Hardlopen - Deel 7 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 109 Laatste
Acties:
  • 514.812 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:57

Pathogen

Shoop Da Whoop

Galois schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 16:00:
Met twee van m'n hardloopmaatjes had ik gisteren een leuke discussie over 'biertje/wijntje drinken de avond voor een wedstrijd'.

Ik doe dat nooit. Ook niet één glaasje bij het eten. Ik weet niet of m'n prestatie daardoor echt beïnvloed wordt, maar dat gevoel heb ik gewoon. Bovendien vind ik het ook geen probleem om geen biertje te drinken op (bv) een zaterdagavond.
Voor m'n marathon vorig jaar, heb ik geloof ik zelfs geen enkel biertje gehad de laatste maand.

Maar deze jongens vonden dat ik echt overdreef. Dat op mijn (ons) niveau (enthousiaste hardlopers die tussen de 100 en 200 km per maand lopen) een paar biertjes/wijntjes echt geen invloed hebben op de prestatie de volgende dag.
Uiteraard de hele avond doorzakken natuurlijk wel. Zij vonden 'tot 3' heeft geen invloed en deden dat (als de situatie zich voordeed) daar dus ook niet moeilijk over.

Hoe gaan jullie eigenlijk om met alcohol de avond voor een wedstrijd?

(even voor de duidelijkheid: het ging dus niet over het wel of niet kunnen laten staan van een biertje, want daar heeft niemand een probleem mee, meer dus 'gezellig een wijntje bij het eten' en de invloed daarvan de volgende dag. Een feestje de dag van tevoren, heeft duidelijk een negatieve invloed :) en deed ook niemand.)
Het vochtafdrijvende is niet het enige effect van alcohol hè, je lichaam (lever, nieren) moet ook gewoon moeite doen om de alcohol te verwerken. Als je 's avonds een biertje drinkt zal je rusthartslag waarschijnlijk ook hoger liggen 's nachts, wat dan weer een uitwerking heeft op je algehele conditie en herstelvermogen.

Ik drink de afgelopen 3 jaar echter zo sporadisch dat ik me ook echt niet meer druk maak over het geen biertje drinken op vrijdag/zaterdag. Dus voor mij is de optie heel simpel: ik drink gewoon niet, dat ben ik toch al gewend :)
Mijn probleem zit hem eerder in teveel koffie op kantoor :P De caffeïne heeft, als je er teveel van drinkt, net zo'n effect als stress. En laat ik nu juist bij stress automatisch bakkies koffie achterover slaan. Dat is echt iets waar ik nog eens een ommezwaai in wil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Om even de alcohol discussie weer aan te zwengelen.
Zaterdag avond had ik een feestje en daar (niet zo heel veel) gedronken. Over de hele avond eerst een paar cola en daarna 3 of 4 flesjes bier gehad. Gisteren wel gaan lopen, maar mijn hartslag schoot bij de minste inspanning al naar boven en lopen ging wat zwaarder dan anders.

Ben overigens rond een uur of 4 pas gaan lopen, nadat we eerst goed hadden ontbeten, naar de stad waren geweest om wat te shoppen, op de bank uitgerust met een aflevering van the Walking Dead, maar je voelde de alcohol toch nog zitten :P

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilltris
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06-2023
Ik schrijf op m'n eigen blog zo nu en dan het een en ander over hardlopen. In 2017 wil ik de Iron Viking marathon gaan doen (Vinden jullie obstacle runs ook waardig in dit topic? of ben ik dan in de kerk aan het schelden?) en mijn vraag is eigenlijk of ik de blog hier zou mogen pluggen? Of heeft tweakers.net liever dat ik de blog copy+paste? In dit geval is het een blog over hoe ik mijn eerste halve marathon afstand heb ervaren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:05
Nilltris schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 15:26:
Ik schrijf op m'n eigen blog zo nu en dan het een en ander over hardlopen. In 2017 wil ik de Iron Viking marathon gaan doen (Vinden jullie obstacle runs ook waardig in dit topic? of ben ik dan in de kerk aan het schelden?) en mijn vraag is eigenlijk of ik de blog hier zou mogen pluggen? Of heeft tweakers.net liever dat ik de blog copy+paste? In dit geval is het een blog over hoe ik mijn eerste halve marathon afstand heb ervaren...
Lijkt me leuk om te lezen :). Je mag zeker wel naar je blog linken als het om wedstrijdverslagen gaat, dat doen mensen wel vaker hier. Ook obstacle runs mag je zeker wel bespreken, zou niet inzien waarom dat vloeken in de kerk zou zijn. Het is geen 'professioneel hardlooptopic' maar een topic voor iedereen van alle niveau's.

zodra je maar niet bij elke update van je blog gaat linken, ik kan me voorstellen dat mensen dat irritant gaan vinden als dat vaak gebeurd. Of schrijf een korte samenvatting en link het volledige verhaal naar je blog.
Calitomnication schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 11:16:
Om even de alcohol discussie weer aan te zwengelen.
Zaterdag avond had ik een feestje en daar (niet zo heel veel) gedronken. Over de hele avond eerst een paar cola en daarna 3 of 4 flesjes bier gehad. Gisteren wel gaan lopen, maar mijn hartslag schoot bij de minste inspanning al naar boven en lopen ging wat zwaarder dan anders.

Ben overigens rond een uur of 4 pas gaan lopen, nadat we eerst goed hadden ontbeten, naar de stad waren geweest om wat te shoppen, op de bank uitgerust met een aflevering van the Walking Dead, maar je voelde de alcohol toch nog zitten :P
Om hier nog even op in te haken: vorige week nog even op texel gelopen, na 2 nachten weinig slaap + redelijk wat biertjes. Dat viel me ook behoorlijk zwaar, maar ik denk dat dat vooral van het slaaptekort kwam. Ik heb een van mn lekkerste loopjes ooit met een flinke kater gelopen. Nacht flink wezen stappen en in de middag daarna toch nog even de hardloopschoenen aangetrokken. Mede doordat ik toen in een wat lager tempo dan normaal heb gelopen ging het erg lekker toen :) . Maar natuurlijk is (veel) alcohol de dag voor een wedstrijd natuurlijk geen goed idee als je een snelle tijd wil gaan lopen, dat heeft zeker wel invloed.

[ Voor 37% gewijzigd door Bartske op 31-10-2016 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Zo, zag op Strava even een oud-collega langskomen die de HM in 1:30 heeft afgetikt. Goeiemorgen! In dat tempo loop ik op de 5km nog een PR... Erg fijn voor hem, ik weet dat hij vaak met blessures zat, maar blijkbaar heeft ie nu de juiste methode gevonden.

Overigens loopt hij met de Souplessemethode.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Bartske schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 15:33:
Om hier nog even op in te haken: vorige week nog even op texel gelopen, na 2 nachten weinig slaap + redelijk wat biertjes. Dat viel me ook behoorlijk zwaar, maar ik denk dat dat vooral van het slaaptekort kwam. Ik heb een van mn lekkerste loopjes ooit met een flinke kater gelopen. Nacht flink wezen stappen en in de middag daarna toch nog even de hardloopschoenen aangetrokken. Mede doordat ik toen in een wat lager tempo dan normaal heb gelopen ging het erg lekker toen :) . Maar natuurlijk is (veel) alcohol de dag voor een wedstrijd natuurlijk geen goed idee als je een snelle tijd wil gaan lopen, dat heeft zeker wel invloed.
Zeker, mijn rondje van gisteren was ook heerlijk. Heb hier overigens ook de snelste 1KM ooit gelopen. Maar dat gevoel komt waarschijnlijk ook doordat je met je muffe kop en in de hoop dat je het 5km kunt volhouden de deur uitloopt. Vervolgens die frisse lucht voelt (en ruikt) en je per gelopen kilometer helderder gaat denken. (althans, dat is bij mij het geval). Daarna denk je dat je onoverwinnelijk bent en als je dan vervolgens thuis weer onder de douche staat, ben je gewoon blij dat je tóch bent gegaan. :)
Pathogen schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 15:48:
Zo, zag op Strava even een oud-collega langskomen die de HM in 1:30 heeft afgetikt. Goeiemorgen! In dat tempo loop ik op de 5km nog een PR... Erg fijn voor hem, ik weet dat hij vaak met blessures zat, maar blijkbaar heeft ie nu de juiste methode gevonden.

Overigens loopt hij met de Souplessemethode.
Practice makes perfect ;). Mijn eerste HM zat ik op 2 uur en 7 seconden. Vooral die 7 seconden deden pijn!
Daarna steeds bewuster gaan trainen, waardoor ik nu per gelopen HM, 5 minuten van mijn PR heb weten te lopen.
Als iemand mij in 2012 had gezegd dat ik ooit een HM rond de 1.30 zou lopen, zou ik die vierkant hebben uitgelachen. Mijn laatste HM (Eindhoven) zat ik op 1.38 (5.30 van mijn PR af) en had nog lucht over. Dus die 1.30 komt in de buurt. Toch klinkt het nu nog steeds als iets wat heel ver weg ligt, maar dat komt denk ik ook doordat 1.30 een soort van magische grens is.

Of ik op souplesse loop, geen idee. Volgens mij trainer doen wij die oefeningen vaker en ziet het er goed uit, maar ik weet nooit zo goed of ik gewoon lekker loop, of dat ik de souplesse techniek toepas.
Wat ik wel merk is dat mijn hele loopstijl is verandert van midden voet naar voorvoet. Dus. Of dat souplesse is.. geen idee eigenlijk :P

Blijven trainen en misschien ooit. Overigens wil ik hiermee niet aangeven "hoe goed ik ben". Maar als je de juiste mensen / kennis om je heen hebt en structureel gaat lopen, dan haal je veel meer uit jezelf dan je ooit had durven dromen. :)
Die credits heb ik mijn trainer al eens een paar keer gegeven. Hij geeft dan aan "niet nodig, je moet het zelf doen". Deels waar natuurlijk :) ;)

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Oh ik denk ook wel dat met de juiste training en toewijding ik absoluut onder de 2u kan komen, misschien zelfs wel bij mijn eerste HM.
Volgens mij zit het genetische deel me in ieder geval niet tegen, ik kan best snel wat opbouwen en heb niet belachelijk veel moeite met kilometers verteren. Zit alleen momenteel in een stukje "opnieuw opbouwen" waar ik echt geduld moet hebben, maar aan mijn schenen en kuiten te voelen gaat het de goede kant op.

Deze week nog maar een weekje 3x~5km, als ik dat heel soepeltjes verteer ga ik volgende week eens naar het werk proberen te lopen! Lijkt me supercool om op die manier de kilometers te pakken, zonder in te leveren op quality time 's avonds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:15
Mijn eerste HM eas geloof ik rond de 1:43 ofzo, twee jaar geleden. Exact een jaar later de 1:37:40 aangetikt. Nog drie maanden later 1:37:43 maar zonder uberhaupt voor een PR te gaan en vooral eerste helft ingehouden gelopen (was vlak voor mijn 1e marathon).

Voor mij staan er nu drie magische ronde getallen op de to do lijst:
- 5km < 0:20
- 10km < 0:40
- 21,1km < 1:30

En dan eigenlijk nog een 42,195 < 3:30 , maar weet niet of ik dat komend jaar nog ga doen. Wat echte lange afstandsloop waarschijnlijk vooral richten op een zomer 2017 buitenland berg trail / marathon

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Calitomnication schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 16:29:

Mijn eerste HM zat ik op 2 uur en 7 seconden. Vooral die 7 seconden deden pijn!
8 seconden. Tenzij je een zeldzaam persoon bent die liever een magische grens haalt dan eronder duikt :P
Of ik op souplesse loop, geen idee. Volgens mij trainer doen wij die oefeningen vaker en ziet het er goed uit, maar ik weet nooit zo goed of ik gewoon lekker loop, of dat ik de souplesse techniek toepas.
Wat ik wel merk is dat mijn hele loopstijl is verandert van midden voet naar voorvoet. Dus. Of dat souplesse is.. geen idee eigenlijk :P
Souplessemethode is een trainingsfilosofie bedacht door Herman Verheul en verder uitgewerkt door Klaas Lok. Het is dus geen looptechniek hoewel de aandacht daarvoor wel een groot onderdeel van de filosofie is.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ahh, ambities! Laat ik mijn wensenlijstje ook nog eens even uiteenzetten:
- 10km < 0:50
- 10EM < 1:30
(moet eigenlijk al te doen zijn, maar de timing en vorm was gewoon slecht)
- 21,1km < 2:00 in 2017
(HM is nog onbekend terrein voor me)
- 42,2km überhaupt uitlopen in 2018

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nilltris
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06-2023
Ik ben bang dat het nogal een wall of text gaat worden als ik m'n hele blogpost hier plak. Ik zal daarom een paragraaf hier op tweakers plaatsen en verder doorlinken naar de hele blogpost.

