgur.com/a/jx5S9

[ Voor 18% gewijzigd door Pelox op 01-03-2017 17:49 ]

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-10 14:34
Die van mij is vrij hoog: in de winter met alleen hardlopen een kleine 60, in de zomer met hardlopen en regelmatig fietsen laag in de 50. Max hs. ongeveer 200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ongeveer gelijk: in de winter 60-65, in de zomer, als ik goed getraind ben, rond de 50. Maximaal ongeveer 200. Man van 35, 1m80, tussen de 66 en 70 kg (zomer-winter).

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2017 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Als ik 's nachts meet duik ik regelmatig onder de 40. Laagste dat ik ooit gezien heb was 32 :/ Normale rust is rond / onder de 50. Max = 200+, man, 176cm en 60kg.
Ik maak me er verder niet zo druk om :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-10 14:06
Mijn Apple watch gaat ook lager dan de fitbit in de nacht dus ik vraag mij af in hoeverre dat echt klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
Roozzz schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 17:53:
Als ik 's nachts meet duik ik regelmatig onder de 40. Laagste dat ik ooit gezien heb was 32 :/ Normale rust is rond / onder de 50. Max = 200+, man, 176cm en 60kg.
Ik maak me er verder niet zo druk om :P
Ik ook niet tot ik een aantal keer bijna knock-out ging op de snelweg rijdend op mijn motor.. toen toch maar even langs de dokter gegaan. Nu is alles weer "normaal".

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Pelox schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 18:03:
[...]

Ik ook niet tot ik een aantal keer bijna knock-out ging op de snelweg rijdend op mijn motor.. toen toch maar even langs de dokter gegaan. Nu is alles weer "normaal".
Oei! Ik kan me voorstellen dat je dan wel even actie onderneemt. Gelukkig voor mij geen issues.
Roos79 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 18:00:
Mijn Apple watch gaat ook lager dan de fitbit in de nacht dus ik vraag mij af in hoeverre dat echt klopt.
Tijd voor een meting met een hartslagband ipv polsmetingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:53
Dat is de rusthartslag van een topsporter. ;)
Ik heb al decennia lang zo'n rusthartslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:30

vhal

ಠ_ಠ

nogeeninlog schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 18:21:
[...]

Dat is de rusthartslag van een topsporter. ;)
Ik heb al decennia lang zo'n rusthartslag.
een bradycardie is niet iets om onder het tapijt te schuiven als non-topsporter, het kan 'normaal' zijn maar ook door fysiologische redenen dat de HSrust laag is.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
vhal schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 19:36:
[...]

een bradycardie is niet iets om onder het tapijt te schuiven als non-topsporter, het kan 'normaal' zijn maar ook door fysiologische redenen dat de HSrust laag is.
Klopt bij mij is het waarschijnlijk een combinatie van heel veel sporten van kleins af aan (4 jr) en in de basis een rustige hartslag. Op een gegeven moment had ik in mijn slaap een hartslag van soms maar 27, toen heeft de cardioloog heel serieus een pacemaker overwogen. Maar goed nu gaat het dus een stuk beter :)

Zero.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Nilltris
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06-2023
De meesten hier weten het nog wel maar afgelopen maand heb ik een poging gedaan om elke dag te gaan hardlopen. Daar heb ik een blogje over geschreven! De blog is in zijn volledigheid hier te lezen

Hieronder een klein stukje tekst uit de blog, mocht je willen weten of ik het gehaald heb (
spoiler:
dan forceer ik je natuurlijk niet om naar m'n blog te gaan maar schrijf ik het gewoon lekker hier: Ik heb het gehaald :D
) kan ik je aanraden om m'n blog te lezen :D
De tweede maand van het jaar, februari, zit er alweer op. Een maand die dit jaar 28 dagen telt, een maand waarin de dag van de liefde gevierd wordt en het 's ochtends alweer steeds vroeger licht wordt en 's avonds steeds later donker. Voor mij was het vooral een maand van hardlopen. Zoals je vast weet ben ik deze maand begonnen aan een "Ren elke dag uitdaging". In dit artikel kun je lezen hoe het me vergaan is. Ben je benieuwd of ik m'n doel behaald heb? Lees dan snel verder!

Mijn uitdaging begon op 31 januari 2017. Omdat februari een korte maand is had ik bedacht om één dag in januari extra te lopen en één dag in maart om in totaal 30 dagen achter elkaar te gaan lopen. Verder had ik nog een aantal regeltjes bedacht:
  1. Van 31 januari t/m 1 maart elke dag hardlopen.
  2. Maximaal 10KM per sessie met een ondergrens van 5KM per sessie.
  3. Easy runs... dus niet concentreren op tijd maar op volume deze periode
  4. Geen excuses.
  5. Hardlopen heeft deze periode prioriteit maar kracht training moet niet vergeten worden. Minimaal 3x per week ook kracht training doen (bijvoorbeeld 's ochtends hardlopen, 's avonds krachttraining).
Nu kan ik je alvast verklappen dat ik me aan deze regels niet allemaal heb kunnen houden. In de eerste week vloog regel vijf namelijk al uit de deur. De impact van het hardlopen was toch een stuk zwaarder dan ik had verwacht. Waar ik begon met de gedachten dat tien kilometer ook makkelijk zou lukken ben ik blij dat ik met de tweede regel toch maar een minimale van vijf kilometer per keer had bedacht. Het niet kunnen herstellen van het lopen doet toch wat met je en daardoor besloot ik al snel om kracht training maar even links te laten liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox
Top man! Heel netjes!

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:37

Sport_Life

Solvitur ambulando

Pelox schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 17:00:
Even een vraagje. Hoe zit het met jullie hartslag in rust? Een aantal jaar geleden ben ik behandeld door een cardioloog ivm met een zeer lage hartslag sub 30 in rust. Uiteindelijk, buiten extra monitoring, geen actie ondernomen. Nu merk ik dat ik weer vrij laag zit met mijn hartslag nog niet zo laag als destijds trouwens. Ik vraag geen medisch advies ben enkel benieuwd naar jullie rust hartslag en eventueel ervaringen. Mijn max is ongeveer 190. M36, 176cm, 68Kg.

krijg mijn screenshot niet gepost dus dan maar een linkje.

http://imgur.com/a/jx5S9
Mijn rust hs is rond de 30 ( s morgens gemeten), ben 5 jaar jonger en iets langer dan jij met hetzelfde gewicht. Max hs ook rond de 190. Ik ben als tiener ook eens onderzocht wegens lage hartslag, niks gevonden dus bleek door het sporten te komen. Vanaf een jaar of 12 3-4x p week, tijdens studenten tijd iets minder ;), recent weer wat actiever. Heb ooit eens gehoord dat 20% problemen krijgt met zo'n lage rust hs, vandaar binnenkort maar eens een onderzoekje.

