Hardlopen - Deel 7 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 109 Laatste
Acties:
  • 515.067 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-10 20:38
Valorian schreef op woensdag 28 december 2016 @ 20:54:
[...]

Ik ben 180cm en gewicht is de laatste jaren globaal zo tussen de 74 en de 79kg geweest. Op dit moment rond de 78kg denk ik, ten tijde van marathon (na 3 maanden heel veel trainen) zat ik denk ik rond de 75kg.

[...]

PR in Linschoten mag je gewoon laten staan hoor, volgens de officiele door de atletiekunie goedgekeurde meting is het gewoon een volwaardige HM. Meeste GPS-horloges komen op 20,80 uit. Zelfs als dat de werkelijke afstand zou zijn gaat het dus om slechts 300m verschil. Niet een verschil waar je je op stuk kan lopen en bij interpoleren vanuit je 1:39:56 kom je dan nog altijd ruim onder de 1:42 uit. Nette tijd lijkt me, gezien je ervaring / leeftijd / gewicht combinatie.

PS: Succes met je marathon, april doet vermoeden dat het R'dam betreft. Was toevallig ook mijn eerste (en vooralsnog enige), dit jaar gelopen.
Ja klopt Rotterdam. Voor de meeste wel de eerste denk ik.

Linschoten is qua niveau sowieso uitstekend. Je ziet volop shirtjes van atletiek verenigingen.
Werd op een gegeven moment ingehaald door een vrouw die als ik moet schatten achterin in de 70KG zit qua gewicht.
Dat heb ik op geen enkele loop meegemaakt.

Ik ben trouwens 1m89 en volgens mij is 37 nog een prima leeftijd om goede tijden te lopen op +10KM als ik de meeste calculators mag geloven tenminste.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Raptar schreef op woensdag 28 december 2016 @ 20:51:
[...]
Gewoon een vraag aan jullie in het algemeen: zijn jullie lopers hier gestopt met alcohol drinken, of doen jullie zo af en toe nog wel een drankje? Ik vraag me namelijk af hoeveel invloed dit heeft op de resultaten van het hardlopen. En eigenlijk nog een vraag: is junkfood ook uit jullie eetpatroon geschrapt? Geen burgertje happen meer bij de Mac of lekker wat hotwings bij de KFC? Niet dat ik een fanatieke junkfoodie ben (1.87m en 70kg) en ook geen grootverbruiker qua alcohol, maar vind het toch lastig om dit af en toe te laten staan.

Ben nieuwsgierig naar jullie antwoorden.
Ik loop hard, omdat ik het leuk vind. En toevallig bleek ik - zeker voor mijn gewicht en leeftijd - nog best aanleg te hebben, maar mijn drink- en eetpatroon is er niet of nauwelijks om veranderd. Thuis drink ik niet zo vaak/veel, maar wanneer ik uit ga - en dat doe ik toch wel gemiddeld meer dan één keer per week - drink ik redelijk veel. Daarnaast eet ik waar ik zin in heb, nu heb wellicht het geluk dat ik gezond eten lekker vind en eet ik dus meestal wel gezond, maar wanneer ik trek heb in junkfood, eet ik junkfood. Daarnaast rook ik ook nog, allemaal wellicht niet de gezondste combinatie voor een hardloper, maar ik ben dan ook slechts een recreant.

Ik vind een hoop hardlopers ook best doordraven in hun levensstijl, ik ben/was zelf ook een voetballer, maar daar is dat toch allemaal wel een stuk anders. Ik kan het overigens ook wel vermakelijk vinden, wanneer er een beetje meewarig naar me wordt gekeken, als ik bij een wedstrijd redelijk vooraan sta. Of wanneer ik een sigaretje rook, wanneer ik gefinisht ben en (een hoop) anderen nog binnen moeten komen. In dat opzicht is voetbal echt heel anders, daar wordt nooit raar gekeken wanneer je na een wedstrijd rookt.

Nu ga ik mijn levensstijl niet propageren, maar soms denk ik weleens dat het wel iets minder serieus mag voor de meeste recreanten. Anderzijds ben ik toch ook wel serieus, ik hou me redelijk streng aan mijn trainingsdoelen en train ook wel redelijk gedisciplineerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:10
Ik heb mijn levensstijl ook niet drastisch veranderd. Bij training marathon wel, door even 3 maanden nauwelijks te drinken (alleen één speciaalbiertje per week na het wandklimmen) en gezonder te eten. Daarna weer teruggevallen op 'normaal patroon' wat in mijn geval nog steeds relatief weinig alcohol betekent overigens, maar dat staat los van mijn loopambities. Of dat 'iets gezonder' leven nu echt heeft meegeholpen aan een betere tijd weet ik niet, maar heeft me wel geholpen om in zijn totaliteit in een soort 'drive' te komen om ook echt die marathon te gaan lopen. Het beheerst dan 3 maanden je leven, dat kan je als negatief of positief ervaren. Zelf vond ik het positief.

Verder denk ik dat als je écht veel drinkt, junkfood eet of rookt er op dat punt wel veel te winnen is. Ook als je echt te zwaar bent dan is dat natuurlijk een 'makkelijke' manier om winst te behalen. Tussen aanhalingstekens, want afvallen is in praktijk voor heel veel mensen natuurlijk helemaal niet zo makkelijk ;)

Maar als je gewoon relatief gezond leeft en een keer per week junk-food eet of 2x per week in de kroeg wat biertjes doet of enkele kg's zwaarder bent dan optimaal dan dan is er voor de meest lopers in dit topic denk ik vooral veel laag hangend fruit op het gebied van meer lopen en diverser lopen (intervallen). Pas als je op dat punt 'niet meer verder komt' zou ik denk dat je met voedsel, grammenjagen, etc. nog echte extra stappen kunt maken.

Ik ben het met Lateef eens dat het vaak een beetje overdreven wordt. Maar uiteindelijk moet iedereen zijn eigen weg er in vinden. Sommige mensen helpt het enorm om een hele gezonde levensstijl aan te nemen, andere zijn meer gebaat bij heel veel gadgets (d.w.z., bij de discipline die ze daardoor makkelijker vinden om te gaan lopen) en een enkeling hier vond zelfs zijn motivatie via Pokemon Go. Daar kun je iets van vinden maar helemaal onderaan de streep is het enige wat telt wat iemand er zelf van vindt. Wat hoe je het ook went of keert, enkele uitzonderingen daargelaten loopt vrijwel iedereen hier echt alleen maar voor zichzelf en competatief tégen zichzelf. Dus als je daar je weg in vind en overall genomen blij bent met alles dan kan daar natuurlijk onmogelijk iets mis mee zijn ..

Nou ja, tot zover mijn gezapige kerst-gedachte ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ik vind het overdrijven juist het leukste aan het hardlopen :P Afvallen (zonder te zwaar te zijn), minder drinken, stoppen met roken, meer trainen, gezonder eten, om half zes opstaan, boeken en artikelen lezen, op maat gemaakte trainingsschema's: ik geniet er volop van :)

Zojuist de 2300ste kilometer van het jaar gelopen en (met de training van gisteren al) ook in elke kalenderweek van het jaar gelopen. Het was een topjaar! Volgend jaar oogsten 8)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:29

Rudedadude

Maybe we were born to run

kenneth schreef op woensdag 28 december 2016 @ 22:20:
Ik vind het overdrijven juist het leukste aan het hardlopen :P Afvallen (zonder te zwaar te zijn), minder drinken, stoppen met roken, meer trainen, gezonder eten, om half zes opstaan, boeken en artikelen lezen, op maat gemaakte trainingsschema's: ik geniet er volop van :)
Dat ja :) Tot nu toe heb ik elk jaar wel weer een aantal 'optimalisaties' verzonnen in m'n lopen, looptechniek, trainingen, voeding, kleding, schoenen, hersteldagen, rituelen. Dat heb ik met elke hobby die ik ooit gehad heb, dat neem ik altijd heel serieus en daar zit voor mij een deel van de lol. Zo lang ik om de zoveel tijd maar een lekkere kapsalon kan eten :P Maar iedereen mag het op de eigen manier aanpakken. Dat is het mooie met hardlopen: je loopt in 99% van de gevallen voor en tegen jezelf. Hooguit zijn er wat anderen die dat op een vergelijkbaar niveau doen en waaraan je nog wat extra motivatie kunt ontlenen.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:50

Sport_Life

Solvitur ambulando

Klinkt allemaal vrij bekend, ik ben ook minder gaan drinken en gezonder gaan eten. Al is dat niet geheel aan het hardlopen te wijten. Mijn vrouw eet gezonder en drinkt niet meer, dus dan doe ik daar automatisch een beetje aan mee. Voorheen trokken we nog weleens samen een lekker wijntje open. Verder ben ik heel nieuwsgierig hoe ver ik kan gaan, elke wedstrijd gaan er weer een paar minuten van mijn pr af. 35 minuten zal ik nooit halen op de 10 km verwacht ik, maar ik ben wel benieuwd wat voor mij de max is. Die drive zorgt wel een beetje voor mijn doorzettingsvermogen.

[ Voor 5% gewijzigd door Sport_Life op 28-12-2016 23:58 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

• kramerty88
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 18:48

kramerty88

Soms geniaal... (meestal niet)

Raptar schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 23:43:
[...]

Waaaauw _/-\o_ _/-\o_ !

Dit zijn echt bizarre tijden, dat besef je zelf ook neem ik aan :P? Echt knap man, kan er alleen maar van dromen. Wat een discipline en kracht vergt dat ook. Gewoon uit interesse, maar hou je door het hardlopen ook veel rekening met je voeding en alcoholinname?

Ik liep altijd al een beetje naast het voetballen (niet meer dan 80 kilometer per jaar), alleen het laatste jaar is het toch flink toegenomen. Ik heb het hardlopen echt leren ontdekken zeg maar, heerlijk vind ik het. Dit jaar heb iets meer dan 700 kilometer gelopen, volgend jaar zal het verdubbelen hoop ik. Ik dacht alleen dat ik al een aardig tempo te pakken had, maar als ik dit topic de - en in het bijzonder jou - resultaten zie val ik in het niet. Momenteel ligt mijn beste tijd op 4.40 per kilometer (12.9 km run).

