Geluk dwing je af, het tegendeel ook. Een dure blunder van de scheidsrechter.D-e-n schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 22:33:
Damn. Heb je de scheidsrechter ook nog tegen
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Toch wel haha...Fiber schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 22:22:
[...]
En onder Luxemburg...
Bulgarije op 3-2 dus dat klopt niet meer...
Edit: En toch weer niet hahaha
[ Voor 7% gewijzigd door TheBrut3 op 06-09-2016 22:37 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Hopelijk ben je nu erg sarcastisch.kwiebus schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 22:36:
Helaas was een gelijkspel het hoogst haalbare vandaag.
...
Kansen gehad en vielen niet helaas. redelijke partij gezien niks mis mee
[ Voor 47% gewijzigd door Hackus op 06-09-2016 22:38 ]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Gelukkig is Wit rusland - Frankrijk 0-0 gebleven, dus er is nog niets aan de hand
Zweden is een pover team.
We hebben in elk geval weer een goed Oranje gezien
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Ben ik met je eens. Hoewel ik Zweden wel onthutsend zwak vond zonder Zlatan.Miki schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 22:36:
Pfff ergens toch blij dat elftal de boel heeft weten om te buigen.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ach, het is maar een spelletje en elke keer wordt bewezen dat videorefs e.d. niet nodig zijn om het eerlijk te laten verlopen.
Ja, oké, als de belangen groot zouden zijn, je wil dat het eerlijk gaat, zodat supporters kunnen leven met uitslagen, dan zou je natuurlijk kunnen overwegen om een videoref te gebruiken, maar dat is gewoon niet nodig. Daarbij is het veel te duur....
</sarcasme>
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dat is extra balen.gambieter schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 22:39:
BUL-LUX 4-3, was nog 3-3 in blessuretijd geworden en toen toch BUL.
Ik verwacht sowieso dat van deze poule alleen Frankrijk naar Rusland gaat.Deadsy schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 22:45:
Dit Zweden gaat het nog moeilijk krijgen met het aanvalsduo Berg/Guidetti.
Denk het ook. Tenzij Nederland zich nu opeens herpakt en gaat vlammen gaan ze niet naar Rusland.TheBrut3 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 22:52:
[...]
Ik verwacht sowieso dat van deze poule alleen Frankrijk naar Rusland gaat.
Teveel ploegen in deze poule waar dit Nederland punten tegen kan laten liggen.
Maar heb het gevoel dat Rusland een zeer slecht toernooi gaat worden.
Nou ja als ik eerlijk ben....Dost geeft een heeel klein zetje aan zijn tegenstander zodat hij kan koppen. Slim. Maar eigenlijk goed van de scheids. Niet dat ik er blij mee ben. BalenDaniëlWW2 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 22:40:
Het was in ieder geval geen dramawedstrijd en dat bied hoop maar oh die scheidsrechter, die hoeft niet meer te fluiten deze kwalificatie.
Zal wel de enige zijn die dit vind...
Nederland is er nog lang niet. Maar met deze spelers, zonder Willems, wordt het beter.
Strootman speelde wel slecht
[ Voor 11% gewijzigd door Harribo op 06-09-2016 23:02 ]
Vergeet Janmaat en Bruma niet, vanavond ook ondermaats.Harribo schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 23:00:
En van Zoet geen één fatsoenlijke uittrap gezien, allemaal direct ingeleverd bij de tegenstander, met als hoogtepunt eentje direct over de zijlijn.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Mijn land gewonnen? Het moet niet gekker worden!
[ Voor 7% gewijzigd door chim0 op 07-09-2016 06:47 ]
Net als Cilessen altijd doet dus?Han schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 23:15:
[...]
Vergeet Janmaat en Bruma niet, vanavond ook ondermaats.
En van Zoet geen één fatsoenlijke uittrap gezien, allemaal direct ingeleverd bij de tegenstander, met als hoogtepunt eentje direct over de zijlijn.
Ik heb de eerste helft zitten kijken maar ik vond het niet om aan te gluren. Moet ik nu naar de opticien of zit je een beetje te overdrijven?ronaldo vivaldi schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 22:43:
Ik heb ze trouwens zelden zo goed zien voetballen als vandaag. Eigenlijk gewoon de hele wedstrijd. Dit ondanks een wel erg matig Zweden.
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
In vergelijking met eerdere wedstrijden misschien was het nu wel aardig, maar zeker niet geweldig goed.Faddermakker schreef op woensdag 07 september 2016 @ 06:59:
[...]
Ik heb de eerste helft zitten kijken maar ik vond het niet om aan te gluren. Moet ik nu naar de opticien of zit je een beetje te overdrijven?
Eens. In de herhaling zie je dat hij duidelijk zijn arm richting de tegenstander beweegt. Ook al duwt hij dan heel licht of nauwelijks, een scheid die die beweging ziet zal dan doorgaans fluiten. Doodzonde want het was een knappe kopbal.Harribo schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 23:00:
[...]