[ Voor 5% gewijzigd door Sport_Life op 02-03-2017 00:25 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Nilltris schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 21:08:
De meesten hier weten het nog wel maar afgelopen maand heb ik een poging gedaan om elke dag te gaan hardlopen. Daar heb ik een blogje over geschreven! De blog is in zijn volledigheid hier te lezen

Hieronder een klein stukje tekst uit de blog, mocht je willen weten of ik het gehaald heb (
spoiler:
dan forceer ik je natuurlijk niet om naar m'n blog te gaan maar schrijf ik het gewoon lekker hier: Ik heb het gehaald :D
) kan ik je aanraden om m'n blog te lezen :D

[...]
Knap! Elke dag lopen is geen kattenpis :Y Nu niet té lang uitrusten van de afgelopen maand, maar zo snel mogelijk omschakelen naar een "normaal" schema (of doorgaan natuurlijk!)

Zoals je zelf al schrijft, zo intensief met je sport bezig zijn kan een hoop doen voor je techniek en efficiëntie, ik heb er ook véél van geleerd.

Gefeliciteerd met je behaalde uitdaging!

Ik heb vandaag mijn stok achter de deur gezet en me ingeschreven voor de Halve Marathon Oostland, 3 september in Pijnacker. Ook ingeschreven voor een paar loopjes uit het runcircuit, de Omloop Ter Heijde en de Golden Tenloop (ook al zei ik vorig jaar dat ik die echt niet meer wilde doen).
Hopelijk kan ik dit jaar het hele circuit doen, met uitzondering van 1 run die precies valt in een weekend dat ik op vakantie ben. Wie weet ben ik nog zo gek om dan even terug te rijden vanuit Limburg, en mag dat ook van vrouwlief :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
Sport_Life schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 00:23:
[...]
Mijn rust hs is rond de 30 ( s morgens gemeten), ben 5 jaar jonger en iets langer dan jij met hetzelfde gewicht. Max hs ook rond de 190. Ik ben als tiener ook eens onderzocht wegens lage hartslag, niks gevonden dus bleek door het sporten te komen. Vanaf een jaar of 12 3-4x p week, tijdens studenten tijd iets minder ;), recent weer wat actiever. Heb ooit eens gehoord dat 20% problemen krijgt met zo'n lage rust hs, vandaar binnenkort maar eens een onderzoekje.
Oké maar gewoon uit voorzorg dan even een checkup? Kan nooit kwaad idd. Ik laat me sindsdien ook met regelmaat controleren.

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilltris
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06-2023
Pathogen schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 10:38:
[...]

Knap! Elke dag lopen is geen kattenpis :Y Nu niet té lang uitrusten van de afgelopen maand, maar zo snel mogelijk omschakelen naar een "normaal" schema (of doorgaan natuurlijk!)

Zoals je zelf al schrijft, zo intensief met je sport bezig zijn kan een hoop doen voor je techniek en efficiëntie, ik heb er ook véél van geleerd.

Gefeliciteerd met je behaalde uitdaging!

Ik heb vandaag mijn stok achter de deur gezet en me ingeschreven voor de Halve Marathon Oostland, 3 september in Pijnacker. Ook ingeschreven voor een paar loopjes uit het runcircuit, de Omloop Ter Heijde en de Golden Tenloop (ook al zei ik vorig jaar dat ik die echt niet meer wilde doen).
Hopelijk kan ik dit jaar het hele circuit doen, met uitzondering van 1 run die precies valt in een weekend dat ik op vakantie ben. Wie weet ben ik nog zo gek om dan even terug te rijden vanuit Limburg, en mag dat ook van vrouwlief :P
Thanks :D Ik ben ook zeker niet van plan stil te gaan zitten. Vandaag neem ik een rust dag, morgen ga ik met wat vrienden naar een trampoline hal. Van het weekend weer een keer de sportschool meepakken en dan is het plan om 3x per week wat langere afstanden te gaan lopen. Hopelijk ben ik dan klaargestoomd om volgende maand de Halve van de haar goed uit te kunnen lopen (ik wil mikken onder de 1 uur 50 minuten).

Haha dat vind ik wel echt hardcore, tijdens je vakantie even weg van vakantie om hard te lopen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-10 09:05
Ik loop sinds januari in een loopgroep en dat bevalt prima 8)

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
Nilltris schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 11:37:
[...]

Thanks :D Ik ben ook zeker niet van plan stil te gaan zitten. Vandaag neem ik een rust dag, morgen ga ik met wat vrienden naar een trampoline hal. Van het weekend weer een keer de sportschool meepakken en dan is het plan om 3x per week wat langere afstanden te gaan lopen. Hopelijk ben ik dan klaargestoomd om volgende maand de Halve van de haar goed uit te kunnen lopen (ik wil mikken onder de 1 uur 50 minuten).

Haha dat vind ik wel echt hardcore, tijdens je vakantie even weg van vakantie om hard te lopen _/-\o_
Gaaf dat het gelukt is allemaal. Lijkt me best pittig, niet alleen qua belasting maar vooral ook qua discipline, om élke dag weer de moed op te brengen om het ook echt te gaan doen :) .. Ik heb de afgelopen 2 maanden gemiddeld ook 5km per dag gelopen (300 in 60 dagen), maar qua trainingen denk zo'n 3 a 4 per week ipv 7 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Valorian schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 22:53:
[...]