Ben benieuwd hoe het aankomend jaar gaat lopen. In ieder geval leuk om te zien dat hier een topic over bestaat, ga h'm in de gaten houden! Succes allemaal!
Thanks en ja, ik besef het wel redelijk. Op het moment dat je wedstrijdjes gaan winnen komt het besef wel dat je het spelletje doorhebt. Al is het voor mij met iets meer dan 2 jaar loopervaring nog wel wat onwerkelijk. :|

Of ik let op voeding en alcohol... Ja, dat ik er genoeg van binnenkrijg... O-) Met voeding ben ik (nog?) niet echt bezig, alleen aan de eiwitshakes na elke training en eiwitrijk voedsel, maar dat deed ik voorheen - op de shakes na - ook al. Alcohol ben ik wel gaan minderen na de studie periode, maar een avondje doorzakken doe ik nog steeds wel met enige regelmaat. Alleen niet in een wedstrijdweekend of de week voor een marathon. Verder moet het wel leuk blijven. Voorlopig loop ik nog geen nationale top, dus maakt het me nu iets minder uit of ik een halve minuut langzamer loop op de 10 doordat ik van het leven geniet. Op het moment dat ik dat kan gaan halen, dan zal ik het zeker wel overwegen, maar dat is nog ver aan de horizon (als het al haalbaar is...) :9

Ik ben ook zeker benieuwd hoe het gaat lopen. Een ding is zeker, ik start in ieder geval slecht |:( sinds vorige week geveld met een scheen/knie blessure, dus het nieuwe jaar wordt gestart met alternatief trainen 8)7

http://team450.nl/ | 31:39 10k | 2:33:02 Marathon

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:07
Sinned123 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 20:03:
Ik ben wel benieuwd wat het gewicht van iedereen is. Ik schommel rond de 90KG en hoop nu de marathon trainingen zijn begonnen uiteindelijk op 85KG uit te komen voor rotterdam.
Dan kan ik mijn doel huidige doel bijstellen van 3:45 naar 3:35 of zo :p
Ik ben 180 en weeg momenteel 78kg. Een maandje of 2 geleden zat ik nog op 82kg, maar nu ik de laatste weken eindelijk weer netjes 3 keer per week loop, ben ik gelukkig weer een paar kilootjes gezakt :)

Verder heb ik al wat gedaan om van 2017 een mooi loopjaar te maken:
  • TomTom Cardio horloge gekocht
  • Mezelf aangesloten bij een loopgroep hier in de buurt voor wekelijkse intervallen op zondagochtend (onder begeleiding).
  • Door bovengenoemde loopgroep leuke contacten opgedaan, waardoor ik doordeweeks ook niet altijd meer mijn rondjes alleen loop :)
  • En door het loopgroepje gemotiveerd om eens een wedstrijd te gaan lopen (Midwinter marathon, 8km)
  • Loopanalyse laten doen en zo mijn oude afgetrapte Nikes vervangen door nieuwe Asics

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-10 12:00

Pathogen

Shoop Da Whoop

Zo, dat was wel even grappig. Ik ging net van start toen er twee man achter me riepen dat ze het jammer vonden dat ik niet hun kant op ging, de brug over... Ach ja, dan doen we dat toch gewoon wel? Even een spontaan babbeltje en een klein kilometertje behoorlijk tempo gelopen. Dus wat doe je dan, als ze vervolgens weer afslaan? Zo lang mogelijk door op die snelheid natuurlijk :P
Uiteraard was dat niet vol te houden, maar een sub-25:00 5km in de middagpauze, terwijl ik eigenlijk best moe ben en me twee dagen geleden ook al iets teveel heb uitgesloofd, das toch niet vervelend. Leuk, even zo'n spontaan contact ook.

Dus, de laatste kilometers zitten erop voor dit jaar! 591 zijn het er geworden.Bijna drie keer zoveel als in 2015, dus daar ben ik compleet tevreden over.

Qua alcohol en junkfood, ik ben daar niet door of voor het hardlopen mee gestopt. Alcohol drink ik bijna nooit meer sinds onze kinderwens begon en junkfood, mja, zo af en toe komt er wel eens een patatje Bram in huis of een diepvriespizza, maar veel zout en suiker heb ik nooit écht lekker gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:02
kenneth schreef op woensdag 28 december 2016 @ 17:05:
[...]
Vraag een willekeurige expert (Jack Daniels, Greg McMillan, Arthur Lydiard, enzovoort) om algemeen advies om sneller te worden en het antwoord zal vrijwel altijd zijn: Run more.
Vind ik erg kort door de bocht, ik zou meer naar het individu kijken. Voor iedereen gelden andere winstpunten, niet alleen meer lopen.

Als ik elke training 3 rondjes om de plas loop, wordt ik niet sneller als ik daar opeens 4 van maak. Ik zou dan denke aan andere omgeving, hoe is mijn techniek, paslengte, intervaltraining, meelopen met snellere lopers, minder lopen maar in hoger tempo....

Hattrick: Thorgal Eagles

• Sinned123
bregweb schreef op donderdag 29 december 2016 @ 14:32:
[...]

Vind ik erg kort door de bocht, ik zou meer naar het individu kijken. Voor iedereen gelden andere winstpunten, niet alleen meer lopen.

Als ik elke training 3 rondjes om de plas loop, wordt ik niet sneller als ik daar opeens 4 van maak. Ik zou dan denke aan andere omgeving, hoe is mijn techniek, paslengte, intervaltraining, meelopen met snellere lopers, minder lopen maar in hoger tempo....
Zo kort door de bocht is dat niet hoor.
Als je boven de pak hem beet 3000km zit, gaat het niet veel voor je doen nee.
Maar zit je onder de 1000km dan is dat na afvallen het makkelijkst om sneller te worden.

techniek,paslengte verbeterd ook deels naarmate je sneller word.

Intervallen zou iedereen van elk niveau moeten doen.

Meelopen met snellere lopers en minder lopen in hoger tempo zou ik niet zomaar doen.
Ik verdraag zelf 1 snelle training per week, ik krijg dan her en der pijntjes.

Maar goed misschien is bovenstaand meer mijn eigen situatie.
Iemand van 23 en in de bloei van zijn leven kan vast meer verdragen.

[ Voor 6% gewijzigd door Sinned123 op 29-12-2016 15:27 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

bregweb schreef op donderdag 29 december 2016 @ 14:32:
Het is kort door de bocht maar het is ook niet zo ingewikkeld. Naar het individu kijken is essentieel om alles eruit te halen wat erin zit maar we zijn ook weer niet zo heel uniek: we hebben allemaal een krebscyclus waar ATP wordt gemaakt van vetzuren en glucose, we hebben allemaal een hart dat zoveel mogelijk zuurstofrijk bloed via haarvaten naar de spieren stuurt. Processen die beter, sneller en efficiënter verlopen naarmate ze beter en vaker getraind worden.
Waarom zou je niet sneller worden? Als jij daar vier rondjes van maakt en je houdt dat een paar maanden vol zal je duurvermogen toenemen (je vraagt namelijk meer van je lichaam en je lichaam zal zich aanpassen zolang je voldoende tijd voor herstel neemt) en daarmee je wedstrijdprestaties op duurafstanden. Een 10k is voor 90% duurvermorgen, voor langere afstanden wordt dat alleen maar meer. VO2max, loopeconomie en kracht zijn allemaal belangrijk maar een fractie van wat duurvermogen doet. Daarom heet het duursport ;)

Lydiard:
It is first necessary to understand that, while the object of training is to develop your anaerobic capacity to exercise, this can only be done in relation to your oxygen uptake level and capacity to exercise aerobically. In other words; it is necessary to run as many miles or kilometers as you possibly can at economic or aerobic speeds to lift your oxygen uptake to your highest possible level as the foundation upon which to base your anaerobic or speed training.
En:
I always tell runners that, "miles make the champions", and that initially this grind of running all the mileage possible between the competitive seasons is of prime importance. The more miles that you are able to run aerobically in training, then the greater endurance you will be able to develop.
Hoewel er sinds Lydiard veel is veranderd blijft volume nog steeds de basis. Bij Daniels, McMillan, Canova en vele andere coaches van vele kampioenen en recordhouders.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raptar
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-09-2024
Zeau, ik heb me laatste rondje van het jaar er ook opzitten. 12.6km in 1:00:26, dus 4:47km/h. Was heerlijk, nu een lekkere warme douche!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:05
Wil eigenlijk iedereen wel plussen altijd veel constructieve posts en leuke verslagen/verhalen in dit topic. Blijft een van m'n favoriete topics op GoT!

Ook maar een lijstje van mij:
2016:
301km (van jan t/m juni eigenlijk niet gelopen)
5KM: 21:06
10KM: 45:50
10EM: 1:20:02

Doelen voor 2017:
Ben in ieder geval van plan tot de zomer te gaan lopen, daarna wil ik me graag weer gaan inschrijven mij mn oude sport (korfbal).
Ik wil graag t/m de zomer 400km gaan lopen
5K: <21:00
10K: <45:00
10EM: <1:15:00
Halve marathon: finish (eerste keer wil ik hem rustig aan gaan lopen, 1:50:00 lijkt me een mooie streeftijd)

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:32
Vandaag een kort snel rondje van 5k gelopen met mijn nieuwe horloge! Van nieuwe kleding of materiaal krijg ik altijd enorme zin hahaha morgenavond nog een nightrun en dan zit dit jaar er ook voor mij op.

Zero.

• Sinned123
Valorian schreef op woensdag 28 december 2016 @ 20:54:

PR in Linschoten mag je gewoon laten staan hoor, volgens de officiele door de atletiekunie goedgekeurde meting is het gewoon een volwaardige HM.
Ik denk dat je gelijk hebt.

Op de jaarlijst van de atletiekunie komt linschoten veelvuldig voor.
En hoewel niet gecertificeerd staat hij ook niet te boek als te kort.
https://www.atletiek.nl/o...ijsten-wegatletiek-mannen

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Sinned123 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 21:21:
[...]

Ik denk dat je gelijk hebt.

Op de jaarlijst van de atletiekunie komt linschoten veelvuldig voor.
En hoewel niet gecertificeerd staat hij ook niet te boek als te kort.
https://www.atletiek.nl/o...ijsten-wegatletiek-mannen
Linschoten heeft wellicht een paar haakse bochten in het parcours waardoor het GPS horloge de bocht afsnijdt ipv het parcours te volgen. Denk dat daar het verschil in zou kunnen zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Ben persoonlijk meer van het fietsen, maar heb in deze periode altijd last van de winterblues. Dus geen/weinig zin om in het donker en de viezigheid de weg op te gaan. Dus dan ter compensatie maar hardlopen. Nu probeer ik dit het hele jaar door wel te doen, maar vaak blijft het bij 1 loopje per week. Soms ook gewoon niet. Niet echt bevorderlijk om het bij te houden. De laatste paar maanden gaat het wel weer redelijk. Toch verschillende weken al 2 x gelopen en krijg er ook steeds meer lol in. Kan zelfs zeggen dat het een beetje een verslaving begint te worden. Tot op heden 288 km gelopen, dus wil er vandaag of morgen nog even 300 van maken. Met een aantal 10km in de benen en de grootste afstand tot op heden 11 km, moet dat op zich wel lukken. Plan voor 2017 is om in ieder geval met grotere regelmaat te lopen. Dus echt 2 of 3 keer in de week. Eerst het doel maar eens op een verdubbeling van het totaal gezet, dus 600 km. Snelheid zou verder wel wat omhoog mogen (< 4:30min/km), maar zie nu al dat door meer te lopen dat langzaam maar zeker wel de goede kant op gaat. Ben meer van het lopen in het bos/de natuur en trailrunnen heeft dan ook mijn interesse getrokken. Daar is de snelheid wel wat minder van belang naar mijn idee. Echt leuke trailrun afstanden beginnen pas vanaf een km of 15, dus daar maar eens voor inschrijven en kijken hoever we komen.

Dus meer & regelmatiger. Snelheid zien we dan wel. Op naar 2017!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06:36
Net mijn laatste run uit 2016 gedaan. Ook nog eens mijn snelste 5KM ooit. Dat is een leuke afsluiting.
Ik had al eerder mijn afsluiting gepost in dit topic, maar in de tussentijd mijn eigen Excelsheet opgeleukt met wat statistieken die ik hier tegenkwam.

Mijn snelste tijden ooit en van 2016 staan erop. Zoals eerder aangegeven heb ik weinig statistieken van voor 2016 ivm het niet hebben van een sporthorloge.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PiaRuCL.png

Edit:
21KM is de StrongManRun, met hindernissen. Normaliter loop ik max 10KM.

[ Voor 8% gewijzigd door Roodey op 30-12-2016 14:32 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:49

sebasd

loopt op espresso

Sinds een paar weken ook weer regelmatiger aan het lopen. Heeft een tijdje stil gelegen sinds begin dit jaar (wat nogal goed te merken was aan steeds krapper zittende kleding) dus het werd wel weer eens tijd het kadaver in beweging te brengen..

Gelukkig blijkt de basis niet helemaal weg en gaat de opbouw qua afstand best voorspoedig. Tijd en snelheid laat ik buiten beschouwing, naast de fitheid is lopen vooral ontspanning voor mij en dan duurt het maar wat langer voor ik weer thuis ben.. Wil me voorlopig aankomend jaar richten op de regelmaat erin houden (3x per week) en de afstanden vergroten (hoop tegen het eind van het jaar weer een keer een halve marathon te gaan lopen).

