[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2016/2017 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 101 Laatste
Acties:
  • 171.834 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 13:08
Tweaking Art schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 18:20:
[...]

Maar goals en assist zijn de belangrijkste statistieken, die beslissen wedstrijden, het is sowiezo moeilijk om die twee te vergelijken aangezien het andere type spelers zijn.

Punt is, Milik heeft het wat mij betrekt best goed gedaan aangezien hij een trainer had die niet volledig het vertrouwen in hem had, ik denk zelf dat met de juiste trainer voor hem dat hij nog veel beter kan.
Klopt het zijn de 2 belangrijkste punten bij een spits.
Maar als Milik geen assist of goal maakt voegt hij meestal niets toe en speel je met 10 man.
Wanneer de Jong geen goal of assist maakt is hij wel nog belangrijk voor het team en dat is waar ik het grote verschil tussen de 2 zie.

Milik heeft het goed gedaan maar 34/35mln is gewoon veel te veel voor Milik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Milik: 21 goals en 8 assists in 2473 speelminuten: elke 85.3 speelminuten direct betrokken bij een goal.
De Jong: 26 goals en 10 assists in 2861 speelminuten: elke 79.5 speelminuten direct betrokken bij een goal.

Luuk de Jong scoort hier dus iets beter, daarbij is hij voetballend en als aanspeelpunt belangrijker en verdedigt hij veel beter mee. Hij sleurt en jaagt 90 minuten, elke wedstrijd weer.

Milik is dan weer een stuk jonger, dus de verwachting is dat hij nog niet op zijn top zit. Van De Jong kun je dat wel ongeveer verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:03

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Herhaling van hetzelfde, zie mijn vorige post. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die klopte niet, je kunt spitsen prima vergelijken op goals en assists, want directe betrokkenheid bij goals is voor een spits een cruciale indicator voor zijn functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Iets beter lezen wat ik citeer dan. ;)

Het gaat uiteraard over het stuk ná de statistieken.

[ Voor 42% gewijzigd door Gonadan op 27-07-2016 19:24 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 18:47
Die statistieken zou je, net als bij IJshockey, moeten uitbreiden met de tweede assist, dus de assist op de assist. Als een spits een bal keurig vasthoudt en aflegt op iemand die vervolgens se voorzet geeft zie je die goede actie namelijk niet terug in de statistieken.

Verder denk ik dat we soms ook teveel naar het verleden kijken. Vleugelspitsen die buitenom gaan en de klassieke nummer negen bedienen : je ziet het zelden meer. Misschien zijn de verwachtingen van de Ajax spits wel te groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-12-2024
Ik zou zelf zeggen dat die verwachtingen gewoon altijd te groot zijn, ik vond Luis Suarez een spits die aan alles voldeed voor een Ajax spits en hij stond redelijk vaak opgesteld op de flanken. :+

Dus ja, zal altijd wel een moeilijk punt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:51
D-e-n schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 19:42:
Die statistieken zou je, net als bij IJshockey, moeten uitbreiden met de tweede assist, dus de assist op de assist. Als een spits een bal keurig vasthoudt en aflegt op iemand die vervolgens se voorzet geeft zie je die goede actie namelijk niet terug in de statistieken.
Ik zou in de kwestie De Jong/Milik de statistiek "succesvol doorkoppen" willen hebben. Mijn gekleurde bril laat mij zien dat van alle "lange hoge ballen richting de spits" De Jong veel meer "succesvol" verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
ik zou graag de statistiek sprintjes langs de zijlijn met diepe bal eroverheen die door spelers met een voornaam met een A worden gedaan zien... ik durf te wedden dat Milik dan boven de Jong eindigt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Het maakt verder weinig uit wie beter is. De Jong voetbalt voorlopig bij PSV en Milik gaat voor een te hoog bedrag weg, net als Depay vorig jaar. Alleen maar mooi dat we in NL dergelijke bedragen kunnen krijgen voor onze spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Leeftijd (21) + contractduur (tot medio 2019) + speler van Ajax + spits nationale elftal. Allemaal zaken die meespelen. Voor wat betreft de vergelijking met Luuk de Jong; prima spits voor de Nederlandse velden, daar buiten heeft hij het niet laten zien, niet bij Gladbach, niet bij New Castle, iets wat gewoon meetelt. Luuk de Jong is ook nog eens 5 jaar ouder dan Milik. Grote kans dat Milik gehakt maakt van de statistieken van Luuk de Jong, waar sommigen prat op gaan.

Maar dat gezegd hebbende moet ik ook bekennen dat het bedrag van 35 miljoen waarover gesproken wordt te gek voor woorden is. Ook het andere bedrag waar nu sprake van is, 25 miljoen + 5 miljoen bonussen is te gek voor woorden.

Ik kan niet wachten op biedingen op bijvoorbeeld Bazoer of een Tete. Als je de lijn door trekt kan Ajax de Arena in een keer opkopen :D

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
Dat hoge bedrag is gewoon een samenloop van omstandigheden.

Die afspraak dat Milik niet zou vertrekken bevestigt wat mij betreft dat Peter Bosz vertrouwen in hem heeft.

Dan heb je ook een sterke positie om te onderhandelen, dus waarschijnlijk heeft Ajax aanbiedingen afgewezen tot het punt dat ze niet konden weigeren.

Dus is het is gewoon een uitzondering en niet de norm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:44
Expected goals zegt ook vrij veel vind ik: https://twitter.com/Tussendelinies/status/758373254620913665

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
https://twitter.com/simon...status/758389003586600960

Medische keuring aanstaande, mooie transfer voor Milik. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Tweaking Art op 27-07-2016 21:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Milik naar Napoli.

Over 2 weken: Napoli presenteert nieuwe trainer.

Frank de Boer: Nou-uuuuuuuuuuuuuuu ik heb er veel zin in! En-uuuuuuuuuuuuuhhhhhhhhhhh binnenkort speel Napoluuuuuuuuuhhhh volgens mijn methode.

Milik: NIEEEEEEEEEEEEEEEEEE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Leon Zwiers schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 22:39:
Milik naar Napoli.

Over 2 weken: Napoli presenteert nieuwe trainer.

Frank de Boer: Nou-uuuuuuuuuuuuuuu ik heb er veel zin in! En-uuuuuuuuuuuuuhhhhhhhhhhh binnenkort speel Napoluuuuuuuuuhhhh volgens mijn methode.