Gaaf dat het gelukt is allemaal. Lijkt me best pittig, niet alleen qua belasting maar vooral ook qua discipline, om élke dag weer de moed op te brengen om het ook echt te gaan doen :) .. Ik heb de afgelopen 2 maanden gemiddeld ook 5km per dag gelopen (300 in 60 dagen), maar qua trainingen denk zo'n 3 a 4 per week ipv 7 :)
Bas, een van onze mede-Tweakers staat inmiddels op dag 92 (hij maakt er vast 93 van vandaag) van zijn extended Marcothon streak.
Running every day in December - a minimum of 3 miles or 25 minutes whichever comes first.
Hij en Nilltris hebben me nu wel zover gekregen dat ik (niet min. 3 mijl/25 min maar min. 1 mijl) ook ga proberen om in ieder geval maart te streaken :D
Ik denk dat als je eenmaal zo ver bent het ook moeilijk is je streak op te geven (ik zou dat wel hebben iig).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ik zal niet snel nog een keer gaan streaken, misschien als belastbaarheidstraining als ik naar een marathon toe ga werken.

Discipline vond ik overigens vooral de eerste week een probleem. Daarna was het willen wel aardig vanzelfsprekend, alleen soms wel erg moeilijk om de tijd te vinden :D Ik ben een keer richting 22:00 nog de deur uit gegaan omdat ik mijn daily mile nog moest halen :P (https://www.strava.com/activities/606269742)

Vind het wel een heel stoer idee om een maand - of zelfs langer - echt iedere dag te lopen!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Als training voor een hardloopdoel (lees: maximaal presteren in een race) is het erg inefficiënt om te doen. Als discipline training is het top!

Ik zie op Smashrun dat ik met mijn training van gisteren nu een record heb qua "trailing 365-day kilometers": 2320km over 152 runs, gemiddeld 4:25/km in de afgelopen 365-dagen. Gezien het trainingschema voor de komend 5 weken gaat dit record nog wel wat hoger gezet worden!

Afbeeldingslocatie: http://image.prntscr.com/image/49e997926ecf425db3f31e6b0cdc69c9.png

Ook leuk: ik nader de 10.000e hardloopkilometer die met GPS is gelogd!

[ Voor 8% gewijzigd door MrAcid op 03-03-2017 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Vandaag een mail ontvangen van de NYRR; New York City Marathon
Tom, thanks for entering the drawing for the 2017 TCS New York City Marathon. Unfortunately, your name was not selected for a place in this year's race.
Helaas... Maar ergens ook wel blij eigenlijk. We gaan dit jaar een nieuw huis kopen, dus ik weet niet of ik me dan 100% kan focussen op de training die ervoor nodig is. Ergens ook weer jammer, maar... we proberen het volgend jaar gewoon weer :)

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Ik train dus voor de marathon maar ik ondervind sinds een weekje hamstringproblemen. Hamstring in mijn linkerbeen voel ik een beetje tijdens het lopen. Het is niet dat hij zeer doet .. het is meer stijfheid. Maar ben bang dat hij scheurt. Hebben jullie nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:57
FrankoNL schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 11:43:
Ik train dus voor de marathon maar ik ondervind sinds een weekje hamstringproblemen. Hamstring in mijn linkerbeen voel ik een beetje tijdens het lopen. Het is niet dat hij zeer doet .. het is meer stijfheid. Maar ben bang dat hij scheurt. Hebben jullie nog tips?
Foam roll je? Ik was vroeger ook altijd en overal stijf maar, sinds ik foam roll gaat het een stuk beter!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• kwiebus
  • Laatst online: 21-10 12:03
Ik ben nu ruim een jaar regelmatig aan het (hard)lopen en vandaag eindelijk een keer 5km onder 25min gelopen. Mijn beste tijd stond op 25:04 en heb deze naar 24:21 weten te brengen. Ik woog eerst 108kg en op dit moment weeg ik 94kg bij 1.91m, dus daar zit ook nog wel enige ruimte voor verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Pfff, net effe wat intervallen gedaan maar wat een wind zeg.
Deze keer was het behoorlijk pittig.Hoe kun je elke dag lopen?
Ik hou het voorloppig bij twee keer in de week en dan beetje bij beetje afstand en snelheid uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
ex87 schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 11:58:
[...]

Foam roll je? Ik was vroeger ook altijd en overal stijf maar, sinds ik foam roll gaat het een stuk beter!
Wat is foam rollen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:30

vhal

ಠ_ಠ

met dit apparaat...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qI91LHPXUeOgIUcn8b8W1jL8/medium.jpg

...verschillende spiergroepen afrollen om triggerpoints (knopen) weg te drukken of verklevingen weg te masseren

#hebhemzellufook :+

[ Voor 15% gewijzigd door vhal op 03-03-2017 12:59 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankoNL
vhal schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 12:56:
[...]

met dit apparaat...

[afbeelding]

...verschillende spiergroepen afrollen om triggerpoints (knopen) weg te drukken of verklevingen weg te masseren

Banana for scale? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:53
tlpeter schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 12:08:
Pfff, net effe wat intervallen gedaan maar wat een wind zeg.
Deze keer was het behoorlijk pittig.Hoe kun je elke dag lopen?
Ik hou het voorloppig bij twee keer in de week en dan beetje bij beetje afstand en snelheid uitbreiden.
Wind? Je zit vast in een andere deel van het land dan :P

Ik was er vanochtend voor 8.00 al op uit, maar 't was hier (in en bij Apeldoorn) heerlijk rustig met een laag zonnetje. Mooi vlot rondje (voor mijn doen) 5km @ 5.30/km met viaduct gedaan voordat ik aan 't werk moest. Dat was lekker wakker worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Vanmorgen inderdaad praktisch windstil, heel mooie zonsopgang (roze en paars en blauw en O+)

En elke dag lopen is niet héél moeilijk, als je niet te veel wil, wel de discipline hebt en inderdaad, ik ga wel een HM lopen begin april maar daar is het doel gewoon 'uitlopen met plezier' en veel meer niet. Dus voor het 'kan ik het?' gevoel. Mijn streven is om minstens een daily mile te doen, aangezien dat in mijn vorige trainingsprogramma de 'rustdag' was heb ik wel vertrouwen dat het - als ik dat rustig doe - goed komt. En ach, bij pijntjes stop ik toch wel. Ik stop liever vrijwillig een week met lopen dan gedwongen een maand...