Wat mij wel erg helpt is op mijn ademhaling te letten, trucje geleerd uit 'Ik, hardloper': meer stappen bij het uitademen dan bij het inademen. In het boek staat 3 in, 5 uit geloof ik, bij mij werkt 3 in, 4 uit het beste. Houdt mijn hartslag lekker laag (als je te snel gaat lopen hou je dat ademhalingsritme niet zomaar vol) en maakt dat ik niet totaal naar de *** thuis kom en daarna geen zin meer heb de volgende keer. Werkt zelfs licht meditatief, wat ook erg lekker is.

Doel voor 2017 is dus dat volhouden, regelmatig blijven lopen en zien waar het schip strandt qua afstand opbouwen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Fontainemelon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:07

Fontainemelon

Zuiderbuur

Leuk om ieders jaaroverzicht te zien, knappe prestaties! Ik hoop dat eind 2017 weer heel wat persoonlijke records mogen sneuvelen in dit topic. :)

Ook ik heb net mijn laatste kilometers van dit jaar gelopen. Tijd voor een lijstje dus! Ik was een sporadisch loper (en dan vooral in de zomermaanden), en heb blijkbaar in 2015 zelfs niet gelopen (of toch niet met m'n Endomondo app). 2016 was het eerste jaar dat ik begonnen ben in Augustus, maar heb doorgebeten tot in December. M'n PR's stammen dus van 2013, 2014 of 2015. Dat geeft volgende stats:

<201620162017 (doel)
totaal0 km405 km 1000 km
1km4:063:443:30
3km12:2111:4611:00
5km21:5320:0119:00
10km52:0343:43 40:00
Halve Marathon/1:40:301:30:00
Marathon//3:30:00

M'n doelen voor 2017 zijn redelijk uit de lucht geplukt op dit moment (behalve dan het jaartotaal in km), dus misschien niet altijd even realistisch. Maar als ik mooi kan volhouden om +- 100km per maand te blijven lopen tot het zomer is, dan denk ik dat ik tegen dan toch op z'n minst in de buurt moet komen. Van bijvoorbeeld de marathon zou ik al blij zijn als ik er in 2017 eentje uitloop, dus de tijden zijn verre van bindend.

Aan iedereen een zeer sportief en blessurevrij 2017 gewenst alleszins! :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Vanmorgen m'n laatste rondje van het jaar gelopen met m'n broer een een paar vrienden van 'm: mijn sportjaar is ten einde.
Mijn 2016 eindejaarslijstje:
  • Kilometers: 1235
  • Marathon: 3:48:39 gelopen in Berlijn
  • Halve marathon: 1:43:28 gelopen in Egmond aan Zee. Tja, net zoals vorig jaar, ik heb nog nooit een vlakke asfalt marathon gelopen. Dit is dan ook m'n snelste ooit, al heb ik volgens Strava ooit twee minuten sneller gelopen in een trainingsrondje.
  • Kwart triatlon: 2:38:59, IJburg
  • 10k: 42:07, gelopen in Bocholt, Duitsland.
  • 5k: 20:40, de eerste twee rondjes bij de 10k in Bocholt.
Mijn 2017 doel:
  • Halve triatlon goed finishen, ik heb me ingeschreven voor een halve begin juni. Als ik geen problemen krijg onderweg en fit genoeg blijf/wordt moet een tijd onder de zes uur mogelijk zijn voor mij.
Mijn 2017 zou mooi zijn:
  • 5k onder de 20 minuten (al kan ik dat nu misschien al wel)
  • 10k onder de 40 minuten, is een groter doel, maar zeker omdat ik tot en met juni nog wel best wat ga zwemmen en fietsen, weet ik niet of dat dit jaar voor mij realistisch is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Hatsekidee, laatste training van het jaar ingekopt. 23km, langste training ooit. December met 248km een recordmaand, 2016 met 2351km een recordjaar. En als ik morgen mijn training van 12km tot een goed einde breng heb ik met 73,5km ook een recordweek.

Fijne jaarwisseling allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:34
afgelopen jaar slechts 185 km gemaakt. wel een snelste 10km 43:57.

In 2017 als doel 500km en snellere 10km richting de 42:00. En wil ook 1000km op de mtb gaan maken.

maar we zullen zien, in ieder geval voor iedereen een gezond en sportief 2017!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Op de valreep toch mijn 600km volgemaakt :) Gisteren en vandaag mocht ik EINDELIJK weer een stukje lopen na die kuitblessure tijdens de Bruggenloop op de 11e.
Snelheid lijkt er al weer te zijn, alleen nog niet voor langere stukken (nu 2x een 2,5km gelopen).
Hopelijk dat ik dinsdag weer een 5km kan gaan doen...en dat ik uiteindelijk mijn schema voor de marathon van Rotterdam in april kan oppakken

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:38
Zojuist mijn laatste loopje gedaan van het jaar en mijn doel bereikt van 200km dit jaar.
Pr op de 5km bij gesteld van 38:30 naar 31:00.
Ook dit jaar per ongeluk een 10 km gelopen.
Het was erg warm dus het duurde effe -> 1.15.30 :)
Doel voor volgend jaar is toch een 5km binnen 25 minuten te gaan lopen. 10km laat ik voor dat het is, dat zie ik wel. Eerst maar eens waar snelheid opbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:07

vhal

ಠ_ಠ

Blegh,even klagen. Ik had nog het idee om een paar keer te lopen in december maar helaas....verkouden,koorts,ontstoken amandelen, oorpijn en algemene malaise :/

Schiet niet op zo...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Laatst online: 20-10 22:44

The_Scarabial

MTB for life!

Dit jaar had ik als doel om 300km te lopen, helaas niet gehaald, mede door erg vaak op de verkeerde momenten griep en of verkoudheden (dit jaar wel een stuk of 7 keer geveld hierdoor, hiervoor nooit vaker dan 2x per jaar)

Wel de 265km aangetikt, tegenover 241km in 2015.
Volgend jaar zet ik wederom 300km als doel, klinkt niet erg veel, maar dit heeft ook te maken dat ik alleen hardloop om niet te éénzijdig getraind te zijn; me is mountainbiker :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:47

Galois

1811 - 1832

De lat moet hoog in 2017:

10 km: <38:00
42,2 km: <3:00:00

Huidige tijden zijn 38:30 en 3:12.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramerty88

kramerty88

Galois schreef op zondag 1 januari 2017 @ 02:56:
De lat moet hoog in 2017:

10 km: <38:00
42,2 km: <3:00:00

Huidige tijden zijn 38:30 en 3:12.
Mooie doelen! Welke marathon gaat het gebeuren?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Valorian
Bam. Vanochtend na een feestje met veel oliebollen, beignets, lekker eten en an zich niet veel alcohol maar uiteindelijk over de dag verspreid toch best wel wat (biertje hier, wijntje daar, irish coffee toe, champagne bij jaarswisseling) maar eens goed begonnen met een rondje van 8km nog voor de helft van het gezelschap waar ik bleef overnachten ook maar wakker was ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:38
Ik heb niet gelopen vandaag, ik heb nog spierpijn van gisteren. Op de planning stond een langere duurloop en heb gisteren dus bijna een uur gelopen en heb een beetje gelet op het landen op de midden/voorvoet. Dit resulteert dus in kuiten die aanvoelen alsof ze elk moment kunnen exploderen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:01
Hier ook zo'n begin van de nieuwjaarsdag met een lekker duurloopje. Terwijl de rest nog zijn roes ligt uit te slapen gewoon de kou in. Niet te ver en niet te snel, want het was inderdaad erg gezellig en erg laat gisteren, maar wel weer lekker door het bos en over de hei gerend in onbekend terrein. We zitten nl. met een paar vrienden in een vakantiehuisje in de natuur. Niet lopen is dan geen optie :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

tlpeter schreef op zondag 1 januari 2017 @ 17:13:
Ik heb niet gelopen vandaag, ik heb nog spierpijn van gisteren. Op de planning stond een langere duurloop en heb gisteren dus bijna een uur gelopen en heb een beetje gelet op het landen op de midden/voorvoet. Dit resulteert dus in kuiten die aanvoelen alsof ze elk moment kunnen exploderen :)
en dan nu even met de foamroller er overheen gaan... >:)

Hier is het nog steeds waardeloos, ontstoken amandelen lijken te slinken maar ik voel mij nog steeds beroerd. Helaas geen 1-januari loopje voor mij. Het was wel opvallend druk met hardlopers vandaag... :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

vhal schreef op zondag 1 januari 2017 @ 18:37:
[...]

en dan nu even met de foamroller er overheen gaan... >:)

Hier is het nog steeds waardeloos, ontstoken amandelen lijken te slinken maar ik voel mij nog steeds beroerd. Helaas geen 1-januari loopje voor mij. Het was wel opvallend druk met hardlopers vandaag... :+
Welcome to the club :/ Ik kwakkel ook al even met een griepje ed. Maar goed, nog voldoende tijd voor wat loopjes dit jaar :)

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd

sebasd

loopt op espresso

De eerste kilometers ook weer achter de rug. Viel me nog alles mee met de drukte, vorig jaar op 1 januari zag ik er volgens mij een stuk meer..

Zelf voor het eerst in tijden weer eens meer dan 10km afgelegd, bijna 11,5 in totaal. Prima loopweer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Vanavond het jaar gestart met een 13km met een gemiddelde van 4:16/km. Best rap voor mijn doen, maar wel een lekker tempo.

Ander punt: de Utrechtse Heuvelrug Trail: volgende week zondag 8 januari rond 13:00 starten vanaf station Driebergen. Wie is er bij?

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Roozzz schreef op zondag 1 januari 2017 @ 19:32:
[...]

Welcome to the club :/ Ik kwakkel ook al even met een griepje ed. Maar goed, nog voldoende tijd voor wat loopjes dit jaar :)
Het is vrij frustrerend ja, de griepachtige verschijnselen houden nu twee weken aan en ik blijf mij gaar en "wollig" voelen. Het scheelt nu wel dat ik iets kan eten, tijdens de kerstdagen en O&N kreeg ik met veel pijn en moeite iets binnen door die %#* amandelen. Alsof je glasscherven inslikt bij iedere hap....brr :X

Stress vd aankomende verhuizing werkt er ook niet aan mee :-(

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Had gisteren bijna mijn eerste doel van 2017 al voltooid :+ Ondanks weinig slaap en nog wat hapjes en oliebollen, aan het eind van dag nog even een rondje gedaan. Kom ik op 5km in 25:03. 8)7 Net niet de < 5min/km te pakken. Lekker begin van 2017 in ieder geval.

Tevens ingeschreven voor mijn eerste trailrun, 21 mei in Gasteren. Heb het maar bij de 11 km gehouden. De 25 lijkt me nog net even wat te hoog gegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidd91
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:27
Rudedadude schreef op zondag 1 januari 2017 @ 22:46:
Vanavond het jaar gestart met een 13km met een gemiddelde van 4:16/km. Best rap voor mijn doen, maar wel een lekker tempo.

Ander punt: de Utrechtse Heuvelrug Trail: volgende week zondag 8 januari rond 13:00 starten vanaf station Driebergen. Wie is er bij?
Lijkt me wel tof om een keer te doen, maar ik haal bij lange na het tempo niet wat ik jou soms zie lopen!
Wat is de planning qua tijd / tempo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

acidd91 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 12:15:
[...]

Lijkt me wel tof om een keer te doen, maar ik haal bij lange na het tempo niet wat ik jou soms zie lopen!
Wat is de planning qua tijd / tempo?
Een tempo waarbij iedereen die meeloopt het ook haalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-10 17:01
Een vraag waar ik al enkele dagen mee zit:

Loopt, volgens jullie, de gemiddelde recreatieve hardloper met iets dat statistieken meet? Dus hetzij een sportwatch, hetzij een smartphone.
Of zijn hardlopers die zulke zaken tracken nog eerder uitzonderingen? Alleszins zal het aandeel alleen maar groeien. Ik vraag me dus af of dit de norm al is?
Ben altijd een recreatieve loper geweest en loop liever alleen. Daarom heb ik helemaal geen idee hoe dit echt zit in de loperswereld en vraag ik het hier. :)

Ikzelf loop al lang met een smartphone om de arm. Vind het leuk om thuis alle data is te bekijken en overzichten te checken etc. Heb wel van nature al een voorliefde rond technologie, en ik denk velen op deze website ook, anders zaten we waarschijnlijk niet dagelijks op een ICT gerelateerde website. :)
En een maand geleden overgestapt naar een eerste sportwatch. De Garmin Forerunner 235, en ben echt tevreden!