Milik: NIEEEEEEEEEEEEEEEEEE
Met de voorzitter daar heb je denk ik grotere problemen.
Met zijn leuke uitspraken in de media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Hoe zit dat met andere spitsen? Above average vind ik nou niet bepaald een heel overtuigende statistiek voor de duurste speler aller tijden.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:04
Lekker verkopen voor die 35 Miljoen, lekker Dolberg voorin laten staan en go!
Milik is geen verkeerde, maar Janssen kwam altijd beter op mij over als spits. Die kan zelf uit alle hoeken en standen rammen. Statistieken zijn leuk, maar als je 10 spitsen hebt en 10 speel stijlen kan er maar 1 de beste zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
Er moet wel een spits bij, het is allemaal wel erg jong, Dolberg, Cassierra en Zivkovic.

Als Zivkovic weg gaat dan moet er sowiezo een spits bij komen en het hoeft geen miljoenen transfer te zijn wat mij betreft, een ervaren goedkope stand in is ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 13:08
Ik heb eerlijk gezegd nooit de kritiek op Milik begrepen. Zag hem ook zo vaak goed vrij staan en dan kreeg ie de bal weer niet. Denk dat hij nog veel beter had gepresteerd als Ajax niet dat brei voetbal telkens speelde.

Enfin Dolberg leuk maar ik mag toch hopen dat er nog een spits bij gaat komen?
Kan toch niet zo zijn dat een Dolberg het hele Ajax op sleeptouw moet gaan nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ajax zou dom zijn wanneer zij Ziyech niet op zouden halen bij Twente. Al kost hij de prijs van Sinkgraven, ca. €8,- miljoen toch(?), dan haalt Ajax dat er echt wel uit in slechts dit komende seizoen reeds.

Mag wellicht niet weinig lijken op mensenhandel maar rendabel is het wel, voor niet alleen Ajax maar niet minder voor Ziyech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:42
Harribo schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 23:30:
Ik heb eerlijk gezegd nooit de kritiek op Milik begrepen. Zag hem ook zo vaak goed vrij staan en dan kreeg ie de bal weer niet. Denk dat hij nog veel beter had gepresteerd als Ajax niet dat brei voetbal telkens speelde.

Enfin Dolberg leuk maar ik mag toch hopen dat er nog een spits bij gaat komen?
Kan toch niet zo zijn dat een Dolberg het hele Ajax op sleeptouw moet gaan nemen?
Zeker een prima spits, maar rendeert m.i. beter in een 2-spitsensysteem. Zoals bij Polen met Lewandowski.
Maar goed zelfs bij ajax 47 goals in 75 wedstrijden, wat gewoon prima is. Zeker gezien hij nooit onomstreden was.

Als ze 20 miljoen uitgeven en Haller én Ziyech halen ga je er imo niet op achteruit. Alleen ben bang dat, Ajax kennende, ze beiden niet gaan halen, maximaal 5 miljoen uitgeven aan een spits en vervolgens de rest weer lekker op de bank zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
ph4ge schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 22:42:
[...]

Hoe zit dat met andere spitsen? Above average vind ik nou niet bepaald een heel overtuigende statistiek voor de duurste speler aller tijden.
Ik heb geen actuele plots voor handen van veel andere spitsen momenteel. Maar Haller zat er afgelopen seizoen sowieso onder, net als Locadia. El Ghazi, Pereiro en van Ginkel zaten er bijvoorbeeld ook boven.

Vincent Janssen zat nagenoeg gelijk (over een heel seizoen gezien, na de winterstop zat ie er boven): http://www.tussendelinies...anssen-klaar-stap-hogerop

[ Voor 5% gewijzigd door Joster op 28-07-2016 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 18:11
De 'andere' Colombiaan die door Ajax gekocht is, de verdediger Davinson Sanchez, heeft vannacht de Copa Libertadores gewonnen met zijn oude club Atletico Nacional. Basisspeler bij een club die de Zuid-Amerikaanse CL wint, dat moet toch een goede verdediger zijn zou je dan zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 00:56:
Ajax zou dom zijn wanneer zij Ziyech niet op zouden halen bij Twente. Al kost hij de prijs van Sinkgraven, ca. €8,- miljoen toch(?), dan haalt Ajax dat er echt wel uit in slechts dit komende seizoen reeds.

Mag wellicht niet weinig lijken op mensenhandel maar rendabel is het wel, voor niet alleen Ajax maar niet minder voor Ziyech.
Waar moet hij spelen? Moet Bazoer uit het elftal?, Gudelj? of de aanvoeder Klaassen? oh en van de Beek die kan ook wel terug naar jong Ajax want het wordt dan wel erg druk op die positie, of moet Ziyech op de flanken spelen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweaking Art schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 09:08:
[...]

Waar moet hij spelen? Moet Bazoer uit het elftal?, Gudelj? of de aanvoeder Klaassen? oh en van de Beek die kan ook wel terug naar jong Ajax want het wordt dan wel erg druk op die positie, of moet Ziyech op de flanken spelen? :+
Gudelj brengt niet echt wat was verwacht. Staat op de nominatie getransfereerd te worden evenals Schöne.

Los daarvan is er voor een speler als Ziyech natuurlijk altijd plek. Je zou wel gek zijn als je hem buiten laat staan omdat je al meerdere spelers hebt voor het middenveld. Van concurrentie is nog geen broodvoetballer slechter geworden, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Als er concurrentie komt waardoor je nooit meer wordt opgesteld word je niet beter. En laten we wel wezen: als Ziyech komt kunnen vd Beek en Nouri wel inpakken. Die komt niet om de selectie breed te houden.

Vilhena ging er ook bepaald niet op vooruit na de komst van El Ahmadi. Dan kun je roepen "we zijn een topclub" maar dan moet je als club ook niet piepen als een speler niet doorbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 09:13:
[...]

Gudelj brengt niet echt wat was verwacht. Staat op de nominatie getransfereerd te worden evenals Schöne.

Los daarvan is er voor een speler als Ziyech natuurlijk altijd plek. Je zou wel gek zijn als je hem buiten laat staan omdat je al meerdere spelers hebt voor het middenveld. Van concurrentie is nog geen broodvoetballer slechter geworden, toch?
Nou nou, op de nominatie, Gudelj is geen wereldspeler maar hij hoeft ook niet weg, er staat wel iemand met Gudelj en ik denk dat Peter Bosz met zijn speelstijl hem goed kan gebruiken.

Bovendien moet er interesse zijn voor je aan een vertrek kan denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:13
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 09:13:
[...]

Waar haal jij vandaan dat Gudelj op de nominatie staat om getransfereerd te worden?
Gudelj moest even zijn draai vinden, maar hij is echt wel een nuttige speler voor Ajax. Hij is een speler die juist wat meer agressie bij Ajax brengt, hetgeen er nogal eens ontbreekt bij Ajax spelers.
Hij is geen wereldvoetballer, maar daarvoor is hij ook niet gehaald, hij moet stofzuigen voor de verdediging en de bal geven aan de technische voetballers.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martinusz schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 09:21:
[...]

