"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Wellicht, maar dat heb ik liever dan de totale willekeur die er nu heerst. En uiteraard is het lastig om te bewijzen, maar er zijn echt scheidsen met voorkeur voor clubs of juist afkeer. Of scheidsen die enorm fluiten onder druk van een Kuip bijv.dvdkiwi schreef op zondag 18 september 2016 @ 12:04:
Consequent zijn is een net zo lastige discussie.
Een heel lichte overtreding kan iemand een gele kaart opleveren, maar een net zo lichte overtreding wordt vaak niet met geel bestraft aan iemand die al geel heeft omdat het daaropvolgende rood een te zware straf zou zijn voor zo'n lichte overtreding.
Als de scheids niet meer zelf interpreteert en álles volgens het boekje beoordeelt eindig je op die manier ook heel wat wedstrijden met minder dan 22 man
Dan liever eindigen met 8 tegen 8 ipv weer eens een wedstrijd die beslist wordt door de stemming of voorkeur van 1 scheids.
Maar dat is uiteraard gewoon mijn mening, ik heb het niet zo op scheidsen over het algemeen
A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!
Als spelers nu gewoon eens normaal (lees: volwassen) zouden gaan voetballen dan zouden er al een stuk minder foute beslissingen zijn denk ik.
En ja, alles volgens het boekje (bij álle scheidsen) ben ik voor.
Zoiets werkt ook twee kanten op. Heb soms het idee dat scheidsen bewust niet fluiten om aan te tonen dat ze tegen 'de druk' bestand zijn. Tijd voor een videoref, die kan alles vanuit zijn busje bekijken en beoordelen zonder duizenden fans die hun mening geven.HeatWave schreef op zondag 18 september 2016 @ 12:07:
[...]
Wellicht, maar dat heb ik liever dan de totale willekeur die er nu heerst. En uiteraard is het lastig om te bewijzen, maar er zijn echt scheidsen met voorkeur voor clubs of juist afkeer. Of scheidsen die enorm fluiten onder druk van een Kuip bijv.
Dan liever eindigen met 8 tegen 8 ipv weer eens een wedstrijd die beslist wordt door de stemming of voorkeur van 1 scheids.
Maar dat is uiteraard gewoon mijn mening, ik heb het niet zo op scheidsen over het algemeen.
Ondertussen een aantal goede kansen voor beide partijen, de meeste voor PSV.
Haha, mooie schwalbe Willems zonder bal in de buurt op de eigen helft, matennaaier.
Karsdorp komt nauwelijks op, kan instructie zijn maar ik denk vermoeidheid.
[ Voor 55% gewijzigd door ph4ge op 18-09-2016 15:10 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Een topper qua stand. Maar geen klassieker. Dat scheelt welVos schreef op zondag 18 september 2016 @ 14:55:
Er wordt toch een topper gespeeld vandaag? Wel heel rustig hier.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Denk dat de meesten (net als ik) naar F1 kijken, waar Max het geweldig doetVos schreef op zondag 18 september 2016 @ 14:55:
Er wordt toch een topper gespeeld vandaag? Wel heel rustig hier.
Tomorrow is not today!
True, daarom keek ik ook ff in dit topicSpacey23 schreef op zondag 18 september 2016 @ 15:12:
[...]
Denk dat de meesten (net als ik) naar F1 kijken, waar Max het geweldig doet
Ja, na in de meeste de recente wedstrijden tegen PSV pech gehad te hebben met de scheidsrechter zou je denken dat wij weer aan de beurt zijn.Lekkerboeie86 schreef op zondag 18 september 2016 @ 15:19:
mwa niet echt intressante eerste helft. PSV wel iets sterker, maar ook niet veel. Er komt nog wel een onterechte penalty voor Feyenoord in de 2e helft
Vertelph4ge schreef op zondag 18 september 2016 @ 15:22:
[...]