De volledige blog-post is hier te lezen:
Mijn eerste halve
Nu alle ingrediënten klaar liggen moet ik het alleen nog even doen. Ik zet stap na stap en verlies mezelf in de muziek. Sommige nummers ken ik (er staan nogal wat klassiekers in de playlist) maar soms komen er ook nummers langs die ik nog niet ken. Af en toe dwalen mijn gedachten af na een documentaire die ik laatst heb bekeken over de Barkley Marathons, een van de zwaarste ultrathons van de wereld dat jaarlijks in de Amerikaanse staat Tennessee wordt gehouden. Tijdens deze ultrathon is het de bedoeling om 5 rondes van 32 kilometer door de wilde natuur, zonder hulp van GPS of route bordjes en wegwijzers, binnen 60 uur te voltooien. Ik bedenk me hoe zwaar het wel niet voor de dames en heren die daaraan mee doen moet zijn en dan doe ik moeilijk over een schamele 21 kilometer. Vrij gemakkelijk passeer ik de tien en even later ook de vijftien kilometer. Echter loop ik nu al bij het horeca pleintje en ga ik dus echt geen twintig kilometer redden met de route die ik nu in mijn hoofd heb zitten. Gelukkig ken ik de buurt een beetje en besluit om de route gewoon door te zetten en af te wachten op hoeveel kilometer ik precies terecht kom. Bij zeventien kilometer merk ik dat ik het zwaar begin te krijgen. M'n benen worden zwaarder en m'n knie begint kleine pijnsignaaltjes te sturen. Wanneer ik de zoveelste brug op loop begint er een bekend nummer af te spelen. Ik lach een beetje in mezelf 'Tjonge jonge wat cliché... echt? Don't stop me now?'.
En wie het resultaat wilt weten maar niet de blog wilt lezen:
spoiler:
Ik heb er twee uur, acht minuten en 54 seconden over gedaan.Ik wil zelf graag onder de twee uur uitkomen en dat moet lukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

kenneth schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 16:48:
[...]
8 seconden. Tenzij je een zeldzaam persoon bent die liever een magische grens haalt dan eronder duikt :P
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/iDc3M9j_pKI/maxresdefault.jpg

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-09 16:50
Leuk topic wel. Loop zelf ook regelmatig hard. Binnenkort de halve van Egmond, wil deze binnen 1:45 lopen. Iemand anders nog die meedoet met deze race?

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:47

Sport_Life

Solvitur ambulando

KW25 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 17:27:
Leuk topic wel. Loop zelf ook regelmatig hard. Binnenkort de halve van Egmond, wil deze binnen 1:45 lopen. Iemand anders nog die meedoet met deze race?
Waarschijnlijk wel, heb me al wel voor de CPC hm opgegeven, die is wat dichterbij huis. Moet alleen even een trainingsrondje onder de 1:40 lopen en opsturen, om in een fijn startvak te starten. Huidige officiële pr is 1:44 :( uit 2007. Inmiddels verwacht ik rond de 1:35 uit te kunnen komen.

Ben nu ook met de Souplessemethode aan het trainen en ik moet zeggen dat het best bevalt. Qua tijdswinst kan ik nog niet oordelen.

[ Voor 5% gewijzigd door Sport_Life op 31-10-2016 21:06 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 14:13
Gistermiddag gelopen in de schemering en in het donker in de bossen en weilanden rondom Apeldoorn. Enkel mijn hoofdlampje als verlichting en mijn reflecterende vest en natuurlijk 'achterlicht' voor de zichtbaarheid.

Wat een heerlijke 8km had ik, er hing een lage mist en de lucht zat helemaal vol met zuurstof. Prachtige omgeving en soms voel je je ook gewoon zo sterk als een beer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wonderland
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-08 13:06
KW25 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 17:27:
Ook volgend jaar is dat weer de eerste wedstrijd van het jaar. Leuke van deze loop is dat het weer een aardige invloed kan hebben. Zelf ben wel weer in voor een versie met koud en guur weer (niet te extreem anders wordt hij weer afgelast).
Als alles lekker blijft gaan wordt dat waarschijnlijk mijn snelste van halve van Egmond ooit.

Ik twijfel nog of ik over twee weken de Eenhoornloop in Hoorn meepak (zondag 13 november 2016) iemand ervaring?, eigenlijk wou ik hier lokaal de Boerenkoolloop lopen (2 afgelopen jaren niet meegedaan vanwege blessure) maar door de groei van vooral de 5 en 11 km heeft de organisatie besloten om met ingang van 2016 de halve marathon uit het programma te halen. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Ik had laatst wat gevraagd/gepost hier over schoenen met een andere drop-rate. Daar is toen best wat als reacties op teruggekomen (waarvoor dank).

Nu vraag ik me dit momenteel nog af: als ik eerst meer een middenvoetlander was en de laatste maanden meer een voorvoetlander ben geworden...zijn er dan bepaalde schoenen daar beter voor?

Ik heb in het voorjaar de Saucony Redeemer ISO aangeschaft. Die hebben er inmiddels bijna 500km opzitten. Op zich prima schoenen, maar ik begin toch te merken, mogelijk door de toegenomen voorvoetslanding, dat ik meer last krijg van wat blaren/eeltvorming (zijkant tussen grote teen en voorvoet) en gevoeligere onderkant vd voorvoet. Kan dat komen omdat deze schoenen minder geschikt zijn voor mijn type landing?

* ik hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk is...het is lastig iets te benoemen als ik niet weet hoe de naam is van het deel tussen je tenen en de holling van je voet)

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
KaiseRRuby schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 10:15:
Gistermiddag gelopen in de schemering en in het donker in de bossen en weilanden rondom Apeldoorn. Enkel mijn hoofdlampje als verlichting en mijn reflecterende vest en natuurlijk 'achterlicht' voor de zichtbaarheid.

Wat een heerlijke 8km had ik, er hing een lage mist en de lucht zat helemaal vol met zuurstof. Prachtige omgeving en soms voel je je ook gewoon zo sterk als een beer. :)
Zo'n hoofdlamp klinkt als een goed plan. Ik liep hier gisteravond regelmatig naast het pad in het duister, zeker nu alle blaadjes die van de bomen zijn gekomen het onderscheid tussen weg, grasveld en sloot wat onduidelijk maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Jheroun schreef op woensdag 02 november 2016 @ 10:00:
[...]

Zo'n hoofdlamp klinkt als een goed plan. Ik liep hier gisteravond regelmatig naast het pad in het duister, zeker nu alle blaadjes die van de bomen zijn gekomen het onderscheid tussen weg, grasveld en sloot wat onduidelijk maken ;)
Was toevallig net aan het oriënteren voor een hoofdlamp. Wil hem zelf ook gebruiken voor Alpine (beginnen op de gletschjer voor het licht is) en misschien deze winter wat meer off road training. Kwam twee hele uitgebreide reviews tegen.

http://www.outdoorgearlab.com/Best-Headlamp
http://thewirecutter.com/reviews/best-headlamp/

Heb voor nu besloten voor de Black Diamond Spot te gaan, die komt overall gezien erg goed uit alle testen en blijft relatief betaalbaar. Heb hem vrijdag al nodig dus ga even langs de Bever, maar als je iets meer tijd hebt kun je hem bij Decatlon bestellen voor 3 tientjes.

Black Diamond heeft ook een 'sprinter' , een lamp die echt op hardlopen gericht zou moeten zijn en, vrij uniek, ook een rode 'achterlamp' op je hoofd heeft zitten. Wel twee keer zo duur als de Spot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011

Roozzz

Plus ultra

Valorian schreef op woensdag 02 november 2016 @ 10:26:
[...]

Was toevallig net aan het oriënteren voor een hoofdlamp. Wil hem zelf ook gebruiken voor Alpine (beginnen op de gletschjer voor het licht is) en misschien deze winter wat meer off road training. Kwam twee hele uitgebreide reviews tegen.

http://www.outdoorgearlab.com/Best-Headlamp
http://thewirecutter.com/reviews/best-headlamp/

Heb voor nu besloten voor de Black Diamond Spot te gaan, die komt overall gezien erg goed uit alle testen en blijft relatief betaalbaar. Heb hem vrijdag al nodig dus ga even langs de Bever, maar als je iets meer tijd hebt kun je hem bij Decatlon bestellen voor 3 tientjes.

Black Diamond heeft ook een 'sprinter' , een lamp die echt op hardlopen gericht zou moeten zijn en, vrij uniek, ook een rode 'achterlamp' op je hoofd heeft zitten. Wel twee keer zo duur als de Spot.
De spot is een prima keuze imho. Al jaren de beste value for money. Hiermee heb ik heel wat kilometers gemaakt en alleen ivm mijn alpiene avontuurtjes heb ik een nieuwe (bij)gekocht.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Zoals ieder donker seizoen ga ik weer even erg tevreden zijn over mijn Kalenji Run LIght (Decathlon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 17:19
Pathogen schreef op woensdag 02 november 2016 @ 10:57:
Zoals ieder donker seizoen ga ik weer even erg tevreden zijn over mijn Kalenji Run LIght (Decathlon).
QFT

Alweer een paar keer gebruikt de afgelopen weken. En me weer verbaasd over de lopers die gestoken in 't zwart en zonder lampjes gaan rennen op de duistere paadjes in en rondom Ede.....

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Ik heb een lampje van de Action, kostte geloof ik 3 euro. Lampje heeft 3 functies en is ook verstelbaar zodat je de bundel kunt richten naar de weg. Zit ook een rood lichtje op zodat je hem op je achterhoofd kunt dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

TheOmen schreef op woensdag 02 november 2016 @ 11:02:
[...]

QFT

Alweer een paar keer gebruikt de afgelopen weken. En me weer verbaasd over de lopers die gestoken in 't zwart en zonder lampjes gaan rennen op de duistere paadjes in en rondom Ede.....
Klopt helemaal! Heb zelfs een paar keer bijna een frontaalje met zo'n zwartloper gehad!
kan er echt niet bij hoe je kunt bedenken om met zwarte schoenen, zwarte broek, zwart jack en bijvoorkeur ook nog zwarte handschoenen en zwarte muts, tégen de rest van al het loopverkeer op een slecht verlicht fietspad gaat lopen. Trek dan op zijn minst een hesje aan!

Zelf heb ik ook matige verlichting, heb alleen zo'n rode led knipperband om mijn arm, maar wel een hesje aan en de kleren die ik verder aanheb, hebben wel felle kleuren en reflecterende onderdelen erin verwerkt.
Scheelt overigens ook dat mijn avondtraining nu in een grote groep is. Een groep van 14 man valt in het donker wel op :P

[ Voor 6% gewijzigd door Calitomnication op 02-11-2016 12:13 ]

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindWarp
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-09 10:02
Ik heb al een tijdje een Tikkina 3-lamp van Petzl (ook bij Decathlon gekocht)
Simpel ding, maar gewoon op AAA-batterijen en geeft een flinke hoeveelheid licht.
Heb vorig jaar de hele winter mijn marathontraining met 1 setje batterijen kunnen doen.
Afbeeldingslocatie: http://extreme-bg.com/userfiles/productimages/product_2237.jpg

Verder heb ik als het donker is minimaal 2 knipperende arm/enkelbanden om en loop ik als het koud is in een geel reflecterend hesje. Mijn lange tight heeft ook 2 (kleine) reflectiestrepen.

Het maakt mij echt niet uit dat ik een hobbelende kerstboom ben. Veiligheid voor alles IMO.
En komt ook omdat ik redelijk veel op rustige, slecht verlichte (land)weggetjes loop.

If it ain't broke, you're not trying! - Red Green

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
kenneth schreef op woensdag 21 september 2016 @ 20:30:
[...]
Niet dus, je telefoon mist de functie "makkelijk mee te nemen, tevens op een plek waar hij ook makkelijk af te lezen is" :P
Ik hang m'n smartphone aan mijn onderarm en aan de binnenkant ervan. Het is zo gemakkelijk om je smartphone te lezen en te bedienen door je arm omhoog te heffen.
Ik zie niemand anders zo lopen, maar ik speel dan ook Pokémon Go onderweg dus ik moet frequent even een pokéstop swipen of een egg laten uitkomen. oOo

Heb volgende sportband gekocht met als uniek aspect dat er geen plastiek cover over hangt, dus je hebt perfecte accuratie en zichtbaarheid! Afhankelijk van de weersverwachtingen gebruik ik deze of een gewone met plastiek cover.

https://www.amazon.co.uk/...and-Holder/dp/B00M1AUPPW/

Afbeeldingslocatie: https://images-eu.ssl-images-amazon.com/images/I/417tpR2Q0FL._SX385_.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valorian
Asgaro schreef op woensdag 02 november 2016 @ 13:20:
[...]

