[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2016/2017 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 101 Laatste
Acties:
  • 171.831 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 13:08
Baseman77 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 10:27:
[...]

Westermann heeft bij HSV inderdaad voornamelijk tegen degradatie gespeeld.
Verder komt hij van Betis Sevilla af, waar hij er een half jaar uit heeft gelegen met botoedeem en zijn salaris te zwaar op de begroting drukte. Opvallend dus dat Ajax een (bijna) 33 jarige speler aantrekt die net een zware blessure achter de rug heeft en een flink salaris zal krijgen.

Zijn voetbalkwaliteiten ken ik zelf niet, maar ik lees vooral dat hij (kop)sterk is, veel ervaring heeft, een leider is, geen snelheid heeft en niet lichtvoetig is. Een soort ervaren Vd Hoorn...dat gaat dus interessant worden met het vooruit verdedigen van Bosz.

Aad de Mos is vol lof:
[afbeelding]
In zijn top tijd was het een vrij goede speler, niet spectaculair maar wel solide.
Veel hangt af van zijn salaris, als hij 4 ton krijgt en dan dikke premie per wedstrijd dan zie ik het probleem niet zo. En misschien wil Bosz niet 40 meter van het eigen doel afspelen maar met een laatste man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:07
Van Beek van Feyenoord ook geblesseerd, de precieze omvang van de blessure is onduidelijk maar hij zit wel in het gips. Heeft Feyenoord de selectie eens een keer voor augustus al redelijk op orde vallen er 2 belangrijke spelers weg voordat de voorbereiding goed en wel op gang is.

Jones
Karsdorp-Botteghin-Kongolo-Woudenberg

Zo zal het wel worden en hopen dat het bij deze blessures blijft.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10:34
Een transfervrije verdediger voor Ajax? Had wel verwacht dat Bosz een leuk transferbudget zou krijgen. Oefenwedstrijden gaan ook nog niet zo lekker heb ik gelezen. Had ook wat meer belangstelling verwacht voor Klaassen. Die is echt wel klaar voor een volgende stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 17:01

Rhapsody

In Metal We Trust

Lekkerboeie86 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 15:52:
Een transfervrije verdediger voor Ajax? Had wel verwacht dat Bosz een leuk transferbudget zou krijgen. Oefenwedstrijden gaan ook nog niet zo lekker heb ik gelezen. Had ook wat meer belangstelling verwacht voor Klaassen. Die is echt wel klaar voor een volgende stap.
Als Nederland op het EK had gestaan was dat misschien ook wel het geval geweest. Ik denk dat dat toch wel een grote rol speelt.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 13:08
Klaassen heeft aangegeven nog niet weg te willen. En waarom flink geld uitgeven voor een reserve speler?
Westermann zal niet voor de basis gehaald worden.
Als je veel geld uitgeeft voor een ervaren verdediger dan haal je iemand van 28-30, waar je veel salaris aan kwijt wilt. En die zal dan niet willen komen voor de bank.

edit: Ik vind Klaassen echt een goede speler, maar ik denk dat hij het type is waar veel goede clubs niet naar kijken omdat hij niet opvallend genoeg is. Als hij meer goals zou maken of een raar kapsel had dan was het anders geweest.

[ Voor 14% gewijzigd door Deadsy op 14-07-2016 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Westermann verdiende ca. 1.5 miljoen bij Betis. Bij Ajax zal hij niet veel minder gaan verdienen denk ik, is daarmee dus 1 van de grootverdieners. Die zal niet voor de bank zijn gehaald.

Overigens was Westermann in zijn beste jaren een echte klasbak, op zijn best een klasse beter dan Schwaab. Alleen is ie 33 als de competitie begint, ruim 5 jaar ouder dan Schwaab. Qua snelheid heeft ie flink ingeleverd en hij is blessuregevoelig. Opbouwend is het een prima verdediger. Leuk voor de Eredivisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:34

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Patrick Kluivert wordt director of football bij PSG. Over een overwachte wending gesproken...

http://www.vi.nl/nieuws/k...n-gaat-niet-naar-ajax.htm
http://www.vi.nl/nieuws/k...-goed-zijn-voor-ajax-.htm
http://www.vi.nl/nieuws/p...h-over-komst-kluivert.htm

[ Voor 12% gewijzigd door Jorgen op 14-07-2016 21:09 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
En dan verbazen wij ons over de keuzes bij de KNVB. _O-

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
Ja en wat voor een speler :D

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:42
Ach ja die westermann, het kan een gevalletje Zimling/Heitinga worden, dan lacht iederen zich rot, maar voor hetzelfde geval wordt het een geval als Poulsen of Ooijer en dan gaat het wel wat toevoegen.

Denk dat je als Ajax zijnde, maar geldt zeker ook voor PSV, dit soort risico's af en toe moet lopen, als je ervaring toe wilt voegen aan je selectie. Zeker als de Huntelaars/Sneijders van deze wereld niet terug willen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:22
Zivkovic wil weg bij Ajax en naar Utrecht verkassen. Hij vindt dat hij als jojo wordt gebruikt.....misschien moet hij het eens bij zichzelf zoeken, ben wel klaar met die gast.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Jurjus naar PSV...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 22:22
Liever derde keeper bij PSV dan eerste keeper bij ADO lijkt het. Hoewel hij daar misschien anders over denkt. Het gevecht met Pasveer kan hij in ieder geval wel aangaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:00

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Ajax heeft toch al 10,5 mil in totaal aan die colombianen uitgegeven? Zal misschien nog wat bij komen, maar kan me niet voorstellen dat er nog veel gehaald wordt zonder dat een speler weggaat die ook wat centjes in het laatje brengt.

Pasveer loopt na dit seizoen uit zijn contract geloof ik, en Zoet wil na dit seizoen een stap maken, Luuk Koopmans is een half jaar uit de running. Die 2 keepers zullen na volgend jaar gaan strijden voor een plek onder de lat van het eerste verwacht ik.

PS. weet iemand of er een livestream (legaal) te volgen is voor de wedstrijd zometeen van oranje -19?

[ Voor 5% gewijzigd door Chrosser op 15-07-2016 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:12
http://www.fcupdate.nl/vo...k-word-als-jojo-gebruikt/
Strik erom en naar de milieu straat brengen.. Zucht :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11-09 16:15

Baseman77

We move

De transfer van Jurjus vind ik een briljante actie van PSV.
Terwijl andere clubs het al een tijd houden bij interesse slaat PSV 'gewoon' meteen toe zodra de kans zich voordoet, en dat voor slechts een half miljoen d:)b

Ik begrijp Jurjus ook wel, zo makkelijk kom je niet bij een topclub binnen en van dagelijks trainen met de selectie wordt hij alleen maar beter. Jong PSV speelt verder op hetzelfde niveau als De Graafschap en zowel Zoet als Pasveer willen na komend seizoen vertrekken.

Ik ben er blij mee *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
De loting voor Ajax begint nu overigens. AOK Saloniki, Steaua Boekarest, AS Monaco, Young Boys en Rostov zijn de mogelijke tegenstanders. Die tegenstanders zijn op zich al zwaar genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Fleximex schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 12:02:
De loting voor Ajax begint nu overigens. AOK Saloniki, Steaua Boekarest, AS Monaco, Young Boys en Rostov zijn de mogelijke tegenstanders. Die tegenstanders zijn op zich al zwaar genoeg.
Alleen Monaco is wat sterker denk ik, de rest 'moet' je winnen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
ph4ge schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 12:03:
[...]

