[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2016/2017 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 101 Laatste
Acties:
  • 171.830 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Begrijpelijk, het gaat ze toch niets opleveren. De principe kwestie is leuk maar het leven is nu eenmaal niet altijd eerlijk. En op zichzelf staand is de degradatie natuurlijk gewoon 100% terecht.
offtopic:
D-e-n, blijf jij vooral doorgaan met je strijd tegen mentaliteit. Met zo'n houding ga ik überhaupt geen energie steken in discussie, je gaat voor mij op 'ignore'. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Maar heb je nou dit artikel al eens gelezen?

http://www.catenaccio.nl/...erbeterde-jeugdopleiding/

En lees anders ook nog even dit stuk:

http://www.catenaccio.nl/...eiding-moet-klein-denken/

Aandacht vestigen op mentaliteit wordt nergens benoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Achilles '29 heeft trouwens 5-1 van NEC gewonnen. Hoe dat dan? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Ik blijf mezelf maar voor houden dat oefenwedstrijden niets zeggen. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 15:44
Limbombe was er niet bij, die blijft weg. :+
En Santos, Foor zijn er ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
Een nieuwe seizoen.

Fox sports 17,95
Fox sports + international nu 20 euro in een jaar actie bij ziggo.

Maar wat kiezen jullie? , fox sports international heeft alleen nog de bundesliga.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Mars18 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 10:10:
Een nieuwe seizoen.

Fox sports 17,95
Fox sports + international nu 20 euro in een jaar actie bij ziggo.

Maar wat kiezen jullie? , fox sports international heeft alleen nog de bundesliga.
Zit een beetje met hetzelfde. Baal er wel van dat PL naar Ziggo is gegaan. Nu 2 abonnementen nodig en daardoor best een dure grap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Lekkerboeie86 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 10:15:
[...]

Zit een beetje met hetzelfde. Baal er wel van dat PL naar Ziggo is gegaan. Nu 2 abonnementen nodig en daardoor best een dure grap.
Welke provider heb jij? Ik heb het geluk van Ziggo, de goede wedstrijden komen wel op Ziggo Sports

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Nu online
Mars18 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 10:19:
[...]

Welke provider heb jij? Ik heb het geluk van Ziggo, de goede wedstrijden komen wel op Ziggo Sports
Ik zit ook bij Ziggo, maar vraag me af wat ze met dat gratis kanaal gaan doen. Als ze daar veel topwedstrijden gaan uitzenden ben ik daar blij mee, maar omdat ze ook Spaans voetbal hebben, zal dat weleens tegen kunnen vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Lekkerboeie86 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 10:22:
[...]

Ik zit ook bij Ziggo, maar vraag me af wat ze met dat gratis kanaal gaan doen. Als ze daar veel topwedstrijden gaan uitzenden ben ik daar blij mee, maar omdat ze ook Spaans voetbal hebben, zal dat weleens tegen kunnen vallen.
Gaan ze wel doen hoor, en spanje is vaak in de avond, premier league in de middag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joster schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 20:55:
Maar heb je nou dit artikel al eens gelezen?

http://www.catenaccio.nl/...erbeterde-jeugdopleiding/

En lees anders ook nog even dit stuk:

http://www.catenaccio.nl/...eiding-moet-klein-denken/

Aandacht vestigen op mentaliteit wordt nergens benoemd.
Die stukken gaan goeddeels over hoe de Belgen en Duitsers hun opleidingen hebben verbeterd.

Het Belgische voetbal is van oudsher werkvoetbal. Dat zit er zo in gepompt, dan is het veel minder belangrijk om te werken aan mentaliteit. En je denkt serieus dat de Duitsers hun opleiding zouden kunnen verbeteren door aan mentaliteit te werken?! Allicht niet. Als het Duitse voetbal altijd ergens in heeft uitgeblonken, is het in de absolute wil om te winnen, gaan tot het laatste fluitsignaal.

Alleen hebben die landen zich sterk verbeterd qua techniek en tactiek, hebben ze o.a. onze trainingsmethoden overgenomen, dat voegen ze toe aan de kwaliteiten die ze al hadden op mentaal en fysiek gebied.

En voetballers met topsportmentaliteit halen ALTIJD meer uit zichzelf dan voetballers die dat niet hebben. Daardoor lijken de jongens uit landen als België en Duitsland meer getalenteerd.

Het Nederlands voetbal heeft ontiegelijk veel last van de arrogantie, we denken dat we nog altijd wereldtop zijn of moeten zijn gebaseerd op de historie. Talenten worden gepamperd, kennen geen nederigheid en zelfkritiek. Daar hebben Duitse en Belgische voetballers veel minder last van.

Onze jeugdselecties worden op doorzettingsvermogen en fysiek al snel weggeblazen door pakweg Engelsen, Duitsers en Fransen. Die landen kunnen putten uit een veel grotere talentenpool. Als je 5x zo veel inwoners hebt, is de kans op een talent van de buitencategorie ook 5x zo groot. Ceteris paribus, als je dus grofweg even goed opleidt. En opleiden kunnen ze tegenwoordig wel in Frankrijk, Belgie en Duitsland. In Engeland niet overigens. Engelsen hebben het voetbal uitgevonden maar sindsdien staat het daar zo'n beetje stil. Vooral qua tactiek begrijpen Engelsen er geen bal van. Het blijft rennen en vliegen, dat zien de supporters ook graag.

Terug naar Nederland, als je zit wat voor een stokjes er rondlopen in de jeugdteams, dat is schrijnend. Die jongens hebben niet door dat ze maximaal in zichzelf moeten investeren en dus ook fysiek en mentaal klaar moeten zijn voor de Eredivisie als ze hun debuut maken in het 1e. Dat terwijl het HEEL makkelijk is om daar veel tijd in te investeren, als je nog jeugdvoetbal speelt. Dan hoef je niet elke week per se te presteren.

Anyway, qua mentaliteit is door een stuk of 100 toonaangevende personen in het Nederlandse profvoetbal aangegeven dat daar onder meer de focus moet komen te liggen in de opleiding. Dat het NL's voetbal daar tekort schiet.

D-e-n zegt doodleuk, misschien zie ik het wel beter dan alle experts met hun tientallen jaren ervaring in de topsport en het profvoetbal. Grootheidswaanzin.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2016 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 10:16
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 10:48:
[...]
Het Nederlands voetbal heeft ontiegelijk veel last van de arrogantie, we denken dat we nog altijd wereldtop zijn of moeten zijn gebaseerd op de historie.
Dat klopt. Maar dat zien we niet speciaal in het opleiden maar vooral bij de volwassenen. Nederlandse trainers worden steeds minder gevraagd. Guardiola, Klopp, die trainer van Chili: dat zijn de nieuwlichters van het voetbal.
Talenten worden gepamperd, kennen geen nederigheid en zelfkritiek.
Ik vind dat maar een verzameling karikaturen.
Onze jeugdselecties worden op doorzettingsvermogen en fysiek al snel weggeblazen door pakweg Engelsen, Duitsers en Fransen.
Ter info: dat is altijd zo geweest. De inhaalslag maakten Nederlandse talenten meestal tussen hun 17e en 21e.
Anyway, qua mentaliteit is door een stuk of 100 toonaangevende personen in het Nederlandse profvoetbal aangegeven dat daar onder meer de focus moet komen te liggen in de opleiding.
Ik vraag me af of dat zo is. Dat dat in een rapport van de KNVB staat wil niet zeggen dat alle prominenten dat zo één op één beweren. De staat van ons voetbal kwam een keer ter sprake tijdens het EK-voetbal en geen van de aanwezige prominenten trok namelijk die conclusie.
D-e-n zegt doodleuk, misschien zie ik het wel beter dan alle experts met hun tientallen jaren ervaring in de topsport en het profvoetbal. Grootheidswaanzin.
Lekker argumenteren weer. Als zoveel mensen iets zeggen is het verboden een andere onderbouwde mening te hebben? De meerderheid heeft niet altijd gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Altijd mooi om uitspraken in het voetbal te zien. :')

Eerst:
Arek Milik blijft Ajacied. De Poolse spits heeft met de leiding van de Amsterdamse topclub afgesproken dat hij tijdens de huidige transferperiode geen transfer zal maken. Het technisch hart van Ajax en trainer Peter Bosz wilden de topscorer van het afgelopen seizoen graag aan boord houden en dat is dus gelukt.

Directeur voetbalzaken Marc Overmars heeft de afgelopen dagen veel contact gehad met Milik en diens management en uit het onderhoud is gekomen dat de Pool in de Amsterdam ArenA zal blijven spelen.
en dan:
De zaakwaarnemer van Arkadiusz Milik blijft schermen met de interesse van diverse topclubs uit Europa. Volgens David Pantak is Napoli nog steeds in de race voor de Poolse aanvaller van Ajax. De belangenbehartiger weet echter dat de kans klein is dat hij vertrekt.

"De situatie is duidelijk. Hij staat op dit moment nog onder contract bij Ajax", begint Pantak het gesprek met Fantagazzetta. "Ik heb een aantal berichten gehad van buitenlandse topclubs, dat is normaal gezien Arek zijn enorme potentie." Napoli heeft de beste papieren. "Ja, maar niet alleen Napoli. Ik heb ook met andere clubs gesproken. Ajax is in ieder geval niet van plan hem nu nog te verkopen."

"Er is een aantal grote clubs dat hem wil hebben. In de voetbalwereld is niets zeker, maar ik ga er vanuit dat hij gewoon bij Ajax blijft." Naar verluidt heeft Napoli twintig miljoen euro geboden voor de international. "Ajax heeft haar beslissing al genomen, voor minder dan twintig miljoen gaan ze niet van gedachten veranderen."

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:22
De mentaliteit discussie is weer bezig....

Ik blijf erbij dat je mentaliteit niet specifiek kunt trainen, in die zin dat je niet mentaliteit 2x zo groot kunt maken ofzo.

Ik denk dat veel mensen op het forum geen idee hebben hoe de jeugdopleidingen eruit zien in Nederland en wat dat betekent voor jonge spelers. Ik heb het van dichtbij meegemaakt en kan je vertellen dat als je geen mentaliteit hebt, je het niet tot de A-junioren haalt bij een BVO club. (een enkele uitzondering daar gelaten, maar die compenseren dat met een grotere talent dan anderen)
De spelers waarbij er nu vraagtekens zijn over mentaliteit, die uitstraling hebben ze pas later aangenomen, zo zijn ze in ieder geval niet uit de jeugdopleiding gekomen. Kijk naar alle jonge spelers in de eredivisie die mee mogen doen bij het eerste elftal, ik zie dan gewoon gasten die er keihard voor werken en alles geven. Mij maak je niet wijs dat een 14 jarige voetballer in Nederland een mindere wil heeft om te winnen dan een 14 jarige uit Duitsland, Belgie of Frankrijk.

Ik denk dat het probleem veel meer zit in de periode van jeugdopleiding naar eerste elftal. Men voetbalt 1 of 2 seizoenen met het eerste en men "is al klaar voor een buitenlands avontuur". Zolang spelers en ouders gek worden gemaakt met centen uit het buitenland, zullen er veel talenten Nederland verlaten om vervolgens nooit meer van te horen.