Heb volgende sportband gekocht met als uniek aspect dat er geen plastiek cover over hangt, dus je hebt perfecte accuratie en zichtbaarheid! Afhankelijk van de weersverwachtingen gebruik ik deze of een gewone met plastiek cover.
Wow. Als dit voor jou een fijne oplossing is: vooral zo houden :) .. Zelf krijg ik spontaan last van mijn armen als ik al dénk aan hardlopen met een smartphone om mijn onderarm. De hoesjes met een telefoon aan de bovenarm vond ik al niet fijn (zowel qua lopen als aflezen), maar onderarm lijkt me helemaal ellendig. Sinds ik een sporthorloge heb met GPS gaat de telefoon alleen nog maar mee op lange afstanden in een Flipbelt voor muziek, en bij een race blijft 'ie helemaal achter. Maar goed, ieder zijn meug :) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Asgaro
Valorian schreef op woensdag 02 november 2016 @ 14:24:
[...]

Wow. Als dit voor jou een fijne oplossing is: vooral zo houden :) .. Zelf krijg ik spontaan last van mijn armen als ik al dénk aan hardlopen met een smartphone om mijn onderarm. De hoesjes met een telefoon aan de bovenarm vond ik al niet fijn (zowel qua lopen als aflezen), maar onderarm lijkt me helemaal ellendig. Sinds ik een sporthorloge heb met GPS gaat de telefoon alleen nog maar mee op lange afstanden in een Flipbelt voor muziek, en bij een race blijft 'ie helemaal achter. Maar goed, ieder zijn meug :) .
Haha, soms is het wel wat lastig: ik fiets altijd naar het park en terug omdat ik dit gebruik als opwarming. Op oneffen ondergrond onderweg moet ik m'n sportband soms wel wat terug goed hangen omwille van de trillingen.
Voor de rest in het park valt het mee en de voldoening van de apps die erop draaien, is nog steeds veel groter dan de irritatie van het dragen ;)
Weliswaar heeft mijn smartphone maar een 4.6" scherm (Sony Xperia Z3 Compact) dus het is allemaal nog vrij compact. Ik vraag me ook af hoe het met een 5+" scherm zou gaan...

Heb onlangs ook een GPS sporthorloge overwogen: Runkeeper en Pokémon Go tegelijk draaien zorgt ervoor dat Runkeeper niet goed kan tracken. (RAM issue) (Strava lukt al helemaal niet: die app sluit spontaan af.)

Maar ik heb momenteel al een Pebble Time en wacht nu geduldig op 2 projecten dat ik heb gebacked:
- Tylt VU heart rate attachment voor Pebble https://www.kickstarter.c...u-pulse-for-pebble-timetm
- Pebble Core: heeft oa built-in GPS dus tracking zal ik volledig kunnen offloaden aan dit device. https://www.kickstarter.c...-an-entirely-new-3g-ultra
Deze gadgets zullen uiteindelijk hetzelfde als een GPS sporthorloge kunnen, vermoed en hoop ik. :)

(En Pokémon Go kan ik niet vaarwel zeggen haha: ik ging vroeger al sporadisch lopen en maar 1 keer per week maximum. Nu ga ik al bijna 2 maanden 3 tot 4 keer per week lopen, dus de motivatie zit wel goed :D Zal ook voor het eerst lopen doorheen het herfst- en winterseizoen! De nodige attributen hiervoor zijn aangekocht!

Ook 3 kg in 1 maand tijd verloren. Zit nu nog rond de 70kg en wil naar de 65kg: dan heb ik m'n doel bereikt, maar lopen zal ik zeker blijven doen. Het maakt me gelukkig. :) )

[ Voor 4% gewijzigd door Asgaro op 02-11-2016 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fontainemelon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01:02

Fontainemelon

Zuiderbuur

Asgaro schreef op woensdag 02 november 2016 @ 16:35:
[...]

Ook 3 kg in 1 maand tijd verloren. Zit nu nog rond de 70kg en wil naar de 65kg: dan heb ik m'n doel bereikt, maar lopen zal ik zeker blijven doen. Het maakt me gelukkig. :) )
Vanwaar het doel om gewicht te verliezen? Voor een man geboren in '91 is +-70kg toch geen slecht gewicht, zelfs als je relatief klein bent. Ikzelf ben geboren in '93, 1.83m en al jaar en dag stabiel op 72.5kg, maar ik houd m'n gewicht dan weer in de gaten omdat ik net níet wil afvallen nu ik 4x per week ga lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Wat maakt t geboortejaar in vredesnaam uit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fontainemelon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01:02

Fontainemelon

Zuiderbuur

Tallguy schreef op woensdag 02 november 2016 @ 18:12:
Wat maakt t geboortejaar in vredesnaam uit??
Omdat zijn grootte nu eenmaal niet op zijn profielpagina staat, en je uit ouderdom wel kan veronderstellen dat Asgaro zich rond een gemiddelde grootte bevindt. Stel dat ik zijn geboortejaar niet wist, dan kon hij even goed 16 jaar/160cm en zijn en in dat geval is mijn vraag minder relevant.

Waarom ik mijn eigen geboortejaar erbij heb gegooid, dat weet ik niet. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Asgaro
Fontainemelon schreef op woensdag 02 november 2016 @ 18:08:
[...]

Vanwaar het doel om gewicht te verliezen? Voor een man geboren in '91 is +-70kg toch geen slecht gewicht, zelfs als je relatief klein bent. Ikzelf ben geboren in '93, 1.83m en al jaar en dag stabiel op 72.5kg, maar ik houd m'n gewicht dan weer in de gaten omdat ik net níet wil afvallen nu ik 4x per week ga lopen.
edit: ik ben 1.76m.

Het komt omdat ik jarenlang, denk ik, rond de 65-66 kg zat. "Denk ik" omdat ik me niet echt woog: ik keek nooit op wat ik at of dronk en toch kwam er nooit noemenswaardig gewicht bij.

Maar vorig jaar deze tijd heb ik 1 semester op kot gezeten (Nederlandse vertaling: op kamers :) ) en toen ben ik merkelijk bijgekomen. Ik liep toen veel meer dan voorheen - die piste aan Watersportbaan in Gent is wel leuk - en ik dacht dat ik alles kon blijven eten en zelfs meer kon eten, doordat ik het compenseerde door te lopen. En meer eten deed ik zeker, maar niet echt gezond... Heb een paar keer zelfs een Bicky Burger of twee gegeten na een loopsessie daar.
Ik dacht dat al die loopsessies (liep meestal 10 of 15 km. Heel soms 20km. 1 ronde is 5 km dus moest per 5km werken.) toch nog voor een stabiel gewicht zouden zorgen en dat ik dus gerust veel kon vettig eten, maar dat dacht ik omdat ik tot dan nooit een gewichtstoename meegemaakt had. Of toch niet op een korte tijd.

Maar toen begon ik het toch langzaam aan op te merken in de spiegel. Ook al een klein bierbuikje gekregen.

Vervolgens enkele maanden geleden besloten om te trachten naar dat gewicht van 65-66 kg terug te keren. Dus Withings smart scale gekocht, ingelezen rond health en loop apps, etc.
(Heb ook een gezonde interesse in alles rond apps dus het motiveert me om alle data te zien.)
In juni-juli-augustus ook zeer sedentair geleefd omdat ik redelijk wat herexamens had.
Nu vanaf september besloten er iets aan te doen. Tegelijkertijd ook Pokémon Go begonnen.
Ik zie mij tegen nieuwjaar al ver mijn doel bereikt hebben. :)

Maar daarna zal ik zeker blijven lopen: het feit dat ik in de herfst- en winter zal blijven lopen, geeft ook direct het voordeel dat je je conditie behoudt en niet in de lente terug van nul moet beginnen. Ben ook van plan aan crosses deel te nemen in de komende lente en zomer. :)

Kortom: dit valt ongetwijfeld in de categorie /first-world-problems maar toch wil ik er aan werken. oOo

edit: Hierboven vermeld ik dat ik 10, 15 of soms 20 km liep. Dit doe ik nu niet meer.
In plaats van 1 keer per week relatief veel te lopen, loop ik nu - zoals het hoort - frequenter maar korter. Momenteel steeds circa 7-8 km.
Liep enkele weken geleden nog in die 180-190 HR zone. Nu loop ik in de 170-180 maar dit moet nog lager worden.
Ook zal ik beginnen met 1 duurloop per week te lopen. Maar waarschijnlijk best aan mijn hartslag eerst werken.

[ Voor 10% gewijzigd door Asgaro op 02-11-2016 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:15

vhal

ಠ_ಠ

Kak, op het werk een doos met IT-spullen net iets te licht ingeschat waardoor ik het nu in mijn onderrug voel :/ Het lijkt mij even verstandiger om een dag extra rust te nemen...al heb ik nu wel een onrustig gevoel dat ik niet mijn rondje kan lopen :X

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

^^ Kan je wel een thumbs-up geven @Vhal, maar dat zou dan verkeerd over kunnen komen. Daarom maar:
Afbeeldingslocatie: https://yellowrunner.files.wordpress.com/2013/09/thumbs_down.jpg

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 17:01

Snippertje

Light up your life

Ik wilde vandaag 15km gaan rennen, maar raakte verdwaald. Uiteindelijk er een halve marathon van gemaakt... 21,35 in 1:46:11.

Ben benieuwd wat ik er morgen van ga voelen, maar toen ik bij 18km bijna thuis was kon ik het toch niet laten.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 21:54

Galois

1811 - 1832

Snippertje schreef op donderdag 03 november 2016 @ 18:27:
Ik wilde vandaag 15km gaan rennen, maar raakte verdwaald. Uiteindelijk er een halve marathon van gemaakt... 21,35 in 1:46:11.

Ben benieuwd wat ik er morgen van ga voelen, maar toen ik bij 18km bijna thuis was kon ik het toch niet laten.
Hahaha, dat heb ik een paar jaar geleden op vakantie ook gehad. Wilde 15 km lopen, heb uiteindelijk 28 gelopen :)

Hartstikke verdwaald, geen telefoon mee en wel 10x de weg gevraagd. Dan weer denken, "komt goed, die richting op" en weer opnieuw beginnen.

Gelukkig kreeg ik nog water van een aardige boer :)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Tallguy schreef op donderdag 03 november 2016 @ 10:30:
^^ Kan je wel een thumbs-up geven @Vhal, maar dat zou dan verkeerd over kunnen komen. Daarom maar:
[afbeelding]
haha, zit wel goed :P Ik heb nu geen last meer, vanavond maar een extra 'lang' rondje lopen om mijn weekgemiddelde een beetje hetzelfde te houden.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Grrrr door de chaos vanmorgen mijn hardloopspullen niet meegenomen :( Bahl wie ein Stecker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Galois schreef op donderdag 03 november 2016 @ 21:31:
[...]

Hahaha, dat heb ik een paar jaar geleden op vakantie ook gehad. Wilde 15 km lopen, heb uiteindelijk 28 gelopen :)

Hartstikke verdwaald, geen telefoon mee en wel 10x de weg gevraagd. Dan weer denken, "komt goed, die richting op" en weer opnieuw beginnen.

Gelukkig kreeg ik nog water van een aardige boer :)
Laatst voor het eerst geprobeerd/gebruikt op m'n Garmin: Back to Start! Je krijg niks meer dan een pijl richting je startlocatie, maar dat werkt echt enorm goed voor loopjes in (volledig) onbekend terrein. Is gewoon een extra scherm op mijn Forerunner, wat erbij komt nadat je die functie hebt geactiveerd. Je houdt verder gewoon al je bestaande dataschermen open, dus kunt af en toe even "peeken" of je nog goed loopt.

Alleen even zelf rekening houden met rivieren/bergen: dat doet je Garmin namelijk niet. :+

[ Voor 12% gewijzigd door MrAcid op 04-11-2016 10:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
MrAcid schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 10:25:
Laatst voor het eerst geprobeerd/gebruikt op m'n Garmin: Back to Start! Je krijg niks meer dan een pijl richting je startlocatie, maar dat werkt echt enorm goed voor loopjes in (volledig) onbekend terrein. Is gewoon een extra scherm op mijn Forerunner, wat erbij komt nadat je die functie hebt geactiveerd. Je houdt verder gewoon al je bestaande dataschermen open, dus kunt af en toe even "peeken" of je nog goed loopt.

Alleen even zelf rekening houden met rivieren/bergen: dat doet je Garmin namelijk niet. :+
Hier laatst ook eens geprobeerd. Niet bij het hardlopen, maar gewoon toen ik in Duitsland ergens impulsief besloot een hele dag te gaan wandelen in bosrijk gebied. Op de Fenix 3 geeft hij dan in alle dataschermen een extra pijltje:
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/8l6mIca.jpg
Let niet op de pace, het was geen hardlopen maar wandelen in bergachtig gebied :)

Ik had overigens de gewone navigatiefunctie gebruikt. Op de parkeerplaats het punt gemarkeerd en 200 meter verderop het ding gestart met die auto als doel. Niet direct naast de auto starten, want dan zegt hij meteen "Je bent er!".