Waar haal jij vandaan dat Gudelj op de nominatie staat om getransfereerd te worden?
Gudelj moest even zijn draai vinden, maar hij is echt wel een nuttige speler voor Ajax. Hij is een speler die juist wat meer agressie bij Ajax brengt, hetgeen er nogal eens ontbreekt bij Ajax spelers.
Hij is geen wereldvoetballer, maar daarvoor is hij ook niet gehaald, hij moet stofzuigen voor de verdediging en de bal geven aan de technische voetballers.
Kijk naar het spel wat Gudelj op de mat legt. Allesbehalve het niveau wat Ajax na dient te streven. Ajax is voor Gudelj te hoog gegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 09:22:
[...]
Ajax is voor Gudelj te hoog gegrepen.
Dat is nu precies de houding waardoor Ajax zichzelf wel eens in de vingers snijdt. Ajax is Barcelona niet. Harde werkers als Gudelj kunnen juist heel nuttig zijn voor Ajax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 09:22:
[...]

Kijk naar het spel wat Gudelj op de mat legt. Allesbehalve het niveau wat Ajax na dient te streven. Ajax is voor Gudelj te hoog gegrepen.
Ben ik niet mee eens, hij heeft volgens mij net na of vlak voor de winterstop wat slechtere wedstrijden gehad, maar daarna was het gewoon prima, zeker in de rol die hij moet vervullen op die plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Komt er eigenlijk een Tweakers eredivisie voetbal poule voor komend seizoen? Of wordt er iets van een subpoule aangemaakt op Scorito?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 23:05
Joster schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 09:43:
Komt er eigenlijk een Tweakers eredivisie voetbal poule voor komend seizoen? Of wordt er iets van een subpoule aangemaakt op Scorito?
Daar wil ik wel aan meedoen, ik speel toch al elk jaar met vrienden op Scorito, een extra poultje zonder moeite is altijd leuk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-e-n schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 09:25:
[...]

Dat is nu precies de houding waardoor Ajax zichzelf wel eens in de vingers snijdt. Ajax is Barcelona niet. Harde werkers als Gudelj kunnen juist heel nuttig zijn voor Ajax.
Dat idee van harde werkers versus minder harde werkers is niet adequaat in mijn ogen voor topclubs. Daar zetten alle spelers zich 100% in.

Met de manier van spelen van Bosz is er minder plaats voor Gudelj. Die ik persoonlijk eenzelfde toekomst bij Ajax toe dicht als Duarte, om er maar één te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Ik vind dat het verschil tussen Bosz en De Boer vooralsnog overtrokken wordt. En iets aanvallender spelen hoeft niet per se slecht voor Gudelj te zijn. Het is niet zo dat er bij Heracles en Vitesse allemaal technische wonderen rondliepen, of vroeger bij Willem II onder Adriaanse wat dat betreft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 10:26:
[...]

Dat idee van harde werkers versus minder harde werkers is niet adequaat in mijn ogen voor topclubs. Daar zetten alle spelers zich 100% in.

Met de manier van spelen van Bosz is er minder plaats voor Gudelj. Die ik persoonlijk eenzelfde toekomst bij Ajax toe dicht als Duarte, om er maar één te noemen.
Ik geloof er niet zo in dat de manier van spelen van Bosz betekent dat er 3 aanvallende middenvelders gaan staan. Ik denk dat een stofzuiger type als Gudelj juist handig kan zijn in het systeem van Bosz.
Je ziet echter wel dat hij dinsdag met Riedewald speelde op 6. Dus valt niet uit te sluiten dat Gudelj er inderdaad toch buiten gaat vallen.
Denk echter dat als Gudelj er bij is Riedewald gewoon weer centraal achterin staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gudelj is de Immers van Ajax. Ook die werkte zogenaamd zo hard. Maar ook die liet tig keer zijn man lopen.

Die laatste wedstrijd tegen De Graafschap met dat doelpunt van die Smeets sprak boekdelen. Vogeltjevrij mocht die kerel de helft van Ajax oversteken. Geen Gudelj te bekennen (net zo min als Klaassen of Serero overigens, zo eerlijk moet je wel zijn). Al maakten de verdedigers van Ajax het veld ook wel bijzonder lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog ff wat achterstallig onderhoud verrichten:
lateef schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 14:19:
[...]

Dit is zo'n ongelofelijke dooddoener en iets van alle tijden. Dit werd veertig (!) jaar geleden bijvoorbeeld ook gezegd over Lerby en Arnesen toen ze bij Ajax kwamen. Terugkijkend op hun carrière kan je moeilijk zeggen dat dat jongens waren met slechte mentaliteit.
Ervaren topvoetballers die in de top hebben gespeeld en jarenlang hebben meegemaakt wat topsportmentaliteit inhoudt, zijn bij uitstek geschikt om jonge gasten bij te sturen en een mening te vormen over hun gedrag en mentaliteit. Dat is volkomen logisch lijkt me, ik zie niet in hoe je het daar niet mee eens kan zijn.

Jouw dooddoener ("er wordt altijd gezanikt op de nieuwe generatie") betekent dat degenen die het meest geschikt zijn om iets te zeggen over mentaliteit bij de jongelingen dat niet kunnen doen, want dat moet je toch nooit serieus nemen. Want dat gezeik heb je altijd.

ENORME dooddoener en een zeer schadelijk idee voor topvoetbal in NL.
Voetballers als Van Bommel zijn door hun gedrag en uitspraken alleen maar beperkende factoren voor talentvolle jeugdige spelers. Als je je alleen maar als ouwe zure lul kan gedragen en wanneer je jonge spelers in het openbaar afkraakt en incidenten op het trainingsveld veroorzaakt, ben je duidelijk niet de juiste man op de juiste plaats. Gezien de kwaliteiten van dat elftal destijds en het resultaat op de ranglijst, blijkt dat naar mijn idee ook wel.
De selectie met Van Bommel, Strootman, Lens, Mertens, Toivonen etc. was met afstand de sterkste in NL, qua aanwezige kwaliteit (uiteindelijk zeg het resultaat natuurlijk alles over wie de sterkste was). Na de winterstop zakte men mentaal finaal door het ijs. Dat seizoen was het gebrek aan topsport- en winnaarsmentaliteit de hoofdoorzaak voor het falen van PSV.
Niet alleen als Catenaccio zijnde, maar voor heel voetbalminnend Nederland naar mijn idee. Het eerste punt is een arrogante blinde vlek voor de KNVB. De KNVB is veel te vol van zichzelf, maar de realiteit is dat het Nederlands voetbal allang niet meer de voorloper op technisch en tactisch gebied is. Wil de KNVB echt stappen willen gaan maken, zullen ze moeten erkennen dat dat de realiteit is.
Dit klopt, ik weet niet precies of de KNVB nog steeds beweert een voorloper te zijn maar dat zou onjuist zijn. Het is simpel: wij liepen voor omdat andere landen achterliepen. Die andere landen hebben een inhaalslag gemaakt en beheersen nu ook vaak de basis qua techniek en tactiek.
Dat er daarnaast nog aandacht aan de mentaliteit wordt besteed, is te billijken, maar zolang de slag op technisch en tactisch gebied niet wordt gemaakt, zal je met alleen een verbeterde mentaliteit op zijn hoogst de IJslanden en Ierlanden van de voetbalwereld nastreven.
Op basis van aantal actieve voetballers blijf je altijd je voorsprong houden, op de lange termijn, t.o.v. IJsland en Ierland als je mentaal en fysiek hetzelfde kan brengen. De kans op toptalenten is dan simpelweg veel groter. IJsland heeft 300.000 inwoners en in Ierland zijn andere sporten ook populair, ik kan me voorstellen dat voetbal daar niet de meest populaire sport is.