Gelukkig zien er al wat meer jeugdige spelers in dat het helemaal niet zo slecht is om 3-5 jaar in de eredivisie te voetballen, voordat een Buitenlands avontuur ter sprake komt. Hopelijk zorgt dat er ook voor dat er minder talenten verloren gaan door vroegtijdig vertrek.

En daarnaast hebben we inderdaad een kleinere bak spelers om talenten uit te vissen, wat dat betreft doen we het al die jaren niet zo slecht als Nederland zijnde.

just my 2 cents :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
martinusz schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 11:46:
Ik denk dat het probleem veel meer zit in de periode van jeugdopleiding naar eerste elftal.
Daar gaat heel veel verloren volgens mij. Juist in die periode werden Nederlandse spelers voorheen rap fysiek sterker, volwassener, tactisch slimmer en dus beter. Kijk eens wat een sprongen Gullit, v Basten maar ook Bergkamp in die leeftijd hebben gemaakt. Nu krijgen talenten of geen kans of ze krijgen juist heel snel een kans en worden na een jaar weer afgebrand.

Ik denk dat we daarom vooral ook eens naar onze eredivisie mogen kijken. Hoe wordt daar getraind? Hoe kunnen we de weerstand juist dáár vergroten? Er word altijd lacherig gedaan over de Belgische play-offs en de vroegere Schotse League waarin je vier keer per jaar Celtic-Rangers had. Maar dat zijn dus wel de middelen om je competitie harder te maken en de kwaliteiten meer samen te bundelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-e-n schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 11:12:
[...]

Dat klopt. Maar dat zien we niet speciaal in het opleiden maar vooral bij de volwassenen. Nederlandse trainers worden steeds minder gevraagd. Guardiola, Klopp, die trainer van Chili: dat zijn de nieuwlichters van het voetbal.
Steeds minder? Een paar jaar terug was NL nog hofleverancier van trainers op het WK. Hiddink, Beenhakker, Advocaat enz. Het is in NL echt altijd hetzelfde, er wordt alleen maar gezeken. Boehoe de Eredivisie is zo slecht, teloorgang van het NLs voetbal, bladiebla. Intussen worden we op de WK's van 2010 en 2014 respectievelijk 2e en 3e. In dat laatste geval met een hele lading voetballers uit de competitie waar altijd zo over gezanikt wordt.

Qua trainers: bij NL is een generatiewisseling gaande, er komt een aantal toptalenten aan met De Boer en Cocu als vaandeldragers.
Ik vind dat maar een verzameling karikaturen.
Tsja, talloze experts zijn het met me eens. Wat jij daarvan vindt zegt me dan zeer weinig.
Ter info: dat is altijd zo geweest. De inhaalslag maakten Nederlandse talenten meestal tussen hun 17e en 21e.
Nee, want dan zouden we nooit hebben gepresteerd op jeugdtoernooien. Je wordt alleen weggeblazen op fysiek en snelheid als je dat tactisch en technisch niet compenseert. Pakweg België en Duitsland zijn technisch veel beter geworden, wij hebben niks veranderd.
Ik vraag me af of dat zo is. Dat dat in een rapport van de KNVB staat wil niet zeggen dat alle prominenten dat zo één op één beweren. De staat van ons voetbal kwam een keer ter sprake tijdens het EK-voetbal en geen van de aanwezige prominenten trok namelijk die conclusie.
Er waren een paar focuspunten. Experts die het niet eens waren met die focuspunten en dus met de conclusies van het rapport, verbinden echt hun naam er niet aan. Over de conclusies was er consensus.
Lekker argumenteren weer. Als zoveel mensen iets zeggen is het verboden een andere onderbouwde mening te hebben? De meerderheid heeft niet altijd gelijk.
Ik beweer a. Jij beweert b. Dan geef ik aan: ruim honderd toonaangevende Nederlandse voetbalexperts beweren a.

Dat is een ijzersterk argument voor a., dat lijkt me helder. Wat stel jij daar tegenover behalve je eigen mening dan? Totnogtoe bitter, bitter weinig volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martinusz schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 11:46:
De mentaliteit discussie is weer bezig....

Ik blijf erbij dat je mentaliteit niet specifiek kunt trainen, in die zin dat je niet mentaliteit 2x zo groot kunt maken ofzo.
Jawel, begeleiding door mental coaches en topsporttrainingen door b.v. ex-topvoetballers en trainers uit andere sporten die vertellen wat hun pupillen er voor moeten doen zjn daar waardevol.
Ik denk dat veel mensen op het forum geen idee hebben hoe de jeugdopleidingen eruit zien in Nederland en wat dat betekent voor jonge spelers. Ik heb het van dichtbij meegemaakt en kan je vertellen dat als je geen mentaliteit hebt, je het niet tot de A-junioren haalt bij een BVO club. (een enkele uitzondering daar gelaten, maar die compenseren dat met een grotere talent dan anderen)
Die enkele uitzonderingen zijn nu net de jongens waar het om gaat, dat zijn je absolute toptalenten. Die hebben door dat ze beter zijn dan de rest en gaan zich daar naar gedragen.

Depay bijvoorbeeld, is altijd al een drama geweest qua mentaliteit. Op zijn 12e al.
De spelers waarbij er nu vraagtekens zijn over mentaliteit, die uitstraling hebben ze pas later aangenomen, zo zijn ze in ieder geval niet uit de jeugdopleiding gekomen. Kijk naar alle jonge spelers in de eredivisie die mee mogen doen bij het eerste elftal, ik zie dan gewoon gasten die er keihard voor werken en alles geven. Mij maak je niet wijs dat een 14 jarige voetballer in Nederland een mindere wil heeft om te winnen dan een 14 jarige uit Duitsland, Belgie of Frankrijk.
Het gemiddelde 14-jarige toptalent uit NL heeft minder topsportmentaliteit dan het gemiddelde 14-jarige toptalent uit Belgie of Duitsland. Nederigheid en zelfkritiek ontbreken. NLers zijn individualistischer, Belgen en zeker Duitsers zien voetbal meer als een echte teamsport. Hard werken en niet naast je schoenen lopen wordt er thuis vaak met de paplepel ingegoten. Vaker dan in NL.
Ik denk dat het probleem veel meer zit in de periode van jeugdopleiding naar eerste elftal. Men voetbalt 1 of 2 seizoenen met het eerste en men "is al klaar voor een buitenlands avontuur". Zolang spelers en ouders gek worden gemaakt met centen uit het buitenland, zullen er veel talenten Nederland verlaten om vervolgens nooit meer van te horen.

Gelukkig zien er al wat meer jeugdige spelers in dat het helemaal niet zo slecht is om 3-5 jaar in de eredivisie te voetballen, voordat een Buitenlands avontuur ter sprake komt. Hopelijk zorgt dat er ook voor dat er minder talenten verloren gaan door vroegtijdig vertrek.

En daarnaast hebben we inderdaad een kleinere bak spelers om talenten uit te vissen, wat dat betreft doen we het al die jaren niet zo slecht als Nederland zijnde.

just my 2 cents :)
Nee, we doen het helemaal niet zo slecht. Maar het voetbal moet wel evolueren, je moet inspelen op de ontwikkeling die andere landen hebben gemaakt en weer een voorsprong pakken.

De grootste talenten vertrekken voor een groot deel vroegtijdig naar vooral Engeland, waar ze totaal niet kunnen opleiden en te maken krijgen met een sportpers die volkomen gestoord is. Zo niveauloos als in Engeland wordt het elders niet snel. Veel te veel afleiding, te vroeg te veel geld. Als de focus niet meer volledig op de topsport ligt, kun je het shaken in de top. Dat is topsport. En dat is waar we falen in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:07
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 12:41:
Tsja, talloze experts zijn het met me eens. Wat jij daarvan vindt zegt me dan zeer weinig.
Het autoriteitsargument is zo'n dooddoener, waar heb je dit topic voor als alleen experts een mening mogen hebben en die mening vervolgens gelijk een feit staat? Persoonlijk heb ik überhaupt weinig vertrouwen in de experts van de KNVB, het aanstellen en behouden van mensen zonder de juiste ervaring zoals Blind, Van Oostveen en Van Breukelen op sleutelposities zie ik als "leek" bijvoorbeeld totaal niet zitten.

Volgens mij hebben jullie allebei gelijk hebben. Het klopt dat de grote voetbalvernieuwers van deze tijd niet Nederlands zijn maar tevens klopt het dat er wel een nieuwe generatie aan zit te komen. Op het gebied van trainers slaan we een generatie over, alleen Koeman heeft na een aantal flinke tegenslagen in zijn leeftijdscategorie het predicaat toptrainer verdient.

Verder ben ik het met D-E-N eens dat we in de jeugd niet teveel naar fysiek moeten kijken. Dat kan je makkelijk op latere leeftijd inlopen. Dat 17 jarige spelers al vedettes zijn is een probleem wat andere landen ook hebben en is van alle tijden.

Ik zie het missen van het EK als een incident en een probleem van de korte termijn. We hebben nou eenmaal een rampzalige leiding bij de KNVB zitten die een verschrikkelijk slechte staf hebben neergezet. Ja, dan presteer je niet. Daarnaast hebben we gewoon even een wat mindere lichting, vooral aanvallend. Ik ben er niet van overtuigt dat we (op het gebied van opleiden) zaken radicaal anders moeten doen.

Vooral tactisch moeten we met de tijd mee, de Hollandsche school is aan vernieuwing toe.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 12:41:
[...]
Qua trainers: bij NL is een generatiewisseling gaande, er komt een aantal toptalenten aan met De Boer en Cocu als vaandeldragers.
Zijn die zo vernieuwend? Heeft de Boer de clubs voor het uitkiezen? Ik moet het nog maar zien.
[...]
Wat jij daarvan vindt zegt me dan zeer weinig.
Dat is geheel wederzijds :+
[...]
Nee, want dan zouden we nooit hebben gepresteerd op jeugdtoernooien.
Onze gouden generaties presteerden over het algemeen niet zo super op jeugdtoernooien. Er werd wel eens meegedaan (een WK met Robben herinner ik me, ook eentje met Gullit en van Basten) maar er werd nooit gewonnen.
Pakweg België en Duitsland zijn technisch veel beter geworden, wij hebben niks veranderd.
Ik vind het in Nederland minder geworden, met name in de stap naar het eerste elftal toe. We breien nog altijd alsof het 1990 is.
Wat stel jij daar tegenover behalve je eigen mening dan?
Argumenten en voorbeelden
ph4ge schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 12:56:
[...]
Daarnaast hebben we gewoon even een wat mindere lichting, vooral aanvallend.
Dat laatste baart me wel zorgen. Het duurt al tien jaar namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 10:48:
[...]