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 21:54

Galois

1811 - 1832

M'n Forerunner 620 heeft deze optie niet :(

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Iemand nog tips voor goedkope maar goeie thermo-/ondershirts met korte mouwen?

Ik zit zelf aan zoiets te denken: http://www.decathlon.nl/t...-500-volw-id_8341156.html

Heb twee vergelijkbare shirts van Decathlon (Kalenji) maar die zijn 6 jaar oud en zie ik zo snel niet meer online.

Vind het zelf lekker om met dit weer in zo'n shirtje te lopen, met een singlet er overheen en eventueel dunne handschoenen en dunne muts.

[ Voor 70% gewijzigd door MrAcid op 04-11-2016 18:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
Kalenji en Kipsta is gewoon hetzelfde. Decathlon verzint voor iedere sport een merknaam en sommige kledingsoorten zijn natuurlijk verschillend (zoals schoenen natuurlijk). Bij ondershirts maakt dat niet echt uit. Dat Kipsta shirt voelt waarschijnlijk net zo aan als een Kalenji met korte mouwen.

* dreamscape heeft ondershirts met lange mouwen van Kalenji en Kipsta, maar zweert voor kort eigenlijk bij Nike Pro Combat.

[ Voor 34% gewijzigd door dreamscape op 04-11-2016 19:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:01

Rudedadude

Maybe we were born to run

MrAcid schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 18:02:

Ik zit zelf aan zoiets te denken: http://www.decathlon.nl/t...-500-volw-id_8341156.html

Heb twee vergelijkbare shirts van Decathlon (Kalenji) maar die zijn 6 jaar oud en zie ik zo snel niet meer online.

Vind het zelf lekker om met dit weer in zo'n shirtje te lopen, met een singlet er overheen en eventueel dunne handschoenen en dunne muts.
Ik gebruik de wielrun thermoshirtjes van Decathlon (btwin) en die werken ook wel prima. Niet speciaal warm, maar wel prettig als onderlaag.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Gisteravond mijn 1e race sinds ik ooit een keer een 1/2e marathon liep in 2012. Gisteren was het de BergraceByNight. Gezellig druk, fris en wat regen (miezerde een beetje).
De 11,6km afstand gekozen. Bij de start flink drukken en slalommen om een plekje te vinden en tevens uit te kijken dat je bij bochten niet uitgleed over de bladeren.
Vooral heuveltje af in Wageningen was lekker, want met mijn 2mtr en dus lange benen kon ik daar wat groepjes inhalen.
Na ong 2,5km waren we buiten de stad op weg naar Rhenen. Daar passeerde ik al en 'stoomlocomotief'....iemand die het blijkbaar toen al zwaar had 😳
Ik kon redelijk op tempo blijven...niet m'n snelste maar ja..het loopt toch anders in zo'n event.
Op een gegeven moment de hoofdweg tussen Rhenenen Wageningen oversteken en het Binnenveld in. Toen kreeg ik wat last van m'n lever...vraag me niet waarom. Doorbikkelen maar en naar het laatste stuk: de Grebbeberg omhoog. Ik had gedacht dat dat paadje door het bos (4% stijging) beter (of überhaupt) wat verlicht zou zijn, maar....pas aan het einde. Dat liep dus niet zo lekker en had wat last van scherpe steentjes die ik duidelijk voelde.
Gefinisht in 1:06 met een gemiddelde van 5:42.

Bij thuiskomst bleek alleen wel dat onder de bal van m'n rechtervoet wat vellen erbij hangen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/eqJ6GTCbkNNJwLiILlhknjze/thumb.jpg

Uiteindelijk erg tevreden. Helaas zal morgen weer lopen lastig zijn met die voet...balen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

MrAcid schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 18:02:

Mijn thermoshirts zijn allemaal Falke. Heb voornamelijk lange mouw, maar 1 met korte --> deze

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Tallguy schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 09:23:
Gisteravond mijn 1e race sinds ik ooit een keer een 1/2e marathon liep in 2012. Gisteren was het de BergraceByNight. Gezellig druk, fris en wat regen (miezerde een beetje).
De 11,6km afstand gekozen. Bij de start flink drukken en slalommen om een plekje te vinden en tevens uit te kijken dat je bij bochten niet uitgleed over de bladeren.
Vooral heuveltje af in Wageningen was lekker, want met mijn 2mtr en dus lange benen kon ik daar wat groepjes inhalen.
Na ong 2,5km waren we buiten de stad op weg naar Rhenen. Daar passeerde ik al en 'stoomlocomotief'....iemand die het blijkbaar toen al zwaar had 😳
Ik kon redelijk op tempo blijven...niet m'n snelste maar ja..het loopt toch anders in zo'n event.
Op een gegeven moment de hoofdweg tussen Rhenenen Wageningen oversteken en het Binnenveld in. Toen kreeg ik wat last van m'n lever...vraag me niet waarom. Doorbikkelen maar en naar het laatste stuk: de Grebbeberg omhoog. Ik had gedacht dat dat paadje door het bos (4% stijging) beter (of überhaupt) wat verlicht zou zijn, maar....pas aan het einde. Dat liep dus niet zo lekker en had wat last van scherpe steentjes die ik duidelijk voelde.
Gefinisht in 1:06 met een gemiddelde van 5:42.

Bij thuiskomst bleek alleen wel dat onder de bal van m'n rechtervoet wat vellen erbij hangen.
[afbeelding]

Uiteindelijk erg tevreden. Helaas zal morgen weer lopen lastig zijn met die voet...balen!
Mooi verslagje. Heb zelf vorig jaar de 7,6 gedaan. Dat laatste stuk omhoog is wel killing, maar vond het ook erg gaaf omdat je weet dat dat ook het einde is en je jezelf dus helemaal in het rood kunt lopen op die helling.

PS: vreemde vraag misschien, maar: hoe kun je herkennen dat je last hebt van je lever?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Vanwege verkeerd zitten afgelopen maandag waar ik dinsdagavond last van kreeg, heb ik afgelopen week maar heel weinig gelopen. Het lijkt nu wel redelijk over, maar heb nog steeds wat pijntjes -O-
Morgen maar weer proberen!

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05 18:07
kenneth schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 16:48:
[...]

[...]
Je moet het op z'n Boebka's doen, heb je elke keer weer die voldoening. Ik liep vorig jaar oktober m'n eerste sub3 marathon in 2:59:50. Vijf weken terug in Berlijn ging ik naar 2:59:28. En zes dagen terug in Frankfurt naar 2:59:25.

En geloof mij, ik had écht telkens dat gevoel van voldoening dat ik weer sneller was dan de vorig keer.

Overigens over de alcoholdiscussie, ik ben het per marathon steeds minder serieus gaan nemen. Die laatste (Frankfurt) was spontaan, was goed uit Berlijn gekomen dus leek me wel leuk om te lopen. Maar zonder doel, dus niet per se op voorbereid, de week ervoor nog best wel kilometers gemaakt en de twee avonden ervoor goed aan het bier. Het maakte geen drol uit uiteindelijk.

Voor je gemoedsrust is het misschien overigens wel lekkerder als je het gevoel hebt dat je er alles aan hebt gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Je weet natuurlijk niet wat je gelopen zou hebben zonder die biertjes vantevoren hé... :)

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Mitrilvich
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-08 10:56
Vandaag voor de tweede keer meegedaan met de Maasduinenloop. Vorige jaar heb ik de 10k gelopen, maar na een aantal blessures en een voetbreuk ben ik weer begonnen met rustig opbouwen en leek het me verstandiger om de 5km te lopen.

Het is een gezellige en kleinschalige loop waarbij ik met het bedrijfsteam van een klant van mij loop. De start was een beetje rommelig aangezien iedereen bij zijn eigen groep stond tijdens de start, maar dat is al snel opgelost aangezien de weg na de start breed genoeg is om goed in te kunnen halen.
De eerste twee kilometer gingen redelijk soepel met tempo's van 4:28 en 4:31, maar achteraf gezien misschien toch iets te snel. De kilometers daarna gingen steeds langzamer met 4:40 en 4:50 als tijden. Ergens ook logisch want gezien mijn trainingopbouw ben ik nog niet zover dat ik meer dan 4km per keer loop.
Rond de 4,5km veranderde er iets, weet niet goed wat, het ging gewoon wat makkelijker. Een klein beetje energie erbij, iets makkelijker kunnen ademen en het lukte om nog wat te versnellen.

Ik ben tevreden met het resultaat, een nieuwe 5km PR van 23:15, de oude stond nog op 25:00.

Nu ga ik weer braaf verder met opbouwen dmv van 3km en 4km rondjes.

strava (de HR klopt niet, komt van de Fenix 3 HR af, misschien dat alleen de laatste 500m kloppen)

[ Voor 0% gewijzigd door Mitrilvich op 07-11-2016 22:25 . Reden: link fixen ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Een pr op de 10km vandaag, heel blij met een tijd van 43 minuten, ondanks 2,5 km over het strand. Liep afgelopen juli 46:45min, eind september 44min en nu dus 43 min bij officiële wedstrijden! Stukje over het strand viel me eigenlijk best mee, had me de km's daarvoor een klein beetje ingehouden (pace 4:10 ipv 4:00), had hier wel sneller kunnen zijn. Maar overall gezien super blij!! :D. Wat kan lopen dan leuk zijn.

Ik ga me nu meer focussen op de halve marathon, richttijd <1,5 uur. In maart CPC ;). en de marathon is ook nog een droom, hoop in 2017!

[ Voor 51% gewijzigd door Sport_Life op 06-11-2016 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Gaaf, gefeliciteerd met jullie PRs!

[ Voor 7% gewijzigd door Pathogen op 07-11-2016 11:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
Na een maandje wat rustiger aan maar met een Zevenheuvelenloop in het vooruitzicht was ik benieuwd 'waar ik sta' en vond ik dat ik een schop onder de kont nodig had. Dus mijzelf maar even een stevige interval ingejaagd: 3km inlopen, 8x 800m op hoog tempo (net boven mijn 10km wedstrijdtempo) met steeds 200m rust, en daarna 3km uitlopen. Kreeg de 800's ongeveer op 4:10 gemiddeld (edit: min/km, dus de 800's zelf rond de 3:20) Denk dat de rusttijd op deze snelheid misschien te kort is want ik loop mezelf bij deze training wel erg in het rood (tijdens de intervallen boven de 90% van maxHR).

Heb hier ook eens gelezen over de Yasso 800's, waar de haalbare pace je marathontijd zou moeten voorspellen. Andersom geredeneerd zou ik met mijn marathontijd van 3 uur 50 , 10 intervallen van 800m moeten kunnen lopen in 3:50 (per 800m) Maar dat is natuurlijk wel na een opbouw van elke week een extra én met dezelfde rusttijd ertussen (dus bijv. 3:50 min 800m, 3:50 rust, en dan tot 10 sets), dat scheelt nogal. Lijkt me leuk om bij een volgende marathon (als die er weer komt) te testen of deze theorie voor mij ook op gaat.

Edit: bericht aangepast, lag te slapen ;), de yasso-tijden zijn natuurlijk per 800m, waar ik Zat te rekenen met mijn km-pace

[ Voor 9% gewijzigd door Valorian op 08-11-2016 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 20:51
MrAcid schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 10:25:
[...]

Laatst voor het eerst geprobeerd/gebruikt op m'n Garmin: Back to Start!

[...]

Of in de stad! Ik gebruik het vaak op mijn Suunto Ambit als ik voor het werk in het buitenland ben, maar heb laatst toch wat rondgedwaald in een Italiaans centrum aangezien mijn gps fix blijkbaar in het begin niet zo geweldig was en al die steegjes op elkaar leken. Maar verder een geweldige functie.

Ik ben ondertussen 2 weken geleden geopereerd (liesbreuk) en vandaag mijn eerste 5min gerend. Alles voelde goed dus ik kan weer opbouwen.

Ik kijk wel verbaasd naar de impact van de voorbije 4 weken op mijn rusthartslag: die is gemiddeld 10 slagen hoger. Dat wordt werken aan mijn conditie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Tnx voor alle likes, dat motiveert nog meer ;).
nokie schreef op maandag 07 november 2016 @ 22:51:
[..
Ik kijk wel verbaasd naar de impact van de voorbije 4 weken op mijn rusthartslag: die is gemiddeld 10 slagen hoger. Dat wordt werken aan mijn conditie :)
Hoe hoog is/ was je rusthartslag?