Mijn vader loopt ook maar dit is maar heel sporadisch. Vroeger moest hij mij overtuigen om te lopen, nu moet ik hem overtuigen. :P En dat lukt maar moeizaam. Dit ligt ook wel aan het feit dat het winter is: hij loopt nooit in de winter. Ik dacht hem te kunnen overtuigen van soms mee te gaan, maar lukt niet echt.

Hij loopt echter nooit met iets van tracking aan en hij voelt zich niet geroepen om z'n smartphone aan z'n arm te hangen. Ik vraag me af of, als hij een sportwatch zou hebben, hij meer zou lopen?
"Meten is weten" zeggen ze. Ik vind het voor mijzelf echt een motivatie om trends te zien. Lopen zonder hebben van data achteraf heb ik eerlijk gezegd geen zin in. :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nilltris
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06-2023
De beste wensen allemaal!
Ik heb ook wat data van 2016 verzameld :)

2016 in running

Mijn doel in 2016 was om 500 KM te rennen, het zijn er 664 geworden. In 2016 heb ik 66 uur, 48 minuten en 54 seconden hardgelopen en deed ik gemiddeld 6:02 per kilometer oftewel 9.9 km/h. Deze gemiddelden zijn flink naar beneden gebracht door mijn hardloop sessies met een vriend en schoonmoeder. In 2017 moet ik maar eens kijken of ik hier niet een andere categorie aan ga koppelen zodat ik volgend jaar wat schonere data heb.

Ik rende in 2016 het meest op maandag en het minst op donderdag en ik deed gemiddeld 7.5 KM per sessie. (begin van het jaar vooral 5km trainingen gedaan, einde van het jaar vooral 10km trainingen). Met hardlopen heb ik dit jaar ongeveer 62,773 kcal verbrand. Mijn records voor 2016 zijn:

5KM: 00:24:54 op 1 september
10KM: 00:53:40 op 23 december
20KM: 01:51:33 op 30 december

Al met al best tevreden over 2016. In 2017 wil ik minimaal 750 KM rennen en m'n drie PR's (5, 10 en 20) verbeteren. Mijn grootste uitdaging wordt de Iron Viking Run in mei. En in maart heb ik mijn eerste, officiële, halve marathon gepland staan (de halve van de Haar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Asgaro schreef op maandag 2 januari 2017 @ 13:28:

Loopt, volgens jullie, de gemiddelde recreatieve hardloper met iets dat statistieken meet? Dus hetzij een sportwatch, hetzij een smartphone.
Of zijn hardlopers die zulke zaken tracken nog eerder uitzonderingen? Alleszins zal het aandeel alleen maar groeien. Ik vraag me dus af of dit de norm al is?
Ben altijd een recreatieve loper geweest en loop liever alleen. Daarom heb ik helemaal geen idee hoe dit echt zit in de loperswereld en vraag ik het hier. :)
Ja :P Als ik om mij heen kijk zie ik eigenlijk niemand meer zonder een sporthorloge. Bij meer beginnende lopers zie je nog veel smartphones, maar die verdwijnen rap naarmate men fanatieker/enthousiaster wrodt. Het is dus zeker de norm. Kijk ook maar eens naar het succes van strava, iedereen en zijn moeder gebruikt dat platform als ik zo eens naar diverse segmenten kijk. Zeker niet alleen de snelle(re) mensen...

Maar of je daardoor ook meer gaat hardlopen als je er geen behoefte aan hebt betwijfel ik. Zoals je al aangeeft kan inzicht in je voortgang motiveren, maar veel mensen lopen ook gewoon omdat ze het leuk vinden. Mijn vader gebruikt bijvoorbeeld nog net een fietscomputer om te zien hoever (en hard) hij gefietst heeft, maar dat is het dan ook :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Ikzelf loop al lang met een smartphone om de arm. Vind het leuk om thuis alle data is te bekijken en overzichten te checken etc. Heb wel van nature al een voorliefde rond technologie, en ik denk velen op deze website ook, anders zaten we waarschijnlijk niet dagelijks op een ICT gerelateerde website. :)
En een maand geleden overgestapt naar een eerste sportwatch. De Garmin Forerunner 235, en ben echt tevreden!

Mijn vader loopt ook maar dit is maar heel sporadisch. Vroeger moest hij mij overtuigen om te lopen, nu moet ik hem overtuigen. :P En dat lukt maar moeizaam. Dit ligt ook wel aan het feit dat het winter is: hij loopt nooit in de winter. Ik dacht hem te kunnen overtuigen van soms mee te gaan, maar lukt niet echt.

Hij loopt echter nooit met iets van tracking aan en hij voelt zich niet geroepen om z'n smartphone aan z'n arm te hangen. Ik vraag me af of, als hij een sportwatch zou hebben, hij meer zou lopen?
"Meten is weten" zeggen ze. Ik vind het voor mijzelf echt een motivatie om trends te zien. Lopen zonder hebben van data achteraf heb ik eerlijk gezegd geen zin in. :>
Wat hierboven ook al beschreven staat.

Ik denk dat het als volgt gaat, kijkende naar de hardlopers in mijn omgeving:

1. De absolute beginner gaat zonder iets hardlopen, het doel is om van huis naar punt X te kunnen lopen en ook weer terug. Bij weglopen en terugkomst kijken ze op de klok en meten dan met Google Maps of Afstandmeten hoever ze gelopen hebben.
Waarom geen electronica? Je moet een telefoonhoes voor om je arm kopen en zo'n ding kost toch al gauw € 15,- bij de lokale Run2Day.

2. Voor de iets serieuzere beginnner is de 2e stap is dat ze toch willen zien waar ze precies lopen. Punt X is nu eenvoudig te doen, dus ze gaan lopen met een telefoon icm running app. Run kepper, Nike+, Evy, Strava.. Data is nu ook nog van minder belang, als er maar een social network koppeling mogelijk is. Ook dit is een punt waar veel blijven hangen

3. Voor de persoon die wel doorgroeit, maar niet veel met data doet, die komen bij horloges als de instap van Garmin of de TomTom runner uit. Simpel, beetje data verzameling maar niet al te veel. In het begin voornamelijk nog icm telefoon, maar vanaf dit punt blijft die al vaker thuis.

4. De nog serieuzere loper gaat voor de hogere serie horloges, maar dan zit je al gauw boven de € 200,-, denk aan Garmin FR 235 etc. Met deze horloges ga je ook serieus op hartslagzones, VO2max, tempohardheid etc trainen, maar dan ben je al vrij ver.

5, Top of the foodchain, de die hard lopers / data monsters. De FR630, Suunto, Phenix etc., Horloges die alles verzamelen, je exact kunnen vertellen wat de verhouding tussen je linker en rechtervoet is, je verticale oscillatie etc.

Sommige lopers zullen van 1 naar 5 gaan, andere blijven op 1 of 2 hangen. Vanuit mijn eigen punt.. in 2012 behoorde ik tot groep 1, nu zit ik in 4 :)

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ewf
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:10

ewf

Hebben jullie deze al gezien?? Kunnen we een puntje aan zuigen...!!

http://www.nytimes.com/20...arathon-running.html?_r=0

Train ze in 2017!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey

Ja, toen ik nog geen sporthorloge (Polar M400) had liep ik met een smartphone. Toen was ik echter wisselend qua platform (RunKeeper, etc.). Daardoor data verspreid over verschillende platformen.

Toen ik iets serieuzer (lees minimaal 1x per week lopen, naast voetbal) werd met hardlopen heb ik een sporthorloge gekocht. Na de eerste run wist ik meteen dat ik nooit en te nimmer meer zonder sporthorloge zou gaan hardlopen. Smartphone om je bovenarm is totaal niet gebruiksvriendelijk in mijn optiek.
Nu staat mijn data op 1 plek en kan ik meer vergelijken.
Doordat ik zelf freak ben van Excel hou ik alles ook bij in een Excelsheet. Maar dat is een hobby combineren met een hobby :P

Eens met Roozzz. Vooral de jongere generatie loopt met iets om de data te tracken. Mijn vader loopt regelmatig en gebruikt geen tracking.

In dit topic gebruik vermoedelijk iedereen iets, getuige de statistieken die richting het jaareinde zijn gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Data data data! Ik zie eigenlijk iedereen wel met een telefoon of een horloge lopen. Uiteraard zijn er altijd uitzonderingen, maar 90% lijkt me geen gekke schatting.
Als je naar een wedstrijd gaat zijn er wel duidelijk twee kampen: zij die met horloge lopen en zij die volledig op de tijdwaarneming vertrouwen :P

Ik log ook de loopjes waarbij de GPS het laat afweten met de hand alsnog :P

Vandaag overigens begonnen met het oprekken van de kilometers :) 6km gemaakt ipv 5 en een beetje. Qua tijd zal ik wel even iets sneller moeten omkleden en douchen, anders wordt mijn pauze wel erg lang...
Op 100m na heb ik nu al evenveel gelopen als de eerste 3 maanden van 2016 :P Dus dat gaat sowieso goed!

Wel grappig, als ik in 2016 ook gewoon de eerste 3 maanden had gelopen was mijn km-doel voor 2017 maar 10% meer geweest dan mijn 2016-totaal...

[ Voor 15% gewijzigd door Pathogen op 02-01-2017 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

ewf schreef op maandag 2 januari 2017 @ 14:09:
Hebben jullie deze al gezien?? Kunnen we een puntje aan zuigen...!!

http://www.nytimes.com/20...arathon-running.html?_r=0

Train ze in 2017!
Indrukwekkend. Zo wil ik ook wel oud worden :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sebasd

sebasd

loopt op espresso

Ik ben er zo een die zonder horloge of telefoon loopt. Ik heb jaren met mijn FR305 gelopen, maar ik heb inmiddels ervaren dat het langere tijd focussen op snelheden en tijden bij mij averechts werkt. Dan ga ik na een tijdje (paar weken, paar maanden) veel te veel willen, dan vind ik het niet meer leuk en stop ik met lopen. Die cyclus heb ik nu een paar keer gehad en ik ben er klaar mee.

Loop nu zonder enig apparaat, bepaal vooraf ongeveer welke afstand ik wil lopen en kies daar een rondje op uit. Achteraf via afstandmeten kijken wat het is geworden omdat ik aan het einde van het jaar wel benieuwd ben hoeveel kilometers het uiteindelijk zijn geweest.

Misschien als ik weer een paar uur achter elkaar loop toch maar weer een klein telefoontje mee, maar dat is alleen om iemand te kunnen bellen als dat nodig is. En voorlopig loop ik nog niet zover buiten de bewoonde wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilltris
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06-2023
Het is bij mij eigenlijk een beetje hoe m'n pet staat. Ik heb een hardloop horloge van Garmin (een instapmodel, forerunner 10) waarmee ik via GPS achteraf m'n afstand, tijd etc. kan checken. Deze gaat altijd mee maar hoe ik hem gebruik verschilt. De ene keer staat het apparaat aan en kijk ik na elke KM wat m'n tijd is. De andere keer staat het apparaat aan en kijk ik er alleen op wanneer ik klaar ben met rennen. Idem met muziek, de ene keer loop ik met en de andere keer zonder muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Ik ga het dit jaar weer proberen, inmiddels een goed werkende smartwatch. Nog geen specifieke doelen, ben benieuwd hoe snel ik op kan bouwen. Ik heb tot afgelopen zomer (op niet zulk hoog niveau ;) ) gekorfbald, daarna stuk minder gesport, dus ben benieuwd wat m'n conditie doet.

