Mijn bilspieren worden ook goed getraind nu.
[ Voor 40% gewijzigd door Hupske op 15-09-2016 22:57 ]
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Hoop dat Ajax wint, zeer irritant balkan team dat Panathinaikos.Weinig voetbal, veel theater, snel oververhit.
Waarom mag die vent daar zo vrij koppen lol.
Edit
Ja dus
[ Voor 13% gewijzigd door PWM op 15-09-2016 22:58 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Heujj!!!
Je slechte wedstrijden ook winnen, 3 punten zijn 3 punten!
[ Voor 31% gewijzigd door Superkiwi op 15-09-2016 23:02 ]
Maargoed, het resultaat staat.
Ajax was erg slecht maar goed de punten zijn binnen.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
...
Je zou je toch eigenlijk kapot moeten schamen
Enfin slechte pot van beiden maar de winst voor Ajax gelukkig
[ Voor 16% gewijzigd door Harribo op 15-09-2016 23:03 ]
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
...
Daarom kijk ik al de gehele avond Fox; het geluid van het publiek staat daar een stuk harder dan op RTL7.Quad schreef op donderdag 15 september 2016 @ 23:01:
Ik weet het niet maar volgens mij helpt RTL7 niet echt mee qua wedstrijdbeleving. Ik hoor nauwelijks iets van geluid uit het stadion.
Daarnaast ook iéts fijnere commentatoren imo.
Traore maakt dan wel die goal maar behalve dat heb ik hem niet gezien.
Sanchez vond ik wel redelijk solide maar dat is het eigenlijk wel.
Hier idem, alles beter dan die sbs6 figurendvdkiwi schreef op donderdag 15 september 2016 @ 23:04:
[...]
Daarom kijk ik al de gehele avond Fox; het geluid van het publiek staat daar een stuk harder dan op RTL7.
Daarnaast ook iéts fijnere commentatoren imo.
Verwijderd
Het had een speelronde kunnen zijn met 4x winst voor Nederlandse clubs. Zonde. Maar wat niet is kan nog komen natuurlijk.
Ontrechte pingel mee en een geldige goal van Atletico afgekeurd.
Daar tegenover een 100% pingel niet gehad en een goal afgekeurd die je af kán keuren.
Psv heeft zichzelf benadeeld door die pingel te missen.
Man U is benadeeld: de goal van Feyenoord kwam uit buitenspel.
Lucky Feyenoord deze ronde
[ Voor 18% gewijzigd door Superkiwi op 15-09-2016 23:15 ]
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Ik heb het wel 3 keer moeten lezen voor ik 'm begreep. PSV had je gelijkspel verwacht, AZ ook en Feyenoord een verlies.Han schreef op donderdag 15 september 2016 @ 23:35:
Al met al nik verloren Europees, dat dan weer wel. Echter wel verrassend dat AZ twee punten laat liggen. PSV achteraf een puntje meer dan ik had verwacht, Feyenoord zelfs drie punten meer en AZ twee punten minder.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Verrassend dat AZ twee punten heeft laten liggen; winst voorspeldt.
PSV puntje meer dan verwacht; verlies voorspeldt.
Feyenoord drie punten meer dan verwacht; verlies voorspeldt.
Ajax zoals verwacht gewonnen, alleen niet qua manier waarop.
Dat staat er volgens mij ook, maar kan aan de hoeveelheid bier liggen die ik vanwege het spel van Ajax uit frustratie naar binnen heb gewerkt vanavond. Daardoor AZ zelfs twee keer genoemd
[ Voor 4% gewijzigd door Han op 15-09-2016 23:49 ]
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Ik weet het niet hoor maar volgens mij heeft PSV het resultaat behaald zoals je had verwacht.Han schreef op donderdag 15 september 2016 @ 23:48:
Euh, nee
Verrassend dat AZ twee punten heeft laten liggen; winst voorspeldt.
PSV puntje meer dan verwacht; verlies voorspeldt.
Feyenoord drie punten meer dan verwacht; verlies voorspeldt.
Ajax zoals verwacht gewonnen, alleen niet qua manier waarop.
Dat staat er volgens mij ook, maar kan aan de hoeveelheid bier liggen die ik vanwege het spel van Ajax uit frustratie naar binnen heb gewerkt vanavond. Daardoor AZ zelfs twee keer genoemd
Het is zeker de drank wat meespeelt, want voorspeldt..?
[ Voor 4% gewijzigd door Quad op 15-09-2016 23:53 ]
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Ja dat wordt vast een succesverhaal.Fleximex schreef op donderdag 15 september 2016 @ 23:01:
Toch lekker. Nu kan je alles thuis winnen en in de uitwedstrijden er de brei aan geven
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl
Die vrije trap van Memphis die over alles en iedereen heen ging ook.
[ Voor 23% gewijzigd door dutchgio op 16-09-2016 08:49 ]
Ja echt meerdere keren zelfs.Tweaking Art schreef op donderdag 15 september 2016 @ 23:01:
Oh wat erg...drie tegen twee en het leek nergens op.
Ajax ....
Een beetje team had er een paar extra ingemikt.
Ajax speelde echt heeeeeel dramatisch. Dit kan gewoon eigenlijk niet.
Kan je ook nagaan hoe slecht dat Panathinaikos speelde.
Positieve is wel dat ze ervoor vochten en de 3 punten.
Maar blijft beschamend
Over pot van Feyenoord....je kunt zeggen dat United slecht speelde maar de laatste 20 minuten wouden ze toch echt winnen hoor. Zie ook de wissels met Ibra etc.
En dat zat er ook mss wel in maar toen waren ze te laat.
Feyenoord heeft het gewoon heel goed gedaan.
Memphis lijkt nog slechter geworden dan dat hij al was de laatste tijd.
Als hij geen vertrouwen heeft, valt het bij hem wel heel erg ineen.
[ Voor 29% gewijzigd door Harribo op 16-09-2016 10:21 ]
Ben echter bang dat hij gaat voor het geld.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Exact dat zat ik zojuist te denken.ph4ge schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 11:01:
Memphis moet dringend een stap terug doen om z'n carrière op de rit te krijgen. Hij is sportief het spoor helemaal bijster bleek gisteren weer. Misschien van de winter een half jaartje verhuren aan PSV.
Ben echter bang dat hij gaat voor het geld.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Dat is je eigen kwaliteit kennen. Iets wat veel voetballers niet hebben.Harribo schreef op donderdag 15 september 2016 @ 23:02:
Tjonge jonge ben je prof, kan je niet eens goed op doel schieten in alle vrijheid.
Je zou je toch eigenlijk kapot moeten schamen
Enfin slechte pot van beiden maar de winst voor Ajax gelukkig
Ik hoop dat Gudelj zo snel mogelijk verkocht wordt. Die kan (zoals je indirect zegt) geen bal raak stampen vanaf de 16. Gewoon poeier hard over de grond links of rechts. Hij werd ook nog niet eens fel verdedigd. Verdedigend is het niks bijzonders. Niet het type voor Ajax, want die moet een balletje wel kunnen raken mag ik hopen.
En het enigste waar ik het met Rene v.d. Gijp eens ben is die gemaakte neppe trap van due Gudelj. Gadverdamme ga verdedigen en schiet nooit meer van je leven op goal a.u.b.
Overigens hele dikke duim voor Feyenoord. Toch knap hoor.
Ik lach me overigens kapot dat Pogba kritiek krijgt. Daar zijn ze 3 jaar te laat mee, want bij Juve was het al een kluns eerste klas
[ Voor 5% gewijzigd door Mosin op 16-09-2016 11:09 ]
Verwijderd

Nee, serieus, Manchester zou veel beter moeten kunnen, maar je ziet gewoon dat het nog geen geolied team is, maar een samenraapsel van goede spelers die over prima individuele kwaliteiten beschikken en een wedstrijd kunnen beslissen. Mourinho heeft nog wat werk te verzetten. Het geeft Feyenoord in ieder geval een mooie start van de Europese competitie.
Ook de andere clubs hebben het m.i. goed gedaan, al had AZ wat mij betreft de winst ook wel moeten pakken.
Tja... scouting is niet de club zijn sterkste punt kun je er wel uit opmaken. Vraag je maar eens af hoeveel rek er nog in zo'n Ashley Young of Daley Blind zit. Zet dat maar eens tegen over Bayern, Real en Barca.. Daar gaat je status. Ze hebben wel een aantal top jeugd spelers, maar dat boeit Mourinho toch geen zak. Is die Fosu Mensa toevallig geen back? Kan die lekker voor Blind daar spelen.
[ Voor 11% gewijzigd door Mosin op 16-09-2016 11:16 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Bizar japh4ge schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 11:22:
Met meer dan 80 procent van de stemmen en nog een paar uur te gaan is El Ahmadi op weg om UEL Player of the Week te worden, haha. Ook bij de UEFA leren ze dat een Feyenoorder nomineren in een poll betekent dat de poll een formaliteit wordt.
Er is volgens mij geen supportergroep die zo actief op polls stemt
En dan zijn er Feyenoorders die daar actief gebruik van maken.
Bij de UEFA misschien ook?
Mij niet bekend, als dat zo is zouden andere clubs het ook doen. Ik weet wel dat de link om te stemmen mij al 3x gestuurd is en op alle Feyenoord sites staat, denkt dat dat er meer mee te maken heeft.dutchgio schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 11:38:
Bij VI schijnt het gewoon een manipulatie dingetje te zijn; iets met een cookie waardoor je elke keer opnieuw kunt stemmen...
En dan zijn er Feyenoorders die daar actief gebruik van maken.
Bij de UEFA misschien ook?
Ik ga hier nu ff de advocaat van de duivel spelen, er werd idd dit gezongen en dat was een redelijke groep (dezelfde groep als altijd trouwens) en idd heel verwerpelijk. Het was vooral tegen Zlatan gericht (Er werd gezongen Zlatan is k.nk.r Jood en dat in dezelfde week dat het er een actie werd gehouden voor de zieke kinderen en er een record bedrag is opgehaald!). Gestoorde zieken geesten die na de wedstrijd is afgelopen opeens weer hele keurige mensen zijn, een groep maakt krachten los in mensen waardoor ze niet inzien wat er fout is (sterker nog ze bedoelen heel iets anders zonder dat ze het door hebben!)Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2016 @ 20:42:
Zingen ze nu 'Wie niet springt die is een Jood'?
Maar laten we nu niet doen alsof dit opeens alleen bij Feyenoord het geval is, dit wordt gezongen bij zo'n beetje alle clubs in Nederland (ja zelfs bij clubs als Heereveen of Willem II). Ik zit er vaak tussen en haat dit (walg er zelfs van) maar veel mensen om mij heen in de Kuip vinden dat prachtig en zingen uit volle borst mee, opvallend want één van mijn vrienden heeft een Joodse moeder en die zingt ook gewoon mee.
Van mij mag daar best tegen opgetreden worden maar dan ook bij ALLE clubs in Nederland en dus ook bij Ajax waar de tegenhanger meer dan eens per wedstrijd wordt ingezet (En wie niet springt, die is GEEN Jood). Dat is ook daar een gedeelte van de supporters dit dat doet zoals bij alle andere clubs het een gedeelte van de supporters is.
Dus ban het uit maar ga niet dmv cherry picking bepaalde clubs wel erop aanspreken (of verontwaardigd zijn) en andere weer niet, daarmee bereik je niets anders dan het tegenovergestelde.
NOGMAALS voordat er weer verwijten gaan komen of ik het toch maar normaal vind omdat ik dit schrijf!! Het is verwerpelijk en moet uitgebannen worden!
Verder heel blij dat Feyenoord heeft gewonnen (en zelfs blij met de winst van Ajax), het is lang geleden dat zo'n goed en terecht resultaat tegen een club van dit formaat is behaalt. Baal wel van AZ, die hadden echt veel meer verdient dan dit!
Ik snap je punt (en ook je slotconclusie: ik ben ook blij dat zowel Ajax als Feyenoord gewonnen hebben)... wil echter wel een aanvulling maken: Ik snap werkelijk waar niet waarom bij enig succes van Feyenoord altijd weer Ajax erbij gehaald moet worden.... altijd als Feyenoord voor staat moet er gezongen worden over Ajax... ik vind het eervol hoor als "Ajacied"... maar eigenlijk vooral heel zielig...
Al kwam het niet verkeerd uit als je tegen United speelt..
Dat gebeurt toch overal? Niet alleen bij Feyenoord maar ook bij PSV. Zelfs al speet Ajax niet dan wordt er altijd een vergelijking gemaakt;P.O. Box schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 12:31:
Ik snap je punt (en ook je slotconclusie: ik ben ook blij dat zowel Ajax als Feyenoord gewonnen hebben)... wil echter wel een aanvulling maken: Ik snap werkelijk waar niet waarom bij enig succes van Feyenoord altijd weer Ajax erbij gehaald moet worden.... altijd als Feyenoord voor staat moet er gezongen worden over Ajax... ik vind het eervol hoor als "Ajacied"... maar eigenlijk vooral heel zielig...
Als of Ajax de enige Nederlandse ploeg is die Europees voetbal heeft gespeeld de afgelopen jaren. Blijkbaar is Ajax nog steeds, bewust of onbewust, gewild of ongewild, de maatstaf waaraan iedereen zich aan moet of wil meten. Erg begrijpelijk natuurlijk aangezien Ajax Europees de meest succesvolle club is uit Nederland... alleen mag je daar als Ajacied niet meer aan refereren, want leef je te veel in het verledenLuxicon schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 21:36:
Wel een erg mooie wedstrijd. Het lijkt me nu niet echt meer de kant van PSV op te gaan. Het is in ieder geval een mooi affiche dat PSV afgeeft. Net als vorig jaar. Daar kan Ajax wat van leren.
Tja, dat gebeurt andersom net zo goed.P.O. Box schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 12:31:
[...]
Het probleem met het betreffende lied is dat het erg sfeervol is om met z'n alle te springen en een erg catchy melodie heeft. Ik geloof niet dat de meeste mensen bewust met de boodschap bezig zijn. Pogingen om een leuke andere tekst te verzinnen zijn niet geslaagd. Mijn oma is Joods en toch heb ik zelf ook weleens mee staan springen.
You'll never walk alone is natuurlijk sinds eind jaren 70 ook een door en door Feyenoord lied, wat hier bekend is geworden door de cover van Lee Towers. Ik weet niet beter als dat het bij succes en tegenslag in de Kuip gezongen wordt. Lijkt mij een gevalletje van onbekendheid met de clubcultuur dat daar in het buitenland een bepaald verband gezocht wordt, net als de bananen.
[ Voor 20% gewijzigd door ph4ge op 16-09-2016 12:53 ]
Andersom echt absoluut niet in de mate waarin het nu gebeurd.
Aangezien ik uit de regio Rotterdam kom wil je echt niet weten hoeveel whatappjes heb gekregen over Ajax toen Feyenoord won van United(nog voor Ajax begonnen was) en daarna toen Ajax achter kwam nog meer.
Mij kan het mijn reet roesten wat Feyenoord doet tenzij het van direct belang is voor Ajax. De enige reden dat het alsnog leuk is als Feyenoord verliest is vanwege de bovengenoemde reacties.
Natuurlijk is dat de rivaliteit, maar ik zie nou nooit één van mijn vele Ajax vrienden berichten over Feyenoord plaatsen als Ajax in een compleet ongerelateerde wedstrijd van wat voor club dan ook wint(ook niet toen ze van Barca of City wonnen).
In het stadion precies het zelfde, ik heb een aantal jaar een seizoenskaart van Ajax gehad en ik heb misschien een enkele keer een Helemaal niets in Rotterdam gehoord in een wedstrijd waar Feyenoord niet bij betrokken was.
Blijkbaar zit het een stuk dieper bij Feyenoord supporters dan bij Ajacieden.
Ik kan het je wel uitleggen maar dat zal moeilijk worden aangezien je een Ajacied bent ;-)P.O. Box schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 12:31:
[...]
Zonder dollen, dat komt omdat in heel Nederland (muv regio Amsterdam en fans van Ajax) het gevoel leeft dat Ajax in alles wordt voorgetrokken door de KNVB. Straffen zijn minder (zie bekerfinale, wedstrijd tegen amateurs zonder publiek als straf) en de vele bestuurders met een Ajax achtergrond in de top bij de KNVB. Dat wordt dan weer door Ajax supporters uitgelegd als Calimero gedrag en zo komen we in een vicieuze (haat) cirkel die voor veel mensen een reden is om duidelijk hun afkeer tegen Ajax te laten blijken.
Daarbij staan Ajax (en zijn supporters) bekend bij andere supporters als arrogant en neerbuigend tegenover andere clubs zonder respect naar die clubs. Ik kan je heel veel voorbeelden noemen die elke NIET Ajax supporter direct zal herkennen.
Of het waar is doet er niet toe, echter is dat gevoel er en dus bij elke verkeerde beslissing komt dat gevoel naar boven dus of het terecht is ga ik hier niet beweren maar ik durf wel te stellen dat dit gevoel er enorm leeft bij bijna alle clubs en supporters in Nederland.
Vooral de keuze van de KNVB om de afgelopen jaren alleen in de Arena te spelen was het bewijs voor mensen dat de KNVB Ajax was (sfeer acties en muziek is bij het NL XItal hetzelfde als bij Ajax in Europa wedstrijden) en ook het de opmerkingen dat we voor Ajax moesten zijn omdat dat beter was voor het Nederlandse voetbal terwijl dezelfde supporters andere clubs aan het uitlachen waren als die verloren. Dat viel gewoon verkeerd bij bijna alle voetbal liefhebbers.
Ik weet heus wel dat het allemaal overdreven is echter zijn er wel bepaalde zaken waar Ajax gewoon iets meer voordeel heeft dan andere clubs echter is dat net als met politiek en alles wordt door emeotie in het extreme getrokken en is Ajax hierin de hoofdpersoon.
Is het jaloers gedrag? Misschien, voor mij persoonlijk niet. Ik ben niet jaloers op het succes van Ajax ten opzichte van mijn clubje Feyenoord. Nee heel mooi juist dat wij als Nederland vroeger met zo weinig zo goed waren. Ik ben Feyenoord supporter geworden nadat ik rond mijn 12de in de kuip was geweest en net als gisteravond een sfeer heb gezien die ik nergens anders in Nederland en zelfs bijna niet in Europa heb meegemaakt. Ik zou graag dezelfde successen als Ajax hebben gehad vroeger echter jaloers absoluut niet.
Betreft je laatste zin heb je gelijk maar ik zou toch eens wat beter gaan opletten en zeker eens op FB gaan kijken hoe er op Feyenoord wordt afgegeven zelfs als Ajax niet speelt. Dat jij misschien geen vrienden hebt die dat doen (wat alleen maar een compliment is dat je normale vrienden hebt) betekent absoluut niet dat het niet gebeurt. Elk punt verlies wordt openlijk gevierd met beledigingen tot op het bot.Terranova schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 13:12:
[...]
Natuurlijk is dat de rivaliteit, maar ik zie nou nooit één van mijn vele Ajax vrienden berichten over Feyenoord plaatsen als Ajax in een compleet ongerelateerde wedstrijd van wat voor club dan ook wint(ook niet toen ze van Barca of City wonnen).
In het stadion precies het zelfde, ik heb een aantal jaar een seizoenskaart van Ajax gehad en ik heb misschien een enkele keer een Helemaal niets in Rotterdam gehoord in een wedstrijd waar Feyenoord niet bij betrokken was.
[ Voor 15% gewijzigd door rikoos op 16-09-2016 13:23 ]
Blijkbaar valt het minder op als je eigen club het doet. Nogmaals, het is maar zeer de vraag hoeveel het betreffende liedje echt met Joden of Ajax te maken heeft.Terranova schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 13:12:
[...]
Andersom echt absoluut niet in de mate waarin het nu gebeurd.
Aangezien ik uit de regio Rotterdam kom wil je echt niet weten hoeveel whatappjes heb gekregen over Ajax toen Feyenoord won van United(nog voor Ajax begonnen was) en daarna toen Ajax achter kwam nog meer.
Mij kan het mijn reet roesten wat Feyenoord doet tenzij het van direct belang is voor Ajax. De enige reden dat het alsnog leuk is als Feyenoord verliest is vanwege de bovengenoemde reacties.
De appjes als Feyenoord verliest al staan we 25 punten achter zijn bij mij legio, net als de collega's die dan ineens maandagochtend toevallig bij je bureau staan, en ook in de Arena wordt er 'helemaal niets in Rotterdam" gezongen en gejuicht als Feyenoord achter staat.
Vorig seizoen werd er zelfs "helemaal niets in Rotterdam" gezongen toen ze zelf dachten kampioen te worden, en een paar weken later werd Ajax toch nog tweede en won Feyenoord de beker.
Sterker nog, jij zit nu letterlijk zelf af te geven op Feyenoord zonder dat het iets met de sportieve belangen van Ajax te maken heeft.
[ Voor 5% gewijzigd door ph4ge op 16-09-2016 13:31 ]
De turken van Konyaspor kunnen er ook wat van hoor. Keeper heeft op het moment van typen 40% en onze El Ahmadi 36%.Terranova schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 11:33:
[...]
Bizar ja![]()
Er is volgens mij geen supportergroep die zo actief op polls stemt
Verwijderd
Eens.rikoos schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 12:08:
[...]
Ik ga hier nu ff de advocaat van de duivel spelen, er werd idd dit gezongen en dat was een redelijke groep (dezelfde groep als altijd trouwens) en idd heel verwerpelijk. Het was vooral tegen Zlatan gericht (Er werd gezongen Zlatan is k.nk.r Jood en dat in dezelfde week dat het er een actie werd gehouden voor de zieke kinderen en er een record bedrag is opgehaald!). Gestoorde zieken geesten die na de wedstrijd is afgelopen opeens weer hele keurige mensen zijn, een groep maakt krachten los in mensen waardoor ze niet inzien wat er fout is (sterker nog ze bedoelen heel iets anders zonder dat ze het door hebben!)
Maar laten we nu niet doen alsof dit opeens alleen bij Feyenoord het geval is, dit wordt gezongen bij zo'n beetje alle clubs in Nederland (ja zelfs bij clubs als Heereveen of Willem II). Ik zit er vaak tussen en haat dit (walg er zelfs van) maar veel mensen om mij heen in de Kuip vinden dat prachtig en zingen uit volle borst mee, opvallend want één van mijn vrienden heeft een Joodse moeder en die zingt ook gewoon mee.
Van mij mag daar best tegen opgetreden worden maar dan ook bij ALLE clubs in Nederland en dus ook bij Ajax waar de tegenhanger meer dan eens per wedstrijd wordt ingezet (En wie niet springt, die is GEEN Jood). Dat is ook daar een gedeelte van de supporters dit dat doet zoals bij alle andere clubs het een gedeelte van de supporters is.
Dus ban het uit maar ga niet dmv cherry picking bepaalde clubs wel erop aanspreken (of verontwaardigd zijn) en andere weer niet, daarmee bereik je niets anders dan het tegenovergestelde.
NOGMAALS voordat er weer verwijten gaan komen of ik het toch maar normaal vind omdat ik dit schrijf!! Het is verwerpelijk en moet uitgebannen worden!
Verder heel blij dat Feyenoord heeft gewonnen (en zelfs blij met de winst van Ajax), het is lang geleden dat zo'n goed en terecht resultaat tegen een club van dit formaat is behaalt. Baal wel van AZ, die hadden echt veel meer verdient dan dit!
Daarnaast wil ik ook opmerken, dat ik het ergens belachelijk vind, dat een club maatregelen (inperken aantal toeschouwers) treft om sancties te voorkomen van de UEFA, omdat een deel van de 'supporters' zich niet kunnen gedragen.
Vorige week was ook de collecte van het KWF aan de deur en alsof het toeval was, vernam ik van meerdere personen binnen kennissenkring dat een naaste getroffen was door deze vreselijke ziekte, waarbij sommigen nu al hebben vernomen dat het een verloren strijd betreft.
Nee, maar Ajax was door 4 landskampioenschappen toonaangevend. Aangezien zij dan direct in de CL uitkomen. Dat is dan de maatstaf. Als daar dan slap voetbal te zien is ze steeds uitgeschakeld worden de laatste jaren, ga je het somberder inzien voor het Nederlandse voetbal. Vandaar dat de prestaties van PSV vorig jaar en afgelopen week hoop geven.Han schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 12:41:
[...]
Dat gebeurt toch overal? Niet alleen bij Feyenoord maar ook bij PSV. Zelfs al speet Ajax niet dan wordt er altijd een vergelijking gemaakt;
[...]
Als of Ajax de enige Nederlandse ploeg is die Europees voetbal heeft gespeeld de afgelopen jaren. Blijkbaar is Ajax nog steeds, bewust of onbewust, gewild of ongewild, de maatstaf waaraan iedereen zich aan moet of wil meten. Erg begrijpelijk natuurlijk aangezien Ajax Europees de meest succesvolle club is uit Nederland... alleen mag je daar als Ajacied niet meer aan refereren, want leef je te veel in het verleden
...
Eens, 'scorebordjournalistiek' zegt 'Feyenoord en Ajax deden goede zaken, PSV niet' maar het voetbal was bij de eerste twee niet hoopgevend, en bij PSV relatief gezien wel (zie alleen al de kwaliteiten van de tegenstander).Luxicon schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 14:06:
[...]
Nee, maar Ajax was door 4 landskampioenschappen toonaangevend. Aangezien zij dan direct in de CL uitkomen. Dat is dan de maatstaf. Als daar dan slap voetbal te zien is ze steeds uitgeschakeld worden de laatste jaren, ga je het somberder inzien voor het Nederlandse voetbal. Vandaar dat de prestaties van PSV vorig jaar en afgelopen week hoop geven.
Ach, zo houd je discussie.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Pas op wat je zegt; ik heb een tijdje geleden in een post ook iets geroepen over het publiek op diverse facebookpagina's waarin ik aangaf dat het meerendeel van de hatende comments uit Rotterdamse hoek lijkt te komen en ik werd zonder pardon weggemodereerd omdat dat onzin zou zijn.rikoos schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 13:15:
[...]
Betreft je laatste zin heb je gelijk maar ik zou toch eens wat beter gaan opletten en zeker eens op FB gaan kijken hoe er op Feyenoord wordt afgegeven zelfs als Ajax niet speelt. Dat jij misschien geen vrienden hebt die dat doen (wat alleen maar een compliment is dat je normale vrienden hebt) betekent absoluut niet dat het niet gebeurt. Elk punt verlies wordt openlijk gevierd met beledigingen tot op het bot.
Maar als ik nu de laatste weken op de pagina's van onder andere Voetbalzone, FoxSports en VI kijk om er maar een paar te noemen wordt dat beeld alleen maar bevestigd.
Het is jammer, maar blijkbaar zijn er een flink aantal mensen die zich meer met een andere club bezig houden dan met hun eigen club.
Hier worden ook wel eens wat speldenprikjes over en weer uitgedeeld, maar op social media gaat het negen van de tien keer echt helemaal nergens over, daarom mijd ik die pagina's ook het liefst.
Wat dat betreft kunnen ze het beter asociaal media noemen
Ik merk van mezelf ook dat ik aversie heb gekregen tegen bepaalde lui, maar dat is dan enkel tegen bepaalde "supporters"groepen en absoluut niet tegen spelers en of clubs zelf.
Ik snap ook niet dat je, als bv Ajacied zijnde, een club als bv Feyenoord of Ado zou kunnen haten.
Ik ben Ajacied en erger me kapot aan de lui achter de goal bij Feyenoord, maar de club Feyenoord haten heb ik echt nog nooit een reden voor gezien.
[ Voor 7% gewijzigd door Superkiwi op 16-09-2016 14:30 ]
Ik ben voor Feyenoord, ben trots op mijn club, maar als ik wel eens de gemiddelde supporter in een interview hoor dan heerst er toch plaatsvervangende schaamte. Maar ik zie bij elke andere club precies hetzelfde.
Kijk maar eens die docu van Discovery van een paar jaar terug ( Hooligans International ). Ze gaan daar bij een paar NL clubs langs, maar die figuren die er zitten zijn allemaal even triest, ongeacht clubkleuren.
Daarintegen is het ook smakelijke tv. Vroeger na VI had je nog een voetbalfans programma waarin ze een persoon/gezin een dagje volgen als ze naar een wedstrijd gaan. De Ajaxfan, PSV fan ( toevallig die voorzitter van PSVfansunited ) en de RKC waalwijk dames zijn de domste mensen die ik ooit heb mogen aanschouwen, en ik heb zitten gieren van de lach op de bank. Jammer dat ze daar niet mee door zijn gegaan, want er lopen bij elke club zulke types
"Ado fans cancelled our meeting because we spoke to Ajax and they could not guarantee our safety".
Man man man
Herkenbaar alleen kunnen heel veel mensen niet het verschil maken tussen club en supporters. Helaas misbruiken supporters de naam de club voor hun gedrag en dat is helaas vaak het geval.dvdkiwi schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 14:24:
[...]
Ik merk van mezelf ook dat ik aversie heb gekregen tegen bepaalde lui, maar dat is dan enkel tegen bepaalde "supporters"groepen en absoluut niet tegen spelers en of clubs zelf.
Ik snap ook niet dat je, als bv Ajacied zijnde, een club als bv Feyenoord of Ado zou kunnen haten.
Ik ben Ajacied en erger me kapot aan de lui achter de goal bij Feyenoord, maar de club Feyenoord haten heb ik echt nog nooit een reden voor gezien.
Ik werk naast de arena en heb een seizoenkaart van Feyenoord dus heel moeilijk voor mij om elke dag tegen dat lelijke logo te moeten kijken, ik had echter laatst vergeten een programma boekje van Feyenoord uit mijn auto te halen en het resultaat was dat alle ramen van mijn auto eruit lagen. Er zijn maar weinig spelers van Ajax waar ik echt een hekel aan heb (ik zou Klaassen er graag bij willen hoor) echter gooien sommige spelers (remember: Het zijn maar k.t kakkerlakken) graag olie op het vuur (Guidetti bij Feyenoord) en dat maakt echt wel meer los tegen een club dan alleen tegen supporters.
En misschien voelt het dat er bij andere clubs het erger is maar dat betwijfel ik, kijk maar bij de laatste toppers waar Lee Towers optrad met You never walk alone en de beveiliging enkele Ajax supporters moest verwijderen omdat ze het podium wilde bestormen. Zo zie je, in elke gemeenschap zitten gekken ;-)
Hahahadvdkiwi schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 14:49:
Die docu van Discovery, wat heb ik me daar kapot gelachen!
"Ado fans cancelled our meeting because we spoke to Ajax and they could not guarantee our safety".
Man man man![]()
Kinderen
Ik als Groningen fan word nu wel vrolijk.
Groningen verdedigt compact en speelt goed.
Toch zou ik me als Fc Utrecht wel zorgen maken om mijn verdediging, amateuristisch af en toe.
Johan Lokhorst treedt per direct af als voorzitter van de raad van commissarissen betaald voetbal van de KNVB. Dat heeft hij vanavond bekend gemaakt aan de andere vier leden van de rvc en de directie van de voetbalbond. De andere leden beraden zich op hun positie.
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Groningen heeft beter en slimmer gespeeld.Qu3st schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 21:59:
Droevig hoor FC Utrecht, Groningen speelde wel leuk maar hoefde niet eens hun best te doen voor deze overwinning.
Ze hebben door dat je met zijn allen compact moet verdedigen. En Faber begint door te krijgen wie hij moet opstellen. Dus geen luie Rusnak om maar wat te noemen
Utrecht... alleen Ayoub en Haller waren wat dreigend, de rest eigenlijk niet gezien.
Probleem zit daar echt in de verdediging. Een paar doelpunten werden als het ware gewoon cadeau gedaan.
Sinterklaas is vroeg dit jaar.
Deden we dat dan al?
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Verwijderd
Het wordt een zeer interessante wedstrijd zondag, het zou wel eens een gelijkspel kunnen worden.
Feyenoorders gefeliciteerd, jullie zijn weer terug
De laatste jaren heeft Feyenoord wel eens vaker bovenaan gestaan na de eerste 5 wedstrijden.Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 10:37:
Feyenoorders gefeliciteerd, jullie zijn weer terug
Sla die zin van je eens op op een klembordje en kijk of die na de winterstop nog steeds van toepassing is
Ik ben het wel met je eens dat dit Feyenoord nu gewoon goed draait. Als ze dit volhouden tot het eind zou ik heel verdrietig worden
...
Laatste jaren gaat het wel vaker goed de eerste seizoenshelft, en zodra ze dan vervolgens om de titel gaan schreeuwen gaat het steeds weer mis.
Grote verschil met voorgaande jaren vind ik nu echter wel de breedte van de selectie. Voorheen was steeds de basis 11 wel prima, maar zodra er blessures/schorsingen kwamen moesten ze het afleggen.
Dit jaar is de selectie kwalitatief een stuk breder, dus ik denk dat ze het wel langer vol kunnen houden.
Vind PSV alleen wel een betere ploeg hebben, meer ervaring ook en volwassener. Maar goed, je weet nooit hoe het loopt, PSV was vorig jaar ook de betere ploeg maar het scheelde weinig of ze hadden die titel verspeeld.
Een ander verschil is het scorende vermogen. Vilhena en zelfs El Ahmadi pakken hun doelpunten mee. Voorgaande seizoenen scoorden de middenvelders niet, alleen Immers maar die had daar ook enorm veel kansen voor nodig.KingKoning schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 15:20:
Ze doen het idd tot nu toe goed, maar die 5 zwaluwen maken nog geen zomer![]()
Laatste jaren gaat het wel vaker goed de eerste seizoenshelft, en zodra ze dan vervolgens om de titel gaan schreeuwen gaat het steeds weer mis.
Grote verschil met voorgaande jaren vind ik nu echter wel de breedte van de selectie. Voorheen was steeds de basis 11 wel prima, maar zodra er blessures/schorsingen kwamen moesten ze het afleggen.
Dit jaar is de selectie kwalitatief een stuk breder, dus ik denk dat ze het wel langer vol kunnen houden.
Vind PSV alleen wel een betere ploeg hebben, meer ervaring ook en volwassener. Maar goed, je weet nooit hoe het loopt, PSV was vorig jaar ook de betere ploeg maar het scheelde weinig of ze hadden die titel verspeeld.
Volgens mij wel gedeeld eerste, of eerste met een wedstrijd meer gespeeld. Maar alleen bovenaan is best al even geleden. 5 punten los zoals morgen is helemaal lang geledendvdkiwi schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 11:25:
[...]
De laatste jaren heeft Feyenoord wel eens vaker bovenaan gestaan na de eerste 5 wedstrijden.
Sla die zin van je eens op op een klembordje en kijk of die na de winterstop nog steeds van toepassing is
Ik ben het wel met je eens dat dit Feyenoord nu gewoon goed draait. Als ze dit volhouden tot het eind zou ik heel verdrietig worden
[ Voor 22% gewijzigd door ph4ge op 17-09-2016 17:29 ]
Dat Berghuis er is in plaats van Elia nu is fijn maar voor de rest hebben we volgens mij nog geen profijt gehad van een brede selectie. Gio stelt (terecht) toch vooral hetzelfde elftal op.KingKoning schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 15:20:
Ik geloof er ook niet zo in. Op de bank zitten toch ook veel spelers die of gefrustreerd zijn of gewoon tekort komen.
Van Beek, Kongolo en Nelom zijn geblesseerd geweest en Vd Heijden, Botteghin en Woudenberg vulden dat uitstekend in. De blessures van Vermeer en Hahn voel je voorlopig ook niet. En inderdaad met Elia mis je ook een basiskracht.D-e-n schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 19:30:
[...]
Dat Berghuis er is in plaats van Elia nu is fijn maar voor de rest hebben we volgens mij nog geen profijt gehad van een brede selectie. Gio stelt (terecht) toch vooral hetzelfde elftal op.
Ik geloof er ook niet zo in. Op de bank zitten toch ook veel spelers die of gefrustreerd zijn of gewoon tekort komen.
Op Woudenberg na waren die verdedigers er vorig jaar toch ook al? En dat je een keeper haalt bij zoveel geblesseerden lijkt me logisch.ph4ge schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 19:59:
[...]
Van Beek, Kongolo en Nelom zijn geblesseerd geweest en Vd Heijden, Botteghin en Woudenberg vulden dat uitstekend in. De blessures van Vermeer en Hahn voel je voorlopig ook niet. En inderdaad met Elia mis je ook een basiskracht.
Kansloos interview van Van Peppen daarna. Hij vond dit te ver gaan. Maar volgens mij is er maar 1 sport waarbij commentaar wordt gegeven op de scheids verder ben je bij elke andere sport gelijk aan de beurt om t veld te verlaten als je het probeert.
Van Peppen had gelijk, weinig wedstrijden eindigen dan nog met tweeëntwintig man. En terecht. Stuur maar weg die hooligans. Na een aantal weken zullen zelfs voetballers het snappen.hupske schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 22:59:
Lekker Nijhuis! Heerlijk dat hij die kaarten gewoon trekt. Houd je mond gewoon een dicht. Hopelijk nemen alle scheidsrechters dit over.
Kansloos interview van Van Peppen daarna. Hij vond dit te ver gaan. Maar volgens mij is er maar 1 sport waarbij commentaar wordt gegeven op de scheids verder ben je bij elke andere sport gelijk aan de beurt om t veld te verlaten als je het probeert.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zeldzaam goed gesproken door een voetballert!Gonadan schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 23:02:
[...]
Van Peppen had gelijk, weinig wedstrijden eindigen dan nog met tweeëntwintig man. En terecht. Stuur maar weg die hooligans. Na een aantal weken zullen zelfs voetballers het snappen.
Ik ga er heel oncomfortabel voor zitten, eens kijken of dat bevaltGrudgie schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 23:40:
Heb zo zin in PSV - Feyenoord morgen! Ga ik echt heerlijk voor zitten.
Heel moeilijk om een voorspelling te doen voor deze wedstrijd. Aan de ene kant denk ik 4-1 voor PSV, aan de andere kant zie ik dit Feyenoord ook wel toppers (gaan) winnen... lastig.
Om een beetje in het midden te gaan zitten hou ik het op 3-2 voor PSV.
Heracles - Ajax 1-3. Met enige hoop en wellicht een té hoge verwachting.
Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl
Dat doelpunt voor Heracles heb je sowieso goed.dvdkiwi schreef op zondag 18 september 2016 @ 09:53:
[...]
Ik ga er heel oncomfortabel voor zitten, eens kijken of dat bevalt
Heel moeilijk om een voorspelling te doen voor deze wedstrijd. Aan de ene kant denk ik 4-1 voor PSV, aan de andere kant zie ik dit Feyenoord ook wel toppers (gaan) winnen... lastig.
Om een beetje in het midden te gaan zitten hou ik het op 3-2 voor PSV.
Heracles - Ajax 1-3. Met enige hoop en wellicht een té hoge verwachting.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Vd Heijden en ook Botteghin leken miskopen, beide doen het nu wel prima. Toornstra was ook afgeschreven. Ja, deze spelers waren er al, maar nu pas zijn het volwaardige vervangers. Samen met wat er bij gekomen is is de selectie kwalitatief veel breder.D-e-n schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 20:20:
Op Woudenberg na waren die verdedigers er vorig jaar toch ook al? En dat je een keeper haalt bij zoveel geblesseerden lijkt me logisch.
probleem in dezen is dat het niet consequent gebeurt. Nu doet Nijhuis het wel maar in een andere wedstrijd mag het weer wel. Dat wringtGonadan schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 23:02:
[...]
Van Peppen had gelijk, weinig wedstrijden eindigen dan nog met tweeëntwintig man. En terecht. Stuur maar weg die hooligans. Na een aantal weken zullen zelfs voetballers het snappen.
Ook al heeft ie principieel gelijk, commentaar op de leiding mag niet, ze moeten ook wel eens de hand in eigen boezem steken. Het is dit seizoen weer dra-ma-tisch qua foute beslissingen. En dan ook gewoon wedstijd beslissende fouten.Napo schreef op zondag 18 september 2016 @ 11:27:
[...]
probleem in dezen is dat het niet consequent gebeurt. Nu doet Nijhuis het wel maar in een andere wedstrijd mag het weer wel. Dat wringt
Ze fluiten omdat ze denken dit en dat, iemand valt, zal wel een overtreding zijn, niet dat ze het gezien hebben verder.
Dus een beetje zelfkritiek ipv het maar af te doen als onterecht commentaar zou ze een stuk geloofwaardiger maken. Fluit gewoon eens goed.
A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!
Tja, heel naar dat sommigen de regels niet volgen. Ik zie dat eerder als fout van de rest van dan Nijhuis. Maar goed, ik ben het met je eens dat een gelijke behandeling wel gewenst is.Napo schreef op zondag 18 september 2016 @ 11:27:
probleem in dezen is dat het niet consequent gebeurt. Nu doet Nijhuis het wel maar in een andere wedstrijd mag het weer wel. Dat wringt
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat sowieso maar je kan niet van mensen verwachten dat ze bij scheidsrechter X A doen en bij scheidsrechter Y B doen. Er moet simpelweg eenduidige gehandhaafd worden. Scheidsrechters moeten echt eens afstappen met het "aanvoelen van de wedstrijd".Gonadan schreef op zondag 18 september 2016 @ 11:33:
[...]
Ik zie dat eerder als fout van de rest van dan Nijhuis
Hanteer de regels en wees eenduidig als scheidsrechterskorps.
Verwijderd
Bij Ajax, Feyenoord of PSV had ie het niet gedaan. En ja, dan maar (weer) te boek staan als 'Calimero', maar Nijhuis en Roda zijn gewoon water en vuur. Altijd, maar dan ook altijd is er onrust. De eerste rode kaart is terecht. De tweede gaat gewoon helemaal nergens over. Het enige wat Kum zei is; Why? (Doelend op de vrije trap tegen). Nou, als dat geel is....Gonadan schreef op zondag 18 september 2016 @ 11:33:
[...]
Tja, heel naar dat sommigen de regels niet volgen. Ik zie dat eerder als fout van de rest van dan Nijhuis. Maar goed, ik ben het met je eens dat een gelijke behandeling wel gewenst is.
Maar eindeloze discussie. Roda moet gewoon scoren, dan is er niks aan de hand
Als scheidsrechter zijnde lijkt het me ontzettend lastig om in een split-second het verschil te zien tussen een echte overtreding en een goed gemaakte schwalbe.HeatWave schreef op zondag 18 september 2016 @ 11:31:
[...]
Het is dit seizoen weer dra-ma-tisch qua foute beslissingen.
Kijk naar de drie neppe valpartijen van bv Narsingh tegen Atletico. Als dáár nu eens beter tegen opgetreden zou kunnen worden (schorsingen achteraf, gele kaarten, videoscheids etc) wordt het spelletje misschien weer een stuk leuker in plaats van het constante geval en gevraag om kaarten en penalties.
Spelers al gaan liggen zodra ze een hand tegen hun rugje voelen. Overtredingen en kaarten worden aan alle mogelijke kanten aangenaaid; met "pijn" (soms nog op de verkeerde plek ook) doorrollen en opeens heel boos opstaan, tikje tegen de nek en het laten overkomen alsof ze in een UFC gevecht nokkie zijn geslagen... man man man
Zolang de spelers zich als listige kinderen blijven gedragen zullen de scheidsrechters foute beslissingen blijven maken.
Nijhuis zette gisteren wat dat betreft al een stap in de goede richting. Nu had het 'm gesierd als ie ook de wedstrijd had stilgelegd vanwege de spreekkoren.
Wat mij betreft mogen alle scheidsrechters harder optreden tegen schwalbes, kaartennaaiers en -vragers, klagers etc.
En natuurlijk is het lastig, maar ik zie echt teveel "blinde" beslissingen. En een video-ref is dus echt gewoon noodzakelijk. Maar idd, het andere probleem is gebrek aan consequent zijn. Bij de ene mag dit wel, bij de andere niet. En dat slaat nergens op, alles staat in de regels, laten we gewoon eens beginnen die aan te houden ipv je eigen interpretatie als scheids, daar ben je gewoon niet voor, niemand zit op de mening van types als Blom en Nijhuis te wachten, zeker niet op het veld
A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!
Dit topic is gesloten.
![]()
]Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2016/2017
Voor FC-Twente: FC Twente - hoe nu verder