[ Voor 90% gewijzigd door Sport_Life op 07-11-2016 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Wow, onze tijden liggen wel héél dichtbij elkaar volgens mij. M'n snelste 10K heb ik gelopen in 42 minuten en m'n snelste, tevens enige, marathon ook in 3:50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Arie- schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 07:38:
[...]

Wow, onze tijden liggen wel héél dichtbij elkaar volgens mij. M'n snelste 10K heb ik gelopen in 42 minuten en m'n snelste, tevens enige, marathon ook in 3:50.
Ah, grappig. Hier op het topic zit trouwens een hele reeks mensen die langzaam maar zeker richting de 'magische 40' gaan op de 10K (uit mijn hoofd o.a. ook Sport_Life en Nokie). Mijn marathon op 3:50 was dit voorjaar, en tevens mijn eerste.

Ik heb mijn doelen voor 2017 op mooie ronde getallen liggen: 20 op de 5K, 40 op de 10K, 1:30 op de 21,1K, 3:30 op de 42,195K :) .. En een bergmarathon (waarschijnlijk Tour du Tirol (Kaisermarathon) uitlopen. Wordt een stevig sportjaartje. Overweeg om een tijdje met de lokale AV mee te gaan lopen voor wat extra discipline.

[ Voor 3% gewijzigd door Valorian op 08-11-2016 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 20:51
Sport_Life schreef op maandag 07 november 2016 @ 22:59:
Tnx voor alle likes, dat motiveert nog meer ;).

[...]

Hoe hoog is/ was je rusthartslag?
Ik ben een beetje voorzichtig met absolute cijfers want worden optisch gemeten door mijn Vivosmart HR (al komen die quasi altijd overeen met wat ik zelf tel, wat mijn borstband meet of zelfs de meetinstrumenten in het ziekenhuis).

Mijn gemiddelde rusthartslag in augustus was bijvoorbeeld 40 (gemeten over de ganse maand, als ik lang genoeg slaap zie je mijn ochtendhartslag zelfs onder de 35 zakken), oktober is hij gaan stijgen in de tweede helft en op dit moment is het gemiddelde voor november 49. Waar normaal 45+ 's ochtends een indicatie is dat ik ziek aan het worden ben, is de laagste waarde deze maand 47.
Valorian schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 08:31:
[...]

Ah, grappig. Hier op het topic zit trouwens een hele reeks mensen die langzaam maar zeker richting de 'magische 40' gaan op de 10K (uit mijn hoofd o.a. ook Sport_Life en Nokie). Mijn marathon op 3:50 was dit voorjaar, en tevens mijn eerste.

Ik heb mijn doelen voor 2017 op mooie ronde getallen liggen: 20 op de 5K, 40 op de 10K, 1:30 op de 21,1K, 3:30 op de 42,195K :) .. En een bergmarathon (waarschijnlijk Tour du Tirol (Kaisermarathon) uitlopen. Wordt een stevig sportjaartje. Overweeg om een tijdje met de lokale AV mee te gaan lopen voor wat extra discipline.
Dat zouden inderdaad ook mijn doelen kunnen zijn (behalve dat ik mik op 19' op de 5k en een marathon er nog niet inzit, denk ik, laat staan een bergmarathon)!

Ik ga proberen volgend jaar ook wat meer kilometers en hoogtemeters te doen en heb een paar trailwedstrijden op mijn verlanglijstje gezet in het voorjaar en najaar (meerdaalwoudtrail 14k, enclusatrail 11/16k, cretes de spa 21k, herentals-tielen 21k, Trail des fantomes19/27k en trail des terrils 17/23k of lommeltrail 33k) . Achterliggend doel is eigenlijk om van mijn overtollige kilo's af te geraken (het voorbije jaar is er 6kg afgegaan, dat zou nog eens moeten) maar ik heb wat motivatie nodig om kilometers te doen.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Beetje laat, maar ik heb dit weekend ook nog een wedstrijd gelopen: de Erasmusronde in Rotterdam. Dit jaar gekozen voor de 15k, een afstand die ik niet al te vaak loop. Laatste keer hiervoor was tijdens de Bruggenloop 2015. Lekker kleinschalig, dus 2 minuten voor de start goed vooraan gaan staan in het startvak. Doelstelling was binnen het uur en om in een vlak tempo zonder verval te lopen. Redelijk gecontroleerd gestart, alhoewel een eerste rondje op de atletiekbaan altijd snel gaat. Daarna de weg op richting de Kralingse plas. Tussen de eerste en tweede kilometer raapte ik nog 2 lopers op die nog iets sneller gestart waren en er kwam nog iemand naast me lopen die vroeg welke tijd ik wilde lopen. Toen ik zei binnen het uur liet hij zich even snel weer afzakken en vanaf kilometer 2 liep ik daarmee in niemandsland. Het was wat uitkijken in de bochten en in het Kralingse bos lagen alle paden bezaaid met natte bladeren. Ik liep fijn constant zonder dat het al te veel moeite kostte net onder de 4 minuten per kilometer. En om het verhaal niet te lang te maken: zo is het tot het eind toe gebleven :) . Ik liep zo'n 50 meter achter een voorganger die na 12 kilometer opeens een verkeerde afslag nam en kwam vervolgens achter iemand die blijkbaar ook verkeerd was gelopen, want ik haalde hem relatief snel in en zag later op de foto's dat hij heel de tijd achter me had gelopen. Ook finishte ik kort achter een andere persoon waarvoor, zo bleek later, hetzelfde gold. De nummers 1 t/m 3 waren wel correct gelopen en zo ben ik uiteindelijk als vierde geëindigd in 58:47. Dat is iets langzamer dan de Bruggenloop van vorig jaar, maar gevoelsmatig heb ik ook wat rustiger gelopen. Al met al tevreden.

Was wellicht ook meteen weer de laatste keer dit jaar dat ik met korte broek en singlet kon lopen. Gisteravond lange mouwen, tight en een buff aan...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ODAIXHAC0Hsd6PWu7keaEzeI/full.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Rudedadude op 08-11-2016 14:36 ]

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Mijn "seizoen" is vandaag officieel echt afgelopen :'(, ben meer een zomer- dan een winterloper. Geef mij maar temperaturen van 25+, lekker zweten! Nu het kwik drastisch gaat dalen en je weer met thermoshirts, handschoenen en mutsen moet gaan lopen gaat bij mij de snelheid er echt uit. Zeker in het donker voel ik me niet prettig om met 4.20 over een slecht verlichte/donkeren weg te lopen.

Nog maar 4 maanden :P

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Inderdaad. Zit al de hele dag tegen de training van vanavond aan te hikken. Kou, neerslag, duisternis; het is nu echt begonnen. Nog een wedstrijd (7H) tot de CPC-loop. Daartussen een winterstop met veel volume en weinig kwaliteit.

Pas als de dagen merkbaar gaan lengen gooi ik er weer wat kwaliteit in. Ik ga mezelf niet dubbel pijnigen in de winter :+

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Dat gevoel heb ik nou helemaal niet. De racefiets is opgeborgen en komt in het voorjaar weer van stal, maar lopen doe ik het hele jaar door. In het weekend gewoon het bos in voor duurloop en op doordeweekse avonden intervaltraining. Als het licht is, kan dat ook in het bos en dat is echt wel leuker dan in het donker rondjes rennen op het universiteitsterrein. Maar niet lopen, dat gaat me wat ver.

Maar goed, de heren hierboven lopen me zelfs met een aardige winterstop nog helemaal zoek, dus ik moet ook wel wat meer trainen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
dreamscape schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 18:15:
Dat gevoel heb ik nou helemaal niet. De racefiets is opgeborgen en komt in het voorjaar weer van stal, maar lopen doe ik het hele jaar door. In het weekend gewoon het bos in voor duurloop en op doordeweekse avonden intervaltraining. Als het licht is, kan dat ook in het bos en dat is echt wel leuker dan in het donker rondjes rennen op het universiteitsterrein. Maar niet lopen, dat gaat me wat ver.

Maar goed, de heren hierboven lopen me zelfs met een aardige winterstop nog helemaal zoek, dus ik moet ook wel wat meer trainen... :)
Gisteren nog geinterval't met korte broek, heerlijk tijdens de tempo's maar al erg fris in de rust. Dus dat wordt inderdaad weer warmer kleden. Ik zou het liefst de winter goed door trainen maar of het gaat lukken durf ik nog niet te zeggen. Misschien maar eensa een paar voorjaarswedstrijden zoeken; met een doel voor ogen gaat het toch makkelijker...

Net trouwens met startnummer binnen voor de 7H. Start eindelijk eens van het recht eind (vak geel). Tot vorig jaar kwam ik met verwachtte tijd steeds in de zij-vakken terecht én ergerde ik me aan de honderden die in de weg liepen, dus dit jaar maar flink ambitieus ingezet en dus een mooie plek wat verder voorin. Nu nog waarmaken natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik ben ook niet zo'n winterloper, vind juist de zomer heerlijk met een zonnetje en uitzicht over de duinen en de zee. Maar ik ga het nu eens anders proberen, misschien toch nog een najaars loop en ik ga mij richten op de CPC met een mooie tijd. Dat moet wel voor motivatie zorgen. Tijdens de 7h ben ik met vakantie, wel een hele fijne loop is dat! En idd ik startte ook altijd in zo'n bypass.

[ Voor 6% gewijzigd door Sport_Life op 08-11-2016 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011

Roozzz

Plus ultra

kenneth schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 17:27:
Inderdaad. Zit al de hele dag tegen de training van vanavond aan te hikken. Kou, neerslag, duisternis; het is nu echt begonnen. Nog een wedstrijd (7H) tot de CPC-loop. Daartussen een winterstop met veel volume en weinig kwaliteit.

Pas als de dagen merkbaar gaan lengen gooi ik er weer wat kwaliteit in. Ik ga mezelf niet dubbel pijnigen in de winter :+
Ik heb juist heerlijk gelopen vanavond. Direct na het werk lekker een frisse neus gehaald! Ik moet me er altijd een beetje toe zetten, maar als ik eenmaal bezig ben is het top :)
Intervaltraining ed vergeet ik ook gedurende de winter, maar kilometers maken is inderdaad prima.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Calitomnication schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 16:24:
Mijn "seizoen" is vandaag officieel echt afgelopen :'(, ben meer een zomer- dan een winterloper. Geef mij maar temperaturen van 25+, lekker zweten! Nu het kwik drastisch gaat dalen en je weer met thermoshirts, handschoenen en mutsen moet gaan lopen gaat bij mij de snelheid er echt uit. Zeker in het donker voel ik me niet prettig om met 4.20 over een slecht verlichte/donkeren weg te lopen.

Hoofdlamp(je) doet wonderen om de weg goed te zien. Wanneer ik de weg niet zie ga ik vanzelf ook wat voorzichtiger lopen, maar wanneer ik weet dat ik ergens kom met slechte verlichting helpt zo'n hoofdlamp prima.

Ik ben dan ook niet van plan het intervallen echt terug te schroeven. In de winter loop ik gemiddeld volgens mij sneller dan in de warmte. Aan de andere kant is voldoende verlichting van de wegen ook niet echt een probleem hier in Rotterdam. Maar starten met lopen in de regen heb ik wel een hekel aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Rudedadude schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 20:01:
[...]

Hoofdlamp(je) doet wonderen om de weg goed te zien. Wanneer ik de weg niet zie ga ik vanzelf ook wat voorzichtiger lopen, maar wanneer ik weet dat ik ergens kom met slechte verlichting helpt zo'n hoofdlamp prima.

Ik ben dan ook niet van plan het intervallen echt terug te schroeven. In de winter loop ik gemiddeld volgens mij sneller dan in de warmte. Aan de andere kant is voldoende verlichting van de wegen ook niet echt een probleem hier in Rotterdam. Maar starten met lopen in de regen heb ik wel een hekel aan...
Met mijn zicht heb ik een bouwlamp van 2000 watt nodig :P * Calitomnication 's oogjes zijn niet zo heel goed.
Mijn "geluk" is dat wij met de hardloopgroep 1 training op de baan afwerken, die is goed verlicht ;). 1 training gaan we "de weg op", maar dan loop je in een grope, dat maakt het iets makkelijker.
De duurloop zelf doe ik op zaterdag of zondag overdag, dan kan ik gelukkig ver vooruit kijken, alleen het is zo f*cking koud!
Maarrrrrrrrrr, gisteren een shortsleeve-thermoshirt van Falke met daaroverheen een longsleeve Nike shirt, heb het geen moment koud gehad, zelf mijn handen niet! (Tot onze trainer het geniale idee kreeg om gaan opdrukken in het koude gras :(

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Inderdaad, er zit hier een groepje lopers die op hetzelfde tempo lopen met de PR. Ik:

5km > 21.30
10km > 43.15
16.1 > 1.16.22
21.1 > 1.47.11 (doel voor het najaar is om deze onder de 1.45 te lopen)

Om op die 10km naar een sub 40 te gaan zou er bij mij voor moeten gaan zorgen dat ik in het voorjaar ga beginnen met 3x per week hardlopen. Eerlijk gezegd weet ik niet of ik daar zin in heb.. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 17:01

Snippertje

Light up your life

Ik ben volgens mij een beetje verslaafd geraakt aan hardlopen en moet echt gaan oppassen dat ik niet te vaak loop. Merk dat ik ook niet echt moe meer word, dus moet ik harder lopen om nog dezelfde voldoening te halen. Maar dan ga je de spieren dus meer voelen, had toen ik begon in mei nooit gedacht dat mijn conditie zo zou verbeteren door rennen (ter illustratie, ik rende 2km en was helemaal gesloopt). Heb er eigenlijk overal profijt van en het voelt echt goed. Alleen het puur rennen put me niet genoeg meer uit. Dus ik ben van plan erbij te gaan zwemmen. Wie weet een biathlon in de toekomst.