Qua techniek, word er in NL heel veel aandacht besteed aan oefeningen met de bal. Dat is in zijn algemeenheid zo. Ik denk niet dat daar veel rek in zit, te meer aangezien de echte technische basis op straat wordt geleerd en het aantal straatvoetballers in NL sterk teruggelopen is door de opkomst van b.v. PS4 en smartphone.

Wat ik bijvoorbeeld zou doen: leg op elk trainingscomplex van een BVO minstens 1 straatvoetbalveld aan, of meer, en organiseer als KNVB in NL een echte straatvoetbalcompetitie met exposure op TV. Laat jeugdspelers van BVO's ook meedoen. Laat je grasvoetballers regelmatig straatvoetballen, organiseer clinics met top straatvoetballers en laat je spelers, vooral in de jeugd vanwege blessuregevoeligheid, tegen straatvoetballers spelen. Ik denk dat het publiek zou smullen van een straatvoetbalpotje tussen Ajax en Feyenoord.

Op tactisch vlak zit er wel veel meer rek in. Coaches moeten schakers zijn. Als de andere coach een move maakt en je verrast, moet je daar altijd juist op kunnen inspelen door een tactische omzetting. Dat zie je in de Eredivisie zelden, of iig op zeer laag niveau. Tegenstander gaat va banque spelen met een extra spits? Snelle counterspeler erbij. Dat is weinig fantastierijk en tactiek op kleuterniveau.

Ook zijn er groeimogelijkheden qua het meer wetenschappelijk benaderen van voetbal, waar ik volledig voor ben, en wat D-e-n ook aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-e-n schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 13:26:
[...]

Bekeken vanuit het elftal als geheel kan dat enorm botsen. Het kan in het belang van het team beter zijn een goede speler mee te laten doen met zijn eigen leeftijdscategorie (meer winstkansen) terwijl het voor de speler wellicht beter is een stap omhoog te maken.
Of wat denk je van bijvoorbeeld de dribbels van een rechtsbuiten. Je kunt hem op zijn 14e afleren bepaalde acties te maken omdat die balverlies inleiden. Je zou hem ook kunnen stimuleren die acties te blijven proberen en te verbeteren. Je jeugdelftal zal er er minder door winnen maar het eerste elftal heeft er later wellicht profijt van.
Fair enough, het kan, maar dit zullen geen gangbare/veel voorkomende situaties zijn. Op de lange termijn en korte termijn hebben topsport-/winnaarsmentaliteit heel veel overlap. Als je er alles aan doet om zo goed mogelijk te worden, draag je vaker bij aan het winnen van wedstrijden.

Maar goed, dit doet er nauwelijks toe omdat Catenaccio komt met een hele onlogische interpretatie zonder bronvermelding, en die onlogische interpretatie dan tegenover de logische interpretatie zet, waarbij beiden volgens hen zouden botsen. Terwijl ze in de praktijk beiden meestal uitstekend samengaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lateef schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 03:05:
[...]

Dat valt nog maar te bezien, in het rapport staat nergens dat de geraadpleegde experts het rapport ook onderschrijven. Er staat slechts dat ze geraadpleegd zijn. Wanneer je de - zoals ik al eerder aangaf - verantwoording van het plan leest, staat slechts dat ze voor de relevante onderbouwing van hun plan slechts een beperkt aantal bronnen hebben gebruikt, waaronder een broddelwerk van Van Breukelen.

Wanneer je het rapport leest, kan je lastig verklaren dat het breed gedragen is, maar dat het toch echt een compromis is met een hoop tegenstrijdigheden.
Broddelwerk? Jij hebt het niet gelezen toch? Hoe weet je dat dan?

Het is een boek voor talenten, hoe zij het beste uit zichzelf kunnen halen. Niet voor jou of mij bedoeld dus.
Schijnbaar maakte het voldoende indruk in de voetbalwereld om door de KNVB gebruikt te worden als bron.

Verder doet jouw ongefundeerde aversie tegen Van Breukelen er niet zo toe (je zei dit: "Bijvoorbeeld omdat hij een lachwekkend en volkomen incapabel figuur is"), waar het immers om gaat is het volgende:

De speerpunten zijn naar voren gekomen uit overleg met nationale en internationale persoonlijkheden uit het voetbal (waaronder de trainers van Ajax, PSV en Feyenoord als ik mij niet vergis). De meest prominente speerpunt lijkt voor mij het gebrek aan winnaarsmentaliteit te zijn. Deze speerpunten zijn verder uitgewerkt door projectteams in dat rapport.

Het is volstrekt irrelevant welke namen waar onder komen te staan in dat rapport, onze voetbal know-how is er heel duidelijk in dat wij NLers tekort schieten qua winnaarsmentaliteit. Want het is benoemd als speerpunt. Dat was mijn punt, meer niet. Dan kun je de rest van dat rapport bekritiseren, doet niet ter zake.
Naast dat dit feitelijk onjuist is, kan jij hem een klasbak vinden, ik vind hem iemand van op zijn hoogst dubieus allooi.
Vertel, wat is je mening over hoe hij de jeugdopleiding bij PSV vorm heeft gegeven? Ik heb dat van dichtbij meegemaakt. Het zal toch niet zo zijn dat je weer een mening hebt gevormd zonder noemenswaardige basis?
De 'willekeur' - nou ja, er is enige correlatie met activiteiten in Eindhoven - waarbij je enerzijds bijvoorbeeld iemand zonder enige geschikte kwalificaties uitermate geschikt vindt om zonder enige voetbaltechnische ervaring technisch directeur te laten worden van de KNVB of iemand zonder enig ethiek en slechts twee jaar ervaring als hoofd jeugdopleiding van een club die ondanks de één na grootste begroting van Nederland slechts een marginale rol in de Nederlandse jeugdopleiding speelt, geschikt vindt als programmamanager van de KNVB en anderzijds uitstekende journalisten die op een wetenschappelijke wijze de vinger op de zere plek van het Nederlands voetbal weten te leggen, vind ik niet 'Tweakers-waardig' en getuigd helaas slechts van een sterk gekleurde bril.
Feitelijk onjuist, en dit keer een fout die wel belangrijk is:

Ik citeer mezelf:
"Ik zeg niet dat Van Breukelen het goed gaat doen of geschikt is dus, dat weet ik niet. Overigens vind ik Van Breukelen een enorme ouwehoer, maar wel iemand die bij uitstek begrijpt wat winnaarsmentaliteit en topsportmentaliteit is."