Wat is een goede warming up manier eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Langzaam hardlopen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
rik86 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 17:02:
Ik ga het dit jaar weer proberen, inmiddels een goed werkende smartwatch. Nog geen specifieke doelen, ben benieuwd hoe snel ik op kan bouwen. Ik heb tot afgelopen zomer (op niet zulk hoog niveau ;) ) gekorfbald, daarna stuk minder gesport, dus ben benieuwd wat m'n conditie doet.

Wat is een goede warming up manier eigenlijk?
Succes! Tot nu toe is het de mensen die ik hier langs heb zien komen die een bal-sport beoefenen maar nooit echt hebben hardgelopen redelijk soepel afgegaan in de opbouw. Kennelijk is korfbal/voetbal/hockey/etc. toch een goede basis, je bent dan immers al gewend aan een (vaak minimaal wekelijkse) intervaltraining en de daarbij behorende fysieke belasting. Blijf natuurlijk naar je eigen lichaam luisteren en negeer pijntjes niet als ze er bij de volgende training nog steeds zijn, maar ik denk dat de run naar de eerste 5-10km je relatief makkelijk af zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Bij ons op de atletiekvereniging zijn zat mensen die zonder trackers lopen, zelfs zonder horloge, of alleen analoge variant om te zien hoe laat het is. Ik was nu eigenlijk aan het typen dat de mensen van mijn generatie (rond de 30) allemaal met horloge lopen, maar nu bedenk ik me dat ik er toch wel een paar ken die dat ook niet doen. Maar goed, iedereen die een beetje liefde voor techniek en gadgets heeft loopt natuurlijk met zo'n ding, en dat is denk ik meer dan 75%...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Ik heb altijd wel met een horloge gelopen, beginnend met een FR305, vervolgens even een FR225 gebruikt en nu ruim een jaar de FR235. Het werkt voor mij als een motivator. Na een loopje even de logs bekijken in Strava, hopend op een nieuw embleempje. Op Smashrun kan ik wat meer data terugvinden en is het leuk om de trends terug te zien. Dat soort dingen. Daarnaast zijn de custom trainingen die je er in kan zetten wel erg fijn.

Ook als 24/7 tracker gebruik in mijn FR235, het is goed merkbaar wanneer het lichaam niet 100% fit is. Zo is momenteel mijn rust-HS ruim 12 slagen per minuut hoger dan normaal (~50) door die gare griepachtige verschijnselen.

Zonder kan ook wel maar dan voel ik mij "naakt" :P

[ Voor 6% gewijzigd door vhal op 02-01-2017 20:00 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Net aangemeld voor Strava. Ziet er erg goed uit, vooral de PR in segmenten. Polar Flow is gekoppeld. Reeds aanwezige activiteiten worden niet gesynchroniseerd heb ik gelezen.

Nu heb ik mijn meest recente activiteit geëxporteerd vanuit Polar en geïmporteerd in Strava.
Waar ik van is dat je maar 1 activiteit per keer kunt exporteren. Why Polar? Why?

Ik kan wel op wat loze momenten de activiteiten exporteren. Alleen dit kan in 3 formaten (TCX, CSV, GPX). Wat is de juiste? Of bevatten ze alle 3 hetzelfde?
Ik heb de hierboven genoemde activiteit geëxporteerd als TCX en alles lijkt goed. Echter ga ik niet alles handmatig exporteren om erachter te komen dat ik het verkeerde formaat heb gepakt ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Roodey op 02-01-2017 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
  • Registratie: December 2004
Leuk om alle jaarstatistieken van iedereen te lezen hier, netjes allemaal.

2016 was niet heel bijzonder, niet slecht voor mij (qua hardlopen): oudjaarsdag nog klein beetje extra omgelopen om die 1000km aan te tikken. Afgelopen zondag stond er een 20km duurloop op programma, dus die heb ik netjes gedaan ter opening van het jaar.
Ik ben erbij zondag! Liever vertrek ik stuk eerder dan 13:00 uur, maar dat is geen noodzaak.

Wat betreft hardloophorloge, m'n beginperiode was geheel getimed via de klok aan de muur. Geen idee van de daadwerkelijke afstanden destijds, in 2009 kreeg ik een FR305 in aanloop naar m'n eerste HM. Dat was echt een openbaring en die is pas vervangen door een 920XT (Garmin ftw). Ben er heel blij mee, vooral met de trillingen voor intervaltrainingen en wifi uploaden.

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Laatst online: 20-10 22:44

The_Scarabial

MTB for life!

vhal schreef op maandag 2 januari 2017 @ 19:59:
Ik heb altijd wel met een horloge gelopen, beginnend met een FR305, vervolgens even een FR225 gebruikt en nu ruim een jaar de FR235. Het werkt voor mij als een motivator. Na een loopje even de logs bekijken in Strava, hopend op een nieuw embleempje. Op Smashrun kan ik wat meer data terugvinden en is het leuk om de trends terug te zien. Dat soort dingen. Daarnaast zijn de custom trainingen die je er in kan zetten wel erg fijn.

Ook als 24/7 tracker gebruik in mijn FR235, het is goed merkbaar wanneer het lichaam niet 100% fit is. Zo is momenteel mijn rust-HS ruim 12 slagen per minuut hoger dan normaal (~50) door die gare griepachtige verschijnselen.

Zonder kan ook wel maar dan voel ik mij "naakt" :P
Hier ook een FR235, en idd die 24/7 tracker is geniaal, toen ik begin vorig jaar een acht daagse mountainbike marathon race reed, elke dag dat m'n HSR wat zakte tov. de dag ervoor was ik merkbaar beter tijdens de race. En ook goed te zien dat na een zware dag de HSR de dag erop hoger was en het merkbaar wat minder was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik ben ook helemaal happy met mijn GPS horloge, Polar M400 met hs meter. Ik ren eigenlijk niet meer zonder. Ik mis nog wel bepaalde features zoals Bluetooth muziek en een trilalarm bij interval en beter zicht in het donker (zonder steeds backlight aan te hoeven doen). Maar verder prima horloge met goede batterij duur.

Ren ook nooit zonder muziek, Ipod shuffle gaat altijd mee!

Verder heb ik mezelf eens nieuwe schoenen cadeau gedaan, want die huidige begonnen toch behoorlijk oud te worden O-) ;). Lunartempo 2, ben heel benieuwd. Totaal andere schoen dan ik gewend ben. Maar voor 60 euro kon ik ze niet laten liggen..

[ Voor 34% gewijzigd door Sport_Life op 02-01-2017 23:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Kan zo snel geen mooie export functie over een heel jaar vinden voor Garmin Connect, dus dan maar even op deze "back to the 80's" manier :P

Count: 132 Activities
Distance: 1.531,83 km
Time: 147:35:20 h:m:s
Elevation Gain: 6.380 m
Avg Speed: 10,4 km/h
Avg HR: 155 bpm
Avg Run Cadence: 87 spm
Avg Bike Cadence: 88 rpm
Calories: 88.808 C

En dan nog een overzicht van de records die zijn gezet. Als ik zo naar de statistieken kijk was 2016 een goed jaar waarbij ik me op alle fronten ontzettend vooruit heb gewerkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YWcxOXXIrCoK7zGtyenrQMKg/full.png

De doelstellingen voor 2017 zijn:

- Een 5K onder de 20"
- Een 10k onder de 40"
- Een HM onder de 1.35" (stiekem hoop ik op onder de 1.30")
- Omvang boven de 27k
- En als ik naar de snelste tijd op de 1k kijk, meer zuipen :P :9

Iedereen de beste wensen en maak er een lekker loopjaar van allemaal d:)b

tips voor New York

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Zo, eindelijk weer eens achter de pc. Tijd om ook maar eens een terugblikje te doen, nadat ik iedereen een sportief 2017 heb gewenst.

Jaaroverzicht 2016
Yep, weer een stijging ten opzichte van het vorige jaar (2012 was een uitschieter omdat ik dat jaar ook een tijd wekelijks naar mijn werk fietste, iets wat ik dit jaar ook weer hoop op te pakken).
Hoogtepunten van het afgelopen jaar:En voor volgend jaar? Volume nog iets opschroeven, de fiets weer eens uit het vet halen en een paar leuke 20-30km trails uitzoeken. VZT zal er wel weer in zitten. En voor de zomervakantie al een beetje gaan oriënteren op een leuk gebied :)

[ Voor 1% gewijzigd door TheOmen op 03-01-2017 10:20 . Reden: Moet je wel 2016 selecteren, prutser ]

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
nou, dat viel niet mee voor een eerste keer ;)

33 minuten, 3,8 km gelopen.

Máár ik heb geen enorme spierpijn deze keer, dus wel iets verstandiger gelopen dan de 2 keer vorig jaar ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Om niet alleen hoogtepunten te delen: het hardlopen ging gisteren ontzettend moeizaam. Na 5,25 km moeten pauzeren, toen met veel pijn en moeite door. Bij 6,2 km kwam mijn pastamaaltijd in omgekeerde volgorde voorbij. De overige 2 km naar huis eerst 500 meter gewandeld en toen voorzichtig hardgelopen. Zo jammer dit...

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

GSX-MAN schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 09:39:
Om niet alleen hoogtepunten te delen: het hardlopen ging gisteren ontzettend moeizaam. Na 5,25 km moeten pauzeren, toen met veel pijn en moeite door. Bij 6,2 km kwam mijn pastamaaltijd in omgekeerde volgorde voorbij. De overige 2 km naar huis eerst 500 meter gewandeld en toen voorzichtig hardgelopen. Zo jammer dit...
Balen. Ging je te snel lopen na het eten? Of viel het gewoon niet goed? Ik weet wel dat als mijn eten nog te hoog zit, de rest van het lopen ook moeizaam gaat, omdat het mijn ademhaling dan in de weg zit en ik toch allerlei spieren ga gebruiken om het onder controle te krijgen.
1 of 2 boterhammen kan ik nog hebben een half uur voor het lopen, maar meer/ander eten moet bij mij toch minimaal een uur gezakt zijn. Soep is sowieso een no-go :P

Maar, zoals me hier ooit al eens een keer is gezegd toen ik er flink de balen in had na een "slechte" training: slechte dagen komen bij iedereen een keer voorbij.
Je leert niet waar je grenzen zijn zonder ze op te zoeken, dus als je er soms een keertje overheen komt, is dat onderdeel van het proces :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Pathogen schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 09:51:
[...]

Balen. Ging je te snel lopen na het eten? Of viel het gewoon niet goed? Ik weet wel dat als mijn eten nog te hoog zit, de rest van het lopen ook moeizaam gaat, omdat het mijn ademhaling dan in de weg zit en ik toch allerlei spieren ga gebruiken om het onder controle te krijgen.
1 of 2 boterhammen kan ik nog hebben een half uur voor het lopen, maar meer/ander eten moet bij mij toch minimaal een uur gezakt zijn. Soep is sowieso een no-go :P

Maar, zoals me hier ooit al eens een keer is gezegd toen ik er flink de balen in had na een "slechte" training: slechte dagen komen bij iedereen een keer voorbij.
Je leert niet waar je grenzen zijn zonder ze op te zoeken, dus als je er soms een keertje overheen komt, is dat onderdeel van het proces :)
Normaal had ik nooit last van lopen na het eten, maar het kan een keer tegenzitten. Aanvankelijk dacht ik dat ik te hard ging, maar het gemiddelde tempo op de Garmin liet zien dat ik juist niet heel vlot vooruit kwam.

Uurtje zakken van eten wordt inderdaad weer gewoon de norm.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Nu online
Sinds een paar maanden doe ik 's avonds mijn interval work-out. Dat was de eerste paar keer behoorlijk teleurstellend. Na de eerste 4 herhalingen wilde mijn eten ook weer via de nooduitgang naar buiten en kon ik alleen maar wandelend terug naar huis. Natuurlijk geen rondje in de buurt maar een out-and-back, dus dat was nog een lang eind sjokken...

Wat minder eten en daarna echt 1.5 a 2 uur wachten waren de oplossing. Tegenwoordig eigenlijk nergens last van en als het een beetje borrelt dan lijkt ademhaling (diep in en uit ipv korte snelle pufjes) ook goed te werken om de boel te onderdrukken.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Ik wilde vanmorgen gaan lopen, maar de stoep en weg waren zo spekglad dat ik - ondanks het opstaan om 6:30 - maar rechtsomkeert ben gegaan. Dan maar vanavond. Geen zin om onderuit te gaan en weer een maand of drie uit de running (pun intended) te zijn.

's Avonds ga ik altijd vóór t eten lopen - net als 's morgens. Daar wen je wel aan.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Roodey schreef op maandag 2 januari 2017 @ 21:02:

Ik kan wel op wat loze momenten de activiteiten exporteren. Alleen dit kan in 3 formaten (TCX, CSV, GPX). Wat is de juiste? Of bevatten ze alle 3 hetzelfde?
Ik heb de hierboven genoemde activiteit geëxporteerd als TCX en alles lijkt goed. Echter ga ik niet alles handmatig exporteren om erachter te komen dat ik het verkeerde formaat heb gepakt ;)
TCX is een verderontwikkeling van GPX, of bevat alleszins meer data, dus dat is het gewenste formaat. :)
(GPX bevat, dacht ik, enkel de GPS data. Handig als men alleen een route moet overzetten, bv. naar een fietscomputer.)
(CSV sowieso niet kiezen als TCX of GPX beschikbaar is.)
(Als je ooit naast GPX en TCX ook nog FIT zou zien, mag je dat nemen: FIT is een formaat geïntroduceerd door Garmin maar er komt langzaamaan meer ondersteuning voor. Zou beter zijn dan TCX.)

[ Voor 4% gewijzigd door Asgaro op 03-01-2017 10:17 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Sv3n
  • Laatst online: 15:18
Gisteren mijn eerste race ooit gelopen, ging voor onder de 50 minuten op de 10k en dat is gelukt: 49:43 :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ar9N0xzY6SQcoGsPl6v0NK3V/full.png

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Asgaro schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 10:17:
[...]

TCX is een verderontwikkeling van GPX, of bevat alleszins meer data, dus dat is het gewenste formaat. :)
(GPX bevat, dacht ik, enkel de GPS data. Handig als men alleen een route moet overzetten, bv. naar een fietscomputer.)
(CSV sowieso niet kiezen als TCX of GPX beschikbaar is.)
(Als je ooit naast GPX en TCX ook nog FIT zou zien, mag je dat nemen: FIT is een formaat geïntroduceerd door Garmin maar er komt langzaamaan meer ondersteuning voor. Zou beter zijn dan TCX.)
Top, exact het antwoord waar ik op zat te wachten. Dank Asgaro!

Aangezien je er veel vanaf weet. Ik heb net even gekeken naar die ene activiteit die ik over heb gehaald. Mijn caloriën verbrand is niet meegekomen, terwijl Polar dat altijd berekend of ik nou met hartband loop of niet. Hoe kan dit?

Daarnaast is een run van 5,04 in Strava 5,0. Ronden ze bij Strava af op 1 decimaal achter de komma?
Ik heb gelezen dat Strava alles herberekend op basis van de data in het TCX bestand, dus verschillen zullen er zeker zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik heb mezelf het doel gesteld dit jaar 1000 km te lopen :) Net een goed begin gemaakt met 9 km. Hopelijk blijf ik met het doel wat regelmatiger lopen.

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Roodey schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 11:00:
[...]

Top, exact het antwoord waar ik op zat te wachten. Dank Asgaro!

Aangezien je er veel vanaf weet. Ik heb net even gekeken naar die ene activiteit die ik over heb gehaald. Mijn caloriën verbrand is niet meegekomen, terwijl Polar dat altijd berekend of ik nou met hartband loop of niet. Hoe kan dit?

Daarnaast is een run van 5,04 in Strava 5,0. Ronden ze bij Strava af op 1 decimaal achter de komma?
Ik heb gelezen dat Strava alles herberekend op basis van de data in het TCX bestand, dus verschillen zullen er zeker zijn.
Hmm, dit zou ik ook niet onmiddellijk weten.
In mijn geval: ik werk met Garmin dat ik vervolgens sync naar Strava (en dat doe ik met volgende dienst: https://tapiriik.com/ )
Het lijkt erop dat Strava de calories herberekent via een eigen manier, want op het Garmin platform staat er voor mijn laatste run 426 C en op Strava 512 C.

Ah, ik vond dit:
Calories are included in the data files, however, many platforms choose not to display them or recalculate them. Every site or platform has a different way of handling the data it imports. Some take the data as is while others reprocess it and apply their own calculations and smoothing algorithms to it. This second instance will result in discrepancies between the watch and the site, causing issues like you are seeing. Runtastic (and Strava among others) recalculate all the data and substitute their own results and Strava does not include calories unless it is a GPS enabled activity ( and Runtastic may be doing the same).
https://en.discussions.to...ng-file-to-export-1011984

Als GPS data dus niet voor handen is, geeft Strava niets weer over calorieverbruik.
Als je wel GPS data hebt, is het voor mij ook een raadsel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Garmin > Strava sync kan tegenwoordig gewoon "native" hé...?

https://www.strava.com/upload/device

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Asgaro
MrAcid schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 12:13:
Garmin > Strava sync kan tegenwoordig gewoon "native" hé...?

https://www.strava.com/upload/device
Inderdaad, maar blijkbaar gebeurt die sync naar Strava al na enkele seconden nadat je run opgeslagen is op het Garmin platform.
Nu ik met een trainingsschema begonnen ben, geef ik graag elke run een specifieke titel. En bij een competitieve run tag ik graag eerst de run.
Bij een native sync is er geen tijd meer - heb ik eens gelezen - om je run te renamen en eventueel te taggen op het Garmin platform en te zorgen dat dat direct ook in Strava komt.

Als je met Tapiriik werkt, sync je wanneer je wilt en wordt dan zowel de aangepaste titel als het feit dat het een competitieve run is, overgenomen naar Strava. :)

Daarnaast sync ik ook nog naar Runkeeper en zet ik een back-up in Dropbox. Die back-up is voor als ik ooit van platform zou veranderen: vele platforms bieden niet de optie om al je oude data eenvoudig te exporteren. Daarom denk ik "better safe than sorry" en sla ik al mijn data ook op in TCX files in Dropbox. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Asgaro op 03-01-2017 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Poekie schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 10:12:
's Avonds ga ik altijd vóór t eten lopen - net als 's morgens. Daar wen je wel aan.
In het weekend wilde ik nog weleens 's ochtends de deur uitgaan voor een loopje zonder eerst te ontbijten. Normaal wil dat prima voor een loopje van minder dan 10km, maar ik ben er laatst wel achtergekomen dat het niet handig is als er een heftige interval op het programma staat. Toen begon ik me op gegeven moment toch wat lichtjes te voelen :/

Doordeweeks loop ik noodgedwongen 's avonds na het eten (werk, vrouw en kinderen enzo) en dan wacht ik altijd netjes 1,5 uur voordat ik de deur uitga. Vorige week werd dat toevallig een keer anders omdat mijn loopmaatje al om 1900 wilde gaan lopen. Toen heb ik 8km gelopen met een bak friet en een frikandel in mijn maag :+ Ging wonder boven wonder probleemloos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Hardlopen op een volle maag gaat 'm bij d'n deze niet worden ben ik bang :)
Als ik 's avonds ga trainen eet ik 2 uur van te voren. Heb een tijdje geëxperimenteerd met verschillende gerechten, oa plain pasta met suiker, maaltijdsalades met zongedroogde tomaten, kip, gerookte kip, maar dat was allemaal niet zo'n succes. De pasta overigens wel, maar dat was niet de meest spectaculaire maaltijd om te eten zeg maar :).

Ben er nu achter dat ik de meeste energie haal uit noodels! Lekker snel klaar, waterkoker aan, noodels 3 minuten laten weken in heet water, afgieten, kruiden erbij voor de plastic kipsmaak. Veel energie en ligt niet zwaar op de maag :).

Enige nadeel is dat ik nu 2x per week noodels eet :+

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Calitomnication schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 14:16:
Hardlopen op een volle maag gaat 'm bij d'n deze niet worden ben ik bang :)
Als ik 's avonds ga trainen eet ik 2 uur van te voren. Heb een tijdje geëxperimenteerd met verschillende gerechten, oa plain pasta met suiker, maaltijdsalades met zongedroogde tomaten, kip, gerookte kip, maar dat was allemaal niet zo'n succes. De pasta overigens wel, maar dat was niet de meest spectaculaire maaltijd om te eten zeg maar :).

Ben er nu achter dat ik de meeste energie haal uit noodels! Lekker snel klaar, waterkoker aan, noodels 3 minuten laten weken in heet water, afgieten, kruiden erbij voor de plastic kipsmaak. Veel energie en ligt niet zwaar op de maag :).

Enige nadeel is dat ik nu 2x per week noodels eet :+
Ben zelf wel enthousiast over Joylent. Gebruik het niet zo vaak, maar het vult goed. Één of twee slokken voor vertrek is genoeg voor het hongergevoel en heb ik onderweg geen last van. De rest "eet" ik dan gewoon na het lopen.

Al eet ik veel vaker gewoon 1 of 2 stroopwafels voor vertrek. :+

[ Voor 3% gewijzigd door MrAcid op 03-01-2017 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptar
Ook weer het eerste rondje van het jaar gedaan vanavond: 10.1 kilometer in 49:33 (4:53 km/h). Wel iets slomer dan normaal, maar zal wel door het afgelopen weekend komen. Ook kon ik een keer de verleiding niet weer staan van de Autodrop vanmiddag bij het benzinestation, merk dit gelijk terug tijdens het rennen. Ben geen snoeper, alleen af en toe is ga je toch de fout in :P, nu weten we gelijk weer waarom we het niet moeten doen.

Een ander ding waar ik wel geïnteresseerd in ben: welke schoenen lopen jullie allemaal op? Ik zie veel berichten voorbij komen over horloges/smartphones, alleen eigenlijk weinig berichten over schoenen. Uiteindelijk is dit toch de fundering van alles, het belangrijkste. Zelf loop ik op de Ultra Boos van Adidas, verre weg de lekkerste schoenen waar ik ooit op gelopen heb. Voorheen had ik de Nimbus altijd aan m'n voeten, alleen merkte hier toch vaak pijntjes. Bij de Adidas schoentjes zijn deze volledig verdwenen. Het voelt zelfs hoe langer de run wordt, hoe meer de schoen mij gaat helpen.

Btw, mooie resultaten al voor zo vroeg in het jaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-10 18:42
Ik ben zondag net begonnen met mijn derde paar Nike Structure 17. Maarja, daar hebben anderen weinig aan. Schoenen zijn zo persoonlijk, wat heerlijk is voor de een kan niks zijn voor een ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fontainemelon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:07

Fontainemelon

Zuiderbuur

Ik loop op Asics Gel Pulse 4, ook het eerste en enige setje hardloopschoenen dat ik tot nog toe heb gebruikt. Ik denk dat ik er de 800km ondertussen wel al mee voorbij ben, maar ze zien er eigenlijk nog quasi nieuw uit en dempen nog steeds lekker. Eind Februari ga ik toch maar 'ns ga kijken naar een nieuw paar schoenen, al heb ik nog geen idee of ik bij Asics blijf of niet. Ik ben zeer tevreden over m'n huidige schoenen, maar vergelijken is onmogelijk als je niet 'ns wat nieuws probeert. :P

Afbeeldingslocatie: http://www.gt1000.org/gt1000/gtstyles/gel-pulse-4/asics-gel-pulse-4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Raptar schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 21:16:
Een ander ding waar ik wel geïnteresseerd in ben: welke schoenen lopen jullie allemaal op? Ik zie veel berichten voorbij komen over horloges/smartphones, alleen eigenlijk weinig berichten over schoenen. Uiteindelijk is dit toch de fundering van alles, het belangrijkste. Zelf loop ik op de Ultra Boos van Adidas, verre weg de lekkerste schoenen waar ik ooit op gelopen heb. Voorheen had ik de Nimbus altijd aan m'n voeten, alleen merkte hier toch vaak pijntjes. Bij de Adidas schoentjes zijn deze volledig verdwenen. Het voelt zelfs hoe langer de run wordt, hoe meer de schoen mij gaat helpen.
Ik heb een paar weken geleden een paar Asics GT-2000 gekocht, maar ik ben verder niet merkvast ofzo. Ik heb een loopanalyse laten doen en een aantal schoenen geprobeerd en de Asics kwamen er in dit geval het beste uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Voorheen 2x Asics. In mei 2016 de Saucony Ride 9 gekocht. Die lopen erg fijn.
Maar daarentegen deden de Asics dat ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
Raptar schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 21:16:

Btw, mooie resultaten al voor zo vroeg in het jaar!
Mijn hardloopschoenen rijtje is nog vrij beperkt:
+/- 2009-2014: Nike Air Pegasus 25 (hardlopen met vlagen, hooguit een paar honderd km/jaar)
Sep 2014-April 2016: Saucony Ride 7 (+/- 1000km)
Mei 2016 - heden: Saucony Ride 8 + Saucony Kinvara 5

Loop vooralsnog vrijwel alles op de Kinvara's, de Ride 8 ligt praktisch ongebruikt in de kast (lopen perfect, maar de Kinvara's nog beter ;) ). O ja, en naast de Saucony's heb ik onlangs nog North Face Ultra MT's gekocht voor hardlopen op onverhard terrein. Daar heb ik nog maar enkele keren op gelopen.

Mocht je meer schoenen-verhalen willen horen dan kan je ook even terugbladeren. Nog niet zo lang geleden kwamen er een hele reeks schoenen-kasten langs op dit topic ;)

Maar zoals mijn voorganger al post, het is uiteindelijk een persoonlijk dingetje. Van de A-merken worden er volgens mij gewoon geen slechte schoenen meer gemaakt. Wel schoenen die sneller slijten dan anderen natuurlijk, meer of minder demping of drop hebben, weerbestendiger zijn of juist meer ademend, lichter en felxibeler of steviger en stijver, etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

driedees schreef op maandag 2 januari 2017 @ 21:21:

[...]

Ik ben erbij zondag! Liever vertrek ik stuk eerder dan 13:00 uur, maar dat is geen noodzaak.
Starten rod 12:00 is wat mij betreft ook prima! Veel eerder gaat me niet lukken.

Ik durf bijna niks te zeggen over schoenen, ik word door vrienden vergeleken met Imelda Marcos :X

Op het moment in rotatie:

Topo Athletic: ST, MT, Flylite
Inov-8: 155, 180, 198, 200, 220
Mizuno: Levitas v1, Levitas v2, Cursoris V2, Universe v4 (x2), Hitogami, Ferus
Skechers: Go Run, Go Run v2, Go Run v4-2016, Go Bionic, Go Bionic ride, Go Run ride v4, Pro Speed
La Sportiva Helios
Vibram Fivefingers Speed.

En dan wissel ik tussen deze schoenen ook nog regelmatig de inlegzolen uit (of loop zonder), waardoor schoenen ook nog eens heel annders gaan aanvoelen. Gisteravond bijvoorbeeld gelopen in mijn Mizuno cursoris met de inlegzolen van de Inov-8 x-talon 200.

Wat is voor mij belangrijk in schoenen:

- voorvoet breedte. Ik heb een brede voorvoet en in veel schoenen wordt mijn kleine teen afgeklemd, of is mijn voorvoet breder dan de onderliggende zool.
- gewicht: veel van mijn schoenen wegen minder dan 200gram, ondanks de maat 11.5-12 die ik heb. Mizuno Universe spannen de kroon met slechts 135 gram. Dat loopt echt fantastisch licht.
- drop: veel schoenen zijn zero-drop, nog meer schoenen hebben 3/4mm drop en alleen de Mizuno Hitogami's hebben 9mm drop.

Verder heb ik nog wel wat afwisseling in demping, zodat ik ook schoenen heb voor de rustige dagen. En natuurlijk wat afwisseling in trailschoenen voor verschillende ondergronden.

[ Voor 69% gewijzigd door Rudedadude op 04-01-2017 08:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kramerty88

kramerty88

Om bovenstaande aan te vullen. Ik loop/liep op de volgende schoenen. Zoals je ziet, niet erg merkgebonden.

Saucony Ride 7 (2x) - 740km (met pensioen) - 860km (met pensioen)
Adidas Adios 2 - 730km (met pensioen)
Adidas Boston 5 - 730km (bijna met pensioen)
Adidas Adios 3 (2x) - 900km (met pensioen) - 730km (bijna met pensioen)
Adidas Ultra Boost 3 - 700km
Nike Flyknit Racer - 150km
Saucony A6 (racer) - 140km
Nike Pegasus 33 - 70km
Mizuno Wave Rider 19 - nieuw
Asics Cumulus 18 - nieuw

De Adios 3 van Adidas is de fijnste schoen voor mij. De meeste wedstrijden, alle 3 marathons en veel tempotrainingen (en ook veel duurlopen) op gedaan. Deze schoen is echter wel vrij licht, dus veel belasting komt op je benen en niet in de schoen. Voor wedstrijden ideaal, voor blessurepreventie iets minder. De zool van de adios 3 slijt onnoemelijk snel. Dat terwijl het een continental rubberzool heeft die slijtvast zou moeten zijn. Bij 200-250 wat nagenoeg al het profiel weg, wat ervoor zorgde dat ik geen natte wedstrijden liep op die schoen. Qua responsiviteit heel fijn, maar duurzaamheid nul.

De Adios 2 (ook continental zool) heeft met 730km nog een perfecte zool. Alleen was de midzool met 500km al zo soepel als een klomp. Als Adidas nu een adios 4 maakt met de boost midzool van de 3 en de zool van de 2 heb je een perfecte schoen.

De Boston 5 ben ik gematigd tevreden over. Er zit een soort kromming in de zool waardoor je makkelijk zou moeten kunnen afrollen. Als mid-/voorvoetlander is dat echt totaal nutteloos en geeft het een raar gevoel bij de landing. Qua duurzaamheid had het de zool van de adios 2, perfect.

Over de Saucony Ride 7 ben ik ook gematigd tevreden. Dit waren fijne schoenen, maar ze voelden log en zwaar aan. Geschikt voor lange duurlopen, maar verder niet.

Dan de Ultra Boost. Wat een waardeloze geldklopperij. Een upper zo soepel als een sok, onmogelijk om daar stevigheid uit te krijgen. Aan en uittrekken doe je met veters gestrikt. Alles rekt zover uit dat je je voet afknelt tot er geen bloed meer in stroomt en nog steeds kun je ze uittrekken zonder ze los te maken. Gevolgd is dat je schuift in de schoen. De zool was warempel nog sneller weg dan de adios 3. Met 100km was het profiel al weg en met 200km zo glad als een spiegel. Bij 400-500 liep ik nagenoeg op de boost midzool. Qua demping het gevoel alsof je op een waterbed loopt. Je zakt in en zwalkt heen en weer door gebrek aan stevigheid. En daar betaal je dan €180 voor...

De Nike Flyknit racer is een geweldige lichtgewicht racer voor afstanden vanaf 5km. Met 160gram de lichtste schoen in mijn arsenaal en de basis van vele PR’s. Responsief, weinig demping (wat je zoekt in een racer) en toch niet hard. Voor het eind van een halve marathon dus nog voldoende om je kuiten en kniën te sparen. En sterke zool met veel grip en de Flyknit upper is zeer sterk en sluit naadloos om je voet. Voor training een ongeschikte schoen, maar voor een ieder die competitief loopt en nog wat seconden marge zoekt een aanrader.

De Saucony A6 is net als de Flyknit een lichtgewicht racer met weinig demping. Wat ik hierin miste is dat de schoen weinig drop heeft (vlak is). Gezien ik enkel op schoenen loop met 9-10mm drop is het raar om dan een schoen te hebben met 4mm. Daardoor is het voor mij een minder geschikte schoen, maar voor iemand anders misschien wel. De upper is stevig en sluit goed. Het is een open/ademende schoen en ook hier is de demping wat je zoekt in een racer. Aanwezig, maar niet teveel.

De Pegasus 33 van Nike, hoewel gepromoot als trainer is het een lichte schoen met weinig demping. Persoonlijk vind ik hem fijn lopen, al zit er een brede “kabel” in de opening van je voet die na enige tijd snijdend aan kan voelen. Qua duurzaamheid kan ik er weinig over zeggen omdat er slechts 70km op de teller staat.

Als uitbreiding op de collectie heb ik recent de Mizuno Wave Rider 19 en Cumulus 18 toegevoegd. Gezien ik geveld ben door een blessure heb ik hier nog geen loopkilometers op gemaakt, dus kan ik er niets over zeggen. In de winkel voelde ze in ieder geval stevig en prettig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidd91
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:27
Ik heb gelopen op dit rijtje (ook nog twee oudere versies van de Kayano voor het Strava tijdperk):
ASICS Gel Kayano 18 - 549,3 km
Mizuno Wave Rider 18 - 410,8 km

En wissel nu af met deze:
Saucony Guide 9 - 367,8 km
Mizuno Wave Creation 17 - 12,4 km
Saucony Guide 9 - 116,0 km

[ Voor 5% gewijzigd door acidd91 op 04-01-2017 09:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
Voor de Saucony-fans, op Zalando-Lounge komt regelmatig Saucony sale langs. Vaak oude modellen voor rond de 60 euro. Op dit moment loopt er weer een sale, nog twee dagen, maar de courante maten (mannen 42-43) zijn meestal de eerste dag al weg ;) .. Wellicht interessant voor lopers hier:

https://www.zalando-lounge.nl/campaigns/ZZLEW8

NB: Je moet eerst even inloggen met je facebook (of een account aanmaken) om de aanbiedingen te kunnen zien. Sowieso een site waar regelmatig leuke dingen langskomen, ook van outdoormerken als North Face, Berghaus en Salomon. Steeds sales van bepaalde merken die dan 3 dagen lopen, en je kan vooruit kijken wat er aan gaat komen...

Voor de bedragen die daar gevraagd worden kan je nog eens iets uitproberen, echt een buil val je je er niet aan. En terugsturen mag natuurlijk altijd.

[ Voor 10% gewijzigd door Valorian op 04-01-2017 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
Ik heb me eerste paar schoenen een maat te klein gekocht (44 2/3), met kleine loopjes geen problemen gehad. Maar met halve marathon standaard blauwe tenen. Latere schoenen zijn maat 45 1/3 en problemen zijn opgelost.