Voor de mensen die wat langer lopen, zijn jullie ook ooit op dit punt beland? En hoe gingen jullie daarmee om?

[ Voor 4% gewijzigd door Snippertje op 09-11-2016 12:16 ]

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Hier ook startnummer 7H binnen, startvak roze zoals verwacht :) Eén na laatste dus. Ach, het gaat om de lol toch? :)
De kou vind ik niet zo erg. Minder erg dan hitte sowieso. En ik loop 's morgens hard dus warme douche en dan naar werk fietsen - waar ik dan minder last van de kou heb. Gister had ik t wel enigszins onderschat en stond ik wel wat te bibberen tot m'n horloge GPSlock had, maar ach, sneller lopen en t is weer warm.

@Snippertje: ik ga er niet voor om 'uitgeput' te zijn aan t eind van m'n rondje, eerder gewoon voldaan, zo van, nou, toch weer gesport vandaag :*) Dan maakt t niet uit dat je rustig loopt (want ik doe veel in Z2 en dat is echt rustig) dan kan je ook echt wel veel lopen zonder dat je spieren echt kapot gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valorian
Snippertje schreef op woensdag 09 november 2016 @ 12:14:
Ik ben volgens mij een beetje verslaafd geraakt aan hardlopen en moet echt gaan oppassen dat ik niet te vaak loop. Merk dat ik ook niet echt moe meer word, dus moet ik harder lopen om nog dezelfde voldoening te halen. Maar dan ga je de spieren dus meer voelen, had toen ik begon in mei nooit gedacht dat mijn conditie zo zou verbeteren door rennen (ter illustratie, ik rende 2km en was helemaal gesloopt). Heb er eigenlijk overal profijt van en het voelt echt goed. Alleen het puur rennen put me niet genoeg meer uit. Dus ik ben van plan erbij te gaan zwemmen. Wie weet een biathlon in de toekomst.

Voor de mensen die wat langer lopen, zijn jullie ook ooit op dit punt beland? En hoe gingen jullie daarmee om?
Zwemmen kan sowieso nooit kwaad, is een hele goede sport voor een groter deel van je spier(groep)en dan alleen hardlopen en minder blessuregevoelig.

Verder advies van een leek dus opvolgen op eigen risico:

Waar je nu waarschijnlijk tegenaan loopt is het feit dat je qua conditie/uithoudingsvermogen in een relatief korte tijd veel verbetering geboekt hebt. Dat is logisch, want je uithoudingsvermogen is mijns inziens, vooral in het begin, sneller te trainen dan je spieren en pezen. Wat je nu ervaart is dat je, om dezelfde inspanning te blijven voelen na een training, harder of langer moet lopen. Het gevaar daarbij is dat je vervolgens je spieren teveel een 'optater' gaat geven en blessures oploopt. Je uithoudingsvermogen zo'n optater geven is een stuk lastiger. Uitgaand van een gezond hart en longen e.d. kan je volgens mij als amateur niet snel jezelf kapot lopen op dat laatste gebied.

Kunst is dus, als je door wilt gaan met lopen, om je snelheid en afstand langzaam op te bouwen. Liefst overigens één tegelijk, begrijp ik van de atletiekers op dit forum vaak. Overigens mag je je spieren best voelen. Een simpele stelregel is dat je, als amateur, in ieder geval voor een training weer goed uitgerust moet zijn. Als je (regelmatig) nog spierpijn hebt van de vorige training terwijl je aan een nieuwe begint ben je bezig met roofbouw op je lichaam. Een hartslagmeter kan eventueel helpen, dan zou je je rusthartslag kunnen meten om te zien in hoeverre je misschien nog niet genoeg hersteld bent. Zelf vind ik dat laatste wat overdreven en luister ik gewoon naar mijn lichaam.

Wat ook kan helpen om je sneller 'moe' te voelen is het invoeren van interval-trainingen. Dan maak je gebruik van wisselende tempo's, dat is een stuk energieverslindender dan op één tempo lopen. Bouw ook dit echter rustig op, want het is tevens wat blessuregevoeliger schijnt.

Mocht je overigens vaker spierpijn gaan hebben en misschien een keer een blessure oplopen dan leer je mijns inziens ook herkennen wat een blessure is waar je niet mee moet doorlopen en wat 'gezonde spierpijn' is. Dat laatste is prima en vergroot ook je mentale doorzettingsvermogen :)
Poekie schreef op woensdag 09 november 2016 @ 12:53:
Hier ook startnummer 7H binnen, startvak roze zoals verwacht :) Eén na laatste dus. Ach, het gaat om de lol toch? :)
Dat is zeker waar. En maak je geen zorgen, alle startvakken komen uiteindelijk bij hetzelfde échte startpunt, het is dus niet zo dat je extra bochten in je parcours hebt ofzo. Belangrijkste is dat je een beetje ruimte om je heen hebt, en dat hangt vooral af van of mensen voor je niet te langzaam gaan (want eigenlijk in een langzamer startvak hadden gemoeten) of mensen achter je niet te snel (want te pessimistisch geweest over hun eigen verwachtte tijd). Zelf was ik vroeger altijd heel terughoudend met mijn verwachtte finishtijd en ben ik het tegenwoordig wat realistischer aan het inschatten. Ik wil ook niet diegene zijn die de mensen achter me weer gigantisch in de weg loopt, dus het blijft een beetje schipperen. De 7H is verder wel erg goed georganiseerd en bij de start zelf gaat het vak van 10m breed naar 2,5m breed om automatisch de boel vast wat uit elkaar te trekken. Meteen erna is de weg weer enorm breed (en kun je ook nog de fietspaden mee pakken her en der) waardoor de drukte ondanks de tienduizenden mensen (één van de populairste lopen van NL) uiteindelijk te behappen is.

[ Voor 18% gewijzigd door Valorian op 09-11-2016 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

KaiseRRuby schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:22:
Inderdaad, er zit hier een groepje lopers die op hetzelfde tempo lopen met de PR. Ik:

5km > 21.30
10km > 43.15
16.1 > 1.16.22
21.1 > 1.47.11 (doel voor het najaar is om deze onder de 1.45 te lopen)

Om op die 10km naar een sub 40 te gaan zou er bij mij voor moeten gaan zorgen dat ik in het voorjaar ga beginnen met 3x per week hardlopen. Eerlijk gezegd weet ik niet of ik daar zin in heb.. :)
5km > 20.10
10km > 43:39
16.1 > -xxx-
21.1 > 1.38:30

:)

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Wanneer ga je weer een 10k lopen? Daar kan zeker anderhalve minuut vanaf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Valorian schreef op woensdag 09 november 2016 @ 13:03:
Dat is zeker waar. En maak je geen zorgen, alle startvakken komen uiteindelijk bij hetzelfde échte startpunt, het is dus niet zo dat je extra bochten in je parcours hebt ofzo. Belangrijkste is dat je een beetje ruimte om je heen hebt, en dat hangt vooral af van of mensen voor je niet te langzaam gaan (want eigenlijk in een langzamer startvak hadden gemoeten) of mensen achter je niet te snel (want te pessimistisch geweest over hun eigen verwachtte tijd). Zelf was ik vroeger altijd heel terughoudend met mijn verwachtte finishtijd en ben ik het tegenwoordig wat realistischer aan het inschatten. Ik wil ook niet diegene zijn die de mensen achter me weer gigantisch in de weg loopt, dus het blijft een beetje schipperen. De 7H is verder wel erg goed georganiseerd en bij de start zelf gaat het vak van 10m breed naar 2,5m breed om automatisch de boel vast wat uit elkaar te trekken. Meteen erna is de weg weer enorm breed (en kun je ook nog de fietspaden mee pakken her en der) waardoor de drukte ondanks de tienduizenden mensen (één van de populairste lopen van NL) uiteindelijk te behappen is.
Ja, vorig jaar liep ik m ook vanuit Roze. De start ligt trouwens nog net wel in een zijstraat voor die vier startvakken meen ik me te herinneren van vorig jaar.
Toen mijn verwachte eindtijd (1:29:59) ivm ziekte niet gehaald, dit jaar hoop ik dat ik m makkelijk haal (uitgaande van 55:05 op de diepe hel die ik toch wel zwaarder vind) maar nog wel in t correcte startvak zit (Iets wat de dhhl toch nog moet leren - echte startvakken en een zandloperstart).
Enige nadeel is dat je gewoon de winnaars omgeroepen hoort worden terwijl je nog moet starten, enigszins demotiverend is dat wel.

Ik verwacht dat jullie snellerds, als jullie er dan nog zijn, gewoon mij komen aanmoedigen op t laatste stuk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Poekie schreef op woensdag 09 november 2016 @ 13:56:
Ik verwacht dat jullie snellerds, als jullie er dan nog zijn, gewoon mij komen aanmoedigen op t laatste stuk :P
Wanneer jij start kom ik puffend en hijgend weer aan op de Groesbeekseweg. Ik denk niet dat ik dan nog kan praten, laat staan aanmoedigen :P Wat een bizar lange start zeg, anderhalf uur 8)7 Ik ben echt benieuwd naar de drukte.

Ik start zelf in blauw dus zal niet heel veel mensen voor me hebben (wie weet wat vak grijs is, sub-55? sub-50?) maar afgaande op de foto's zal het de hele tijd vrij druk blijven. Op zich ook wel fijn, solo lopen is ook niet prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

kenneth schreef op woensdag 09 november 2016 @ 14:12:
[...]

Wanneer jij start kom ik puffend en hijgend weer aan op de Groesbeekseweg. Ik denk niet dat ik dan nog kan praten, laat staan aanmoedigen :P Wat een bizar lange start zeg, anderhalf uur 8)7 Ik ben echt benieuwd naar de drukte.

Ik start zelf in blauw dus zal niet heel veel mensen voor me hebben (wie weet wat vak grijs is, sub-55? sub-50?) maar afgaande op de foto's zal het de hele tijd vrij druk blijven. Op zich ook wel fijn, solo lopen is ook niet prettig.
Doelde meer op mijn finish (vandaar de als jullie er nog zijn ;) )- want die is 1,5h later pas weer :P
Het is echt gewoon druk. Niet vervelend, want de wegen zijn breed inderdaad, maar er lopen echt wel de hele tijd mensen om je heen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
kenneth schreef op woensdag 09 november 2016 @ 14:12:
[...]
Ik heb hem vorig jaar gelopen en startte ook in vak blauw en het was inderdaad wel druk, maar niet zo druk dat je daardoor slalommend door de mensen moest en je tempo niet kon lopen. Behalve één stuk waar een boom was omgevallen en daardoor iedereen door een flessenhals terecht kwam, wat mij - en de meeste om mij heen - wel tijd heeft gekost. Maar het weer was vorig jaar wel wat barrer dan het nu lijkt te worden en ik denk niet dat er elk jaar een boom omvalt. En het is inderdaad wel fijn om niet solo te hoeven lopen. Als ik mijn foto's van vorig jaar terug zie, lijkt het drukker dan hoe ik het ervoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

kenneth schreef op woensdag 09 november 2016 @ 13:50:
[...]
Wanneer ga je weer een 10k lopen? Daar kan zeker anderhalve minuut vanaf :)
Heb er nog geen gepland eigenlijk. Er kan meer vanaf.. Deze heb ik in NY op 2 weken voor de HM van Eindhoven gelopen. Opdracht van trainer was duidelijk, loop de 10 op HM tempo en probeer op het laatst iets te versnellen, maar loop je niet de verzuring in :)

Overigens ben ik nu serieus aan het nadenken om mij in te schrijven voor de NY marathon van 2017. Alleen die kosten... :X .. en zou m'n eerste marathon ooit worden, dus misschien niet zo heel slim om meteen die te gaan doen :)

[ Voor 20% gewijzigd door Calitomnication op 09-11-2016 15:56 ]

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Calitomnication schreef op woensdag 09 november 2016 @ 15:13:
[...]