Dus nee, ik vind Van Breukelen niet geschikt. Jelle Goes vind ik een klasbak op basis van zijn werk in de jeugdopleiding van PSV. Zijn goede werk viel helaas ook elders op, hij ging voor heel veel geld naar Anzhi voor zijn klus helemaal afgerond was.

Volgende enorme dooddoener dus: de gekleurde bril. Tweakers-onwaardig. En de pot verwijt de ketel, je komt met 2 veel zwaardere dooddoeners dan ik.
Ik ben nooit een 'geroepene' geweest en was in mijn 'hoogtijdagen' slechts een nuttige voetballer in de reserve hoofdklasse geweest, die een bruikbare bankvulling was van een op zijn hoogst eerste klasser. Maar met name in de jeugd heb ik met en tegen redelijk veel 'geroepenen' gespeeld. Van al die 'geroepenen' hebben er slechts een enkeling betaald voetbal mogen spelen, dat waren echter niet de beste voetballers, maar degenen met de beste mentaliteit. Er valt wellicht genoeg aan te merken op het betaald voetbal en de betaald voetballers in Nederland, maar met de mentaliteit van degenen die het wel halen, zit het in de basis op zijn minst goed. De ontwikkeling van de mentaliteit van spelers hoef je niet te negeren, maar wanneer het het speerpunt van het beleid van de bond wordt, ga je mijns inziens echt de boot missen.
Dat komt omdat jij niet tegen de toptalenten speelde, maar tegen de selectievulling van BVO's at best. Jongens die hard moeten werken om er überhaupt te komen, DIE hebben de mentaliteit wel. Het gaat om je toptalenten. Jongens die het in zich te hebben voor de absolute topclubs uit te komen en belangrijke schakels kunnen worden in Oranje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 11:30:
Wat ik bijvoorbeeld zou doen: leg op elk trainingscomplex van een BVO minstens 1 straatvoetbalveld aan, of meer, en organiseer als KNVB in NL een echte straatvoetbalcompetitie met exposure op TV. Laat jeugdspelers van BVO's ook meedoen. Laat je grasvoetballers regelmatig straatvoetballen, organiseer clinics met top straatvoetballers en laat je spelers, vooral in de jeugd vanwege blessuregevoeligheid, tegen straatvoetballers spelen. Ik denk dat het publiek zou smullen van een straatvoetbalpotje tussen Ajax en Feyenoord.
Op tactisch vlak zit er wel veel meer rek in. Coaches moeten schakers zijn. Als de andere coach een move maakt en je verrast, moet je daar altijd juist op kunnen inspelen door een tactische omzetting. Dat zie je in de Eredivisie zelden, of iig op zeer laag niveau. Tegenstander gaat va banque spelen met een extra spits? Snelle counterspeler erbij. Dat is weinig fantastierijk en tactiek op kleuterniveau.
Dat zijn allemaal maatregelen om spelers op technisch en tactisch vlak te verbeteren, om ze beter in de kleine ruimte te maken of beter onder druk te laten spelen. Dat is toch precies de richting waar ik steeds zeg dat je het moet zoeken?

Het is precies ook het bezwaar wat ik tegen roepen om "mentaliteit" heb. Het is weinig concreet en totaal niet meetbaar. Bij volwassen teams hoort een bepaalde topsportmentaliteit er uiteraard bij en kan een trainer die mentaliteit uitstralen maar bij de jeugd kan ik me er concreet niets bij voorstellen.

Overigens zou ik het heel slecht vinden er media-aandacht voor te genereren. Hoe meer aandacht hoe meer kans dat spelers door buitenlandse clubs verleid worden of op een andere manier afgeleid worden van hun opleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Over van Breukelen, wat heeft hij gedaan sinds hij gestopt is met voetbal?
Niet veel en ook niet echt succesvol, of wel?

Zelfde met bv Kluivert, zit nu bij PSG. Maar wat heeft hij dan allemaal gedaan? Niet veel.
Mensen zeggen dan dat hij het bij Twente zo geweldig gedaan heeft maar het is bekend dat hij daar vaker afwezig dan aanwezig was en dat zijn taken grotendeels door anderen uitgevoerd werden.
Dit omdat Kluivert ambassadeur is van het een en ander en daar voorrang aan geeft (betaald goed).

Kan allemaal altijd goed uitpakken maar ze hebben hun CV niet mee.

[ Voor 6% gewijzigd door Deadsy op 28-07-2016 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:34
Schijnbaar toch wel, anders komen ze niet bij de KNVB/PSG aan de bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
JanW schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 16:27:
Schijnbaar toch wel, anders komen ze niet bij de KNVB/PSG aan de bak.
Heeft denk ik meer met connecties dan kunnen te maken. En bij de KNVB is het denk ik volledig dat bepaalde incompetente mensen daar mensen om zich heen willen waar ze niet mee gaan boksen.

Verder nieuws:
Van Wolfswinkel voor 3 jaar naar Vitesse.

Valt al jaren door de mand dus ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:16
Heracles ondertussen op 'maar' 1-0 in de voorronde EL, doen het best aardig tegen een matige tegenstander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-09 13:23

Niku

Alagaesii

dutchgio schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 20:18:
Heracles ondertussen op 'maar' 1-0 in de voorronde EL, doen het best aardig tegen een matige tegenstander.
Matige tegenstander? De nummer 5 van Portugal tegen de nummer 6 van Nederland. Dan vind ik een overwinning al een uitstekend resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Matig in de zin van 'ze zijn stukken minder dan Heracles vanavond. Heracles had al op 3/4-0 moeten staan op basis van de kansen en het overwicht.

Overigens opvallend transfernieuws; Ricky van Wolfswinkel heeft getekend bij Vitesse.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Niku schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 20:23:
[...]

Matige tegenstander? De nummer 5 van Portugal tegen de nummer 6 van Nederland. Dan vind ik een overwinning al een uitstekend resultaat.
Speelt tegen Heracles anders erg slecht, weinig in te brengen.
Heracles had de kansen af moeten maken en met 3/4-0 voor moeten staan, nu krijgen ze in blessuretijd uit het niets ineens nog een doelpunt tegen...
1-1 dus.

