Die lijstjes zijn niet serieus te nemen.
Simpel voorbeeld hiervan:
http://www.vi.nl/nieuws/v...sch-seizoen-feyenoord.htmVermeer werd bij Feyenoord gezien als een van de beste aankopen van de laatste jaren, maar statistisch gezien heeft de Amsterdammer een dramatisch seizoen achter de rug.
Slechts twee keepers hadden in de Eredivisie een lager reddingspercentage dan Vermeer, die op 61,9 procent van de doelpogingen een passend antwoord had.
Nu zegt dit alleen natuurlijk niet alles, maar dat Vermeer zo laag staat vind ik geen toeval.
Tja, laten we het houden op jouw mening, want er is echt niemand die Feyenoord voelt die Van Beek lager inschat als Vd Heijden, die hij het afgelopen seizoen makkelijk op de bank hield.
Vorig seizoen zegt niets, dan hadden bijv. Toornstra en Botteghin dit seizoen namelijk regelmatig op de bank gezeten ipv wekelijks belangrijk te zijn.
En je blijft voorbij gaan aan aan de posities en kwaliteiten van Van Beek, Botteghin en Vd Heijden. Met Botteghin en Vd Heijden heeft Feyenoord, na PSV, de minste gepasseerde verdediging en hebben ze met Vd Heijden een linksbenige en opbouwende verdediger. Met Van Beek en Botteghin achterin mis je een linkspoot en een opbouwende verdediger, dat heeft gevolgen voor het spel.
Feyenoord mist gewoon het hele seizoen al 2 uitblinkers van de afgelopen jaren. Je bagatelliseert dat om je punt te maken.
Als Vermeer en Van Beek de uitblinkers van vorig seizoen waren, dan snap ik waarom Feyenoord op 22 punten van PSV eindigde.
Jij vindt het toeval dat Feyenoord zonder beide spelers dit seizoen al weken koploper is?
Is het dan wel toeval dat dat tegen Zorya prima ging?
Nou ja, prima...op zich was het knap dat met 10 man het gelijkspel over de streep getrokken werd, maar Zorya was geen geweldige tegenstander.
Het zware programma gecombineerd met de begrafenis van de moeder van Vilhena hebben gewoon een grote impact gehad.
Die begrafenis is erg triest, maar dat mag nooit een excuus zijn.
Maar waarom telt het zware programma nu eigenlijk wel? Toen ik eerder aangaf dat het dubbele programma gecombineerd met het spel van Feyenoord zijn tol ging eisen was je het daarmee namelijk flink oneens.
en het is enorm kortzichtig om dat alleen aan het ontbreken van deze 2 spelers te wijten
Ik wijt het dan ook niet alleen aan de absentie van beide spelers, maar zoals ik al eerder aangaf vind ik de bank van Feyenoord niet zo sterk en gaan ze problemen krijgen met het dubbele programma en het spel dat ze spelen. De wedstrijd tegen GAE was daarvan een duidelijk voorbeeld.
(waarmee ik niet zeg dat je niet verzwakt bent als je het hart van je team mist, ook dat geldt voor Ajax en PSV net zo goed. Spelers als Guardado en Klaassen zijn ook 'onvervangbaar')
Mee eens, al zal ik dolblij zijn als Guardado eindelijk weer eens in topvorm is (zoals El Ahmadi tot nu toe dit seizoen).
Het zegt vooral iets over het zware programma wat Feyenoord had.
PSV heeft ook een zwaar programma gehad, met daarbij de CL ipv de EL.
Daarbij is bij PSV de voorhoede al het hele seizoen het scoren verleerd en is sinds enkele weken het spel als geheel erg matig. Toch is de achterstand verkleind van 9 punten naar 4 punten...hoe moet het dan gaan als PSV wel in vorm raakt en de aanvallers ook weer gaan scoren?
Feyenoord had al op een bijna onoverbrugbare voorsprong kunnen staan.