Nou ja als ik eerlijk ben....Dost geeft een heeel klein zetje aan zijn tegenstander zodat hij kan koppen. Slim. Maar eigenlijk goed van de scheids. Niet dat ik er blij mee ben. Balen
Zal wel de enige zijn die dit vind...
Nederland is er nog lang niet. Maar met deze spelers, zonder Willems, wordt het beter.
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
https://www.theguardian.c...referees-gianni-infantino - Gelukkig komt daar verandering in.JeroenTheStig schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 22:45:
De wedstrijd vanavond laat zien dat we blij moeten zijn dat, in tegenstelling tot alle andere balsporten, er gen videoscheids is. Het afgekeurde doelpunt, en het daarbij horende gevoel van onrechtvaardigheid en gefrustreerde spelers is toch wel de charme van dit spelletje. Let's go fifa!![]()
Verwijderd
Juist in de herhaling zie je dat hij zich enkel breed maakt en voor de bal gaat. Totaal geen duw richting de speler. Die speler gaat dan neer als een stervende zwaan, waar de scheids in trapt. Op topniveau trappen scheidsrechters nog te vaak in dat soort trucjes van verdedigers en een aanvallende fout affluiten gebeurt doorgaans sneller en vaak dus onterecht.Chief-XL schreef op woensdag 07 september 2016 @ 08:07:
[...]
Eens. In de herhaling zie je dat hij duidelijk zijn arm richting de tegenstander beweegt. Ook al duwt hij dan heel licht of nauwelijks, een scheid die die beweging ziet zal dan doorgaans fluiten. Doodzonde want het was een knappe kopbal.
YouTube: Zweden vs Nederland (1-1) Highlights - WK Kwalificatie 6.9.2016Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2016 @ 08:19:
[...]
Juist in de herhaling zie je dat hij zich enkel breed maakt en voor de bal gaat. Totaal geen duw richting de speler. Die speler gaat dan neer als een stervende zwaan, waar de scheids in trapt. Op topniveau trappen scheidsrechters nog te vaak in dat soort trucjes van verdedigers en een aanvallende fout affluiten gebeurt doorgaans sneller en vaak dus onterecht.
Vanaf 4:45 heb je een goede hoek. Kwaliteit is niet geweldig maar goed genoeg.
Ik zie wat je bedoelt. Wat jij breed maken noemt zie ik toch anders. Hij probeert als het ware met zijn arm die verdediger van zich afhouden.
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
Verwijderd
Janssen is by far de beste speler op dit moment.
Hij duwt hem in zijn onderrug als ik het zo bekijk, blijft lastig dit soort beslissingen, is het een duel of is de verdediger uit balans gebracht...Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2016 @ 08:19:
[...]
Juist in de herhaling zie je dat hij zich enkel breed maakt en voor de bal gaat. Totaal geen duw richting de speler. Die speler gaat dan neer als een stervende zwaan, waar de scheids in trapt. Op topniveau trappen scheidsrechters nog te vaak in dat soort trucjes van verdedigers en een aanvallende fout affluiten gebeurt doorgaans sneller en vaak dus onterecht.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Verwijderd
Het is de verdediger die achteruit loopt, zodra hij contact maakt en doorheeft dat hij de bal mist zie je hem vol overtuiging neergaan. Slim gespeeld, maar het heeft niets met een overtreding van Dost te maken.martinusz schreef op woensdag 07 september 2016 @ 09:30:
[...]
Hij duwt hem in zijn onderrug als ik het zo bekijk, blijft lastig dit soort beslissingen, is het een duel of is de verdediger uit balans gebracht...
Over het algemeen viel de scheids best mee, maar de meesten zijn van "er valt iemand, er zal wel iets gebeurd zijn".
Maar goed, als je 7 om 24 pogingen doet en het staat 1-1 kan je de scheids wel de schuld geven, maar misschien moet je er gewoon eens een bal inschieten, gewoon een ideetje hoor
A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!
/wishfull thinking.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Maar als je gewoon weer doodleuk met Bruma en Promes begint snap je er echt maar bijster weinig van hoor. Wissels waren redelijk, maar waarom zo enorm laat weer, ook zijn fout.
Nee, 1-1 is opzich mee te leven, maar is ondanks Blind, niet dankzij....
Niet mee eens. Bruma is gewoon een goede verdediger ondanks de fout tegen Griekenland. En voor Promes is geen alternatief. Het is het minst slechte wat we hebben.HeatWave schreef op woensdag 07 september 2016 @ 09:58:
De "pers" roept nou wel dat Blind niet zoveel te verwijten viel gisteren, want domme fout van Strootman etc, anders gewonnen, blabla.
Maar als je gewoon weer doodleuk met Bruma en Promes begint snap je er echt maar bijster weinig van hoor. Wissels waren redelijk, maar waarom zo enorm laat weer, ook zijn fout.
Nee, 1-1 is opzich mee te leven, maar is ondanks Blind, niet dankzij....
Wat zouden een fitte Robben en een Memphis in vorm dit elftal toch een kwaliteitsimpuls kunnen geven. Backs en buitenspelers zijn, en waren gisteren ook weer, om te huilen.
Ik zou als links back graag Pieters of van Aanholt willen zien. Dat zijn ook hele aanvallende backs die in Engeland spelen. Veel beter dan Willems en Blind (die eigenlijk gewoon centraal moet staan naast van Dijk)
Er is slechts in zo'n situatie een zeer klein tikje nodig om iemand in de lucht uit te schakelen.Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2016 @ 08:19:
[...]
Dat de Zweed daar wat theater bij maakt doet er niets aan af.
Klein tikje, grote gevolgen.
Vervelend dat de scheidsrechter scherp was.
Stel je nu voor dat de Zweden in de laatste minuten op dezelfde manier een goal hadden gemaakt. Dan wil ik wel eens zien wat onze mening dan is.
Over de wedstrijd, eerste helft was aardig. Tweede helft was heel goed, weer een beetje het Oranje wat we lange tijd niet gezien hadden.
Vond Strootman en inderdaad wijnaldum niet zo goed.
Wijnaldum eigenlijk niet gezien.
Janmaat liet zich wel een paar keer als een kleuter wegzetten.
Bijna ook nog 0-2 achter, ik had er niet aan moeten denken.
Al met al maar positief blijven vind ik. Nederland heeft goed gespeeld.
Daarmee heeft Blind deze keer laten zien dat hij leert.
Nogmaals, zonder Willems draait sowieso het hele team beter
[ Voor 23% gewijzigd door Harribo op 07-09-2016 10:17 ]
lang leve de onrechtvaardigheidJeroenTheStig schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 22:45:
De wedstrijd vanavond laat zien dat we blij moeten zijn dat, in tegenstelling tot alle andere balsporten, er gen videoscheids is. Het afgekeurde doelpunt, en het daarbij horende gevoel van onrechtvaardigheid en gefrustreerde spelers is toch wel de charme van dit spelletje. Let's go fifa!![]()
Ja. Maar dat is Willems ook. Van Der Wiel ook. Dijks Ook. Van Aanholt ook. Büttner ook. Aanvallend was het inderdaad niet slecht van Janmaat: hij ging er goed overheen (hoewel zijn kwaliteit van voorzetten nu niet goed te noemen was).Baksteen89 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 10:10:
Waarom is iedereen zo negatief over de backs. Ik vond los van een paar foutjes Janmaat veel beter dan wat Veltman liet zien. Janmaat was vooraal aanvallend heel goed. De voorzetten kwamen niet allemaal even goed aan, maar er waren er een hoop, veel meer dan Veltman.
Ik zou als links back graag Pieters of van Aanholt willen zien. Dat zijn ook hele aanvallende backs die in Engeland spelen. Veel beter dan Willems en Blind (die eigenlijk gewoon centraal moet staan naast van Dijk)
Verdedigend liet hij in de tweede helft toch 2x een grote steek vallen waardoor er vrij vanaf de rand van de 16 een voorzet gegeven mocht worden door de Zweden. Dat Zweden minder dreigend was dan Griekenland verbloemt zijn verdedigende zwakte.
Maar goed. Tete en Veltman die kunnen daarentegen totaal niet aanvallen. En Van Der Wiel vind ik minder dan Janmaat.
Ik zou voor de linkerkant ook wel Pieters als back willen. Ik denk dat hij de enige back is die goed kan verdedigen (hij was ooit centrale verdediger), maar i.t.t tot Blind, Tete, Kongolo en Veltman ook aanvallend er prima overheen komt. Net zoals Janmaat aanvallend doet.
Het spel van Nederland als geheel was in ieder geval erg gebaat bij het spel van Janmaat. Zo'n beetje voor het eerst sinds de aanstelling van Hiddink heb ik niet zitten kijken naar uren achterin rondspelen. Bij balbezit koos Janmaat gelijk de aanval. Zonder bal was hij enorm belangrijk, in balbezit ook dreigend met zeker een paar goede voorzetten en acties. Oranje creëerde daardoor constant overtal situaties op het veld. Verdedigend wel wat slippertjes, teveel ook, maar daar is hij niet de enige in Oranje. Je kan niet elke speler maar weer gelijk als een blok laten vallen na een foutje, want dan blijft er geen international over. Ik vind dat ook minder een probleem als je met 2 echte centrale verdedigers speelt zoals gisteren. Dan hoort het er gewoon bij dat die rugdekking geven aan de backs.Fleximex schreef op woensdag 07 september 2016 @ 10:29:
Ja. Maar dat is Willems ook. Van Der Wiel ook. Dijks Ook. Van Aanholt ook. Büttner ook. Aanvallend was het inderdaad niet slecht van Janmaat: hij ging er goed overheen (hoewel zijn kwaliteit van voorzetten nu niet goed te noemen was).
Verdedigend liet hij in de tweede helft toch 2x een grote steek vallen waardoor er vrij vanaf de rand van de 16 een voorzet gegeven mocht worden door de Zweden. Dat Zweden minder dreigend was dan Griekenland verbloemt zijn verdedigende zwakte.
Maar goed. Tete en Veltman die kunnen daarentegen totaal niet aanvallen. En Van Der Wiel vind ik minder dan Janmaat.
Ik zou voor de linkerkant ook wel Pieters als back willen. Ik denk dat hij de enige back is die goed kan verdedigen (hij was ooit centrale verdediger), maar i.t.t tot Blind, Tete, Kongolo en Veltman ook aanvallend er prima overheen komt. Net zoals Janmaat aanvallend doet.
We moeten echter niet vergeten dat we tegen een zeer zwakke tegenstander speelden. Als ik de kranten lees is het gelijk hosanna, maar het was echt niet super en Zweden had ook echt nog wel meer kansen. Terwijl Zweden al geen goede ploeg was en zonder Zlatan dat helemaal niet meer is, dan heb je gewoon 11 betere spelers op het veld staan.
Frankrijk ook slordig, jammer dat je daar niet van profiteert want zo'n kans krijg je misschien niet meer.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Dat klopt. De kans is groot dat dit weer een uitzondering was. Hoe de wedstrijd verliep zou het, kijkende naar veel van de vorige wedstrijden van het NL-elftal, ook gewoon met 1-0 voor Zweden hebben kunnen eindigen. Je kunt wel zeggen dat het nu beter was dat andere wedstrijden, maar het is wel gewoon 1-1. Er is geen reden waarom je (op Frankrijk na) tegen alle andere ploegen niet ook de betere bent maar dan toch op het einde van de wedstrijd geen 3 punten hebt.ph4ge schreef op woensdag 07 september 2016 @ 10:53:
[...]
We moeten echter niet vergeten dat we tegen een zeer zwakke tegenstander speelden. Als ik de kranten lees is het gelijk hosanna, maar het was echt niet super en Zweden had ook echt nog wel meer kansen. Terwijl Zweden al geen goede ploeg was en zonder Zlatan dat helemaal niet meer is, dan heb je gewoon 11 betere spelers op het veld staan.
Frankrijk ook slordig, jammer dat je daar niet van profiteert want zo'n kans krijg je misschien niet meer.
Het klinkt misschien raar in de fase waarin Nederland verkeert, maar je had deze gewoon moeten winnen om Frankrijk achter je te houden. Ik ben, zoals hierboven al een aantal keer gezegd door andere genoemd, bang dat de nummer 2 niet bij de beste nummers 2 gaat horen. Dus eigenlijk moet je eerste worden.
En eerlijk is eerlijk. Ja Frankrijk is beter. Maar als Wit Rusland Frankrijk op 0-0 kan houden, moet Nederland dat ook kunnen. Wit Rusland had veel geluk, maar waarom zou je die zelf niet kunnen hebben.
Strootman viel mij overigens wel tegen gisteren. Dat is toch wel jammer. Hij speelde een beetje zoals Blind junior op die plek zou spelen. Hij had een keer een goede actie waar een grote kans uit kwam, maar verder was het toch het gebruikelijke balletje breed en zich tussen de 2 centrale verdedigers laten inzakken.
Laten we hopen dat hij bij Roma zijn oude vorm weer terugvindt.
Edit: En nog even een andere reality check:
Zweden staat 40ste op de wereldranglijst. En die plek is met Zlatan behaald. Dus eigenlijk kun je ook zeggen dat PSV, Ajax of Feyenoord hier tegen Achilles '29 gelijk heeft gespeeld. Niet goed.
[ Voor 5% gewijzigd door Fleximex op 07-09-2016 11:08 ]
En Blind blijft tactisch niet capable genoeg vind ik, daar betrapte ik bv frank de boer ook vaak op. Teveel redeneren uit een opstelling ipv kijken welke personen je tot je beschikking hebt en of die binnen die opstelling passen en maar ook kunnen anticiperen op de tactiek van de tegenstander. Ik mis gewoon het vermogen tot inschatten waar je als elftal op moet anticiperen.
Uitiendelijk zal Blind het WK niet halen, althans ik denk dat er nog een paar keer verloren zal worden en dan is zijn positie onhoudbaar. Maar dat maakt allemaal niet uit want er valt dan niets meer te redden.
Ik ben van mening dat er genoeg andere coaches zijn, die met de beperkte spelers die het nederlands elftal nu heeft, toch betere sultaten kunnen behalen. Als is het alleen maar omdat ik het diee hebt dat de combi Blind en spelersgroep niet lekker zit.
Dus als Nederland het WK wil halen moeten ze NU Blind er uit trappen en iemand anders voor de groep zetten.
Ja we speelden zo goed, maar pech gehad. Tja, dat roept Ajax ook altijd als ze weer is uit een Europees toernooi liggen.
Uiteindelijk moet je gewoon winnen. Kan je wel roepen dat je aanknopingspunten ziet en dat je "normaal met 3-1 moet winnen", maar het gebeurt niet.
We kopen er niet zoveel voor als je het WK niet haalt, maar wel weer de schoonheidsprijs gewonnen hebt.
Op zich positief dat Frankrijk gelijkspeeld, en gezien Zweden op papier toch de grootste concurrent is voor de 2e plek is uit gelijkspelen zo slecht nog niet, maar je moet die pot gewoon winnen.
Dat zegt weinig. Ga die pot 100 keer spelen en Achilles gaat geheid een paar keer winnen en paar keer gelijk spelen.Fleximex schreef op woensdag 07 september 2016 @ 11:02:
Zweden staat 40ste op de wereldranglijst. En die plek is met Zlatan behaald. Dus eigenlijk kun je ook zeggen dat PSV, Ajax of Feyenoord hier tegen Achilles '29 gelijk heeft gespeeld. Niet goed.
Ergens is het ook weer de charme van het spel dat zo'n club/land af en toe zijn dag heeft tegen een grotere jongen.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Gisteren wel gekeken? Bruma was echt niet goed gisteren, viel zwaar door de mand. Zou ten alle tijden achter de Vrij, Blind jr en Vlaar en V Dijk moeten staan in de pikorde.Niku schreef op woensdag 07 september 2016 @ 10:04:
[...]
Niet mee eens. Bruma is gewoon een goede verdediger ondanks de fout tegen Griekenland. En voor Promes is geen alternatief. Het is het minst slechte wat we hebben.
Janmaat was aanvallend zeer belangrijk, verdedigend matig, maar daar hebben we geen alternatief voor.
Ben het met je eens qua Promes. Snap alleen niet hoe hij in Rusland blijkbaar zo goed is en er bij NL niets van bakt.
Wat ik nog het slechtste vond gistern waren de aanvallers. Elke doelpoging recht op de keeper af....... Kopballen, schoten etc. Alles recht op die man af. Hoe moeilijk is het om iets naar een hoek te knallen zeg. Enkel die goal van Dost deed dat goed, alleen jammer dat die vervelende italiaan m afkeurd
[ Voor 1% gewijzigd door Ramzzz op 07-09-2016 11:19 ]
Gisteren wel gekeken inderdaadLeon Zwiers schreef op woensdag 07 september 2016 @ 11:17:
[...]
Gisteren wel gekeken? Bruma was echt niet goed gisteren, viel zwaar door de mand. Zou ten alle tijden achter de Vrij, Blind jr en Vlaar en V Dijk moeten staan in de pikorde.
Janmaat was aanvallend zeer belangrijk, verdedigend matig, maar daar hebben we geen alternatief voor.
Ben het met je eens qua Promes. Snap alleen niet hoe hij in Rusland blijkbaar zo goed is en er bij NL niets van bakt.
Wat ik nog het slechtste vond gistern waren de aanvallers. Elke doelpoging recht op de keeper af....... Kopballen, schoten etc. Alles recht op die man af. Hoe moeilijk is het om iets naar een hoek te knallen zeg. Enkel die goal van Dost deed dat goed, alleen jammer dat die vervelende italiaan m afkeurd
[ Voor 1% gewijzigd door Ramzzz op 07-09-2016 11:20 ]
Maar als bijv een Frankrijk ook punten laat liggen tegen wit Rusland dan zie jij ook maar weer hoe moeilijk het is om te winnen.
Ben tevreden alleen dat geklungel achterin moet een keer stoppen. Steeds weer een ander die niet bij de les is.
Blind verdient op dit moment wel credits. Ook zijn wissels waren goed.
Strootman verweg de slechtste man bij Oranje, niet zozeer alleen vanwege dat slippertje. Hij is gewoon te traag of zo.
Sneijder en Janssen, daar werd ik blij van
- nuchter (doe normaal, til jezelf niet over het paard)
- tactisch geniaal (een opstelling maken die waterdicht is achterin, waar in eventueel dominant gespeeld kan worden, maar met veel scorend vermogen én aanvoer naar voren)
- neutraal (stel gewoon altijd de beste spelers op die in vorm en gemotiveerd zijn, ongeacht hun achtergrond)
- pragmatisch (gewoon goed spelen met het beschikbare materiaal)
- motiverend (incl. over mijn lijk-mentaliteit)
- helder communicerend (geen relativerend gewauwel wanneer je er niets van bakt)
- zelfkritiek/zelfreflectie/introspectie (geef jezelf geen 8 wanneer je nauwelijks boven de 3 uitkomt)
/'nuff said
[ Voor 51% gewijzigd door Ramzzz op 07-09-2016 11:32 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Het is maar een ranglijst. Die lijst doet er enkel toe bij de loting. Of als we op de 1e plaats staan. Zweden heeft toch aardig wat spelers die in sterke competities uitkomen. Maar je hebt wel een punt dat het geen topteam is, die tijd is wel voorbij.Fleximex schreef op woensdag 07 september 2016 @ 11:02:
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Precies, dit beter verwoord dan wat ik hiervoor schreef, dit zijn allemaal zaken waarom Blind gewoon geen goede coach is, bond, club whatever.Ramzzz schreef op woensdag 07 september 2016 @ 11:25:
Profiel van een bondscoach, de combinatie van:Blind scoort op alle fronten een onvoldoende.
- tactisch geniaal (een opstelling maken die waterdicht is achterin, waar in eventueel dominant gespeeld kan worden, maar met veel scorend vermogen én aanvoer naar voren)
- neutraal (stel gewoon altijd de beste spelers op die in vorm en gemotiveerd zijn, ongeacht hun achtergrond)
- helder communicerend (geen relativerend gewauwel wanneer je er niets van bakt)
- zelfkritiek/zelfreflectie/introspectie (geef jezelf geen 8 wanneer je nauwelijks boven de 3 uitkomt)
/'nuff said
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Waar haal je dit lijstje vandaan? Volgens mij moet een bondscoach zorgen dat zijn team wedstrijden wint. Hoe hij dat voor elkaar krijgt is daaraan ondergeschikt (al kan ik me voorstellen dat een gentleman voorkeur heeft boven Mourinho-types).Ramzzz schreef op woensdag 07 september 2016 @ 11:25:
Profiel van een bondscoach, de combinatie van:Blind scoort op alle fronten een onvoldoende.
/'nuff said
Ik heb liever een bondscoach die een ongelofelijke arrogante botte hork is zonder zelfkritiek met enorme voorkeur voor enkele specifieke spelers die wél de wedstrijden wint dan een ideale schoonzoon die precies kan vertellen waar hij gefaald heeft maar vervolgens geen wedstrijden kan winnen.
Zonder zelf kritiek lijkt me niet wenselijk als je moet kunnen redeneren als het fout gaat.Gaius schreef op woensdag 07 september 2016 @ 11:32:
[...]
Waar haal je dit lijstje vandaan? Volgens mij moet een bondscoach zorgen dat zijn team wedstrijden wint. Hoe hij dat voor elkaar krijgt is daaraan ondergeschikt (al kan ik me voorstellen dat een gentleman voorkeur heeft boven Mourinho-types).
Ik heb liever een bondscoach die een ongelofelijke arrogante botte hork is zonder zelfkritiek met enorme voorkeur voor enkele specifieke spelers die wél de wedstrijden wint dan een ideale schoonzoon die precies kan vertellen waar hij gefaald heeft maar vervolgens geen wedstrijden kan winnen.
Ik krijg in elk geval niet de indruk dat enige kritiek aan het adres van Blind is aangekomen.
We kunnen constateren dat de KNVB niet pragmatisch en een tandeloze tijger is. Er staat een stelletje incompetentie faalhazen aan het roer.
Bondscoaches met potentie heeft Nederland genoeg, los van eventuele buitenlanders die hier zouden kunnen inspringen.
Degenen die dit wel kunnen zijn niet beschikbaar (o.a Koeman), of willen niet werken 'onder Blind' (o.a Gullit). Domweg omdat ze beter zijn, of dat het vooruitzicht een nachtmerrie is.
Of inmiddels afgewezen op grond van 'oud zeer'. Of geen zin meer, ongeacht de uitdaging die deze situatie biedt.
Waarom zou een Van Gaal dit niet meer doen? Waarom wordt hij niet gevraagd (is dat zo)?
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Verwijderd
Kijk de herhaling eens goed, de Zweed loop achteruit en bij contact springt hij theatraal omhoog. Hij had al meteen gezien die bal niet te halen. Dat is dus geen tikje van Dost en zeker niet tegen iemand die al in de lucht hangt.Harribo schreef op woensdag 07 september 2016 @ 10:12:
[...]
Er is slechts in zo'n situatie een zeer klein tikje nodig om iemand in de lucht uit te schakelen.
Dat de Zweed daar wat theater bij maakt doet er niets aan af.
Klein tikje, grote gevolgen.
Vervelend dat de scheidsrechter scherp was.
Stel je nu voor dat de Zweden in de laatste minuten op dezelfde manier een goal hadden gemaakt. Dan wil ik wel eens zien wat onze mening dan is.
Andersom was mijn mening over het incident precies hetzelfde, alleen zou ik dan de fout van de scheids een fijne vinden. De scheidsrechter scherp noemen gaat me te ver....
Nou is de vraag, was het doelpunt wel goedgekeurd met een videoRef?Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2016 @ 11:36:
[...]
Kijk de herhaling eens goed, de Zweed loop achteruit en bij contact springt hij theatraal omhoog. Hij had al meteen gezien die bal niet te halen. Dat is dus geen tikje van Dost en zeker niet tegen iemand die al in de lucht hangt.
Andersom was mijn mening over het incident precies hetzelfde, alleen zou ik dan de fout van de scheids een fijne vinden. De scheidsrechter scherp noemen gaat me te ver....
Het vuur bij Guidetti wat hij ooit had bij Feyenoord is ook echt volledig verdwenen... Geen schim van zijn periode bij Feyenoord.Deadsy schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 22:45:
Dit Zweden gaat het nog moeilijk krijgen met het aanvalsduo Berg/Guidetti.
Wel gewoon irritante gebaartjes en janken bij de scheids na schwalbe 3374, en dan ook nog zijn "ik moet tegen 020" jaren nadat hij weg isrikoos schreef op woensdag 07 september 2016 @ 11:54:
[...]
Het vuur bij Guidetti wat hij ooit had bij Feyenoord is ook echt volledig verdwenen... Geen schim van zijn periode bij Feyenoord.
Het is gewoon een eikel van een vent
Misschien zijn ze bij de KNVB wel integer en houden ze, in tegenstelling tot 90% van de voetbalwereld, onderlinge kritiek wel binnenskamers.Ramzzz schreef op woensdag 07 september 2016 @ 11:34:
Waarom is de KNVB zo kritiekloos (naar buiten toe)?
Ik krijg in elk geval niet de indruk dat enige kritiek aan het adres van Blind is aangekomen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Is er eindelijk - en al geruime tijd - een behoorlijk duidelijke reden voor kritiek én druk, zijn ze ineens integer.Gonadan schreef op woensdag 07 september 2016 @ 11:57:
[...]
Misschien zijn ze bij de KNVB wel integer en houden ze, in tegenstelling tot 90% van de voetbalwereld, onderlinge kritiek wel binnenskamers.
Yeah right.
De KNVB, daar kunnen beter mensen opstappen. Dat is niet meer serieus te nemen.
Ja, na meerdere punten verlies die je tegen o.a. Frankrijk nog moet gaan goedmaken.Harribo schreef op woensdag 07 september 2016 @ 12:00:
Zo lang Blind Oranje dit soort spel laat spelen dan hoor je mij niet klagen. Dan is het al weer beter dan dat het de afgelopen periode is geweest. Dan winnen we ook wel weer.
De KNVB, daar kunnen beter mensen opstappen. Dat is niet meer serieus te nemen.
Luxemburg met 0-10 / 10-0 wegzetten is er vandaag de dag niet meer bij.
Too little too late, zul je net zien dat die 2 punten aan het eind van de kwalificatie je de kop kosten...
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Idd, maar hierdoor worden de andere wedstrijden meteen veel belangrijker aangezien Zweden niet op 3 punten achterstand is gezet. Hoewel ik Frankrijk subtop vind, ben ik wel bang dat maximaal een gelijkspel thuis het enige wat reëel is tegen hun tenzij Robben meedoet.Hackus schreef op woensdag 07 september 2016 @ 12:29:
Gister was echt pech man
De kans bestaat altijd dat Zweden thuis een punt tegen Frankrijk haalt waardoor de druk meteen weer een stuk hoger kan worden. Als Frankrijk ook punten blijft verliezen dan worden de wedstrijden tegen ons voor hun ook meteen belangrijker helaas.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Als de aanname is dat je je wilt kwalificeren samen met het feit dat Frankrijk de topploeg is in deze poule dan wel. Door dit gelijkspel tegen de concurrent voor de tweede plaats, kan je dus geen puntverlies meer permitteren in de andere wedstrijden waardoor de druk onnodig is verhoogd.Gonadan schreef op woensdag 07 september 2016 @ 13:12:
Normaal zouden we Zweden uit gelijk spelen vervelend maar niet verschrikkelijk vinden. Maar sinds het blinde KNVB debacle nemen we pas genoegen als we hooguit tegen Frankrijk een puntje laten liggen?
Met dit Nederlands elftal is het zeer onwaarschijnlijk dat je tegen Frankrijk een gelijkspel tegen Wit-Rusland kunt gaan compenseren
Je moet alsnog bij de beste nummers twee zitten als ik me niet vergis ?
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Hier sluit ik me helemaal bij aan. Punt bij Zweden laten liggen is vervelend, maar ook niet meer dan dat. Zeker het spel van gisteren ben ik positief gestemd.Gonadan schreef op woensdag 07 september 2016 @ 13:12:
Normaal zouden we Zweden uit gelijk spelen vervelend maar niet verschrikkelijk vinden. Maar sinds het blinde KNVB debacle nemen we pas genoegen als we hooguit tegen Frankrijk een puntje laten liggen?
Dus dan is gelijkspel in een uitwedstrijd tegen je directe concurrent vervelend maar niet fataal toch? Thuis winnen en je staat drie punten boven ze.Bossie schreef op woensdag 07 september 2016 @ 13:20:
[...]
Als de aanname is dat je je wilt kwalificeren samen met het feit dat Frankrijk de topploeg is in deze poule dan wel. Door dit gelijkspel tegen de concurrent voor de tweede plaats, kan je dus geen puntverlies meer permitteren in de andere wedstrijden waardoor de druk onnodig is verhoogd.
Met dit Nederlands elftal is het zeer onwaarschijnlijk dat je tegen Frankrijk een gelijkspel tegen Wit-Rusland kunt gaan compenserenDe kans bestaat natuurlijk altijd dat niet alleen Nederland maar ook Zweden tegen dit soort anti-voetbal ploegen punten laat liggen.
Correct, waarbij je dus minimaal gelijkwaardig moet presteren qua resultaten als Zweden. Hierbij zijn de wedstrijden tegen Frankrijk dus erg van belang.Niku schreef op woensdag 07 september 2016 @ 13:31:
[...]
Hier sluit ik me helemaal bij aan. Punt bij Zweden laten liggen is vervelend, maar ook niet meer dan dat. Zeker het spel van gisteren ben ik positief gestemd.
[...]
Dus dan is gelijkspel in een uitwedstrijd tegen je directe concurrent vervelend maar niet fataal toch? Thuis winnen en je staat drie punten boven ze.
Niet mee eens.Gonadan schreef op woensdag 07 september 2016 @ 13:12:
Je allereerste wedstrijd - bij een record van 15 jaar ongeslagen - gelijkspelen in de WK-kwalificatie is gewoon een blamage.
Als het NL-elftal niet beter blijkt te kunnen als dit, dan hebben we de bandbreedte nu gezien: slechter dan de Grieken, net zo slecht als Zweden.
Daar moet je toch overheen walsen met een nulletje of 4? Kom op zeg.
/waarom is iedereen nu ineens snel tevreden
Maar goed, misschien moet Blind eens mensen opstellen die wat kunnen ipv Promes die alleen maar El Ghazi-achtig doet alsof
Mwoah, alles winnen lukt je zelden. Qua overweging resultaat moet je thuis gewoon van Zweden winnen.Bossie schreef op woensdag 07 september 2016 @ 13:20:
Als de aanname is dat je je wilt kwalificeren samen met het feit dat Frankrijk de topploeg is in deze poule dan wel. Door dit gelijkspel tegen de concurrent voor de tweede plaats, kan je dus geen puntverlies meer permitteren in de andere wedstrijden waardoor de druk onnodig is verhoogd.
Met dit Nederlands elftal is het zeer onwaarschijnlijk dat je tegen Frankrijk een gelijkspel tegen Wit-Rusland kunt gaan compenserenDe kans bestaat natuurlijk altijd dat niet alleen Nederland maar ook Zweden tegen dit soort anti-voetbal ploegen punten laat liggen.
Nog steeds ongeslagen dus.Ramzzz schreef op woensdag 07 september 2016 @ 13:57:
Niet mee eens.
Je allereerste wedstrijd - bij een record van 15 jaar ongeslagen - gelijkspelen in de WK-kwalificatie is gewoon een blamage.
Ik vraag mij meer af waarom iedereen tegenwoordig ineens denkt dat Nederland een van de grootste voetballanden is.
Nederland heeft nog nooit met 4-0 van Zweden gewonnen, ooit eens met 5-1 en de grotere uitslagen waren voor de Zweden. Het wordt tijd voor wat realisme.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Nouja, opzich. Afgelopen 2 WK's is Nederland nummer 2 en 3 geworden. Ik denk dat je dan wel behoord tot de beste voetballanden van de wereld. Momenteel is er echter weinig meer van de elftallen van toentertijd over, maar dat maakt ons niet een minder voetballand gezien de resultaten door de jaren heen.Gonadan schreef op woensdag 07 september 2016 @ 14:22:
Ik vraag mij meer af waarom iedereen tegenwoordig ineens denkt dat Nederland een van de grootste voetballanden is.
Want daar doet promes het wel goed.
Je beseft je dat je zoiets pieken noemt? Gemiddeld is Nederland echt niet derde van de wereld.cordonbleu schreef op woensdag 07 september 2016 @ 14:49:
Nouja, opzich. Afgelopen 2 WK's is Nederland nummer 2 en 3 geworden. Ik denk dat je dan wel behoord tot de beste voetballanden van de wereld. Momenteel is er echter weinig meer van de elftallen van toentertijd over, maar dat maakt ons niet een minder voetballand gezien de resultaten door de jaren heen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik volg hem niet hoor, maar als ik hem zo zie spelen kan ik me voorstellen dat hij voornamelijk de 3 of 4-0 maakt tegen kleinere clubs ofzoDeadsy schreef op woensdag 07 september 2016 @ 15:03:
Hoe spelen ze eigenlijk in Rusland?
Want daar doet promes het wel goed.
Is dat niet juist precies waar het om gaat bij nationale elftallen? Meer dan een WK en EK is er niet. Pieken op het juiste moment is waar alles om draait.Gonadan schreef op woensdag 07 september 2016 @ 15:26:
[...]
Je beseft je dat je zoiets pieken noemt? Gemiddeld is Nederland echt niet derde van de wereld.
En je ervoor kwalificeren is ook belangrijk. Al helemaal wanneer het een toernooi is waar bijna ieder land mag meedoen.cordonbleu schreef op woensdag 07 september 2016 @ 15:48:
[...]
Is dat niet juist precies waar het om gaat bij nationale elftallen? Meer dan een WK en EK is er niet. Pieken op het juiste moment is waar alles om draait.
Dit topic is gesloten.
![]()
]Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2016/2017
Voor FC-Twente: FC Twente - hoe nu verder