Verderop staan er pas weer wat 10k/5k ladies runs op t programma (Marikenloop en Eindhoven) en een dubbele mijl ergens mei of juni via mijn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
InZane schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 13:07:
[...]

Wind? Je zit vast in een andere deel van het land dan :P

Ik was er vanochtend voor 8.00 al op uit, maar 't was hier (in en bij Apeldoorn) heerlijk rustig met een laag zonnetje. Mooi vlot rondje (voor mijn doen) 5km @ 5.30/km met viaduct gedaan voordat ik aan 't werk moest. Dat was lekker wakker worden :)
West Brabant, het regende ook nog zachtjes. Dat vind ik niet erg maar snijdende wind is minder fijn.
Ik moest af en toe gaan hangen om niet van de dijk te worden geblazen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Laatst online: 21-10 12:03
tlpeter schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 13:30:
[...]

West Brabant, het regende ook nog zachtjes. Dat vind ik niet erg maar snijdende wind is minder fijn.
Ik zit in Noordoost-Branbant en had vanochtend op de dijk ook wel wat wind maar had daar niet al te veel last van, lig met mijn 94kg dan ook wel redelijk vast op de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ligretto
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 09:48
vhal schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 12:56:
[...]

met dit apparaat...

[afbeelding]

Is dat foamrollen (of iets met een lacrosse bal) ook iets om Osgood Schlatter tegen te gaan/verlichten? Sinds een tijdje last van de knobbel onder de knie, waar de kniepees hecht aan het scheenbeen. Als de benen eenmaal warm zijn gaan het prima, maar als ik heb gedoucht en weer koud wordt, doet het flink pijn. Andere tips zijn vanzelfsprekend ook welkom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

ligretto schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 14:19:
[...]

Is dat foamrollen (of iets met een lacrosse bal) ook iets om Osgood Schlatter tegen te gaan/verlichten? Sinds een tijdje last van de knobbel onder de knie, waar de kniepees hecht aan het scheenbeen. Als de benen eenmaal warm zijn gaan het prima, maar als ik heb gedoucht en weer koud wordt, doet het flink pijn. Andere tips zijn vanzelfsprekend ook welkom
Dat lijkt me typisch iets om met je arts/fysio te bespreken en niet van ons aan te nemen.... Niet lullig bedoeld, wij zijn gewoon geen artsen en kennen je situatie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
kwiebus schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 12:03:
Ik ben nu ruim een jaar regelmatig aan het (hard)lopen en vandaag eindelijk een keer 5km onder 25min gelopen. Mijn beste tijd stond op 25:04 en heb deze naar 24:21 weten te brengen. Ik woog eerst 108kg en op dit moment weeg ik 94kg bij 1.91m, dus daar zit ook nog wel enige ruimte voor verbetering.
Mooie progressie, zowel qua looptijd als qua gewicht! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
tlpeter schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 13:30:
[...]

Hier ook west-brabant en het was af en toe inderdaad echt vechten tegen de wind gisteren! Ik loop dan ook letterlijk op de grens met brabant en zeeland (brabantse wal) aan het water, dus eigenlijk altijd wel wind. Wel schitterend om te lopen! :)

[ Voor 21% gewijzigd door Pelox op 03-03-2017 15:25 ]

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Laatst online: 21-10 13:47

Galois

1811 - 1832

Sinds december heb ik mijn hardloopactiviteiten flink opgeschroefd: 230 maandelijkse km (daarvoor 100-150/maand).

Ik heb het doel om in april een poging te doen naar een sub38 op de 10 km en in oktober de marathon onder de 3 uur.

Twee zaken waar ik jullie advies of mening zou kunnen gebruiken:

1) ik doe 1x per week een intervaltraining. Momenteel doe ik de Yasso800s en ik zit op 5x800 m (3:00). Elke maand komt er dan één bij (dus 6x800s volgende maand, dan 7x, enz). Verder doe ik één keer per week een langere loop (20-25 km) en de rest redelijk rustig. Soms ook nog eens een wat snellere 5 km tussendoor.
Wat ik merk is dat ik niet goed herstel. Ik heb steeds moeie benen. Ik houd altijd rekening met de intervaltrainingen (dag ervoor/erna rust, of heel rustig) en een rustdag na de lange duurloop.
Kan ik nog iets doen om beter te herstellen? Heb overigens verder nergens last van...

2) as. dinsdag ga ik een sportmedisch onderzoek doen, zo'n inspanningstest met VO2max bepaling, omslagpunt en hartslagzones. Gewoon voor de leuk en omdat ik geïnteresseerd ben. Misschien kan ik mijn trainingen wel optimaliseren met deze gegevens (en omdat Ohra 150 euro vergoedt :) ).
Zijn er specifieke vragen die ik moet stellen of waarden waar ik naar moet vragen? Ik kan zelf alleen maar VO2max, omslagpunt en hartslagzones bedenken.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
Galois schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 16:32:
Sinds december heb ik mijn hardloopactiviteiten flink opgeschroefd: 230 maandelijkse km (daarvoor 100-150/maand).

Ik heb het doel om in april een poging te doen naar een sub38 op de 10 km en in oktober de marathon onder de 3 uur.

1) ik doe 1x per week een intervaltraining. Momenteel doe ik de Yasso800s en ik zit op 5x800 m (3:00). Elke maand komt er dan één bij (dus 6x800s volgende maand, dan 7x, enz). Verder doe ik één keer per week een langere loop (20-25 km) en de rest redelijk rustig. Soms ook nog eens een wat snellere 5 km tussendoor.
Wat ik merk is dat ik niet goed herstel. Ik heb steeds moeie benen. Ik houd altijd rekening met de intervaltrainingen (dag ervoor/erna rust, of heel rustig) en een rustdag na de lange duurloop.
Kan ik nog iets doen om beter te herstellen? Heb overigens verder nergens last van...

