[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2016/2017 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 50 ... 101 Laatste
Acties:
  • 172.060 views

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:56

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
cordonbleu schreef op woensdag 07 september 2016 @ 15:48:
Is dat niet juist precies waar het om gaat bij nationale elftallen? Meer dan een WK en EK is er niet. Pieken op het juiste moment is waar alles om draait.
Je mist het punt. Jij noemt nu alleen de toernooien met hoge eindscore omdat die in je praatje passen. Maar dat zijn de pieken. Het ek deden we niets eens mee, de laatste keer dat Nederland daar in de top drie zat is twaalf jaar geleden. WK's nog erger. Mensen onthouden alleen de pieken en krijgen een zeer onrealistisch beeld.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:09

Nibbz

Postmaster General

Toch jammer dat Memphis er niet bij was. Die Midtjylland helemaal van de kaart speelde afgelopen seizoen. Wellicht had hij de boel open kunnen breken (Denen <-> Zweden)

(als ik nu Fellani zie spelen, heb ik stiekem hoop dat Mourinho Memphis ook aan de praat krijgt!)

13:37

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:34
cordonbleu schreef op woensdag 07 september 2016 @ 14:49:
[...]

Nouja, opzich. Afgelopen 2 WK's is Nederland nummer 2 en 3 geworden. Ik denk dat je dan wel behoord tot de beste voetballanden van de wereld. Momenteel is er echter weinig meer van de elftallen van toentertijd over, maar dat maakt ons niet een minder voetballand gezien de resultaten door de jaren heen.
Correct, en juist tijdens deze toernooien speelden we niet met de zogenaamde Hollandse school, maar in verdedigende varianten. Tevens laten deze toernooien goed het verschil zien tussen Oranje met en zonder Robben helaas.

Ik moet echter toegeven dat Blind gisteren 433 gebruikte, maar wel een verdedigende variant :)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Gonadan schreef op woensdag 07 september 2016 @ 15:54:
[...]

Je mist het punt. Jij noemt nu alleen de toernooien met hoge eindscore omdat die in je praatje passen. Maar dat zijn de pieken. Het ek deden we niets eens mee, de laatste keer dat Nederland daar in de top drie zat is twaalf jaar geleden. WK's nog erger. Mensen onthouden alleen de pieken en krijgen een zeer onrealistisch beeld.
Lijkt wel club voetbal in Nederland, daar zijn mensen er ook nog steeds van overtuigd dat de big 3 (Ajax, Feyenoord en PSV) topclubs zijn waar men in Europa tegenop kijkt ipv dat we inzien dat alle 3 allemaal zeer marginale clubs zijn in Europa. Leuke clubs voor de EL die idd in de praktijk met een piek nog wat kunnen bereiken maar komen heel veel tekort om nog in de CL te spelen. Snap het wel, ik teer ook nog steeds op successen uit het verleden alleen realistisch gezien klopt dat natuurlijk helemaal niet meer.

Nu maar weer hopen op een goede nieuwe lichting voor oranje of als sommige spelers ook echt eens kunnen waarmaken wat er over ze geschreven is. Met Depay voorop hierin maar spelers als Bazoer en Tete die een jaar geleden nog als mega talent werden omschreven. Voorlopig maakt (het NON talent) Vincent Jansen het eigenlijk alleen waar.

• Gonadan

Gonadan

Janssen moet ik ook nog maar zien. Vooralsnog verwart men werklust met rendement.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Hij is idd net gestart maar het is voor het eerst in jaren dat een Nederlander ook direct goed begint en alle pers positief over hem laat schrijven. Gisteren had hij ook een paar goede acties en er dreigt gevaar vanuit hem.

• Gonadan

Gonadan

Yup, veel beweging, veel werklust, veel dreiging. Nu nog daadwerkelijk veel doelpunten en veel assists, want dat blijft nogal uit. Af en toe pieken maar het echte werk niet nog komen, bij Tottenham wachten ze er ook nog steeds op.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Ramzzz schreef op woensdag 07 september 2016 @ 11:34:
Waarom is de KNVB zo kritiekloos (naar buiten toe)?

Ik krijg in elk geval niet de indruk dat enige kritiek aan het adres van Blind is aangekomen.

We kunnen constateren dat de KNVB niet pragmatisch en een tandeloze tijger is. Er staat een stelletje incompetentie faalhazen aan het roer.

Bondscoaches met potentie heeft Nederland genoeg, los van eventuele buitenlanders die hier zouden kunnen inspringen.

Degenen die dit wel kunnen zijn niet beschikbaar (o.a Koeman), of willen niet werken 'onder Blind' (o.a Gullit). Domweg omdat ze beter zijn, of dat het vooruitzicht een nachtmerrie is.

Of inmiddels afgewezen op grond van 'oud zeer'. Of geen zin meer, ongeacht de uitdaging die deze situatie biedt.

Waarom zou een Van Gaal dit niet meer doen? Waarom wordt hij niet gevraagd (is dat zo)?
omdat v. praag te druk is met de uefa verkiezingen, en met verbouwereerd zijn over de chaos bij zijn bond die hij nota bene niet eens aan zag komen.

omdat v. oostveen, de jong, v. breukelen, & co, zelf gefaald hebben en dus eigenlijk niet echt kritiek kunnen leveren zonder naar zichzelf te kijken. deden ze al niet, dus zullen ze nu ook niet doen.

de knvb is geen tandeloze tijger, de knvb is een dode tijger in feite. dat men (nog) geen opvolger voor blind heeft, ligt -denk ik- meer aan het feit dat ze dus nu niet meer zomaar kritiek kunnen leveren op de bondscoach. daarnaast is al langer gebleken dat de knvb heilig vast blijft houden aan 'de hollandse school', in elk geval zoveel als mogelijk is, en zoek daar maar eens een (buitenlandse) coach bij, dan kom je altijd uit bij de "oude, gevestigde garde". denk aan hiddink, blind, adriaanse, advocaat, etc. louis van gaal is tot nu toe de enige die dat systeem radicaal om durfde te gooien. :)

It’s the economy, stupid!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:55
dawg schreef op woensdag 07 september 2016 @ 16:44:
[...]

omdat v. praag te druk is met de uefa verkiezingen, en met verbouwereerd zijn over de chaos bij zijn bond die hij nota bene niet eens aan zag komen.

omdat v. oostveen, de jong, v. breukelen, & co, zelf gefaald hebben en dus eigenlijk niet echt kritiek kunnen leveren zonder naar zichzelf te kijken. deden ze al niet, dus zullen ze nu ook niet doen.

de knvb is geen tandeloze tijger, de knvb is een dode tijger in feite. dat men (nog) geen opvolger voor blind heeft, ligt -denk ik- meer aan het feit dat ze dus nu niet meer zomaar kritiek kunnen leveren op de bondscoach. daarnaast is al langer gebleken dat de knvb heilig vast blijft houden aan 'de hollandse school', in elk geval zoveel als mogelijk is, en zoek daar maar eens een (buitenlandse) coach bij, dan kom je altijd uit bij de "oude, gevestigde garde". denk aan hiddink, blind, adriaanse, advocaat, etc. louis van gaal is tot nu toe de enige die dat systeem radicaal om durfde te gooien. :)
Ach, laat de bondscoach het lekker zelf organiseren en de KNVB maar eens kijken naar de (jeugd)opleidingen in Nederland. Het gaat alleen maar om "techniek", "snelheid", "behendigheid", liefst met de bal.
Waarom denk je dat er alleen maar verdedigers staan (ja, staan!) die op dit moment die niet in Nederland voetballen? In het buitenland wordt echt verdedigd en mag vaak ook meer. Fysiek sterk, maar dan nog wel (gemiddeld) handig aan de bal is juist prima voor een verdediger. Kan ook echt genieten van de manier waarop spelers, die echt een man 90 minuten lang uitschakelen, hun werk doen. Ja het is niet altijd even fraai, maar een correcte sliding/ tackle of een goed fysiek duel winnen is ook mooi om te zien.

Daarop wordt hier bijna niet getraind. Het eerste wat er gebeurt als spelers uit Nederland in het buitenland aankomen is Fysiek trainen.

Kijk eens naar het Franse team, wat een kerels zijn dat. Daarbij kunnen ze ook nog eens voetballen. Met alleen handigheid/ werklust kom je er niet, iets meer body mag het NL elftal wel krijgen, Strootman is daar wel een mooi voorbeeld van. Die wordt niet zomaar opzij gedrukt door een tegenstander. Vind het echt jammer dat juist hem die fout moest overkomen, ik vond de fout van Janmaat (waar dan geen goal uitkwam) begin 2e helft veel schokkender.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-11 22:56
rikoos schreef op woensdag 07 september 2016 @ 16:33:
Hij is idd net gestart maar het is voor het eerst in jaren dat een Nederlander ook direct goed begint en alle pers positief over hem laat schrijven. Gisteren had hij ook een paar goede acties en er dreigt gevaar vanuit hem.
De pers is enorm optimistisch op het moment. Ik weet niet of ze het zielig vinden voor Blind of dat er andere spelletjes gespeeld worden, maar ik vind het overdreven. We hebben gewoon weer een valse start gehad, en dat onder een coach die verantwoordelijk is voor misschien wel de slechtste prestatie ooit (een EK missen in zo'n poule en zoveel landen is slechter dan 2002 imo). Dat het spel een keer redelijk was koop je niks voor.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:35
jbdeiman schreef op woensdag 07 september 2016 @ 16:58:
[...]

Ach, laat de bondscoach het lekker zelf organiseren en de KNVB maar eens kijken naar de (jeugd)opleidingen in Nederland. Het gaat alleen maar om "techniek", "snelheid", "behendigheid", liefst met de bal.
Waarom denk je dat er alleen maar verdedigers staan (ja, staan!) die op dit moment die niet in Nederland voetballen? In het buitenland wordt echt verdedigd en mag vaak ook meer. Fysiek sterk, maar dan nog wel (gemiddeld) handig aan de bal is juist prima voor een verdediger. Kan ook echt genieten van de manier waarop spelers, die echt een man 90 minuten lang uitschakelen, hun werk doen. Ja het is niet altijd even fraai, maar een correcte sliding/ tackle of een goed fysiek duel winnen is ook mooi om te zien.

Daarop wordt hier bijna niet getraind. Het eerste wat er gebeurt als spelers uit Nederland in het buitenland aankomen is Fysiek trainen.

Kijk eens naar het Franse team, wat een kerels zijn dat. Daarbij kunnen ze ook nog eens voetballen. Met alleen handigheid/ werklust kom je er niet, iets meer body mag het NL elftal wel krijgen, Strootman is daar wel een mooi voorbeeld van. Die wordt niet zomaar opzij gedrukt door een tegenstander. Vind het echt jammer dat juist hem die fout moest overkomen, ik vond de fout van Janmaat (waar dan geen goal uitkwam) begin 2e helft veel schokkender.
Ik had ooit een Turks jongetje onder mij hoede. Mentaliteit van een vechter en had zelfs schijt aan mij als trainer (type Vidal/Rode). Dat zijn juist jongetjes die je lekker mee in de D1 moet nemen en niet in de D3 waar je compleet gedemotiveerd wordt. Als ik dat jongetje had mogen trainen in de D1 was het een tank op het middenveld geworden, maar nee (zoals iedereen al zegt) de hollandse school moet na geleefd worden :F

Al met al voor ons fans en toekijkers behoorlijk klote, maar het gaat overal helemaal de mist in. En daar kom je 1 keer achter. Als het team zich meer veroorloofd en een voorbeeld aan v. Gaal neemt die in principe schijt aan de Hollandse school heeft, dan krijgen ze meer speel ruimte om dingen uit te proberen.

[ Voor 9% gewijzigd door Mosin op 07-09-2016 18:01 ]

• D-e-n
  • Laatst online: 13:16
jbdeiman schreef op woensdag 07 september 2016 @ 16:58:
[...]
Het gaat alleen maar om "techniek", "snelheid", "behendigheid", liefst met de bal.
Daar merk ik anders weinig van. We wachten al tien jaar op de nieuwe Sneijder of Robben. Maar die is er niet.
Waarom denk je dat er alleen maar verdedigers staan (ja, staan!) die op dit moment die niet in Nederland voetballen?
Omdat de beste spelers weggekocht worden. En we exporteren momenteel meer talentvolle verdedigers dan aanvallers. Dat vind ik een groter probleem dan het gebrek aan fysiek.
Kijk eens naar het Franse team, wat een kerels zijn dat. Daarbij kunnen ze ook nog eens voetballen.
Het grootste verschil met de Franse jeugd is dat die veel speeltijd krijgt op jonge leeftijd, in een sterke competitie. Het was schokkend om te zien hoe weinig eredivisie spelers er in de onder 19 speelden het laatste EK. Terwijl dat juist de leeftijd is waarbij je fysiek weerbaar moet worden.

Kijk naar de resultaten van bijvoorbeeld onze elftallen onder 17: die zijn echt niet minder dan vroeger. In de categorie tussen 17 en 21: daar gaat het mis. In het geroep om fysiek lijkt iedereen dat over het hoofd te zien.

• apis29
  • Niet online
(functionele) Techniek, etc. wordt idd steeds beroerder. Een pass over 10 meter of in de loop geven lukt al niet meer of een bal goed aannemen van een harde inspeelpass. Over het aantal mislukte dribbel acties maar niet te spreken (zonder dat een tegenstander ook maar iets hoeft te doen) :') .
Spanje en Duitsland zijn nog steeds twee voorbeelden van landen waar kracht absoluut niet op nr.1 staat dus welk voorbeeld wil je volgen? Frankrijk probeert dan wel met hun jeugdprogramma (ná WK 2002) de gulden middenweg te zoeken waar zeker op fysiek wordt geselecteerd en je er als 'kleintje' alleen bij komt als je een superieure techniek hebt (toendertijd Ribery tussen de Viera's, etc.; van Griezmann en Payet zie je ook weinig terug in de jeugdelftallen) maar uiteindelijk stelt de Franse competitie Europees weinig voor in de CL en EL.
De (Franse) nationale jeugdelftallen doen het natuurlijk wel goed maar dat komt vooral door het fysiek (groter, sneller, sterker).

[ Voor 30% gewijzigd door apis29 op 07-09-2016 21:30 ]

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
D-e-n schreef op woensdag 07 september 2016 @ 17:38:
Kijk naar de resultaten van bijvoorbeeld onze elftallen onder 17: die zijn echt niet minder dan vroeger. In de categorie tussen 17 en 21: daar gaat het mis. In het geroep om fysiek lijkt iedereen dat over het hoofd te zien.
Kan dit ook niet komen omdat sommige clubs prefereren de speler in kwestie bij de voorbereiding te betrekken? Heb dat bij Feyenoord wel eens voor zien komen.

• ph4ge
De Nederlandse jeugdelftallen hebben het zelden goed gedaan en vaak zijn er maar een paar spelers die in die elftallen spelen die uiteindelijk het grote Oranje halen. Nederlanders ontwikkelen zich fysiek altijd wat later, het geeft ook niet dat je het in de jeugd fysiek af legt want dat kan je nog wel bij trainen. Dirk Kuyt en Mark van Bommel, belangrijke internationals in de generatie die 2e en 3e werden op het WK, hebben nooit in Jong Oranje gespeeld.

De generatie die Europees Kampioen werd had zich nooit voor een internationaal u21 toernooi geplaatst, de generatie die het in 2000 had moeten worden ook niet. Alleen de 2008-2014 generatie deed het redelijk, maar de sterren uit de jeugd haalde de eindtoernooien niet.

Volgens mij gaat het mis op iets latere leeftijd. De stap van talent die het leuk doet in de Eredivisie naar superster is te groot geworden en laat bloeiers krijgen geen kans meer.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Verwijderd

Heb niet het idee dat Nederlandse voetballers minder zijn dan die van waar dan ook. Zou mij dan ook niet al te druk maken over resultaten die soms een beetje tegen vallen. Overkomt zoveel landen en clubs dat zij niet steeds bij de winnaars behoren. Niets abnormaals aan.

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:52
Heerlijk weer een weekend vol met voetbal :)

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• Mosin
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:52:
Heb niet het idee dat Nederlandse voetballers minder zijn dan die van waar dan ook. Zou mij dan ook niet al te druk maken over resultaten die soms een beetje tegen vallen. Overkomt zoveel landen en clubs dat zij niet steeds bij de winnaars behoren. Niets abnormaals aan.
Er gaat teveel mis om echt 1 ding aan te wijzen. Je zit met een redelijk zwakke competitie in vergelijking met de Bundesliga, PL en La Liga. Spelers staan tegen Ajax en PSV terwijl je in die andere landen tegen de beste clubs van het huidige voetbal speelt. In Nederlands sta je dus niet echt vaak tegen een aardige ploeg te ballen.

Zag laatst Kimmich spelen, dat ventje is zo ongelofelijk goed zeg. Als je hem naast menig Nederlands talent zet hoef ik me niet af te vragen waarom hij goed is en de Nederlander iets achterloopt. Kimmich is ook niet echt fysiek sterk en kan zich voetballend toch onderscheiden. Het is per spelers hoe of wat hij moet doen om een topper te worden.

Het is geen schande nee, als je er gewoon eerlijk naar kijkt. De oplossing zou ik echt wel gaan zoeken bij de Amateurs die jeugdige spelers moeten brengen. Naar mijn mening word er te vaak vriendjes politiek toe gepast. Echte kwaliteit laat zich natuurlijk wel zien, maar ontwikkelings mogelijkheden binnen clubs vallen extreem vies tegen (door dat bovengenoemde). Er zijn geen spitsen trainers die zich even laten zien (niet naar mijn ervaring) maar juist wel weer veel keeper trainers.

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:05
http://www.fcupdate.nl/vo...uropese-top-acht-behoren/

De top 8....

Momenteel 10e, gezien de ontwikkelingen de laatste tijd, zowel in het nederlandse club als het nationale voetbal, heb ik er een behoorlijk hard hoofd in dat die 8e plek in 2020 ook maar in de verste verte realistisch is.

Verwijderd

Mosin schreef op donderdag 08 september 2016 @ 13:51:
[...]

Er gaat teveel mis om echt 1 ding aan te wijzen. Je zit met een redelijk zwakke competitie in vergelijking met de Bundesliga, PL en La Liga. Spelers staan tegen Ajax en PSV terwijl je in die andere landen tegen de beste clubs van het huidige voetbal speelt. In Nederlands sta je dus niet echt vaak tegen een aardige ploeg te ballen.

Zag laatst Kimmich spelen, dat ventje is zo ongelofelijk goed zeg. Als je hem naast menig Nederlands talent zet hoef ik me niet af te vragen waarom hij goed is en de Nederlander iets achterloopt. Kimmich is ook niet echt fysiek sterk en kan zich voetballend toch onderscheiden. Het is per spelers hoe of wat hij moet doen om een topper te worden.

Het is geen schande nee, als je er gewoon eerlijk naar kijkt. De oplossing zou ik echt wel gaan zoeken bij de Amateurs die jeugdige spelers moeten brengen. Naar mijn mening word er te vaak vriendjes politiek toe gepast. Echte kwaliteit laat zich natuurlijk wel zien, maar ontwikkelings mogelijkheden binnen clubs vallen extreem vies tegen (door dat bovengenoemde). Er zijn geen spitsen trainers die zich even laten zien (niet naar mijn ervaring) maar juist wel weer veel keeper trainers.
België heeft een alternatief gevonden in de play offs aan het einde van de competitie waarin uitgemaakt wordt wie er kampioen wordt. Is wellicht ook een optie voor Nederland.

Wat jeugd betreft loopt er meer dan genoeg in Nederland rond. Zeker, er gaan jongens van 16 jaar naar buitenlandse clubs, met name clubs in de PL. Zitten voor- en nadelen aan voor betreffende spelers. Waar Nederlandse BVO's wel voor uit moeten kijken is dat ze niet te veel spelers gaan huren van grote clubs uit de PL. Dat kan op korte termijn sportieve winst opleveren maar op langere termijn is dat fnuikend voor de BVO's.

Bij Ajax loopt menige supporter weg met Nouri, om maar een voorbeeld te noemen. En Jong AZ heeft niet onlangs voor niets onlangs gewonnen van Jong Ajax. Jong AZ is de afgelopen 2 seizoenen uitgeroepen tot de beste jeugdopleiding van Nederland, het stokje overnemend van Feyenoord wat de beste jeugdopleiding in de jaren voordien had.

Bij de jeugd van de BVO's wordt voor zover ik het kan beoordelen echt niet aan vriendjespolitiek gedaan. Menige ouder heeft een traan weg moeten pinken omdat zoonlief niet door mocht bij een bepaalde BVO vanwege zijn voetbal.

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
"Bosz geeft Ziyech tijd om te wennen aan Ajax systeem"

Mijn god.... snappen die zelfingenomen idioten daar in die top nou nog niet dat bovenstaande juist het grootste probleem is? Hoe zorg je ervoor dat Ziyech niet gaat slagen in Amsterdam 101

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Leon Zwiers schreef op donderdag 08 september 2016 @ 15:16:

Mijn god.... snappen die zelfingenomen idioten daar in die top nou nog niet dat bovenstaande juist het grootste probleem is? Hoe zorg je ervoor dat Ziyech niet gaat slagen in Amsterdam 101
_O-

Ziyech stuurt Ajax het Bosz in...

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:32
Dat wordt dus eerst een jaartje Jong Ajax. :+

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:42
Leon Zwiers schreef op donderdag 08 september 2016 @ 15:16:

Je bedoelt selectief quoten 101? De Daily Mail/Bild/The Sun hebben wellicht nog wel een plek vrij voor je.

Als je het hele stuk erneer zet dan is het een stuk duidelijker, maar dat is natuurlijk minder leuk dan een selectieve quote gebruiken en dan even afgeven op een club waar je niet zo veel mee hebt.

Ziyech komt van Twente, complete systeem was om hem gebouwd en hij hoefde niet eens te verdedigen. Hij wist van de aanvallers hoe ze spelen en wat ze willen, bal diep, in de voeten. Hij is er nu een week, nog niet kunnen trainen met de meesten i.v.m. de interlands, dan is het m.i. logisch dat je aangeeft dat hij nog moet wennen aan systeem/spelers/manier van spelen. Maar goed, dat zijn mijn 2 centen.

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Er zit wel iets in hoor, hoeveel spelers hadden niet volledig de vrije rol bij hun oude club, waardoor ze konden schitteren, en moesten bij Ajax opeens hun man dekken etc, waardoor ze opeens er niets meer van leken te kunnen.

Zelfs bij de huidige selectie zie je het, omgekeerd weliswaar, bij Tete, vorig jaar ongenaakbaar als pure verdediger, nu moet hij zonodig mee opkomen waardoor hij zich niet meer volledig kan focussen en hij speelt een heel stuk minder sterk.

Ziyech nu dwingen tot een totaal ander speltype kan dus best eens verkeerd uitpakken weer. Dat moet Ajax toch inmiddels wel eens inzien, je moet spelers halen die de dingen al kunnen/doen als je ze koopt. Waarbij ik niet wil beweren dat Ziyech dat niet kan hoor, maar het is niet totaal ondenkbaar.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

• LZ86
JanW schreef op donderdag 08 september 2016 @ 15:39:
[...]

Je bedoelt selectief quoten 101? De Daily Mail/Bild/The Sun hebben wellicht nog wel een plek vrij voor je.
Nee..... :F

Want
HeatWave schreef op donderdag 08 september 2016 @ 15:43:
Er zit wel iets in hoor, hoeveel spelers hadden niet volledig de vrije rol bij hun oude club, waardoor ze konden schitteren, en moesten bij Ajax opeens hun man dekken etc, waardoor ze opeens er niets meer van leken te kunnen.

Zelfs bij de huidige selectie zie je het, omgekeerd weliswaar, bij Tete, vorig jaar ongenaakbaar als pure verdediger, nu moet hij zonodig mee opkomen waardoor hij zich niet meer volledig kan focussen en hij speelt een heel stuk minder sterk.

Ziyech nu dwingen tot een totaal ander speltype kan dus best eens verkeerd uitpakken weer. Dat moet Ajax toch inmiddels wel eens inzien, je moet spelers halen die de dingen al kunnen/doen als je ze koopt. Waarbij ik niet wil beweren dat Ziyech dat niet kan hoor, maar het is niet totaal ondenkbaar.
Deze post slaat de spijker op zijn kop _/-\o_
Het is uberdom van Ajax om Ziyech dit aan te doen. Had m dan niet gehaald. Ze moeten juist dat matige elftal volledig op Ziyech afstemmen zodat ie kan uitblinken. Dan kan ie zijn rol als de beste speler van de eredivisie waarmaken, met om hem heen veel betere spelers dan Twente had rondlopen.

Zo kan Ajax nog hoge ogen gooien.

• Gonadan

Gonadan

Hadden jullie daar nog een nieuwsbericht voor nodig? Het is algemeen bekend dat ze bij Ajax graag aankopen om zeep helpen door ze om te willen vormen. :')

Nu zie ik een Ziyech best passen bij de huidige tactiek, maar je kunt het ook zomaar verprutsen. Een vrije rol zoals hij had hoeft hij niet te verwachten, dat krijg je alleen bij kleinere clubs of je moet een speler van een heel ander kaliber zijn. Het zou ook van hem dom zijn als het daar stuk op zou lopen. Dan krijg je zo'n El Hamdaoui effect.

Overigens vind ik het wel heel erg voorbarig om nu al conclusies te trekken, maar ja, het is voetbal dus had vooral je gang. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Gonadan op 08-09-2016 17:58 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Tweaking Art
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-12-2024
Tactische discipline is nou eenmaal belangrijker in de top dan zeg maar bij een middenmoter dus echt vreemd is het niet om Ziyech geen vrije rol te geven.

Als Ziyech elke week bewijst de beste te zijn zoals hij bij Twente deed dan kan je altijd nog kijken om hem meer vrijheid te geven.

Ajax vind het sowiezo erg leuk om het zichzelf zo moeilijk mogelijk te maken, nu is Riedewald ineens de enige nummer 6 in de selectie dus dan weet je hoe laat het is, de achterste zwakke linie blijft intact en het middenveld is overvol met goede voetballers.

Het zal een interessante puzzel worden, ik verwacht dat Ziyech zijn debuut zal maken op rechts met Traore in de spits, we zullen zien hoe dat uitpakt.

Verwijderd

Leuk al die conclusies over het "inperken" van Ziyech, maar hij heeft nog geen wedstrijd gespeeld. Lijkt me logisch dat je pas iets zinnigs hierover kan zeggen als hij een wedstrijd of 10 heeft gespeeld en het publiek inzicht heeft gekregen in zijn rol.

Wat mij betreft kan hij de James Rodriguez van Ajax worden, waarbij hij i.t.t. de echte James niet bankzitter wordt op termijn. ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2016 10:50 ]

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:36
De grotere vraag zal zijn of hij kan laten zien wat hij kan tegen tegenstanders die helemaal ingezakt zijn, want dat is waar Ajax tegenaan loopt (muur van spelers). Daar waar hij bij Twente natuurlijk veel meer ruimte had om te ballen en te counteren.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• jbdeiman
martinusz schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 11:19:
De grotere vraag zal zijn of hij kan laten zien wat hij kan tegen tegenstanders die helemaal ingezakt zijn, want dat is waar Ajax tegenaan loopt (muur van spelers). Daar waar hij bij Twente natuurlijk veel meer ruimte had om te ballen en te counteren.
Bij Twente was inderdaad het team om Ziyech heen gebouwd, maar daar liep ook niet echt wat rond buiten Ziyech. Wat ik me vooral afvraag is of de aanvallende impuls die Ziyech kan geven voldoende is om het geklungel achterin weg te poetsen. Ik denk niet dat hij de man is die het hele team sterker maakt, maar wel een speler die een loopactie (zo ook bij Twente met de jonge jongetjes) op waarde weet te schatten en de bal op de juiste plek weet te leggen om gevaar te stichten.
Wellicht dat ze (verdedigers/ verdedigende middenvelders) met wat meer vertrouwen gaan spelen als er meer kansen gecreëerd worden en meer wordt gescoord, waardoor ze weer in goede doen komen, maar of Ziyech de "volledige oplossing" vormt vraag ik me wel echt af.

• Han
  • Niet online

Han

Bij Twente liep Ziyech bijna altijd in dubbele dekking omdat hij de enige was waar het gevaar vandaan kwam. En zelfs dan kon hij met goede acties effectief gevaarlijk worden. Straks bij Ajax kan de tegenstander hem niet constant dubbel dekken, dan vallen er gaten in de overige verdediging. Ajax heeft hem juist gehaald vanwege zijn acties en passes omdat Ajax moeite had met het feit dat bijna alle tegenstanders zich ingraven en Ajax geen wapen hadden om dat te doorbreken. Dat wapen hebben ze nu hopelijk gekocht.

Maar goed, zoals al terecht werd opgemerkt, Ziyech heeft nog geen minuut voor Ajax gespeeld, dus het is allemaal speculeren. Qua marketing zit het sowieso goed, iedereen heeft het over Ziyech en Ajax :P

Ik hoop (en verwacht) dat hij samen met Traore een koppel gaat vormen wat voor spektakel gaat zorgen, waarvoor je naar het stadion komt. Twee technisch begaafde spelers in één team, kan zeker wat moois worden. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Han op 09-09-2016 12:30 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Mosin
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:24:
[...]

België heeft een alternatief gevonden in de play offs aan het einde van de competitie waarin uitgemaakt wordt wie er kampioen wordt. Is wellicht ook een optie voor Nederland.

Wat jeugd betreft loopt er meer dan genoeg in Nederland rond. Zeker, er gaan jongens van 16 jaar naar buitenlandse clubs, met name clubs in de PL. Zitten voor- en nadelen aan voor betreffende spelers. Waar Nederlandse BVO's wel voor uit moeten kijken is dat ze niet te veel spelers gaan huren van grote clubs uit de PL. Dat kan op korte termijn sportieve winst opleveren maar op langere termijn is dat fnuikend voor de BVO's.

Bij Ajax loopt menige supporter weg met Nouri, om maar een voorbeeld te noemen. En Jong AZ heeft niet onlangs voor niets onlangs gewonnen van Jong Ajax. Jong AZ is de afgelopen 2 seizoenen uitgeroepen tot de beste jeugdopleiding van Nederland, het stokje overnemend van Feyenoord wat de beste jeugdopleiding in de jaren voordien had.

Bij de jeugd van de BVO's wordt voor zover ik het kan beoordelen echt niet aan vriendjespolitiek gedaan. Menige ouder heeft een traan weg moeten pinken omdat zoonlief niet door mocht bij een bepaalde BVO vanwege zijn voetbal.
Dan vraag ik me nog steeds af waar al die goede talenten rond lopen? Als ze goed zijn zit er wel weer iets mentaal tegen ofzo. Ik twijfel behoorlijk aan al dat ''goede'' talent.
Wat Antonio Conte mooi zei: ''Ik heb liever 10 kei en keiharde werkers dan een leuke voetballer die niks kan ''_/-\o_

• D-e-n
Werkers heb je overal. Juist het extra talent laat je boven landen als IJsland uitstijgen.

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
D-e-n schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 15:15:
Werkers heb je overal. Juist het extra talent laat je boven landen als IJsland uitstijgen.
Mijn inziens is het een combinatie van beide. Werkers moeten het vuile werk van de 'talenten' opknappen zodat die vervolgens kunnen excelleren.