Ja, na in de meeste de recente wedstrijden tegen PSV pech gehad te hebben met de scheidsrechter zou je denken dat wij weer aan de beurt zijn.
Wat ik grappiger vindt, is dat Mourinho weer is afgegaan tegen Watford
Edit. PSV is wakker geloof ik
[ Voor 11% gewijzigd door LZ86 op 18-09-2016 15:42 ]
Komt natuurlijk wel door het ongelooflijk domme geklungel van PSV zelf wanneer ze dicht bij het doel van Feyenoord komen.
[ Voor 62% gewijzigd door Hupske op 18-09-2016 16:11 ]
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
...en er is nog genoeg tijd voor de 0-2!Leon Zwiers schreef op zondag 18 september 2016 @ 16:13:
Wow, zowieso een punt. Botteghin held
Tomorrow is not today!
Petje af dat ze na de wedstrijd tegen Manchester United, waar ze tot het uiterste zijn gegaan, met hetzelfde vermoeide team de winst binnen weten te sprokkelen.
Heel effectief weinig kansen maar wel scoren.
[ Voor 4% gewijzigd door Rubman op 18-09-2016 16:27 ]
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Hoe was PSV beter? Ze waren bij vlagen gevaarlijk ja en goede kansen. Maar ze werden vaak vast gezet op eigen helft.Rubman schreef op zondag 18 september 2016 @ 16:24:
Ontzettend knap dat Feyenoord nog weet te winnen. PSV was voor het grotere deel bovenliggend, zeker in laatste stuk, Feyenoord was moe.
Petje af dat ze na de wedstrijd tegen Manchester United, waar ze tot het uiterste zijn gegaan, met hetzelfde vermoeide team de winst binnen weten te sprokkelen.
Heel effectief weinig kansen maar wel scoren.
Ik vond het een wedstrijd daar was ik blij om. Allebei hadden van mij kunnen/mogen winnen. Ik vond het verschil namelijk niet zo groot. Maar ik blijf Feyenoorder, en dit is wèl een heel belangrijke overwinning.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Feyenoord trouwens ook niet. Maar gelukkig scoorden we er wel 1.
Ik zag de 0-1 overigens niet aankomen. PSV miste wel zijn kansen en dat is meestal het perfecte scenario voor een "als je ze zelf niet maakt dan...", maar Feyenoord leek toch echt niet in staat te scoren.
Ik denk dat de Feyenoord supporters echt blij kunnen zijn. Dit is wel degelijk een ander Feyenoord dan de afgelopen jaren. Voorheen was Feyenoord meestal een helft sterker en PSV de andere helft, maar dan won PSV altijd. Nu heeft Feyenoord zonder geweldig te spelen twee maal (ook Man U) gewonnen. Ik ben banger voor een Feyenoord dat niet per se goed speelt maar wel de punten pakt dan een Feyenoord dat goed combinatievoetbal op de mat legt maar de punten laat liggen.
De effectiviteit van een kampioen
Edit: een bal van Arias die op 8 meter van het doel huizenhoog over schiet noem ik bijvoorbeeld wel een kans. Als hij daar gewoon de rust houdt of de bal aanneemt dan heb je gewoon een vrije schietkans op 8 meter van het doel. Maar omdat ie zo hoog over schiet onthoudt je die kans niet. En PSV heeft echt heel veel net niet momenten gehad (a.k.a. een kans om te scoren). Daar komt het verschil van mening denk ik vandaan.
[ Voor 16% gewijzigd door Fleximex op 18-09-2016 16:55 ]
Ik vond dat PSV op twee kansen na ook weinig dreiging had.
Misschien lijkt het huidige uit shirt teveel op het tenue van Heracles?dvdkiwi schreef op zondag 18 september 2016 @ 16:56:
Waarom speelt Ajax in de shirts van vorig seizoen?
[ Voor 35% gewijzigd door JST94 op 18-09-2016 16:57 ]
Uit en thuis-shirt lijkt te veel op dat van Heracles vindt de scheidsrechterdvdkiwi schreef op zondag 18 september 2016 @ 16:56:
Waarom speelt Ajax in de shirts van vorig seizoen?
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Je kan toch 10 één op één kansen hebben en alles naast schieten waardoor de keeper nooit hoeft in te grijpen. Je snapt toch wat ik bedoelJST94 schreef op zondag 18 september 2016 @ 16:56:
"Als PSV de bal had kreeg PSV toch best wat kansen", "Jones heeft het op een paar hoge ballen en die laatste kans na niet super moeilijk gehad". Wat is het nou?![]()
Ik vond dat PSV op twee kansen na ook weinig dreiging had.
[ Voor 7% gewijzigd door Fleximex op 18-09-2016 16:58 ]
Bosz wil vastigheid en stelt wederom hetzelfde matige middenveld op. Klaassen uit vorm, Gudelj kan er niets van en Ziyech weer stijf op rechtsbuiten
[ Voor 19% gewijzigd door ephymerous op 18-09-2016 17:02 ]
XXXVI
Tomorrow is not today!
Zo van: creativiteit tonen, dat doen we niet bij Ajax?
[ Voor 22% gewijzigd door dutchgio op 18-09-2016 17:15 ]
Ik ben normaal niet zo snel van het afserveren van trainers maar Bosz lijkt er niets van te snappen en ook niets te leren. Laatste wedstrijden in deze formatie waren ruk (ok wel gewonnen) maar probeer nu eens gewoon de meest logische formatie:Leon Zwiers schreef op zondag 18 september 2016 @ 17:14:
Die Bosz, loopt tegen die Ziyech te schreeuwen dat ie weer naar de flank moet. Hoe verkracht ik NL's beste speler 101........
Ziyech op 10. Met klaassen en riedewald op middenveld. Dolberg in de spits traore op rechts
Ik denk alleen dat ie niet snapt dat zijn spelers daar niet goed genoeg voor zijn en hij een team om zijn beste speler moet gaan bouwen als ie nog wat wil winnen dit seizoen. Straks is de achterstand te groot.
Is viergever tegenwoordig spits? Die gast staat wel veel vooraan zeg
[ Voor 10% gewijzigd door LZ86 op 18-09-2016 17:28 ]
Jones lekker laten staan. Hij doet het super goed! Vermeer komt pas na winterstop ergens. Denk dat hij volgend seizoen pas weer een kans maakt. Jones heeft een contract voor 1 seizoen. Ik denk ook niet dat het lukt om hem te verlengen. Vermeer en Hahn hebben ook net verlengd. Dus misschien ook niet eens proberen. Vermeer verkopen en Jones verlengen zou wel een optie zijn.Leon Zwiers schreef op zondag 18 september 2016 @ 17:32:
Ben trouwens benieuwd hoe de Keepersstrijd gaat verlopen bij Feyenoord. Jones is echt een beest, staat bij vlagen beter te keepen dan Vermeer. Straks 3 topkeepers onder contract, en er kan er maar 1 spelen.
Edit: Ik zie dat Jones 34 is. Misschien maar bij 1 seizoen houden. Wel een fantastische aankoop!
[ Voor 6% gewijzigd door Lekkerboeie86 op 18-09-2016 17:46 ]
Geweldig dat Van Geel hem bij wat tegenslag direct uit de hoge hoed haalt voor een prikkie.Lekkerboeie86 schreef op zondag 18 september 2016 @ 17:40:
[...]
Jones lekker laten staan. Hij doet het super goed! Vermeer komt pas na winterstop ergens. Denk dat hij volgend seizoen pas weer een kans maakt. Jones heeft een contract voor 1 seizoen. Ik denk ook niet dat het lukt om hem te verlengen. Vermeer en Hahn hebben ook net verlengd. Dus misschien ook niet eens proberen. Vermeer verkopen en Jones verlengen zou wel een optie zijn.
Edit: Ik zie dat Jones 34 is. Misschien maar bij 1 seizoen houden. Wel een fantastische aankoop!
Holy shit, bijna 1-0 Heracles. het is dat Armenteros m recht op de kiepert afschiet
[ Voor 42% gewijzigd door LZ86 op 18-09-2016 17:59 ]
/edit
Elke bal waar Klaassen of Traore bij zijn betrokken is balverlies. De enige die een voldoende scoort in Sanchez.
[ Voor 33% gewijzigd door ephymerous op 18-09-2016 18:05 ]
XXXVI
Dit is niet mijn Ajax vriend.
Man man zelfs gewisseld. Ga toch een eind weg Bosz aub zeg. Die gast kan tenminste de bal nog de 16 in brengen en dan haal je hem eruit. Youness gaat dat echt niet doen.
[ Voor 75% gewijzigd door Hupske op 18-09-2016 18:08 ]
ergens wel jammer, maar ik betrap me er de laatste tijd vaker op dat het me v.w.b. ziyech eigenlijk niet (meer) zoveel kan schelen hoe het hem vergaat, omdat hij toch nooit voor oranje uit zal komen. slecht gedacht wellicht, maar ach.
Op een of andere manier vindt ieder coach bij Ajax het slim om spelers op hun niet natuurlijke positie te zetten. Dat heeft ook alles te maken met het krampachtig vasthouden aan 4-3-3 zonder dat je goede buitenspelers hebt. Dan ga je gekke dingen doen als Schone en Ziyech op de flanken. Het begint bij spelers in hun kracht zetten.dawg schreef op zondag 18 september 2016 @ 18:10:
als dat zo doorgaat is ziyech straks het zoveelste talent wat bij ajax niet tot bloei komt (of het echt aan bosz ligt, of toch meer aan ajax weet ik niet, daarvoor volg ik als psv supporter ajax te weinig).
ergens wel jammer, maar ik betrap me er de laatste tijd vaker op dat ik het v.w.b. ziyech eigenlijk niet (meer) zoveel kan schelen hoe het hem vergaat, omdat hij toch nooit voor oranje uit zal komen. slecht gedacht wellicht, maar ach.
[ Voor 92% gewijzigd door ephymerous op 18-09-2016 18:14 ]
XXXVI
Uiteraard, maar dat is dan ook mn 2e clubjeLeon Zwiers schreef op zondag 18 september 2016 @ 17:51:
Je zal trouwens zien dat we de 22e van Top Oss verliezen
sinds de cruijf-revolutie in 2010? krijg ik bij ajax altijd het gevoel dat ze zelf denken dat ze weer in 1995 leven. maar dan zonder dezelfde kwaliteit spelers.ephymerous schreef op zondag 18 september 2016 @ 18:11:
Met dank aan Breukers, wat slecht zeg.
[...]
Op een of andere manier vindt ieder coach bij Ajax het slim om spelers op hun niet natuurlijke positie te zetten. Dat heeft ook alles te maken met het krampachtig vasthouden aan 4-3-3 zonder dat je goede buitenspelers hebt. Dan ga je gekke dingen doen als Schone en Ziyech op de flanken. Het begint bij spelers in hun kracht zetten.
Dit kan/mag/zal niet meer mis gaan (toch?).
Wat een wanvertoning btw, die wissel van ZIyech. Had dan die Traore eruut gehaald, die presteert nog minder. Had echt het gevoel toen ie naar de kant sjokte van: Daar gaat jullie verlosser... nog steeds geen paniekaankoop?
Ondanks resultaat, waardoor hij elke keer nog goed weg komt, is het nog steeds niet best.
Je moet gewoon Ziyech de vrije rol op het middenveld geven en het team erom heen bouwen, zo dat het eventuele mindere verdedigen van hem gecompenseerd wordt.
Nu wordt hij verplicht aan de zijlijn te gaan staan en dat werkt gewoon niet. Dat ziet Ziyech zelf ook, het loopt niet, hij probeert wat anders en gaat zwerven, en wordt dan nota bene teruggeroepen.
Het is te hopen voor de Ajax fans dat het op korte termijn een beetje gaat lopen, want Ajax hoort gewoon bovenin mee te doen.
Valt me trouwens op in de post-game interviews dat Klaassen echt geen schijntje zelfkritiek heeft. Die vond ze goed spelen
[ Voor 21% gewijzigd door LZ86 op 18-09-2016 18:57 ]
Natuurlijk speelt de rest ook matig, maar begin gewoon eens met spelers op de juiste plek neer te zetten man
Weer een dure bankzitter erbij. Zo zie je maar, je hoeft geen miljarden club te zijn om talent te slopen, Ajax doet het al jaren
Dat stond dus vrij vertaald in de zinnen die je eraf geknipt hebt.Napo schreef op zondag 18 september 2016 @ 11:45:
[...]
Dat sowieso maar je kan niet van mensen verwachten dat ze bij scheidsrechter X A doen en bij scheidsrechter Y B doen. Er moet simpelweg eenduidige gehandhaafd worden. Scheidsrechters moeten echt eens afstappen met het "aanvoelen van de wedstrijd".
Hanteer de regels en wees eenduidig als scheidsrechterskorps.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Wat ik wel zeker weet is dat ze met iemand anders dan Narsingh wel gewonnen hadden. Die man heeft eigenhandig alle aanvallen van PSV verkloot.
Daarnaast zie ik een Ziyech die overduidelijk zijn frustratie weg bijt, en ik begrijp het.
Laat ik een recente tekst van Bosz citeren.
Daar zie ik persoonlijk weinig van terug, dat baart mij zorgen.Aan de hand van hun kwaliteiten moet je spelers laten spelen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Maar het zal wel. Ik hoop dat Feyenoord dit gewoon heel lang vast houdt en niet na de winterstop inelkaar valt.
Ik vond dat wel een mooie rake opmerking van hem.mercapto schreef op zondag 18 september 2016 @ 19:33:
Guttegut nou, wat een eikel die Bosz. "En daarom ben ik de coach"...
Weer een dure bankzitter erbij. Zo zie je maar, je hoeft geen miljarden club te zijn om talent te slopen, Ajax doet het al jaren
Wat betreft Ziyech lijkt het nu wel erg snel duidelijk te worden wat een miskoop dat geweest is. Het is een prima speler voor de eredivisie, maar geen top talent. Dat heeft hij bij Twente wel laten zien, hij was daar een goede speler maar niet veel meer dan dat. Bij een topploeg uit de eredivisie gaat hij niet het verschil maken. Ajax heeft er echt veel en veel te veel voor betaald.
alles kan off-topic
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Grote lulkoek. Die speler is goed en kan nog veel meer. Maar dan heb je een trainer/coach nodig die enigszins het spel om hem heen bouwt. En niet zo krampachtig om moet gaan met creatieve spelers. Het is verdomme Ajax. Die club die pak emAnkona schreef op zondag 18 september 2016 @ 20:22:
[...]
Ik vond dat wel een mooie rake opmerking van hem.
Wat betreft Ziyech lijkt het nu wel erg snel duidelijk te worden wat een miskoop dat geweest is. Het is een prima speler voor de eredivisie, maar geen top talent. Dat heeft hij bij Twente wel laten zien, hij was daar een goede speler maar niet veel meer dan dat. Bij een topploeg uit de eredivisie gaat hij niet het verschil maken. Ajax heeft er echt veel en veel te veel voor betaald.
beet al 8 jaar een soort van oud Duits flets voetbal vertoond. Resultaat, ja. Maar mooi en verrassend voetbal, nee. Want iedereen is opeens bang voor de creatieve en "moeilijke" voetballer
Ik schrijf Ziyech niet af, ik schrijf middenkader-manager Bozs af. Die man kan alleen maar "directieleden" overtuigen met goed lullen, enige kennis van zaken heeft ie niet. Genoeg van meegemaakt en overleefd in het bedrijfsleven, je pikt ze er zo uit. Goed in mensen overtuigen dat ze iets kunnen, maar in de praktijk snappen ze er niets van.Gynnad schreef op zondag 18 september 2016 @ 20:30:
Ziyech na een paar wedstrijden al meteen afschrijven, daar zijn wij Nederlanders goed in. Geef hem wat tijd, hopelijk komt hij vlug een keer op de plek van Gudelj te spelen, of schakelen we over naar een 4-4-2 systeem waarbij Ziyech op 10 kan spelen.
Helaas is hij nu de baas, en het enige wat hem weg kan krijgen is iets dat je als Ajacied niet wil, paar flinke verliespartijen. Maar dat gaat helaas toch wel gebeuren de aankomende tijd.
Wanbeleid, maar goed, dat is bij Ajax al jaren het geval.
...
Overigens pakt Ajax ook gewoon zn punten ondanks het zwakke spel aan de begin van de competitie. Dat is onder de Boer ook het recept voor het Kampioenschap gebleken.
[ Voor 27% gewijzigd door ph4ge op 18-09-2016 21:02 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik ben trouwens benieuwd naar de videoarbitrage tijdens Ajax - Willem 2 en Feyenoord - Oss. Stiekem hoop ik dat de arbiter wat fouten maakt zodat er aangetoond kan worden welke toegevoegde waarde de videoarbitrage heeft.
Jazeker, maar in het interview heeft hij ook al aangegeven dat hij niet in goede doen was.Gonadan schreef op zondag 18 september 2016 @ 21:03:
Rechtsbuiten is vervelend, daar zal hij niet beter van gaan presteren. Maar als ik de teksten hier gelezen heb over dat hij de beste van Nederland is en hoe goed hij wel niet is, dan vind ik hem dat sowieso niet waar maken. Als hij echt zo goed was als sommigen geroepen hebben dan had hij toch wel meer laten zien?
Het slachtofferen van Gudelj gaat mij te ver. Dan heb ik liever dan Riedewald als LCV, Viergever als LB en Gudelj CM. Dan kan Ziyech naast Klaassen staan.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Sja, dat is denk ik net ff te makkelijk. Als jij je hele voetballeven op een positie hebt gespeeld ben je gewend aan looplijnen en waar je kan draaien, kappen, weet ik het. Op rechts kan je maar 1 kant opGonadan schreef op zondag 18 september 2016 @ 21:03:
Rechtsbuiten is vervelend, daar zal hij niet beter van gaan presteren. Maar als ik de teksten hier gelezen heb over dat hij de beste van Nederland is en hoe goed hij wel niet is, dan vind ik hem dat sowieso niet waar maken. Als hij echt zo goed was als sommigen geroepen hebben dan had hij toch wel meer laten zien?
Hij kan goed voetballen, maar hij moet zich ook gewoon lekker voelen op een plek en op rechts is dat gewoon niet het geval. Dat merk je dus gewoon aan alles aan hem op dit moment. En dat is best zonde.
Ik vond PSV wel de betere, zonder dat het overduidelijk en 100% een overwinning voor PSV had moeten zijn. Het neigt in elk geval een stuk meer naar een overwinning voor PSV of een gelijkspel, dan naar wat nu de uitslag was.Gonadan schreef op zondag 18 september 2016 @ 20:11:
Zojuist de samenvattingen gezien dus ook die van PSV tegen Feyenoord. Mijn beeld is dat PSV slechts een half uurtje echt beter was, de waren wel iets gevaarlijker. Maar als ik de zure reacties hier lees was PSV toch wel een klasse beter begrijp ik.
Daarmee tegelijk ook weer niet bedoelend dat het volledig onterecht is dat Feyenoord 3 punten pakt, dat is voetbal. Maar goed.. zo'n wedstrijd dus, als PSV gewoon wat meer met de mogelijkheden had gedaan, was er niks aan de hand geweest. Nu waren ze te slordig en de kansen die ze kregen werden keurig om zeep geholpen door de defensie en Jones.
Als Groninger vind ik het mooi dat Botteghin (Bottegod) die bal er in knalt.
Voor een gewone voetballer is dat inderdaad wat te makkelijk, voor de allerbeste speler van Nederland zou dat toch geen probleem mogen zijn? Of is hij misschien toch iets te veel gehyped?HeatWave schreef op maandag 19 september 2016 @ 09:29:
Sja, dat is denk ik net ff te makkelijk. Als jij je hele voetballeven op een positie hebt gespeeld ben je gewend aan looplijnen en waar je kan draaien, kappen, weet ik het. Op rechts kan je maar 1 kant op.
Hij kan goed voetballen, maar hij moet zich ook gewoon lekker voelen op een plek en op rechts is dat gewoon niet het geval. Dat merk je dus gewoon aan alles aan hem op dit moment. En dat is best zonde.
Ik hoop dat Bosz hem snel op de juiste plek gaat zetten, dat is beter voor iedereen. Daarnaast hoop ik dat Ziyech het mentaal op kan brengen daarop te wachten en te blijven vechten. Ook al is hij in interviews heel beheerst en reëel, hij kijkt vaak anders.
Los daarvan word ik er nu al strontziek van hoe de media hem continu aan het opzoeken en in beeld brengen is. Alsof het een doel is dat hij ontspoort en mislukt en we dan leuke TV hebben.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Nou ja, ik vind het ook allemaal een beetje overtrokken hoor, zijn messias-status. De beste speler van Nederland zegt ook niet zoveel meer, kijk naar Luuk de Jong, Memphis, hier de top, in het buitenland nauwelijks potten kunnen breken.Gonadan schreef op maandag 19 september 2016 @ 10:11:
[...]
Voor een gewone voetballer is dat inderdaad wat te makkelijk, voor de allerbeste speler van Nederland zou dat toch geen probleem mogen zijn? Of is hij misschien toch iets te veel gehyped?
Ik hoop dat Bosz hem snel op de juiste plek gaat zetten, dat is beter voor iedereen. Daarnaast hoop ik dat Ziyech het mentaal op kan brengen daarop te wachten en te blijven vechten. Ook al is hij in interviews heel beheerst en reëel, hij kijkt vaak anders.
Los daarvan word ik er nu al strontziek van hoe de media hem continu aan het opzoeken en in beeld brengen is. Alsof het een doel is dat hij ontspoort en mislukt en we dan leuke TV hebben.
Maar laat Bosz hem nou idd eerst maar eens goed opstellen, dan kunnen we na 2 potjes echt kijken of het aan hem ligt of niet.
En de rest moet ook gewoon weer eens met de volle 100% het veld op komen. Het ligt natuurlijk aan het hele team dat je zo stroef speelt en weinig scoort.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
En waarom zou Gudelj de bal aan Klaassen geven? Klaassen stond er niet zo veel beter voor, ik vind dat er niet zo veel op te merken is aan de beslissing om er zelf voor te gaan.Gonadan schreef op maandag 19 september 2016 @ 10:25:
Ze willen allemaal veel te graag zelf viel mij op. Ook Gudelj die hem gelukkig wel maakt had hem gewoon aan Klaassen moeten geven.
Vind ik eigenlijk ook wel mooi, dat Gudelj scoort, dan is de media niet zo luid als normaal om Gudelj er uit te gooien en Ziyech op zijn plek te zetten, dat begint ook weer erg vervelend te worden, nu weten we het wel, Ziyech speelt liever op het middenveld.
Ik vind Gudelj ook gewoon lang niet de sterkhouder die hij zou moeten zijn. Hij zegt zelf "ik heb een goeie trap" maar 90% gaat naar de 2de ring elke keer. Dan heb je best een beetje last van zelfoverschatting.
Als je mij 100 vrije trappen laat nemen zullen er ook wel een paar invallen, heb ik dan ook een "goeie" trap?
Klaassen kwam helemaal vrij door het midden lopen, die had hem dan voor het intikken gehad. Gudelj maakt het nu goed af maar er is meer risico dat hij geblokt wordt.Tweaking Art schreef op maandag 19 september 2016 @ 10:55:
En waarom zou Gudelj de bal aan Klaassen geven? Klaassen stond er niet zo veel beter voor, ik vind dat er niet zo veel op te merken is aan de beslissing om er zelf voor te gaan.
Maar goed, uiteindelijk heeft hij gescoord dus automatisch gelijk.
[ Voor 7% gewijzigd door Gonadan op 19-09-2016 11:01 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Die pass was niet zo makkelijk als het leek, je kan ook de bal verspelen.Gonadan schreef op maandag 19 september 2016 @ 11:01:
[...]
Klaassen kwam helemaal vrij door het midden lopen, die had hem dan voor het intikken gehad. Gudelj maakt het nu goed af maar er is meer risico dat hij geblokt wordt.
Maar goed, uiteindelijk heeft hij gescoord dus automatisch gelijk.
Gudelj creerde zelf de ruimte voor het schot, prima toch.
Ik heb het eerder al genoemd voor de transfer.
Ziyech speelde bij Twente. Twente was geen topploeg die op de helft van de tegenstander speelt.
Daarom kreeg Ziyech daar voorin ruimte en die benutte hij goed.
Bij Ajax is het druk voorin, wordt het moeilijker.
Zelfde eigenlijk bij "mijn" fc Groningen. Die halen van Weert van Excelsior. Zelfde verhaal. Die scoorde nu pas, toen de wedstrijd bijna al gespeeld was tegen Utrecht en er ruimte lag.
Topclubs als Ajax moeten bij het scouten zich afvragen of de desbetreffende speler ook zich voorin in de drukte zich handhaaft.
Ziyech zegt dat hij vanuit het middenveld beter kan spelen. Ik moet dat nog zien, daar is het nog drukker.
Hij blijft natuurlijk een geweldige trap hebben.
Daar kan Gudelj nog wat van leren.
Ik vind Gudelj sowieso weinig een aanvallende middenvelder. Hij heeft zelden een briljante steekpass en zijn schot...dat zien we.
Hij kan zich misschien beter concentreren op een taak als verdedigende middenvelder, bal afpakker.
[ Voor 14% gewijzigd door Harribo op 19-09-2016 11:08 ]
Dat zal deels te maken hebben met wennen, deels met onvrede ook denk ik. En ik denk dat hij best met minder ruimte uit de voeten kan, maar daar zal ie dan even aan moeten wennen.
Maar nogmaals, zet een speler op zijn eigen plek neer of haal hem dan niet.. Je gaat toch ook Messi niet halen als rechtsback?
Als je Ziyech niet op rechts zet dan moet je Traore daar neer zetten ( tenmiste dat zou mijn keus zijn ) dan moet Dolberg in de spits en is er als nog geen plek voor Ziyech maar goed dan komt dat verhaal van een andere middenvelder slachtofferen weer.
Derde keus is El-Ghazi, daar heb ik niet echt vertrouwen in op dit moment, ik vind Traore gewoon beter maar je kan er voor kiezen, en Lasse Schone heeft zijn langste tijd gehad bij Ajax, voorbeeldige prof maar het zou beter zijn voor zijn carriere dat hij volgend jaar bij een andere club speelt, dat is echt een back up speler voor en het middenveld en op rechts.
Dit topic is gesloten.
![]()
]Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2016/2017
Voor FC-Twente: FC Twente - hoe nu verder