Tegen de nummer 5 van Portugal niet slecht misschien, maar gezien de wedstrijd een behoorlijk slecht resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Buiten de top stelt het in Portugal ook niet zoveel voor. Wel typisch Nederlands weer dit. Frustrerend, sleep dan die 1-0 toch binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
D-e-n schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 20:40:
Buiten de top stelt het in Portugal ook niet zoveel voor. Wel typisch Nederlands weer dit. Frustrerend, sleep dan die 1-0 toch binnen.
Het is daar flink minder sinds de regels met betrekking tot investeringsmaatschappijen.
Deze gebruikten de clubs in Portugal om flink wat spelers te stallen (eenvoudige regels met betrekking tot werkvergunning niet EU spelers etc).
De clubs daar hebben vaak weinig tot niets overgehouden toen deze spelers vertrokken en nu komen deze spelers niet meer, geen geld om ze zelf te halen en dan is er een stuk minder kwaliteit.

Maar je hebt gelijk, buiten de top is het een stuk minder, maar laten we eerlijk zijn hier is dat ook zo. Dit is echt geen Nederlandse top club. Dit is een club met weinig geld die elk seizoen wat leuks weet samen te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:27
Heel typisch Nederland.
Slotfase nog alles verpesten.
En dan daar gewoon met 0-0 naar huis of met 1-0 op je bek.

Weer drama... Nog meer punten verliezen dit jaar nog meer plekken in europa verliezen volgend jaar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mosin
  • Laatst online: 17:04
Ron ''Beton'' Vlaar, dikke 10+ omdat hij die kerel vol de bording in knalt :D Het blijft een tank he!

Gaan ze op Fox zeiken over dat Vlaar hem omver duwt.. Begint zielig te worden op die amateur zender :')

[ Voor 34% gewijzigd door Mosin op 28-07-2016 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Inderdaad, dat was juist wel een mooie actie. :+
Doet ie een keer 'mannelijk voetbal', is het nog niet goed omdat hij geel krijgt.

Die Griekse ploeg stelt overigens ook niet zoveel voor. Zowel Heracles als AZ moeten wel kunnen winnen volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:24
Die van Wolfswinkel.. Lekker elke 2 weken in een leeg en sfeerloos stadion spelen met allerhande huurspelers overal en nergens vandaan. Dan moet je het buitenland wel heel erg zat zijn. Wel leuk om hem weer wat vaker aan het werk te zien. Bij Fc Utrecht altijd leuke speler gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doekje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:10
Lekkerboeie86 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 23:01:
Die van Wolfswinkel.. Lekker elke 2 weken in een leeg en sfeerloos stadion spelen met allerhande huurspelers overal en nergens vandaan. Dan moet je het buitenland wel heel erg zat zijn. Wel leuk om hem weer wat vaker aan het werk te zien. Bij Fc Utrecht altijd leuke speler gevonden.
2 huurspelers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinG
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-12-2022
En Norwich maakt 94% verlies op de transfer. Die moeten hem wel zat geweest zijn ;)

Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
wat is dat nou voor onzinnige rant? Kom je uit Nijmegen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissert
  • Laatst online: 13-08 11:29
:O

Vitesse is gewoon goed bezig. Van Wolfswinkel voor 6 ton ophalen is een hele goede zet voor een club als Vitesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Vissert schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 09:00:
[...]

Vitesse is gewoon goed bezig. Van Wolfswinkel voor 6 ton ophalen is een hele goede zet voor een club als Vitesse.
Wow voor 6 ton maar? Ik denk dat hij in de eredivisie weer aardig kan meedoen, beetje vreemde carriere tot nu toe voor hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissert
  • Laatst online: 13-08 11:29
martinusz schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 09:06:
[...]

Wow voor 6 ton maar? Ik denk dat hij in de eredivisie weer aardig kan meedoen, beetje vreemde carriere tot nu toe voor hem.
Het komt wel uit de Telegraaf maar ik denk dat er wel een kern van waarheid in zit. Vitesse kan niet veel geld uitgeven dus het zal niet veel meer zijn als 6 ton. Ik verwacht dat hij nog prima mee kan doen met het eredivisie niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:24
[...]

Voor elke club in de eredivisie is van Wolfswinkel een aanwinst. Maar als ik zijn carriere zie, kan ik de keuze voor Vitesse op zn minst verrassend vinden. Neej ik kom niet uit Nijmegen, maar ik vind zn keuze weinig ambitieus. Ajax had wel ook wel willen hebben voor 600K lijkt me, dan speel je al in een iets voller stadion ;)

Nogmaals leuk om hem weer in de eredivisie te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
Zondag naar de JCS zin in :)

[ Voor 3% gewijzigd door Mars18 op 29-07-2016 10:48 ]

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
[...]

Moet nog blijken. Als hij weer gaat scoren wel, anders is het gewoon een miskoop. Afgelopen 3 seizoenen maar 7x gescoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Nu online
Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 10:28:
[...]

Voor elke club in de eredivisie is van Wolfswinkel een aanwinst. Maar als ik zijn carriere zie, kan ik de keuze voor Vitesse op zn minst verrassend vinden. Neej ik kom niet uit Nijmegen, maar ik vind zn keuze weinig ambitieus. Ajax had wel ook wel willen hebben voor 600K lijkt me, dan speel je al in een iets voller stadion ;)

Nogmaals leuk om hem weer in de eredivisie te zien.
Geloof niet dat hij op een lijst bij Ajax staat eerlijk gezegd, zo'n geweldige speler is het nou ook alweer niet. Leuk voor de subtop in Nederland, maar absoluut niet Ajax / PSV / (Feyenoord) waardig. Laatste 3 seizoenen maar 7 keer gescoord, dat is ook niet heel erg veel..

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CognysIUMAA6K7i.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Gynnad op 29-07-2016 12:07 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 11:55:Dat komt omdat jij niet tegen de toptalenten speelde, maar tegen de selectievulling van BVO's at best. Jongens die hard moeten werken om er überhaupt te komen, DIE hebben de mentaliteit wel. Het gaat om je toptalenten. Jongens die het in zich te hebben voor de absolute topclubs uit te komen en belangrijke schakels kunnen worden in Oranje.
Ik wil niet veel zeggen maar daar had ie toch wel 100% gelijk in. Dat geldt niet alleen in het voetbal maar in elke tak van sport en verder. Mentaliteit is minstens net zo belangrijk als talent en het verschil tussen de net zo getalenteerde spelers die het niet gehaald hebben is mentaliteit. En binnen dat elite niveau geldt net zo hard dat mentaliteit weer verder onderscheid maakt tussen de nationale/wereldtoppers en de rest ...
Simpel gezegd: wie het het meest wil (uitgedrukt in willen winnen en misschien nog wel meer in het niet willen verliezen, de welkbekende 'slechte verliezers' dus)

[ Voor 8% gewijzigd door apis29 op 29-07-2016 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Gynnad schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 12:03:
Geloof niet dat hij op een lijst bij Ajax staat eerlijk gezegd, zo'n geweldige speler is het nou ook alweer niet. Leuk voor de subtop in Nederland, maar absoluut niet Ajax / PSV / (Feyenoord) waardig. Laatste 3 seizoenen maar 7 keer gescoord, dat is ook niet heel erg veel..