2) as. dinsdag ga ik een sportmedisch onderzoek doen, zo'n inspanningstest met VO2max bepaling, omslagpunt en hartslagzones. Gewoon voor de leuk en omdat ik geïnteresseerd ben. Misschien kan ik mijn trainingen wel optimaliseren met deze gegevens (en omdat Ohra 150 euro vergoedt :) ).
Zijn er specifieke vragen die ik moet stellen of waarden waar ik naar moet vragen? Ik kan zelf alleen maar VO2max, omslagpunt en hartslagzones bedenken.
Ik heb een aantal maanden geleden ook deze test gedaan ook voor de leuk :) moest wel zelf een deel betalen omdat ik de meest uitgebreide variant had gekozen. Ik zou niet weten wat je nog extra zou kunnen vragen.. als ze het goed doen krijg je een mooi overzicht en rapport van je huidige conditie/fitheid.

Wat betreft herstel neem ik altijd een protein shake na een flinke inspanning en verder extra magnesium en calcium tabletten. Mocht je dat nog niet doen (wat ik betwijfel) dan zou je dat eens kunnen proberen.

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online

Het niet goed herstellen is deels ook onderdeel van een marathonvoorbereiding. Neem elke 4e week, om die reden, steeds wat gas terug.

Als referentie mijn schema (Strava/McMillan Running) zoals het globaal is opgebouwd per week:
Ma: rust
Di: Duurloop, 50-70min. Optioneel met 12-16x 1min hoog tempo (1min herstel) - maar alleen als je goed hersteld bent.
Wo: Duurloop, 45-60min
Do: Interval, altijd "lange intervallen" - minimaal 800m, maar gisteren bijvoorbeeld 3x5km
Vr: rust
Za: rust
Zo: Lange duurloop. Optioneel met een "Fast Finish" (eerder in topic al ergens uitgelegd).

De key trainingen: donderdag en zondag.

Concreet advies t.a.v. je Yasso 800s: wissel af tussen ze alle 8-10 doen (op een lager tempo) en ze op je doelsnelheid doen. Juist ook het aantal (niet alleen de snelheid) is belangrijk. Maar ik zou persoonlijk meer afwisseling in de intervallen brengen en dus ook langere afstanden dan 800m intervallen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:49

Rudedadude

Maybe we were born to run

Ten dele herkenbaar, omdat ik sinds januari ook weer mijn maandomvang heb uitgebreid en dat heb moten 'instellen'. Volgens mij is het deels gewenning, omdat je je best een eind omhoog bent gegaan in omvang. Anderzijds worden voeding en (nacht)rust volgens mij steeds belangrijker, of de uitdaging om rustige loopdagen ook echt rustig te houden. Ik heb er echt aan moeten wennen dat ik nu ik minimaal 4x per week loop, ik tijdens mijn trainingen gemiddeld minder snel loop dan een paar jaar terug, doordat ik nu vaker echte z1 langzame rondes loop. Ik gebruik inmiddels ook standaard een herstelshake voor het spierherstel en foamroller voor de soepelheid van alles. Maar ik merk het bijvoorbeeld dat een slaaptekort ook erg slecht werkt voor het herstel. Aan de andere kant merk ik dat ik nu na een dag rust net zo 'fit' ben als vroeger na 2 dagen rust en dat 2 dagen achter elkaar lopen geen probleem meer oplevert.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Ja, dat denk ik ook. Ik probeer minimaal 50 wekelijkse km te lopen, maar zit bijna altijd tegen de 60. Ik loop 5x per week.

Donderdag heb ik 5xYasso800s gedaan (3:00) en gisteren had ik een 7 km herstelloopje op het programma staan. Heb deze maar overgeslagen. Dagje extra rust, maar ik stond net op en mijn benen voelen nog steeds vermoeid.

Ik neem geen specifieke voeding na een training, maar misschien moet ik wat meer eiwitrijke voeding nemen na een zware training (kwark of misschien wel zelfs eiwitshakes).

Wellicht komt het ook een beetje dat ik het erg lastig vind om langzaam te lopen. 5:30/km is zo'n beetje het minimum (of maximum :) ) wat enigszins lukt. Soms loop ik met mijn vrouw en dan loop ik 6:15/km met haar en dat gaat dan ook wel. Je bent dan aan het kletsen ed, maar als ik alleen loop, is dat vrijwel onmogelijk...
Misschien vaker doen...

Maar goed, vandaag nieuwe schoenen besteld: ik wil wat meer experimenteren met meer minimalistische (wedstrijd)schoenen. Na vele reviews gelezen te hebben en een leuke aanbieding van de Nike Free RN (80E :) ), heb ik ze gisteren gekocht.

De vorige keren ben ik steeds bij een hardloopzaak geweest, maar ik voel mij daar toch wel wat beperkt in de keuze die ze daar hebben. En in de loop der jaren ben ik misschien steeds arroganter geworden door vergaarde hardloopkennis, dat ik niet meer het gevoel heb dat die verkoper er nou zoveel meer vanaf weet. Daarbij komt dan dat ik de gedachte van 'hij is verkoper' maar niet uit mijn hoofd kan zetten... ;)
Heb het gevoel dat met het lezen van reviews, bekijken van flimpjes (ook vele gesponsord idd), ik wat meer krijg wat ik zoek...
Ben benieuwd hoe ze bevallen. Ik ga van 12 mm drop, naar 8 mm. Klein verschil. Met deze schoenen wil ik dan mijn intervaltrainingen en wedstrijden doen en op mijn Asics Cumulus Gel de lange duurlopen en op mijn Mizuno Wave Riders afgewisseld met de Asics.

Dan kan ik mijn oude Cumulus met pensioen laten gaan (heb de 17 en 18 nl, de 17 heeft nu zo'n 1200 km op gelopen).

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:49

Rudedadude

Maybe we were born to run

Mijn ervaring is dat eiwitrijke herstelvoeding echt wel een verschil maakt in het gevoel achteraf. Ik heb het een tijd met magere kwark gedaan, sinds oktober heb ik gewoon maar een grote zak whey poeder en een zak maltodextrine gekocht. Volgens mij is dat nog voordeliger dan elke keer kwark kopen. In combinatie met wat kaneel of cacaopoeder giet ik dat makkelijk weg, want de pure smaak van whey is niet je dat. En met het kopen van smaakjes krijg je weer allemaal onbestemde stoffen erbij. Tegenwoordig neem ik de wey icm fijngemalen havermout, dat is ook een mooie combi. 40 cent voor een halve kilo bij de supermarkt en eventjes fijnmalen met een keukenmachine :P. k heb het sindsdien gemerkt dat toen ik het na een wat langere run op tempo niet nam, ik meteen nog een paar dagen spierpijn had, die ik anders niet heb.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Hier ook altijd Whey Proteïne na de pittige trainingen. Heb het idee dat dit echt helpt met fysiek herstel. En anders in elk geval mentaal!