• jbdeiman
JST94 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 15:28:
[...]

Mijn inziens is het een combinatie van beide. Werkers moeten het vuile werk van de 'talenten' opknappen zodat die vervolgens kunnen excelleren.
Maar ook talenten moeten werken en niet alleen op handigheid e.d. vertrouwen. Voetbal blijft een team sport en 1 talent kan je prima met 9 werkers (ik reken de keeper niet mee daarbij) nog ondersteunen, maar als je 4 talenten hebt zullen 2 van de 4 (liever nog 3 van de 4 of alle 4) ook moeten werken.
Met talent alleen kom je er niet, er zal ook echt iets van inzet bij moeten zitten om het maximale eruit te halen.

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Mosin schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 13:34:
[...]

Wat Antonio Conte mooi zei: ''Ik heb liever 10 kei en keiharde werkers dan een leuke voetballer die niks kan ''_/-\o_
Iedereen heeft liever 10 spelers dan maar 1, helemaal als die ene er ook nog eens niks van kan. :P
Bedoelt hij niet liever 10 harde werkers en een leuke speler dan 10 leuke spelers en een harde werker?
Is ook niet raar dat hij dat zegt want hij was zelf ook een speler die het vooral van z'n werklust en mentaliteit moest hebben.

Only fools are enslaved by time and space.

• Gonadan

Gonadan

Misschien moet je even het originele citaat erbij zoeken in plaats van zes kanten op gokken. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• D-e-n
JST94 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 15:28:
[...]
Maar het probleem van Oranje is volgens mij het gebrek aan nieuwe aanvallende talenten, niet een gebrek aan werkers. En dat probleem gaat alleen maar groter worden als iedereen zich nu op die werkers gaat concentreren.

• Gonadan

Gonadan

D-e-n schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 17:16:
Maar het probleem van Oranje is volgens mij het gebrek aan nieuwe aanvallende talenten, niet een gebrek aan werkers. En dat probleem gaat alleen maar groter worden als iedereen zich nu op die werkers gaat concentreren.
Ja we weten nu wel dat je een hekel hebt aan werken, mentaliteit en fysiek. Misschien maar gewoon Messi kijken dan? ;)
Oranje komt niet alleen aanvallende talenten tekort, maar ook verdedigende talenten en werkende talenten. Het komt simpelweg te kort, op alle vlakken.

Ik vind het onthutsend hoe makkelijk steeds weer persoonlijke fouten gemaakt worden, ze lopen af en toe gewoon te kloten.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• D-e-n
Gonadan schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 17:20:
[...]
Oranje komt niet alleen aanvallende talenten tekort, maar ook verdedigende talenten en werkende talenten.
Dat lijkt me meer een onderbuikgevoel en is in mijn ogen echt onwaar. Voor wat betreft verdedigers staan we er bijvoorbeeld veel beter op dan in 2010 toen we het met enkel Mathijsen en Heitinga moesten doen en nota bene Braafheid nog in mocht vallen in de finale.

Nee, we hebben geen Stam of v Tiggelen maar daar hebben we er nooit veel van gehad. Maar De Vrij en Bruma spelen gewoon prima bij clubs in het buitenland, we hebben Vlaar nog steeds en van Dijk is een goede PL-speler.

Kijk ook wat er aan komt. Kongolo, Hoedt, Letschert, Riedewald : het lijkt me sterk dat er geen een van die spelers nog een stap maakt. Op het middenveld heb je v Ginkel, Propper of Klaassen. Maar qua technisch talent is het pover in die leeftijdscategorie.
Ik vind het onthutsend hoe makkelijk steeds weer persoonlijke fouten gemaakt worden, ze lopen af en toe gewoon te kloten.
Dat komt omdat wij zo graag naar voren lopen door onze spelopvatting. Hoe aanvallender je speelt hoe moeilijker het verdedigen wordt. Hoe minder je aanvallers de baas zijn hoe sneller de verdediging onder druk komt.

Natuurlijk kan het verdedigend beter. Het zou fijn zijn als één van de jongeren een Japie Stam wordt. Maar zet de Sneijder, v Persie en Robben van 27 jaar in dit Oranje en we staan al 2-0 voor voordat Zweden überhaupt aan de overkant is geweest en Griekenland thuis was 4-1 geworden. Dat is de kern van het verschil met de vette jaren.

• Gonadan

Gonadan

D-e-n schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 18:21:
Dat lijkt me meer een onderbuikgevoel en is in mijn ogen echt onwaar.
Dat mag jij vinden uiteraard, maar ik ben toch wel benieuwd waar jij dan je wetenschappelijk bewijs vandaan haalt. Volgens mij zijn de meeste discussies hier op gevoel of op zelf geconstateerde 'feiten'.
Voor wat betreft verdedigers staan we er bijvoorbeeld veel beter op dan in 2010 toen we het met enkel Mathijsen en Heitinga moesten doen en nota bene Braafheid nog in mocht vallen in de finale.

Nee, we hebben geen Stam of v Tiggelen maar daar hebben we er nooit veel van gehad. Maar De Vrij en Bruma spelen gewoon prima bij clubs in het buitenland, we hebben Vlaar nog steeds en van Dijk is een goede PL-speler.
Dat het ooit slechter is geweest maakt het nu nog niet goed. Niveau Stam hebben we niet altijd maar er zijn wel vaak verdedigers geweest die beter zijn dan dit. De Vrij laat het niet echt zien, Bruma is vooralsnog gewoon Eredivisie tot hij daar daadwerkelijk veel gespeeld heeft, Vlaar was fantastisch op het WK maar te traag voor aanvallend voetbal, Van Dijk wordt alleen maar afgebrand. Al vind ik persoonlijk dat Van Dijk het volgens mij prima kan, alleen verwacht niet dat hij opbouwt tot de zestien van de tegenstander.

We zijn tegenwoordig al bij als ze in een topcompetitie spelen, vroeger waren we blij als ze bij een topclub uit een topcompetitie speelden. Ik zie wel een duidelijk verschil.
Kijk ook wat er aan komt. Kongolo, Hoedt, Letschert, Riedewald : het lijkt me sterk dat er geen een van die spelers nog een stap maakt. Op het middenveld heb je v Ginkel, Propper of Klaassen. Maar qua technisch talent is het pover in die leeftijdscategorie.
Totaal niet van onder de indruk, leuk maar gaat ons niet redden. Dan moet er echt nog wel een spurt aan kwaliteit in schieten.

Wil je nu beweren dat Pröpper en Klaassen geen technisch talent hebben? Want dan heb jij een definitie van techniek die ik niet ken. :?
Dat komt omdat wij zo graag naar voren lopen door onze spelopvatting. Hoe aanvallender je speelt hoe moeilijker het verdedigen wordt. Hoe minder je aanvallers de baas zijn hoe sneller de verdediging onder druk komt.
Dat ben ik met je eens hoor, je zag tegen de Grieken een Domino effect waardoor mensen uit positie gingen. Maar dat is onzekerheid, onervarenheid of angst. Ze denken in te moeten grijpen terwijl het verleden van de organisatie veel erger is.

Daarom ben ik blij dat Strootman er weer bij is, die is van een ander kaliber. Alles in tweeën schoppen wat beweegt en de jongens erachter kunnen zich concentreren op verdedigen.
Natuurlijk kan het verdedigend beter. Het zou fijn zijn als één van de jongeren een Japie Stam wordt. Maar zet de Sneijder, v Persie en Robben van 27 jaar in dit Oranje en we staan al 2-0 voor voordat Zweden überhaupt aan de overkant is geweest en Griekenland thuis was 4-1 geworden. Dat is de kern van het verschil met de vette jaren.
En weer die fantastische onderschatting van de Zweden, waar komt die illusie toch vandaan?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• D-e-n
@Gonadan
Klaassen en Pröpper hebben functionele techniek maar ze zijn niet aanvallend creatief zoals een Sneijder of Robben. Ze beslissen geen wedstrijden op die manier. Ik had dat beter moeten duidelijk maken.

Dat het verdedigend ooit slechter is geweest is wel degelijk van belang. Want juist in die periode die ik aanhaal werd er wel degelijk op topniveau gepresteerd. Waarom? Omdat we wereldtop voorin hadden, spelers met iets extra's. Dat is het voornaamste verschil tussen presteren in 2010 en minder presteren nu.

Verder onderschat ik Zweden niet maar het lijkt me vrij duidelijk dat we juist tegen Zweden die extra klasse misten. Met de werkethos, de spelopvatting en de defensie was echt niet zoveel fout.

• Gonadan

Gonadan

D-e-n schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 19:13:
@Gonadan
Klaassen en Pröpper hebben functionele techniek maar ze zijn niet aanvallend creatief zoals een Sneijder of Robben. Ze beslissen geen wedstrijden op die manier. Ik had dat beter moeten duidelijk maken.
Inderdaad, dat ben ik met je eens. Je hoort namelijk vaak klachten over basistechnieken maar als er spelers zijn die dat wel goed hebben zijn zij het wel.

Als je met techniek doelde op creativiteit en straatvoetbal trucjes dan inderdaad niet. Dat missen we behoorlijk. Depay leek even in staat dat te brengen maar heeft helaas de mentaliteit niet. Ziyech misschien? ;)
Dat het verdedigend ooit slechter is geweest is wel degelijk van belang. Want juist in die periode die ik aanhaal werd er wel degelijk op topniveau gepresteerd. Waarom? Omdat we wereldtop voorin hadden, spelers met iets extra's. Dat is het voornaamste verschil tussen presteren in 2010 en minder presteren nu.
Mathijsen en Heitinga waren tot nog fit, net als toppers zoals Van Bronckhorst en Van Bommel. Zelf Van der Wiel en Stekelenburg zaten op hun top. En dan was De Jong er ook nog. Feitelijk noem jij nu expres de minste twee, maar qua blok stond er echt wel wat meer dan nu hoor. Zelfs Kuyt deed af en toe mee. ;)

Aanvallend was het juist veel gerommel, met name weer tussen KJH en VP. Een briljante Sneijder heeft toen voorin de kar getrokken.

Het belangrijkste was toen de balans, zowel voorin als achterin was er kwaliteit. Nu kan je voorin meer kwaliteit op creatief vlak zetten maar als je met de rest van het team niets doet kom je er alsnog niet.
Verder onderschat ik Zweden niet maar het lijkt me vrij duidelijk dat we juist tegen Zweden die extra klasse misten. Met de werkethos, de spelopvatting en de defensie was echt niet zoveel fout.
Het is meer de wijze waarop je het bracht denk ik dan. De afgelopen week heerste nogal het idee dat Nederland standaard met 4-0 van Zweden hoort te winnen. Dat is gewoon feitelijk onjuist. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• D-e-n
Gonadan schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 19:59:
[...]
Feitelijk noem jij nu expres de minste twee, maar qua blok stond er echt wel wat meer dan nu hoor.
Die twee vormden het centrum. En aangezien er steeds wordt geklaagd over de verdediging is de vergelijking wel gepast. Vergeet niet dat voor dat WK niet iedereen overtuigd was van de vorm van Gio. Die stond bij Feyenoord ook gewoon linkshalf volgens mij.

En dat blok was vooral ook een verdedigende keuze.
Het belangrijkste was toen de balans
Maar dat is dan toch een keuze? Je ziet ook nu dat het duidelijk beter gaat nu Blind wat defensievere keuzes maakt.

• Gonadan

Gonadan

D-e-n schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 20:56:
Die twee vormden het centrum. En aangezien er steeds wordt geklaagd over de verdediging is de vergelijking wel gepast. Vergeet niet dat voor dat WK niet iedereen overtuigd was van de vorm van Gio. Die stond bij Feyenoord ook gewoon linkshalf volgens mij.
De verdediging van een elftal is meer dan alleen de centrum verdedigers. En ja, vooraf was men kritisch over Gio. Vooraf is men eigenlijk altijd kritisch. :P
En dat blok was vooral ook een verdedigende keuze.

[...]

Maar dat is dan toch een keuze? Je ziet ook nu dat het duidelijk beter gaat nu Blind wat defensievere keuzes maakt.
Het blok van toen is kwalitatief een heel stuk verder dan het blok wat je nu kunt maken, dat is mijn punt. Door dat gebrek aan kwaliteit ga je geen balans krijgen door voorin betere spelers te zetten, ook niet met een nóg meer verdedigende opstelling.

Waarom reageer je zo selectief eigenlijk?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• D-e-n
Gonadan schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 21:21:
[...]
Het blok van toen is kwalitatief een heel stuk verder dan het blok wat je nu kunt maken, dat is mijn punt.
Het centrum van het middenveld was meer ervaren. Maar ik vond de defensie van toen echt niet geweldig. Die leunde erg op de twee defensieve middenvelders.
Door dat gebrek aan kwaliteit ga je geen balans krijgen door voorin betere spelers te zetten, ook niet met een nóg meer verdedigende opstelling.
Als je Promes inruilt voor Robben, Sneijder vijf jaar jonger maakt en van Persie erbij zet krijg je een heel ander elftal. Dat soort spelers mis je gewoon nu.

Van Bommel was goed maar ik denk dat wat dat betreft Klaassen of Pröpper nog kunnen groeien. Een jonge Sneijder is er niet. Dat is mijn punt.
Waarom reageer je zo selectief eigenlijk?
Ik probeer de punten aan te halen die belangrijk zijn

[ Voor 8% gewijzigd door D-e-n op 09-09-2016 21:37 ]

• Gonadan

Gonadan

D-e-n schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 21:35:
Het centrum van het middenveld was meer ervaren. Maar ik vond de defensie van toen echt niet geweldig. Die leunde erg op de twee defensieve middenvelders.
Klopt, daarom ben ik zo blij dat Strootman er nu bij is. De verdediging is niet beter dan toen, maar het middenveld is zelfs een stuk slechter. Nu komen we weer een stapje dichterbij.
Als je Promes inruilt voor Robben, Sneijder vijf jaar jonger maakt en van Persie erbij zet krijg je een heel ander elftal. Dat soort spelers mis je gewoon nu.
Zeker, dan winnen we wel van Griekenland. Maar wonderen hoef je dan nog steeds niet te verwachten.
Van Bommel was goed maar ik denk dat wat dat betreft Klaassen of Pröpper nog kunnen groeien. Een jonge Sneijder is er niet. Dat is mijn punt.
Kortom, komend toernooi zijn we gewoon nog de lul. Het is niet goed genoeg en er komt ook niet veel aan.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Zit nu nog ff naar Nac te kijken.
Toch niet te geloven dat de scheidsrechter op het laatst een penalty geeft
Slecht zeg van die scheidsrechter
Wat betreft zijn er maar weinig scheidsrechters die zich niet laten intimideren door het thuispubliek

• ph4ge
D-e-n schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 21:35:
[...]

[...]

[...]

Ik probeer de punten aan te halen die belangrijk zijn
Die jonge Sneijder is er wel, maar onze BC heeft hem naar Marokko verjaagd. :(

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Gerucht gaat dat Ron Jans in beeld is als nieuwe assistent van Blind... ik weet niet... prima trainer, maar maar 1 topclub gehad (Luik) en dat was geen succes... vraag me af of hij serieus genomen wordt door de spelers...

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:59

St@m

@ Your Service

P.O. Box schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 12:51:
Gerucht gaat dat Ron Jans in beeld is als nieuwe assistent van Blind... ik weet niet... prima trainer, maar maar 1 topclub gehad (Luik) en dat was geen succes... vraag me af of hij serieus genomen wordt door de spelers...
Mag het toch hopen van niet, of dan in ieder geval icm zijn werkzaamheden bij PEC.

PEC, waar mijn vrienden en ik vanavond allemaal niet bij kunnen zijn omdat de KNVB in al haar wijsheid weer eens heeft besloten om een wedstrijd te verplaatsen :( Betaal je dan een seizoenskaart voor.. Zet je alle wedstrijden in de agenda zodat de vrouw weet waar ze aan toe is, er op tijd oppas geregeld kan worden indien nodig.. maar nee hoor, de KNVB besluit anderhalve week van te voren dat de wedstrijd die gepland stond op zondag maar verplaatst wordt naar zaterdagavond 20:45..
Gelukkig kon ik een oppas regelen..

Oh wacht, ze verplaatsen hem nog een keer, naar 18:30.. :/ Tja, dan geen oppas, en je kan weer fluiten naar je centen. Niemand die er om zal malen, de centen zijn al binnen..

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• ph4ge
Wel iemand met verstand van voetbal. Nu nog iemand met uitstraling erbij en we hebben tenminste 2 van de belangrijkste kwaliteiten van een BC die blind beide niet heeft gecompenseerd.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:32
Jans heeft het zelf stellig ontkend en gaf aan dat er geen contact is geweest. Welke kant van het verhaal dan waarheid is is de vraag.

Het is inderdaad wel bizar hoe makkelijk je tegenwoordig al in aanmerking komt bij de KNVB. Voor zowel bondscoach, assistent als technisch manager.

Jans is eigenlijk ook maar een leuke trainer, meer niet. Alleen met PEC het leuk gedaan.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:33
Dus hij is minder geschikt dat Blind of v Basten om bij de KNVB te werken?
Die twee hebben dan wel grotere clubs onder hun hoede gehad maar zijn overal gefaald.

Daarnaast hoeft niet iedereen lid van de stad een indrukwekkende CV te hebben.
Als hij gehaald word als boegbeeld, dan ja. Maar hij zal niet gehaald worden om de pers praatjes te doen.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:11
ph4ge schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 15:47:
[...]

Wel iemand met verstand van voetbal. Nu nog iemand met uitstraling erbij en we hebben tenminste 2 van de belangrijkste kwaliteiten van een BC die blind beide niet heeft gecompenseerd.
Persoonlijk denk ik dat Jans op ieder aspect beter scoort dan Blind :)

XXXVI

• LZ86
Zo dan, ik schakel 10 minuten later in bij PSV.... gewoon al 2-0 :( . Zal je zien dat de rest van de wedstrijd er geen goal meer gemaakt wordt

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:38
Leon Zwiers schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 19:59:
Zo dan, ik schakel 10 minuten later in bij PSV.... gewoon al 2-0 :( . Zal je zien dat de rest van de wedstrijd er geen goal meer gemaakt wordt
Het wordt gewoon 10-0 voor PSV dus je mag nog 8 goals gaan zien O-)

• LZ86
Van mij mag het, goed voor mijn Scorito poule :). Nu de Jong nog een paar treffers!

Edit: Zelfs Narsingh Brenet gaat al scoren 8)7 Kom op NEC iets meer tegenstand mag wel :+

[ Voor 37% gewijzigd door LZ86 op 10-09-2016 20:08 ]

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:42
Leon Zwiers schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 20:03:
Van mij mag het, goed voor mijn Scorito poule :). Nu de Jong nog een paar treffers!

Edit: Zelfs Narsingh gaat al scoren 8)7 Kom op NEC iets meer tegenstand mag wel :+
bedoel je Brenet?

• LZ86
Shit, net te laat gecorrigeerd :+

En 4-0 de Jong! *O*

[ Voor 6% gewijzigd door LZ86 op 10-09-2016 20:11 ]

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:30

Hupske

AFCA

Leon Zwiers schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 20:03:

Edit: Zelfs Narsingh Brenet gaat al scoren 8)7 Kom op NEC iets meer tegenstand mag wel :+
1tje heeft die er nu. Assist Propper, ben ik dan weer blij mee.

Maar poeh voor je poule heb je met de Jong een goede nu. 2 assist en 1 goal :o

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

• LZ86
De Jong was mijn captain, Propper heb ik ook in het team, maar ik kan me even niet herinneren of ik de Jong niet had gewisseld als captain, dat zou nu wel klote zijn namelijk.

maar goed, dit wordt nog wel 5/6-0. NEC heeft helemaal niets te brengen en maakt de ene na de andere fout

[ Voor 24% gewijzigd door LZ86 op 10-09-2016 20:34 ]

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:09
PSV is toch wel het Ajax van '94-'96 aan het worden zo makkelijk als dat ze scoren. Hopelijk gaat het ook zo goed in de CL.

• Gonadan

Gonadan

Nou dat is wel een heel nieuw niveau van wishful thinking zeg! :D _O-

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

jaapstobbe schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 20:45:
PSV is toch wel het Ajax van '94-'96 aan het worden zo makkelijk als dat ze scoren. Hopelijk gaat het ook zo goed in de CL.
Het Ajax van 95 had gehakt gemaakt van dit PSV. Onvergelijkbaar. Als PSV er 5 inlegt tegen de kampioen van Duitsland neem ik mijn woorden uiteraard terug.

Excelsior gaat lekker :)

• LZ86
Twente achter, Excelsior 3-0. Wordt een mooi avondje zo!

• Blauwschaap
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-11 20:36
En dan hebben Ajax fans de naam arrogant te zijn :+

• HeatWave

HeatWave

Winnen van NEC, een ploeg die al gaat liggen als PSV de eerste poging doet en het dan vergelijken met het beste elftal ooit uit NL, dan heb je ook een paddotje of 3 op hoor :').

• LZ86
Barca stelt Cillessen op, en verliest spontaan een wedstrijd. Toeval? :+ O-)

• HeatWave

HeatWave

Leon Zwiers schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 22:18:
Neuh, ze beginnen zonder de beste spelers, met zo'n instelling van dat Alaves kan er geen moer van, dan kan je ze wel inbrengen maar je ziet het zo vaak, je draait het gewoon niet meer om. Dat zie je bij Ajax ook zovaak, onderschatting, dan komen ze achter en wat ze ook doen, het loopt gewoon niet meer. Hele domme fout van de trainer gewoon. Als iedereen fit is, gewoon opstellen, ook al moet je morgen weer....

Cillessen had de 2de misschien kunnen hebben, maar de aanvallers falen ook gewoon.

• Martinusz
Die was wel makkelijk ;)
Maar barca speelde met een B-team, en dat heeft ze punten gekost, en terecht.

• Han
  • Niet online

Han

Ik kan niet wachten tot Zoet ooit een transfer maakt... lekker populistische inkoppertjes maken, heerlijk :z

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Vorige pot tegen Groningen ook gezien? 32 doelpogingen ofzo en 0 goals?

Ajax midden jaren 90 was op dat moment het beste team ter wereld. Dat is PSV bij lange na niet. Beetje realisme is welkom.

Ik heb gisteren genoten van Ramselaar, wat een heerlijk spelertje. Bijna alles wat ie doet is goed, indrukwekkend op die leeftijd. Zilver gaat naar Brenet, brons naar Hendrix. Alleen op basis van gisteren dus.

Pröpper heeft een dipje, af en toe geniaal maar lang niet zo dominant als vorig seizoen totnogtoe.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2016 09:55 ]

• Gonadan

Gonadan

Han schreef op zondag 11 september 2016 @ 01:02:
[...]

Ik kan niet wachten tot Zoet ooit een transfer maakt... lekker populistische inkoppertjes maken, heerlijk :z
Wil je je graag tot dat niveau verlagen dan? :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Bossie
  • Laatst online: 13:34
martinusz schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 23:01:
[...]

Die was wel makkelijk ;)
Maar barca speelde met een B-team, en dat heeft ze punten gekost, en terecht.
Yep, maar Cilessen speelde vanwege een blessure van Ter Stegen, dus we gaan hem sowieso vaker zien de komende weken.

Deze verliespartij lag in ieder geval voornamelijk aan de andere 10 spelers.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• LZ86
Yes, feyenoord Ado gaat beginnen!

Kom maar op! Geen Havenaar zo te zien, hopen dat Feyenoord een goede generale heeft voor tegen ManU

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ludiek filmpje van Hans Nijland, waarin hij Paul Pogba uitnodigt om het mogelijke debuut van zijn broer Mathis te zien.

http://www.vi.nl/nieuws/n...llo-paul-this-is-hans.htm

[ Voor 13% gewijzigd door Jorgen op 11-09-2016 12:45 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Potverdomme Ado, ik zit met kippenvel te kijken hiero. Prachtige actie. _o_ O+

Nomen nescio

• LZ86
Geweldige actie van de Ado fans! Chapeau.

ADO bakt er op het veld weinig van. Feyenoord vergeet alleen te scoren.
Jorgensen zit niet in de wedstrijd helaas :( En vilhena ( zitten er een hoop met zijn kapsel op de ADO tribune :+ ) speelt weer postbode

Edit: yeah baby! 12-0. leek mij buitenspel die 2e

[ Voor 46% gewijzigd door LZ86 op 11-09-2016 13:07 ]

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Gaat ineens hard bij Feyenoord; binnen 2 minuten van 0-0 naar 2-0. Die tweede was wel heul erg randje buitenspel trouwens.

Nomen nescio

• LZ86
Ja bij herhaling duidelijk buitenspel. Het 1e gelukje van het seizoen. Dat er nog vele mogen volgen!

• St@m

St@m

@ Your Service

Leon Zwiers schreef op zondag 11 september 2016 @ 13:09:
Ja bij herhaling duidelijk buitenspel. Het 1e gelukje van het seizoen. Dat er nog vele mogen volgen!
Voor de clubs die tegen Feyenoord spelen :p

Feyenoord veel beter natuurlijk dan Ado, dus de voorsprong is terecht. Jammer dat een scheidsrechterlijke dwaling de wedstrijd nu al beslist.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14:37
Lekkere pass van Toornstra. Ben blij dat hij eindelijk laat zien dat hij het niveau aan kan. Een aantal wedstrijden doet het buitengewoon goed! Hopelijk niet verslappen in de 2e helft. Nog 1 of 2 goals en de 0 houden.

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Rubman

Retarded or just overjoyed!

St@m schreef op zondag 11 september 2016 @ 13:12:
[...]

Voor de clubs die tegen Feyenoord spelen :p

Feyenoord veel beter natuurlijk dan Ado, dus de voorsprong is terecht. Jammer dat een scheidsrechterlijke dwaling de wedstrijd nu al beslist.
Dwaling vind ik een groot woord, staat hij hij nu echt meters buitenspel maar nu gaat het om bovenlichaam en moet de grensrechter het in een fractie zien.
Dit gebeurd andersom ook wel eens en dan denk ik ook ja had afgekeurd moeten worden maar snap dat je dit kan missen.
De volgende keer staat er iemand niet buitenspel op zo'n manier maar wordt er wel gefloten en is het ook weer moord en brand.

Videoscheids is de enige oplossing hiertegen maar vergt wel weer een heel andere manier van fluiten.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• Martinusz
Waarom speelt Havenaar eigenlijk niet :? Ook niet erin tweede helft :?

• Han
  • Niet online

Han

martinusz schreef op zondag 11 september 2016 @ 13:40:
Waarom speelt Havenaar eigenlijk niet :? Ook niet erin tweede helft :?
11 september 2016
Ruben Schaken en Mike Havenaar staan niet in het basiselftal tegen Feyenoord.

Havenaar zit zondag in De Kuip op de bank. Fox Sports meldt dat de spits van ADO ziek is en daardoor niet volop kan meedoen.

Zeljko Petrovic heeft Ruben Schaken buiten de selectie gehouden. De rechtsbuiten is geblesseerd aan zijn hamstring.

Schaken liet eerder nog op de site van het AD weten niet te zullen juichen tegen zijn oude werkgever Feyenoord. Zijn blessure gooit echter roet in het eten bij het weerzien terugkeer in De Kuip.

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik krijg toch sterk het idee dat het een manier van Petrovic is om te laten zien wie de baas is naar Havenaar toe gezien ook eerder zijn uitspraken over Havenaar toen hij geconfronteerd werd met dat Havenaar had gezegd de volgende penal ook gewoon weer te nemen.
Ook Schaken klinkt me net iets te toevallig, denk niet dat Petrovic zoiets waardeert als je bij voorbaat al aangeeft niet te zullen juichen tegen je oude club.
Allemaal net iets te toevallig gezien de gebeurtenissen maar wellicht is het ook gewoon zo.

Only fools are enslaved by time and space.

• LZ86
Oh god, daar komt Bilal

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Pff, toch nog "maar" 2-0 bij de start van het Haags kwartiertje. Die marge had groter moeten zijn.

• Lekkerboeie86
Had lekker Kuyt eruit gehaald. Toornstra naar 10. Kuyt moet tegen PSV topfit erbij zijn. En donderdag nog tegen United..

• LZ86
Feyenoord is duidelijk de krachten aan het sparen. Wat een waardeloze 2e helft zeg. Ik snap het wel enigzins, maar om ADO zo te laten voetballen is vragen om problemen

• St@m

St@m

@ Your Service

Rubman schreef op zondag 11 september 2016 @ 13:32:
[...]

Dwaling vind ik een groot woord, staat hij hij nu echt meters buitenspel maar nu gaat het om bovenlichaam en moet de grensrechter het in een fractie zien.
Dit gebeurd andersom ook wel eens en dan denk ik ook ja had afgekeurd moeten worden maar snap dat je dit kan missen.
De volgende keer staat er iemand niet buitenspel op zo'n manier maar wordt er wel gefloten en is het ook weer moord en brand.

Videoscheids is de enige oplossing hiertegen maar vergt wel weer een heel andere manier van fluiten.
dwaling (de ~ | meervoud dwalingen)
verkeerde opvatting, verkeerde beschouwing
:? Is toch gewoon de juiste uitdrukking?
Ik snap ook wel dat je het kan missen, zeg ik ook verder niet toch?

Vind het alleen jammer dat de scheidsrechter de wedstrijd beslist. Had wel zin in een spannend potje, maar na 2-0 is het wel gespeeld. Zeker omdat Ado nou niet echt een grootse indruk maakt.

Kijk.. Anders was het nu 1-1 :P

• LZ86
En 2-1, Kom op feyenoord, stop eens met dat onderschatten en dat slappe spelen!

• ph4ge
Leon Zwiers schreef op zondag 11 september 2016 @ 14:15:
En 2-1, Kom op feyenoord, stop eens met dat onderschatten en dat slappe spelen!
Het is weer het benutten van kansen waar het aan ligt.

• St@m

St@m

@ Your Service

Haha die verdediger van Ado.. Man man man wat weggeven :,)

• LZ86
Pffff, wat een slotfase. Gelukkig is daar El Ahmadi, onze spits

• ph4ge
Pff, zoveel beter en dan toch nog zo spannend maken. Vorig jaar 2x verloren van ADO dus bonuspunten.

• Lekkerboeie86
Mooi resultaat! Pogba en Zlatan kunnen hun borst nat maken d:)b

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Rubman

Retarded or just overjoyed!

St@m schreef op zondag 11 september 2016 @ 14:15:
[...]

[...]

:? Is toch gewoon de juiste uitdrukking?
Ik snap ook wel dat je het kan missen, zeg ik ook verder niet toch?

Vind het alleen jammer dat de scheidsrechter de wedstrijd beslist. Had wel zin in een spannend potje, maar na 2-0 is het wel gespeeld. Zeker omdat Ado nou niet echt een grootse indruk maakt.

Kijk.. Anders was het nu 1-1 :P
Ja zo sec is het idd dwaling, maar de uitdrukking scheidsrechterlijke dwaling wordt vaak gebruikt als term voor grove misser o.i.d.

Maar gelukkig heeft Feyenoord nog gewonnen, gaat een hele zware week worden.
Wel super veel zin in donderdag, jammer dat de kuip half vol zit. Maar heb toch goede plaatsen weten te bemachtigen.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Pagina: 1 ... 50 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
]Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2016/2017
Voor FC-Twente: FC Twente - hoe nu verder