[afbeelding]
Ik denk dat hij voor alle 3 de topclubs best een leuke reserve spits was geweest. Maar Feyenoord en PSV zijn voorzien en Ajax zal vooral op zoek zijn naar een topspits en geen pinch hitter/reserve.
apis29 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 12:34:
Ik wil niet veel zeggen maar daar had ie toch wel 100% gelijk in. Dat geldt niet alleen in het voetbal maar in elke tak van sport en verder. Mentaliteit is minstens net zo belangrijk als talent en het verschil tussen de net zo getalenteerde spelers die het niet gehaald hebben is mentaliteit. En binnen dat elite niveau geldt net zo hard dat mentaliteit weer verder onderscheid maakt tussen de nationale/wereldtoppers en de rest ...
Onderschat de factor geluk niet. Wel of geen zware blessure, wel of geen coach die het in je ziet zitten, bal op de paal in plaats van in het doel in je debuutwedstrijd, concurrerende spelers die toevallig net langdurig geblesseerd zijn of uit vorm zijn, een scout die toevallig net op de tribune zit als jij je dag hebt etc.

[ Voor 39% gewijzigd door ph4ge op 29-07-2016 12:40 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apis29 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 12:34:
[...]

Simpel gezegd: wie het het meest wil (uitgedrukt in willen winnen en misschien nog wel meer in het niet willen verliezen, de welkbekende 'slechte verliezers' dus)
Ik snap niet goed waar je op reageert en waar je het nu niet mee eens bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 17:36
Balotelli naar ajax? Zou toch wel echt de grap van de eeuw zijn, maar dan krijgt ajax wel die penalties mee in de CL (mocht ajax doorgaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
ph4ge schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 12:35:
[...]
Onderschat de factor geluk niet. Wel of geen zware blessure, wel of geen coach die het in je ziet zitten, bal op de paal in plaats van in het doel in je debuutwedstrijd, concurrerende spelers die toevallig net langdurig geblesseerd zijn of uit vorm zijn, een scout die toevallig net op de tribune zit als jij je dag hebt etc.
Bij teamsporten zeker ook ja en blessurefactor speelt ook altijd een rolletje (rolletje want in de grote zin van het hele sportgebeuren zal het vast niet een significant percentage zijn neem ik zo aan)
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 12:45:
[...]

Ik snap niet goed waar je op reageert en waar je het nu niet mee eens bent.
Je ziet toch welk deel ik gequote heb? Of ben je zelf al vergeten wat jij daar quootte ...
Voor die toptalenten geldt net zo goed dat er even getalenteerde spelers rondliepen die niet dezelde mentaliteit hadden om door te zetten. Jij doet net of ze het allemaal komt aanwaaien ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apis29 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 12:49:
Je ziet toch welk deel ik gequote heb? Of ben je zelf al vergeten wat jij daar quootte ...
Voor die toptalenten geldt net zo goed dat er even getalenteerde spelers rondliepen die niet dezelde mentaliteit hadden om door te zetten. Jij doet net of ze het allemaal komt aanwaaien ...
Ehm nee, dat zeg ik zeker niet. Ik zeg dat bij onze grote talenten de winnaars- en topsportmentaliteit onvoldoende is, gemiddeld genomen.

Jij maakt daar van dat volgens mij bij toptalenten mentaliteit niet belangrijk zou zijn oid, maar dat staat echt vrij ver af van mijn standpunt. Gaat er regelrecht tegenin zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
muffstuff schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 12:49:
Balotelli naar ajax? Zou toch wel echt de grap van de eeuw zijn, maar dan krijgt ajax wel die penalties mee in de CL (mocht ajax doorgaan)
A. liever niet;
B. Ajax haalt toch CL niet;
C. ik neem het sowieso niet serieus

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
P.O. Box schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 12:57:
[...]

A. liever niet;
B. Ajax haalt toch CL niet;
C. ik neem het sowieso niet serieus

Ik zou het wel eens willen zien gebeuren.

Net zoals Donald Trump als president.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Misschien moet ajax Bony eens polsen of die zin heeft in een jaartje Ajax/Bosz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
muffstuff schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 13:23:
Misschien moet ajax Bony eens polsen of die zin heeft in een jaartje Ajax/Bosz
euh nee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

ph4ge schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 12:35:
Ik denk dat hij voor alle 3 de topclubs best een leuke reserve spits was geweest. Maar Feyenoord en PSV zijn voorzien en Ajax zal vooral op zoek zijn naar een topspits en geen pinch hitter/reserve.
Puur en alleen omdat hij niets kost, zodra hij over salaris begint kan je beter een jeugdspeler mee nemen als reserve.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online

Ik vind Bony echt geen goede voetballer... hij is een rommelaar die met zijn sterke lichaam en de bal tussen zijn benen heen en weer waggelt en veel voor elkaar krijgt... maar ik zie liever een wat sierlijkere speler...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

muffstuff schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 12:49:
Geloof er niets van, maar hoop het wel.

Al was hij gratis, zou ik hem niet bij Feyenoord hoeven. Mocht hij komen dan zal hij een negatieve invloed hebben op het hele elftal. Dus, doe maar bij Ajax :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
P.O. Box schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 13:42:
[...]

Ik vind Bony echt geen goede voetballer... hij is een rommelaar die met zijn sterke lichaam en de bal tussen zijn benen heen en weer waggelt en veel voor elkaar krijgt... maar ik zie liever een wat sierlijkere speler...
Komende van Milik is hij wel een verbetering, voor ere divisie en eventuele europese wedstrijden prima lijkt mij.

Denk dat we wel moeten beseffend at Ajax niet meer de club van 10 jaar geleden is en spelers als Bony echt wel een aanwinst zouden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
PWM schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 14:08:
[...]

Geloof er niets van, maar hoop het wel.