Die stukken gaan goeddeels over hoe de Belgen en Duitsers hun opleidingen hebben verbeterd.
Ja, omdat ze onder andere achterliepen op Nederland. Wij liepen vast zover voor omdat we geen fysiek en mentaliteit hadden?
Het Belgische voetbal is van oudsher werkvoetbal. Dat zit er zo in gepompt, dan is het veel minder belangrijk om te werken aan mentaliteit. En je denkt serieus dat de Duitsers hun opleiding zouden kunnen verbeteren door aan mentaliteit te werken?! Allicht niet. Als het Duitse voetbal altijd ergens in heeft uitgeblonken, is het in de absolute wil om te winnen, gaan tot het laatste fluitsignaal.
Dat denk ik juist helemaal niet, ze hebben toen geconcludeerd dat ze technisch en tactisch tekort kwamen, o.a. afgekeken van Frankrijk en Nederland. Ik ben het eens met martinusz hierboven. Een 14 jarige Belg of Duitser heeft echt niet van nature meer wil om te winnen ofzo, dat maak je mij ook niet wijs. Waar is dat op gebaseerd?
Alleen hebben die landen zich sterk verbeterd qua techniek en tactiek, hebben ze o.a. onze trainingsmethoden overgenomen, dat voegen ze toe aan de kwaliteiten die ze al hadden op mentaal en fysiek gebied.

En voetballers met topsportmentaliteit halen ALTIJD meer uit zichzelf dan voetballers die dat niet hebben. Daardoor lijken de jongens uit landen als België en Duitsland meer getalenteerd.
Dus in de jaren dat ze bij ons keken hadden wij wel techniek en tactiek, maar - nogmaals - geen mentaliteit en fysiek? Want daar trainen wij niet op en zij wel? Ik geloof ook niet dat je je mentaliteit 2x zo goed kan maken door training zoals martinusz ook al aangeeft.
Het Nederlands voetbal heeft ontiegelijk veel last van de arrogantie, we denken dat we nog altijd wereldtop zijn of moeten zijn gebaseerd op de historie. Talenten worden gepamperd, kennen geen nederigheid en zelfkritiek. Daar hebben Duitse en Belgische voetballers veel minder last van.
Op basis van wat? Wat toont aan dat zij daar veel minder last van hebben?
Onze jeugdselecties worden op doorzettingsvermogen en fysiek al snel weggeblazen door pakweg Engelsen, Duitsers en Fransen. Die landen kunnen putten uit een veel grotere talentenpool. Als je 5x zo veel inwoners hebt, is de kans op een talent van de buitencategorie ook 5x zo groot. Ceteris paribus, als je dus grofweg even goed opleidt. En opleiden kunnen ze tegenwoordig wel in Frankrijk, Belgie en Duitsland. In Engeland niet overigens. Engelsen hebben het voetbal uitgevonden maar sindsdien staat het daar zo'n beetje stil. Vooral qua tactiek begrijpen Engelsen er geen bal van. Het blijft rennen en vliegen, dat zien de supporters ook graag.
Eens met de vijver waaruit gevist kan worden hoor, maar hebben wij ons dan alleen tactisch en technisch kunnen onderscheiden in het verleden omdat zij niet konden opleiden en dat mentaliteit en fysiek dus ondergeschikt was? Lijkt me heel sterk. Als het hier tactisch en technisch goed in elkaar zit (2010 en 2014) hebben ook wij een absolute wil om te winnen en vechten we als leeuwen voor elkaar.
Terug naar Nederland, als je zit wat voor een stokjes er rondlopen in de jeugdteams, dat is schrijnend. Die jongens hebben niet door dat ze maximaal in zichzelf moeten investeren en dus ook fysiek en mentaal klaar moeten zijn voor de Eredivisie als ze hun debuut maken in het 1e. Dat terwijl het HEEL makkelijk is om daar veel tijd in te investeren, als je nog jeugdvoetbal speelt. Dan hoef je niet elke week per se te presteren.

Anyway, qua mentaliteit is door een stuk of 100 toonaangevende personen in het Nederlandse profvoetbal aangegeven dat daar onder meer de focus moet komen te liggen in de opleiding. Dat het NL's voetbal daar tekort schiet.

Wat martinusz en D-e-n zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:00

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 12:49:

[...]

Die enkele uitzonderingen zijn nu net de jongens waar het om gaat, dat zijn je absolute toptalenten. Die hebben door dat ze beter zijn dan de rest en gaan zich daar naar gedragen.

Depay bijvoorbeeld, is altijd al een drama geweest qua mentaliteit. Op zijn 12e al.

[...]
Ben het voor een groot gedeelte wel met je eens, echter heeft Depay geen slechte mentaliteit. Hij eiste, in ieder geval bij PSV, altijd het meeste van zichzelf. Wellicht dat dit op 12 of 13 jarige leeftijd wat anders was, maar dat had niet met mentaliteit te maken, maar meer met gedrag. Hij is zelfverzekerd en op sommige momenten is hij gewoon te zelfverzekerd en straalt dat een bepaalde arrogantie uit.

Mentaliteit: Top
Gedrag: Haantje / stoerdoenerij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Chrosser schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 14:13:
Mentaliteit is een combinatie van gedachte en gedrag, het hoort er wel degelijk bij.

Overigens begrijp ik wel de nuance die je aan probeert te brengen, maar een goede mentaliteit kan er ook juist voor zorgen dat je dergelijke capriolen maar even niet uit haalt. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:42

Player1S

Probably out in the dark

http://www.nu.nl/voetbal/...ompetitie-veranderen.html
In België is de Jupiler Pro League opgebouwd in twee delen. Na dertien speelronden wordt de competitie in drieën gedeeld, de punten gehalveerd en spelen de clubs nog tien wedstrijden tegen een gelijkwaardig team.
doe eens gewoon niet!! :(

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 22:22
Nee inderdaad. Stomme play-offs. Waar voetbal je dan nog voor? Wie als beste in vorm is in de 2de seizoenshelft wint. En mogelijk ook nog eens meer wedstrijden afhankelijk van de opzet.

Ook zo:
België, Portugal en Polen
Waarom opeens die landen als voorbeeld nemen? Daar gaat het in de Europa toch niet nu beter mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Nee maar dit gaat bijvoorbeeld ook om internationaal, België dat eens wél het EK haalt en wij niet, Portugal wordt kampioen, dus moeten wij ineens alles drastisch gaan veranderen, ook de eigen nationale competitie...

[ Voor 3% gewijzigd door dutchgio op 20-07-2016 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chrosser schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 14:13:

Ben het voor een groot gedeelte wel met je eens, echter heeft Depay geen slechte mentaliteit. Hij eiste, in ieder geval bij PSV, altijd het meeste van zichzelf. Wellicht dat dit op 12 of 13 jarige leeftijd wat anders was, maar dat had niet met mentaliteit te maken, maar meer met gedrag. Hij is zelfverzekerd en op sommige momenten is hij gewoon te zelfverzekerd en straalt dat een bepaalde arrogantie uit.

Ehm, nah niet mee eens. Depay is altijd al een toptalent geweest, maar PSV heeft heel veel van hem geaccepteerd. Om 1 ding te noemen: Aad de Mos ging eens kijken bij een wedstrijd toen Depay een jaar of 14, 15 was, hij schold zijn trainers zo onbeschoft de huid vol (zonder directe aanleiding zoals een wissel ofzo), dat De Mos zei dat hij hem onmiddellijk zou hebben weggestuurd van de club.

Een top(sport)mentaliteit betekent dat je alles doet voor je sport, alles om te winnen en een betere sporter te worden. Depay is zeker niet alleen met zijn sport bezig. Om die reden heeft hij ook heel veel kritiek gekregen bij United. Dat hij dramatisch heeft gespeeld helpt uiteraard ook niet.

Dus nee, hij heeft zeker geen topmentaliteit. En dan ben ik nog best wel fan van die jongen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ph4ge schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 12:56:
Het autoriteitsargument is zo'n dooddoener, waar heb je dit topic voor als alleen experts een mening mogen hebben en die mening vervolgens gelijk een feit staat? Persoonlijk heb ik überhaupt weinig vertrouwen in de experts van de KNVB, het aanstellen en behouden van mensen zonder de juiste ervaring zoals Blind, Van Oostveen en Van Breukelen op sleutelposities zie ik als "leek" bijvoorbeeld totaal niet zitten.
Wat je nu doet is het gelijkstellen van een rapport dat tot stand is gekomen door intensieve discussie onder een enorme hoeveelheid NLse voetbalexperts (120 ofzo?), en de benoeming van Blind door Bertje van Oostveen. Dat is ontiegelijk incorrect.

Als er consensus heerst ander die enorme hoeveelheid experts mbt wat er mis is met het NL's voetbal, zegt dat heel veel. Dit soort consensus rapporten, waar een groot deel van de grote NLse voetbal-persoonlijkheden zijn naam onder zet, zijn zeldzaam.

Het is nogal (!) arrogant om te denken dat je het dan beter weet. Daar kan ik met de beste wil van de wereld niets anders van maken.
Volgens mij hebben jullie allebei gelijk hebben. Het klopt dat de grote voetbalvernieuwers van deze tijd niet Nederlands zijn maar tevens klopt het dat er wel een nieuwe generatie aan zit te komen. Op het gebied van trainers slaan we een generatie over, alleen Koeman heeft na een aantal flinke tegenslagen in zijn leeftijdscategorie het predicaat toptrainer verdient.
Eens. Alleen Koeman heeft het gemaakt, van die generatie. Vreemd, er leken toch meer jongens in de wieg te zijn gelegd voor het trainerschap. Rijkaard bijvoorbeeld, die wel een topcoach is geweest maar slechts heel kort.
Verder ben ik het met D-E-N eens dat we in de jeugd niet teveel naar fysiek moeten kijken. Dat kan je makkelijk op latere leeftijd inlopen. Dat 17 jarige spelers al vedettes zijn is een probleem wat andere landen ook hebben en is van alle tijden.

Ik zie het missen van het EK als een incident en een probleem van de korte termijn. We hebben nou eenmaal een rampzalige leiding bij de KNVB zitten die een verschrikkelijk slechte staf hebben neergezet. Ja, dan presteer je niet. Daarnaast hebben we gewoon even een wat mindere lichting, vooral aanvallend. Ik ben er niet van overtuigt dat we (op het gebied van opleiden) zaken radicaal anders moeten doen.

Vooral tactisch moeten we met de tijd mee, de Hollandsche school is aan vernieuwing toe.
Grotendeels eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 18:08:
[...]

Wat je nu doet is het gelijkstellen van een rapport dat tot stand is gekomen door intensieve discussie onder een enorme hoeveelheid NLse voetbalexperts (120 ofzo?), en de benoeming van Blind door Bertje van Oostveen. Dat is ontiegelijk incorrect.

Als er consensus heerst ander die enorme hoeveelheid experts mbt wat er mis is met het NL's voetbal, zegt dat heel veel. Dit soort consensus rapporten, waar een groot deel van de grote NLse voetbal-persoonlijkheden zijn naam onder zet, zijn zeldzaam.

Het is nogal (!) arrogant om te denken dat je het dan beter weet. Daar kan ik met de beste wil van de wereld niets anders van maken.

[...]

Eens. Alleen Koeman heeft het gemaakt, van die generatie. Vreemd, er leken toch meer jongens in de wieg te zijn gelegd voor het trainerschap. Rijkaard bijvoorbeeld, die wel een topcoach is geweest maar slechts heel kort.

[...]