Ik koop wel gewoon een smaakje overigens. Wel zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Mijn after-training eten varieert van Whey poeder (heb ooit een keer een 2.5 kg pot gekocht, dus we kunnen nog even vooruit) en magere kwark met cranberry's, bosbessen, druiven en al het andere fruit dat we net in huis hebben.

Merk wel dat het voordeel heeft. Mijn vriendin loopt ieder jaar de Kennedymars en afgelopen jaar heeft ze direct na binnenkomst een portie Whey met 250ml melk gepakt. Weet niet of het toeval was of niet, maar dit was de eerste keer dat ze de dag erop geen spierpijn had.
Maar, zelf neem ik ook de Whey onder het mom van; baat het niet dan schaad het niet. Daarnaast zorgt het ook mentaal voor een opkikker omdat je weet dat je er alles aan doet om in vorm te blijven :)

tips voor New York

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Dit weekend op trainingsweekend op Texel. Vanochtend en morgenochtend rustige duurloop en vanmiddag op de baan de Lumberjack: Drie series van 4x400m op 3000m-tempo (80-82" voor mij) met 90" rust. Tussen de series ongeveer 10' op 15k-tempo (3'50-3'55/km). Dat werd uiteindelijk 3'40/km, mijn beoogd 10k-tempo volgende week :o

Strava: https://www.strava.com/activities/887549302

Zware maar mooie training die erg leuk is om te doen in teamverband.

Verder veel herstellen: slapen en eten 8)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Lekker man, een écht trainingsweekend! Pittige training ook!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

En een leuke afsluiter. Met de wereldberoemde Germán Silva een duurloop door de duinen en langs de schorren van Texel. Het was super!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vFfQCkQ.jpg

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
1m60 en 50kg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Mijn training van gisteren was niet zo heel geweldig :(
Allereerst een duurloop DL1 van 70'. Al snel merkte ik dat ik veel te hoog in mijn zone zat. HR zone 1 is voor mijn ergens tussen de 5.40 en 6.00, maar gisteren zat ik rond de 6.30 en soms 7.10.. Hoefde maar een kleine versnelling in te zetten of alleen maar te denken aan 5.40, en mijn HR schoot meteen naar zone 2.3 ofzo.

Als afsluiter een 4-tal versnellingen gedaan, over een afstand van 100 meter rustig opbouwen en op het laatst sprinten. De eerste 3 " rustig aan", de laatste " volle bak" . Niet zo heel vreemd, na een training doen wij dit wel vaker, effe lekker.

Alleen heb ik sinds gisteren een stekende pijn in mijn rechter dikke teen, lijkt op een kneuzing. Bij het afwikkelen van de voet zo'n stekende pijn. Het is geen paasei, dus hij is niet gebroken of gescheurd, maar het doet wel verrekte pijn.
Vandaag stond er een tempo duurloop van 30' op het programma, maar heb me de hardloopschoenen weer uitgetrokken. Stond heel ambitieus aan de deur, maar het gaat hem vandaag niet worden :'(.

Meest frustrerende is nog dat 26 maart de HM Venloop is, hier moet ik dus topfit voor zijn. De Venloop loopt ook nog eens door mijn straat, dus toen ik vanmorgen het rolluik omhoog trok zag ik kuddes met hardlopers voorbij komen. Maar helaas kan ik het huis niet uit.

Maar goed, neem nu 3 dagen rust en dinsdag sta ik weer op de baan, kijken of het dan beter gaat :)

tips voor New York

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• driedees
  • Laatst online: 20:36
Supertof @kenneth! Petje af voor je trainingsprestaties ook.

Sinds december voer ik m'n trainingsvolume ook op, met als (losse) leidraad een schema dat op de site van de Zestig van Texel staat. Dank @MrAcid voor de trainingstips, vooral de nadruk op de intervaltrainingen en de lange duurlopen. En @Rudedadude voor voedingsadvies, deze week voor het eerst in jaaaaaaaren weer eens kwark/yoghurt in huis gehaald voor ná de trainingen. Eens kijken hoe dat bevalt.

Vandaag mooi voor de regen uit de lange duurloop kunnen doen. Vorige week ook 30km op het programma, toen zonder water/gels gedaan en dat viel tegen vanaf 23km eigenlijk. De laatste km's gingen niet zo soepel. Nu met een gelletje en 2 bidons water een stuk beter te doen.

[ Voor 13% gewijzigd door driedees op 05-03-2017 19:06 ]

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Ik probeer meestal braaf iets te eten na t lopen, lukt niet altijd, maar ik loop vrij veel op easy tempo dus spierpijn heb ik eigenlijk nooit, alleen na wedstrijden met flinke heuvels. Het eten varieert van havermout of kwark tot tosti of gebakken ei, al naar gelang t weekend is en/of wat we in huis hebben (ik ben nogal een muts dus vergeet rustig kwark/melk/eieren/brood te halen, gelukkig denkt m'n vriend altijd wel aan het brood).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Vandaag weer een redelijke duurloop gedaan van 23km, helaas wind tegen en halverwege werd het ineens heel donker in de verte :P , paar regendruppels gehad maar gelukkig was het niet heel koud. Benen voelen nog wel zwaar, 2 halve marathons in 3 weken (2x PR 8)) is (voor mij iig) toch iets teveel geweest.
Ben ook eens wat proteine voedsel in gaan slaan nav bovenstaande berichten, ben benieuwd of dat helpt. Ook heb ik afgelopen week eens wat nieuwe hardloopkleding gekocht, ik liep altijd in wedstrijdshirtjes gecombineerd met schoenen in allerlei kleuren, nog steeds ben ik geen modepop , maar het past allemaal wat beter bij elkaar :+ .
kenneth schreef op zondag 5 maart 2017 @ 13:10:
En een leuke afsluiter. Met de wereldberoemde Germán Silva een duurloop door de duinen en langs de schorren van Texel. Het was super!

