Was inderdaad best aardig om naar te kijken, maar als niet-Ajax supporter wil ik eigenlijk alleen maar dat Ajax doorgaat en punten pakt voor de coëfficiënt.
In de competitie? Eh, ja, zou niet best zijn als een titelconcurrent 34 wedstrijden wintMosin schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 22:39:
[...]
Als jij blij wordt van het falen van een andere club. Hou jij je maar met PSV bezig, wie zegt dat zij potten gaan breken? Geen een club heeft zekerheid..
Heb me prima vermaakt 
En ik denk dat de uitwedstrijd prima te doen is, met de geblesseerden en geschorsten weer terug in de gelederen. Buiten de mazzelgoal door een mega blunder, die er wel mooi in zat, was Ajax de bovenliggende partij. Tijdens de 0-0, 0-1 en de 1-1 was Ajax gewoon de betere ploeg.
En ik denk dat de uitwedstrijd prima te doen is, met de geblesseerden en geschorsten weer terug in de gelederen. Buiten de mazzelgoal door een mega blunder, die er wel mooi in zat, was Ajax de bovenliggende partij. Tijdens de 0-0, 0-1 en de 1-1 was Ajax gewoon de betere ploeg.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Uit wordt moeilijk
Na die flater van Cilessen deden ze flink hun best
Beste man Tete
Slechste man El Ghazi
Na die flater van Cilessen deden ze flink hun best
Beste man Tete
Slechste man El Ghazi
Ja de betere ploeg...zucht... gewoon maar eens wat vaker scoren en kansen beter benutten, dat zou ik liever zien anders ligt Ajax er zo weer uitHan schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 22:43:
Heb me prima vermaakt
[ Voor 71% gewijzigd door Harribo op 26-07-2016 22:47 ]
Nee, dat begrijp ik. Helaas heb ik je vorige comments gemist, maar ik onderling in de competitie zie je dat liever niet neeRobbertC schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 22:43:
[...]
In de competitie? Eh, ja, zou niet best zijn als een titelconcurrent 34 wedstrijden wintMaak je niet druk, ik heb nu al 2 keer aangegeven dat ik Ajax gewoon graag zie winnen (of doorgaan lig) in Europa, en als ze over een week weer iets beter ingespeeld zijn en niet onder de indruk raken van de zogenaamde heksenketel in Griekenland zie ik dat wel gebeuren.
Over een week zou het best wel eens een goede test kunnen zijn, als ze daar keihard door knallen hebben ze een hoop goed gedaan
Volgens mij is De Mos niet zo'n fan van Ajax, jezus wat een zuurpruim
Nee het is wel duidelijk waar zijn hart ligt. Wellicht om wat tegen gewicht aan Jack te bieden?
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik ben tevreden over deze wedstrijd, bosz zijn visie is al aardig getoond. Je ziet nog wel wat onzekerheden soms, maar dat gaat er vast nog wel uit.
Lang geleden dat het 90 minuten leuk was om te kijken, en dat zelfs met een tegenstander die niet van de goal afkomt.
Nu nog resultaten boeken met het leukere spel!
Lang geleden dat het 90 minuten leuk was om te kijken, en dat zelfs met een tegenstander die niet van de goal afkomt.
Nu nog resultaten boeken met het leukere spel!
Float like a butterfly, sting like a bee.
Op basis van wat? Die heksenketel? Het spel van POAK? Het spel van Ajax?Harribo schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 22:45:
Uit wordt moeilijk
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Ajax speelde zeker niet onaardig, jammer dat wederom een persoonlijke fout (uitstekend) wordt afgestraft. Hopelijk kan volgende week het krachtsverschil in de score worden uitgedrukt.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Heksenketel zal geen probleem zijn denk ik.Han schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 22:57:
[...]
Op basis van wat? Die heksenketel? Het spel van POAK? Het spel van Ajax?
Spel van Ajax, domineren, net niet overtuigend kansen niet afmaken en altijd wel door een defensieve blunder een goal weggeven, dan hang je
Mis een beetje de laatste jaren bij Ajax de over mijn lijk mentaliteit. Tete laat dat wel goed zien
Zag ze verdedigend ook gewoon weer niet ingrijpen en naar elkaar kijken
Enfin hoop uiteraard dat Ajax het redt
Aad de Mos...voor de wedstrijd hoorde ik hem al praten. Had het idee dat ie meer met de Aad de Mos show bezig was dan iets zinnigs te zeggen. Zag Youri Mulder ook maar verstandig zwijgen dan
[ Voor 12% gewijzigd door Harribo op 26-07-2016 23:31 ]
Het spel was prima, de kansen waren er. Daar is het ook wel eens aan geschort.
Riedewald op 6 is een verademing, speelde erg goed. Dolberg deed het ook erg goed, gaat veel dreiging van af.
Van dit team moet je zeker kunnen winnen, ook uit in Griekenland. Je speelt nu gelijk op basis van de fout van Cilessen, al kan een verdedigende fout nu dit spel nog nieuw is natuurlijk vaker voorkomen...
Maar dat uitkomen was wel erg klungelig. Er liep nog een speler van Ajax bij, als Cilessen niet kwam moest hij gewoon naar de hoek toe en kon hij nooit zo op doel schieten.
Riedewald op 6 is een verademing, speelde erg goed. Dolberg deed het ook erg goed, gaat veel dreiging van af.
Van dit team moet je zeker kunnen winnen, ook uit in Griekenland. Je speelt nu gelijk op basis van de fout van Cilessen, al kan een verdedigende fout nu dit spel nog nieuw is natuurlijk vaker voorkomen...
Maar dat uitkomen was wel erg klungelig. Er liep nog een speler van Ajax bij, als Cilessen niet kwam moest hij gewoon naar de hoek toe en kon hij nooit zo op doel schieten.
Dat ze die 2 debielen uberhaupt nog constant uitnodigen zegt ook wat over het niveau van het NL voetbalanalyseHarribo schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 23:30:
[...]
Aad de Mos...voor de wedstrijd hoorde ik hem al praten. Had het idee dat ie meer met de Aad de Mos show bezig was dan iets zinnigs te zeggen. Zag Youri Mulder ook maar verstandig zwijgen dan
Begrijp ik het nou goed dat bij Ziggo Fox Sports 1 vanaf komend seizoen dan gratis te bekijken is?Fox Sports verklaart KPN de oorlog
Amsterdam - De televisiekijker dreigt de dupe te worden van een keiharde machtsstrijd tussen FOX en de telecomaanbieders.
Het Amerikaanse mediabedrijf wil dat de telecombedrijven Fox Sports 1 aan het basispakket toevoegen. Zij moeten daarvoor 2 euro per huishouden afdragen. FOX kan hiermee in één klap zijn verliezen goedmaken. Verschillende aanbieders weigeren dit echter, omdat de deal zou leiden tot prijsverhogingen voor alle abonnees. Dit terwijl momenteel minder dan 10% van de Nederlanders naar Fox Sports kijkt.
De kwestie is zo hoog opgelopen dat KPN naar de rechter is gestapt. De telecomaanbieder wil de zes Fox Sports-zenders als betaald pakket blijven aanbieden. FOX weigert dit zolang KPN niet akkoord gaat met één ’gratis’ zender.
Het contract van KPN met FOX loopt op 1 augustus af. Het telecombedrijf laat weten er alles aan te doen om te voorkomen dat voetballiefhebbers de start van het nieuwe seizoen, volgende week vrijdag, moeten missen.
Ook Tele2, Caiway en Delta hebben aflopende contracten. Zij zijn met KPN naar de ACM gestapt. Ze menen dat de eisen van FOX discriminerend zijn. Concurrent Ziggo hoeft namelijk de komende vier seizoenen niet te betalen voor een Fox Sports-kanaal in het basispakket.
Vodafone is wel door de knieën gegaan voor de Amerikanen.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Zo begrijp ik het ook, ja. Beetje apart, maar als je ziet dat alleen Vodafone toe geeft hoef je niet bang te zijn dat dit gebeurdGynnad schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 07:23:
[...]
Begrijp ik het nou goed dat bij Ziggo Fox Sports 1 vanaf komend seizoen dan gratis te bekijken is?
De directe Nederlandse concurrent hoeft niet mee te betalen, maar ik weet niet of zij al een flinke smak geld betaald hebben of dat gewoon niet hoeft. Beide zenders doen wat mij betreft kwa commentaar nog altijd onder aan Eurosport waarbij ik altijd met plezier de Bundesliga keek
Even terug komend op de wedstrijd van gister avond. Met een video scheidsrechters was Ajax gewoon de winnende partij geweest, want Dolberg stond echt geen buiten spel. Die Actie van Cillessen, ik denk dat hij op dat moment gewoon keihard aan zijn twijfels heeft toegegeven. Die schrikt zich over 2 uur een ongeluk als 'ie de samenvatting bekijkt
[ Voor 50% gewijzigd door Mosin op 27-07-2016 07:45 ]
De nasmaak van gisteren is toch wel positief hoor. Wat mij betreft een wedstrijd die op verschillende vlakken mijn verwachtingen overtrof, nu kan dat natuurlijk makkelijk omdat de verwachtingen op het spel van de Boer zijn gebaseerd 
Hopelijk lukt het Ajax wel in Griekenland om te winnen (of wederom met 3-3 gelijk te spelen)
/edit
Milik lijkt echt op weg naar Napels... Bizar als je het mij vraagt. Voor € 15 miljoen zou ik ook niet vreemd opkijken.
Hopelijk lukt het Ajax wel in Griekenland om te winnen (of wederom met 3-3 gelijk te spelen)
/edit
Milik lijkt echt op weg naar Napels... Bizar als je het mij vraagt. Voor € 15 miljoen zou ik ook niet vreemd opkijken.
[ Voor 16% gewijzigd door ephymerous op 27-07-2016 08:15 ]
XXXVI
Wat een smerige tactiek van dat Fox. Als je een gratis kanaal wilt aanbieden doe het dan ook gratis. Zou wat zijn als iedere TV maatschappij dit bij de kabelboeren gaat flikken. Dan heb je straks tig 'gratis' zenders en kost het basis pakket €100.Gynnad schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 07:23:
Begrijp ik het nou goed dat bij Ziggo Fox Sports 1 vanaf komend seizoen dan gratis te bekijken is?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Nee, dat zou je 2 euro extra kosten voor 1 zender, Fox wil dat afdwingen bij de kabelmaatschappijen.Gynnad schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 07:23:
[...]
Ik hoop dat ze gigantisch op hun vingers worden getikt door de rechter, ik hoef die troep niet en heel veel mensen ook niet en zeker niet voor weer een verhoging van de prijs
Zo gaan we toch indirect mee profiteren van de belachelijke budgetten in Engeland. Je kunt hier dus ook meer gaan vragen voor je transfers en dat lijkt nu al te gebeuren dus met Janssen en Milik. Wat is eigenlijk het transferrecord in de eredivisie? Die van Depay?ephymerous schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 08:14:
/edit
Lijkt een beetje als tegenhanger van de 'gratis' Ziggo sportzender.
Probleem is allen dat Ziggo zelf de aanbieder is en FOX niet en het dus moet onderhandelen om het voor elkaar te krijgen.
Met de stap naar de ACM zal het er dan ook wel niet door komen.
Probleem is allen dat Ziggo zelf de aanbieder is en FOX niet en het dus moet onderhandelen om het voor elkaar te krijgen.
Met de stap naar de ACM zal het er dan ook wel niet door komen.
Te gek voor woorden. 35 miljoen zou volgens mij de duurste uitgaande transfer ooit worden in de ED. Milik is een leuke spits, maar bij lange na niet de beste speler die ooit weggegaan is.ephymerous schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 08:14:
/edit
Maar goed, meer dan prima natuurlijk voor Ajax. Geloof dat ze 20% moeten inleveren aan Leverkussen. Hou je 28 miljoen over. Zullen ze wel weer een gedeelte op de bank zetten, maar ook voor de helft moet je een ED waardige spits kunnen halen
Ik vind de meesten wel heel optimistisch als ze zeggen dat ze het wel zien zitten bij PAOK uit. Op basis van wat? De voorbereiding was niet geweldig (op z'n zachtst gezegd), en ondanks het vele balbezit en goede spel, speel je toch gewoon 1-1 thuis. Puur op basis van deze pot zou de kans dat je uit wint dus kleiner zijn dan dat je hem gelijk speelt of verliest. Dan kan je wel zeggen: Ja maar we hadden pech (lat/scheids) en Cillessen maakte een fout, maar zoiets vergelijkbaars gebeurde de afgelopen jaren meerdere keren en dan keken we sip terug op de wedstrijd en begrepen we niet waarom het toch zo fout ging.
Ik vind Aad de Mos dan ook eerder realistisch dan een zuurpruim in dit geval. In tegenstelling tot de meeste commentatoren die de afgelopen jaren elke keer zeiden (of het nou over Ajax of NL elftal ging), ah dat komt wel goed, we zagen positieve dingen ondanks dat we verloren/gelijk speelden...
PAOK kan thuis gewoon hetzelfde spelen als vandaag in de Arena. Beetje achterover hangen en Ajax het spel laten maken om er af en toe gevaarlijk uit te komen. Je zag dat de Ajax verdediging het daar vaak genoeg moeilijk mee had en dat PAOK erg goede kansen had om er meer in te schieten (hetzelfde voor Ajax, dat is waar). Als PAOK thuis speelt wordt dat alleen maar makkelijker voor ze.
Voor de duidelijkheid. Ik ben voor Ajax en vind hem mooi om te zien dat het spel zelf aantrekkelijker is, maar ik zou m'n geld niet durven inzetten op winst voor Ajax bij PAOK.
Ik vind Aad de Mos dan ook eerder realistisch dan een zuurpruim in dit geval. In tegenstelling tot de meeste commentatoren die de afgelopen jaren elke keer zeiden (of het nou over Ajax of NL elftal ging), ah dat komt wel goed, we zagen positieve dingen ondanks dat we verloren/gelijk speelden...
PAOK kan thuis gewoon hetzelfde spelen als vandaag in de Arena. Beetje achterover hangen en Ajax het spel laten maken om er af en toe gevaarlijk uit te komen. Je zag dat de Ajax verdediging het daar vaak genoeg moeilijk mee had en dat PAOK erg goede kansen had om er meer in te schieten (hetzelfde voor Ajax, dat is waar). Als PAOK thuis speelt wordt dat alleen maar makkelijker voor ze.
Voor de duidelijkheid. Ik ben voor Ajax en vind hem mooi om te zien dat het spel zelf aantrekkelijker is, maar ik zou m'n geld niet durven inzetten op winst voor Ajax bij PAOK.
[ Voor 29% gewijzigd door MailMan op 27-07-2016 08:41 ]
helemaal mee eens...MailMan schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 08:38:
Ik vind de meesten wel heel optimistisch als ze zeggen dat ze het wel zien zitten bij PAOK uit. Op basis van wat? De voorbereiding was niet geweldig (op z'n zachtst gezegd), en ondanks het vele balbezit en goede spel, speel je toch gewoon 1-1 thuis. Puur op basis van deze pot zou de kans dat je uit wint dus kleiner zijn dan dat je hem gelijk speelt of verliest.
nog meer mensen die zich hebben geërgerd aan die gast met die megafoon? normaal stond die waarschijnlijk altijd op 410 waardoor je hem niet hoorde, maar nu 410 niet meer is, staattie blijkbaar een ring lager te brullen... ontzettend irritant op tv....
Haha ik dacht af en toe dat ik naar Galatasary-Besiktas aan het kijken was ofzo. Kon niet eens opmaken uit het geschreeuw dat het Nederlandse supporters warenP.O. Box schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 08:42:
[...]
nog meer mensen die zich hebben geërgerd aan die gast met die megafoon? normaal stond die waarschijnlijk altijd op 410 waardoor je hem niet hoorde, maar nu 410 niet meer is, staattie blijkbaar een ring lager te brullen... ontzettend irritant op tv....
Blijkbaar hoeft Ziggo de komende 4 seizoenen niet te betalen voor Fox in het basispakket...dus effectief kijk je dan gratis. Als de ACM het niet afschiet.martinusz schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 08:25:
[...]
Nee, dat zou je 2 euro extra kosten voor 1 zender, Fox wil dat afdwingen bij de kabelmaatschappijen.
Ik hoop dat ze gigantisch op hun vingers worden getikt door de rechter, ik hoef die troep niet en heel veel mensen ook niet en zeker niet voor weer een verhoging van de prijs
Ook Tele2, Caiway en Delta hebben aflopende contracten. Zij zijn met KPN naar de ACM gestapt. Ze menen dat de eisen van FOX discriminerend zijn. Concurrent Ziggo hoeft namelijk de komende vier seizoenen niet te betalen voor een Fox Sports-kanaal in het basispakket.
Inflatie speelt ook wel een rol natuurlijk. Van Nistelrooy ging in 2001 voor 30 miljoen weg. Gecorrigeerd voor inflatie was dat wel flink meer destijds dan nu voor Milik wordt betaald.KingKoning schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 08:36:
[...]
Te gek voor woorden. 35 miljoen zou volgens mij de duurste uitgaande transfer ooit worden in de ED. Milik is een leuke spits, maar bij lange na niet de beste speler die ooit weggegaan is.
[ Voor 22% gewijzigd door Blauwschaap op 27-07-2016 08:49 ]
Goh, dit heb ik de laatste jaren vaker gezien. Ajax is veel beter, maar redt het toch niet. Arbitrage tegen, anders had je al eerder op 1-0 voor gestaan...
Wat Cillessen aan het doen was vraag ik me nu ook nog steeds af. Dolberg vond ik lekker spelen
Wat Cillessen aan het doen was vraag ik me nu ook nog steeds af. Dolberg vond ik lekker spelen
Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl
Huh? Wat bedoel je hier precies mee? Gaan ze kanaal 421 ook open gooien ofzo?Gynnad schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 07:23:
[...]
Edit: Is volgens mij nog (lang) niet zover: http://www.emerce.nl/nieu...ngen-aanbieders-op-scherp
http://www.totaaltv.nl/ni...-tien-euro-goedkoper.html
[ Voor 27% gewijzigd door Joster op 27-07-2016 09:09 ]
Kom op zeg heb je de wedstrijd wel gezien? Die gasten hebben 2 kansen gehad, waarvan 1 een kado was van Cillissen en die andere pakt hij dan goed. Voor de rest helemaal niets gezien, dus waarom zou je daar bang voor moeten zijn?MailMan schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 08:38:
Ik vind de meesten wel heel optimistisch als ze zeggen dat ze het wel zien zitten bij PAOK uit. Op basis van wat? De voorbereiding was niet geweldig (op z'n zachtst gezegd), en ondanks het vele balbezit en goede spel, speel je toch gewoon 1-1 thuis. Puur op basis van deze pot zou de kans dat je uit wint dus kleiner zijn dan dat je hem gelijk speelt of verliest. Dan kan je wel zeggen: Ja maar we hadden pech (lat/scheids) en Cillessen maakte een fout, maar zoiets vergelijkbaars gebeurde de afgelopen jaren meerdere keren en dan keken we sip terug op de wedstrijd en begrepen we niet waarom het toch zo fout ging.
Ajax daarentegen had wel 6-8 kansen, uiteindelijk gaan er maar 2 in en wordt er 1 afgekeurd. Als ze volgende week wat trefzekerder zijn, dan moeten ze gewoon kunnen winnen.
Ik heb in ieder geval meer het idee dat Ajax gaat winnen op basis van deze wedstrijd dan dat PAOK de indruk heeft gemaakt dat ze thuis beter spelen en Ajax wel even verslaan.
Als we bij dit soort tegenstanders al niet denken dat het moet lukken, dan hebben we ook helemaal niks in de CL te zoeken

[ Voor 3% gewijzigd door Martinusz op 27-07-2016 09:13 ]
En laat dat nou net het probleem van Ajax de laatste tijd zijn. Ik hoop echt dat ze zich herpakken en die Grieken een baklava van eigen deeg bezorgen, maar ik heb ook twijfels.martinusz schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 09:13:
[...]
Ajax daarentegen had wel 6-8 kansen, uiteindelijk gaan er maar 2 in en wordt er 1 afgekeurd. Als ze volgende week wat trefzekerder zijn, dan moeten ze gewoon kunnen winnen.
Als we bij dit soort tegenstanders al niet denken dat het moet lukken, dan hebben we ook helemaal niks in de CL te zoeken
[ Voor 26% gewijzigd door LZ86 op 27-07-2016 09:22 ]
Verwijderd
1-1 thuis in een heenwedstrijd is een slecht resultaat. Tegen zo'n matige tegenstander zeker.
Bizar dat er toch tevredenheid is hier. De Boer begreep waar het om gaat in de topsport: winnen en prijzen. Die werd dus 4x op rij kampioen. Iedereen die liever vermaakt wil worden dan wint, begrijpt dat niet. Voetbal is topsport, op de eerste plaats.
Baklava is overigens Turks, Leon
Bizar dat er toch tevredenheid is hier. De Boer begreep waar het om gaat in de topsport: winnen en prijzen. Die werd dus 4x op rij kampioen. Iedereen die liever vermaakt wil worden dan wint, begrijpt dat niet. Voetbal is topsport, op de eerste plaats.
Het probleem was een Ajax die tegen een tegenstander die zich ingraaft niet kon voetballen. Ja ze konden eindeloos breien, in de thuiswedstrijd er misschien nog een doelpunt uitpersen, maar uit was het niets.Leon Zwiers schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 09:21:
[...]
En laat dat nou net het probleem van Ajax de laatste tijd zijn. Ik hoop echt dat ze zich herpakken en die Grieken een baklava van eigen deeg bezorgen, maar ik heb ook twijfels.
Nu zag ik gisteren Ajax 6-8 kansen creeeren tegen zo'n tegenstander, ja je moet ze er dan nog inschieten, maar ik heb totaal niet het gevoel van goh uit zullen ze wel van de mat gespeeld worden, wat de afgelopen jaren veel vaker het gevoel was.
Ik vind dat ze gewoon inderdaad met vertrouwen die uitwedstrijd moeten ingaan en die ballen in het netje jagen
Dat zogenaamde resultaat voetbal werkte voor Ajax in Europa anders dramatisch slecht.Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 09:24:
1-1 thuis in een heenwedstrijd is een slecht resultaat. Tegen zo'n matige tegenstander zeker.
En hoezo zou je resultaatgericht voetbal gaan spelen tegen een tegenstander die zich ingraaft? Hoe ga je dan in godsnaam scoren?
De Boer liet ze eindeloos breien in balbezit en ze wisten niet hoe ze er doorheen moesten komen. Nu heb ik tenminste voetbal gezien en een leuke wedstrijd. Door wat pech speel je gelijk, maar het lag niet aan het spel deze keer.
[ Voor 35% gewijzigd door Martinusz op 27-07-2016 09:31 ]
Dit was de eerste wedstrijd waar het er ook ging, en ze staan er, dat is toch mooi? Leuk al die oefenwedstrijden, maar het is niet meer dan dat, er is ook niemand die waarde hecht aan de wedstrijd van PSV van gisteren.
Het feit dat ze er stonden gisteren geeft mij hoop. Uiteraard weer een persoonlijke dit, je wint niet, dat is allemaal kut. Maar ze stonden er wel, dus hoop ik dat ze er in de uitwedstrijd ook staan. Want dan is er best een goede kans. Het wordt niet makkelijk, waarschijnlijk zelfs moeilijk, maar er is hoop. In tegenstelling tot andere jaren waar ze er gewoon niet stonden en je überhaupt al geen hoop op een goede afloop meer had.
Dat is toch mooi? Bekijk het positief.
Het feit dat ze er stonden gisteren geeft mij hoop. Uiteraard weer een persoonlijke dit, je wint niet, dat is allemaal kut. Maar ze stonden er wel, dus hoop ik dat ze er in de uitwedstrijd ook staan. Want dan is er best een goede kans. Het wordt niet makkelijk, waarschijnlijk zelfs moeilijk, maar er is hoop. In tegenstelling tot andere jaren waar ze er gewoon niet stonden en je überhaupt al geen hoop op een goede afloop meer had.
Dat is toch mooi? Bekijk het positief.
offtopic:
jaja één zwaluw bla negatief geneuzel
jaja één zwaluw bla negatief geneuzel
Zou dat niet de grap zijn? Turks en Grieks is hetzelfde, alleen met een andere naam.
[ Voor 14% gewijzigd door Gonadan op 27-07-2016 09:28 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Helemaal eens mee.MailMan schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 08:38:
Serieus, het is steeds net niet de afgelopen jaren met Ajax in Europa.
Geef de tegenstander 2 kansen en ze schieten er 1 in.
Geef Ajax nu een 25℅ kans dat ze doorkomen. Thuis tegen zo'n team moet je gewoon winnen, er zijn dan geen excuses.
En als je dat niet hebt gedaan, heb je gewoon het niet goed genoeg gedaan naar mijn mening.
Dolberg deed het aardig maar mis toch wel wat meer gevaar in de 16 van de tegenstander
Wat Ajax goed deed het laatste kwartier was overtredingen maken als paok wilde counteren. Je moet ze die gelegenheid niet geven. Pak maar een gele kaart dan. Dan is meteen de angel uit dat paok. Gewoon blijven doen en als ik Bosz was,gewoon in eerste instantie daar op wisselen.
El Ghazi heeft het niet meer lijkt het. Komt geen lantaarnpaal voorbij zou vd gijp zeggen.
Cerny maar ook een kans geven
[ Voor 12% gewijzigd door Harribo op 27-07-2016 09:47 ]
Ik heb alleen het meeste van de tweede helft gezien en ik had toch niet het idee dat Ajax makkelijk ging scoren eerlijk gezegd. Dus kennelijk was het overwicht in de tweede eerste helft groter? Overigens heb ik ook onder De Boer wel eens wedstrijden gezien waarin Ajax een overwicht met kansen had die niet werden verzilverd dus in dat opzicht vind ik dat het verschil Bosz-De Boer wel wat overdreven.
@harribo
Dolberg is op dit moment nog niet van het niveau dat je in de top van de eredivisie moet hebben denk ik.
@harribo
Dolberg is op dit moment nog niet van het niveau dat je in de top van de eredivisie moet hebben denk ik.
[ Voor 13% gewijzigd door D-e-n op 27-07-2016 09:54 ]
Tweede helft was lastiger inderdaad, maar niet zo vreemd, PAOK stond 1-0 voor en gingen massaal achterover leunen. De spits van PAOK stond halverwege zijn eigen helftD-e-n schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 09:41:
Ik heb alleen het meeste van de tweede helft gezien en ik had toch niet het idee dat Ajax makkelijk ging scoren eerlijk gezegd. Dus kennelijk was het overwicht in de tweede helft groter? Overigens heb ik ook onder De Boer wel eens wedstrijden gezien waarin Ajax een overwicht met kansen had die niet werden verzilverd dus in dat opzicht vind ik dat het verschil Bosz-De Boer wel wat overdreven.
@harribo

De eerste helft had Ajax op 1-0 moeten staan (afgekeurd doelpunt) en had het 2-0 kunnen staan (bal onderkant lat), vervolgens maakt Cillissen een onbegrijpelijke blunder en sta je met 0-1 achter

Voor rust had het nog 1-1 kunnen staan, maar schiet El Ghazi te ver naar het midden.
Dolberg moet niet meteen de spits worden, maar hij liet gisteren wel even zien dat er heel veel potentie in zit. Cassiera was wat onzichtbaar, maar stond op links, ik denk dat hij liever in de spits staat.
Het verschil met De Boer komt natuurlijk ook voor een deel uit hoop, maar is niet geheel onterecht. Wat wel duidelijk is en blijft is dat Ajax voorin echte 'killers' mist. Op niveau krijg je niet vijf kansen voor een kwartje, dat mag je een keer missen maar de tweede moet er gewoon in. Dat is niet te trainen ben ik bang, daar heb je gewoon andere aanvallers voor nodig.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Natuurlijk had Ajax het betere van het spel en hadden ze moeten winnen. Maar de teksten hier lijken potdomme wel op totale herhaling van zetten zoals vorig jaar. "Die Oostenrijkers zouden thuis wel gepakt worden, dat was toch een team van niks? We hadden meer kansen."
Nu moet je uit naar Griekenland, in principe op achterstand, want die 1-1 is voldoende voor PAOK. Natuurlijk is Ajax niet kansloos, het is het betere elftal, maar is het mentaal ook sterk genoeg? Het wordt echt niet zo makkelijk als men lijkt te denken.
En even iets heel anders, Albert Mantingh, de commentator, dat doen we maar niet weer he?
Bijvoorbeeld: bal op de onderkant lat: PAOK STAAT OP INSTORTEN. 5 minuten later ligt die 0-1 erin en rept hij van "PAOK is niet onder de indruk van Ajax".
Kraamde een hoop onzin uit en ook nog eens zonder te beseffen wat hij eerder had gezegd.
Nu moet je uit naar Griekenland, in principe op achterstand, want die 1-1 is voldoende voor PAOK. Natuurlijk is Ajax niet kansloos, het is het betere elftal, maar is het mentaal ook sterk genoeg? Het wordt echt niet zo makkelijk als men lijkt te denken.
En even iets heel anders, Albert Mantingh, de commentator, dat doen we maar niet weer he?
Bijvoorbeeld: bal op de onderkant lat: PAOK STAAT OP INSTORTEN. 5 minuten later ligt die 0-1 erin en rept hij van "PAOK is niet onder de indruk van Ajax".
Kraamde een hoop onzin uit en ook nog eens zonder te beseffen wat hij eerder had gezegd.
We zullen het zien. Hij scoort wel in een moeilijke wedstrijd.D-e-n schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 09:41:
@harribo
Ik heb wel een Ajax gezien wat minder aan het breien was.
Die commentator was wel hilarisch inderdaad, moest ook vaak lachen om wat hij dan weer uitkraamde. Bij Ziggo hadden ze niemand anders gaan we maar vanuit.Prosac schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 10:07:
Natuurlijk had Ajax het betere van het spel en hadden ze moeten winnen. Maar de teksten hier lijken potdomme wel op totale herhaling van zetten zoals vorig jaar. "Die Oostenrijkers zouden thuis wel gepakt worden, dat was toch een team van niks? We hadden meer kansen."
Even iets heel anders, zondag is onze Turkse vriend scheidsrechter bij de JC schaal, toch een kleine domper

Ik heb de hele wedstrijd met een half oog gekeken, maar PAOK heeft echt wel meer kansen gehad dan degene waar de goal uit kwam en die Cillissen in de tweede helft pakte.martinusz schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 09:13:
[...]
Kom op zeg heb je de wedstrijd wel gezien? Die gasten hebben 2 kansen gehad, waarvan 1 een kado was van Cillissen en die andere pakt hij dan goed. Voor de rest helemaal niets gezien, dus waarom zou je daar bang voor moeten zijn?
Uit de video met Highlights (van Ajax zelf notabene):
13e minuut, zit Tete nog net met z'n grote teen aan de bal waardoor er uit de verdedigende fout net niet een 100% kans ontstaat voor PAOK.
22e minuut, gevaarlijke kopkans voor PAOK
26e (doelpunt PAOK)
32e minuut, gevaarlijke kans voor PAOK bij de 1e paal.
66e minuut, 1 op 1 (kop)kans voor PAOK die Cillissen erg goed pakt, maar had er ook net zo goed in kunnen vliegen.
En dan meen ik dat er ook nog hier en daar een moment was dat PAOK gevaarlijk in de 16 kwam. Tuurlijk deed Ajax dat ook wel. Maar als Ajax dat deed stonden er nog 8 PAOK spelers, en andersom was het 1 op 1.
Schoten op doel is uiteindelijk ook maar 4 vs 3 in het voordeel van Ajax, dus hoeveel gevaarlijker ben je dan?
Ajax was beter, speelde leuker en had meer verdiend. Maar uiteindelijk is het 1-1 geworden en sta je eigenlijk achter, terwijl je uit moet spelen.
[ Voor 14% gewijzigd door MailMan op 27-07-2016 10:32 ]
Het lukt nog lang niet allemaal, maar toch straalt er nu al veel meer van hem af dan dat ik ooit van Milik heb gezien. Het is voor Ajax jammer dat Jansen al verkocht is, want als je die kosten neutraal voor Milik had kunnen inwisselen was het al een flinke versterking, maar als je voor een miljoen of 8 (prijsinflatie werkt 2 kanten op) bijv. Haller haalt ga je er ook absoluut niet op achteruit. Ik kan echt niet geloven dat Milik voor een record bedrag vertrekt, een halve bankzitter bij Ajax die op de cruciale momenten niet wordt opgesteld en een matig EK achter de rug heeft. De Jong (wel wat ouder) en Jansen schat ik veel hoger in. Lijkt er op dat het toch Ajax is die de eerste prijs van het seizoen binnen sleept.D-e-n schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 09:41:
@harribo
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
euh... die in de 13e minuut is dus gewoon GEEN kans he... dat het geluk is dat het geen kans wordt ben ik met je eens, maar het is geen kans...MailMan schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 10:27:
[...]
Ik heb de hele wedstrijd met een half oog gekeken, maar PAOK heeft echt wel meer kansen gehad dan degene waar de goal uit kwam en die Cillissen in de tweede helft pakte.
Uit de video met Highlights (van Ajax zelf notabene):
13e minuut, zit Tete nog net met z'n grote teen aan de bal waardoor er uit de verdedigende fout net niet een 100% kans ontstaat voor PAOK.
22e minuut, gevaarlijke kopkans voor PAOK
26e (doelpunt PAOK)
32e minuut, gevaarlijke kans voor PAOK bij de 1e paal.
66e minuut, 1 op 1 (kop)kans voor PAOK die Cillissen erg goed pakt, maar had er ook net zo goed in kunnen vliegen.
En dan meen ik dat er ook nog hier en daar een moment was dat PAOK gevaarlijk in de 16 kwam. Tuurlijk deed Ajax dat ook wel. Maar als Ajax dat deed stonden er nog 8 PAOK spelers, en andersom was het 1 op 1.
Schoten op doel is uiteindelijk ook maar 4 vs 3 in het voordeel van Ajax, dus hoeveel gevaarlijker ben je dan?
verder mee eens hoor... Ajax heeft zoals gewoonlijk de tegenstander te veel mogelijkheden gegeven.. en daarom heb ik er ook een hard hoofd in m.b.t. de return.
Jack van Gelder retweet net dat de mgr van Milik heeft gezegd dat er niets getekend is en dat ze slechts met Napoli gesproken hebben en dat Milik de return van PAOK gewoon speelt
https://twitter.com/jackvangelder/status/758218278045179904
Lijkt mij vooral voor de bühne, beetje druk op Napoli om tot zaken te komen voor die return.loewie1984 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 10:38:
Jack van Gelder retweet net dat de mgr van Milik heeft gezegd dat er niets getekend is en dat ze slechts met Napoli gesproken hebben en dat Milik de return van PAOK gewoon speelt
Ok, ben met je eens dat het niet een kans is.P.O. Box schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 10:34:
[...]
euh... die in de 13e minuut is dus gewoon GEEN kans he... dat het geluk is dat het geen kans wordt ben ik met je eens, maar het is geen kans...
verder mee eens hoor... Ajax heeft zoals gewoonlijk de tegenstander te veel mogelijkheden gegeven.. en daarom heb ik er ook een hard hoofd in m.b.t. de return.
Maar de situatie die eraan vooraf ging was typisch zo'n geval waar Ajax makkelijk een tegendoelpunt uit had kunnen krijgen en dan was het net zo'n blunder geweest als de fout van Cillessen.
Zulke fouten moeten er gewoon uit. Het zijn namelijk die situaties die de wedstrijd in je nadeel beslissen.
Ajax speelt met meer risico dan PAOK omdat ze door hun verdediging moeten spelen en omdat dat het spel is van Ajax. Daardoor valt Ajax met veel man aan en moet je kunnen vertrouwen op het altijd goed ingrijpen van de paar verdedigers die je nog hebt. En daar mist Ajax vaak nog net de ervaring/kwaliteit die topteams met hetzelfde speltype wel hebben. Met als resultaat dat je de hele tijd denkt: Gaat lekker zeg, we hebben balbezit, laten mooie acties zien, en hebben goeie kansen. En vervolgens word er 1 fout gemaakt die veel makkelijker tot een tegendoelpunt lijkt dan een foutje van de tegenstander, die meer man achter de hand heeft om dat op te vangen.
Verdedigen blijft in mijn ogen gewoon makkelijker dan aanvallen, waardoor de tegenstander meestal in het voordeel is bij het speltype van Ajax.
[ Voor 6% gewijzigd door MailMan op 27-07-2016 10:46 ]
Als PSV thuis van Wolfsburg en ManU kan winnen dan moet Ajax thuis ook van PAOK kunnen winnen. Anders heb je het gewoon niet goed gedaan (ondanks dat het vroeg in het jaar is).
Dat Ajax een stuk frisser voor de dag kwam dan verleden jaar is absoluut waar en zoals hierboven ergens gezegd werd, is Riedewald op het middenveld echt een goede stofzuiger (+ een goed vervolg). Laten we met z'n alle positief blijven want we hebben de punten gewoon keihard nodig.
Dan maar een paar miljoen minder voor mijn cluppie PSV en samen de groepsfase in, dat is allang niet meer gebeurd.
Dat Ajax een stuk frisser voor de dag kwam dan verleden jaar is absoluut waar en zoals hierboven ergens gezegd werd, is Riedewald op het middenveld echt een goede stofzuiger (+ een goed vervolg). Laten we met z'n alle positief blijven want we hebben de punten gewoon keihard nodig.
Dan maar een paar miljoen minder voor mijn cluppie PSV en samen de groepsfase in, dat is allang niet meer gebeurd.
De enige conclusie die je in mijn ogen op dit moment kunt trekken is dat er na 1 wedstrijd die er echt om gaat nog helemaal niks te zeggen is over de kwaliteit van Ajax en de inbreng van Bosz.
Over kwaliteit van Ajax eens.Aghanim schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 10:50:
De enige conclusie die je in mijn ogen op dit moment kunt trekken is dat er na 1 wedstrijd die er echt om gaat nog helemaal niks te zeggen is over de kwaliteit van Ajax en de inbreng van Bosz.
Over de inbreng van Bosz oneens, je ziet duidelijk al verschil in spelopvatting. Er werd heel hoog druk gezet om zo snel mogelijk de bal weer te veroveren. Daarnaast zat er meer diepgang aan de bal, niet eindeloos rond breien van rechtsback naar linksback en weer terug, nee veel eerder dieper inspelen of zelfs lange bal spelen.
Het is allemaal nog vroeg en ze zijn pas paar wedstrijden op weg, maar er is toch wel degelijk verschil te zien in het spel van Ajax. Volgende week Bazoer en Gudelj er weer bij en Milik waarschijnlijk niet meer. Hopelijk is Younes dan gewoon 100% fit en kun je wat meer met je basis elf starten dan nu het geval was.
@Xenergy ben het slechts ten dele met je eens. Ajax had weer eens pech qua arbitrage betreft die onterecht afgekeurde buitenspel goal, al ben ik het ook eens met de commentator gisteravond dat de lijnrechter dat nooit heeft kunnen zien, dus dat is jammer.
Dan Cillissen WTF blijf op die kist staan
En als ik het spel wat Bosz wilt spelen vergelijk met dat van FdB, vind ik het alvast veel attractiever ogen, ook het vroeg druk zetten en onderscheppen van de de bal op de helft van de tegenpartij zijn wat dat betreft een verbetering. Dat je daardoor kwetsbaarder bent op de counter is denk ik onvermijdelijk, maar dan moet je die counters er maar uit halen of de tegenstander geen kans geven om te counteren.
Dan Cillissen WTF blijf op die kist staan
En als ik het spel wat Bosz wilt spelen vergelijk met dat van FdB, vind ik het alvast veel attractiever ogen, ook het vroeg druk zetten en onderscheppen van de de bal op de helft van de tegenpartij zijn wat dat betreft een verbetering. Dat je daardoor kwetsbaarder bent op de counter is denk ik onvermijdelijk, maar dan moet je die counters er maar uit halen of de tegenstander geen kans geven om te counteren.
PSV en Ajax hebben beide aangetoond dat je beter een 'grote' club kunt loten, sportief gezien heb je het dan lastiger maar op de een of andere manier kunnen ze zich daar wel meer voor op laden, als underdog de wedstrijd in. Dus de vergelijking met Wolfsburg en ManU is wat krom. Tegen CSKA ging het bijvoorbeeld ook mis. Daarbij is het nog vroeg in het jaar, eerste wedstrijd van 'moeten' na de voorbereiding, nieuwe trainer, nieuwe speelwijze etc. Logisch dat het nog niet helemaal loopt.Chrosser schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 10:46:
Als PSV thuis van Wolfsburg en ManU kan winnen dan moet Ajax thuis ook van PAOK kunnen winnen. Anders heb je het gewoon niet goed gedaan (ondanks dat het vroeg in het jaar is).
Maar mocht Ajax het niet halen hebben ze het inderdaad niet goed gedaan.
Hier nog wat ander licht op de FOX deal, mits voetbalkijker ga je er dus wel op vooruit. Fox 1 voor verplichte 2,50 en Fox compleet ook goedkoper dan voorheen. Internationaal had sowieso al geen toekomst meer na het verliezen van de BPL rechten.
In de situatie van Vodafone, die al akkoord zijn:
http://www.totaaltv.nl/ni...-tien-euro-goedkoper.htmlBestaande abonnees van betaalzender FOX Sports gaan er in de nieuwe situatie op vooruit. Om naar de zes lineaire kanalen te kijken, is in de oude situatie een FOX Sports Compleet-abonnement nodig. Dit kost maandelijks 25 euro. Nu Vodafone een nieuwe overeenkomst met FOX Sports heeft gesloten gaat dit abonnement €12,50 kosten. Samen met de verhoging van het basispakket van €2,50 komt het FOX Sports Compleet-abonnement bij Vodafone nu op vijftien euro uit. Een maandelijkse besparing van tien euro per maand. Daar staat dan wel tegenover dat alle klanten van Vodafone – ook die niet van voetbal houden – tot €2,50 per maand extra voor het basispakket gaan betalen. Feitelijk wordt hierdoor de goedkopere maandprijs van bestaande klanten gefinancierd.
De losse pakketen FOX Sports Eredivisie en FOX Sports International verdwijnen en worden in de nieuwe situatie bij Vodafone vervangen voor het FOX Sport Compleet-pakket. Een FOX Sports-abonnee kan dus bij Vodafone naar alle kanalen – en dus alle wedstrijden en competities – kijken.
[ Voor 46% gewijzigd door dutchgio op 27-07-2016 11:12 ]
Jack gelooft alles wat positief kan zijn voor Ajax. Hoe meer dit soort teksten in het nieuws komen hoe zekerder het is dat hij weg gaat.loewie1984 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 10:38:
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik vraag me uberhaupt af wat die Gudelj toe moet voegen aan wat we gisteren hebben gezien. Riedewald deed het zeer goed daar op 6, beter dan die Gudelj vorig seizoen heeft gespeeld. Dat Youness een versterking voor je elftal is ben ik het mee eens, al kan ie net zoals el Ghazi nogal eens blind voor eigen succes gaan.
Ik hoop niet dat Blind gekeken heeftLeon Zwiers schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 11:16:
Riedewald deed het zeer goed daar op 6
Als Haller gehaald wordt kan die in de rij, van den hoorn, duarte etc. Leuk voor ere divisie middenmoot, maar als je europese ambities hebt is dat echt niet een goede koop.ph4ge schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 10:33:
[...]
Het lukt nog lang niet allemaal, maar toch straalt er nu al veel meer van hem af dan dat ik ooit van Milik heb gezien. Het is voor Ajax jammer dat Jansen al verkocht is, want als je die kosten neutraal voor Milik had kunnen inwisselen was het al een flinke versterking, maar als je voor een miljoen of 8 (prijsinflatie werkt 2 kanten op) bijv. Haller haalt ga je er ook absoluut niet op achteruit. Ik kan echt niet geloven dat Milik voor een record bedrag vertrekt, een halve bankzitter bij Ajax die op de cruciale momenten niet wordt opgesteld en een matig EK achter de rug heeft. De Jong (wel wat ouder) en Jansen schat ik veel hoger in. Lijkt er op dat het toch Ajax is die de eerste prijs van het seizoen binnen sleept.
En ik ben van mening dat een spits bij ajax sowieso een probleem is. Dat heeft te maken met hoe ajax speelt. Een de jong of janssen zou ook nog maar eens heel anders kunnen uitpakken.
Ik zou niet weten waarom, overal ter wereld werkt het zo dat topploegen de uitblinkers van subtoppers halen. Soms slagen die wel (Huntelaar, Suarez), soms niet (de namen die jij noemt). Waarom zou een buitenlandse aankoop beter zijn? Iedereen die Haller en Milik regelmatig ziet spelen ziet dat Haller in principe niet bepaald onder doet voor Milik, of hij dat op een hoger niveau aankan blijft altijd de vraag maar in principe is het knapper om je te onderscheiden bij FC Utrecht met mindere spelers om je heen omdat een spits het vooral van aanvoer moet hebben.muffstuff schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 11:25:
Als Haller gehaald wordt kan die in de rij, van den hoorn, duarte etc. Leuk voor ere divisie middenmoot, maar als je europese ambities hebt is dat echt niet een goede koop.
En ik ben van mening dat een spits bij ajax sowieso een probleem is. Dat heeft te maken met hoe ajax speelt. Een de jong of janssen zou ook nog maar eens heel anders kunnen uitpakken.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Haller is tegen de meeste grotere tegenstanders volledig door de mand gevallen vorig seizoen. Denk ook dat Ajax daar alleen maar op achteruit zal gaan. Ik zou die Dolberg lekker laten staan. Laat m dit jaar maar lekker rijpen, het is toch een tussenjaar ( Vraag maar aan de Feyenoorders hier hoe dat voeltmuffstuff schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 11:25:
[...]
Als Haller gehaald wordt kan die in de rij, van den hoorn, duarte etc. Leuk voor ere divisie middenmoot, maar als je europese ambities hebt is dat echt niet een goede koop.
[ Voor 4% gewijzigd door LZ86 op 27-07-2016 12:10 ]
Dat is nogal een stap om een speler met 1 wedstrijd in de benen hoger te beoordelen dan een speler die al anderhalf jaar goed speelt. Dat je met Utrecht weleens moeite hebt tegen grotere tegenstanders is ook niet verwonderlijk en elke 20-21 jarige speler heeft weleens een mindere wedstrijd. Dost zou wellicht ook een optie zijn, maar Haller is natuurlijk nog jong en heeft veel meer potentieel.Leon Zwiers schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 11:29:
Haller is tegen de meeste grotere tegenstanders volledig door de mand gevallen vorig seizoen. Denk ook dat Ajax daar alleen maar op achteruit zal gaan. Ik zou die Dolberg lekker laten staan. Laat m dit jaar maar lekker rijpen, hij deed het gisteren niet onverdienstelijk. Wie je dan als back-up zou moeten halen geen idee, maar jullie mogen Kramer wel van ons hebben!
Overigens speelde hij gewoon wel goed tegen Ajax, de ene wedstrijd won Utrecht terecht en de andere was een 2-2 waar al meer dan genoeg over gezegd is en Feyenoord uit was prima.
Op zich niet oneens mee, maar misschien steeg Ajax gisteren wel boven zichzelf uit en lukte het daarom om druk te zetten en sneller naar voren te spelen. Ik geloof pas echt dat zaken veranderd zijn als het structureel op deze manier gaat. Hopelijk trekken ze die lijn door inderdaad want het was een stuk leuker om naar te kijken.martinusz schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 10:57:
[...]
Over de inbreng van Bosz oneens, je ziet duidelijk al verschil in spelopvatting. Er werd heel hoog druk gezet om zo snel mogelijk de bal weer te veroveren. Daarnaast zat er meer diepgang aan de bal, niet eindeloos rond breien van rechtsback naar linksback en weer terug, nee veel eerder dieper inspelen of zelfs lange bal spelen.
Verwijderd
Wanneer heeft Ajax dat ook weer aangetoond?dutchgio schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 11:09:
[...]
PSV en Ajax hebben beide aangetoond dat je beter een 'grote' club kunt loten, sportief gezien heb je het dan lastiger maar op de een of andere manier kunnen ze zich daar wel meer voor op laden, als underdog de wedstrijd in. Dus de vergelijking met Wolfsburg en ManU is wat krom. Tegen CSKA ging het bijvoorbeeld ook mis. Daarbij is het nog vroeg in het jaar, eerste wedstrijd van 'moeten' na de voorbereiding, nieuwe trainer, nieuwe speelwijze etc. Logisch dat het nog niet helemaal loopt.
Verder was PSV thuis beter dan Wolfsburg en CSKA en werden die wedstrijden volkomen verdiend gewonnen, maar won PSV de wedstrijd tegen Man Utd met het nodige fortuin.
Tegen CSKA uit werd 1 helft dramatisch slecht gespeeld, dat was idd onderschatting (van een club met een begroting die ver boven die van jou ligt, hoe dom kun je zijn). De 2e helft werd CSKA weggespeeld maar kwam PSV niet verder dan 2-3.
Ehm?Leon Zwiers schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 11:29:
[...]
Haller is tegen de meeste grotere tegenstanders volledig door de mand gevallen vorig seizoen. Denk ook dat Ajax daar alleen maar op achteruit zal gaan. Ik zou die Dolberg lekker laten staan. Laat m dit jaar maar lekker rijpen, hij deed het gisteren niet onverdienstelijk. Wie je dan als back-up zou moeten halen geen idee, maar jullie mogen Kramer wel van ons hebben!
Scoorde in de Kuip 2x tegen Feyenoord en in Utrecht 1x tegen Feyenoord. Ik weet niet of je Feyenoord tot de grotere ploegen rekent, maar dat is netjes.
PSV is vorig seizoen 1x weggespeeld, dat was tegen Utrecht in de beker, waar Haller de absolute uitblinker was (1 goal, 1 assist). Ik vond hem tegen PSV afgelopen seizoen indrukwekkend goed, alleen in de competitiewedstrijd in Utrecht (0-2) was hij onzichtbaar.
Ook tegen Ajax deed Haller het volgens mij goed, hij beviel me wel iig.
Ik vermoed dat je het hebt over de matige bekerfinale tegen Feyenoord en de matige laatste wedstrijd tegen AZ. Haller vind ik een klasse-spits.
Overigens las ik dat Leverkusen 20% krijgt van de transfersom van Milik, bij een bedrag van 35 miljoen is dat voor Ajax dus 28 miljoen, minus commissies etc.
Mwa, het zegt ook niet altijd alles, als er bij Utrecht voornamelijk in dienst gespeeld wordt van Haller en Milik het moet doen met een Younes en el Ghazi die nogal eens voor eigen succes gaan heeft Haller het in dit geval toch iets makkelijker.ph4ge schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 11:28:
[...]
Iedereen die Haller en Milik regelmatig ziet spelen ziet dat Haller in principe niet bepaald onder doet voor Milik, of hij dat op een hoger niveau aankan blijft altijd de vraag maar in principe is het knapper om je te onderscheiden bij FC Utrecht met mindere spelers om je heen omdat een spits het vooral van aanvoer moet hebben.
Ik vind het eigenlijk best knap van Milik dat hij tot het aantal doelpunten is gekomen in die situatie en dan ook nog met een coach die jou niet dat onvoorwaardelijke vertrouwen geeft.
Voor wat het waard is vind Ik Milik een echte spits [nr 9] en Haller een completere speler.
Only fools are enslaved by time and space.
Ook helemaal eens mee.muffstuff schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 11:25:
[...]
Ik vind Milik wel een aardige spits maar eigenlijk ontbeert Ajax al jaren echt gevaar voorin.
Wel raar, want ze hebben een team samen gesmeed om te domineren maar de laatste fase,nl het afmaken, hebben ze bijna niemand staan
Dat komt mede doordat younes en el ghazi zelf voor hun actie gaan, daardoor krijgt de spits minder aanvoer. Maar dat wordt ook verwacht bij ajax.Harribo schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 12:40:
[...]
Ook helemaal eens mee.
Ik vind Milik wel een aardige spits maar eigenlijk ontbeert Ajax al jaren echt gevaar voorin.
Wel raar, want ze hebben een team samen gesmeed om te domineren maar de laatste fase,nl het afmaken, hebben ze bijna niemand staan
Ga je gewoon afspreken dat die twee zoveel mogelijk ballen moeten aanspelen wordt het een ander verhaal. Maar zo speelt ajax niet, psv bv veel meer en is dus ook veel effectiever.
Ajax mist de kwaliteit op de flanken die men nodig heeft voor het spel waar ze om bekend staan, en een plan B bij ajax kennen ze al jaren niet.
Ben je een suarez dan zwerf je overal rond en komt het wel goed (hij was natuurlijk al aardig ver in ontwikkelling). Of een huntelaar die gewoon precies weet waar hij moet staan. Milik is beide niet, hoewel hij wel steeds beter weet in te schatten waar hij de bal kan verwachten.
Ajax wil niet betalen wat Utrecht denkt dat Haller waard is.
Dus dat gaat hem niet worden.
Als Ajax slim is betalen ze de volle mep, want Haller is the next BIG thing in de eredivisie.
Dus dat gaat hem niet worden.
Als Ajax slim is betalen ze de volle mep, want Haller is the next BIG thing in de eredivisie.
Schijnt maar 10% te zijn ipv 20%Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 12:19:
Overigens las ik dat Leverkusen 20% krijgt van de transfersom van Milik, bij een bedrag van 35 miljoen is dat voor Ajax dus 28 miljoen, minus commissies etc.
Ik weet niet of Haller de juiste speler is voor Ajax, denk ook niet dat die transfer gaat gebeuren.
Ik denk dat Ajax met 15 miljoen de markt opgaat om te kijken wat ze kunnen halen. Hopelijk krijgen ze het eens voor elkaar om wel iemand te kopen die er meteen kan staan.
Mocht Milik daadwerkelijk voor 35 miljoen betrekken dan houdt Ajax daar 28 miljoen aan over. Voor dat geld zou ik Ziyech en Haller halen. Daar hangt geen financieel risico aan, beide jonge getalenteerde spelers die je makkelijk voor minimaal het zelfde bedrag kunt slijten over drie jaar. Een alternatief voor Haller zou ik echt niet weten, Huntelaar blijft bij Schalke en iets anders in dat rijtje komt niet 1-2-3 in mij op.
Haller is niet van het niveau dat Ajax na hoort te streven, bovendien speelt hij bij Utrecht en die horen ook wat Ajax voor Milik krijgt, die zullen de hoofdprijs vragen voor een middelmatige speler.Han schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 13:24:
Mocht Milik daadwerkelijk voor 35 miljoen betrekken dan houdt Ajax daar 28 miljoen aan over. Voor dat geld zou ik Ziyech en Haller halen. Daar hangt geen financieel risico aan, beide jonge getalenteerde spelers die je makkelijk voor minimaal het zelfde bedrag kunt slijten over drie jaar. Een alternatief voor Haller zou ik echt niet weten, Huntelaar blijft bij Schalke en iets anders in dat rijtje komt niet 1-2-3 in mij op.
Ziyech behalve dat hij gewoon te duur is ( ach wat is ~10 miljoen, we kunnen hem weer voor 10 miljoen verkopen, lekker makkelijk gezegd ) is er nog een probleem, Ajax heeft hem helemaal niet nodig.
Zo veel spelers komen in aanmerking voor de middenveld van Ajax, Klaassen, Bazoer, Gudelj, Van de Beek, Riedewald, dan heb je nog genoeg spelers op de bank zoals Schone, Sinkgraven ( je weet wel, die man van 6 miljoen die niet speelt? ) Serero en ook nog een boel talentvolle jeudgspelers zoals Nouri.
Zou Ajax niet eerst een paar middenvelders moeten verkopen voordat ze weer een middenvelder er bij halen hmm?
Alsof de club van elke andere denkbare spits niet net gehoord heeft wat Ajax voor Milik krijgt. Ik vraag me af aan wat voor spitsen (en met welk budget) jullie zitten te denken als de 21 jarige topscoorder en uitblinker van een subtop club al niet goed genoeg is. Wat mij betreft is hij in alles een betere voetballer dan Milik en past hij ook nog eens beter in het Ajax systeem (veel meer ook een voetballer).Tweaking Art schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 13:52:
Haller is niet van het niveau dat Ajax na hoort te streven, bovendien speelt hij bij Utrecht en die horen ook wat Ajax voor Milik krijgt, die zullen de hoofdprijs vragen voor een middelmatige speler.
Het gaat ook nooit wat worden met de Eredivisie als topclubs pertinent gaan weigeren om bij de subtop te kopen maar liever het geld in het buitenland uitgeven. Als men destijds zo had beredeneerd hadden Huntelaar en Suarez ook nooit bij Ajax gespeeld.
[ Voor 25% gewijzigd door ph4ge op 27-07-2016 14:11 ]
Maar kende je Cassierra, Dolberg of Milik al voordat ze naar Ajax gingen? Wie weet heeft Ajax nog een niet-bord-op-schoot-gescoute spits op het oog.Han schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 13:24:
Een alternatief voor Haller zou ik echt niet weten, Huntelaar blijft bij Schalke en iets anders in dat rijtje komt niet 1-2-3 in mij op.
Dus in andere woorden, de scouts van Napoli zijn blind en hadden Haller moeten halen.ph4ge schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 14:06:
[...]
Alsof de club van elke andere denkbare spits niet net gehoord heeft wat Ajax voor Milik krijgt. Ik vraag me af aan wat voor spitsen (en met welk budget) jullie zitten te denken als de 21 jarige topscoorder en uitblinker van een subtop club al niet goed genoeg is. Wat mij betreft is hij in alles een betere voetballer dan Milik en past hij ook nog eens beter in het Ajax systeem (veel meer ook een voetballer).
Het gaat ook nooit wat worden met de Eredivisie als topclubs pertinent gaan weigeren om bij de subtop te kopen maar liever het geld in het buitenland uitgeven.
Sorry hoor, ben het niet met je eens, Haller beter then Milik...gewoon nee.
Ik zou als ajax voor dit seizoen achter een (transfervrije) spits aangaan die bv > 32 jaar is. Gewoon een jaarsalaris van 3/4 mil betalen.ph4ge schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 14:06:
[...]
Alsof de club van elke andere denkbare spits niet net gehoord heeft wat Ajax voor Milik krijgt. Ik vraag me af aan wat voor spitsen (en met welk budget) jullie zitten te denken als de 21 jarige topscoorder en uitblinker van een subtop club al niet goed genoeg is. Wat mij betreft is hij in alles een betere voetballer dan Milik en past hij ook nog eens beter in het Ajax systeem (veel meer ook een voetballer).
Het gaat ook nooit wat worden met de Eredivisie als topclubs pertinent gaan weigeren om bij de subtop te kopen maar liever het geld in het buitenland uitgeven.
Ja, Milik werd niet voor niets gewisseld tegen De Graafschap en speelde vaak niet, bij Ajax is men ook niet overtuigt van zn klasse. Laten we nou niet doen alsof hij bewezen heeft bij Ajax dit bedrag waard te zijn. In alle lijstjes van Telegraaf, VI, AD etc werd Milik niet eens genoemd als kandidaat voor de titel beste spits/speler van de Eredivisie en de reactie van de meest fanatieke Ajacieden is ook dat dit een ongelooflijk bedrag is. Als de geruchten waar zijn, dan is er inderdaad iemand gek geworden in Napels. Had dan Jansen of De Jong gehaald.Tweaking Art schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 14:12:
Dus in andere woorden, de scouts van Napoli zijn blind en hadden Haller moeten halen.![]()
Sorry hoor, ben het niet met je eens, Haller beter then Milik...gewoon nee.
[ Voor 4% gewijzigd door ph4ge op 27-07-2016 14:16 ]
Vergeet niet dat milik makkelijk in het nationale elftal komt dan een haller gezien de concurrentie. Dat bepaald ook een hoop met transferwaarde.
Je vergeet voor het gemak dat niet elke speler bij elk elftal past. Een Luuk de Jong bij ajax zou ook niets worden. Of een pelle uit de tijd van feijenoord.ph4ge schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 14:16:
[...]
Ja, Milik werd niet voor niets gewisseld tegen De Graafschap en speelde vaak niet, bij Ajax is men ook niet overtuigt van zn klasse. Laten we nou niet doen alsof hij bewezen heeft bij Ajax dit bedrag waard te zijn. In alle lijstjes van Telegraaf, VI, AD etc werd Milik niet eens genoemd als kandidaat voor de titel beste spits/speler van de Eredivisie en de reactie van de meest fanatieke Ajacieden is ook dat dit een ongelooflijk bedrag is. Als de geruchten waar zijn, dan is er inderdaad iemand gek geworden in Napels. Had dan Jansen of De Jong gehaald.
Dit is iets waar Ajax verder mee moet gaan, Milik koste Ajax 2.8 miljoen euro, dat is netjes, als je een speler van een nederlandse club wil hebben moet je dat bedrag verdrievoudigen, kansloos tenzij het de nieuwe luis suarez is.Gaius schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 14:07:
[...]
Maar kende je Cassierra, Dolberg of Milik al voordat ze naar Ajax gingen? Wie weet heeft Ajax nog een niet-bord-op-schoot-gescoute spits op het oog.
Dat is ook een optie, maar Ajax heeft altijd meer de voorkeur voor spelers met restwaarde en de vraag is of zo'n speler bij Ajax wil afbouwen en bijv. niet liever naar China gaat. Huntelaar schijnt geen optie te zijn.muffstuff schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 14:15:
Ik zou als ajax voor dit seizoen achter een (transfervrije) spits aangaan die bv > 32 jaar is. Gewoon een jaarsalaris van 3/4 mil betalen.
Ja, lijkt me duidelijk een gevalletje op naam gescout.muffstuff schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 14:17:
Vergeet niet dat milik makkelijk in het nationale elftal komt dan een haller gezien de concurrentie. Dat bepaald ook een hoop met transferwaarde.
Als een spits in de buurt komt van de kwaliteiten komt die bij zo'n transferbedrag horen dan speelt hij gewoon. Nog los van hoe kan je ooit bepalen of een speler goed is als hij zelden goed speelt? Dat de omstandigheden niet ideaal zijn wil nog niet zeggen dat hij automatisch goed is als de omstandigheden dat wel zouden zijn, als dat zo was had Ajax ook wel hun best gedaan om die omstandigheden te creëren.muffstuff schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 14:18:
Je vergeet voor het gemak dat niet elke speler bij elk elftal past. Een Luuk de Jong bij ajax zou ook niets worden. Of een pelle uit de tijd van feijenoord.
Het is nou eenmaal wat de gek er voor geeft blijkt weer eens bij transfers. Bij Babel kon ook niemand zn oren geloven, en toch is die transfer echt tot stand gekomen. Zo werkt het nou eenmaal blijkbaar. Maar dat er iemand een enorm bedrag biedt voor speler A wil niet zeggen dat hij dus beter is dan speler B. Ik denk echt dat De Jong, Janssen en Haller vorig seizoen simpelweg beter waren (zowel voetballend als als pure afmaker) en totdat gisteren uit het niets dit bedrag voor Milik genoemd werd zou bijna iedereen het daar mee eens zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door ph4ge op 27-07-2016 14:51 ]
Inderdaad, Bij Ajax in de spits staan is behoorlijk lastig, Er wordt veel van gevraagd en ook ik vind Milik niet de typische Ajax spits.muffstuff schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 14:18:
[...]
Je vergeet voor het gemak dat niet elke speler bij elk elftal past. Een Luuk de Jong bij ajax zou ook niets worden. Of een pelle uit de tijd van feijenoord.
Maar om dan te suggereren dat Milik slechter is dan Haller slaat gewoon nergens op.
Nou je kan van de boer veel zeggen maar omschakelen kon hij totaal niet. Ajax anders laten spelen was geen optie voor hem.[b][message=47747297,noline]
Als een spits in de buurt komt van de kwaliteiten komt die bij zo'n transferbedrag horen dan speelt hij gewoon. Nog los van hoe kan je ooit bepalen of een speler goed is als hij zelden goed speelt? Dat de omstandigheden niet ideaal zijn wil nog niet zeggen dat hij automatisch goed is als de omstandigheden dat wel zouden zijn, als dat zo was had Ajax ook wel hun best gedaan om die omstandigheden te creëren.
Het is nou eenmaal wat de gek er voor geeft blijkt weer eens bij transfers. Bij Babel kon ook niemand zn oren geloven, en toch is die transfer echt tot stand gekomen. Zo werkt het nou eenmaal blijkbaar. Maar dat er iemand een enorm bedrag biedt voor speler A wil niet zeggen dat hij dus beter is dan speler B. Ik denk echt dat De Jong, Janssen en Haller vorig seizoen simpelweg beter waren (zowel voetballend als als pure afmaker) en totdat gisteren uit het niets dit bedrag voor Milik genoemd werd zou iedereen het daar mee eens zijn.
Inderdaad, dit bedrag is een voorbeeld van hoe ziek het voetbal is geworden.ph4ge schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 14:16:
[...]
Ja, Milik werd niet voor niets gewisseld tegen De Graafschap en speelde vaak niet, bij Ajax is men ook niet overtuigt van zn klasse. Laten we nou niet doen alsof hij bewezen heeft bij Ajax dit bedrag waard te zijn. In alle lijstjes van Telegraaf, VI, AD etc werd Milik niet eens genoemd als kandidaat voor de titel beste spits/speler van de Eredivisie en de reactie van de meest fanatieke Ajacieden is ook dat dit een ongelooflijk bedrag is. Als de geruchten waar zijn, dan is er inderdaad iemand gek geworden in Napels. Had dan Jansen of De Jong gehaald.
Want Milik zat er niet voor niets vaak naast. Vertrouwen geven is leuk en aardig maar als je de ene na de andere wedstrijd absurd slecht speelt en onzichtbaar bent en kansen om zeep helpt dan mag je er gewoon naast.
Toch heeft de Boer altijd problemen gehad met de spitspositie, naar mijn idee verlangde hij veel te veel mooi voetbal van de spitsen, terwijl de rol van spits toch echt die van afmaker is. Ik heb de statistieken niet bij de hand, maar ik denk dat als je de efficientie van Milik met de Jong gaat vergelijken wat betreft doelpunten per 90 minuten, hij er niet eens zo slecht vanaf zal komen. Vaak werden onder de Boer middenvelders in de spitspositie gezet en zelden werd het spel er daar beter door met als absolute dieptepunt Schöne in de spits tegen Celtic in de Europa League (als ik het me goed herinner). De enige die daarin wel goed gedijde was Siem de Jong destijds.Deadsy schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 14:45:
Inderdaad, dit bedrag is een voorbeeld van hoe ziek het voetbal is geworden.
Want Milik zat er niet voor niets vaak naast. Vertrouwen geven is leuk en aardig maar als je de ene na de andere wedstrijd absurd slecht speelt en onzichtbaar bent en kansen om zeep helpt dan mag je er gewoon naast.
Sja, met een middenveld dat vooral moet tegenhouden en waar geen dus greintje creativiteit inzit en vleugelspelers als El Ghazi en Fisscher die voor eigen succes gaan zal iedere spits het moeilijk hebben. Ik geloof niet dat er een spits is die echt kan renderen in het Ajax van Frank de Boer.ykathmann schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 14:55:
[...]
Toch heeft de Boer altijd problemen gehad met de spitspositie, naar mijn idee verlangde hij veel te veel mooi voetbal van de spitsen, terwijl de rol van spits toch echt die van afmaker is.
Sinds wanneer is Milik ineens een speler van €35.000.000 ?
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
zodra die koop officieel is.Hackus schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 15:28:
pogba 125? dan is milik ook wel 35. Of een david luiz die in 2014 62 milj aan transferwaarde had. of die carol van 30 nogwatmiljoen.
Sinds Napoli Higuain verkocht lijkt te hebben voor €94.000.000.Hackus schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 15:28:
Gaat allemaal nergens meer over die absurde bedragen[emoji6]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
zo vloeit er nog wat naar onze clubs van alle die bedragen uit bv engeland etcHackus schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 15:51:
Gaat allemaal nergens meer over die absurde bedragen[emoji6]
leeftijd/potentie/sportief belang vertalen naar financieel gewin/ restwaardeMailMan schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 16:13:
Hoe bepaal je de waarde van een speler?
Nou, dan heb ik dus van dichtbij gezien hoe 35M eruit ziet...Deadsy schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 14:45:
[...]
Inderdaad, dit bedrag is een voorbeeld van hoe ziek het voetbal is geworden.

Maar goed, in de PL gaat het er nog veel gekker aan toe...
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Ziggo geeft vooralsnog aan hier (net als KPN) niet aan mee te willen werken in tegenstelling tot wat Vodafone doet. Helaas wat mij betreft, maar ik snap heel goed dat partijen als Ziggo en KPN niet bereid zijn mee te werken aan het laten renderen van Fox Sports over de rug van klanten die hier helemaal geen behoefte aan hebben.Joster schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 09:07:
[...]
Huh? Wat bedoel je hier precies mee? Gaan ze kanaal 421 ook open gooien ofzo?
Edit: Is volgens mij nog (lang) niet zover: http://www.emerce.nl/nieu...ngen-aanbieders-op-scherp
http://www.totaaltv.nl/ni...-tien-euro-goedkoper.html
http://www.nu.nl/media/42...ede-eisen-fox-sports.html
Qua efficiëntie zullen ze denk ik ook niet veel verschillen.ykathmann schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 14:55:
[...]
Toch heeft de Boer altijd problemen gehad met de spitspositie, naar mijn idee verlangde hij veel te veel mooi voetbal van de spitsen, terwijl de rol van spits toch echt die van afmaker is. Ik heb de statistieken niet bij de hand, maar ik denk dat als je de efficientie van Milik met de Jong gaat vergelijken wat betreft doelpunten per 90 minuten, hij er niet eens zo slecht vanaf zal komen. Vaak werden onder de Boer middenvelders in de spitspositie gezet en zelden werd het spel er daar beter door met als absolute dieptepunt Schöne in de spits tegen Celtic in de Europa League (als ik het me goed herinner). De enige die daarin wel goed gedijde was Siem de Jong destijds.
Maar als je kijkt naar het gehele spel dan is de Jong toch beter, hij brengt vaker anderen in scorings positie en brengt minder kansen om zeep.
edit:
Oef
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=284240
Van der Vaart zit te proberen om naar Reading te gaan.
[ Voor 4% gewijzigd door Deadsy op 27-07-2016 16:44 ]
van der vaart moet gewoon echt stoppen, die kan het niet meer behappen, zeker niet in engeland. Misschien nog in italie gaan voetballen..
Als hij maar niet naar Ajax komt vind ik alles best
Nou idd, een speler op zijn retour die met zichzelf gaat leuren bij (met alle respect) Reading..... natuurlijk pak je ook daar makkelijk een paar miljoen per jaar, maar dan nog...
A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!
De Boer weigerde de vleugels naar de achterlijn te laten gaan, die moesten steeds naar binnen. Mogelijk omdat de back er dan over kan maar dat was dus ook meestal geen succes.ykathmann schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 14:55:
Toch heeft de Boer altijd problemen gehad met de spitspositie, naar mijn idee verlangde hij veel te veel mooi voetbal van de spitsen, terwijl de rol van spits toch echt die van afmaker is. Ik heb de statistieken niet bij de hand, maar ik denk dat als je de efficientie van Milik met de Jong gaat vergelijken wat betreft doelpunten per 90 minuten, hij er niet eens zo slecht vanaf zal komen. Vaak werden onder de Boer middenvelders in de spitspositie gezet en zelden werd het spel er daar beter door met als absolute dieptepunt Schöne in de spits tegen Celtic in de Europa League (als ik het me goed herinner). De enige die daarin wel goed gedijde was Siem de Jong destijds.
Ik denk dan maar weer eens aan Sighthorsson. Elke wedstrijd waar de ballen strak voor kwamen was hij waardevol. De rest liep hij er verloren bij. Koop zo'n spits dan gewoon niet als je zijn spel niet wilt spelen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ach doe me een lol zeg, ik heb de statistieken bekeken en de assist gemiddeldes van de Jong en Milik zijn nagenoeg hetzelde.Deadsy schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 16:39:
[...]
Qua efficiëntie zullen ze denk ik ook niet veel verschillen.
Maar als je kijkt naar het gehele spel dan is de Jong toch beter, hij brengt vaker anderen in scorings positie en brengt minder kansen om zeep.
edit:
Oef
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=284240
Van der Vaart zit te proberen om naar Reading te gaan.
Je kan wel overdrijven zeg...jeetje
heb het niet over assists. Je hebt naast goals en assists nog meer wat spitsen kunnen doen en deze statistieken worden nauwelijks bijgehouden.Tweaking Art schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 18:01:
[...]
Ach doe me een lol zeg, ik heb de statistieken bekeken en de assist gemiddeldes van de Jong en Milik zijn nagenoeg hetzelde.
Je kan wel overdrijven zeg...jeetje
De Jong zorgt ervoor dat de spelers om hem heen vaker scoren, iets dat Milik nauwelijks doet.
Kijk eens naar de wedstrijden van de twee, hoeveel kansen helpt Milik om zeep en hoeveel de Jong?
Milik heeft vind ik de potentie om beter te worden en de Jong zit denk ik aan zijn top. Maar de Jong is completer en beter voor het team.
Idd, Zag laatst de statistieken van Milik langskomen op vi.nl en dat zag er meer dan prima uit, zeker voor een spits die volgens velen niet in het Ajax systeem past.muffstuff schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 14:15:
[...]
Ik zou als ajax voor dit seizoen achter een (transfervrije) spits aangaan die bv > 32 jaar is. Gewoon een jaarsalaris van 3/4 mil betalen.
Dat is systeem gedoe is ook meteen het probleem, het verwachtingspatroon voor een Ajax spits is niet meer in lijn met het niveau/mogelijkheden die de club momenteel heeft tenzij ze deze zelf opleiden.
Echter lukt dit Ajax ook niet meer helaas, de echte talenten zie je voornamelijk in het buitenland of blijven eeuwig een talent.
Ajax zoekt een Paolo Dybala, voor max 2,5 miljoen en een fractie van het salaris dat andere clubs kan bieden. Qua beleid en daadkracht kun je beter PSV supporter worden.
(Had op vrijwel elke post kunnen qouten overigens)
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
/duur lopende contractmuffstuff schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 16:14:
[...]
leeftijd/potentie/sportief belang vertalen naar financieel gewin/ restwaarde
Maar goals en assist zijn de belangrijkste statistieken, die beslissen wedstrijden, het is sowiezo moeilijk om die twee te vergelijken aangezien het andere type spelers zijn.Deadsy schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 18:12:
[...]
heb het niet over assists. Je hebt naast goals en assists nog meer wat spitsen kunnen doen en deze statistieken worden nauwelijks bijgehouden.
De Jong zorgt ervoor dat de spelers om hem heen vaker scoren, iets dat Milik nauwelijks doet.
Kijk eens naar de wedstrijden van de twee, hoeveel kansen helpt Milik om zeep en hoeveel de Jong?
Milik heeft vind ik de potentie om beter te worden en de Jong zit denk ik aan zijn top. Maar de Jong is completer en beter voor het team.
Punt is, Milik heeft het wat mij betrekt best goed gedaan aangezien hij een trainer had die niet volledig het vertrouwen in hem had, ik denk zelf dat met de juiste trainer voor hem dat hij nog veel beter kan.
Ah, de befaamde gekleurde bril statistieken. Laten we daar maar niet over beginnen. Daar kon wel eens verschil van mening over zijn.Deadsy schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 18:12:
heb het niet over assists. Je hebt naast goals en assists nog meer wat spitsen kunnen doen en deze statistieken worden nauwelijks bijgehouden.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dit topic is gesloten.
Let op:
]Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2016/2017
Voor FC-Twente: FC Twente - hoe nu verder
]Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2016/2017
Voor FC-Twente: FC Twente - hoe nu verder