Ik heb op dit moment: De triumph iso gaat in de kliko en de fortitude hoewel nog niet afgeschreven ga ik niet meer gebruiken.

mt 44 2/3
Asics Gel Fortitude 670KM (geen fijne schoen, duideijk gericht op zware lopers, hele trage schoen)

Nike flex 59KM (Te weinig demping met mijn gewicht, heb hem nog liggen als ik ooit een snelle 5KM wil gaan lopen)

Saucony Triumph iso 526KM (Relatief lichte schoen met goede demping, demping was er echter vrij snel uit, rond de 350/400KM)

Adidas supernova Glide 7 boost 401KM (fijnste schoen, manusje van alles. Schijnt ongeveer 1000KM te kunnen hebben)

mt 45 1/3
Saucony zealot iso 293KM (fijne snelle schoen met 4mm drop en toch voldoende demping, gebruik ik nu voor HM wedstrijden)

Nike Pegasus 33 30KM (net nieuw, zit een rare bobbel onder mijn linkerbal van de voet, voel ik gelukkig niet tijdens het lopen. eerste indruk redelijk licht met voldoende demping. Schijnt minimaal 600KM te kunnen hebben)

[ Voor 5% gewijzigd door Sinned123 op 04-01-2017 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Nu online
Valorian schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 10:01:
Voor de Saucony-fans, op Zalando-Lounge komt regelmatig Saucony sale langs. Vaak oude modellen voor rond de 60 euro. Op dit moment loopt er weer een sale, nog twee dagen, maar de courante maten (mannen 42-43) zijn meestal de eerste dag al weg ;) .. Wellicht interessant voor lopers hier:

https://www.zalando-lounge.nl/campaigns/ZZLEW8

NB: Je moet eerst even inloggen met je facebook (of een account aanmaken) om de aanbiedingen te kunnen zien. Sowieso een site waar regelmatig leuke dingen langskomen, ook van outdoormerken als North Face, Berghaus en Salomon. Steeds sales van bepaalde merken die dan 3 dagen lopen, en je kan vooruit kijken wat er aan gaat komen...

Voor de bedragen die daar gevraagd worden kan je nog eens iets uitproberen, echt een buil val je je er niet aan. En terugsturen mag natuurlijk altijd.
Mijn Asics Cumulus zijn bijna aan vervanging toe en ik denk dat ik toch weer terug ga naar Saucony Triumph's. Heb daar jaren op gelopen en de Asics eigenlijk in een opwelling gekocht. Ze zitten comfortabel, maar de grotere drop maakt dat ik met mijn voorvoetlanding toch met de hele zool op de grond kom bij de landing, tenzij ik overdreven naar voren ga hangen.
Zie nu Triumph's bij Zalando voor 90 euro, een prima prijs. Zijn er mensen die ervaring hebben met de pre- en post-ISO versies van deze schoen? Is er erg veel verschil in hoe ze dragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Ik loop op nu Asics Gel Pursue 3 (sinds 10 sep '15) en Brooks Ghost 8 (sinds 24 april '15). Die Ghosts hebben er bijna 575km op zitten, de Asics zo'n 250. Heb neutrale voeten, let niet op drop enzo (ik loop vooralsnog steeds zonder blessures, die loop ik wel op andere manieren op :P). Zijn beide prima schoenen, al vind ik de Asics iets enger in t natte bos (modder, bladeren) dan de Ghosts, die iets dieper profiel hebben. Verder, tja, ik liep hiervoor heel lang in asics fortitude (volgens mij heb ik 4 - 6 gehad) omdat ik nogal zwaar was maar dat is niet meer nodig :)
Ik ga altijd naar een hardloopwinkel in de buurt, word prima geholpen daar en ben vaak ook wel snel weer klaar. Ik schijn echt - voor een haklander - heel netjes te lopen. Dat mijn beide enkels toch flinke opdonders hebben gehad merk ik met t lopen eigenlijk niet en is ook niet te zien op van die filmpjes die ze maken. Toch braaf genoeg geweest met die enkelversterkende oefeningen! O-)

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ik ben als haklander begonnen op een paar Asics Gel Supremacy die je nergens meer terug kunt vinden :P Toen die ouder begonnen te worden heb ik een paar Cumulus 16 aangeschaft, omdat de pasvorm erg vertrouwd was.
Nog steeds haklandende, maar bij beide schoenen heb ik wel problemen gehad met een iets te krappe voorvoet. Toendertijd dacht ik dat dat over moest gaan door de schoenen in te lopen.

Toen ik de Cumulus een paar 100 km had ben ik qua techniek anders gaan lopen en op de middenvoet gaan landen. Blijkbaar merk je dan meer van een gebrek aan ruimte in de voorvoet :P en ik vond zelf de drop (11mm) niet fijn meer, het voelde alsof ik met sloffen aan liep en de hakken achter me aan sleepte.

Vervolgens ben ik via Rudy op de Skechers terechtgekomen, de GoRun Ride 4 in mijn geval. Heb héél erg moeten wennen aan de drop van 8mm (met zooltje), al heeft dat waarschijnlijk ook zo lang geduurd omdat ik me in juni te hard heb uitgesloofd en te weinig heb hersteld.
Qua voorvoet een véél betere schoen, ook een stuk flexibeler, maar ook heerlijk zacht om op te lopen. Nog zachter dan mijn Cumulus eigenlijk, die sindsdien werkeloos in de kast liggen.
Ik merk aan de Skechers wel dat ze me maar €60 hebben gekost, de afwerking is maar meh. Er is een punt aan de binnenkant van mijn voet dat echt niet lekker zit zonder een goede sok, maar dat neem ik voor lief.

Nu wil ik uiteraard alweer wat nieuws, met eenzelfde flexibiliteit en voorvoet, maar een schoen die wel iets beter om mijn voet past en het liefst dus ook beter is afgewerkt... Aangezien de meeste kandidaten op 6-4mm zitten ga ik eerst maar eens opbouwen zonder inlegzool om te kijken of 4mm ook lekker loopt. Als dat 'm niet wordt moet ik wat anders gaan bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:45
Voor de liefhebbers mijn lijstje waarin ik frequent roteer. Dus vooral Saucony fan met toch een beetje neiging tot overspel met andere merken.
New Balance: Fresh Foam Zante en Vazee Pace
Saucony: Kinvara 5, Mirage 3, Virrata en Type A6 (alle zo goed als afgeschreven, en toch...), Type A7
Merrell: Mix Master Move (bijna weggedaan maar vorige week nog een lekkere loop op gedaan, dus ja...), Bare Access 3, AllOut Crush Light
Mizuno: Wave Fortis 3 (bijna 5 jaar oud, de zwaarste in mijn collectie, en toch heel af en toe nog in de running)
Ascis: Cross Freak (voor die veldloopjes van alles samen nog geen 20km per jaar)
Skechers: Go Run 3 (buitenzool ook stilaan weggesleten)

[ Voor 3% gewijzigd door chaola op 04-01-2017 12:54 ]

It's just technology, not religion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Zo, toe aan de 2de set schoenen. Vanmiddag een paar Saucony Guide 9 gekocht bij Intersport.
Huidige schoene zijn theoretisch af, Guide 4. Krijg nu last van harde kuiten, denk dat de demping niet al te best meer is. :o

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptar
Interessant om al jullie schoenervaringen te lezen, sommige van jullie hebben een hele mooie en uitgebreide collectie! Leuk die uitgebreide berichtjes.

Wat me wel opvalt is dat er weinig mensen lopen op de Boost schoenen van Adidas. Ik zou bijna zeggen dat jullie deze echt een keer MOETEN proberen. Voor mij echt het synoniem van perfectie en comfort. Dat Boost materiaal is gewoon hemels. En nee, ik werk niet voor Adidas, mijn enthousiasme voor deze schoenen is alleen zo immens geworden sinds ik hier op loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
  • Registratie: December 2004
Rudedadude schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 08:26:
Starten rond 12:00 is wat mij betreft ook prima! Veel eerder gaat me niet lukken.
Prima, 12:00 uur zondag bij station Driebergen. Wie gaan er nog meer mee over de UHT?

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik loop nu heel lekker op Nike Lunartempo 2. Zijn ietwat aan de kleine kant, maar lopen heerlijk. Vanavond al wat records gelopen op Strava ;). Voor echt lange afstanden boven de 15km durf ik het niet aan met deze. Daarnaast Saucony Ride 9 en Assics nimbus 16 die ik afwissel. Merk tussen die twee weinig verschil.

[ Voor 7% gewijzigd door Sport_Life op 04-01-2017 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian

Ander punt: de Utrechtse Heuvelrug Trail
driedees schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 21:35:
[...]

Prima, 12:00 uur zondag bij station Driebergen. Wie gaan er nog meer mee over de UHT?
Welke snelheid loop jij graag bij zo'n afstand? Ik zou graag meegaan, maar weet dat RudeTheDude's snelheid vrij hoog ligt en wil ook niet diegene zijn die de boel enorm ophoudt. ;) ..

Verder heb ik erg weinig trail-ervaring, al 8 maanden niet meer de 21,1+ km aangetikt, en vrij nieuwe trail-schoenen waar ik nog aan moet wennen... Weet dus even niet hoe mijn lichaam zich houdt als ik die combinatie nu ineens ga inzetten. Maar het lijkt me wel super gaaf!

Overigens is het natuurlijk altijd een optie voor mij om dat eerder het bos uit te lopen en de bus naar Utrecht op te stappen, mocht het toch too much zijn... Nog in dubio dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berghefr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-10 16:44
Asgaro schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 12:49:
[...]

Inderdaad, maar blijkbaar gebeurt die sync naar Strava al na enkele seconden nadat je run opgeslagen is op het Garmin platform.
Nu ik met een trainingsschema begonnen ben, geef ik graag elke run een specifieke titel. En bij een competitieve run tag ik graag eerst de run.
Bij een native sync is er geen tijd meer - heb ik eens gelezen - om je run te renamen en eventueel te taggen op het Garmin platform en te zorgen dat dat direct ook in Strava komt.
.....
Het is inderdaad zo dat je run praktisch direct op strava staat, maar deze kan je gewoon nog wijzigen zoals een andere naam geven, inkorten of de hardloopschoen wijzigingen.

Als je de strava app op je telefoon hebt geïnstalleerd krijg je een Push berichtje om je activiteit te bevestigen. Hierbij kan je een omschrijven, titel en je trainingsartikel toevoegen/wijzigen. Als je die push negeert, krijgt alles je activiteit gewoon een default naam.

Edit:

wijzigingen die je op garmin connect doorvoert, gaan inderdaad niet mee naar strava. Maar de titel die garmin standaard aan een run geeft wordt ook niet door strava overgenomen. Strava heeft een eigen default

[ Voor 9% gewijzigd door berghefr op 05-01-2017 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Valorian schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 09:02:
[...]

[...]

Welke snelheid loop jij graag bij zo'n afstand? Ik zou graag meegaan, maar weet dat RudeTheDude's snelheid vrij hoog ligt en wil ook niet diegene zijn die de boel enorm ophoudt. ;) ..

Verder heb ik erg weinig trail-ervaring, al 8 maanden niet meer de 21,1+ km aangetikt, en vrij nieuwe trail-schoenen waar ik nog aan moet wennen... Weet dus even niet hoe mijn lichaam zich houdt als ik die combinatie nu ineens ga inzetten. Maar het lijkt me wel super gaaf!

Overigens is het natuurlijk altijd een optie voor mij om dat eerder het bos uit te lopen en de bus naar Utrecht op te stappen, mocht het toch too much zijn... Nog in dubio dus!
Zoals gezegd: ik heb geen haast, ik wil gewoon een leuke manier om 30km door de natuur te lopen :) Ik weet verder niet of er 'elegante' eerdere afslagen zijn. Misschien bij Elst of Veenendaal, maar dat zou je dan voor de zekerheid moeten checken, zodat je een bewust moment hebt om te kiezen.

@pathogen: het is mij nooit zo opgevallen dat er oneffenheden aan de binnenkant zitten. Ik heb nog even gevoeld: het kan idd beter (ook skechers heeft betere, maar idd niet in alle gevallen). Zelfs de pasvorm van de Go Rides is voor mij niet helemaal optimaal (Topo is duidelijk beter, inov-8 standard fit iets), maar toch heb ik er in in 1,5 jaar al meer dan 700km op gelopen (meer dan 3/4 zonder inlegzool) en zijn ze nog lang niet versleten. Idd niet gek voor de 60 euro die ik er voor betaald heb.

@raptar: adidas schoenen zijn voor mij aan de smalle kant, anders had ik inmiddels zeker een paar adios boost schoenen in mijn rotatie.

Pagina: 1 ... 20 ... 109 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic