Zeker een goed voornemen om te gaan sporten! Hoop voor je dat je het ook door kunt zetten en wat aan je overgewicht kunt doen.MrJayMan schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 18:56:
dank voor de aanmoedigingen.
[...]
elke vorm van intensieve beweging lijkt me goed. hardlopen vind ik het meest belastend en ik wil graag resultaat op korte termijn.
[...]
Ik zie rondwandelen als tijdrovend en een te lange weg.
[...]
nee nergens aangemeld (behalve in dit topic). er moet iets gebeuren want ik transformeer langzaam in een dikke meneer. het is niet wie ik was en ook niet wie ik wil zijn.![]()
ik beweeg te weinig, eet teveel, slaap slecht en neig naar een somber humeur. alles tegelijk aanpakken is vast niet haalbaar maar er is een start: dit goede voornemen.
De problemen die je aanhaalt zullen alleen niet allemaal op te lossen zijn door hard te gaan lopen. Afvallen doe je het effectiefst door je voedingspatroon aan te passen icm sporten. Ik zou er zeker ook over nadenken dit aan te passen. Dat betekent zeker geen streng dieet maar eerder proberen regelmatig grotere porties te eten ipv continue te snacken, minder alcohol te drinken (bier maakt echt dik) en minder vet te eten. Ik weet natuurlijk niet hoe je voedingspatroon er uitziet dus kan daar geen uitsluitsel over geven. Ik denk dat dat icm met sporten ook zeker een boost aan je humeur kan geven!
Nogmaals succes