Grotendeels eens :)
Over welk rapport heb je het eigenlijk steeds? Die speerpunten van de KNVB?

Hier een mooi stukje wat volgens mij aardig bloot legt wat er mis is met NL voetbal:
http://www.catenaccio.nl/...-het-nederlandse-voetbal/

Met name het waar willen we naartoe ontbreekt bij de KNVB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
martinusz schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 19:04:
[...]
Ik neem aan 'Winnaars van morgen', is redelijk uitgebreid plan, waarin inderdaad geschermd wordt met een hoop namen, maar als je de verantwoording leest, komen die namen niet meer terug. Bij het focuspunt 'de teamspeler' wordt verwezen naar de database van de KNVB, twee wetenschappelijke stukken, een boek van Bert van Lingen en een broddelwerk van Van Breukelen. Het is dus maar zeer de vraag of dit een consensusrapport is van die hoop experts. Naar mijn idee was dat slechts de aanleiding. En bij die aanleiding kan je, zoals je terecht stelt, een hoop vraagtekens hebben.

Het plan is overigens te downloaden op de site van de KNVB.

[ Voor 5% gewijzigd door lateef op 20-07-2016 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:57

Quad

Doof

Ajax speelt tot dusver OK tot dusver OM. Hopelijk houden ze hun voorsprong vast.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Op de afronding van El Ghazi spelen ze zelfs heel aardig, dit lijkt er meer op, ook al is het maar 1-0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

En binnen no-time is het omgebogen naar een 2-1 voorsprong door OM.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Geen idee waar het aan ligt, fitheid misschien, maar de eerste helft stormden ze prima, alk werd dat richting de rust ook al wat minder.
Nu de tweede helft zit er echt helemaal niks meer in.

Eerst een penalty tegen, die zo goed werd ingeschoten dat Cilessen die sowieso nooit tegen had kunnen houden, en een paar minuten later ook nog de 2-1.
Dan valt het ineens toch wel weer tegen. Ze beginnen nog zo positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

En na 90 minuten is de eindstand 2-2, ik mag hopen dat het volgende week het beter af gaat.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 13:08
Quad schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 21:55:
En na 90 minuten is de eindstand 2-2, ik mag hopen dat het volgende week het beter af gaat.
Vind ik lang niet slecht voor een oefenpot tegen een goede tegenstander.
Betwijfel dat het de bedoeling was om er 90 min tegenaan te gaan, in Frankrijk is het geloof ik ook best wel warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Ze zijn ook nog niet op volle oorlogs sterkte, 2-2 tegen OM is helemaal niet slecht. De nieuwe spits heeft in ieder geval het netje gevonden, dat wil soms weleens lang op zich wachten bij zo'n nieuwe jongen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 17:01

Rhapsody

In Metal We Trust

Zo fantastisch lijkt OM niet te zijn: https://twitter.com/ajaxlife/status/755832639530172416

Maar goed, ik heb het niet gezien. Als ze er tegen PAOK maar staan :-)

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Weinig grote dan wel bekende namen inderdaad, veel spelers weg daar, onder andere Batshiayu. Enige bekende naam was Rekiki, die stond in de basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:12
Ik ben verrast over Ajax hoor, ziet er al 10x beter uit dan wat de boer voor spel liet aanwaaien :O
Het zal nog wat finetuning nodig hebben, maar ik heb de eerste helft zitten te genieten. Slecht afgemaakt door El Ghazi tot 2 maal toe anders won Ajax gewoon. Als Cassiera die 2e ook nog eens maakt.. kleine maar vervelende dingetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Ik wacht even de o in de maand af, dan weten we waar we staan.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Laatst online: 08:12
Gonadan schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 23:56:
Ik wacht even de o in de maand af, dan weten we waar we staan.
Dat sowieso, dit zegt nog niks. Alleen het spel ziet er aanzienlijk uit dat het anti-voetbal van f. de boer.. ;w

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xGtNPWN.jpg
Felix Götze speelde ook hier weer mee. Hopelijk wordt het iets :o

[ Voor 72% gewijzigd door Mosin op 21-07-2016 06:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Nu online
[...]

Hier een mooi stukje wat volgens mij aardig bloot legt wat er mis is met NL voetbal:

Zij weten de vinger imo vaak goed op de zere plek te leggen :)

http://www.catenaccio.nl/de-vijf-problemen-van-oranje/

http://www.catenaccio.nl/...eze-crisis-niet-oplossen/

http://www.catenaccio.nl/...d-maar-niet-in-nederland/

http://www.catenaccio.nl/een-andere-kijk-op-opleiden/

En als je bereid bent te betalen:

https://blendle.com/i/cat...l-catenaccio-20160524-541

https://blendle.com/i/cat...l-catenaccio-20160225-358

https://blendle.com/i/cat...l-catenaccio-20160330-440

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Mooie stukjes. Je hoeft het er niet altijd mee eens te zijn maar het is fijn dat ze wat dieper ingaan op de materie, bijna op een wetenschappelijke manier. Daar kunnen beleidsbepalers nog wat van leren want de voetballerij in Nederland is vaak nog erg conservatief op dat vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Nu online
De kuip weer uitverkocht voor een oefenwedstrijd! Ben heel benieuwd wat dit seizoen gaat brengen. Hopelijk komt Berghuis nog, dan staat er een prima selectie. Sterker nog, we worden (bijna) kampioen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:05
Lekkerboeie86 schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 10:43:
De kuip weer uitverkocht voor een oefenwedstrijd! Ben heel benieuwd wat dit seizoen gaat brengen. Hopelijk komt Berghuis nog, dan staat er een prima selectie. Sterker nog, we worden (bijna) kampioen!
Het is echt bizar hoeveel Feyenoorders(sowieso in mijn direct omgeving al) denken dat Feyenoord kampioen gaat worden.
Een beetje realisme is misschien handiger. De afgelopen 2 seizoenen was het verschil 20+ punten tov teams die dit seizoen (nog)niet verzwakt zijn door uitgaande transfers maar juist op papier nog beter zouden moeten zijn geworden. De teleurstelling gaat alleen maar groter zijn als je er vanuit gaat dat je kampioen wordt.

Natuurlijk kan Feyenoord best het gat kleiner maken, maar ik denk ik niet dat een kampioenschap gaat gebeuren. Krijg er nu al 3 kratjes voor als dat niet lukt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Nu online
Achja, we blijven dromen en geloven dat we ooit de titel gaan pakken. De fans verdienen het. Ze blijven ten alle tijden massaal naar de kuip komen. Voor een open dag, eerste training en zelf voor oefenwedstrijden. Ook na tig keer verliezen op rij is de kuip uitverkocht.

Europees voetbal is een leuke bijvangst als je de beker wint, maar die extra wedstrijden zijn ook een minpunt. De selectie bestaat uit teveel ervaren krachten. Blessures kunnen we nog meer gaan verwachten. Hopelijk worden o.a.Gustafson en Nieuwkoop en Bilal een stuk beter. Zeker Gustafson had ik veel meer van verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Terranova schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 10:55:
[...]

Het is echt bizar hoeveel Feyenoorders(sowieso in mijn direct omgeving al) denken dat Feyenoord kampioen gaat worden.
Een beetje realisme is misschien handiger. De afgelopen 2 seizoenen was het verschil 20+ punten tov teams die dit seizoen (nog)niet verzwakt zijn door uitgaande transfers maar juist op papier nog beter zouden moeten zijn geworden. De teleurstelling gaat alleen maar groter zijn als je er vanuit gaat dat je kampioen wordt.

Natuurlijk kan Feyenoord best het gat kleiner maken, maar ik denk ik niet dat een kampioenschap gaat gebeuren. Krijg er nu al 3 kratjes voor als dat niet lukt >:)
Daarom is de doelstelling zo raar van Gudde. Ja tuurlijk moet dat de doelstelling zijn, maar de kwaliteit in de selectie ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Lekkerboeie86 schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 11:08:
Gustafson en Nieuwkoop en Bilal een stuk beter.
Maar die gaan dus niet spelen. Daar worden ze niet beter van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 18:08:
[...]

[...]
Weet je hoe erg je hier jezelf tegen spreekt? :D Er heerst nergens consensus, het is een groot compromis rapport met tegenstrijdigheden.

Ik zou zeggen, lees dit eens aandachtig: https://blendle.com/i/cat...l-catenaccio-20160524-541

Aangezien we het hier toch over mentaliteit hebben zal ik een klein stukje verklappen:
Bert van Oostveen: ‘Neem alleen al Chili. Als ik die spelers het veld op zie komen, denk ik gelijk: zo, die zou ik niet tegen willen komen. Zij stralen een echte winnaarsmentaliteit uit. Nederlandse sporters hebben dat nu eenmaal minder. Vroeger hadden we Jan Wouters, Mark van Bommel en Nigel de Jong, nu hebben we een gat in de selectie.’

Metro – 15 oktober 2015

Hoewel dit geen eenduidige definitie is, lijkt de richting in elk geval helder. In de internationale top gaat het niet alleen om mooi voetbal, maar moeten soms ook de grenzen opgezocht worden. Nederland moet dus in opleidingen meer gaan focussen op winnen, zodat dit soort types naar de oppervlakte komen.

Van de invulling van winnaarsmentaliteit door Van Oostveen blijft in het uiteindelijke rapport niets over. Opeens is het begrip vertaald in het Engels en wordt er gesproken over een ‘winning mindset’. Dit blijkt een afgeleide te zijn van de groeimindset (een begrip waarbij de focus op leren en ontwikkeling ligt). Een groeimindset is in wezen het tegenovergestelde van de oorspronkelijke betekenis van winnaarsmentaliteit: het stellen van prestatiedoelen en het willen bewijzen van talent. De prestatie op korte termijn centraal stellen is een kenmerk van de statische mindset waar de aanhangers van de groeimindset zich tegen afzetten. De betekenis van winnaarsmentaliteit is dus plots honderdtachtig graden gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:42
[...]

Ik begrijp ook niet waar dat op gestoeld is. Dat is een paar pagina's terug ook besproken, n.a.v. de doelstelling die van geel zelfs heeft opgesteld.

Je moet ambitie hebben, en doelen durven stellen, maar je moet ook wel enigzins realistisch blijven. In mijn ogen kan Feyenoord alleen kampioen worden als zowel PSV als Ajax een slecht seizoen draaien. Normaliter zullen ze daar gewoon achter blijven, zeker nu ze ook europees gaan spelen dit seizoen. Ajax en PSV zijn dat toch wat meer gewend, die extra belasting.

Je mag dromen, en ambitieus zijn, en het publiek is inderdaad prachtig trouw, maar zolang Feyenoord in de (huidige) Kuip blijft zal het gat financieel, en daardoor ook sportief alleen maar steeds groter gaan worden, en kunnen ze in principe alleen kampioen worden als het een keer echt heel erg meezit (iedereen fit, psv en ajax hebben een minder jaar etc.)

2e plek zou na de 3e van vorig jaar daarom in mijn ogen een mooie doelstelling zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Het "Winnaars van morgen" rapport idd.

Ik heb dat stuk van catenaccio gelezen. Uitstekende site met interessante stukjes, maar cruciaal is dat het journalisten zijn. Enthousiaste voetballiefhebbers.

Het KNVB rapport is opgesteld in samenwerking met trainers, ex-topvoetballlers. Degenen die op het veld staan met de (jonge) profvoetballers van nu en dus wat kunnen zeggen over wat er schort op fysiek en mentaal vlak. Zij constateren dat het NLs voetbal er op dat vlak slecht op staat.

Daar kunnen die jongens van Catenaccio niets mee, zij zijn vooral geïnteresseerd in tactiek en techniek. Hoe die jongens zich gedragen op het trainingsveld en in de kleedkamer, dat weten ze niet of nauwelijks.

Wat ze verwachten, zo blijkt uit dat stuk, is dat de KNVB heel concreet aangeeft welke kant we op moeten met ons voetbal. Dat is geen realistische verwachting omdat er veel te veel mensen bijgedragen hebben aan dat rapport. Elke (bonds)coach heeft zijn eigen visie. De aanbevelingen uit dit rapport zijn breed gedragen, men moet het daar wel mee eens zijn anders wil je je naam niet op dat rapport hebben.

Hetgeen waar iedereen het mee eens is of toch iig de overgrote meerderheid, is alleen heel algemeen uit te drukken. Daar ontkom je niet aan. En 1 van die dingen is dat NLse voetballers te kort schieten als het aankomt op winnaarsmentaliteit. Precies mijn punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:56
Lekkerboeie86 schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 11:08:
Achja, we blijven dromen en geloven dat we ooit de titel gaan pakken. De fans verdienen het. Ze blijven ten alle tijden massaal naar de kuip komen. Voor een open dag, eerste training en zelf voor oefenwedstrijden. Ook na tig keer verliezen op rij is de kuip uitverkocht.

Europees voetbal is een leuke bijvangst als je de beker wint, maar die extra wedstrijden zijn ook een minpunt. De selectie bestaat uit teveel ervaren krachten. Blessures kunnen we nog meer gaan verwachten. Hopelijk worden o.a.Gustafson en Nieuwkoop en Bilal een stuk beter. Zeker Gustafson had ik veel meer van verwacht.
Verwachten dat Feyenoord kampioen gaat worden is als er vanuit gaan dat komende winter de Elfstedentocht gaat plaatsvinden. Het kán maar het is bijzonder onwaarschijnlijk ;)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joster schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 11:28:
[...]

Weet je hoe erg je hier jezelf tegen spreekt? :D Er heerst nergens consensus, het is een groot compromis rapport met tegenstrijdigheden.

Ik zou zeggen, lees dit eens aandachtig: https://blendle.com/i/cat...l-catenaccio-20160524-541

Aangezien we het hier toch over mentaliteit hebben zal ik een klein stukje verklappen:

[...]
"Het is een groot compromis rapport met tegenstrijdigheden want *insert niet-toegankelijke link*."
Ehm, wat moet ik daar mee? Argumentation-by-link vind ik sowieso Tweakers-onwaardig.

Ik hoor graag van je waarom ik mijzelf tegenspreek, ik zie nog helemaal niets wat daarop wijst.

Het stukje dat je "verklapt" is niet van gebruikelijk Catenaccio-niveau. Ze vertalen een woord dat door Van Oostveen wordt gebruikt om een vreemde manier en trekken een onlogische conclusie. Oninteressant.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2016 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Die verwachtingen werken zo gigantisch tegen je. Ik vind het prima als PSVer, hoe harder ze roepen dat ze kampioen worden hoe beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
[...]

Apart, ik ken vrij veel Feyenoorders, in het echt en via Twitter. Maar ik hoor niemand uitspreken dat wij kampioen gaan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Nu online
ephymerous schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 11:55:
[...]

Verwachten dat Feyenoord kampioen gaat worden is als er vanuit gaan dat komende winter de Elfstedentocht gaat plaatsvinden. Het kán maar het is bijzonder onwaarschijnlijk ;)
We gaan het zien. Met Berghuis erbij hebben we op elke positie een goede speler + concurrentie. Gio is ook weer een seizoen wijzer geworden en kent zijn spelers steeds beter. Ook de nieuwe spits lijkt een betere versie van Kramer.

Ik kan niet zeggen dat Ajax en PSV versterkt zijn. Van Ginkel is nog niet binnen bij PSV en heeft echt heel veel laten zien. Ajax is met Bosz en die Columbianen niet echt sterker geworden. Daarnaast zou ik niet raar kijken als Milik toch nog vertrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 22:18
Wat is er mis mee om het kampioenschap als doel te hebben voor een club als Feyenoord?
Voor de grote drie zou het kampioenschap elk jaar het doel moeten zijn, alleen gaan er 2 dat niet halen......

En als je bij die 2 zit moet je niet de trainer gaan ontslaan of andere rare dingen gaan doen.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 11:55:
[...]
Wat ze verwachten, zo blijkt uit dat stuk, is dat de KNVB heel concreet aangeeft welke kant we op moeten met ons voetbal.
Zonder concrete aanwijzingen heeft zo'n rapport toch geen enkele zin? De KNVB gaat over de organisatie van de competities. Daar kunnen ze wat over zeggen.
Hoe Pietje in de jeugd coacht kunnen ze uiteraard niet beïnvloeden. Daarom is dat geroep om mentaliteit ook zo vaag en vrijblijvend.
men moet het daar wel mee eens zijn anders wil je je naam niet op dat rapport hebben.
Dat lijkt me dus op het eerste gezicht dus niet het geval. Misschien komt punt A) wel uit de koker van Jantje en punt B) uit de hoge hoed van Pietje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-e-n schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 12:30:
[...]

Zonder concrete aanwijzingen heeft zo'n rapport toch geen enkele zin? De KNVB gaat over de organisatie van de competities. Daar kunnen ze wat over zeggen.
Hoe Pietje in de jeugd coacht kunnen ze uiteraard niet beïnvloeden. Daarom is dat geroep om mentaliteit ook zo vaag en vrijblijvend.
Die punten zullen volgens programmamanager Jelle Goes (klasbak, op zijn 37e al technisch directeur bij CSKA Moskou, daarna 4.5 jaar hoofd jeugdopleiding bij PSV) in kleinere projectteams verder uitgewerkt worden. Dan wordt het dus concreter.
Dat lijkt me dus op het eerste gezicht dus niet het geval. Misschien komt punt A) wel uit de koker van Jantje en punt B) uit de hoge hoed van Pietje.
Nee dat klopt niet, de speerpunten zijn de punten die het vaakst door de experts zijn genoemd als zijnde belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Ook Jones, de keeper die Feyenoord haalde om de geblesseerde Vermeer en Hahn te vervangen, lijkt geblesseerd te zijn en heeft vandaag niet getraind.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 12:37:
[...]

Die punten zullen volgens programmamanager Jelle Goes (klasbak, op zijn 37e al technisch directeur bij CSKA Moskou, daarna 4.5 jaar hoofd jeugdopleiding bij PSV) in kleinere projectteams verder uitgewerkt worden. Dan wordt het dus concreter.
Dat is volgens mij gedoemd tot mislukken. Je krijgt zo'n meerkoppig monster dat in politiek en bedrijfsleven ook maar al te vaak met zichzelf in de knoop komt te zitten
[...]
Nee dat klopt niet, de speerpunten zijn de punten die het vaakst door de experts zijn genoemd als zijnde belangrijk.
Ik hoor andere "experts" toch ook anders beweren. Vraag is ook of al die experts ook echt expert zijn op het terrein van jeugd. Dat iemand als van Bommel loopt te mekkeren op de mentaliteit van de jeugd wil niet zeggen dat daar ook de sleutel ligt tot een betere opleiding van de jeugd. Dat is een heel ander terrein in mijn ogen.

Het is overigens van alle tijden dat er gemopperd wordt op de mentaliteit van de jeugd. Elke generatie kat de nieuwe generaties af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
Lekkerboeie86 schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 12:12:
[...]

We gaan het zien. Met Berghuis erbij hebben we op elke positie een goede speler + concurrentie. Gio is ook weer een seizoen wijzer geworden en kent zijn spelers steeds beter. Ook de nieuwe spits lijkt een betere versie van Kramer.

Ik kan niet zeggen dat Ajax en PSV versterkt zijn. Van Ginkel is nog niet binnen bij PSV en heeft echt heel veel laten zien. Ajax is met Bosz en die Columbianen niet echt sterker geworden. Daarnaast zou ik niet raar kijken als Milik toch nog vertrekt.
je kan (nog) niet zeggen dat ze versterkt zijn, maar ze zijn beiden ook niet verzwakt. Geen basisspelers weggegaan bij Ajax, alleen bij PSV bruma tot op heden. Het is afwachten wat dat voor effect heeft, maar in principe zijn beide ploegen niet verzwakt, en dat terwijl het gat 20+ punten was. Persoonlijk denk ik niet dat Berghuis en een deens talentje dat gat even gaan dichten. Van hun moet je net als "die colombinanen" maar even afwachten wat de toevoeging gaat zijn.

Ik zou het leuk vinden als Feyenoord er weer bij komt, maar de realiteit is dat er een top-2 is de laatste jaren (met af en toe een AZ/Twente dat er bij zat), en dat zie ik voorlopig niet veranderen. Financiele gat is te groot, en blijft dat ook tenzij de Kuip wordt verbouwd/vervangen.
JST94 schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 12:10:
[...]

Apart, ik ken vrij veel Feyenoorders, in het echt en via Twitter. Maar ik hoor niemand uitspreken dat wij kampioen gaan worden?
http://www.fcupdate.nl/vo...n-voor-het-kampioenschap/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
bregweb schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 12:23:
Wat is er mis mee om het kampioenschap als doel te hebben voor een club als Feyenoord?
Voor de grote drie zou het kampioenschap elk jaar het doel moeten zijn, alleen gaan er 2 dat niet halen......

En als je bij die 2 zit moet je niet de trainer gaan ontslaan of andere rare dingen gaan doen.
Dit, wanneer van Geel roept dat Feyenoord voor de 3e plek gaat + Europees voetbal dan krijgt hij een lading van kritiek over zich heen dat hij een gebrek aan ambitie heeft. Wanneer van Geel roept dat Feyenoord mee moet strijden om het kampioenschap krijgt hij een lading van kritiek over zich heen dat het onrealistisch is. Het is ook nooit goed. 8)7
ph4ge schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 12:47:
Ook Jones, de keeper die Feyenoord haalde om de geblesseerde Vermeer en Hahn te vervangen, lijkt geblesseerd te zijn en heeft vandaag niet getraind.
Las het ook, hopelijk heeft hij alleen maar een griepje of iets dergelijks. Een (lang) geblesseerde keeper kunnen we er niet bij hebben. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekkerboeie86 schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 12:12:

Feyenoord is er sterker op geworden idd. Maar er is ook een gat van 21 (!) punten te dichten he? En van 19 (!) punten met de nr. 2. Dan is het niet zo slim om uit te spreken dat je voor het kampioenschap gaat. Maar nogmaals, ik vind het prima.