[afbeelding]
In eerste instantie kende ik hem niet. Tot ik het filmpje bekeek en dacht "oh, hij!" :D. Wel gaaf zeg! Heb je nog tips van hem gekregen die je hier wilt delen? ;) O-)

[ Voor 16% gewijzigd door Sport_Life op 05-03-2017 19:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Sport_Life schreef op zondag 5 maart 2017 @ 18:55:

In eerste instantie kende ik hem niet. Tot ik het filmpje bekeek en dacht "oh, hij!" :D. Wel gaaf zeg! Heb je nog tips van hem gekregen die je hier wilt delen? ;) O-)
Running the marathon is easy. Only the training is difficult. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Bij het kopen van m'n nieuwe schoenen (Nike Free RN) heb ik mij veel laten leiden door de info op runrepeat.com (eigenlijk vrijwel alleen maar).

Kennen jullie deze website? En gebruiken jullie 'm? Bevalt? Is het echt onafhankelijk? Of zitten er 'sponsors' achter?

Vind het een mooie informatieve website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Galois schreef op zondag 5 maart 2017 @ 19:36:
Bij het kopen van m'n nieuwe schoenen (Nike Free RN) heb ik mij veel laten leiden door de info op runrepeat.com (eigenlijk vrijwel alleen maar).

Kennen jullie deze website? En gebruiken jullie 'm? Bevalt? Is het echt onafhankelijk? Of zitten er 'sponsors' achter?

Vind het een mooie informatieve website.
Op de About-pagina beweren ze zelf in ieder geval niet gesponsord te zijn.
Ik vind de pagina an sich wel aardig, maar de Runscore vind ik een nietszeggend ding. Net als de redenen om een schoen niet te kopen: "Hij valt klein." Dan koop je toch een (halve) maat groter?
De score wordt gebaseerd op user reviews, van soms 1 zin.

Het ziet er gelikt uit, maar weinig diepgang te bekennen helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Ik kan trouwens meedelen dat het toevoegen van je Decathlonkaartnummer op Strava ook in Nederland er inderdaad voor zorgt dat je extra punten spaart (3 pnt/gerende km, 1 pnt/gefietste km, 400 pnt voor waardebon van €6). Als je je aanmeldt etc. natuurlijk, maar mijn strava is ook behoorlijk anoniem en dat pikten ze ook gewoon.

[ Voor 12% gewijzigd door Poekie op 06-03-2017 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdriel
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Bij zijn er inderdaad ook punten bijgeschreven op de Decathlon kaart. Ik gewoon aangegeven dat een Nederlandse winkel de voorkeur was. Voor de mensen die een zorgverzekering bij de Mensiz hebben, daar kun je ook punten sparen via de Strava.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titanicfanatic
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:29
Poekie schreef op maandag 6 maart 2017 @ 16:22:
Ik kan trouwens meedelen dat het toevoegen van je Decathlonkaartnummer op Strava ook in Nederland er inderdaad voor zorgt dat je extra punten spaart (3 pnt/gerende km, 1 pnt/gefietste km, 400 pnt voor waardebon van €6). Als je je aanmeldt etc. natuurlijk, maar mijn strava is ook behoorlijk anoniem en dat pikten ze ook gewoon.
Check! Ik heb mijn eerste bon van €6 al klaarstaan. Een bon per maand is goed haalbaar. Een bon is dan 3 maanden geldig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Vet, ik ga maar eens een klantenkaart halen. Gratis shirtjes zijn altijd fijn :P

Gisteren overigens lekker doorgestampt hier :) Je hebt van die dagen dat je het gewoon niet kunt laten om snel te lopen en dit was er zo eentje. Dat er 3 competitieve collega's hetzelfde rondje liepen hielp ook niet. Nummer één zag me op de Erasmusbrug en moest en zou me inhalen, nummer twee loopt sowieso nog een stap sneller dan ik (en sport ook véél meer, dus ik heb geen illusies) en nummer drie kwam me uiteindelijk voor de Willemsbrug nog voorbij, maar die had wat afgesneden :)

Nummer 2 en 3 lopen sowieso nooit echt rustig, dus ik had wel verwacht dat ze me voorbij zouden komen uiteindelijk, maar ik merk toch dat het dan mentaal wel even een opgave is om het tempo vast te houden. Dus dat is ook wel een goede oefening :)

Vandaag nieuwe schoentjes kopen! Zo leuk dat ik dat als verjaardagskadootje heb gevraagd, nu zit ik niet met ongewenste rommel én hoef ik niet zelf in de buidel te tasten voor nieuwe schoenen!

[ Voor 85% gewijzigd door Pathogen op 07-03-2017 09:10 ]

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ga me hier ook maar eens melden :)

8 weken geleden begonnen met een "couch to 5K" (met zombies) en vandaag afgerond met 8.55km in 52 minuten *O*

Vast geen toptijd (wel heel stabiel op 6:10/km), maar ik ben al trots zat dat ik 50 minuten achter elkaar gerend heb, waar ik het 8 weken geleden nog geen minuut volhield!

Ook ingeschreven bij een aantal lopen (over 2½ weken 5K, over 6 weken 7K en eind mei een heuse 10K).

Hallo allen! :w

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valorian
Nu een weekje in een chalet op 2000m , skieën in een sneeuwovergoten Les Arcs (afgelopen dagen zo'n 70cm sneeuwval per etmaal). Uiteraard mijn hardloopschoenen meegenomen voor af en toe een avondrondje. Zondag naar een lager dorp gelopen en terug (4km, 130 hoogtemeters), vamavond een rondje hier in het dorp gemaakt en een paar keer de mini-sleeplifthelling op gesprint
, totaal weer maar 4km en 125 hoogtemeters, maar toch wel erg gaaf om te doen, en vermoeiend na een dag skieën, en op hoogte. Ook leuk trouwens om hele groepen mensen te zien glibberen op de paden er dan keihard langs te sprinten (op trailschoenen met grote noppen, veel grip in de sneeuw/ijs stukken. O ja, en ik ben er ook achter dat "groomed" paden net zo zwaar lopen als mul zand, pffff.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Vandaag met een rustig loopje mijn woensdagloopje "ingehaald". Sinds februari heb ik iedere 2 weken een woensdag ouderschapsverlof en eigenlijk komt lopen er thuis gewoon niet van. Nu zit ik serieus te overwegen om mijn schema iets aan te passen, mede doordat mijn "long run" op vrijdagochtend naar het werk nog steeds teveel drempel heeft om het te blijven doen.
Ik denk dat ik beter dat half uurtje vrijdagochtend gewoon aan slapen kan besteden ipv vroeger op te staan om van huis naar werk te rennen :P

Mijn oude schema: ma/wo/vrij 5-6km per keer (3x per week), tempo probeer ik zoveel mogelijk laag te houden, maar dat lukt niet altijd uiteraard.