Heb er nog geen gepland eigenlijk. Er kan meer vanaf.. Deze heb ik in NY op 2 weken voor de HM van Eindhoven gelopen. Opdracht van trainer was duidelijk, loop de 10 op HM tempo en probeer op het laatst iets te versnellen, maar loop je niet de verzuring in :)

Overigens ben ik nu serieus aan het nadenken om mij in te schrijven voor de NY marathon van 2017. Alleen die kosten... :X .. en zou m'n eerste marathon ooit worden, dus misschien niet zo heel slim om meteen die te gaan doen :)
Ik wil me ook gaan inschrijven. Mocht ik dit jaar al worden ingeloot zal ik mijn ambitieuze tijd iets moeten bijstellen en als ik niet wordt ingeloot dan heb ik iig 1 loting erop zitten (na 3x ben je sowieso ingeloot). Meest ideale situatie is als ik in 2018 kan meedoen, hopelijk heb ik dan genoeg getraind voor een mooie tijd. (want ja, doe de NYC maar 1x!:D)

Ik wacht de hele week al op droog weer.. Vandaag alweer regen..

[ Voor 9% gewijzigd door Sport_Life op 09-11-2016 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Sneller en verder is nog altijd mijn jaarlijkse doel. Inmiddels zit ik op een punt dat het 1 een beetje ten koste begint te gaan van het andere. 30km+ duurlopen afwisselen met stevige intervallen is een pittige combinatie. Maar bovenal zijn wedstrijden een leuke en goede prikkel bij het hardlopen. Het helpt je om een maximale inspanning te leveren en ook daar wordt je beter van. Verder is het een optimale wedstrijd lopen ook een discipline op zich die je kunt oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Calitomnication schreef op woensdag 09 november 2016 @ 15:13:
[...]

Voordeel van meteen NY is dat je dan naast alle andere motivatie ook nog een financiele prikkel hebt om gedisciplineerd je trainingen te doorlopen, want met die kosten ga je het vast automatisch nog serieuzer nemen ;) ..

Bij inloten vallen de kosten van de rub zelf nog te overzien (300 euro geloof ik) maar hotel ed zijn natuurlijk ook lastig die dagen, en een marathon na een paar nachtjes hostel lijkt me ook geen aanrader. Denk dat je bij inloten al snel op zon 1500 euro zit, incl vlucht, exclusief gezelschap.

Bij niet inloten kan je nog een reisarrangement kopen maar komt er zomaar nog even 500 euro bij! Zelf wil ik komend jaar wel wat buitenlands doen, maar NY nog ff niet. Teveel andere leuke dingen om mijn geld beter op stuk te slaan. Wie weet wordt ik nog een keer snel genoeg voor gegarandeerde start (geloof 3:10 of 3:15 voor 35-40 jarigen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Sport_Life schreef op woensdag 09 november 2016 @ 17:26:
[...]
(na 3x ben je sowieso ingeloot).
Dit hoor ik vaker maar kan het nergens terugvinden. Kan het zijn dat dit regels van vroeger zijn die nu overleefd hebben als "hear say" of heb jij het wel ergens op de site gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Valorian schreef op woensdag 09 november 2016 @ 19:41:
[...]

Voordeel van meteen NY is dat je dan naast alle andere motivatie ook nog een financiele prikkel hebt om gedisciplineerd je trainingen te doorlopen, want met die kosten ga je het vast automatisch nog serieuzer nemen ;) ..

Bij inloten vallen de kosten van de rub zelf nog te overzien (300 euro geloof ik) maar hotel ed zijn natuurlijk ook lastig die dagen, en een marathon na een paar nachtjes hostel lijkt me ook geen aanrader. Denk dat je bij inloten al snel op zon 1500 euro zit, incl vlucht, exclusief gezelschap.

Bij niet inloten kan je nog een reisarrangement kopen maar komt er zomaar nog even 500 euro bij! Zelf wil ik komend jaar wel wat buitenlands doen, maar NY nog ff niet. Teveel andere leuke dingen om mijn geld beter op stuk te slaan. Wie weet wordt ik nog een keer snel genoeg voor gegarandeerde start (geloof 3:10 of 3:15 voor 35-40 jarigen).
Nou, die gegarandeerde start vallen we net buiten vrees ik. Zit in dezelfde categorie als jij, nu 35, dan 36.. Maar dan moet je dus 2.55 lopen.. Das vrij rap zeg maar :).
Qua verblijf kom ik goed weg, heb een kennis in New York zitten, dus daar kan ik gewoon naartoe. Ideale locatie ook nog eens. Op 76th, een paar blokken van het finish vak. Dat za de kosten enorm drukken. Voordeel is ook dat je daar relaxt op de bank kunt hangen, je gaat de dag na de marathon natuurlijk geen sightseeing doen.. ;).

Kosten op eerste gezicht :
- Marathon : $358 = € 327 (nu, straks als Trump president is, is dit € 225 :P)
- Vlucht : € 450,- (retour)
- Verblijf : € 800 (voor 1,5 week bij iemand thuis),

Maarrrrrrr, dan zit je dus wel een dikke anderhalve week in New York. In de ideale situatie wil ik dan op zaterdag of zondag (1 week voor) de Marathon aankomen. Jetlag rustig verwerken, beetje shoppen en relaxen. Zaterdag ga je niks doen, zondag ga je 'n blokje om, maandag ga je niks doen.. Misschien wat door Central Park lopen, maar meer zit er niet in vrees ik. Woensdag of donderdag terug naar huis.

Zo'n kant en klare vliegreis is te duur. Te veel geld voor te weinig dagen in New York. Ben nu 11x in New York geweest, dus weet precies waar je wel en niet moet zijn, wat je wel en niet moet doen. Maar ook zeker wat wel en niet te duur is :P.

Dat van dat 3x inloten, ik dacht ook altijd dat deze regel er was, totdat mij pas iemand zei (weet niet meer precies wie, wanneer en waar) dat deze regel niet meer bestaat. Heb ook op de site van NY Marathon lopen zoeken, maar kan daar niks vinden.

De keuze is nu dus vrij eenvoudig.
- Ontzettend veel mazzel hebben --> ingeloot
- Hopen dat de 3x uit is in regel (nog) bestaat
- Te veel betalenn, maar toch lopen
- Niet lopen.. maja... niet echt een optie zeg maar ;)

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Lol @ Trump :D!

Ik las het ergens van die inloting , weet ook niet waar precies.

Die arrangementen vind ik idd ook niets, ik heb altijd veel voorpret met hotel / vlucht uitzoeken ed. Qua kosten: altijd als wij naar de USA gaan, doen we een tijdje zuinig met kleding aankopen, dat is daar (zeker in het najaar met de sale) veel goedkoper dan hier. Ook een goede dagvullling na de marathon. Oh ja, geldt ook voor hardloopkleding ;).

Editie: vanavond toch weer bijna 18km eruit weten te persen, eigenlijk was het best lekker loopweer!

[ Voor 20% gewijzigd door Sport_Life op 09-11-2016 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 13:01

The_Scarabial

MTB for life!

Vanavond nog even een relaxed loopje gedaan van 6k, zaterdag lageveldloop in Wierden even zien of ik daar mn PR nog wat scherper kan stellen op de 5k (cross), staat nu op 21:18 op verhard nog nooit een wedstrijd gelopen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Lijkt mij best leuk, de 7HL. Maar om nu het halve land af te reizen gaat mij toch iets te ver, het blijft een drempel...

Succes in ieder geval!

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 13:01

The_Scarabial

MTB for life!

Dat wat jij nu aanhaalt vind ik het mooiste van sporten. :)
En dan maar weer een nieuw doel kiezen, ikzelf heb dit gehad met het Mountainbiken, wat bij mij leidde tot steeds meer brute tochten in het buitenland. Momenteel het fietsen op een wat lager pitje en wat meer hardlopen, ben nu weer bezig om voor volgend seizoen een planning voor het mountainbiken te maken.
Dus mijn advies ga doelen stellen wat je wil gaan halen, dat werkt enorm motiverend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
Calitomnication schreef op woensdag 09 november 2016 @ 19:56:
[...]

De keuze is nu dus vrij eenvoudig.
- Ontzettend veel mazzel hebben --> ingeloot
- Hopen dat de 3x uit is in regel (nog) bestaat
- Te veel betalenn, maar toch lopen
- Niet lopen.. maja... niet echt een optie zeg maar ;)
Je vergeet de optie: heel snel worden. In NY moet je dan wel als 30'er echt onder de 3 uur komen voor een guaranteed entry.

EDIT: Ik lees net de kleine lettertjes, de guaranteed entry geldt eigenlijk alleen bij het behalen van de gevraagde tijden in een kleine reeks andere NYRR races. Als je een op een andere run de snelle tijd loopt kom je in een first come first serve schema dus dan blijft het een soort loting...

Boston is iets makkelijker, daar heb je nog zo'n 15 min extra. Maar daar is qualificatie volgens mij ook sowieso de enige manier om mee te doen. Betekent dus een heel snel deelnemersveld (uitgezonder wellicht wat goede doelen lopers en vips e.d.) .. En bij teveel aanmeldingen die aan de qualificatie-tijd voldoen is het niet first come first serve maar fastest (per categorie) first, dus kan maar zo zijn dat je bij nét snel genoeg ook nét buiten de boot valt.

Dus als je ooit de "major six" wilt lopen (NY, Boston, Chicago, Londen, Tokyo, Berilijn) dan moet je wel echt knallen ;) .. En een zak geld meenemen.

[ Voor 10% gewijzigd door Valorian op 09-11-2016 22:56 ]

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 18:23
Ik heb een Polar M400 en zit met de volgende vragen:
  • Het horloge heeft een autolap functie die elke KM een ronde klokt en dit ook presenteert tijdens het lopen.
Ik wil graag rondjes lopen van exact 5KM. Doordat het horloge de ronde presenteert kan ik niet de registratie stoppen bij 5,00KM. Hierdoor ben ik verplicht ~ 30 meter verder te lopen. Daarna kan ik de registratie pas stopzetten.

De ronde tijden ben ik erg blij mee, maar het niet kunnen stopzetten op die momenten zou ik graag anders zien. Iemand tips?
  • Zijn alle gelogde gegevens 'universeel'?
Als ik ooit een Garmin koop kan ik dan 'mijn' data meenemen?
  • In het verlengde van de vorige vraag. Is er een dienst die mijn 5,00 KM en 10,00 KM tijden kan laten zien?
Ik kan dit berekenen aan de hand van de ronde tijden, maar dit moet toch automatisch kunnen?

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:58
Roodey schreef op donderdag 10 november 2016 @ 20:34:
Ik heb een Polar M400 en zit met de volgende vragen:
  • Het horloge heeft een autolap functie die elke KM een ronde klokt en dit ook presenteert tijdens het lopen.
Ik wil graag rondjes lopen van exact 5KM. Doordat het horloge de ronde presenteert kan ik niet de registratie stoppen bij 5,00KM. Hierdoor ben ik verplicht ~ 30 meter verder te lopen. Daarna kan ik de registratie pas stopzetten.

De ronde tijden ben ik erg blij mee, maar het niet kunnen stopzetten op die momenten zou ik graag anders zien. Iemand tips?
  • Zijn alle gelogde gegevens 'universeel'?
Als ik ooit een Garmin koop kan ik dan 'mijn' data meenemen?
  • In het verlengde van de vorige vraag. Is er een dienst die mijn 5,00 KM en 10,00 KM tijden kan laten zien?
Ik kan dit berekenen aan de hand van de ronde tijden, maar dit moet toch automatisch kunnen?
Ik snap je vraag over de ronden niet precies. Waarom moet je 30 meter verder lopen?

Je kan de gelogde data syncen met Polar Flow. En dan sycen met enkele andere platformen. Of je gebruikt deze site: https://tapiriik.com/
Verder kan je je trainingssessies exporteren op Polar Flow: http://support.polar.com/...om_polar_flow_web_service

Verder heeft de Polar M400 een functie dat je een bepaalde afstand er in zet. En als je dan rent gaat de, bijvoorbeeld, 5,00km naar de 0km.

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Fleximex schreef op donderdag 10 november 2016 @ 20:57:
[...]

