[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2016/2017 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 61 ... 101 Laatste
Acties:
  • 172.054 views

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:12
Ik moet eerlijk zeggen dat ik Ziyech in zijn eerste wedstrijd tegen Vitesse best goed vond spelen. Ik zat toen in het stadion en zag hem toen passes geven en loopacties proberen die geniaal waren, probleem was dat zijn teamgenoten het vaak niet door hadden.
Die zijn natuurlijk Ghazi gewend daar, dus anticiperen al op balverlies :+

Later toen ik de samenvatting zag kwam dit totaal niet naar voren. TV geeft toch vaak een beetje een ander beeld. Je ziet het minder goed als iemand de ruimte in duikt of een bepaalde loopactie doet. Je heb niet het overzicht dat je in het stadion heb.

Dat gezegd hebbende, ik vond hem gister ook slecht spelen. Maar ik heb wel het idee dat het nog wel goed gaat komen. Ik denk niet dat dit een gevalletje maher gaat worden. Het zou alleen wel gaan helpen als Bosz hem gewoon op het middenveld zet :P

[ Voor 5% gewijzigd door KingKoning op 19-09-2016 11:15 ]

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

"Ik begrijp wel dat je gefrustreerd bent als speler van een club die onder druk staat, maar je hebt het wel tegen het gezag”

"Dat ageren richting de arbitrage moet stoppen. Het wordt alleen maar erger. Ik tolereer dat niet."

"De beslissingen die ik tijdens PSV-FC Groningen en Roda JC-Heerenveen heb genomen inzake het ageren van spelers heb ik ook genomen tijdens de play-offs van de Champions League. Deze lijn blijf ik doortrekken. Overal.
"
En zie hier het probleem. "IK tolereer dat niet, blijf IK doortrekken, blabla" Het gaat niet om jou Nijhuis, het gaat om het naleven van de regels, consequent als totale arbitrage, niet waar jij op dat moment eens een keer zin in hebt of niet.

Prima als ze het als overheersende regel instellen, helemaal geen bezwaar tegen, maar meneer Nijhuis heeft even een slechte dag blijkbaar, dus dan verzint ie zelf maar even wat regels puur op basis van zijn eigen mening.

Als het aan mij zou liggen was dit meteen zijn laatste wedstrijd geweest, hij stelt zichzelf wel erg boven alles en iedereen. Dwaas.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Is Nijhuis een dwaas? Is het niet gewoon normaal om je bek dicht te houden als de SR een beslissing neemt die je niet bevalt?

Van mij mogen die scheidsrechters voor dat commentaar juist wel veel meer kaarten trekken. (maar ze mogen wat mij betreft ook wel wat rechtlijniger voor overtredingen fluiten. Geen interpretaties etc, bal op de hand is hands. Wil je dat niet als speler, dan zorg je er maar voor dat die bal niet op je hand/arm komt.)
Bij de meeste sporten zie je dat regels strenger toegepast worden naarmate je in een hogere competitie komt, bij voetbal lijkt het er op dat hoe hoger je speelt er steeds meer mag.

alles kan off-topic

• HeatWave

HeatWave

Ankona schreef op maandag 19 september 2016 @ 11:52:
Is Nijhuis een dwaas? Is het niet gewoon normaal om je bek dicht te houden als de SR een beslissing neemt die je niet bevalt?

Van mij mogen die scheidsrechters voor dat commentaar juist wel veel meer kaarten trekken. (maar ze mogen wat mij betreft ook wel wat rechtlijniger voor overtredingen fluiten. Geen interpretaties etc, bal op de hand is hands. Wil je dat niet als speler, dan zorg je er maar voor dat die bal niet op je hand/arm komt.)
Bij de meeste sporten zie je dat regels strenger toegepast worden naarmate je in een hogere competitie komt, bij voetbal lijkt het er op dat hoe hoger je speelt er steeds meer mag.
Ja, op dit moment wel. Nogmaals, het gaat me niet om de beslissingen an sich, het gaat me erom dat hij als enige opeens heeft besloten dat zo te doen. Niet in opdracht van de KNVB, niet in overleg met de clubs, hij had gewoon een slechte dag en besloot op eigen initiatief even de regels aan te scherpen.

Ik ben 100% voor geen commentaar op de leiding verder, daar gaat het niet om. Maar je kan als scheids niet opeens uit het niets iets verzinnen en dus wedstrijden beinvloeden.

Elke scheids doet het, of geen scheids doet het. Niet hoe zijn pet toevallig staat die dag.

• Tweaking Art
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-12-2024
HeatWave schreef op maandag 19 september 2016 @ 11:09:

Maar nogmaals, zet een speler op zijn eigen plek neer of haal hem dan niet.. Je gaat toch ook Messi niet halen als rechtsback? :P.
Grappig dat je Messi er bij haalt, staat die niet op rechts?, volgens mij stond hij in de spits tot dat Suarez naar Barcelona ging.

Dus als je het zo bekijkt, wat is zijn 'eigen' plek?, staat Messi nu wel of niet op zijn eigen plek.

Punt is, trainers moeten soms beslissingen nemen in belang van het team, denk niet dat Messi zelf naar zijn trainer is gestapt dat hij niet meer in de spits wil staan.

In het geval Ziyech zou je kunnen redeneren dat hij af en toe naar het middenveld kan van de rechterkant, dan staat hij kort op zijn eigen plek. :P

Is het ideaal? nee, niet echt maar hij speelt in ieder geval wel, ik denk dat hij uiteindelijk wel een kans centraal krijgt en dan moet hij hem grijpen.

• HeatWave

HeatWave

Misschien was Messi niet het beste voorbeeld nee, die maakt het allemaal niet zoveel uit, dat is gewoon een speler die alles kan ;).

Alleen ik bedoelde dat je een speler koopt die uitblinkt op de middenveldpositie en je hem dan ergens anders neerzet en dan klaagt dat ie dat niet zo goed doet. Dat is toch de zaken omdraaien?

Bosz heeft gezegd dat ie hem wisselde vanwege balverlies (logisch) en dat hij niet genoeg op rechts bleef plakken...... nou schiet mij maar lek, maar dan snap je er niets van als coach.

• waalp
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-09 01:19
HeatWave schreef op maandag 19 september 2016 @ 11:55:
[...]

Ja, op dit moment wel. Nogmaals, het gaat me niet om de beslissingen an sich, het gaat me erom dat hij als enige opeens heeft besloten dat zo te doen. Niet in opdracht van de KNVB, niet in overleg met de clubs, hij had gewoon een slechte dag en besloot op eigen initiatief even de regels aan te scherpen.

Ik ben 100% voor geen commentaar op de leiding verder, daar gaat het niet om. Maar je kan als scheids niet opeens uit het niets iets verzinnen en dus wedstrijden beinvloeden.

Elke scheids doet het, of geen scheids doet het. Niet hoe zijn pet toevallig staat die dag.
Hij verzint volgens mij helemaal geen regels, die waren er al. Hij is schijnbaar op dit moment een van de weinige die ze ook echt in de praktijk brengt. Wat mij betreft is dat een goede zaak.

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wat vinden we van dit plan van de KNVB?
http://www.telegraaf.nl/t...n_Zeist_komt_eraan__.html
Twee tegen twee gaan spelen in de jeugd?

• HeatWave

HeatWave

waalp schreef op maandag 19 september 2016 @ 12:42:
[...]

Hij verzint volgens mij helemaal geen regels, die waren er al. Hij is schijnbaar op dit moment een van de weinige die ze ook echt in de praktijk brengt. Wat mij betreft is dat een goede zaak.
Wat mij betreft op deze manier niet. Hij besluit op persoonlijke verantwoording dat hij het vandaag opeens genoeg vindt. Dat kan gewoon niet.

Als hij volgende week op persoonlijke titel besluit dat je niet meer mag ademhalen op het veld, anders rood, is het dan ook goed? (overtrokken voorbeeld uiteraard).

Nogmaals, het gaat niet om de regel an sich, die is 100% prima, het gaat om zijn persoonlijke invulling van die dag, dat kan en mag gewoon niet zomaar vind ik. Je doet het als scheidsrechterscollectief of je doet het niet, niet gewoon waar je die dag toevallig zin in hebt.

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Exocet schreef op maandag 19 september 2016 @ 12:46:
Op zich niet eens een heel slecht plan. IMO komt het 2-2 of 3-3 meer in de buurt van zaalvoetbal, en het straatvoetbal van vroegah - technisch pielen in de kleine ruimte.

Alleen zullen ze het uiteraard wel moeten blijven combineren met normale 11-11-potjes, ivm tactisch inzicht op het grote veld.

Nomen nescio

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:35

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Tweaking Art schreef op maandag 19 september 2016 @ 11:04:
Die pass was niet zo makkelijk als het leek, je kan ook de bal verspelen.
Voor het huidige Ajax misschien niet, maar een beetje profvoetballer kan zo'n pass over drie meter toch echt wel probleemloos geven hoor. :+
Gudelj creerde zelf de ruimte voor het schot, prima toch. :)
Dat zei ik inderdaad al, maar daar ging het ook niet om. Het valt mij gewoon op dat er heel veel voor eigen succes gegaan wordt. De actie van Gudelj is maar één voorbeeld van velen als je de wedstrijd van gisteren bekijkt.
HeatWave schreef op maandag 19 september 2016 @ 12:48:
Wat mij betreft op deze manier niet. Hij besluit op persoonlijke verantwoording dat hij het vandaag opeens genoeg vindt. Dat kan gewoon niet.
Het vervelende is dat hij hier sowieso al één van de strengere in is en dat het korps in zijn algemeenheid de afgelopen tijd weer liever is geworden. Of moet ik banger zeggen? Want waag het niet om wat kaarten uit te delen, je wordt door voetballers, media, studio voetbal en forummers meteen afgebrand.

De opinie op TV was gisteren ook meteen tegen Nijhuis, terwijl hij feitelijk de enige is die nog wel de richtlijn van de KNVB volgde. In dat licht hoop ik wel dat deze trend zich voort zet en door iedereen gehanteerd gaat worden. Zo had Blom Gio ook best wel geel mogen geven.

Wat ik wel met je eens ben is dat het niet wenselijk is dat het zo abrupt door één persoon gebeurt. Dit had hij voor de topper van afgelopen wedstrijd niet gedurfd. Als je dit van plan bent moet je het wel even aankondigen, de verwachting van spelers is nu dat er toch te weinig gestraft wordt.

Feitelijk moet het korps nu aangeven hoe ze het komend weekend aan pakken, gaan ze inderdaad weer strikter fluiten of niet? Dan zullen er nog steeds veel voetballers geel krijgen, maar dat is dan gewoon omdat ze dom zijn.
Als hij volgende week op persoonlijke titel besluit dat je niet meer mag ademhalen op het veld, anders rood, is het dan ook goed? (overtrokken voorbeeld uiteraard).
Een totaal ongerelateerd voorbeeld. Nijhuis heeft geen regels bedacht, hij heeft alleen als enige weer gefloten zoals het eigenlijk hoort.

[ Voor 56% gewijzigd door Gonadan op 19-09-2016 13:15 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan

Gonadan

*kak, dubbel*

[ Voor 99% gewijzigd door Gonadan op 19-09-2016 13:15 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• HeatWave

HeatWave

Gonadan schreef op maandag 19 september 2016 @ 13:04:
[...]

Voor het huidige Ajax misschien niet, maar een beetje profvoetballer kan zo'n pass over drie meter toch echt wel probleemloos geven hoor. :+

[...]

Dat zei ik inderdaad al, maar daar ging het ook niet om. Het valt mij gewoon op dat er heel veel voor eigen succes gegaan wordt. De actie van Gudelj is maar één voorbeeld van velen als je de wedstrijd van gisteren bekijkt.

[...]

Het vervelende is dat hij hier sowieso al één van de strengere in is en dat het korps in zijn algemeenheid de afgelopen tijd weer liever is geworden. Of moet ik banger zeggen? Want waag het niet om wat kaarten uit te delen, je wordt door voetballers, media, studio voetbal en forummers meteen afgebrand.

De opinie op TV was gisteren ook meteen tegen Nijhuis, terwijl hij feitelijk de enige is die nog wel de richtlijn van de KNVB volgde. In dat licht hoop ik wel dat deze trend zich voort zet en door iedereen gehanteerd gaat worden. Zo had Blom Gio ook best wel geel mogen geven.

Wat ik wel met je eens ben is dat het niet wenselijk is dat het zo abrupt door één persoon gebeurt. Dit had hij voor de topper van afgelopen wedstrijd niet gedurfd. Als je dit van plan bent moet je het wel even aankondigen, de verwachting van spelers is nu dat er toch te weinig gestraft wordt.

Feitelijk moet het korps nu aangeven hoe ze het komend weekend aan pakken, gaan ze inderdaad weer strikter fluiten of niet? Dan zullen er nog steeds veel voetballers geel krijgen, maar dat is dan gewoon omdat ze dom zijn.

[...]

Een totaal ongerelateerd voorbeeld. Nijhuis heeft geen regels bedacht, hij heeft alleen als enige weer gefloten zoals het eigenlijk hoort.
Dan zijn we het toch eens? ;).

Ik doel puur en alleen op het feit dat er maar EEN scheids zo floot dit weekend, puur op eigen initiatief.

En natuurlijk is het een ongerelateerd voorbeeld, maar het komt op hetzelfde neer, hij verzint iets, als enige, en dupeert een aantal clubs. Was het van te voren aangegeven door de KNVB was het 100% de schuld van de spelers geweest, nu was het in mijn ogen Nijhuis die 100% fout zat.

Eigenrichting door scheidsen is gewoon not done.

• Gonadan

Gonadan

Nou daar verschillen we dus van mening. Hij verzint helemaal niets, het staat gewoon in de regels. Ademen staat daarentegen helemaal niets over in de regels, dat zou letterlijk verzinnen zijn. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• HeatWave

HeatWave

Gonadan schreef op maandag 19 september 2016 @ 13:36:
Nou daar verschillen we dus van mening. Hij verzint helemaal niets, het staat gewoon in de regels. Ademen staat daarentegen helemaal niets over in de regels, dat zou letterlijk verzinnen zijn. ;)
Jawel, hij verzint een nieuwe vorm van handhaving die voorheen niet aangehouden werd door "de scheidsen". Zie het als het gedoogbeleid, technisch gezien kan je vandaag coffeeshops in Amsterdam gaan sluiten omdat ze wiet verkopen, en als de regering dat vandaag aankondigt kan je er niets aan doen, maar als 1 agent vandaag opeens zin heeft om dat te doen denk ik niet dat het goed afloopt ;).

Voor de 100ste keer, het gaat niet om de regel an sich, het gaat om het opeens, uit het niets, op eigen houtje de regels strakker trekken. En dus gewoon omdat het HEM op dat moment niet aanstaat, dat kan echt niet. Ik zou het prima gevonden hebben als hij het voor de aftrap had gezegd bijv. Maar nu kan iets dat bij de wedstrijd ernaast prima kan, niet meer. Omdat mijnheer Nijhuis een baaldag heeft....

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:37

Player1S

Probably out in the dark

Verzint hij een nieuwe vorm of is hij enkel gestopt moet het niet handhaven van een bestaande vorm?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• HeatWave

HeatWave

L1nt schreef op maandag 19 september 2016 @ 13:43:
Verzint hij een nieuwe vorm of is hij enkel gestopt moet het niet handhaven van een bestaande vorm?
Wat het ook is, je kan dat niet als individu zomaar uit het niets beslissen, that's all.

Deden ze het allemaal, 100% prima, maar niet 1 scheids op eigen houtje.

• Gonadan

Gonadan

HeatWave schreef op maandag 19 september 2016 @ 13:41:
Jawel, hij verzint een nieuwe vorm van handhaving die voorheen niet aangehouden werd door "de scheidsen". Zie het als het gedoogbeleid, technisch gezien kan je vandaag coffeeshops in Amsterdam gaan sluiten omdat ze wiet verkopen, en als de regering dat vandaag aankondigt kan je er niets aan doen, maar als 1 agent vandaag opeens zin heeft om dat te doen denk ik niet dat het goed afloopt ;).
Die vorm werd voorheen wel gehanteerd, is weer afgezakt door wat slappe zakken en moet nu weer uit de mottenballen gehaald worden. Niets nieuws, wel onverwacht.
Voor de 100ste keer, het gaat niet om de regel an sich, het gaat om het opeens, uit het niets, op eigen houtje de regels strakker trekken. En dus gewoon omdat het HEM op dat moment niet aanstaat, dat kan echt niet. Ik zou het prima gevonden hebben als hij het voor de aftrap had gezegd bijv. Maar nu kan iets dat bij de wedstrijd ernaast prima kan, niet meer. Omdat mijnheer Nijhuis een baaldag heeft....
Ik snap je wel, maar maak dan niet van die belachelijke vergelijkingen. Want die klopt gewoon echt niet. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:05
Ik vind dat he-le-maal niks. 99,9% van de jeugd speelt voor de lol en wil gewoon voetballen zoals ze dat op TV doen, zonder ooit maar kans te maken op de Eredivisie of hoger. Laat die lekker spelen. Daarnaast is er ook in het moderne voetbal juist ruimte voor spelers die niet renderen in kleinere partijen, bijv. box-to-box spelers.
Het is bekend dat Feyenoord, dat vijf jaar lang werd gekozen tot beste opleiding van Nederland en bij het laatste WK het grootste aantal zelf opgeleide spelers ooit leverde aan het Nederlands elftal, geen enkele heil ziet in kleine partijtjes.
Veelzeggend, daarnaast kan je toch prima op trainingen in trainingsvorm kleinere partijtjes spelen? Dat deden wij vroeger wel.

Ik hoop dat het een grap is. Ik ben wel een beetje bevooroordeeld omdat ik het in mijn tijd ook juist van conditie, fysiek en inzet moest hebben. Gijp zou zeggen dat mij schoenen nog in de doos zaten, maar ik heb met mijn beperkte talent best een leuk niveau gehaald.

[ Voor 10% gewijzigd door ph4ge op 19-09-2016 14:06 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:04
Op 1 april zou dit een best leuk bericht zijn... 8)7
De KNVB wil dat spelers meer balcontacten hebben.
Dus gaan we 2 tegen 2 spelen, op een kwart veld, zonder scheids...

• Gonadan

Gonadan

Jullie lezen wel weer het meest negatieve scenario hè? Van 2v2 tot 5v5 met mogelijk geen scheidsrechter wordt meteen 2v2 zonder scheids. :D

Op zich snap ik wel dat ze niet 11 tegen 11 gaan spelen, koters vallen er dan relatief snel buiten. Maar het moet wel gewoon op voetbal blijven lijken. Is dit niet weer zo'n panieksprong vanwege teruglopende ledenaantallen?

Zal wel weer van die doodknuffelbrigade komen. Kinderen mogen niet meer verliezen, want dat vinden ze niet leuk. Dus geen score bij houden is ook al zo'n fijne trend.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:13
HeatWave schreef op maandag 19 september 2016 @ 13:44:
[...]

Wat het ook is, je kan dat niet als individu zomaar uit het niets beslissen, that's all.

Deden ze het allemaal, 100% prima, maar niet 1 scheids op eigen houtje.
Waarom de scheids afbranden?
Die spelers waren toch gewoon oer en oerdom, als je eerste speler geel krijgt voor ouwehoeren, dan weet je dat toch en hou je je bek dicht.

De spelers moeten eens wat meer zelf reflectie hebben en zien hoe ze zich gedragen.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Ik vind het alleen krom dat er niet consequent beoordeeld word. Ik heb bijvoorbeeld Moreno tijdens PSV - Feyenoord een wegwerp gebaar zien maken naar Blom, Blom accepteerde dit. Waarom geeft Nijhuis dan geel?

Prima dat Nijhuis geel geeft hoor, spelers hebben maar normaal te doen. Maar ik vind het raar als iedere arbiter zijn eigen regels er op na houdt.

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:50
Blom vergat ook Van Bronckhorst naar de tribune te sturen.

Dat Nijhuis hier tegen optreedt is goed, dom van de spelers, mondje dicht tegen de scheids, klaar.

Maar laat ze dat dan inderdaad consequent doen. Als je 9 wedstrijden speelt waarin het mag en dan ineens 1 krijgt die ontzettend op z'n strepen gaat staan dan is dat aardig frustrerend als speler.

• Martijndoes
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:53
Maar laten we met z'n allen dan commentaar hebben op Blom en niet op Nijhuis. Ik wordt namelijk heel moe van dat constante gezeik tegen de scheids, tijdrekken, vragen om een gele kaart etc. Wordt gewoon tijd dat de regels daar consequent streng nageleefd gaan worden

• HeatWave

HeatWave

Martijndoes schreef op maandag 19 september 2016 @ 14:57:
Maar laten we met z'n allen dan commentaar hebben op Blom en niet op Nijhuis. Ik wordt namelijk heel moe van dat constante gezeik tegen de scheids, tijdrekken, vragen om een gele kaart etc. Wordt gewoon tijd dat de regels daar consequent streng nageleefd gaan worden
Ja, prima, als ze dat dus allemaal doen, en niet 1 wel en de rest niet. Dat blijft mijn enige punt. Dus in dit geval zit Nijhuis fout. Als de KNVB morgen een persbericht eruit gooit dat dit de nieuwe norm is, geen enkel probleem. Maar ga als uitvoerende partij geen beleid maken, daar ben je niet voor.

• JanW
Het is schijnbaar al vier jaar de norm, n.a.v. die grensrechter die toen dodelijk is mishandeld. Hebben ze na een paar maanden niet zoveel meer mee gedaan. Het is krom dat Nijhuis het nu ineens weer gaat doen, maar laat dit hopelijk ook een signaal zijn naar de andere arbiters, zodat zij dit ook gaan toepassen.

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:12
Wederom enorm zwak van de KNVB dat ze dat hebben laten verslappen.

Ben het er wel mee eens dat Nijhuis dat op zich niet zomaar in zijn eentje kan beslissen, maar feitelijk gewoon enorm nalatig van de KNVB dat ze daar niet meer achteraan zijn gegaan, zeker gezien alle grote woorden die gezegd zijn na de dood van die grensrechter.

edit: Daar staat echter tegenover, dat we niet weten wát de spelers precies tegen Nijhuis gezegd hebben. Als ik hem hier zie uitleggen dat Kum dat vol agressie deed, dan heeft hij op zich gewoon een punt:

http://www.fcupdate.nl/vo...ing-arbiter-moet-stoppen/

Dat gezegd hebbende, eigenlijk is het iets wat je wereldwijd moet regelen. Als we in NL braaf gaan doen, ga je weer problemen krijgen met de ploegen die we europa insturen (en die doen het al zo goed....).

Bij de FIFA moeten ze zich afvragen of ze de enige sport ter wereld willen zijn waar 0,0 respect voor de scheidsrechter is en wat voor beeld dat geeft naar de jochies van 5,6 die hun helden op tv respectloos zien doen tegen de autoriteit die op het veld staat.

[ Voor 16% gewijzigd door KingKoning op 19-09-2016 16:09 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:24

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Zulke scheidsen hebben we nodig.

Maar goed, ieder zijn ding. Met waterpolo weet men dat je bijvoorbeeld snel een UMV krijgt als je commentaar hebt of gaat schelden. Voetbal is toch iets anders.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:00
Is helaas geen 1 aprilgrap, ik mag al langskomen om de plannen aan te horen van de KNVB, Houdt mijn hart vast 5v5 zonder scheids, maar wel met 10 bloedfanatieke ouders langs de lijn/in het veld

Hattrick: Thorgal Eagles

• Gonadan

Gonadan

HeatWave schreef op maandag 19 september 2016 @ 15:02:
Ja, prima, als ze dat dus allemaal doen, en niet 1 wel en de rest niet. Dat blijft mijn enige punt. Dus in dit geval zit Nijhuis fout. Als de KNVB morgen een persbericht eruit gooit dat dit de nieuwe norm is, geen enkel probleem. Maar ga als uitvoerende partij geen beleid maken, daar ben je niet voor.
Doe nou niet zo stronteigenwijs, het is al jaren de norm. :P

Feitelijk wordt Nijhuis nu aangekeken omdat hij in de minderheid is. Slecht van het korps én de KNVB dat het zover afgezakt is. Misschien heeft Nijhuis al heel vaak geklaagd maar wilde de KNVB er zelfs niets over roepen, waardoor hij zich genoodzaakt voelde om maar gewoon weer de norm te gaan volgen.

Ja het was niet handig om zo abrupt te doen, maar hij is wel de enige die correct fluit op dat vlak.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Ankona
Voor de jongste pupillen is het goed om met kleinere teams te spelen. Niet om ze meer balcontact te laten hebben, maar omdat het allemaal zo wat overzichtelijker is. Voor de rest slaat de knvb duidelijk door in bureau visie.

Bij ons spelen de jongsten (JO7) nu 4 tegen 4 op twee kleine veldjes tegelijk. Ik moet zeggen dat ik er mijn bedenkingen bij heb. Het klopt dat de aller jongsten verloren gaan lopen op een (half) veld waar pupillen 7 tegen 7 spelen. Maar dan moet je je vooral afvragen of 5 jarigen wel wedstrijden moeten spelen. Het hele spel ontgaat ze.

De KNVB wil dan ook zonder scheidsrechter laten spelen. Dat is dus helemaal fout. Juist die jongsten (ook de JO9) hebben een scheidsrechter nodig. Niet om de teams uit elkaar te houden, maar juist om in het veld een beetje te sturen en aan te moedigen!
De ouders moeten juist wat verder van het spel gehouden worden. Betrokkenheid is goed, maar ze moeten geen aanwijzingen geven. Hoe goed bedoeld ook, de kinderen worden er minder zeker door en ouders doorzien zelden het pupillen spel goed. Dit is iets waarin de bond de verenigingen wel wat meer mag ondersteunen met communicatie, uiteindelijk zijn het de leiders en verenigingen die hier een vorm aan moeten geven.

Maar samenvattend, de pupillen lekker 7 tegen 7 laten spelen met scheidsrechter. En de aller jongsten lekker spelenderwijs achter een bal aan laten rennen op de trainingen, hun tijd komt nog wel.

(ik heb twee jongens in die in de pupillen spelen met als gevolg dat ik ook overgehaald ben om leider te worden)

alles kan off-topic

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:49
Dit is ook wel bizar vind ik.

http://nos.nl/artikel/213...delde-scheidsrechter.html

We praten het niet goed maar doen dat toch wel :S

• Ankona
TheJason schreef op maandag 19 september 2016 @ 17:37:

Logisch, als de club niet in de tegenaanval gaat vliegen ze zonder slag of stoot uit de competitie. Nu kunnen ze benadrukken dat de scheidsrechter zelf (mede)verantwoordelijk is voor de ruzie.

alles kan off-topic

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-11 14:15
ph4ge schreef op maandag 19 september 2016 @ 13:59:
Ik hoop dat het een grap is. Ik ben wel een beetje bevooroordeeld omdat ik het in mijn tijd ook juist van conditie, fysiek en inzet moest hebben. Gijp zou zeggen dat mij schoenen nog in de doos zaten, maar ik heb met mijn beperkte talent best een leuk niveau gehaald.
Techniek hebben is leuk hoor, maar ik denk dat het gewoon al eens begint met hard werken. Ik heb liever een harde werker dan een behoorlijk technicus. Zie je bij de profs ook veel, harde werkers kunnen zich best optrekken en aan het niveau.

• JST94
TheJason schreef op maandag 19 september 2016 @ 17:37:

Indien het waar is, schors die jongens maar en zorg maar meteen dat die scheidsrechter geen fluit meer in zijn handen krijgt. Zowel de jongens als scheidsrechter horen in dat geval niet op een voetbalveld thuis.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:52
JST94 schreef op maandag 19 september 2016 @ 18:53:
[...]

Indien het waar is, schors die jongens maar en zorg maar meteen dat die scheidsrechter geen fluit meer in zijn handen krijgt. Zowel de jongens als scheidsrechter horen in dat geval niet op een voetbalveld thuis.
Heeft de scheids al toegegeven dat hij dit gezegd heeft?
Want de uitspraken van de voorzitter zou ik niet zomaar geloven, want deze heeft tenslotte een goede reden om ervoor te zorgen dat de club er onschuldig uitziet.

• Gonadan

Gonadan

En wat is er aan vooraf gegaan. Zo'n opmerking kan je natuurlijk niet maken als scheidsrechter maar misschien zaten ze al de hele wedstrijd op het randje te etteren.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Feyenoorders gefeliciteerd. Ik vond Feyenoord controlerend erg sterk, sowieso knap dat je het PSV zo moeilijk kunt maken na zelf een hele zware wedstrijd op donderdag te hebben gespeeld. Want daar had Feyenoord zeker een nadeel t.o.v. PSV.

Verdiend was het uiteraard niet, je kunt er over discussiëren of PSV de winst verdiende (voor: meer en betere kansen, tegen: erg veel creeerde PSV ook niet), maar als een ploeg het verdiende, dan alleen PSV.

Ach ja, het hoort bij de charme van voetbal, dat de betere of minder slechte ploeg niet altijd wint. 5 punten los, geniet er van.

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:28
Verwijderd schreef op maandag 19 september 2016 @ 19:23:
Feyenoorders gefeliciteerd. Ik vond Feyenoord controlerend erg sterk, sowieso knap dat je het PSV zo moeilijk kunt maken na zelf een hele zware wedstrijd op donderdag te hebben gespeeld. Want daar had Feyenoord zeker een nadeel t.o.v. PSV.

Verdiend was het uiteraard niet, je kunt er over discussiëren of PSV de winst verdiende (voor: meer en betere kansen, tegen: erg veel creeerde PSV ook niet), maar als een ploeg het verdiende, dan alleen PSV.

Ach ja, het hoort bij de charme van voetbal, dat de betere of minder slechte ploeg niet altijd wint. 5 punten los, geniet er van.
Bedankt hoor, maar ik vond eigenlijk dat een gelijkspel meer gerechtvaardigd was. PSV combineerde mooi naar onze goal wat ze over de hele wedstrijd 3 enorme kansen opleverde. Maarja, Narsingh opstellen betekend zowieso een paar kansen verkrachten, de Jong zit in een dip en ook Propper is niet echt scherp na die beuk op zijn hoofd. PSV is aanvallend onmachtig valt me op. Feyenoord had slechts 2 kansen, die ene die Willems magistraal bij Jorgensen wegtikte en de goal. Dan tel ik die pingel die 75% van de NL scheidsen gewoon geeft, ook al kon isimat er niets aan doen niet mee.

PSV beseft te laat dat ze het betere elftal hebben, dat zal de rest van het seizoen beter moeten. Zeker tegen een ploeg due 2 dagen daarvoor nog een loeizware wedstrijd in EU heeft gespeeld

• Mosin
Gonadan schreef op maandag 19 september 2016 @ 19:18:
En wat is er aan vooraf gegaan. Zo'n opmerking kan je natuurlijk niet maken als scheidsrechter maar misschien zaten ze al de hele wedstrijd op het randje te etteren.
Je weet het inderdaad niet, maar waarschijnlijk gaat dat ventje nu weer zielig lopen doen vanwege racisme. Zo gaat dat wel vaker :z
Natuurlijk had die scheids wel even na kunnen denken, maar om nu direct iemand daarvoor te slaan is ook weer een beetje heel erg onnodig..

Verwijderd

Leon Zwiers schreef op maandag 19 september 2016 @ 19:51:
[...]

Bedankt hoor, maar ik vond eigenlijk dat een gelijkspel meer gerechtvaardigd was.
Eens. Gelijkspel was de meest logische uitslag geweest.

Maar als er een ploeg verdiende te winnen, dan PSV.

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op maandag 19 september 2016 @ 20:10:

Op basis waarvan?

Feyenoord speelde nu heel goed de stijl waar PSV in Europa succes mee heeft. Wil je dan beweren dat in Europese wedstrijden vaak de tegenstander verdiende te winnen?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Ankona
[...]

Ik moet toegeven, het was de hele wedstrjid billenknijpen. Het initiatief lag vooral bij PSV. Maar..... Dicht bij het doel had Feyenoord de boel wel goed georganiseerd staan en PSV kwam dichtbij maar nooit tot een schot. Feyenoord kwam iets minder vaak in de buurt van Zoet, maar wel doeltreffender.
Op basis van het aantal doelpunten verdiende maar een ploeg het om te winnen ;)

alles kan off-topic

• apis29
  • Niet online
Mosin schreef op maandag 19 september 2016 @ 18:08:
[...]

Techniek hebben is leuk hoor, maar ik denk dat het gewoon al eens begint met hard werken. Ik heb liever een harde werker dan een behoorlijk technicus. Zie je bij de profs ook veel, harde werkers kunnen zich best optrekken en aan het niveau.
Om er maar eens een oude wijsheid bij te pakken :D

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.cdninstagram.com/t51.2885-15/s640x640/sh0.08/e35/13658907_1654056331575220_241820921_n.jpg

• Mosin
apis29 schreef op maandag 19 september 2016 @ 20:37:
[...]

Om er maar eens een oude wijsheid bij te pakken :D

[afbeelding]
Ja, die ken ik ook wel haha :)
Talent is inderdaad een gave, maar wat heb je eraan als je het niet kunt plaatsen. Denk vrijwel niks. Arjen Robben heeft ook nooit stil gezeten, dus zo iemand zou juist een voorbeeld moeten zijn voor onze jeugd. Geen Memphis met een leuk kapseltje hier en Gucci tasje daar.

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Deadsy schreef op maandag 19 september 2016 @ 19:16:
[...]

Heeft de scheids al toegegeven dat hij dit gezegd heeft?
Want de uitspraken van de voorzitter zou ik niet zomaar geloven, want deze heeft tenslotte een goede reden om ervoor te zorgen dat de club er onschuldig uitziet.
Afbeeldingslocatie: https://a.disquscdn.com/uploads/mediaembed/images/4275/974/original.jpg

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:45
Mosin schreef op maandag 19 september 2016 @ 22:33:
[...]

Ja, die ken ik ook wel haha :)
Talent is inderdaad een gave, maar wat heb je eraan als je het niet kunt plaatsen. Denk vrijwel niks. Arjen Robben heeft ook nooit stil gezeten, dus zo iemand zou juist een voorbeeld moeten zijn voor onze jeugd. Geen Memphis met een leuk kapseltje hier en Gucci tasje daar.
Ik heb niks met een gucci tas of een leuk kapseltje voor voetballers.
Maar een Neymar draagt dat vast ook wel.
Een voetballer mag zich kleden hoe die zich prettig voelt.
Dat heeft niks met zijn prestaties op het veld te maken. Denk je als die zijn tasje thuis laat hij opeens wel gaat scoren? 8)7

• JST94
[...]

Waarom verdiende PSV te winnen? Om dat ze een grote kans meer kregen dan Feyenoord? Want buiten het schot van Pereiro en de kopbal van Moreno was het net zoals bij Feyenoord erg magertjes voorin. Als je die kansen niet benut, en Feyenoord wel.

Ik ben van mening dat Feyenoord gewoon verdiend heeft gewonnen, wel was PSV de bovenliggende partij.

• ph4ge
JST94 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 08:07:
Waarom verdiende PSV te winnen? Om dat ze een grote kans meer kregen dan Feyenoord? Want buiten het schot van Pereiro en de kopbal van Moreno was het net zoals bij Feyenoord erg magertjes voorin. Als je die kansen niet benut, en Feyenoord wel.

Ik ben van mening dat Feyenoord gewoon verdiend heeft gewonnen, wel was PSV de bovenliggende partij.
PSV gooide meer energie in de wedstrijd, ze waren fitter en speelde thuis. Maar dat leverde niet erg veel op. Van pech of geluk was geen sprake, geen scheidsrechterlijke dwaling (afgezien van geel voor Kuyt) en geen bal binnenkant paal eruit ofzo. De teams waren aan elkaar gewaagd maar PSV maakte 1 forse verdedigende fout die Feyenoord afstrafte.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Mosin
Joostje123 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 07:32:
[...]

Ik heb niks met een gucci tas of een leuk kapseltje voor voetballers.
Maar een Neymar draagt dat vast ook wel.
Een voetballer mag zich kleden hoe die zich prettig voelt.
Dat heeft niks met zijn prestaties op het veld te maken. Denk je als die zijn tasje thuis laat hij opeens wel gaat scoren? 8)7
Je laat wel een behoorlijk zwakke indruk achter. Op sommige posities moet je misschien 3x na denken voordat je iets doet. Als premier Rutte dat zal dragen, wat moeten we dan wel niet denken? Ook bij Neymar vind ik het crap, maar hij balt tenminste nog goed :)

[ Voor 12% gewijzigd door Mosin op 20-09-2016 10:03 ]

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:39
PSV verdiende niet te winnen, want ze scoorden niet. Maar om te zeggen dat beide ploegen aan elkaar gewaagd waren vind ik nergens op slaan. Alleen Narsingh heeft al twee keer één op één met de keeper gestaan, maar verprutst het. Feyenoord creëerde eigenlijk niks buiten schoten vanuit de tweede lijn. De Jong faalt bij die corner en daardoor wint Feyenoord.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• ph4ge
Fleximex schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 10:08:
PSV verdiende niet te winnen, want ze scoorden niet. Maar om te zeggen dat beide ploegen aan elkaar gewaagd waren vind ik nergens op slaan. Alleen Narsingh heeft al twee keer één op één met de keeper gestaan, maar verprutst het. Feyenoord creëerde eigenlijk niks buiten schoten vanuit de tweede lijn. De Jong faalt bij die corner en daardoor wint Feyenoord.
PSV had meer van dat soort momenten, maar bij Feyenoord ging oa Jorgenson ook alleen op de keeper af. Op het laatste moment een goede tackle van Willems omdat Jorgenson te lang twijfelde. Dat was een vergelijkbare mogelijkheid.