Wat ik wil doen de komende tijd:
Volledige werkweek: ma/wo/vrij 5-6km per keer (3x per week)
Woensdag vrij: ma/di & do/vrij 5-6km per keer (4x per week)

Mijn huidige doel is de komende maanden consistent te blijven lopen en een paar 10km runs te doen. Opbouwen naar de HM ga ik op zijn vroegst in Mei mee beginnen, net als long runs in het weekend.

Als het weer ernaar blijft en mijn dochter het leuk vindt gaan we misschien wel juist op woensdag de deur uit met de hardloopbuggy. Kan mooi rond slaapjestijd :) Maar ook dat komt pas in Mei pas weer een beetje in beeld. Eerst maar eens verbouwen, verhuizen en settelen.

In de weken dat ik 4x loop doe ik dan sowieso géén 12km woon-werk loopje, in de weken dat ik 3x loop kán het. Dan hoeft het niet meer per sé om mijn gemiddelde weekvolume een beetje omhoog te krijgen en voel ik me er dus minder slecht over als ik er geen zin in heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik probeer mijn volume ook wat op te hogen, ben benieuwd hoe dat gaat als de kleine er straks is, hoe zijn jouw ervaringen met zo'n hardloop buggy?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Sport_Life schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 16:50:
Ik probeer mijn volume ook wat op te hogen, ben benieuwd hoe dat gaat als de kleine er straks is, hoe zijn jouw ervaringen met zo'n hardloop buggy?
Ik heb een voorloper (2015 versie denk ik) van deze:
http://www.bobgear.com/strollers/2016-sport-utility-stroller

Als je hem goed hebt afgesteld gaat zo'n ding kaarsrecht en het rijdt best licht. Ik heb er ook echt wel een aantal 10km+ rondjes mee gelopen. Uiteraard gaat je tempo iets omlaag, dat moet je wel even incalculeren anders maak je jezelf gek :P

- als je hem niet goed hebt afgesteld rijdt ie in een kleine curve, door het vaste voorwiel is daar niet veel aan te doen tijdens het lopen, dus stel hem goed af!
- het ding is lang. Als normale buggy is ie behoorlijk groot in een winkel bijvoorbeeld.
- Mijn kleine meid is niet zo groot, Ik vond de zit niet echt geweldig tot maatje 68 oid. ik heb wel het idee dat ze nog wel even vooruit kan, momenteel zit ze tegen de 86cm aan.
- Offroad klinkt leuk, en de vering werkt ook prima, maar offroad loopt zelden in een rechte lijn voor langer dan 5m, wat betekent dat je veel aan het corrigeren bent. Offroad niet-hardlopend werkt wel prima door de grote banden
- het corrigeren gaat best licht door een goede balansverdeling, je hoeft de stang niet hard omlaag te duwen om het voorwiel iets omhoog te krijgen
- loopt prima op langere fietspaden e.d., om de zoveel stappen duw je hem zachtjes voor je uit, of je houdt hem vast met één hand
- als je een wat avontuurlijke peuter hebt is de buggy ook best door de bocht te gooien :P mijn dame vindt het niet erg in ieder geval
- zoals @TheOmen zegt: gebruik die polsband! Zit er gelukkig ook eentje op
- er zit ook een handrem op het ding, maar die gebruik ik echt zelden
En DCRainmaker heeft er ook één, dus hebb0n!

EDIT: dit was een snel afgeraffelde post omdat ik eigenlijk naar huis wilde, maar vraag me gerust meer dingen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Pathogen op 10-03-2017 08:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:04
Ik heb het een tijd geleden ook al eens geschreven. Toen mijn dochters wat jonger waren heb ik ze een aantal keer meegenomen in een Winther Dolphin fietskar.Deze kan je ombouwen tot loopkar door het koppelpunt te vervangen door een wiel.
Deze is wat breder, en ik verwacht ook wat zwaarder dan een dedicated S.U.S., maar ik heb nooti het gevoel gehad dat het echt zwaar was. 10Km is zeker te doen.

Wat @Pathogen zegt klopt: zorg dat dat voorwiel goed uitgelijnd is, anders blijf je corrigeren.
Nog een tip: zorg dat je met een polsband aan de kar vast zit. Zeker berg af wil die kar er nog wel eens vandoor gaan.

Helaas voor de geinteresseerden, de Dolphin is op marktplaats gezet en gaat vandaag de deur uit. ;)

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-10 14:45
Tweakers-stuff: http://running.competitor...2689?utm_medium=whats-hot
Afbeeldingslocatie: https://fictionews.com/wp-content/uploads/2017/03/nike-unveils-zoom-vaporfly-elite-vaporfly-4-for-optimistic-sub-two-hour-marathon-attempt-410x260.jpg
Er gaan al stemmen op over "mechanische doping" en of de IAAF hier geen striktere regels over moet opstellen: https://www.theguardian.c...gs-running-shoes-marathon
Als commerciële stunt alleszins geslaagd. En ik denk ook niet dat het zo'n vaart gaat lopen. Ik heb een kleine déjà vue met Adidas Boost indertijd. Was ook zgz. revolutionair, maar het is niet dat die nu ineens de markt hebben overgenomen en alle records van de tabellen hebben gelopen (WR op de Marathon wel). Ook dat materiaal is tot nader order niet verboden.
Maar we volgen het op...
Blijkbaar is de olympische marathon al gewonnen met een voorloper van de Vaporfly. Ik dacht nochtans dat die gelopen was op de Zoom Streak 6.

It's just technology, not religion

Pagina: 1 ... 29 ... 109 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic