[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2016/2017 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 101 Laatste
Acties:
  • 171.823 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:42

Player1S

Probably out in the dark

IMHO zijn er in Nederland maar 2 clubs die een buitenlandse investeerder koopt zonder er alleen maar zelf beter van te worden en dat zijn Ajax en Feyenoord. En enkel om hun geschiedenis.

Er zijn nog zat andere clubs te koop in andere landen waarmee je als rijke lul mee durft te pochen. En relatief gezien goedkoper om Europees succes mee te behalen. Een blik spelers die Europees mee komen, komen niet zomaar naar Nederland toe. Die willen een ziekelijk hoog salaris. Mogelijk nog veel hoger dan dat ze in Engeland kunnen krijgen omdat de competitie zelf niet echt aanspreekt.

Net als bij Vitesse en ADO Den Haag lijkt me dat dit puur uit eigen belang is en ik vraag me af of je dat als supporter echt moet willen.
In geval van Fortuna is het alternatief geen voetbal in Sittard meer dus heel veel andere keus is er helaas niet.
Een situatie FC Utrecht lijkt me echter prettiger. Een echte supporter met geld die de club red.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:17

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Ze hadden gewoon x aantal jaren geleden moeten fuseren naar FC Limburg. Dan hadden we nu een leuke ploeg in de subtop gehad. Dan waren alle rare fratsen bij Roda, Fortuna en MVV niet nodig geweest de afgelopen tijd. De bedrijvigheid in Limburg is gewoon te min voor drie clubs op professioneel niveau. Dat een stuk of 50 moraalridders van elke club de fusie voorkomen heeft snap ik nog steeds niet. Geldverkwisting ten top.

En met alle respect, er is al jaren geen voetbal in Sittard, het enige dat daar nog aanwezig is, is de herinnering aan vroeger toen Fortuna wel enige betekenis had in het betaald voetbal (ik ben overigens niet anti-fortuna ofzo ondanks dat ik in het zuiden woon, ga ik al 15 jaar liever naar Eindhoven, heb verder geen wrok tegen de Limburgse clubs)

[ Voor 29% gewijzigd door Chrosser op 22-07-2016 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:27
Chrosser schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 10:58:
Ze hadden gewoon x aantal jaren geleden moeten fuseren naar FC Limburg. Dan hadden we nu een leuke ploeg in de subtop gehad. Dan waren alle rare fratsen bij Roda, Fortuna en MVV niet nodig geweest de afgelopen tijd. De bedrijvigheid in Limburg is gewoon te min voor drie clubs op professioneel niveau. Dat een stuk of 50 moraalridders van elke club de fusie voorkomen heeft snap ik nog steeds niet. Geldverkwisting ten top.

En met alle respect, er is al jaren geen voetbal in Sittard, het enige dat daar nog aanwezig is, is de herinnering aan vroeger toen Fortuna wel enige betekenis had in het betaald voetbal (ik ben overigens niet anti-fortuna ofzo ondanks dat ik in het zuiden woon, ga ik al 15 jaar liever naar Eindhoven, heb verder geen wrok tegen de Limburgse clubs)
Tja was het maar zo makkelijk he....

als je zo zou redeneren zouden de volgende fusies (als dat nodig zou zijn) ook prima moeten kunnen:
Groningen met Heerenveen
Feyenoord met Sparta
Heracles met FC Twente
Vitesse met NEC
AZ met Ajax
NAC met WIllem II
etc. etc.

Zo simpel is het nu eenmaal niet ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:55

polthemol

Moderator General Chat
Chrosser schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 10:58:
ik snap het wel :) Er is geen enkel draagvlak voor fc limburg, het plan rammelde, er was helemaal geen budget enz..

Je moet uiteindelijk kijken naar wat een achterban wil (he, als we ajax en feyenloord nu samenvoegen he, dan kunnen we meedoen met de champions league misschien! :o). De enige rede dat er een voetbalclub is, is vanwege fans die komen kijken (laten we even de prestigeprojectjes die af en toe opduiken buiten beschouwing laten). En die fans willen voor een groot deel specifiek fortuna, mvv of roda kijken. Identiteit is daarbij gewoon een heel belangrijk iets en een fc limburg heeft geen identiteit (limburg heeft nog eens geen identiteit for that matter).

En als dat betekend dat je club in relatieve rust wat rondhobbelt middenmoot jupiler league om maar wat te noemen: ik kan er prima mee leven. Fijn avondje uit, biertje erbij, wat naar voetbal kijken van mijn eigen club, mooi. Je hoeft niet persé grootse prestaties te hebben, het is uiteindelijk gewoon entertainmentindustrie en ik wil entertained worden, zoals vele op de tribunes ook.

@l1nt: het ligt eraan wat je doel is. Bij Ado is omdat China heel hard inzet om voetbal in eigen land te laten groeien. ADO kopen was een manier om expertise over te hevelen naar China (ado zou ook jeugdopleidingen in china moeten verzorgen bv.) en chinese spelers mogelijk in europa ervaring op te laten doen. Ik schat in dat de huidige eigenaar van Fortuna geen enkele illusie heeft om Europees mee te draaien, echter: de ligging van Sittard is erg goed, de club was goedkoop over te nemen en er is veel laaghangend fruit om snel stappen mee te maken. Als je in de regio kijkt: we liggen vlakbij België en Duitsland, er is een grote Turkse achtergrond, ook in de landen om ons heen, dankzij de vroegere mijnen oa. Ik denk dat hij uiteindelijk wat spelers wel zal gaan stallen ook bij ons die daarna mogelijk doorstromen naar de Turkse competitie (Waar de laatste jaren echt heel erg veel geld in om gaat). Men zal dan de voorkeur geven aan Turkse spelers die in Nederland hebben gespeeld: zijn wat bekender met de cultuur aldaar, maar hebben wel een Nederlandse voetbalopleiding gekregen.

En dat het puur uit eigen belang is: dat is altijd zo ;) Niemand doet iets gewoon "omdat". Ik vind het zelfs prima dat de man eigen belang heeft.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
D-e-n schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 22:11:
Ik zat een stuk te kijken ja. Het viel me vooral op dat er zo weinig structuur in de opbouw zat. Hup, daar ging weer een lange bal naar voren. Verder vond ik de opstelling nogal vreemd : Bergwijn in de spits en middenvelder Schuurman als rechtsbuiten.

Jammer dat ze het niet haalden. Een mooie ervaring die niet veel jonge spelers uit Nederland is gegeven in het verleden.
Ja, het zal vooral gokken op de snelheid van Bergwijn zijn geweest.
Helaas de afstraffing tegen Frankrijk (1-5) gemist afgelopen maandag waardoor ze als 3e in de groep geëindigd waren (na ook verlies tegen Engeland in blessuretijd). Tegen Kroatië zag het er allemaal wel goed uit nog (in vooral de eerste helft) maar die zijn dan ook laatste geworden O-)
Dit was de wedstrijd om de 5e plaats en laatste ticket voor het WK (Engeland, Frankrijk, Italië en Portugal de andere vier). Duitsland was in de openingswedstrijd tegen Italië al netzo oppermachtig als tegen Nederland en verloren door één counter die een (twijfelachtige) penalty opleverde. Vlgns mij was het iets van 25 tegen 1 doelpoging in die wedstrijd :+ (gister 20 tegen 2 na 90 minuten iirc, stand 2-2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

polthemol schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 11:10:
[...]

ik snap het wel :) Er is geen enkel draagvlak voor fc limburg, het plan rammelde, er was helemaal geen budget enz..

Je moet uiteindelijk kijken naar wat een achterban wil (he, als we ajax en feyenloord nu samenvoegen he, dan kunnen we meedoen met de champions league misschien! :o). De enige rede dat er een voetbalclub is, is vanwege fans die komen kijken (laten we even de prestigeprojectjes die af en toe opduiken buiten beschouwing laten). En die fans willen voor een groot deel specifiek fortuna, mvv of roda kijken. Identiteit is daarbij gewoon een heel belangrijk iets en een fc limburg heeft geen identiteit (limburg heeft nog eens geen identiteit for that matter).
Als je het goed doet denk ik dat je zelfs Ajax en Feyenoord kunt laten fuseren. Alleen is dat een project wat vele jaren in beslag neemt. Je moet eerst de achterban dusdanig kneden dat ze er mee akkoord gaan en dat doe je niet eventjes. Zelfde geld voor de clubs uit Limburg.

Je kunt daar niet van de ene op de andere dag roepen "vanaf komend seizoen zijn jullie je cluppie kwijt maar mag je juichen voor FC Limburg".
Je moet heel voorzichtig zijn dat je niemand tegen het zere been schopt.
Bij ons in het dorp hebben ze bijvoorbeeld de 2 carnavals verenigingen willen fuseren. Ze waren dusdanig verschillend dat je het niet gewoon op 1 hoop kon gooien en zo verder kon gaan. Toch werd het wel zo behandeld en resultaat was dat velen die voorheen de kar trokken er mee ophielden en de nieuwe vereniging uiteindelijk slechter af was.
Grootste argument toen was dat men geen prinsen konden vinden en dat veel eigenaren van zaken uit het dorp de boot afhielden met het excuus "ik heb klanten bij beide verenigingen en wil niemand tegen het zere been schoppen door nu voor 1 van beide te kiezen". Needless to say, na de fusie hadden ze wel ander excuus. En dat zie ik bij een FC Limburg ook wel gebeuren. Nu niet sponsoren omdat ze zogenaamd klanten hebben die bij 1 van de 3 supporter is en straks verzinnen ze wel wat anders om er onderuit te komen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
L1nt schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 12:10:
[...]

Als je het goed doet denk ik dat je zelfs Ajax en Feyenoord kunt laten fuseren. Alleen is dat een project wat vele jaren in beslag neemt. Je moet eerst de achterban dusdanig kneden dat ze er mee akkoord gaan en dat doe je niet eventjes. Zelfde geld voor de clubs uit Limburg.

Je kunt daar niet van de ene op de andere dag roepen "vanaf komend seizoen zijn jullie je cluppie kwijt maar mag je juichen voor FC Limburg".
Je moet heel voorzichtig zijn dat je niemand tegen het zere been schopt.
Bij ons in het dorp hebben ze bijvoorbeeld de 2 carnavals verenigingen willen fuseren. Ze waren dusdanig verschillend dat je het niet gewoon op 1 hoop kon gooien en zo verder kon gaan. Toch werd het wel zo behandeld en resultaat was dat velen die voorheen de kar trokken er mee ophielden en de nieuwe vereniging uiteindelijk slechter af was.
Grootste argument toen was dat men geen prinsen konden vinden en dat veel eigenaren van zaken uit het dorp de boot afhielden met het excuus "ik heb klanten bij beide verenigingen en wil niemand tegen het zere been schoppen door nu voor 1 van beide te kiezen". Needless to say, na de fusie hadden ze wel ander excuus. En dat zie ik bij een FC Limburg ook wel gebeuren. Nu niet sponsoren omdat ze zogenaamd klanten hebben die bij 1 van de 3 supporter is en straks verzinnen ze wel wat anders om er onderuit te komen.
sterker nog, de sponsoren die je trekt zijn totaal verschillend. MVV bijvoorbeeld is echt Maastricht. Buiten Maastricht vind je niet veel MVV meer, relatief klein gebied dus. Roda hangt qua identiteit (of hing) meer vast aan hun koempelmentaliteit (in feite gewoon mijnwerkers, harde werken en tegen de 50ste ergens omkiepen van ellende), Fortuna zit in dezelfde hoek, maar heeft een regio die ergens tot Roermond zou moeten gaan (wat een vrij groot gebied is, met ook grotere bedrijven erin). En dan hou je VVV over: VVV ziet de wedstrijden tegen Roda/Fortuna/MVV nog eens niet als echte derbies, VVV-Helmond is meer een derby :)

Maar goed, we gaan mee in je scenario: je gaat kneden en kneden en je voegt alles samen: Wat is je doel? Want uiteindelijk is het een prestigeprojectje op die manier en niets meer. Als je in 1 stad wat samenvoegt, dan kan dat nog wel werken (zoeen fusie heeft Fortuna ook al gehad, tussen Sittardia en Fortuna54), maar als je veel verder gaat zoeken, dan ga je dus echt maar wat bij elkaar gooien in de hoop dat het werkt voor wat? Je kunt het zinloze emotie noemen, maar ik bv wil groen-geel, ik wil geen rood-wit of zwart-geel of een gemaakte club. Gaat het me om het topvoetbal? Dan hobbel ik wel de grens over richting Duitsland, kan ik goed voetbal kijken en ik heb evenveel binding met die clubs dan met welke willekeurige club dan ook.