Beide verdedigingen stonden goed en dreigende momenten werden zelden omgezet in goede kansen. Uiteindelijk maakte de PSV defensie 1 grote fout die werd afgestraft, zo'n kans als Botteghin heeft PSV de hele wedstrijd niet gehad.
Van Praag was te druk met baantjes jagen bij de UEFA en de FIFA, die heeft geen idee wat er aan de hand is en wast nu zn handen schoon.

[ Voor 13% gewijzigd door ph4ge op 20-09-2016 10:20 ]

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Mosin schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 10:01:
[...]

Je laat wel een behoorlijk zwakke indruk achter. Op sommige posities moet je misschien 3x na denken voordat je iets doet. Als premier Rutte dat zal dragen, wat moeten we dan wel niet denken? Ook bij Neymar vind ik het crap, maar hij balt tenminste nog goed :)
Als hij zich daar prettig bij voelt, dan moet ie dat toch zelf weten? Ook bij Rutte overigens. Heeft verder geen zak te maken met hoe ie presteert.

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:39
ph4ge schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 10:19:
[...]

Beide verdedigingen stonden goed en dreigende momenten werden zelden omgezet in goede kansen. Uiteindelijk maakte de PSV defensie 1 grote fout die werd afgestraft, zo'n kans als Botteghin heeft PSV de hele wedstrijd niet gehad.
Moreno in de laatste minuut? De reden waarom iedereen Jones de hemel in prees na deze wedstrijd O-)

• ph4ge
Fleximex schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 10:26:
[...]

Moreno in de laatste minuut? De reden waarom iedereen Jones de hemel in prees na deze wedstrijd O-)
Die kon niet ongehinderd een bal aannemen en inschieten op een meter of 5 van het doel. Natuurlijk was het een grote kans, maar de keeper moest die bal gewoon hebben en hij kopte hem niet perfect omdat hij niet compleet vrij stond zoals Botteghin.

In de laatste seconden de bal pompen die nog een keer in de menigte op een hoofd valt vind ik een kleinere kans dan de bal die Botteghin afmaakte. Dat was echt de grootste kans in de wedstrijd en die zat dus ook.

[ Voor 7% gewijzigd door ph4ge op 20-09-2016 11:06 ]

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
ph4ge schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 10:19:
[...]
Dus terecht dat Feyenoord heeft gewonnen dan toch? Als PSV geen kans heeft gehad en Feyenoord wel één en die scoort.

Misschien was een gelijkspel iets meer terecht maar Feyenoord heeft zeker niet onverdiend gewonnen.

• ph4ge
rikoos schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 11:26:
Dus terecht dat Feyenoord heeft gewonnen dan toch? Als PSV geen kans heeft gehad en Feyenoord wel één en die scoort.

Misschien was een gelijkspel iets meer terecht maar Feyenoord heeft zeker niet onverdiend gewonnen.
Het zat gewoon erg dicht bij elkaar en op de details won Feyenoord. *O*

• JST94
ph4ge schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 08:52:
[...]

PSV gooide meer energie in de wedstrijd, ze waren fitter en speelde thuis. Maar dat leverde niet erg veel op. Van pech of geluk was geen sprake, geen scheidsrechterlijke dwaling (afgezien van geel voor Kuyt) en geen bal binnenkant paal eruit ofzo. De teams waren aan elkaar gewaagd maar PSV maakte 1 forse verdedigende fout die Feyenoord afstrafte.
Nou ja, Feyenoord had een strafschop, misschien wel twee strafschoppen kunnen hebben. Over de handsbal van Isimat is twijfelachtig. De regel bevat (te) veel vrije interpretatie naar mijn mening. De ene keer wordt hij wel gegeven, de andere keer niet. Het tweede moment is het moment van het doelpunt. Het is dat Botteghin hem inschiet, maar volgens mij heeft bijna niemand gezien dat de Jong hier een overtreding maakt samen met Hendrix (naast het weglopen van zijn man). Ze duwen hier beide bewust in de rug van van der Heijden (die vervolgens de bal mist). Hier zou voor gefloten kunnen worden. Het is dat Botteghin die bal vervolgens binnen schiet.. :+ :+

• Mosin
toolkist schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 10:25:
[...]

Als hij zich daar prettig bij voelt, dan moet ie dat toch zelf weten? Ook bij Rutte overigens. Heeft verder geen zak te maken met hoe ie presteert.
Natuurlijk mag hij dat zelf bepalen en al komt hij in zijn blote reet aanlopen. Ik vind gewoon dat als je een voorbeeld hebt, jij ernaar moet leven als jij je werk gaat doen. In zijn prive boeit het me vrij weinig. Je hebt wel gezien wat Memphis over zijn koppie kreeg. Zoiets komt bij een hoop mensen niet lekker terecht.

• 4-systeembeheer
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-10-2021
Misschien is dit al een keer langs gekomen, maar ik zoek een mogelijkheid (rss of twitter oid.) om pushbullet notificaties van doelpunten te kunnen sturen (naar mijn htpc). Iemand tips?

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

JST94 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 12:15:
[...]

Nou ja, Feyenoord had een strafschop, misschien wel twee strafschoppen kunnen hebben. Over de handsbal van Isimat is twijfelachtig. De regel bevat (te) veel vrije interpretatie naar mijn mening. De ene keer wordt hij wel gegeven, de andere keer niet. Het tweede moment is het moment van het doelpunt. Het is dat Botteghin hem inschiet, maar volgens mij heeft bijna niemand gezien dat de Jong hier een overtreding maakt samen met Hendrix (naast het weglopen van zijn man). Ze duwen hier beide bewust in de rug van van der Heijden (die vervolgens de bal mist). Hier zou voor gefloten kunnen worden. Het is dat Botteghin die bal vervolgens binnen schiet.. :+ :+
Mwah, de enige manier om dit te verhelpen is voor elke handsbal een pingel te geven.

En Moreno werd ook vol in zijn hek gesprongen, elleboog vooruit, dat was ook 'niets'.

Terwijl in de CL PSV niets kreeg na een veel duidelijker 'hands' van Godin (2 handen richting bal, 1 raak).

En een goal afgekeurd wegens 'duwen' waar vrijwel niets gebeurde (op de schaal van PSV-Feyenoord), en dat door een Britse scheids, die dit elke wedstrijd in de PL 100x ziet gebeuren en dan niet fluit...

Let's face it, 'fair' wordt het nooit. Tenzij je voor alles gaat fluiten.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:36
Ramzzz schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 15:28:
[...]
Prima toch, dan is er duidelijkheid en word voetbal werd echt voetbal gebaseerd op techniek, handelingssnelheid etc en minder gebaseerd op fysiek.

Daar zouden wij met de zogenaamde Hollandse school toch sowieso voorstander van moeten zijn?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• ph4ge
Volledige voorselectie Oranje

Doel: Jasper Cillessen (FC Barcelona), Maarten Stekelenburg (Everton), Michel Vorm (Tottenham Hotspur), Jeroen Zoet (PSV).

Verdediging: Daley Blind (Manchester United), Jeffrey Bruma (VfL Wolfsburg), Virgil van Dijk (Southampton), Rick Karsdorp (Feyenoord), Terence Kongolo (Feyenoord), Kenny Tete (Ajax), Joël Veltman (Ajax), Ron Vlaar (AZ), Stefan de Vrij (Lazio), Jetro Willems (PSV).

Middenveld: Vurnon Anita (Newcastle United), Jordy Clasie (Southampton), Jorrit Hendrix (PSV), Davy Klaassen (Ajax), Davy Pröpper (PSV), Bart Ramselaar (PSV), Wesley Sneijder (Galatasaray), Kevin Strootman (AS Roma), Georginio Wijnaldum (Liverpool).

Aanval: Steven Berghuis (Feyenoord), Bas Dost (Sporting CP), Vincent Janssen (Tottenham Hotspur), Luuk de Jong (PSV), Luciano Narsingh (PSV), Quincy Promes (Spartak Moskou).

Toch wel weer wat opvallende keuzes. Tete, Anita, Berghuis en Veltman er wel bij. Pieters, Vilhena, Toornstra, Huntelaar en Janmaat niet.

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-11 14:58
Vilhena heeft de laatste tijd bewezen een goede middenvelder te zijn. Lijkt me beter als Anita die nu op het tweede niveau in Engeland aan het ballen is....

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:28
Het verbaast jullie toch niet meer inmiddels? Bankzitters bij Ajax selecteren voor Oranje 8)7 8)7 8)7
Snap ook de keuze voor die waardeloze Narsingh niet. Clasie? Waarom, die speelt ook niets klaar. Er zijn in NL genoeg goede alternatieven.

Maar goed, verbazingwekkend dat ie Kongolo heeft opgenomen in de voorselectie. Zou ie dan toch meelezen hier? :+

( If so Danny, neem eens rap ontslag, lullo! )

• JanW
En bankzitter van PSV (Ramselaar) wordt ook geselecteerd. Zolang we winnen maakt mij het niet uit wie het doen op dit moment. Al staat de keeper van Achille 29 op doel.

• HeatWave

HeatWave

Tete vind ik wel een logische keuze, als je die gewoon puur laat verdedigen is het een van de betere die we hebben, als je hem volkomen ver*(&^#%# zoals Ome Bosz, dan verzuipt ie, want mee opkomen is zijn ding gewoon niet.

Als je meeleest, stop je er ook aub mee Bosz? :').

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:09
Ik vind de voorselectie onbegrijpelijk als je doodleuk Ramselaar (bankspeler met een paar minuten bij PSV) wel selecteert en Vilhena niet.

Blind maakt zichzelf weer volledig belachelijk.

• JST94
Vilhena is geschorst schijnbaar.

• JST94
Ramzzz schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 15:28:
[...]

Mwah, de enige manier om dit te verhelpen is voor elke handsbal een pingel te geven.

En Moreno werd ook vol in zijn hek gesprongen, elleboog vooruit, dat was ook 'niets'.

Terwijl in de CL PSV niets kreeg na een veel duidelijker 'hands' van Godin (2 handen richting bal, 1 raak).

En een goal afgekeurd wegens 'duwen' waar vrijwel niets gebeurde (op de schaal van PSV-Feyenoord), en dat door een Britse scheids, die dit elke wedstrijd in de PL 100x ziet gebeuren en dan niet fluit...

Tijdens PSV - Feyenoord? Als je daar een strafschop voor gaat geven.. Op beelden duidelijk te zien dat Moreno achteruit loopt en Botteghin omhoog springt. Het zou eerder een overtreding zijn van Moreno dan van Botteghin. 8)7

Verder, wanneer er in de CL niet gefloten is voor een handsbal betekent dit niet dat er tijdens PSV - Feyenoord ook geen handsbal was. Want die arbiter tijdens PSV - Atletico kreeg zijn diploma tijdens de hamsterweken van de AH volgens mij :9

• Ankona
PSV een strafschop geven is alleen voor de statistieken. Die gaan er toch nooit in.

alles kan off-topic

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ankona schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 16:28:
PSV een strafschop geven is alleen voor de statistieken. Die gaan er toch nooit in.
P'sies.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• ph4ge
JST94 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 16:17:
Vilhena is geschorst schijnbaar.
Voor jong-Oranje, 1 wedstrijd. Ben je dan ook geschorst voor het grote Oranje?

• JST94
Volgens het twitteraccount OnsOranje wel.

• Martinusz
donleone83 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 16:15:
Ik vind de voorselectie onbegrijpelijk als je doodleuk Ramselaar (bankspeler met een paar minuten bij PSV) wel selecteert en Vilhena niet.

Of je maakt jezelf belachelijk, Vilhena is geschorst :X ;w

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

donleone83 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 16:15:

liever ramselaar dan narsingh. wat die nog bij psv en oranje doet begrijp ik echt niet.

It’s the economy, stupid!

• Deadsy
dawg schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 17:21:
[...]

liever ramselaar dan narsingh. wat die nog bij psv en oranje doet begrijp ik echt niet.
Zou eigenlijk elk jaar toch wel de missie moeten zijn, om een betere speler te vinden of tenminste iemand uit de jeugd de kans te geven.

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Deadsy schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 17:26:
[...]

Zou eigenlijk elk jaar toch wel de missie moeten zijn, om een betere speler te vinden of tenminste iemand uit de jeugd de kans te geven.
niet bij oranje w.m.b. oranje is geen kweekvijver. narsingh is gewoon een voorn die dacht een stekelbaars te zijn. tijd dus om opnieuw de hengel uit te gooien, maar niet in de talentenvijver gaarne.

• Deadsy
dawg schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 17:30:
[...]

niet bij oranje w.m.b. oranje is geen kweekvijver. narsingh is gewoon een voorn die dacht een stekelbaars te zijn. tijd dus om opnieuw de hengel uit te gooien, maar niet in de talentenvijver gaarne.
Bedoelde ook eigenlijk PSV, het zou de missie voor PSV moeten zijn om een betere speler te halen.
Voor Oranje zou het vind ik de missie moeten zijn om niet meer met 4-3-3 te spelen want daar hebben we de spelers niet voor, meer 4-4-2 zoals de vorige keer.

• D-e-n
  • Laatst online: 21:45
Ik mis ook van Aanholt in de selectie. Die is gewoon beter dan Willems.

Het selecteren van Tete (en ook Ramselaar) is belachelijk. Als Bosz hem niet hem niet goed genoeg vindt voor Ajax kun je hem niet selecteren voor Oranje. En zat Clasie ook niet op de bank bij Southampton?

[ Voor 3% gewijzigd door D-e-n op 20-09-2016 17:36 ]

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Deadsy schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 17:32:
[...]

Bedoelde ook eigenlijk PSV, het zou de missie voor PSV moeten zijn om een betere speler te halen.
Voor Oranje zou het vind ik de missie moeten zijn om niet meer met 4-3-3 te spelen want daar hebben we de spelers niet voor, meer 4-4-2 zoals de vorige keer.
ah zo. ja, maar voor zover ik het begrepen heb mocht narsingh vorig seizoen niet weg i.v.m. vertrekken van zowel depay als wijnaldum. afgelopen transferperiode kwam er niets langs als ik het goed heb. en je gaat als club ook niet (te vaak) aan kapitaalsvernietiging doen natuurlijk. maher was al duur genoeg. :P

wat je over oranje zegt ben ik het wel mee eens. nederlandse clubs/spelers zijn niet meer goed genoeg om internationaal 433 te spelen. hopen dat we weer eens een goede generatie krijgen over een paar jaar.

• Deadsy
dawg schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 17:36:
[...]

ah zo. ja, maar voor zover ik het begrepen heb mocht narsingh vorig seizoen niet weg i.v.m. vertrekken van zowel depay als wijnaldum. afgelopen transferperiode kwam er niets langs als ik het goed heb. en je gaat als club ook niet (te vaak) aan kapitaalsvernietiging doen natuurlijk. maher was al duur genoeg. :P

wat je over oranje zegt ben ik het wel mee eens. nederlandse clubs/spelers zijn niet meer goed genoeg om internationaal 433 te spelen. hopen dat we weer eens een goede generatie krijgen over een paar jaar.
Dat had ik ook gelezen maar ik begreep het niet.
Waarom zou Narsingh niet ook mogen vertrekken? Het is geen sterkhouder zoals Depay en Wijnaldum, het is iemand die geeneens in de basis hoort.

En waarom geen kapitaalsvernietiging? Of denk je dat PSV voor hem ooit nog het geld terug krijgt dat ze ervoor hebben neergelegd?
Net zoals Maher moet je hem afschrijven en accepteren dat het niet goed heeft uitgepakt.

• ADDG
  • Laatst online: 00:46
ph4ge schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 15:44:
Toch wel weer wat opvallende keuzes. Tete, Anita, Berghuis en Veltman er wel bij. Pieters, Vilhena, Toornstra, Huntelaar en Janmaat niet.
Dat Janmaat niet geselecteerd is komt omdat hij van het weekend een schouder blessure heeft opgelopen.
http://nos.nl/artikel/213...eken-uit-de-roulatie.html

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Deadsy schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 17:40:
[...]

Dat had ik ook gelezen maar ik begreep het niet.
Waarom zou Narsingh niet ook mogen vertrekken? Het is geen sterkhouder zoals Depay en Wijnaldum, het is iemand die geeneens in de basis hoort.

En waarom geen kapitaalsvernietiging? Of denk je dat PSV voor hem ooit nog het geld terug krijgt dat ze ervoor hebben neergelegd?
Net zoals Maher moet je hem afschrijven en accepteren dat het niet goed heeft uitgepakt.
denk omdat de spoeling dan wel behoorlijk dun zou worden, en dat ze hem daarom nog een seizoen wilde houden. was ook beter voor de portemonnee natuurlijk.

nee dat niet. maar ik bedoelde meer dat je als club zijnde kunt kiezen: bank of spelen. en in het geval van narsingh denk ik dat zijn niveau nog net voldoende was om hem niet op de bank te zetten, en dus zijn mogelijke transferwaarde niet nog verder te zien dalen. denk ik hoor.

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:09
martinusz schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 17:06:
[...]

Of je maakt jezelf belachelijk, Vilhena is geschorst :X ;w
Maar wel geselecteerd voor Jong Oranje?!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:42

Vos

AFCA

Haha heerlijk weer die clubgekleurde reacties :D

• Mosin
Is er uberhaupt wel eens naar buiten gekomen hoe de persoon Blind als trainer is? Ik zit het me gewoon even af te vragen.

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 10-11 13:16

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Even tussendoor; Ik gebruik op mijn telefoon FotMob voor de informatie omtrent wedstrijden en het selecteren van favoriete teams... Nu zou ik dit ook graag op mijn computer willen hebben. Weet iemand hier misschien een app/programma of fijne website voor (waar je je voorkeuren voor competities en clubs weer kunt geven)?

Steam ID = Ackerfiets

• Tweaking Art
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-12-2024
@Aquila het ligt er aan wat je wil horen, als je de mening van de media wil hebben dan is Blind het type dat met de wind mee waait, ik kan je zeggen, dat denk ik zelf ook. :+

Hij zal ook nooit uit zichzelf opstappen dus dat kunnen we vergeten.

Mijn mening is laat Blind gewoon zitten totdat een betere trainer de zak krijgt bij zijn club, dan Blind de zak geven met de reden, het volk heeft het vertrouwen verloren, je zou kunnen zeggen dat het niet helemaal eerlijk is maar het is niet onwaar. :P

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:48
Is het bekervoetbal van vanavond en morgen eigenlijk nog ergens op het open net te zien? Kan dit niet echt ergens terugvinden.

[ Voor 4% gewijzigd door Maverick op 20-09-2016 20:12 ]

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Martinusz
Denk dat Bosz morgen Ziyech op middenveld gaat zetten, hij geeft Gudelj en Klaassen rust...

• Soldaatje
  • Niet online
In Duitsland wordt je als keeper gewoon afgevoerd door de politie als je 43 doelpunten door laat gaan:
http://nos.nl/artikel/213...t-43-doelpunten-door.html

• Gonadan

Gonadan

D-e-n schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 17:36:
Ik mis ook van Aanholt in de selectie. Die is gewoon beter dan Willems.

Het selecteren van Tete (en ook Ramselaar) is belachelijk. Als Bosz hem niet hem niet goed genoeg vindt voor Ajax kun je hem niet selecteren voor Oranje. En zat Clasie ook niet op de bank bij Southampton?
En Van Aanholt werd vanwege medische problemen aan de kant gehouden afgelopen weekend.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:23
Soldaatje schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 21:03:
In Duitsland wordt je als keeper gewoon afgevoerd door de politie als je 43 doelpunten door laat gaan:
http://nos.nl/artikel/213...t-43-doelpunten-door.html
*grijns* aan die titel te zien dacht ik dat hij werd afgevoerd onder begeleiding voor zijn veiligheid... dus dat de supporters een beetje boos op hem waren _/-\o_

Life is what happens while you're busy making other plans

• Soldaatje
  • Niet online
frumper schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 21:42:
[...]

*grijns* aan die titel te zien dacht ik dat hij werd afgevoerd onder begeleiding voor zijn veiligheid... dus dat de supporters een beetje boos op hem waren _/-\o_
Zullen best wel boos zijn.
43 doelpunten, dat is elke twee minuten 1, dat kan toch bijna niet?

• Ankona
Soldaatje schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 21:44:
[...]

Zullen best wel boos zijn.
43 doelpunten, dat is elke twee minuten 1, dat kan toch bijna niet?
Bij de F-jes komen uitslagen van meer dan 20-0 regelmatig voor en die spelen slechts 2 keer 20 minuten. Kan dus makkelijk.

Maar waarom de keeper als verdachte meenemen? In een normale wedstrijd komt de tegenstander echt geen 43 keer tot een schot op doel.

alles kan off-topic

• Martinusz
Ankona schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 22:14:
[...]

Bij de F-jes komen uitslagen van meer dan 20-0 regelmatig voor en die spelen slechts 2 keer 20 minuten. Kan dus makkelijk.

Maar waarom de keeper als verdachte meenemen? In een normale wedstrijd komt de tegenstander echt geen 43 keer tot een schot op doel.
Rust was 0-19 met 11 tegen 9 spelers.
Na de rust zijn ze 8 tegen 8 gaan spelen en verliezen ze met 0-43 _O-

Ik snap wel dat de keeper ff mee mag, zal wel veel op gegokt zijn ;)

• Mosin
frumper schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 21:42:
[...]

Hahaha wat een kerel. 43 Doelpunten tegen is wel een gevalletje ''pietertje, kom wisselen jongen''.

[ Voor 5% gewijzigd door Mosin op 20-09-2016 22:58 ]

Pagina: 1 ... 61 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
]Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2016/2017
Voor FC-Twente: FC Twente - hoe nu verder