Ik denk iig zelf dat Feyenoord heel aardig mee gaat doen komend seizoen. Cocu heeft dat overigens ook aangegeven, die ziet Feyenoord als concurrent.

PSV lijkt er totnogtoe duidelijk zwakker op te zijn geworden. Van Ginkel is heel belangrijk geweest, hopelijk slaagt PSV er in hem te transfereren of op zijn minst nog een seizoen te huren. Bruma was vorig seizoen 1 van de beste spelers. Lestienne is een zeer goede speler, maar die gaan we niet missen omdat ie maar weinig van waarde is geweest. Willems zal denk ik ook nog gaan vertrekken, stevige aderlating, die is onvervangbaar.

Ik ben content met Schwaab als aanwinst, waarbij Isimat-Mirin de vervanger is van Bruma. Verder is de selectie nog niet compleet, volgens Brands. Als de Portugees Bruma wordt binnengehengeld bij vertrek van Narsingh, word je op die positie er sterker op.

Maar ja, een vertrek van Bruma, Willems en Van Ginkel t.o.v. vorig seizoen zou imo dramatisch zijn. Maher en Narsingh mogen vertrekken, graag zelfs.

Bij Ajax is het vooral afwachten hoe de speelstijl van Bosz uit gaat pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
KingKoning schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 12:50:
Ik zou het leuk vinden als Feyenoord er weer bij komt, maar de realiteit is dat er een top-2 is de laatste jaren (met af en toe een AZ/Twente dat er bij zat), en dat zie ik voorlopig niet veranderen. Financiële gat is te groot, en blijft dat ook tenzij de Kuip wordt verbouwd/vervangen.
Grappig die realiteit, in mijn realiteit is dat de afgelopen 5 jaar Twente 0 keer boven Feyenoord is geëindigd en AZ 1 keer (met dat bizarre competitieslot onder Rutten). Feyenoord is in die periode 2 keer 2e geworden en een keer op doelsaldo net naast de 2e plaats gegrepen. ;)
Zeggen dat je voor het kampioenschap gaat en dat je kampioen wordt zijn natuurlijk hele andere zaken.

Het gat van vorig seizoen vertekent omdat er gewoon 1 hele slechte periode was en Feyenoord al ver voor het einde nergens meer om speelde in de competitie omdat het gat met plaats 2 en plaats 4 groot was en iedereen met de beker bezig was. Het is duidelijk dat Feyenoord een stijgende lijn te pakken had en na de zwakke periode niet meer onder deed voor Ajax en PSV, en aangezien de selectie alleen maar sterker is geworden en dat bij Ajax en PSV nog maar moet blijken is het helemaal niet zo gek om eens ambitie uit te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-e-n schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 12:49:
[...]

Dat is volgens mij gedoemd tot mislukken. Je krijgt zo'n meerkoppig monster dat in politiek en bedrijfsleven ook maar al te vaak met zichzelf in de knoop komt te zitten
Misschien, maar dat doet er niet toe. Het enige wat er toe doet, is dat volgens de heersende opinie onder onze nationale voetbalexperts (trainers, ex-topvoetballers enz.) alsmede enkele buitenlandse experts, de mentaliteit bij onze voetballers onvoldoende is. Dat is dus een speerpunt. En tevens mijn punt.
Ik hoor andere "experts" toch ook anders beweren. Vraag is ook of al die experts ook echt expert zijn op het terrein van jeugd. Dat iemand als van Bommel loopt te mekkeren op de mentaliteit van de jeugd wil niet zeggen dat daar ook de sleutel ligt tot een betere opleiding van de jeugd. Dat is een heel ander terrein in mijn ogen.

Het is overigens van alle tijden dat er gemopperd wordt op de mentaliteit van de jeugd. Elke generatie kat de nieuwe generaties af.
Als Van Bommel loopt te mekkeren? Je bent wel redelijk vooringenomen, niet? Waarom is dat "mekkeren", we hebben het hier over 1 van onze absolute topvoetballers, nu jeugdtrainer bij PSV. Waarom zou hij "mekkeren" i.p.v. zo nuchter en objectief mogelijk een pijnpunt aanwijzen? Wat een rare kletspraat.

In de tijd van Van Bommel moesten jeugdspelers de schoenen poetsen van de basisspelers bij het 1e, de doelen dragen, de pionnen neerzetten. Een Willems of Depay weigert dat gewoon. Als een Van Bommel hen zegt dat ze dingen verkeerd doen als aanvoerder en erkend topvoetballer, zeggen ze hem op te flikkeren. Dat is wel degelijk een groot probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ph4ge schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 13:03:
Zeggen dat je voor het kampioenschap gaat en dat je kampioen wordt zijn natuurlijk hele andere zaken.
De doelstelling wordt gecommuniceerd, geen enkele trainer of TD communiceert VOOR het seizoen dat ze kampioen gaan worden. Ik kan het me iig niet herinneren. Meer druk kun je jezelf dus niet opleggen.

En dat is in het geval van Feyenoord nogal dom.
Het gat van vorig seizoen vertekent omdat er gewoon 1 hele slechte periode was en Feyenoord al ver voor het einde nergens meer om speelde in de competitie omdat het gat met plaats 2 en plaats 4 groot was en iedereen met de beker bezig was. Het is duidelijk dat Feyenoord een stijgende lijn te pakken had en na de zwakke periode niet meer onder deed voor Ajax en PSV, en aangezien de selectie alleen maar sterker is geworden en dat bij Ajax en PSV nog maar moet blijken is het helemaal niet zo gek om eens ambitie uit te spreken.
Het vertekent want Feyenoord was een hele periode belabberd? Onzin. Ik kan ook zeggen dat de eindstand vertekend is omdat PSV vooral rond de CL wedstrijden punten heeft laten liggen. Of in 1 maand een paar keer puntverlies had. Of dat Feyenoord ontiegelijk heeft gemazzeld met de arbitrage voor de winterstop.

Ook slechte wedstrijden en fases horen bij je seizoen. Dat is de realiteit, dat kun je niet opzij schuiven en zeggen dat het "vertekent".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
ph4ge schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 13:03:
[...]

en aangezien de selectie alleen maar sterker is geworden en dat bij Ajax en PSV nog maar moet blijken is het helemaal niet zo gek om eens ambitie uit te spreken.
Dus de de selectie van Feyenoord is sterker geworden is en bij Ajax en PSV moet dat nog maar blijken?
Dan ga je er alvast vanuit dat de aankopen van Feyenoord goed uitpakken, maar bij die van Ajax moeten we het nog maar zien. 8)7
PSV is 2 basisspelers kwijt, dus daar heb je een punt, maar zowel Ajax als Feyenoord zijn geen basisspelers kwijt, en hebben aankopen gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Ambitie is prima, een poging doen kan je altijd. Of het realistisch is zal blijken, ik vermoed van niet. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat PSV betreft, ziet het er totnogtoe financieel uitstekend uit.

- De verwachte uitspraak vanuit Brussel: PSV heeft geen ongeoorloofde staatssteun ontvangen. Daar was wel een potje voor, in geval van nood, waardoor er de komende seizoenen geld gaat vrijkomen uit dat potje.
- Enorme sponsordeal met enkele van de belangrijkste sponsoren van PSV, die 30 miljoen euro in de club steken. Achtergestelde lening, die hoef je dus niet snel terug te betalen en de rente is laag. Dat geld wordt gebruikt om duurdere leningen af te lossen en om te investeren in het trainingscomplex. Zo wil PSV o.a. een mini-stadion voor de jeugd.
- Je verliest Bruma, maar wel voor een aardige transfersom (+ dik doorverkoop%, wat veel interessanter is want een deel van de transfersom gaat naar Chelsea)
- Je speelt CL, dat heeft een grote aantrekkingskracht op mogelijke aanwinsten

Qua selectie, is Bruma vertrokken, is de kans groot dat Willems vertrekt en is vooralsnog Van Ginkel geen PSV'er.

Schwaab is transfervrij bij de selectie gehaald, die maakt tonogtoe een prima indruk. Jurjus is gehaald als 3e keeper voor een klein bedrag (minder dan 1 seizoen contract), mooi om de held van vorig seizoen te belonen ;)
Bergwijn stroomt door, toptalent, die zal komend seizoen zijn ups en downs hebben en volgend seizoen echt zijn kans gaan krijgen, mits hij zich positief laat zien. Hij is de vervanger van Lestienne.

Van Ginkel, een zeer goede linksback bij vertrek Willems en een topaankoop voor je aanval (Bruma?) zijn noodzakelijk. Dan zit je qua spelersmateriaal iets onder het niveau van vorig seizoen. Ik sluit niet uit dat Brands Maher verkoopt en voor hem Ziyech haalt trouwens. Multifunctionele speler, kan ook op de flank prima uit de voeten. Er is budget om de selectie flink te versterken.

Verder moet je het vooral hebben van de individuele groei van je spelers. Pereiro (weergaloos talent) zou onderhand gewend moeten zijn, Brenet, Zoet, Pröpper, Locadia hebben zich sterk ontwikkeld, Hendrix is beter geworden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
bregweb schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 12:23:

mja, als je al 17! jaar geen kampioen bent geworden en je afgelopen 2 seizoenen een gat van 21 en 29 punten had is het misschien niet de meest realistische doelstelling.

Gaan voor voorrondes champions league/2de plaats/bekerwinst zou ik dan nog wel begrijpen, 1ste plaats is gewoonweg iets te ambitieus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 13:13:
De doelstelling wordt gecommuniceerd, geen enkele trainer of TD communiceert VOOR het seizoen dat ze kampioen gaan worden. Ik kan het me iig niet herinneren. Meer druk kun je jezelf dus niet opleggen.

En dat is in het geval van Feyenoord nogal dom.
"We worden kampioen" of "We gaan voor het kampioenschap" zijn echt 2 andere dingen. Volgens mij spreken Ajax en PSV voor het seizoen ook altijd uit dat ze voor het kampioenschap gaan of zelfs dat het seizoen mislukt is als ze het niet worden.
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 13:13:
Het vertekent want Feyenoord was een hele periode belabberd? Onzin. Ik kan ook zeggen dat de eindstand vertekend is omdat PSV vooral rond de CL wedstrijden punten heeft laten liggen. Of in 1 maand een paar keer puntverlies had. Of dat Feyenoord ontiegelijk heeft gemazzeld met de arbitrage voor de winterstop.

Ook slechte wedstrijden en fases horen bij je seizoen. Dat is de realiteit, dat kun je niet opzij schuiven en zeggen dat het "vertekent".
Je hebt vast weleens van het woord "scoreboardjournalistiek" gehoord.

Als je kijkt naar de eindstand kan je daar wat vinden, maar de recente prestaties zijn ook interessant. Het is geen gekke gedachte dat je een lijn naar boven door blijft zetten. Als je een nieuwe coach hebt en of veel spelerswisselingen dan ben je zoekende, maar als de boel op de rit staat dan kan je best wel het geloof hebben dat dat zo blijft. Bij PSV zeiden ze hetzelfde na het eerste seizoen onder Cocu, daar stond men halverwege het seizoen 9e maar was het einde van het seizoen sterk, en die lijn werd doorgezet naar het seizoen er na. Bij Feyenoord heeft men die fase nu ook gehad, de selectie is weer een jaar verder en er is niemand vertrokken maar er is wel versterking. Ook zal de handrem er niet op gaan omdat men nergens meer voor speelt in de competitie maar alleen naar de beker kijkt (de enige gelijke spelen na de mindere periode waren in de week in aanloop naar de beker).

Er is geen reden om weer zoekende te worden en er hoeven geen nieuwe tactieken en patronen ingesleten te hoeven worden. Het raamwerk is vorig seizoen gebouwd en tijdens die bouw is het sportief even slecht gegaan, maar het bleek in de 2e seizoenshelft goed te staan.

Dit zei de media vorig seizoen om deze tijd: ONBEGRIP VOOR 'LAFFE' DOELSTELLING VAN GEEL: "FEYENOORD MOET KAMPIOEN WORDEN"

De selectie is alleen maar sterker geworden, de coach heeft zn vuurdoop gehad, de talenten hebben hun inzinking gehad en overwonnen en de tactiek en automatisme staan.

[ Voor 11% gewijzigd door ph4ge op 21-07-2016 13:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 13:09:
In de tijd van Van Bommel moesten jeugdspelers de schoenen poetsen van de basisspelers bij het 1e, de doelen dragen, de pionnen neerzetten. Een Willems of Depay weigert dat gewoon. Als een Van Bommel hen zegt dat ze dingen verkeerd doen als aanvoerder en erkend topvoetballer, zeggen ze hem op te flikkeren. Dat is wel degelijk een groot probleem.
Hier geloof ik echt niet zoveel van, heb je daar een bron van of ben je erbij geweest dat dat gebeurd?

Wel grappig overigens dat er ook wordt gezegd dat we naar Duitsland moeten kijken, die bijvoorbeeld juist kennis in de sport hebben gepompt door niet voetbal mensen persee op belangrijke posities te zetten, maar juist experts op deelgebieden aan te nemen die niet persee voetbal achtergrond hebben. Vervolgens komt KNVB met een rapport met vaag beschreven punten, zogenaamd opgesteld door allerlei oud voetballers en trainers, en dan is dat ineens heilig?
Ik zou zeggen kijk dan inderdaad naar Duitsland en gebruik echte experts op gebieden, i.p.v. zelf verklaarde experts omdat ze toevallig voetballer of trainer zijn (geweest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Napo schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 13:35:
[...]

mja, als je al 17! jaar geen kampioen bent geworden en je afgelopen 2 seizoenen een gat van 21 en 29 punten had is het misschien niet de meest realistische doelstelling.

Gaan voor voorrondes champions league/2de plaats/bekerwinst zou ik dan nog wel begrijpen, 1ste plaats is gewoonweg iets te ambitieus
Ik vind dat sommige Feyenoorders ook wel makkelijk zeggen: als we niet 7x achter elkaar verloren hadden dan zouden we meedoen om het kampioenschap. Maar de wedstrijd vóór de 7 verliespartijen werd gelijk gespeeld. En nadat er 7x op rij verloren werd, heeft Feyenoord ook gelijkgespeeld tegen Roda, Groningen en Heracles. Dus als ze niet 7x verloren maar gewonnen zouden hebben, waren ze nog steeds derde.

Maar los van die gelijke spelen. Je kan niet zeggen: als we niet 7x verloren zouden hebben dan...
Want NIET 7x verliezen betekent niet meteen dat je 7x gewonnen hebt. Dat kan namelijk nog steeds betekenen dat je 5x wint, 1 gelijk speelt en 1x verliest. En dan was je ook derde geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Laatst online: 04:41
Fleximex schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 13:45:
[...]

Ik vind dat sommige Feyenoorders ook wel makkelijk zeggen: als we niet 7x achter elkaar verloren hadden dan zouden we meedoen om het kampioenschap. Maar de wedstrijd vóór de 7 verliespartijen werd gelijk gespeeld. En nadat er 7x op rij verloren werd, heeft Feyenoord ook gelijkgespeeld tegen Roda, Groningen en Heracles. Dus als ze niet 7x verloren zouden hebben, waren ze nog steeds derde.

Maar los van die gelijke spelen. Je kan niet zeggen: als we niet 7x verloren zouden hebben dan...
Want NIET 7x verliezen betekent niet meteen dat je 7x gewonnen hebt. Dat kan namelijk nog steeds betekenen dat je 5x wint, 1 gelijk speelt en 1x verliest. En dan was je ook derde geweest.
Dat klopt wel, maar tot aan de winterstop deed Feyenoord goed mee, in de onderlinge wedstrijden deden ze (met name door strijdlust) niet (veel) onder voor Ajax/ Psv, de teams die boven Feyenoord 1e en 2e werden.
Dan zeggen dat het verschil zo groot is vind ik nogal een zwaktebod. Feyenoord was gewoon niet constant genoeg en verloor ook vaak slechte wedstrijden, waar Ajax/ PSV dan nog wel de punten pakten.

Het gaat te ver om te zeggen dat het verschil, want 21 punten, te groot is om te overbruggen. Als je puur op scorebord kijkt klopt dat, want dat is bijna 1/4 minder dan wat Ajax/ PSV hebben gehaald. Natuurlijk heb je gelijk met die 7 wedstrijden, maar dat zijn normaliter toch wel wedstrijden die je moet winnen, wil je kampioen worden, tegen de "wat zwakkere broertjes" uit de competitie, als je dat zo mag noemen.

Punt is, als Feyenoord (zoals hierboven beweerd wordt, maar wat ik zelf nog moet zien) inderdaad in de breedte sterker is geworden, maar als geheel ook, en afgaande op dat ze derde werden, zonder die slechte reeks van al die verliespartijen (zoals jij hem schetst), dan was het verschil maar klein en zouden ze echt mee moeten gaan doen om het kampioenschap.

Maar ach, we gaan het allemaal weer zien dit seizoen wat er allemaal gaat gebeuren en hoe het allemaal gaat. Het is wel heel goed dat Feyenoord in de breedte is toegenomen, want anders zou ik ze met de combinatie Europees voetballen echt geen schijn van kans geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Fleximex schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 13:45:
Ik vind dat sommige Feyenoorders ook wel makkelijk zeggen: als we niet 7x achter elkaar verloren hadden dan zouden we meedoen om het kampioenschap. Maar de wedstrijd vóór de 7 verliespartijen werd gelijk gespeeld. En nadat er 7x op rij verloren werd, heeft Feyenoord ook gelijkgespeeld tegen Roda, Groningen en Heracles. Dus als ze niet 7x verloren maar gewonnen zouden hebben, waren ze nog steeds derde.

Ik vind dat je er nogal makkelijk overheen stapt dat recentere prestaties misschien meer zeggen dan prestaties langer geleden en dat je wel heel veel waarde hecht aan 2 gelijke spelen die Feyenoord in de week dat de bekerfinale werd gespeeld. Feit is dat er sinds 21 februari niet verloren is en er goed gespeeld wordt, met alleen nog wat puntenverlies was in de wedstrijden des keizers baard waarin je vooral geen blessure en schorsingen wil.

Ik zeg niet dat Feyenoord kampioen wordt, maar je presteert ook niet als je geen ambitie hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingKoning
Het grote probleem is imho dat Feyenoord steeds (door zichzelf, maar ook door de media) maar vergeleken wordt met Ajax en PSV, terwijl er al jarenlang een enorm gat is, in financiële zin. Sporadisch zullen ze misschien een keer kampioen kunnen worden, als het meezit (goed seizoen en/of slechte seizoenen bij ajax/psv), maar in principe 'in the long run", zullen ze altijd achter blijven simpelweg omdat er een financieel gat is.

Feyenoord is wat dat betreft al jaren geen topclub meer, maar wordt nog wel op die manier behandeld door pers en publiek waardoor er compleet onrealistische verwachtingen worden geschapen. Dat financiële gat gaat overigens ook nog is alleen maar groter en groter worden, tenzij de Kuip een keer verbouwd of vervangen gaat worden.

Ik vergelijk het altijd een beetje met Arsenal in Engeland. Behandeld als een topclub: Realiteit is dat ze minder geld (willen) uitgeven dan de rest van de clubs, en daardoor dus feitelijk een subtopper zijn geworden. Als Chelsea, United en City gewoon een goed seizoen draaien zullen ze daar in principe altijd achter blijven. Het geld wint nou eenmaal op de lange termijn.
Lyon in Frankrijk zou je ook zo kunnen bekijken, of Milan in Italie.

Ik vind dit overigens bijzonder jammer, zou liever weer de traditionale top drie zien, maar de realiteit is eerder dat er een top-2 is.

[ Voor 6% gewijzigd door KingKoning op 21-07-2016 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
martinusz schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 13:42:
[...]

Hier geloof ik echt niet zoveel van, heb je daar een bron van of ben je erbij geweest dat dat gebeurd?
Dat is ook pertinent niet waar! Dat gebeurde vroeger in Engeland, maar echt nooit in Nederland.

Verder volledig met je reactie eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
ph4ge schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 13:55:
[...]

Ik zeg niet dat Feyenoord kampioen wordt, maar je presteert ook niet als je geen ambitie hebt.
Ow nee. Ik heb het wel eens dat je ambitite mag hebben. Ik had het alleen over die 7 verliespartijen.

Ik ben het oneens met Napo dat het een onrealistische ambitie. Ik vind het juist zwakker dat je vorig jaar uitspreekt (Van Geel) om voor Europees voetbal te gaan en heel misschien, eventueel, als het kan, mee te strijden met het kampioenschap. Dat is ontzettend indekken. De eerste seizoenshelft heeft juist aangetoond dat het wel zou kunnen. Alleen in vooral de eerste helft van de tweede seizoenshelft heb je die bekende dip die PSV tussen 2010-2014 steeds had. Dat weet niemand echt goed te verklaren. Waarschijnlijk te weinig ervaring. Maar Leicester City had geen dip, terwijl niemand verbaasd had opgekeken als ze die wel hadden gehad.

Het is toch niet erg om te zeggen dat je kampioen wilt worden en dat dat de doelstelling is. Als je dan derde wordt en de beker pakt en dan zegt dat je tevreden bent is dat toch prima. Ook al was de doelstelling het kampioenschap.

Bij PSV is elk jaar de doelstelling om kampioen te worden. Maar dat verandert niks aan andere zaken zoals het technisch/financieel beleid. PSV begroot dat het elke drie jaar de CL groepsfase behaald. Voor Eredivisie clubs is dat bijna gelijk aan eens in de 3 jaar kampioen (want de voorronde is te lastig). En Gerbrands zijn eigen doelstelling is dat PSV elke 2 jaar minimaal één keer kampioen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Fleximex schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 14:31:
[...]
Het is toch niet erg om te zeggen dat je kampioen wilt worden en dat dat de doelstelling is. Als je dan derde wordt en de beker pakt en dan zegt dat je tevreden bent is dat toch prima. Ook al was de doelstelling het kampioenschap.
Iedere club wil kampioen worden, geen club wil verliezen. Gaat echter nog steeds niet op dat een FC Utrecht. AZ, feyenoord en de andere subtoppers voor het kampioenschap gaan.

Een vrijwel onhaalbare doelstelling is net zo nutteloos als een te makkelijke doelstelling, demotiverend op het moment dat het zo ver weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

KingKoning schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 14:30:
tenzij de Kuip een keer verbouwd of vervangen gaat worden.
Het is in mijn ogen ook een sprookje dat een nieuwe Kuip Feyenoord er ineens helemaal bovenop gaat brengen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Gonadan schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 16:08:
[...]

Het is in mijn ogen ook een sprookje dat een nieuwe Kuip Feyenoord er ineens helemaal bovenop gaat brengen.
Dit. Het ligt niet alleen aan een (ver)nieuw(d) stadion. Maar het ontbreken van een topsportklimaat binnen Feyenoord is wellicht het grootste probleem. Zowel Gio, Rutten en Koeman hebben al geklaagd over het ontbreken van dit topsportklimaat binnen de club. Verder is er veel kritiek op de manier van werken door van Geel en Gudde en de machtsstrijd binnen de RvC.

Mij lijkt het dat je eerst alle neuzen dezelfde kant op moet hebben staan binnen de club. Dan pas kan je de volledige potentie van de club en bijbehorend stadion benutten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
JST94 schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 16:15:
[...]
Mij lijkt het dat je eerst alle neuzen dezelfde kant op moet hebben staan binnen de club.
:o :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 12:00:
[...]

"Het is een groot compromis rapport met tegenstrijdigheden want *insert niet-toegankelijke link*."
Ehm, wat moet ik daar mee? Argumentation-by-link vind ik sowieso Tweakers-onwaardig.

Het stukje dat je "verklapt" is niet van gebruikelijk Catenaccio-niveau. Ze vertalen een woord dat door Van Oostveen wordt gebruikt om een vreemde manier en trekken een onlogische conclusie. Oninteressant.
Hoezo niet toegankelijke link? Het is een link naar een artikel op Blendle. Blendle is een site waar je betaalt om artikelen te kunnen lezen zoals je wellicht weet.

En waarom precies zou argumentation-by-link Tweakers-onwaardig zijn? Omdat journalisten een KNVB rapporten doornemen, duiden en hun meningen onderbouwen waar ik mij in kan vinden?
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 13:09:
[...]

Misschien, maar dat doet er niet toe. Het enige wat er toe doet, is dat volgens de heersende opinie onder onze nationale voetbalexperts (trainers, ex-topvoetballers enz.) alsmede enkele buitenlandse experts, de mentaliteit bij onze voetballers onvoldoende is. Dat is dus een speerpunt. En tevens mijn punt.
Grappig, in het rapport is dat dus anders omgeschreven :)
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 12:56:
[...]

PSV lijkt er totnogtoe duidelijk zwakker op te zijn geworden. Van Ginkel is heel belangrijk geweest, hopelijk slaagt PSV er in hem te transfereren of op zijn minst nog een seizoen te huren. Bruma was vorig seizoen 1 van de beste spelers. Lestienne is een zeer goede speler, maar die gaan we niet missen omdat ie maar weinig van waarde is geweest. Willems zal denk ik ook nog gaan vertrekken, stevige aderlating, die is onvervangbaar.

Ik ben content met Schwaab als aanwinst, waarbij Isimat-Mirin de vervanger is van Bruma. Verder is de selectie nog niet compleet, volgens Brands. Als de Portugees Bruma wordt binnengehengeld bij vertrek van Narsingh, word je op die positie er sterker op.

Maar ja, een vertrek van Bruma, Willems en Van Ginkel t.o.v. vorig seizoen zou imo dramatisch zijn. Maher en Narsingh mogen vertrekken, graag zelfs.
Ja, uiteraard is PSV er zwakker op geworden. Ik ben het ook met je eens dat het cruciaal is Van Ginkel te halen, Narsingh te lozen en een kwaliteitsinjectie op de flanken te doen zoals Bruma.

Maar Willems onvervangbaar? Uit wat van afgelopen seizoen zou dat blijken? Moreno, die is onvervangbaar. Bij PSV zou het in potentie echt nog een puinhoop kunnen worden als er teveel cruciale spelers vertrekken, laten we hopen van niet zeg..

[ Voor 56% gewijzigd door Joster op 21-07-2016 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

http://www.fcupdate.nl/vo...emt-fortuna-sittard-over/

En mooi verhaal, maar toch bekruipt mij weer een gevoel van onbehagen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
Gonadan schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 16:08:
[...]

Oh ik bedoelde ook zeker niet ineens en helemaal er bovenop. Maar feit is dat er nu te weinig inkomsten binnenkomen, willen ze het financiële gat dichten zullen ze daar iets aan moeten doen in de vorm van (in ieder geval) een nieuw cq verbeterd stadion.

Dan is het niet meteen zo dat ze er bovenop komen, maar zonder is het imho onomgelijk om het gat te dichten, mét schep je mogelijkheden, die je dan wel nog moet benutten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 19:59
KingKoning schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 18:06:
[...]

Oh ik bedoelde ook zeker niet ineens en helemaal er bovenop. Maar feit is dat er nu te weinig inkomsten binnenkomen, willen ze het financiële gat dichten zullen ze daar iets aan moeten doen in de vorm van (in ieder geval) een nieuw cq verbeterd stadion.

Dan is het niet meteen zo dat ze er bovenop komen, maar zonder is het imho onomgelijk om het gat te dichten, mét schep je mogelijkheden, die je dan wel nog moet benutten natuurlijk.
Ben een leek op dit vlak, dus wellicht een domme vraag: Hoe kan het dat Feyenoord aan stadion met 51.000 toeschouwers niet genoeg heeft, maar dat de Arena bijv. wel volstaat voor Ajax? Zit dit in bijv. in skyboxen en dergelijke faciliteiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Het aantal is meer grootheidswaanzin, maar de Kuip is wel verouderd. Het opknappen van veel faciliteiten kan wel degelijk een nieuwe impuls geven.

Echter vind ik dan nog steeds dat ze veel te veel verwachten van het stadion. Alsof ineens iedereen in de rij staat.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Gonadan schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 20:15:
Echter vind ik dan nog steeds dat ze veel te veel verwachten van het stadion. Alsof ineens iedereen in de rij staat.
Vertel dat maar eens aan Gudde & Co. :(

Nieuw stadion is prima. Maar als ze nu al niet eens weten hoe ze het maximale uit hetgene kunnen halen wat ze hebben, wie zegt dat dat bij een nieuw stadion wel gaat lukken?

Weken/Maanden geleden hadden ze de locatie van het nieuwe stadion uitgekozen. Paar dagen eerder zei Gudde bij De Tafel van Kees nog niet te weten wat er onder aan de streep uitkomt. Uh, hoe maak je dan een goede keuze? Iene miene mutte? :D

[ Voor 21% gewijzigd door JST94 op 21-07-2016 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Niemand kijkt de thriller op Eurosport 1? O-) 8)

Duitsland - Nederland om een plek op de WK Onder 20 volgend jaar. Duitsland nu met de kans op de winnende penaltie in de serie ... en die gaat erin! |:(

Nouri mist de 5e voor Nederland die het had gewonnen, nr.6 gaat op identieke wijze tegen de lat waarop DLD de winnende erin schiet ... (100% verdiend verder maar dan nog :P )

16 jaar niet aanwezig wordt 18 jaar :+

[ Voor 5% gewijzigd door apis29 op 21-07-2016 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Ik zat een stuk te kijken ja. Het viel me vooral op dat er zo weinig structuur in de opbouw zat. Hup, daar ging weer een lange bal naar voren. Verder vond ik de opstelling nogal vreemd : Bergwijn in de spits en middenvelder Schuurman als rechtsbuiten.

Jammer dat ze het niet haalden. Een mooie ervaring die niet veel jonge spelers uit Nederland is gegeven in het verleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Laatst online: 08:00

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Soo! Psv wint met gemak van porto. Op de eerste 20 minuten na speelde psv weer zeer volwassen en erg goed. Weet nog niet of psv zoveel zwakker is geworden. Pereiro lijkt een stuk beter in vorm, Maher is ineens terug van weggeweest lijkt het.

Als van Ginkel er nog bij komt staat het toch wel weer prima ervoor. Wellicht dat er nog wat nieuws komt als er een buitenspeler vertrekt, maar dan is het inderdaad de vraag of het er slechter van wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-09 13:23

Niku

Alagaesii

Wat een voorbereiding van PSV. Zegt niks voor de competitie, maar toch bijzonder knap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Chrosser schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 23:10:
Maher is ineens terug van weggeweest lijkt het.
En daar willen ze eigenlijk vanaf toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-09 13:23

Niku

Alagaesii

martinusz schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 08:23:
[...]

En daar willen ze eigenlijk vanaf toch?
Laatste berichten zijn dat hij niet weg hoeft. Stel Van Ginkel komt, dan heb je met Van Ginkel, Hendrix, Guardado, Pröpper en Maher vijf concurrerende middenvelders. dat is ook wel wat je nodig hebt. Maher stond op de nominatie om vervangen te worden, maar draait een super voorbereiding. Wordt ook veel gebruikt door Cocu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
Gonadan schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 17:25:
http://www.fcupdate.nl/vo...emt-fortuna-sittard-over/

En mooi verhaal, maar toch bekruipt mij weer een gevoel van onbehagen.
als aanvulling: http://www.1limburg.nl/tu...rd-over?context=section-2 een interview met de beste man.

De overname was broodnodig, de andere optie was basically voor mijn clubje: sterven.
Hij lijkt zich als eerste te willen focussen op een goede odnersteunende organisatie te bouwen, dus geen blik spelers open trekken. Huidige selectie moet het gaan doen dit jaar en er ligt geen harde belofte/eis van binnen x jaar promotie naar eredivisie.

Ik denk dat dit het beste was wat Fortuna kon overkomen: een externe, zonder binding met de pijnlijke historie van de laatste 15 jaar, kennis en ervaring en intelligent :)

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Klinkt leuk maar als van Ginkel komt is de kans groot dat Maher (of anders een ander) toch vooral veel op de bank zit en alleen mag opdraven als er iemand rust krijgt of niet beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

polthemol schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 08:52:
[...]

als aanvulling: http://www.1limburg.nl/tu...rd-over?context=section-2 een interview met de beste man.

De overname was broodnodig, de andere optie was basically voor mijn clubje: sterven.
Hij lijkt zich als eerste te willen focussen op een goede odnersteunende organisatie te bouwen, dus geen blik spelers open trekken. Huidige selectie moet het gaan doen dit jaar en er ligt geen harde belofte/eis van binnen x jaar promotie naar eredivisie.

Ik denk dat dit het beste was wat Fortuna kon overkomen: een externe, zonder binding met de pijnlijke historie van de laatste 15 jaar, kennis en ervaring en intelligent :)
Dan blijf ik bij mijn eerste opmerking. Het klinkt heel mooi maar hoop wel dat het daadwerkelijk zo gaat lopen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
oh true, maar trust me: slechter dan wat het was kon niet ;)

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Dat is ook weer waar. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 5 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
]Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2016/2017
Voor FC-Twente: FC Twente - hoe nu verder