Het feit dat "we" aan het worstelen zijn in Limburg is vooral bij alle 4 de clubs bar en bar slecht bestuur, jaren historie die opgeruimd moesten worden en een voetbalcompetitie die dringend aan reorganisatie toe is. Als je die dingen optelt, dan krijg je het moeilijk als club, maar dat maakt het niet uitzichtsloos ;) Er zijn mensen die gewoon oprecht genieten van een wedstrijd zoals Telstar-uit, of het machtig vinden dat je bij een wijlen AGOVV bij de vraag voor een wc naar een stenen muurtje vol met klimop werd verwezen.

(ter illustratie, onze grootste cultspelers in Sittard, waren niet de prima ballerina's, maar veelal spelers die (soms op het randje van smerig) erin vlogen. De van Bommels, Linford's, Ricksen's, enz. In Amsterdam is het weer een heel ander type speler wat het publiek wil).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:17

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

martinusz schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 11:10:
[...]

als je zo zou redeneren zouden de volgende fusies (als dat nodig zou zijn) ook prima moeten kunnen:
Groningen met Heerenveen
Feyenoord met Sparta
Heracles met FC Twente
Vitesse met NEC
AZ met Ajax
NAC met WIllem II
etc. etc.

Ik verkondig ook nergens dat het simpel is. Daarnaast lees je ook niet goed. De clubs die jij op noemt hebben allemaal bestaansrecht op zichzelf, met grotendeels volle stadions.

Dat is in ieder geval bij Fortuna absoluut niet het geval. Daar zitten 350 man in een stadion met een omvang van 12.500. Het is leuk voor die 350 toeschouwers dat ze die 11 man op het veld wat zien aankloten, maar het is pappen en nat houden totdat er helemaal niets meer is. Heb je dan je doel bereikt? En dan maar afvragen waarom ze altijd in financiële nood verkeren.

Zelfs op het gebied van jeugd krijgen ze een samenwerking nog niet voor elkaar. Verschrikkelijk, terwijl de jeugdopleiding van bijvoorbeeld Roda echt drama is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:44
martinusz schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 11:10:
[...]

Groningen met Heerenveen
Feyenoord met Sparta
Heracles met FC Twente
Vitesse met NEC
AZ met Ajax
NAC met WIllem II
etc. etc.

Probleem van clubs in dezelfde regio is alleen dat dat gelijk staat aan de nodige rivaliteit, dus dan zou een fusie wat dat betreft niet echt gaan helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Chrosser schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 12:27:
[...]

Ik verkondig ook nergens dat het simpel is. Daarnaast lees je ook niet goed. De clubs die jij op noemt hebben allemaal bestaansrecht op zichzelf, met grotendeels volle stadions.
Lees eerst zelf eens goed, het gaat om de redenatie dat je makkelijk clubs kunt samenvoegen uit dezelfde region, dat is dus niet zo simpel ook al zou dat logisch zijn (qua bezoekersaantallen etc etc etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Chrosser schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 12:27:
[...]
Dat is in ieder geval bij Fortuna absoluut niet het geval. Daar zitten 350 man in een stadion met een omvang van 12.500. Het is leuk voor die 350 toeschouwers dat ze die 11 man op het veld wat zien aankloten, maar het is pappen en nat houden totdat er helemaal niets meer is. Heb je dan je doel bereikt? En dan maar afvragen waarom ze altijd in financiële nood verkeren.

Zelfs op het gebied van jeugd krijgen ze een samenwerking nog niet voor elkaar. Verschrikkelijk, terwijl de jeugdopleiding van bijvoorbeeld Roda echt drama is.
Nu chargeer je de feiten nogal heel erg stevig: seizoenskaarten waren in de meest barre tijden nog altijd een 1000tal. Er is van vorig jaar een quote dat we een wedstrijd inderdaar maar een 700 man op de tribune hadden, toevallig zijn die cijfers op niets gebaseerd. Een vluchtige vraag in de wandelgangen van een journalist en iemand van de administratie die niet goed aan het opletten was en iets terugzei van "700".

Afgelopen seizoen hadden we een aantal van 2018 gemiddeld, wat in de JL een 13de plek was. Gezien dat we al 3 dramatisch slechte seizoenen op rij hadden qua voetbal, is het een verbazingwekkend net aantal zelfs. Als je het over draagvlak hebt: dat onderstreept nog altijd potentie en draagvlak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
L1nt schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 10:19:
IMHO zijn er in Nederland maar 2 clubs die een buitenlandse investeerder koopt zonder er alleen maar zelf beter van te worden en dat zijn Ajax en Feyenoord. En enkel om hun geschiedenis.
Je noemt juist 2 clubs op die je juist koopt om er zelf beter van te worden.
Relatief gemakkelijk om in de CL te komen, veel achterban en een rijke historie waardoor je weer meer in het nieuws komt.

Dat is niet zo met een Fortuna Sitard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008

Chrisjuh_15

Facta non verba

L1nt schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 12:10:
[...]

Ja, denk het niet he. Dat gaat je echt niet lukken, in geen 100 jaar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Napo schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 12:39:
[...]

Je noemt juist 2 clubs op die je juist koopt om er zelf beter van te worden.
Relatief gemakkelijk om in de CL te komen, veel achterban en een rijke historie waardoor je weer meer in het nieuws komt.

Dat is niet zo met een Fortuna Sitard
Dat zijn de clubs waar tevens van wilt zeggen dat je de eigenaar bent. Als je met de eigenaren van PSG, ManUnited, ManCity, Chelsea etc etc bij elkaar bent ga je echt niet trots vertellen dat jij de eigenaar bent van Fortuna/Vitesse/ADO.

En de de redenen die jij opnoemt zijn tevens de reden dan het ook weer relatief goedkoper word om met die clubs succes te behalen.
Spelen voor Ajax of Feyenoord spreekt nog steeds meer aan dan spelen voor Fortuna/Vitesse/ADO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:07
Chrisjuh_15 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 12:42:
Feyenoord Rotterdam aFC lijkt me wel een acceptabele naam voor beide partijen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008

Chrisjuh_15

Facta non verba

ph4ge schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 12:43:
[...]

Feyenoord Rotterdam aFC lijkt me wel een acceptabele naam voor beide partijen.
Lijkt mij niet, sterker nog: elke gedachte eraan al niet. Ik spring nog liever voor de trein dan dat ik ooit voor (een deel van) dat clubje uit Amsterdam ga staan juichen. Zie jij het al voor je? De F-side met de vakken R/S/X samen in één fanatieke zijde? 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Chrisjuh_15 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 12:42:
[...]

Met de juiste mensen erachter en voldoende tijd zal er een punt komen dat het gros dusdanig bewerkt is dat het wel bespreekbaar is.
Je zult niet alle supporters erachter krijgen, sommigen springen nog liever voor de trein :+ maar het merendeel wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16:22
Chrisjuh_15 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 12:50:
[...]

Lijkt mij niet, sterker nog: elke gedachte eraan al niet. Ik spring nog liever voor de trein dan dat ik ooit voor (een deel van) dat clubje uit Amsterdam ga staan juichen.
Dus elke keer dat Vermeer een mooie redding maakt voel je de aandrang om naar het spoor te lopen? :+

Wat een gezwets, juich voor je club, maar doe niet zo zielig als het om een andere club gaat :O

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:42
Chrisjuh_15 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 12:50:
[...]

Lijkt mij niet, sterker nog: elke gedachte eraan al niet. Ik spring nog liever voor de trein dan dat ik ooit voor (een deel van) dat clubje uit Amsterdam ga staan juichen. Zie jij het al voor je? De F-side met de vakken R/S/X samen in één fanatieke zijde? 8)7 |:(
dat zal dan ook nog is ín Amsterdam zijn, want ja grootste, modernste stadion en de hoofdstad 8) ;) :+
genoeg treinspoor op weg die kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ph4ge schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 13:40:
[...]
"We worden kampioen" of "We gaan voor het kampioenschap" zijn echt 2 andere dingen. Volgens mij spreken Ajax en PSV voor het seizoen ook altijd uit dat ze voor het kampioenschap gaan of zelfs dat het seizoen mislukt is als ze het niet worden.
Dat is de enige mogelijke doelstelling voor PSV en Ajax op basis van wat realistisch gezien gezien moet worden als een "goede prestatie".

Voor Feyenoord gaat dat uiteraard niet op.
Je hebt vast weleens van het woord "scoreboardjournalistiek" gehoord.
Ik ken Co Adriaanse, dus ook zijn bekende uitspraken.
Als je kijkt naar de eindstand kan je daar wat vinden, maar de recente prestaties zijn ook interessant. Het is geen gekke gedachte dat je een lijn naar boven door blijft zetten. Als je een nieuwe coach hebt en of veel spelerswisselingen dan ben je zoekende, maar als de boel op de rit staat dan kan je best wel het geloof hebben dat dat zo blijft. Bij PSV zeiden ze hetzelfde na het eerste seizoen onder Cocu, daar stond men halverwege het seizoen 9e maar was het einde van het seizoen sterk, en die lijn werd doorgezet naar het seizoen er na. Bij Feyenoord heeft men die fase nu ook gehad, de selectie is weer een jaar verder en er is niemand vertrokken maar er is wel versterking. Ook zal de handrem er niet op gaan omdat men nergens meer voor speelt in de competitie maar alleen naar de beker kijkt (de enige gelijke spelen na de mindere periode waren in de week in aanloop naar de beker).

Er is geen reden om weer zoekende te worden en er hoeven geen nieuwe tactieken en patronen ingesleten te hoeven worden. Het raamwerk is vorig seizoen gebouwd en tijdens die bouw is het sportief even slecht gegaan, maar het bleek in de 2e seizoenshelft goed te staan.
Huh? Die slechte reeks vond toch plaats aan het begin van de 2e seizenshelft? En duurde dus bijna de helft van die 2e seizoenshelft?

Jij vindt de andere helft van die seizoenshelft dus maatgevend.

Ik heb nog eens gekeken tegen wie Feyenoord speelde in de goede fase waar jij het over hebt. Daar zit geen enkele goede ploeg bij, met uitzondering misschien van het Vitesse dat alle toppers verloor. Verder vooral kleinere ploegen en middenmoters.

Waarom zou dat in vredesnaam representatief moeten zijn voor een heel seizoen? Geen flauw idee.
"De media". Is dat een persoon? Een soort collectief bewustzijn? Ik heb iig nooit van "voetbalflitsen" gehoord, dus voor welke media spreekt die site dan?

Ik ben zelf best positief over de kansen van Feyenoord in het nieuwe seizoen, maar als je kampioen wil worden heb je met afstand de beste kans als gevaarlijke outsider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martinusz schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 13:42:
Hier geloof ik echt niet zoveel van, heb je daar een bron van of ben je erbij geweest dat dat gebeurd?
Bron? Een supporter die erbij stond. Uiteraard worden dit soort dingen niet aan de grote klok gehangen.

Google maar op Van Bommel en conflicten met jonge spelers, hij heeft gezegd dat het hem erg is tegengevallen, de bereidheid van nonge spelers om kritiek te accepteren van ervaren toppers. Als ik het kan vinden, kan jij het ook.
Wel grappig overigens dat er ook wordt gezegd dat we naar Duitsland moeten kijken, die bijvoorbeeld juist kennis in de sport hebben gepompt door niet voetbal mensen persee op belangrijke posities te zetten, maar juist experts op deelgebieden aan te nemen die niet persee voetbal achtergrond hebben.
De grootste en veruit meest invloedrijk club heeft op bijna alle posities voetbalmensen, tot grote vreugde van Cruijff een tijdje terug.

Verder weet ik niet wat je bedoelt. Klinsmann is begonnen met inspanningsfysiologen etc., de wetenschappelijke benadering, zo rond 2005, 2006. Na Klinsmann heeft dat voor zover ik weet geen navolging gekregen.
Vervolgens komt KNVB met een rapport met vaag beschreven punten, zogenaamd opgesteld door allerlei oud voetballers en trainers, en dan is dat ineens heilig?
Ik zou zeggen kijk dan inderdaad naar Duitsland en gebruik echte experts op gebieden, i.p.v. zelf verklaarde experts omdat ze toevallig voetballer of trainer zijn (geweest).
Duitsland heeft vooral technisch en tactisch grote stappen gemaakt, daar heb je wel degelijk voetbalmensen voor nodig. Geen idee wat je bedoelt dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joster schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 17:03:
[...]

Hoezo niet toegankelijke link? Het is een link naar een artikel op Blendle. Blendle is een site waar je betaalt om artikelen te kunnen lezen zoals je wellicht weet.
Lollig, nee hoor hij is niet ontoegankelijk, je moet gewoon betalen. Sure. NATUURLIJK ga ik niet betalen om op jouw posting in te kunnen gaan. Ben je betoeterd.
En waarom precies zou argumentation-by-link Tweakers-onwaardig zijn? Omdat journalisten een KNVB rapporten doornemen, duiden en hun meningen onderbouwen waar ik mij in kan vinden?
Dan kun je op zijn minst de moeite doen om hun conclusies en belangrijkste argumenten samen te vatten. Argumenting-by-link waar je nog voor moet betalen ook is een zeer matige discussiestrategie.
Grappig, in het rapport is dat dus anders omgeschreven :)
En weer zeg je niet wat er dan staat. Zinloze opmerking dus.
Ja, uiteraard is PSV er zwakker op geworden. Ik ben het ook met je eens dat het cruciaal is Van Ginkel te halen, Narsingh te lozen en een kwaliteitsinjectie op de flanken te doen zoals Bruma.

Maar Willems onvervangbaar? Uit wat van afgelopen seizoen zou dat blijken? Moreno, die is onvervangbaar. Bij PSV zou het in potentie echt nog een puinhoop kunnen worden als er teveel cruciale spelers vertrekken, laten we hopen van niet zeg..
Met een fitte Willems was PSV niet op de laatste speeldag kampioen geworden, maar al een paar weken eerder. Het werd nu nodeloos spannend.

Willems is van de buitencategorie, absolute klassespeler. Die kun je nooit vervangen door een gelijkwaardige speler. Zeker niet gezien het enorme belang dat hij heeft voor topscorer De Jong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 19:40:
[...]

Bron? Een supporter die erbij stond. Uiteraard worden dit soort dingen niet aan de grote klok gehangen.

Google maar op Van Bommel en conflicten met jonge spelers, hij heeft gezegd dat het hem erg is tegengevallen, de bereidheid van nonge spelers om kritiek te accepteren van ervaren toppers. Als ik het kan vinden, kan jij het ook.
Dus van Bommel heeft veel conflicten met jonge spelers....do I need to say more?
Je loopt tegen iedereen te brallen over argumenten, maar je bakt er zelf weinig van.
Al zou het eens zijn voorgekomen, het is dan nog geen maatstaf voor de gehele jeugd.
En verwijs je mij nu door naar Google? Foei, dat mag niet van jezelf hoor dat is Tweakers onwaardig.
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 19:40:
[...]

De grootste en veruit meest invloedrijk club heeft op bijna alle posities voetbalmensen, tot grote vreugde van Cruijff een tijdje terug.

Verder weet ik niet wat je bedoelt. Klinsmann is begonnen met inspanningsfysiologen etc., de wetenschappelijke benadering, zo rond 2005, 2006. Na Klinsmann heeft dat voor zover ik weet geen navolging gekregen.

[...]

Duitsland heeft vooral technisch en tactisch grote stappen gemaakt, daar heb je wel degelijk voetbalmensen voor nodig. Geen idee wat je bedoelt dus.
Dat jij niet weet wat er bedoeld wordt betekend nog niet dat het niet zo is (in jouw wereld misschien, want volgens mij ken je alleen je eigen waarheid).
Het opvallendste verschil tussen het Nederlandse en het Duitse voetbal? De trainers en de technisch directeuren.

Nederlandse trainers en bestuurders komen vrijwel uitsluitend uit een old boys network van ex-profspelers. Hoe groter je verleden als voetballer, hoe groter je kans om als trainer te slagen, zo lijkt het.

In Duitsland gelden inmiddels andere regels. Jong of oud, wetenschapper of autodidact, ex-prof of zij-instromer – alles kan. Het doet er niet meer toe wie je bent, maar wat je kunt.

Zo wordt Borussia Dortmund getraind door Thomas Tuchel, die slechts acht wedstrijden in de tweede Bundesliga speelde. Bayer Leverkusen heeft een voormalig manager van een autofabriek als trainer, Roger Schmidt. Zelfs bondscoach Joachim Löw heeft voor Nederlandse begrippen een schamele carrière als speler achter de rug, met slechts 52 Bundesligawedstrijden.

Zie hier een lezing van Thomas Tuchel.

Deze outsiders brachten nieuwe ideeën in het voetbal. En er zullen meer zulke types volgen. De Duitse voetbalbond heeft er beleid van gemaakt niet-ex-profs op te leiden tot trainer. Sinds 2008 worden gemiddeld 16 van de 24 plekken in de jaarlijkse opleiding tot proftrainer doelbewust gegund aan niet-ex-profs, vertelt Frank Wormuth, de baas van de opleiding.

De reden is simpel: de DFB beseft dat er ook buiten het profvoetbal mensen zijn met waardevolle ideeën over voetbal. Zeker, het helpt om ‘de geur van de stal’ te kennen, om profvoetbal te hebben gespeeld, zegt Wormuth. ‘Maar dat is slechts een aspect van het trainerschap. Hoe ben je pedagogisch, analytisch, communicatief? Daar hebben ex-profs vaak minder oog voor.’

Meest in het oog springende product van dit beleid is de 28-jarige Julian Nagelsmann, die in februari trainer werd van Bundesligaclub TSG Hoffenheim. Nagelsmann kreeg het voor het zeggen toen Hoffenheim achttiende en laatste stond; met hem speelde de ploeg opvallend flexibel, verloor het nog maar een keer, en eindigde veilig als vijftiende.

Heeft Nederland een Julian Nagelsmann? Of een Sören Osterland, de assistent-trainer van Paderborn, die op zijn 25ste met een 10 afstudeerde aan de trainersopleiding? Nee.

Sterker, in Nederland lijken hun carrières niet eens mogelijk.

Kijk naar de lichtingen van de opleiding tot coach betaald voetbal sinds 2000, en je ziet met name ex-profvoetballers. En anders zijn het veertigers die zich jarenlang in het amateurvoetbal hebben moeten opwerken, om maar genoeg ervaring te hebben om door de strenge toelating te komen – als ze tenminste het inschrijfgeld van enkele duizenden euro's kunnen betalen.

De toelatingseisen zijn ongetwijfeld met de beste bedoelingen zo streng gemaakt. Maar het gevolg is wel dat Nederland put uit een beperkte, homogene groep. Als je niet beter zou weten, zou je het een kartel van ex-profs kunnen noemen.

De KNVB ziet dit ook in. Ervaring als speler telt te zwaar bij de toelating, zo staat in het recente rapport Winnaars van morgen , en motivatie te licht. De bond is van zins dit veranderen.
Vooral lekker blijven vasthouden aan je KNVB rapport opgesteld door de zogenaamde voetbal experts van Nederland. Dan gaan we het verschil maken, want dat hebben die trainers en voetballers namelijk hiervoor ook al zo gedaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Zullen we het even wat vriendelijker houden? :)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:04
@Benedict Tokkie
Ik ben het met je eens dat dat de voetballerij baat kan hebben bij inzichten van buitenaf. In tegenstelling tot bijvoorbeeld andere populaire sporten als zwemmen en schaatsen wordt er in de voetballerij weinig wetenschappelijk naar bijvoorbeeld beweging en techniek gekeken.

Maar dan bevreemdt het me dat je zo tekeer gaat tegen bijvoorbeeld de journalisten van catenaccio. Veel van die (deels gratis te lezen) artikelen benaderen het voetbal juist wetenschappelijk, van buitenaf. Daar gaat het om gegevens over veldbezetting, verdeling van geboortemaanden van spelers, teambelang vs individueel belang. Allemaal vrij concreet.

En dan pleit jij voor het niet alleen aanstellen van oud-voetballers als trainer maar dan verklaar je de mening van oud-voetballers als van Bommel juist wel heilig? Dat rijmt niet met elkaar. Juist die oud-voetballers redeneren vaak vanuit de emotie: "het was vroeger beter".

Ik ben het met je eens dat er in Nederland conservatief naar voetbal gekeken maar als er iets nu een voorbeeld daarvan is is het geklaag over mentaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 11:55:
[...]
De aanbevelingen uit dit rapport zijn breed gedragen, men moet het daar wel mee eens zijn anders wil je je naam niet op dat rapport hebben.
Dat valt nog maar te bezien, in het rapport staat nergens dat de geraadpleegde experts het rapport ook onderschrijven. Er staat slechts dat ze geraadpleegd zijn. Wanneer je de - zoals ik al eerder aangaf - verantwoording van het plan leest, staat slechts dat ze voor de relevante onderbouwing van hun plan slechts een beperkt aantal bronnen hebben gebruikt, waaronder een broddelwerk van Van Breukelen.

Wanneer je het rapport leest, kan je lastig verklaren dat het breed gedragen is, maar dat het toch echt een compromis is met een hoop tegenstrijdigheden.
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 12:37:
[...]
programmamanager Jelle Goes (klasbak, op zijn 37e al technisch directeur bij CSKA Moskou, daarna 4.5 jaar hoofd jeugdopleiding bij PSV)
Naast dat dit feitelijk onjuist is, kan jij hem een klasbak vinden, ik vind hem iemand van op zijn hoogst dubieus allooi.

De 'willekeur' - nou ja, er is enige correlatie met activiteiten in Eindhoven - waarbij je enerzijds bijvoorbeeld iemand zonder enige geschikte kwalificaties uitermate geschikt vindt om zonder enige voetbaltechnische ervaring technisch directeur te laten worden van de KNVB of iemand zonder enig ethiek en slechts twee jaar ervaring als hoofd jeugdopleiding van een club die ondanks de één na grootste begroting van Nederland slechts een marginale rol in de Nederlandse jeugdopleiding speelt, geschikt vindt als programmamanager van de KNVB en anderzijds uitstekende journalisten die op een wetenschappelijke wijze de vinger op de zere plek van het Nederlands voetbal weten te leggen, vind ik niet 'Tweakers-waardig' en getuigd helaas slechts van een sterk gekleurde bril.

Ik ben nooit een 'geroepene' geweest en was in mijn 'hoogtijdagen' slechts een nuttige voetballer in de reserve hoofdklasse geweest, die een bruikbare bankvulling was van een op zijn hoogst eerste klasser. Maar met name in de jeugd heb ik met en tegen redelijk veel 'geroepenen' gespeeld. Van al die 'geroepenen' hebben er slechts een enkeling betaald voetbal mogen spelen, dat waren echter niet de beste voetballers, maar degenen met de beste mentaliteit. Er valt wellicht genoeg aan te merken op het betaald voetbal en de betaald voetballers in Nederland, maar met de mentaliteit van degenen die het wel halen, zit het in de basis op zijn minst goed. De ontwikkeling van de mentaliteit van spelers hoef je niet te negeren, maar wanneer het het speerpunt van het beleid van de bond wordt, ga je mijns inziens echt de boot missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:23
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 19:45:
[...]

Lollig, nee hoor hij is niet ontoegankelijk, je moet gewoon betalen. Sure. NATUURLIJK ga ik niet betalen om op jouw posting in te kunnen gaan. Ben je betoeterd.

[...]

Dan kun je op zijn minst de moeite doen om hun conclusies en belangrijkste argumenten samen te vatten. Argumenting-by-link waar je nog voor moet betalen ook is een zeer matige discussiestrategie.

[...]

En weer zeg je niet wat er dan staat. Zinloze opmerking dus.
Ik heb gezegd dat het rapport vol tegenstrijdigheden staat met als voorbeeld dat de kreet winnaarsmentaliteit verdraaid is tot winning mindset wat een hele andere context heeft dan de quote van Dhr. Van Oostveen. Dat is dan onlogisch en oninteressant. Sure, als jij niet de moeite wil nemen een journalistiek stuk door te nemen (kan, vanwege betaling) of op z'n minst wil duiden waarom het rapport op bijvoorbeeld winnaarsmentaliteit wel hout snijdt zal ik met zulke dooddoeners van je de moeite gaan nemen conclusies en argumenten samen te gaan vatten. Niet dus.

Verder sluit ik me aan bij bovenstaande 2 posts van D-e-n en lateef.

[...]
Met een fitte Willems was PSV niet op de laatste speeldag kampioen geworden, maar al een paar weken eerder. Het werd nu nodeloos spannend.

Willems is van de buitencategorie, absolute klassespeler. Die kun je nooit vervangen door een gelijkwaardige speler. Zeker niet gezien het enorme belang dat hij heeft voor topscorer De Jong.
PSV haalde maar 4 punten minder dan vorig seizoen, een paar weken eerder lijkt mij dan ook ontzettend stug. Willems heeft geniale momenten die hij afwisselt met nonchalante momenten. Ik had het nog maar moeten zien of we eenzelfde aantal punten hadden gehaald (en de CL groep hadden overleefd) met Willems die een heel seizoen had gespeeld. Ik vond hem de tweede seizoenshelft verre van overtuigend en uit niets bleek dat hij onvervangbaar is, zeker verdedigend niet. Probleem ligt er dan vooral aanvallend, maar imo moet je aanvallend meer klasse hebben lopen (onder meer ten behoeve van Luuk) dan Locadia en Narsingh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even genieten:

Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/l41YtIcg2FQKzkz0A/giphy.gif

De 3-0 tegen Porto.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2016 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 19:36:
Dat is de enige mogelijke doelstelling voor PSV en Ajax op basis van wat realistisch gezien gezien moet worden als een "goede prestatie".

Voor Feyenoord gaat dat uiteraard niet op.
Feyenoord heeft dan ook niet dezelfde doestelling. PSV en Ajax moeten kampioen worden, Feyenoord gaat er voor maar moet niet.
Huh? Die slechte reeks vond toch plaats aan het begin van de 2e seizenshelft? En duurde dus bijna de helft van die 2e seizoenshelft?

Jij vindt de andere helft van die seizoenshelft dus maatgevend.

Ik heb nog eens gekeken tegen wie Feyenoord speelde in de goede fase waar jij het over hebt. Daar zit geen enkele goede ploeg bij, met uitzondering misschien van het Vitesse dat alle toppers verloor. Verder vooral kleinere ploegen en middenmoters.

Waarom zou dat in vredesnaam representatief moeten zijn voor een heel seizoen? Geen flauw idee.
Heb je het nou wel of niet nagezocht? Feyenoord heeft sinds 21 februari niet verloren. Dat zijn 12 officiele wedstrijden, waarvan 9 werden gewonnen waaronder AZ en FC Utrecht 2 keer. Je noemt Vitesse als goede tegenstander terwijl die op plek 9 hebben geëindigd en zet de nummer 4 en 5 als middenmoot en lager?

Recente prestaties zeggen altijd meer, trek een parallel met PSV van een paar seizoenen geleden, dat begon tegen het einde van het seizoen te draaien, bleef compleet en werd kampioen het seizoen daarna. Vorig seizoen was er teveel veranderd zowel in de staf als spelersgroep en moest er dus gebouwd worden, de laatste wedstrijden tonen aan dat dat bouwwerk staat, het bouwwerk is nog versterkt en dus is er geen enkele reden om te verwachten dat er dit seizoen weer opstart problemen zijn. Er is geen enkele aanleiding om te denken dat de goede lijn niet kan worden doorgezet. Niet te vergeten dat Feyenoord ook de beker heeft gewonnen met alleen maar sterke tegenstanders en net zoveel punten behaalde als het seizoen dat ze 2e werden en wel tot het einde mee deed om het kampioenschap.
"De media". Is dat een persoon? Een soort collectief bewustzijn? Ik heb iig nooit van "voetbalflitsen" gehoord, dus voor welke media spreekt die site dan?
Het is een filmpje van FC Rijnmond, waarin ze het eens zijn over de laffe doelstelling (directe plaatsing Europees voetbal, dus plek 3 of beker). Je favoriete Feyenoord volger Krabbendam noemde de doelstelling van vorig seizoen "gek" gezien de selectie. VI noemde de doelstelling vorig seizoen "bescheiden" en de Wolf "belachelijk". Metro noemde het "opvallend", 'Dit Feyenoord moet meedoen om titel' was de consensus bij Studio Voetbal (gasten Van Marwijk, Vissers en van Duren Mulder), Voetbal Primeur noemde het een "voorzichtige doelstelling", het AD noemt het bescheiden en plaatste nog een stuk waar [url="'Feyenoordiconen snappen doelstelling Feyenoord niet'"]diverse Feyenoord[/url] iconen het ook niet snapte. Dat je FC Rijnmond niet kent verbaasde me, maar hier zit toch wel iets of iemand bij die je kent?

Lang verhaal kort gemaakt, vorig seizoen sprak men expliciet niet uit dat men voor het kampioenschap ging, en nu is het weer niet goed.
Ik ben zelf best positief over de kansen van Feyenoord in het nieuwe seizoen, maar als je kampioen wil worden heb je met afstand de beste kans als gevaarlijke outsider.
Dat is precies hoe ze zich positioneren. 8)7

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martinusz schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 21:06:
[...]

Dus van Bommel heeft veel conflicten met jonge spelers....do I need to say more?
Je loopt tegen iedereen te brallen over argumenten, maar je bakt er zelf weinig van.
Al zou het eens zijn voorgekomen, het is dan nog geen maatstaf voor de gehele jeugd.
En verwijs je mij nu door naar Google? Foei, dat mag niet van jezelf hoor dat is Tweakers onwaardig.
Als je het voetbal (en vooral PSV) hebt gevolgd, heb je meegekregen dat Van Bommel na zijn terugkeer bij PSV grote moeite had met de mentaliteit van de jonge spelers. Dat heeft hij aangegeven in interviews en is niks nieuws. Supporters die bij de training aanwezig waren, waaronder een vriend van me, zijn getuige geweest van een paar incidentjes.
Dat jij niet weet wat er bedoeld wordt betekend nog niet dat het niet zo is (in jouw wereld misschien, want volgens mij ken je alleen je eigen waarheid).
Ik zeg niet dat het niet waar is uiteraard. Nu plaats je een tekst ter onderbouwing, na Googlen blijkt het van de Correspondent af te komen. Daar hebben we wat aan.

Het was mij niet opgevallen dat er in Duitsland meer niet-topvoetballers aan het roer staan. Interessant. Bij trendsetter en belangrijkste club Bayern München is dat iig niet zo, daar is het tegendeel het geval, en toptrainers zonder noemenswaardige voetbalcarriere kennen we al heel lang (Mourinho, Wenger, Van gaal heeft vooral bij Sparta gespeeld, Hiddink vooral bij de Graafschap etc.).
Vooral lekker blijven vasthouden aan je KNVB rapport opgesteld door de zogenaamde voetbal experts van Nederland. Dan gaan we het verschil maken, want dat hebben die trainers en voetballers namelijk hiervoor ook al zo gedaan....
Eh, dat hebben de trainers en voetballers hiervoor daadwerkelijk gedaan he? NL is als klein land een groot voetballand. Ik denk wel dat je daarvoor de credits moet geven aan wie ze toekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-12-2024
Leuk verhaal dat gevaarlijke outsider van Feyenoord ( dat hoor ik vaker ) maar ze worden gewoon weer derde dit seizoen. :)

PSV heeft de beste papieren, het is lastig te zeggen waar Ajax staat vergeleken met PSV, het is echt afwachten hoe goed die nieuwe colombianen zijn.

---

Nu iets anders, Fabian Sporkslede keert terug naar Nederland, naar NAC Breda precies, ik was hem een beetje uit het oog verloren maar toch nog even opgezocht hoe hij het gedaan heeft.

Uitgeleend naar een Serie C club, 2 wedstrijden gespeeld waarin hij beide keer gewisseld was, 5 wedstrijden op de bank zonder invalbeurt en daarna zat hij helemaal niet bij de selectie.

Ok NAC Breda speelt in de Jupiler league en er is waarschijnlijk niet veel keus maar om een speler te tekenen die nauwelijks in de Serie C heeft gespeeld... dat er echt niet iemand is met meer potentie vind ik erg vreemd.

Hij heeft ook een lang contract gekregen...ach nou ja, misschien wel een nuttige speler als NAC niet promoveert de komende jaren. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-e-n schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 23:05:
@Benedict Tokkie
Ik ben het met je eens dat dat de voetballerij baat kan hebben bij inzichten van buitenaf. In tegenstelling tot bijvoorbeeld andere populaire sporten als zwemmen en schaatsen wordt er in de voetballerij weinig wetenschappelijk naar bijvoorbeeld beweging en techniek gekeken.
Dat zijn we idd volledig eens.
Maar dan bevreemdt het me dat je zo tekeer gaat tegen bijvoorbeeld de journalisten van catenaccio. Veel van die (deels gratis te lezen) artikelen benaderen het voetbal juist wetenschappelijk, van buitenaf. Daar gaat het om gegevens over veldbezetting, verdeling van geboortemaanden van spelers, teambelang vs individueel belang. Allemaal vrij concreet.
Ik lees heel regelmatig artikelen van Catenaccio, het is waarschijnlijk mijn favoriete bron van voetbalinfo, zeker wat de meer diepgaande zaken betreft. Dat betekent niet dat ik niet kritisch kijk naar hun artikelen.

In dit geval plaatst volgens mij Joster een heel kort stukje van Catenaccio, dat ik tenenkrommend slecht vind. Ze citeren Van Oostveen, die een keer de term "winning mindset" gebruikte om, zoals het er uitziet, winnaarsmentaliteit te beschrijven. Dat gaan ze vervolgens uitleggen op een andere manier, en dan zetten ze beide termen heel kunstmatig tegenover elkaar. Volslagen onlogisch. Winnaarsmentaliteit en topsportmentaliteit zijn nauw verwant maar niet helemaal hetzelfde, echter ze staan ZEKER NIET tegenover elkaar. Onder meer daarover.

Ik vraag mij dan af, hoe kan het dat ze zo iets plaatsen? Welnu, het antwoord is denk ik eenvoudig. Catenaccio is een site waar liefhebbers vol enthousiasme discussiëren over technische/tactische zaken en dit onderbouwen met allerlei feitjes en statistieken. Ze hebben verschillende artikelen gewijd aan wat er op die vlakken mis is met het NLs voetbal.

En dan komt er een rapport, dat:
1) Aangeeft dat er op technisch/tactisch vlak wenig mis is met het NLs voetbal; de mening van Catenaccio en de door hen geplaatste artikelen doet dus niet ter zake en hebben geen invloed gehad
2) Winnaarsmentaliteit noemt als absolute speerpunt, nu net iets waar Catenaccio heel weinig mee kan

Lijkt me best vervelend, als Catenaccio zijnde.
En dan pleit jij voor het niet alleen aanstellen van oud-voetballers als trainer maar dan verklaar je de mening van oud-voetballers als van Bommel juist wel heilig? Dat rijmt niet met elkaar. Juist die oud-voetballers redeneren vaak vanuit de emotie: "het was vroeger beter".
De enigen die echt kunnen oordelen over de mentaliteit van de spelers zijn juist die oud-topvoetballers en trainers.
Ik ben het met je eens dat er in Nederland conservatief naar voetbal gekeken maar als er iets nu een voorbeeld daarvan is is het geklaag over mentaliteit.
De grootste misvatting in deze, is dat winnaarsmentaliteit hetzelfde is als hard werken. Dat is niet zo. Ik zeg ook niet dat de spelers niet hun best doen, maar het ontbreek ze wel aan winnaarsmentaliteit en topsportmentaliteit.

Winnaarsmentaliteit en topsportmentaliteit zijn verwante begrippen. Winnaarsmentaliteit betekent dat je er alles aan doet om een wedstrijd te winnen. Topsportmentaliteit betekent dat je er alles aan doet om het beste uit jezelf te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ph4ge schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 12:11:
[...]
Feyenoord heeft dan ook niet dezelfde doestelling. PSV en Ajax moeten kampioen worden, Feyenoord gaat er voor maar moet niet.
Nee, dat klopt niet.

Ik citeer Gerbrands:
"De beker is leuk, maar het gaat voornamelijk om de landstitel. De RVC vindt dat er sprake is van succes als PSV één keer in de drie jaar de titel pakt, maar mijn persoonlijke ambitie is eens in de twee jaar"

1x in de 2 a 3 jaar moet PSV kampioen worden. Belangrijkste doelstelling is elk seizoen de titel.
Heb je het nou wel of niet nagezocht? Feyenoord heeft sinds 21 februari niet verloren. Dat zijn 12 officiele wedstrijden, waarvan 9 werden gewonnen waaronder AZ en FC Utrecht 2 keer. Je noemt Vitesse als goede tegenstander terwijl die op plek 9 hebben geëindigd en zet de nummer 4 en 5 als middenmoot en lager?
Huh? Feyenoord speelde in competitierondes 24-34 tegen:

24. Roda JC
25. FC Utrecht
26. Cambuur
27. Vitesse
28. De Graafschap
29. Excelsior
30. FC Twente
31. FC Groningen
32. Heracles Almelo
33. Willem II
34. NEC

Allemaal vrij zwakke broeders, op Vitesse na, dat qua selectie weinig onder deed voor Feyenoord. Ok, en Utrecht misschien, al maken die het gewoonlijk alleen Ajax moeilijk.

Ben eerlijk, dat is gewoon een makkelijk programma.

En de laatste 5 wedstrijden van die 10 speelde Feyenoord 2x gelijk en won het 3x nipt, met 1 doelpunt verschil. Die 5 tellen zwaarder dan de eerste 5 volgens jouw logica.

Vind je dat dan overtuigend? Ik zeker niet.
Recente prestaties zeggen altijd meer, trek een parallel met PSV van een paar seizoenen geleden, dat begon tegen het einde van het seizoen te draaien, bleef compleet en werd kampioen het seizoen daarna. Vorig seizoen was er teveel veranderd zowel in de staf als spelersgroep en moest er dus gebouwd worden, de laatste wedstrijden tonen aan dat dat bouwwerk staat, het bouwwerk is nog versterkt en dus is er geen enkele reden om te verwachten dat er dit seizoen weer opstart problemen zijn. Er is geen enkele aanleiding om te denken dat de goede lijn niet kan worden doorgezet. Niet te vergeten dat Feyenoord ook de beker heeft gewonnen met alleen maar sterke tegenstanders en net zoveel punten behaalde als het seizoen dat ze 2e werden en wel tot het einde mee deed om het kampioenschap.
Verder haalde Feyenoord een vrij goede spits en zijn de 1e en 2e keeper voorlopig geblesseerd, Vermeer iig tot na de winterstop (!). Volgens mij was Vermeer volgend seizoen zo'n beetje speler van het jaar.

Je op 1 na belangrijkste speler, Dirk Kuijt, is weer een jaar ouder en gaat als 36-jarige het seizoen in. Die gaat dus minder brengen dan vorig seizoen.

Het is vooral dezelfde selectie die vorig seizoen ook 7x op rij verloor. En op verschrikkelijk veel punten eindigde van Ajax en PSV.

Resultaten in de beker zeggen weinig over de resultaten in de Eredivisie overigens.
Het is een filmpje van FC Rijnmond, waarin ze het eens zijn over de laffe doelstelling (directe plaatsing Europees voetbal, dus plek 3 of beker). Je favoriete Feyenoord volger Krabbendam noemde de doelstelling van vorig seizoen "gek" gezien de selectie. VI noemde de doelstelling vorig seizoen "bescheiden" en de Wolf "belachelijk". Metro noemde het "opvallend", 'Dit Feyenoord moet meedoen om titel' was de consensus bij Studio Voetbal (gasten Van Marwijk, Vissers en van Duren Mulder), Voetbal Primeur noemde het een "voorzichtige doelstelling", het AD noemt het bescheiden en plaatste nog een stuk waar [url="'Feyenoordiconen snappen doelstelling Feyenoord niet'"]diverse Feyenoord[/url] iconen het ook niet snapte. Dat je FC Rijnmond niet kent verbaasde me, maar hier zit toch wel iets of iemand bij die je kent?
Na 2014/2015 concludeerde men bij Feyenoord dat de doelstelling te ambitieus was, want men eindigde op 29 punten van de kampioen.
(zie: http://nos.nl/artikel/205...ord-was-te-ambitieus.html)

Nu eindigt men op 21 punten van de kampioen, en mag die doelstelling wel? Tsja. Dat is toch niet geloofwaardig?

Dat het Legioen belachelijke verwachtingen heeft, daar heeft Feyenoord alleen maar last van. Daar moet je je niet aan conformeren, daar moet je tegenin gaan. Je moet het lef hebben om te handelen in het belang van Feyenoord.
Dat is precies hoe ze zich positioneren. 8)7
Nee, als je uitspreekt dat je doelstelling het kampioenschap is, betekent dat dat je faalt als je geen 1e wordt. Als je er zo de druk op legt en die doelstelling uitspreekt, ben je geen outsider meer. Heel simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 12:42:
[...]
Aangeeft dat er op technisch/tactisch vlak wenig mis is met het NLs voetbal; de mening van Catenaccio en de door hen geplaatste artikelen doet dus niet ter zake en hebben geen invloed gehad
Ik kan er dus met mijn verstand niet bij dat een rapport tot die conclusie komt. Ik vind namelijk dat er tactisch/technisch veel op ons voetbal aan te merken is. Er zijn al tien jaar weinig grote talenten meer die zich aandienen en waar het Nederlandse voetbal voorheen, ook als we verloren, tactisch en aanvallend tenminste nog redelijk voor de dag kwam is dat nu ook niet meer zo.
De enigen die echt kunnen oordelen over de mentaliteit van de spelers zijn juist die oud-topvoetballers en trainers.
De vraag is of dat zo is. Kijk maar eens naar welke oud-spelers met dat soort verhalen komen. Het zijn de Japies Stam, van Bommels en van Hooydonks van deze wereld. Het zijn spelers zonder opsmuk, spelers die het niet van hun techniek of dribbel moesten hebben en bij een bepaalde drive is aangeboren. Ik vraag me af hoe zij dan van de buitenkant kunnen beoordelen hoe het is gesteld met de mentaliteit van spelers als van Persie of Depay. Dat zijn hele andere types.

Ik zie zo'n Depay ook steeds voorbij komen als voorbeeld van wat er mis is. Dan vraag ik me af: ligt dat wel aan de opleiding? Ligt het gewoon niet aan het karakter van Depay? Kijk naar Janssen, Klaassen of Bruma: voetballend minder maar met een prima mentaliteit in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joster schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 11:16:

Ik heb gezegd dat het rapport vol tegenstrijdigheden staat met als voorbeeld dat de kreet winnaarsmentaliteit verdraaid is tot winning mindset wat een hele andere context heeft dan de quote van Dhr. Van Oostveen. Dat is dan onlogisch en oninteressant. Sure, als jij niet de moeite wil nemen een journalistiek stuk door te nemen (kan, vanwege betaling) of op z'n minst wil duiden waarom het rapport op bijvoorbeeld winnaarsmentaliteit wel hout snijdt zal ik met zulke dooddoeners van je de moeite gaan nemen conclusies en argumenten samen te gaan vatten. Niet dus.
In het rapport wordt winnaarsmentaiteit" schijnbaar "winning mindset" genoemd. Misschien omdat Engels hipper is ofzo. Voor mijn gevoel zijn die 2 aardig identiek.

En dan komen ze met de volgende uitleg van "winning mindset":
Van de invulling van winnaarsmentaliteit door Van Oostveen blijft in het uiteindelijke rapport niets over. Opeens is het begrip vertaald in het Engels en wordt er gesproken over een ‘winning mindset’. Dit blijkt een afgeleide te zijn van de groeimindset (een begrip waarbij de focus op leren en ontwikkeling ligt). Een groeimindset is in wezen het tegenovergestelde van de oorspronkelijke betekenis van winnaarsmentaliteit: het stellen van prestatiedoelen en het willen bewijzen van talent. De prestatie op korte termijn centraal stellen is een kenmerk van de statische mindset waar de aanhangers van de groeimindset zich tegen afzetten. De betekenis van winnaarsmentaliteit is dus plots honderdtachtig graden gedraaid.
Om de volgende redenen is dit stuk heel zwak:

1. Waar halen zij hun vertaling vandaan? Waarom is de door hen gebruikte vertaling ineens maatgevend?
2. Waarom staat een lange termijn doelstelling lijnrecht tegenover een korte termijn doelstelling?

Winnaarsmentaliteit is alles doen om te winnen. Dus ook: het beste uit jezelf halen, jezelf maximaal ontwikkelen, dan vergroot je je kansen om wedstrijden te winnen.

Winnaarsmentaliteit zonder topsportmentaliteit is hol. Dan kun je ook op een lager niveau gaan spelen en daar alles met 10-0 gaan winnen.

Een echte topsporter heeft altijd winnaarsmentaliteit.
PSV haalde maar 4 punten minder dan vorig seizoen, een paar weken eerder lijkt mij dan ook ontzettend stug. Willems heeft geniale momenten die hij afwisselt met nonchalante momenten. Ik had het nog maar moeten zien of we eenzelfde aantal punten hadden gehaald (en de CL groep hadden overleefd) met Willems die een heel seizoen had gespeeld. Ik vond hem de tweede seizoenshelft verre van overtuigend en uit niets bleek dat hij onvervangbaar is, zeker verdedigend niet. Probleem ligt er dan vooral aanvallend, maar imo moet je aanvallend meer klasse hebben lopen (onder meer ten behoeve van Luuk) dan Locadia en Narsingh
Willems was vorig seizoen lang niet de oude, hij heeft een hele tijd nodig gehad om te herstellen van zijn blessure.

Locadia heeft een zeer goed seizoen gehad, is ook in de CL heel belangrijk geweest en haalde goede stats. Onderschatte speler.

Nu kap ik er ff mee, lekker naar buiten :)
Goed weekend jongens.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2016 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 13:18:
[...]
Waarom staat een lange termijn doelstelling lijnrecht tegenover een korte termijn doelstelling?
Bekeken vanuit het elftal als geheel kan dat enorm botsen. Het kan in het belang van het team beter zijn een goede speler mee te laten doen met zijn eigen leeftijdscategorie (meer winstkansen) terwijl het voor de speler wellicht beter is een stap omhoog te maken.
Of wat denk je van bijvoorbeeld de dribbels van een rechtsbuiten. Je kunt hem op zijn 14e afleren bepaalde acties te maken omdat die balverlies inleiden. Je zou hem ook kunnen stimuleren die acties te blijven proberen en te verbeteren. Je jeugdelftal zal er er minder door winnen maar het eerste elftal heeft er later wellicht profijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 13:04:
Nee, dat klopt niet.

Ik citeer Gerbrands:
"De beker is leuk, maar het gaat voornamelijk om de landstitel. De RVC vindt dat er sprake is van succes als PSV één keer in de drie jaar de titel pakt, maar mijn persoonlijke ambitie is eens in de twee jaar"

1x in de 2 a 3 jaar moet PSV kampioen worden. Belangrijkste doelstelling is elk seizoen de titel.
PSV.nl - Gerbrands: “één doelstelling: de titel”
De Jong geniet bij PSV: 'Natuurlijk is de titel ons doel'

Bij Ajax zijn ze nog iets scherper.
Huh? Feyenoord speelde in competitierondes 24-34 tegen:

24. Roda JC
25. FC Utrecht
26. Cambuur
27. Vitesse
28. De Graafschap
29. Excelsior
30. FC Twente
31. FC Groningen
32. Heracles Almelo
33. Willem II
34. NEC

Allemaal vrij zwakke broeders, op Vitesse na, dat qua selectie weinig onder deed voor Feyenoord. Ok, en Utrecht misschien, al maken die het gewoonlijk alleen Ajax moeilijk.

Ben eerlijk, dat is gewoon een makkelijk programma.

En de laatste 5 wedstrijden van die 10 speelde Feyenoord 2x gelijk en won het 3x nipt, met 1 doelpunt verschil. Die 5 tellen zwaarder dan de eerste 5 volgens jouw logica.

Vind je dat dan overtuigend? Ik zeker niet.
Het moet toch wel makkelijk zijn om gewoon de beker niet mee te tellen om je punt te maken. Er is ook gewoon van AZ en Utrecht gewonnen in die periode. En ja, in de week van de bekerfinale zaten 3 wedstrijden in 8 dagen, waar er 2 er niet toe deden, het klopt dat Feyenoord toen met de handrem erop speelde en gelijk speelde, dat ontken ik helemaal niet en geeft de serie iets minder glans maar maakt het ook niet helemaal ongedaan. Verder won Feyenoord in de hele reeks overtuigend. Op zich zou je best een punt hebben als de laatste wedstrijden slecht waren, maar Feyenoord won in die laatste wedstrijden wel de bekerfinale.
Verder haalde Feyenoord een vrij goede spits en zijn de 1e en 2e keeper voorlopig geblesseerd, Vermeer iig tot na de winterstop (!). Volgens mij was Vermeer volgend seizoen zo'n beetje speler van het jaar.

Je op 1 na belangrijkste speler, Dirk Kuijt, is weer een jaar ouder en gaat als 36-jarige het seizoen in. Die gaat dus minder brengen dan vorig seizoen.
De selectie is dus hetzelfde met een versterking op de zwakke plek, dat kunnen clubs maar zelden zeggen. Blessures en schorsingen horen er bij, dat is jammer maar dat zullen Ajax en PSV ook nog wel krijgen.

Overigens is de verwachting dat Berghuis ook nog komt, is Vilhena tegen de verwachting in gebleven en zich aan het ontwikkelen plus dat Woudenberg natuurlijk ook terug is en een versterking is tov Nelom. Kuyt laat nog geen teken zien van dat het minder wordt maar daar staat tegenover dat Kongolo, Van Beek, Karsdorp en Vilhena zich juist ontwikkelen en de rest is nog niet op een leeftijd dat het minder wordt.
Na 2014/2015 concludeerde men bij Feyenoord dat de doelstelling te ambitieus was, want men eindigde op 29 punten van de kampioen.
(zie: http://nos.nl/artikel/205...ord-was-te-ambitieus.html)

Nu eindigt men op 21 punten van de kampioen, en mag die doelstelling wel? Tsja. Dat is toch niet geloofwaardig?
Dat staat er niet, er staat juist dat men de doelstelling lager plaatste omdat het aan het einde van het seizoen mis ging. Recente prestaties.
Dat het Legioen belachelijke verwachtingen heeft, daar heeft Feyenoord alleen maar last van. Daar moet je je niet aan conformeren, daar moet je tegenin gaan. Je moet het lef hebben om te handelen in het belang van Feyenoord.
Haha, en nu spreek jij ineens namens het Legioen? Vrijwel niemand verwacht laat staan eist een kampioenschap, de verwachtingen zijn lager dan bij PSV en Ajax. Maar het wordt wel tijd om een keer ambitie uit te spreken, je moet er gewoon voor gaan en je niet indekken met een doel wat relatief makkelijk te halen zou moeten zijn. Vorig seizoen 3e en de beker, selectie bij elkaar gebleven en versterkt, geen aanleiding voor instabiliteit vanwege een nieuwe selectie en staf, dus meer ambitie. Dat is gewoon logisch.
Nee, als je uitspreekt dat je doelstelling het kampioenschap is, betekent dat dat je faalt als je geen 1e wordt. Als je er zo de druk op legt en die doelstelling uitspreekt, ben je geen outsider meer. Heel simpel.
Inderdaad, "als". Van Geel zegt dat hij het gat wil dichten en er voor wil gaan, niet dat ze het moeten worden. Dat is een wereld van verschil met wat jij er van maakt. Gio wordt niet ontslagen als hij geen kampioen wordt en ook de fans zullen niet boos worden, zolang ze maar wel meedoen. Het seizoen is niet per definitie mislukt als ze geen kampioen worden, in tegenstelling tot zeker Ajax en eigenlijk ook PSV.

[ Voor 6% gewijzigd door ph4ge op 23-07-2016 13:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 16:47

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Het wordt echt tijd dat de competities weer beginnen. :O

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 12:20:
[...]

Als je het voetbal (en vooral PSV) hebt gevolgd, heb je meegekregen dat Van Bommel na zijn terugkeer bij PSV grote moeite had met de mentaliteit van de jonge spelers. Dat heeft hij aangegeven in interviews en is niks nieuws. Supporters die bij de training aanwezig waren, waaronder een vriend van me, zijn getuige geweest van een paar incidentjes.
Dit is zo'n ongelofelijke dooddoener en iets van alle tijden. Dit werd veertig (!) jaar geleden bijvoorbeeld ook gezegd over Lerby en Arnesen toen ze bij Ajax kwamen. Terugkijkend op hun carrière kan je moeilijk zeggen dat dat jongens waren met slechte mentaliteit.

Voetballers als Van Bommel zijn door hun gedrag en uitspraken alleen maar beperkende factoren voor talentvolle jeugdige spelers. Als je je alleen maar als ouwe zure lul kan gedragen en wanneer je jonge spelers in het openbaar afkraakt en incidenten op het trainingsveld veroorzaakt, ben je duidelijk niet de juiste man op de juiste plaats. Gezien de kwaliteiten van dat elftal destijds en het resultaat op de ranglijst, blijkt dat naar mijn idee ook wel.
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 12:42:
[...]
En dan komt er een rapport, dat:
1) Aangeeft dat er op technisch/tactisch vlak wenig mis is met het NLs voetbal; de mening van Catenaccio en de door hen geplaatste artikelen doet dus niet ter zake en hebben geen invloed gehad
2) Winnaarsmentaliteit noemt als absolute speerpunt, nu net iets waar Catenaccio heel weinig mee kan

Lijkt me best vervelend, als Catenaccio zijnde.
Niet alleen als Catenaccio zijnde, maar voor heel voetbalminnend Nederland naar mijn idee. Het eerste punt is een arrogante blinde vlek voor de KNVB. De KNVB is veel te vol van zichzelf, maar de realiteit is dat het Nederlands voetbal allang niet meer de voorloper op technisch en tactisch gebied is. Wil de KNVB echt stappen willen gaan maken, zullen ze moeten erkennen dat dat de realiteit is.

Dat er daarnaast nog aandacht aan de mentaliteit wordt besteed, is te billijken, maar zolang de slag op technisch en tactisch gebied niet wordt gemaakt, zal je met alleen een verbeterde mentaliteit op zijn hoogst de IJslanden en Ierlanden van de voetbalwereld nastreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Mooie aanval wel ja, buitenlandse (top)clubs kunnen dus ook best wel wat meer trainen op verdedigen... Vooral die bij Pereiro, sjonge. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:45
Zo Valencia even van de mat gespeeld. Elia maakte een sterke indruk. Vond de tegengoal wel een keepersfout. Stukje concentratie had die goal wel kunnen voorkomen. Verder prima wedstrijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Feyenoord speelt een lekkere voorbereiding. De nieuwe spits laat zich aardig zien, vond ik al meteen een goede aankoop trouwens.

Wordt een mooi potje volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 13:08
Botteghin speelde ook goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, de reserves van Feyenoord (met o.a. Vejinovic, Kramer, Tapia, van der Heijden, Gustafson) spelen 3-3 tegen de "Helderse selectie", volgens mij een verzameling amateurs die nooit eerder met elkaar gespeeld hebben. De kwaliteit in de breedte zou nog wel eens een probleem kunnen zijn dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
Erg mooi zeg.

Tevreden met Feyenoord na de overwinning op Valencia.
Ga zelf volgende week naar de JC Schaal :)

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Mars18 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 11:21:
Erg mooi zeg.

Tevreden met Feyenoord na de overwinning op Valencia.
Ga zelf volgende week naar de JC Schaal :)
Vandaag het gerucht dat Berghuis deze week gaat tekenen. Zou mooi zijn als hij zondag al mee doet, want dat is eigenlijk het enige wat er nog aan ontbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
ph4ge schreef op maandag 25 juli 2016 @ 11:57:
[...]

Vandaag het gerucht dat Berghuis deze week gaat tekenen. Zou mooi zijn als hij zondag al mee doet, want dat is eigenlijk het enige wat er nog aan ontbreekt.
Dat vraag ik me dus sterk af. Hij is een linkspoot dus zal vooral naar binnen trekken waar Kuijt en Jorgensen ook al willen lopen. En vervolgens heb je daar enkel nog twee rennende middenvelders achter lopen. Dat gaat in mijn ogen ten koste van de balans en het is de vraag of het de aanvoer verbetert.

In mijn ogen heeft Feyenoord meer aan een type Schöne: iemand die op rechts kan functioneren maar ook wat creatiefs kan doen op het middenveld.

[ Voor 11% gewijzigd door D-e-n op 25-07-2016 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
D-e-n schreef op maandag 25 juli 2016 @ 16:30:
Dat vraag ik me dus sterk af. Hij is een linkspoot dus zal vooral naar binnen trekken waar Kuijt en Jorgensen ook al willen lopen. En vervolgens heb je daar enkel nog twee rennende middenvelders achter lopen. Dat gaat in mijn ogen ten koste van de balans en het is de vraag of het de aanvoer verbetert.

In mijn ogen heeft Feyenoord meer aan een type Schöne: iemand die op rechts kan functioneren maar ook wat creatiefs kan doen op het middenveld.
Zoals jij een type Schone omschrijft heeft Feyenoord al Toornstra en Kuyt, middenvelders die ook rechtsbuiten kunnen functioneren. We moeten juist geen verkapte middenvelder hebben maar een speler die zelf wat kan creëren. Dat geldt op dit moment alleen voor Elia. Als Berghuis zn actie naar binnen maakt is dat helemaal niet zo erg met Karsdorp die er overheen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
D-e-n schreef op maandag 25 juli 2016 @ 16:30:
[...]

Het geeft ze juist extra optie, want dan kunnen ze Elia eventueel ook eens op rechts zetten en Berghuis op links etc. Kuyt op rechts is in ieder geval een drama, ze missen daar sowieso gewoon een echte buitenspeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
ph4ge schreef op maandag 25 juli 2016 @ 16:36:
[...]
Zoals jij een type Schone omschrijft heeft Feyenoord al Toornstra en Kuyt, middenvelders die ook rechtsbuiten kunnen functioneren.
Daar ga je de fout in in mijn ogen: Kuijt speelt niet als middenvelder maar functioneert in de praktijk gewoon als tweede spits kort achter de nummer negen. Kuijt zijn sterke punt is in de zestien komen, daar balvast zijn en uitwijken naar de vleugel waar mogelijk. Kuijt is geen middenvelder die met de bal in de voet de aanvoer van de voorhoede gaat verzorgen.

Toornstra op die plek is een noodoplossing maar hij heeft wel degelijk een functie. Het opstellen van een middenvelder op die plek voorkomt dat je een 424 krijgt waarbij je alles maar naar voren gaat pompen en onze twee controleurs als een malle tussen voorhoede en defensie gaan lopen rennen.
We moeten juist geen verkapte middenvelder hebben maar een speler die zelf wat kan creëren. Dat geldt op dit moment alleen voor Elia. Als Berghuis zn actie naar binnen maakt is dat helemaal niet zo erg met Karsdorp die er overheen gaat.
Creëren kan op diverse plekken op het veld. We hebben bij Elia (maar ook al bij Boetius) gezien dat een buitenspeler zonder aanvoer knap waardeloos is. Met een type als Berghuis op rechts heb je juist behoefte aan een aanvallende middenvelder die creëert, niet aan nog iemand die in de zestien wil komen. Met een voorhoede Berghuis, Jorgensen, Elia zou je eigenlijk Gustafson achter de spits moeten zetten.

[ Voor 7% gewijzigd door D-e-n op 25-07-2016 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kuijt een middenvelder die ook als rechtsbuiten kan functioneren? Welnee. Met zijn gebrek aan snelheid en in mindere mate loopvermogen is hij op zijn best als aanspeelpunt centraal voorin. Alleen speelt ie daar niet graag. Ondanks al zijn demagogische geneuzel is clubbelang voor hem minder belangrijk dan persoonlijke voorkeur.

Berghuis zou een enorme aanwinst zijn. Hele goede speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:40
Geen Bazoer en Milik morgen, daarnaast is Gudelj geschorst. Schöne en Younes zijn nog twijfel gevallen.

Benieuwd hoe de basis eruit komt te zien.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bazoer, Milik, Schöne en Younes, dat vind ik met Klaassen en Cillessen de beste 6 spelers van Ajax. Forse aderlating.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Ja inderdaad
Lekker, net nu het er om gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 10:21
Ziet er niet zo goed uit voor Ajax. Waardeloze voorbereiding, en dan ook nog eens deze aderlating erbij. Vrees dat PAOK er gehakt van gaat maken.

Hopen op een bevlieging van de rest dan maar.

Over Feyenoord:
Berghuis zou een gigantische versterking zijn, zou weer een stap de goede richting op zijn om het gat met Ajax en PSV te dichten. Dan is het enige acute probleem bij ons het amper scorende middenveld.
Toornstra is het net niet, Gustafson amper gespeeld, en wat ie speelde was niet om over naar huis te schrijven, Vilhena heeft potentie, maar is nogal wisselvallig en gaat meer voor eigen succes.

Ik ben voorzichtig optimistisch omdat het hele elftal nagenoeg is gebleven, en tot nu toe specifiek op een van de zwakke plekken is versterkt, maar ik weet tegelijk ook dat PSV waarschijnlijk dit seizoen ook weer te goed is om te verrassen.

Ajax schat ik dit seizoen wat lager in, aangezien ze onder de Bosz' filosofie met de huidige verdediging flink wat meer goals tegen gaan krijgen, en het nog maar afwachten is hoe goed die Colombianen zijn.
Ajax gaat denk ik, als ze de komende jaren hun elftal bijeen houden ( wat toch niet lukt met die belachelijke tv gelden in Engeland ) over 2-3 jaar domineren.

[ Voor 72% gewijzigd door LZ86 op 25-07-2016 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ik houd niet van op de zaken vooruit lopen maar moet wel eerlijk zeggen dat de afgelopen weken mij niet al te veel vertrouwen geven.

Overigens zijn Younes en Schöne er wel bij.

[ Voor 15% gewijzigd door Gonadan op 25-07-2016 19:05 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:18
Leon Zwiers schreef op maandag 25 juli 2016 @ 19:00:
Ziet er niet zo goed uit voor Ajax. Waardeloze voorbereiding, en dan ook nog eens deze aderlating erbij. Vrees dat PAOK er gehakt van gaat maken.

Hopen op een bevlieging van de rest dan maar.
Idd, je zou toch denken dat Ajax zich beter op deze wedstrijd zou voorbereiden.

Bij PSV zal de penningmeester hier wel vrolijk van worden.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Serero is door een hogere hand teruggezet naar de beloftes, want 1-jarig contract.
Dus waarschijnlijk een middenveld met Riedewald, Van de Beek en Klaassen. Met daarachter vrij weinig.

Nou is PAOK geen wereldploeg maar gezien de voorbereiding zal het wel een lastig verhaal gaan worden. Of ze moeten zich nog totaal niet hebben laten zien en zich wel kunnen opladen voor dit soort duels, in tegenstelling tot in de voorbereiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Wilde Serero niet verlengen dan?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Dat aanbod is er zover ik weet niet eens geweest, dus wordt hij nu vrijwel verplicht om wat anders te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Dan hoeft hij ook niet terug gezet te worden, die regel was voor mensen die niet willen bijtekenen om zo weg te lopen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2016 @ 18:05:
Berghuis zou een enorme aanwinst zijn. Hele goede speler.
Probleem is dat Kuijt in dat geval gewoon op het "middenveld" blijft staan. Dan heb je in de praktijk een 424 en dat lijkt me met deze spelers echt een slecht idee.

Wat Ajax betreft: het lijkt alsof Bosz het allemaal niet serieus neemt. Leuk hoor, zo'n manier van spelen erin slijpen maar deze wedstrijden zijn zo belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Tja, De Boer heeft de manier van spelen vijf jaar ondergeschikt gemaakt aan het resultaat en dat was ook niet goed. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 13:08
D-e-n schreef op maandag 25 juli 2016 @ 20:37:
[...]

Probleem is dat Kuijt in dat geval gewoon op het "middenveld" blijft staan. Dan heb je in de praktijk een 424 en dat lijkt me met deze spelers echt een slecht idee.

Wat Ajax betreft: het lijkt alsof Bosz het allemaal niet serieus neemt. Leuk hoor, zo'n manier van spelen erin slijpen maar deze wedstrijden zijn zo belangrijk.
Wanneer wil je dan overstappen op een nieuwe speel wijze?
Want na deze wedstrijden tegen PAOK heb je nog meer belangrijke wedstrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Ik heb me er al bij neergelegd dat NL zijn CL plaats kwijt is volgend seizoen. Ajax en Heracles gaan niets klaarspelen in europa, Feyenoord twijfelgeval.

In PSV en AZ heb ik dan wel wat vertrouwen, maarja, 2 ploegen van de 5 gaan nooit die punten halen die we nodig hebben om onze plek te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Laatst online: 23:43
Gonadan schreef op maandag 25 juli 2016 @ 20:40:
Tja, De Boer heeft de manier van spelen vijf jaar ondergeschikt gemaakt aan het resultaat en dat was ook niet goed. :)
De Boer was met zijn spel net zo goed als zijn naam. Boeren voetbal wat nergens op leek.
Wat Ajax tegen OM liet zien vond ik zelfs verrassend goed, want ik verwachtte niet dat het ook zo kon. Alles wat niet op het ''de boer spelletje'' lijkt wordt volgens mij af gekraakt terwijl zijn spel Internationaal dikke poep was.

Een jaartje op je bek gaan is niet verkeerd, maar dan gaat iedereen weer klagen dat de trainer weg moet enzo.. Nee dan kom je nergens meer, nooit.

[ Voor 11% gewijzigd door Mosin op 25-07-2016 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Kortom, laat die Nederlanders maar zeiken, het is toch nooit goed. Zolang ik maar weer kan genieten van de wedstrijden dan ben ik al een heel stuk tevreden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Gonadan schreef op maandag 25 juli 2016 @ 23:26:
Kortom, laat die Nederlanders maar zeiken, het is toch nooit goed. Zolang ik maar weer kan genieten van de wedstrijden dan ben ik al een heel stuk tevreden.
Ik zat er met mijn vader over te spreken die zoooo focking lang Ajax fan is en toen ik met hem Ajax zat te kijken tegen OM zat 'ie te glunderen. Ze speelden gewoon met lef en ballen en daar genoten we allebei toch van. Wij hadden het allebei wel gehad met die kreupel vent van een de boer.
Ik praat wel over de eerste helft. De tweede ging het wat moeizamer zover ik kon zien (was karten..).

Kampioen worden is echt top, maar als je Internationaal zwak bent als trainer maakt het dat een stuk minder goed, he Guardiola ;) Die CL cup was mij toch veel belangrijker dan het anderen, maar dat zei ik al :+

[ Voor 6% gewijzigd door Mosin op 25-07-2016 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:45
Uiteindelijk telt het resultaat. Het liefst met mooi voetbal, maar een paar keer verliezen omdat je veel aanvallender speelt dan wijs is gaan ze in Amsterdam meestal niet accepteren.

Soms moet je gewoon de punten pakken en basta. Tegen PAOK de held uit hangen met te aanvallend spel kan wel eens een dure vergissing worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Gynnad schreef op maandag 25 juli 2016 @ 18:31:
Geen Bazoer en Milik morgen, daarnaast is Gudelj geschorst. Schöne en Younes zijn nog twijfel gevallen.

Benieuwd hoe de basis eruit komt te zien.
Milik is vast nog te druk bezig met vakantie vieren... Ik kwam 'm vorige week woensdag nog tegen in Barcelona. Wel heel Pools: in (op) een kathedraal. :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
ph4ge schreef op maandag 25 juli 2016 @ 11:57:
[...]

En vandaag weer dit ;)
'Komst Berghuis ver weg, Feyenoord zoekt alternatief'

dinsdag 26 juli 2016 01:08 22.558 keer bekeken 139 reacties Pro Shots

Feyenoord zoekt naar een alternatief voor Steven Berghuis. De kans dat de rechtsbuiten een transfer naar De Kuip maakt, wordt steeds kleiner. Dat meldt De Telegraaf dinsdagochtend in zijn papieren editie.

Technisch directeur Martin van Geel en hoofdcoach Giovanni van Bronckhorst speuren nu naar andere mogelijke versterkingen voor de rechtervleugel. Volgens de leiding van Feyenoord is er geen enkel signaal dat Berghuis snel in Rotterdam wil tekenen én dat Watford bereid is hem op korte termijn te verhuren.

Mogelijk is er pas eind augustus meer duidelijkheid over de toekomst van de Nederlands international. Feyenoord wil echter niet wachten tot eind augustus. Als een verhuur van Berghuis dan afketst, hebben ze in De Kuip namelijk amper tijd meer om een alternatief binnen te halen.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 00:01:
Uiteindelijk telt het resultaat. Het liefst met mooi voetbal, maar een paar keer verliezen omdat je veel aanvallender speelt dan wijs is gaan ze in Amsterdam meestal niet accepteren.
Linksom of rechtsom moet er wel aantrekkelijk voetbal gespeeld worden, dat is waarom velen fan geworden zijn. De behaalde kampioenschappen vind ik leuk, maar ik geniet al jaren niet meer van het kijken van wedstrijden. Ik vind het belangrijker dat dat terug komt dan dat ze alles winnen.
Soms moet je gewoon de punten pakken en basta. Tegen PAOK de held uit hangen met te aanvallend spel kan wel eens een dure vergissing worden.
Behoudend spelen heeft de laatste jaren nu ook niet echt succes gehad, misschien is bravoure juist wel waarop ze het altijd verloren.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Gonadan schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 07:39:
[...]

Linksom of rechtsom moet er wel aantrekkelijk voetbal gespeeld worden,
Dat is een nobel streven maar ik denk niet dat Ajax met het voetbal van Bosz ook vier keer kampioen was geworden.
dat is waarom velen fan geworden zijn.
Worden de meeste mensen niet van een club of omdat het geografisch bepaald is of omdat een club op een bepaald moment gewoon veel wint?
Behoudend spelen heeft de laatste jaren nu ook niet echt succes gehad,
Nationaal wel. Internationaal had aanvallender spelen waarschijnlijk ook niet meer succes gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:16
Vorig seizoen had ik na de winterstop voor een half jaar alleen GO abonnement op foxsport.
Nu hebben ze geen premier league meer dus vind ik het wel minder waard.

Maar ik kan niet eens zien hoe duur het is voor een geheel seizoen? Alleen Foxsport GO
Gewoon het ziggo abo kost 18 euro in de maand. Dan zoek ik wel liever de illegale streams op.
Maar waar kan ik het foxsport go abo vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
Leon Zwiers schreef op maandag 25 juli 2016 @ 23:05:
Ik heb me er al bij neergelegd dat NL zijn CL plaats kwijt is volgend seizoen. Ajax en Heracles gaan niets klaarspelen in europa, Feyenoord twijfelgeval.

In PSV en AZ heb ik dan wel wat vertrouwen, maarja, 2 ploegen van de 5 gaan nooit die punten halen die we nodig hebben om onze plek te houden
op basis van? Een paar vriendschappelijke wedstrijdjes?

Er valt echt nog niks te zeggen over het seizoen. Ten eerste is de transfermarkt nog open, ten tweede is er nog geen officieel duel gespeeld, daarnaast is er nog niet eens geloot voor Europa...

Na vanavond kan er eventueel iets over Ajax geroepen worden, maar zelfs dan is het nog lastig. 1 zwaluw maakt nog geen zomer, en ook als ze kut spelen weet je niet hoe het over 2 maanden staat. Eerste groepsfase duel is nog ver weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Dit kan nog leuk worden :D

Citaat van Peter Bosz:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zn9d6Xtvbhp1HL64PQUDG1fB/full.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Joster op 26-07-2016 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 00:01:

In Amsterdam moet men eens stoppen met huilen als ze verliezen. Ze willen altijd maar winnen en ze kunnen het dus niet accepteren? Huur je voor de ene dag Mourinho effe in en voor de andere dag Guardiola, nee zo werkt dat niet. Verliezen is shit, maar als Ajax weer terug wilt komen dan zou ik het erg knap vinden om dat in aanvallende zin te doen. Kijk maar naar het EK, op Duitsland, Kroatië en misschien Spanje na was het gewoon huilen van de mee spelende teams. Lekker op de verdediging joh, fans krijgen maar lekker de ballen en we zien het wel ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Mars18 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 07:15:
[...]

En vandaag weer dit ;)

[...]
De Telegraaf is tegenwoordig vaak het beste ingelicht als het om Feyenoord gaat, samen met Metro (daarom is het AD tegenwoordig altijd negatief). Ik hoop maar dat dit soort berichten bij het onderhandelingsspelletje horen. Tot nu toe lijkt het te kloppen dat Watford en Berghuis deze week hun beslissing zouden nemen, en dat die beslissing is om te verhuren naar Feyenoord, alleen financieel ligt het ingewikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
Mosin schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 08:54:
[...]

In Amsterdam moet men eens stoppen met huilen als ze verliezen. Ze willen altijd maar winnen en ze kunnen het dus niet accepteren? Huur je voor de ene dag Mourinho effe in en voor de andere dag Guardiola, nee zo werkt dat niet. Verliezen is shit, maar als Ajax weer terug wilt komen dan zou ik het erg knap vinden om dat in aanvallende zin te doen. Kijk maar naar het EK, op Duitsland, Kroatië en misschien Spanje na was het gewoon huilen van de mee spelende teams. Lekker op de verdediging joh, fans krijgen maar lekker de ballen en we zien het wel ;w
het is maar wat je definieert als 'terug komen'. In mijn ogen is het door de huidige situatie in Europa voor NL clubs sowieso onmogelijk om in Europa nog iets klaar te spelen. Of je nou PSV of Ajax of nog anders heet. Dus in dat geval zou terug komen betekenen dat je in Nederland weer wat titels gaat pakken. En dat komt sowieso wel goed, als het met Bosz niet lukt, dan lukt het wel met een ander.

Het feit dat heel NL de polonaise liep toen PSV een keer overwinterde in de CL zegt al een heleboel natuurlijk. Hartstikke knap natuurlijk, daar niet van, maar het zegt een hoop over het perspectief wat we inmiddels hebben gekregen. Overwinteren is een prijs geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinG
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-12-2022
Ik heb er wel vertrouwen in hoor vanavond. Wordt 2-0 ;)

Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Het enige voordeel aan de neergang in Europa is dan wel dat je straks weinig ploegen hebt die internationaal spelen, worden de punten door een stuk minder ploegen gedeeld, wat snellere stijging tot gevolg heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:18
MarvinG schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 09:47:
Ik heb er wel vertrouwen in hoor vanavond. Wordt 2-0 ;)
Word het overigens wel uitgezonden vanavond?, zie het in ieder geval niet staan in de digitale tvgids

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Wordt uitgeznden op Ziggo Sport geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
ph4ge schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 09:04:
[...]

De Telegraaf is tegenwoordig vaak het beste ingelicht als het om Feyenoord gaat, samen met Metro (daarom is het AD tegenwoordig altijd negatief). Ik hoop maar dat dit soort berichten bij het onderhandelingsspelletje horen. Tot nu toe lijkt het te kloppen dat Watford en Berghuis deze week hun beslissing zouden nemen, en dat die beslissing is om te verhuren naar Feyenoord, alleen financieel ligt het ingewikkeld.
Maarja, leuk een Berghuis, die heeft nog niks klaargemaakt.
Op naar de volgende...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:29
Joster schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 08:42:
Dit kan nog leuk worden :D

Citaat van Peter Bosz:

[afbeelding]
Ergens heeft hij gelijk he, als ik het me juist herinner gaf Sinkgraven de bal een paar keer heel vriendelijk aan de tegenstander waaruit zij scoorden. Dat is ongeacht het systeem en spelopvatting niet handig om te doen.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Bosz heeft helemaal gelijk, heel veel wat de afgelopen jaren mis ging kwam uit persoonlijke fouten of een gebrek aan werklust. Denk alleen maar eens aan het enorme aantal strafschoppen tegen, eventueel met een rode kaart.

Dat neemt niet weg dat altijd aanvallend spelen ook niet handig is, je moet ook je tegenstander in het oog houden. Maar als men dat tegen een paok al niet durft dat kan je beter stoppen met Europese competities.

Het is misschien moeilijk voor velen hier, maar het leven is niet zwart/wit. Aantrekkelijk voetbal willen spelen betekent niet direct dat je altijd blind in het mes wilt rennen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Gonadan schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 10:49:
Bosz heeft helemaal gelijk, heel veel wat de afgelopen jaren mis ging kwam uit persoonlijke fouten of een gebrek aan werklust.
Ajax' voorbereiding gezien? Het regende tegengoals door persoonlijke fouten. De verdediging is gewoonweg erg matig bij Ajax atm, daar gaat Bosz op korte termijn weinig aan kunnen veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Dan heeft hij het toch juist geanalyseerd? :?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Gonadan schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 10:56:
Dan heeft hij het toch juist geanalyseerd? :?
Yup, maar hij laat het tot nu toe gebeuren, met een enorm belangrijke wedstrijd in het verschiet.
Ik vind het zonde dat Ajax de verdediging van vorig jaar uit elkaar heeft gehaald/verkocht, ook al leek het eerst helemaal niks, hebben Viergever en v/d Hoorn het een stuk beter gedaan dat wat er eerst instond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Leon Zwiers schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 10:59:
Yup, maar hij laat het tot nu toe gebeuren, met een enorm belangrijke wedstrijd in het verschiet.
Ik vind het zonde dat Ajax de verdediging van vorig jaar uit elkaar heeft gehaald/verkocht, ook al leek het eerst helemaal niks, hebben Viergever en v/d Hoorn het een stuk beter gedaan dat wat er eerst instond.
Maar wat moet hij dan? Zoals je zelf zegt kan je dat niet zomaar veranderen. Het kan een kwestie van mentaliteit zijn, dan staan ze er vanavond misschien toch wel. Het kan ook een kwestie van kwaliteit zijn, dan moeten ze gewoon vervangen worden.

Feitelijk kan Bosz niets anders dan hopen dat het er wel in zit. Lukt het niet dan is het gelijk heel erg duidelijk dat men de knip moet trekken.

Het bestuur kan stoer roepen dat het aantrekkelijk moet maar als je dan de middelen niet verstrekt moet je zelf op de blaren zitten. Ik ben juist wel bij als Bosz het zo duidelijk gaat maken in plaats van verdoezelen met resultaatvoetbal. Ik ben alleen bang dat ze hem er dan gewoon uit flikkeren in plaats van het snappen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Leon Zwiers schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 10:54:
[...]

Ajax' voorbereiding gezien? Het regende tegengoals door persoonlijke fouten. De verdediging is gewoonweg erg matig bij Ajax atm, daar gaat Bosz op korte termijn weinig aan kunnen veranderen.
dezelfde verdediging als vorig jaar met de minste tegengoals in de competitie...
Het heeft te maken met de nieuwe stijl, waarbij verdedigen niet alleen in de laatste linie ligt, het is dus niet zo raar dat je in de voorbereiding meer goals tegen krijgt dan wanneer je in dezelfde stijl zou hebben gevoetbald als vorig seizoen (dat zijn ze immers gewend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Leon Zwiers schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 10:59:
Tja, en daarom speelde De Boer ook zo behoudend, met een strakke organisatie en kleine ruimtes. Ik kan me voorstellen dat de meeste verdedigers van Ajax totaal niet functioneren met veel ruimte (in de rug) zoals Bosz wil spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Vorig jaar was het zo bij Ajax in Europa: veeeeel balbezit, veel gebrei, weinig overtuiging en lef.
Eerste tegen counter lag er vaak meteen al in, zo zwak waren ze verdedigend

Enfin, het zal moeilijk worden.
Tis te hopen dat Paok wat zenuwen heeft.

Ajax laatste jaren in Europa is iets waar we ons tot nu toe voor moesten schamen. Zodra het echt een wedstrijd wordt waarin gevochten dient te worden, zijn ze niet thuis.
Wat dat betreft kunnen ze een voorbeeld nemen aan Az en Psv

[ Voor 31% gewijzigd door Harribo op 26-07-2016 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
ph4ge schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 11:05:
[...]

Tja, en daarom speelde De Boer ook zo behoudend, met een strakke organisatie en kleine ruimtes. Ik kan me voorstellen dat de meeste verdedigers van Ajax totaal niet functioneren met veel ruimte (in de rug) zoals Bosz wil spelen.
Precies dit bedoel ik ook idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijndoes
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-09 15:12
Volgens mij heeft Ajax met Dijks/Tete/Riedewald meer dan genoeg snelheid achterin. Veltman is wat langzamer maar positioneel ongelofelijk sterk waardoor hij dat compenseert. Ik denk dus juist dat de beoogde basisverdediging dat spel prima moet aankunnen na een periode van gewenning.

Viergever zal daar echter wel een stuk meer moeite mee hebben en wellicht Westermann ook.

Ik zie het probleem vooral bij de spitsen en dan vooral de vleugels. Die zullen vanaf nu ook constant moeten druk zetten op de bal. Vooral El Ghazi laat het daarin nog weleens afweten maar Younes ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Gonadan schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 11:04:
[...]

Maar wat moet hij dan? Zoals je zelf zegt kan je dat niet zomaar veranderen. Het kan een kwestie van mentaliteit zijn, dan staan ze er vanavond misschien toch wel. Het kan ook een kwestie van kwaliteit zijn, dan moeten ze gewoon vervangen worden.

Feitelijk kan Bosz niets anders dan hopen dat het er wel in zit. Lukt het niet dan is het gelijk heel erg duidelijk dat men de knip moet trekken.

Het bestuur kan stoer roepen dat het aantrekkelijk moet maar als je dan de middelen niet verstrekt moet je zelf op de blaren zitten. Ik ben juist wel bij als Bosz het zo duidelijk gaat maken in plaats van verdoezelen met resultaatvoetbal. Ik ben alleen bang dat ze hem er dan gewoon uit flikkeren in plaats van het snappen. :P
Begrijp me niet verkeerd, ik gun Bosz een hoop, maar ik ben bang dat hij voor dit Ajax met deze directie niet de juiste keus is. Hij gaat ervoor zorgen dat de vinger op de zere plekken wordt gelegd ( aankoopbeleid/dat niet functionerende technisch hart ), en ik vrees dat hij gaat hiervoor ontslagen gaat worden.
martinusz schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 11:05:
[...]

dezelfde verdediging als vorig jaar met de minste tegengoals in de competitie...
Het heeft te maken met de nieuwe stijl, waarbij verdedigen niet alleen in de laatste linie ligt, het is dus niet zo raar dat je in de voorbereiding meer goals tegen krijgt dan wanneer je in dezelfde stijl zou hebben gevoetbald als vorig seizoen (dat zijn ze immers gewend).
Nee niet dezelfde verdediging. Ze hebben v/d Hoorn verkocht. Ajax kreeg pas echt minder tegengoals toen de vaste verdedigers allemaal geblesseerd raakten en Viergever/V/d Hoorn het mochten doen. Voor de reste ben ik het volledig met je eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Harribo schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 11:12:
Ajax laatste jaren in Europa is iets waar we ons tot nu toe voor moesten schamen. Zodra het echt een wedstrijd wordt waarin gevochten dient te worden, zijn ze niet thuis.
Overdrijven is ook een kunst zeg :X
Volgens mij heeft Ajax altijd nog de meeste punten binnen gesleept in Europa de laatste jaren (edit: nu wellicht PSV trouwens door CL overwintering). Daarnaast waren ze zeker een aantal keer niet echt gelukkig in de loting in de CL (3 kampioenen in 1 poule loten bijvoorbeeld).

[ Voor 4% gewijzigd door Martinusz op 26-07-2016 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

PSV van afgelopen jaar ja, de jaren ervoor zou ik niet graag als voorbeeld nemen. Misschien een beetje in perspectief plaatsen? :)
Leon Zwiers schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 11:16:
Begrijp me niet verkeerd, ik gun Bosz een hoop, maar ik ben bang dat hij voor dit Ajax met deze directie niet de juiste keus is. Hij gaat ervoor zorgen dat de vinger op de zere plekken wordt gelegd ( aankoopbeleid/dat niet functionerende technisch hart ), en ik vrees dat hij gaat hiervoor ontslagen gaat worden.
Precies. We gaan dus nu ook zien of het bestuur daadwerkelijk aanvallend en aantrekkelijk voetbal wil een daar wat voor over heeft. Of dat ze dat alleen roepen om in een goed daglicht bij de achterban te staan en ze daar puur voor zichzelf zitten. Ik vrees het ergste.
Nee niet dezelfde verdediging. Ze hebben v/d Hoorn verkocht. Ajax kreeg pas echt minder tegengoals toen de vaste verdedigers allemaal geblesseerd raakten en Viergever/V/d Hoorn het mochten doen. Voor de reste ben ik het volledig met je eens
Dat is niet helemaal waar. Ook juist in het begin werd de verdediging geroemd.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
martinusz schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 11:18:
Overdrijven is ook een kunst zeg :X
Volgens mij heeft Ajax altijd nog de meeste punten binnen gesleept in Europa de laatste jaren (edit: nu wellicht PSV trouwens door CL overwintering). Daarnaast waren ze zeker een aantal keer niet echt gelukkig in de loting in de CL (3 kampioenen in 1 poule loten bijvoorbeeld).
De meeste punten omdat je nou eenmaal heel veel punten krijgt bij simpelweg plaatsen voor bijv. de groepsfase van de CL en de keren dat Ajax wel gelukkig was met de loting lukte het ook niet. Overigens zat PSV helemaal niet in een zwakke poule. ;)
Martijndoes schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 11:15:
Volgens mij heeft Ajax met Dijks/Tete/Riedewald meer dan genoeg snelheid achterin. Veltman is wat langzamer maar positioneel ongelofelijk sterk waardoor hij dat compenseert. Ik denk dus juist dat de beoogde basisverdediging dat spel prima moet aankunnen na een periode van gewenning.

Viergever zal daar echter wel een stuk meer moeite mee hebben en wellicht Westermann ook.

Ik zie het probleem vooral bij de spitsen en dan vooral de vleugels. Die zullen vanaf nu ook constant moeten druk zetten op de bal. Vooral El Ghazi laat het daarin nog weleens afweten maar Younes ook.
Verdedigen is veel meer dan snelheid hebben, er is echt een wereld van verschil om te spelen met ruimte om je heen. Tactisch en positioneel is dat heel anders en je tegenstanders hebben gewoon meer ruimte om goeie dingen te doen plus dat er veel minder ruimte is voor fouten en corrigeren door rugdekking. Ik zou niet durven zeggen welke verdediger dat wel kan en welke niet.
Ook voor de Cilissen gaat dat heel anders worden, die kwam bijv. zelden in een 1v1 situatie of in een situatie waar een aanvaller min of meer ongehinderd kon schieten, dat zal nu wellicht vaker gebeuren. Het belangrijkste voor voetballers, en zeker verdedigers, is ook gewoon hoe het in het hoofd zit. Er zijn hele voetbalcarrieres kapot gegaan aan gebrek aan vertrouwen en rust bij spelers.

Daar staat tegenover dat Ajax natuurlijk gewoon een uitstekende selectie heeft en Bozs een vakman is, misschien komt bovenstaande erg negatief over maar ik wil juist aangeven dat we het gewoon niet weten. Het kan ook heel goed uitpakken, misschien werkt de nieuwe tactiek juist bevrijdend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ajax een voorbeeld nemen aan AZ in Europa?

Niet mee eens, en wel om de volgende reden:

Voor Ajax en PSV is er in de EL weinig te halen. Sportief is het weinig interessant. Financieel heeft dat toernooi geen waarde, de levensader als topclub is de CL. Als je dit jaar geen CL speelt, dan moet je er alles aan doen om te zorgen dat je het volgend jaar wel wordt: dat betekent kampioen worden. Alles op alles zetten, als je dat grondig aanpakt betekent dat ook dat je niet te veel energie in bekerwedstrijden en EL wedstrijden moet steken.

Voor clubs als AZ, Utrecht, Groningen en Feyenoord is de EL wel interessant.

Je gaat niet tegen het clubbelang in voor het belang van "het Nederlands voetbal" strijden oid, dat is totaal niet realistisch. Clubs denken op de eerste plaats aan zichzelf. En terecht.
Pagina: 1 ... 6 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
]Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2016/2017
Voor FC-Twente: FC Twente - hoe nu verder