Ik snap je vraag over de ronden niet precies. Waarom moet je 30 meter verder lopen?
Ik denk dat hij op z'n klokje kijkt, ziet dat hij bij 5k is, en hem dan handmatig stilzet. Tegen de tijd dat je hem dan hebt ingedrukt als hij van 4.99 naar 5.00 is gegaan heb je alweer drie stappen gezet, en ben je dus begonnen aan je zesde kilometer, die maar een heel klein stukje duurt.
Dat is denk ik de verklaring, geen idee nog waarom je dat per se graag zou willen.
Roodey schreef op donderdag 10 november 2016 @ 20:34:
Als je heel graag rondjes van exact 5 kilometer wil gaan lopen, moet je gewoon 12,5 rondjes op een atletiekbaan doen. De GPS heeft een bepaalde onnauwkeurigheid die je er niet uit krijgt, en zelfs op officieel gemeten parcours komt het nog wel eens voor dat ik in een wedstrijd iets te veel of te weinig klok. Onze vereniging heeft laatst nog een wedstrijd over 10k georganiseerd, parcours echt laten meten met mensen die dat redelijk profi aanpakken, en mijn Garmin klokte 9,93 KM. Anderen weer 10,nogwat.

Als je echt, puur voor de statistieken dus een bepaalde afstand wil lopen, moet je gewoon op een baan gaan rennen, dan is er nooit discussie over de afstand. Ga je echt zo hard dat dit uitmaakt?

Maar ben wel benieuwd, waarom precies deze afstand? Als je gaat hardlopen met een GPS horloge en je koppelt daar een gebruikelijke dienst aan, dus Polar Flow, of Garmin Connect, of een andere universelere oplossing als Strava, dan gaat dat systeem vanzelf je PR's bijhouden op die afstanden. Ik heb wel eens PR's gelopen terwijl de hele training een langere afstand was, dus hij rekent gewoon netjes een bepaald deel van je loop.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Yay, mijlpaaltje. Vandaag met een wisselduurloop (10k lang elke 500m wisselen tussen 10k- en M-tempo) voor het eerst in een training sub-40 gelopen. 39'26 en het voelde niet eens heel zwaar.

Ik ben zo benieuwd wat de 7H gaat opleveren ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
kenneth schreef op donderdag 10 november 2016 @ 22:41:
Yay, mijlpaaltje. Vandaag met een wisselduurloop (10k lang elke 500m wisselen tussen 10k- en M-tempo) voor het eerst in een training sub-40 gelopen. 39'26 en het voelde niet eens heel zwaar.

Ik ben zo benieuwd wat de 7H gaat opleveren ...
Wow, goed bezig. Dat betekent dat het gemiddelde van 10k- en M-tempo kennelijk net boven de 15 km/u ligt. Ik ben ook wel benieuwd naar jouw 7H dan. Wat mij opvalt is dat het wereldrecord gelopen is op dit parcours (overall in 2010 en nog geldig, voor vrouwen in 2009 en wel verbeterd maar slechts met 14 honderdste), terwijl er toch veel verloop in zit. Het zijn natuurlijk Nederlandse heuvels, maar toch, betekent dat nu dat de snelheidswinst door het afdalen meer oplevert (of tenminste point even haalt) dan het stijgen je kost aan energie/kracht/etc. ? Dat zou toch bijna niet moeten kunnen? Of komt het omdat er niet zo bijster veel 15KM races zijn en Nijmegen wel erg goed is in het binnenhalen van grote namen bij de start?

Als ik nog eens naar mijn doorlooptijden van afgelopen jaar (hieronder*) kijk zie ik dat mijn opbouw nagenoeg gelijk is, met in beide gevallen een lastige km op #11. Verder zie ik dat de enige reden dat ik uiteindelijk toch nog een minuut van mijn tijd af heb gekregen is omdat ik in 2015 meteen flink ben gaan lopen. In de eerste 3km is al een minuut tijdwinst gepakt wat dat betreft. Overigens was het weer vorig jaar zo beroerd (windkracht 5, en die omgevallen boom met bottleneck door modderig bermpad als gevolg) dat ik het idee had dat de prestatie veel verder gegroeid was dan die 1 minuut winst ;) .. (Ter vergelijking: op de HM Linschoten 4 weken later pakte ik bijna 5 min tijdwinst (1:42:11 -> 1:37:40)

KM# - 2015 - 2014
KM1 4:21 - 4:49 = -28 sec
KM2 4:34 - 4:51 = -17 sec
KM3 4:39 - 4:55 = -16 sec
KM4 4:40 - 4:40
KM5 4:56 - 4:58 = -2 sec
KM6 4:45 - 4:44 = +1 sec
KM7 4:37 - 4:35 = +2 sec
KM8 4:48 - 4:52 = -4 sec
KM9 4:48 - 4:41 = +7 sec
KM10 4:31 - 4:33 = -2 sec
KM11 5:25 - 5:09 = +16 sec
KM12 4:58 - 4:35 = +23 sec
KM13 4:39 - 4:37 = -2 sec
KM14 4:25 - 4:32 = -7 sec
KM15 4:05 - 4:16 = -11 sec

2015: 1:10:24
2014: 1:11:27

*Doorlooptijden van horloge, eindtijden conform wedstrijdmeting

Overigens ook interessant: het heuvelprofiel (staat niet heel goed aangegeven op de site van 7H zelf):

Afbeeldingslocatie: https://farm6.static.flickr.com/5192/5813072226_a918fe6bd5_b.jpg

Als je dat koppelt aan mijn doorlooptijden hierboven zie je precies waar de 'dipjes' vandaan komen ;) .. En hoe het komt dat ik zowel in 2014 als 2015 na een enorme pittige km 11 ineens nog de energie heb om enorm te versnellen (lees: vanaf 11 bijna alleen nog maar afdalen tot de finish, erg fijn voor een eindsprint)

[ Voor 3% gewijzigd door Valorian op 10-11-2016 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Valorian schreef op donderdag 10 november 2016 @ 23:34:
[...]
Wat mij opvalt is dat het wereldrecord gelopen is op dit parcours (overall in 2010 en nog geldig, voor vrouwen in 2009 en wel verbeterd maar slechts met 14 honderdste), terwijl er toch veel verloop in zit. Het zijn natuurlijk Nederlandse heuvels, maar toch, betekent dat nu dat de snelheidswinst door het afdalen meer oplevert (of tenminste point even haalt) dan het stijgen je kost aan energie/kracht/etc. ? Dat zou toch bijna niet moeten kunnen? Of komt het omdat er niet zo bijster veel 15KM races zijn en Nijmegen wel erg goed is in het binnenhalen van grote namen bij de start?
Volgens mij met name dat laatste. De vijftien kilometer is niet zo'n veel voorkomende afstand en binnen die afstand is Nijmegen relatief goed in het binnenhalen van toppers.

Ik geloof niet zo dat dalen meer winst oplevert dan stijgen tijd kost, voor mijn gevoel is de 15km van de Bruggenloop, ondanks de Van Brienenoordbrug, een sneller parcours dan de 7H. Maar de 7H heeft een (veel) sterker deelnemersveld, voor een 15k volgens mij ook internationaal gezien. Maar een vijftien kilometer heeft niet zo veel status, op Spelen of WK's bijvoorbeeld gaat het van de tien gelijk naar de halve marathon. Dan is een 15k natuurlijk wel een leuke tussenafstand en heb je er in Nederland met name met de 7H een groot evenement voor, maar internationaal heeft een tien mijl - in de 'marge' tussen de tien en halve - meer aanzien.

Ik vind het overigens wel een leuke afstand, met name omdat je als recreant die afstand mogelijk wel onder het uur kan lopen, voor een 10M is die grens toch wel een flinke stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Inderdaad, hij is snel omdat hij snel is. Net als de snelste 5k ter wereld (Carlsbad) een belabberd parcours heeft. Maar omdat iedereen, zowel elite als amateurs, erheen gaat omdat het een snelle wedstrijd is dan wordt dat een selffulfilling prophecy.

Bij de 7H moet dat zeker gaan helpen: waar ik bij de Bruggenloop en Tilburg Ten Miles net buiten de top honderd viel, zal ik in Nijmegen al heel blij mogen zijn met een plek bij de snelste driehonderd. Iedereen die ook maar een beetje snel is, is erbij. Heerlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramerty88
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 18:48

kramerty88

Soms geniaal... (meestal niet)

Calitomnication schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 16:24:

Genieten! Koud weer is eindelijk gekomen!! Weg met die hete zomerdagen waarbij je liters en liters aan zweet verliest, bidons moet meezeulen en je kapot gaat bij tempo's waar je normaal je duurlopen op doet... Nee, doe mij die lekkere frisse herfst-, winter- en lentedagen maar! :*)

Overigens om in te haken op het onverlichte; ja dat klopt, dat is vervelend. Ik loop nu met een borstlamp van de Decathlon (reclame) en dat bevalt me heel goed. Ongeveer 5-10 meter voor je de weg goed verlicht. De lamp schudt niet tijdens het lopen, dus echt een uitkomst.
kenneth schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 00:19:

[...]
Bij de 7H moet dat zeker gaan helpen: waar ik bij de Bruggenloop en Tilburg Ten Miles net buiten de top honderd viel, zal ik in Nijmegen al heel blij mogen zijn met een plek bij de snelste driehonderd. Iedereen die ook maar een beetje snel is, is erbij. Heerlijk :)
Dat laatste vooral. Snelle lopers zijn (in de goeie zijn van het woord) net kakkerlakken. Ze zijn nooit alleen, als er één is zijn er meteen honderd. En als één uitvalt uitvalt komen er vier voor terug. Mo geblesseerd? -> Kipsang, broertjes Robertson en Abshero ervoor terug. :9

[ Voor 21% gewijzigd door kramerty88 op 11-11-2016 09:43 ]

http://team450.nl/ | 31:39 10k | 2:33:02 Marathon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

kramerty88 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 09:16:
[...]

Genieten! Koud weer is eindelijk gekomen!! Weg met die hete zomerdagen waarbij je liters en liters aan zweet verliest, bidons moet meezeulen en je kapot gaat bij tempo's waar je normaal je duurlopen op doet... Nee, doe mij die lekkere frisse herfst-, winter- en lentedagen maar! :*)

Overigens om in te haken op het onverlichte; ja dat klopt, dat is vervelend. Ik loop nu met een borstlamp van de Decathlon (reclame) en dat bevalt me heel goed. Ongeveer 5-10 meter voor je de weg goed verlicht. De lamp schudt niet tijdens het lopen, dus echt een uitkomst.
Thanks voor de tip d:)b Altijd interessant om deze eens te gaan bekijken. In de winter ben je toch al gauw gebonden aan goed verlichte wegen, dus alles waar geen lantaarnpaal staat valt al snel af.
Op zich geeft deze lamp een prima lichtbundel als ik het zo zie :)

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 17:19
kramerty88 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 09:16:
[...]
Waar de bidon plaats maakt voor thermoshirts, mutsen, handschoenen en lampen :P

Seizoen maakt me niet zo veel uit, al merk ik wel dat ik meer voldoening haal uit een lange duurloop waar het weer "lekker" tegenzit. Een run over de hei in een natte-sneeuwstorm, een trail in Duitsland bij 25C+, een avondloop met horizontale slagregen, dat zijn wel de dagen waar ik later met gepaste trots naar terug kijk, hoewel het meestal niet een toptijd heeft opgeleverd.

(leuk dat SportTracks.mobi tegenwoordig ook temperatuur als sortering aanbiedt :-)

Lees net deze blog op Trail-running.eu: https://www.trail-running.eu/2016/11/hefst-op-bestelling/
Bij de eerste strandovergang na een aantal kilometers begint het enorm te regenen. Binnen enkele minuten is geen enkele draad van mijn kleding meer droog. Ik voel het water stromen over mijn koude huid. Hagel slaat in mijn gezicht. Mijn handen verkleumen. Ik begin er lol in te krijgen.
.
Herkenbaar :)

[ Voor 16% gewijzigd door TheOmen op 11-11-2016 13:04 ]

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

@Rudedadude wat is een 'buff' ?

Gisteren heb ik zelf weer een knoopje doorgehakt en besloten een 2e paar schoenen erbij te nemen. Ik loop nu nog op de Saucony Redeemer. Prima schoen toen ik in april begon met 6:30min/km, primair middenvoet landing had en 112kg woog (met mijn 2mtr). Nu weeg ik 94, loop toch meer een voorvoet landing (dat verklaart naw ook de blaren die ik had bij de bal van mijn voeten) en gemiddeld op 5:30min/km loop.

De Redeemer is best een stugge schoen en naw niet meer geschikt.

Vandaar gisteren deze jongens besteld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tEzWusNK40B3vjyKPDV37kuo/full.jpg

Saucony Guide10.
Net als de Redeemer een 8mm drop, wat minder steun voor de pronatie, maar vooral een soepelere schoen. Nóg een minimalistischere schoen wilde ik nog niet doen; verschil kan dan net te groot zijn waardoor ik juist blessures zou kunnen krijgen.
Volgend jaar misschien een Ride 9 (of 10)

Pagina: 1 ... 14 ... 109 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic