[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2016/2017 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 101 Laatste
Acties:
  • 171.824 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 10:21
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 11:48:
[...]

Ajax een voorbeeld nemen aan AZ in Europa?

Niet mee eens, en wel om de volgende reden:

Voor Ajax en PSV is er in de EL weinig te halen. Sportief is het weinig interessant.
Is dat waarom de Spaanse/Engelse semitoppers ( die veel beter zijn dan welke NL club dan ook ) WEL hun stinkende best doen in de EL? Vergeet niet dat EL zeker inkomsten genereerd, en dat de kampioen zowieso in de CL mag uitkomen het volgende seizoen.
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 11:48:
[...]
Je gaat niet tegen het clubbelang in voor het belang van "het Nederlands voetbal" strijden oid, dat is totaal niet realistisch. Clubs denken op de eerste plaats aan zichzelf. En terecht.
Ook niet als dat betekend dat je geen CL meer kan spelen omdat het NL te ver is gezakt op de ranglijsten? Onze kampioen van dit seizoen mag al 2 voorronden gaan spelen, dat kan nog erger worden als het nog slechter wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauwschaap
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-09 21:38
Leon Zwiers schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 12:40:
[...]

Is dat waarom de Spaanse/Engelse semitoppers ( die veel beter zijn dan welke NL club dan ook ) WEL hun stinkende best doen in de EL? Vergeet niet dat EL zeker inkomsten genereerd, en dat de kampioen zowieso in de CL mag uitkomen het volgende seizoen.
Het gaat denk ik ook om welke kans groter is: naar de CL via het kampioenschap of via het winnen van de EL.

Voor Ajax en PSV is het volgens mij makkelijker om via het kampioenschap naar de CL te gaan dan via het winnen van de EL. Hangt natuurlijk ook een beetje van de situatie af, als een van de twee een keer 20 punten achter staat in februari dan gooien ze misschien wel alles op de EL.

Andere optie is dat het geen kwestie van inzet is, maar van kwaliteit. Vooral Ajax is in de afgelopen jaren best een aantal keer volledig weggespeeld (Red Bull Salzburg...) waarbij het volgens mij meer aan de kwaliteit lag dan aan de inzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-12-2024
Joster schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 08:42:
Dit kan nog leuk worden :D

Citaat van Peter Bosz:

[afbeelding]
Weet je, dat is een leuk citaat maar ik ben het er niet echt mee eens.

Ik herinner me tijden waarin de Duitse clubs in de keukens van de Nederlandse clubs keken.

Die Duitse ploegen zijn nu een van de beste ter wereld. Nederland lijkt bijna geen progressie te maken, het is alleen maar vertrouwen op wat in het verleden goed ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:23
Tweaking Art schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 12:53:
[...]

Ik herinner me tijden waarin de Duitse clubs in de keukens van de Nederlandse clubs keken.

Die Duitse ploegen zijn nu een van de beste ter wereld. Nederland lijkt bijna geen progressie te maken, het is alleen maar vertrouwen op wat in het verleden goed ging.
Stilstand is achteruitgang :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Leon Zwiers schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 12:40:
[...]

Die kunnen freewheelend naar de halve finale ofzo op basis van kwaliteit, en moeten dan een keer aan de bak als ze wat willen. Grotere ploegen spelen nogal eens met een half B-team, want die ploegen hebben een bredere selectie dan de NLse topploegen.
Ook niet als dat betekend dat je geen CL meer kan spelen omdat het NL te ver is gezakt op de ranglijsten? Onze kampioen van dit seizoen mag al 2 voorronden gaan spelen, dat kan nog erger worden als het nog slechter wordt
Als de kampioen 2 voorronden speelt, is dat waarschijnlijk tegen 2 relatief kleine tegenstanders. Die voorronde is dan een stukje makkelijker dan de voorronde die de nr. 2 nu speelt. Zo erg is dat niet.

Als er minder NLse ploegen Europees actief zijn, ga je vanzelf meer punten pakken. Dat herstelt zichzelf dus. Het aantal behaalde punten wordt immers gedeeld door het aantal deelnemers. Het zal moeilijk gaan worden om nog verder te zakken.

PSV pakte vorig seizoen een hoop punten, maar omdat de rest faliekant faalde is dat alsnog geen geweldig Europees seizoen voor NL.

Zolang je ploegen als pakweg Groningen (of Go Ahead Eagles) de EL in stuurt, kost dat je te veel punten. Nr. 1 naar de CL, nr's 2 en 3 naar de EL. Ajax, PSV en Feyenoord Europa in. En af en toe een keertje AZ ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 11:23
De schoonpa van Witte heeft 2 PSV-seizoenskaarten. Als hij dan voor Witte een PassePartout voor de CL aanschaft, heeft Witte dan de seizoenskaart nodig om het stadion in te geraken?
(Schoonpa woont 100 km van Witte af). De site van PSV geeft daarover geen info.
M.a.w. is de PassePartout een opzichzelfstaand toegangsbewijs?

[ Voor 10% gewijzigd door Witte op 26-07-2016 13:19 ]

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:47

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Het lijkt mij evident dat het belangrijk is Europees te presteren, daar is geen discussie over mogelijk. De vraag was of aantrekkelijk voetbal iets is wat je maar niet meer na moet streven omdat het niet samen gaat met resultaat.

Ik ben van mening dat er best een mengvorm mogelijk is.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweaking Art schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 12:53:
[...]

Andere landen zijn goed geworden in de dingen waar wij altijd in uitblonken. Door idd in onze keuken te kijken en NLers in te huren om bijvoorbeeld "football academies" op te zetten.

Daarbij behouden zijn hun eigen sterke punten, waar NL juist historisch gezien slecht in is, zoals fysiek en mentaliteit (topsport-/winnaars-). Het NL's elftal van de jaren 70 en in 1990 kon het beste team ter wereld opstellen, maar er was een hoop gezeik en gezanik omdat men eigen vriendjes voor wilde trekken etc. Dat is geen topsportmentaliteit en team spirit. Ook Cruijff speelde daar een kwalijke rol in.

De levensgrote misvatting in NL is, dat wij nog beter moeten worden in onze sterke punten om de achterstand goed te maken op de grote landen. Terwijl de beslissende kwaliteiten als techniek en inzicht voor een heel; groot deel een kwestie zijn van talent. En talent = statistiek, 1 op de zoveel actieve voetballers is een toptalent. Dat is niet trainbaar, dat is aanleg.

Dat terwijl onze jeugd tegenwoordig (gechargeerd maar de trend is zeer duidelijk) achter de Playstation zit op of de bank hangt met een smartphone, terwijl de jongeren vroeger massaal de straat op gingen met een bal. In armere landen doet de jeugd dat nog steeds. Frankrijk haalt karrevrachten straatvoetballers uit de banlieus.

Je kunt je er beter op richten dat de paar toptalenten die je hebt alles uit zichzelf halen, en dat ook de mindere talenten (die nog wel bruikbaar zijn) op de zaken die eenvoudig trainbaar zijn (fysieke kwaliteiten, ook topsportmentaliteit kun je sterk stimuleren) alles uit zichzelf halen. Dan zit je minimaal op niveau IJsland ofzo. Dat moet je ondergrens zijn, in wedstrijden waarin niets lukt en de vorm totaal ontbreekt moet je op fysiek en mentaal vlak kunnen brengen wat IJsland doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:11
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 13:25:
[...]

Andere landen zijn goed geworden in de dingen waar wij altijd in uitblonken. Door idd in onze keuken te kijken en NLers in te huren om bijvoorbeeld "football academies" op te zetten.

Daarbij behouden zijn hun eigen sterke punten, waar NL juist historisch gezien slecht in is, zoals fysiek en mentaliteit (topsport-/winnaars-). Het NL's elftal van de jaren 70 en in 1990 kon het beste team ter wereld opstellen, maar er was een hoop gezeik en gezanik omdat men eigen vriendjes voor wilde trekken etc. Dat is geen topsportmentaliteit en team spirit. Ook Cruijff speelde daar een kwalijke rol in.

De levensgrote misvatting in NL is, dat wij nog beter moeten worden in onze sterke punten om de achterstand goed te maken op de grote landen. Terwijl de beslissende kwaliteiten als techniek en inzicht voor een heel; groot deel een kwestie zijn van talent. En talent = statistiek, 1 op de zoveel actieve voetballers is een toptalent. Dat is niet trainbaar, dat is aanleg.

Dat terwijl onze jeugd tegenwoordig (gechargeerd maar de trend is zeer duidelijk) achter de Playstation zit op of de bank hangt met een smartphone, terwijl de jongeren vroeger massaal de straat op gingen met een bal. In armere landen doet de jeugd dat nog steeds. Frankrijk haalt karrevrachten straatvoetballers uit de banlieus.

Je kunt je er beter op richten dat de paar toptalenten die je hebt alles uit zichzelf halen, en dat ook de mindere talenten (die nog wel bruikbaar zijn) op de zaken die eenvoudig trainbaar zijn (fysieke kwaliteiten, ook topsportmentaliteit kun je sterk stimuleren) alles uit zichzelf halen. Dan zit je minimaal op niveau IJsland ofzo. Dat moet je ondergrens zijn, in wedstrijden waarin niets lukt en de vorm totaal ontbreekt moet je op fysiek en mentaal vlak kunnen brengen wat IJsland doet.
Ik vind het er altijd op lijken dat we hier teveel focussen op "goed voetbal", "goede techniek/ balbeheersing", meer dan op het kunnen / echt willen winnen van een 1-op-1 duel. Fysiek, snelheid en mentaal is (durf ik wel te beweren) nog belangrijker dan pure techniek.
Met elkaar werken, het je tegenstander moeilijk maken, en waar nodig eens een beuk (schouderduw) uitdelen in een duel, en dat duel op fysiek winnen helpt al behoorlijk.

Waar ik onze gemiddelde verderdigers "doetjes" vind t.a.v. hun tegenstander, worden er relatief veel overtredingen gemaakt omdat ze het fysiek afleggen. Daar kan je aan werken, door te zorgen dat je fysiek sterker wordt.
Daarnaast moet iedereen in Nederland voor praktisch elke situatie een voetballende oplossing vinden en dat gaat heel vaak mis.

Natuurlijk is techniek ook belangrijk, maar op strijdlust/ inzet kom je met een heleboel "middelmatige voetballers" ook een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:43
KingKoning schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 09:31:
[...]

het is maar wat je definieert als 'terug komen'. In mijn ogen is het door de huidige situatie in Europa voor NL clubs sowieso onmogelijk om in Europa nog iets klaar te spelen. Of je nou PSV of Ajax of nog anders heet. Dus in dat geval zou terug komen betekenen dat je in Nederland weer wat titels gaat pakken. En dat komt sowieso wel goed, als het met Bosz niet lukt, dan lukt het wel met een ander.

Het feit dat heel NL de polonaise liep toen PSV een keer overwinterde in de CL zegt al een heleboel natuurlijk. Hartstikke knap natuurlijk, daar niet van, maar het zegt een hoop over het perspectief wat we inmiddels hebben gekregen. Overwinteren is een prijs geworden.
Ik begrijp je helemaal en het was natuurlijk ook zo. Daarbij heb ik er toch hele felle kritiek op, want welke verstandig nadenkende voetbal fan gaat nu uberhaupt hopen op een CL finale plek? 8)7 Voor Ajax en PSV, voornamelijk die laatste na vorig seizoen.

We moeten als voetbal land stappen maken en niet direct, hoppaaa kopen kopen kopen en het beleid weer voor stront laten liggen. PSV begon al goed en Ajax zal zijn tijd nodig hebben, maar die geeft niemand hun aangezien velen weer eens niet willen begrijpen dat successen komen met knetterhard op je bek gaan en wedstrijden verliezen die zeer belangrijk zijn. Daarnaast zijn de spelers hier buitenland geil, dat is helaas wel een nadeel. Bijv. een Luuk de Jong is prima voor PSV en in mijn ogen veel te zwak voor het buitenland. Toch komt hij met PSV in de kwart finale, prima iedereen blij. Gaat Luuk de Jong weg, horen we nog maar weinig van 'm hoogstwaarschijnlijk.

We denken maar de hele tijd dat we niks kunnen, maar dat slaat echt he-le-maal nergens op. Er zit genoeg kwaliteit in Nederland, maar als je in de jeugd de foute mensen laat besturen die vriendjes van zijn.. Tja, dan ga je de klote op. Ze willen hun zonen als prof zien, terwijl Jantje of Mohamed 10x beter speelt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PickleRick
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-08 12:45
Witte schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 13:17:
De schoonpa van Witte heeft 2 PSV-seizoenskaarten. Als hij dan voor Witte een PassePartout voor de CL aanschaft, heeft Witte dan de seizoenskaart nodig om het stadion in te geraken?
(Schoonpa woont 100 km van Witte af). De site van PSV geeft daarover geen info.
M.a.w. is de PassePartout een opzichzelfstaand toegangsbewijs?
Ik heb vorig jaar een passe-partout voor de groepsfase gekocht met mijn club card. Toen waren dat gewoon drie losse tickets, die ik apart mee moest nemen. Ik weet eerlijk gezegd niet precies hoe dat met passe-partouts op basis van seizoenskaarten gaat.

Steam: Pickle Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 01:04
jbdeiman schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 13:33:
[...]
Ik vind het er altijd op lijken dat we hier teveel focussen op "goed voetbal", "goede techniek/ balbeheersing",
Juist op het gebied van het voetbal gaan we achteruit in plaats van vooruit. Ik heb een stuk van de onder 19 gezien tegen Duitsland en waar we in het verleden voetballend nog wel presteerden was het nu juist op tactisch vlak een zooitje. Ik maak me wat dat betreft ernstig zorgen over het niveau van de Nederlandse trainers, juist op dat vlak.
Met elkaar werken
Is dat de taak van de opleiding of een kwestie van goed coachingswerk? Misschien wordt er momenteel juist wel teveel nadruk gelegd op het team tegenwoordig. Een goede dribbelaar krijg je niet als je hem dat op zijn 14e al afleert.
Natuurlijk is techniek ook belangrijk, maar op strijdlust/ inzet kom je met een heleboel "middelmatige voetballers" ook een heel eind.
Ook dat is geen kwestie van opleiden. Dat is een kwestie van selecteren. Wij kunnen net zo'n hardwerkend elftal opstellen als pakweg IJsland. Maar jongens als de Roon of Fer: die vinden onze keuzeheren dan toch net te min. Dan selecteren we toch liever een technisch betere puber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:42

Player1S

Probably out in the dark

jbdeiman schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 13:33:

Twente 2010. Echt geen top elftal. Keeper die toen al haast met rollator veld op kwam. Spits die een wandelstok nodig had.
Maar wel een collectief wat voor elkaar door het vuur ging. Achteraf kreeg je te horen dat Perez en N'Kufo elkaar niet konden uitstaan maar wel in staat waren dit binnen de lijnen aan de kant te zetten.

Rond diezelfde tijd hoorde je ook dat men over oa Ajax zei dat er 11 BV'tjes op het veld stonden ipv 11 spelers met hetzelfde doel.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:11
D-e-n schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 15:42:
[...]

Juist op het gebied van het voetbal gaan we achteruit in plaats van vooruit. Ik heb een stuk van de onder 19 gezien tegen Duitsland en waar we in het verleden voetballend nog wel presteerden was het nu juist op tactisch vlak een zooitje. Ik maak me wat dat betreft ernstig zorgen over het niveau van de Nederlandse trainers, juist op dat vlak.
Dat is ook niet hoe ik het bedoel, maar als je je zo "mak" naar de slachtbank laat leiden als wat nu gebeurt is er ook echt iets mis met de mentaliteit. Je kan nog zo goed kunnen voetballen/ zoveel talent hebben, maar als je er niet voor en aan werkt (mentaliteitskwestie) kom je er niet.
[...]

Is dat de taak van de opleiding of een kwestie van goed coachingswerk? Misschien wordt er momenteel juist wel teveel nadruk gelegd op het team tegenwoordig. Een goede dribbelaar krijg je niet als je hem dat op zijn 14e al afleert.
Ik denk beiden, iemand die niet gewend is aan samenwerken, en alles uit de kast halen voor elkaar/ je team, ga je dit ook niet met coaching voor elkaar krijgen. Talent moet je natuurlijk wel stimuleren, maar je moet de aandacht ook hebben op samenspel en de drang om te winnen stimuleren. Gebruik maken van de mogelijkheden van een speler, maar toch zeker ook de zwakke punten gaan versterken.
[...]

Ook dat is geen kwestie van opleiden. Dat is een kwestie van selecteren. Wij kunnen net zo'n hardwerkend elftal opstellen als pakweg IJsland. Maar jongens als de Roon of Fer: die vinden onze keuzeheren dan toch net te min. Dan selecteren we toch liever een technisch betere puber.
Klopt, maar dat is wel een tendens die je vaak ziet. Ook achterin wordt gekozen voor "voetballende verdedigers", liefst moeten ze allemaal kunnen opbouwen. Zet er eens 1 speler in die alleen maar geschikt is om een bal af te pakken/ 90 minuten lang een spits uit te schakelen, en dan de bal weer inleveren bij een (echt) vrijstaande mede verdediger. Naast dat zo'n speler niets aan is om naar te kijken in puur voetballend opzicht, kan dit wel een stuk stabiliteit en vertrouwen opleveren in een team, waardoor de talenten vrijer kunnen voetballen.
Wat ik probeer te zeggen is dat je met alleen maar talenten/ handige voetballers niets zult bereiken, (tenzij ze allemaal van wereldklasse zijn, en daar hebben we er niet (veel) van), creëer je de rust / ruimte voor die talenten om vrij te voetballen, en niet teveel bezig te zijn met andere zaken/ taken in het veld (volledig mee terug verdedigen, om moegestreden weer proberen jou verdediger voorbij te komen als voorbeeld). Ze zullen dan veel beter tot hun recht komen.
Simpel de "in jou ogen" beste spelers selecteren is niet de manier om een goed team te krijgen, er moet meer gekeken worden naar de toegevoegde waarde van die speler aan het team, en of dat goed samen kan in voetballend opzicht met de rest van het team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-08 17:49
D-e-n schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 07:47:

Worden de meeste mensen niet van een club of omdat het geografisch bepaald is of omdat een club op een bepaald moment gewoon veel wint?
Dat denk ik ook, kijk maar de groep tussen de 20 en 30 jaar waar ajax de populairste club is, reken maar terug naar de jeugd van hen en dat zijn de succesjaren met Van Gaal. Als jongetje wordt je dan gevormd en niets is leuker als kind om voor een succesploeg te zijn toch? Mensen eind jaren 80 geboren zijn heel vaak PSV kampioen. Kijk maar eens goed rond en dan zie je de parallellen hierin, al is geografisch wel de GROOTSTE oorzaak dat mensen voor een bepaalde club zijn (of anti een bepaalde club 8)7 ).

Je kan dus merken dat ik dan al heel oud ben aangezien ik een seizoenkaart van Feyenoord in bezit heb, mijn eerste voetbal herinneringen zijn dan ook de eerste Nederlandse Europacup winst en de eerste wereldkampioen ;-) Oud dus hahahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauwschaap
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-09 21:38
rikoos schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 16:44:
[...]

Dat denk ik ook, kijk maar de groep tussen de 20 en 30 jaar waar ajax de populairste club is, reken maar terug naar de jeugd van hen en dat zijn de succesjaren met Van Gaal. Als jongetje wordt je dan gevormd en niets is leuker als kind om voor een succesploeg te zijn toch? Mensen eind jaren 80 geboren zijn heel vaak PSV kampioen. Kijk maar eens goed rond en dan zie je de parallellen hierin, al is geografisch wel de GROOTSTE oorzaak dat mensen voor een bepaalde club zijn (of anti een bepaalde club 8)7 ).

Je kan dus merken dat ik dan al heel oud ben aangezien ik een seizoenkaart van Feyenoord in bezit heb, mijn eerste voetbal herinneringen zijn dan ook de eerste Nederlandse Europacup winst en de eerste wereldkampioen ;-) Oud dus hahahaha
Voor mij klopt dat inderdaad :P

Ben geboren in 1986. Net toen ik voetbal leuk begon te vinden, had Ajax zijn beste periode onder Van Gaal. Daarnaast kom ik uit Noord-Holland, alle vriendjes waren voor Ajax dus ja, niet zo gek dat Ajax mijn favoriete club werd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
jbdeiman schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 16:42:
[...]
Dat is ook niet hoe ik het bedoel, maar als je je zo "mak" naar de slachtbank laat leiden als wat nu gebeurt is er ook echt iets mis met de mentaliteit.
De vraag is of dat de reden is waarom het niet lukte tegen Duitsland. Dat wordt nogal snel geroepen vanaf de kant maar misschien waren die Oranje spelers ook wel steeds gewoon te laat bij de bal omdat ze niet snel of niet slim genoeg waren. Dan lijkt het mentaliteit maar dan is het uiteindelijk toch gewoon kwaliteit.

Ook hie een elftal staat opgesteld heeft grote invloed op hoe we naar een speler kijken. Neem nu zo'n van Dijk bij Oranje. Die balt goed bij Celtic en Southampton en iedereen denkt vervolgens dat dat de bikkel is die we missen. Vervolgens komt hij bij Oranje te spelen in een ander systeem en lijkt het plots net zo'n onzekere kneus als de andere verdedigers.
[...]
maar je moet de aandacht ook hebben op samenspel
Ik geloof er niks van dat daar geen aandacht voor is in de jeugd. Sterker nog: ik heb eerder het gevoel dat al die jeugdtrainertjes zo bezig zijn met het presteren van hun eigen elftal dat ze vergeten dat ze allereerst gewoon opleiden. Concreet voorbeeld: een speler moet in de jeugd spelen op de positie die voor zijn ontwikkeling het beste is. Of dat voor het elftal goed is doet niet terzake.
en de drang om te winnen stimuleren.
Stimuleert men nu het verliezen dan? Wat wil je dat een trainer doet?
[...]
Naast dat zo'n speler niets aan is om naar te kijken in puur voetballend opzicht, kan dit wel een stuk stabiliteit en vertrouwen opleveren in een team, waardoor de talenten vrijer kunnen voetballen.
Dan moet je dus de coaches verwijten. Misschien moet we de cursus coach betaald voetbal eens herzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:50
Gerucht: Napoli schijnt Milik voor 35M over te nemen van Ajax.

Man man man, wat een geld en ik knijp m even voor zijn vervanger.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:40
Faddermakker schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 17:37:

Wat als dat waar is, is dat echt bizar en goed geregeld van Ajax!

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
Ik las het op twitter, goede deal, als ze met dat geld geen stomme dingen gaan doen zoals haller kopen lolol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 15:44
Staat op een Poolse site, die betrouwbaar schijnt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:42
Zojuist ook gehoord. Onmiddelijk een strik er omheen doen voor die prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:05
dutchgio schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 17:46:
Staat op een Poolse site, die betrouwbaar schijnt te zijn.
Komt gewoon van Mike Verweij hoor

https://mobile.twitter.co...status/757960860753129472

Die's vrij dik met Overmars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
Dan lijkt het me dat Higuain waarschijnlijk vertrekt...maar goed, dat is voor dat andere topic.

Milik is best een goede spits, alleen niet de typische Ajax spits.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
Juve zal na die 120 mil voor Pogba vast ook nog wel bij Bazoer uitkomen. Dan zit je opeens met iets van 70-80 mil extra op de bank :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:40
Van de +/- 35 miljoen gaat nog 20% naar Bayer Leverkusen, maar dan blijft er nog steeds 28 miljoen over wat zeker niet verkeerd is. Hopelijk halen ze daar wel een fatsoenlijke spits en buitenspeler voor terug waar we ook iets aan hebben (Ziyech zie ik trouwens ook nog steeds ontzettend graag komen, leg daar maar 10 miljoen voor neer).

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 11:36
Is die volledig van de pot gerukte transfer van Pogba die eraan zit te komen toch nog ergens goed voor :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 13:08
Gynnad schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 17:40:
[...]

Wat als dat waar is, is dat echt bizar en goed geregeld van Ajax!
Vind het ook een vrij goed bedrag. Zwak EK, had afgelopen seizoen zwakke periodes welke hij afwisselde met sterke. Al zou hij er dit seizoen 20 maken dan betwijfel ik dat ze er volgende zomer veel meer voor krijgen.

Vraag is of Ajax al bezig is met een vervanger. Als ze nu nog moeten starten met onderhandelingen dan zijn ze te laat.
Toen het bericht naar buiten kwam dat Millik zou blijven zei ik al dat er met hem afspraken gemaakt zullen zijn dat hij alsnog mag vertrekken mits het een of ander.

edit: Bedrag is toch wel bizar. Leuk seizoen, paar leuke kwalificatie wedstrijden met Polen en 35mln, als het klopt.

[ Voor 7% gewijzigd door Deadsy op 26-07-2016 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Cassiera is al gehaald en dat is een spits. Dolberg speelt vanavond, maar verwacht dat ze dan nu wel in zullen gaan zetten op een echte vervanger die er ook zal staan. Ben alleen bang dat dat Haller gaat worden of Huntelaar, beide spelers waar ik niet op zit te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Het zou wel de oude stijl zijn om nu te roepen dat de vervanger al in huis is. :')

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
JanW schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 17:57:
Is die volledig van de pot gerukte transfer van Pogba die eraan zit te komen toch nog ergens goed voor :o
Het bedrag voor Pogba klinkt dan weer redelijk als je ziet wat deze zomer allemaal betaald word.
Alhoewel ik Pogba overschat vind en als een club over de 100mln voor hem betaald ze hier flink spijt van gaan krijgen, alhoewel ze het nooit gaan toegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
Gynnad schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 17:56:
Van de +/- 35 miljoen gaat nog 20% naar Bayer Leverkusen, maar dan blijft er nog steeds 28 miljoen over wat zeker niet verkeerd is. Hopelijk halen ze daar wel een fatsoenlijke spits en buitenspeler voor terug waar we ook iets aan hebben (Ziyech zie ik trouwens ook nog steeds ontzettend graag komen, leg daar maar 10 miljoen voor neer).
Laat Ziyech naar het buitenland gaan, hij is een goede speler maar gewoon te duur.

Ajax kan ook Nouri doorschuiven naar het eerste, dat kost geen cent.

Er moet wel een spits bij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Gewoon Huntelaar en Sneijder terughalen mocht Bazoer ook weg gaan. Heb je veel geld over en 2 helden erbij. Maar ik las dat ze ook nog een buitenspeler gingen halen hiervan.

[ Voor 23% gewijzigd door Terranova op 26-07-2016 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Tweaking Art schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 18:01:
[...]

Laat Ziyech naar het buitenland gaan, hij is een goede speler maar gewoon te duur.

Ajax kan ook Nouri doorschuiven naar het eerste, dat kost geen cent.

Er moet wel een spits bij komen.
Aye, een talentvolle nr10 of middenvelder halen is niet nodig met wat er in de jeugd rondloopt, dan zou je de ontwikkeling van bv een Nouri alleen maar afremmen.
Als je een middenvelder haalt dan moet je iemand van eind twintig halen die echt dat toevoegt wat ontbreekt.

Een Ziyech is geweldig maar ik betwijfel dat hij het bij Ajax goed zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Terranova schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 18:02:
Gewoon Huntelaar en Sneijder terughalen mocht Bazoer ook weg gaan. Heb je veel geld over en 2 helden erbij. Maar ik las dat ze ook nog een buitenspeler gingen halen hiervan.
Lijkt me niet handig, beide zijn in de 30 en moeten gaan afbouwen ergens in de VS of zo. Nederland wil niet te ver wegzakken. Door als Ajax dan je geld te besteden aan twee oudgedienden die je niets op gaan leveren en waarvan de kwaliteit nu twijfelachtig is, ik zou het niet doen. Sneijder misschien wel, maar Huntelaar, nee, liever niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij falen Ajax in de CL kwali:
PSV +3 miljoen
Ajax -14 miljoen minimaal

Zonder Milik wordt het lastig. Ik vind het een zeer goede spits, al zou 35 miljoen wel bizar veel geld zijn voor een speler die bij Ajax niet veel heeft laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
Deadsy schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 18:03:
[...]

Aye, een talentvolle nr10 of middenvelder halen is niet nodig met wat er in de jeugd rondloopt, dan zou je de ontwikkeling van bv een Nouri alleen maar afremmen.
Als je een middenvelder haalt dan moet je iemand van eind twintig halen die echt dat toevoegt wat ontbreekt.

Een Ziyech is geweldig maar ik betwijfel dat hij het bij Ajax goed zou doen.
Ik zou hem zo halen...als hij niet 10 miljoen moest kosten, dat is gewoon te veel.

Over spitsen gesproken... zou Dimitar Berbatov een club hebben? :+ ik zal niet liegen, wilde hem altijd wel een keer bij Ajax zien, misschien een goede mentor voor de jonge spitsen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Terranova schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 18:02:
Sneijder zal nu wel graag weg gaan uit Turkije.
Maar alhoewel het een naam is ben ik bang dat hij niets zal toevoegen en dat hij dat gaat doen wat hij ook bij Oranje doet. Flink wat afstandsschoten met bar weinig resultaat.

@Tweaking Art
Barbatov heeft vorig seizoen geen knikker geraakt bij.....PAOK.

[ Voor 7% gewijzigd door Deadsy op 26-07-2016 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
JanW schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 18:05:
[...]

Lijkt me niet handig, beide zijn in de 30 en moeten gaan afbouwen ergens in de VS of zo. Nederland wil niet te ver wegzakken. Door als Ajax dan je geld te besteden aan twee oudgedienden die je niets op gaan leveren en waarvan de kwaliteit nu twijfelachtig is, ik zou het niet doen. Sneijder misschien wel, maar Huntelaar, nee, liever niet.
Waarom niet? Cassiera en Dolberg zijn voor de toekomst. Dus je moet nu een spits halen die onbetwiste nummer 1 is voor maar een korte periode. Huntelaar is perfect dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
Terranova schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 18:07:
[...]

Waarom niet? Cassiera en Dolberg zijn voor de toekomst. Dus je moet nu een spits halen die onbetwiste nummer 1 is voor maar een korte periode. Huntelaar is perfect dus.
Maar...maar... hij wil bij Schalke blijven? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Sneijder loopt bij Ajax ook alleen maar de jeugd in de weg. Bovendien wordt ook Sneijder steeds minder doorslaggevend. Ik vond de middenlinies van Oranje zonder Sneijder ook beter dan met.

Hetzelfde geldt deels overigens ook voor Huntelaar. Dat is ook lang niet meer de Huntelaar van vroeger. Misschien kunnen ze beter Dost halen dan.

[ Voor 18% gewijzigd door D-e-n op 26-07-2016 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Spits? Mario Gomez is vrij hoor :+ :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
Deadsy schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 18:06:
[...]

Sneijder zal nu wel graag weg gaan uit Turkije.
Maar alhoewel het een naam is ben ik bang dat hij niets zal toevoegen en dat hij dat gaat doen wat hij ook bij Oranje doet. Flink wat afstandsschoten met bar weinig resultaat.

@Tweaking Art
Barbatov heeft vorig seizoen geen knikker geraakt bij.....PAOK.
Ik heb het gelezen maar het is nog steeds een begenadigde voetballer.

En als hij nog transfervrij is...gokje waard. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Berbatov is 35 en clubloos sinds hij vorig jaar een matig seizoen speelde bij idd PAOK. Sowieso niet de meest gemotiveerde speler. Zou qua type wel bij Ajax passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
Ik zou liever een Berbatov die geen knikker raakt halen dan een Haller die alles raakt ( en nee, Haller alles raken, dat gaat niet gebeuren lol )

Ik ben zelf wel een voorstander van een soort mentor voor de jongere spitsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Tweaking Art schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 18:15:
Ik zou liever een Berbatov die geen knikker raakt halen dan een Haller die alles raakt ( en nee, Haller alles raken, dat gaat niet gebeuren lol )

Ik ben zelf wel een voorstander van een soort mentor voor de jongere spitsen.
Zie ik liever Gomez maar die zal wel onbetaalbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Mosin schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 18:09:
Spits? Mario Gomez is vrij hoor :+ :9
Gaat naar Dortmund naar verluid... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
dutchgio schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 18:18:
[...]

Ach wat zou je liever doen. Met Ajax meedoen om de titel of met Dortmund meedoen om de 2e plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Bundelsiga, CL en meer salaris. Dat ga je als Ajax niet winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
dutchgio schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 18:24:
Bundelsiga, CL en meer salaris. Dat ga je als Ajax niet winnen.
Tenzij hij Friet Oorlog lekker vind. En de Bundesliga zou hij toch eigenlijk wel gezien moeten hebben na al die jaren daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:42

Player1S

Probably out in the dark

Faddermakker schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 17:37:

Dat word dan rellen onder de supporters.

Over wie hem weg mag brengen op de fiets

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Heeft Lord Bendtner al een club"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
Deadsy schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 18:30:
Heeft Lord Bendtner al een club"?
Dat is best wel een lastige jongen... nou ja als hij gratis is, misschien een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Tweaking Art schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 18:32:
[...]

Dat is best wel een lastige jongen... nou ja als hij gratis is, misschien een optie.
Ach, halve finale CL en komende zomer verkoop je hem voor 80mln aan Barca.

Nu even echt, die Chelsea speler die bij Vitesse was, is die te koop of alleen te huur?
Ben bang dat ze aankomen met Lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
dutchgio schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 18:18:
[...]

Zie ik hem eerlijk gezegd niet doen. Stuttgart of Bayern juist wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Niet voor niets veredeld tot Lord, dat is geen serieuze naam.
Het zal wel uitdraaien op een Huntelaar, Haller, of er komt helemaal niemand bij en mogen Dolberg/Casierra het samen uitvechten.
Maar dat laatste zal vrijwel niet geaccepteerd worden als je zo'n megabedrag krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Op zich niet op de verkoop tegen, maar dan moet er wel daadwerkelijk wat goeds gekocht worden. Als dit weer op de bank gezet wordt ben ik al per direct klaar met dit jaar.
Deadsy schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 18:26:
Tenzij hij Friet Oorlog lekker vind. En de Bundesliga zou hij toch eigenlijk wel gezien moeten hebben na al die jaren daar.
Daar heet het gewoon patat.

[ Voor 43% gewijzigd door Gonadan op 26-07-2016 18:36 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Meneer Lord is toch wel het toppunt van een mentaliteit hebben zeg :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:27
Interessant bedrag voor Ajax, ze kunnen 15 miljoen uitgeven aan een vervanger (leuke opties heb je dan). Mocht je CL mislopen heb je die 12 miljoen die je mis zou lopen alsnog :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:22
Toch een risico van Napoli. Frank de Boer is toch geen oelewapper en stelde hem regelmatig ook niet op. En ik neem aan dat de scouts van Napoli de EK bekeken hebben? Verder is ie nogal stijf links en redelijk voorspelbaar.

Milk is een groot talent maar echt nog geen gearriveerde speler. Een top deal van Ajax. Strik erom en je centen tellen. Benieuwd of Overmars eens een keer de geldkraan openzet of weer gaat rentenieren :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Fleximex schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 18:47:
Toch een risico van Napoli. Frank de Boer is toch geen oelewapper en stelde hem regelmatig ook niet op. En ik neem aan dat de scouts van Napoli de EK bekeken hebben? Verder is ie nogal stijf links en redelijk voorspelbaar.

Milk is een groot talent maar echt nog geen gearriveerde speler. Een top deal van Ajax. Strik erom en je centen tellen. Benieuwd of Overmars eens een keer de geldkraan openzet of weer gaat rentenieren :p
Als het gaat om geld uitgeven voor aankopen is hij toch echt afhankelijk van de RVC.
Ik weet dat Overmars vaak de schuld krijgt omdat er niets gekocht word maar ik dacht dat het toch wel bekend was dat hij wel geld wil uitgeven maar telkens word terug gefloten door de RVC, des te verrassender dat hij deze zomer wel al geld heeft mogen uitgeven terwijl er nog niets verkocht was.

En je moet sowieso niet halen puur om het halen, als je iets haalt moet het wel iets toevoegen en niet iets zijn dat niet goed genoeg is of iets dat je al in huis hebt.

En wie weet, misschien schopt Dolberg er vanavond 3 in en dan hoeft het allemaal niet meer.

edit:
Als ze 35 vangen voor Milik, wat zijn Tete en Bazoer dan wel niet waard?

[ Voor 3% gewijzigd door Deadsy op 26-07-2016 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
Fleximex schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 18:47:

Dat was trouwens ook in een fase waarin Frank rare dingen aan het doen was dus hoe veel waarde dat heeft...

Milik is een goede speler, alleen ik vind hem niet echt bij Ajax passen... waarschijnlijk dacht Frank dat ook maar om dan El-ghazi in de spits te zetten, dat had ik niet per se gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Deadsy schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 18:52:
[...]
edit:
Als ze 35 vangen voor Milik, wat zijn Tete en Bazoer dan wel niet waard?
Dit :Y

Zelfs in 2016 is 35 miljoen een belachelijk bedrag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
Nou ja Higuain gaat voor 94 miljoen weg en waarschijnlijk gaat Pogba voor nog veel meer weg, meer binnenlands...Janssen voor 20 miljoen euro

Dus als je het zo bekijkt...valt het nog mee. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Nog een mooi citaat:
"Thulani zat niet bij de selectie die ik aan het begin van het seizoen van Ajax heb gekregen", zo reageert coach Peter Bosz op de dag van de belangrijke wedstrijd tegen PAOK Saloniki in de derde voorronde van de Champions League in De Telegraaf op de situatie van Serero in Amsterdam. "Wat daar de reden van is, kan ik als trainer niet beantwoorden. Dat is aan de club", stelt Bosz.
Toch teruggezet dus, zonder dat hij überhaupt kon verlengen. Je wordt dus gewoon genaaid. Wat heb je als trainer dan te zeggen eigenlijk? Wie bepaalt nu de selectie? :?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Word Ajax ergens uitgezonden vanavond?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2016 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Gonadan schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 19:09:
Nog een mooi citaat:

[...]

Toch teruggezet dus, zonder dat hij überhaupt kon verlengen. Je wordt dus gewoon genaaid. Wat heb je als trainer dan te zeggen eigenlijk? Wie bepaalt nu de selectie? :?
Is toch al een aantal jaar zo.
De trainer heeft niets te zeggen over het aankoop en verkoop beleid. De top stelt een selectie samen en daar moet de trainer het mee doen. De trainer kan hoogstens doorgeven wat hij erbij had en wie hij niet nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ja, op Ziggo sport.
Kanaal 14 bij Ziggo klanten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Danku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Deadsy schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 19:12:
Is toch al een aantal jaar zo.
De trainer heeft niets te zeggen over het aankoop en verkoop beleid. De top stelt een selectie samen en daar moet de trainer het mee doen. De trainer kan hoogstens doorgeven wat hij erbij had en wie hij niet nodig heeft.
Qua aankopen snap ik dat je geen alleenrecht hebt, maar totaal niets te zeggen is weer het andere uiterste. Dan kan je toch niet werken?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 19:59
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 19:10:
Word Ajax ergens uitgezonden vanavond?
In ieder geval deze voorronde bij Ziggo Sport

Niet helemaal duidelijk of zij de rechten ook al hebben voor een evt. volgende voorronde ook al hebben. Van het hoofdtoernooi heeft SBS rechten om op het open net uit te zenden (hopelijk Ajax & PSV), overige wedstrijden zijn op betaalzender Ziggo. Volgend jaar gaat het open gedeelte van SBS naar Veronica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Gonadan schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 19:14:
[...]

Qua aankopen snap ik dat je geen alleenrecht hebt, maar totaal niets te zeggen is weer het andere uiterste. Dan kan je toch niet werken?
Is sinds de aanstelling van de Boer zo dus dat zal ook wel aan Bosz doorgegeven zijn bij de onderhandelingen.
Dit is onderdeel van het besluit om een voorbijganger (de trainer) niet te veel macht te geven.
Want in het verleden heeft dit ze absurd veel geld gekost, in transfers en salarissen van een te grote selectie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweaking Art
https://twitter.com/AFCAjax/status/757992808162725889

De namen zijn binnen, geen echte verassingen, Riedewald op het middenveld, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Viergever :X
En Casierra vanaf links, wat is er met Youness?

Inderdaad wel gewoon dezelfde opstelling als de laatste oefenwedstrijd, daarvan was de eerste helft heel aardig. Tweede helft beduidend minder en ging het mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
dutchgio schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 19:41:
Viergever :X
En Casierra vanaf links, wat is er met Youness?

Inderdaad wel gewoon dezelfde opstelling als de laatste oefenwedstrijd, daarvan was de eerste helft heel aardig. Tweede helft beduidend minder en ging het mis.
Younes kan nog geen 90 minuten spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Oef, Viergever in het centrum, linke boel. Blijf hem een instabiele factor vinden achterin. Zonde dat van der Hoorn verkocht is, zag hem liever spelen dan Viergever, helemaal Europees. Viergever wil voetballend naar een oplossing zoeken terwijl hij een gebrek aan inzicht heeft, levensgevaarlijk. Is ook gebleken in de voorbereiding.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Dat heeft Frank de Boer er met geweld ingeslagen, ze kregen serieus op hun lazer als ze niet gewoon simpel verdedigden. Hopelijk gaat dat er weer een beetje uit. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Gonadan schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 19:57:
Hopelijk gaat dat er weer een beetje uit. :P
:P :Y) O-)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Nou ja, ik houd wel van een voetballende oplossing. Maar nooit meer peren als dat even echt nodig is vind ik ook te zwart/wit. :P
Deadsy schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 19:17:
Is sinds de aanstelling van de Boer zo dus dat zal ook wel aan Bosz doorgegeven zijn bij de onderhandelingen.
Dit is onderdeel van het besluit om een voorbijganger (de trainer) niet te veel macht te geven.
Want in het verleden heeft dit ze absurd veel geld gekost, in transfers en salarissen van een te grote selectie.
Ja dat is hetzelfde verhaal, maar dan nog moet het niet zo zwart/wit gehanteerd worden. Je moet als trainer wel kunnen aangeven wat je nodig hebt of mist en daarbij voorkeur kunnen uitspreken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
Han schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 19:48:
Oef, Viergever in het centrum, linke boel. Blijf hem een instabiele factor vinden achterin. Zonde dat van der Hoorn verkocht is, zag hem liever spelen dan Viergever, helemaal Europees. Viergever wil voetballend naar een oplossing zoeken terwijl hij een gebrek aan inzicht heeft, levensgevaarlijk. Is ook gebleken in de voorbereiding.
Misschien is het maar voor een paar wedstrijden, die andere colombiaan Sanchez die ze hebben gekocht speelt alle wedstrijden bij zijn club Nacional, snelle jongen, het is natuurlijk afwachten of hij voetballend mee kan maar ik ben voorzichtig positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Gonadan schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 20:06:

[...]

Ja dat is hetzelfde verhaal, maar dan nog moet het niet zo zwart/wit gehanteerd worden. Je moet als trainer wel kunnen aangeven wat je nodig hebt of mist en daarbij voorkeur kunnen uitspreken.
Dat kan de trainer geloof ik ook, hij heeft een stem, waarmee hij kan aangeven op welke positie hij iemand erbij wil en een voorkeur uitspreken maar hij kan er geen transfers doorheen duwen of zich bemoeien met contracten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Waar ergens kan ik de wedstrijd volgen? Ik heb thuis geen Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:29
Spelen weet Europees en er wordt weer eens een doelpunt onterecht afgekeurd :/

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Jammer was geen buitenspel, maar wel moeilijk te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
Het is lastig te zeggen maar Ajax zag een doelpunt afgekeurd en ik denk dat de scheids mis zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
ephymerous schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 21:05:
Spelen weet Europees en er wordt weer eens een doelpunt onterecht afgekeurd :/
Was mooi geweest voor Dolberg als hij meteen gescoord had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
En de lat geraakt lol...ook dat nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Als dat schot net erin had gezeten was het ook goed geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 13:08
Was buitenspel
Knap dat die grens dat zag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Nee, dat mag niet.

Ajax ondertussen onterecht doelpunt afgekeurd gekregen. Net als PSV trouwens dat van FC Eindhoven heeft verloren in eigen huis >:)

Ik wilde net dit posten, maar nu ook nog de lat:
Waarom heb ik echter weer zo'n onderbuik gevoel dat Ajax dadelijk met 65% balbezit de wedstrijd beëindigd maar dat het dan 0-1 staan :P
Ik zag Riedewald net al in de 10de minuut het van afstand proberen (huizenhoog over).

Laten hopen dat ik ongelijk heb.
Ik denk dat ik ongelijk heb. Misschien is het straks wel 0-1, maar dan meer omdat het tegen zit in plaats van het tikkie breed spel.

[ Voor 14% gewijzigd door RoD op 26-07-2016 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 13:08
Tja...tis volgens mij echt de bedoeling dat die bal in het netje moet anders heb je er weinig aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Fleximex schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 21:06:
[mbr]Nee, dat mag niet.[/]

Ajax ondertussen onterecht doelpunt afgekeurd gekregen.
Onterecht?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Was geen buitenspel. Bovenin stond nog een speler van PAOK op gelijke hoogte. Je moet kijken naar wanneer het schot gelost word niet naar hoe het zit wanneer de doelman de bal aanraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Deadsy schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 21:10:
[...]

Was geen buitenspel. Bovenin stond nog een speler van PAOK op gelijke hoogte. Je moet kijken naar wanneer het schot gelost word niet naar hoe het zit wanneer de doelman de bal aanraakt.
Daarom juist, gewoon buitenspel, bovenlichaam was verder naar voren dan de laatste verdediger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Het ziet er nu al ruim 10 minuten goed uit. Eerste gedeelte was het veel tikkie breed, maar nu loopt Ajax goed te ballen. Hoewel oppassen voor de counter.

Edit: wtf, echt net als ik dit post :(
Cillessen is toch al een tijdje niet zo sterk hoor. Die denkt in 2016 dat hij Neuer is.

[ Voor 30% gewijzigd door Fleximex op 26-07-2016 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Het is weer eens zo'n avond. Man man man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WahyuSchmidt
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-06 15:10
Domme fout van cillessen

[ Voor 6% gewijzigd door WahyuSchmidt op 26-07-2016 21:14 ]

PSN: Wahyu2304_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:29
Wat een blunder van Cillessen, weer een tegendoelpunt door knullig verdedigen :/

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
Ai...Cillessen is duidelijk geen Neuer... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:27
Wat een mafkees die Cillessen.
Pagina: 1 ... 7 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
]Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2016/2017
Voor FC-Twente: FC Twente - hoe nu verder