Al was hij gratis, zou ik hem niet bij Feyenoord hoeven. Mocht hij komen dan zal hij een negatieve invloed hebben op het hele elftal. Dus, doe maar bij Ajax :p
Ik heb daarom ook een dubbel gevoel er over. Enerzijds is het een speler die echt wel zijn doelpunten zal meepakken, maar qua invloed op het team niet prima is. Die jonge jongens zullen hem als voorbeeld zien, als hij dan loopt te kutten op een training kan je hem moeilijk disciplineren, er immers geen waardig alternatief. Dat zagen we ook met el hamdaoui, sigthorsson was nou niet echt een waardige vervanging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
Super Mario doet precies waar hij zelf zin in heeft, geen enkele trainer die dat kan veranderen.

Denk niet dat dit een serieuze optie is, al zou het nooit saai zijn met hem er bij. :P

Ik ben zelf trouwens niet tegen een transfer van Mario naar Amsterdam, het is in ieder geval niet weer de ideale schoonzoon zoals Dirk Kuyt, wat wordt ik moe van die vent af en toe.

Als Mario Balotelli er zin in heeft is hij gewoon een erg goede spits maar goed als hij er niet zo veel zin in heeft, zie hem maar te dwingen. :+

[ Voor 47% gewijzigd door Tweaking Art op 29-07-2016 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 09:23

jeka

Support your local club.

Ik denk dat ajax de salaris eisen van Bony en Balotelli niet kan/wil betalen.
Zouden wel top aankopen zijn. Balotelli alleen al voor de media aandacht.
Maar ik zie het niet gebeuren.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
jeka schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 15:17:
Kunnen wel, willen niet. Ik ben van mening dat Ajax er eens goed aan zal doen. Restwaarde buiten beschouwing houden en kijken naar sportief belang. Tot nu toe wordt er altijd weer x miljoen uitgegeven aan een jonge gast, tegen de tijd dat die een sportief verschil maakt, wordt het weer verkocht. Leuk hoor dat geld, maar inmiddels stelt Ajax buiten Nederland nog maar weinig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
jeka schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 15:17:
Huren is natuurlijk ook een optie al ben ik nooit echt een voorstander van huurconstructies.

Maar ik denk ook dat voor een aankoop het erg moeilijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
balotelli zou echt verschrikkelijk zijn. Die gaat zich dan veel te goed voelen voor het kleine nederland, en is binnen de kortste keren met name de ster in de nachtclubs en niet op het veld... Denk niet dat dat een succes gaat worden.

Typisch geval van een speler die veel talent in zijn voeten heeft, maar niet in zijn hoofd, en het daarom niet red. Toch zonde, had ooit potentieel om écht goed te worden.

Bony zie ik nog wel zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Balottelli moet je niet willen, die doet waar hij zelf zin in heeft, zowel op als buiten het veld.
Daar heb je als Ajax niks aan.

Een Bony zie ik niet de stap naar Ajax maken om te kiezen voor speeltijd boven salaris, die gaat gewoon naar een andere ploeg in de PL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P.O. Box schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 13:42:
[...]

Bony is veel en VEEL te goed voor Ajax en de Eredivisie. Die zou ver onder zijn niveau gaan voetballen. Niet goed genoeg, hahah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

:D _O-

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Nu online
Ach zijn zoveel geruchten, Mario Gomez is ook al gezien in Amsterdam -> https://twitter.com/quiri...22433?ref_src=twsrc%5Etfw

Laten we het maar gewoon afwachten, waarschijnlijk wordt het weer niet veel..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 20:19
Gynnad schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 18:11:
Ach zijn zoveel geruchten, Mario Gomez is ook al gezien in Amsterdam -> https://twitter.com/quiri...22433?ref_src=twsrc%5Etfw

Laten we het maar gewoon afwachten, waarschijnlijk wordt het weer niet veel..
overstappen op schiphol ?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
En enkel op basis van die tweet van die hockeyspeler?
Geen foto of iets dergelijks, dus niet eens zeker of hij überhaupt in Amsterdam is, los van de verdere reden.

Dus dat lijkt me nog wat voorbarig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
dutchgio schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 18:21:
En enkel op basis van die tweet van die hockeyspeler?
Geen foto of iets dergelijks, dus niet eens zeker of hij überhaupt in Amsterdam is, los van de verdere reden.

Dus dat lijkt me nog wat voorbarig.
Als je een hockeyspeler al niet meer kunt geloven dan is het toch echt ver met de wereld :+

Maar Balo moet je echt niet aan beginnen. Hoe vaak heeft die gast al een kans gekregen? En ik denk dat die al jaren geen zin meer heeft gehad om er voor te werken.
Moet je eens nadenken over wat voor geld die de afgelopen paar jaar verdiend heeft, nja verdiend, hij heeft het gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Kan er in de ED prima veertig in schoppen, maar dan moet je hem wel lekker zijn gang laten gaan en de rest in dienst van hem laten spelen. Ik geloof niet dat iedereen daar voorstander van is. De eindpositie zal er wellicht ook niet beter van worden. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Gonadan schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 19:15:
Kan er in de ED prima veertig in schoppen, maar dan moet je hem wel lekker zijn gang laten gaan en de rest in dienst van hem laten spelen. Ik geloof niet dat iedereen daar voorstander van is. De eindpositie zal er wellicht ook niet beter van worden. :P
Als hij er echt voor zou gaan zie ik hem met gemak 25+ maken. Maar deze gast heeft echt nul motivatie en wil alleen maar plezier hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Zohee, Bosz heeft ook ambitie. Landstitel, beker en ver komen in Europa. Op zich iets wat ze altijd na zouden moeten streven, maar uitspreken als doel is wel wat optimistisch. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Bij Feyenoord hadden ze het anders ook 'zomaar' over 4 prijzen winnen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauwschaap
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:25
Gonadan schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 21:19:
Zohee, Bosz heeft ook ambitie. Landstitel, beker en ver komen in Europa. Op zich iets wat ze altijd na zouden moeten streven, maar uitspreken als doel is wel wat optimistisch. :D
Tja, dit is toch elk jaar de doelstelling van Ajax (en PSV en zelfs ook Feyenoord)?

Lijkt me verder ook een prima doelstelling. Niemand zegt dat het makkelijk gaat worden.

Zou ook een beetje raar zijn als hij zou zeggen we gaan alleen voor de beker en de rest geven we bij voorbaat maar op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 13:08
Ajax zal wrs nationaal het aardig doen maar verder niet. Ik vind het team te matig. Geen killers, slappe hap.
Psv, Feyenoord, Az verwacht ik meer van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinG
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-12-2022
Harribo schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 23:10:
Ajax zal wrs nationaal het aardig doen maar verder niet. Ik vind het team te matig. Geen killers, slappe hap.
Psv, Feyenoord, Az verwacht ik meer van
PSV verwacht ik ook meer van, maar waar baseer jij het op dat Feyenoord en AZ het beter zouden gaan doen internationaal gezien?

Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl

Pagina: 1 ... 10 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
]Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2016/2017
Voor FC-Twente: FC Twente - hoe nu verder