Alleen Monaco is wat sterker denk ik, de rest 'moet' je winnen.
Op basis waarvan? Zo'n Young Boys is wel mooi de nummer twee van Zwitserland achter Basel. PAOK na de play-offs gewonnen te hebben nummer twee van Griekenland. Evenals Steaua in de Roemeense competitie.

Als je kijkt naar de prestaties in de laatste jaren liggen landen als Zwitserland, Griekenland en Roemenië maar vlak achter ons. Volgend jaar valt 11/12 weg voor de coëfficiënten lijst. Dat zijn 13.600 punten. Dan gaat, ongeacht hoe goed Nederland het dit jaar in Europa doet, Zwitserland er bijna zeker overheen. En als Nederland het niet goed doet dit jaar Griekenland ook.

De voorbereiding van Ajax is ook nog niet je van het. Je bent nog niet op elkaar ingespeeld. Er is i.m.o. geen reden waarom Ajax dit effe zal gaan winnen. Nu geldt dat niet ingespeeld zijn mogelijk ook voor de tegenstander van Ajax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Dit is toch ook bizar:

"Clubs uit Rusland en Oekraïne kunnen elkaar niet treffen vanwege de spanningen tussen beide landen."

het klinkt logisch, maar het is in feite dus geen echte loting meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Laatst online: 10:09
Paok, moet te doen zijn.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:03
Volgens mij toch ook een heksenketel daar, op papier te doen, maar je weet hoe het de laatste jaren gaat..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Zeker. Maar makkelijk wordt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Fleximex schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 12:14:
Op basis waarvan? Zo'n Young Boys is wel mooi de nummer twee van Zwitserland achter Basel. PAOK na de play-offs gewonnen te hebben nummer twee van Griekenland. Evenals Steaua in de Roemeense competitie.
Bijvoorbeeld op basis van financiën en status. Het zijn clubs waar een club die iets in het hoofdtoernooi te zoeken heeft gewoon van hoort te winnen. Daarmee zeg ik niet dat het makkelijk is, maar AS Monaco lijkt me van een andere categorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
ph4ge schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 12:20:
[...]

Bijvoorbeeld op basis van financiën en status. Het zijn clubs waar een club die iets in het hoofdtoernooi te zoeken heeft gewoon van hoort te winnen. Daarmee zeg ik niet dat het makkelijk is, maar AS Monaco lijkt me van een andere categorie.
Wellicht heeft een Ajax niets te zoeken in het hoofdtoernooi?
Status is ook voornamelijk gebaseerd op geschiedenis en €€€ is vrijwel het enige wat standhoudt ;)
martinusz schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 12:16:
het klinkt logisch, maar het is in feite dus geen echte loting meer...
Is toch al tijden zo?
Nu zjin het die twee landen maar vaak genoeg dat gedurende de lotingen een club nog maar in 1 of 2 poules kan komen...

Ze moeten eens afstappen van het niet loten van clubs uit eigen landen in poules. Gewoon alles, met de verschillende potten dat dan wel, moet bij elkaar kunnen komen. mijn inziens zouden ze ook af moeten stappen van de poules en lekker direct met een knock-out fase beginnen

[ Voor 36% gewijzigd door Napo op 15-07-2016 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
ph4ge schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 12:20:
[...]

Dat is allemaal op papier. De financiën bij Ajax staan vooral op de bank en niet op het veld. En status? Van hoeveel jaar geleden wel niet? Als de wedstrijd eenmaal is begonnen boeit dat niet meer. De clubs in de Europa League stapten de afgelopen jaren echt niet op het veld met het idee van "oei, we spelen tegen het grote Ajax". In tegendeel. Ze gingen er vol op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 17:19

ST10©DE

Dus.............

Deze wedstrijd is volgens mij vaker gespeeld. En met status win je geen wedstrijden
2010/11 Champions League 3Q AFC Ajax 1-1, 3-3
Bron

[ Voor 28% gewijzigd door ST10©DE op 15-07-2016 12:38 ]

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:03
P. Mekes schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 12:37:
Deze wedstrijd is volgens mij vaker gespeeld. En met status win je geen wedstrijden

[...]

Bron
Wel door dat jaar ;-)

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Ik lees op Twitter dat De Graafschap het kort geding heeft verloren en nu definitief is gedegradeerd naar de Jupiler League.

Lees ook dat het kan zijn dat De Graafschap een Spoedappel gaat aanvragen. 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door JST94 op 15-07-2016 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 15:56

Japser

Jeej!

Terecht want de redenen om kort geding af te wijzen zijn belachelijk:
Officieel gedegradeerd

De rechter vindt dat een dergelijk inhoudelijke zaak in een bodemprocedure moet worden gevoerd. De Graafschap is ook van plan die aan te spannen. De club denkt dat die procedure halverwege het seizoen is afgerond. De rechter betwijfelt in ernstige mate dat deze procedure voor het einde van het seizoen is afgerond.

Dat betekent dat het besluit van de beroepscommissie nog geruime tijd in stand blijft en de voor komend seizoen voorspelde chaos ook uitblijft, zo laat de rechtbank weten.
Onoverkomelijke problemen

Die oordeelde ook dat een competitie met 19 clubs voor onoverkomelijke problemen zou leiden, in ieder geval op deze korte termijn. Het competitieprogramma zou moeten worden veranderd, wat ook weer gevolgen heeft voor de afstemming met gemeenten en politie. In drie weken is dat praktisch onmogelijk, vindt de rechter.
1) Dus voor de Graafschap geldt dat dit in een bodemprocedure moet worden uitgemaakt, voor FC Twente gold dat niet? Vreemd. Heel vreemd.

2) Competitie schema als reden om kort geding af te wijzen? Belachelijk, niet het probleem van de Graafschap maar van de KNVB en hun manier van handelen.

Kortom, deze uitspraak is een lachtertje. En nu maar hopen dat FC Twente op 1 September regelementair alsnog hun licentie kwijtraakt omdat ze voor de zoveelste keer achter elkaar in Cat 1 zit. Dan nog eens kijken hoe de KNVB zich opstelt.

De Graafschap kan als het wil wel de hele competitie op zn kop gooien door een spoedappel aan te vragen? Dan heeft de KNVB toch een nog groter probleem want kunnen ze alsnog het competitie schema aan gaan passen. En dat schijnt heel moeilijk te zijn volgens de KNVB :D
Nu overleg over spoedappel. Besluit De Graafschap hiertoe, dan gaat de competitie waarschijnlijk niet op 5 augustus van start

[ Voor 12% gewijzigd door Japser op 15-07-2016 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Japser schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 14:22:
Terecht want de redenen om kort geding af te wijzen zijn belachelijk:

[...]

1) Dus voor de Graafschap geldt dat dit in een bodemprocedure moet worden uitgemaakt, voor FC Twente gold dat niet? Vreemd. Heel vreemd.

2) Competitie schema als reden om kort geding af te wijzen? Belachelijk, niet het probleem van de Graafschap maar van de KNVB en hun manier van handelen.

Kortom, deze uitspraak is een lachtertje. En nu maar hopen dat FC Twente op 1 September regelementair alsnog hun licentie kwijtraakt omdat ze voor de zoveelste keer achter elkaar in Cat 1 zit. Dan nog eens kijken hoe de KNVB zich opstelt.

De Graafschap kan als het wil wel de hele competitie op zn kop gooien door een spoedappel aan te vragen? Dan heeft de KNVB toch een nog groter probleem want kunnen ze alsnog het competitie schema aan gaan passen. En dat schijnt heel moeilijk te zijn volgens de KNVB :D

[...]
Het is ook de KNVB die er bewust voor kiest om geen plan B klaar te hebben liggen en daar ook niet aan te gaan werken op het moment dat De Graafschap - mede namens vrijwel elke voetballiefhebber - zich verzet tegen de gang van zaken rond FC Twente. Dat er geen plan is kan de Graafschap niets aan doen en ik geloof er niets van dat het werkelijk niet te doen is. Ja, het zal ingewikkeld zijn, maar er was tijd zat om wat te verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41
Afbeeldingslocatie: https://sportnieuws.nl/app/uploads/2016/05/sjaak-swart-600x422.jpg
Nu zijn ze zelf de Sjaak :')

Ik vind het persoonlijk terecht, hadden alles nog in eigen hand en zijn via de playoffs gedegradeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Japser schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 14:22:
Sportief gezien is de Graafschap gewoon keihard gedegradeerd. Mijn inziens hebben ze dus ook helemaal geen recht om nog toe te treden in de Eredivisie voor '16-/'17.

De Graafschap moet gewoon hun degradatie voor lief nemen en niet het geklungel tussen Twente en de KNVB erbij halen om zo zelf op een hoger niveau te komen. Het enige waar De Graafschap recht op heeft is enige compensatie voor de onduidelijkheid waarin zij verkeerd hebben voor 1 maand. Meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De beste uitkomst was dan ook om FC Twente en De Graafschap te laten degraderen. Die van Twente als de minimale straf voor hun fraude en wangedrag, en De Graafschap vanwege de sportieve redenen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 15:44
Ja niet dus, want die hebben wel hun recht verkregen doordat de KNVB verkeerd gehandeld heeft.

De Graafschap zet zichzelf voor schut zo, neem gewoon je sportieve verlies en doe er alles aan om na volgend seizoen weer terug te zijn. Had je tegen GAE maar wat meer moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11-09 16:15

Baseman77

We move

Ik verwacht eigenlijk dat De Graafschap uit is op een financiële vergoeding.
Ze weten ook wel dat een plek in de Eredivisie niet realistisch is, maar op deze wijze houden ze er tenminste nog iets aan over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Oefenwedstrijden van Ajax tegen o.a. AA Gent afgelast!

Komen ze goed mee weg! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 22:42

Player1S

Probably out in the dark

Baseman77 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 15:56:
Ik verwacht eigenlijk dat De Graafschap uit is op een financiële vergoeding.
Ze weten ook wel dat een plek in de Eredivisie niet realistisch is, maar op deze wijze houden ze er tenminste nog iets aan over.
Ik denk dat de Graafschap een financiële vergoeding nodig heeft.
Heb al eerder geluiden gehoord dat de onverwachte promotie vorig seizoen al een redding was omdat anders de stekker eruit moest.
Vorige bestuur daar heeft er ook en puinhoop van gemaakt. Destijds kwam ik er regelmatig via vorige werk. Zat daar tijdlang echt bomvol. Ook in de JL. Toen ze paar jaar terug promoveerden kelderde de totale bezoekersaantallen ook van de JL 8)7

Op gegeven moment ging het echter mis, rommelde het links en rechts en werden de verkeerde mensen tegen het zere been geschopt. Oa die Zanderink (spelling?) van Centric was weg gejaagd. Tevens ook veel supporters weg gejaagd.
Een club waar eerst ruim 9.000-10.000 man in de JL zat en volle bak in de ED, zaten nu opeens nog maar 4.500 man.
Dat is natuurlijk al een behoorlijke inkomsten verlies, 50% minder stoelen verkopen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
JST94 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 15:43:
Sportief gezien is de Graafschap gewoon keihard gedegradeerd. Mijn inziens hebben ze dus ook helemaal geen recht om nog toe te treden in de Eredivisie voor '16-/'17.

De Graafschap moet gewoon hun degradatie voor lief nemen en niet het geklungel tussen Twente en de KNVB erbij halen om zo zelf op een hoger niveau te komen. Het enige waar De Graafschap recht op heeft is enige compensatie voor de onduidelijkheid waarin zij verkeerd hebben voor 1 maand. Meer niet.
Er is niets sportiefs aan de gang van zaken rond FC Twente en de verdediging van de knvb dat het te ingewikkeld wordt met De Graafschap er bij heeft ook niets met sportiviteit te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Ach ja, als Twente weg kan komen met de boel belazeren waarom zou je dan niet weg kunnen komen met slecht spel? Gewoon beiden eruit, weer naar het andere topic? O-)

offtopic:
Te triest voor woorden. Als een crimineel vrijuit gaat vanwege een vormfout is het land te klein, gaat het over voetbal dan zijn er hordes die het verdedigen. Wat een farce. :')

[ Voor 36% gewijzigd door Gonadan op 15-07-2016 20:23 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:36
Chrosser schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 11:20:
[...]

Ajax heeft toch al 10,5 mil in totaal aan die colombianen uitgegeven? Zal misschien nog wat bij komen, maar kan me niet voorstellen dat er nog veel gehaald wordt zonder dat een speler weggaat die ook wat centjes in het laatje brengt.
Er is ook voor 9 miljoen verkocht, Fisher (5), vd Hoorn (2,5) en Andersen (1,5). Per saldo is er dus niet eens heel veel uitgegeven deze zomer. Ik denk dat het eerder een kwestie is van een goede besteding vinden. Met onbekende talenten neem je een risico, maar aan de andere kant zijn spelers met 1 goed seizoen in de eredivsie gelijk onbetaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Ajax gaat nog even verder met verliezen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Vandaag weer 2 keer ja. Loopt nog niet echt lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Toch mooi? Beter dan steeds die 'glansrijke' voorbereiding en dan in de competitie na een paar ronden weer in de achtervolging mogen. Nu is het tenminste duidelijk dat ze er nog niet zijn. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 13:08
Inderdaad...Ajax is echt ff drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zegt nog niet echt veel, die oefenpotjes.

Feyenoord won van Anderlecht met 3-1 met de Vilhena als belangrijkste speler bij Feyenoord. Maar Anderlecht gooide er ook wel met de pet naar door Anderlecht-onwaardig voetbal te spelen.

Als Ajax die oefenpotjes verloor op de manier waarop Anderlecht dat deed tegen Feyenoord hoeft er bepaald niet veel aan de hand te zijn.

Al is die eerste wedstrijd tegen PAOK al wel aardig snel dacht ik. Een beetje positieve flow kan geen kwaad lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 13:08
Dat is echt je kop in het zand steken.

Dit waren allemaal potjes tegen amateurs en laagvliegers!
Afgezien van Gent. Hoewel Pec daar vrij simpel over heen liep.
Kan me niet voorstellen dat Ajax al die potjes er met de pet naar heeft gegooid. Al was het alleen maar vanwege het imago

Nee dit is ff heel triest

[ Voor 54% gewijzigd door Harribo op 17-07-2016 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:42

Shabbaman

Got love?

Ik heb niks gezien of gelezen afgezien van uitslagen, maar ik neem aan dat Bosz een nieuw systeem hanteert. Dat werkt niet binnen een paar weken, en dan zal je nadruk in een oefenwedstrijd ook echt ergens anders liggen dan bij de uitslag.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuw systeem?
Jasper Cillessen stond er onder lat met voor zich Kenny Tete, Joël Veltman, Jaïro Riedewald en Mitchell Dijks. Riechedly Bazoer, Davy Klaassen en Nemanja Gudelj vormden het middenveld. De aanval bestond uit Anwar El Ghazi, Kasper Dolberg en Amin Younes.
Lijkt me gewoon een vrij standaard 4-3-3 zoals De Boer dat ook speelde. Wat is er nieuw aan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Je kunt je in allerlei bochten wringen maar op basis van de gepretendeerde individuele kwaliteiten zou je al betere uitslagen moeten halen. Dus of de spelers zijn echt niet goed genoeg of het loopt nog voor geen meter. Of het of tactiek van bosz.

Zou er dan toch een De Boer effect geweest zijn? :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Het spel onder De Boer was vaak niet fraai maar ik denk dat menig Ajax fan zich niet realiseert dat de Boer qua resultaat vaak wel optimaal gepresteerd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Dat is ook mijn gevoel. Ik denk dat het technisch bestuur erg gematst is door De Boer. Doordat hij met dergelijk materiaal en aankoopbeleid toch nog wist te presteren kon men nog net doen alsof het beleid helemaal zo slecht nog niet was.

Lijkt me ergens wel lollig als ze nu onwijs op hun plaat gaan en het helemaal in stort. Verloren jaar maar dan gebeurt er misschien eens iets.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Gonadan schreef op zondag 17 juli 2016 @ 13:22:
Je kunt je in allerlei bochten wringen maar op basis van de gepretendeerde individuele kwaliteiten zou je al betere uitslagen moeten halen. Dus of de spelers zijn echt niet goed genoeg of het loopt nog voor geen meter. Of het of tactiek van bosz.

Zou er dan toch een De Boer effect geweest zijn? :+
Het rare is dat het bijna hetzelfde team is als vorig jaar, alleen Milik is er nog niet bij. Beetje raar als ze ineens niet meer kunnen voetballen, hopelijk is het gewoon een stroeve start na hun vakanties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Ik zou graag over mentaliteit beginnen, maar dat mag niet want die is zo perfect in Nederland. :+

* Gonadan rent *

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
De kritiek op de Boer heeft me altijd wel verbaast, net als de half lege Arena. Ajax speelt altijd voor de titel en wil weleens verassen europees.

Als je ziet wat er betaald wordt in het buitenland, vind ik het niet raar dat Ajax de champions league niet gaat winnen. PSV, heeft knap gespeeld tegen Atletico, maar dat doen ze geen 2e keer gok ik.

Onder de Boer zijn veel spelers beter geworden en hij heeft niet met geld gesmeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Lekkerboeie86 schreef op zondag 17 juli 2016 @ 13:44:
en wil weleens verassen europees.
Is deze bewust? _O-

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:42

Shabbaman

Got love?

Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2016 @ 13:19:
Nieuw systeem?

[...]

Lijkt me gewoon een vrij standaard 4-3-3 zoals De Boer dat ook speelde. Wat is er nieuw aan dan?
Een systeem is natuurlijk wel breder dan waar je de mannetjes op het opstellingsformuliertje zet. Andere manier van dekken, meer/minder direct passen, meer/minder/eerder/later pressie. Ik weet niet wat hij met dit team wil, maar ik mag voor de toeschouwers hopen dat het wat anders is dan wat De Boer deed.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Nou ik kan me nog een 1-2 in Manchester herinneren. En dat vond ik best verrassend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Lekkerboeie86 schreef op zondag 17 juli 2016 @ 14:23:
Nou ik kan me nog een 1-2 in Manchester herinneren. En dat vond ik best verrassend.
Lees 'm eens terug ;)
Shabbaman schreef op zondag 17 juli 2016 @ 14:01:
[...]

Een systeem is natuurlijk wel breder dan waar je de mannetjes op het opstellingsformuliertje zet. Andere manier van dekken, meer/minder direct passen, meer/minder/eerder/later pressie. Ik weet niet wat hij met dit team wil, maar ik mag voor de toeschouwers hopen dat het wat anders is dan wat De Boer deed.
Als je 1 van die dingen aanpast, speel je nog direct niet met een nieuw systeem.

Wat ik nu lees, is dat Bosz zeer vroeg en hoog druk wil zetten. Dat vergt veel qua spelers qua concentratie. discipline en lef. Je moet er zo kort op zitten dat tegenstanders niet de kans krijgen om de lange bal te spelen naar een snelle aanvaller. Razend moeilijk.

Als Bosz dat echt wil gaan doorvoeren, betekent dat 2 dingen.
1. Het wordt een hele trage start in de Eredivisie.
2. CL kwalificatie wordt moeilijk, want de PAOK's van deze wereld weten wel raad met de gaten die je laat vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 17:19

ST10©DE

Dus.............

Lekkerboeie86 schreef op zondag 17 juli 2016 @ 13:44:
PSV, heeft knap gespeeld tegen Atletico, maar dat doen ze geen 2e 3e keer gok ik.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2016 @ 10:56:

[...]

Als je 1 van die dingen aanpast, speel je nog direct niet met een nieuw systeem.

Wat ik nu lees, is dat Bosz zeer vroeg en hoog druk wil zetten. Dat vergt veel qua spelers qua concentratie. discipline en lef. Je moet er zo kort op zitten dat tegenstanders niet de kans krijgen om de lange bal te spelen naar een snelle aanvaller. Razend moeilijk.

Als Bosz dat echt wil gaan doorvoeren, betekent dat 2 dingen.
1. Het wordt een hele trage start in de Eredivisie.
2. CL kwalificatie wordt moeilijk, want de PAOK's van deze wereld weten wel raad met de gaten die je laat vallen.
Eens, ben bang dat CL het meteen niet gaat worden en dat de start moeizaam zal zijn in de competitie.
Maar hopelijk krijgt hij gewoon tijd (eigenlijk is dat er nooit bij de top), zodat het team kan overschakelen.

Men wil leuker voetbal zien, dan moet men ook de tijd ervoor gunnen, maar of dat gegund wordt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martinusz schreef op maandag 18 juli 2016 @ 11:29:
[...]

Eens, ben bang dat CL het meteen niet gaat worden en dat de start moeizaam zal zijn in de competitie.
Maar hopelijk krijgt hij gewoon tijd (eigenlijk is dat er nooit bij de top), zodat het team kan overschakelen.

Men wil leuker voetbal zien, dan moet men ook de tijd ervoor gunnen, maar of dat gegund wordt??
Bij een club als Ajax krijg je weinig tijd. Want als PSV'er zeg ik, de druk is nergens in NL hoger dan bij Ajax. Zeker op dit moment, met de huidige PSV directie en technische staf, het is bijzonder rustig in Eindhoven. En gezien de 2 kampioenschappen voor PSV uiteraard, hoe langer Ajax geen kampioen wordt, hoe meer de druk oploopt.

De erfenis van De Boer is gewoon een loodzware. Dat is een echte toptrainer, die is voor het 1st in de historie van Ajax 4x op rij kampioen geworden. Bijzonder dat hij in Eindhoven meer respect lijkt te krijgen dan in zijn thuisstad Amsterdam trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:42
http://www.fcupdate.nl/vo...n-voor-het-kampioenschap/

doelstelling Feyenoord: Kampioenschap 8)7

Ik kan dit maar moeilijk begrijpen. Ieder jaar weer zijn de verwachtingen torenhoog, en ieder jaar weer is dat imho juist 1 van de redenen dat het misgaat.
Voorheen waren het meestal met name de fans, en was de directie nog redelijk terughoudend (Europees voetbal dacht ik als officiële doelstelling vorig jaar). Maar nu zijn zelfs die gezwicht blijkbaar.

Erg bijzonder, je legt alleen maar onnodige druk op de spelersgroep nu. Iedereen kan toch zien dat Feyenoord financieel, en daardoor ook sportief, nog mijlenver achterligt op PSV En Ajax? Ik zou zeggen ga voor het hoogst haalbare, maar spreek dat niet uit naar buiten toe.

[ Voor 4% gewijzigd door KingKoning op 18-07-2016 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
KingKoning schreef op maandag 18 juli 2016 @ 11:47:

Ik kan dit maar moeilijk begrijpen. Ieder jaar weer zijn de verwachtingen torenhoog, en ieder jaar weer is dat imho juist 1 van de redenen dat het misgaat.
Voorheen waren het meestal met name de fans, en was de directie nog redelijk terughoudend (Europees voetbal dacht ik als officiële doelstelling vorig jaar). Maar nu zijn zelfs die gezwicht blijkbaar.

Erg bijzonder, je legt alleen maar onnodige druk op de spelersgroep nu. Iedereen kan toch zien dat Feyenoord financieel, en daardoor ook sportief, nog mijlenver achterligt op PSV En Ajax? Ik zou zeggen ga voor het hoogst haalbare, maar spreek dat niet uit naar buiten toe.
Nou ja, afgezien van de 7 verlies wedstrijden achter elkaar, stond er toch een aardig Feyenoord afgelopen seizoen.

Denk dat PSV op dit moment de boel het beste voor elkaar heeft en dat Feyenoord het Ajax dit jaar toch echt weleens moeilijk kan maken voor de tweede plek.

Ik zie eigenlijk 2 stabiele ploegen op dit moment dat zijn PSV en Feyenoord, bij Ajax zijn ze nu in ieder geval eventjes de kluts kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Ik geef je gelijk maar ik vraag mij af of de fans het zouden accepteren als ze er niet voor gaan. Velen denken nog steeds dat het maar op enkele wedstrijden mis is gelopen en zien niet in dat het gat enorm was. Dit jaar hoop ik dat Feyenoord een stuk verder is, maar het blijft afwachten.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge

De afgelopen seizoenen is er niet zo'n doelstelling uitgesproken, en was er juist veel kritiek dat Feyenoord met zn omvang en zn selectie mikte op plaatsing voor Europees voetbal. Verder wordt er vaak geroepen dat de vrijblijvendheid zorgde voor nonchalantie bij de selectie, dus kijken of een andere aanpak beter uitvalt. In die zin doet Feyenoord het nooit goed natuurlijk.

Het gat was vorig seizoen voetballend ook al niet enorm. Aan het begin van het seizoen wat geluk, maar daarna viel het muntje telkens de verkeerde kant op, vooral in de 6 punten wedstrijden. Ik begrijp best dat men hoopt de stijgende lijn door te zetten en dan kan je wellicht aanhaken. Natuurlijk is het te ambitieus om te doen alsof het seizoen mislukt is bij geen kampioenschap, maar dat ze uitspreken dat ze er vol voor gaan en in geloven is juist wel eens goed en echt niet compleet onrealistisch. Zeker als ze er in slagen om Berghuis binnen te hengelen, wat we als het goed is volgende week horen. De blessure van Vermeer is een tegenvaller maar Jones is ook een prima vervanger.

Ik zou PSV 40% kans, Ajax en Feyenoord 25% kans en de rest gezamenlijk 10% kans op het kampioenschap geven.

[ Voor 4% gewijzigd door ph4ge op 18-07-2016 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:36
Doelstelling moet zijn om het gat naar PSV/Ajax te dichten en aangezien tussen die clubs slechts 2 punten verschil zat, doe je dan automatisch mee voor de titel. Je kan ook safe voorstellen om als doel te nemen een 3e plek maar met 10 ipv 21 punten achterstand op de kampioen maar dat is nu niet echt een doel waarmee je een team motiveert tot het uiterste te gaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Ik snap die wens voor Berghuis niet zo goed. Met Elia, Kuijt en Jorgensen staan er namelijk al drie aanvallers in het veld en dat lijkt me voldoende. Met meer mensen voorin loop je de ruimte voor Kuijt en Karsdorp alleen maar dicht.

En er is vorig seizoen veel kritiek geweest op het voetballende gedeelte. Een verdedeld 424 met maar twee middenvelders gaat dat niet verbeteren. Het spel wordt dan net zo voorspelbaar als Oranje met het koppel Kluivert-v Nistelrooy in de aanloop naar 2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Berghuis heeft niet ineens een liefde voor Feyenoord hoor, die maakt gewoon geen kans bij Watford en zoekt dus naar een alternatief.

Feyenoord zal voorafgaand aan elk seizoen wel uitspreken voor de titel te gaan, je kunt moeilijk zeggen dat je doel de 2e of 3e plek is, dat wordt niet geaccepteerd door de achterban. Dat je vervolgens rond de winterstop al definitief afhaakt in die strijd staat daar los van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
http://nos.nl/artikel/211...uit-halve-finales-ek.html
Au. Dat doet toch pijn. Ik heb de wedstrijd niet gezien, maar ik lees dat de Fransen fysiek veel sterker waren. Dit is toch het levende bewijs dat de voetbalvisie in Nederland achterloopt en de talenten in Nederland geen totaalvoetballers zijn. Bijna altijd is het fysiek ondermaats. Zorgelijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Fleximex schreef op maandag 18 juli 2016 @ 15:59:
http://nos.nl/artikel/211...uit-halve-finales-ek.html
Au. Dat doet toch pijn. Ik heb de wedstrijd niet gezien, maar ik lees dat de Fransen fysiek veel sterker waren. Dit is toch het levende bewijs dat de voetbalvisie in Nederland achterloopt en de talenten in Nederland geen totaalvoetballers zijn. Bijna altijd is het fysiek ondermaats. Zorgelijk.
Scorebordjournalistiek. En dat is iets wat je nu juist bij de jeugd niet moet doen.

Kijk eens naar de jeugdploegen die wél wat wonnen: je hoort er bijna nooit meer wat van. De generatie Anita, Biseswar en Goossens kwam heel ver op een WK, Babel en Rigters wonnen een EK met Jong Oranje. Vilhena, Castaignos, Veltman en Indi werden Europees kampioen met de onder 17. En aan de andere kant ging een jeugdploeg met Clarence Seedorf ooit met 5-1 de pottebak in tegen Noorwegen.

Ik lees overigens nergens dat het om fysiek ging. Ik lees "weggetikt" en dat zou veel zorgelijker zijn. Fysiek kun je namelijk nog inhalen, techniek never nooit meer. En dit is één wedstrijd. Maar datzelfde Oranje was de bovenliggende partij tegen de Engelsen en won van de Kroaten. Wat zegt dat dan over die landen?

Misschien ligt het probleem juist wel dat we bij de jongere generaties teveel letten op zaken als "winnen" en "fysiek". We moeten spelers opleiden om op hun 25e prijzen te winnen, niet op hun 18e. Ja, het gaat slecht met de jeugd maar dat moet je niet afmeten aan het resultaat van een onder 17 of onder 19.

[ Voor 3% gewijzigd door D-e-n op 18-07-2016 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Nu online
D-e-n schreef op maandag 18 juli 2016 @ 16:23:
[...]

Misschien ligt het probleem juist wel dat we bij de jongere generaties teveel letten op zaken als "winnen" en "fysiek". We moeten spelers opleiden om op hun 25e prijzen te winnen, niet op hun 18e. Ja, het gaat slecht met de jeugd maar dat moet je niet afmeten aan het resultaat van een onder 17 of onder 19.
Probleem heb ik ook bij mijn zoontje van 6, maar dan juist omgedraaid _O- Ik wil vooral dat hij voetbal leuk blijft vinden, ook het samen trappen op een veldje moet leuk zijn. Maar hij wil alleen maar winnen winnen winnen ten koste van alles :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:00

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Toch leiden wij voornamelijk mooi weer voetballers op vind ik. Als het allemaal leuk draait dan kunnen we aardig mee. Maar als het een keer een beetje tegen zit dan bakken we er ineens niets meer van. Op de nul spelen kunnen we allemaal allang niet meer en de winnaarsmentaliteit ontbreekt. Voornamelijk omdat het vloeken in de kerk is in Nederland met ons tactisch en technisch vernuft (bluhhh)

Dat verklaart mijn inziens ook dat we altijd leuk meedoen maar zodra het er echt om draait we er altijd redelijk snel uit liggen.

Ze klagen nu ook dat de fransen fysiek veel verder zijn. Een borstkas en blokjes ontwikkelen heeft weinig zin als je als kabouter van 1.70 tegen een beer van 1.90 speelt. Zolang wij alleen op techniek scouten en het fysiek/lengte weinig meetelt op jonge leeftijd zal die slag denk ik voorlopig niet gemaakt worden. Dat wil niet zeggen dat je geen technisch vernuft nodig hebt in je ploeg. Als je naar de selectie van -19 kijkt, dan is Schuurman met 1.81 de grootste van het stel en dat voor spelers tot 19 jaar die gewoon al volwaardig volgroeid zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Chrosser schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 11:28:
dan is Schuurman met 1.81 de grootste van het stel en dat voor spelers tot 19 jaar die gewoon al volwaardig volgroeid zijn.
Hmm dat is wel merkwaardig inderdaad, gemiddelde man in NL is 1,85 ongeveer.
Wel apart dat er dan niemand in het team zit die daar in de buurt komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
[...]

Dat ben ik volledig met je eens, alleen zit je in de eredivisie met een probleem. Wat hebben (bijvoorbeeld) Ajax, PSV en Feyenoord aan spelers die op hun 25e alles winnen? Dan spelen ze al 4 jaar niet meer in de eredivisie. En als je er zelf toch geen profijt van kunt hebben, waarom zou je dan moeite doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
dutchgio schreef op maandag 18 juli 2016 @ 14:00:
Berghuis heeft niet ineens een liefde voor Feyenoord hoor, die maakt gewoon geen kans bij Watford en zoekt dus naar een alternatief.

Feyenoord zal voorafgaand aan elk seizoen wel uitspreken voor de titel te gaan, je kunt moeilijk zeggen dat je doel de 2e of 3e plek is, dat wordt niet geaccepteerd door de achterban. Dat je vervolgens rond de winterstop al definitief afhaakt in die strijd staat daar los van.
Berghuis heeft gewoon eerlijk gezegd dat hij wil weten of hij een goede kans krijgt bij Watford en zo ja daar wil blijven, maar dat anders Feyenoord de enige optie is. De afspraak is dat hij snel meer hoort van Watford.

Dat Feyenoord op de vleugels nog wat mist is duidelijk. Het is nu Elia en Bilal of wat hele jonge jeugdspelers / centrale middenvelders op de vleugel. Aangezien Feyenoord om een of andere reden per se 4-3-3 moet spelen (door dit soort dogmas lijkt het soms wel Ajax wat dat aan gaat) moet er gewoon een speler bij met een voorzet en een actie en dat heeft Berghuis. Ook een speler van een niveau wat Feyenoord nooit zelf kan kopen en op een positie waar hij geen toptalent in de weg loopt.

Samen met de opkomende backs van Feyenoord zit het dan aanvallend wel goed, nu is het nog te mager.
martinusz schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 11:40:
Hmm dat is wel merkwaardig inderdaad, gemiddelde man in NL is 1,85 ongeveer.
Wel apart dat er dan niemand in het team zit die daar in de buurt komt...
Op een enkele uitzondering na presteren de Jong Oranjes altijd een stuk minder dan het grote Nederlands elftal. Op zichzelf vind ik dat niet zorgelijk, dit soort elftallen zijn om te trainen en niet om prijzen te pakken. Fysiek is te trainen, talent niet. Bovendien loopt er altijd maar een enkeling in dat soort elftallen die daadwerkelijk het hoogste niveau bereikt. Misschien zit er ook wel iets in het water hier waardoor we later "groot" worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Gaius schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 11:52:
[...]
Dat ben ik volledig met je eens, alleen zit je in de eredivisie met een probleem. Wat hebben (bijvoorbeeld) Ajax, PSV en Feyenoord aan spelers die op hun 25e alles winnen? Dan spelen ze al 4 jaar niet meer in de eredivisie. En als je er zelf toch geen profijt van kunt hebben, waarom zou je dan moeite doen?
Gullit en van Basten waren er ook niet meer op hun 25e natuurlijk. Het is wel zo dat spelers nu vaak wel veel vroeger vertrekken.

Hetgeen waarvoor je opleidt is uiteindelijk Oranje. En voor clubs is het zaak spelers op te leiden die op hun 21e voor zoveel mogelijk geld verkocht kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Wellesnieteswellesnietes...

Kijk eens hoeveel sporten bij de jongste speler al geen score meer bijhouden, omdat verliezen zielig is en dan stoppen ze er misschien wel mee. Nee, we creëren steeds meer softies in Nederland.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Nu online
Gonadan schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 13:07:
Wellesnieteswellesnietes...

Kijk eens hoeveel sporten bij de jongste speler al geen score meer bijhouden, omdat verliezen zielig is en dan stoppen ze er misschien wel mee. Nee, we creëren steeds meer softies in Nederland.
Nogmaals terugkomend op mijn zoontje van 6... Die wil altijd met punten voetballen, kan absoluut niet tegen zijn verlies en doet er alles aan (inclusief plotselinge verandering van spelregels) om te winnen.

Dit is echt niet iets wat wij erin gestampt hebben ofzo, dit komt echt volledig uit hemzelf. Is dat niet het belangrijkste in het hebben / krijgen van winnaarsmentaliteit? Dat het uit jezelf moet komen in plaats van dat het aangeleerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Joster schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 13:14:
Is dat niet het belangrijkste in het hebben / krijgen van winnaarsmentaliteit? Dat het uit jezelf moet komen in plaats van dat het aangeleerd is?
Dat helpt uiteraard wel mee, maar het is ook iets wat je uit je omgeving haalt. Een voorbeeld doet volgen en in groepen gaat mensen vaak mee met de meerderheid.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een kind van 6 heeft imo geen winnaarsmentaliteit. Bijna alle kinderen willen altijd winnen en kunnen slecht tegen hun verlies. Als hij straks tijdens de wedstrijd een schop krijgt, is de kans groot dat ie gewoon huilend van het veld gaat. Daar gaat je winnaarsmentaliteit.

Wij pamperen onze kinderen, die hebben het heel makkelijk. Trots en eer kennen we nauwelijks. In andere culturen worden door moeilijke omstandigheden survivors gecreëerd, die wel doorgaan als het pijn doet. Die door het vuur gaan voor hun land, hun club en hun familie, die ze een beter bestaan kunnen beiden door hun carrière als voetballer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
De Belgen hebben nu wél goede voetballers. De mentaliteit is net honderd meter over de grens dus ineens beter? Zo werkt het toch niet?

En waarom hadden we op het laatste WK dan plots wél mentaliteit, inclusief zogenaamde watjes als Blind, Depay, De Vrij of Veltman?

Mentaliteit, teamgevoel enzovoort is iets wat spelers, wanneer ze volwassen zijn, in het team moeten meekrijgen van de coach. Het is absolute onzin om dat nu tot speerpunt van de opleiding te maken want het is overduidelijk dat de huidige spelers andere tekortkomingen hebben.

Ik denk dat eens vraagtekens moeten stellen bij onze coaches, en dan met name die bij de volwassenen. De vernieuwers van deze tijd zijn geen Nederlanders meer maar Spanjaarden, Duitsers, Italianen en Argentijnen.

[ Voor 16% gewijzigd door D-e-n op 19-07-2016 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Belgen hebben onder hun niveau gepresteerd, die hebben een absolute topselectie qua talent, techniek en fysiek. Dus waar denk je dat het aan ligt, dat ze niet verder zijn gekomen? Haal je nu niet een mooi voorbeeld aan om mijn punt te ondersteunen?

Op het laatste WK hadden we mentaliteit omdat we qua kwaliteit ZWAAR tekort kwamen. En omdat je speelde met een half Eredivisie-team, voor die jongens was het heel bijzonder om op een WK in actie te kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 13:43:
De Belgen hebben onder hun niveau gepresteerd, die hebben een absolute topselectie qua talent, techniek en fysiek. Dus waar denk je dat het aan ligt, dat ze niet verder zijn gekomen? Haal je nu niet een mooi voorbeeld aan om mijn punt te ondersteunen?
De Belgische ploeg speelde niet volwassen genoeg, miste durf. Maar zie Portugal: het verschil tussen falen en winnen is niet zo groot. Dus ik zou daar niet al te grote conclusies aan verbinden.
Op het laatste WK hadden we mentaliteit omdat we qua kwaliteit ZWAAR tekort kwamen. En omdat je speelde met een half Eredivisie-team, voor die jongens was het heel bijzonder om op een WK in actie te kunnen komen.
Dat is dus gewoon een kwestie van selecteren, niet van opleiden. Je kunt beter een paar vedetten hebben en acht of negen spelers die daar graag voor werken dan vijf spelers die het net niet zijn. Zie Wales: twee echte toppers en voor de rest harde werkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus eerst noem je België als voorbeeld van een ploeg die ondanks heel veel kwaliteit niet ver is gekomen, door een ontbrekende absolute wil om te winnen... en daarna EK-winnaar Portugal, een voorbeeld van een kwaliteitsarme ploeg die juist wel die mentaliteit had. Zo belangrijk is die winnaarsmentaliteit dus.

Maar je grootste denkfout is dat je het idee hebt dat je pakweg een Messi (of Robben, of Van Persie...) kunt opleiden op voetbaltechnisch vlak. Je kunt proberen om het enorme talent dat ze hebben volledig tot bloei te laten komen, maar om dat te doen moet je ook zorgen dat die jongens fysiek en mentaal goed in elkaar steken. Leven voor hun sport, er alles aan doen om zo goed mogelijk te worden.

Je wordt geen buitencategorie zonder uitzonderlijk veel aanleg. Balbehandeling, instinct, inzicht zijn voor het grootste deel gewoon aanleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 14:03:
Dus eerst noem je België als voorbeeld van een ploeg die ondanks heel veel kwaliteit niet ver is gekomen, door een ontbrekende absolute wil om te winnen... en daarna EK-winnaar Portugal, een voorbeeld van een kwaliteitsarme ploeg die juist wel die mentaliteit had. Zo belangrijk is die winnaarsmentaliteit dus.
Ten eerste is Portugal niet zo kwaliteitsarm als jij beweert. En ten tweede is dit jouw conclusie, niet de mijne. Jouw manier van redeneren is vooral natte vingerwerk. Want zo simpel is het niet. Diezelfde Portugezen kunnen namelijk, met al hun "winnaarsmentaliteit", niet winnen van landen als IJsland, Oostenrijk en Hongarije. Waarbij het laatste land dan weer door België van de mat werd geveegd.

Het geeft enkel aan dat de lijn tussen winst en verlies een dunne is. Dat was ook mijn punt. Het laatste EK geeft ook aan dat het in moderne voetbal moeilijk is het spel te maken. Dáárom wint Portugal wel van Frankrijk en niet van IJsland. Of heeft IJsland een nog betere mentaliteit dan de Portugezen? Oh nee......... wacht..... Frankrijk won wel van IJsland maar weer niet van Portugal.......... klopt niet he?
Maar je grootste denkfout is dat je het idee hebt dat je pakweg een Messi (of Robben, of Van Persie...) kunt opleiden op voetbaltechnisch vlak.
Je kunt wel de voorwaarden scheppen om het talent te laten ontluiken. Het kan in mijn ogen nooit toeval zijn dat we nu al geen tien jaar een Robben, van Persie, Sneijder of zelfs vd Vaart hebben. Van vier naar nul: bestaat statistisch niet in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noiz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-09 12:27
D-e-n schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 14:44:
[...]

Je kunt wel de voorwaarden scheppen om het talent te laten ontluiken. Het kan in mijn ogen nooit toeval zijn dat we nu al geen tien jaar een Robben, van Persie, Sneijder of zelfs vd Vaart hebben. Van vier naar nul: bestaat statistisch niet in mijn ogen.
De Belgen hebben anders ditzelfde probleem gehad voor de huidige generatie ;)

Het grootste probleem wat wij als Nederlands elftal (en verder ook de Nederlandse clubs) hebben is dat wij teveel naar het mooie voetbal kijken in plaats van naar het resultaat. Dat is ook een grote reden van het succes van het WK 2014. Van Gaal paste zijn tactiek aan het elftal dat hij ter beschikking had om resultaat te boeken.

Portugal heeft datzelfde dit EK gedaan. Voetballen op resultaat. Er zit een hele theorie achter de werkwijze van Fernando Santos en die begint bij het verdedigen. Van daaruit ga je verder opbouwen. Zeker is daar uiteindelijk een beetje geluk bij gaan komen kijken, alhoewel je je kan afvragen in hoeverre het geluk was.
België heeft uiteindelijk ook gevoetbald naar zijn kwaliteiten, alleen lag de focus daarin meer op de aanval dan eerst op het verdedigen, alhoewel de schorsingen/blessures in de verdediging daar uiteindelijk niet in hebben meegeholpen.

Daarnaast is mentaliteit en trots simpelweg ook een probleem. De Portugezen zijn enorm trots dat ze morgen uitkomen voor hun land dat dat ook meehelpt in het behalen van de Europese titel. En dat was dit EK ook terug te zien in de resultaten. Landen als Ijsland en Wales komen erg ver door hun mentaliteit. Italië had op papier niet zo'n geweldig elftal erbij, maar ook daar speelt mentaliteit en trots een groot stuk mee. Je ziet toch bij sommige landen dat dat een heel stuk minder is, door spelers die denken dat ze het al gemaakt hebben. Die lopen net die ene meter minder welke het verschil kan maken. Ik ben van mening dat je dit terugziet bij landen als Spanje, België en Frankrijk, ook al zijn ze tot in de finale gekomen. En ik merk dat ook bij het Nederlands elftal. Bij spelers die ontzettend opgehemeld worden of die een bepaalde achtergrond hebben mis je dit. Als je een Italiaanse voetballer gaat vragen wat het hoogst haalbare is, zal hij antwoorden om het nationale elftal te bereiken. Vraag je dit aan een Nederlander, zullen er veel zeggen om bij een club als Real of Barca terecht te komen. Dus als we weer willen presteren zullen we op de eerste plaats erin moeten stampen dat spelers verdomme trots erop moeten zijn dat ze voor het Nederlands elftal mogen uitkomen en er alles voor zullen doen om het Nederlandse volk ook trots te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Scorebordjournalistiek. En dat is iets wat je nu juist bij de jeugd niet moet doen.

Kijk eens naar de jeugdploegen die wél wat wonnen: je hoort er bijna nooit meer wat van. De generatie Anita, Biseswar en Goossens kwam heel ver op een WK, Babel en Rigters wonnen een EK met Jong Oranje. Vilhena, Castaignos, Veltman en Indi werden Europees kampioen met de onder 17. En aan de andere kant ging een jeugdploeg met Clarence Seedorf ooit met 5-1 de pottebak in tegen Noorwegen.

Ik lees overigens nergens dat het om fysiek ging. Ik lees "weggetikt" en dat zou veel zorgelijker zijn. Fysiek kun je namelijk nog inhalen, techniek never nooit meer. En dit is één wedstrijd. Maar datzelfde Oranje was de bovenliggende partij tegen de Engelsen en won van de Kroaten. Wat zegt dat dan over die landen?

Het één sluit het ander niet uit toch? :P

In de voetballerij moet het je als speler ook een beetje mee zitten voor wat betreft je carrière. Je hebt dat echt niet volkomen in eigen hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Iedereen haalt voorbeelden aan van elftallen die zogenaamd mentaliteit hebben maar al die genoemde elftallen, of het nu Italië of Wales of Portugal of IJsland of het Oranje van v Gaal betreft, hebben één overeenkomst : ze denken allereerst aan het verdedigen. Maar dat heeft niet zo veel met de opleiding te maken. De IJslanders zijn doorgebroken in heel Europa en de Welshmen spelen meestal gewoon tussen de Engelsen.

De Italianen worden nu geroemd om hun mentaliteit maar er zijn ook toernooien geweest waarbij ze arrogant door de zijdeur zijn afgegaan. Het is ook maar dat deze coach net de juiste snaar wist te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Oh god de persoonlijke rant tegen mentaliteit blijft ook maar doorgaan hè? Moeten we zelfs hier een apart topic voor om het over ander zaken te kunnen hebben? :')

Op het WK waren er twee met mentaliteit, de rest was om te janken. Klaar.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Gonadan schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 16:57:
Oh god de persoonlijke rant tegen mentaliteit blijft ook maar doorgaan hè?
Ik zou het eerder andersom zeggen. Het wordt constant als een soort van makkelijke conclusie aangedragen. Je kunt het beweren maar je kunt er nooit de vinger achter krijgen. Om het als oorzaak voor de staat van het Nederlandse voetbal te stellen is voor mij een beetje psychologie van de koude grond.

Juist het laatste WK liet zien dat de scheidslijn tussen een elftal met een goede en slechte mentaliteit heel dun is. Daar moet een coach in het kader van teambuilding zeker aandacht aan besteden maar ik denk niet dat het een speciaal opleidingspunt moet of überhaupt kan zijn.
Op het WK waren er twee met mentaliteit, de rest was om te janken. Klaar.
Hoe bedoel je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Natuurlijk zou je het andersom zeggen, daarom zitten we ondertussen al weken of zelfs maanden vast in dezelfde welles/nietes. Van mij hoeft dat niet meer want er is geen kamp wat het andere gaat overtuigen. Dan ga ik liever bier drinken in de tuin. :)

Vlaar en Robben waren de eindbazen, de rest klootte er maar wat omheen of was zwaar ongesteld omdat ze te weinig aandacht kregen. Gemiddeld dus niets bijzonders.

Zeer belangrijk binnenlands nieuws:
http://www.fcupdate.nl/vo...omend-seizoen-even-groot/

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Maakt de afmeting nou zoveel uit? Ik zie liever dat 18 Eredivisieclubs natuurgras hebben liggen in hun stadion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Het boeit mij vrij weinig zolang het in de marges past. Maar wellicht moeten we al blij zijn dat ze überhaupt iets beslissen. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Haha dat klopt. Ik had wel ergens gelezen dat bij Willem 2 er in zo'n 12m² bij kwam..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
JST94 schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 17:49:
[...]

Maakt de afmeting nou zoveel uit? Ik zie liever dat 18 Eredivisieclubs natuurgras hebben liggen in hun stadion.
ik zie liever dat 18 eredivisieclubs dezelfde soort ondergrond hebben... of gras.. of kunstgras...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Gonadan schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 17:45:
Vlaar en Robben waren de eindbazen, de rest klootte er maar wat omheen of was zwaar ongesteld omdat ze te weinig aandacht kregen. Gemiddeld dus niets bijzonders.
Robben was veruit de beste, Vlaar was goed. Maar ook De Vrij heeft een goed toernooi gespeeld bijvoorbeeld. En Sneijder heeft zich de pest gelopen.
En dat bedoel ik dus he: dan gelijk maar roepen dat de rest geen mentaliteit heeft is grote onzin. Dan roep je gewoon maar wat omdat je het ook niet weten. En dan klagen omdat een ander daar doorheen prikt?
P.O. Box schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 18:01:
[...]

ik zie liever dat 18 eredivisieclubs dezelfde soort ondergrond hebben... of gras.. of kunstgras...
Zolang de rest van de wereld op gewoon gras speelt lijkt het me handig dat ook te doen

[ Voor 19% gewijzigd door D-e-n op 19-07-2016 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

D-e-n schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 18:01:
En dan klagen omdat een ander daar doorheen prikt?
Nee, maar ik heb geen zin om het spelletje mee te doen. Net alsof jouw oordeel absolute waarheid is en de rest maar wat roept. Zou het misschien kunnen dat er gewoon een meningsverschil bestaat? :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Gonadan schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 18:07:
[...]
Zou het misschien kunnen dat er gewoon een meningsverschil bestaat? :)
Sorry, maar als je zegt dat er in het Oranje van 2014 maar twee spelers met mentaliteit rondliepen dan roep je maar wat. Ze waren lang niet allemaal top maar dat betekent niet dat ze geen mentaliteit hebben.
De Jong, Kuijt of bijvoorbeeld Sneijder hebben toch echt wel bewezen uit het juiste hout gesneden te zijn wat dat betreft. Of dat er toen allemaal uitkwam is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 22:42

Player1S

Probably out in the dark

De graafschap *knip* troll ziet af van spoedappel

[ Voor 31% gewijzigd door gambieter op 19-07-2016 18:52 ]

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Pagina: 1 ... 4 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
]Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2016/2017
Voor FC-Twente: FC Twente - hoe nu verder